LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
RE4 RemakeZesBarkiePK schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:44:
[...]
Nu als eerst volgende game natuurlijk Hogwarts Legacy.
Maar ook daarna komt er weer genoeg moois uit, ik pre order in de komende paar maanden in ieder geval:
- Star Wars Jedi: Survivor
- Resident Evil 4 Remake
- Dead Island 2
- Suicide Squad: Kill the Justice League
En dan hebben we ergens dit jaar hopelijk nog Assassin's Creed Mirage en Marvel's Spider-Man 2. Ik heb er nu al heel erg veel zin in!
Marvel's Wolverine
Zelda Tears of the Kingdom
Spiderman 2
Hogwarts trekt me wel heel erg, maar ik kan de vinger er niet op leggen wat voor soort gameplay ik kan verwachten.
Dat weet ik ook nog niet precies, maar in ieder geval is het een single player rpg, in een grote open wereld met heel veel te verkennen.Cyrax0508 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:50:
[...]
RE4 Remake
Marvel's Wolverine
Spiderman 2
Hogwarts trekt me wel heel erg, maar ik kan de vinger er niet op leggen wat voor soort gameplay ik kan verwachten.
Ik had Switch games in dit topic niet meegerekend, Zelda Tears of the Kingdom staat bij mij ook op het wensenlijstje, samen met Kirby's Return to Dream Land Deluxe.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Ik zie het nog steeds als een "bezemvliegsim"Cyrax0508 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:50:
[...]
Je hebt gelijk, Zelda hoort er niet tussen uiteraardZesBarkiePK schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:00:
[...]
Dat weet ik ook nog niet precies, maar in ieder geval is het een single player rpg, in een grote open wereld met heel veel te verkennen.
Ik had Switch games in dit topic niet meegerekend, Zelda Tears of the Kingdom staat bij mij ook op het wensenlijstje, samen met Kirby's Return to Dream Land Deluxe.
Howarts is voor mij even afwachten denk ik.
@Cardwizard : Zo had ik het nog niet bekeken
[ Voor 4% gewijzigd door Cyrax0508 op 04-01-2023 15:03 ]
Heeft iemand hier een definitieve fix voor?
[ Voor 7% gewijzigd door Pixeljunk_NL op 04-01-2023 16:44 ]
Heb je wel wat filmpjes gekeken? Als dit spel al een bezemvliegsim is, is God of War dan een hardloopsim?Cardwizard schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:00:
[...]
Ik zie het nog steeds als een "bezemvliegsim"
Persona 3 en 4, Fire Emblem, Hogwarts, Yakuza Ishin, Trails to Azure en Wo Long.Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:23:
Welke game kijken jullie nu als eerst uit?
In mijn geval is het Hogwarts en ik hoop dan ook dat het geen middelmatige game gaat worden. Ben benieuwd naar de eerste reviews. Tot die tijd staat hier sowieso de The Witcher 3 next gen upgrade op.
Forspoken stond eerst ook hoog op het lijstje maar na de demo nul interesse meer.
Misschien dat er in dit topic een fix staatPixeljunk_NL schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:43:
Ik heb een vraag over de discdrive van de PS5. Ik weet dat PS hier een officiële fix voor adviseert op hun website: faceplate eraf en door aan het schroefje te draaien van de discdrive om zo de disc eruit laten steken en vervolgens de disc handmatig er rustig uit te trekken). Na dit 2x te hebben gedaan (1e keer leek het erop dat het minder werd, maar ratel kwam weer terug) maakt mijn discdrive nog steeds een ratelend geluid. Dit gebeurt enkel als ik het spel opstart. Daarna is het geratel weg.
Heeft iemand hier een definitieve fix voor?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2034488
Maar maakt hij met alle discs zoveel herrie? Want het klinkt alsof hij gerepareerd moet worden. Hopelijk valt hij nog onder garantie
:fill(white):strip_exif()/f/image/qLBJX751FujvmuqlR8cMgC96.png?f=user_large)
Artwork van The Last of Us 2 multiplayer. Zou heel wreed zijn als je het cruiseschip zou kunnen verkennen
Sowieso zit 2023 echt in alleen al de eerste helft van het jaar bomvol met games (en hardware) die mijn interesse hebben:
24 januari: Forspoken
27 januari: Dead Space
31 januari: Season
7 februari: Hogwarts Legacy
17 februari: Wild Hearts
21 februari: Atomic Heart
22 februari: PSVR2 met Horizon Call of the Mountain en The Dark Pictures
28 februari: Destiny 2 Lightfall
17 maart: Star Wars Jedi: Survivor
24 maart: Resident Evil 4
19 april: Horizon Burning Shores
26 mei: Suicide Squad
22 juni: Final Fantasy XVI
Dan verwacht ik ook nog de nieuwe Arrowhead game (Helldivers 2?), Tchia, Stellar Blade, Firewall Ultra, Viewfinder, Silent Hill 2 en Spiderman 2 in het najaar. En dan moet de rest van het jaar nog volgen, waar ga ik de tijd vandaan halen?
Jaa ik had toevallig net het blog gelezen. Artwork ziet er super gaaf uit, dat cruiseschip verkennen zou inderdaad heel erg gaaf zijn. ND weet mij in ieder geval enthousiast te maken.D. Ninjai schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:49:
[Afbeelding]
Artwork van The Last of Us 2 multiplayer. Zou heel wreed zijn als je het cruiseschip zou kunnen verkennen
Dat is een hele mooie lijst, ik kijk naar veel dezelfde games uit, maar niet alles. Nog een paar weken en dan ga je het druk krijgenkazuka schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:08:
Ik kijk wel uit naar Forspoken, wellicht naiefDe demo was een oudere build en gewoon een raar gekozen stuk gameplay met weinig uitleg. Maar misschien niet bij launch en iets later als de meeste klachten en bugs zijn verholpen. FFXV vond ik uiteindelijk ook zeer vermakelijk, en veel van Luminous hebben hier aan meegewerkt.
Sowieso zit 2023 echt in alleen al de eerste helft van het jaar bomvol met games (en hardware) die mijn interesse hebben:
Dan verwacht ik ook nog de nieuwe Arrowhead game (Helldivers 2?), Tchia, Stellar Blade, Firewall Ultra, Viewfinder, Silent Hill 2 en Spiderman 2 in het najaar. En dan moet de rest van het jaar nog volgen, waar ga ik de tijd vandaan halen?
Heb je een PSVR2 besteld? Dan moet je nog maar laten weten hoe het is en bevalt.
Motion control en VR ben ik nooit een fan van geweest, geef mij maar gewoon ouderwets een controller.
[ Voor 56% gewijzigd door ZesBarkiePK op 04-01-2023 19:16 ]
Heb niet meer zoveel tijd en interesse om te gamen maar er zit ook niet echt iets tussen wat me trekt. Voor mij is het voornamelijk wachten op nieuws over Elden Ring DLCkazuka schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:08:
Ik was laatst toevallig wel uitgeloot voor de Beta van Street Fighter 6, zag er best geinig uit en die moet 2 Juni al uitkomen. (Wordt helaas wel weer zo'n uitmelk game
Verder lekker verder gaan met God of War 4. Na Horizon Frozen Wilds sluit het mooi aan. Ragnarok en Forbidden West moeten nog even wachten. In Horizon Frozen Wilds had ik 30 uur gestoken en in de base game 120 uur. Dan heb ik toch een pauze nodig anders leg ik de game te snel weg. En dan heb ik ook nog GTA V, Miles Morales, Rift Apart, Uncharted Lost Legacy en Watch Dogs te doen.
Dat ik zoveel jaar na dato eens een game opstart en niet het topic live mee maak ben ik blij toe. Beetje slalommen door alle speedgamers en hun spoilertags. Ik mis dat 'kijk ik geniet van game X' delen niet echt. Hell ik zit me prima te vermaken nu in een crew met wat gasten met need for speed heat als gratis psn+ game en die komt uit 2019.
Wat ik eens ga doen is 1 game per maand. Dan maakt het niet uit als je maar 2/3 uur per avond kunt gamen. Zit je na 30/31 dagen toch tegen de 60-90 uur per game. Genoeg tijd om volop te kunnen genieten en focussen op hetzelfde verhaal.
Guerilla heeft die franchise voorlopig in de ijskast gezet, ze wilden na 4 games iets totaal anders wat resulteerde in Horizon. Het multiplayer project van het 2e team is ook in de Horizon universe en niet Killzone gerelateerd.SynthCat schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:01:
Komt er ooit nog een nieuwe Killzone? Die vond ik persoonlijk leuker dan COD etc
Yes heb er een besteld. Veel lol gehad met de eerste PSVR maar dat was echt nog een experiment van Sony om interesse te pijlen. Het is een stevige prijs maar de hardware en specs zijn echt heel goed en twee generaties beter dan de 1e headset. De launch line-up is nog niet spectaculair maar ik verwacht net als bij de eerste generatie een goede en langdurige support. Het zal nog altijd een niche markt blijven maar wel populairder dan 5-6 jaar geleden denk ik.ZesBarkiePK schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:10:
[...]
Heb je een PSVR2 besteld? Dan moet je nog maar laten weten hoe het is en bevalt.
Motion control en VR ben ik nooit een fan van geweest, geef mij maar gewoon ouderwets een controller.
Heerlijke franchise was dat.SynthCat schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:01:
Komt er ooit nog een nieuwe Killzone? Die vond ik persoonlijk leuker dan COD etc
Jammer dat er zo weinig shooters zijn (op console).
Cod heeft hier echt monopolie momenteel.
Deze MP werd bij de release van TLOU 2 volgens mij al aangekondigd. Na 2,5 jaar krijgen we artwork? Wel een beetje karig. Dat factions mag wel echt helemaal fantastisch gaan worden.D. Ninjai schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:49:
[Afbeelding]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik denk naïef, maar hoop het tegendeel.kazuka schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:08:
Ik kijk wel uit naar Forspoken, wellicht naiefDe demo was een oudere build en gewoon een raar gekozen stuk gameplay met weinig uitleg en context.
In de eerste trailers vond ik het concept echt wel gaaf. Van een NY setting, naar de fantasy setting. Maar de gameplay vond ik er altijd net niet uitzien. Toffe effecten, maar thats it. De demo... poah, dat vond ik echt niet best. De clunky extreem ingewikkelde besturing hielp niet mee.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |
Het is geen Factions meer, de scope is nu veel ambitieuzer met een grotere nadruk op narrative. Ik denk dat het eerder in de richting gaat van een The Division, wat me echt super lijkt in een TLOU setting.Hulleman schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:05:
[...]
Deze MP werd bij de release van TLOU 2 volgens mij al aangekondigd. Na 2,5 jaar krijgen we artwork?
Dat factions mag wel echt helemaal fantastisch gaan worden.
Aangekondigd op CES vannacht:
Jimothy Ryan back at it again with a CES appearance:
— Ryan Biniecki (@MysticRyan) 5 januari 2023
- Over 30 PS VR2 games at launch
- Gran Turismo 7 getting a free VR upgrade at launch
- Beat Saber coming to PS VR2
- New accessibility controller coming (Called Project Leonardo)
- PS5 sales have reached 30 million units. pic.twitter.com/ln2w9NXTDk
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 05-01-2023 09:46 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Nee, Alan Wake is een zaklampsimVerwijderd schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:52:
En The Last of Us is een zaklampsim.
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben.
AI: Voor als je te dom bent om zelf na te denken
Ah, ok! Dat wist ik niet en klinkt niet verkeerd!kazuka schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:10:
[...]
Het is geen Factions meer, de scope is nu veel ambitieuzer met een grotere nadruk op narrative. Ik denk dat het eerder in de richting gaat van een The Division, wat me echt super lijkt in een TLOU setting.
En Days Gone een motor sim
This is the Way.
God of War III remastered.NoTimeRemains schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:10:
Zo God of War: Ragnarok op 100% wat een game. En nu? Wat moet ik nu gaan spelen?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik snap nog steeds niet waarom ze die demo überhaupt hebben uitgebracht.Hulleman schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:09:
[...]
Ik denk naïef, maar hoop het tegendeel.
In de eerste trailers vond ik het concept echt wel gaaf. Van een NY setting, naar de fantasy setting. Maar de gameplay vond ik er altijd net niet uitzien. Toffe effecten, maar thats it. De demo... poah, dat vond ik echt niet best. De clunky extreem ingewikkelde besturing hielp niet mee.
nou, dat had ik precies hetzelfde, ik geef het voordeel van de twijfel door te denken dat de demo je verder in de game dropt en je dus wat natuurlijke gewenning mist, maar het idee van een "symfonie" van magie ontbreekt door het eeuwige heen en weer geschakel. Ook voelde de magie niet krachtig aan. Ik ben net klaar met Control, en hoewel je daar maar een paar "spells" hebt voelde dat veel natuurlijker en beter aan.Hulleman schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:09:
[...]
Ik denk naïef, maar hoop het tegendeel.
Daarnaast vond ik de wereld van de demo ook "meh". Weinig eyecatchers, en het voelde mij wat te "procedureel" aan. Ik zou willen zeggen dat de wereld "leeg" aanvoelt, maar er zijn games die objectief "leger" zijn waar ik dat gevoel niet heb.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Een mooie lijst zeker, maar ik ga erg selectief zijn. De absolute toppers voor mij in die lijst zijn Suicide Squad, Atomic Heart (reviews afwachten?) en Dead Space. Forspoken wil ik proberen als de eerste indrukken goed zijn. That's it. Verder gewoon geen tijd om 12 games per half jaar te spelen. Zelfs drie wordt een hele opgave.kazuka schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:08:
Ik kijk wel uit naar Forspoken, wellicht naiefDe demo was een oudere build en gewoon een raar gekozen stuk gameplay met weinig uitleg en context. Maar misschien niet bij launch en iets later als de meeste klachten en bugs zijn verholpen. FFXV vond ik uiteindelijk ook zeer vermakelijk, en veel van Luminous hebben hier aan meegewerkt.
Vond de eerste Star Wars in die serie een flauwe magere game. Ik heb niets met Horizon, of FF, dus de eerder genoemde drie games zijn voor mij de selectie
En nu ik vernomen heb dat GT7 een VR mode krijgt (al is het maar 1 track en 1 car, maar ik vermoed dat het een 'game-brede' VR wordt?), is de PSVR2 ook een complete musthave.
Inderdaad, er ontbreekt een leuke shooter die geen CoD is. Maar daar is in dit topic al uitvoerig over gedebatteerd. Idem voor een leuke arcade racer. (motorstorm, split second, ...)
Latin capital letter y with diaeresis
Ja, de demo is grafisch ook een behoorlijke downgrade tov de trailers. Het is ook nog eens een game die alleen op de PS5 uitkomt en dan is het allemaal wel erg karig, als je ziet hoe een Forbidden West er op de PS5 bijvoorbeeld uitziet.Magic schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:39:
[...]
nou, dat had ik precies hetzelfde, ik geef het voordeel van de twijfel door te denken dat de demo je verder in de game dropt en je dus wat natuurlijke gewenning mist, maar het idee van een "symfonie" van magie ontbreekt door het eeuwige heen en weer geschakel. Ook voelde de magie niet krachtig aan. Ik ben net klaar met Control, en hoewel je daar maar een paar "spells" hebt voelde dat veel natuurlijker en beter aan.
Daarnaast vond ik de wereld van de demo ook "meh". Weinig eyecatchers, en het voelde mij wat te "procedureel" aan. Ik zou willen zeggen dat de wereld "leeg" aanvoelt, maar er zijn games die objectief "leger" zijn waar ik dat gevoel niet heb.
Atomic heart ben ik wel erg benieuwd naar. Die game ziet er in de trailers echt fantastisch uit. Gelukkig kan ik die met gamepass spelenAmos_x schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:40:
[...]
De absolute toppers voor mij in die lijst zijn Suicide Squad, Atomic Heart (reviews afwachten?)
De PS3 games van God of War (of PS2, maar dat is meer gedoe)NoTimeRemains schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:10:
Zo God of War: Ragnarok op 100% wat een game. En nu? Wat moet ik nu gaan spelen?
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben.
Verwijderd
Wordt hier uitgelegd:Cyrax0508 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:50:
[...]
RE4 Remake
Marvel's Wolverine
Spiderman 2
CoD gaat voor mij veel te snel. (ben ook de jongste niet meer) Killzone ging een stuk langzamer waardoor het voor mij veel aangenamer was om te spelen.Chelseamarre123 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:59:
[...]
Heerlijke franchise was dat.
Jammer dat er zo weinig shooters zijn (op console).
Cod heeft hier echt monopolie momenteel.
Het enige wat ik echt minder vond aan Killzone was het verhaal maar daar is guerilla nooit sterk in geweest volgens mij. Horizon.. Dieren maar dan in robotvorm. Hoe komt zo'n idee er doorheen bij een studio? Had dan op z'n minst gekozen voor half cyborg of iets dergelijks. Prachtige game maar niks voor mij.
Omdat die vorm prima voldoet voor de functies die de robots moeten uitvoerenSynthCat schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:24:
[...]
Horizon.. Dieren maar dan in robotvorm. Hoe komt zo'n idee er doorheen bij een studio? Had dan op z'n minst gekozen voor half cyborg of iets dergelijks. Prachtige game maar niks voor mij.
Alle GOW's al meerdere keren uitgespeeld.Bas170 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:07:
[...]
De PS3 games van God of War (of PS2, maar dat is meer gedoe)
This is the Way.
Hoe heb je Gna verslagen?NoTimeRemains schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:10:
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Dan is het tijd voor een biertjeNoTimeRemains schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:32:
[...]
[...]
Alle GOW's al meerdere keren uitgespeeld.
Ik ben dan ook een auto fanaat. En sleutel zelf ook veel. Maar om.in een spelletje te doen is blijkbaar dus ook erg leuk
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Verwijderd
Bijzondere keus. Ze zouden zomaar eens een hoop speler terug kunnen krijgen door ons de PS5 ervaring aan te bieden van dit deel. Nu probeer ik het niet eens.
Demo's enkel aanbieden via Premium snap ik trouwens ook nog steeds niet. Een demo kan toch juist zorgen voor extra verkoop? Is toch een vorm van reclame?
Zo dat is er uit.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2023 12:08 ]
Snap wel wat je bedoelt, maar de trials in Premium zijn in die zin geen demo's. Je downloadt het volledige spel en hebt vervolgens een paar uur om het te spelen. Horizon en Cyberpunk kun je geloof ik zo'n 5 uur spelen, andere kortere spellen 2-3 uur. Snap op zich wel dat dit achter een paywall zit.Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:04:
Demo's enkel aanbieden via Premium snap ik trouwens ook nog steeds niet. Een demo kan toch juist zorgen voor extra verkoop? Is toch een vorm van reclame?
En ontwikkelaars kunnen uiteraard zelf ervoor kiezen om gewoon gratis demo's uit te brengen. En dat gebeurt ook gewoon nog steeds:
https://store.playstation...-4771-b305-0283fe3593e4/1
Verwijderd
Maar er zijn nog best veel demo zie ik dat wist ik niet. Eens op m’n gemak naar kijken, thanks.
Ja, die snap ik ook niet. Game is ook al een jaar uit, dus wat let ze de PS5 versie op Plus te zetten?Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:04:
Ik zag WWE 2K22 staan bij nieuwe games en dat leek me weer eens leuk, hop download aan..blijkt het enkel om de PS4 versie te gaan..download uit.![]()
Bijzondere keus. Ze zouden zomaar eens een hoop speler terug kunnen krijgen door ons de PS5 ervaring aan te bieden van dit deel. Nu probeer ik het niet eens.
Zo dat is er uit.
Leuke game wel trouwens. Gameplay is totaal op de schop toz eerdere delen en daarmee veel leuker.
Sommige simulator games snap ik nog wel, maar dit
Als ik bier wil brouwen dan pak ik mijn pan van zolder en ga ik brouwen. Het mooie daarvan is dat je na 3 weken ook werkelijk een fles bier kan open trekken
Nice, ik ben vandaag begonnen aan de game. Tot nu toe leuke gameplay, wilde gelijk de baas verslaan aan in het begin 😁FMS schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:17:
Damn. Zeer positief verrast door Jedi Fallen Order. Ps+ game van deze maand. Ik hou niet eens zo zeer van Star Wars maar dit is gewoon een goed spel. Aanrader.
Ben je al ver?
Daar stond ik ook van te kijken, zat goed in elkaar qua graphics, combat en verkenning.FMS schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:17:
Damn. Zeer positief verrast door Jedi Fallen Order. Ps+ game van deze maand. Ik hou niet eens zo zeer van Star Wars maar dit is gewoon een goed spel. Aanrader.
De map is alleen af en toe wat onoverzichtelijk, maar damn wat een grote gebieden
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Nu online
Maar heeft iemand een idee waarom ik in GT7 geen VRR heb? Heb op de PS5 alle setting op automatic staan. In Biomutant heb ik wel VRR of hebben locked 60fps games geen VRR?
[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 05-01-2023 17:29 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Niet ver. Net Zeffo afgemaakt.r3mi3 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:27:
[...]
Nice, ik ben vandaag begonnen aan de game. Tot nu toe leuke gameplay, wilde gelijk de baas verslaan aan in het begin 😁
Ben je al ver?
De vergezichten zijn inderdaad prachtig. Als oude lul game veteraan, merk je toch al gauw of een spel goed inelkaar zit. Zeker het geval met deze.
Verwijderd
Fijn idee dat ie door een monthly game te zijn niet opeens kan verdwijnen.
Volgens mij ondersteund GT7 inderdaad geen VRR, waarschijnlijk omdat het al best stabiel op 60 loopt, hoewel ik in bepaalde situaties nog wel eens framedrops heb dus VRR zou niet overbodig zijn. Maar volgens mij wordt dat per spel wel of niet ondersteund en denk dat GT7 het niet ondersteund.Chaoss schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:25:
Vandaag mijn LG CX binnen gekregen, gelijk even testen met de PS5.
Maar heeft iemand een idee waarom ik in GT7 geen VRR heb? Heb op de PS5 alle setting op automatic staan. In Biomutant heb ik wel VRR of hebben locked 60fps games geen VRR?
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Zeer herkenbaar. Ik heb na vele keren te sterven uiteindelijk mijn trots ingeslikt en de moeilijkheidsgraad wat omlaag gezet. Op die manier was het een stuk leuker (minder sterven dus minder frustrerend) om te spelen. Plus op een bepaald moment heeft het echt geklikt bij de combat waardoor het nog leuker werd. Volhouden is dus de boodschap 👍Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:00:
Misschien Jedi Fallen Order dan toch maar eens voor een derde keer beginnen. De eerste 2 keren was ik snel enthousiast maar op een gegeven moment gingen de save punten en het terug komen na een death wat storen. Dit keer de game maar anders benaderen.
Fijn idee dat ie door een monthly game te zijn niet opeens kan verdwijnen.
Is in elk geval wel de moeite waard.
PSN: Zwartkijker

Speciale controller voor mensen met lichamelijke beperking!
Mooi dat ze eindelijk behalve alle accessibility features nu ook een speciale controller maken!
Verwijderd
Dat zou inderdaad kunnen schelen.Zwartkijker schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:37:
[...]
Zeer herkenbaar. Ik heb na vele keren te sterven uiteindelijk mijn trots ingeslikt en de moeilijkheidsgraad wat omlaag gezet. Op die manier was het een stuk leuker (minder sterven dus minder frustrerend) om te spelen. Plus op een bepaald moment heeft het echt geklikt bij de combat waardoor het nog leuker werd. Volhouden is dus de boodschap 👍
Voor wat meer uitdaging start ik Elden Ring oid wel op, denk dat ik wat anders zocht in Fallen Order. Vandaar dat ik het over een andere mindset had.
Ik ga het in de toekomst nog een keer een kans geven met jouw aanpak.
Ik heb voor Jedi Fallen Order eerst een aantal van die Stim upgrades opgezocht (via een walkthrough) zodat je wat makkelijker kan healen, dat scheelt ook enorm.Zwartkijker schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:37:
[...]
Zeer herkenbaar. Ik heb na vele keren te sterven uiteindelijk mijn trots ingeslikt en de moeilijkheidsgraad wat omlaag gezet. Op die manier was het een stuk leuker (minder sterven dus minder frustrerend) om te spelen. Plus op een bepaald moment heeft het echt geklikt bij de combat waardoor het nog leuker werd. Volhouden is dus de boodschap 👍
Misschien opstarten in herstel mode en proberen te herstellen, als je hem uit zet (echt uit, niet stand by) en dan als je hem aan zet met de knop op de PS5 hou je die knop ingedrukt tot je een tweede piepje hoort, dan zou hij in herstel mode moeten opstartenVidaR-9 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:00:
Mijn PS5 gaat na 20m in rustmodus. Heb de instellingen al veranderd maar dit helpt niets. Iemand ideeen of tips?
Begin met database reconstrueren, als dat niet werkt kun je proberen fabrieksinstellingen terug te zetten, als dat ook niet helpt ben ik bang dat je een defect hebt.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Nu online
Had wel de optie in de PS5 instellingen aangezet om VRR te forceren bij games die het niet ondersteunen maar dat werkt dan blijkbaar niet.Kalder schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:29:
[...]
Volgens mij ondersteund GT7 inderdaad geen VRR, waarschijnlijk omdat het al best stabiel op 60 loopt, hoewel ik in bepaalde situaties nog wel eens framedrops heb dus VRR zou niet overbodig zijn. Maar volgens mij wordt dat per spel wel of niet ondersteund en denk dat GT7 het niet ondersteund.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Jedi Fallen Order lijkt mij inderdaad ook nog wel een leuke game voordat Hogwarts Legacy er is. Komende twee weken komt er sowieso geen nieuwe game uit.Zorroberner schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:18:
Jedi Fallen Order is een prachtige game inderdaad, gewoon goed gemaakt. Als SW fan is het al heerlijk, maar alles eromheen was prachtig. Overweeg het nog even opnieuw te spelen en voor alle achievements te gaan (heb iets van 800 van de 1000 gamerscore, had deze op de Xbox gekocht toen der tijd). Deeltje 2 gaat hier zeker komen, op de PS5 vanwege DualSense
Ik heb Jedi Fallen Order voor het laatst op mijn PS4 Pro gespeeld, dus ben weer begonnen. In het begin vond ik de replay een beetje saai, maar nu ik er eenmaal weer inzit super gaaf.
Blijft gewoon een goede game.
Thanks. Ga het eens proberen.Kalder schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:27:
[...]
Misschien opstarten in herstel mode en proberen te herstellen, als je hem uit zet (echt uit, niet stand by) en dan als je hem aan zet met de knop op de PS5 hou je die knop ingedrukt tot je een tweede piepje hoort, dan zou hij in herstel mode moeten opstarten
Begin met database reconstrueren, als dat niet werkt kun je proberen fabrieksinstellingen terug te zetten, als dat ook niet helpt ben ik bang dat je een defect hebt.
Vreemde is dat hij het 1x doet na 20 min. En daarna kan ik wel gewoon doorspelen.
Ja, het zou best kunnen zijn dat alleen games met een unlocked framerate VRR kunnen forceren als je die optie aan hebt staan, VRR heeft ook weinig toegevoegde waarde bij games met een stabiele locked framerate. GT7 heeft in ieder geval een locked framerate van 60 tijdens het rijden en 30 in replays met raytracing (of ook 60 zonder raytracing).Chaoss schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:42:
[...]
Had wel de optie in de PS5 instellingen aangezet om VRR te forceren bij games die het niet ondersteunen maar dat werkt dan blijkbaar niet.
En hij zakt er ook vrijwel nooit onder, behalve in bepaalde regenachtige situaties met veel auto's op het scherm.
[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 06-01-2023 07:50 ]
Net Uncharted opgepikt nieuw in cellofaan voor €17,50. Weet alleen nog niet wanneer ik 'm ga spelen..
Ben nog in Days Gone bezig. Alhoewel...heb de story lijn uitgespeeld, maar kan nog wel ff door om trophies te verzamelen.
Was al begonnen in Spiderman Remasterd, maar die had ik even gepauzeerd. Dus die denk ik eerst maar oppakken. Daarna Miles Morales nog.
Heb daarnaast de volgende games nog liggen;
CoD Modern Warfare 2
Sackboy
Ratched & Clank
TLOU
TLOU2
Nog genoeg te doen...
Verwijderd
Net als ik zijn er zoveel die op een goede Hogwarts hopen. Tegelijk zal het mij niet verbazen dat die game zwaar gaat tegen vallen en we snel terug kunnen vallen op onze backlog.ZesBarkiePK schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:52:
[...]
Jedi Fallen Order lijkt mij inderdaad ook nog wel een leuke game voordat Hogwarts Legacy er is. Komende twee weken komt er sowieso geen nieuwe game uit.
Ik heb Jedi Fallen Order voor het laatst op mijn PS4 Pro gespeeld, dus ben weer begonnen. In het begin vond ik de replay een beetje saai, maar nu ik er eenmaal weer inzit super gaaf.
Blijft gewoon een goede game.
Het is zo stil rond de game, geen preview of goede hands-on tegengekomen. Jullie wel?
Enthousiaste developers die van alles uploaden zegt niet zoveel verder. Een hoesje van een game leest ook altijd goed weg.
Ik hoop zo op een top game maar mijn game antenne waarschuwt mij.
Uncharted PS5 versie neem ik aan? Ik zou sowieso met uncharted of TLOU aan de slag gaan als ik jou was.bvsteyn schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:10:
Mijn backlog spellen neemt alleen maar toe...![]()
Net Uncharted opgepikt nieuw in cellofaan voor €17,50. Weet alleen nog niet wanneer ik 'm ga spelen..
Ben nog in Days Gone bezig. Alhoewel...heb de story lijn uitgespeeld, maar kan nog wel ff door om trophies te verzamelen.
Was al begonnen in Spiderman Remasterd, maar die had ik even gepauzeerd. Dus die denk ik eerst maar oppakken. Daarna Miles Morales nog.
CoD Modern Warfare 2
Sackboy
Ratched & Clank
TLOU
TLOU2
Nog genoeg te doen...
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2023 10:37 ]
Allemaal zelf weten uiteraard, maar als je backlog toeneemt, stop je toch met allerlei trophies van games? Je kunt altijd weer verder met een game later.bvsteyn schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:10:
Mijn backlog spellen neemt alleen maar toe...![]()
CoD Modern Warfare 2
Sackboy
Ratched & Clank
TLOU
TLOU2
Nog genoeg te doen...
Ik zou vooral even genieten van Ratched & Clank, wat echt een PS5 eyecandy game is wat mij betreft. En speelt lekker weg, dus je kunt redelijk snel naar de volgende game en die game van je lijst af halen. Ik vind het wel prettig.
MW2: Speel ik nu, maar wil je die spelen voor MP of voor SP?
TLOU games zijn natuurlijk ook geweldige games, maar gaan je veel meer tijd kosten
Days gone heeft een best makkelijke platinum alleen de 10 min driften is een vervelende, je haalt hem niet zomaar tijdens normaal gamen. Ik heb uiteindelijk gewoon rondjes gespind. Verder vond ik de side missies eigenlijk leuker dan het hoofd verhaal. Zeker die hordes afmaken was super vet
Als je graag alle trophies haalt kun je daar beter op jagen als je nog lekker in de game zit in plaats van 'm later weer op te pakken. Een backlog loopt niet weg, die wacht welHann1BaL schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:12:
[...]
Allemaal zelf weten uiteraard, maar als je backlog toeneemt, stop je toch met allerlei trophies van games? Je kunt altijd weer verder met een game later.
Een backlog groeit bedoel jeSuperkiwi schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:25:
[...]
Als je graag alle trophies haalt kun je daar beter op jagen als je nog lekker in de game zit in plaats van 'm later weer op te pakken. Een backlog loopt niet weg, die wacht wel
Meestal wel ja
Kiwi's backlog: Demon Souls PS5. Nog wel te overzien.
[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 06-01-2023 11:30 ]
Verwijderd
Ja, dit! Alles is zo ontiegelijk vaag en onduidelijk. Ik begin echt te vrezen voor een middelmatige half open wereld game, puur om te cashen op de franchise. Helemaal omdat de game ook op de Switch verschijnt. Dan zullen er ergens concessies gedaan moeten worden.Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:35:
[...]
Net als ik zijn er zoveel die op een goede Hogwarts hopen. Tegelijk zal het mij niet verbazen dat die game zwaar gaat tegen vallen en we snel terug kunnen vallen op onze backlog.
Het is zo stil rond de game, geen preview of goede hands-on tegengekomen. Jullie wel?
Enthousiaste developers die van alles uploaden zegt niet zoveel verder. Een hoesje van een game leest ook altijd goed weg.
Ik hoop zo op een top game maar mijn game antenne waarschuwt mij.
Maar hoe ga ik terug naar de ps & tv combinatie? Disconnect ik bluetuooth op de mac dan gaat de controller uit, doe ik de controller aan, dan verbindt hij weer met mijn mac. Dus hoe connect ik de controller weer met de ps? In de mac de controller 'vergeten' is het ook niet
How to reconnect a wireless controller to your PS5 console
To reconnect your wireless controller to your PS5 console, connect it to the console with a compatible USB cable and press the PS button on the wireless controller. You can then remove the USB and use the controller wirelessly.
[ Voor 33% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 06-01-2023 12:27 ]
Verwijderd
https://www.dexerto.com/g...ony-liquid-metal-2024998/
NeeYzord schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:24:
Ik heb een vraagje. Ik heb hier nog een SN850X 2TB liggen welke ik natuurlijk in de PS5 ga schroeven. Maar er zit geen heatsink op. is dat echt nodig?
Dit zal uiteraard goed bedoelt zijn, maar ik kan in de verste verte niet zien hoe je zoiets moet controleren. Ik visualiseer mij even een neef van mij die lichamelijk flink gehandicapt is (lees, zeer kromme handen), maar ik zie niet voor me hoe deze controller hem zou kunnen helpen een ps5 te bedienen.Kalder schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 20:10:
https://www.bbc.com/news/technology-64176441.amp
[Afbeelding]
Speciale controller voor mensen met lichamelijke beperking!
Mooi dat ze eindelijk behalve alle accessibility features nu ook een speciale controller maken!
Ik ga er maar vanuit dat dit ook niet voor hem bedoelt is
ik vraag me vooral af met wat voor soort games zo'n controller goed samen gaat, het lijkt me vanzelfsprekend dat je met zo'n controller niet relaxt GTA of COD gaat kunnen spelen, maar genoeg andere games waarbij er geen haastige snelle reacties nodig zijn. Ik kan me voorstellen dat je met zo'n controller wel een simpel puzzel spel of een city skylines bijv kunt spelen. En het is natuurlijk vooral handig voor mensen die niet op een comfortabele manier een gewone controller kunnen gebruiken.Yzord schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:36:
[...]
Dit zal uiteraard goed bedoelt zijn, maar ik kan in de verste verte niet zien hoe je zoiets moet controleren. Ik visualiseer mij even een neef van mij die lichamelijk flink gehandicapt is (lees, zeer kromme handen), maar ik zie niet voor me hoe deze controller hem zou kunnen helpen een ps5 te bedienen.
Ik ga er maar vanuit dat dit ook niet voor hem bedoelt is
De mijne staat al sinds november 2020 vertikaal. Nooit problemen mee gehad.Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:15:
Daar gaan we weer, het PS5 verticaal of horizontaal onderwerp:
Je kan er altijd een goedkope heatsink op plakken. Ik heb deze uitvoering: Akasa M.2 SSD heatsinkYzord schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:24:
Ik heb een vraagje. Ik heb hier nog een SN850X 2TB liggen welke ik natuurlijk in de PS5 ga schroeven. Maar er zit geen heatsink op. is dat echt nodig?
[ Voor 39% gewijzigd door RedNas74 op 06-01-2023 17:10 ]
Ja ok, maar is het ook echt nodig? Zijn er testen gedaan dat het uberhaupt nut heeft? of alleen maar gimmick en dat het me weer extra centjes kost voor niks?RedNas74 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:06:
Je kan er altijd een goedkope heatsink op plakken. Ik heb deze uitvoering: Akasa M.2 SSD heatsink
Verwijderd
https://www.playstation.com/nl-nl/ps-plus/#subscriptions
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2023 17:53 ]
Yzord schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:31:
[...]
Ja ok, maar is het ook echt nodig? Zijn er testen gedaan dat het uberhaupt nut heeft? of alleen maar gimmick en dat het me weer extra centjes kost voor niks?
250 euro uitgeven voor een SSD, maar dat tientje voor de heatsink is te gek. Die gast in het filmpje heeft heel veel tests gedaan, scheelt 20C. Niet genoeg om te throttlen, maar genoeg om de levensduur te bevorderen
jup:Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:35:
[...]
[...]
Uncharted PS5 versie neem ik aan? Ik zou sowieso met uncharted of TLOU aan de slag gaan als ik jou was.
Nou, die tientje wil ik best uitgeven als het ook daadwerkelijk nut heeft en volgens jouw YT filmpje is dat dus zo, dus mijn dank.cold_as_ijs schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:26:
[...]
[YouTube: PS5 SSD Upgrades - SERIOUSLY, BUY A HEATSINK NOW!!!]
250 euro uitgeven voor een SSD, maar dat tientje voor de heatsink is te gek. Die gast in het filmpje heeft heel veel tests gedaan, scheelt 20C. Niet genoeg om te throttlen, maar genoeg om de levensduur te bevorderen
Verwijderd
Uiteindelijk zijn er twee gevallen bekend en dat op 30 miljoen consoles. Het filmpje waarnaar wordt verwezen is van oktober 2022, heel toevallig dat het net na een ces presentatie van Sony naar buiten komt. Ik denk dat hier een aantal mensen hebben zitten ze graven om te kijken of ze slecht nieuws over de ps5 naar buiten kunnen brengen.Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:15:
Daar gaan we weer, het PS5 verticaal of horizontaal onderwerp:
Ik had de vorige kortingsactie gemist, bedankt voor het melden! Voor €5 in de maand neem ik graag een jaartje PS Plus Extra
Is dat niet wat vergezocht?Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:55:
[...]
Het filmpje waarnaar wordt verwezen is van oktober 2022, heel toevallig dat het net na een ces presentatie van Sony naar buiten komt.
Verwijderd
Of het is vergezocht dat dit een design flaw is zoals de website beweert op basis van 2 incidenten. Als dit echt een probleem zou zijn dan zou dit veel breder in de media staan.
Net zoals al die websites die allemaal beweerde dat er een design flaw in de ps5 zat omdat ze met een revisie op de koeling kwamen. Veel dingen moet je met een korreltje zout nemen. Genoeg mensen die negatieve dingen naar buiten willen brengen over een merk op het moment dat het merk even in de schijnwerpers staat.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2023 13:26 ]
Verwijderd
Mwah. Het moment is vooral heel toevallig om dit ineens in het nieuws te brengen, terwijl het filmpje al 3 maanden oud is waarnaar verwezen wordt:Timothy3000 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:34:
Het is geen design flaw, maar het lijkt me ook wat vergezocht dat dit is gedaan om slecht nieuws te brengen na de Sony show. Het is gewoon pure pech voor een aantal mensen en toeval.
YouTube: You Won't Believe WHY This PlayStation 5 Stopped Working! Can I Fix ...
Interssant. Kan je stacken?
Is goedkoper dan de laatste promo die ik halverwege november aanschafte. Staat me iets van bij dat dit 79 was of zo (of een moeilijke berekening met een bestaand abonnement mss)
Nu 59, inderdaad interessant om voor langere tijd goed te zitten.
Extra is de sweet spot. Premium is het me niet waard. Je hebt al massa’s te spelen en te doen met extra!
Ik wil niet zeggen dat het niet een mogelijk probleem is hoor, maar op dit moment is er reden genoeg om kritisch te zijn.
Je kan stacken, maar weet niet wat er gebeurt als je nu extra neemt. Ik kan voor de komende 2 jaar, want zolang loopt mijn essential nog, upgraden naar extra voor 60 euro. Nu is mijn persoonlijke backlog ongeveer even groot als die extra collectie, dus laat ik hem aan me voorbij gaanAmos_x schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:22:
[...]
Is goedkoper dan de laatste promo die ik halverwege november aanschafte. Staat me iets van bij dat dit 79 was of zo (of een moeilijke berekening met een bestaand abonnement mss)
Extra is de sweet spot. Premium is het me niet waard. Je hebt al massa’s te spelen en te doen met extra!
Verwijderd
Ik vraag mijzelf ook een aantal dingen af mbt hoe er een goede voordeel uit te trekken als bestaande klant.Amos_x schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:22:
[...]
Ik heb nu ook de sweet spot, Extra. Aantal opties die mooi zouden zijn is een een jaar Extra er achter aan plakken voor 99 en dan goedkoop omzetten naar Premium. Enkele games zijn leuk in Premium en een paar uur bepaalde games checken voor een heel laag upgrade bedrag vind ik wel oké.
Of misschien is het mogelijk om een jaar essential achter mijn actieve Extra te plakken en dan de boel weer omzetten naar Extra?
Vragen, vragen..geen idee wat hier van mogelijk is maar wil er graag achter komen.
Verwijderd
Als je het abonnement laat verlopen en 2 weken wacht krijg je op een gegeven moment een aanbieding van Sony om een nieuw abonnement af te sluiten maar dan met 50% korting. Dat is tot nu toe de hoogste korting die je kan krijgen.Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:34:
[...]
Ik vraag mijzelf ook een aantal dingen af mbt hoe er een goede voordeel uit te trekken als bestaande klant.![]()
Ik heb nu ook de sweet spot, Extra. Aantal opties die mooi zouden zijn is een een jaar Extra er achter aan plakken voor 99 en dan goedkoop omzetten naar Premium. Enkele games zijn leuk in Premium en een paar uur bepaalde games checken voor een heel laag upgrade bedrag vind ik wel oké.
Of misschien is het mogelijk om een jaar essential achter mijn actieve Extra te plakken en dan de boel weer omzetten naar Extra?
Vragen, vragen..geen idee wat hier van mogelijk is maar wil er graag achter komen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |