• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11 15:31
Terwijl iedereen die GoW games speelt, ben ik wat door mijn verzameling games aan het gaan in afwachting tot het uitkomen van Skull and Bones en Hogwards (twijfel nog om te bestellen).
Nu ben ik met "Life is Strange : True Colors" bezig, wat ook geen slecht verhaal heeft en behoorlijk emotioneel is en daarna heb ik ook nog een behoorlijke verzameling te doorlopen met games zoals The Witcher 3 (wacht op de next gen patch), Concrete Genie, Kena, Watch Dogs serie (ooit goedkoop gekocht), uncharted series, ...
Tegen dat ik daar door ben zal ik toch wel iets nieuws uit zijn dat de moeite waard is om te spelen.

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-12 10:21

sn0ww

Goet is niet goed.

Runaque schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 07:37:
Terwijl iedereen die GoW games speelt, ben ik wat door mijn verzameling games aan het gaan in afwachting tot het uitkomen van Skull and Bones en Hogwards (twijfel nog om te bestellen).
Nu ben ik met "Life is Strange : True Colors" bezig, wat ook geen slecht verhaal heeft en behoorlijk emotioneel is en daarna heb ik ook nog een behoorlijke verzameling te doorlopen met games zoals The Witcher 3 (wacht op de next gen patch), Concrete Genie, Kena, Watch Dogs serie (ooit goedkoop gekocht), uncharted series, ...
Tegen dat ik daar door ben zal ik toch wel iets nieuws uit zijn dat de moeite waard is om te spelen.
En wat is het moraal van dit verhaal? :)

..........

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:38
sn0ww schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:27:
[...]

Hij dacht dat hij bezig was in zijn dagboek maar het stond opeens op een forum >:) >:)

• Runaque
sn0ww schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:27:
[...]

Dat je gewoon games koopt terwijl je met andere toppers bezig bent en ze gewoon uiteindelijk vergeet te spelen! Enkele klassiekers spelen op een PS5 is best aangenaam, het geeft ook nog eens de mogelijkheid om mijn oude PS4 Scuf controller te gebruiken! De moraal is dat ik gewoon mijn vergeethoekje aan het opkuisen ben in afwachting tot andere bestelde games uitkomen! Wat is jouw moraal? :+

• Runaque
giantgiantus schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:29:
[...]

Hij dacht dat hij bezig was in zijn dagboek maar het stond opeens op een forum >:) >:)
Wat is een dagboek? Is dat iets waar jij je gevoelens in achterlaat? :+

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Runaque schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 07:37:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Members only:

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Members only:

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-12 21:14
Ik zit er sterk aan te twijfelen om TLOU remake (part 1) aan te schaffen tijdens de Black friday deals.
Heb de game ooit gespeeld op PS3, dus ben al bekend met de game. En zag op het begin tijdens de reveal best veel kritiek op de remake van Part 1. (alsin lazy remake) Ben nu begonnen aan part 2 omdat hij slechts een tientje kostte.

Zit er alleen sterk aan te twijfelen om nog even af te houden en eerst deel 1 nog eens te spelen. Is Part 1 (remake) de moeite waard qua verbeteringen, en vooral op grafisch gebied? Ten opzichte van de remaster?
De remaster is namelijk gratis te spelen en de remake kost nu 60 euro.

Wellicht is het interessanter om een andere ps5 exclusive te kopen in de sale, zoals R&C rift apart? en gewoon de remaster te spelen. Was benieuwd naar jullie ervaring!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

swoutr schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:53:
Ik zit er sterk aan te twijfelen om TLOU remake (part 1) aan te schaffen tijdens de Black friday deals.
Heb de game ooit gespeeld op PS3, dus ben al bekend met de game. En zag op het begin tijdens de reveal best veel kritiek op de remake van Part 1. (alsin lazy remake) Ben nu begonnen aan part 2 omdat hij slechts een tientje kostte.

Zit er alleen sterk aan te twijfelen om nog even af te houden en eerst deel 1 nog eens te spelen. Is Part 1 (remake) de moeite waard qua verbeteringen, en vooral op grafisch gebied? Ten opzichte van de remaster?

Wellicht is het interessanter om een andere ps5 exclusive te kopen in de sale, zoals R&C rift apart? en gewoon de remaster te spelen. Was benieuwd naar jullie ervaring!
Blijft toch persoonlijk. Qua gameplay zijn er minimale wijzigingen dus de gameplay-loop en mechanics blijven in de basis een PS3 game. Grafisch zit het erg dicht tegen TLOU2 aan (vind de facial en motion capture net iets minder dan in TLOU2 maar de rest is minstens van hetzelfde niveau), de audiokwaliteit is beter en er is DualSense implementatie. Mocht je Left Behind nog niet gespeeld hebben dan zit deze er bij inbegrepen, zeker de moeite waard.

Maar ik zou dan ook eerder Ratchet & Clank kopen omdat dit echt een modernere game is en 1 van de handvol PS5-only games. TLOU1 remake zal volgend jaar ongetwijfeld ook wel een keer in een sale terecht komen.

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een PS5 met God of War in bestelling staan. Mijn laatste console was een PS3 en mijn zoontje (10j) heeft een Switch. Op de PS3 heb ik bijvoorbeeld Gran Turismo veel gepeeld en dat speelt mijn zoontje ook graag. Daarnaast heb ik destijds games als Assassin's Creed en Uncharted gespeeld.

Is PS+Premium (met de hele game backlog) een waardevolle toevoeging om mee te beginnen? Of kan ik voor dat geld beter een paar afgeprijsde PS5 games oppikken?

(toevoeging: we zijn geen die hard online gamers ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Muse op 25-11-2022 14:44 ]

• swoutr
Muse schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:43:
Ik heb een PS5 met God of War in bestelling staan. Mijn laatste console was een PS3 en mijn zoontje (10j) heeft een Switch. Op de PS3 heb ik bijvoorbeeld Gran Turismo veel gepeeld en dat speelt mijn zoontje ook graag. Daarnaast heb ik destijds games als Assassin's Creed en Uncharted gespeeld.

Is PS+Premium (met de hele game backlog) een waardevolle toevoeging om mee te beginnen? Of kan ik voor dat geld beter een paar afgeprijsde PS5 games oppikken?

(toevoeging: we zijn geen die hard online gamers ;) )
Persoonlijk heb ik ook net voor het eerst OOIT een playstation gekocht. Ik kom van Xbox, maar met PS premium kun je voorlopig je plezier wel op. Ik ben momenteel met Demon souls en Spider man miles morales bezig (story line net uit) Maar je hebt ook nog games als Days Gone, Returnal, FF7 en weet ik niet hoeveel games nog meer. Ik heb nu dus wel TLOU 2 gekocht voor slechts 10 euro, en deze heeft een FPS unlock gekregen voor de ps5 dus eigenlijk bijna een "next gen" titel te noemen. Verder is het natuurlijk ook heel afhankelijk van je smaak in games.

• swoutr
kazuka schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:09:
[...]

Blijft toch persoonlijk. Qua gameplay zijn er minimale wijzigingen dus de gameplay-loop en mechanics blijven in de basis een PS3 game. Grafisch zit het erg dicht tegen TLOU2 aan (vind de facial en motion capture net iets minder dan in TLOU2 maar de rest is minstens van hetzelfde niveau), de audiokwaliteit is beter en er is DualSense implementatie. Mocht je Left Behind nog niet gespeeld hebben dan zit deze er bij inbegrepen, zeker de moeite waard.

Maar ik zou dan ook eerder Ratchet & Clank kopen omdat dit echt een modernere game is en 1 van de handvol PS5-only games. TLOU1 remake zal volgend jaar ongetwijfeld ook wel een keer in een sale terecht komen.
Left behind nog niet gespeeld, dus ik denk dat het slechts een kwestie van tijd is voor ik de game aanschaf, maar wellicht eerst maar voor ratchet gaan dan ja. Dan toch eerst TLOU 2 maar oppakken. 1 toch al eens gespeeld. Thanks

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
FeaR schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:33:
[...]

Achterop, "FCC ID". Als die op een "A" eindigt is het de nieuwe revisie. Controllers gepost door ZesBarkiePK in "[PS5] PlayStation 5" eindigen op "1" en zijn daarmee nog de oudere met onder andere de dunnere veren voor adaptieve triggers.
mijn zwarte heeft een A zie ik.

• Caelis1
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-12 16:41
Vandaag bij mediamarkt.be de PS5 bundel + COD MW en een jaar Playstation plus die werd aangeboden voor €619gekocht.
Nu beweert Mediamarkt dat de verkoop niet mag omdat het om een verkoop met verlies zou gaan! MM is wel zo 'genereus' om de bundel toch nog voor €749 te verkopen.
Hebben jullie een idee wat de inkoopkost zou zijn en of hier iets van klopt?

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Caelis1 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:56:
Vandaag bij mediamarkt.be de PS5 bundel + COD MW en een jaar Playstation plus die werd aangeboden voor €619gekocht.
Nu beweert Mediamarkt dat de verkoop niet mag omdat het om een verkoop met verlies zou gaan! MM is wel zo 'genereus' om de bundel toch nog voor €749 te verkopen.
Maar je hébt hem in huis? Dan is er toch niks aan de hand?

Update; met MM zou ik geen medelijden hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door BlauweFles op 25-11-2022 19:02 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
zolang je door een prijsfout de bundel niet voor exorbitant bedrag zoals €1 hebt gekocht, kunnen ze je niks maken.

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:04
Ps5 met cod 620, ps plus essential black friday 45, 665 euro.
hun fout niet op in gaan als je het al hebt

• Caelis1
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-12 16:41
Nee het was een online aankoop met ophalen in de winkel, die geannuleerd (melding was dat ik hemzelf had geannuleerd) werd.Ging om GOW bundle+ COD + PS plus. Leek eerder een scherpe deal dan een verkoop met verlies

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:20

vhal

ಠ_ಠ

En zo heb je afgelopen week opeens redelijk impulsief een PS5 GoW:R bundel gekocht via de eigen store van Playstation, twee dagen later werd hij al bezorgd :+ Vergeleken met de PS4 Pro is het wel een stap vooruit.

Overigens vraag ik mij af of het trillen van die controller in Astro's Playroom tijdens het slingeren in het apenpak niet een beetje too much is... :X

Strava

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-12 22:25
vhal schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 08:23:
En zo heb je afgelopen week opeens redelijk impulsief een PS5 GoW:R bundel gekocht via de eigen store van Playstation, twee dagen later werd hij al bezorgd :+ Vergeleken met de PS4 Pro is het wel een stap vooruit.

Overigens vraag ik mij af of het trillen van die controller in Astro's Playroom tijdens het slingeren in het apenpak niet een beetje too much is... :X
Zijn verder weinig games waar het zo hevig gebeurt als tijdens dat apenlevel in Astro. Dat was beetje too much inderdaad.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Timothy3000 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:53:
[...]

Zijn verder weinig games waar het zo hevig gebeurt als tijdens dat apenlevel in Astro. Dat was beetje too much inderdaad.
Die levels zijn ook erg kort, dus vond het niet storend. Je krijgt er geen tendinitis van of zo :P En het zal me niet verbazen dat je het ook nog aan kan aanpassen.

Ik heb gisteren op de valreep nog een camo controller besteld voor 49 euro. Kon ‘m niet laten liggen. Ik ben de enige die mijn ps5 gebruikt. Ik heb al 2 controllers (wit en zwart) en net nog die camo bij gekocht… 8)7
Controllers genoeg in elk geval. Ik voel me een switch gamer (telkens een nieuwe switch en joy cons kopen bij elk nieuw kleurtje) :D

Ben normaal niet van de camo kleurstelling, maar zolang het niet de hele console is, is het goed. En de indrukken in dit topic van de Camo controller zijn erg positief

Verder nog Hades disc, even duur als in de store ongeveer 18 euro, maar dan liever op disc (uitlenen, …). Sackboy ps5 en GTA5 PS5 versie (zucht, die game blijf ik maar kopen …. |:( |:( )

En ook nog een 1TB SSD ps5 certified (weet niet meer welke). Mooie boost voor m’n console

• Odinrage
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:47
Bij zowel GoW als HFW krijg ik na een half uur/uur opeens al last van hoofdpijn wat me al snel doet stoppen. De afgelopen 14 jaar nooit last van gehad. Is er iets wat dit kan veroorzaken? Iets van 60fps? Andere games kan ik zo uren achter elkaar spelen maar deze niet. NMS en GT7 bijv.
Begin me wel zorgen te maken aangezien het juist de games zijn die bovenaan mijn wensenlijst staan.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Odinrage schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:27:
Bij zowel GoW als HFW krijg ik na een half uur/uur opeens al last van hoofdpijn wat me al snel doet stoppen. De afgelopen 14 jaar nooit last van gehad. Is er iets wat dit kan veroorzaken? Iets van 60fps? Andere games kan ik zo uren achter elkaar spelen maar deze niet. NMS en GT7 bijv.
Begin me wel zorgen te maken aangezien het juist de games zijn die bovenaan mijn wensenlijst staan.
Waarschijnlijk motion blur, een van de zaken die ik altijd als eerste uit zet.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-12 12:53
swoutr schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:53:

Waarom niet allebei? :) Ik heb laatst R&C voor een "prikkie" weten te bemachtigen. Weliswaar is zelfs met korting TLOU remake nog best prijzig, maar tegelijkertijd, het is nog steeds één van mijn favoriete games. Monetaire waarde is wat dat betreft ook heel subjectief. Ik kan me wel prima voorstellen dat niet iedereen zin heeft om nogmaals 40 à 60 euro uit te geven. Ik lees hier en daar ook dat de verbeteringen minimaal zijn. Dat is simpelweg niet waar. Kijk b.v. deze video: https://www.youtube.com/w...ab_channel=DigitalFoundry. Het punt is, de verbeteringen zijn minder duidelijk/meer subtiel, omdat de periode tussen de eerste release plus de remastered versie en de remake kleiner is dan bijvoorbeeld t.o.v. zoiets als de remake van Resident Evil 2. Qua technologische ontwikkelingen zijn er echter toch best veel veranderingen, in sommige scènes zijn die ook beter waar te nemen. Dat is wat de remake mijns inziens wel bijzonder maakt. Het "remastered" noemen, doet deze versie toch wel te kort. De veranderingen worden echter dus veel beter in de video van Digital Foundry uitgelegd. Ook als je uiteindelijk de game niet koopt, is deze video erg interessant om te kijken. Een aanrader.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• Amos_x
Idd, TLOU een remaster noemen doet te kort aan het werk en het uiteindelijke resultaat. Dit is wat mij betreft een compleet nieuwe PS5 game. Inderdaad, in een oude setting, maar wel volledig opnieuw in elkaar gezet met nieuwe assets, belichting en veel betere animaties.

Het wordt inderdaad en zooitje op de consoles met allerlei verschillende types van up-mastering of unlocken of 60fps modes van ps4 games. Maar dan heb je ook de categorie ‘remake’ die enkel op ps5 te spelen is, en die je kan beschouwen als een echte exclusieve ps5 game. (Type Ratchet and clank en de ps5 versies van Spider-Man)

Ik wou gisteren nog ratchet and clank aanschaffen aan 23 euro (zat in mijn mandje, maar heb getwijfeld). Toen ik ‘m wou bestellen was ‘ie al niet meer beschikbaar. Ongetwijfeld een goede game, maar niet echt mijn ding. Dus ik zou het aangeschaft hebben als tech demo (enkele uurtjes), en daar heb ik wel 20 euro voor over. Full price voor een tech demo liever niet.

Iemand die uitkijkt naar callisto protocol? Nog weinig van gezien, komt ook weinig aan bod dus ik hoop dat het een goede game wordt.

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-12 12:58
@Amos_x check MP voor goede R&C deals. Ik heb de mijne in seal kunnen kopen voor 20 euro, nou ja eigenlijk heb ik Spiderman MM en R&C, beide in seal voor 35 euro gekocht :D

Verwijderd

Caelis1 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:44:
Nee het was een online aankoop met ophalen in de winkel, die geannuleerd (melding was dat ik hemzelf had geannuleerd) werd.Ging om GOW bundle+ COD + PS plus. Leek eerder een scherpe deal dan een verkoop met verlies
Sowieso is het niet iets waar jij rekening mee hoeft te houden of MM een product met verlies verkoopt. Er is geen wet die zegt dat ze geen verlies zouden mogen maken, dus 'mogen' is waarschijnlijk 'mogen' van de manager óf onzin excuus gebruiken om jou te laten geloven dat ze een goede reden hebben om hem te annuleren.

Hoogstwaarschijnlijk zou je wel gelijk krijgen (de prijs die ze hebben gesteld is niet zodanig laag dat het een gekke actie zou zijn, zeker rond Black Friday is korting geven op producten echt niet gek). De vraag is vooral hoeveel moeite je er zelf in wilt stoppen, aangezien je er waarschijnlijk wel even zoet mee bent om je gelijk te krijgen.

Het beste wat je denk ik kunt doen is dit gewoon laten voor wat het is, MM de omzet niet te gunnen (al is dat vooral voor de vorm, ze vinden toch wel weer iemand anders die extreem veel betaalt voor een bundel met allemaal zooi er bij), en op zoek gaan naar een andere plek om je PS5 te kopen. MM gebruikt sowieso de PS5 als melkkoe om allemaal plastic zooi en oude games door iedereen zijn strot te duwen. Dat ze überhaupt een 'normale' bundel verkochten is al bijzonder, al maakt de abnormale prijs het wel weer een standaard MM actie.

• Caayn
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:37:
[...]

Sowieso is het niet iets waar jij rekening mee hoeft te houden of MM een product met verlies verkoopt. Er is geen wet die zegt dat ze geen verlies zouden mogen maken, dus 'mogen' is waarschijnlijk 'mogen' van de manager óf onzin excuus gebruiken om jou te laten geloven dat ze een goede reden hebben om hem te annuleren.
offtopic:
In België, waar het in dit geval om gaat, is het wel degelijk verboden om producten met verlies te verkopen ;)

Enkele uitzonderingen daargelaten.

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12 21:59
Vraag het hier ook even: PS5 spelers die warzone 2 of DMZ willen spelen; XecuterNL

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:14
Xecuter NL schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:30:
Vraag het hier ook even: PS5 spelers die warzone 2 of DMZ willen spelen; XecuterNL
Is het leuk?

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:01
Dat is nogal een vraag.....
Vind jij het leuk zou al een betere vraag zijn ;)
Vraag me wel af wanneer we weer iets van een showcase of state of play krijgen mede ivm PSVR2.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:45
Vandaag Crash Bandicoot 4: It's About Time uitgespeeld (main story), maar platinum daar ga ik niet voor. Uitdagende game die wat mij betreft veel te veel tijd gaat kosten om hem platinum te behalen, daarnaast in sommige levels ook echt te veel frustratie om er doorheen te komen. Ik heb de volgende throphies nog open staan: https://psnprofiles.com/t...-time/Gynnad?order=rarity, benieuwd of iemand hem hier platinum heeft behaald, echt respect dan.

Zou eigenlijk verder gaan met God of War, maar van de week The Last Of Us: Part 1 (PS5 versie nog geseald) en The Last Of Us: Part II samen voor 40 euro op de kop getikt (TLoU Part 1 via marktplaats, blijkbaar wordt die nu bij veel bundels mee verkocht maar zitten de mensen er niet op te wachten, TLoU 2 voor 9.99 tijdens Black Friday), dus vermaak mij voorlopig wel weer. Daarna wellicht aan de slag met God of War en het vervolg daarvan.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 30-12 12:58
30 euro is echt een goeie deal. Heb hem toevallig vandaag ook opgepikt, geseald voor 40 euro. Ik moet eerst metro last light uitspelen, dan nog een backlog van 3 jaar 7(8)7
Kijk dan wel wat ik oppak, heb een luxe probleem met teveel consoles, misschien is het meer dat mij console/game aankoop vooral het probleem is _O-
Gynnad schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:16:
Vandaag Crash Bandicoot 4: It's About Time uitgespeeld (main story), maar platinum daar ga ik niet voor. Uitdagende game die wat mij betreft veel te veel tijd gaat kosten om hem platinum te behalen, daarnaast in sommige levels ook echt te veel frustratie om er doorheen te komen. Ik heb de volgende throphies nog open staan: https://psnprofiles.com/t...-time/Gynnad?order=rarity, benieuwd of iemand hem hier platinum heeft behaald, echt respect dan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMQSK3R9mo1RRu_bdmpjVUvU7qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZsY6Axd3YSIPxbA4iSn1Wc4N.jpg?f=fotoalbum_large
:)

Goede tip wat betreft TLOU1. Zie er inderdaad een hoop op marktplaats staan. Toch maar even kijken. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Gynnad
  • Laatst online: 21:45
Raem schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:42:
[...]

[Afbeelding]
:)

Goede tip wat betreft TLOU1. Zie er inderdaad een hoop op marktplaats staan. Toch maar even kijken. :P
Die hard - je kunt mij haast niet vertellen dat je dat niet de nodige frustratie heeft gekost! Maar respect! _/-\o_

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Gynnad schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:19:
[...]

Die hard - je kunt mij haast niet vertellen dat je dat niet de nodige frustratie heeft gekost! Maar respect! _/-\o_
Ik zal je in ieder geval vertellen dat als hij vertelt dat het hem geen frustratie heeft gekost hij liegt :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Gynnad schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:19:
[...]

Haha, zeker wel. Maar met wat doorzettingsvermogen (en wat tips op Youtube) merk je dat ieder level steeds beter gaat.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01:06
Oké kan iemand mij misschien adviseren? Ik kan niet zo goed tegen horror games. Nu twijfel ik dus over The Callisto Protocol, de game lijkt me erg goed, maar zitten er bijvoorbeeld veel scares in? Want daar heb ik een hekel aan. Ik vind het niet eng om een monster te zien, maar heb wel een hekel aan schrikken. En moet ik het vergelijken met Dead Space of niet? Iemand die misschien al een beetje weet wat er te wachten staat?

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
December is een lekker maandje wat PS+ essential games betreft:

Mass Effect legendary edition en Biomutant *O*

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:31
ZesBarkiePK schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:09:
Oké kan iemand mij misschien adviseren? Ik kan niet zo goed tegen horror games. Nu twijfel ik dus over The Callisto Protocol, de game lijkt me erg goed, maar zitten er bijvoorbeeld veel scares in? Want daar heb ik een hekel aan. Ik vind het niet eng om een monster te zien, maar heb wel een hekel aan schrikken. En moet ik het vergelijken met Dead Space of niet? Iemand die misschien al een beetje weet wat er te wachten staat?
Ik ga er vanuit dat het wel jumpscares bevat ja. Vind het sci-fi insteekje wel top maar met die horror/gore heb ik ook weinig. Maar is wachten tot reviews denk ik. Ik ga er verder vanuit dat er wel reviews voor release uitkomen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:58

Superkiwi

Hoi doei

Chaoss schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:33:
Mass Effect heeft mijn interesse nooit gehad. Biomutant daarentegen bliept al op mijn radartje sinds de eerste aankondiging en is in de tussentijd een beetje in de vergetelheid geraakt. Daar ben ik heel benieuwd naar!
We worden weer verwend 8)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-12 08:45
Ik had eergisteren ook TLoU Part 1 gekocht via MP voor 35 euro. Meer om de beste versie van een van mijn alltime favorite games te hebben dan dat ik hem opnieuw ging spelen. Ik zat midden in Ragnarok maar wilde toch 'even kijken' hoe deze game er uitzag. Drie uur verder heb ik mij er echt vanaf moeten trekken :)

Wat ziet die game er nu goed uit en wat speelt het lekker. Na Ragnarok ga ik hem toch maar weer eens uitspelen. Returnal ook op de kop weten te tikken voor 25 euro.

Via WD ook nog een 2TB SN850X met heatsink kunnen kopen voor €162,70 (Black Friday aktie met nog eens 15% korting) en de PS VR2 in bestelling. Laat de winter maar komen..

Misschien kan iemand wel een vraag beantwoorden; ik had alle PS5 spellen vanaf mijn vorige 1T SSD overgezet naar een externe harddisk. Na installatie van de nieuwe SSD had ik vanaf deze harddisk alles weer teruggezet. Na terugzetten gingen flink wat van deze spellen updates downloaden.
Kan iemand bevestigen of bij het overzetten naar externe harddisk, alleen het spel zonder updates wordt meegenomen? Het kan ook zijn dat na dit terugzetten van alle spellen werd gechecked of er updates waren, dit het geval was en direct met downloaden werd begonnen.

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:28

Boullie

Da Bulster

Chaoss schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:33:
December is een lekker maandje wat PS+ essential games betreft:
[YouTube: PlayStation Plus Monthly Games - December 2022 - PS5 & PS4]

Mass Effect net 2 weken geleden gekocht via Amazon :P

Boullie

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-12 10:10
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat is tegenwoordig de beste headset.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

sten123 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:31:

kwa compatibiliteit denk ik wel de Sony inzone headsets (H3, H7 of H9), of de officiële pulse headset, de PS5 ondersteund geen bluetooth headsets zonder workaround dus kan mijn Sony WH-1000XM4 niet eens gebruiken met de PS5 tenzij ik hem bedraad aansluit op de controller.

(Hoop zelf nog dat ze op een dag het magische besluit nemen om toch bluetooth headsets te gaan supporten, maar aan de andere kant, dan koopt waarschijnlijk z.g.a niemand nog die pulse of inzone headsets)

[ Voor 21% gewijzigd door Kalder op 01-12-2022 11:48 ]

• Amos_x
Kalder schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:40:
[...]

kwa compatibiliteit denk ik wel de Sony inzone headsets (H3, H7 of H9), of de officiële pulse headset, de PS5 ondersteund geen bluetooth headsets zonder workaround dus kan mijn Sony WH-1000XM4 niet eens gebruiken met de PS5 tenzij ik hem bedraad aansluit op de controller.

(Hoop zelf nog dat ze op een dag het magische besluit nemen om toch bluetooth headsets te gaan supporten, maar aan de andere kant, dan koopt waarschijnlijk z.g.a niemand nog die pulse of inzone headsets)
En dat is maar goed ook, standaard bluetooth is laggy en buggy. Dat wil je niet op een console. Proprietary bluetooth protocollen zoals die van apple worden daar weer slecht ontvangen want 'proprietary'. Dat kan je niet winnen.
Amos_x schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:58:
[...]

En dat is maar goed ook, standaard bluetooth is laggy en buggy. Dat wil je niet op een console. Proprietary bluetooth protocollen zoals die van apple worden daar weer slecht ontvangen want 'proprietary'. Dat kan je niet winnen.
Heb er op m'n PC echt geen problemen mee, gebruik ik hem ook draadloos, merk niets van laggy (effecten en lipsync zijn on-point) en al helemaal niets van buggy (nog nooit ook maar 1 bug mee gemaakt wat door bluetooth veroorzaakt zou kunnen zijn, ja misschien op 20 meter afstand maar daar is het ook niet voor bedoeld)....

[ Voor 16% gewijzigd door Kalder op 01-12-2022 12:04 ]

• Pixeljunk_NL
  • Laatst online: 09-12 13:29

Ik ben hier erg lang mee bezig geweest om dit voor mezelf uit te zoeken. Voor mij waren er prijs/kwaliteit wise enkel twee wireless headsets die goed uit de bus kwamen namelijk:

- Steel Series arctis nova 7p (hierna SS)
- Turtle beach stealth 700p gen 2 max (hierna TB)

Ik ben voor de SS gegaan. Wel tegen een gereduceerde prijs gekocht tijdens black friday.

Doorslaggevend was voor dat de SS een goede wireless range heeft. De TB schijnt problemen te hebben met name als je de dongle aan de achterkant op de USB poorten van de PS aansluit. Hij schijnt dan een minder goede wireless range te hebben en die je dus in de buurt te blijven bij de PS. Niet handig als je ff snel iets te drinken wilt pakken e.d. Als je de dongle op de USB voorpoort aansluit dan knippert het ledje als de PS in rustmodes staat. Dit leid naar mijn idee af als je bijv. een film kijkt o.i.d. Ik vind knipperende of felle ledjes verschrikkelijk. Het ledje van de SS blijft licht wit aan als je de PS aan hebt staan, maar gaat uit als je de PS in rustmodus zet. We lis het zo dat de dongle van de SS de andere USB voorpoort blokt omdat. De dongle heeft een wat bredere vorm. Gezien ik deze poort toch niet gebruik is dat voor mij geen probleem.

Daarnaast heeft de TB een beter bass door de 50mm drivers. Voor PC gaming heb ik een Logitech G Pro X die over 50mm divers beschikt maar de steelseries klinken na wat EQ tweaking vele malen beter. Ik heb ook een lange tijd de Logitech G Pro gebruikt op de PS maar gezien het geen wireless headset was heb ik dus de SS gekocht. Wel heb ik inmiddels de leren earcovers besteld. Ik heb ergens gelezen dat dit de bass nog beter laat klinken.

Ook kan je zowel de SS en de TB tegelijkertijd op een bluetooth device aansluiten om bijv. te bellen of voetbal te kijken op je tel. of te gebruiken op een ander BT device (ook discord). De TB daarin tegen verminderd het geluid met ~ 50% als je BT gebruikt, de SS kan je via de software instellen hoe hard het geluid bij BT moet klinken, dus ook gewoon de volle 100%.

Verder vond ik het belangrijk dat de headset gemute kan worden via de dualsense controller. Waar ik van de SS zeker weet dat hij dat kan, van de TB heb ik het niet kunnen testen. Mijn broer heeft de TB 600 en de mute knop werkt gewoon op de dualsense. Ik denk dat de 700 ook gewoon werkt maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.

Al met al ben ik mega blij met deze aankoop. Had niks anders willen hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Pixeljunk_NL op 01-12-2022 12:08 ]

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:51

Rpower18

PSN: Rpower18

Ik heb vorige week de Sony Inzone H7 gekocht. Ook ontzettend blij mee. Werkt ontzettend soepel en lekker geluid. En wat voor mij van belang was: headset zit erg comfortabel. Nergens geen druk of pijnpunten!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:08

Sony inzone H7 was tijdens BF €149 beter dan Steelseries nova 7p :) als je veel sp games speelt. Voor mp games is nova 7 beter.

[ Voor 10% gewijzigd door Amaze86 op 01-12-2022 18:30 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• CommodoreAmiga
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:21

Sennheiser HD 599 (Zwart) review door CommodoreAmiga

Senheisser HD599, zie mijn review. :)

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Noob vraag maar hoe verbind je een wireless headset met de PS5? Mijn ervaring met bluetooth is dat er toch altijd een lichte lag bestaat?

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:38
Rpower18 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:33:
Ik heb vorige week de Sony Inzone H7 gekocht. Ook ontzettend blij mee. Werkt ontzettend soepel en lekker geluid. En wat voor mij van belang was: headset zit erg comfortabel. Nergens geen druk of pijnpunten!
Even om verwarring te voorkomen: deze kan dus wél draadloos aangesloten worden, correct?

• Amaze86
DCNY schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:44:
[...]

Even om verwarring te voorkomen: deze kan dus wél draadloos aangesloten worden, correct?
Via usb dongel ps5 of pc, en heeft ook bluetooth.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-12 11:21

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

De Penrose X kan je middels de dongel ook verbinden met alles dat een USB aansluiting heeft. Ik ben er wel enthousiast over, maar heb zelf wel de earcups vervangen en een extra headband erop gezet.

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-12 12:16

Ik heb zelf deze gekocht uitvoering: Steelseries Arctis Nova Pro Draadloos - Xbox
Zocht een headset welke ik op Xbox, PS5, pc en gsm kon gebruiken.
Deze kan het allemaal en als extra zit er een extra batterij bij welke opgeladen kan worden in het base station.
Werkt ook zonder base station met Bluetooth.
Erg tevreden tot zover.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:51
fonias schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:06:
[...]

Ik heb zelf deze gekocht uitvoering: Steelseries Arctis Nova Pro Draadloos - Xbox
Zocht een headset welke ik op Xbox, PS5, pc en gsm kon gebruiken.
Deze kan het allemaal en als extra zit er een extra batterij bij welke opgeladen kan worden in het base station.
Werkt ook zonder base station met Bluetooth.
Erg tevreden tot zover.
Mooi ding! Wel vrij duur. Is er nog een andere leuke headset die op Xbox, ps5 en pc kan? Ik vind 3 headsets wat overdreven.

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-12 10:10
Ja ik heb nu een steelseries maar die microfoon lijkt heel zacht te doen op de PS5 en ook disconnect de ps5 soms de tranceiver

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

• fonias
sten123 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:34:
Ja ik heb nu een steelseries maar die microfoon lijkt heel zacht te doen op de PS5 en ook disconnect de ps5 soms de tranceiver
Speel momenteel veel Halo Co-op en verbinding is erg goed, no geen onderbrekingen gehad en ben zeer goed verstaanbaar.

Mogelijk ligt het zacht geluid van de mic aan hoe deze gepositioneerd is.

• fonias
FrankoNL schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:52:
[...]

Mooi ding! Wel vrij duur. Is er nog een andere leuke headset die op Xbox, ps5 en pc kan? Ik vind 3 headsets wat overdreven.
Klopt, is prijzig,
Wilde geen meerdere headsets en moest van mij alles ondersteunen.
Inschuiven van mic en extra accu is ideaal.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:12
[...]

Ik gebruik de Audeze Penrose X op mijn Xbox Series X en PS5.
Let er wel op dat je de Penrose X neemt en niet de Penrose. Want enkel de X kan zowel op Series X|S als op PS5 en PC.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-12 20:11

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Astro A20 Gen 2. Ik heb die destijds nog voor 119€ gekocht en een losse PS5 dongle voor 19,99€. Tegenwoordig doet die headset het voor rond de 90€. Enige nadeel is dat je bij het wisselen van console even opnieuw moet pairen, maar dat is ook in 5 tellen gebeurd.

XBL: MRE Inc

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Niet mijn soort game maar het ziet er wel erg goed uit:

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:48
Vanavond gespeeld en ik ben niet echt onder de indruk. Quality Mode is / speelt ruk, ondanks VRR (LG C1) en heeft zelfs mijn PS5 laten crashen - eerste spel dat dit voor elkaar krijgt.

Spel voelt buggy, grafisch oké (Performance Mode) en combat is langzaam / clunky. Al met al op geen enkel vlak vernieuwend en de volle mep niet waard, imho.

Was afgegaan op de review / analysis van DF en wederom slaan ze hier weer de plank volledig mis. Wat mij betreft is DF niet meer zo objectief als vroeger.

• Amaze86
Die 150 Sony devs hebben goed werk geleverd...alleen hebben ze xsx overgeslagen zo te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBYFeiMZ1Br-ayVUpR_lx2SD_TA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TYfRcSJknUykvXx6n2rNNP6z.jpg?f=user_large

Verwijderd

Amaze86 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:43:
Die 150 Sony devs hebben goed werk geleverd...alleen hebben ze xsx overgeslagen zo te zien.
[Afbeelding]
Wat hebben motion capture artists van Sony hier mee te maken? De ontwikkelaar heeft namelijk de motion capture studio van Sony gehuurd in Maleisië, die devs die bij Sony PlayStation visual arts group werken hebben meegeholpen aan de motion capture...

Dat RT reflecties niet werken in de Xbox versie daar hebben die devs helemaal niks mee te maken.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:02
[Afbeelding]
Ja inderdaad, heel apart. Las ook net op Gamer.nl dat ze de review moesten uitstellen omdat de review code die ze hadden veel vast lopers had en performers issues hadden. Idee spreekt me wel aan, maar voor nu nog maar even wachten.

[ Voor 48% gewijzigd door Linksquest op 03-12-2022 09:54 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Linksquest schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:53:
[...]

Ja inderdaad, heel apart. Las ook net op Gamer.nl dat ze de review moesten uitstellen omdat de review code die ze hadden veel vast lopers had en performers issues hadden. Idee spreekt me wel aan, maar voor nu nog maar even wachten.
Die arme performers :+

• Caayn
  • Niet online
[Afbeelding]
Gok dat dit eerder een gevalletje is waarbij het lead platform overduidelijk is. Zowel de Xbox als PC versies laten flinke steken vallen, enkel de PS5 versie lijkt goed te zijn.

Zoals @Verwijderd al zegt zijn de 150 Sony medewerkers grotendeels gericht op motion capture. Uiteraard zullen er echt wel een paar techneuten tussen hebben gezeten. Dat Sony geen, actieve, support levert voor niet PlayStation versies snap ik, maar ze verdenken van bewuste sabotage vind ik wat ver gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 03-12-2022 10:57 ]

Verwijderd

Yonix schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 01:21:
[...]

Vanavond gespeeld en ik ben niet echt onder de indruk. Quality Mode is / speelt ruk, ondanks VRR (LG C1) en heeft zelfs mijn PS5 laten crashen - eerste spel dat dit voor elkaar krijgt.

Spel voelt buggy, grafisch oké (Performance Mode) en combat is langzaam / clunky. Al met al op geen enkel vlak vernieuwend en de volle mep niet waard, imho.

Was afgegaan op de review / analysis van DF en wederom slaan ze hier weer de plank volledig mis. Wat mij betreft is DF niet meer zo objectief als vroeger.
Ligt dat aan jou of aan DF? John geeft in de video aan dat hij het een toffe game vindt. Dat is gewoon zijn eigen mening.

In quality mode heb je sowieso niks aan VRR. Omdat de vrr van de ps5 pas inschakelt boven de 48fps. Verder is de quality mode over de hele game bijna altijd strak 30fps. Dus waarom zou je vrr nodig hebben?

Ik speel op quality mode en de game speelt prima. Ik heb nog geen bugs kunnen ontdekken. De graphics op quality mode zijn insane, alsof je in een horror film speelt.

Dus geen idee waarom DF hier de plank zou misslaan eerlijk gezegd.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:02
Autocorrectie van de telefoon ook altijd 8)7

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:40:
[...]

Ligt dat aan jou of aan DF? John geeft in de video aan dat hij het een toffe game vindt. Dat is gewoon zijn eigen mening.

In quality mode heb je sowieso niks aan VRR. Omdat de vrr van de ps5 pas inschakelt boven de 48fps. Verder is de quality mode over de hele game bijna altijd strak 30fps. Dus waarom zou je vrr nodig hebben?

Ik speel op quality mode en de game speelt prima. Ik heb nog geen bugs kunnen ontdekken. De graphics op quality mode zijn insane, alsof je in een horror film speelt.

Dus geen idee waarom DF hier de plank zou misslaan eerlijk gezegd.
Correct me if I'm wrong, maar ik had begrepen dat je voor bij bv 30fps of 40fps (of zelfs bij 24fps) de framerate kunt verdubbelen (twee keer dezelfde frame) om dan toch in de range van VRR te kunnen komen.
GoW:Ragnarok heeft toch ook een VRR mode voor de 40fps quality mode? (not sure, heb geen HDMI2.1 TV, maar dat dacht ik begrepen te hebben)

Verwijderd

Kalder schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:36:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar ik had begrepen dat je voor bij bv 30fps of 40fps (of zelfs bij 24fps) de framerate kunt verdubbelen (twee keer dezelfde frame) om dan toch in de range van VRR te kunnen komen.
GoW:Ragnarok heeft toch ook een VRR mode voor de 40fps quality mode? (not sure, heb geen HDMI2.1 TV, maar dat dacht ik begrepen te hebben)
Lijkt mij heel sterk, als je frames gaat toevoegen (motion interpolation). Krijg je alleen maar meer input lag. Dat is net alsof je de tv niet op game mode hebt staan. Met de extra input lag (input lag op 30 fps zit al in de range van 120ms) zal de game nagenoeg onspeelbaar maken.
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:49:
[...]

Lijkt mij heel sterk, als je frames gaat toevoegen (motion interpolation). Krijg je alleen maar meer input lag. Dat is net alsof je de tv niet op game mode hebt staan. Met de extra input lag (input lag op 30 fps zit al in de range van 120ms) zal de game nagenoeg onspeelbaar maken.
Ik bedoel niet verzonnen frames toevoegen, maar letterlijk twee keer dezelfde frame plaatsen (dat kost echt zo goed als niets aan input lag als het überhaupt scheelt). Dat doen ze ook bij de 40fps mode van veel spellen, dat is 3 keer dezelfde frame op 120Hz
Door 2 keer dezelfde frame te plaatsen is het ook mogelijk om 30fps te draaien zonder screentearing of stutters (als het stabiel is) op 60Hz schermen.

[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 03-12-2022 13:56 ]

Verwijderd

Kalder schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:50:
[...]

Ik bedoel niet verzonnen frames toevoegen, maar letterlijk twee keer dezelfde frame plaatsen (dat kost echt zo goed als niets aan input lag als het überhaupt scheelt). Dat doen ze ook bij de 40fps mode van veel spellen, dat is 3 keer dezelfde frame op 120Hz
Door 2 keer dezelfde frame te plaatsen is het ook mogelijk om 30fps te draaien zonder screentearing of stutters (als het stabiel is) op 60Hz schermen.
Maar dat is specifiek voor die 40fps mode. Naar mijn weten is dat niet beschikbaar bij 30fps games.
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:58:
[...]

Maar dat is specifiek voor die 40fps mode. Naar mijn weten is dat niet beschikbaar bij 30fps games.
Hoe is 40fps + VRR mogelijk met GoW Ragnarok dan? Want heb het net opgezocht en Ragnarok heeft inderdaad een 40fps VRR mode.

Verwijderd

Kalder schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:59:
[...]

Hoe is 40fps + VRR mogelijk met GoW Ragnarok dan? Want heb het net opgezocht en Ragnarok heeft inderdaad een 40fps VRR mode.
Ik zeg toch dat is specifiek voor die 40fps modus beschikbaar. Maar naar mijn weten is dat niet beschikbaar voor 30 fps games. Er zijn toch geen games op de ps5 die een 30fps modus hebben met vrr?

Callisto project heeft alleen een quality mode op 30fps en een performance mode op 60fps. Dus geen 40fps mode
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:01:
[...]

Ik zeg toch dat is specifiek voor die 40fps modus beschikbaar. Maar naar mijn weten is dat niet beschikbaar voor 30 fps games. Er zijn toch geen games op de ps5 die een 30fps modus heeft met vrr?

Callisto project heeft alleen een quality mode op 30fps en een performance mode op 60fps. Dus geen 40fps mode
Nee omdat de TV's met VRR meestal 120Hz zijn en je je als dev dus beter op de 40fps mode kunt focussen aangezien 60Hz TV's geen VRR hebben over het algemeen.

En laten we het maar niet over callisto hebben, dat is een onafgewerkte ramp, met name op andere platforms.

[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 03-12-2022 14:03 ]

Verwijderd

Kalder schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:02:
[...]

Nee omdat de TV's met VRR meestal 120Hz zijn en je je als dev dus beter op de 40fps mode kunt focussen aangezien 60Hz TV's geen VRR hebben over het algemeen.
60hz tv's bestaan bijna niet meer. Bijna alle tv's zijn tegenwoordig 120hz. Alleen de hdmi poort is vaak de beperking of je 4k/120 aan kan.

Maar we hebben nu toch dezelfde conclusie? Met Callisto protocol heb je dus niks aan VRR met 30fps.
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:05:
[...]

60hz tv's bestaan bijna niet meer. Bijna alle tv's zijn tegenwoordig 120hz. Alleen de hdmi poort is vaak de beperking of je 4k/120 aan kan.

Maar we hebben nu toch dezelfde conclusie? Met Callisto protocol heb je dus niks aan VRR met 30fps.
Ik had het helemaal niet over callisto maar over de dikgedrukte tekst die ik in de quote aanhaal.
Dat is volgens mij een verkeerde aanname, en VRR kan dus theoretisch ook tot lager dan 48fps (dat bewijst Ragnarok)

Verwijderd

Kalder schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:07:
[...]

Ik had het helemaal niet over callisto maar over de dikgedrukte tekst die ik in de quote aanhaal.
Dat is volgens mij een verkeerde aanname, en VRR kan dus theoretisch ook tot lager dan 48fps (dat bewijst Ragnarok)
Nou ja. Het is gewoon de specs van de ps5. Vrr werkt alleen vanaf 48 tot 120hz. Dat je een trucje toepast om frames te verdubbelen zodat die in deze range komt dat maakt de tech specs natuurlijk niet anders.

Maar ik had het dus over Callisto project dat je dus niks aan VRR hebt.
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:09:
[...]

Nou ja. Het is gewoon de specs van de ps5. Vrr werkt alleen vanaf 48 tot 120hz. Dat je een trucje toepast om frames te verdubbelen zodat die in deze range komt dat maakt de tech specs natuurlijk niet anders.

Maar ik had het dus over Callisto project dat je dus niks aan VRR hebt.
Als de game geen VRR ondersteund, heb je inderdaad niets aan VRR. 8)7

Verwijderd

Kalder schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:10:
[...]

Als de game geen VRR ondersteund, heb je inderdaad niets aan VRR. 8)7
Beetje zinloze discussie hier. Maar goed. Ik weet nu weer waarom ik bijna niet meer op Tweakers reageer
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:11:
[...]

Beetje zinloze discussie hier. Maar goed. Ik weet nu weer waarom ik bijna niet meer op Tweakers reageer
Ik probeer je iets uit te leggen en je gaat er tegenin alsof je zeker weet dat het niet waar is.

Verwijderd

Kalder schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:12:
[...]

Ik probeer je iets uit te leggen en je gaat er tegenin alsof je zeker weet dat het niet waar is.
Daarnaast lees je niet wat ik zeg. De tech specs van de ps5 zijn gewoon 48-120hz voor vrr. Bij 40fps maken ze gebruik van de 120hz modus van de tv, waardoor je vrr kan gebruiken omdat het in de 48-120hz specs valt. Bij 30fps heb je dat niet, het enige wat ik in mijn eerste bericht zeg is dat je niks aan VRR hebt in quality mode van Callisto protocol. Vervolgens begin je daar een hele discussie over, de conclusie blijft hetzelfde. Vrr werkt niet in Callisto protocol.
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:15:
[...]

Daarnaast lees je niet wat ik zeg. De tech specs van de ps5 zijn gewoon 48-120hz voor vrr. Bij 40fps maken ze gebruik van de 120hz modus van de tv, waardoor je vrr kan gebruiken omdat het in de 48-120hz specs valt. Bij 30fps heb je dat niet, het enige wat ik in mijn eerste bericht zeg is dat je niks aan VRR hebt in quality mode van Callisto protocol. Vervolgens begin je daar een hele discussie over, de conclusie blijft hetzelfde. Vrr werkt niet in Callisto protocol.
Jij zei letterlijk dit:
Omdat de vrr van de ps5 pas inschakelt boven de 48fps
Nogmaals hoe doet Ragnarok dat dan... de framerate kan daar ook boven de 40 uitkomen dan kun je een frame dus niet meer verdriedubbelen, dan moet je hem verdubbelen en dan komt het alsnog tussen 48 en 120, dus theoretisch kan VRR wel lager dan 48fps, en dat is geen trucje maar gewoon technisch mogelijk voor zover ik weet... hier laat ik het verder bij

edit: (Hier zie je het in actie, fps op de PC rond de 45, op de TV rekent hij 90)

[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 03-12-2022 14:33 ]

Verwijderd

Kalder schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:24:
[...]

Jij zei letterlijk dit:

[...]

Nogmaals hoe doet Ragnarok dat dan... de framerate kan daar ook boven de 40 uitkomen dan kun je een frame dus niet meer verdriedubbelen, dan moet je hem verdubbelen en dan komt het alsnog tussen 48 en 120, dus theoretisch kan VRR wel lager dan 48fps, en dat is geen trucje maar gewoon technisch mogelijk voor zover ik weet... hier laat ik het verder bij
Zucht
Het heeft zelfs een naam "Low Framerate Compensation" zie mijn edit.
(nog een betere uitleg: YouTube: Why You Don't Need Freesync for LFC - LG C9 Owners Can Rest Easy )

[ Voor 28% gewijzigd door Kalder op 03-12-2022 14:36 ]

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-12 09:57
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:05:
[...]

Ongeveer 600 van de 1000 tv's in de pricewatch zijn nog 60 Hz. Zelfs de OLED A lijn van LG is nog 60 Hz. Dus ze bestaan nog wel degelijk.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Verwijderd

Kalder schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:32:
[...]

Het heeft zelfs een naam "Low Framerate Compensation" zie mijn edit.
(nog een betere uitleg: YouTube: Why You Don't Need Freesync for LFC - LG C9 Owners Can Rest Easy )
Ps5 ondersteunt geen LFC.
Dan ondersteund de PS5 ook geen VRR.......... kijk het laatste filmpje nou maar even want dat is een goede uitleg. Dat de specs niets zeggen over LFC betekend niet dat het niet aanwezig is. Het is geen eigendom van een bedrijf het is volgens mij gewoon vrij te gebruiken icm VRR.
En zonder LFC zou 40fps in Ragnarok ook niet mogelijk zijn. (Het zou wel kunnen dat Ragnarok de eerste game is die dat doet, want volgens mij zijn er nog geen andere games met 40fps én VRR , daarnaast is het gewoon iets wat je kunt programmeren, het is dus niet een kwestie van support voor console, de game heeft het of de game heeft het niet)

[ Voor 65% gewijzigd door Kalder op 03-12-2022 14:54 ]

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36

spaceboy

Op grote hoogte

Ik ben ondertussen een redelijk eindje met GoW en ik ben vooral geïnteresseerd in het verhaal. Het vechten zelf vind ik niet zo geweldig interessant dus heb ik de moeilijkheidsgraad op Give Me Story gezet. Nu ben ik in Alfheim en kom die Svipdagr the Cold en Sisters of Illska tegen. Het is gewoon letterlijk 2 hits en ik ben dood. Ik heb het nu 10x geprobeerd en krijg max. 20% van de health van 1 van die gasten af. Ik ben niet vies van uitdaging, maar ik kies wel expres de laagste moeilijkheidsgraad... Ben ik nu echt reteslecht of is dit een bug?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

spaceboy schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 16:55:
Ik ben ondertussen een redelijk eindje met GoW en ik ben vooral geïnteresseerd in het verhaal. Het vechten zelf vind ik niet zo geweldig interessant dus heb ik de moeilijkheidsgraad op Give Me Story gezet. Nu ben ik in Alfheim en kom die Svipdagr the Cold en Sisters of Illska tegen. Het is gewoon letterlijk 2 hits en ik ben dood. Ik heb het nu 10x geprobeerd en krijg max. 20% van de health van 1 van die gasten af. Ik ben niet vies van uitdaging, maar ik kies wel expres de laagste moeilijkheidsgraad... Ben ik nu echt reteslecht of is dit een bug?
Die komen uit die Berserker Stones toch? Dat is endgame content, dus waarschijnlijk ben je nog te laag level en heb je nog niet de beste gear als je alleen nog hebt gericht op het verhaal.

• Caayn
  • Niet online
PS5 ondersteund, helaas, geen out-of-the-box VRR + LFC maar een game is vrij om zelf ondersteuning in te bouwen (lees: na te bootsen) . Dat is wat je bij een aantal PS5 games ziet.

[ Voor 75% gewijzigd door Caayn op 03-12-2022 18:02 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:58

Superkiwi

Hoi doei

Een vraag waarop waarschijnlijk het antwoord al weet (mijn vermoeden is nee):
Is het mogelijk om via de Youtube app muziek op de achtergrond te laten spelen terwijl je games speelt?

-Ik heb:
geen Spotify;
geen Youtube premium.

Op internet word ik niet veel wijzer.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Pagina: 1 ... 246 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord