Ik hoop echt op een soort eenvoudige multiplayer ervaring. Want een multiplayer game moet je structureren rond korte potjes en matches. In, gamen, en uit.
Dat lijkt me voor mij de enige manier om Horizon te kunnen spelen. Ik wil die game wel, maar ik ben enkel geïnteresseerd in de mechanics van die game en het technische aspect van wat er uit de ps5 kan gehaald worden. De battles en het ontwerp van de wereld dus.
Ik zou de game wel willen kopen, en het gaat me niet om het bedrag (wordt overal goedkoop tweedehands aangeboden), maar ik wil niet nog eens een game hebben liggen die in feite een 50 uren durende grind is, waar ik 2u van heb gespeeld ‘om het even te ervaren’. Gewoon zonde. En in die 2u ervaar je helemaal niets, met het tempo waarin huidige/moderne games op stoom komen.
Ik heb de eerste ook proberen te spelen, maar het duurt gewoon zo lang voor je in die combat flow komt. Ik heb geen zin om weer 5-6u te moeten gamen voordat de game zich op gang trekt.
Jammer, want de wereld en de mechanics lijken me top. Ik hoop alleen dat er ooit eens (algemeen) vanuit dezelfde game en code ervaringen gemaakt worden voor mensen die liever maar een 10-tal uur in een game willen spenderen. Haal die hele RPG zooi er uit, de skill trees, de progression, de grinds, ... Maak het desnoods gewoon zoals een GTA. Half uurtje tot een uurtje keet schoppen, wat robot dinosauriërs omleggen, en het gevoel hebben dat je echt leuk hebt gegamed. Ipv door een film te lopen.
En met een multiplayer versie van horizon moet die grind en 50u durende single player dus overboord. Ik hoop er in elk geval op.
Hetzelfde heb ik met GoWR. Ik wil die best wel kopen, en zal die vast wel ooit kopen, maar enkel voor de graphics/combat. Ik zie er nu al echt niet naar uit om die slepende single player te doen. Veel reviews vermelden dat de game te lang is, te veel down time, veel pacing issues en filler…