• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01:06
Superkiwi schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 18:06:
Een vraag waarop waarschijnlijk het antwoord al weet (mijn vermoeden is nee):
Is het mogelijk om via de Youtube app muziek op de achtergrond te laten spelen terwijl je games speelt?

-Ik heb:
geen Spotify;
geen Youtube premium.

Op internet word ik niet veel wijzer.
Het kan niet met de YT app, maar wel met de ingebouwde webbrowser, waarop je dan naar YT gaat. Alleen moet je het scherm vast pinnen aan de zijkant, dus je kan niet meer fullscreen gamen.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-12 18:58

Superkiwi

Hoi doei

Dank u @ZesBarkiePK, ik weet genoeg :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• ZesBarkiePK
Ik had niet alles uitgelegd, sorry.

Hier een korte video hoe het werkt.

YouTube: PlayStation 5: How to Watch YouTube Videos While Playing Games Tutor...

Als ik niet serieus game gebruik ik het zelf ook wel eens.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Yonix schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 01:21:
[...]

Was afgegaan op de review / analysis van DF en wederom slaan ze hier weer de plank volledig mis. Wat mij betreft is DF niet meer zo objectief als vroeger.
Voor zaken als ‘langzame combat’ en meer algemeen een gameplay review, moet je inderdaad niet bij DF zijn. Die spreken zich maar zelden uit over hoe leuk de game of gameplay loop is, of over hoe die speelt. Tenzij het technisch gerelateerd is, zaken als input lag, stutter, draw distance….

Dus vaak heb je dan enkel een puur technische analyse te pakken die graphics en performance analyseert. Het lijkt me dat je de game vind tegenvallen omwille van gameplay, en niet graphics?

Ik heb geen oordeel, ik wil ‘m zeker eens proberen, maar mijn backlog is nu nog te gigantisch. Maar ik zal alvast uit interesse eens de DF filmpjes bekijken. Als de game slecht ontvangen wordt, is er ook veel kans dat die na 6 maand in PS+ extra komt, mooie ‘vangst’ voor Sony die dan een AAA game weet te strikken. Staat goed in de PR. :P

Wat ik wel heb gemerkt (en me eerder niet zo fel was opgevallen tot iemand er op wees, denk in een LTT podcast) is dat DF wel heel erg in het groene kamp zit. Groen kan echt helemaal niets fout doen (ook niet na alle recente ‘schandalen’, zoals dat 4080 debacle, en prijsstijgingen allerhande), en zijn dus 100% goed bezig. Ze kunnen zich van alles permitteren omdat ze zogezegd technisch veel verder staan en beter werk verrichten (RTX, drivers, DLSS, en andere technische hoogstandjes als machine learning).

En inderdaad, eenmaal je er wat meer op let valt het echt hard op. Daar waar de meeste gamers anno 2022 echt nog wel veel meer nut hebben aan goede ‘old school’ rasterisation performance. Dus AMD is dan ook een zeer goede prijs/kwaliteit optie. Maar dat is hier off-topic uiteraard. Van wat ik kan zien blijven ze wel erg goed werk leveren met hun technische analyses, en is het een van de weinige outlets die dat soort content bevattelijk maakt voor een breed publiek. (En die dus die technische bewustwording wat meer mainstream maakt). Maar ik ben dan ook geen expert.

Zal alvast nu hun callisto protocol video bekijken :D

[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 04-12-2022 13:15 ]

• Amos_x
Iemand al NFS unbound gespeeld? Ik voel het jeuken! Ik hoor toch vooral positieve dingen. Leuk om te spelen vooral. En die effecten kan je uitschakelen indien je dat wenst. Grafisch ziet het er ook echt goed uit. En allerbelangrijkst 60fps.

Ik kan een arcade racer wel appreciëren van tijd tot tijd, PlayStation 2 vibes en zo.

Ook al is ‘ie maar half zo goed als de beste NFS (underground vooral, ook al zal daar best een stevige slok nostalgie aan de basis van die gevoelens liggen), dan nog zal ‘ie 10 keer beter zijn dan de laatste entries.

En vooral dan 60fps op next gen. Heat bvb is op geen enkel console platform hoger dan 30fps. Waardeloze game. Ook al zou Heat vermakelijk genoeg zijn als pallet cleanser af en toe, 30fps is gewoon niet meer ok voor dit soort arcade games.

Ik voel een aankoop aankomen :P

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12 12:55
Totaal geen racer (kan me niet eens herinneren wat de laatste race game geweest is die ik gespeeld heb) maar deze hou ik ook in de gaten. Op moment nog druk met GoW maar ben erg benieuwd naar deze game.

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:41
@Amos_x NFSU 2 was voor mij de laatste NFS die ik gespeeld heb, daarna nog wel trackmania gespeeld maar verder geen racegames. Wat mijn inziens de game goed maakte was de sfeer, het modden van de auto’s, de muziek en een mooie variatie aan races. Wat voor mij de reden was dat NFSU2 de laatste was NFS was kwam door het rubber banding forget wat extreem slecht geïmplementeerd was. Ronden lang op kop liggen waarna je in de laatste ronde op een overstekende auto knalt die niet te ontwijken is. Gevolg is een slowmotion crash waarna je dus ingehaald wordt en de race verliest. Ik zat op 75% of zoiets, maar game afgesloten en direct verwijderd… :D
Als Unbound weer dat sfeertje kan vangen, waarbij de muziek echt belangrijk is, dan laat ik me misschien wel verleiden. De stijl is in ieder geval gaaf gedaan. Iets zegt me dat EA het wel weer weet te verpesten :P

[ Voor 3% gewijzigd door cold_as_ijs op 05-12-2022 12:38 ]

• Caayn
  • Niet online
NFS Unbounded, vindt het een vermakelijk spel. Het komt wat langzaam op gang, vindt ik zelf niet persé erg, en het spel is bang voor stiltes (personages blijven maar praten...).

De 2D effecten vind ik juist erg tof gedaan en echt wat toevoegen aan de sfeer van het spel. Op performance en grafisch vlak zit het wel snor.

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 05-12-2022 12:44 ]

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Hoe is de Fast & Furious cringe gehalte?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-12 18:58

Superkiwi

Hoi doei

Zo erg als in NFS 2015 kan het niet zijn. Tenminste, dat is niet te hopen :P
Als deze de oude NFS vibe weer op het scherm weet te toveren ga ik 'm zeker in de gaten houden.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Caayn
  • Niet online
FMS schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:41:
Hoe is de Fast & Furious cringe gehalte?
Wat ik tot nu toe heb gespeeld is het verhaal/setting terug gegaan naar illegale straatraces en politie die dat de kop in probeert te drukken.

Maar de kwaliteit van de dialogen is niet hoog ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Caayn op 05-12-2022 14:03 ]

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik wilde het via EA play uitproberen maar daar moet je kennelijk een Creditcard voor koppelen. Gewoon het maandbedrag via iDeal betalen werkt niet. Lame.

Vind dit (net als Colisto Protocol) typisch eentje om tzt tweedehands te kopen.

GoW:R uitgspeeld. Zie voorlopig niet echt leuks op de horizon. Dus dan maar weer teurg naar Elden Ring en GT7 :P

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-12 16:07
Amos_x schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:09:
Iemand al NFS unbound gespeeld? Ik voel het jeuken! Ik hoor toch vooral positieve dingen. Leuk om te spelen vooral. En die effecten kan je uitschakelen indien je dat wenst.
Voor de duidelijkheid, je kan deze effecten niet uitzetten. Je kan een effect selecteren wat beperkt zichtbaar is maar je blijft het zien. Ook is dit alleen voor je eigen auto dus niet voor je tegenstanders. Geluiden die erbij horen kan je wel uitzetten.

Heb het spel zelf niet maar bron: https://racinggames.gg/ne...n-need-for-speed-unbound/

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Korte studio tour van Guerilla's nieuwe kantoor in Amsterdam.

Geen verkeerde werkomgeving! Nu eens kijken of we hints kunnen vinden van waar ze mee bezig zijn (Horizon DLC?) :P

• ZesBarkiePK
Amos_x schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:09:
Iemand al NFS unbound gespeeld? Ik voel het jeuken! Ik hoor toch vooral positieve dingen. Leuk om te spelen vooral. En die effecten kan je uitschakelen indien je dat wenst. Grafisch ziet het er ook echt goed uit. En allerbelangrijkst 60fps.

Ik kan een arcade racer wel appreciëren van tijd tot tijd, PlayStation 2 vibes en zo.

Ook al is ‘ie maar half zo goed als de beste NFS (underground vooral, ook al zal daar best een stevige slok nostalgie aan de basis van die gevoelens liggen), dan nog zal ‘ie 10 keer beter zijn dan de laatste entries.

En vooral dan 60fps op next gen. Heat bvb is op geen enkel console platform hoger dan 30fps. Waardeloze game. Ook al zou Heat vermakelijk genoeg zijn als pallet cleanser af en toe, 30fps is gewoon niet meer ok voor dit soort arcade games.

Ik voel een aankoop aankomen :P

[YouTube: Need for Speed Unbound Review - The Final Verdict]
De game is inderdaad zeer goed geoptimaliseerd. Ik vind het erg leuk, maar zou het vaker spelen als je direct aan een race kon deelnemen. En dus niet eerst ergens naartoe moet rijden.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-12 14:28

s0kkie

Cowabunga

kazuka schreef op maandag 5 december 2022 @ 17:40:

[YouTube: Guerrilla | Studio Tour]

Geen verkeerde werkomgeving! Nu eens kijken of we hints kunnen vinden van waar ze mee bezig zijn (Horizon DLC?) :P
Lucky me dat ik daar 1 januari ga beginnen 8)
kazuka schreef op maandag 5 december 2022 @ 17:40:

[YouTube: Guerrilla | Studio Tour]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xus5681wPg3v2OMDBkIWVENiJlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCOXTGbP9m8WCHb6jkhXA2Bm.jpg?f=fotoalbum_large

Kirby naar de PS5. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Raem schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:23:
[...]

Gaaf! Wat mag je daar gaan doen?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Hebben we vanaf 1 januari onze eigen Sony insider :+

• Amos_x
Gisteren de camo controller uitgepakt die ik had besteld op black friday. Inderdaad erg geslaagd, ziet er in het echt beter uit dan op de foto's. Normaal ben ik niet van de prints/camo/opdrukken.... Liever egaal en strak. En sowieso nooit fan geweest van camo prints (beetje te veel sweaty COD gamer). Voor 49 euro kon ik 'm alvast niet laten liggen.

Maar erg geslaagd dus. Sony heeft het deze generatie toch wel echt goed gedaan met de controllers. Zoals ze in de hand liggen, gewicht, feel, texture van de materialen... Blijkbaar een beetje fragiel en een beetje betrouwbaarheidsproblemen, maar verder top.

Heb er nu drie, wit, zwart en camo. Ook met betrouwbaarheidsproblemen en als er eentje uitvalt, kom ik vast wel het jaar door. En dan elk jaar op black friday aanvullen met +1 controller ;) :P

Edit:
Vanavond nog even de 1TB "ps5 certified" SSD inprikken die ik had besteld (WD something something... met heatsink) en ik kan er weer even tegen! En GTA5 PS5 installeren :)

[ Voor 10% gewijzigd door Amos_x op 06-12-2022 10:08 ]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mogelijk krijgen we een Horizon DLC aankondiging tijdens de Game Awards deze week.

Kojima is momenteel bij Sony Santa Monica op bezoek, ik hoop dat hij ook aanwezig is bij de Game Awards en een nieuwe Death Stranding aankondigt.

Jammer dat het op een onmogelijk tijdstip is voor de EU dus dan kijken we maar vrijdagochtend.
kazuka schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:15:
Mogelijk krijgen we een Horizon DLC aankondiging tijdens de Game Awards deze week.

[Twitter]
Kojima is momenteel bij Sony Santa Monica op bezoek, ik hoop dat hij ook aanwezig is bij de Game Awards en een nieuwe Death Stranding aankondigt.

Jammer dat het op een onmogelijk tijdstip is voor de EU dus dan kijken we maar vrijdagochtend.
Ik heb vrijdag vrij, dus ga wel kijken denk ik, als ik donderdag avond niet al te moe ben. Is er al bekend hoe lang de show zal duren?

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

[Twitter]

Komt van The Snitch af, dus dan zullen er ondertussen al private video's naar Youtube gezet worden voor de Game Awards. Kunnen we ongetwijfeld vandaag en morgen nog wat meer tweets van hem verwachten.

En hopelijk klopt het gerucht over de MGS Remake.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-12 14:28

s0kkie

Cowabunga

Raem schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:23:
[...]

Gaaf! Wat mag je daar gaan doen?
Finance 8)
Raem schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:00:
[...]
Nu is het wachten op het grote moment dat je met Hermen op de foto mag. :P
Alleen werkt Hermen daar al een tijdje niet meer :p.
Twixie schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:36:
[...]

Alleen werkt Hermen daar al een tijdje niet meer :p.
Betekent natuurlijk niet dat die er niet nog een keer naar binnen wandelt. :P

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12 11:08
Recent dus GoW Ragnarok uitgespeeld en daarna A PlagueTale Requiem. Beide games met prachtige graphics. Ik wil graag een Elder Scrolls game met zulke graphics! Dan duik ik maanden onder :9

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12 14:42

Metian

Snert is vies

[Twitter]
Hiermee was het dus de vraag, wanneer en niet zo zeer of er überhaupt wel iets komt :9
Laat het maar komen, stof het spel graag weer af voor de DLC.

Rupsen, Rapsen.

Dit kan @s0kkie vast wel bevestigen of debunken, maar denk dat hij dan wel iets meer last krijgt dan alleen van de tik op z'n vingers... maar vragen mag altijd toch? :')

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12 13:42

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Amos_x
Gisteren een WD 1TB in de ps5 geplaatst (ps5 certified, heatsink zat er al op, wel gemakkelijk zo). Is helemaal niets aan, heel erg makkelijk allemaal. 3 minuutjes werk. 6550 Mb/s

En nu heb ik weer wat ademruimte om een brede bibliotheek te downloaden/installeren zonder steeds games te moeten verwijderen. Soms zijn er games waar ik niet in kom, maar waarvan ik weet dat ik op een later moment, in een andere mindset, wel in kom. Dan is het wel fijn om de game al te hebben staan en niet steeds opnieuw te moeten downloaden (en dan vaak nog eens plaats vrijmaken ook)

Ik heb getwijfeld over wie het nu het best heeft aangepakt, MS of Sony, en nu moet ik toch wel concluderen dat Sony hier de beste aanpak heeft. Bij de xbox is het inderdaad iets makkelijker (plug and play), maar uiteindelijk is het bij PS ook niet echt moeilijk te noemen. En het is niet alsof extra opslag vaak moet overgeplaatst worden. Ook bij een xbox plug je die in, en blijft die gewoon in de console zitten lijkt me. Vermoedelijk zijn de installaties zelfs aan de console gelinkt, dus die opslag even van een series x in een series s pluggen haalt waarschijnlijk toch niets uit. Ook kan je de SSD gewoon hergebruiken in een pc naar wens.

Zeker met de recente prijsdaling van pci-e 4 nvme ssd's is het een fijne upgrade.

• ZesBarkiePK
Amos_x schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:28:
Gisteren een WD 1TB in de ps5 geplaatst (ps5 certified, heatsink zat er al op, wel gemakkelijk zo). Is helemaal niets aan, heel erg makkelijk allemaal. 3 minuutjes werk. 6550 Mb/s

En nu heb ik weer wat ademruimte om een brede bibliotheek te downloaden/installeren zonder steeds games te moeten verwijderen. Soms zijn er games waar ik niet in kom, maar waarvan ik weet dat ik op een later moment, in een andere mindset, wel in kom. Dan is het wel fijn om de game al te hebben staan en niet steeds opnieuw te moeten downloaden (en dan vaak nog eens plaats vrijmaken ook)

Ik heb getwijfeld over wie het nu het best heeft aangepakt, MS of Sony, en nu moet ik toch wel concluderen dat Sony hier de beste aanpak heeft. Bij de xbox is het inderdaad iets makkelijker (plug and play), maar uiteindelijk is het bij PS ook niet echt moeilijk te noemen. En het is niet alsof extra opslag vaak moet overgeplaatst worden. Ook bij een xbox plug je die in, en blijft die gewoon in de console zitten lijkt me. Vermoedelijk zijn de installaties zelfs aan de console gelinkt, dus die opslag even van een series x in een series s pluggen haalt waarschijnlijk toch niets uit. Ook kan je de SSD gewoon hergebruiken in een pc naar wens.

Zeker met de recente prijsdaling van pci-e 4 nvme ssd's is het een fijne upgrade.
Heerlijk hé :)

Daarnaast en voor mij eigenlijk nog wel het belangrijkste. Een M.2 kan je altijd nog hergebruiken in je PC / Laptop. Een Xbox Series X|S Storage Card past alleen maar in de Xbox console.

In mijn PS5 ben ik ook met 1TB begonnen, maar kwam er al snel achter dat ik 2TB nodig had. De upgrade toen had ik geen moeite mee want de "oude" M.2 kon mooi door naar m'n PC.

Ook heb ik graag wat te kiezen. En keuze in M.2 SSD's is er meer dan genoeg.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-12 16:24

Nyarlathotep

Crawling Chaos

'PS5 certified'... De marketingmolen draait volop zie ik. En men trapt er gewoon in :+

Die disks van de Xbox zijn inderdaad nog makkelijk in te prikken. Maar ook wel een flink stuk duurder omdat je aan die Zeegat modelletjes vast zit. De PS5 slikt zowat elke PCIE4.0 nvme SSD.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Linksquest
  • Laatst online: 30-12 17:02
Amos_x schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:28:
Ik heb getwijfeld over wie het nu het best heeft aangepakt, MS of Sony, en nu moet ik toch wel concluderen dat Sony hier de beste aanpak heeft. Bij de xbox is het inderdaad iets makkelijker (plug and play), maar uiteindelijk is het bij PS ook niet echt moeilijk te noemen.
Bij Xbox ben je helaas ook gebonden aan 1 merk die alleen die memory units maakt, en bij Playstation heb je meer keus omdat meer fabrikanten M2 schijven maken. En dat zie je ook terug aan de prijs, Xbox bijna 2x zo duur voor dezelfde grote.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Hulleman
Nyarlathotep schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:05:
'PS5 certified'... De marketingmolen draait volop zie ik. En men trapt er gewoon in :+
Het is niet zo dat de PS5 certified modellen duurder zijn, dus ik zie het probleem niet zo. Voor de consument prettig om te weten dat die ssd in je PS5 werkt. Je zult niet de eerste zijn die toch een pci-e 3.0 modelletje koopt of een pci-e 4.0 model met heatsink die niet past.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-12 16:24

Stimulate14

⭐⭐⭐

ZesBarkiePK schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:29:
[...]

Daarnaast en voor mij eigenlijk nog wel het belangrijkste. Een M.2 kan je altijd nog hergebruiken in je PC / Laptop.
De vraag is, ga je dit ook doen :P .

• ZesBarkiePK
Stimulate14 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:46:
[...]

De vraag is, ga je dit ook doen :P .
Naja ik heb dat gedaan. Het is alleen een B550 moederbord, dus de tweede M.2 werkt op PCI-e 3.0. Niet ideaal, maar ik gebruik het toch alleen maar voor opslag ruimte.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:12

Quakie

quakelen

Zelfde gedachte hier. Mocht mijn 1Tb SSD te klein worden, wordt het mijn SSD cache in mijn volgende NAS. Toekomst muziek maar wel reden tot aanschaf. Ik gebruik op dit moment interne ruimte nog niet.

Ik teken nergens meer voor

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Dit weekend gratis online multiplayer voor CoD MW II, Fifa 23 en GTA V.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• honey
  • Laatst online: 17-12 06:29
Is de PlayStation nog steeds nergens te koop voor normale prijzen? Ik zie in de pricewatch nog geen vermeldingen. Koop binnenkort een nieuwe PC, dus de noodzaak verdwijnt wel.

• SNSD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-01-2023
honey schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:07:
Is de PlayStation nog steeds nergens te koop voor normale prijzen? Ik zie in de pricewatch nog geen vermeldingen. Koop binnenkort een nieuwe PC, dus de noodzaak verdwijnt wel.
Ziet er mijn inziens naar uit dat hij steeds meer/langer beschikbaar wordt aangeboden.
Als ik marktplaats bekijk ziet het er naar uit dat er nog best veel particulieren zijn die hier extra geld mee proberen binnen te halen. Vraag mij af hoeveel de plank mis gaan slaan.

[PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Dat is topic voor de beschikbaarheid.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-12 15:36
mijn verwachting is dat er vanaf volgend jaar geen tekorten meer zullen zijn en ze steeds beter beschikbaar komen. Einde aan de scalpers!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:01
Als je de Sony direct zelf gewoon af en toe bekijkt is het niet heel lastig meer.
Ook amazon dropt nog best regelmatig.
Nadeel is wel dat het nu vooral bundels zijn.

Maar als je toch een PC hebt is de noodzaak aanzienlijk minder, ik zelf heb de ps5 ook voor erbij gehaald en op de exclusives na draai ik alles op de pc omdat het (met de juiste specs) beter draait, en goedkoper in aanschaf is.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:12

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Vrijdag een Forspoken stream:

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:21
SNSD schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:18:
[...]

Ziet er mijn inziens naar uit dat hij steeds meer/langer beschikbaar wordt aangeboden.
Als ik marktplaats bekijk ziet het er naar uit dat er nog best veel particulieren zijn die hier extra geld mee proberen binnen te halen. Vraag mij af hoeveel de plank mis gaan slaan.
Geen enkele. Normale consumenten kunnen nog altijd niet een winkel binnenlopen om een ps5 te kopen.
Zelfs al is de winstmarge van scalpers minimaal ten opzichte van de launch, zolang er schaarste is, is er winst te behalen. Dus plank misslaan zeker niet, maar de dikke winst is wel verleden tijd. Maar elke 40/50 euro die je kan pakken is meegenomen. Bron: eigen ervaringen :X

• cold_as_ijs
@Vinnocchio ik kan er nu gewoon 1 bestellen bij Amazon!

Dat gezeur iedere keer, ben er wel klaar mee. Ieder nieuwsbericht over Sony staat er ook al vol mee met dat geklaag over de beschikbaarheid. Laten we het aub uit dit topic houden :+ :Y

• honey
  • Laatst online: 17-12 06:29
kneusteun schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:14:
[...]

Als je de Sony direct zelf gewoon af en toe bekijkt is het niet heel lastig meer.
Ook amazon dropt nog best regelmatig.
Nadeel is wel dat het nu vooral bundels zijn.

Maar als je toch een PC hebt is de noodzaak aanzienlijk minder, ik zelf heb de ps5 ook voor erbij gehaald en op de exclusives na draai ik alles op de pc omdat het (met de juiste specs) beter draait, en goedkoper in aanschaf is.
Ik sta al sinds het begin op de wachtlijst bij Sony zelf toen die optie kwam, maar heb het eerlijk gezegd al opgegeven. Inderdaad ga ik me waarschijnlijk focussen op de PC.

Verwijderd

honey schreef op woensdag 7 december 2022 @ 22:52:
[...]

Ik sta al sinds het begin op de wachtlijst bij Sony zelf toen die optie kwam, maar heb het eerlijk gezegd al opgegeven. Inderdaad ga ik me waarschijnlijk focussen op de PC.
Dan let je echt niet op. Is nu al de hele dag beschikbaar op Amazon.

Disc editie: https://www.amazon.de/dp/..._NL&tag=budgetgamin0c-21&

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2L-4THhFiJS-hXoS1WHhxqWahnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oAwi4SldrBj3BnJWc8GSqUbi.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij is dat Lea Seydoux (Fragile) in het midden, Elle Fanning links alleen rechts kan ik niet echt ontcijferen. Lijkt in elk geval Death Stranding gerelateerd dus we zullen het zien vrijdag.

• Hulleman
kazuka schreef op donderdag 8 december 2022 @ 03:58:
[Afbeelding]
alleen rechts kan ik niet echt ontcijferen.
Margaret Qualley (Mother/Lockne)? Of is dit verhaaltechnisch niet mogelijk? Ik heb van deel 1 genoten, maar nooit uitgespeeld.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Hulleman schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:53:
[...]

Margaret Qualley (Mother/Lockne)? Of is dit verhaaltechnisch niet mogelijk? Ik heb van deel 1 genoten, maar nooit uitgespeeld.
Qualley zou kunnen maar ik lees ook dat het Shioli Kutsuna kan zijn, die al eerder mo-cap fotos liet zien met Kojima.

We krijgen overigens ook een Forspoken demo aankondiging morgen. Zou wel leuk zijn als we daar deze maand nog mee aan de slag kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8-nZRy_gZ5ZrWTvCNWRpoadnUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/taR1o750tY10XTxlRh5fCxSs.jpg?f=fotoalbum_large

• Linksquest
  • Laatst online: 30-12 17:02
Weet niet of het al voorbij gekomen was maar Sky: Children of the Light is nu gratis op PS5

https://store.playstation.com/en-us/concept/10004206

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

The Game Awards streamt vannacht in 4K, eerste keer volgens mij dat ik mee maak dat zo'n soort event in 4k live gestreamd wordt.

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:57
Linksquest schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:20:
Weet niet of het al voorbij gekomen was maar Sky: Children of the Light is nu gratis op PS5

https://store.playstation.com/en-us/concept/10004206
Ik krijg een foutmelding via de site, werkt hij in de store op de ps5 wel?

Edit, nl store link: https://store.playstation...31902_00-5830171314850467

[ Voor 13% gewijzigd door voog op 08-12-2022 21:45 ]

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-12 23:34
Kalder schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:28:
The Game Awards streamt vannacht in 4K, eerste keer volgens mij dat ik mee maak dat zo'n soort event in 4k live gestreamd wordt.
Is dit ook terug te kijken? Wil eigenlijk wel kijken, maar wel de show in zijn geheel en niet de losse reveals... :).
Casual_T schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:02:
[...]

Is dit ook terug te kijken? Wil eigenlijk wel kijken, maar wel de show in zijn geheel en niet de losse reveals... :).
Neem aan van wel, hier is de livestream te kijken (ook na de stream te kijken):

[ Voor 26% gewijzigd door Kalder op 08-12-2022 21:28 ]

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
voog schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:11:
[...]

Ik krijg een foutmelding via de site, werkt hij in de store op de ps5 wel?
Via de ps app net weten toe te voegen aan de bibliotheek.

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:57
bvsteyn schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:46:
[...]

Via de ps app net weten toe te voegen aan de bibliotheek.
Link hier boven was van de US store, dat was het issue

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-12 23:34
Thanks! Morgenochtend maar eens aanzetten :).

• Zorroberner
  • Laatst online: 21:54
Net Spiderman Remastered uitgespeeld, de main story dan. Wat een gaaf spel zeg, heerlijke game. Zeer blij dat ik een PS5 heb gekocht voor onder meer Spiderman. Binnenkort de DLC spelen en dan op naar Miles Morales.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nou de Game Awards waren nog net geen State of Play :P

Death Stranding 2 ziet er echt bonkers uit met Decima op de PS5:

Horizon Burning Shores, verassend genoeg alleen voor de PS5:

Forspoken, inclusief demo die nu in de store staat:

Destiny 2 Lightfall:
[YouTube: Destiny 2: Lightfall - The Game Awards Trailer | PS5 & PS4 Games]

Horizon Call of the Mountain:

Final Fantasy XVI:

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-12 09:08

JoeZuCK

_Fonz > all.

Van wat ik zag aan korte gameplay is Replaced, Judas en The Lords of The Fallen (hoop toch zo dat hij het niveau heeft van een Dark Souls en niet lijkt op de eerste The Lords of The Fallen) wel interessant.

Naast Diablo IV, Horizon en DS2.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Verwijderd

honey schreef op woensdag 7 december 2022 @ 22:52:
[...]

En weer beschikbaar, te kopen zonder prime:

https://www.amazon.de/dp/..._NL&tag=budgetgamin0c-21&

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-12 22:25
Zo die Forspoken demo even proberen. Erg benieuwd.

Ik word altijd blij van demos.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:33
Timothy3000 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:23:

Nice! Vanavond maar eens checken.
Ik dacht eerst dat Death Stranding 2 een prequel zou worden, aangezien je Fragile ziet met nog haar onbeschadigde huid. Maar daarna toch een oudere Sam.
Zal vast meer achter zitten. :P Of ik ben iets vergeten uit deel 1.

[ Voor 8% gewijzigd door Raem op 09-12-2022 12:48 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Meeste zin in Horizon FW: BS :9~

Vanavond de Forspoken demo maar even proberen.

• cold_as_ijs
Chaoss schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:57:
Meeste zin in Horizon FW: BS :9~

Vanavond de Forspoken demo maar even proberen.
Nou maar hopen dat het niet teveel BS wordt _O-

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

[PS5] Beschikbaarheid en levertijden

;)
Raem schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:43:
Ik dacht eerst dat Death Stranding 2 een prequel zou worden, aangezien je Fragile ziet met nog haar onbeschadigde huid. Maar daarna toch een oudere Sam.
Zal vast meer achter zitten. :P Of ik ben iets vergeten uit deel 1.
Mwah, DS1 had ook wat onlogische zaken qua timeline, vooral bij de credits. Dus alles is mogelijk volgens mij

[ Voor 41% gewijzigd door Bas170 op 09-12-2022 13:07 ]

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik heb de stream niet gezien, maar als ik alle trailers op ign zo zie dan stelt dit meer voor dan de hele E3 bij elkaar. Vanavond maar even trailers kijken.

• Timothy3000
Timothy3000 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:23:

Heeft potentie maar doet me op dit moment nog wat aan die demo van Valkyrie Elysium denken. Combatsysteem is wel tof maar demo was verder tikkie standaard actie-RPG ish.

Vind hem ook niet bijster mooi moet ik eerlijk zeggen.

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-12 08:52
Laatste week van juni meteen vrij genomen :)

Kan ik lekker naar het strand en zo want zal nog wel opschuiven :|
Vette show, DS2 ziet er weer ziek uit, FFXVI ziet er ook gaaf uit. Straks even de demo van Forspoken proberen.

Kalder schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:26:
[...]
Neem aan van wel, hier is de livestream te kijken (ook na de stream te kijken):
Bizar hoe ik ineens overal Léa Seydoux zie <3 . Zag vanmorgen de DS2 trailer. Vanmiddag neem ik een magazine bij de krant hier en staat achteraan een grote ad van Louis Vuiton met Léa en nu scroll ik random door deze video (vanavond integraal bekijken op groot scherm) en zie ik op 1:00:49, jawel, Léa Seydoux :D.

• Hulleman
Mooie line up voor de PS5 toch zo!

Vet dat Forspoken al een demo heeft. Zouden ontwikkelaars vaker moeten doen. Erg benieuwd naar.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Veel trailers tijdens die awards hoor! Paar van mijn favorieten naast de Playstation exclusives die eerder al gepost zijn:

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 09-12-2022 18:21 ]

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:14
Zijn er ook nog geen fantasy games in de maak?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Drials schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:25:
Zijn er ook nog geen fantasy games in de maak?
Zoals? Racegames en shooters zijn er ook voldoende lijkt me. Met fantasy kun je nu eenmaal meer kanten op.

• Amos_x
Zijn we eindelijk voorbij de cross-gen periode? (DS2 bvb). Kunnen ze eindelijk laten zien wat de ps5 kan als er 100% op gefocust wordt. Na 2 jaar is de tijd wel rijp, al is de install base nog steeds slechts 1/5 van de ps4 install base, en er lijkt weinig beterschap op komst dus het is begrijpelijk (en de ps5 is nog steeds moeilijk verkrijgbaar)

Hideo Kojima is een meester in z'n craft, een arties. Wat hij doet mag dan wel abstract zijn en vaak door velen niet gesmaakt, het blijft hoe dan ook een verrijking in de wereld van de games. Liever helemaal uniek en een experiment, dan weer een grijze game die werd gemaakt dankzij focus-groups.

Verder nog maar weinig trailers gekeken uit de Game Awards, misschien dit weekend nog.

Het viel me op dat de Horizon VR game aangekondigd is voor 22 februari? Ik wist niet dat er al een releasedate bekend was voor de hardware zelf (PSVR2 bril). Ik dacht dat die nog op Q1 stond. Het lijkt er dus op dat je in februari (met wat geluk bij de loting bij sony direct) al een een PSVR2 zal kunnen komen?
Chaoss schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:06:
[...]
Zoals? Racegames en shooters zijn er ook voldoende lijkt me. Met fantasy kun je nu eenmaal meer kanten op.
Eigenlijk niet vind ik. Vroeger was het shooter landschap veel breder, en had je meer shooters. Resistance, Socom, Killzone, MAG, joint operations, Black Hawk Down, Crysis... Nu heb je enkel nog Cod en Battlefield. (en doom)

Ook bij racers had je vroeger best wel wat meer afwisseling. Akkoord, er zijn genoeg AA 'niche' racers (WRC bvb), maar een high profile arcade racer zoals motorstorm er een was, heb je bijna nergens meer.

Ik heb het zelf ook maar matig voor de 'harde' fantasy wat je vaak ziet (de typische magical/medieval RPG settings en zo).

Ik kan best wel genieten van super hero games (batman/Spiderman) en bvb Death Stranding, maar deze wil ik geen 'fantasy' noemen (eerder sci-fi, action, ...)

Ik heb nog een aantal Need for Speed Unbound filmpjes gezien, en ik ben aardig onder de indruk eigenlijk. _/-\o_

Ik vind de visuele stijl best wel ok hoe meer ik 'm zie. In elk geval weer eens iets gedurfd en met karakter, dat doet het bij mij vaak goed. De graphics zijn meer dan prima te noemen, en de 60fps is natuurlijk een dikke plus voor dit soort game.

Ik ben al langer op zoek naar een goede open world arcade racer, en denk dat dit 'm wel eens wordt (als ik wat door m'n backlog heen kan komen).

Waarschijnlijk ben ik de enige die Forza horizon twee keer niets vind (om een heel aantal redenen). Unbound spreekt me als game veel meer aan, en ziet er ook gewoon goed uit (net zoals forza altijd de graphics goed doet). Het ziet er naar uit dat Unbound dat 'Forza' gat op ps5 kan vullen, maar dan als een echte game. Lang verhaal kort, forza voelt niet aan als een game, meer als een social car collectors game. Hoe goed of slecht je het doet in die game heeft nul invloed. En de kruising tussen super realistische auto models en de compleet ridicule arcade game play (200m jumps, enz..) vind ik ook vaak niet werken.

Ik raad iedereen aan de Digital Foundry coverage ivm Callisto protocol te bekijken. Het filmpje en hun laatste podcast. In het kort, op ps5 gewoon de beste versie en een echte next-gen game met erg veel visuele stijl en kwaliteiten. Op de andere platforms erg matig.

De slechte eerste indrukken op pc en xbox kunnen dus een grafisch indrukwekkende game op ps5 compleet ondersneeuwen (voor wie naar dit soort ervaring op zoek is), waardoor je misschien een echte next-gen game of next-gen ervaring (en daar zijn er op dit moment weinig van) kan mislopen.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:33
Gisteravond de demo van Forsaken geprobeerd, kon er niet inkomen. Niet helemaal fair, daar ik nog steeds bezig ben met Ragnarök ( _/-\o_ ).

Maar één ding kan ik al wel zeggen over Forsaken: wat een draak van een UI. :X

• FMS
  • Niet online

FMS

Forspoken demo is hier binnen 15min verwijderd. :N Zelfs de parkour is niets bijzonders. Laat staan de super lege saaie open world; zeer matige graphics; domme.AI etc. etc. etc. Snap al de aandacht op dit spel oprecht niet.

• Timothy3000
Die graphics in die eerste trailers waren waanzinnig. Daar is in de game zelf niets van over. Het is bizar matig allemaal. Na het spelen van Ragnarok valt het nog meer op hoe middelmatig Forspoken is.

Demo staat om onbegrijpelijke reden op easy. Vandaar dat alle tegenstanders vrijwel niet terugvechten. Kan in settings worden aangepast.

• Timothy3000
Ik raad iedereen aan de Digital Foundry coverage ivm Callisto protocol te bekijken. Het filmpje en hun laatste podcast. In het kort, op ps5 gewoon de beste versie en een echte next-gen game met erg veel visuele stijl en kwaliteiten. Op de andere platforms erg matig.

De slechte eerste indrukken op pc en xbox kunnen dus een grafisch indrukwekkende game op ps5 compleet ondersneeuwen (voor wie naar dit soort ervaring op zoek is), waardoor je misschien een echte next-gen game of next-gen ervaring (en daar zijn er op dit moment weinig van) kan mislopen.
Wat is er dan precies echt nextgen aan Callisto? Op de graphics na ziet het eruit als een vrij standaard game. Niet zo nextgen als bv God of War, Astro of Returnal en niets wat (buiten de graphics) niet op de PS4 had gekund volgens mij. Game zelf schijnt ook niet al te best te zijn.

Of doet het veel met haptic feedback oid?

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 10-12-2022 09:09 ]

• cold_as_ijs
@Amos_x iedere dag van de week was hij zeker een paar uur beschikbaar op Amazon. Hij raakt wel uitverkocht. In duitse media markt kan je de ragnarok bundel gewoon kopen zonder extra troep, in UK kan je hem direct via Sony kopen. Dus zal het niet lang meer duren dat hij gewoon vrij beschikbaar is in NL. En ja de crossgen periode lijkt ook echt op zijn einde te lopen, maar daar lijken gek genoeg ook weer mensen niet blij mee te zijn 7(8)7

• Timothy3000
cold_as_ijs schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:16:
@Amos_x iedere dag van de week was hij zeker een paar uur beschikbaar op Amazon. Hij raakt wel uitverkocht. In duitse media markt kan je de ragnarok bundel gewoon kopen zonder extra troep, in UK kan je hem direct via Sony kopen. Dus zal het niet lang meer duren dat hij gewoon vrij beschikbaar is in NL. En ja de crossgen periode lijkt ook echt op zijn einde te lopen, maar daar lijken gek genoeg ook weer mensen niet blij mee te zijn 7(8)7
Niet? Waarom niet?

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:38
Omdat heel veel mensen nog met veel plezier gamen op een ps4? En laten we eerlijk zijn. Wat maakt het uit of je God of war speelt op ps4 of ps5? Gemiddelde gamer ziet geen verschil tussen 30 en 60. Het gaat voor de gemiddelde gamer om de ervaring en die is wezenlijk niet zo anders op de ps4 en ps5?

• Timothy3000
giantgiantus schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:50:
[...]

Omdat heel veel mensen nog met veel plezier gamen op een ps4? En laten we eerlijk zijn. Wat maakt het uit of je God of war speelt op ps4 of ps5? Gemiddelde gamer ziet geen verschil tussen 30 en 60. Het gaat voor de gemiddelde gamer om de ervaring en die is wezenlijk niet zo anders op de ps4 en ps5?
Zodra de gemiddelde gamer eenmaal even op 60fps heeft mogen proberen dan zien ze het verschil wel. Het verandert de ervaring totaal. Net zoals bv haptic feedback wanneer het goed wordt ingezet, zoals bij Returnal.

Als je een PS4 hebt en je hebt het niet geprobeerd mis je het natuurlijk nog niet. Maar het is zolangzamerhand, als straks de console echt goed verkrijgbaar is, tijd om de PS4 achter te laten imo.

• Timothy3000
Ik vraag me trouwens af: Was die blauwe tussenwereld met die deur in GoW nodig geweest als de game alleen op PS5 was uitgekomen? Zijn die verkapte laadtijden nog nodig op PS5?

Verwijderd

Timothy3000 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:08:
[...]

Wat is er dan precies echt nextgen aan Callisto? Op de graphics na ziet het eruit als een vrij standaard game. Niet zo nextgen als bv God of War, Astro of Returnal en niets wat (buiten de graphics) niet op de PS4 had gekund volgens mij. Game zelf schijnt ook niet al te best te zijn.

Of doet het veel met haptic feedback oid?
Wat is er next gen aan gow ragnarok dan? Aan alles voel je dat het gewoon een ps4 game is.

Callisto heeft graphics die echt next gen zijn. Daarnaast wat maakt een game next gen?

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12 14:42

Metian

Snert is vies

giantgiantus schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:50:
[...]

Ze zien het verschil niet omdat ze geen PS5 hebben waarschijnlijk. Ik zou namelijk niet meer terug willen naar een PS4. Van de week toevallig me vader geholpen met Horizon op PS4 omdat die niet verder kwam en stond me te irriteren hoe het speelde in vergelijking met PS5.

Je merkt het wel degelijk zodra je het ervaren hebt, en ook de gemiddelde gamer zou het merken. De vraag is alleen of het hen iets boeit of niet.

Rupsen, Rapsen.

• Timothy3000
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:22:
[...]
Wat is er next gen aan gow ragnarok dan? Aan alles voel je dat het gewoon een ps4 game is.

Callisto heeft graphics die echt next gen zijn. Daarnaast wat maakt een game next gen?
Ja, Ragnarok was wellicht ook een verkeerd voorbeeld. Returnal en Astro dan. Al was die 60fps erg welkom. Had hem niet op PS4 willen spelen.

Voor mij maken mooie graphics een game niet perse nextgen. Eerder als het wat doet, qua gameplay, wat op de vorige generatie niet kon. 60fps, 120 fps, maar met name dingen zoals Astro's en Returnal's gebruik van de Dualsense voelen echt nextgen.

Op de graphics na had Callisto Protocol zo een PS4 titel kunnen zijn volgens mij. Vrij middelmatige horror van wat ik zo lees. Of doet die game ook veel met de Dualsense? Want dan haal ik hem wellicht volgend jaar wel uit de digitale budgetbak of PSPlus om het even te proberen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 10-12-2022 10:35 ]

Verwijderd

Timothy3000 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:33:
[...]

Ja, Ragnarok was wellicht ook een verkeerd voorbeeld. Returnal en Astro dan. Al was die 60fps erg welkom. Had hem niet op PS4 willen spelen.

Voor mij maken mooie graphics een game niet perse nextgen. Eerder als het wat doet, qua gameplay, wat op de vorige generatie niet kon. 60fps, 120 fps, maar met name dingen zoals Astro's en Returnal's gebruik van de Dualsense voelen echt nextgen.

Op de graphics na had Callisto Protocol zo een PS4 titel kunnen zijn volgens mij. Vrij middelmatige horror van wat ik zo lees. Of doet die game ook veel met de Dualsense? Want dan haal ik hem wellicht volgend jaar wel uit de digitale budgetbak of PSPlus om het even te proberen. :)
Ik denk als een game gebruik maakt van de next gen technieken (graphics, ssd, haptic feedback etc) dan kan je inderdaad wel spreken van een next gen game.

Astro was een leuke showcase voor de controller, maar qua graphics was het weer niet heel bijzonder. Maar het liet wel zien wat de mogelijkheden gaan zijn van de dualsense.

Ik heb zelf Callisto gekocht en ik ben echt weggeblazen qua graphics. Echt een ander niveau dan de meeste games. Ik vind hem bijvoorbeeld ook veel mooier dan de dead space remake. En zeker qua gameplay is het heel lineair zoals een ps3 game. Maar verder vind ik het een erg toffe game. De game maakt wel gebruik van de dualsense. Maar niet op een hele bijzonder manier (maar alleen Astro en returnal doen dat heel goed tot nu toe)

• cold_as_ijs
Iets van blah blah PS5 blah blah niet te koop blah blah scalpers blah blah discriminatie.
Ik lees de comments niet meer als er geklaagd wordt over onzinnige dingen :+

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:37
Als je het verschil niet ziet tussen 30 en 60 fps wordt het tijd om naar de opticien te gaan imho. Zeker op een oled tv. 30 fps stottert als een gek in vergelijking tot 60 fps.

• Hulleman
Forspoken doet me niets… irritante besturing en UI. Voelt nogal generiek aan. Heb er weinig vertrouwen in.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:12
RedNas74 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:10:
Als je het verschil niet ziet tussen 30 en 60 fps wordt het tijd om naar de opticien te gaan imho. Zeker op een oled tv. 30 fps stottert als een gek in vergelijking tot 60 fps.
Als je zonder problemen gamed op 30fps en nog nooit 60fps hebt geprobeerd zou ik lekker op 30fps blijven. Wanneer je ook maar 1 uur op 60fps hebt gegamed is daarna 30fps nooit meer een optie.

• Timothy3000
schumi1986 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:13:
[...]

Als je zonder problemen gamed op 30fps en nog nooit 60fps hebt geprobeerd zou ik lekker op 30fps blijven. Wanneer je ook maar 1 uur op 60fps hebt gegamed is daarna 30fps nooit meer een optie.
Dat is ook wel wat overdreven imo. Speel nog steeds met veel plezier RDR bijvoorbeeld.

Ligt echt aan het type game.
Pagina: 1 ... 247 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord