• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Drials schreef op donderdag 15 december 2022 @ 01:40:
Vindt het verassend dat veel mensen “relatief” weinig game uren hebben.
Want wat is genoeg dan? In de wetenschap dat een jaar ongeveer 8800u telt. Inclusief slapen. 1000u? 500u? 500u is al 1/16 van je jaar dat je games speelt?

Vind je opmerking een beetje hinten naar ‘gamer shaming’, wellicht niet zo bedoeld, maar toch. Als in, je bent pas een ‘echte’ gamer als het ook maar je enige hobby is en er alle tijd in steekt.

Veel gebruikers hier zijn echt geen student meer, maar volwassen mensen met jobs en een ‘echt’ leven buiten de deur. Laat staan als er ook nog kinderen in het spel zijn.

Zelf kan ik de tijd wel vinden, maar ik heb ook genoeg andere zaken te doen. Gamen is niet m’n enige hobby, plus dat het me soms wel kan stresseren als ik gamen begin te ervaren als ‘weggesmeten’ tijd. Hangt wat van de game af, maar ik moet vaak genoeg beslissen om een game links te laten liggen, om m’n game plezier op peil te houden. Een film is twee uurtjes van je tijd, een game is gemakkelijk 40+u. Toch wel even een andere tijdsinvestering.

Daarom speel ik ook het liefste games zonder progression systems, geen rpgs, en niet de vaak epische single players (enkele uitzonderingen daar gelaten). Games die respect hebben voor een gamer die slechts beperkt kan gamen. Wat de game kost is geen probleem, ik maak echt geen ‘uren/euro’ calculaties met games.

Ik schrijf het enkel neer zodat hopelijk andere gamers zich hierin ook herkennen. En dat het niet steeds zo hoeft te zijn dat je 4 games/maand moet uitspelen en jaarlijks een 30 tal platinums halen.

Het gebeurt me ook vaak genoeg dat ik de PlayStation een drietal maand niet aan heb. En dan ineens wel heel intensief als ik echt ergens niet genoeg van kan krijgen. En dan weer twee maand helemaal niets bijvoorbeeld. Dat laatste is recent nog niet gebeurd, aangezien ik de ps5 sinds september in huis heb en ‘m dus vaak gebruik, omdat het een nieuw speeltje is en er nog genoeg te zien/ontdekken valt. Maar ik sluit niet uit er in de komende maanden lange periodes niet op de ps5 zal gespeeld worden.

Ook is het tegenwoordig zo gemakkelijk om overal wel wat te kunnen gamen om die drang te stillen. Even de dual sense aan de iPad Pro koppelen, en daar heb je ook genoeg games die je een half uurtje tot een uurtje kunnen bekoren.

Of je bent een vurig MS flight simulator fan en dan doe je helemaal niets anders meer :+ :+
Amos_x schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:19:
[...]
Ik hoop echt op een soort eenvoudige multiplayer ervaring. Want een multiplayer game moet je structureren rond korte potjes en matches. In, gamen, en uit.
Horizon leent zich er uitstekend voor om een soort Monster Hunter neer te zetten. In een groep machines neerhalen. Dat hoeven helemaal geen flitsende, snelle potjes te zijn.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 20:05
Sinds half november in bezit van de PS5 disc versie en de backlog neemt aardig toe. Eerste game die ik aangeschaft heb is Spiderman Ultimate Edition. Gave game waar ik zeker nog de nodige uren in kan steken en daarna wil ik MM ook nog spelen. Na tips hier op het forum gestart met Days Gone (PS plus extra). Wow...erg gave game en vermaak me hier prima mee. Dus voorlopig nog niet uitgespeeld.

In de backlog (dankzij verjaardag en Sinterklaas) zit verder nog COD MWII, TLOU 1 en 2, Sackboy en Ratchet & Clank. Mag daar van mezelf nog niet aan beginnen aangezien ik eerst Days Gone wil afronden. Verslavend die PS5.. :+

• Amos_x
Raem schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:39:
[...]

Horizon leent zich er uitstekend voor om een soort Monster Hunter neer te zetten. In een groep machines neerhalen. Dat hoeven helemaal geen flitsende, snelle potjes te zijn.
Hoeft inderdaad niet kort te zijn, maar wel ‘self contained’. Gewoon een potje (kort of lang), wat op zichzelf voldoening geeft en een leuk moment is. Maar dat je dus met een goed gevoel terug kan afsluiten. En liefst ook zonder persistent progression zodat je de game ook eens 2 weken kan laten liggen, en terug op pakken als je daar zin in hebt.

En dat er niet, zoals met SP, nog een 50 uur durende open world grindfest op je wacht de volgende keer dat je weer het spel wil spelen.

Of bvb een uur ‘gamen’ waarvan maar 15 minuten echt ‘gamen’ was, en de rest traversal, cut-scenes en consumables verzamelen.

Een sessie online gaan in GT7 kan ook gemakkelijk een uur, anderhalf uur zijn. Of wreckfest, of tekken/mw2/battlefront 2. Meer die Vibe dus.

Maar als het een soort monster hunter wordt, zal er vast wel wat online progression bij gaan komen, en raids en dat soort meer…

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:18
Jumpman schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:08:
Wow als ik die aantallen uren zie, 111 uur hier (maar) in 2022.
Ik kwam op 38 uit zag ik. Ik wist dat het weinig was, maar daar schrok ik toch ook wel van. Maar gok dat het volgend jaar met Diablo 4 wel wat meer zal zijn :)

• Zorroberner
  • Laatst online: 12:50
Amos_x schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:01:
[...]

Ik heb een platinum op Spiderman (base game op ps4, zonder DLC) en MM op ps5. Ik speel nooit games uit op de hoogste moeilijkheidsgraad. En New Game + voor een trophy herinner ik me enkel van MM.

Sowieso vind ik New Game + voor een trophy (en dus voor platinum) nogal lame, vooral als het niets toevoegt. Beetje de gamer langer in je game houden. En nee, niemand is verplicht om platinums te halen, ik doe het nooit, maar als het echt de enige is die ik nog mis voor een platinum dan ga ik het toch wel doen. Net omdat ik er in andere omstandigheden echt nooit voor ga.

Maar zou de trophy lijst dus anders zijn voor remastered of ps5 enhanced games? Moet ik even opzoeken.
Trophy lijst is hetzelfde, en platinum is zelfde als base game bij Spiderman Remastered. Een van de dlc lijsten vraagt om een new game + playthrough. Snap je punt trouwens wel hoor. Ik doe alleen zo’n playthrough als ik gek ben op het spel. Wat hier dus het geval is ^^

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-04 13:57

Metian

Snert is vies

Amos_x schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:03:
[...]

Hoeft inderdaad niet kort te zijn, maar wel ‘self contained’. Gewoon een potje (kort of lang), wat op zichzelf voldoening geeft en een leuk moment is. Maar dat je dus met een goed gevoel terug kan afsluiten. En liefst ook zonder persistent progression zodat je de game ook eens 2 weken kan laten liggen, en terug op pakken als je daar zin in hebt.

En dat er niet, zoals met SP, nog een 50 uur durende open world grindfest op je wacht de volgende keer dat je weer het spel wil spelen.

Of bvb een uur ‘gamen’ waarvan maar 15 minuten echt ‘gamen’ was, en de rest traversal, cut-scenes en consumables verzamelen.

Een sessie online gaan in GT7 kan ook gemakkelijk een uur, anderhalf uur zijn. Of wreckfest, of tekken/mw2/battlefront 2. Meer die Vibe dus.

Maar als het een soort monster hunter wordt, zal er vast wel wat online progression bij gaan komen, en raids en dat soort meer…
Horizon is nu eenmaal een spel dat voor meerdere uren bedoeld is. Het past sowieso al niet in het rijtje van MW2, Battlefront 2 etc. dus acht ik de kans ook klein dat het een online game wordt waar je even online gaat, paar 'potjes' doet en dan weer offline gaat. Sterker nog, zou me niets verbazen als het richting een MMORPG gaat.

Rupsen, Rapsen.

• Amos_x
Zorroberner schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:18:
[...]

Trophy lijst is hetzelfde, en platinum is zelfde als base game bij Spiderman Remastered. Een van de dlc lijsten vraagt om een new game + playthrough. Snap je punt trouwens wel hoor. Ik doe alleen zo’n playthrough als ik gek ben op het spel. Wat hier dus het geval is ^^
Ah dat zal het zijn dan. Ik heb de ps4 versie gespeeld en op platinum gezet voor de DLC uitkwam.

Daarom heb ik ook in m’n trophy list een rare weergave bij Spiderman. Op een bepaald moment had ik dus 100%, en platinum. Maar de DLC trophies zijn daar achteraf aan toegevoegd. Dus nu staat die op ongeveer 60% en toch platinum.

Ik ben ook gek op die game hoor, veeeel plezier mee beleefd, en heb bijna als vanzelf die platinums gehaald. Wat dus genoeg zegt. Want idd, ik ben verre van een trophy hunter (nooit), maar hier kon ik ze niet laten liggen.

Heb nog even getwijfeld om de DLC er ook bij te halen, maar ik zal me niet kunnen weerhouden om ook die platinum te halen. En ook al vind ik de games absolute top games, ik zie het niet meteen zitten om een New-game + playthrough te doen. Na de originele en MM met veel plezier te hebben gespeeld, ga ik ze nu laten voor wat ze zijn en de ‘honger’ houden voor Spiderman 2 in 2023. Ik wil nu ook niet opeens een ‘overdose’ en dat ik er genoeg van heb.

Laat maar komen, die volgende!

• Zorroberner
  • Laatst online: 12:50
Amos_x schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:33:
[...]

Ah dat zal het zijn dan. Ik heb de ps4 versie gespeeld en op platinum gezet voor de DLC uitkwam.

Daarom heb ik ook in m’n trophy list een rare weergave bij Spiderman. Op een bepaald moment had ik dus 100%, en platinum. Maar de DLC trophies zijn daar achteraf aan toegevoegd. Dus nu staat die op ongeveer 60% en toch platinum.

Ik ben ook gek op die game hoor, veeeel plezier mee beleefd, en heb bijna als vanzelf die platinums gehaald. Wat dus genoeg zegt. Want idd, ik ben verre van een trophy hunter (nooit), maar hier kon ik ze niet laten liggen.

Heb nog even getwijfeld om de DLC er ook bij te halen, maar ik zal me niet kunnen weerhouden om ook die platinum te halen. En ook al vind ik de games absolute top games, ik zie het niet meteen zitten om een New-game + playthrough te doen. Na de originele en MM met veel plezier te hebben gespeeld, ga ik ze nu laten voor wat ze zijn en de ‘honger’ houden voor Spiderman 2 in 2023. Ik wil nu ook niet opeens een ‘overdose’ en dat ik er genoeg van heb.

Laat maar komen, die volgende!
Hear hear, prachtige games, ik ga alleen voor platinum als ik er plezier uithaal, dus dat was totaal geen probleem bij deze :)

Voor de volledigheid: DLC's hebben bij PS games een aparte lijst, dus als je die DLC speelt hou je de platinum sowieso. Ik heb de platinum gehaald voordat ik aan de DLC begon. De DLC zijn wel vermakelijk trouwens. Ik heb dus alle story DLC alle trophies en de New Game DLC dus niet. Dus daar ontbreken er twee. Maar platinum is al gehaald. Dus als je toch zin hebt in een Spiderman avontuurtje, speel de DLC :) (zijn die nu niet in de aanbieding?)
@Amos_x zo werkt het altijd met trophies. Je hebt progress voor alle game trophies inclusief dlc als je dan doorklikt zie je het uitgesplitst staan voor de main game en dlc. De platinum krijg je dan als onderdeel van de main game trophies en niet voor het 100% van alle trophies inclusief dlc.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-04 08:02
FMS schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:50:
Ik hoop steeds meer op een PS5 Pro, waar je fatsoenlijk met Ray Tracing op kunt gamen. Witcher 3 met RT is eigenlijk best leuk, maar de trade off met 60fps is het tekens weer niet waard. :z
RT geef ik niet zo heel veel om. Het is, op Spiderman (MM) en R&C na, altijd een halfbakken RT (vaak alleen schaduwen.. echt don't care) die amper invloed heeft op de beeldkwaliteit en veel te veel performance kost. Bij TW3 zie je het verschil eigenlijk alleen in binnen locaties.

Het probleem is dat RT performance op RDNA2 helemaal ruk is. Een PS5pro moet dan bijna wel een RDNA3 GPU krijgen met minimaal de performance van een AMD 7900XT. Weer de vraag hoe handig dat is met een normale PS5 met RDNA2 technologie en welk prijskaartje daar aan moet hangen.

RT is iets voor next-gen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-02 22:39
Ik heb ook maar 73 uur gespeeld met de kanttekening dat ik in februari een huis heb gekocht en tot onlangs veel aan het klussen in de vrije uren. Kijken of het volgend jaar weer anders is.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Vraagje voor degene die recent een PS5 met een voucher van God of War hebben gekocht.

Krijg je die voucher per mail gestuurd of zit hij echt in de doos?

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-12-2025
Greatsword schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:01:
Vraagje voor degene die recent een PS5 met een voucher van God of War hebben gekocht.

Krijg je die voucher per mail gestuurd of zit hij echt in de doos?
Bij mij zat de voucher in de doos.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 23:56

JK

Kalder schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 16:19:
[...]

De enige plek waarvan ik weet dat je de PS5 kunt bestellen voor de adviesprijs zonder aan een bundel vast te zitten (die vaak ook vol zitten met waardeloze onofficiële accessoires) is via PS Direct (https://direct.playstation.com/)
Is alleen niet ten alle tijden beschikbaar, maar ze hebben volgens mij regelmatig nieuwe voorraad.
Ook moet je je blijkbaar nog steeds registreren, dacht dat ik al iemand hoorde zeggen dat hij zich niet had geregistreerd maar toch een PS5 daar kon kopen, dus weet niet precies hoe dat zit.
Ik heb me daar geregistreerd een tijdje terug. Daar zijn ze idd soms te krijgen zonder accessoires. Ik heb geduld. :) Bij de bedrijven die ze nu wel op voorraad hebben, zit er inderdaad van alles bij en zit je zo richting 800 euro. Dat geld is geen probleem, maar heb dat niet over voor de extra's en games die vaak toch wel ergens anders goedkoper te krijgen zijn. En wat ik hierboven al zei, ik speel nu echt heel erg weinig, dus geen haast. Mijn zoontje is nu 2, als hij straks wat groter is zal we wel een PS5 vaak aan staan. :+

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-04 14:43
Death Stranding 2 Avatars

Code: EHNA-6MNB-PGL5

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:28
Amaze86 schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:27:
Death Stranding 2 Avatars

Code: EHNA-6MNB-PGL5
Dank je, erg mooie game, dus mooi om deze avatars aan mijn account toe te voegen.

Latin capital letter y with diaeresis

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:34

Superkiwi

Hoi doei

YdieresiS schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:43:
[...]

Dank je, erg mooie game, (...).
Dat weet je nog niet :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Tenzij het lelijker wordt dan DS1 kan ik je garanderen dat het een mooi spel wordt ;)
Of het leuk is, is een ander verhaal, je moet geen moeite hebben met pakket bezorgertje spelen :+

Ik heb me zelf overigens goed vermaakt met DS1 ben wel nieuwsgierig naar DS2

[ Voor 27% gewijzigd door Kalder op 19-12-2022 13:36 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:34

Superkiwi

Hoi doei

Kalder schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:33:
[...]
Of het leuk is, is een ander verhaal, je moet geen moeite hebben met pakket bezorgertje spelen :+
Ik speel voornamelijk Snowrunner, PGA Tour en Farming Simulator; pakketjes bezorgen past daar (wederom) prima tussen ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

JK schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:04:
[...]

