• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-12-2025
Nohead schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:53:
[...]

Horizon ZD met de PS5 patch speelt prima hoor, 4k 60FPS. Ik zou de game er niet voor laten nu. Gewoon lekker aan beginnen ben je genoeg uurtjes zoet mee. Des te eerder je mag genieten van FW, want dat ziet er toch gelikt uit op de PS5. (ben zelf bijna klaar met ZD en dan nog snel de expansie tegen aan. FW is al geladen en klaar om te spelen :) )
Thanks! Dan ga ik daar mee aan de slag wanneer Uncharted en Ghosts of Tsushima zijn uitgespeeld (of althans vergevorderd).

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Hier eindelijk begonnen aan Tlou2 nadat ik Tlou part 1 weer eens had uitgespeeld.

Was wel onder de indruk van de Part 1 graphics, zeker het 4K met VRR speelde erg soepel. Dat mis je dan weer als je naar part 2 gaat met 1440p. Net een tikkeltje minder scherp. Ook de adaptive triggers mis je dan.

Wel erg onder indruk en paar wtf momenten gehad. Verhaal blijft toch goud hè. Straks weer verder spelen

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
Zorroberner schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:19:
[...]

Thanks! Dan ga ik daar mee aan de slag wanneer Uncharted en Ghosts of Tsushima zijn uitgespeeld (of althans vergevorderd).
Sla iki island niet over, ben je toch al gauw 60-100 zoet :D

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik snap waarom mensen hun fifa23 of cod code verkopen van hun ps5 bundel, maar het valt me op hoeveel mensen hun gow ragnarok code voor 3 tientjes verkopen.

Je zou denken 'thats the real thing' op een ps5.
Gekke wereld :P

• cold_as_ijs
Farabi schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:16:
Ik snap waarom mensen hun fifa23 of cod code verkopen van hun ps5 bundel, maar het valt me op hoeveel mensen hun gow ragnarok code voor 3 tientjes verkopen.

Die mensen verkopen het om fifa23 te kunnen kopen _O-

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:38
cold_as_ijs schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:59:
[...]

Die mensen verkopen het om fifa23 te kunnen kopen _O-
Haha echt he, mischien hebben ze kleine kids.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
@Farabi , hier is de vorige pagina’s een lange discussie over gevoerd. Het moet maar net je game zijn. Ook al vind ik GoW 2018 prima, ik ben er dit jaar/nu echt niet in de mood voor. Het zou dus ook meteen weggegeven worden in mijn geval.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Amos_x schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:24:
@Farabi , hier is de vorige pagina’s een lange discussie over gevoerd. Het moet maar net je game zijn. Ook al vind ik GoW 2018 prima, ik ben er dit jaar/nu echt niet in de mood voor. Het zou dus ook meteen weggegeven worden in mijn geval.
klopt, maar het lijkt of je een nintendo koop, maar geen zelda en mario erop speelt. kan natuurlijk. maar blijft vreemd >:)

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:37
Ik zou zo'n iemand zijn :+

Wat voor console moet je dan kopen om Fifa te willen spelen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywUfUZ3bN8zKiXYdv62gnrKbgwg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/alrPKSxFieNMds8zWJ7XiTUi.gif?f=user_large

Fijne jaarwisseling allemaal! Dat 2023 maar een gelukkig en gezond jaar mag worden voor iedereen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:38
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Gelukkig nieuwjaar iedereen!
Wiens voornemen was het ook om meer te gaan gamen dit jaar? :+
Of zijn er hier youngsters die juist wat moeten afkicken en het tegenovergestelde voorgenomen hebben?

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Gelukkig nieuwjaar!

Ik doe niet echt aan voornemens maar ik ga wel proberen meer te gamen :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• cold_as_ijs
De beste wensen
Ik ga proberen mijn PS4 backlog uit te spelen. Zijn nog 10 games, dus als ik niet teveel erbij koop moet dat te doen zijn. :P

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:01
Gelukkig nieuw jaar allemaal.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Micha_NL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:48
Gelukkig nieuw jaar iedereen. En meer gamen is een voornemen, maar betwijfel of het gaat lukken met de kleine man van 2 die hier door het huis heen vliegt 🙈

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:02
Gelukkig Nieuwjaar allemaal. Dit jaar ga ik een dag minder werken dus mijn voornemen voor 2023 is meer te gamen.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
bRuud83 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:38:
Gelukkig Nieuwjaar allemaal. Dit jaar ga ik een dag minder werken dus mijn voornemen voor 2023 is meer te gamen.
Gelukkig Nieuwjaar! Ik denk alleen dat die ene dag minder werken op een heel jaar, niet heel veel verschil gaat maken. :P

PSN: Mondaatje

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:02
Monda schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:58:
[...]

Gelukkig Nieuwjaar! Ik denk alleen dat die ene dag minder werken op een heel jaar, niet heel veel verschil gaat maken. :P
Nee dan krijg ik GOW: Ragnarok, FFVII:Intergrade, Horizon forbidden west. Nooit uitgespeeld en dan moet ik al het moois wat dit jaar uitkomt missen. Gelukkig is de vrije dag maal 52.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-12-2025

Aight!

'A toy robot...'

Zo die PS+ extra is wel de moeite waard. Komen steeds weer leuke titels voorbij.

Ik ben nu begonnen aan Evil Genius 2, als afwisseling voor Horizon Forbidden West. Evil Genius 1 grijs gespeeld vroeger, dus dit was een feest van herkenning. Werkt ook best prima met een controller.

Hopelijk komt er ooit een vervolg op Surviving Mars op de ps5. Dat vond ik ook heerlijk om te spelen.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Farabi schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:16:

Nou ja,… GoW (deeltje 1 dus) was voor mij gratis op de PS5 maar ik vind het toch allemaal niet zo geweldig. De game trekt mij totaal niet, maar andere PS titels zoals HZD en HFW deden dat wel.
En Ratchet & Clank natuurlijk :)

Voor ieder wat wils ;)
Ook is de PS5 het al waard om gekocht te worden om een lawaaierige PS4 pro te vervangen.

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-12-2025
Hann1BaL schreef op maandag 2 januari 2023 @ 08:50:
[...]
Voor ieder wat wils ;)
Ook is de PS5 het al waard om gekocht te worden om een lawaaierige PS4 pro te vervangen.
En het feit dat je heel snel in de actie zit. Waar ik met Horizon Zero Dawn op de PS4 vaak lang moest wachten (paar minuten) en laadschermen door moest, zit ik op de PS5 met de optie "resume activity" binnen een paar seconden in de game. En dat is nu met een kleine dochter in huis een hele uitkomst, want dan heb je toch meer aan een half-uurtje gamen dan voorheen.

Latin capital letter y with diaeresis

• Hann1BaL

Hann1BaL

YdieresiS schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:27:
[...]

En het feit dat je heel snel in de actie zit. Waar ik met Horizon Zero Dawn op de PS4 vaak lang moest wachten (paar minuten) en laadschermen door moest, zit ik op de PS5 met de optie "resume activity" binnen een paar seconden in de game. En dat is nu met een kleine dochter in huis een hele uitkomst, want dan heb je toch meer aan een half-uurtje gamen dan voorheen.
Kan het niet beter zeggen. Op de PS4 had je dan ook nog de updates waarvan het kopieren een half uur duurde. Heb je eindelijk even tijd om te gamen, want kids in bed en vrouw even een avondje weg, zit je naar een updatescherm te kijken :D

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Hann1BaL schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:00:
[...]

Kan het niet beter zeggen. Op de PS4 had je dan ook nog de updates waarvan het kopieren een half uur duurde. Heb je eindelijk even tijd om te gamen, want kids in bed en vrouw even een avondje weg, zit je naar een updatescherm te kijken :D
Ja dat zit helaas ook nog in PS4 games die je op de PS5 speelt. Schijtirritant...

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ps5 versie van gt7 heeft ook een hele lange update uitpakken of weet ik hoe het heet. Is dus niet alleen ps4 games. Misschien omdat er een ps4 versie is dat het daarom ook in ps5 versie zit. Maar het is bizar en erg irritant... Zeker omdat (bij mij)restmode 99% van de tijd updates niet installeert en pas update als ps5 aangaat..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
Zonet mijn ps5 binnen met ragnarok. Misschien een domme vraag: meerdere gezinsleden willen dit spel spelen. Allemaal met hun eigen voortgang uiteraard. Ik neem aan dat ik dan per gezinslid een ps5 account moet maken? Of werkt dit anders?

• v8power67

v8power67

kuwerti schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:23:
Zonet mijn ps5 binnen met ragnarok. Misschien een domme vraag: meerdere gezinsleden willen dit spel spelen. Allemaal met hun eigen voortgang uiteraard. Ik neem aan dat ik dan per gezinslid een ps5 account moet maken? Of werkt dit anders?
Inderdaad allemaal eigen account. Weet niet of de game digitaal is of disc. Maar als digitaal is activeren op je main account. Dit account als primair zetten op deze ps5. Dan kunnen de andere accounts alles spelen wat via dit account gekocht is. Als je ps plus wilt ook doen op hoofdaccount. Dan hebben alle andere accounts ook ps plus.

Edit:
Misschien ondersteunt het spel verschillende savegames. Dan kan je alles via 1 account doen. Maar denk iedereen eigen account beste is. Leuk eigen naam, avatar/profiel plaatje etc.

[ Voor 12% gewijzigd door v8power67 op 02-01-2023 16:33 ]

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:09
Inderdaad eigen accounts maken is het beste dan verdient iedereen ook eigen trofeeën.

Enige rottige is dan Sony geen flexibiliteit biedt met leeftijdsinstellingen, dus bij kids onder de 18 geven de meesten uit wanhoop een valse geb datum op, zodat ze wel online kunnen en dergelijke!

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025
kuwerti schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:23:
Dan kan je misschien gelijk ook ineens denken om de SSD opslag uit te bereiden als er meerdere gebruikers op de console gaan spelen en mogelijk eigen en andere games gaan downloaden en installeren. De standaard opslag is sneller vol dan je zou verwachten met games die vlotjes 100+Gb innemen.

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
bRuud83 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:38:
Dat klinkt als 'dure games'.. :)

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:40
WaterFire schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:28:
[...]

Dat klinkt als 'dure games'.. :)
Vrije tijd heeft ook waarde.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Kalder schreef op zondag 1 januari 2023 @ 04:45:
Wiens voornemen was het ook om meer te gaan gamen dit jaar? :+
Nou gaat lekker, ik zou zo goed beginnen met een paar races in GT7 maar mijn Sony tv heeft besloten er mee op te houden 'flashing red light of dead' :(

Chaoss schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:53:
[...]

Nou gaat lekker, ik zou zo goed beginnen met een paar races in GT7 maar mijn Sony tv heeft besloten er mee op te houden 'flashing red light of dead' :(
Oh das klote, mijn pa zijn Sony TV was vlak na de garantie ook stuk gegaan en heeft flinke korting gekregen op een nieuwe vanwege dat de TV niet de verwachte levensverwachting haalde.
Wel een mooi moment om meteen naar hdmi 2.1 te upgraden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 02-01-2023 21:02 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Deze is 7 jaar oud, ben bang dat ik dat niet voor elkaar krijg :P

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
rclahsen schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:48:
[...]

Vrije tijd heeft ook waarde.
Tuurlijk, vandaar de smiley. Maar ik wil niemand meer horen over een paar euro prijsverhoging op games als je er rond de tien procent van je salaris voor overhebt (weer een smiley ;))

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Iemand al gespot waar je de dual sense edge kan bestellen? Of alleen nog maar bij PlayStation?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:19

The Legend

*Plop*

Nou, hier een herintreder qua gaming, maar nog een n00b qua console gaming :+ Mijn laatste spel op de PC was Diablo 3 en qua shooter CoD:MW (die uit 2007 :p). Nu wilde ik het toch eens proberen, had de eindejaarsuitkering nog niet besteed en zag ineens voorraad bij de Mediamarkt. Als het toch niks blijkt is ‘ie nog wel weer een keer verkocht denk ik.

Gisteren begonnen met GoW. Wel ff wat anders dan ik gewend was, je zit een halve serie te kijken qua cutscenes :p De besturing moet ik echt nog onder de knie krijgen, dat valt nog niet mee. Ben dus ook benieuwd of dat goed genoeg gaat lukken (ik ben ook nog van het soort dat altijd heeft gezegd dat shooters op een console nergens op slaan, daar heb je een muis en toetsenbord voor nodig :+).

Offtopic: in de MM bundel zit een Qware Dual Charging. Daar zit gewoon een vaste USB-C kabel aan vast die ik de PS5 heb geprikt. Maar er zit ook nog een losse 3 meter USB-C kabel bij, waar is die eigenlijk voor?

Ik ben toch malle pietje niet!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

thunder8

Het gedonder begint weer.

The Legend schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:19:
..l.

Gisteren begonnen met GoW. Wel ff wat anders dan ik gewend was, je zit een halve serie te kijken qua cutscenes :p De besturing moet ik echt nog onder de knie krijgen, dat valt nog niet mee. Ben dus ook benieuwd of dat goed genoeg gaat lukken (ik ben ook nog van het soort dat altijd heeft gezegd dat shooters op een console nergens op slaan, daar heb je een muis en toetsenbord voor nodig :+).

Offtopic: in de MM bundel zit een Qware Dual Charging. Daar zit gewoon een vaste USB-C kabel aan vast die ik de PS5 heb geprikt. Maar er zit ook nog een losse 3 meter USB-C kabel bij, waar is die eigenlijk voor?
Je kan met CoD gewoon een toetsenbord en muis aansluiten en op die manier gamen. Werkt prima, doe ik ook. ;)

Het charging dock kan je met die 3 meter kabel ook gewoon aan een USB-C laadblokje doen ipv de PS5. Dan hoef je deze niet aan te laten staan om je controllers op te laden. Ik heb deze lader achter de bank staan, binnen handbereik.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• The Legend

The Legend

*Plop*

thunder8 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:24:
[...]

Je kan met CoD gewoon een toetsenbord en muis aansluiten en op die manier gamen. Werkt prima, doe ik ook. ;)

Het charging dock kan je met die 3 meter kabel ook gewoon aan een USB-C laadblokje doen ipv de PS5. Dan hoef je deze niet aan te laten staan om je controllers op te laden. Ik heb deze lader achter de bank staan, binnen handbereik.
De PS5 staat in de woonkamer, en een tobo en muis op de bank werkt denk ik nog slechter :p

Het chargingstation heeft een vaste kabel, die losse kabel kan daar niet aan vast.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

thunder8

Het gedonder begint weer.

The Legend schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:28:
[...]

De PS5 staat in de woonkamer, en een tobo en muis op de bank werkt denk ik nog slechter :p

Het chargingstation heeft een vaste kabel, die losse kabel kan daar niet aan vast.
Hier ook. Heb een klein Ikea plastic tafeltje naast de bank staan, met een mega mousepad erop geplakt. En toetsenbord ligt half op mijn schoot. Niet ideaal, maar werkt prima.

Mijn chargingstation van Qware heeft geen vast kabel, weet je zeker dat die kabel vast erin zit? Heb er zelfs een andere kabel in zitten dan meegeleverd was.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:25
Hann1BaL schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:00:
[...]

PS5 heeft dat ook met God of War Raknarok, updates stellen niks voor 200MB bijv en duurt echt lang.
Maar tot nu toe nog niet gehad bij ander spel, dus kan dus per spel denk ik verschillen(En schijnbaar grand turismo ook maar dat speel ik niet).

• The Legend

The Legend

*Plop*

thunder8 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:31:
[...]

Hier ook. Heb een klein Ikea plastic tafeltje naast de bank staan, met een mega mousepad erop geplakt. En toetsenbord ligt half op mijn schoot. Niet ideaal, maar werkt prima.

Mijn chargingstation van Qware heeft geen vast kabel, weet je zeker dat die kabel vast erin zit? Heb er zelfs een andere kabel in zitten dan meegeleverd was.
Yup, nog ff gekeken maar deze zit gewoon in een gegoten aansluiting in de behuizing.

Ik ga eerst maar eens gewoon oefenen met die controller, het schijnt toch te kunnen :p

Nog iets anders: ik had een PS4 van m’n broertje geleend met CoD, maar dat duurde dagen voordat ik daadwerkelijk kon spelen, omdat je eerst ik weet niet hoeveel updates moest draaien die super traag gingen. Dat viel me met de PS5 ontzettend mee, die updates gingen iig super snel.

[ Voor 18% gewijzigd door The Legend op 03-01-2023 09:40 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Carlos0_0 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:33:
[...]

PS5 heeft dat ook met God of War Raknarok, updates stellen niks voor 200MB bijv en duurt echt lang.
Maar tot nu toe nog niet gehad bij ander spel, dus kan dus per spel denk ik verschillen(En schijnbaar grand turismo ook maar dat speel ik niet).
Deze ervaring had ik laatst. CoD update van 12GB kwam binnen met 200 Mbit/s terwijl er 1Gbit/s beschikbaar is. Maar de download toen ik de game kocht ging wel gewoon met de maximale snelheid. Het lijkt dus dat je soms pech hebt en misschien te maken hebt met drukte.

Nu is 200 MB ongeacht de snelheid natuurlijk zo gedaan, of het moet wel heel erg langzaam gaan.

Verwijderd

Is nog steeds zo hoor. ;)
Ik vind alles heerlijk spelen met de controller behalve RTS en FPS dat speelt nog steeds zoveel lekkerder met m/k. Al is een FPS op de bank met een controller wel zeer relaxed.

Veel plezier met je PS5. :)

• Carlos0_0
Hann1BaL schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:39:
[...]

Deze ervaring had ik laatst. CoD update van 12GB kwam binnen met 200 Mbit/s terwijl er 1Gbit/s beschikbaar is. Maar de download toen ik de game kocht ging wel gewoon met de maximale snelheid. Het lijkt dus dat je soms pech hebt en misschien te maken hebt met drukte.

Nu is 200 MB ongeacht de snelheid natuurlijk zo gedaan, of het moet wel heel erg langzaam gaan.
Nou de download had ik geen problemen tot nu toe mee, dat gaat gewoon prima al heb ik niet jou snelheid.
Het installeren erna van de update duurt bij God of War best lang, en ik dacht echt maar kom op dit is toch geen 12gb die je hoeft te verwerken na de download :P(200mb ofzo uitpakken).

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:53

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Alleen al vanwege de Final Fantasy Pixel Remasters en de Suikoden 1 + 2 HD remasterer ben ik tevreden dit jaar, laat staan FF16, en nog andere waar ik ff niet op kan komen :9

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Jumpman
Carlos0_0 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:46:
[...]

Nou de download had ik geen problemen tot nu toe mee, dat gaat gewoon prima al heb ik niet jou snelheid.
Het installeren erna van de update duurt bij God of War best lang, en ik dacht echt maar kom op dit is toch geen 12gb die je hoeft te verwerken na de download :P(200mb ofzo uitpakken).
Het ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid files, veel kleine files duurt vaak ook langer. Daarbij installeert Sony, de patch in een nieuw game 'map' en doet vervolgens een CRC check (van het totaal), dan pas wordt de oude game 'map' verwijderd, dit kost meer tijd, maar zorgt er wel voor dat iedereen game versie op iedere console exact gelijk is, daarom duurt installeren altijd nog relatief lang na het downloaden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Carlos0_0
Jumpman schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:02:
[...]

Het ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid files, veel kleine files duurt vaak ook langer. Daarbij installeert Sony, de patch in een nieuw game 'map' en doet vervolgens een CRC check (van het totaal), dan pas wordt de oude game 'map' verwijderd, dit kost meer tijd, maar zorgt er wel voor dat iedereen game versie op iedere console exact gelijk is, daarom duurt installeren altijd nog relatief lang na het downloaden.
Ah oke ik vind het eigenlijk nooit lang duren, alleen in het geval van Raknarok vond ik het lang.
Maar het kan zijn idd dat die updates veel kleine files hebben, dat komt de snelheid van kopiëren niet ten goede :).

Verwijderd

Nou, hier een herintreder qua gaming, maar nog een n00b qua console gaming :+ Mijn laatste spel op de PC was Diablo 3 en qua shooter CoD:MW (die uit 2007 :p). Nu wilde ik het toch eens proberen, had de eindejaarsuitkering nog niet besteed en zag ineens voorraad bij de Mediamarkt. Als het toch niks blijkt is ‘ie nog wel weer een keer verkocht denk ik.

Als je niet echt van de verhalende games bent dan kan ik je Returnal op de ps5 aanraden. Een game die heerlijke gameplay heeft en weinig cutscenes.

Verwijderd

Hann1BaL schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:39:
[...]

Ik heb dit wel eens getest, want ik kwam er achter dat er een verschil zat tussen games en ook tussen patches. Op hetzelfde moment had ik een download aangezet om een volledige game te downloaden, toen kreeg ik 700Mbit/s. Zet ik dan een download van een patch aan kreeg ik ineens een fractie van die snelheid. Sowieso heb ik het idee dat patches trager downloaden dan volledige games. Daarnaast kan het ook per game verschillen. Ik heb het idee dat niet alles van de servers van Sony vandaan komt, maar wellicht ook wel eens direct van een uitgever/ontwikkelaar. Ik kan er de vinger nog niet op leggen, maar het heeft volgens mij weinig met drukte te maken, maar meer met de server waar je op dat moment van download.

• Jumpman
Ik zat eens naar die God of War: Ragnarok - Collector's Edition te kijken, maar een steelbook-hoes en een game voucher. :? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 03-01-2023 11:14 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
WaterFire schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:07:
[...]

Tuurlijk, vandaar de smiley. Maar ik wil niemand meer horen over een paar euro prijsverhoging op games als je er rond de tien procent van je salaris voor overhebt (weer een smiley ;))
Het probleem dat ik heb met duurder wordende games, is dat het extra geld niet naar de makers van de game gaat, maar naar de investors...

Verwijderd

addictive schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:13:
[...]

Het probleem dat ik heb met duurder wordende games, is dat het extra geld niet naar de makers van de game gaat, maar naar de investors...
Dat is wel heel kort door de bocht. De prijs gaat omhoog door de stijgende kosten, personeel wordt ook duurder. (Grootste kostenpost bij een game is toch echt personeelskosten). Die weer inflatiecorrectie en salarisverhogingen krijgen. Daarnaast is er een tekort aan personeel, dus personeel wat er is kan vragen wat hij wil.

Games worden daarnaast steeds groter en groter, hierdoor is er meer personeel nodig en duurt het langer om een game te ontwikkelen. Dus dat geld gaat deels zeker wel naar de makers van de game.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2023 11:34 ]

• cold_as_ijs
@addictive hoewel @Verwijderd wel een punt heeft gaat er zoals je zegt laatste jaarwn meer naar de investeerders. Maar dat komt voor uit het feit dat games groter worden, dus duurder om te ontwikkelen. Er moeten dus meer games verkocht worden om break even te draaien. Nu is het wel zo dat de games markt vele malen groter is geworden, maar de game moet natuurlijk wel aan slaan.
Oftewel investeringen zijn vele malen hoger als 10-20 jaar geleden, maar de risico’s zijn ook vele malen hoger geworden. Hierdoor wordt gewoon een hogere vergoeding afgedongen. Dus gek genoeg is het resultaat dus investeerders hogere winsten maken hierdoor, er veel minder wordt geëxperimenteerd door ontwikkelaars, sterker nog je ziet dat veel games op elkaar lijken qua mechanics.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:02:
@addictive hoewel @Verwijderd wel een punt heeft gaat er zoals je zegt laatste jaarwn meer naar de investeerders. Maar dat komt voor uit het feit dat games groter worden, dus duurder om te ontwikkelen. Er moeten dus meer games verkocht worden om break even te draaien. Nu is het wel zo dat de games markt vele malen groter is geworden, maar de game moet natuurlijk wel aan slaan.
Oftewel investeringen zijn vele malen hoger als 10-20 jaar geleden, maar de risico’s zijn ook vele malen hoger geworden. Hierdoor wordt gewoon een hogere vergoeding afgedongen. Dus gek genoeg is het resultaat dus investeerders hogere winsten maken hierdoor, er veel minder wordt geëxperimenteerd door ontwikkelaars, sterker nog je ziet dat veel games op elkaar lijken qua mechanics.
Klopt ook zeker. Het risico wordt steeds groter omdat de investering hoger is dan voorheen. Dus de investeerders willen ook een hogere ROI in return. De investeerders nemen het risico wanneer een game slecht verkoopt, die moeten dan het verlies pakken. Daarom vind ik het soms iets te makkelijk om maar aan te geven dat het geld niet bij de makers terechtkomt. Want dat is veel genuanceerder.

Net zoals wat je vaak op Tweakers hoort dat Sony geldwolven zijn omdat ze een tientje meer vragen voor een game. Daartegenover staat wel dat ze goed met hun personeel omgaan. Gow ragnarok is zonder crunch ontwikkeld. Dat is een punt wat belangrijk voor ze is. Betekent wel dat de ontwikkeling iets langer duurt en meer geld kost. Is het dan zo vreemd dat Sony een gezonde marge er aan over wilt houden. Dit zorgt er ook weer voor dat het personeel het beter heeft.

Het is altijd zo hypocriet, omdat de mensen die roepen dat Sony geldwolven zijn wel vervolgens alles bij Amazon kopen. Als er iemand slecht voor zijn personeel zorgt dan is het Amazon wel, voor de consument levert het een goede prijs op. Maar al het geld stopt Amazon in eigen zak en er gaat vrij weinig naar het personeel.

Verwijderd

De consument moet uiteindelijk aangeven wat een acceptabel bedrag is voor een game. Ik vind 80euro behoorlijk uit de klauwen lopen gevoelsmatig maar dat zal bij iedereen anders zijn. Straks krijg je 100euro met het bericht: geen crunch, extra zwangerschapsverlof en we schenken aan goede doelen. :P

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-12-2025
Je moet ook kijken waar je je games koopt. Ik heb nooit 80€ voor een game betaald. Ragnarok PS5 versie heb ik gekocht voor 67€. Dat is de eerste keer dat ik in 5-6 jaar dat ik een game koop bij release. Een collega had het bij de release gekocht. Ik kon dus niet achterblijven :).

Alle games koop ik enkel bij PSN sales.

• SynthCat
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-01-2024
De service van Sony laat ook te wensen over.

Aangemeld voor een PS5 maar nooit reactie gekregen. Vervolgens worden ze aangeboden op de site en grijp ik mis.

Even support bellen maar helaas krijg ik niemand aan de lijn. Dan maar in de chat hangen.. inmiddels 2 uur aan het wachten, even snel een drankje pakken en naar de wc.. je raad het al. Drommels! Chat afgesloten.

Opnieuw proberen. Mag niet van Sony. Even uurtje wachten.. Ja het mag weer! Weer 2 uur in de wacht en hop wordt er meteen na verbinding uitgegooid. Zucht
SynthCat schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:42:
De service van Sony laat ook te wensen over.

Aangemeld voor een PS5 maar nooit reactie gekregen. Vervolgens worden ze aangeboden op de site en grijp ik mis.

Even support bellen maar helaas krijg ik niemand aan de lijn. Dan maar in de chat hangen.. inmiddels 2 uur aan het wachten, even snel een drankje pakken en naar de wc.. je raad het al. Drommels! Chat afgesloten.

Opnieuw proberen. Mag niet van Sony. Even uurtje wachten.. Ja het mag weer! Weer 2 uur in de wacht en hop wordt er meteen na verbinding uitgegooid. Zucht
En op welke reactie had je precies gehoopt? Dat er nog wel ergens een verdwaalde PS5 in het magazijn lag voor jou?

• SynthCat
Raem schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:46:
[...]

En op welke reactie had je precies gehoopt? Dat er nog wel ergens een verdwaalde PS5 in het magazijn lag voor jou?
Ja helemaal speciaal voor mij! ;)

Misschien dat ze even kunnen uitleggen waarom ik nooit mail van ze heb ontvangen dat terwijl ze wel units via de site aan het verkopen waren. Of is zoiets al te veel gevraagd? Zij bieden die service toch zelf aan of niet dan?

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
SynthCat schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:17:
[...]

Ja helemaal speciaal voor mij! ;)

Misschien dat ze even kunnen uitleggen waarom ik nooit mail van ze heb ontvangen dat terwijl ze wel units via de site aan het verkopen waren. Of is zoiets al te veel gevraagd? Zij bieden die service toch zelf aan of niet dan?
Succes daarmee!
De servicedesk van Sony is belabberd en die zullen jouw echt geen tekst en uitleg gaan geven waarom jij niet de kans gehad heb er 1 te kopen of dat je nooit benaderd bent.

Ik heb zelf ook al eens een aanvaring gehad met Sony omdat ik een niets zeggende waarschuwing gehad had en heb dit uiteindelijk middels dreiging van GDPR en persoonlijke data over mij boven water gekregen via Sony UK want de Servicedesk gaf een grote bek en vonden zich meer dan jij als domme consument die dit zelf had moeten weten daarnaast zou de daadwerkelijke data volgens hun niet bestaan en wenste ze mij succes hier achter te komen.

Dikke vinger naar hun want dat is dus wel gelukt maar vraag niet hoe.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 03-01-2023 16:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:01:
De consument moet uiteindelijk aangeven wat een acceptabel bedrag is voor een game. Ik vind 80euro behoorlijk uit de klauwen lopen gevoelsmatig maar dat zal bij iedereen anders zijn. Straks krijg je 100euro met het bericht: geen crunch, extra zwangerschapsverlof en we schenken aan goede doelen. :P
Je betaald bij de Pathe tegenwoordig 17 euro voor een imax film. Die vaak max 3 uur duurt. Is 80 euro dan teveel gevraagd voor een game waar je wellicht 30 uur jezelf mee kan vermaken?

Als de consument 50 euro een acceptabel bedrag vindt en daar staat een afname van 2 miljoen games tegenover. Dan krijg je gewoon een minder uitgebreide game dan dat je er 80 euro voor betaald.

If you pay peanuts, you get monkeys.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2023 16:36 ]

Verwijderd

Chanfan schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:17:
Je moet ook kijken waar je je games koopt. Ik heb nooit 80€ voor een game betaald. Ragnarok PS5 versie heb ik gekocht voor 67€. Dat is de eerste keer dat ik in 5-6 jaar dat ik een game koop bij release. Een collega had het bij de release gekocht. Ik kon dus niet achterblijven :).

Alle games koop ik enkel bij PSN sales.
Daarom koop ik altijd op disc. Prijzen verschillen ook per retailer idd.

• SynthCat
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:29:
[...]

Je betaald bij de Pathe tegenwoordig 17 euro voor een imax film. Die vaak max 3 uur duurt. Is 80 euro dan teveel gevraagd voor een game waar je wellicht 30 uur jezelf mee kan vermaken?

Als de consument 50 euro een acceptabel bedrag vindt en daar staat een afname van 2 miljoen games tegenover. Dan krijg je gewoon een minder uitgebreide game dan dat je er 80 euro voor betaald.

Meer betalen betekend niet perse een betere game. Er zijn genoeg kleine studios met games tegen vele lagere prijzen die dat meermaals hebben bewezen. Als je kijkt naar die winst die gemaakt wordt is het helemaal duidelijk dat daar echt wel iets af kan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:29:
[...]

Als je per uur gaat rekenen is het niet duur en zo kun je op allerlei manieren gaan rekenen uiteindelijk blijft het een persoonlijke keus wat je een aanvaardbaar bedrag vind. Ik moet wel bekennen dat een nieuwe Uncharted voor 80 euro gewoon in huis komt overigens maar dat is dan ook een van m’n favoriete games. Mindere games lekker via PS plus of in de aanbieding. Prima zo. :)

• SynthCat
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:55:
[...]

Als je per uur gaat rekenen is het niet duur en zo kun je op allerlei manieren gaan rekenen uiteindelijk blijft het een persoonlijke keus wat je een aanvaardbaar bedrag vind. Ik moet wel bekennen dat een nieuwe Uncharted voor 80 euro gewoon in huis komt overigens maar dat is dan ook een van m’n favoriete games. Mindere games lekker via PS plus of in de aanbieding. Prima zo. :)
Komt er een nieuwe Uncharted of hoop je op een nieuwe? Naughty Dog is toch wel mijn grootste favoriet als het op games aankomt. :)

Verwijderd

SynthCat schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:00:
[...]

Komt er een nieuwe Uncharted of hoop je op een nieuwe? Naughty Dog is toch wel mijn grootste favoriet als het op games aankomt. :)
Ik hoop er sowieso op! ND hoort voor mij ook bij de top.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:55:
[...]

Daarnaast is het ook een keuze of je een game day one wilt spelen. Je kan ook een half jaar wachten en minder dan de helft betalen. Maar veel mensen hebben last van FOMO en willen die game direct hebben.

Verwijderd

SynthCat schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:54:
[...]

Meer betalen betekend niet perse een betere game. Er zijn genoeg kleine studios met games tegen vele lagere prijzen die dat meermaals hebben bewezen. Als je kijkt naar die winst die gemaakt wordt is het helemaal duidelijk dat daar echt wel iets af kan.
Zeker waar. Maar die games van kleinere studios zijn wel qua speelduur een stuk minder (uitzonderingen daar gelaten). Kijk naar stray. Die game kan je binnen 3 uur uitspelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:12:
[...]

Daarnaast is het ook een keuze of je een game day one wilt spelen. Je kan ook een half jaar wachten en minder dan de helft betalen. Maar veel mensen hebben last van FOMO en willen die game direct hebben.
Eens.
Mij maakt het bijvoorbeeld helemaal niets uit of ik GoW pas na een jaar speel.

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:59
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:42:
[...]

Eens.
Mij maakt het bijvoorbeeld helemaal niets uit of ik GoW pas na een jaar speel.
Inderdaad, zo zie ik het ook. Na een jaar is het misschien niet meer gloednieuw, maar het is wel nieuw voor mij 😃

PSN: Zwartkijker

• v8power67

v8power67

SynthCat schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:00:
[...]

De recentste rumours rondom Uncharted is dat het door een nieuwe studio gemaakt word. En dat naughty dog bezig is met een nieuwe game. Las ook ergens laatst dat ze niet met tlou3 bezig zouden zijn. Dus misschien een nieuwe ip? Zou wel welkom zijn. Anderzijds een nieuwe ND Uncharted zou ik ook niet erg vinden. Van een nieuwe studio vrees ik dat het niet de sfeer en kwaliteit van de ND games zal hebben. Uncharted 2 en 4 staan heel hoog bij mij. Echt beide bizar goede games! Lost legacy ook btw.

• SynthCat
v8power67 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:03:
[...]

De recentste rumours rondom Uncharted is dat het door een nieuwe studio gemaakt word. En dat naughty dog bezig is met een nieuwe game. Las ook ergens laatst dat ze niet met tlou3 bezig zouden zijn. Dus misschien een nieuwe ip? Zou wel welkom zijn. Anderzijds een nieuwe ND Uncharted zou ik ook niet erg vinden. Van een nieuwe studio vrees ik dat het niet de sfeer en kwaliteit van de ND games zal hebben. Uncharted 2 en 4 staan heel hoog bij mij. Echt beide bizar goede games! Lost legacy ook btw.
Ah ja als een andere studio ermee aan de haal gaat verlies ik ook meteen het vertrouwen. Uncharted was toch wel iets magisch (net als hun andere titels). Straks maken ze er een soort hedendaagse Tomb Raider van. :X
SynthCat schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:35:
[...]

Ah ja als een andere studio ermee aan de haal gaat verlies ik ook meteen het vertrouwen. Uncharted was toch wel iets magisch (net als hun andere titels). Straks maken ze er een soort hedendaagse Tomb Raider van. :X
Uncharted op de Vita is echt een prima game! Afhankelijk van de studio hoeft Uncharted van mij niet perse door Naughty Dog gemaakt te worden.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:12:
[...]

Waarom moeten we dat nu weer FOMO gaan noemen? Die PS5 staat toch niet bij ons in huis voor de Netflix app?

Als ik denk een goede game te zien ga ik niet eerst een half jaar wachten op een sale omdat ik het dan een paar tientjes goedkoper kan spelen. Of omdat ik anders kennelijk FOMO heb.

Alle games waar ik naar uitkijk daar komt de digital deluxe van in huis, of het nou een grote of een kleine titel is. Ik steun de makers van de game daarmee graag en vind de extra content altijd leuk om er bij te hebben.

Simpelweg omdat ik graag veel wil gamen op de PS5 (zeker rond deze tijd van het jaar) en graag goede single player games speel. GoW is daar ook wel meteen een perfect voorbeeld van, ik heb er dik 60 uur ingestopt. Ik zou niet weten waar ik voor hetzelfde geld zoveel uur entertainment krijg.
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:30:
[...]

Daarom koop ik altijd op disc. Prijzen verschillen ook per retailer idd.
Dit blijft de beste manier als iemand kosten op games wilt besparen. Op de Nintendo Switch heb ik bijvoorbeeld alle games fysiek gekocht. Ik haat het wisselen van game cards, maar Nintendo heeft helaas nooit goede sales zoals Sony.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:53

Superkiwi

Hoi doei

ZesBarkiePK schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:05:
[...]
GoW is daar ook wel meteen een perfect voorbeeld van, ik heb er dik 60 uur ingestopt. Ik zou niet weten waar ik voor hetzelfde geld zoveel uur entertainment krijg.
Klinkt alsof je nog nooit Snowrunner hebt gespeeld :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Verwijderd

ZesBarkiePK schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:05:
[...]

Waarom moeten we dat nu weer FOMO gaan noemen? Die PS5 staat toch niet bij ons in huis voor de Netflix app?

Als ik denk een goede game te zien ga ik niet eerst een half jaar wachten op een sale omdat ik het dan een paar tientjes goedkoper kan spelen. Of omdat ik anders kennelijk FOMO heb.
Het is toch gewoon FOMO? Je kan ook gewoon andere games van je backlog spelen i.p.v. de game die vandaag uitkomt. Dan loop je een half jaartje achter op de rest.

Het is een keuze om de game nu te kopen of over een half jaar. Als ik mijn hele backlog afwerk voordat ik een nieuwe game koop dan ben ik twee jaar verder. Mensen willen nou eenmaal graag de nieuwste game spelen die net op de markt is gekomen. Is niks ergs aan, zo zitten mensen nou eenmaal in elkaar. Ik koop ook vaak genoeg games op releasedate.

• ZesBarkiePK
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:27:
[...]

Het is toch gewoon FOMO? Je kan ook gewoon andere games van je backlog spelen i.p.v. de game die vandaag uitkomt. Dan loop je een half jaartje achter op de rest.

Het is een keuze om de game nu te kopen of over een half jaar. Als ik mijn hele backlog afwerk voordat ik een nieuwe game koop dan ben ik twee jaar verder. Mensen willen nou eenmaal graag de nieuwste game spelen die net op de markt is gekomen. Is niks ergs aan, zo zitten mensen nou eenmaal in elkaar. Ik koop ook vaak genoeg games op releasedate.
Ik begrijp niet wat je backlog aan games er mee te maken heeft, iedereen heeft denk nog wel wat liggen.
Maar misschien begrijp ik het gewoon niet.

Als ik nu Avatar in de bioscoop wil zien heb ik dan ook FOMO omdat ik niet wacht totdat de film op een streaming dienst staat?

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Verwijderd

ZesBarkiePK schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:40:
[...]

Ik begrijp niet wat je backlog aan games er mee te maken heeft, iedereen heeft denk nog wel wat liggen.
Maar misschien begrijp ik het gewoon niet.

Als ik nu Avatar in de bioscoop wil zien heb ik dan ook FOMO omdat ik niet wacht totdat de film op een streaming dienst staat?
Als je nog 5 games in je backlog hebt zitten die je al bezit, dan maak je alsnog de keuze om de nieuwste game te kopen en te spelen. Dat bedoel ik met de backlog. Je had op dat moment ook de keuze kunnen maken om die 5 games eerst te spelen en dan pas die "nieuwe" game te kopen. Zo ben je goedkoper uit, maar mensen willen nu eenmaal direct het nieuwste spelen. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar.

Het voorbeeld van de bios vind ik een ander verhaal. In de bios heb je een andere ervaring van de film dan thuis. Voor de betreffende game blijft de ervaring hetzelfde, alleen dan een half jaar later.

• ZesBarkiePK
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:53:
[...]

Als je nog 5 games in je backlog hebt zitten die je al bezit, dan maak je alsnog de keuze om de nieuwste game te kopen en te spelen. Dat bedoel ik met de backlog. Je had op dat moment ook de keuze kunnen maken om die 5 games eerst te spelen en dan pas die "nieuwe" game te kopen. Zo ben je goedkoper uit, maar mensen willen nu eenmaal direct het nieuwste spelen. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar.

Het voorbeeld van de bios vind ik een ander verhaal. In de bios heb je een andere ervaring van de film dan thuis. Voor de betreffende game blijft de ervaring hetzelfde, alleen dan een half jaar later.
Oh ja precies. Dan heb ik eerlijk gezegd wel een beetje FOMO. Thanks voor de uitleg.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

DarkSide

theres no place like ::1

ik vind FOMO meer van ik wil geen 80,- uitgeven. Maar wil wel mee chatten op een forum en dus koop ik maar (met tegenzin) de game. Dan kan ik mee doen met de rest

Als je gewoon lekker wilt gamen en dat is toevallig een game die net uit is of nog full price is. Wil dat in mijn optiek niet beteken dat je FOMO hebt.

Ik kan prima nog NFS op de backlog hebben, maar geen zin in een race game hebben.
Of als ik net uren in een FPS heb zitten dat ik denk ik heb zin in een avonturen game.
En dat die dan nog duurder is....soit

[ Voor 3% gewijzigd door DarkSide op 03-01-2023 21:33 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Ik koop wel sommige games bij release omdat ik last heb van FORS. Fear of reading spoilers.

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:53:
[...]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Een game spelen op releaseday geeft voor mij wel een andere ervaring dan (veel) later. Rond de releasedatum speelt "iedereen" de game en is het leuker om ervaringen en tips en tricks uit te wisselen. Ook is de game dan nog niet helemaal uitgekauwd qua meest efficiente speelwijze (meta) etc. Ik speel nu een game die 5 jaar oud is en mis wel die interactie met de community, want niemand speelt t meer.

Om nog niet te spreken over patches die gameplay positief/negatief kunnen beinvloeden of multiplayer games waar het moeilijker kan worden om een lobby te vinden etc.

Verwijderd

Thijs schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:08:
[...]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Een game spelen op releaseday geeft voor mij wel een andere ervaring dan (veel) later. Rond de releasedatum speelt "iedereen" de game en is het leuker om ervaringen en tips en tricks uit te wisselen. Ook is de game dan nog niet helemaal uitgekauwd qua meest efficiente speelwijze (meta) etc. Ik speel nu een game die 5 jaar oud is en mis wel die interactie met de community, want niemand speelt t meer.

Om nog niet te spreken over patches die gameplay positief/negatief kunnen beinvloeden of multiplayer games waar het moeilijker kan worden om een lobby te vinden etc.
Ik sta daar heel anders in. Ik speel ook nog gewoon retro games van 30 jaar geleden. Geen problemen mee.

• ZesBarkiePK
[...]

Ik heb afgelopen jaar helaas niet de beste ervaring met games op release spelen.

Gotham Knights was zo slecht geoptimaliseerd, dat ik met pijn en moeite de campaign uitgespeeld heb. Dankzij fast travel heb ik mij weten te redden. Door de wereld rijden of vliegen deed pijn aan mijn ogen want de game wist geen stabiele 30 FPS vast te houden. Nu kan je de game voor 30 euro kopen, ik had 90 euro betaald. Nog steeds spijt van, de volgende game van deze studio pre order ik niet meer.

Met God of War Ragnarök zat het bijbehorende topic alleen maar vol met negatieve opmerkingen en dezelfde slome mini reviews, niemand die echt tips uitwisselde over bijvoorbeeld goede armor sets, of builds, geheime locaties en dat soort dingen.

Hogwards staat ook in de pre-order, maar dan hoop ik dat het topic daarvan meer nuttige informatie bevat dan met God of War Ragnarök.

• Thijs
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:50:
[...]

Ik sta daar heel anders aan. Ik speel ook nog gewoon retro games van 30 jaar geleden. Geen problemen mee.
Dat zeg ik ook niet. Ik speel ook voornamelijk oudere games, want ik speel liever een goede oudere game dan een matige nieuwe game. Maar de ervaring is zeker anders, althans voor mij dan.

Grappig dat je retrogames aanhaalt. Daar is het verschil juist enorm. De ervaring van een Super Mario World nu spelen is namelijk heel anders dan 30 jaar terug toen ie net nieuw was. Maar dat heeft dan weer andere redenen dan wat ik in mijn vorige post aanhaalde.
[...]
Hier zit voor mij juist persoonlijk een (klein) dilemma. De meeste titels van Playstation Studios speel ik graag bij release. Niet omdat de hype dan het grootsts is, maar omdat in altijd enorm uitkijk naar deze games en ik er erg van geniet.
En dus ook serieus in bijvoorbeeld het geval van TLOU2 om niet nog maandenlang spoilers te hoeven ontwijken.

Maar sommige games krijgen dus later nog updates die ik dan mis, omdat ik de game dan al heb uitgespeeld. Bijvoorbeeld Ratchet & Clank of Horizon Forbidden West die later een 40fps update krijgen. En ik ga ze ook niet snel herspelen op deze setting, vanwege mijn backlog en beperkte tijd.

Dus aan de ene kant speel ik het graag bij release, maar aan de andere kant zou ik soms ook wel willen wachten vanwege de updates. Gelukkig had GoW Ragnarok al direct de 40fps modus en hopelijk gaat het een standaard worden om dit bij release te implementeren. Maar ik zie het bij FF16 straks ook wel gebeuren dat die pas later komt, als die modus er uberhaupt al komt.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik koop nooit games op of kort na de release omdat:
- console games bij release idioot duur zijn. Dan mis ik de PC prijzen
- eventuele (gamebreaking) bugs
- de game valt tegen

Ik wacht altijd de reviews af. Dat voorkomt teleurstellingen. Het per se mee moeten praten op fora gaat compleet aan mij voorbij. En ja, zat (backlog) games om te spelen :)

Overigens zijn genoeg games de volle pond echt wel waard. Een TLOU (2) bijvoorbeeld, of de HZD games. Als je ziet hoeveel uur gameplezier je er voor terug krijgt. Maar dat zelfde plezier heb ik een half jaar later ook. Voor de helft van de prijs 8)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Thijs
ZesBarkiePK schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:06:
[...]

Ik heb afgelopen jaar helaas niet de beste ervaring met games op release spelen.

Gotham Knights was zo slecht geoptimaliseerd, dat ik met pijn en moeite de campaign uitgespeeld heb. Dankzij fast travel heb ik mij weten te redden. Door de wereld rijden of vliegen deed pijn aan mijn ogen want de game wist geen stabiele 30 FPS vast te houden. Nu kan je de game voor 30 euro kopen, ik had 90 euro betaald. Nog steeds spijt van, de volgende game van deze studio pre order ik niet meer.

Met God of War Ragnarök zat het bijbehorende topic alleen maar vol met negatieve opmerkingen en dezelfde slome mini reviews, niemand die echt tips uitwisselde over bijvoorbeeld goede armor sets, of builds, geheime locaties en dat soort dingen.

Hogwards staat ook in de pre-order, maar dan hoop ik dat het topic daarvan meer nuttige informatie bevat dan met God of War Ragnarök.
Ja, het hangt ook wel van de game af. Soms is het inderdaad beter af te wachten tot een game bugvrij is of als je niet zeker weet of de game wel goed is. Maar een Elden Ring wil ik bijvoorbeeld op dag 1 spelen.

En ik doel niet per se op de topics op GoT, maar allerlei communities (Discord, Reddit, YouTube, etc) of gewoon tussen vrienden.

Verwijderd

Thijs schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:08:
[...]

Dat zeg ik ook niet. Ik speel ook voornamelijk oudere games, want ik speel liever een goede oudere game dan een matige nieuwe game. Maar de ervaring is zeker anders, althans voor mij dan.

Grappig dat je retrogames aanhaalt. Daar is het verschil juist enorm. De ervaring van een Super Mario World nu spelen is namelijk heel anders dan 30 jaar terug toen ie net nieuw was. Maar dat heeft dan weer andere redenen dan wat ik in mijn vorige post aanhaalde.
Maar de ervaring na een half jaar is toch niet zoveel anders? De ervaring kan zelfs beter worden na alle patches. En je betaald ook nog eens minder.
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:00:
[...]

Maar de ervaring na een half jaar is toch niet zoveel anders? De ervaring kan zelfs beter worden na alle patches. En je betaald ook nog eens minder.
Wat is voor jou dan de reden om alles wel bij release te kopen?

Verwijderd

Raem schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:05:
[...]

Wat is voor jou dan de reden om alles wel bij release te kopen?
Op de huidige manier hoe games nu worden afgeleverd wordt die incentive steeds kleiner. Je bent nu eigenlijk een soort test gebruiker geworden.

Alleen gow ragnarok heb ik bij launch gekocht de laatste tijd. Daarvoor cyberpunk en daar heb ik meer dan een jaar op moeten wachten tot die speelbaar was.

Bij veel games die ik laatste tijd heb gekocht heb ik maar een maand moeten wachten tot ze afgeprijsd waren, zoals Sonic frontiers, Gotham knights etc. Die waren tijdens Black Friday direct voor 30 euro te krijgen.

Alleen Sony games worden vrijwel altijd netjes afgeleverd zonder bugs.

Ik wil graag ontwikkelaars belonen om ze direct day one te kopen. Maar de games worden nu telkens te vroeg uitgebracht.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2023 12:14 ]

Verwijderd

Welke game kijken jullie nu als eerst uit?
In mijn geval is het Hogwarts en ik hoop dan ook dat het geen middelmatige game gaat worden. Ben benieuwd naar de eerste reviews. Tot die tijd staat hier sowieso de The Witcher 3 next gen upgrade op.
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:12:
[...]

Op de huidige manier hoe games nu worden afgeleverd wordt die incentive steeds kleiner. Je bent nu eigenlijk een soort test gebruiker geworden.

Alleen gow ragnarok heb ik bij launch gekocht de laatste tijd. Daarvoor cyberpunk en daar heb ik meer dan een jaar op moeten wachten tot die speelbaar was.

Bij veel games die ik laatste tijd heb gekocht heb ik maar een maand moeten wachten tot ze afgeprijsd waren, zoals Sonic frontiers, Gotham knights etc. Die waren tijdens Black Friday direct voor 30 euro te krijgen.

Alleen Sony games worden vrijwel altijd netjes afgeleverd zonder bugs.

Ik wil graag ontwikkelaars belonen om ze direct day one te kopen. Maar de games worden nu telkens te vroeg uitgebracht.
Playstation Studios games durf ik inderdaad ook nog wel blind te kopen. En games waar ik echt naar uitkijk zoals FF16 en FF7 Rebirth.

Maar iets als Forpoken wacht ik wel een paar maanden mee. Lijkt me wel leuk, maar echt typisch een game die nog aardig wat patches gaat krijgen en binnen een paar maanden een stuk goedkoper is.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor Hogwarts Legacy. In de video's ziet het er echt heel goed uit, maar volgens mij is dit een redelijk ambitieus project voor Avalanche Studios. Als je kijkt naar wat hun portfolio is. Ben er huiverig voor dat daar ook nog redelijke wat patches overheen gaan komen na release.

Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:23:
In mijn geval is het Hogwarts en ik hoop dan ook dat het geen middelmatige game gaat worden. Ben benieuwd naar de eerste reviews. Tot die tijd staat hier sowieso de The Witcher 3 next gen upgrade op.
Final Fantasy 16 en Zelda op de Switch.

Maar dat is pas in mei en juni. Games die in de tussentijd uitkomen, maar waar ik wel bij wacht tot ze wat goedkoper zijn:
- Forspoken
- Dead Space
- Hogwarts Legacy
- Theatrhythm Final Fantasy
- Resident Evil 4

Verwijderd

Raem schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:24:
[...]

Playstation Studios games durf ik inderdaad ook nog wel blind te kopen. En games waar ik echt naar uitkijk zoals FF16 en FF7 Rebirth.

Maar iets als Forpoken wacht ik wel een paar maanden mee. Lijkt me wel leuk, maar echt typisch een game die nog aardig wat patches gaat krijgen en binnen een paar maanden een stuk goedkoper is.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor Hogwarts Legacy. In de video's ziet het er echt heel goed uit, maar volgens mij is dit een redelijk ambitieus project voor Avalanche Studios. Als je kijkt naar wat hun portfolio is. Ben er huiverig voor dat daar ook nog redelijke wat patches overheen gaan komen na release.
Ik ben na de demo van forspoken volledig afgehaakt, dus die ga ik niet spelen.

Overigens is het bij Sony ook niet altijd gegarandeerd. Kijk naar de performance mode van forbidden west, dat heeft ook maanden geduurd om dat te fixen.

Verwijderd

Hogwarts
Re4
Dead island 2
Spider-man 2

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:59:
[...]

Hogwarts
Re4
Dead island 2
Spider-man 2
Kijk ook erg uit naar Hogwart's Legacy, maar ben niet 100 procent overtuigd. Alles wat ze tot nu toe hebben laten zien, maakt me zeker erg enthousiast. Maar ja, zo vaak meegemaakt dat trailers, previews etc. niet representatief zijn voor de uiteindelijke game. Gecombineerd met hun geschiedenis... , ik vind het dan in hun geval net iets lastiger om voor te bestellen. Ondanks dat ik best graag op dag 1 er mee aan de slag zou willen gaan. Hoewel natuurlijk des te meer verrassend de uiteindelijke game kan worden. Ik hoop uiteraard op een succes. In het geval van RE4 remake maak ik me niet zo zorgen. Zowel de remake van RE2 als RE3 vond ik erg goed, ondanks het feit dat in de inhoud van RE3 erg gesneden is. Jammer genoeg waren de "next gen"-updates ook wat teleurstellend. Desalniettemin erg vermakelijke games.
Ten slotte kijk ik uit naar Fire Emblem: Engage.
Superkiwi schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:10:
[...]

Van de week zag ik een video van IGN met de games (niet àlle games natuurlijk) die dit jaar uitkomen. Er zat niet echt iets bij waar ik mijn ogen voor open hou, behalve dan misschien Assassin's Creed. Maar dan ook alleen als ze écht terug gaan naar de roots; op één of andere manier zie ik Ubisoft deze nog wel verpesten.
Assassin's Creed Mirage bedoel je? Daar kijk ik toch ook wel voorzichtig naar uit. Toen Ubisoft nog niet voor de rpg-route ging, was ik wel een fan van de franchise.

[ Voor 23% gewijzigd door Meister Sachs op 04-01-2023 14:16 ]

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:53

Superkiwi

Hoi doei

Van de week zag ik een video van IGN met de games (niet àlle games natuurlijk) die dit jaar uitkomen. Er zat niet echt iets bij waar ik mijn ogen voor open hou, behalve dan misschien Assassin's Creed. Maar dan ook alleen als ze écht terug gaan naar de roots; op één of andere manier zie ik Ubisoft deze nog wel verpesten.

@Meister Sachs Assassin's Creed Mirage inderdaad :)

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 04-01-2023 14:19 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Pagina: 1 ... 252 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord