Verwijderd
Voor wie SE4 wil checken: hij zit in PS Plus en is tevens momenteel te koop voor €6.99 in de PS Store. Dikke aanrader als je de game gemist hebt.
Nieuwe DLC voor SE5 sinds gisteren:
I took a gamble and it paid off...
Ik was aan het wachten op een goede SSD deal om m'n PS5 van wat meer storage te voorzien en al window shopping kwam de Fanxiang S770 voorbij. Ja, het is een Chinees merk, maar ik vond al vrij snel goeie en betrouwbare reviews met bewijs dat deze SSD daadwerkelijk de geadverteerde snelheden benaderde van 7000+ Mb/sec.Dus ik de gok genomen en er eentje op AliExpress besteld. Inclusief coupon en wat verzamelde munten kwam ik op een totaalbedrag van € 108,37 uit voor de 2TB versie. De verplichte heatsink wordt er ook keurig bijgeleverd, dus je bent meteen klaar.
Vorige week kwam m'n pakketje binnen uit China. Tja, wat moet je verwachten van een 2TB SSD met PCI 4.0 specs voor net iets meer dan 100 euro? Ik werd aangenaam verrrast, de SSD en de heatsink zien er heel degelijk uit en doen niet onder voor een bekend merk als Samsung qua bouwkwaliteit. Met het handige bijgeleverde kleine schroevendraaiertje zat de heatsink er zo op en het ding in de PS5 inbouwen is een fluitje van een cent.
Moment of truth, PS5 aansluiten en aanzetten. Al gauw kwam het scherm dat de PS5 een SSD had gedetecteerd en of ik 'm wilde formatteren. Hierna deed de PS5 een speedtest en rapporteerde dat de SSD ruim 6800 Mb/sec haalde. Great success! Mijn eerste test was om een compleet spel van 24 Gb naar de SSD te verplaatsen. Nou, dat ging als de brandweer. In slechts een paar seconden was 'ie al klaar met kopiëren. Spellen rechtstreeks vanaf de SSD spelen gaat ook erg vlotjes. Tot nu toe een weekje in gebruik en ik ben vooralsnog een happy camper. Over duurzaamheid valt nog niet zoveel te zeggen, daar gaan we achter komen.
Wil je dus voor een spreekwoordelijk dubbeltje op de eerste rang zitten en voor net iets meer dan 100 euro een hele snelle 2TB SSD in huis halen? Dan is de Fanxiang S770 wellicht iets voor jou. Linkje voor de volledigheid, er zijn regelmatig aanbiedingen en kortingen. Als je aan 1TB genoeg hebt is dat natuurlijk ook een koopje voor rond de 70 euro.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
Aantrekkelijke prijs maar je neemt ook hierbij een risico wat betreft duurzaamheid.DexterDee schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:38:
[h2]I
Wil je dus voor een spreekwoordelijk dubbeltje op de eerste rang zitten en voor net iets meer dan 100 euro een hele snelle 2TB SSD in huis halen? Dan is de Fanxiang S770 wellicht iets voor jou. Linkje voor de volledigheid, er zijn regelmatig aanbiedingen en kortingen. Als je aan 1TB genoeg hebt is dat natuurlijk ook een koopje voor rond de 70 euro.
Ben benieuwd hoe lang deze zonder problemen blijft werken
Ik heb het op de PS4 wel eens geprobeerd, maar door de beperkte aantal codecs die de PS4 accepteert werkte het niet heel lekker. Ik weet niet of dit met de PS5 is verbeterd, maar anders moet je dus van te voren je bestanden controleren op de gebruikte codecs en indien nodig converteren.ZesBarkiePK schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:07:
Heeft iemand hier het wel eens voor elkaar gekregen om een .MKV of .MP4 bestand af te spelen vanaf de PS5? Ik weet dat de PS5 niet veel opties voor media playback bied, maar ik zou toch eens willen kijken of het lukt. Ik verblijf binnenkort voor m'n werk een tijdje in het buitenland en dan zou het super zijn als ik 1 apparaat kan gebruiken voor games, streams en films.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:10
Hehe herkenbaar, vroeger heel wat uurtjes gespeeld. Toen leuk maar ik geloof niet dat ik er nu aan ga beginnen. Herinneringen aan de oude versie zijn vaak beter dan de remake.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Klopt helemaal, het blijft een gok.Peter711 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:34:
Aantrekkelijke prijs maar je neemt ook hierbij een risico wat betreft duurzaamheid.
Ben benieuwd hoe lang deze zonder problemen blijft werken
Gelukkig zijn de specificaties helemaal bekend en zie je de controller en het NAND geheugen ook terug bij andere fabrikanten zoals Plextor of AData. De opgegeven 1400 TBW lijkt on-par met de competitie.
Je zal maar een dure Samsung 980 Pro in je PS5 hebben gestopt, met het idee dat je dan voor kwaliteit hebt gekozen. Niet iedereen leest tech forums en dan kom je ook van een hele koude kermis thuis als dat ding al heel snel de geest geeft.
Tja dat viel behoorlijk tegen ..... zelf heb ik vorig jaar gekozen voor een Gigabyte AORUS Gen4 7000s 2TBDexterDee schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:47:
[...]
Je zal maar een dure Samsung 980 Pro in je PS5 hebben gestopt, met het idee dat je dan voor kwaliteit hebt gekozen. Niet iedereen leest tech forums en dan kom je ook van een hele koude kermis thuis als dat ding al heel snel de geest geeft.
YouTube: State of Play: Final Fantasy XVI - Thursday April 13
Mogelijk enkel focus op FFXVI?
[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 12-04-2023 18:21 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Wat is daar mis mee dan? Ik heb er 3 waarvan één in m’n PS5 en heb er nog nooit issues mee gehad.DexterDee schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:47:
[...]
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
Degene in mijn PS5 werkt ook nog steeds prima, absoluut geen last van slechte performance. Dat de kans bestaat dat hij read only wordt, mja, so be it, tegen die tijd zullen de SSDtjes wel een stuk betaalbaarder zijn.ZesBarkiePK schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:17:
[...]
Wat is daar mis mee dan? Ik heb er 3 waarvan één in m’n PS5 en heb er nog nooit issues mee gehad.
[ Voor 16% gewijzigd door Kalder op 12-04-2023 18:20 ]
Zie ookZesBarkiePK schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:17:
Wat is daar mis mee dan? Ik heb er 3 waarvan één in m’n PS5 en heb er nog nooit issues mee gehad.
nieuws: Samsung raadt aan 980 Pro-ssd's te updaten om bug die drives read-onl...
Nu heb ik zelf geen 980 pro, maar als ik deze wel had gehad dan had ik 'm denk ik uitgebouwd uit m'n PS5 en aan een PC gehangen om 'm met Magician te updaten. Beter safe than sorry.
Volgens dat artikel zou de update al meer dan een jaar oud zijn, in dat geval is die van mij al geupdate en kwam geupdate uit de doos. Dat weet ik omdat ik hem toen geprobeerd heb te updaten maar erachter kwam dat de laatste firmware er al op stond, dat was minder dan een jaar geleden volgens mij.DexterDee schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:29:
[...]
Zie ook
nieuws: Samsung raadt aan 980 Pro-ssd's te updaten om bug die drives read-onl...
Nu heb ik zelf geen 980 pro, maar als ik deze wel had gehad dan had ik 'm denk ik uitgebouwd uit m'n PS5 en aan een PC gehangen om 'm met Magician te updaten. Beter safe than sorry.
- Chaoss
Toffe games weer, met PS+ extra heb je inmiddels een leuke bibliotheek. Heb het idee dat de PS+ de laatste maanden een inhaalslag maakt.
Nu heb ik even een vraag, welke headset kunnen jullie me aanbevelen, ben vandaag eens gaan kijken bij de Media Markt in Duitsland, daar hadden ze een 5 meter HDMI 2.1 kabel in de aanbieding, en zie heel wat leuke headsets, helaas valt voor mij de Sony Puls 3D af en kan ik als ik echt goed heb mijn PS4 headset niet op de PS5 gebruiken, dus welke bevelen jullie me eventueel aan.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
https://blog.playstation....ook-at-final-fantasy-xvi/Kalder schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:15:
Morgen blijkbaar een totaal onaangekondigde State of Play?
Is gister aangekondigd. Inderdaad volledig gericht op FF16.
Proberen is weten. Mijn Gold headset werkt ook gewoon op de PS5 (had ik niet verwacht)Linksquest schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:52:
en kan ik als ik echt goed heb mijn PS4 headset niet op de PS5 gebruiken
Veel plezier met je PS5!
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 12-04-2023 20:02 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
- Chaoss
Wel aangekondigd, idd alleen FF16:Kalder schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:15:
Morgen blijkbaar een totaal onaangekondigde State of Play?
kazuka schreef op woensdag 12 april 2023 @ 01:44:
Een nieuwe State Of Play komende donderdag, voor Final Fantasy XVI:
[Twitter]
[YouTube: State of Play | April 13, 2023 [ENGLISH]]
Net de PlayStation geïnstalleerd en inderdaad werkt gewoon, denk een bij verkoop van de winkel die het zij, wilde net online komen om te reageren.Superkiwi schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:01:
[...]
Proberen is weten. Mijn Gold headset werkt ook gewoon op de PS5 (had ik niet verwacht)
Veel plezier met je PS5!
Thnx, vanavond even wat rondom games en morgen aan de slag met God of War Regnarok
Zeker. Eerst Sackboy en nu weer Kena, het zijn wel hele toffe games.Chaoss schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:41:
[...]
Toffe games weer, met PS+ extra heb je inmiddels een leuke bibliotheek. Heb het idee dat de PS+ de laatste maanden een inhaalslag maakt.
Verwijderd
PS4 headset kan gebruikt worden door deze op de controller aan te sluiten maar draadloos vind ik zelf nog het fijnst.Linksquest schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:52:
Vanaf vandaag heb ik ook eindelijk een PlayStation 5 in huis, ben voor de disk versie gegaan zonder game, €549 ervoor betaald bij de BCC.
Nu heb ik even een vraag, welke headset kunnen jullie me aanbevelen, ben vandaag eens gaan kijken bij de Media Markt in Duitsland, daar hadden ze een 5 meter HDMI 2.1 kabel in de aanbieding, en zie heel wat leuke headsets, helaas valt voor mij de Sony Puls 3D af en kan ik als ik echt goed heb mijn PS4 headset niet op de PS5 gebruiken, dus welke bevelen jullie me eventueel aan.
Heb nu zelf de Steelseries Arctic 7P+ voor de PS5 en na 18 mnd gebruik nog steeds heel erg tevreden. Goed verstelbaar en geschikt voor iedereen van klein tot groot.
⬆️⬆️⬇️⬇️⬅️➡️⬅️➡️⭕❌alienfruit schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:14:
Zijn er cheats voor PlayStation 5? Ik kom namelijk helemaal niet verder in de laatst Lego Starwars game
How to access Game Help on PS5™ consolesalienfruit schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:14:
Zijn er cheats voor PlayStation 5? Ik kom namelijk helemaal niet verder in de laatst Lego Starwars game
While in your game, press the PS button to go to the control center. The card of your current game activity appears on the left. ...
Select the card marked with Hints inside. ...
Select the objective you want help with. ...
Press the PS button to return to your game.
Kena zelf fysiek voor de PS4, en inderdaad een dikke aanrader, hele toffe game.Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2023 @ 08:20:
Ben benieuwd naar Kena. Klinkt goed @kazuka.Deze game stond al op m’n Plus wens lijstje en komt op een goed moment uit zo vlak voor een paar grote releases.
Verwijderd
Verder kwam ik (eerste keer?) GT7 deal in de store tegen vanaf 59,99. Ik ben helemaal geen race liefhebber maar vind het soms leuk en dan is het weer net te duur. De game is nu meer dan een jaar uit dus je zal zeggen dat ie binnenkort op Plus gaat komen. We gaan het zien.
En nog maar een keertje: Sniper Elite 4 voor €7 kun je echt niet laten schieten.
Zin in!Linksquest schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:29:
[...]
Kena zelf fysiek voor de PS4, en inderdaad een dikke aanrader, hele toffe game.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2023 15:47 ]
Ik denk niet dat GT7 op PS+ zal komen, GT Sport is ook nooit op PS+ geweest.Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:46:
Ik zie dat TLOU2 voor 9,99 in de store staat, zeker doen als je deel 1 leuk vindt.
Verder kwam ik (eerste keer?) GT7 deal in de store tegen vanaf 59,99. Ik ben helemaal geen race liefhebber maar vind het soms leuk en dan is het weer net te duur. De game is nu meer dan een jaar uit dus je zal zeggen dat ie binnenkort op Plus gaat komen. We gaan het zien.
En nog maar een keertje: Sniper Elite 4 voor €7 kun je echt niet laten schieten.![]()
[...]
Zin in!
- Chaoss
[ Voor 47% gewijzigd door Chaoss op 13-04-2023 23:39 ]
De combat heeft wat weg van God of war, vooral die eikons battle. Nu, los van de combat is het wel zoals de voorgaande final fantasy games. Ik persoonlijk ben misschien van de oude stempel en had liever een combinatie van realtime en ATB gezien zoals in final fantasy VII remake gedaan was. Zo volledig realtime actie vind ik minder, dan kan ik even goed een oblivion of elders Scrolls of Elden ring oppikken en dat spelen. Het unieke van final fantasy verdwijnt hiermee en dat vind ik wel jammer. Los daarvan ziet het er grafisch en qua story telling en de wereld wel gaaf uit.Chaoss schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:33:
Wat je ook van FF16 vindt, het ziet er in ieder geval erg goed uit:
[YouTube: Final Fantasy XVI - State of Play 4K | PS5 Games]
Soundtrack is ook weer van hoog niveau zo te horen. Nog 2 maandjes en we kunnen los.
Ziet er prachtig uit, gelukkig kan ik niets vinden wat echt cringy overkomt, want dat is wel wat mij weerhield om VII meer te spelen.Chaoss schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:33:
Dat ziet er goed uit!Chaoss schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:33:
Verwijderd
Enkel op PS5 en dus geen old-gen rem blijft geweldig om te horen.
Dezelfde maand als Diablo 4 komt ie uit.
Eind deze maand kom Jedi: Survivor en volgende maand Wayfinder. Als die beide ook nog eens goed gaan worden dan wordt dit uitzonderlijke zomer op het gebied van games.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2023 08:52 ]
Gelukkig dat Diablo 4 en Jedi Survivor bijna uit komen!
En dan FFVII Rebirth komende winter
Van de week Forbidden West alvast geïnstalleerd om weer even aan de controls te wennen, heb er zin in.
Over drukte op het scherm gesprokenDaan0s schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:03:
alleen al al die troep op het scherm van de UI en combat vind ik al verschrikkelijk.
[...]
Gelukkig dat Diablo 4 en Jedi Survivor bijna uit komen!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Verwijderd
Bedankt voor de aankoop van de PS5! We hopen dat je er blij mee bent en daarom bieden we je een klein extraatje aan: Een kortingscode voor 20 euro bij aanschaf van een een Pulse 3D - Grey Camo. Ook krijg je 9 euro korting op de Sony PS5 DualSense – Nova Pink.
LET OP: Deze kortingscodes zijn alleen geldig bij aankoop van de Pulse 3D – Grey Camo of de PS5 DualSense Nova Pink!
De code is geldig tot en met 17-04-2023. De actie geldt enkel voor aankopen direct bij bol.com. Je kunt dit herkennen aan "Verkoop door bol.com" onder de prijs op de productpagina. Houd de website in de gaten want OP=OP
Sony PS5 DualSense – Nova Pink
1
| PINK2-DHEX7-YYTEJ-KLW7H |
Pulse 3D – Camo Grey
1
| 3DPG2-PF64Q-QCXTC-H4N7Q |
- Chaoss
Jaaaaah ziet er lekker uit, zin in! Zo te zien ook een nieuw wapen (einde vd trailer).s0kkie schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:15:
Horizon FW Burning Shores launch trailer:
[YouTube: Horizon Forbidden West: Burning Shores | Launch Trailer]
Toch netjes
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik heb hem gisteren binnengekregen, mooi dingLinksquest schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:25:
Ik heb net nog op de officiële Sony Playstation NL store een controller van God of War kunnen kopen, nu ook hopen dat ik hem daadwerkelijk binnen krijg
[Afbeelding]
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Er zijn meerdere dingen die in het begin cringy kunnen zijn. Maar als je dan doorzet kun je er best veel plezier mee hebben.Kalder schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:26:
[...]
Ziet er prachtig uit, gelukkig kan ik niets vinden wat echt cringy overkomt, want dat is wel wat mij weerhield om VII meer te spelen.
Maar FFVII was voor mij uiteindelijk de beste game die ik dat jaar speelde.
Verwijderd
Je moet wel eens doorzetten ja. In de FFVII remake was ik bijna gestopt tijdens een gezellig moment op een podium..Kenny_026 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:59:
[...]
Er zijn meerdere dingen die in het begin cringy kunnen zijn. Maar als je dan doorzet kun je er best veel plezier mee hebben.
Daarna niets vergelijkbaars meegemaakt in dezelfde game. Top game.
Ik ook nu, erg blij mee.Bas170 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:06:
[...]
Ik heb hem gisteren binnengekregen, mooi ding
Ik heb hem uiteindelijk wel uitgespeeld, maar de cringefactor blijft gedurende de hele game behoorlijk hoog naar mijn meningKenny_026 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:59:
[...]
Er zijn meerdere dingen die in het begin cringy kunnen zijn. Maar als je dan doorzet kun je er best veel plezier mee hebben.
Wat me wel tegenvalt is dat de PS5 toch wel regelmatig crashed, iets wat we met de Xbox eigenlijk nooit hebben. Gisteren crashte het ding 2* in Miles Morales, bij de laatste crash is ook de save game beschadigd, als ze die nu last laadt crashed de PS5 gelijk weer.
Is dat normaal, dat regelmatige crashen? Ding staat niet ingebouwd, staat helemaal vrij dus zal niet meer oververhitting te maken kunnen hebben.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Oei, dat is minder, heb nog niet zo veel erop gespeeld, bij mij nog niet gecrashd, wel moet ik zeggen dat op moment dat een game opstart (digitaal), ik de fan meteen hoor, niet storend of zo hard als bij de Playstation 4, maar ondanks dat hij van mijn zit positie verder weg staat dan de Xbox Series X, hoor de ik de fan duidelijk en bij de Xbox juist niet.Stormtrooper schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:08:
Ik heb nu een maand of 2 geleden een PS5 gekocht. Dochterlief is helemaal los gegaan met dat ding, heeft het eerste weekend Stray uitgespeeld, daarna aan de slag gegaan met Hogwarts, daarna Spiderman en nu Miles Morales. De Xbox Series X is eigenlijk niet meer aangegaan.
Wat me wel tegenvalt is dat de PS5 toch wel regelmatig crashed, iets wat we met de Xbox eigenlijk nooit hebben. Gisteren crashte het ding 2* in Miles Morales, bij de laatste crash is ook de save game beschadigd, als ze die nu last laadt crashed de PS5 gelijk weer.
Is dat normaal, dat regelmatige crashen? Ding staat niet ingebouwd, staat helemaal vrij dus zal niet meer oververhitting te maken kunnen hebben.
Hmm, dat klinkt niet helemaal normaal... Ik heb de mijne sinds december 2020, en heb volgens mij pas 1 of 2 crashes gehad in die hele periode. Ik game maar een paar uurtjes in de week, maar dan nog lijkt het me niet helemaal normaal wat jij beschrijft. Misschien toch een opsturen of zo?Stormtrooper schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:08:
Ik heb nu een maand of 2 geleden een PS5 gekocht. Dochterlief is helemaal los gegaan met dat ding, heeft het eerste weekend Stray uitgespeeld, daarna aan de slag gegaan met Hogwarts, daarna Spiderman en nu Miles Morales. De Xbox Series X is eigenlijk niet meer aangegaan.
Gelijk op de plek van m'n PS4 gezet, en de kopie van mn PS4 laten draaien.
Ik was bezig met CP2077 (8 uurtjes), welke de gratis PS5 upgrade had. Nou, die dus geinstalleerd met hopelijk verder spelen waar ik gebleven was, maar nope, dat wilde CP2077 niet, geen savegame gevonden. Kon ik wel exporteren/importeren van de PS4, maar die hing niet meer aan een beeldscherm, dus maar opnieuw begonnen.
Als het goed is komt vandaag mn uitvoering: WD Black SN850X (met heatsink) 1TB
Nu nog tijd vinden om ook genoeg te spelen, met een vrouw, 2 jonge kinderen en maar 1 tv
Backlog is iig dusiig CP2077, GoW Ragnarok, Elden Ring, Ghost of Tsushima, en Horizon FW.... meestal doe ik over elk spel een half jaar ivm maar 1 avond per week kunnen spelen
Ik vind overigens die trigger L2/R2 wat funky aanvoelen, om gedoseerd gas te geven bijv. Herkenbaar en went dat?
[ Voor 5% gewijzigd door DropjesLover op 15-04-2023 11:43 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Heb nog even lopen Google, en kwam toch wel wat artikelen tegen over dit probleem. Ik zag deze video een paar keer voorbij komen, eigenlijk een beetje de standaard tips maar misschien heb je er wat aan.Stormtrooper schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:08:
Verwijderd
Kan je de save niet gewoon uit de ps plus cloud halen? Dan hoef je de ps4 niet aan te slingeren.DropjesLover schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:41:
Gisteren een PS5 (nov. 2022) van een mede-tweaker overgenomen, een Horizon bundle zonder Horizon ZD, maar met Ragnarok en Elden Ring.
Gelijk op de plek van m'n PS4 gezet, en de kopie van mn PS4 laten draaien.
Ik was bezig met CP2077 (8 uurtjes), welke de gratis PS5 upgrade had. Nou, die dus geinstalleerd met hopelijk verder spelen waar ik gebleven was, maar nope, dat wilde CP2077 niet, geen savegame gevonden. Kon ik wel exporteren/importeren van de PS4, maar die hing niet meer aan een beeldscherm, dus maar opnieuw begonnen.
Als het goed is komt vandaag mn uitvoering: WD Black SN850X (met heatsink) 1TB
Nu nog tijd vinden om ook genoeg te spelen, met een vrouw, 2 jonge kinderen en maar 1 tv![]()
Backlog is iig dusiig CP2077, GoW Ragnarok, Elden Ring, Ghost of Tsushima, en Horizon FW.... meestal doe ik over elk spel een half jaar ivm maar 1 avond per week kunnen spelen
Ik vind overigens die trigger L2/R2 wat funky aanvoelen, om gedoseerd gas te geven bijv. Herkenbaar en went dat?
- Chaoss
Lijkt me niet, ik heb de PS5 vanaf de release dag dus 2.5 jaar en ik heb misschien 3x een crash gehad waarbij de game afgesloten wordt. Ik zou even contact opnemen met Sony.[b]Stormtrooper schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:08:[/b
Bij Hogwarts is het een keer gecrasht, puur het spel. Bij Miles crasht echt de PS5 waarbij je hem dus op het paneel weer aan moet zetten.Chaoss schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:32:
[...]
Lijkt me niet, ik heb de PS5 vanaf de release dag dus 2.5 jaar en ik heb misschien 3x een crash gehad waarbij de game afgesloten wordt. Ik zou even contact opnemen met Sony.
Ik ga inderdaad maar eens contact opnemen, denk alleen niet dat mijn dochter daar heel blij van gaat worden nu over 13 dagen Jedi Survivor uitkomt.
Gelukkig komt die ook op de Xbox uit, al koop ik die vanwege de dualsense ook voor de ps5. Ik herken wat jij meemaakt ook niet, een of twee keer een crash gehad bij de Spider-Man, niet bij MM.Stormtrooper schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:29:
[...]
Bij Hogwarts is het een keer gecrasht, puur het spel. Bij Miles crasht echt de PS5 waarbij je hem dus op het paneel weer aan moet zetten.
Ik ga inderdaad maar eens contact opnemen, denk alleen niet dat mijn dochter daar heel blij van gaat worden nu over 13 dagen Jedi Survivor uitkomt.
Ik speel veel te weinig om een PS+ abo voor te nemenVerwijderd schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:24:
[...]
Kan je de save niet gewoon uit de ps plus cloud halen? Dan hoef je de ps4 niet aan te slingeren.
Plus heb een schurfthekel aan online spelen (ik heb niet genoeg tijd en zin om goed te worden in 1 game).
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Ik had er ooit een mooi uitgebreide blog over geschreven, dat iedereen die overweging anders maakt. Soms maak ik er veel gebruik van, de andere keer weer een langere tijd niet. Zoals nu en komende maand met 3 extreme grote gamesDropjesLover schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:32:
[...]
Ik speel veel te weinig om een PS+ abo voor te nemen
Plus heb een schurfthekel aan online spelen (ik heb niet genoeg tijd en zin om goed te worden in 1 game).
Klinkt bij mij als een hardware matig probleem dat de save mode niet zal gaan verhelpen, het is te proberen natuurlijk, maar ik zou er rekening mee houden dat je je garantie zult moeten aanspreken (en dan hoop ik dat je hem niet bij gamemania gekocht hebt, want die gaan er een probleem van maken gegarandeerd)Stormtrooper schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:41:
Ding crasht nu ook de haverklap, ga zo ff backup maken op USB, daarna de save modus maar eens in. En als dat niet helpt inderdaad maar eens Sony contacten....
[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 15-04-2023 16:05 ]
- Chaoss
Ik speel ook niet extreem veel en al helemaal nooit online. Maar ik heb wel PS+ extra voor de games.DropjesLover schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:32:
[...]
Ik speel veel te weinig om een PS+ abo voor te nemen
Ik koop ze liever, fysiek op schijf, al dan niet wanneer ik er aan denk maar nog ergens mee bezig ben, in de afgeprijsde bak of soms 2e hands.Chaoss schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:38:
[...]
Ik speel ook niet extreem veel en al helemaal nooit online. Maar ik heb wel PS+ extra voor de games.
Laat ik zo zeggen, voor PS+ kan je zeker 2 tot 5 spellen per jaar kopen, en ik speel er maximaal 3
You own nothing and will be happy is niet aan mij besteed.
Samen met m'n zoontje de SSD geïnstalleerd, en spelletjes geïnstalleerd.
M'n meeste spellen zijn rpg's, niet echt geschikt voor een 5 jarige...
Maar need for speed of trackmania wel, en dat astro PS5 demo spel, en Rayman legends.
Hij begint nu in de leeftijd te komen dat ik ook voor hem geschikte spellen moet/kan kopen
[ Voor 24% gewijzigd door DropjesLover op 15-04-2023 16:57 ]
BThGvNeOA
Dat denk ik ook niet maar ga het toch ff proberen. Net even mijn 1TB T7 leeg gemaakt om een backup te maken. Raar proces, selecteert 222 items en schakelt daarna uit om niet meer zelf aan te gaan. Zelf opnieuw opgestart en nog een keer de backup aangeslingerd. Start nu wel op en is nu wel aan het backuppen.Kalder schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:04:
[...]
Klinkt bij mij als een hardware matig probleem dat de save mode niet zal gaan verhelpen, het is te proberen natuurlijk, maar ik zou er rekening mee houden dat je je garantie zult moeten aanspreken (en dan hoop ik dat je hem niet bij gamemania gekocht hebt, want die gaan er een probleem van maken gegarandeerd)
Lol, men vindt hier al dat het mijn schuld is. Heb altijd een antipathie gehad van Sony producten (lang verhaal) en daarom altijd geweigerd Sony spul in huis te halen.
Backuppen gaat naar schatting 7 uur duren
Edit: Coolblue gebeld. Heb het iets te lang om het omgeruild te kunnen krijgen. Morgen in doos in de winkel afgeven en dan wordt het naar Sony gestuurd voor reparatie. Hoop dat dat ding dan terug is voor de 28e....
[ Voor 10% gewijzigd door Stormtrooper op 15-04-2023 18:23 ]
Ja, hier net zo en dat is normaal. Vind het ook vrij luid hoor maar gelukkig duurt het niet lang.Linksquest schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:15:
Vraagje, is het bij jullie ook zo dat de Disc Drive zo hard boost op moment dat hij een disc moet laden? Had het idee dat hij gisteren ging opstijgen toen hij de disc van God of War moest laden, was na 45 seconden weer weg en toen hoorde ik hem niet meer, maar schrok wel, dat was harder dan bij mijn PS4 Pro.
oke, gelukkig, dag al dat ik een model had die een fout hadMitchellHearth schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:21:
[...]
Ja, hier net zo en dat is normaal. Vind het ook vrij luid hoor maar gelukkig duurt het niet lang.
Zelfs wanneer ik netflix of spotify opstart gaat de disc in de disc drive enorm draaien voor een paar seconden... slaat nergens op, maar is inderdaad normaal.Linksquest schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:24:
[...]
oke, gelukkig, dag al dat ik een model had die een fout had
[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 16-04-2023 14:06 ]
Yip, hier ook.Linksquest schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:15:
Vraagje, is het bij jullie ook zo dat de Disc Drive zo hard boost op moment dat hij een disc moet laden? Had het idee dat hij gisteren ging opstijgen toen hij de disc van God of War moest laden, was na 45 seconden weer weg en toen hoorde ik hem niet meer, maar schrok wel, dat was harder dan bij mijn PS4 Pro.
Hoezo knap?
Mijn PS5 is het laatste nieuwe exemplaar.
Waarom niet gewoon je pootje eronder ipv theedoekWinterMute2025 schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:14:
Ik heb mijn PS5 plat liggen op een theedoek (scheelt met trillingen) en ik hoor de ventilator of Blueray drive bijna niet.
Mijn staat recht op, misschien inderdaad dat liggen een keer proberen.WinterMute2025 schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:14:
Ik heb mijn PS5 plat liggen op een theedoek (scheelt met trillingen) en ik hoor de ventilator of Blueray drive bijna niet.
God of War controller was niet heel lastig aan te komen inderdaad (/toch?). Als het nu de Hogwarts controller was....
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Het ronde schijfje van de PS5 heb ik ook onder de PS5 zitten.G.Scholtens schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:24:
[...]
Waarom niet gewoon je pootje eronder ipv theedoek
Een muismat is nog beter.WinterMute2025 schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:59:
[...]
Het ronde schijfje van de PS5 heb ik ook onder de PS5 zitten.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Zo gevondenFeaR schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:59:
[...]
God of War controller was niet heel lastig aan te komen inderdaad (/toch?). Als het nu de Hogwarts controller was....
https://www.marktplaats.n...cy-controller-playstation
Aanvullend, tegen een normale prijs
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Miles Morales crashte bij mij ook continu, tot op het punt dat er zelfs een freeze was en de PS5 niets meer deed. Die speelde ik op release en maakte me toen best zorgen.Stormtrooper schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:08:
Maar uiteindelijk bleek dat de enige game te zijn die dat soort issues veroorzaakte.
Hogwarts is bij mij ook eens gecrasht, op XSX. Die game is niet helemaal top geoptimaliseerd.
Heb je er in andere games (Stray bv) ook last van gehad?
Nu zag ik dat je ook een uitbreiding kan doen met een M.2 NVMe.
Is het mogelijk beide te gebruiken, de External USB SSD en de Intenal M.2 NVMe of moet je kiezen?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Top dank je, van de PS5 games op de USB wist ik inderdaad.cold_as_ijs schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:43:
@Tijntje ja je kan beide gebruiken, alleen kun je dus geen PS5 games van je externe SSD draaien. Je kan wel je PS5 games op de externe SSD zetten als "backup"
Nu heb ik de huidige disc vooral gekocht om de PlayStation Plus-collectie op te zetten (die 19 games) dit zijn bijna allemaal PS4 games die daar perfect vanaf starten
Verwijderd
Hij zat vorige maand bij plus dus deze week de game maar eens downloaden en goed checken. Vroeger veel plezier gehad met de serie.
Jullie onlangs nog gespeeld en zo ja hoe was de ervaring?
Je hoeft ze niet allemaal te installerenTijntje schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:45:
[...]
Top dank je, van de PS5 games op de USB wist ik inderdaad.
Nu heb ik de huidige disc vooral gekocht om de PlayStation Plus-collectie op te zetten (die 19 games) dit zijn bijna allemaal PS4 games die daar perfect vanaf starten
Ja heb ik ook. 2TB Aorus Gen 4 7000 SSD intern voor de PS5 games en extern een T7 Samsung SSD 2TB voor PS4 games. Je kan instellen dat de games naar de juiste schijf gaan. Je kan alleen niet instellen dat je eerst de interne PS5 opslag gebruikt en als die vol is de extra interne SSD. Standaard heb ik ingesteld: PS5 games op de Aorus, PS4 op de externe SSD.Tijntje schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:41:
Ik heb sinds kort ook een PS5 staan, nu merkte ik al vrij snel dat de interne disc ruimte te beperkt is en heb een uitvoering: Samsung Portable SSD T7 2TB Grijs er aangehangen en dat werkt perfect voor de PS4 games uit de PS collection.
Is het mogelijk beide te gebruiken, de External USB SSD en de Intenal M.2 NVMe of moet je kiezen?
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Weet ik maar PS5 is net nieuw dus wil ook wel wat te testen hebbencold_as_ijs schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:57:
[...]
Je hoeft ze niet allemaal te installeren. Je kan ze gewoon claimen en installeren wanneer je ze gaat spelen. Zo lang je nog ps+ hebt kan je de games installeren. Misschien dat het over 10 jaar een probleem wordt ofzo
Ik ervaar weinig crashes, maar heb meerdere crashes met Miles Morales gehad. Dus dat ligt aan de game denk ik.Stormtrooper schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:08:
Ik wilde even BF2042 gaan spelen met vrienden. Zij hebben een PS4 en ik een PS5 (anders zat ik niet in dit topicVerwijderd schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:55:
Ik hoor steeds vaker dat BF2042 inmiddels best goed is geworden. Ik heb een tijdje terug 5 minuten via cloud gespeeld en ondanks de lag door cloud voelde de gunplay goed aan.
Hij zat vorige maand bij plus dus deze week de game maar eens downloaden en goed checken. Vroeger veel plezier gehad met de serie.
Alleen toen dus maar even de PS4 versie geinstalleerd, moet je die hele proloog weer door.
Nee, ben geen fan van BF…
Kun je beide gebruiken en je kunt instellen dat je de Externe USB gebruikt voor PS4 games en dat de PS5 games standaard op de M.2 storage SSD.Tijntje schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:41:
Ik heb sinds kort ook een PS5 staan, nu merkte ik al vrij snel dat de interne disc ruimte te beperkt is en heb een uitvoering: Samsung Portable SSD T7 2TB Grijs er aangehangen en dat werkt perfect voor de PS4 games uit de PS collection.
Maar hoeveel storage heb je nodig? Je kunt een game later gewoon weer installeren. OK, als je verbinding niet al te snel is kan dat even duren, maar je hebt dan nog genoeg games om te spelen
Ik had een externe SSD voor mijn PS4 games, maar heb die dit weekend verplaatst naar mijn M2 SSD 2TB en de externe SSD verwijder ik.
Ik heb er zelf een niet ondersteunde WD SN770 2TB in gezet omdat ik die voor een leuke prijs kon overnemen. Zit net onder de specs die Sony adviseert, maar heb het getest met de meest intensieve games en je merkt er niets van. Het scheelde wel zoveel in prijs dat het de gok waard was. Online videos laten bij sommige games 1 sec laadtijd verschil zien, maar dat neem ik dan wel voor lief. Als het ingame maar gewoon soepel draait.
[ Voor 47% gewijzigd door Hann1BaL op 17-04-2023 11:33 ]
Weet ik nog niet, voor nu heb ik genoeg aan de USB SSD, heb nog niet heel veel PS5 spellen op dit moment.Hann1BaL schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:27:
[...]
Kun je beide gebruiken en je kunt instellen dat je de Externe USB gebruikt voor PS4 games en dat de PS5 games standaard op de M.2 storage SSD.
Maar hoeveel storage heb je nodig? Je kunt een game later gewoon weer installeren.
Ik had een externe SSD voor mijn PS4 games, maar heb die dit weekend verplaatst naar mijn M2 SSD 2TB en de externe SSD verwijder ik.
Wilde het weten zodat ik anders de USB disk had kunnen retouren en in de plaatst daarvan een M.2 aan te schaffen.
Had de USB SSD al aangeschaft voordat ik besefte dat er ook een interne M.2 optie is
Als je een gemiddelde grootte van een spel neemt van 70GB dan zou je met 2TV toevoeging 38 games kunnen installeren op je PS5. (Ja COD neemt ruim het dubbele, maar Stray maar 7 GB. Dus het gemiddelde is afhankelijk van je games. PS4 games zullen het gemiddelde doorgaans omlaag trekken. )Tijntje schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:33:
[...]
Weet ik nog niet, voor nu heb ik genoeg aan de USB SSD, heb nog niet heel veel PS5 spellen op dit moment.
Wilde het weten zodat ik anders de USB disk had kunnen retouren en in de plaatst daarvan een M.2 aan te schaffen.
Had de USB SSD al aangeschaft voordat ik besefte dat er ook een interne M.2 optie is
Ik denk dat je op een gegeven moment niet meer weet wat je hebt geinstalleerd
Ik heb deze recent geïnstalleerd en heb er wel veel plezier aan, vooral de 32 vs 32 conquest mode. Heel zeldzaam wat lag, maar speelt vlot weg.Verwijderd schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:55:
Ik hoor steeds vaker dat BF2042 inmiddels best goed is geworden. Ik heb een tijdje terug 5 minuten via cloud gespeeld en ondanks de lag door cloud voelde de gunplay goed aan.
Vroeger speelde ik regelmatig BF3 & 4.
Dit topic is gesloten.
![]()
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
/f/image/MncYPlYNfzEZcyoGHQh730Qt.png?f=fotoalbum_large)