Ik heb me daar geregistreerd een tijdje terug. Daar zijn ze idd soms te krijgen zonder accessoires. Ik heb geduld. :) Bij de bedrijven die ze nu wel op voorraad hebben, zit er inderdaad van alles bij en zit je zo richting 800 euro. Dat geld is geen probleem, maar heb dat niet over voor de extra's en games die vaak toch wel ergens anders goedkoper te krijgen zijn. En wat ik hierboven al zei, ik speel nu echt heel erg weinig, dus geen haast. Mijn zoontje is nu 2, als hij straks wat groter is zal we wel een PS5 vaak aan staan. :+
Eigenlijk verkeerde topic, maar hou ook amazon.de in de gaten. Daar zijn ze bijna dagelijks beschikbaar, zoals nu weer. Het betreft wel een bundel met GoW, dus je betaald iets meer. Zie dat er ook een Horizon versie is, maar dat is op uitnodiging.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:12

v8power67

Psn: Mausosaurus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ms-m05yBAKT69GQg-8YzJhP31-o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GWJVlDBPBRej8NuYCszmSMtD.png?f=fotoalbum_large

Heb blijkbaar 9 platinum Trophys. Maar dit was echt 1 van de leukste misschien de leukste. Nogmaals reminder staat in ps plus extra. Vind je de films leuk dan ga je dit ook waarderen!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:28
Ik bedoelde ook deel 1, deel 2 moeten we inderdaad nog afwachten _/-\o_

Latin capital letter y with diaeresis

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 23:56

JK

cold_as_ijs schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:47:
[...]

Eigenlijk verkeerde topic, maar hou ook amazon.de in de gaten. Daar zijn ze bijna dagelijks beschikbaar, zoals nu weer. Het betreft wel een bundel met GoW, dus je betaald iets meer. Zie dat er ook een Horizon versie is, maar dat is op uitnodiging.
In het andere PS5-topic, speciaal voor orders/bestellingen etc., stond ook een Telegram-kanaal. Daar komt regelmatig wat voorbij. Ik ben dus redelijk op de hoogte gelukkig, maar dank voor de tip! d:)b

• yinx84
  • Laatst online: 31-03 06:30
v8power67 schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:52:
[Afbeelding]

Heb blijkbaar 9 platinum Trophys. Maar dit was echt 1 van de leukste misschien de leukste. Nogmaals reminder staat in ps plus extra. Vind je de films leuk dan ga je dit ook waarderen!
Hier heb ik ook erg veel lol mee gehad. Tip aan mensen die gaan beginnen: je kunt instellen dat zodra je een ability/skill wil gebruiken (van jezelf of van je team), je de game kan vertragen. Dat geeft het wat meer een tactisch element. Ben even de exacte naam vergeten van die optie, maar ik vond de game nog leuker worden toen ik daar eenmaal achter kwam.

• v8power67

v8power67

yinx84 schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:50:
[...]

Hier heb ik ook erg veel lol mee gehad. Tip aan mensen die gaan beginnen: je kunt instellen dat zodra je een ability/skill wil gebruiken (van jezelf of van je team), je de game kan vertragen. Dat geeft het wat meer een tactisch element. Ben even de exacte naam vergeten van die optie, maar ik vond de game nog leuker worden toen ik daar eenmaal achter kwam.
Ja dat is zeker een handige feature! Anders word het soms echt te chaotische.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_t4qfenv78AP2oTMO2qt5xVZrug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QusHwVc779IcbYtNjKDFtYF3.jpg?f=fotoalbum_large

• Dwight84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 03-02 10:16
Bizar 70%! Wacht nog wel op een aanbieding voordat ik Crisis Core haal.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04 23:30
v8power67 schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:52:
[Afbeelding]

Ik vond de gameplay eigenlijk best chaotisch en moeilijk…

• v8power67

v8power67

giantgiantus schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:23:
[...]

Ik vond de gameplay eigenlijk best chaotisch en moeilijk…
In begin wel maar na paar uur begon het erg goed te lopen voor mij persoonlijk. Als je eenmaal beetje door hebt welke abilities van je team genoten sterk zijn. En welke combinaties je het beste kan doen om grotere enemies te verlaan.
Soms is het wel erg chaotisch maar dat past dus ook wel bij the Guardians om zo te zeggen. Maar de optie om dus idd time slow down met kiezen van abilities van team genoten helpt heel veel.
Plus goed upgraden van je gear en abilities van je team helpt ook veel.
Speelde zelf op geloof normal difficulty. En ben dan ook zeer blij dat er geen difficulty trophies zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 19-12-2022 20:02 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Weggaan bij Konami heeft Kojima geen windeieren gelegd zo te zien, z'n nieuwe kantoor ziet er strak uit.

Je moet er alleen niet met een hangover binnenstappen denk ik :P
kazuka schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:01:
Weggaan bij Konami heeft Kojima geen windeieren gelegd zo te zien, z'n nieuwe kantoor ziet er strak uit.
Zie: nFo in "[PS5] PlayStation 5" ;)

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 15:01

Ace

Happy Happy Joy Joy

Iemand nog een goede tip waar ik covers kan krijgen die de vorm van de console zelf volgen voor een PS5 Digital, liefst ook zonder extra fan opening.

Zoiets als hieronder dus maar dan zonder gat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Gx4DrxWlgZrEINu65_5S7CqFFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yrLL9qWKXjAY6mycHKb6SNUL.jpg?f=fotoalbum_large

• dekeizer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-04 13:35
Ben benieuwd of iemand voor deze breinkraker een oplossing heeft. Google bood geen soelaas, Reddit ook niet trouwens.

Onze PS5 is via HDMI aangesloten op een (nieuw model, 2022) LG C2 OLED van 42inch. Wat opvalt is dat de brightness op het HDMI-kanaal van de PS5 erg laag is (HDR aan).

Als we Dynamic Tone Mapping (DTM) op de TV aanzetten, gaat de brightness omhoog. Op veel fora wordt dit als oplossing aangeprezen. Echter: met DTM aan, wisselt de brightness voortdurend tijdens het gamen. Soms donker, soms licht. Erg irritant tijdens het gamen.

Op de PS5 hebben we ALLM op 'off'. De HDR-settings aanpassen op de PS5 ('adjust HDR') maakt ook geen verschil.

Benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-04 19:33
dekeizer schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 19:57:
Ben benieuwd of iemand voor deze breinkraker een oplossing heeft. Google bood geen soelaas, Reddit ook niet trouwens.

Onze PS5 is via HDMI aangesloten op een (nieuw model, 2022) LG C2 OLED van 42inch. Wat opvalt is dat de brightness op het HDMI-kanaal van de PS5 erg laag is (HDR aan).

Als we Dynamic Tone Mapping (DTM) op de TV aanzetten, gaat de brightness omhoog. Op veel fora wordt dit als oplossing aangeprezen. Echter: met DTM aan, wisselt de brightness voortdurend tijdens het gamen. Soms donker, soms licht. Erg irritant tijdens het gamen.

Op de PS5 hebben we ALLM op 'off'. De HDR-settings aanpassen op de PS5 ('adjust HDR') maakt ook geen verschil.

Ik heb toevallig afgelopen weekend een filmpje gezien over een setting op de C2 wat dynamisch lichter en donker beeld maakt op basis van omgevingslicht (overdag helder, in de avond donker). Het schijnt dat het beeld zelf, met name felle beelden, dit beïnvloeden. Ik kan alleen het filmpje niet meer vinden in mijn history… het is van de welbekende LG Aziatische man.

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-04 22:30

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Orangelights23 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:43:
[...]

Ik heb toevallig afgelopen weekend een filmpje gezien over een setting op de C2 wat dynamisch lichter en donker beeld maakt op basis van omgevingslicht (overdag helder, in de avond donker). Het schijnt dat het beeld zelf, met name felle beelden, dit beïnvloeden. Ik kan alleen het filmpje niet meer vinden in mijn history… het is van de welbekende LG Aziatische man.
Dit filmpje?

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:15
Gisteren de Final Fantasy 7 Remake uitgespeeld, wat vet zeg! Nu de rabbithole in en het orgineel enzo spelen

Echt wel het jaar dat ik JRPG’s heb gevonden.. En gelukkig maar want wat een toffe spellen :9

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:18

Ik heb HDMI poort 1 op m’n C2 aan de hand van deze video ingesteld voor de PS5. Op de PS5 zelf moet je ook e.e.a aanpassen. YouTube: LG C1 Best Settings for PS5 Gaming - SDR, HDR, HGiG & Game Optimiser...

Hier komt alles aan bod.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• Amos_x
dglavimans schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 23:23:

Echt wel het jaar dat ik JRPG’s heb gevonden.. En gelukkig maar want wat een toffe spellen :9
Dit is een genre dat me echt NOOIT zal bekoren. Niet in 1000 jaar. Wat ook ongeveer de tijd is die je nodig hebt om zo'n game uit te spelen :D

Het overmatig theatrale, het kinderachtige giechelen van alle personages, de puberale themas... Idem met de meeste (alle) anime (behalve de echte klassiekers, akira, gost in the shell, neon genesis, maar dat is het zowat, ...)

[ Voor 23% gewijzigd door Amos_x op 21-12-2022 09:35 ]

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-04 12:50

Staat eco modus uit?

• De Rikster
  • Laatst online: 15-04 09:16
Amos_x schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:32:
[...]
Het overmatig theatrale, het kinderachtige giechelen van alle personages, de puberale themas...
Geinig dat je dit post als reactie op FFVII.

Er zijn zat JRPG's die geen last hebben van die punten.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:04
[...]

Dit is een genre dat me echt NOOIT zal bekoren. Niet in 1000 jaar. Wat ook ongeveer de tijd is die je nodig hebt om zo'n game uit te spelen :D

Het overmatig theatrale, het kinderachtige giechelen van alle personages, de puberale themas... Idem met de meeste (alle) anime (behalve de echte klassiekers, akira, gost in the shell, neon genesis, maar dat is het zowat, ...)
Same here hoor, ik heb het door de (tientallen) jaren heen vaker dan eens geprobeerd, maar ik kan er gewoon niks mee. Weird vind ik het altijd.
@Amos_x Ik ben wel benieuwd welke games jij zoal speelt. Want volgens mij lees ik hier altijd vooral wat jij níét wilt spelen. :P

Verwijderd

[...]

Duidelijk een reactie van iemand die werkelijk waar 0,0 idee heeft waarover die praat.

Als er 1 genre is wat volwassen thema's durft te tonen en waar fantastische verhalen in zitten, zijn het de echte JRPG'S wel.

Ja, er zitten ook kinderachtige tussen, maar dat is in elk genre wel terug te vinden.

• Amos_x
Raem schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:21:
@Amos_x Ik ben wel benieuwd welke games jij zoal speelt. Want volgens mij lees ik hier altijd vooral wat jij níét wilt spelen. :P
Staat me toch niet zo bij? Misschien mijn laatste post vorig weekend dan? Meestal ben ik wel positief en geef ik aan wat ik wel speel.

GT7, Returnal, Spiderman MM, trials Fusion (PS extra), death stranding, Sackboy, Rocket League, Wreckfest (!!), Astros playroom (geweldige game), God of War.
En dan verder terug... erg genoten van batman, motorstorm, trackmania en zo. Uncharted, ... Wat me zo snel te binnen schiet

Op PC doom, battlefront 2, MSFS, BeamNG, meer de sandbox "sims", of gewoon recht toe rechtaan shooters zonder al te veel franjes....

Ik heb steeds minder tijd en geduld voor games met pacing issues, content filler, opgeblazen single player campaigns, grindfests... Zoals dus bvb Horizon FW, GoWR, ... Ik heb geen probleem om 70 euro te betalen voor een compacte SP (+-10/12u) met veel impact, goede flow en weinig filler. Liever dat dan die 70 euro te willen afzetten tegenover 'uren gespendeerd in game'. Die redenering heb ik nooit begrepen.

Verder is het ook niet altijd zo duidelijk voor mezelf. Spiderman wordt door velen als grindy gezien, terwijl ik dat totaal niet zo ervoer. Hangt er van af of de gameplay loop leuk is, en uiteindelijk ging ik er toch redelijk snel door.

Verder zal ik wel eens games opstarten van ubisoft (far cry of zo), maar dan omwille van het open world/sandbox aspect. Uitspelen zal ik ze echt nooit. Just cause 3/4 zijn geweldige sandboxes om even een uurtje in te knoeien, maar nooit uitgespeeld.

• Amos_x
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:39:
[...]

Duidelijk een reactie van iemand die werkelijk waar 0,0 idee heeft waarover die praat.

Als er 1 genre is wat volwassen thema's durft te tonen en waar fantastische verhalen in zitten, zijn het de echte JRPG'S wel.

Ja, er zitten ook kinderachtige tussen, maar dat is in elk genre wel terug te vinden.
Tuurlijk, uitgerokken over 1000 uur highschool drama en dating sims (persona)... :') Ik kijk af en toe wel eens een review/samenvatting/bespreking maar nope...

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:51
Daantsjie schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:47:
[...]

Je kunt gewoon met je PlayStation account 1 bestellen. Ik heb het zo gedaan
Bedankt voor deze quote met de link..

Ik ging uit nieuwsgierigheid eens kijken of hij verkrijgbaar was, en dat was hij niet. Totdat ik inlogde en ik hem ineens wel aan mijn winkelmandje kon toevoegen. Maar ik was eigenlijk helemaal niet van plan om de PS5 te kopen. Maar toen die zo in mijn digitale mandje lag werd het ineens wel mogelijk. En hoefde ik niet zo'n achterlijke bundel erbij te nemen zoals in de 'normale' winkels. Twijfel, twijfel..

Toch maar de creditcard erbij gepakt.. O-)

Nu maar eens kijken welke PS4 games die nog in mijn backlog staan ik kan upgraden naar de PS5 versies. Is daar ergens een overzicht van te vinden?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-04 12:57
Amos_x schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:48:
[...]

GT7

Ik heb steeds minder tijd en geduld voor games met pacing issues, content filler, opgeblazen single player campaigns, grindfests
GT7 is toch wel een beetje een grindfest. :+

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@Amos_x Ik heb Horizon FW totaal niet ervaren als grindfest, maar gewoon een open keuze game. Toch maar even een wapen X halen of gewoon wat side quests doen die wat opleveren zodat je game daarna makkelijker wordt. Alleen is het wel volledig aan de speler of je dat wilt. Je kunt ook de game main story line gewoon doorlopen zonder gevolgen. Het wordt wat lastiger door de mindere wapens, maar dan verlaag je de moeilijkheidsgraad.

Ik probeer je niet te overtuigen, want als jij dat zo ervaart is dat gewoon prima, maar meer een andere invalshoek.

Maar mocht je het niet te lang willen, zoek dan vooral meer games als Uncharted en bijv Tomb Raider (die je heel lineair kunt spelen.)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ace schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:25:
Iemand nog een goede tip waar ik covers kan krijgen die de vorm van de console zelf volgen voor een PS5 Digital, liefst ook zonder extra fan opening.

Zoiets als hieronder dus maar dan zonder gat.

[Afbeelding]
Dbrand, maar is wel met fan opening.
https://dbrand.com/shop/special-edition/ps5?category=digital

Aliexpress heeft ook platen te koop. Ben ik erg tevreden over, maar die heeft geen afgeronde hoeken. Daar kun je wel naar gaan zoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 21-12-2022 11:24 ]

Verwijderd

Amos_x schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:50:
[...]

Tuurlijk, uitgerokken over 1000 uur highschool drama en dating sims (persona)... :') Ik kijk af en toe wel eens een review/samenvatting/bespreking maar nope...
Ah, een mening over iets hebben zonder het daadwerkelijk gespeeld te hebben om vervolgens de mening(review) van iemand anders overnemen, ik snap het helemaal. :)

To each their own. ;)
Maar, als een game mij voor 500 uur kan vasthouden (En, dat gebeurd.) dan zou ik niet zeggen "Goh, het is wel lang hoor." Nee, dan zou ik zeggen "Wauw, dat zulke games nog worden gemaakt, een game die je zoveel waard voor je geld geeft."
Malfunctions schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:06:
[...]
Nu maar eens kijken welke PS4 games die nog in mijn backlog staan ik kan upgraden naar de PS5 versies. Is daar ergens een overzicht van te vinden?
https://www.pushsquare.co...h-confirmed-free-upgrades

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:04
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:26:
[...]

Ah, een mening over iets hebben zonder het daadwerkelijk gespeeld te hebben om vervolgens de mening(review) van iemand anders overnemen, ik snap het helemaal. :)

To each their own. ;)
Maar, als een game mij voor 500 uur kan vasthouden (En, dat gebeurd.) dan zou ik niet zeggen "Goh, het is wel lang hoor." Nee, dan zou ik zeggen "Wauw, dat zulke games nog worden gemaakt, een game die je zoveel waard voor je geld geeft."
Ik heb zelf weleens (J)RPG's geprobeerd, maar ik vind er gewoon geen zak aan. Ik heb dus zeker wel een mening over dergelijke games, zonder ze te spelen... Ik ga mijn mening alleen niet staven met een review van anderen. Ik heb gewoon geen interesse in het genre en ik heb er geen verstand van. Heb ik vooroordelen over dergelijke games? Zeker, maar die zijn gebaseerd op mijn voorkeur. Ik snap prima dat anderen het allemaal geweldig vinden. Ieder zijn ding.

Zo heb ik persoonlijk ook niks met games waar ik 500 uur in zou kunnen steken. Ik heb simpelweg niet zoveel tijd om te gamen en ik verlies mijn interesse dan ook vrij snel als een game te groot is naar mijn smaak.

Ik hou van games die tussen de 8 en 20 uur duren, helemaal goed. Precies goed voor mij persoonlijk. Ik hou ook niet van die kunstmatige verlenging in games. Sidequests vind ik prima, zolang ze optioneel zijn. Ik heb gewoon wat minder tijd voor gamen, dus kies ik sneller voor games die ik even kan oppakken, wegleggen en een maand later weer verder kan. Niet dat ik geen idee meer heb wat ik moet doen of waar ik gebleven ben.

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:53
Vraagje Elden Ring is in de aanbieding op de PSN store 48,99
ik heb de disk versie al en die geef ik door aan iemand
kan ik dan de digitale versie gewoon kopen en spelen?
als ik bij Game info kijk zie ik dit staan

[Als je de PS4™-versie al hebt, krijg je de digitale PS5™-versie van deze game zonder extra kosten en hoef je dit product niet aan te schaffen. Als je een PS4™-disk hebt, kun je gebruikmaken van dit aanbod door de disk in de PS5™-console te stoppen om de digitale PS5™-versie te spelen of downloaden. Als je de PS5™ Digital Edition zonder disksleuf hebt, kun je met de PS4™-disk geen gebruikmaken van dit aanbod.]

en mocht het werken kan ik gewoon verder gaan mijn mijn Save game?

PSN: FreakGIB

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-04 17:25
FreakGIB schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:39:
Vraagje Elden Ring is in de aanbieding op de PSN store 48,99
ik heb de disk versie al en die geef ik door aan iemand
kan ik dan de digitale versie gewoon kopen en spelen?
als ik bij Game info kijk zie ik dit staan

[Als je de PS4™-versie al hebt, krijg je de digitale PS5™-versie van deze game zonder extra kosten en hoef je dit product niet aan te schaffen. Als je een PS4™-disk hebt, kun je gebruikmaken van dit aanbod door de disk in de PS5™-console te stoppen om de digitale PS5™-versie te spelen of downloaden. Als je de PS5™ Digital Edition zonder disksleuf hebt, kun je met de PS4™-disk geen gebruikmaken van dit aanbod.]

en mocht het werken kan ik gewoon verder gaan mijn mijn Save game?
Mijn ervaring met Horizon Forbidden West: ik moest wel opnieuw installeren zodat de licentie wordt aangepast. Ik begon met disc maar kon uiteindelijk een digitale licentie bemachtigen. In eerste instantie bleef de PS5 vragen om de disc, maar een re-install verhielp dit. Dus de-installeren op de console en dan vervolgens via PSN opnieuw installeren. Je kunt een licentie update ook forceren, maar dat ging helaas niet zo lekker.

Voor Elden Ring zal het niet anders zal. De quote die je opneemt is iets anders. Namelijk dat op PSN dezelfde prijs geldt voor zowel de PS4 als PS5 editie. Wat ze simpelweg zeggen is dat wanneer je een PS4 disc hebt, je via PSN alsnog de PS5 versie kunt downloaden (omdat er geen prijsverschil is). Voor sommige games is dat anders en moet je eerst/aanvullend nog een upgrade fee betalen als je van PS4 disc naar PS5 install wilt.

Elden Ring biedt de mogelijkheid om save data te migreren tussen de PS4 en PS5 versie, dus dat moet geen probleem geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Woodsy op 21-12-2022 14:38 ]

• yinx84
  • Laatst online: 31-03 06:30
Zo, even toegeslagen in de sale. No Man's Sky en RE: Village in aanloop naar de PSVR2, en It Takes Two... die heb ik altijd al willen spelen. Heb zoveel lof gehoord over dat spel.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Voor wie de wishlist wilt bijwerken, Spider-Man 2 en Stellar Blade zijn nu toe te voegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1Vn-ANaCpOLY155faVetgfBBzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7pPoAn4RgSFRpwBUyKCHTjz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YI0G9O-G2KQ61WiyFFvdOnLdAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y7Vzqs8etNkZoQx4ikRXQBBo.jpg?f=fotoalbum_large

• dekeizer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-04 13:35
ZesBarkiePK schreef op woensdag 21 december 2022 @ 03:36:
[...]

Ik heb HDMI poort 1 op m’n C2 aan de hand van deze video ingesteld voor de PS5. Op de PS5 zelf moet je ook e.e.a aanpassen. YouTube: LG C1 Best Settings for PS5 Gaming - SDR, HDR, HGiG & Game Optimiser...

Hier komt alles aan bod.
Dank! Ik ga kijken en aanpassen, many thx voor deze tip! _/-\o_
dekeizer schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:27:
[...]

Dank! Ik ga kijken en aanpassen, many thx voor deze tip! _/-\o_
Hou er wel rekening mee dat Vincent Teoh heel erg houdt van instellingen dat de kleuren het meest accuraat/realistisch zijn of zoals filmmakers het bedoelen.
Voor gaming vind ik dat persoonlijk niet altijd mooi. Ik heb zijn instellingen wel als uitgangspunt genomen, maar daarna nog wel wat dingen naar eigen smaak aangepast.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:15
[...]

Zelf ook nooit echt de neus erin gehad moet ik zeggen hoor.. Maar meer omdat het nooit op de radar is gekomen. Echt pas dit jaar dat ik games als Yakuza LAD, Persona 5 royal en FF7 heb gespeeld

Ik moet zeggen dat ik echt veeeeeel games heb gespeeld dit jaar waaronder toppers als Elden Ring en God of War Ragnarok.

Maar toch grappig dat met de FF7Remake Cloud voor mij bijna gelijk omhoog is geschoten naar favoriete game karakter ooit. Die game zit zo goed in elkaar. En dan wist ik niks van de orginele game verder (dat ga ik nu allemaal spelen). Maar de manier van hoe de karakters geschreven zijn en hoe de game in elkaar zit heb ik eigenlijk nog nooit zo gezien

Ben juist wel blij dat ik sinds de PS4 dagen ben verlost van Fifa en dus erg veel leuke nieuwe games heb mogen ontdekken sinds de PS5. Na Demon Souls remake ook echt alle Dark Souls gespeeld gelijk haha

[ Voor 11% gewijzigd door dglavimans op 21-12-2022 21:20 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:25
Vanavond begonnen aan 'Kena: Bridge of Spirits'. Erg mooi! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TiAwf3pBxDcJlwKA9dQwRNovvEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdeWZwrhsMusV0rCulvViaPN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fjw6DnAYgQLAmsUsjogRfmmXrps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRjQ79lBbjfwwEpWlFGpbuOo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKeYDcSOoCxG3ul-i20TAGuYA4Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/QaGwjYX2kJyqbkMdCBMHwfKD.gif?f=user_large

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:23

nFo

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Yonix schreef op woensdag 21 december 2022 @ 21:38:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
oeh ja alweer bijna vergeten, maar die moet ik ook nog eens oppikken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Hulleman
Yonix schreef op woensdag 21 december 2022 @ 21:38:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hele mooie sfeervolle game inderdaad. De gameplay vond ik niet zo geslaagd. Dat was me allemaal net wat te basic en voor mijn gevoel iets van 20 jaar geleden.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hulleman schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:53:
[...]

Hele mooie sfeervolle game inderdaad. De gameplay vond ik niet zo geslaagd. Dat was me allemaal net wat te basic en voor mijn gevoel iets van 20 jaar geleden.
Ik vond dat juist erg geslaagd aan deze game, nu is voor mij 20 jaar geleden ook de gouden tijd voor games geweest, dus wellicht dat het daarom voor mij wat dichter bij huis raakte :)

Wat ik zelf het grootste minpuntje aan de game vond is de balans qua moeilijkheidsgraad. Die was all-over-the-place. Gelukkig kun je eenvoudig de moeilijkheidsgraad aanpassen zodat je niet vast komt te zitten.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 05:52
Raem schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:01:
[...]

Hou er wel rekening mee dat Vincent Teoh heel erg houdt van instellingen dat de kleuren het meest accuraat/realistisch zijn of zoals filmmakers het bedoelen.
Voor gaming vind ik dat persoonlijk niet altijd mooi. Ik heb zijn instellingen wel als uitgangspunt genomen, maar daarna nog wel wat dingen naar eigen smaak aangepast.
Precies dit! Je moet het instellen zoals je zelf het mooiste vindt, wel crushed blacks etc natuurlijk vermijden... Ik vind het juist mooi dat games vibrant / kleurrijk zijn. Als ik bruin en grijs wil zien kijk ik wel naar buiten :9

GamiQ, de game notes app met game maps!

• swoutr
  • Laatst online: 30-04 19:22
The last of us 2 uitgespeeld, uiteraard een enorm controversiële en veelbesproken game.
Toch ben ik wel positief over de uitkomst, in tegenstelling tot veel andere gamers. Er is namelijk geen één game die me zoveel heeft doen voelen, en waarbij ik zooo graag door wilde spelen puur voor het verhaal.

Gameplay technisch ook een enorm sterke game, ondanks dat de game wel repetitief wordt richting het einde, en wat te lang duurt imo.

Ook is de manier van storytelling niet altijd de manier waarop ik het zou doen, maar dat terzijde. Benieuwd naar wat de rest er hier van vind.

• Hulleman
@swoutr, ik herken me volledig in wat jij zegt. Uiteindelijk vind ik deel 2 beter dan deel 1. Vooral de gedurfde keuzes in het verhaal kan ik enorm waarderen. Ook eens met je minpunt, de game duurde echt te lang, al vond ik dat laatste gebied (californië?) wel weer top om te spelen.

Al met al een parel in de gamewereld. Deeltje 3 schijnt al in ontwikkeling te zijn. Ben wel benieuwd of ze een TLOU 2'tje uit durven halen met Ellie. Zou echt prachtig zijn.

• swoutr
Hulleman schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:12:
@swoutr, ik herken me volledig in wat jij zegt. Uiteindelijk vind ik deel 2 beter dan deel 1. Vooral de gedurfde keuzes in het verhaal kan ik enorm waarderen. Ook eens met je minpunt, de game duurde echt te lang, al vond ik dat laatste gebied (californië?) wel weer top om te spelen.

Al met al een parel in de gamewereld. Deeltje 3 schijnt al in ontwikkeling te zijn. Ben wel benieuwd of ze een TLOU 2'tje uit durven halen met Ellie. Zou echt prachtig zijn.
Ja, ik vind het wel moeilijk om te zeggen of ik dat zou willen zien. Daar zit ook de crux, je speelt een game natuurlijk wel voor karakters en wat je voor ze opgebouwd hebt. Het dubbele gevoel wat ik continu had, en waar ik de game wat te langdradig en ongeloofwaardig begon te vinden. Zit hem ook in de nieuwe karakters.

Ik speel de game namelijk wel voor een groot deel voor de karakters en storytelling. Als er niks meer overblijft om voor te spelen is dat ook niet goed. Daar zit ook een beetje de fout in de manier van storytelling imo. Dat daargelaten, de haat die je kunt voelen voor een digitaal karakter is wel ongeëvenaard. Maar om vervolgens een heel nieuw verhaal te moeten spelen, een verhaal waarvoor ik in de eerste instantie de game niet heb gekocht.. tja.. lastig..

Hetzelfde trucje herhalen gaat niet werken ben ik bang.

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-02 18:42
swoutr schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:49:
The last of us 2 uitgespeeld, uiteraard een enorm controversiële en veelbesproken game.
Toch ben ik wel positief over de uitkomst, in tegenstelling tot veel andere gamers. Er is namelijk geen één game die me zoveel heeft doen voelen, en waarbij ik zooo graag door wilde spelen puur voor het verhaal.

Gameplay technisch ook een enorm sterke game, ondanks dat de game wel repetitief wordt richting het einde, en wat te lang duurt imo.

Ook is de manier van storytelling niet altijd de manier waarop ik het zou doen, maar dat terzijde. Benieuwd naar wat de rest er hier van vind.
Als je daar benieuwd naar bent, dan zijn daar met een beetje zoeken genoeg meningen over te vinden. Korte samenvatting: mensen zijn over het algemeen óf heel erg vóór-, óf heel erg tégen de keuzes van ND. Scheelt weer een discussie die telkens met dezelfde herhaling van zetten wordt gevoerd. :)

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 15:01

Ace

Happy Happy Joy Joy

Hulleman schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:12:

Dat hele stuk met
spoiler: title
het eiland en die cult
had er tussen uit gelaten moeten worden, dan was het qua pacing een topgame geweest.

• Hulleman
Ace schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:10:
[...]

Dat hele stuk met
het eiland en die cult
had er tussen uit gelaten moeten worden, dan was het qua pacing een topgame geweest.
Eens, was absoluut het minste stuk om te spelen.

• Hulleman
swoutr schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:24:
Dat daargelaten, de haat die je kunt voelen voor een digitaal karakter is wel ongeëvenaard.
Vooral dat ja, knap gedaan van ND.
En verder wat @Antifon zegt. Je bent of fan of je haat het. Ik ben absoluut fan.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:09

vhal

ಠ_ಠ

TLOU heb ik eigenlijk nooit gespeeld ondanks dat ik een PS3/4 had en nu een PS5. Op de 1 of andere manier heb ik het idee dat het een survival horrorgame is met diverse jumpscares en helaas zit ik daar niet (meer) op te wachten..

Tenzij iemand mij kan overhalen dat het helemaal niet zo is.....dan wil ik best een poging wagen :+

Wel ben ik begonnen met Stray <3 Returnal werd een beetje te frustrerend op een gegeven moment... :/

[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 22-12-2022 14:23 ]

Strava

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 12:02

Scrummie

Think different

swoutr schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:49:

Ik vond het voor 50% 1 van de beste games die ik ooit heb mogen spelen. Vanaf dat punt een verschrikking die ik nog nooit had meegemaakt.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

vhal schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:21:
TLOU heb ik eigenlijk nooit gespeeld ondanks dat ik een PS3/4 had en nu een PS5. Op de 1 of andere manier heb ik het idee dat het een survival horrorgame is met diverse jumpscares en helaas zit ik daar niet (meer) op te wachten..

Tenzij iemand mij kan overhalen dat het helemaal niet zo is.....dan wil ik best een poging wagen :+

Wel ben ik begonnen met Stray <3 Returnal werd een beetje te frustrerend op een gegeven moment... :/
Het is een game met survival horror elementen maar niet een survival horror alleen. Denk dat action survival beter bij de game past. Er zitten af en toe jump scares in, maar wat ik kan herinneren zijn die zeldzaam. Je vecht verreweg de meeste tijd gewoon tegen mensen en maar beperkt tegen de infected. Ik kan alleen maar adviseren om hem te proberen, de manier van verhaal vertellen en met name hoe de karakters ontwikkelen is echt fantastisch gedaan.

Ik ga part 1 binnenkort weer eens opnieuw spelen, dat stuk in de kelder met de clickers heb ik weinig zin in :D.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ace schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:10:
[...]

Dat hele stuk met
het eiland en die cult
En dan te bedenken dat ND in eerste instantie
spoiler:
Ellie ook nog naar dat eiland wilde laten gaan. Is uiteindelijk geschrapt.

Verwijderd

Op het geforceerde "kijk ons woke zijn" na vind ik TLOU2 naast TLOU1 een van de beste games. Absolute top serie. :Y
Er zijn drastische keuzes gemaakt door de ontwikkelaar maar daar heb ik nooit zo een probleem mee, ik kan dat lef wel waarderen. Deel 1 op de zelfde manier door trekken was de makkelijke weg geweest en deel 1 evenaar je toch niet op dezelfde vlakken.

• swoutr

The last of us is absoluut geen horror game met jumpscares, verre van. Het doet juist het tegenovergestelde, psychologische "horror" een sfeer neerzetten die donker en drukkend is en tegelijkertijd een heel sterk verhaal verteld met goed uitgewerkte karakters en puik acteerwerk. Wat mij betreft denk ik wel de beste game serie die er bestaat.

Een horrorgame met simpele jumpscares is bijvoorbeeld the callisto protocol, een game die niet veel nieuws doet maar vooral leunt op het succes van dead space.

• swoutr
Scrummie schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:24:
[...]

Ik vond het voor 50% 1 van de beste games die ik ooit heb mogen spelen. Vanaf dat punt een verschrikking die ik nog nooit had meegemaakt.
En waarom dan? Wel benieuwd naar, al zal het op hetzelfde neerkomen wat ik al veel lees tussen de verschillende kampen.

• giantgiantus
  • Laatst online: 30-04 23:30
swoutr schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:13:
[...]

En waarom dan? Wel benieuwd naar, al zal het op hetzelfde neerkomen wat ik al veel lees tussen de verschillende kampen.
Ik denk dat het nog beetje de onvolwassenheid van het game publiek is. Deel van de gamers willen graag nog een wat meer ongenuanceerd verhaal van goed vs kwaad. Dit gaf een diepere laag die (nog) niet iedereen kan waarderen.

• Hulleman

Het is geen horrorgame met jumpscares (zijn wellicht een paar momenten), maar het is meer spannend dan eng. Ik dacht eerst ook dat het een enge zombiegame zou zijn en speelde de game pas op de PS4. Boy... I have never been so wrong.

Je doet jezelf echt te kort door deze serie niet te spelen door de aannames die je doet. TLOU staat voor mij op eenzame hoogte in gameland. TLOU part 1 (de PS5 remake) is echt een must have als je de game nog nooit gespeeld hebt.

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14:00
Hulleman schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:40:
[...]

Het is geen horrorgame met jumpscares (zijn wellicht een paar momenten), maar het is meer spannend dan eng. Ik dacht eerst ook dat het een enge zombiegame zou zijn en speelde de game pas op de PS4. Boy... I have never been so wrong.

Je doet jezelf echt te kort door deze serie niet te spelen door de aannames die je doet. TLOU staat voor mij op eenzame hoogte in gameland. TLOU part 1 (de PS5 remake) is echt een must have als je de game nog nooit gespeeld hebt.
Ik ben het hiermee (en met andere mensen hierboven) eens. Ik ben helemaal niet van de horror games, en jumpscares vind ik nog erger, maar dat is wat mij betreft niet wat TLOU is. Deel II moet ik nog spelen trouwens, maar ik ga er vanuit dat die wat dat betreft vergelijkbaar met deel I is.

Voor zover ik me herinner zijn er weinig jumpscares, en ook niet de gore etc. die ik van een horrorgame zou verwachten. Het mega goede verhaal is bij mij vooral blijven hangen, en de drukkende, duistere sfeer. Dus als het echt de 'klassieke' horror onderdelen zijn waar je geen zin in hebt (net als ik), zou ik in elk geval eens aan deel I beginnen, dan merk je vanzelf of de game je pakt qua sfeer of dat het je toch tegen staat, maar ik gok dat eerste!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Als je je in Gamen & Angst herkent krijg je het (mijn ervaring) wel moeilijk met TLOF. Die clickers ed. wat ik nog meer weet. Wat een ellende. Ik heb spel weggelegd en nooit weer aangeraakt.

Edit: je zou nog coop kunnen spelen, met een maat van je om de beurt de controller een kwartiertje vasthouden oid. Bij mij scheelt dat een slok op een borrel. Ik wil alleen zeggen: je kent jezelf 't best, als iemand anders tegen je zegt dat 't wel meevalt hoeft dat voor jou niet zo te zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Arie- op 22-12-2022 15:55 ]

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-02 18:42
giantgiantus schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:21:
[...]

Ik denk dat het nog beetje de onvolwassenheid van het game publiek is. Deel van de gamers willen graag nog een wat meer ongenuanceerd verhaal van goed vs kwaad. Dit gaf een diepere laag die (nog) niet iedereen kan waarderen.
Vrij aparte en ook ironische reactie. Jij kunt je niet voorstellen dat anderen weliswaar een genuanceerd verhaal kunnen waarderen, maar in dit geval de keuzes en uitwerking van ND niets vinden?
Of kun je dat eigenlijk wel, maar wil je hier gewoon even je cognitieve dissonantie counteren door een groep mensen met verschillende overtuigingen weg te zetten als onvolwassen? Zie je de ironie?

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 12:02

Scrummie

Think different

swoutr schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:13:
[...]

Omdat ik toen (na 50%) geforceerd met iemand moest spelen waar ik helemaal geen zin in of binding mee had, terwijl ik in de uren ervoor een heel karakter kon opbouwen met wapens en vaardigheden, bovendien een karakter waar ik al anderhalve game lang (en dat waren heel veel uren) een band mee heb kunnen opbouwen. Het forceren van een 'goed vs kwaad' en een stukje moraal wat een blinde kip nog kon zien, maar in deze game werd het gebracht alsof het een compleet nieuw licht scheen op die zaken.

En prima als je het wel geweldig vond hoor, ook niets mis mee. Ik vond het een verschrikkelijk domme keuze om een heel verhaal wat je in anderhalve game meemaakt zo te verpesten, maar ieder zijn ding (en visie erop).

Met onvolwassenheid heeft het in elk geval niets te maken, kom op zeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Scrummie op 22-12-2022 16:01 ]

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Scrummie schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:59:
[...]

Omdat ik toen (na 50%) geforceerd met iemand moest spelen waar ik helemaal geen zin in of binding mee had, terwijl ik in de uren ervoor een heel karakter kon opbouwen met wapens en vaardigheden, bovendien een karakter waar ik al anderhalve game lang (en dat waren heel veel uren) een band mee heb kunnen opbouwen. Het forceren van een 'goed vs kwaad' en een stukje moraal wat een blinde kip nog kon zien, maar in deze game werd het gebracht alsof het een compleet nieuw licht scheen op die zaken.

En prima als je het wel geweldig vond hoor, ook niets mis mee. Ik vond het een verschrikkelijk domme keuze om een heel verhaal wat je in anderhalve game meemaakt zo te verpesten, maar ieder zijn ding (en visie erop).

Met onvolwassenheid heeft het in elk geval niets te maken, kom op zeg.
Dat vond ik inderdaad ook, ik heb er altijd een hekel aan als je games speelt waarbij je dan ineens een ander karakter krijgt. Hetzelfde bij de Witcher 3 de stukken die je met Ciri speelt bijvoorbeeld. Of spellen waar je ineens al je wapens kwijt bent en dan (bijvoorbeeld) een stuk stealth moet doen.

Toch in dit specifieke geval vraag ik mij af of het verhaal verteld had kunnen worden als ze dat niet zo gedaan hadden.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• swoutr
Ben het er ook wel deels mee eens hoor, je wilt gewoon echt niet met haar spelen, zeker niet op het moment dat de controle naar haar gaat. De eerste paar uur wilde ik er zodoende dus ook doorheen rushen om te zien wat er zou gebeuren met de bekende cast. Maar de haat die je dan voelt en de neiging om te stoppen met de game is ook een prestatie op zich.

Haar karakter is heel bruut (van wat je meekrijgt in de eerste helft) en uiteraard hoe langer je er mee speelt hoe "menselijker" haar karakter wordt. Toch moet ik zeggen dat ik ook op het einde nog steeds niet veel met haar had. Maar haar personage en keuzes richting Ellie wel begrijp.

De keuze's die ze maakt voor 2 paar kids vind ik echter wel redelijk discutabel. Het verhaal wordt te lang uitgerekt en maakt mijn band of compassie voor haar niet sterker, zeker niet met de richting die het op gaat. 1/4e speeltijd met Abby was voldoende geweest voor dezelfde boodschap.

Maar als ik terugkijk op wat voor rollercoaster de gehele storyline was, kijk ik wel echt terug op een ervaring zoals ik hem nog nooit gehad heb bij een game. Dit ondanks de minpunten die de game ook zeker kent.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vooral de animaties in die 2 games zijn gewoon zo mooi, realistisch waardoor de immersie gewoon tof is.

RDR2 net zo, Arthur die ff gaat verzitten op zijn paard bijv, dat soort details maakt het voor mij altijd mooi.

• Zwartkijker
  • Laatst online: 01:39
swoutr schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:25:
Haar karakter is heel bruut (van wat je meekrijgt in de eerste helft) en uiteraard hoe langer je er mee speelt hoe "menselijker" haar karakter wordt. Toch moet ik zeggen dat ik ook op het einde nog steeds niet veel met haar had. Maar haar personage en keuzes richting Ellie wel begrijp.
Ik zit zelf denk ik in de helft van de game en zie het Abby gedeelte, zeker in het begin, eigenlijk wel anders. Daar ontbreekt de context en de voorgeschiedenis waardoor zij anders uit de verf komt (of op dat moment ten minste) dan hoe we Joel en Ellie zien.
Het wisselend perspectief vond ik super interessant. Zeker omdat het niet echt goed tegen kwaad is, maar alles ertussen (heel veel grijs en geen zwart/wit).
Uiteindelijk zijn het allemaal mensen die geliefden zijn verloren en hard moeten knokken om te overleven. En Joel heeft zich natuurlijk niet populair gemaakt door de keuze die hij gemaakt heeft op het einde van part 1.
Het leven van een geliefde offeren om eventueel een medicijn te hebben, die keuze zou ik zelf niet willen maken.

Nu part 1 in de aanbieding staat jeukt het om toe te slaan en die nog eens te spelen, maar dan met alle grafische pracht. :)

PSN: Zwartkijker

@Zwartkijker als je je best doet is hij voor een zacht prijsje op MP te vinden
Zojuist metro last light redux uitgespeeld, en ondanks dat het een interessante wereld en verhaal, was het toch een doorbijtertje. Vond het eerste deel beter. Het zat hem met name in de monsters en de wapens.
Heb nog wel zin in exodus, maar ga nu eerst wat anders spelen. Twijfel tussen TLOU 1 en 2 en TW3

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 00:21:
Zojuist metro last light redux uitgespeeld, en ondanks dat het een interessante wereld en verhaal, was het toch een doorbijtertje. Vond het eerste deel beter. Het zat hem met name in de monsters en de wapens.
Heb nog wel zin in exodus, maar ga nu eerst wat anders spelen. Twijfel tussen TLOU 1 en 2 en TW3
Ik heb mijn eerste stappen gezet in TW3 (performance mode) en dat bevalt goed. TLOU 1 en 2 achter elkaar uitgespeeld. Als ik alles zo hoor moet TW3 ontzettend goed zijn dus je hebt een zeer luxe keus hier. Heel verschillende games dus die keus moet goed te doen zijn. :)

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:56:
@Zwartkijker als je je best doet is hij voor een zacht prijsje op MP te vinden
The last of Us Part 1

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04 11:01

Lapras

Ice beam

cold_as_ijs schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 00:21:
Exodus vond ik niet doorheen te komen. Deel 1 en 2 waren echt prima, maar de open world aanpak is een ramp.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:43

DarkSide

theres no place like ::1

Vond exodus wel tof.
zelf niet zo'n FPS iemand. liever 3rd person view.

Maar Exodus had toch wel sfeer en mooie beelden en ik heb me echt meer dan prima vermaakt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Zwartkijker
  • Laatst online: 01:39
Haha, bedankt Joel d:)b

Aangezien ik in Duitsland woon ben ik hier eens op zoek gegaan en kan die nieuw voor 40 Euro kopen, alweer een stuk goedkoper dan digitaal :)

PSN: Zwartkijker

Ondanks dat ik zei dat ik geen Metro exodus ging spelen, ben ik nu toch Metro Exodus aan het installeren :D. Realiseerde me dat the witcher 3 mij straks 150 uur gaat kosten vermoedelijk dus daar wilde ik nog even mee wachten. TLOU part 1 was ik ineens kwijt. Was een kadootje van de Sint, alleen had de hoofd facilitaire dienst deze opgeruimd :D. Gelukkig weer gevonden, maar toen zat metro exodus er al in. Volgens howlongtobeat duurt die maar 15 uur, al moet ik zeggen dat last light mij echt wel meer dan 10 uur kostte. Vanavond maar een begin maken

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Zag deze op Pepper met kortingscode: MINOS

50,- tegoed voor 43,77

Eventueel te bestellen via Shopbuddies voor nog 5% Cashback.

https://www.eneba.com/nl/...lands-psn-key-netherlands
Pagina: 1 ... 250 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord