• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0r6LJZWPKymo3eceMcmStdwrP6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igMqt744qLKYWfKyap52f3MO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik werd gisterenavond zeer aangenaam verrast. Mijn vrouw riep me naar beneden om een "zwaar" kerstpakket te tillen. Toen ze de kofferbak open gooide lag daar een PS5 in. :D

Was al begonnen met GoW op de ps4 pro, maar gisteren verder gegaan op de ps5. Speelt echt lekker zo met die 120hz functie. :)

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Is nergens in de lijsten van ps4 naar ps5 upgrades te bekennen, maar need for speed hot pursuit remastered heeft vorig jaar een gratis 4K 60fps patch gekregen. Het volledige spel is nu voor €3,99 in de store.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 24-12-2022 11:42 ]

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Farabi schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:40:
Is nergens in de lijsten van ps4 naar ps5 upgrades te bekennen, maar need for speed hot pursuit remastered heeft vorig jaar een gratis 4K 60fps patch gekregen. Het volledige spel is nu voor €3,99 in de store.
Ga ik ook aanschaffen inderdaad. Ook op steam iets van 7.99 of zo. Gewoon een no nonsense arcade race game. :) Heb je op zich geen 70 euro kostende nfs unbound voor nodig voor even los te gaan

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:44
vhal schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:21:
TLOU heb ik eigenlijk nooit gespeeld ondanks dat ik een PS3/4 had en nu een PS5. Op de 1 of andere manier heb ik het idee dat het een survival horrorgame is met diverse jumpscares en helaas zit ik daar niet (meer) op te wachten..

Tenzij iemand mij kan overhalen dat het helemaal niet zo is.....dan wil ik best een poging wagen :+

Wel ben ik begonnen met Stray <3 Returnal werd een beetje te frustrerend op een gegeven moment... :/
Ik kan mij geen jumpscares herinneren in TLOU1. Soms wel snel reageren om te overleven en enkele death-scenes als je gepakt wordt zijn best heftig. De muziek in het hoofdmenu vond ik wel een redelijke weergave van de pace van het verhaal ;)

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:44
Amos_x schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:59:
[...]

Ga ik ook aanschaffen inderdaad. Ook op steam iets van 7.99 of zo. Gewoon een no nonsense arcade race game. :) Heb je op zich geen 70 euro kostende nfs unleash voor nodig voor even los te gaan
Voor 4 euro is NFS:HPR inderdaad een no-brainer. Net als in het origineel moet je (/ik) wel flink je best doen om verder te komen.. Zeker geen first try - first finish game.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:44
Scrummie schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:59:
[...]

Omdat ik toen (na 50%) geforceerd met iemand moest spelen waar ik helemaal geen zin in of binding mee had, terwijl ik in de uren ervoor een heel karakter kon opbouwen met wapens en vaardigheden, bovendien een karakter waar ik al anderhalve game lang (en dat waren heel veel uren) een band mee heb kunnen opbouwen. Het forceren van een 'goed vs kwaad' en een stukje moraal wat een blinde kip nog kon zien, maar in deze game werd het gebracht alsof het een compleet nieuw licht scheen op die zaken.

En prima als je het wel geweldig vond hoor, ook niets mis mee. Ik vond het een verschrikkelijk domme keuze om een heel verhaal wat je in anderhalve game meemaakt zo te verpesten, maar ieder zijn ding (en visie erop).
Hoe meningen kunnen verschillen! Ik vond het niet alleen de tweede game een geheel nieuwe dimensie geven (fantastische keuze van de makers) maar ook deel 1 nog sterker maken dan het al was. Dat personage is het sterkste personage in heel de game zowat imo.

Ik had voordat het spel uitkwam geen idee of deel twee me net zo zou grijpen als deel 1 maar juist door die keuze is het ze gelukt. Heel blij dat het niet gewoon een kopie van het eerste spel werd.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:37

RnB

NFS Unbound is ook in de aanbieding, wel iets duurder met €55,-, maar het speelt lekker weg en het ziet er grafisch top uit. :)

• Farabi
  • Niet online
RnB schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 14:25:
[...]

NFS Unbound is ook in de aanbieding, wel iets duurder met €55,-, maar het speelt lekker weg en het ziet er grafisch top uit. :)
Verschil is tegenwoordig zo minimiem tussen voetbalspellen en racespellen dat ik me nog prima kan vermaken met 1tje van 10 jaar geleden. (Even overdreven gezegd)

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 24-12-2022 14:46 ]

• Timothy3000
Unbound is voor 40 fysiek te scoren. Bizar hoe snel die game is afgeprijst zeg.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:28
Dat is de reden dat ik de disc versie heb. Ja het is ‘onhandiger’, maar meestal speel ik 1 spel tegelijk :9

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:37

RnB

Farabi schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 14:44:
[...]

Verschil is tegenwoordig zo minimiem tussen voetbalspellen en racespellen dat ik me nog prima kan vermaken met 1tje van 10 jaar geleden. (Even overdreven gezegd)
Eens, na de intro gespeeld te hebben, had ik even een flashback naar NFS Heat. Die heb ik miss een uur gespeeld, maar komt erg overeen met Unbound.

Ach, zolang het het er mooi uitziet, ik het in 60fps kan spelen en de gameplay me kan boeien, ben ik tevreden. :)

• Farabi
  • Niet online
ik heb ook nfs heat gekocht voor 6,99, maar hot pursuit is echt veel verslavender. lekker simpel per race afwerken zonder upgrades of een vrije map waar je naar je bestemming moet rijden. heb dit gemist.

• Zorroberner
  • Laatst online: 30-04 23:05
Farabi schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:05:
ik heb ook nfs heat gekocht voor 6,99, maar hot pursuit is echt veel verslavender. lekker simpel per race afwerken zonder upgrades of een vrije map waar je naar je bestemming moet rijden. heb dit gemist.
Ik vind de besturing van Hot Pursuit Remastered (op de Xbox weliswaar) vreselijk. Veel te veel drift. Daar geen last van?

• Farabi
  • Niet online
Zorroberner schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 18:35:
[...]

Ik vind de besturing van Hot Pursuit Remastered (op de Xbox weliswaar) vreselijk. Veel te veel drift. Daar geen last van?
Jawel :9

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 05:52
Ik wil van een disc versie die ik heb graag in de store de digitale versie kopen. Hoe doe ik dat?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
-SaveMe- schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:52:
Ik wil van een disc versie die ik heb graag in de store de digitale versie kopen. Hoe doe ik dat?
Gewoon zoeken en kopen toch? Of hoe bedoel je precies?

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Zie dat Need for Speed Unbound Palace Edition (whatever that is) nu €54 kost op PS store.

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kC-H-vgVwpCYKXVL0iLSrxrbj0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TyOryMT0njJX5yFbaCRBHNOI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kwam net dit game in stevige afslag tegen, heb heb maar aan mijn collectie toegevoegd, voor 2,09€ kan er weinig verkeerd aan zijn!

Verwijderd

FMS schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:29:
Zie dat Need for Speed Unbound Palace Edition (whatever that is) nu €54 kost op PS store.
Ik blijf er ver vandaan. Deze game zal over een maand wel 30 euro kosten. De reviews zijn best slecht namelijk.

• FMS
  • Niet online

FMS

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:58:
[...]

Ik blijf er ver vanaf. Deze game zal over een maand wel 30 euro kosten. De reviews zijn best slecht namelijk.
Yep. Tegelijkertijd is het ook een kwestie van wat je erin zoekt. Lekker domweg arcade racen met mooie visuals spreekt me wel aan. Zoals hierboven al gezegd krabt NFS toch een bepaalde jeuk, en op dit moment is er niet veel om uit te kiezen (heb meermaals een XSX overwogen puur om Forza te kunnen spelen...). Hot Pursuit Remastered komt in de buurt maar voor mij zijn de graphics toch outdated.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-04 14:43
@FMS Zo kan je het ook zien, PS5 mist een goede arcade racer. Zo jammer dat we geen Driveclub meer hebben.

Alleen denk dat nfs unbound snel in prijs zal zakken.

[ Voor 20% gewijzigd door Amaze86 op 25-12-2022 13:10 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Verwijderd

Amaze86 schreef op zondag 25 december 2022 @ 13:09:
@FMS Zo kan je het ook zien, PS5 mist een goede arcade racer. Zo jammer dat we geen Driveclub meer hebben.

Alleen denk dat nfs unbound snel in prijs zal zakken.
Wreckfest, hotwheels unleashed, grid Legends zijn allemaal betere arcade racers naar mijn mening dan NFS.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-04 14:43
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2022 @ 14:06:
[...]

Wreckfest, hotwheels unleashed, grid Legends zijn allemaal betere arcade racers naar mijn mening dan NFS.
Ieders ze smaak :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• -SaveMe-
Kenny_026 schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:30:
[...]

Gewoon zoeken en kopen toch? Of hoe bedoel je precies?
Dat lukte eerste maar niet. Nu ondertussen gelukt :)

• Amos_x
FMS schreef op zondag 25 december 2022 @ 13:04:
[...]

Yep. Tegelijkertijd is het ook een kwestie van wat je erin zoekt. Lekker domweg arcade racen met mooie visuals spreekt me wel aan. Zoals hierboven al gezegd krabt NFS toch een bepaalde jeuk, en op dit moment is er niet veel om uit te kiezen (heb meermaals een XSX overwogen puur om Forza te kunnen spelen...). Hot Pursuit Remastered komt in de buurt maar voor mij zijn de graphics toch outdated.
Ik heb het hier al vaker gezegd, maar ik vind de forza horizon serie echt 3x niets. Knappe graphics en goede performance, dat dan weer wel. Maar als game voelt 'ie bizar, vaag, zonder focus of identiteit. Het online gebeuren is een complete warboel. En als game zelf is het echt niets.

Als je een arcade driving (racing) game of 'social car collector' game wil, is het prima. Maar 3de of 8ste of laatste, je 'wint' altijd. Massa's credits, geen enkel gevoel van voldoening in de progressie. Na een kwartier (overdreven) heb je een volledige garage supercars uitgebouwd. En de wereld gaat snel vervelen.

Enkel ervaring met forza 3 en 4.

Als ze nu arcade knop van standje 11 terug naar 3 hadden gedraaid (dus iets minder 200m jumps met realistische voertuigen), en dan echte races ipv sight seeing, had ik het misschien nog wel iets gevonden. Een kruising tussen Test Drive, Driveclub, en de graphics en performance van Forza Horizon, dat dan weer wel.

Weer een reden minder om een xbox te willen. En je kan ze ook gewoon op elke pc spelen (zelfs steam deck...) als je even snel die 'vibe' wil. Maar langer dan een uurtje boeien ze me niet.

Dan echt nog liever een old school arcade racer, met gewoon tracks.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:45

Superkiwi

Hoi doei

Zoals @Amaze86 al zei: smaken verschillen. Ik heb destijds een Xbox One aangeschaft enkel en alleen om Forza Horizon 3 te spelen en heb me daar vele tientallen uren erg mee vermaakt. Zo'n soort game mis ik echt op de Playstation.
De titels die @Verwijderd aanhaalde lijken mij dan weer niks; doe mij maar een Burnout Paradise, Driveclub, Motorstorm of een oldskool NFS Most Wanted, iets in die trant.
Iedereen heeft zijn eigen voorkeur en voor (bijna) iedereen is er wel iets naar zijn of haar gading te vinden.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Verwijderd

Superkiwi schreef op zondag 25 december 2022 @ 22:31:
Zoals @Amaze86 al zei: smaken verschillen. Ik heb destijds een Xbox One aangeschaft enkel en alleen om Forza Horizon 3 te spelen en heb me daar vele tientallen uren erg mee vermaakt. Zo'n soort game mis ik echt op de Playstation.
De titels die @Verwijderd aanhaalde lijken mij dan weer niks; doe mij maar een Burnout Paradise, Driveclub, Motorstorm of een oldskool NFS Most Wanted, iets in die trant.
Iedereen heeft zijn eigen voorkeur en voor (bijna) iedereen is er wel iets naar zijn of haar gading te vinden.
Zeker smaken verschillen, alleen de laatste leuke nfs die ik heb gespeeld dateerd alweer van de ps3, shift, shift 2 en pro street. Na deze games heeft de nfs serie mij nooit meer aangesproken. Op de ps5 zijn er nog niet heel veel goede arcade racers. Maar op de ps4 heb ik toch wel met een aantal racers mij vermaakt, zoals horizon chase turbo, wipeout omega collectie, onrush en driveclub.

Van mij zou er wel een nieuwe ridge racer of nfs shift mogen komen. Maar het lijkt mij heel sterk dat die ooit gaan komen.

• Amos_x
Ik blijf toch vaak moeite hebben met die playstation store.

[via firefox, en steeds ingelogd op PS account]

Need for speed hot pursuit remastered wou ik zonet toevoegen aan m'n mandje. Na doorklikken vanuit de wishlist, of via google meteen door naar de pagina van de game, zie ik een knop die me dat toeliet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHHzOVZPMOUSUPQzuTr9CZBi1t4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kGZDKCvEJOZKXE4tMn2LiXXv.png?f=fotoalbum_large

Echter, na klikken krijg ik een "error" in het mandje.

Zoek ik dan uitdrukkelijk naar de game via search op de playstation website, en na doorklikken op de zoekresultaten, blijkt dat ik de game niet kan aankopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdkCbw1Kh6rSd6TqrVS3Axr1ahg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vklQSeWzVyWgEeBvTJrpUgZL.png?f=fotoalbum_large

Als je dan generiek op "need for speed" zoekt, vind je op deze overzichtspagina de vermelding "inbegrepen". Inbegrepen in wat? Vermoedelijk ontbreekt daar het symbooltje voor "+"? Of voor EA Play? Ik bekijk dit nu op pc, heb even de ps5 niet in de buurt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BxebNKs3pW-L8HriM0c8-sBeLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Hwm2ATuRRLBNkRFCm4jKzsD.png?f=fotoalbum_large

Maar wat opzoekwerk leert dat NFS hot pursuit niet bij extra of premium zit? Ik heb trouwens enkel extra. Heb de game ook nog nooit aangekocht of geclaimed. Heb ook geen EA Play...

Zelfde met donut county.

Daarna alles aangeklikt op de PS app op een iPad, en ineens krijg ik ze wel allemaal in het winkelwagentje. Zowel op de iPad App als online nu...

Sony zijn prutsers met hun websites |:( 8)7 En dan moet je bedenken dat het al 10x beter is dan vroeger, kan je nagaan... :X

Verwijderd

Amos_x schreef op maandag 26 december 2022 @ 01:47:
Ik blijf toch vaak moeite hebben met die playstation store.

[via firefox, en steeds ingelogd op PS account]

Need for speed hot pursuit remastered wou ik zonet toevoegen aan m'n mandje. Na doorklikken vanuit de wishlist, of via google meteen door naar de pagina van de game, zie ik een knop die me dat toeliet.

[Afbeelding]

Echter, na klikken krijg ik een "error" in het mandje.

Zoek ik dan uitdrukkelijk naar de game via search op de playstation website, en na doorklikken op de zoekresultaten, blijkt dat ik de game niet kan aankopen.

[Afbeelding]

Als je dan generiek op "need for speed" zoekt, vind je op deze overzichtspagina de vermelding "inbegrepen". Inbegrepen in wat? Vermoedelijk ontbreekt daar het symbooltje voor "+"? Of voor EA Play? Ik bekijk dit nu op pc, heb even de ps5 niet in de buurt.

[Afbeelding]

Maar wat opzoekwerk leert dat NFS hot pursuit niet bij extra of premium zit? Ik heb trouwens enkel extra. Heb de game ook nog nooit aangekocht of geclaimed. Heb ook geen EA Play...

Zelfde met donut county.

Daarna alles aangeklikt op de PS app op een iPad, en ineens krijg ik ze wel allemaal in het winkelwagentje. Zowel op de iPad App als online nu...

Sony zijn prutsers met hun websites |:( 8)7 En dan moet je bedenken dat het al 10x beter is dan vroeger, kan je nagaan... :X
Ik denk dat Sony vooral de licenties niet goed voor elkaar heeft. Dat is het hele issue wat je hier ondervindt. Ik kon bijvoorbeeld ook de dlc van ghost of tsushima niet kopen omdat ik een keer een demo had gespeeld of zo. Moest ik contact opnemen met de klantenservice om die van mijn account af te halen.

Ik vond eerlijk gezegd de vorige website beter, daar stond tenminste ook plaatjes en video's bij. Nu staat er helemaal niks meer bij. De huidige store vind ik echt een achteruitgang.

Verwijderd

Ik speel The Witcher 3 voor het eerst en heb voor het eerst 3D audio via een headset getest op de PS5 in de game, dat is een dikke aanrader. De muziek/audio is toch al mooi in die game maar in 3D is het fantastisch. Jullie al gecheckt?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2022 @ 11:29:
Ik speel The Witcher 3 voor het eerst en heb voor het eerst 3D audio via een headset getest op de PS5 in de game, dat is een dikke aanrader. De muziek/audio is toch al mooi in die game maar in 3D is het fantastisch. Jullie al gecheckt?
Weet je of de laatste patch al iets aan de performance issues gedaan heeft in ray-tracing mode?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

@Chaoss Geen idee, heb RT mode niets eens aangeraakt. :)

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-04 16:27
-knip-

Voor aankoopadviezen voor TV's en monitoren kun je een topic openen in Beeld en geluid koopadvies . Ik zou dan wel eerst even zoeken want het aankoopadvies ' goede TV voor PS5 of XBSX is al zo vaak gevraagd... Je kunt voor de beste algemene tips deze FAQ doornemen: [FAQ] Welke TV moet ik kopen?

Als je je wilt verdiepen in de ervaringen van andere Tweakers mbt merken en modellen TV's kun je hier bijlezen: Televisies, projectors & mediaspelers

Crossposten vinden we sowieso niet tof ;)

[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 26-12-2022 13:01 ]

• Amos_x
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2022 @ 11:17:
[...]

Ik denk dat Sony vooral de licenties niet goed voor elkaar heeft. Dat is het hele issue wat je hier ondervindt. Ik kon bijvoorbeeld ook de dlc van ghost of tsushima niet kopen omdat ik een keer een demo had gespeeld of zo. Moest ik contact opnemen met de klantenservice om die van mijn account af te halen.

Ik vond eerlijk gezegd de vorige website beter, daar stond tenminste ook plaatjes en video's bij. Nu staat er helemaal niks meer bij. De huidige store vind ik echt een achteruitgang.
Dat, maar ook als je bvb een game op disc en uit de store hebt. Of gratis gekregen (bvb die uncharted collectie tijdens corana, play at home games) en ook digitaal gekocht. Herinner me niet precies meer hoe het was, maar het was ook vaag gedoe. Blijkbaar ziet sony dit als twee aparte games? Zelfs save games zijn soms niet compatibel?

Of dat je bepaalde edities van games niet kan kopen omdat je de base game al hebt, of combinaties van games (bvb inside en limbo in een combo pack) omdat je 1 van beide al hebt? Steam laat je die toch netjes toevoegen en rekent maar 1 game aan bvb. Niet nodig, wel extra gebruiksgemak)

Hun licentie server draait daar ergens op een pc uit 2006 onder de bureau van een stagiair, vraag me af wat er gebeurt als die eens over de zeik gaat. Het bleek een paar jaar geleden ook dat de hele username/account beheer van sony/playstation ook met haken en spuug aan elkaar hing, een gevolg van 10 jaar plakwerk. Kwam naar boven toen Sony eindelijk toeliet om je username te veranderen, hoe brak die database was.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-04 18:21
Wellicht dat iemand dit weet; ik kan van een vriend de MW2 digitale code overnemen. Weet iemand of de code die bij de PS5 zit een crossgen code is? Zodat ik het naast de ps5 ook op de ps4 kan spelen?

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-04 21:34
yorroy schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:22:
Wellicht dat iemand dit weet; ik kan van een vriend de MW2 digitale code overnemen. Weet iemand of de code die bij de PS5 zit een crossgen code is? Zodat ik het naast de ps5 ook op de ps4 kan spelen?
Elke versie, ongeacht welk systeem, zou Cross Gen moeten ondersteunen, lees ook https://apptrigger.com/20...-pre-order-whats-edition/

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:53
yorroy schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:22:
Voor MW2 weet ik het niet, maar ik nam een God of War code over en die was ps5 only.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-04 12:22
@yorroy staat dat niet op de voucher?

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 15:01

Ace

Happy Happy Joy Joy

Mijn backlog is nog niet groot genoeg dus ipv eerst gewoon God of War Ragnarok uit te spelen (al gaat dat moeizaam, vrij langdradig allemaal imho) ben ik maar verder gegaan met Control.

Leuk spel man! Speelt zeker een stuk beter op de PS5 @ 60fps. De reden dat ik niet veel verder was gegaan op de PS4 was de slechte performance.

• FMS
  • Niet online

FMS

Heeft iemand ervaring met deze heatsink? Overkill? Of juist een mooie oplossing?
FMS schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:50:
Heeft iemand ervaring met deze heatsink? Overkill? Of juist een mooie oplossing?
Moet je wel zeker weten dat je SSD er nog in past met koelpasta ertussen, weet niet wat hiermee de minimale/maximale dikte van de SSD mag zijn, maar lijkt me wel iets om rekening mee te houden (al zijn de meeste SSD's vrij uniform kwa formaten).

Overigens is het denk ik nergens voor nodig om zo'n grote heatsink erop te zetten, maar snap hier het "waarom niet" gehalte nog wel van ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Kalder op 28-12-2022 17:07 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

@Lapras zit nu een uurtje of 10 schat ik zo in Metro Exodus. Ik kan me voorstellen dat je hier moeite mee hebt. De game is zo anders als de eerste 2 delen. Ik vind hem nog goed te doen, maar het is wel een trage game. Sprinten kan maar 10m ofzo, lopen gaat niet heel snel, alle gevechten komen toch neer op een vorm van sluipen. Zelfs op easy kan je niet als Rambo te werk gaan. Verder is het open wereld gedeelte wat te generiek en te klein om echt interessant te zijn voor exploratie. Misschien dat ze daarom het wandel en roei tempo vrij laag hebben staan.

Ga er voorlopig nog mee door, vind het nog leuk maar kan me voorstellen dat ik deze vroegtijdig aan de kant leg.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
Gisteren even de RE2 en 3 Remake voor € 15,00 gekocht. Ik heb hem hiervoor op de Series X gehad, maar het lijkt wel of hij wat mooier is en volgens mij zag ik RT als optie. Zal wel een update zijn geweest dan in vergelijking met vorig jaar.

Voor die prijs kon ik die twee remakes echt niet laten liggen.

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-04 22:30

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Cyrax0508 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:19:
Gisteren even de RE2 en 3 Remake voor € 15,00 gekocht. Ik heb hem hiervoor op de Series X gehad, maar het lijkt wel of hij wat mooier is en volgens mij zag ik RT als optie. Zal wel een update zijn geweest dan in vergelijking met vorig jaar.

Heb ik ook gedaan, heb beide nooit gespeeld maar ben groot fan van RE4.

Gisteren aan RE2 begonnen met headphones op, mijn God.
spoiler: title
Ben nu zo'n 2 uur onderweg met Claire. Net Mr. X tegengekomen, nu durf ik niet meer verder te spelen omdat ik de hele tijd zijn voetstappen dichterbij hoor komen. Kan nergens meer even rustig exploren of dingen uitzoeken. Heel naar opgejaagd gevoel, voelt heel ongemakkelijk. Bijzondere ervaring.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
Elias2020 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:35:
[...]

Heb ik ook gedaan, heb beide nooit gespeeld maar ben groot fan van RE4.

Gisteren aan RE2 begonnen met headphones op, mijn God.
Ben nu zo'n 2 uur onderweg met Claire. Net Mr. X tegengekomen, nu durf ik niet meer verder te spelen omdat ik de hele tijd zijn voetstappen dichterbij hoor komen. Kan nergens meer even rustig exploren of dingen uitzoeken. Heel naar opgejaagd gevoel, voelt heel ongemakkelijk. Bijzondere ervaring.
Ik had RE2 (die is wel de betere in mijn optiek ivm RE3) al uitgespeeld.

Herkenbaar hahaha, ik vind hem enger dan degene in RE3. Het gevoel dat Mr. X overal kan opduiken is echt goed gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyrax0508 op 29-12-2022 10:25 ]

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Cyrax0508 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:19:

De games hebben idd een paar maanden geleden een ps5 upgrade gehad.

• MKMosselman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-04 15:46
Bedankt voor de tip. Bleek dat ik nog 3 euro Paypal tegoed had dus nu een wel fijne uitgave van €0,99 :+

• Amos_x
Ace schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:41:
Mijn backlog is nog niet groot genoeg dus ipv eerst gewoon God of War Ragnarok uit te spelen (al gaat dat moeizaam, vrij langdradig allemaal imho) ben ik maar verder gegaan met Control.

Leuk spel man! Speelt zeker een stuk beter op de PS5 @ 60fps. De reden dat ik niet veel verder was gegaan op de PS4 was de slechte performance.
Dit, ook 100% eens. Ik ontwikkel nu al een tijdje een afkeer van die grote bombastische games. Horizon FW, GoWR. Vast erg goede games, en op de mechanics valt helemaal niets af te dingen, zeer strakke combat mechanics allemaal. Ook op versie 1.0 nagenoeg foutloos en bugloos. Dat verdient ongelooflijk respect _/-\o_. Die studios zijn de absolute top.

God of war 2018 gaat nog net. Maar nog meer exposition, en pacing issues dan deze game, wil ik echt niet. En letterlijk alle reviews (ook de erg positieve 10/10 reviews) lijken daar op te wijzen. Daarom ga ik GoWR helemaal aan me laten voorbijgaan. Zal wel eens een cutscene compilation kijken op YouTube.

Games zouden gewoon met twee campaigns moeten worden gemaakt. Puber/scholier/kind en ‘volwassene’ (Give me the essential, of zoiets). Ik zit echt niet meer in een stadium waar ik heel zuur eurootjes per uur ga zitten uitrekenen.

Control heb ik nog niet gespeeld, maar wil ik al spelen sinds release. De slechte performance op ps4 (en mijn pc op dit moment) heeft me er van weerhouden. Maar nu de game in extra zit (toch?) en met de performance van de ps5 ga ik ‘m zeker en vast spelen.

Veel actie, veel absurde mechanics, veel physics… Meer die old school vibe van een crysis, max Payne, just cause, uncharted, gears of war, Doom, Wolfenstein, … waar je gewoon van actie naar actie gaat, met veel mogelijkheden om te experimenteren en gewoon wat te lopen rotzooien met de game.

Ipv ellenlang wandelen, en er steeds maar de aandacht te moeten bijhouden uit schrik dat je iets mist.

• Timothy3000
God of War Ragnarok was fantastisch en imo beter dan het deel uit 2018. Geweldige gameplay, sidequests die niet als filler aanvoelen en echt een enorm spannend verhaal. Dat verhaal is gewoon "the essential" en zulke modes zijn in een game als Ragnarok totaal onnodig en overbodig. Die campaign is zoals die is bedoelt. Lijkt het je niks dan is de game gewoon niet voor jou. Twee campaigns omdat sommige mensen minder tijd of aandacht hebben lijkt mij zonde van de tijd voor de devs. Je kunt sowieso kiezen hoeveel sidequests je zelf speelt.

Na Elden Ring mijn GOTY. Enorm van genoten.

[ Voor 53% gewijzigd door Timothy3000 op 29-12-2022 12:18 ]

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-04 19:22
Ik denk dat voor mij persoonlijk misschien Ghost of tsushima wel de GOTY is. Pas een uurtje of 8 tot 10 inzitten dus wel erg vroeg om over te oordelen. En hoewel ik de eerste anderhalf uur wat traagjes en weinig indrukwekkend vond. Zit ik soms, nu ik wat verder ben echt met open mond te kijken hoe indrukwekkend de wereld is neergezet. Elke locatie voelt uniek en is schitterend opgezet. Uiteraard geen game uit 2022 maar voor mij wel de eerste keer. En het is een heerlijke relax game met goede “realistische” combat. Ik verlies mezelf volledig in de wereld. Zeer indrukwekkend!
swoutr schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:47:
Ik denk dat voor mij persoonlijk misschien Ghost of tsushima wel de GOTY is. Pas een uurtje of 8 tot 10 inzitten dus wel erg vroeg om over te oordelen. En hoewel ik de eerste anderhalf uur wat traagjes en weinig indrukwekkend vond. Zit ik soms, nu ik wat verder ben echt met open mond te kijken hoe indrukwekkend de wereld is neergezet. Elke locatie voelt uniek en is schitterend opgezet. Uiteraard geen game uit 2022 maar voor mij wel de eerste keer. En het is een heerlijke relax game met goede “realistische” combat. Ik verlies mezelf volledig in de wereld. Zeer indrukwekkend!
GoT was voor mij een geniale game in een dode niet interessante maar wel prachtige open wereld. De combat was heerlijk, maar open wereld was gewoon meh

@Amos_x vond GoW 2018 een redelijk draak van een game. De vechtmechanics klikte niet echt bij mij, maar dat is dan smaak. Maar verder was het zo'n vervelend trage game, continu klimmen of van hot naar haar roeien. Dat klimmen kon niet eens op de auto pilot, nee je moest redelijk richten naar waar je naartoe wilde iedere keer. Ook die tunneltjes kwamen mij de neus uit. Dus je bent echt niet de enige :D
Control was een rare game, op een goede manier. Combat zelf was niet helemaal mijn ding, dat terwijl ik Max Payne 2 van tijd tot tijd nog aanslinger. Maar verhaal en wereld waren raar genoeg om mij geïntrigeerd te houden. Daarnaast is de game redelijk kort voor moderne maatstaven, dus dat hielp ook wel.

• FreakGIB
  • Nu online
vraagje over Grand Turismo 7
ik zit er aan te denken die te kopen digitaal
Maar nu zijn er best wel wat verschillen
als ik op de PS4 naar op een NL account naar de store gaat kost die PS4 versie 39 euro en er staat een algemene text bij voor als je hem op de PS5 gaat spelen?
dat sommige functies kunnen missen en dergelijk.
als ik op het zelfde account op de PS5 ga kost die 49 euro.

die ik dit zelfde op een US account op de PS4 28 dollar en op de PS5 US account 39 Dollar?

nu is mijn vraag als ik hem op de PS4 koop en speel op de PS5 krijg ik dan een PS5 upgrade?

het verwarrende is dat die algemene text er ook bij staat bij bv Elden ring op de PS4 waar wel gewoon PS4 en PS5 bij staat?
iemand hier ervaring mee.
alvast bedankt

PSN: FreakGIB

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-04 22:28
FreakGIB schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:06:
vraagje over Grand Turismo 7
ik zit er aan te denken die te kopen digitaal
Maar nu zijn er best wel wat verschillen
als ik op de PS4 naar op een NL account naar de store gaat kost die PS4 versie 39 euro en er staat een algemene text bij voor als je hem op de PS5 gaat spelen?
dat sommige functies kunnen missen en dergelijk.
als ik op het zelfde account op de PS5 ga kost die 49 euro.

die ik dit zelfde op een US account op de PS4 28 dollar en op de PS5 US account 39 Dollar?

nu is mijn vraag als ik hem op de PS4 koop en speel op de PS5 krijg ik dan een PS5 upgrade?

het verwarrende is dat die algemene text er ook bij staat bij bv Elden ring op de PS4 waar wel gewoon PS4 en PS5 bij staat?
iemand hier ervaring mee.
alvast bedankt
De PS5 upgrade is betalend voor GT7.
Als je de PS4 versie koopt kan je die op PS5 spelen zoals de algemene tekst aangeeft, maar dan heb je natuurlijk de voordelen van de PS5 versie niet. Voor €10 is deze te upgraden naar de PS5 versie.
Als je de PS5 versie koopt krijg je zowel de PS5 als de PS4 versie, maar de €10 extra zit dan gewoon in de aankoopprijs.

• FreakGIB
  • Nu online
MathieuT schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:14:
[...]

De PS5 upgrade is betalend voor GT7.
Als je de PS4 versie koopt kan je die op PS5 spelen zoals de algemene tekst aangeeft, maar dan heb je natuurlijk de voordelen van de PS5 versie niet. Voor €10 is deze te upgraden naar de PS5 versie.
Als je de PS5 versie koopt krijg je zowel de PS5 als de PS4 versie, maar de €10 extra zit dan gewoon in de aankoopprijs.
Oke thx

vond het verwarrend omdat die algemene PS4 naar PS5 text er ook bij staat bij Elden ring terwijl die gewoon een gratis PS5 upgrade heeft.

PSN: FreakGIB

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:51
GoW en TloU vind ik juist heerlijke games door de 'trage' gameplay. Ik baal er juist weer van als ik verplicht moet vechten. :P

Verwijderd

swoutr schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:47:
Ik vond GoT ook fantastisch tot ik in het tweede gebied zat, toen kwam de bekende verveling en wilde ik niet meer verder spelen.

GoW 2018 was een mooie game maar niet helemaal mijn ding door de combo stijl van vechten en wapens wisselen, daar heb ik het niet zo op. Geeft mij maar een manier van vechten zoals in The Witcher 3 of Elden Ring. Toch wil ik Ragnarok ooit gaan spelen maar dan wel voor een heel zacht prijsje. En met een 'next gen' bedrag terwijl je een cross gen game bent zoeken ze het maar helemaal uit. :P
Ik ben heel benieuwd wat er allemaal gaat komen volgend jaar op PS5, zin in!

• Timothy3000
Het is wel gewoon een nextgen game. Prachtige beelden, 60fps en vrijwel geen laadtijden op PS5

Verwijderd

@Timothy3000 Ik probeer de game niet neer te zetten alsof het old gen troep is, dat is het zeker niet. Waar het mij omgaat is dat je niet over next gen prijzen hoeft te beginnen terwijl een game er niet daadwerkelijk een is. Voordelen bieden op een PS5 maakt dat het waard? Het is niet "gewoon een nextgen game".
Verder maakt het ook helemaal niets uit, lekker kopen wat je wilt. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2022 16:37 ]

• Timothy3000
Die extra snelle laadtijden en 60fps maken het voor mij persoonlijk zeker een nextgen game, puur omdat dat op de PS4 niet het geval is. Maar dat is inderdaad voor iedereen persoonlijk.

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:47
cold_as_ijs schreef op donderdag 29 december 2022 @ 07:26:
@Lapras zit nu een uurtje of 10 schat ik zo in Metro Exodus. Ik kan me voorstellen dat je hier moeite mee hebt. De game is zo anders als de eerste 2 delen. Ik vind hem nog goed te doen, maar het is wel een trage game. Sprinten kan maar 10m ofzo, lopen gaat niet heel snel, alle gevechten komen toch neer op een vorm van sluipen. Zelfs op easy kan je niet als Rambo te werk gaan. Verder is het open wereld gedeelte wat te generiek en te klein om echt interessant te zijn voor exploratie. Misschien dat ze daarom het wandel en roei tempo vrij laag hebben staan.

Ga er voorlopig nog mee door, vind het nog leuk maar kan me voorstellen dat ik deze vroegtijdig aan de kant leg.
Dit is echt precies hoe ik Metro Exodus ervaar. Qua sfeer een gave game maar het tempo is echt heel laag }:| Ter compensatie heb ik daarom onlangs voor nog geen tientje Doom Eternal gehaald. Heerlijk voor de afwisseling! >:)

*denkt na over goede signature*

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-04 12:57
Timothy3000 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:53:
Die extra snelle laadtijden en 60fps maken het voor mij persoonlijk zeker een nextgen game, puur omdat dat op de PS4 niet het geval is. Maar dat is inderdaad voor iedereen persoonlijk.
Maar snelle laadtijden heeft niets te maken met je spel, eerder met de hardware. GoW (2018) speelde overigens rond de 50fps op PS4 Pro.

Al bij al is nextgen meer voor mij de techniek die gebruikt wordt om een spel neer te zetten. Digital Foundry gaf ook aan op hun podcast dat ze GoW Ragnarok nog steeds beschouwen als een PS4 spel, maar dan feilloze 60fps en (bijna) 4k resolutie voor de PS5. Eerder een boosted versie dan een "echte" PS5 spel.
Want eerlijk, het spel ziet er ook erg mooi uit op PS4. (weliswaar met 30 fps)

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:33
Vind Ragnarok echt geen next gen feeling hebben. Die verborgen laadtijden als je zo'n deurtje neemt naar een andere wereld vind ik toch bizar op ps5.
Grafisch vind ik het er ook niet echt wauw uitzien.

Vind horizon er dan veel beter uitzien wat me meer aandacht gekregen heeft voor ps5 gamers.
jmignolet schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:11:
[...]

Maar snelle laadtijden heeft niets te maken met je spel, eerder met de hardware. GoW (2018) speelde overigens rond de 50fps op PS4 Pro.

Al bij al is nextgen meer voor mij de techniek die gebruikt wordt om een spel neer te zetten. Digital Foundry gaf ook aan op hun podcast dat ze GoW Ragnarok nog steeds beschouwen als een PS4 spel, maar dan feilloze 60fps en (bijna) 4k resolutie voor de PS5. Eerder een boosted versie dan een "echte" PS5 spel.
Want eerlijk, het spel ziet er ook erg mooi uit op PS4. (weliswaar met 30 fps)
Wat maakt een game dan wel écht next gen? En zijn die al wel al uitgekomen dan? Of moeten die nog komen?

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:18

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gaan we wéér met dat 'next gen' geneuzel. Het is current gen als je toch die suffe termpjes wil gebruiken. Next gen zien we wel weer over een jaar of vijf.
Feit is wel dat de potentie van de PS5 nog niet ten volle wordt benut. Gelukkig maar, dan zit er nog genoeg noois aan te komen!

En over GoW:R... Dat is een gepimpte PS4 titel, aangezien het spel ook op die console moet kunnen draaien. Dus net als GoW 2018 barst het van de verkapte laadschermen, die al snel irritant worden.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Timothy3000
Vond je die zo ergerlijk? Vond het alsnog allemaal vrij snel allemaal en de dialogen tussendoor zorgden ervoor dat het niet echt als laadtijden aanvoelde.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:45

Superkiwi

Hoi doei

PindaUnited schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:02:
[...]
Dit is echt precies hoe ik Metro Exodus ervaar. Qua sfeer een gave game maar het tempo is echt heel laag }:|
Exodus staat al een tijdje om mijn radar maar was bang dat ik het niet bij zou kunnen houden. Goed om dit te lezen, van mij hoeft het allemaal niet meer zo snel; ik ben immers geen 16 meer :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• -SaveMe-
Chelseamarre123 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:08:
Vind Ragnarok echt geen next gen feeling hebben. Die verborgen laadtijden als je zo'n deurtje neemt naar een andere wereld vind ik toch bizar op ps5.
Grafisch vind ik het er ook niet echt wauw uitzien.
Had je je bril wel op of je lenzen in ? 8)7

Superkiwi schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 00:46:
[...]

Exodus staat al een tijdje om mijn radar maar was bang dat ik het niet bij zou kunnen houden. Goed om dit te lezen, van mij hoeft het allemaal niet meer zo snel; ik ben immers geen 16 meer :+
De monsters zijn dan weer wel snel :D
Viel me gisteren iets op, in het Yamantau level leek de bewegingssnelheid weer hoger te liggen. Toen ik daarna in Caspian kwam voelde het alsof ik sonic op PAL speelde nadat ik het vorige level op NTSC had gespeeld, iets wat waarschijnlijk alleen de iets minder jonge generatie weet wat dat betekent :D. Het voelde weer stroperig.

Nu las ik iets interessants op de PC versie klagen mensen dat de run speed te hoog ligt. Daar hebben ze de optie om te switchen tussen running/walking/sprinting. Op de PC heb je die toggle nodig omdat je met keyboard geen analoge input hebt, maar lijkt er dus op alsof ze de snelheid gewoon niet goed hebben afgesteld. Dus met analoog switch je tussen wandelen en stilstaan, misschien iets sneller dan wandelen maar nooit rennen.

Vond Yamantau trouwens wel een gaaf veld, die had de oude metro vibe.

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:24:
Gaan we wéér met dat 'next gen' geneuzel. Het is current gen als je toch die suffe termpjes wil gebruiken. Next gen zien we wel weer over een jaar of vijf.
Feit is wel dat de potentie van de PS5 nog niet ten volle wordt benut. Gelukkig maar, dan zit er nog genoeg noois aan te komen!

En over GoW:R... Dat is een gepimpte PS4 titel, aangezien het spel ook op die console moet kunnen draaien. Dus net als GoW 2018 barst het van de verkapte laadschermen, die al snel irritant worden.
Je hebt helemaal gelijk de PS5 en Series zijn curren gen in dat geval. De nieuwe game prijzen zijn wel next gen. :P Stel je voor dat je een game op je oude game pc koopt en wanneer iemand dezelfde game speelt op 4k60 op z’n nieuwe pc, mag er 10€ boven op..

Als gamer ben ik zeer benieuwd wat we over een jaar of 2 gaan zien op de PS5. Het idee alleen al van bijvoorbeeld een Uncharted die totaal voor de PS5 is gemaakt. :9

• Timothy3000
Het ligt er ook wel een beetje aan waar je je games koopt. Ragnarok was fysiek bij release al voor 65,- te scoren. Dat was maar een paar euro meer dan de PS4 versie.

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 14:23

Lagune

Its time for warp

dit dus, eeuwige gezever

GoW:R vindt ik visueel trouwens best ps5 waardig, omgevingen zijn prachtig, materiaal (bijv leer) ziet er schitterend uit, gezichtsanimaties zijn wel echt ps4 though

kunnen ze trouwens die verkapte laadschermen niet gewoon skippen met ps5, moet toch mogelijk zijn? het stoorde me niet op ps4 bij 2018 maar nu op de ps5 heb je echt zoiets van "whyyyyyyy"

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Lagune schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:09:
[...]
kunnen ze trouwens die verkapte laadschermen niet gewoon skippen met ps5, moet toch mogelijk zijn? het stoorde me niet op ps4 bij 2018 maar nu op de ps5 heb je echt zoiets van "whyyyyyyy"
Vanwege de PS4 zitten die laadschermen erin, en worden gebruikt voor interessante, informatieve of grappige dialogen. De uitgangspoort komt pas tevoorschijn na de dialogen, ook al is het level al lang ingeladen. Ben je de main quest door en nadat de dialogen op zijn, dan duurt dat verkapte laadscherm nog maar 2 tot 5 seconden, afhankelijk van de lokatie waar je naartoe gaat.

Heb zelf genoten van al de "banter" tijdens die laadschermen, dus vond het absoluut niet vervelend. :)

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Er zijn tegenwoordig al genoeg games die ik prachtig vind en we zijn imo al op een punt dat games gewoon mooi genoeg zijn. De grafische stijl etc. is zoals altijd het belangrijkst. Ik wilde dan ook niet het ''eeuwige gezever" weer opstarten. Wil natuurlijk niet zeggen dat ik betere graphics kan waarderen. ;)
Als ik bijvoorbeeld zie wat The Witcher 3 laat zien nu, ik vind het prachtig. Als je dat nog eens combineert met een redelijke headset en 3d audio.. kwijl.
Voor mij was 2022 een van de allerbeste gaming jaren ooit ook al zal dat deels komen door de vele games die ik nu pas kon spelen doordat ik dit jaar voor het eerst weer terug bij Playstation ben.
- Spiderman
- GoW 2018
- FF VII remake
- Stray
- TLOU 1
- TLOU 2
- The Witcher 3
Stel je voor dat je dit allemaal voor het eerst in hetzelfde jaar zou spelen. >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2022 11:27 ]

• Farabi
  • Niet online
Feit is wel dat de potentie van de PS5 nog niet ten volle wordt benut
feit? hoe weet jij dat nou? we hebben ondertussen ratchet, spider-man, gow en horizon gezien en ik neem aan dat de potentie tegen het maximale is benut. (he? dat is meestal het nut van een exclusive)

ik zou niet teveel verwachten hierna, we hebben met deze spellen een goed beeld gekregen wat de ps5 max kan. meer zou ik niet verwachten.

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 30-12-2022 11:40 ]

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Farabi schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:35:
[...]

feit? hoe weet jij dat nou? we hebben ondertussen ratchet, gow en horizon gezien en ik neem aan dat de potentie tegen het maximale is benut. (he? dat is meestal het nut van een exclusive)

ik zou niet teveel verwachten hierna, we hebben met deze spellen een goed beeld gekregen wat de ps5 max kan. meer zou ik niet verwachten.
Omdat het met de voorgaande generaties consoles ook zo is gegaan. Ervaring van de ontwikkelaars, en uiteindelijk meer current gen exclusives. Dus ja, het is een feit ;)

• Farabi
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:40:
[...]

Omdat het met de voorgaande generaties consoles ook zo is gegaan. Ervaring van de ontwikkelaars, en uiteindelijk meer current gen exclusives. Dus ja, het is een feit ;)
''is vroeger ook zo gegaan''. dat is wel erg simpel en kort door de bocht. de verschillen vielen reuze mee uiteindelijk. het gros vindt de ps4 versie van uncharted 4 nog steeds 'next-gen' uitzien en dat is een spel uit 2016. mensen zien zelfs weinig verschil tussen een remastered ps5 versie.

maar we interpreteren het woord 'feit' heel anders blijkbaar. ik dacht dat jij bij een uitgever werkte, omdat je toch zo zeker van je zaak was.

• Timothy3000
Farabi schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:35:
[...]

feit? hoe weet jij dat nou? we hebben ondertussen ratchet, spider-man, gow en horizon gezien en ik neem aan dat de potentie tegen het maximale is benut. (he? dat is meestal het nut van een exclusive)

Nee joh. Het is vaak op het eind van de rit dat we de volle potentie pas hebben gezien. Dat is echt bij elke console het geval.

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:00:
[...]

Nee joh. Het is vaak op het eind van de rit dat we de volle potentie pas hebben gezien. Dat is echt bij elke console het geval.
ondertussen vergeet je even dat de verschillen tussen de vorige-gen en current-gen steeds kleiner worden. gow en uncharted zien er nog steeds next-level uit op een ps4. mensen hebben steeds minder noodzaak om te upgraden. de potentie is gelimiteerd. meer dan gow ragnarok gaan we niet zien verwacht ik op de ps5. maar dit is geen feit, maar een mening.

• Timothy3000
Uncharted 4 op de PS4 ziet er mooi uit maar haalt het niet bij een Ragnarok of Ratchet op PS5 imo. Dag en nacht verschil. Daarnaast zijn graphics niet het enige wat doorontwikkelt. De potentie van de Dualsense is imo bv ook echt nog niet bereikt.

De laadtijden en 60fps alleen al maakte voor mij de upgrade een nobrainer. Dat en het gebrek aan herrie dat de Pro veroorzaakte bij games als Last of Us 2.

[ Voor 24% gewijzigd door Timothy3000 op 30-12-2022 12:11 ]

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:10:
Uncharted 4 op de PS4 ziet er mooi uit maar haalt het niet bij een Ragnarok of Ratchet op PS5 imo. Dag en nacht verschil. Daarnaast zijn graphics niet het enige wat doorontwikkelt. De potentie van de Dualsense is imo bv ook echt nog niet bereikt.
dat is ook geen juiste vergelijking. bij gow 2018 ps4 vs gow ragnarok ps5 had ik maar bij bepaalde momenten een ps5-gevoel. de rest van mijn ervaring leek wel op een ps4 versie.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Farabi schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:06:
[...]

ondertussen vergeet je even dat de verschillen tussen de vorige-gen en current-gen steeds kleiner worden. gow en uncharted zien er nog steeds next-level uit op een ps4. mensen hebben steeds minder noodzaak om te upgraden. de potentie is gelimiteerd. meer dan gow ragnarok gaan we niet zien verwacht ik op de ps5. maar dit is geen feit, maar een mening.
Daar ga je wel iets makkelijk voorbij aan het feit dat de ps4 deze games met moeite op 30 fps kon houden, wat de ps5 dan wel weer prima afgaat, zelfs op 60fps. De grote winst van deze generatie zit hem mij dan ook vooral in een stabiele framerate (zolang dat mag duren) en snelle laadtijden, wat bij sommige ps4 games gewoon redicuul werd. Als dan de graphics een minimale vooruitgang zijn, dan kan ik daar prima mee leven. Zoals je al aangaf, diverse games op de ps4 zien er al supermooi uit.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Timothy3000
Farabi schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:13:
[...]

dat is ook geen juiste vergelijking. bij gow 2018 ps4 vs gow ragnarok ps5 had ik maar bij bepaalde momenten een ps5-gevoel. de rest van mijn ervaring leek wel op een ps4 versie.
En ik ondertussen lekker in vol 60fps monstertjes in de pan hakken in een game met minimale laadtijden. Dat had op PS4 niet gekund. ;)

• Farabi
  • Niet online
Magic schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:13:
[...]

Daar ga je wel iets makkelijk voorbij aan het feit dat de ps4 deze games met moeite op 30 fps kon houden, wat de ps5 dan wel weer prima afgaat, zelfs op 60fps. De grote winst van deze generatie zit hem mij dan ook vooral in een stabiele framerate (zolang dat mag duren) en snelle laadtijden, wat bij sommige ps4 games gewoon redicuul werd. Als dan de graphics een minimale vooruitgang zijn, dan kan ik daar prima mee leven. Zoals je al aangaf, diverse games op de ps4 zien er al supermooi uit.
daar ben ik over eens. dat zijn de belangrijkste pluspunten van de nieuwe generatie. ik had het dan ook alleen over de graphics.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Farabi schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:51:
[...]

''is vroeger ook zo gegaan''. dat is wel erg simpel en kort door de bocht. de verschillen vielen reuze mee uiteindelijk. het gros vindt de ps4 versie van uncharted 4 nog steeds 'next-gen' uitzien en dat is een spel uit 2016. mensen zien zelfs weinig verschil tussen een remastered ps5 versie.

maar we interpreteren het woord 'feit' heel anders blijkbaar. ik dacht dat jij bij een uitgever werkte, omdat je toch zo zeker van je zaak was.
Hiermee bevestig je mijn punt. De PS4 kwam uit in november 2013. Uncharted 4 kwam uit in mei 2016 ;)
Maargoed, genoeg hierover.

Gisteren heb ik voor 3,79 Transistor gekocht, van de makers van Hades. Zelfde grafische stijl. Ik snap er alleen nog geen klap van, want je krijgt 0 uitleg na het starten van het spel. Maar dat maakt het alleen maar leuker

• Farabi
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:15:
[...]

Hiermee bevestig je mijn punt. De PS4 kwam uit in november 2013. Uncharted 4 kwam uit in mei 2016 ;)
Maargoed, genoeg hierover.
juist niet. de ps5 kwam tegen 2021 uit. maar goed .

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-04 22:11
Farabi schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:06:
[...]

ondertussen vergeet je even dat de verschillen tussen de vorige-gen en current-gen steeds kleiner worden. gow en uncharted zien er nog steeds next-level uit op een ps4. mensen hebben steeds minder noodzaak om te upgraden. meer dan gow ragnarok gaan we niet zien verwacht ik op de ps5. maar dit is geen feit, maar een mening.
Ik snap niet helemaal waar je het over hebt. Ja, de verschillen tussen PS4 en PS5 games zijn niet heel groot, maar dat is onder andere omdat games nog steeds voor PS4 gemaakt worden, aangezien daar de grootste groep gamers zitten.

En dat komt deels doordat graphics steeds minder gaan boeien, omdat PS4 ook graphics al mooi genoeg kan tonen. Na 5 generaties wordt elke soort van techniek 'geneuzel in de marge', omdat de grootste vooruitgangen al geboekt zijn.

Maar qua hardware is PS5 veel krachtiger dan PS4, dus zodra de PS5 een groter aandeel heeft, zal de PS4 minder aandacht krijgen en zullen games er beter uit gaan zien, als ze alleen voor PS5 gemaakt worden.

De verwachting hebben dat GoW: Ragnarok de mooiste game ooit zal zijn op de PS5, terwijl de PS5 hoogstwaarschijnlijk nog niet eens op de helft (of een derde) van z'n levensduur zit, vind ik daarom een gekke verwachting.

Zullen nieuwe PS5-games véél mooier worden dan de PS5-versie van Ragnarok? Waarschijnlijk niet, in ieder geval niet in de zin van de sprong van bijvoorbeeld The Last of Us Remastered (PS4) naar The Last of Us Part I (PS5). Want dat is een generatie-sprong.

Zullen nieuwe PS5-games mooier worden dan de PS5-versie van Ragnarok? 100% zeker. Misschien niet morgen of over een maand, maar over 2-3 jaar wel. Unreal Engine-ontwikkelingen staan bijvoorbeeld niet stil.

The devil is in the details.

• Timothy3000
Farabi schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:17:
[...]

juist niet. de ps5 kwam tegen 2021 uit. maar goed .
De PS4 niet. Je voorbeeld van Uncharted, die later in de cyclus uitkwam, laat inderdaad juist zien dat er binnen 1 consolegeneratie grote verschillen kunnen zijn en dat de potentie niet in 1 jaar meteen al max benut is.

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 30-12-2022 12:21 ]

• Farabi
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:18:
[...]

Ik snap niet helemaal waar je het over hebt
over dit:
Hahn schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:18:
[...]

Zullen nieuwe PS5-games véél mooier worden dan de PS5-versie van Ragnarok? Waarschijnlijk niet, in ieder geval niet in de zin van de sprong van bijvoorbeeld The Last of Us Remastered (PS4) naar The Last of Us Part I (PS5). Want dat is een generatie-sprong.
Timothy3000 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:20:
[...]

De PS4 niet. Je voorbeeld laat inderdaad juist zien dat er binnen 1 consolegeneratie grote verschillen kunnen zijn en dat de potentie niet in 1 jaar meteen al max benut is.
uncharted 4 kwam 3 jaar na de release van ps4. en daarna heeft het nog 5 jaar lang geduurd voor dat de ps5 kwam. maar qua graphics alsnog geen grote sprong gehaald.

[ Voor 29% gewijzigd door Farabi op 30-12-2022 12:22 ]

• Hahn
Dat is niet wat je zei. Je zei letterlijk:
meer dan gow ragnarok gaan we niet zien verwacht ik op de ps5
Daar staat 'niks meer', als in, het wordt absoluut niet mooier. Dat is heel wat anders dan 'het wordt ietsje mooier, maar niet véél mooier'.

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 30-12-2022 12:22 ]

• Timothy3000
Farabi schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:20:
[...]

over dit:

[...]

[...]

uncharted 4 kwam 3 jaar na de release van ps4. en daarna heeft het nog 5 jaar lang geduurd voor dat de ps5 kwam. maar qua graphics alsnog geen grote sprong gehaald.
Last of Us 2 en Ghost of Thsusima zijn imo wel echt een pak mooier dan Uncharted 4....

• Farabi
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:21:
[...]

Dat is niet wat je zei. Je zei letterlijk:

[...]

Daar staat 'niks meer', als in, het wordt absoluut niet mooier. Dat is heel wat anders dan 'het wordt ietsje mooier, maar niet véél mooier'.
tjah, dat is jouw verwachting en de mijne is meer in die richting. we kunnen hier wel verdrinken in details, maar veel meer dan dit gaat het niet worden uiteindelijk.

• Zorroberner
  • Laatst online: 30-04 23:05
Misschien tijd voor agree to disagree hierboven?

Ondertussen mijn eigen PS5 avonturen, ik had toen ik mijn PS5 kreeg om tips voor games gevraagd. Ben nu op 72% met Spiderman MM, de Remastered al uitgespeeld. Heerlijke games. Heb met Kerst Uncharted trilogie (Nathan Drake Collection) gekregen. Ik ga daar deze vakantie nog lekker aan beginnen. Al ga ik niet voor de platinum denk ik, of pas als ik een eerste playthrough leuk heb gevonden. Daarnaast ook Ghosts of Tushima gekregen, was samen met Spiderman een van de redenen waarom ik ondanks mijn liefde voor Xbox naar een PS bleef lonken.

Ik overwoog ook nog zelf Horizon Zero Dawn te kopen (FW pas later eerst het origineel). Maar ik had geruchten gelezen over een remaster. Dus eerst maar deze spellen uitspelen en dan beslissen.

• jmignolet
Timothy3000 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:23:
[...]
Ghost of Thsusima zijn imo wel echt een pak mooier dan Uncharted 4....
:?

• Hahn
Farabi schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:25:
[...]

tjah, dat is jou verwachting en de mijne is meer in die richting. we kunnen hier wel verdrinken in details, maar veel meer dan dit gaat het niet worden uiteindelijk.
Die details maken al het verschil. Je zegt nu inmiddels 'veel meer dan dit wordt het niet' en dat woordje 'veel' maakt het verschil tussen beweren dat graphics 'niet beter' = 0% beter worden en 'niet veel beter' = +10/20/30/whatever% beter worden. Dat is een heel ander punt.

Als jij €2000 verdient en je baas zegt "je salaris wordt niet beter" (lees: je krijgt er €0 bij), dan vind je dat waarschijnlijk veel erger dan als het bericht "je salaris wordt niet veel beter" (lees: je krijgt er €200 bij) is ;)

• Timothy3000
Vond ik persoonlijk echt een prachtig spel. Die velden, die lucht etc.

• jmignolet
Timothy3000 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:30:
Ben ik akkoord mee, dat was ook effectief prachtig. Maar dat doelt voor mij meer op de sfeer die daar erg gelukt was.

Maar op vlak van textures en grandiositeit? Uncharted 4 all the way. :P

• Hahn
Timothy3000 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:30:
Ik gok dat @jmignolet beetje flauw doet omdat de 'h' verkeerd staat in 'Tsushima' :P Oh, blijkbaar vindt ie Ghost of Tsushima gewoon niet mooier :+

Vriendelijk verzoek: gebruik je woorden in plaats van alleen maar ' :? ' te reageren ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Hahn op 30-12-2022 12:33 ]

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-04 13:13

Nohead

PSN ID: Nohead

Zorroberner schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:27:
Ik overwoog ook nog zelf Horizon Zero Dawn te kopen (FW pas later eerst het origineel). Maar ik had geruchten gelezen over een remaster. Dus eerst maar deze spellen uitspelen en dan beslissen.
Horizon ZD met de PS5 patch speelt prima hoor, 4k 60FPS. Ik zou de game er niet voor laten nu. Gewoon lekker aan beginnen ben je genoeg uurtjes zoet mee. Des te eerder je mag genieten van FW, want dat ziet er toch gelikt uit op de PS5. (ben zelf bijna klaar met ZD en dan nog snel de expansie tegen aan. FW is al geladen en klaar om te spelen :) )

Verwijderd

Ik kijk meer uit naar dingen in games die niet mogelijk zijn zolang de game ook op een PS4 moet draaien. Bijvoorbeeld veel meer physics als een core gameplay element om maar wat te noemen. Ik ben benieuwd wat de creativiteit van de developers ons gaat brengen wanneer ze nog maar op 1 gen hoeven te richten. Ik denk dat games dingen kunnen gaan doen wat we nu nog onderschatten alleen al doordat iedereen een SSD heeft in zijn PS5.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 15:01

Ace

Happy Happy Joy Joy

Amos_x schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:14:
[...]
Control heb ik nog niet gespeeld, maar wil ik al spelen sinds release. De slechte performance op ps4 (en mijn pc op dit moment) heeft me er van weerhouden. Maar nu de game in extra zit (toch?) en met de performance van de ps5 ga ik ‘m zeker en vast spelen.

Veel actie, veel absurde mechanics, veel physics… Meer die old school vibe van een crysis, max Payne, just cause, uncharted, gears of war, Doom, Wolfenstein, … waar je gewoon van actie naar actie gaat, met veel mogelijkheden om te experimenteren en gewoon wat te lopen rotzooien met de game.

Ipv ellenlang wandelen, en er steeds maar de aandacht te moeten bijhouden uit schrik dat je iets mist.
De gevechten wanneer je eenmaal een beetje je skills gelevelled hebt zijn echt briljant. Stukken steen van de muur afscheuren, ze richting de enemies te lanceren en dan er nog een paar granaten uit je gun erachter schieten voor de goede orde.

Gaat gewoon niet vervelen, gisteren uitgespeeld en nu bezig met de twee DLC's.
Pagina: 1 ... 251 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord