Want wat is genoeg dan? In de wetenschap dat een jaar ongeveer 8800u telt. Inclusief slapen. 1000u? 500u? 500u is al 1/16 van je jaar dat je games speelt?Drials schreef op donderdag 15 december 2022 @ 01:40:
Vindt het verassend dat veel mensen “relatief” weinig game uren hebben.
Vind je opmerking een beetje hinten naar ‘gamer shaming’, wellicht niet zo bedoeld, maar toch. Als in, je bent pas een ‘echte’ gamer als het ook maar je enige hobby is en er alle tijd in steekt.
Veel gebruikers hier zijn echt geen student meer, maar volwassen mensen met jobs en een ‘echt’ leven buiten de deur. Laat staan als er ook nog kinderen in het spel zijn.
Zelf kan ik de tijd wel vinden, maar ik heb ook genoeg andere zaken te doen. Gamen is niet m’n enige hobby, plus dat het me soms wel kan stresseren als ik gamen begin te ervaren als ‘weggesmeten’ tijd. Hangt wat van de game af, maar ik moet vaak genoeg beslissen om een game links te laten liggen, om m’n game plezier op peil te houden. Een film is twee uurtjes van je tijd, een game is gemakkelijk 40+u. Toch wel even een andere tijdsinvestering.
Daarom speel ik ook het liefste games zonder progression systems, geen rpgs, en niet de vaak epische single players (enkele uitzonderingen daar gelaten). Games die respect hebben voor een gamer die slechts beperkt kan gamen. Wat de game kost is geen probleem, ik maak echt geen ‘uren/euro’ calculaties met games.
Ik schrijf het enkel neer zodat hopelijk andere gamers zich hierin ook herkennen. En dat het niet steeds zo hoeft te zijn dat je 4 games/maand moet uitspelen en jaarlijks een 30 tal platinums halen.
Het gebeurt me ook vaak genoeg dat ik de PlayStation een drietal maand niet aan heb. En dan ineens wel heel intensief als ik echt ergens niet genoeg van kan krijgen. En dan weer twee maand helemaal niets bijvoorbeeld. Dat laatste is recent nog niet gebeurd, aangezien ik de ps5 sinds september in huis heb en ‘m dus vaak gebruik, omdat het een nieuw speeltje is en er nog genoeg te zien/ontdekken valt. Maar ik sluit niet uit er in de komende maanden lange periodes niet op de ps5 zal gespeeld worden.
Ook is het tegenwoordig zo gemakkelijk om overal wel wat te kunnen gamen om die drang te stillen. Even de dual sense aan de iPad Pro koppelen, en daar heb je ook genoeg games die je een half uurtje tot een uurtje kunnen bekoren.
Of je bent een vurig MS flight simulator fan en dan doe je helemaal niets anders meer
/f/image/GWJVlDBPBRej8NuYCszmSMtD.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QusHwVc779IcbYtNjKDFtYF3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yrLL9qWKXjAY6mycHKb6SNUL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e7pPoAn4RgSFRpwBUyKCHTjz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y7Vzqs8etNkZoQx4ikRXQBBo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fdeWZwrhsMusV0rCulvViaPN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kRjQ79lBbjfwwEpWlFGpbuOo.jpg?f=fotoalbum_large)