Ik ben hier erg lang mee bezig geweest om dit voor mezelf uit te zoeken. Voor mij waren er prijs/kwaliteit wise enkel twee wireless headsets die goed uit de bus kwamen namelijk:
- Steel Series arctis nova 7p (hierna SS)
- Turtle beach stealth 700p gen 2 max (hierna TB)
Ik ben voor de SS gegaan. Wel tegen een gereduceerde prijs gekocht tijdens black friday.
Doorslaggevend was voor dat de SS een goede wireless range heeft. De TB schijnt problemen te hebben met name als je de dongle aan de achterkant op de USB poorten van de PS aansluit. Hij schijnt dan een minder goede wireless range te hebben en die je dus in de buurt te blijven bij de PS. Niet handig als je ff snel iets te drinken wilt pakken e.d. Als je de dongle op de USB voorpoort aansluit dan knippert het ledje als de PS in rustmodes staat. Dit leid naar mijn idee af als je bijv. een film kijkt o.i.d. Ik vind knipperende of felle ledjes verschrikkelijk. Het ledje van de SS blijft licht wit aan als je de PS aan hebt staan, maar gaat uit als je de PS in rustmodus zet. We lis het zo dat de dongle van de SS de andere USB voorpoort blokt omdat. De dongle heeft een wat bredere vorm. Gezien ik deze poort toch niet gebruik is dat voor mij geen probleem.
Daarnaast heeft de TB een beter bass door de 50mm drivers. Voor PC gaming heb ik een Logitech G Pro X die over 50mm divers beschikt maar de steelseries klinken na wat EQ tweaking vele malen beter. Ik heb ook een lange tijd de Logitech G Pro gebruikt op de PS maar gezien het geen wireless headset was heb ik dus de SS gekocht. Wel heb ik inmiddels de leren earcovers besteld. Ik heb ergens gelezen dat dit de bass nog beter laat klinken.
Ook kan je zowel de SS en de TB tegelijkertijd op een bluetooth device aansluiten om bijv. te bellen of voetbal te kijken op je tel. of te gebruiken op een ander BT device (ook discord). De TB daarin tegen verminderd het geluid met ~ 50% als je BT gebruikt, de SS kan je via de software instellen hoe hard het geluid bij BT moet klinken, dus ook gewoon de volle 100%.
Verder vond ik het belangrijk dat de headset gemute kan worden via de dualsense controller. Waar ik van de SS zeker weet dat hij dat kan, van de TB heb ik het niet kunnen testen. Mijn broer heeft de TB 600 en de mute knop werkt gewoon op de dualsense. Ik denk dat de 700 ook gewoon werkt maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.
Al met al ben ik mega blij met deze aankoop. Had niks anders willen hebben.
[
Voor 3% gewijzigd door
Pixeljunk_NL op 01-12-2022 12:08
]