• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12 23:59
Even voor de goede orde.
Als ik Horizon Forbidden West ps4 bij game Mania bestel voor €20. Dan heb ik een gratis upgrade naar ps5?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Kuhr89 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:11:
Even voor de goede orde.
Als ik Horizon Forbidden West ps4 bij game Mania bestel voor €20. Dan heb ik een gratis upgrade naar ps5?
Dat was wel zo, weet niet of dat nog steeds zo is (gok van wel), maar zo niet kost het waarschijnlijk een tientje.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:04
Kuhr89 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:11:
Even voor de goede orde.
Ja die upgrade is gratis. Als je disc in PS5 stopt zal hij je vragen of je de PS5 upgrade wilt downloaden. Dus ga voor de PS4 versie, scheelt weer 10€!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:41

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
En dan nog die game is gemakkelijk 60-70 euro waard dus het is sowieso een koopje :P

Weet iemand of A way out ook de moeite is? Ik ga It Takes Two kopen om met ms Chaoss te spelen die is nu in de Black Friday aanbieding 15,95 maar er is een bundle van beide games voor 19,79 kan ook bijna geen miskoop zijn.

Damn you Black Friday

[ Voor 59% gewijzigd door Chaoss op 19-11-2022 10:26 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:18
Kalder schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:11:
[...]

€20 tegoed voor een splinternieuwe controller, snap ook niet dat hij hem dan niet tweede hands aanbied als hij van CB niet het volledige bedrag terug krijgt, dan krijg je er toch echt wel meer dan €20 voor.
Hij heeft wss 20 euro tegoed gehad zonder iets terug te sturen, omdat hij net voor een aanbieding de volle mep heeft betaald. Niks mis mee om te proberen, veel winkels geven je alsnog de korting. Normaalste zaak van de wereld.

Jammer dat er meteen oordelen worden geveld omdat men de post niet snapt of niet goed leest.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Geronimous schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:37:
[...]

Hij heeft wss 20 euro tegoed gehad zonder iets terug te sturen, omdat hij net voor een aanbieding de volle mep heeft betaald. Niks mis mee om te proberen, veel winkels geven je alsnog de korting. Normaalste zaak van de wereld.

Jammer dat er meteen oordelen worden geveld omdat men de post niet snapt of niet goed leest.
Dat is niet waar natuurlijk, ik oordeel er nergens over, gaf wel aan dat ik het inderdaad niet snapte, maar nu jij het zo uitlegt snap ik het wel.

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-12 08:49
Chaoss schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:17:
En dan nog die game is gemakkelijk 60-70 euro waard dus het is sowieso een koopje :P

Weet iemand of A way out ook de moeite is? Ik ga It Takes Two kopen om met ms Chaoss te spelen die is nu in de Black Friday aanbieding 15,95 maar er is een bundle van beide games voor 19,79 kan ook bijna geen miskoop zijn.

Damn you Black Friday
A way out vond ik de moeite waard in elk geval. Hier zou ik ook aanraden deze eerst te spelen.
It takes two is op alle vlakken beter, wat logisch is. Maar daardoor zou Away out als een stap terug lijken als je die als laatste zou spelen 😉

PSN: Zwartkijker

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:24
Oef die Camo Grey DualSense controller is wel super mooi, ze kwam vandaag binnen. Ik twijfel nu ook over de Camo Grey consolepanelen. Maar ja ik heb de zwarte al. Toch grappig want toen ik ze voor het eerst zag vond ik het niks.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

leFibo schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:36:
[...]
Bij Gamemania nog op voorraad voor € 49,98: https://www.gamemania.nl/...amo/8835197?colour=176660
Als je nog 1500 coins hebt kun je ook gebruik maken van de 5 euro korting voucher op accessoires.
Tempted... Heb nog 70 coins tekort, maar ik zie dat ik er 150 krijg als ik mijn GSM nummer opgeef zodat ze me kunnen spammen :p.

[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 19-11-2022 21:08 ]

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Gisteren dan die platinum gehaald in Miles Morales. *O* Dankzij de tip van @Raem , maar dan op een andere locatie (eerste missie goons, 100 keer dodgen). Lame inderdaad :X , maar het was de enige die ik miste, dus die kon ik niet laten liggen.

In totaal dus drie platinums, Spiderman, Spiderman Miles Morals, en Astro. Verder totaal geen doel op zich, doe daar nooit iets mee. En ga er normaalgezien al zeker niet speciaal naar op zoek.

Dus ik was wel trots, tot ik naar een willekeurige PSN trophy site ging, en vaststelde dat de moeilijkheidsgraad voor deze platinum op 2/10 staat :P Dan heeft het in andere games al zeker geen zin. Ik game simpelweg niet op die manier.

Maar wel leuk, want het geeft toch wel mooi aan welke game, of type game, me het meest trekt. Dat gebruik ik dan ook op zoek naar nieuwe games. Op een bepaald moment verandert je smaak ook niet veel meer, en heb ik steeds minder drang naar voor mij 'nieuwe' genres. Shooters (PC), GT7 (en andere race games, ook arcade) en adventure games (Uncharted, Spiderman, Batman, om er maar een paar te noemen...).
Het hoeft niet gezegd dat ik dus ook erg uit kijk naar Spiderman 2 :z Instabuy. Insomniac _/-\o_

Onlangs heb ik "the ascent" gekocht in een sale, dus nu deze geïnstalleerd. En Returnal uit PS+ ook geïnstalleerd. Durf 'm bijna niet te spelen na alles wat ik er van gelezen heb, erg intimiderend, maar ga het toch maar proberen... :D

Verder nog voor 75 euro PS+ extra voor een jaar verlengd (denk ik? Klikte er nogal snel doorheen). Zit ik weer een jaar goed met PS+ (wil ik sowieso), en de library van extra. Voor dit bedrag kan je dat niet overslaan, en dan kijk ik over een jaar wel weer.

Ik heb ondertussen al geproefd van GamePass, EA Play en Apple Arcade. Gamepass is niet m'n ding, heb geen xbox dus op pc, en op pc vind ik de app en manier van je games beheren een absoluut rommeltje. En de library vind ik veel 'filler' hebben. Liever kwaliteit boven kwantiteit.
EA Play idem, speelde er slechts 2 of 3 games uit, en Apple Arcade is leuk, maar weet maar kort te bekoren. Ik vermoed dat "extra" me gewoon langer zal trekken, omwille van de games en het platform. Ik blijf toch wel een playstation fan, misschien wel uit sentimentele redenen, maar dan is het maar zo.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ZesBarkiePK schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:45:
Oef die Camo Grey DualSense controller is wel super mooi, ze kwam vandaag binnen.
Hier de Camo Dualsense ook binnen, inderdaad erg mooi, ik vind hem mooier dan op de afbeeldingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 19-11-2022 22:30 ]

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:33
Afgelopen vrijdag geprofiteerd van de BF actie op de PS plus abonnementen en voor een jaar PS plus extra afgesloten. Heb inmiddels al heel wat games toegevoegd aan mijn game bibliotheek. Was al bezig met Spiderman remastered, maar nu ook gestart met Days Gone. Tot op heden vind ik het een erg gave game. Merk dat dit type games mij wel ligt. Dus ben erg benieuwd naar de TLOU reeks.

Heb alleen wel heel veel keuze nu om iets te spelen en dus al een flinke backlog...maar goed het is ook mijn eerste playstation... :D

Hoe doen jullie dat? Spelen jullie meerdere games door elkaar en bekijk je gewoon per sessie wat je speelt? Of speel je 1 game totdat deze uitgespeeld is?
bvsteyn schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:07:
Hoe doen jullie dat? Spelen jullie meerdere games door elkaar en bekijk je gewoon per sessie wat je speelt? Of speel je 1 game totdat deze uitgespeeld is?
Ik denk dat dat bij iedereen verschilt en afhangt van de tijd die je hebt, je leeftijd, hoe geconcentreerd je kan spelen, hoe lang je speelsessies kunnen zijn, enz...

Zelf heb ik niet zoveel tijd en probeer me dan ook te concentreren op 1 game tot die uit is. Het gebeurt me immers te vaak dat ik al uren in een game steken heb, en ik dan ineens er maanden mee stil val en daardoor de behoefte voel weer vanaf het begin te herstarten.

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:58
@bvsteyn ik zou je afraden meerdere verhalende games door elkaar te spelen. Je zit daardoor minder in het verhaal en bij mij zorgt het ervoor dat ik juist minder ga gamen.

Ik heb nog iets van 15 games in de backlog voor de playstation en nog zeker een stuk of 5 die ik wil aanschaffen. Daarnaast heb ik nog retro spul met een nog grotere backlog :D. De backlog verdwijnt nooit, dus kan ik maar beter focussen op leuke games spelen

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11 15:31
Wie graag achter veel trophees jaagt, dan is Toem echt een game om te spelen! Ik heb het samen met mijn dochter uitgespeeld en voor wat het is en voorsteld zitten er echt belachelijk veel trofeeën in! Het game was onlangs nog te downloaden moest je PS+ hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eP5QlWqICOAqQtwFBwi9sUmxKxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJVAALTXoeVuxeomAtTrTAGj.jpg?f=fotoalbum_large

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:32

Rpower18

PSN: Rpower18

Na maanden dan toch weer overstag gegaan..

Vanmorgen een ps5 bundel van een medeTweaker overgenomen, die een bundel voor een redelijk schappelijke prijs aanbood.

Hiervoor 2 jaar de series X gehad maar ik merkte dat ik nooit meer gamede omdat de meeste vrienden toch bij Sony gebleven waren.

Ontzettend benieuwd naar alle games die ik afgelopen jaren gemist heb.. de ps5 bundel komt met Zero Dawn en GOW dus voorlopig heb ik genoeg te doen. Maar als mensen nog absolute pareltjes weten dan hoor ik dat graag!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:43

Superkiwi

Hoi doei

Rpower18 schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:58:
de ps5 bundel komt met Zero Dawn en GOW dus voorlopig heb ik genoeg te doen.
De Playstation Collection ook niet vergeten natuurlijk :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Superkiwi schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:51:
[...]

De Playstation Collection ook niet vergeten natuurlijk :)
Daar moet je wel minimaal ps+ essential voor hebben en een PS5

• Amos_x
Kalder schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:10:
[...]

Daar moet je wel minimaal ps+ essential voor hebben en een PS5
Ik wou je al corrigeren maar je hebt natuurlijk gelijk. Extra, essential, ... Ik ken het verschil en toch haal ik ze soms nog door elkaar. Slechtste naamgeving voor subscription tiers ooit

PS+ essential
PS+ extra
PS+ premium

Misschien hadden ze gewoon de 'plus' moeten laten vallen, en essential 'basic' noemen of zo.

Niemand die uitkijkt naar Callisto Protocol? Weet er eigenlijk vrij weinig over, weinig media opgezocht of gelezen... Hopelijk ook een vleugje riddick sfeer?

• Daantsjie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:29
Voor de mensen die een premium hebben: Downloaden of streamen jullie games?

• ZesBarkiePK
Daantsjie schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:59:
Ik heb bijna alle Ratchet and Clank games gestreamd, maar die kon ik ook niet downloaden. Geen issues mee gehad, en ik heb niet bijzonder snel internet. 100 m/bit up en down. Verder gaat de voorkeur wel naar downloads uit, maar ik heb ook een 2TB SSD bijgeplaatst. Kan me voorstellen dat streamen een uitkomst bied als je PS4/5 opslag beperkt is.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Daantsjie schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:59:
Wanneer een game kan gedownload en geïnstalleerd worden, zie ik niet in waarom je zou streamen. Behalve dan om het onmiddellijk te kunnen beginnen spelen en je voor je eerste sessie niet wil wachten.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12 14:57
Don Juansen schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:17:
[...]

Ja die upgrade is gratis. Als je disc in PS5 stopt zal hij je vragen of je de PS5 upgrade wilt downloaden. Dus ga voor de PS4 versie, scheelt weer 10€!
Helaas is de bundel met PS5 en Horizon nu niet meer aantrekkelijk om Horizon te verkopen ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12 20:30
ik heb net een nieuwe PS5 en toen Horizon nog onderweg was Fallout 4 (disk versie, had ik nog liggen) geprobeerd te spelen, spel start op maar lijkt niet te werken. In het begin als je voor de spiegel staat kan ik niks, controller lijkt niet te reageren, heeft de versie die je bij PS+ Extra krijgt dat ook? Anders installeer ik die wel en verkoop ik FO4 disk versie.

EDIT: had beter moeten Googlen, het lijkt een zaak te zijn van uit en weer aanzetten, ofwel spel afsluiten en weer opstarten

[ Voor 14% gewijzigd door Svennie op 21-11-2022 10:03 ]

PSN ID: Svennie-NL

• ZesBarkiePK
addictive schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:21:
[...]

Ik heb hem net zelf besteld, is maandag hier oOo
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke snelheid je PS5 haalt met de SN850X? Laat maar even weten als je wilt? Het is een erg snelle SSD, dus ik ben wel benieuwd of het veel scheelt met mijn 980 Pro.

Cowboy_Henk schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 20:48:
[...]
Of toch? Want ik heb Miles Morales Ps4 editie op disc en als ik upgrade naar ps5 versie dan staat zowel ps5 als Ps4 editie geïnstalleerd. Als ik Ps4 versie verwijder dan wordt het na een tijd toch terug geïnstalleerd omdat de disc moet blijven insteken.
Niet helemaal waar. Op je startscherm zal inderdaad een icoon staan van zowel de PS4 versie als de PS5 versie. Komt omdat de PS4 disc erin zit en je daarnaast dus digitaal de PS5 versie geïnstalleerd hebt staan. Maar de PS4 versie staat niet geïnstalleerd, dus het neemt gelukkig niet 2x ruimte in beslag.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-12 01:02
ZesBarkiePK schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:07:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke snelheid je PS5 haalt met de SN850X? Laat maar even weten als je wilt? Het is een erg snelle SSD, dus ik ben wel benieuwd of het veel scheelt met mijn 980 Pro.
Ik heb hem zojuist binnen gekregen, en direct geinstalleerd. De read test gaf 6558 aan (+/- weet de twee laatste decimals niet meer, maar was hoger dan 6550)

Geen idee wat het zou moeten zijn, en of er een fimware update is die het sneller maakt?

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-12 08:45
Begin dit jaar heb ik een 1TB SN850 geïnstalleerd. Alle op de onboard SSD aanwezige data heb ik voor zover mogelijk naar deze nieuwe SSD verhuisd. Als standaard installatielocatie van games heb ik de PS5 ook naar de SN850 verwezen. Dit met als achterliggende gedachte om het aantal writes op de onboard (niet te verwisselen) SSD te beperken. Misschien heeft niet niet heel veel effect maar dit is nooit verkeerd lijkt mij.

Wel begon deze 1TB nu krap aan te voelen en de Black Friday aanbieding van de WD-store is behoorlijk scherp; €191,99 voor de 2TB SN850X met heatsink. Inclusief verzendkosten. Deze heb ik direct besteld en ligt nu op een ophaalpunt op mij te wachten :)

Wat betreft de snelheid die de PS5 rapporteert zou ik mij geen zorgen maken. Uit diverse testen blijkt dat dit een van de beste modellen is voor PS5 gebruik en verschillen zijn eerder meetbaar dan merkbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Danster75 op 21-11-2022 15:58 ]

addictive schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:20:
[...]

Ik heb hem zojuist binnen gekregen, en direct geinstalleerd. De read test gaf 6558 aan (+/- weet de twee laatste decimals niet meer, maar was hoger dan 6550)

Geen idee wat het zou moeten zijn, en of er een fimware update is die het sneller maakt?
Volgens mij gaat de PS5 zelf niet hoger dan dat, heb nog nooit gehoord dat iemand veel meer dan +/-6500 heeft gehaald

• ZesBarkiePK
addictive schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:20:
[...]

6550MB is al heel erg goed, en waarschijnlijk het maximaal haalbare. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit veel hoger gezien. Iedereen hier haalt +/- 6500MB met een goede SSD, er is een hoop info in dit topic over te vinden. Ik denk dat de drivers van de PS5 ook niet veel meer dan 6500MB doen. De interne PS5 SSD is gespecificeerd op 5500MB read. Dus wat dat betreft is het al een flinke upgrade.
Danster75 schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:56:
Begin dit jaar heb ik een 1TB SN850 geïnstalleerd. Alle op de onboard SSD aanwezige data heb ik voor zover mogelijk naar deze nieuwe SSD verhuisd. Als standaard installatielocatie van games heb ik de PS5 ook naar de SN850 verwezen. Dit met als achterliggende gedachte om het aantal writes op de onboard (niet te verwisselen) SSD te beperken. Misschien heeft niet niet heel veel effect maar dit is nooit verkeerd lijkt mij.

Wel begon deze 1TB nu krap aan te voelen en de Black Friday aanbieding van de WD-store is behoorlijk scherp; €191,99 voor de 2TB SN850X met heatsink. Inclusief verzendkosten. Deze heb ik direct besteld en ligt nu op een ophaalpunt op mij te wachten :)

Wat betreft de snelheid die de PS5 rapporteert zou ik mij geen zorgen maken. Uit diverse testen blijkt dat dit een van de beste modellen is voor PS5 gebruik en verschillen zijn eerder meetbaar dan merkbaar.
Doe je goed hoor, maar de interne SSD kan wel wat hebben. Alle games staan bij mij trouwens ook op de externe SSD. Maar meer omdat de externe SSD iets sneller is en benchmarks in Ratchet and Clank hebben laten zien dat je daarmee stabielere en soms ook hogere FPS neerzet in sommige scènes/levels. Dus toen ik dat zag was het voor mij al reden genoeg om alles te verplaatsen.

Zet je een game terug naar de interne opslag merk je trouwens wel dat het veel langer duurt. De schrijf snelheid van mijn 980 Pro is ook veel sneller dan de interne PS5 SSD.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-12 01:02
Ah perfect, dan is het helemaal goed - bedankt voor het bevestigen!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:02
Gelukkig, Evil West lijkt prima!

Ik ga wel even wachten wat de performance doet op console (PS4 in mijn geval).

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:10
Kwistnix schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:16:
Gelukkig, Evil West lijkt prima!
[YouTube: I strongly recommend: Evil West (Review) [4k PC]]
Ik ga wel even wachten wat de performance doet op console (PS4 in mijn geval).
Of toch niet zo prima?

https://youtu.be/zsX3v6bxpbc

• Kwistnix
  • Laatst online: 17:02
Ken die reviewer niet en ben het meestal, maar zeker niet altijd met SkillUp eens. Zal 'm eens kijken om te zien waarom ze zover uit elkaar liggen!

• Runaque
Kalder schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:28:
[...]

Volgens mij gaat de PS5 zelf niet hoger dan dat, heb nog nooit gehoord dat iemand veel meer dan +/-6500 heeft gehaald
Lijkt me ook dat de PS5 niet hoger dan die waarde kan of gaat! Ik heb ook een SSD in mijn console die toen bij de snelste waren en vond de snelheid in de console ook wat teleurstellend, maar ik ging er van uit dat het mogelijk ook nog beperkt werd op softwarematige basis! Op zich kan dat nog steeds zijn, Sony kennende unlocken ze naarmate de Playstation ouder wordt meer performance.

• Amos_x
Runaque schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:12:
[...]

Op zich kan dat nog steeds zijn, Sony kennende unlocken ze naarmate de Playstation ouder wordt meer performance.
Klopt niet. Tenzij je het hebt over een volledige andere console zoals een mid gen upgrade (ps5 pro).
De developers kennen de hardware steeds beter en kunnen beter ‘on the metal’ programmeren. Gewoon efficiëntere code/developers

Sony zit echt niet clocks en zo op te hogen met firmware updates gedurende de jaren. Die consoles zijn op een zekere specifieke spec gemaakt die scherp gedefinieerd is. Beeld je in, ze verhogen de clocks en de eerste batches consoles worden instabiel….

• Runaque
Amos_x schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:18:
[...]

Klopt niet. Tenzij je het hebt over een volledige andere console zoals een mid gen upgrade (ps5 pro).
De developers kennen de hardware steeds beter en kunnen beter ‘on the metal’ programmeren. Gewoon efficiëntere code/developers

Sony zit echt niet clocks en zo op te hogen met firmware updates gedurende de jaren. Die consoles zijn op een zekere specifieke spec gemaakt die scherp gedefinieerd is. Beeld je in, ze verhogen de clocks en de eerste batches consoles worden instabiel….
Sony heeft het bij de PS4 gedaan door "cores" te locken en naarmate de console ouder werd deze te ontgrendelen om wat meer performance te krijgen! De SSD is ook op die manier ontrgendeld geweest, doen ze ook met de processor net zoals destijds met de PS4! Meestal dienen ze voor taken in de achtergrond, maar uiteindelijk kunnen ze ook dienen om games beter te doen lopen.

https://www.businessinsid...t-means-2015-11?r=US&IR=T

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
edit. al gevonden.

[ Voor 119% gewijzigd door Farabi op 22-11-2022 14:58 ]

Niet eerder van de titel gehoord, maar ziet er best goed uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Raem op 22-11-2022 15:02 ]

Verwijderd

Runaque schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:29:
[...]

Sony heeft het bij de PS4 gedaan door "cores" te locken en naarmate de console ouder werd deze te ontgrendelen om wat meer performance te krijgen! De SSD is ook op die manier ontrgendeld geweest, doen ze ook met de processor net zoals destijds met de PS4! Meestal dienen ze voor taken in de achtergrond, maar uiteindelijk kunnen ze ook dienen om games beter te doen lopen.

https://www.businessinsid...t-means-2015-11?r=US&IR=T
Maar dat het met een oude generatie kon betekent niet dat dit natuurlijk nu ook gaat gebeuren. De cores waren gelocked voor achtergrondtaken, die ook worden geoptimaliseerd en verbeterd. De PS5 krijgt volgens mij alleen maar meer achtergrondtaken (zoals bijv. Discord) dus ik zou er niet zomaar aannemen dat ze het ook hier voor elkaar krijgen om extra performance er uit te persen.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dit is 1 van de China Hero Project games. Sony gaat deze en Convallaria zelf publishen als onderdeel van hun funding.

Ze zijn de Chinese markt ook erg aan het pushen en willen het aantal PS5 verkopen daar verdriedubbelen t.o.v. de PS4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZn-d5dmZFBSDdrH-L1UxV6cwHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQMxZmAaNZzqjKOWxFdnFvuA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cb_xQxfxHRct6MDGmL7GgoETxSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvpC2DTmdl9bmmzstAOEHlcG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben ook benieuwd naar de Koreaanse game Stellar Blade die ze publishen. Die vond ik in de SoP er erg goed uitzien.

[ Voor 8% gewijzigd door kazuka op 22-11-2022 16:03 ]

• Runaque
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:57:
[...]

Maar dat het met een oude generatie kon betekent niet dat dit natuurlijk nu ook gaat gebeuren. De cores waren gelocked voor achtergrondtaken, die ook worden geoptimaliseerd en verbeterd. De PS5 krijgt volgens mij alleen maar meer achtergrondtaken (zoals bijv. Discord) dus ik zou er niet zomaar aannemen dat ze het ook hier voor elkaar krijgen om extra performance er uit te persen.
Ben er vrij zeker van dat Sony nog zaken gelocked houd, een voorbeeld daarvan is de 1440p en VRR die men nog niet zo gek lang geleden beschikbaar hebben gemaakt! Dat was voorheen ook gewoon niet "aanwezig". Er staat ook op de doos van de PS5 8K branding, die zal nu ook nog niet beschikbaar zijn omdat dat soort TV's nog niet mainstream zijn en mogelijk zelfs niet eens dankzij de EU nog lang op zich mogen laten wachten door hun idiote energielabel en dat toestellen "verplicht" energie efficient moeten (of horen te) zijn.

Verwijderd

Runaque schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:14:
[...]

Ben er vrij zeker van dat Sony nog zaken gelocked houd, een voorbeeld daarvan is de 1440p en VRR die men nog niet zo gek lang geleden beschikbaar hebben gemaakt! Dat was voorheen ook gewoon niet "aanwezig". Er staat ook op de doos van de PS5 8K branding, die zal nu ook nog niet beschikbaar zijn omdat dat soort TV's nog niet mainstream zijn en mogelijk zelfs niet eens dankzij de EU nog lang op zich mogen laten wachten door hun idiote energielabel en dat toestellen "verplicht" energie efficient moeten (of horen te) zijn.
Oke maar dan hebben we misschien een andere definitie van 'locked'. Ik zeg namelijk niet dat Sony geen enkele ontwikkeling meer doet op de PS5, er komen zeker nog functies bij. Waar ik zelf niet zo in geloof is dat dit al jaren klaar is, maar dat ze er voor kiezen om het er niet in te doen. Ik ga er wel vanuit dat 1440p en VRR gewoon echt niet klaar waren, net zoals Discord nu gewoon nog niet klaar is.

Dat betekent niet dat het niet komt, uiteindelijk is 'release nu, afmaken doen we later wel' niet alleen voor games de standaard maar voor software in het algemeen wel de nieuwe standaard: neem een SCRUM master aan en het is nog een legitiem model ook ;) Dat functies er bij komen lijkt mij vooral een product van de huidige manier van releasen, niet perse dat alles al af is en dat het simpelweg een bitje aanzetten is.

Dus ja als je het hebt over of er nog functies ontwikkeld worden, waarschijnlijk wel, maar het lijkt me marketing technisch niet zo handig om je al zwakkere console nog minder kracht te geven zodat je over 2 jaar kunt zeggen 'verrassing, we zijn nu maar 0,2 TFLOPS minder sterk dan de Xbox'. Los van dat dit echt een voornamelijk op papier verschil is en ik de verschillen nog moet ontdekken, is het voor je marketing niet handig :)

• Farabi
  • Niet online
[...]
en mogelijk zelfs niet eens dankzij de EU nog lang op zich mogen laten wachten door hun idiote energielabel en dat toestellen "verplicht" energie efficient moeten (of horen te) zijn.
Ik vind die regel wel belangrijk. liever milieubewuste producten ipv meer meer en meer...

• Runaque
Farabi schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:54:
[...]

Ik vind die regel wel belangrijk. liever milieubewuste producten ipv meer meer en meer...
HDR is niet zo energiebewust als je zou denken hoor! En een 8K TV heeft ook vier keer meer pixels aan te sturen, wat ook meer energie kost. De enige moment dat dat ding niet zoveel energie slurpt is als je hem gewoon in zijn eco modus laat staan.

• cold_as_ijs
[...]
en mogelijk zelfs niet eens dankzij de EU nog lang op zich mogen laten wachten door hun idiote energielabel en dat toestellen "verplicht" energie efficient moeten (of horen te) zijn.
Gaat nu heel erg off-topic, maar stofzuigers zijn krachtiger en een heel stuk zuiniger geworden sinds de EU die idiote regel heeft ingevoerd ;)

Verder ben ik het wel met je eens dat er mogelijk wat rekenkracht vrijkomt. Wanneer de console werd ontworpen was het niet helemaal duidelijk wat game ontwikkelaars precies gaan gebruiken, zeker over de lifecycle van de console. Het opnieuw balanseren van processen bied dan mogelijkheden. Ook het streamen van assets direct van de SSD wordt nog veel te weinig gebruik van gemaakt, dus kan je niet precies voorspellen hoe het exact geoptimaliseerd dient te worden etc...

• ZesBarkiePK
Farabi schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:54:
[...]

Welnee die Europese regelgeving slaat nergens op, als het zo doorgaat kan je in de EU straks niet eens een 8K tv kopen.

Er zijn meer dan genoeg andere manieren om wat goeds voor het milieu te doen, als je daar behoefte aan hebt.

• cold_as_ijs
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:56:
[...]

Welnee die Europese regelgeving slaat nergens op, als het zo doorgaat kan je in de EU straks niet eens een 8K tv kopen.

Er zijn meer dan genoeg andere manieren om wat goeds voor het milieu te doen, als je daar behoefte aan hebt.
Er is op dit moment geen enkele regel die 8K tv's verbied.
Er is gewoon te weinig markt, geen content en ze zijn te duur voor de gewone sterveling. Maar zoals altijd is de EU de schuld geven veel makkelijker 8)7

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:34
cold_as_ijs schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:52:
[...]

Gaat nu heel erg off-topic, maar stofzuigers zijn krachtiger en een heel stuk zuiniger geworden sinds de EU die idiote regel heeft ingevoerd ;)

Verder ben ik het wel met je eens dat er mogelijk wat rekenkracht vrijkomt. Wanneer de console werd ontworpen was het niet helemaal duidelijk wat game ontwikkelaars precies gaan gebruiken, zeker over de lifecycle van de console. Het opnieuw balanseren van processen bied dan mogelijkheden. Ook het streamen van assets direct van de SSD wordt nog veel te weinig gebruik van gemaakt, dus kan je niet precies voorspellen hoe het exact geoptimaliseerd dient te worden etc...
Ja en merken als dyson hebben gewoon alles snoerloos gemaakt dan gaat die wet niet meer op dacht ik.
Dat een 8K scherm meer verbruikt door pixel aantal zoals hierboven is geschreven is trouwens ook een rare aanname.

Een oude 720p tv kan eenvoudig meer trekken dan een nieuwe oled.
Mijn nieuwe 55" oled is 2x zo zuinig als mijn 49' led tv.

• ZesBarkiePK
cold_as_ijs schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:01:
[...]

Er is op dit moment geen enkele regel die 8K tv's verbied.
Er is gewoon te weinig markt, geen content en ze zijn te duur voor de gewone sterveling. Maar zoals altijd is de EU de schuld geven veel makkelijker 8)7
Ik verzin het niet hoor. Heb ik op Tweakers gelezen.

review: 8k-tv's: wordt het nog wat? - Cijfers, content en energiedoemscenario

ZesBarkiePK schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:56:
[...]

Pricewatch: 8K Televisies

Ze zijn er al, dus wat is het probleem?
Goedkoopste zelfs al voor €900, maar ja dan wel nanocell

Mijn punt is, ze zijn al verkrijgbaar, en ze worden zelfs steeds goedkoper, energie kun je ook besparen door de backlight minimaal te houden en alle toeters en bellen kwa beeld en geluid uit te laten staan.
Maar waarom mag je geen 8k TV kopen als je wel een terrasverwarmer van 5000W mag kopen?

[ Voor 37% gewijzigd door Kalder op 22-11-2022 21:39 ]

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:57
Kalder schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:33:
[...]

[...]

Pricewatch: 8K Televisies

Ze zijn er al, dus wat is het probleem?
Goedkoopste zelfs al voor €900, maar ja dan wel nanocell

Mijn punt is, ze zijn al verkrijgbaar, en ze worden zelfs steeds goedkoper, energie kun je ook besparen door de backlight minimaal te houden en alle toeters en bellen kwa beeld en geluid uit te laten staan.
Maar waarom mag je geen 8k TV kopen als je wel een terrasverwarmer van 5000W mag kopen?
Ik snap z'n punt wel. 8K is totaal overbodig en lijkt een beetje op de megapixel race van jaren geleden bij camera's. Niemand die het verschil gaat zien op een normale kijkafstand tussen 4 of 8K.

Daarnaast is 4K nog amper de standaard in televisie land, dus het voelt onzinnig om nu alweer 'verder' te kijken naar 8K. Vergeet ook niet dat 8K een 4x zo hoge pixeldichtheid heeft dan 4K waardoor een back-light of OLED pixel veel feller moet branden voor dezelfde lichtopbrengst. Ook zal een gpu het veel moeilijker hebben om nog speelbare framerates op een 8K scherm te toveren. En in dat kader is het dus ook vrij onzinnig voor het milieu.
Wat mij betreft ligt de focus op hogere bitrates, beter HDR en 4K adoptatie in televisie land.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Gerwin89 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:41:
[...]

Ik snap z'n punt wel. 8K is totaal overbodig en lijkt een beetje op de megapixel race van jaren geleden bij camera's. Niemand die het verschil gaat zien op een normale kijkafstand tussen 4 of 8K.

Daarnaast is 4K nog amper de standaard in televisie land, dus het voelt onzinnig om nu alweer 'verder' te kijken naar 8K. Vergeet ook niet dat 8K een 4x zo hoge pixeldichtheid heeft dan 4K waardoor een back-light of OLED pixel veel feller moet branden voor dezelfde lichtopbrengst. Ook zal een gpu het veel moeilijker hebben om nog speelbare framerates op een 8K scherm te toveren. En in dat kader is het dus ook vrij onzinnig voor het milieu.
Wat mij betreft ligt de focus op hogere bitrates, beter HDR en 4K adoptatie in televisie land.
Ben het eens dat 8K zeker niet nodig is, misschien in de bioscoop, maar niet voor thuis, tenzij je een TV als muur wil ofzo. Op de huidige middelmaten TV's (55"-65") ga je denk ik echt geen onderscheid zien tussen 4 en 8k op een normale zitafstand of zelfs op redelijke korte afstand, misschien dat je het ziet als je er recht voor gaat staan maar niemand kijkt zo naar de TV. Wat betreft energie verspilling is gaming over het algemeen natuurlijk ook gewoon energieverspilling en kun je het beter niet doen als je je daar druk om maakt. Verder is 8K voor VR misschien ook nog wel een aanzienlijke upgrade, aangezien je dan letterlijk het scherm compleet voor je ogen hebt. En computers worden sneller, hoewel de marges kleiner worden, tegenwoordig word er ook op software matig vlak ontzettend effectief gewerkt waardoor er veel meer performance uit dezelfde hardware gehaald kan worden.

Laatste wat ik nog kwijt wil, computers draaien op stroom niet op gas, en stroom word steeds groener.

• Fenerf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-12 19:37
Goedennacht, ik wou mijn nieuw gekochtte m.2 ssd in mijn ps5 stoppen maar ik heb de kleine schroef een beetje 'verpest' nou vraag ik me af hoe ik dat er alsnog uit kan halen of kan ik ook een nieuw schroef en houder kopen en die dan gebruiken om mijn m.2 erin te krijgen.

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06:27
Fenerf schreef op woensdag 23 november 2022 @ 01:59:
Goedennacht, ik wou mijn nieuw gekochtte m.2 ssd in mijn ps5 stoppen maar ik heb de kleine schroef een beetje 'verpest' nou vraag ik me af hoe ik dat er alsnog uit kan halen of kan ik ook een nieuw schroef en houder kopen en die dan gebruiken om mijn m.2 erin te krijgen.
Meestal komt er in de SSD verpakking een extra schroefje oid. Je kunt nog altijd met een hele dunne schroevendraaier die geschikt voor SSD-schroefjes proberen de 'gestripte' schroef eruit te krijgen. Altijd juiuste gereedschap gebruiken.

• Mikeioso
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-08 21:46
Hallo allemaal,

Ik weet niet of het hier mag, maar ik zie door alle bomen het bos niet meer.

Ik zoek een ps5 Ssd van 1 TB. Nu zie ik uit meerdere tests verschillende ssd's voorbij komen. Bijvoorbeeld samsung 980 pro met heatsink & de western digital black sn850 1tb.

Welke is nou het beste? Ik nijg naar de samsung, echter zie ik hiervan reviews waarin staat dat deze geupdate moet worden via een PC voordat je hem in de ps5 doet. Ik heb geen pc dus mocht dit echt zo zijn is dit geen optie.

Ik hoor graag wat het beste is.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:29
@Mikeioso een 980 pro updaten is niet meer nodig tegenwoordig.

Ik gebruik deze ook en werkt perfect.

Bestellen, plaatsen, enjoy

• cold_as_ijs
@Mikeioso beide zijn goed. Gewoon de goedkoopste halen

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:36

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:53:
[...]
Goede tip! Ik was voor 22 euro klaar omdat ik maar tot eind dit jaar PlayStation Plus heb. Maar genoeg tijd om Stray te spelen en nog wat games die in dit abonnement zitten. Zie ik tegen eind dit jaar wel of ik verleng of terug ga naar Essential. Game aanbod is aanzienlijk maar veel overlap met de Xbox waar Gamepass Ultimate ook rond een tientje per maand zit (maar goedkoper kan). Vraag is dus of het de exclusives waard zijn. Nu met Stray is het wel een leuke binnenkomer :)
Wat ik eigenlijk wel wist is ook gebeurd. Ik heb tot volgend jaar december PlayStation Plus Premium. Door de 25% Black Friday korting nu "maar" 90 euro. Xbox Gamepass Ultimate had ik met de bekende truc afgesloten voor letterlijk een paar euro per maand, dan is Playstation Plus Premium in verhouding duur maar ook goed te praten omdat de concurrent zo geodkoop was. Kan ik toch nog rustig verder met Stray, trok me toch minder dan ik dacht. En dat er natuurlijk nog een hoop games toegevoegd mogen worden aan de collectie :)

Nu nog even over een SSD twijfelen. Ik had mijn zinnen eigenlijk gezet op de Seagate FireCuda 530. Ja, duurder dan de bekende Samsung 980 Pro of WD SN850 maar vond niet mainstream wel leuk om te doen. Helaas is de FireCuda de laatste dagen juist duurder geworden dan goedkoper. Misschien toch voor de Corsair MP600 Pro LPX gaan, stond als tweede op de lijst voor niet alledaags (maar net iets beter presterend dan genoemde Samsung en WD).

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 23-11-2022 07:52 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• bvsteyn
Bij de Lidl zijn nu ps4 games in de aanbieding, waaronder GoT, GoW, The last of us 1. Zijn deze interessant om te kopen als je een ps5 hebt? Krijg je dan ook gratis de update voor de ps5 voor je kiezen. Of is de specifieke ps5 versie beter?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
GoW krijgt een gratis update
GoT krijgt een fps update maar de upgrade met grafische verbetering moet je kopen samen met Iki island uitbreiding maar dat is sowieso het geld waard.
TLOU krijg volgens mij geen update omdat daar een complete remake van uitgekomen is due full price is.

• cold_as_ijs
GoT - PS5 patch is onderdeel van de IKI island dlc, kost 10 euro
GoW - alleen een gratis 60 fps mode op de PS5
TLOU1 - naar mijn weten geen PS5 update

Alle games zijn sowieso toppers en de moeite waard. GoW en TLOU 1 zitten ook in de psplus collectie, dus als je ps plus neemt krijg je ze “gratis” bij de PS5. Maar voor 10 euro per stuk heb je geen slechte deal

Overigens zie ik nu in de folder dat het TLOU 2 is ipv 1. Die heeft wel 60 fps mode op PS5. Zou wel eerst deel 1 spelen

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

FeaR schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:49:
[...]

Wat ik eigenlijk wel wist is ook gebeurd. Ik heb tot volgend jaar december PlayStation Plus Premium. Door de 25% Black Friday korting nu "maar" 90 euro. Xbox Gamepass Ultimate had ik met de bekende truc afgesloten voor letterlijk een paar euro per maand, dan is Playstation Plus Premium in verhouding duur maar ook goed te praten omdat de concurrent zo geodkoop was. Kan ik toch nog rustig verder met Stray, trok me toch minder dan ik dacht. En dat er natuurlijk nog een hoop games toegevoegd mogen worden aan de collectie :)

Nu nog even over een SSD twijfelen. Ik had mijn zinnen eigenlijk gezet op de Seagate FireCuda 530. Ja, duurder dan de bekende Samsung 980 Pro of WD SN850 maar vond niet mainstream wel leuk om te doen. Helaas is de FireCuda de laatste dagen juist duurder geworden dan goedkoper. Misschien toch voor de Corsair MP600 Pro LPX gaan, stond als tweede op de lijst voor niet alledaags (maar net iets beter presterend dan genoemde Samsung en WD).
Ik heb vorig jaar de Gigabyte Aorus gen4 7000s SSD gekocht, 2TB. Ook niet alledaags en was toen goedkoper dan de WD en Firecuda.

uitvoering: Gigabyte AORUS Gen4 7000s 2TB

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• FMS
  • Niet online

FMS

Gamemania heeft een actie waarbij je je oude DS kan inruilen voor een nieuwe zwarte DS + 20 bijbetaling. Geen slechte deal...

Mijn Launch DS doet het nog prima. Geen stick drift. De andere DS is nagenoeg nieuw. Enerzijds valt iets te zeggen over preventief een nieuwe controller halen (en zwart = cool), anderzijds heb ik misschien geluk met een zeer goede controller en moet ik niet de risico nemen dat ik nu een vrijdagmiddag model krijg. What to do…

Heeft iemand een foto van hoe een zwarte DS eruit ziet op de standaard PS5 DS charger?

[ Voor 8% gewijzigd door FMS op 23-11-2022 12:07 ]

• ZesBarkiePK
FMS schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:04:
Gamemania heeft een actie waarbij je je oude DS kan inruilen voor een nieuwe zwarte DS + 20 bijbetaling. Geen slechte deal...

Mijn Launch DS doet het nog prima. Geen stick drift. De andere DS is nagenoeg nieuw. Enerzijds valt iets te zeggen over preventief een nieuwe controller halen (en zwart = cool), anderzijds heb ik misschien geluk met een zeer goede controller en moet ik niet de risico nemen dat ik nu een vrijdagmiddag model krijg. What to do…

Heeft iemand een foto van hoe een zwarte DS eruit ziet op de standaard PS5 DS charger?
Ik vind het zelf niet zo mooi, heb er normaal twee witte op staan. En de kleurtjes liggen los op een tafel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mx1ExBSAeMQBsGUMu99zBw5wKeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7OMhVaFmB0CIszTbhc3pdeJ.jpg?f=fotoalbum_large

En nog even ter extra info, dat een zwarte controller geen garantie is op het nieuwe model.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NixR5QLy5ceKGSrq-vF92S2JW9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AA0XXDRpnLdNVcLWt4YT3Wx3.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het is wel een leuke actie, ik twijfel nu zelf ook om ze om te wisselen.

[ Voor 19% gewijzigd door ZesBarkiePK op 23-11-2022 13:11 ]

• FMS
  • Niet online

FMS

Inderdaad. Vind het ook niet mooi.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:55

spaceboy

Op grote hoogte

Thanks voor de melding. Ik ben gelijk naar de Gamemania gefietst. Bij mijn PS5 heb ik (in maart 2021) 2 controllers gekocht. Toen was alleen wit beschikbaar. Ik game vrij veel, dus die dingen zijn ruim anderhalf jaar oud en vrij intensief gebruikt. Ik had ook geluk dat ik nooit ellende heb gehad qua drifting. Wel een enkele keer dat een trigger wat bleef hangen.

Ze zijn in de winkel vrij uitgebreid getest op een bepaalde treshold, maar beide controllers kwamen er foutloos doorheen. Lekker gevoel, ze waren wit dus ook nog een beetje vies. :D Voor 40 euro heb ik nu én hagelnieuwe én een betere kleur.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• bvsteyn
bvsteyn schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:55:
Bij de Lidl zijn nu ps4 games in de aanbieding, waaronder GoT, GoW, The last of us 1. Zijn deze interessant om te kopen als je een ps5 hebt? Krijg je dan ook gratis de update voor de ps5 voor je kiezen. Of is de specifieke ps5 versie beter?
Het bleek idd TLOU II te zijn. Die heb ik dan ook maar gehaald voor de backlog. De PS5 versie van TLOU I heb ik voor Sinterklaas/verjaardag gevraagd.

Ik heb verder PS plus extra dus GoT en GoW heb ik maar laten liggen.. ;)

• Runaque

Zeker geen slechte deal als je van je oude controller af wil die stick drift heeft en niet onder de oude garantiewetgeving binnen genomen wordt! Dan los je het op door hun een "defecte" te bezorgen en jij loopt weg met een tweede of zelfs derde revisie van dat ding!

• Runaque
ZesBarkiePK schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:59:
[...]

Ik vind het zelf niet zo mooi, heb er normaal twee witte op staan. En de kleurtjes liggen los op een tafel.

[Afbeelding]

En nog even ter extra info, dat een zwarte controller geen garantie is op het nieuwe model.

[Afbeelding]

Maar het is wel een leuke actie, ik twijfel nu zelf ook om ze om te wisselen.
Ik heb de indruk, of toch het idee, dat de zwarte controller meer gevoeliger is aan vingerafdrukken en vegen..

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
TW3, current gen:

Bespreking van alle wijzigingen en nieuwe features:

[ Voor 38% gewijzigd door Chaoss op 23-11-2022 20:05 ]

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Runaque schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:14:
[...]

Zeker geen slechte deal als je van je oude controller af wil die stick drift heeft en niet onder de oude garantiewetgeving binnen genomen wordt! Dan los je het op door hun een "defecte" te bezorgen en jij loopt weg met een tweede of zelfs derde revisie van dat ding!
Je komt dáár denk ik niet mee weg. Ze testen hem in de winkel vrij goed op afwijkingen. 8)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

spaceboy schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:22:
[...]

Je komt dáár denk ik niet mee weg. Ze testen hem in de winkel vrij goed op afwijkingen. 8)
Controller open maken, thumbstick hardware schoonmaken, met perslucht, of desnoods schoonmaken met Isopropyl alcohol (in dit geval wel accu loskoppelen), kun je nat uitblazen, wel even goed laten drogen, meeste stick drift zal dan al verholpen zijn (echter blijven het potentiometers dus dit schoonmaak proces helpt maar tijdelijk meestal)
(Dit werkt alleen bij controllers waar stof of vuil de reden zijn voor de stick drift)

Ik heb zelf op die manier de pedalen van mijn oude G29 vaak gerepareerd, die hadden ook een vorm van drift door vervuilde potentiometers.

[ Voor 24% gewijzigd door Kalder op 23-11-2022 20:58 ]

• ZesBarkiePK
Runaque schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:16:
[...]

Ik heb de indruk, of toch het idee, dat de zwarte controller meer gevoeliger is aan vingerafdrukken en vegen..
Ja af en toe even een doekje met Blue Wonder overheen halen. Zo goed als nieuw.

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Ik heb een controller die ik nog niet heb gebruikt, ongeveer één jaar geleden gekocht.
Zou het een goed idee zijn om deze ook na te laten kijken en wellicht om te ruilen?
Thonz schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:56:
Ik heb een controller die ik nog niet heb gebruikt, ongeveer één jaar geleden gekocht.
Zou het een goed idee zijn om deze ook na te laten kijken en wellicht om te ruilen?
niet gebruikt, wat zou er dan mis mee moeten zijn? En waar moet er dan naar gekeken worden? Er zal waarschijnlijk nog niet eens stick drift plaats vinden dus lijkt me gewoon een werkende controller? Ze ruilen sowieso geen werkende controllers om. (Edit ohja nu bij GM tegen een betaling wel dus blijkbaar)
Maar dan heb je een werkende controller hoogst waarschijnlijk dus ja die zullen ze bij GM wel aannemen, kunnen zij die gewoon weer als nieuw verkopen :7

[ Voor 16% gewijzigd door Kalder op 23-11-2022 22:04 ]

Thonz schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:56:
Als je hem na een jaar nog niet gebruikt hebt zou ik die €20 ergens anders voor gebruiken.

• cold_as_ijs
@Thonz stickdrift komt door combi van slijtage door gebruik en vuil. Soms heb je ook gewoon pech. Ik heb 2 ps4 controllers die na 5 jaar 0 klachten vertoonde, en nu DS controllers die na 2 jaar nauwelijks klachten hebbwn. Eentje had even last van drift, maar dat heb ik (tijdelijk) opgelost.

• Farabi
  • Niet online
ik heb net een black dualsense controller besteld, kan ik van uit gaan dat dit het nieuwste revisie model is? ik las hier laatst dat je bij alle gekleurde modellen sowieso goed zat.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12 09:26

SD5k

>4&X

Farabi schreef op woensdag 23 november 2022 @ 23:37:
ik heb net een black dualsense controller besteld, kan ik van uit gaan dat dit het nieuwste revisie model is? ik las hier laatst dat je bij alle gekleurde modellen sowieso goed zat.
De zwarte die ik een maandje geleden hebt ontvangen was BDM-020, terwijl de BDM-030 ook al in omloop is. Maar verschil ga je sowieso niet merken, dat zit hem puur in hoe hij geproduceerd wordt.

Ik was in ieder geval blij dat het een BDM-020 was want de backbutton kit die ik heb werkt niet met BDM-030. :)

[ Voor 10% gewijzigd door SD5k op 24-11-2022 08:29 ]

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Dank voor de input. De controller blijft thuis!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Farabi schreef op woensdag 23 november 2022 @ 23:37:
Achterop, "FCC ID". Als die op een "A" eindigt is het de nieuwe revisie. Controllers gepost door ZesBarkiePK in "[PS5] PlayStation 5" eindigen op "1" en zijn daarmee nog de oudere met onder andere de dunnere veren voor adaptieve triggers.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

FeaR schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:33:
[...]

Achterop, "FCC ID". Als die op een "A" eindigt is het de nieuwe revisie. Controllers gepost door ZesBarkiePK in "[PS5] PlayStation 5" eindigen op "1" en zijn daarmee nog de oudere met onder andere de dunnere veren voor adaptieve triggers.
Thanks, nuttige info. De twee (nieuwe) controllers die ik gisteren bij die actie van GM heb omgeruild zijn inderdaad de A-revisie. Gisteren even een uurtje gegamed en voor mijn gevoel zijn ze ook een tikkie "robuuster", maar misschien komt dat omdat ze anderhalf jaar nieuwer zijn.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

spaceboy schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:46:
[...]
Thanks, nuttige info. De twee (nieuwe) controllers die ik gisteren bij die actie van GM heb omgeruild zijn inderdaad de A-revisie. Gisteren even een uurtje gegamed en voor mijn gevoel zijn ze ook een tikkie "robuuster", maar misschien komt dat omdat ze anderhalf jaar nieuwer zijn.
Ik gok dat de feel van een nieuwe controller onbewust veel doet. Als ik na x weken een keer wissel van controller krijg ik ook een semi nieuw gevoel terwijl de controllers dat zeker niet zijn. Zowel op Xbox als Playstation trouwens...

Mocht je iets zoeken om je aan te ergeren bij de "1A" controllers, check dit topic (of topic-reeks) op "thumb stick". Meer zeg ik niet voor ik het te specifiek maak, je merkt waar ik het over heb en je er aan gaat storen :P

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12 11:08
@FeaR Ben wel benieuwd waar je op doelt, ik vind/zie het zo snel niet ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

-SaveMe- schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:31:
@FeaR Ben wel benieuwd waar je op doelt, ik vind/zie het zo snel niet ...
thecompany in "[PS5] PlayStation 5"

[ Voor 80% gewijzigd door FeaR op 24-11-2022 09:36 ]

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12 11:08
Oh, dat. Ja dat heeft mijn Paarse ook. Maar ik stoor me er niet aan. En mijn rode heeft het weer niet, beide nieuwe revisie ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

-SaveMe- schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:35:
[...]
Oh, dat. Ja dat heeft mijn Paarse ook. Maar ik stoor me er niet aan. En mijn rode heeft het weer niet, beide nieuwe revisie ...
Gisteren een zwarte (1A) in handen gehad en die had het tikje ook. Het is niet alleen de paarse.

Moet wel gezegd worden dat ik echt allergisch ben voor dat soort geluiden. Standaard gedrag van de DualSense is bijvoorbeeld ook dat je de motor hoort tikken als er ingame (even) geen adaptieve triggers worden gebruikt. Bijvoorbeeld als je het menu in gaat. Gros van de mensen zal dat tikje niet horen of er wakker van liggen, ik vind het maar irritant :P

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:45
Weet iemand hoe ik snel naar de Media Gallery Manager kan gaan op een PS5?

Toevallig heb ik vandaag screenshots gemaakt (doe ik normaal nooit) en was ik opzoek hoe ik ze snel delen kon via de PS5 maar de enige manier was om via settings naar opslag , media gallery te gaan, moet snelelr kunnen toch?

Ik kon het nergens in menu snel vinden iig.

/edit:
Heb het nu ook enabled in PS App op mijn telefoon (auto upload) maar dan nog.

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 24-11-2022 10:20 ]

schumi2004 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:20:
Weet iemand hoe ik snel naar de Media Gallery Manager kan gaan op een PS5?

Toevallig heb ik vandaag screenshots gemaakt (doe ik normaal nooit) en was ik opzoek hoe ik ze snel delen kon via de PS5 maar de enige manier was om via settings naar opslag , media gallery te gaan, moet snelelr kunnen toch?

Ik kon het nergens in menu snel vinden iig.

/edit:
Heb het nu ook enabled in PS App op mijn telefoon (auto upload) maar dan nog.
Volgens mij kun je ook naar je gallery als je op de share knop drukt op de controller.

• paul99
  • Laatst online: 14:48
Hier wacht ik toch wel al een tijdje op. Heb een 2e playthrough begin dit jaar afgebroken omdat ik wilde wachten op de next gen update. Nu is het dan eindelijk zover. Kan ik hier mooi weer mee beginnen zodra ik GOW:Ragnarok uit heb :9

Toch wel mooi dat het (zo lijkt het iig) niet alleen een grafische upgrade is maar dat er ook daadwerkelijk verbeteringen in gameplay ed gedaan zijn. En ook nog eens gratis ook...
FeaR schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:36:
[...]
Moet wel gezegd worden dat ik echt allergisch ben voor dat soort geluiden. Standaard gedrag van de DualSense is bijvoorbeeld ook dat je de motor hoort tikken als er ingame (even) geen adaptieve triggers worden gebruikt. Bijvoorbeeld als je het menu in gaat. Gros van de mensen zal dat tikje niet horen of er wakker van liggen, ik vind het maar irritant :P
Het gaat toch niet echt om een hoorbare tik, maar eerder een voelbare tik ? Alsof er intern iets over een bump springt. Een van mijn controllers heeft het ook, en ik vind het best wel irritant, al merk er in het heetst van de strijd vrij weinig van, en is het pas goed merkbaar bij rustige zaken zoals over het scherm navigeren in menu's, en dergelijke.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-12 22:25
God of War Ragnarok uitgespeeld. Wat een prachtspel. Waar het eerste deel me halverwege begon te vervelen heb ik hier elke minuut van genoten. Na Elden Ring mijn goty.

• Amos_x
Vorige week een iPad Pro ontvangen, en ik merkte dat daar 3 maand Apple TV+ is bij ingegrepen. Geactiveerd, en omdat ik dan toch had geactiveerd meteen ook maar ingelogd op de ps5 app. Blijkt dat bij de ps5 ook 6 maand is inbegrepen :)

Nu had ik in de verste verte niet verwacht dat apple zou toelaten om beide ‘gifts’ te stacken, dus ik verwachtte me aan een melding: u heeft al 3 maand gratis geactiveerd dus niet mogelijk enz…

Blijkt dat stacken dus toch mogelijk was en dus tot augustus 2023 Apple TV+

Wel blij mee. Nu staat er niet echt veel op Apple TV+ maar de app ziet er mooi en bruikbaar uit. De beeldkwaliteit is top, en ik ben wel te vinden voor minder aanbod (meer kwaliteit boven kwantiteit). Ook de reden dat PS+ extra me meer aanspreekt dan bvb gamepass bvb. Een goede palet cleanser als je verder enkel Netflix hebt…

• cold_as_ijs
@Amos_x goed om te weten, ik heb nog tot ergens volgende maand om mijn gratis apple tv te activeren die bij de iphone zat. Dacht eerst voor 3 maanden ga ik het niet doen. Maar voor 9 maanden is het wel de moeite waard

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-12 23:34
Ik zit met een probleem. Ik heb op dit moment nog PS Plus Extra tot half december 2022. Ik wil nu verlengen naar PS Plus Essential (dus downgraden) per de afloopdatum, omdat het nu met een mooi prijsje kan.

Op verschillende manieren geprobeerd te 'stacken', o.a. door de verlenging te annuleren, maar niks lijkt te werken. Ik kan alleen verlengen met Extra, maar dat wil ik dus niet. Ik dacht dan maar een tegoed kaart kopen, maar bijv. Gamemania geeft feitelijk 2 PSN tegoed kaarten en dus geen verlenging.

Iemand nog een oplossing hiervoor? :)

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-12 20:28
Amos_x schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:54:
Vorige week een iPad Pro ontvangen, en ik merkte dat daar 3 maand Apple TV+ is bij ingegrepen. Geactiveerd, en omdat ik dan toch had geactiveerd meteen ook maar ingelogd op de ps5 app. Blijkt dat bij de ps5 ook 6 maand is inbegrepen :)

Nu had ik in de verste verte niet verwacht dat apple zou toelaten om beide ‘gifts’ te stacken, dus ik verwachtte me aan een melding: u heeft al 3 maand gratis geactiveerd dus niet mogelijk enz…

Ahh! vandaar _/-\o_

Ik dacht dat mijn proefperiode voor Apple TV eind oktober zou aflopen, net als Arcade.
Maar ik zag de einddatum van TV op eind april staan. Snapte er niets van.

De combi PS5 en Iphone 13 zal dit dan veroorzaakt hebben _/-\o_

Moet ook zeggen dat ik tot op heden nog geen uur Apple TV heb gebruikt :X

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:29
@Casual_T nope

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-12 23:34
Zucht.. Jammer, dank voor je reactie ;).

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-12 19:46
Amos_x schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:54:

Wel blij mee. Nu staat er niet echt veel op Apple TV+ maar de app ziet er mooi en bruikbaar uit. De beeldkwaliteit is top, en ik ben wel te vinden voor minder aanbod (meer kwaliteit boven kwantiteit). Ook de reden dat PS+ extra me meer aanspreekt dan bvb gamepass bvb. Een goede palet cleanser als je verder enkel Netflix hebt…
Thanks voor de heads-up, ook maar even gedaan!
Pagina: 1 ... 245 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord