Verwijderd

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:57

Superkiwi

Hoi doei

FMS schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:10:
Ik heb zin om vanaf morgen Sackboy te spelen (PS+).
Hier nog één!
Ik stond op het punt om Metro Exodus of Wo Long aan te schaffen; die moeten maar even wachten.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:34
Ziet er heel nice uit, ook leuk dat je nu een blaster kan gebruiken. Deze komt zeker in huis. Staat ook meer info op de ps blog;
https://blog.playstation....th-galactic-improvements/

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Superkiwi schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:12:
[...]

Hier nog één!
Ik stond op het punt om Metro Exodus of Wo Long aan te schaffen; die moeten maar even wachten.
Je kunt hem nu downloaden *O*
Gisteren nog eens naar PlayStation Stars gekeken. Had eigenlijk niet door dat je zo gemakkelijk dingen kunt verdienen. De meeste van de Challenges zijn ook gewoon een bepaald game spelen, maar je kan dus gewoon letterlijk het spel opstarten, paar seconden later popt de completion in de app, en je sluit het spel weer af. Bij sommige Challenges krijg je coins, waar je dus op termijn ook gewoon winkelwaarde mee kunt verdienen.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-12 14:28

s0kkie

Cowabunga

Net even Meet Your Maker gespeeld, dit is zo een game waar je van blij bent dat het gratis in PS+ zit :X
Slechte performance op favor resolution, geen bijzondere gameplay, wel toffe cyberpunk achtige setting.
Twixie schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:50:
Gisteren nog eens naar PlayStation Stars gekeken. Had eigenlijk niet door dat je zo gemakkelijk dingen kunt verdienen. De meeste van de Challenges zijn ook gewoon een bepaald game spelen, maar je kan dus gewoon letterlijk het spel opstarten, paar seconden later popt de completion in de app, en je sluit het spel weer af. Bij sommige Challenges krijg je coins, waar je dus op termijn ook gewoon winkelwaarde mee kunt verdienen.
Nu nog een integratie van de PS Stars met de PS5. Ik check de challenges ook wel eens in de PS App, maar vergeet het totaal weer zodra ik achter de PS5 zit.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Daar kwam ik laatst ook achter, vind het alleen een beetje stom dat je die challenges eerst moet activeren.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Met het PS Stars programma heb ik gratis de Horizon Burning Shores uitbreiding kunnen kopen, zonder er extra moeite voor te doen behalve dan de campaigns even te starten in de app. Makkelijk verdiend :P Maar inderdaad, ik hoop dat ze het in de toekomst ook gewoon in de PS UI gaan integreren.

Verwijderd

Met Plus Premium is het helemaal makkelijk. Ik moest een Essential game spelen en dan scheelt het dat je niet hoeft te downloaden voor 1 minuut speeltijd maar via cloud aan de slag kan. ;)
Ik check de app regelmatig (is de hele opzet uiteraard) voor coins opdrachten.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:28

Oxigeon

En zo is dat!

s0kkie schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:55:
Net even Meet Your Maker gespeeld, dit is zo een game waar je van blij bent dat het gratis in PS+ zit :X
Slechte performance op favor resolution, geen bijzondere gameplay, wel toffe cyberpunk achtige setting.
Was ook wel benieuwd naar deze game. Straks ook eens proberen. Heb hoge verwachtingen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hij zit er al klaar voor :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cF5fZtre1RFtz12vBzH5ckwc1f8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NpOzmgirvSPLc1EAgjMVFRxR.jpg?f=fotoalbum_large

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:56

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik heb zin om vanaf morgen Sackboy te spelen (PS+). Nadert de coop beetje het niveau van It Takes Two?
Bijzonder goede vraag!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:21
Ik heb zin om vanaf morgen Sackboy te spelen (PS+). Nadert de coop beetje het niveau van It Takes Two?
Niet een beetje. Sackboy is nog veel beter dan It Takes Two als je het mij vraagt.

Ik heb zo ontzettend veel lol van deze game gehad, toen we het uitgespeeld hadden, en aan It Takes Two begonnen was dat opeens niet zo'n leuke game meer.

Tip: Speel Sackboy met minimaal een vriend of vriendin. Samen haal je er de meeste lol uit.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Kalder schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:32:
[...]

Ieder zijn mening, ik vind de originele kappen mooier, doet me denken aan een jas met hoge kraag.
Idem. De ps5 is echt wel ontworpen als 'geheel', kraagjes inclusief. Mooi of niet, het heeft wel karakter en zet zichzelf duidelijk apart van de saaie rechthoekige dozen die vaak in een hifi meubel staan.

Iconisch wil ik het niet noemen, maar het komt in de buurt. De ps5 is duidelijk meteen herkenbaar als een ps5. En dat is het geheel, kraagjes en al. Daar aan zitten prutsen doet afbreuk aan het geheel en de intentie van de designers.

Over kleuren kan je natuurlijk discussiëren, en daarom dat Sony ook verschillende alternatieven verkoopt. Alleen begrijp ik die keuzes niet goed, maar goed... (purper??)

Door die hoeken eraf te doen, spaar je echt niet veel ruimte uit. Het ding blijft enorm. Ik vind de dbrand covers er cheap en raar uit zien. En dat gat op de zijkant spreekt me ook totaal niet aan. Dat is weer zo'n gat die er na verloop van tijd 'wit' zal uitzien ondat het stof aantrekt, zoals fans achter mesh panelen in een pc.

En daar heb je met het originele design helemaal geen last van. Gewoon 2x/ jaar de kappen er af en even stofzuigen.

Daarnaast is er nog de compleet belachelijke retoriek van dat bedrijf, het calimero gedoe tegenover sony. Dus koop ik echt niets van hen. Hun PR en marketing op youtube kan ik ook maar matig smaken, vind het vooral cringe voor 16 jarigen. Maar dat is ook hun doelgroep denk ik, pubers die tech willen 'personaliseren' en customizen. Als je wat meer volwassen wordt, valt die drang wel wat weg merk ik zelf. En dan koop je toch vaker officieel branded spul. Apple hoesjes, sony spul... Omdat je het budget er gemakkelijker voor over hebt.
Tom Henderson had van de week al wat geroepen dat Sony aan nieuwe hardware werkt, maar is nu wat concreter. Zou om een handheld gaan specifiek voor remote play. Niks officieels, dus neem het met een korrel zout.
Following days of speculation, Insider Gaming can report that there’s a new PlayStation Handheld in development.

Codenamed the Q Lite, the next PlayStation handheld is the next piece of Sony hardware that aims to be yet another piece of hardware that requires the PlayStation 5. Insider Gaming understands that the Q Lite is not a cloud-streaming device, but instead uses Remote Play with the PlayStation 5 – A feature the console giant has been pushing these past couple of weeks.

Sporting adaptive streaming up to 1080p and 60FPS, the new device will require constant connectivity to the internet.

As for the console’s physical features, early prototypes show the console will look a lot like a PlayStation 5 controller, but with a massive 8-inch LCD touchscreen in the center. The device sports adaptive triggers for haptic feedback and will include what you would come to expect from a handheld – Volume buttons, speakers, an audio input jack, etc.

Insider Gaming understands that the Q Lite is in its QA phase and is scheduled to release before the PlayStation 5 Pro and after the Detachable Disc Drive PS5.
https://insider-gaming.com/playstation-handheld/

Ik zou het wel een vreemde zet vinden, niet bepaald interessant lijkt mij. Met de remote play app heeft bijna iedereen wel een apparaat om remote play op te gebruiken.
Als het ook streaming zou ondersteunen zou het een andere verhaal worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Raem op 05-04-2023 11:32 ]

Verwijderd

Horizontaal in een tv meubel is er niet veel aan maar verticaal geplaatst op de juiste plek vind ik een PS5 helemaal niet verkeerd staan. Hij eist wel een goede plek.

Eerste versies van dit soort consoles hebben nu eenmaal een wat ruimere behuizing nodig en ik vind het wel wat hebben dat Sony heeft gekozen om dan maar meteen helemaal los te gaan. Een eventuele slim versie zal je weer wat makkelijker weg kunnen proppen. ;)

De Series X vind ik overigens ook een mooi apparaat. Totaal andere design maar op zijn eigen manier best mooi.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Amos_x schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:49:
[...]

Idem. De ps5 is echt wel ontworpen als 'geheel', kraagjes inclusief.
Afbeeldingslocatie: https://www.tishiergeenhotel.nl/wp-content/uploads/2018/12/kakker-386x580.jpg

Soundcloud

Verwijderd

Ben je een uur met je kraagjes bezig, zet je je bril scheef op je kop.
Linus tech tips zeker? ;)

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:19

Ace

Happy Happy Joy Joy

Gisterenavond laat terug gekomen van vakantie en toen heel sim gelijk Resident Evil 4 willen kopen en er dan 2 minuten later achter komen dat ik zowel de Standard als Deluxe Edition tegelijk heb gekocht (uberhaupt beetje vreemd dat dat kan).

Nu dus maar een refund aangevraagd via het formulier, vraag me af of het een drama gaat worden (waarschijnlijk wel).

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-12 11:21

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Ace schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:03:
Gisterenavond laat terug gekomen van vakantie en toen heel sim gelijk Resident Evil 4 willen kopen en er dan 2 minuten later achter komen dat ik zowel de Standard als Deluxe Edition tegelijk heb gekocht (uberhaupt beetje vreemd dat dat kan).

Nu dus maar een refund aangevraagd via het formulier, vraag me af of het een drama gaat worden (waarschijnlijk wel).
Meestal komt zoiets wel snel in orde!

Veel plezier met spelen in ieder geval. Zojuist uitgespeeld hier, één van de beste games van de afgelopen jaren wat mij betreft. Had ook al warme gevoelens bij het origineel, deze remake heeft ze zelfs overtroffen.

Meestal verkoop ik mijn spellen die uit zijn, maar deze hou ik zeker voor nog een playthrough (in VR?)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12 16:38
Ace schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:03:

Ik had vrij snel een refund eigenlijk. Merk dat het bij de grote digitale webshops eigenlijk wel makkelijk gaat om iets te refunden als het vrij duidelijk is dat je iets niet bedoeld had.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:59
Raem schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:25:
Tom Henderson had van de week al wat geroepen dat Sony aan nieuwe hardware werkt, maar is nu wat concreter. Zou om een handheld gaan specifiek voor remote play. Niks officieels, dus neem het met een korrel zout.

[...]

https://insider-gaming.com/playstation-handheld/

Ik zou het wel een vreemde zet vinden, niet bepaald interessant lijkt mij. Met de remote play app heeft bijna iedereen wel een apparaat om remote play op te gebruiken.
Als het ook streaming zou ondersteunen zou het een andere verhaal worden.
Ik gebruik mijn steam deck standaard voor remote play, daarvoor zat ik op een ipad en dual sense.
De vraag is eigenlijk tegen welke prijs ze dit product op de markt willen zetten en wat ze verwachten van de verkopen. Merk namelijk dat steam deck makkelijker was voor remote play dan de ipad.
Mobiel op controller zou kunnen, maar dan heb je al gauw het nadeel dat het scherm te klein wordt. Dus als het niet te duur is kan het best nog wel verkopen, verwacht niet dezelfde aantallen als de PS5 zelf ;)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Flinke update uit voor GoW Ragnarok met New Game+, nieuwe armor, levelcap en meer:

https://blog.playstation....me-plus-is-available-now/

• ZesBarkiePK
Cool! Kratos’ cloak was inderdaad een hoop om te doen. Ik ga de NG+ eens proberen.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Verwijderd

Ik heb Ragnarok inmiddels voor het eerst uitgespeeld, NG+ sluit mooi aan maar daar wacht ik nog even mee. ;)
Deze game is ook weer een pareltje hoor, Sony is echt meester in dit soort games. Van TLOU en Uncharted tot GoW, dit niveau in dit genre vind je nergens anders.
Ik vind 'm nog wat beter dan GoW2018. De combat moest ik weer in komen en heeft niet mijn voorkeur maar het past helemaal in deze game.
Dik voldaan na heel wat uren is het nu tijd voor andere game. Ook weer fijn.
Tijd voor SackBOY, mooi contrast. 8)

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12 17:15
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:22:
Ik heb Ragnarok inmiddels voor het eerst uitgespeeld, NG+ sluit mooi aan maar daar wacht ik nog even mee. ;)
Deze game is ook weer een pareltje hoor, Sony is echt meester in dit soort games. Van TLOU en Uncharted tot GoW, dit niveau in dit genre vind je nergens anders.
Ik vind 'm nog wat beter dan GoW2018. De combat moest ik weer in komen en heeft niet mijn voorkeur maar het past helemaal in deze game.
https://youtu.be/PwmpsC23VHY

Nu nagenieten met deze mooie montage :) Spoilers voor de mensen die 'm nog moeten spelen.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:19

Ace

Happy Happy Joy Joy

Elias2020 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:29:
[...]

Meestal komt zoiets wel snel in orde!

Veel plezier met spelen in ieder geval. Zojuist uitgespeeld hier, één van de beste games van de afgelopen jaren wat mij betreft. Had ook al warme gevoelens bij het origineel, deze remake heeft ze zelfs overtroffen.

Meestal verkoop ik mijn spellen die uit zijn, maar deze hou ik zeker voor nog een playthrough (in VR?)
Inderdaad, ik zag gisteren avond opeens rebuild database tijdens het aanzetten maar eigenlijk vergeten te kijken of RE4 al aangepast was.

Deze middag netjes een mailtje + refund van Sony, dat viel me alles mee.

• ZesBarkiePK
ZesBarkiePK schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:18:
Cool! Kratos’ cloak was inderdaad een hoop om te doen. Ik ga de NG+ eens proberen.
Pfff GOW is me na Hogwarts te intens. Ik blijf voorlopig wel even DBZ Kakarot spelen. In ieder geval tot Jedi Survivor. Zomaar even in een compleet andere wereld springen is moeilijk nu.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:25
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:22:
Ha in die volgorde heb ik ze ook gespeeld. Heerlijke andere game na GoW.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Wat is Sackboy een verfrissing na drie redelijk dezelfde Little Big Planet games. Nu is het meer een 3D platformer a la Super Mario geworden, wat m.i. heel goed uitpakt.
Laat je niet foppen door de vrolijke kleurtjes en ietwat kinderlijke uitstraling; de latere levels en vooral de challenges bieden een mate van uitdaging ( is een understatement) die je in zo'n game niet heel snel zou verwachten. Ook het acen van de levels en het vinden van alle geheimen zorgt ervoor dat je er wel even zoet mee bent.

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 06-04-2023 22:04 ]

Verwijderd

Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen:

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:04

v8power67

Psn: Mausosaurus

crosspost van gt7 topic maar vond wel nuttig ook hier te posten. Is best grote patch geweest en 120hz en vrr erin maakt best een verschil

Er zijn dus 4 modussen nu.
120hz frame rate : 1080p
120hz resolution : 1440p
120hz vrr frame rate : 1440p
120hz vrr resolution: 4k

Alle modussen zijn nagenoeg qua graphic settings zelfde op resolutie en raytracing na in replays.
De niet vrr modussen zijn behoorlijk strak aan de 120hz. Resolutie modus iets minder dan de framerate modus.

De framerate vrr modus is minder strak 120hz(zelfde als niet vrr resolution modus), maar nog steeds netjes en vrr vangt de drops op.
En de resolution vrr modus is gewoon de normale 4k modus maar dan frame rate unlocked.

Jammer dat ze het een beetje onduidelijk hebben gemaakt. En dat er geen vrr toggle in settings menu van de game zelf is.

Maar wel heel netjes dat er goede support is voor wel en geen vrr tv's.
En goed te zien dat de 120hz vaak gewoon netjes gehaald word in de framerate modus.

[ Voor 8% gewijzigd door v8power67 op 06-04-2023 23:10 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:18

FeaR

In GoT we trust

(Veel) te duur en heeft flaws maar * FeaR heeft een zwak voor dit soort producten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wllJ_gN1YrmBvNsZ8Lao97EOmJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/htBWCtVDhljeh341JJc3zibh.jpg?f=fotoalbum_large

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Zojuist diverse foutmeldingen op de console, updates van games kunnen niet geïnstalleerd worden. Typisch aangezien ik recent een 2TB SSD in de Playstation heb gestopt. Blijkbaar is er geen inteligentie die games wisselt dan wel kopieert naar de extra storage. Als in, ik heb nu één game van 50 GB moeten verplaatsen naar de 2TB SSD zodat er genoeg ruimte was voor de updates voor games die op de interne/vaste SSD staan. Puur uit technisch oogpunt snap ik dit maar ergens had ik toch wel gehoopt dat er een stukje intelligentie achter zou zitten, puur voor het stukje gemak. Zet je extra storage in de console, ben je nog bezig met het heen en weer kopieren van games.

Is het, nu mijn vaste storage vol is, aan te raden de console in te stellen op dat alles voortaan op de zelf toegevoegde storage te installeren? Dat zou de 50~ish GB vrij moeten houden die ik nu heb voor updates van huidige games op de interne storage. Toch? Of, is de gedachtengang goed maar raden jullie meer dan 50 GB aan? Ik moet bekennen dat ik nooit gelet heb op de grootte van updates.
FeaR schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:31:
[...]
Nice! Ben benieuwd wat die game hier doet als ik installeer. Heb de game bij een vriend behoorlijk ver doorgetikt. Niet uitgespeeld though, de laatste levels worden toch wel lastig...
Terugekomende op bovenstaande. Mijn Sackboy voelt als een bende. Ene level wel gehaald, andere weer niet. Het klopt wel overigens. De levels die ik gehaald heb had ik reeds gehaald samen met een vriend in coop. Ben benieuwd wat er nu staat te gebeuren als ik (single player op mijn eigen console) een berg Blue Orbs verzamel (die we hebben laten liggen) en dan later weer inlog bij die vriend voor coop. Worden mijn extra Blue Orbs ten opzichte van hem dan meegenomen en kunnen we die gebruiken of dienen we die weer samen te halen...

[ Voor 34% gewijzigd door FeaR op 07-04-2023 00:10 ]

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:12
Nou, PlayStation is een paar maanden in gebruik en heb dus alleen maar MW2 waarbij ik wel met plezier missies van DMT speel. Warzone waarbij je alleen tegen andere spelers speelt trekt mij echt minder

Wordt nu dus wel tijd voor een ander spel. Een spel met opdrachten/missies te voltooien in een actie stijl. Maar niet zoals 'Rainbow Six' wat ik vroeger op een oude console heb gespeeld. Dat was te realistisch en dat alleen schieten vind ik toch wat minder leuk in zo'n geforceerde realistische stijl.

Ik kreeg al eerder tips mbt Horizon Zero Dawn / Horizon Forbidden West, Diablo 3, Diablo Resurrected, Immortals Fenyx Rising, Forspoken, Wild Hearts

Veel keuze en ik weet niet zo goed welke ik moet kiezen. Ik heb immortals fenyx rising even op de Switch gespeeld, maar dat trok mij niet zo. beetje kinderachtig met dag geleuter van die goden tussendoor? Zelfs BoTW was leuk voor een paar weken toen ik de eindbaas had verslagen, daarna was ik er wel klaar mee...

Ik wil ergens een spel hebben, maar heb dus werkelijk waar geen idee welk spel aangezien ik dus nooit echt heb gegamed en de spellen en beelden mij niks zeggen...

Een offline spel voor alleen is oke, maar online in een groot spel met missies en uiteindelijk de mogelijkheid om in een party te spelen met anderen is ook erg leuk

• President
babbelmb schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:44:
[...]

Als het goed is krijg ik vandaag mijn beta invite
Hoe is het spel?

• cold_as_ijs
@President je kan overwegen om een maandje ps+ essential te nemen. Dan kan je de games uit de ps plus collectie claimen(kan nog tot 9 Mei). Daar zitten paar toppers in van de PS4 era, geeft je wel een idee wat voor games he misschien leuk vind. Overigens kan je de games alleen spelen als je abonnement actief is, games die je claimed vervallen in principe nooit.

Anders gewoon wat games op MP kopen. Voor 3 tientjes kan je met een beetje geluk de meeste PS5 games wel vinden.

• President
cold_as_ijs schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:08:
@President je kan overwegen om een maandje ps+ essential te nemen. Dan kan je de games uit de ps plus collectie claimen(kan nog tot 9 Mei). Daar zitten paar toppers in van de PS4 era, geeft je wel een idee wat voor games he misschien leuk vind. Overigens kan je de games alleen spelen als je abonnement actief is, games die je claimed vervallen in principe nooit.

Anders gewoon wat games op MP kopen. Voor 3 tientjes kan je met een beetje geluk de meeste PS5 games wel vinden.
Ik heb
PlayStation Plus Premium: lidmaatschap van 12 maanden
HUIDIG ABONNEMENT
Einddatum: 15-02-2024

Omdat het goedkoop was.

• Amos_x
Superkiwi schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:01:
Wat is Sackboy een verfrissing na drie redelijk dezelfde Little Big Planet games. Nu is het meer een 3D platformer a la Super Mario geworden, wat m.i. heel goed uitpakt.
Laat je niet foppen door de vrolijke kleurtjes en ietwat kinderlijke uitstraling; de latere levels en vooral de challenges bieden een mate van uitdaging ( is een understatement) die je in zo'n game niet heel snel zou verwachten. Ook het acen van de levels en het vinden van alle geheimen zorgt ervoor dat je er wel even zoet mee bent.
Zeker waar, een beetje een mario 3D world op ps5. Het voldoet voor mij om dat 'gat' te dichten en die 'nood' aan een leuke platformer te stillen. Mario is wel nog een ander niveau qua leveldesign en ook nostalgie en zo, maar het is me geen extra console en extra 300 euro waard.

Dus in dat opzicht is het inderdaad een mooie toevoeging. Van dit soort games zijn er niet genoeg imo.

Had 'm trouwens voordien al op een schijfje gekocht op black friday. Nu met PS+ kan ik 'm gemakkelijker spelen zonder het schijfje er bij te halen.

Vond de 2D games ook wel iets hebben, en denk dat ik een lichte voorkeur heb voor de vorige, omwille van de user generated content en zo. Daar heb ik altijd al een zwak voor (zoals bvb trackmania). Maar die zijn natuurlijk nog altijd speelbaar.

En nu ik toch met die studio in m'n gedachten zit, laat ze please please please dreams een ps5 update geven!! :Y

• cold_as_ijs
President schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:15:
[...]

Ik heb
HUIDIG ABONNEMENT

Omdat het goedkoop was.
Ooh dan, nie miepen en gewoon games downloaden en proberen :+ >:) oOo
President schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:15:
[...]

Ik heb
HUIDIG ABONNEMENT

Omdat het goedkoop was.
Het scheelt dat je PS+ Premium hebt, dan kun je het gewoon even proberen. Je zou eens kunnen kijken naar het volgende:
- Horizon Zero Dawn / Forbidden West
- Assassin's Creed Origins / Odyssey
- Ghost of Tsushima

Allemaal open world games waarin je vrij bent een wereld te verkennen en missies moet voltooien. Je zou wat gameplay kunnen kijken op Youtube om te zien of het je wat lijkt.

Verwijderd

Sackboy even gecheckt maar weet niet of dat iets is voor mij. Ik heb dat snel bij platform games: de klik is er of niet.
Een Crash Bandicoot vind ik niet lang leuk maar een Astrobot vind ik fantastisch. Ik ga Sackboy nog wel een kans geven.
Eigenlijk mis ik Mario gewoon en de oude Rare games zoals Banjo-Kazooie. :P Iemand nog een tip?
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:06:
Sackboy even gecheckt maar weet niet of dat iets is voor mij. Ik heb dat snel bij platform games: de klik is er of niet.
Een Crash Bandicoot vind ik niet lang leuk maar een Astrobot vind ik fantastisch. Ik ga Sackboy nog wel een kans geven.
Eigenlijk mis ik Mario gewoon en de oude Rare games zoals Banjo-Kazooie. :P Iemand nog een tip?
Yooka-Laylee.

Deel 1 als je op zoek bent naar iets wat op Banjo-Kazooie lijkt. Deel 2 als je meer van 2D platformers houdt zoals Donkey Kong Country.

Verwijderd

Raem schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:10:
[...]

Yooka-Laylee.

Deel 1 als je op zoek bent naar iets wat op Banjo-Kazooie lijkt. Deel 2 als je meer van 2D platformers houdt zoals Donkey Kong Country.
Kwam ik ook niet echt in.. Misschien moet ik ze gewoon wat meer tijd gunnen. Terwijl Astro Bot mij wel snel greep.
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:13:
[...]

Kwam ik ook niet echt in.. Misschien moet ik ze gewoon wat meer tijd gunnen. Terwijl Astro Bot mij wel snel greep.
En de Spyro Trilogy al gespeeld? Super Lucky's Tale komt ook wel in de buurt van een Mario, maar is wel erg makkelijk.

• roel070
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-12 22:41
Mijn zoontje heeft de BDM-030, alleen is de L1 button kapot gegaan. Weet iemand toevallig waar losse buttons te bestellen zijn specifiek voor de 030? Google (en Ali) mij heeft alleen kunnen helpen met het vinden van buttons voor de BDM-010 en 020 controllers, maar nergens kan ik buttons voor de BDM-030 vinden...

Verwijderd

Raem schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:50:
[...]

En de Spyro Trilogy al gespeeld? Super Lucky's Tale komt ook wel in de buurt van een Mario, maar is wel erg makkelijk.
Spyro heb ik nog op de eerst Playstation gespeeld. :)

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-12 18:26
roel070 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:56:
Mijn zoontje heeft de BDM-030, alleen is de L1 button kapot gegaan. Weet iemand toevallig waar losse buttons te bestellen zijn specifiek voor de 030? Google (en Ali) mij heeft alleen kunnen helpen met het vinden van buttons voor de BDM-010 en 020 controllers, maar nergens kan ik buttons voor de BDM-030 vinden...
Niet perse een losse button, maar een pakketje met buttons:
https://extremerate.com/p...tion-5-controller-jpf1009

Latin capital letter y with diaeresis

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 10:13

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:26:
Horizontaal in een tv meubel is er niet veel aan maar verticaal geplaatst op de juiste plek vind ik een PS5 helemaal niet verkeerd staan. Hij eist wel een goede plek.

Eerste versies van dit soort consoles hebben nu eenmaal een wat ruimere behuizing nodig en ik vind het wel wat hebben dat Sony heeft gekozen om dan maar meteen helemaal los te gaan. Een eventuele slim versie zal je weer wat makkelijker weg kunnen proppen. ;)

De Series X vind ik overigens ook een mooi apparaat. Totaal andere design maar op zijn eigen manier best mooi.
Ik ben toch juist blij met de zwarte covers, matte sticker en horizontaal in een open kast met genoeg airflow zodat de PS5 niet teveel opvalt. Groot vind ik niet erg, want hij is ook erg stil vergeleken de PS4 pro, maar een aanwinst voor de woonkamer vind ik het zeker niet :)

Smaken verschillen.

Ga ook Sackboy een keer proberen. In de PS3 tijd ook al geprobeerd en toen kon het mij weinig bekoren, maar waarom niet.

Verwijderd

Hann1BaL schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:38:
[...]

Ik ben toch juist blij met de zwarte covers, matte sticker en horizontaal in een open kast met genoeg airflow zodat de PS5 niet teveel opvalt. Groot vind ik niet erg, want hij is ook erg stil vergeleken de PS4 pro, maar een aanwinst voor de woonkamer vind ik het zeker niet :)

Smaken verschillen.

Ga ook Sackboy een keer proberen. In de PS3 tijd ook al geprobeerd en toen kon het mij weinig bekoren, maar waarom niet.
Haha nu die hier horizontaal onder de tv staat vind ik het ook geen aanwinst voor de woonkamer meer. Best kans dat hier ook een keer zwarte kappen komen om ‘m nog beter te ‘camoufleren’. 8)
Ik heb ‘m lang verticaal op een apart tafeltje gehad en dat was gek genoeg een hele mooie combinatie. Dat tafeltje had een soort PS5 kromming in de poot. Had zo in een museum geplaatst kunnen worden. ;)

• maupie1967
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-12 05:35
Voor de liefhebbers, playstation & GoW voor 499:

https://www.ibood.com/off...od-of-war-ragnarok/807293

Verwijderd

Superkiwi schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:01:
Klopt, was voor mij de GOTY van 2020. De platinum is zeer uitdagend. Erg toffe game, hopelijk komt er een deel 2. Ook erg leuk gedaan met de muziek en dat het level op de 'beat' mee gaat.

• babbelmb
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb het te weinig kunnen spelen om echt een goed beeld te krijgen. Op de dagen dat ik kon spelen waren er patch/server problemen. Wat ik gespeeld heb was wel leuk maar het was echt een hele vroege beta nog.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:25

Mauz1978

Console War Veteran

FeaR schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:16:
(Veel) te duur en heeft flaws maar * FeaR heeft een zwak voor dit soort producten...

[Afbeelding]
En, hoe bevalt ie? Ik zit ook vet te twijfelen. T.o.v. De dualsense echt een upgrade of vooral een hebbeding?

Something under the bed is drooling

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mauz1978 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:05:
[...]
En, hoe bevalt ie? Ik zit ook vet te twijfelen. T.o.v. De dualsense echt een upgrade of vooral een hebbeding?
Ik heb hem pas één dag dus lastig zeggen, maar voor nu vooral een hebbeding. Gros van de tijd heeft de Edge aan de lader gehangen om de accu echt goed vol te krijgen. Daar meteen het eerste minpunt, nog minder tijd op de accu dan de normale versie. Afwerking van de Edge voelt wel meer premium ten opzichte van de gewone DualSense, al was het maar door het extra gewicht en de grip op de triggers. Qua looks ook wel met iets meer zwart dan de originele witte DualSense. Moet wel zeggen dat ik het mechanisme om de sticks vast te zetten extreem cheap vindt voor deze prijsklasse. Ik heb ook een Xbox Series X met Elite V2 controller dus vergelijking ligt voor de hand. Microsoft gebruikt voor de sticks magneten, Sony simpel plastic wat in elkaar klikt. Waar de controller van Microsoft dan ook nog de weerstand van de sticks in kan stellen. Om het vergelijk door te trekken, Microsoft heeft een blokje waar de controller op ligt om op te laden (wat ook uit de case gehaald kan worden), Sony plugt de kabel rechtstreeks in de controller, Sony heeft puur een doorvoer in de case gemaakt. Om het vergelijk dan eerlijk te maken, Microsoft mist natuurlijk het kunnen wisselen van de analoge sticks wat op een duur een groot voordeel kan zijn van de Sony. Plus dat de controller van Sony adaptieve triggers heeft. Ander voordeel van Sony ten opzichte van Microsoft is dat de case hard is zodat ik de Sony makkelijker in de tas ga/durf te gooien. Tevens heeft de case van Sony plek voor de USB kabel. Ja, de case van de Xbox Elite heeft ook plek maar daar drukt de kabel op de controller, bij Sony drukt de kabel op de accessoires. De extra triggers van Sony bevallen wel. Dacht eerst dat de halve rondjes (ten opzichte van de paddles) vreemd waren maar eenmaal in de controller geklikt voelt het toch behoorlijk natuurlijk qua grip.

Gok dat de conclusie na een paar dagen, week of maand niet anders gaat zijn voor mij als casual gamer: gimmick.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 07-04-2023 18:41 ]

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:25

Mauz1978

Console War Veteran

FeaR schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:29:
[...]

Ik heb hem pas één dag dus lastig zeggen, maar voor nu vooral een hebbeding. Gros van de tijd heeft de Edge aan de lader gehangen om de accu echt goed vol te krijgen. Daar meteen het eerste minpunt, nog minder tijd op de accu dan de normale versie. Afwerking van de Edge voelt wel meer premium ten opzichte van de gewone DualSense, al was het maar door het extra gewicht en de grip op de triggers. Qua looks ook wel met iets meer zwart dan de originele witte DualSense. Moet wel zeggen dat ik het mechanisme om de sticks vast te zetten extreem cheap vindt voor deze prijsklasse. Ik heb ook een Xbox Series X met Elite V2 controller dus vergelijking ligt voor de hand. Microsoft gebruikt voor de sticks magneten, Sony simpel plastic wat in elkaar klikt. Waar de controller van Microsoft dan ook nog de weerstand van de sticks in kan stellen. Om het vergelijk door te trekken, Microsoft heeft een blokje waar de controller op ligt om op te laden (wat ook uit de case gehaald kan worden), Sony plugt de kabel rechtstreeks in de controller, Sony heeft puur een doorvoer in de case gemaakt. Om het vergelijk dan eerlijk te maken, Microsoft mist natuurlijk het kunnen wisselen van de analoge sticks wat op een duur een groot voordeel kan zijn van de Sony. Plus dat de controller van Sony adaptieve triggers heeft. Ander voordeel van Sony ten opzichte van Microsoft is dat de case hard is zodat ik de Sony makkelijker in de tas ga/durf te gooien. Tevens heeft de case van Sony plek voor de USB kabel. Ja, de case van de Xbox Elite heeft ook plek maar daar drukt de kabel op de controller, bij Sony drukt de kabel op de accessoires. De extra triggers van Sony bevallen wel. Dacht eerst dat de halve rondjes (ten opzichte van de paddles) vreemd waren maar eenmaal in de controller geklikt voelt het toch behoorlijk natuurlijk qua grip.

Gok dat de conclusie na een paar dagen, week of maand niet anders gaat zijn voor mij als casual gamer: gimmick.
Hmm… voor een gimmick vind ik het dan wel prijzig. Mij leken die backbuttons wel erg handig en de herconfiguratie van knoppen, maar ik krijg de indruk dat je dat nog niet heb uitgeprobeerd.

Something under the bed is drooling

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mauz1978 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:11:
[...]
Hmm… voor een gimmick vind ik het dan wel prijzig. Mij leken die backbuttons wel erg handig en de herconfiguratie van knoppen, maar ik krijg de indruk dat je dat nog niet heb uitgeprobeerd.
Gebruik van de back buttons is persoonlijk. Ik haalde het niet aan omdat het voor mij niet nieuw is, de Elite heeft dat ook. Mogelijk kijk ik daarom ook anders naar deze controller. Als in, ik vergelijk hem eerder met het model van Microsoft dan dat ik verbaasd ben over de functies, gros van de functies ben ik al bekend mee. Maar over het algemeen moet ik zeggen dat de back buttons minder gebruik dan ik initieel dacht. Ik moet te veel nadenken dat er op die plek knoppen zitten. Qua knoppen zou ik dan eerder de instelbaarheid van de triggers positief vinden, dat je die in kan stellen op minder ver indrukken.

• President
Raem schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:50:
[...]

Het scheelt dat je PS+ Premium hebt, dan kun je het gewoon even proberen. Je zou eens kunnen kijken naar het volgende:
- Horizon Zero Dawn / Forbidden West
- Assassin's Creed Origins / Odyssey
- Ghost of Tsushima

Allemaal open world games waarin je vrij bent een wereld te verkennen en missies moet voltooien. Je zou wat gameplay kunnen kijken op Youtube om te zien of het je wat lijkt.
Ik heb horizon Zero Dawn gedownload en een paar uur gespeeld... Echt bekoren kan het mij niet. Ik ga die andere twee ook even uitproberen :-)

Verwijderd

President schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 06:50:
[...]

Ik heb horizon Zero Dawn gedownload en een paar uur gespeeld... Echt bekoren kan het mij niet. Ik ga die andere twee ook even uitproberen :-)
Beide AC games zijn mooie games imo. Als je niet teveel gedoe er omheen wilt en van stealth kills houdt dan raad ik Origins aan. Odyssey gaat een stuk dieper met gear en stats, wat een voordeel of nadeel kan zijn voor je en je zit regelmatig op een boot die je moet besturen en mee moet vechten. Beide games hebben een prachtige wereld. :9

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:10

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Odyssey ben ik 2x aan begonnen maar beide keren na een uurtje of 20 mee gestopt. Origins vond ik leuker qua setting, maar na 50% ben ik alleen maar mainquest gaan doen, teveel fetch and run quests :P
Valhalla heb ik wel uitgespeeld met een lange pauze ertussen was imho een erg vette setting. Forbidden West stijgt qua kwaliteit wat mij betreft wel ver boven alle 3 uit.

Als je PS+ hebt kun je Immortals Fenyx rising gratis spelen. Beetje meer fantasy sausje.

En als je meer diepgang zoekt is TW3 PS5 versie ook vet, heb in de originele game + uitbreidingen 350 uur zitten :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Chaoss schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:05:
Odyssey ben ik 2x aan begonnen maar beide keren na een uurtje of 20 mee gestopt. Origins vond ik leuker qua setting, maar na 50% ben ik alleen maar mainquest gaan doen, teveel fetch and run quests :P
Valhalla heb ik wel uitgespeeld met een lange pauze ertussen was imho een erg vette setting. Forbidden West stijgt qua kwaliteit wat mij betreft wel ver boven alle 3 uit.

Als je PS+ hebt kun je Immortals Fenyx rising gratis spelen. Beetje meer fantasy sausje.

En als je meer diepgang zoekt is TW3 PS5 versie ook vet, heb in de originele game + uitbreidingen 350 uur zitten :P
Uitspelen lukt mij sowieso haast nooit met open world games. Spider-Man is de grote uitzondering. Ik denk dat het web slingeren het verschil maakte. Vind het verder niet storend wanneer ik al 50 uur uit een game haal.
TW3 is ook een goede en weer anders dan die andere games. Veel meer verhaal gericht. Maar ook met die game was ik er klaar mee na een uurtje of 40/50..
Voor ieder wat wils.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2023 11:26 ]

• cold_as_ijs
Witcher 3, kan niet wachten om eraan te beginnen. Eerst even witcher 1 en daarna deel 2 afronden. Ben net over de helft met witcher 1 en zit al op 60+ uur ;) . Dat is dus op de steam deck, maar straks witcher 3 kan ik zowel op steam deck als Ps5 spelen vanwege cross save. Merk in deel 1 dat de quests goed zijn opgebouwd met meerdere oplossingen die ook werkelijk het verhaal beïnvloeden. Zal bij deel 3 nog veel beter zijn!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:21:
[...]

Uitspelen lukt mij sowieso haast nooit met open world games. Spider-Man is de grote uitzondering. Ik denk dat het web slingeren het verschil maakte. Vind het verder niet storend wanneer ik al 50 uur uit een game haal.
TW3 is ook een goede en weer anders dan die andere games. Veel meer verhaal gericht. Maar ook met die game was ik er klaar mee na een uurtje of 40/50..
Voor ieder wat wils.
En Spiderman is ook gewoon kleiner dus behapbaar. Imho zouden AC games best kleiner mogen en dan meer aandacht aan de inhoud/quests besteden. Maar het slingeren in Spiderman verveeld inderdaad nooit. :P

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-12 09:42
Iemand hier die Octopath Traveler 2 speelt? Ben nu een uurtje bezig maar sommige aanvallen zijn me niet duidelijk wat ze doen. Ik speel met Osvald en ontsnap net uit prison met Emerald… deze heeft 3 skills maar weer niet echt wat ze doen of dat verschil is…

Edit:
Dit online gevonden “ Emerald wields daggers, and his combat skills are Sabotage, a physical attack debuff; Stab in the Dark, a dagger skill that attacks 2 to 4 times; and First Aid, a skill that restores an ally's HP”

Maar die info zie je toch niet in de game of mis ik iets?

[ Voor 36% gewijzigd door Rebbelx op 08-04-2023 16:31 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Vanmiddag begonnen met Sackboy, niet verwacht maar de PS5 versie ziet er erg goed uit! Net het eerste muziek level gedaan, erg tof.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik kan je ook aanraden om eens online te gaan, dat levert vaak hilarische taferelen op _O-
Je komt wel vaak in levels die je zelf nog helemaal niet kent maar je leert ze gaandeweg snel genoeg. En als je dan door goed teamwork met een aantal wildvreemden toch de finish weet te halen, priceless :)

[ Voor 60% gewijzigd door Superkiwi op 08-04-2023 22:46 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Speel het nu samen met mijn dochter van 11 ook erg leuk :)

• Serudian
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-12 14:47
Gisteren heb ik mijn neefje van 10 jaar de tony hawk 1+2 remake voor de ps5 gegeven. Dit spel heb ik zelf vroeger op de ps1 grijs gespeeld. Nu blijkt dat ze een ps5 digitale edition hebben, en de game dus niet werkt.

Is er een manier hoe ik dit spel wel kan geven? Via de webwinkels kan ik de game 'no disc versie' niet echt vinden. Of gaat dit via een online winkel via de ps... Dank alvast

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Je enige optie is helaas PSN tegoed kaarten (kan ook als digitale code) geven en zeggen dat het voor dat spel bedoeld is. Dan kan hij het zelf op zijn account aanschaffen.

Een stuk minder persoonlijk.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:44
psych schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:34:
Je enige optie is helaas PSN tegoed kaarten (kan ook als digitale code) geven en zeggen dat het voor dat spel bedoeld is. Dan kan hij het zelf op zijn account aanschaffen.

Een stuk minder persoonlijk.
Of hem samen aanschaffen met zijn PS account kan ook, maar echt een fysiek kado met doosje wordt lastig idd...

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Serudian schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:31:
Gisteren heb ik mijn neefje van 10 jaar de tony hawk 1+2 remake voor de ps5 gegeven. Dit spel heb ik zelf vroeger op de ps1 grijs gespeeld. Nu blijkt dat ze een ps5 digitale edition hebben, en de game dus niet werkt.

Is er een manier hoe ik dit spel wel kan geven? Via de webwinkels kan ik de game 'no disc versie' niet echt vinden. Of gaat dit via een online winkel via de ps... Dank alvast
Game terugsturen waar je hem gekocht hebt, dan krijg je je geld ws wel terug. Met het geld PS Store waarde kopen (kan via de PS5 zelf , of bv via Bol waar je codes krijgt om in te wisselen in de store (dan heb je in de PS store tegoed) https://www.bol.com/nl/nl...uggestFragment=ps%20store

Met dat tegoed, in de PSstore Tony Hawk 1+2 remake kopen, digitale download dan installeren en spelen. Ik wilde voor je kijken wat hij kost in de PSstore, maar hij zat laatst bij de PS Essential spellen van die maand, dus ik zie geen prijs. Dat van te voren even checken voordat je (teveel) PS tegoed aanschaft. Succes!

www.youtube.com/DerOllie

• Serudian
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-12 14:47
Bedankt voor de reacties, dan zit er helaas niets anders op. Ik stuur zijn ouders wel een bedrag dan :-/.

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-12 17:26
DerOllie schreef op maandag 10 april 2023 @ 15:32:
[...]

Game terugsturen waar je hem gekocht hebt, dan krijg je je geld ws wel terug. Met het geld PS Store waarde kopen (kan via de PS5 zelf , of bv via Bol waar je codes krijgt om in te wisselen in de store (dan heb je in de PS store tegoed) https://www.bol.com/nl/nl...uggestFragment=ps%20store

Met dat tegoed, in de PSstore Tony Hawk 1+2 remake kopen, digitale download dan installeren en spelen. Ik wilde voor je kijken wat hij kost in de PSstore, maar hij zat laatst bij de PS Essential spellen van die maand, dus ik zie geen prijs. Dat van te voren even checken voordat je (teveel) PS tegoed aanschaft. Succes!
Zo te zien €54,99 voor de ps5 versie op dit moment. Ellende dus, wordt wachten totdat het weer voor een gangbare prijs digitaal te kopen is.
Volgens de Price tracker is hij afgelopen tijd om de maand voor €21,99 geweest en daarvoor €27,49.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Chaoss schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:37:
Vanmiddag begonnen met Sackboy, niet verwacht maar de PS5 versie ziet er erg goed uit! Net het eerste muziek level gedaan, erg tof.
Zijn er eigenlijk meer games die je op één console / één TV met meer dan twee spelers kan doen? Veel games zijn max twee players of hebben een irritante implementatie dat je met één controller speelt en deze door moet geven.

Afgelopen weekend Sackboy "uitgespeeld"
spoiler:
de levels na de big boss waar je 220 / 275 Dream Orbs voor moet hebben niet
en een vervangende game (lees: drie players op één console / één TV) is nog niet gevonden.

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-12 21:26
FeaR schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:24:
[...]

Zijn er eigenlijk meer games die je op één console / één TV met meer dan twee spelers kan doen? Veel games zijn max twee players of hebben een irritante implementatie dat je met één controller speelt en deze door moet geven.

spoiler:
en een vervangende game (lees: drie players op één console / één TV) is nog niet gevonden.
Hier thuis veel Helldivers + Alienation gespeeld. Daarbij moet gezegd worden dat dit beide PS4 games zijn. Wel erg leuk. Overcooked is ook leuk.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Tricto schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:32:
[...]
Hier thuis veel Helldivers + Alienation gespeeld. Daarbij moet gezegd worden dat dit beide PS4 games zijn. Wel erg leuk. Overcooked is ook leuk.
Overcooked hebben we geprobeerd, dat is niet mijn game, te veel stress door de tijd O-)
Helldivers en Alienation ga ik even checken! Thnx!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:33

spaceboy

Op grote hoogte

[...]

spoiler:
Couch coop is sowieso iets wat niet echt lekker duidelijk als selectiecriterium in de PS Store zit helaas. Ik game regelmatig met een vriend couch coop, maar het is echt zoeken. Een redelijk goede site om dit te vinden is cooptimus.com, daar kun je filteren. Wij zijn momenteel ook met Sackboy bezig, erg leuk coop!

Andere games die wij wel tof vonden: Minecraft Dungeons, Heavenly Bodies, Ship of Fools, The Ascent, Overcooked (1+2), Children of Morta, Vagante, Moving Out, Cat Quest 2, Spelunky 2, Cuphead, Sundered, Lego games (wel iets te simpel eigenlijk), Guns, Gore & Cannoli (1+2), PixelJunk Monsters 2, A Way Out, Lovers in a Dangerous Spacetime, Escapists, Dead Nation... en zo kunnen we nog wel even doorgaan... :+

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12 21:54
spaceboy schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:35:
[...]

Couch coop is sowieso iets wat niet echt lekker duidelijk als selectiecriterium in de PS Store zit helaas. Ik game regelmatig met een vriend couch coop, maar het is echt zoeken. Een redelijk goede site om dit te vinden is cooptimus.com, daar kun je filteren. Wij zijn momenteel ook met Sackboy bezig, erg leuk coop!

Andere games die wij wel tof vonden: Minecraft Dungeons, Heavenly Bodies, Ship of Fools, The Ascent, Overcooked (1+2), Children of Morta, Vagante, Moving Out, Cat Quest 2, Spelunky 2, Cuphead, Sundered, Lego games (wel iets te simpel eigenlijk), Guns, Gore & Cannoli (1+2), PixelJunk Monsters 2, A Way Out, Lovers in a Dangerous Spacetime, Escapists, Dead Nation... en zo kunnen we nog wel even doorgaan... :+
mooi lijstje! Die sla ik ergens op :-) Heb je "It takes two" nog niet gedaan? Die is geweldig als couch co-op!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Zijn er eigenlijk meer games die je op één console / één TV met meer dan twee spelers kan doen?
Diablo?
WipeOut?

*van beide games weet ik het niet 100% zeker, vandaar de vraagtekens.

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 11-04-2023 12:48 ]

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

KingKoning schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:39:
[...]

mooi lijstje! Die sla ik ergens op :-) Heb je "It takes two" nog niet gedaan? Die is geweldig als couch co-op!
Haha, ja, It Takes Two is ook geniaal! Heb nog wel meer op het lijstje (we gamen al járen, dan verslijt je heel wat games, soms hele goede, soms hele slechte, soms gewoon te moeilijk (Cuphead, brrr...) of te makkelijk (alles met Lego).

Maar eigenlijk willen we gewoon een selectiefilter in PS Store waar je couch-coop kunt aanvinken, want er gaat toch niets boven samen op 1 tv een game (en dan het liefst mét elkaar ipv tegen elkaar). Er zijn best parels bij, maar ik heb ook het gevoel nog wel e.e.a. te missen. Sackboy was ook zo'n verrassing die we helemaal gemist hadden. Trinity Trigger komt over 2 weken, dat lijkt me ook een mooie kandidaat.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

[...]

spoiler:
https://www.co-optimus.com/games.php is een handige site daarvoor. Couch co-op aanklikken bij filters en dan kun je het nog verder filteren op systeem, genre, type co-op etc.
Amos_x schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:42:
En nu ik toch met die studio in m'n gedachten zit, laat ze please please please dreams een ps5 update geven!! :Y

Media Molecule to discontinue Dreams live support in September - Shifting to "an exciting new project".

https://www.eurogamer.net...live-support-in-september

Helaas.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

spaceboy schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:35:
[...]
Zit daar niet heel veel max twee players bij? Ik zoek specifiek op drie (of meer). Ik ken lang niet alle games maar Heavenly Bodies en Lego is volgens mij sowieso max twee.
Raem schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:32:
[...]

https://www.co-optimus.com/games.php is een handige site daarvoor. Couch co-op aanklikken bij filters en dan kun je het nog verder filteren op systeem, genre, type co-op etc.
Thanks! Die kende ik nog niet. Google had wel wat lijstjes maar daar waren games al niet meer beschikbaar of alleen te koop voor de hoofdprijs. Xbox idem overigens.

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 11-04-2023 13:57 ]

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

FeaR schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:56:
[...]

Zit daar niet heel veel max twee players bij? Ik zoek specifiek op drie (of meer). Ik ken lang niet alle games maar Heavenly Bodies en Lego is volgens mij sowieso max twee.

[...]

Thanks! Die kende ik nog niet. Google had wel wat lijstjes maar daar waren games al niet meer beschikbaar of alleen te koop voor de hoofdprijs. Xbox idem overigens.
Sorry, heb je vraag niet goed bekeken. Wij focussen inderdaad op 2 player couch coop. Maar er zijn wel games die voor 3 of meer zijn. Sundered bijvoorbeeld, sowieso een aanrader!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Media Molecule to discontinue Dreams live support in September - Shifting to "an exciting new project".[/b]

Helaas.
Jammer dat we dan geen PS5 en PSVR2 versie van Dreams gaan zien maar ik ben wel benieuwd naar hun volgende project. De terugkeer van Little Big Planet of een nieuwe IP? Dreams was ambitieus, misschien wel te complex om nog langer te ondersteunen.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Dan 's een andere vraag. Eigenlijk ben ik best groot fan van tower defense games. Heeft iemand nog recente nieuwe games in dit genre gevonden?

Degenen die ik al gespeeld heb (lang geleden, PS3/PS4 tijd) die ik me kan herinneren: PixelJunk Monsters, X-Morph Defense, Defense Grid 2.

Op dit moment ben ik met The Last Spell bezig. Niet echt tower defense pur sang (maar wel een briljant gave game). Maar eigenlijk zoek ik dus nog meer échte tower defense games (turn based, ben al wat ouder, al die snelle poespas tegenwoordig) :D

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-12 08:49
[...]

spoiler:
Misschien kan je volgende games eens checken:
A way out
It takes two
Darksiders Genesis
Rayman Legends
Alle Lego games
Moving out
Overcooked 2

PSN: Zwartkijker

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Zwartkijker schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:52:
[...]

Misschien kan je volgende games eens checken:
A way out
It takes two
Darksiders Genesis
Rayman Legends
Alle Lego games
Moving out
Overcooked 2
Zie FeaR in "[PS5] PlayStation 5", ik ben op zoek naar meer dan twee spelers.

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:08
Diablo

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-12 08:49
FeaR schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:57:
[...]

Zie FeaR in "[PS5] PlayStation 5", ik ben op zoek naar meer dan twee spelers.
Haha, heb ik helemaal over gelezen, ondanks het héél duidelijk genoteerd staat 😅.
Dan kan ik Rayman Legends (en ook Rayman Origins) aanraden. 2d platformer, niet echt co-op maar wel pure fun!

PSN: Zwartkijker

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12 13:42
FeaR schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:34:
[...]
Alienation ga ik even checken! Thnx!
Alienation is echt een dikke game. Zombienation is de voorloper daarvan en wat simpeler qua concept. Ook een erg leuke twinstick shooter van Housemarque. Alienation heeft een enorm diep modificatiesysteem met betrekking tot je wapens wat je heel goed moet gebruiken. Op een moment was ik zo insane overpowered dat ik in mn eentje alles weg kon vagen voordat het ook maar in beeld kwam, maar op een gegeven moment haalde de game me in en sloeg ik nog geen deuk in een pakje boter. Ik kreeg het niet voor elkaar om nog nieuwe wapens en power ups te vinden, omdat de game te moeilijk werd. Nadeel is wel dat die games op 30fps draaien.

Ook een dikke aanrader is The Ascent. Die draait op de XSX (zit in gamepass) en PS5 op 60fps en ziet er echt waanzinnig vet uit. Beetje bladerunner sfeertje en erg tof om te spelen. Twinstick RPG shooter.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 11-04-2023 16:28 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:20
Het is een 'ervaringen' topic: Deze week Forbidden West uitgespeeld.
Het grinden van missies slaan we deze keer over. Zoals ik eerder wel eens schreef is het weliswaar een heel mooie game, maar voelt het spelen echt als een grote DLC van Zero Dawn.
Ik weet niet goed hoe te adviseren wat te doen; als je Zero Dawn niet gespeeld komt het misschien een stuk beter over, maar je valt midden in een lopend verhaal. Maar eerst Zero Dawn spelen en je bent wellicht snel klaar met deze. Leve PS Extra.. ;)

De inhoudelijke zaken even onder een spoiler tag:
spoiler:
De tallnecks doen eigenlijk niet eens mee in de game. De eerste is een kleine missie en je kan op de laatste simpel landen met een bird. De rest heb ik maar gelaten.
De Zenith verhaallijn zou prima in een Metal Gear Solid game passen. Zoals ze daar rondvliegen.. Beetje vaag allemaal.
De scenarioschrijver wilde wel erg graag 'bad person turns into good person' kwijt in het verhaal. Inclusief de verplichte 'and bad again' uiteraard, en zelfs nog eens andersom ;).

Hoe dan ook, op naar de volgende PS Extra game! Tokyo eens proberen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Laatste trailer van Star Wars JS:

• Amos_x

Media Molecule to discontinue Dreams live support in September - Shifting to "an exciting new project".

Helaas.
Jammer. Nooit gespeeld, maar heb wel wat youtube gezien. Indrukwekkend (en bizar!) wat uit de creatieve koker komt van echte gamers. Het is altijd wel het geval als je iedereen laat creëren.

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-12 09:59
Amos_x schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:16:
[...]

Jammer. Nooit gespeeld, maar heb wel wat youtube gezien. Indrukwekkend (en bizar!) wat uit de creatieve koker komt van echte gamers. Het is altijd wel het geval als je iedereen laat creëren.
Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar geen antwoord op gekregen… Nog maar een keer proberen dan.. Kun je een TWD ook met je blote handen die zombies afmaken?

Verwijderd

Ik wil wel een vervolg zien van Dreams. AI Dreams. Lijkt me geweldig: de lage drempel van Dreams icm de kracht van AI.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Een nieuwe State Of Play komende donderdag, voor Final Fantasy XVI:

[ Voor 50% gewijzigd door kazuka op 12-04-2023 12:28 ]

• Hulleman
WaterFire schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:15:
Het is een 'ervaringen' topic: Deze week Forbidden West uitgespeeld.
Het grinden van missies slaan we deze keer over. Zoals ik eerder wel eens schreef is het weliswaar een heel mooie game, maar voelt het spelen echt als een grote DLC van Zero Dawn.
Ik weet niet goed hoe te adviseren wat te doen; als je Zero Dawn niet gespeeld komt het misschien een stuk beter over, maar je valt midden in een lopend verhaal. Maar eerst Zero Dawn spelen en je bent wellicht snel klaar met deze. Leve PS Extra.. ;)
Ja, zo voelde dat voor mij ook. Best teleurstellend, terwijl de game echt prachtig is. De magie van Zero Dawn was er voor mij af. Het verhaal van Zero Dawn is wat mij betreft ook velen malen beter. Echt leuk om te ontdekken hoe die wereld is ontstaan.

Sowieso eerst Zero Dawn gaan spelen. Die game ziet er nog steeds waanzinnig uit en het verhaal is leuk.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:29:
Ik wil wel een vervolg zien van Dreams. AI Dreams. Lijkt me geweldig: de lage drempel van Dreams icm de kracht van AI.
Zou tof zijn inderdaad. Er zijn echt gestoorde dingen met Dreams gemaakt. Die jurassic park scene waar je de T-rex voor het eerst ziet is zo vet. En dat op een PS4. Moet je nagaan wat er met een PS5 (of zeer stevige cloud computing) mogelijk is.

• Amos_x
edwinvdteems schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:54:
[...]

Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar geen antwoord op gekregen… Nog maar een keer proberen dan.. Kun je een TWD ook met je blote handen die zombies afmaken?
Ik reageer op een post ivm Dreams (game van de makers van little big planet). TWD vragen kan je best in het PS VR topic plaatsen. Ik heb de game, maar nauwelijks gespeeld, dus kan je niet verder helpen.
Pagina: 1 ... 270 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord