• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:25
Speel ook nog regelmatig games op 30 fps, 60 fps is vloeiender maar gameplay/verhaal is voor mij veel belangrijker dan fps.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-12 22:22

Aight!

'A toy robot...'

giantgiantus schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:50:
[...]

Omdat heel veel mensen nog met veel plezier gamen op een ps4? En laten we eerlijk zijn. Wat maakt het uit of je God of war speelt op ps4 of ps5? Gemiddelde gamer ziet geen verschil tussen 30 en 60. Het gaat voor de gemiddelde gamer om de ervaring en die is wezenlijk niet zo anders op de ps4 en ps5?
Nou die laadtijden zijn wel echt chill op de ps5. Heb hem nu een paar weekjes en zou niet meer terug willen. Zeker het geld waard!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Timothy3000 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:16:
[...]

Dat is ook wel wat overdreven imo. Speel nog steeds met veel plezier RDR bijvoorbeeld.

Ligt echt aan het type game.
GTA V speelt ook een stuk fijner nu het 60 fps is, terwijl dat het al die jaren niet geweest is.
Dat zal met RDR net zo zijn.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:52
Timothy3000 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:16:
[...]

Dat is ook wel wat overdreven imo. Speel nog steeds met veel plezier RDR bijvoorbeeld.

Ligt echt aan het type game.
Tsja het is erg persoonlijk en daarom zei ik juist ook, als je met veel plezier op 30fps gamed ga dan vooral niet 60fps uitproberen

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:20
Zijn er al geruchten voor een Next state of play?

Gezien Sony weinig liet zien tijdens de VGA's
Net even de demo van forspoken gespeeld, maar denk dat ik hem toch laat liggen, bedankt voor de demo, scheelt weer een aankoop :+

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-12 19:20
Hulleman schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:36:
[...]

Mooie line up voor de PS5 toch zo!

Vet dat Forspoken al een demo heeft. Zouden ontwikkelaars vaker moeten doen. Erg benieuwd naar.
Eens, en niet verstopt achter premium, meer demo’s voor iedereen toegankelijk levert meer exposure op en waarschijnlijk meer aankopen. Althans voor demo’s zou ik geen premium nemen iig.

• Bulls
Kalder schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:37:
Net even de demo van forspoken gespeeld, maar denk dat ik hem toch laat liggen, bedankt voor de demo, scheelt weer een aankoop :+
Ja idd na 10 minuten eraf gegooid. Als ik ergens niet tegen kan is constant commentaar van de character en nu heb je ook nog iemand op een oortje oid.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tijd voor positief tegen geluid :P

Zojuist de Forspoken demo uitgespeeld. De combat klikte bij mij opzich wel. Het rennen mag van mij wel een tikkie sneller.

Het praten? Dat lijkt haast wel verplicht te zijn tegenwoordig :| Al vindt ik het bij NFS Unbounded storender.

[ Voor 25% gewijzigd door Caayn op 10-12-2022 19:51 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:38
Bulls schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:44:
[...]

Ja idd na 10 minuten eraf gegooid. Als ik ergens niet tegen kan is constant commentaar van de character en nu heb je ook nog iemand op een oortje oid.
Dat kun je uitzetten.

Ik vraag me wel af waarom ze deze demo hebben gereleased. Game komt over een maand uit en op basis van die demo zou je denken dat je echt een early build aan het spelen bent. Gaat ze geen preorders opleveren.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:08

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb geprobeerd een antwoord op mijn vraag te vinden maar ik kwam voornamelijk reacties tegen over externe hardeschijven. Ik heb twee PS5 één daarvan is voor mijn zus in Nederland. Ik vroeg mij af als ik een spelletje koop voor de Digital Edition PS5 hier in het VK bijv. Lego spel. Kan ik die vervolgens zowel op mijn eigen PS5 en die van mijn zus spelen met mijn account? Of wordt een spelletje gekoppeld aan je PS5 of juist aan je account? Zo ja, vervolgvraag wordt de account gekoppeld aan je PS5?

offtopic:
Ik ben geen gamer, laatste spel wat ik gespeeld heb is alweer bijna 15 jaar geleden

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-12 21:47

DarkSide

theres no place like ::1

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Bulls
alienfruit schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:33:
Ik heb geprobeerd een antwoord op mijn vraag te vinden maar ik kwam voornamelijk reacties tegen over externe hardeschijven. Ik heb twee PS5 één daarvan is voor mijn zus in Nederland. Ik vroeg mij af als ik een spelletje koop voor de Digital Edition PS5 hier in het VK bijv. Lego spel. Kan ik die vervolgens zowel op mijn eigen PS5 en die van mijn zus spelen met mijn account? Of wordt een spelletje gekoppeld aan je PS5 of juist aan je account? Zo ja, vervolgvraag wordt de account gekoppeld aan je PS5?

offtopic:
Ik ben geen gamer, laatste spel wat ik gespeeld heb is alweer bijna 15 jaar geleden
Wat ik heb opgevangen is dat je iets met primary console kan regelen. Je moet dan allebei een sub account aanmaken waarmee je speelt en alle aankopen doe je op het hoofd account die je op beide Playstations hebt staan. Ik weet niet exact hoe dat werkt. Je kan dan ook zelfs met 1 plus account beide online. Ik weet niet of je tegelijk op 1 account kan spelen.

• Bulls
Timothy3000 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:49:
[...]

Dat kun je uitzetten.

Ik vraag me wel af waarom ze deze demo hebben gereleased. Game komt over een maand uit en op basis van die demo zou je denken dat je echt een early build aan het spelen bent. Gaat ze geen preorders opleveren.
Ah ok, wellicht was dat iets beter geweest. Maar mijn eerste indruk was niet overweldigend. Ik heb ook nog genoeg andere games te spelen en op een wenslijst.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Hier heb je een kort en eenvoudig overzicht van alle aankondigen. Prima 'jump off' punt om vandaar uit verder op zoek te gaan naar wat je aanspreekt. Voor mij vooral atomic heart, armored core VI, viewfinder, tekken 8, warhammer 40k, DS2, wild hearts, suicide squad... Mooie selectie, en zitten best wel wat 'aparte' ervaringen tussen, of genres die me normaal weinig doen...

Verder ook verheugd dat Returnal en Last of Us Part 1 naar de pc komen (niet voor mij, maar voor wie nog zonder ps5 zit). Toch wel de top van de huidige echte ps5 exclusives

Valt me op: 0,0 race games. Zelfs geen forza motorsport aankondiging, maar MS was sowieso afwezig. Wellicht willen ze liever hun games aankondigen via een 'eigen' event.

[ Voor 11% gewijzigd door Amos_x op 10-12-2022 21:33 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De Forspoken demo is vreemd. Het lijkt erop alsof je midden in het spel wordt gegooid en je geen idee hebt wat de controls zijn en wat voor abilities je allemaal hebt. De tutorial snijdt nauwelijks hout, je mist volgens mij heel veel context van de eerste uren van de game.

Maar de traversal en combat vind ik wel geslaagd. Als je een 120Hz TV hebt kan ik sterk aanbevelen hem op die modus te zetten. 40fps quality mode speelt dan echt stukken fijner dan 30fps, minder input lag en scherpere visuals dan de 60fps mode. Je kunt in de accessibility settings ook behoorlijk wat aanpassen om het spelen prettiger te maken. Square zou er verstandig aan doen een aantal van die settings default te maken.

Ik weet niet hoe oud deze build is maar het lijkt op dezelfde demo die ze op de show floor hadden een paar maanden terug in Parijs? Het heeft wel wat ruwe randjes nog, HDR bijvoorbeeld lijkt niet helemaal te kloppen.
De banter van de main character is ok maar ik zag dat je die ook kan aanpassen in het menu. Het enige wat mij echt stoort is die rare fisheye lens in de menu's en kleine text, dat maakt het gebruiken ervan geen pretje.

Voorzichtig optimistisch maar ik denk niet dat deze demo nou de juiste manier is om je potentiële klanten een goede eerste indruk te geven. Misschien was een demo van bijvoorbeeld de eerste 2 uur een beter idee geweest.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik verwacht sowieso dat forspoken een flop wordt. lijkt mij te overrated.

[ Voor 29% gewijzigd door Farabi op 10-12-2022 22:15 ]

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-12 14:28

s0kkie

Cowabunga

PS5 is inmiddels langer dan 2 jaar geleden uitgekomen en mensen praten nog steeds over ‘next-gen’? :p
Het is al 2 jaar current gen hoor lol

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:12
@Amos_x Concurrent is bezig met een winterslaap :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Amos_x
Nyarlathotep schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:05:
'PS5 certified'... De marketingmolen draait volop zie ik. En men trapt er gewoon in :+

Die disks van de Xbox zijn inderdaad nog makkelijk in te prikken. Maar ook wel een flink stuk duurder omdat je aan die Zeegat modelletjes vast zit. De PS5 slikt zowat elke PCIE4.0 nvme SSD.
Toch nog even hier op reageren, aangezien je mij direct quote. Jammer dat je mensen neerbuigend moet wegzetten als domme, simpele, naïeve consumentjes die tegen zichzelf 'beschermd' moeten worden (tegen de 'evil' marketing!!! }) ). Het taalgebruik is duidelijk ('er in trappen'). Niet voor het eerst dat gebruikers hier met dat soort superioriteitscomplex kampen.

Je kan misschien ook even uit je bubble komen (hallo :w ) en beseffen dat de mensen die exact weten wat ze nodig hebben de ab-so-lu-te minderheid zijn. Misschien 1 op 100 (als het al zoveel is) van de gebruikers die hun ps5 opslag willen uitbreiden, weet dat je om het even welke PCIe Gen.4 M.2 NVMe SSD kan gebruiken. (liefst met heatsink).

De rest zal de opslag waarschijnlijk nooit uitbreiden, net omdat sony gekozen heeft voor standaard pc-onderdelen, met een schroefje! - en het hele zaakje 'te nerdy' is en te veel ruimte laat om het verkeerd te doen.

Jij en ik weten dat het om het even welke PCIe Gen.4 M.2 NVMe SSD moet zijn. Maar fysiek (connector, lengte, grootte) past er om het even welke SSD in. Ik weet niet of de ps5 gewoon weigert om een trager model te gebruiken, of dat je gewoon ondermaatse performance in games mag verwachten (niet nu, maar over 2 of 3 jaar bvb)

Ik vind het op zich erg goed van sony om zich te houden aan bestaande hardware en standaarden en gewoon general purpose SSD's toelaat. Dat is ooit wel anders geweest (psp, vita, ...) Dus laten we dat vooral steunen en misschien gewoon een oogje dicht doen voor dat stickertje "ps5 certified" dat echt niemand schade oplevert. Als dat de trade-off is voor open standaarden en niet-proprietary hardware waar we nu allemaal kunnen van genieten dankzij de recente price-drops, dan neem ik dat er erg graag bij.

Als je dat niet doet, ga je gegarandeerd (zoals hierboven al is gesteld) gebruikers hebben die ssd's zonder heatsink in hun ps5 proppen. Kan prima zijn, kan ook slecht aflopen, je weet het gewoon niet.

Waarom gebruik ik zelf de term? Omdat het dan duidelijk was dat het een PCIe Gen.4 SSD was, zonder het te moeten neerschrijven.

Sowieso is er niets om 'in te trappen', ze zijn ze nauwelijks duurder, en komen ze standaard met een heatsink die netjes past. (prijs = prijs van random ssd + heatsink). Ik ga echt niet moeilijk doen met extra heatsink bestellen en aanbrengen voor zoiets simpel als even de opslag verhogen van mijn spelletjes-machine, voor 10 euro prijsverschil of zo.

Consoles zijn er om simpel te zijn, geen gedoe. Voor gedoe, daar heb ik een pc voor.
Stimulate14 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:46:
[...]

De vraag is, ga je dit ook doen :P .
Ik zie het mezelf wel doen. Ik schuif regelmatig hardware door om ze te recombineren. En vooral als alles standaard en uitwisselbaar is, is dat een groot pluspunt. Met die memory card van xbox kan je verder niets aanvangen.

Zo zie ik mezelf wel over 2 jaar misschien 2TB kopen voor de ps5, en de 1TB doorschuiven naar een mini-pc'tje/barebone voor de woonkamer bvb. Of een tweede/derde hobby pc ergens. Of recombineren met wat left-over hardware om iemand een plezier mee te doen. Gewoon fijn om die opties te hebben.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12 08:10
kazuka schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 22:10:
De Forspoken demo is vreemd. Het lijkt erop alsof je midden in het spel wordt gegooid en je geen idee hebt wat de controls zijn en wat voor abilities je allemaal hebt. De tutorial snijdt nauwelijks hout, je mist volgens mij heel veel context van de eerste uren van de game.

Maar de traversal en combat vind ik wel geslaagd. Als je een 120Hz TV hebt kan ik sterk aanbevelen hem op die modus te zetten. 40fps quality mode speelt dan echt stukken fijner dan 30fps, minder input lag en scherpere visuals dan de 60fps mode. Je kunt in de accessibility settings ook behoorlijk wat aanpassen om het spelen prettiger te maken. Square zou er verstandig aan doen een aantal van die settings default te maken.

Ik weet niet hoe oud deze build is maar het lijkt op dezelfde demo die ze op de show floor hadden een paar maanden terug in Parijs? Het heeft wel wat ruwe randjes nog, HDR bijvoorbeeld lijkt niet helemaal te kloppen.
De banter van de main character is ok maar ik zag dat je die ook kan aanpassen in het menu. Het enige wat mij echt stoort is die rare fisheye lens in de menu's en kleine text, dat maakt het gebruiken ervan geen pretje.

Voorzichtig optimistisch maar ik denk niet dat deze demo nou de juiste manier is om je potentiële klanten een goede eerste indruk te geven. Misschien was een demo van bijvoorbeeld de eerste 2 uur een beter idee geweest.
Demo heeft mij ook nog niet overtuigd, grafisch misschien best oke. Maar ook nog niet echt super beelden ofzo. Wacht komende tijd de reviews wel even af, maar ga deze niet voor de volle prijs halen
Gister Death's Door uitgespeeld. Stond al een tijdje op mijn radar en was laatst in de aanbieding. Echt een fantastische game. Fijne gameplay en een mooie soundtrack. Nog een aantal collectables verzamelen en dan nog een Umbrella run voor de platinum trophy.

Wat zijn vergelijkbare titels? Ik zat naar Titan Souls te kijken (van dezelfde makers), maar die spreekt me dan weer minder aan.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Amos_x schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:17:
[...]

Toch nog even hier op reageren, aangezien je mij direct quote. Jammer dat je mensen neerbuigend moet wegzetten als domme, simpele, naïeve consumentjes die tegen zichzelf 'beschermd' moeten worden (tegen de 'evil' marketing!!! }) ). Het taalgebruik is duidelijk ('er in trappen'). Niet voor het eerst dat gebruikers hier met dat soort superioriteitscomplex kampen.

Je kan misschien ook even uit je bubble komen (hallo :w ) en beseffen dat de mensen die exact weten wat ze nodig hebben de ab-so-lu-te minderheid zijn. Misschien 1 op 100 (als het al zoveel is) van de gebruikers die hun ps5 opslag willen uitbreiden, weet dat je om het even welke PCIe Gen.4 M.2 NVMe SSD kan gebruiken. (liefst met heatsink).

De rest zal de opslag waarschijnlijk nooit uitbreiden, net omdat sony gekozen heeft voor standaard pc-onderdelen, met een schroefje! - en het hele zaakje 'te nerdy' is en te veel ruimte laat om het verkeerd te doen.

Jij en ik weten dat het om het even welke PCIe Gen.4 M.2 NVMe SSD moet zijn. Maar fysiek (connector, lengte, grootte) past er om het even welke SSD in. Ik weet niet of de ps5 gewoon weigert om een trager model te gebruiken, of dat je gewoon ondermaatse performance in games mag verwachten (niet nu, maar over 2 of 3 jaar bvb)

Ik vind het op zich erg goed van sony om zich te houden aan bestaande hardware en standaarden en gewoon general purpose SSD's toelaat. Dat is ooit wel anders geweest (psp, vita, ...) Dus laten we dat vooral steunen en misschien gewoon een oogje dicht doen voor dat stickertje "ps5 certified" dat echt niemand schade oplevert. Als dat de trade-off is voor open standaarden en niet-proprietary hardware waar we nu allemaal kunnen van genieten dankzij de recente price-drops, dan neem ik dat er erg graag bij.

Als je dat niet doet, ga je gegarandeerd (zoals hierboven al is gesteld) gebruikers hebben die ssd's zonder heatsink in hun ps5 proppen. Kan prima zijn, kan ook slecht aflopen, je weet het gewoon niet.

Waarom gebruik ik zelf de term? Omdat het dan duidelijk was dat het een PCIe Gen.4 SSD was, zonder het te moeten neerschrijven.

Sowieso is er niets om 'in te trappen', ze zijn ze nauwelijks duurder, en komen ze standaard met een heatsink die netjes past. (prijs = prijs van random ssd + heatsink). Ik ga echt niet moeilijk doen met extra heatsink bestellen en aanbrengen voor zoiets simpel als even de opslag verhogen van mijn spelletjes-machine, voor 10 euro prijsverschil of zo.

Consoles zijn er om simpel te zijn, geen gedoe. Voor gedoe, daar heb ik een pc voor.

[...]

Ik zie het mezelf wel doen. Ik schuif regelmatig hardware door om ze te recombineren. En vooral als alles standaard en uitwisselbaar is, is dat een groot pluspunt. Met die memory card van xbox kan je verder niets aanvangen.

Zo zie ik mezelf wel over 2 jaar misschien 2TB kopen voor de ps5, en de 1TB doorschuiven naar een mini-pc'tje/barebone voor de woonkamer bvb. Of een tweede/derde hobby pc ergens. Of recombineren met wat left-over hardware om iemand een plezier mee te doen. Gewoon fijn om die opties te hebben.
Helemaal mee eens. Toen de firmware er was om de opslag uit te breiden, was ongeveer hetzelfde moment dat ik mijn PS5 gekocht heb. Meteen gezocht naar welke SSD's al werkend waren met de PS5 en daar kwam o.a. de Aorus 7000 uit. Meteen de 2TB versie gekocht en deze geplaatst. Nu ben ik nog wel een beetje tech savvy en weet ook wel hoe ik moet zoeken en hoe ik vaak de beste bang for buck krijg. Maar een standaard gebruiker is totaal niet op de hoogte wat voor SSD hij/zij moet hebben en durft al helemaal niet de zijplaten van zijn/haar PS5 af te halen. In mijn vriendengroep zijn onlangs nog 2 in het bezit gekomen van de PS5 en die stellen mij nu al vragen over uitbreiding. Maar als ik ze dan zeg welke ze moeten kopen, breekt het angstzweet al bij ze uit. Liefst hebben ze dat ik het aanschaf, half NL door cross en het kom plaatsen.

Te vaak zie ik hier op Tweakers dat mensen hautain reageren, omdat ze nog uit de oude tweakers gedachte denken dat iedereen hier technisch onderlegd is qua computerhardware en blind een PC bouwt. Die tijd is al jaren voorbij en het is dan ook redelijk arrogant om te denken dat een dergelijk "stickertje" alleen marketingpraat is. Accepteer dat het gros van de PS5 gebruikers totaal geen weet heeft van M2 SSD's, hoe die eruit zien, welke je kan plaatsen in je PS5 en hoe je die moet plaatsen. Accepteer dan gewoon dat een dergelijk stickertje die mensen kan helpen om makkelijk een keus te maken wat werkt. Het doet jou als expert geen pijn. ;) En dat de normale gebruiker iets meer betaalt voor dat stickertje en gemoedsrust, prima toch? Niet jouw portemonnee, niet jouw keus.

[ Voor 3% gewijzigd door thunder8 op 12-12-2022 09:19 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:42

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Raem schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:15:
Gister Death's Door uitgespeeld. Stond al een tijdje op mijn radar en was laatst in de aanbieding. Echt een fantastische game. Fijne gameplay en een mooie soundtrack. Nog een aantal collectables verzamelen en dan nog een Umbrella run voor de platinum trophy.

Wat zijn vergelijkbare titels? Ik zat naar Titan Souls te kijken (van dezelfde makers), maar die spreekt me dan weer minder aan.
Niet helemaal hetzelfde, maar wellicht vind je Tunic ook wel leuk. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

uchiha tijntje schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:45:
[...]

Niet helemaal hetzelfde, maar wellicht vind je Tunic ook wel leuk. :)
Ah ja! Die was ik vergeten, die lijkt me ook goed inderdaad. Maar die is volgens mij wel meer gericht op puzzels dan combat of niet?

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:42

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Raem schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:50:
[...]

Ah ja! Die was ik vergeten, die lijkt me ook goed inderdaad. Maar die is volgens mij wel meer gericht op puzzels dan combat of niet?
Hij is wel wat meer gefocust op puzzels dan Death's Door inderdaad. Zeker als je voor de completion wilt gaan. De combat is ook wat minder snel dan in Death's Door. Maar ik vond het wel een erg toffe game. Heeft wel wat weg van de vroegere Zelda games.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-12-2022 09:56 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Amos_x
Ik herinnerde me onlangs “fat princess” op ps3.

Chille game, en stiekem ook weer niet :P Ideale game vond ik, gemakkelijk online een potje vinden, samen werken, hard knokken. En dan afsluiten. Heerlijke tussendoor games.

Het lijkt me dat dit soort games nauwelijks nog bestaan. Hetzelfde gevoel had ik met battlefield 1943 bvb. Simpel, duidelijke spelregels, gemakkelijk in een potje terecht komen, en gaan. Speelde heerlijk weg op de console.

Iemand nog tips in die richting? Probleem is dat alles tegenwoordig zo “RPG” moet zijn, met boosters, cards, load outs, persistent progression, … Niet gewoon een simpele game waar je met dezelfde spelregels aan begint, nu, over twee weken, over twee jaar… Ik word vast oud…
Amos_x schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:48:
Ik herinnerde me onlangs “fat princess” op ps3.

Chille game, en stiekem ook weer niet :P Ideale game vond ik, gemakkelijk online een potje vinden, samen werken, hard knokken. En dan afsluiten. Heerlijke tussendoor games.

Het lijkt me dat dit soort games nauwelijks nog bestaan. Hetzelfde gevoel had ik met battlefield 1943 bvb. Simpel, duidelijke spelregels, gemakkelijk in een potje terecht komen, en gaan. Speelde heerlijk weg op de console.

Iemand nog tips in die richting? Probleem is dat alles tegenwoordig zo “RPG” moet zijn, met boosters, cards, load outs, persistent progression, … Niet gewoon een simpele game waar je met dezelfde spelregels aan begint, nu, over twee weken, over twee jaar… Ik word vast oud…
Fall Guys? Echt een game die je tussendoor even een paar potjes speelt.
Of toch heel lang, want het is best verslavend

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:36

v8power67

Psn: Mausosaurus

Gister avond guardians of the galaxy uitgespeeld. Had hem ooit gekocht op disc maar nooit gespeeld, samen met broertje dus die wel gespeeld.
Maar heb sinds kort ps plus extra, staat die ook in. En wouw had niet verwacht zoveel plezier ervan te hebben. Wat een dikke, leuke en ook mooie game is dat.
Als je de films leuk vind ga je dit ook leuk vinden!
Helaas is de performance mode wel echt karig. Niet heel stabiel, en maar 1080p met alle effecten en textures lager. Eerst helft op performance gespeeld. Maar vond soms echt best lelijk. Toen raytracing modus aangezet. En bam alles veel scherper en mooier alle textures hogere resolutie. Ja dan wel 30fps, maar moet zeggen na half uurtjes was dit ook wel te accepteren. Jammer dat ze geen performance mode hebben zoals horizon nu heeft. Bijna geen verschil met de 4k modus. Maar mag de pret niet drukken, hele toffe game en aanrader als je ps plus extra hebt( ook zonder maar dan kan je hem gewoon proberen)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-12 12:53
v8power67 schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:59:
Gister avond guardians of the galaxy uitgespeeld. Had hem ooit gekocht op disc maar nooit gespeeld, samen met broertje dus die wel gespeeld.
Maar heb sinds kort ps plus extra, staat die ook in. En wouw had niet verwacht zoveel plezier ervan te hebben. Wat een dikke, leuke en ook mooie game is dat.
Als je de films leuk vind ga je dit ook leuk vinden!
Helaas is de performance mode wel echt karig. Niet heel stabiel, en maar 1080p met alle effecten en textures lager. Eerst helft op performance gespeeld. Maar vond soms echt best lelijk. Toen raytracing modus aangezet. En bam alles veel scherper en mooier alle textures hogere resolutie. Ja dan wel 30fps, maar moet zeggen na half uurtjes was dit ook wel te accepteren. Jammer dat ze geen performance mode hebben zoals horizon nu heeft. Bijna geen verschil met de 4k modus. Maar mag de pret niet drukken, hele toffe game en aanrader als je ps plus extra hebt( ook zonder maar dan kan je hem gewoon proberen)
Of een modus in combinatie met een 120Hz-scherm. De game speelt dan zoals Horizon met 40 fps of hoger. Echter beter dan 30 fps, maar toch met meer grafische kwaliteit dan de performance mode. Het is een fijne middenweg.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• v8power67

v8power67

Meister Sachs schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:02:
[...]

Of een modus in combinatie met een 120Hz-scherm. De game speelt dan zoals Horizon met 40 fps of hoger. Echter beter dan 30 fps, maar toch met meer grafische kwaliteit dan de performance mode. Het is een fijne middenweg.
Ja klopt dat zou ook optie zijn. Helaas las ik dat de game niet echt een groot succes was en merkte nog best wat bugs en glitches dus vrees dat support redelijk snel gestopt was.
Jammer want van dit soort games zie ik graag meer!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:18

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Zijn er nog mensen met Biomutant begonnen omdat die sinds deze maand in de PS+ zit? introductie is meh maar eenmaal in de open wereld speelt het lekker weg. Geen grafische hoogvlieger maar het loopt wel soepel, speel zelf op resolutie mode unlocked.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• v8power67

v8power67

Chaoss schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:47:
Zijn er nog mensen met Biomutant begonnen omdat die sinds deze maand in de PS+ zit? introductie is meh maar eenmaal in de open wereld speelt het lekker weg. Geen grafische hoogvlieger maar het loopt wel soepel, speel zelf op resolutie mode unlocked.
Heb hem wel "gekocht" maar niet geïnstalleerd. Waar lijkt het op qua gameplay? Ken de game verder niet. Kreeg er een beetje monster hunter vibe bij van de cover. Daar ooit een demo van gespeeld maar deed me niet veel.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:16
Wel beetje buggy, crashes bij savepoints en trillende achtergronden bij cutscenes.
Gewoon vaak saven tussendoor en dan loopt het wel los.

• alienfruit

alienfruit

Er is een korting voor nieuwe gebruikers op PlayStation Plus:
https://store.playstation.com/en-gb/pages/subscriptions

Premium £74.99 was £99.99
Extra £58.99 was £83.99
Essential £24.99 was £49.99

Geen idee of het ook geld voor Nederland

Is dat PlayStationPlus de moeite waard? Ik wil graag Lego Star Wars Skywalker Saga of Assin's Creed spelen. Misschien is Extra / Essential nemen een betere deal dan het spel zelf kopen

[ Voor 27% gewijzigd door alienfruit op 12-12-2022 12:44 ]

alienfruit schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:42:
Er is een korting voor nieuwe gebruikers op PlayStation Plus:
https://store.playstation.com/en-gb/pages/subscriptions

Premium £74.99 was £99.99
Extra £58.99 was £83.99
Essential £24.99 was £49.99

Geen idee of het ook geld voor Nederland

Is dat PlayStationPlus de moeite waard? Ik wil graag Lego Star Wars Skywalker Saga of Assin's Creed spelen. Misschien is Extra / Essential nemen een betere deal dan het spel zelf kopen
Skywalker Saga zit niet in PS+, dus dan heb je er niks aan. Van Assassin's Creed wel een hoop titels. Moet je zelf inschatten hoeveel je daarvan gaat spelen en of het dan voordeliger is voor je dan de titels afzonderlijk kopen. Valhalla wordt er op 20 december uitgehaald.

Assassin's Creed Chronicles: China PS4
Assassin's Creed Chronicles: India PS4
Assassin's Creed Chronicles: Russia PS4
Assassin's Creed III Remastered PS4
Assassin's Creed IV: Black Flag PS4
Assassin's Creed Odyssey PS4
Assassin's Creed Origins PS4
Assassin's Creed Rogue Remastered PS4
Assassin's Creed Syndicate PS4
Assassin's Creed Unity PS4
Assassin's Creed Valhalla PS4 PS5
Assassin's Creed: Freedom Cry PS4
Assassin's Creed: The Ezio Collection PS4

• thunder8

thunder8

Raem schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:30:
[...]

Skywalker Saga zit niet in PS+, dus dan heb je er niks aan. Van Assassin's Creed wel een hoop titels. Moet je zelf inschatten hoeveel je daarvan gaat spelen en of het dan voordeliger is voor je dan de titels afzonderlijk kopen. Valhalla wordt er op 20 december uitgehaald.

Assassin's Creed Chronicles: China PS4
Assassin's Creed Chronicles: India PS4
Assassin's Creed Chronicles: Russia PS4
Assassin's Creed III Remastered PS4
Assassin's Creed IV: Black Flag PS4
Assassin's Creed Odyssey PS4
Assassin's Creed Origins PS4
Assassin's Creed Rogue Remastered PS4
Assassin's Creed Syndicate PS4
Assassin's Creed Unity PS4
Assassin's Creed Valhalla PS4 PS5
Assassin's Creed: Freedom Cry PS4
Assassin's Creed: The Ezio Collection PS4
Ben benieuwd of je Valhalla dan niet meer kan spelen of dat je zolang die geinstalleerd is, wel kunt blijven spelen. Ik heb Valhalla grotendeels uitgespeeld, maar ga zeker niet het spel uitspelen voor de 20ste.

thunder8 schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:36:
[...]

Ben benieuwd of je Valhalla dan niet meer kan spelen of dat je zolang die geinstalleerd is, wel kunt blijven spelen. Ik heb Valhalla grotendeels uitgespeeld, maar ga zeker niet het spel uitspelen voor de 20ste.
Nee, games die uit Extra of Premium worden gehaald kun je helaas niet meer spelen.

• Amos_x
Raem schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:53:
[...]

Fall Guys? Echt een game die je tussendoor even een paar potjes speelt.
Of toch heel lang, want het is best verslavend
Goede suggestie. Maar wel nogal 'individueel'. Er zit niet dat team-gevoel in: in een groepje een objectief bij elkaar knokken tegen een ander team (geen shooter). Vermoedelijk is Splatoon een game met een heel gelijkaardige vibe, maar heb geen switch om aan de tv aan te sluiten.

• thunder8

thunder8

Raem schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:38:
[...]

Nee, games die uit Extra of Premium worden gehaald kun je helaas niet meer spelen.
Dat zuigt behoorlijk! :X

• alienfruit

alienfruit

Ja, extra voor een jaar kost ongeveer £60 dat is toch ongeveer de standaardprijs voor een PS5 spel? Als nieuwe gamer lijkt mij zo'n abo een goede deal?
alienfruit schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:58:
Ja, extra voor een jaar kost ongeveer £60 dat is toch ongeveer de standaardprijs voor een PS5 spel? Als nieuwe gamer lijkt mij zo'n abo een goede deal?
Geen idee waarom jij GBP prijs aanhaalt, maar Extra kost normaal €99.99 en daar heb je ongeveer anderhalf spel voor, dus in zekere zin een no-brainer. Veel hangt er van af of je normaal iemand bent die a) absoluut een bepaalde game wil spelen/hebben, b) ook games op release date wil hebben. Als het antwoord 'neen' is op beide vragen, is PS+ Extra een zeer goede deal.
Grootste keerzijde is, net als bij Gamepass, het risico dat een game dat je aan het spelen bent ineens verdwijnt uit de catalogus, zoals hierboven ook al geïllustreerd. Veel hangt er dan van af hoe lang je typisch met een game bezig bent (en ja, dat hangt natuurlijk van het spel zelf ook af). Worst case kan je het spel natuurlijk nog aanschaffen eens het uit de catalogus verdwijnt. Er is daarbij trouwens beloofd dat je dan als PS+ abonnee een discount krijgt.

• alienfruit

alienfruit

Omdat mijn hoofdvestiging in het VK is momenteel en niet Nederland. In het VK is er momenteel een korting (zie boven) waar Extra voor minder dan £60 te krijgen is. Misschien ook wel in Nederland?
alienfruit schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:11:
Omdat mijn hoofdvestiging in het VK is momenteel en niet Nederland. In het VK is er momenteel een korting (zie boven) waar Extra voor minder dan £60 te krijgen is. Misschien ook wel in Nederland?
Klopt, hier op het vasteland is er ook een actie voor non-abonnees. Zie: Greatsword in "[PS+] Playstation Plus"

• alienfruit

alienfruit

Oh sorry, dat had ik gemist :) Playstation website is wel erg vervelend om een lijst van alle spellen te krijgen; je moet het het hele alfabet één voor één af

Zijn er eigenlijk betrouwbare niet Sony websites waar je PS5 games kan kopen (bijv. de Lego Skywalker Saga) voor de PS5 Digital Edition?

[ Voor 30% gewijzigd door alienfruit op 12-12-2022 14:19 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
alienfruit schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:16:
Oh sorry, dat had ik gemist :) Playstation website is wel erg vervelend om een lijst van alle spellen te krijgen; je moet het het hele alfabet één voor één af

Zijn er eigenlijk betrouwbare niet Sony websites waar je PS5 games kan kopen (bijv. de Lego Skywalker Saga) voor de PS5 Digital Edition?
Nope, al die games gaan alleen via de officiele PS app/website.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• thunder8

thunder8

Nope. Maar je kan wel de prijzen van bepaalde games in de gaten houden via een site zoals psprices.com. Als je een account aanmaakt, kan je games saven in je watchlist en als er dan korting is in de PSN store, krijg je een mailtje. Zo mis je nooit korting op de games die je interessant vindt.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12 13:42
The Quarry is nu €19,99 bij Amazon. Interesting…..

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pushsquare heeft een volledige lijst in één overzicht:
https://www.pushsquare.com/guides/all-ps-plus-games

IGN heeft ook een mooi overzicht, maar daar kun je volgens mij weer niet duidelijk zien wat onder Essential, Extra of Premium valt.
https://www.ign.com/playl...n-plus-premium-tier-games

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:18

Superkiwi

Hoi doei

Zijn er nog mensen met Biomutant begonnen omdat die sinds deze maand in de PS+ zit?
Ik was benieuwd en heb 'm om die reden wel geclaimd. Na bet zien van diverse reviews toch niet helemaal overtuigd dus ik denk dat ie waarschijnlijk niet geinstalleerd gaat worden.
Is op zich niet zo erg; Farming Simulator 22 slokt veel te veel tijd op :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• alienfruit

alienfruit

Oh dus als ik het goed begrijp zijn er geen websites die PS5 game vouchers verkopen ofzo? Vast te lang geen spelletjes gespeeld :) Had dan beter de niet digitale versie kunnen kopen. Maar ja, die was al helemaal niet te krijgen/kopen.

Sorry voor mijn stomme vragen maar ik snap er echt helemaal niks van. Een spelletje zoals https://www.amazon.co.uk/dp/B08J2LYJCF kan ik dus niet kopen voor mijn PS5 Digital Edition?

[ Voor 40% gewijzigd door alienfruit op 12-12-2022 15:01 ]

alienfruit schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:50:
Oh dus als ik het goed begrijp zijn er geen websites die PS5 game vouchers verkopen ofzo? Vast te lang geen spelletjes gespeeld :) Had dan beter de niet digitale versie kunnen kopen. Maar ja, die was al helemaal niet te krijgen/kopen.

Sorry voor mijn stomme vragen maar ik snap er echt helemaal niks van. Een spelletje zoals https://www.amazon.co.uk/dp/B08J2LYJCF kan ik dus niet kopen voor mijn PS5 Digital Edition?
Daar kun je inderdaad niks mee, want je krijgt dan de game op een schijfje.

Er zijn overigens wel websites die codes verkopen. Via https://www.allkeyshop.com/ zou je dat kunnen opzoeken, maar ik heb geen idee of die ook altijd voordeliger zijn dan wanneer je het via de PS Store doet. En je moet goed opletten dat je het voor de juiste regio koopt. En let op dat je echt een code koopt. Sommige sites lijken goedkoop, maar dan koop je een account, wat officieel niet mag.

• Enigmus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-12 00:52
Edit:
Warning - Death Stranding spoilers ahead.

Heb tijdens de Gameawards een paar leuke titels voorbij zien komen. Wil het vandaag even hebben over Death Stranding 2. Op zich was deel 1 selfcontained en een vervolg niet meteen een logische keuze. Dus wat zou er aan verhaal toegevoegd kunnen worden? Wat vertelt de trailer ons? In true Kojima fashion is het aan ons om de trailer te ontleden en er een speculeer feest van te maken.

Een paar dingen die mij opvielen:
~ Wanneer Fragile de baby optilt kan je rechtsonder de schort een troebele naam zien. Het lijkt op.. Louise

~ Fragile zelf lijkt geen tekenen van ouderdom op haar lichaam te vertonen. Hoe? Louise is ouder geworden dus moet dit haast wel een post-DS1 Fragile zijn
~ Een ander detail is dat ze haar teleport kracht niet gebruikte toen ze uit haar shelter wilde vluchten.
~ Na de crash heeft ze dezelfde teer besmeuringen zoals je die ook zag bij Higgs
~ In de tweede scene zag je Fragile in haar DS1 pak en vertoonde the chiral allergy toen haar schip naar boven kwam. Dus er is nog sprake van een Dooms affliction?

~ De tijd lijkt Sam ingehaald te hebben: grijze haren, maar ogenschijnlijk zag je geen verouderd lichaam?
~ Waarom was hij weer halfnaakt bij zijn verschijning? :D
~ Fragile vraagt hem weer op pad te gaan en een nieuw avontuur te starten. Sam heeft dus een tijd stilgestaan. Vreemd dat Sam niet voor Louise zorgt terwijl Fragile in DS1 aangaf niet echt dol te zijn op babysitten. Misschien een change of heart en wellicht wilde Sam zich alsnog afzonderen van anderen 'Everything I touch, I lose'.

~ 'Drawbridge' is een nieuwe of mede onderneming van de originele 'Bridges' of misschien bestaat laatstgenoemde niet meer. Fragile had op het einde in DS1 over een door Bridges eerste erkende private courierservice.
~ Bij de naam hoort een slogan: "Both stick and rope, to protect and connect. Together for tomorrow"
~ Frappant is dat bij het opstijgen van haar schip ook de nodige BT's te zien waren. Iets soortgelijks zagen we toen Higgs voor het eerst een BT boss uit het water toverde.
~ Wanneer je het tutorial gebied verlaat wordt je door Fragile meegenomen in een van de laatste 'normale' zeeschepen. Het gevaarte in DS2 lijkt veel geavanceerder en is bewapend met twee miniguns, een lens aan de onderkant, kraan, twee boosters aan de achterkant, cockpit aan de voorkant en magnetische ballen om te hoveren?
~ Elephant in the room: We weten allemaal waar dit op lijkt. Kraan = railgun, voorkant is = cockpit. Aka het lijkt sterk geinspireerd of Metal Gear Rex.
~ Ben vooral benieuwd of dit een commando hub is of misschien ook een 'battle-gear' (MGSV ref.)

~ Onze pizza-vreter is terug en hoe! Het begin van de trailer had veel weg van volgers die hem in zijn tombe naar een speciale plek brachten om herrezen te worden?
~ Nu met allerlei vervormingen in zijn lichaam en een biologische (en creepy) Odradec scanner op schouder. Zijn darmen en torso zijn vervangen en heeft nu wittig haar en een masker. In deel 1 gaf hij aan niets te geven om zijn gezicht en blijkbaar doet zijn lichaam hem ook niets. Hij kan zichzelf zijn. Vanuit psychologisch oogpunt is zelfhaat logisch als centraal punt als je zijn dagboeken over zijn 'vader' leest en hoe hij door hem werd behandeld.
~ Achter hem zag je een rij aan drones die reageren op zijn noten. (Van geel=caution mode, naar rood=you've been spotted) De miniguns op Fragile schip verraadde al een optie voor lethal force. Gezien je nu ook tegen Drones moet vechten mogen we verwachten dat lethal combat vermijden geen prioriteit meer is en alhoewel ik het non combat erg kan waarderen zou dit het spel zeker geen slecht doen. Zeker niet wanneer we MGSV taferelen krijgen waar je met veel vrijheid en een breed scala aan wapens en tools vijanden kan uitschakelen.

~ Het allerlaatste moment in de trailer is misschien wel het meest veelzeggend. 'Should we have connected?' Een compleet chiral network was nodig om weer unified te worden en het leven opnieuw op te bouwen. Maar dan moet je ook terugdenken aan wat Amelie zei en waar ze ons voor waarschuwde. Ja, we kunnen een nieuwe lease on life bewerkstelligen, maar voor hoe lang?

'Live, to die another day'

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

En dat maakt de lead up naar een nieuwe Kojima game ook altijd zo leuk, die speculaties. Zijjn trailers zitten altijd vol met subtiele en minder subtiele verwijzingen. Benieuwd naar de rol die Elle Fanning heeft (Lou?) en wie we nog terug gaan zien van de originele cast.

• NoGinryuGo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-12 07:37
Hulleman schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:31:
The Quarry is nu €19,99 bij Amazon. Interesting…..
Nu 16,99…. Toch maar snel besteld. Dank je wel voor de melding.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12 13:42
NoGinryuGo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:31:
[...]

Nu 16,99…. Toch maar snel besteld. Dank je wel voor de melding.
Wel heel goedkoop, ook maar besteld! Jij bedankt voor de melding :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

kazuka schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 03:36:
En dat maakt de lead up naar een nieuwe Kojima game ook altijd zo leuk, die speculaties. Zijjn trailers zitten altijd vol met subtiele en minder subtiele verwijzingen. Benieuwd naar de rol die Elle Fanning heeft (Lou?) en wie we nog terug gaan zien van de originele cast.
Enige was wel dat nu met DS2 de impact veel kleiner is. Ik herinner me nog levendig de hype en speculaties bij de eerste teasers en trailers van Death Stranding. Wat je te zien kreeg was zo bizar en lokte veel WTF momenten op (BB, BT handen, timefall, Mads Mikkelsen...) dat de discusses volop woedden over welk game dit zou zijn en met welk verhaal.
Nu kennen we het verhaal al alsook de concepten, dus het verrassingseffect is wel een pak minder.

Ben overigens net pas aan DS1 begonnen, en mijn timing suckt natuurlijk wel aangezien er door DS2 en de discussie errond (bvb de post van @Enigmus ) in onvermijdelijk spoilers van DS1 zal tegenkomen. Da's het beetje het nadeel aan het spelen van games jaren na release.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:23
Twixie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:30:
[...]

Enige was wel dat nu met DS2 de impact veel kleiner is. Ik herinner me nog levendig de hype en speculaties bij de eerste teasers en trailers van Death Stranding. Wat je te zien kreeg was zo bizar en lokte veel WTF momenten op (BB, BT handen, timefall, Mads Mikkelsen...) dat de discusses volop woedden over welk game dit zou zijn en met welk verhaal.
Nu kennen we het verhaal al alsook de concepten, dus het verrassingseffect is wel een pak minder.

Ben overigens net pas aan DS1 begonnen, en mijn timing suckt natuurlijk wel aangezien er door DS2 en de discussie errond (bvb de post van @Enigmus ) in onvermijdelijk spoilers van DS1 zal tegenkomen. Da's het beetje het nadeel aan het spelen van games jaren na release.
Als je zonder het spelen die post van @Enigmus begrijpt ben je sowieso een genius.
giantgiantus schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:33:
[...]
Als je zonder het spelen die post van @Enigmus begrijpt ben je sowieso een genius.
:). Zijn post valt inderdaad sowieso zeer goed mee qua spoiler-gehalte. De trailer van DS2 geeft eigenlijk meer weg dan de post van Enigmus. Maar het was gewoon door zijn gedetailleerde post dat ik wel weer besefte hoe het achteraf spelen van een populair game niet optimaal is qua (vermijden van) spoilers. Heb die discussie hier nog wel zien staan, namelijk of je jaren na datum nog spoiler tags moet gaan gebruiken.

Ben benieuwd wanneer dit officieel wordt aangekondigd. Mooie oplossing voor degene die een digitale editie hebben, maar toch nog eens een game fysiek willen kopen.

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12 14:42

Metian

Snert is vies

Raem schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:11:
[Twitter]
Ben benieuwd wanneer dit officieel wordt aangekondigd. Mooie oplossing voor degene die een digitale editie hebben, maar toch nog eens een game fysiek willen kopen.
Ik vraag me toch af of hier een markt voor is. Handig voor men die een digital only PS5 hebben gekocht. Maar ga er toch ook wel vanuit dat men dat bewust heeft gedaan om geen disks mee te gebruiken.

[ Voor 47% gewijzigd door Metian op 13-12-2022 11:05 ]

Rupsen, Rapsen.

Metian schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:47:
[...]

Ik vraag me toch af of hier een markt voor is. Handig voor men die een digital only PS5 hebben gekocht. Maar ga er toch ook wel vanuit dat men dat bewust heeft gedaan om geen disks mee te gebruiken.
Ik heb toch al wel een aantal keer gelezen dat mensen een DE hebben gekocht, omdat dat de enige was die op dat moment beschikbaar was. Dan kan zo'n discdrive toch uitkomst bieden.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:12
[Twitter]
Denk dat er een slim versie aankomt die digital only is, en dat ze losse disk drive apart verkopen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:36
Amaze86 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:00:
[...]

Denk dat er een slim versie aankomt die digital only is, en dat ze losse disk drive apart verkopen.
Dat zou ik wel leuk vinden. Dan past de PS5 bij mij hopelijk wel in het TV meubel.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Metian schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:47:
[...]

een UHD-Bluray speler voor een paar tientjes(?) extra.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 13-12-2022 12:11 ]

[Twitter]
Er staat "the PS5 that has a detachable disk drive". Dat lijkt toch echt wel te suggereren dat er een nieuw model komt met losse drive, niet dat er een drive komt die zal werken op de bestaande Digital Edition.
Twixie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:15:
[...]

Er staat "the PS5 that has a detachable disk drive". Dat lijkt toch echt wel te suggereren dat er een nieuw model komt met losse drive, niet dat er een drive komt die zal werken op de bestaande Digital Edition.
The detachable disc drive will be connected to the PlayStation 5 using an extra USB-C port on the back of the console
Lijkt me dat die ook gewoon in de huidige DE in te pluggen is.

De Next-Gen update van The Witcher 3 lijkt hoge ogen te scoren in de reviews : https://www.metacritic.co...te-edition/critic-reviews . Zal er toch eens werk moeten van maken om die te spelen. Ideaal excuus nu met die next-gen update.

• Metian

Metian

Snert is vies

Twixie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:44:
De Next-Gen update van The Witcher 3 lijkt hoge ogen te scoren in de reviews : https://www.metacritic.co...te-edition/critic-reviews . Zal er toch eens werk moeten van maken om die te spelen. Ideaal excuus nu met die next-gen update.
Ik heb toch geleerd het met een korrelzout te nemen die reviews en vaak toch even te wachten tot het publiek zijn ongezouten mening geeft. Ik ben benieuwd of ze het waar kunnen maken wat de reviews zeggen.

Rupsen, Rapsen.

De Playstation Wrap-Up is er weer waar je een leuk overzicht krijgt van je gaming activiteiten van afgelopen jaar.

https://wrapup.playstation.com/nl-nl/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRd129SB69FsT47cNyNNFx1nMyA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XfmBEeQLEeshH98N7nv0Qjir.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2iTRQxKTr6eblWQ46Xx37MNnfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NLafNba1pFtpjtqQTe0aKxgI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Raem op 13-12-2022 15:23 ]

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:12
Raem schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:14:
De Playstation Wrap-Up is er weer waar je een leuk overzicht krijgt van je gaming activiteiten van afgelopen jaar.

https://wrapup.playstation.com/nl-nl/

[Afbeelding]

[Afbeelding]
:o Kom je ook nog weleens buiten? ;)

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:06

Boullie

Da Bulster

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqoaGiWEV898DvrsCxxzsEiNVU8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fZNM2PLy2FxaWZihbVU4tqTD.png?f=fotoalbum_large

Boullie

• Timothy3000
Metian schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:12:
[...]

Ik heb toch geleerd het met een korrelzout te nemen die reviews en vaak toch even te wachten tot het publiek zijn ongezouten mening geeft. Ik ben benieuwd of ze het waar kunnen maken wat de reviews zeggen.
De game zelf is al fantastisch natuurlijk. Beelden zien er prachtig uit.

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:12
Raem schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:37:
[...]

Tuurlijk, met de Switch lekker in de achtertuin. :+
Haha, ik ben eigenlijk alleen maar jaloers. Ik wou dat ik meer tijd had om te gamen, zeker nu ik recent een PS5 heb.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

• Metian

Metian

Snert is vies

Ik vind het nog wel meevallen, had alles hoger verwacht. Hoewel het wel te verklaren is omdat ik overdag toch drukker ben met andere zaken dan gamen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYfQeScz7UcrwkXHqLEIu0_yzaQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h2IirD7a3R5fGHM43ljGUHXv.png?f=user_large

Rupsen, Rapsen.

• Timothy3000
Gerwin89 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:30:
[...]

:o Kom je ook nog weleens buiten? ;)
Ik zit op 609u. En dan te bedenken dat de Xbox en Switch ook nog vaak aanstaan. :P
Gerwin89 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:42:
[...]

Haha, ik ben eigenlijk alleen maar jaloers. Ik wou dat ik meer tijd had om te gamen, zeker nu ik recent een PS5 heb.
Ik heb geluk dat mijn vrouw altijd op tijd gaat slapen en ik op zich weinig slaap nodig heb. Dus kan, als ik wil, iedere avond nog wel even gamen van 22:00 tot 0:00 ofzo.

• Timothy3000
Raem schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:54:
[...]

Ik heb geluk dat mijn vrouw altijd op tijd gaat slapen en ik op zich weinig slaap nodig heb. Dus kan, als ik wil, iedere avond nog wel even gamen van 22:00 tot 0:00 ofzo.
Met drie a vier uurtjes per avond of 1,5u per dag zit je ook zo op 600+u. Een paar weekendjes vol doorspelen bij een vette nieuwe release tikt ook snel aan.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12 08:10
Raem schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:54:
[...]

Gewoon tijd voor inplannen, hier meestal na het eten tot een uur of 8. Daarna mag vriendin weer gebruik maken van de tv
Hier zit ik op dik 200u, wat zelfs nog altijd meer is dan ik verwacht had. Anderzijds heb ik nooit zoveel Platinums gehaald als dit jaar (6), maar dat zijn voornamelijk korte games.

Je wordt op basis van die stats overigens in een categorie onderverdeeld waardoor je een gratis Avatar krijgt voor die categorie. Vraag me af of die code door iedereen dan bruikbaar is en je vooralsnog alle Avatars kunt bemachtigen. Ik kreeg Racing toegewezen vanwege Wreckfest die mijn meest gespeelde game was blijkbaar.

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 00:05
Twixie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:07:
Hier zit ik op dik 200u, wat zelfs nog altijd meer is dan ik verwacht had. Anderzijds heb ik nooit zoveel Platinums gehaald als dit jaar (6), maar dat zijn voornamelijk korte games.

Je wordt op basis van die stats overigens in een categorie onderverdeeld waardoor je een gratis Avatar krijgt voor die categorie. Vraag me af of die code door iedereen dan bruikbaar is en je vooralsnog alle Avatars kunt bemachtigen. Ik kreeg Racing toegewezen vanwege Wreckfest die mijn meest gespeelde game was blijkbaar.
De codes werken voor iedereen ;)

Even verzamelen voor EU:
  • Actie: G82P-9GN6-LX56
  • Shooter: E2EC-A4NE-NK8C
  • Racing: MKQG-B9N7-H3KE
  • RPG: XJAK-XHN5-J6NQ
  • Sport: 4NAG-MQN6-B3FG
  • Fighting: 88QQ-GPN2-C4JB
US codes hier op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

[ Voor 26% gewijzigd door MathieuT op 13-12-2022 16:28 ]

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12 11:08
Raem schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:14:
ik zit op het dubbele :>
Pathfinder; Wrath of the righteous meeste gespeelde game met 190u. Daarna Elden Ring met 180 :9

RPG Code: XJAK-XHN5-J6NQ

[ Voor 3% gewijzigd door -SaveMe- op 13-12-2022 16:19 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Sport: 4NAG-MQN6-B3FG

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:46

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12 19:00

JSchut

.....

Tijd zit voorrnamelijk in nieuwe grote games en regelmatig fall guys :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtgignLANC5mdgkdsA8Gh6v5JMw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tfUx4h8DgPMncCCg3kysQ3DY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEwLHt22g7tFwJ8gX8vspMzGEOk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FaOFk8laXX6UZFsiBxJ7ZusU.png?f=fotoalbum_large

Als iemand eens zin heeft: Ik moet nog 1 trophy voor fall guys. Winnen als team (minimaal 3 spelers in een party). :)

[ Voor 7% gewijzigd door JSchut op 13-12-2022 16:34 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Timothy3000
Was deze al voorbijgekomen?

https://www.metro.co.uk/2...le-disaster-17923851/amp/

Vooralsnog de enigen die echt negatief zijn of niet?

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcQCMgbj1k5LsG2hd8Yyt3mhV7A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6E65TsuH922JA4AE6Tn4qBC7.png?f=user_large

Valt wel mee :P

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Timothy3000 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:42:
Vooralsnog de enigen die echt negatief zijn of niet?
"At least the game does look stunning, though, when you’re not starring at a blue screen of death. "
...
"Formats: PlayStation 5 (reviewed) and Xbox Series X/S "

Ok dan... 8)7

• Timothy3000
Twixie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:46:
[...]

"At least the game does look stunning, though, when you’re not starring at a blue screen of death. "
...
"Formats: PlayStation 5 (reviewed) and Xbox Series X/S "

Ok dan... 8)7
Hoe bedoel je? Die Playstation errorpagina's zijn inderdaad blauw.

• -SaveMe-
In de plus zit die remastered Mass Effect trilogie. Ff gestart (eerste deel) en ziet er nog best acceptabel uit, zeker de characters. Belangrijker, het is echt een dijk van een game serie en eigenlijk zou ik die best nog eens willen herspelen. Maar ja, kost me al gauw 600 uur en ik heb nog zoveel te spelen en 2023 is ook packed.
Zal er dus wel nooit van komen, ergens wel jammer. Ik had er na 5 minuten al gelijk weer helemaal zin in!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

En dit is alleen maar mijn US account, nog 100en uren Fortnite op m’n NL account niet mee gerekend :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PawHKWuaCiVNfWFKmZ7V0t0p6As=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9nMpGf69t5i1jG5lR9uAlsc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QhwlZv6MIUW8aE55Mz-3E5lIiFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DeBlFuQgGvIofe2cGGSx6ip8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door s0kkie op 13-12-2022 17:02 ]

Timothy3000 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:50:
[...]

Op de PS5 niet meer toch? Die zijn zwart/grijs.

Timothy3000 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:50:
[...]
Ah, op die manier. Is wel de eerste keer dat ik BSOD hoor in de context van PS4/PS5 error codes. Ik dacht dat dat toch echt een exclusief Windows dingetje was.
EDIT: en ik denk overigens idd dat Raem het correct heeft dat die gewoon grijs/zwart zijn, zoals het kleur bij het opbooten van de console. Bij de PS4 zijn ze blauw.

[ Voor 19% gewijzigd door Twixie op 13-12-2022 17:00 ]

• Timothy3000
Raem schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:57:
[...]

Op de PS5 niet meer toch? Die zijn zwart/grijs.
Ja, je hebt helemaal gelijk. Die Cyberpunk PS4 errorpaginas zitten nog in mijn geheugen geprint. :P

• Timothy3000
-SaveMe- schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:53:
In de plus zit die remastered Mass Effect trilogie. Ff gestart (eerste deel) en ziet er nog best acceptabel uit, zeker de characters. Belangrijker, het is echt een dijk van een game serie en eigenlijk zou ik die best nog eens willen herspelen. Maar ja, kost me al gauw 600 uur en ik heb nog zoveel te spelen en 2023 is ook packed.
Zal er dus wel nooit van komen, ergens wel jammer. Ik had er na 5 minuten al gelijk weer helemaal zin in!
Ik heb hem in ongeveer 100u uitgespeeld, inclusief een heel groot gedeelte sidequests. Elke minuut meer dan waard. :D

• -SaveMe-
Timothy3000 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:00:
[...]

Ik heb hem in ongeveer 100u uitgespeeld, inclusief een heel groot gedeelte sidequests. Elke minuut meer dan waard. :D
Alle drie de delen? Dat doe je wel heel snel. Ik weet dat ik destijds dik meer dan 100 uur per deel heb gespeeld. Ben wel een slow gamer (rpgs), verken echt elk hoekje, doe elke side quest, etc ...

• Timothy3000
-SaveMe- schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:02:
[...]

Alle drie de delen? Dat doe je wel heel snel. Ik weet dat ik destijds dik meer dan 100 uur per deel heb gespeeld. Ben wel een slow gamer (rpgs), verken echt elk hoekje, doe elke side quest, etc ...
Yes! De Legendary Edition. Voor mijn gevoel ook wel elke hoek bezocht al is dat met zo'n enorme game altijd gissen haha.

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

-SaveMe- schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:02:
[...]

Hier 55 uur over de hele trilogie gedaan, in deel 1 wel wat geskipped, maar 2 en 3 alle side quests ook gedaan en zo veel mogelijk trophies gepakt.
Pagina: 1 ... 248 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord