Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:52:
[...]

Als je het abonnement laat verlopen en 2 weken wacht krijg je op een gegeven moment een aanbieding van Sony om een nieuw abonnement af te sluiten maar dan met 50% korting. Dat is tot nu toe de hoogste korting die je kan krijgen.
Oh das een goeie als dat klopt! Zal ik onthouden de volgende keer, alhoewel 2 weken zonder online te kunnen racen? ... Dat wordt afkicken of de laptop met ACC aansluiten alleen die laptop trekt die game maar net op het nippertje op lage/medium settings op 4K

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:47
Over backlogs gesproken; als ik op het homescreen zelf m’n games kon sorteren zou ik niet snel meer een game vergeten. Ik vind het waardeloos dat dat nog altijd niet kan. Ik heb een Digital Edition met +/- 25 games er op. Ik heb nu maar een cache delete gedaan.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• r3mi3
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:07
Een vraagje over de bluray speler van de ps5.
Ik wil een 4k film kopen en die heeft DTS-HD.

Echter, mijn LG GX tv ondersteund geen dts.
Betekend dit dat ik geen geluid zal krijgen of wordt het geluid omgevormd tot stereo pcm?

[ Voor 6% gewijzigd door r3mi3 op 07-01-2023 20:32 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe is je PS5 aangesloten?
Zou hem gewoon direct op de versterker aansluiten. Dan kun je genieten van DTS-HD.

LG heeft geen DTS pf passthrough ondersteuning.
Dus via (e)-arc gaat het niet dan volgens mij.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

ZesBarkiePK schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 19:51:
Over backlogs gesproken; als ik op het homescreen zelf m’n games kon sorteren zou ik niet snel meer een game vergeten. Ik vind het waardeloos dat dat nog altijd niet kan. Ik heb een Digital Edition met +/- 25 games er op. Ik heb nu maar een cache delete gedaan.
Je kunt een game pinnen op je homescreen via "Keep in home" onder de opties van een game tegel. Helaas maar 5 games, dus het is nog niet helemaal wat je zoekt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• r3mi3
DarkSide schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:33:
Hoe is je PS5 aangesloten?
Zou hem gewoon direct op de versterker aansluiten. Dan kun je genieten van DTS-HD.

LG heeft geen DTS pf passthrough ondersteuning.
Dus via (e)-arc gaat het niet dan volgens mij.
PS5 is direct aangesloten op de tv. Het geluid komt van de sonos beam (gen 1) via e-arch.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij moet er naast DTS ook gewoon een DD track op een BR staan. Dus die kan je selecteren
En soms helpt het ook om LPMC te selecteren. Dat zou wel een passthrough moeten geven.

Dan zie je vaak op versterkers geen DD of DTS maar "simpel" multichannel staan.
En soms laat de versterker het geluid dan alleen over de mains gaan.

Geen idee hoe de Sonos er mee omgaat.
heb hier de PS5 gewoon aangesloten op de AVR

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• r3mi3
DarkSide schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:55:
Volgens mij moet er naast DTS ook gewoon een DD track op een BR staan. Dus die kan je selecteren
En soms helpt het ook om LPMC te selecteren. Dat zou wel een passthrough moeten geven.

Geen idee hoe de Sonos er mee omgaat.
heb hier de PS5 gewoon aangesloten op de AVR
Bedankt voor de info! Zal er eens verder naar kijken.

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
ZesBarkiePK schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 19:51:
Misschien een map maken voor je backlog? Volgens mij kan dat tegenwoordig.

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-12-2025
Is het mogelijk om een preorder in de playstation store te annuleren via de console? Informatie op de website is vrij summier. Word wel doorgeleid naar een contactpagina, maar die wijze van contact (e-mail?) werkt op dit moment niet aangezien het weekend is.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:34:
[...]

Ik vraag mijzelf ook een aantal dingen af mbt hoe er een goede voordeel uit te trekken als bestaande klant. 8)
Ik heb PS+ extra tot dec. 2023

Als ik je link volg via m’n telefoon, waar ik niet ben ingelogd op PSN, zie ik 59 euro/jaar. Op m’n laptop waar ik wel ben ingelogd, kan ik met geen mogelijkheid die 59 euro/jaar oproepen. Steeds 99 euro/jaar voor een jaar PS+ extra.

Ik begrijp er weinig van. Enige wat ik kan bedenken is dat je met een bestaand/lopend abo niet kan gebruik maken van die promo, en dus ook niet kan stacken. In mijn geval tot dec. 2024

59 euro/jaar is een no brainier namelijk, dat is de prijs die je namelijk ook al jaren voor de vroegere (basic tier)) PS+ betaalde. Nu PS+ essential.

Nu kan je wel je abo opzeggen, denk ik. Dan blijf je houden wat je had (dat kunnen ze je niet afnemen want betaald). In mijn geval extra tot dec. 2023, en misschien kan je dan wel een jaar extra er aan plakken aan 59 euro.

Allemaal niet erg duidelijk.

Verwijderd

Amos_x schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:36:
[...]

Ik heb PS+ extra tot dec. 2023

Als ik je link volg via m’n telefoon, waar ik niet ben ingelogd op PSN, zie ik 59 euro/jaar. Op m’n laptop waar ik wel ben ingelogd, kan ik met geen mogelijkheid die 59 euro/jaar oproepen. Steeds 99 euro/jaar voor een jaar PS+ extra.

Ik begrijp er weinig van. Enige wat ik kan bedenken is dat je met een bestaand/lopend abo niet kan gebruik maken van die promo, en dus ook niet kan stacken. In mijn geval tot dec. 2024

59 euro/jaar is een no brainier namelijk, dat is de prijs die je namelijk ook al jaren voor de vroegere (basic tier)) PS+ betaalde. Nu PS+ essential.

Nu kan je wel je abo opzeggen, denk ik. Dan blijf je houden wat je had (dat kunnen ze je niet afnemen want betaald). In mijn geval extra tot dec. 2023, en misschien kan je dan wel een jaar extra er aan plakken aan 59 euro.

Allemaal niet erg duidelijk.
Alleen voor niet bestaande leden. Ik heb premium tot juni 2026. En bij mij staat er gewoon 120 euro.
Ja, staat er ook gewoon bij.
Aanbieding loopt tot 13 januari 2023. Niet beschikbaar voor bestaande PlayStation®Plus-leden

Verwijderd

Het enige voordeel voor bestaande klanten lijkt te zijn wanneer je van Essential wilt upgraden naar Extra of Premium, 30% korting.

Verwijderd

Een beetje het standaard verhaal bij bedrijven. Nieuwe klanten krijgen altijd korting, trouwe klanten krijgen dat een stuk minder vaak op abonnementen.

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:32
Offtopic

Bij liquid metal moet ik altijd meteen hier aan denken: _/-\o_

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

DarkSide schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:55:
Offtopic maar volgens mij klopt bovenstaande niet. Althans, de connectie "simpel multichannel" met "dan alleen over de mains gaan". Het enige wat Multi Channel in op een receiver betekent is dat de bron, in dit geval de PS5, de audio reeds gedecodeerd heeft in plaats van bitstream te verzenden. Recevier herkent dan niet meer of het origineel DTS of Dolby Digital was en laat dan "Multi Channel In" zien. Is je bron echter Dolby 5.1 dan zal de Multi Channel ook 5.1 zijn. Het is niet dat Dolby 5.1 bijvoorbeeld 2.0 wordt omdat deze naar Multi Channel gaat.

In het geval van een LG (of Samsung of Panasonic of ...) met HDMI eARC en het missen van DTS is het instellen van LPCM de oplossing. Op die manier herkent de TV de audio niet en zal dit altijd doorzetten. Echter dien je wel over eARC te beschikken aangezien surround LPCM vanaf eARC pas wordt ondersteunt, met ARC (en S/PDIF) val je terug naar 2.0 stereo.

Bron rechtstreeks op de receiver is de beste oplossing om eventueel missende codecs van de TV te ontlopen. Echter werkt dat niet voor oplossingen die alleen via (e)ARC werken zoals sound bars. Tevens is het nadeel dat je up to date moet zijn qua receiver in lijn met de bron en weergegever. Wil je alles uit een PS5 en in dit geval LG CX halen dan moet je naar een HDMI 2.1 receiver. Met de huidige HDMI standaarden, niet volledig ondersteunde codecs en verschillende eisen is haast elke situatie uniek.

Samenvattend:
r3mi3 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:24:
Een vraagje over de bluray speler van de ps5.
Ik wil een 4k film kopen en die heeft DTS-HD.

Echter, mijn LG GX tv ondersteund geen dts.
Betekend dit dat ik geen geluid zal krijgen of wordt het geluid omgevormd tot stereo pcm?
In principe heeft elke Blu-ray een extra track. Soms van de concurrent, dus Dolby Digital versus DTS maar er zou altijd een stereo track moeten zijn om toch geluid te hebben. Zwart wit, heeft je Blu-ray inderdaad alleen DTS audio en verder geen track, dan heb je via de LG geen geluid. Oplossing is in deze de PS5 de audio te laten decoderen zoals hierboven aangegeven. Let wel dat zowel de TV als de Sonos over HDMI eARC moeten beschikken, anders val je dus terug naar 2.0. Al is dat altijd nog beter dan geheel geen geluid.

[ Voor 37% gewijzigd door FeaR op 09-01-2023 13:48 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• r3mi3
FeaR schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:38:
[...]

Samenvattend:

[...]

In principe heeft elke Blu-ray een extra track. Soms van de concurrent, dus Dolby Digital versus DTS maar er zou altijd een stereo track moeten zijn om toch geluid te hebben. Zwart wit, heeft je Blu-ray inderdaad alleen DTS audio en verder geen track, dan heb je via de LG geen geluid. Oplossing is in deze de PS5 de audio te laten decoderen zoals hierboven aangegeven. Let wel dat zowel de TV als de Sonos over HDMI eARC moeten beschikken, anders val je dus terug naar 2.0. Al is dat altijd nog beter dan geheel geen geluid.
Bedankt voor de informatie :) . Gelukkig is de Sonos Beam op de eARC aangesloten en op mijn tv.
PS5 is ingesteld nu op LPCM.
Goed om te horen dat er altijd wel geluid uitkomt.
@FeaR misschien weet jij dit, ik zie op internet tegenstrijdige berichten over de ondersteunde audio formaten van de PS5.

In de review van Tweakers wordt gezegd dat er alleen ondersteuning voor de oude Dolby Digital 5.1 en de oude DTS 5.1 is, naast LPCM dan.
Maar op andere sites zie ik staan dat de PS5 wel dingen als Dolby TrueHD en DTS HD ondersteund.

Zelf kan ik nu sowieso die formaten niet gebruiken omdat mijn receiver daar niet toe in staat is en geen eARC heeft, maar ik wil in de toekomst een nieuwe reciever die wel die formaten ondersteund.
Maar is het nou zo dat je bij games alleen 7.1 kunt krijgen als je LPCM gebruikt? Dus stuurt de PS5 nou wel of niet Dolby TrueHD / DTS HD door wanneer je Dolby of DTS audio selecteerd?

Het kan ook dat die geavanceerdere formaten alleen met blu-ray werken wanneer je bitstream selecteerd uit het ps-menu tijdens de film en de audio ingesteld hebt op LPCM in de settings van de PS5, maar bij mij gaat het vooral om het geluid van games.

Edit: Bedenk me net eigenlijk ook dat het waarschijnlijk weinig uit zal maken aangezien ik hoogstwaarschijnlijk sowieso LPCM zal gaan gebruiken met de nieuwe receiver, aangezien dat lossless is of minder lossy is in ieder geval.
Maar dan nog ik heb graag opties en ben sowieso wel benieuwd hoe het nou zit bij de PS5 en de ondersteunde audio formaten voor games.

[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 09-01-2023 17:35 ]

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb via Amazon een PS5 console (disc version) + God of War set besteld, die tussen 30-1 en 6-2 bezorgd gaat worden.

Nu zie ik dat er 40% korting is bij een 1 jarig Playstation Plus abbo.( die kortingsactie is tot 13-1)

Kan ik alvast een PSN account maken (via mijn Windows PC) en dan een abbo afsluiten met die korting, ook al heb ik nog geen PS5 ?

en is het tevens mogelijk om 2 jaar bij elkaar te kopen met 40% korting ?

[ Voor 4% gewijzigd door WinterMute2025 op 09-01-2023 18:15 ]

WinterMute2025 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:03:
Kan ik alvast een PSN account maken (via mijn Windows PC) en dan een abbo afsluiten met die korting, ook al heb ik nog geen PS5 ?
Niet 100% zeker, maar toch 90% zeker dat dat gaat. Je kan perfect zonder PlayStation een PSN account aanmaken en met dat PSN account al aankopen doen (zowel games als PS+ abonnement). Check eens op store.playstation.com en zien waar je daar een account kunt aanmaken.
en is het tevens mogelijk om 2 jaar bij elkaar te kopen met 40% korting ?
Deze betwijfel ik. Je kan al zeker niet ineens 2 jaar betalen. Dus je zal 1 jaar nemen, en dan heb je een actief abonnement waardoor je niet meer in aanmerking komt voor die 40% korting. Maar er komen in de 12 maand die volgen dan zeker nog kansen om met discount te verlengen (Days Of Play, Black Friday...) en dan kan je wel voor meerdere jaren ver nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 09-01-2023 19:28 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:05

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Preview van de PSVR2

review: Aan de slag met PlayStation VR 2 - Misschien wel de beste VR-bril van...

Tldr:
De PlayStation VR 2 is een indrukwekkende VR-bril. Niet alleen in vergelijking met de eerste versie, maar ook in vergelijking met de andere grote namen. Sony weet zich niet alleen te meten met de concurrentie, maar op veel gebieden zet het de concurrentie op achterstand.

[ Voor 29% gewijzigd door Chaoss op 09-01-2023 20:17 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Twixie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:27:
[...]

Niet 100% zeker, maar toch 90% zeker dat dat gaat. Je kan perfect zonder PlayStation een PSN account aanmaken en met dat PSN account al aankopen doen (zowel games als PS+ abonnement). Check eens op store.playstation.com en zien waar je daar een account kunt aanmaken.
Ja, dat kan zeker. Je kunt PS Extra en Premium immers ook met de PC app gebruiken. :) Heb je geen PS5 voor nodig.

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:33

reaL_G

G

Ps5 ondersteund gewoon alles, stuur alles netjes door.
Setup lg cx met denon 3700 en de ps5 direct op receiver.

Ps5 settings sound staat op linear pcm (priority).
Alle tracks worden gewoon correct doorgestuurd.
Je ziet in menu's van de blu-ray idd multi in staan.
Maar als de film/ track begint switched de ps5 gewoon naar dolby of bitstream en dus gewoon Dts hd ma, dolby atmos, dolby true hd.

Ben je klaar weer dan gaat hij auto naar linear pcm

GiTS

reaL_G schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:46:
[...]

Ps5 ondersteund gewoon alles, stuur alles netjes door.
Setup lg cx met denon 3700 en de ps5 direct op receiver.

Ps5 settings sound staat op linear pcm (priority).
Alle tracks worden gewoon correct doorgestuurd.
Je ziet in menu's van de blu-ray idd multi in staan.
Maar als de film/ track begint switched de ps5 gewoon naar dolby of bitstream en dus gewoon Dts hd ma, dolby atmos, dolby true hd.

Ben je klaar weer dan gaat hij auto naar linear pcm
Hoe zit dat dan met games? Want dat werkt volgens mij compleet anders als de audio bron van een blu-ray film. Achter op het doosje staat ook niet of het Dolby of DTS ondersteund, en dat moet je voor games lijkt me instellen door hem juist niet op LPCM te zetten maar juist op Dolby of DTS, maar vraag me af of hij dan ook in HD audio doorstuurt dus Dolby TrueHD of DTS HD.

Dat je de bitstream door kunt sturen bij blu-ray film is fijn, maar niet het geen waar ik achter wil komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 10-01-2023 08:30 ]

• Witte_200
  • Laatst online: 31-12-2025
Even een noob vraagje: (die misschien al voorbij gekomen is, sorry als ik dit gemist heb!)

Sinds gisteren hebben wij (m'n vrouw & ik) een PS5 in huis. Dit is de eerste console sinds een PS2 héél veel jaren terug.

Nu is mijn vraag: Als mijn vrouw en ik dezelfde games spelen, maar met verschillende progressie, Wat is dan de beste setup: een Playstation account elks of 1 enkel Playstation account en daaronder meerdere saves?

In het geval van het eerste, kan ik aangekochte games via mijn account sharen op dezelfde PS5 console zonder PS Plus account? Kunnen er ook save games geshared worden?

Alvast bedankt voor de info!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:33

reaL_G

G

Kalder schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:27:
[...]

Hoe zit dat dan met games? Want dat werkt volgens mij compleet anders als de audio bron van een blu-ray film. Achter op het doosje staat ook niet of het Dolby of DTS ondersteund, en dat moet je voor games lijkt me instellen door hem juist niet op LPCM te zetten maar juist op Dolby of DTS, maar vraag me af of hij dan ook in HD audio doorstuurt dus Dolby TrueHD of DTS HD.

Dat je de bitstream door kunt sturen bij blu-ray film is fijn, maar niet het geen waar ik achter wil komen.
van wat ik weet is dat er geen support is voor een specifiek geluidssysteem ala DTS/Atmos,
sony gebruikt zijn eigen sound techniek, dus geen dolby of bitstream
in de settings kan je aangeven waar de audio naar toe gaat (receiver) je kan dan het aantal boxen instellen en de globale posities aangeven, gaat gewoon tot 7.1 multichannel.

LPCM is vlgs mij altijd goed, dan word het door geluid het ps5 systeem gerenderd en per kanaal uitgestuurd.

zal het wel eens ff testen.

GiTS

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:08
Witte_200 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:42:
Even een noob vraagje: (die misschien al voorbij gekomen is, sorry als ik dit gemist heb!)

Sinds gisteren hebben wij (m'n vrouw & ik) een PS5 in huis. Dit is de eerste console sinds een PS2 héél veel jaren terug.

Nu is mijn vraag: Als mijn vrouw en ik dezelfde games spelen, maar met verschillende progressie, Wat is dan de beste setup: een Playstation account elks of 1 enkel Playstation account en daaronder meerdere saves?

In het geval van het eerste, kan ik aangekochte games via mijn account sharen op dezelfde PS5 console zonder PS Plus account? Kunnen er ook save games geshared worden?

Elk een eigen account lijkt me dan het handigst, en dan eventueel een gedeelde voor online games.

• Thijs
  • Registratie: April 2000

Het handigste lijkt mij hiervoor elk een eigen account. Niet elke game heeft aparte of duidelijk te onderscheiden savegames.

Je kan wel games aankopen op account A en dan spelen op account B. Account A moet dan wel de game eerst installeren op die console.

Je kan geen savegames uitwisselen tussen twee accounts.

Ieder een eigen account. Sommige games ondersteunen namelijk maar 1 saveslot per account. Alle extra accounts op de PS5 kunnen inderdaad gebruik maken van aangeschafte games en PS Plus van jouw account.

Save games zijn zover ik weet account gebonden en kunnen niet gedeeld worden.

@Thijs was me net voor. :P

• Witte_200
@Timothy3000 , @Thijs & @Raem ,

Duidelijk! bedankt allen voor het super snelle antwoord!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:08
Cinematic trailer, I know, maar toch jammer dat de game er zelf niet zo mooi uitziet. De demo zelf viel graphics wise flink tegen (gameplay ook wel wat imo helaas). Heel benieuwd naar de reviews over een paar weken.

[ Voor 74% gewijzigd door Timothy3000 op 10-01-2023 10:47 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003

Nyarlathotep

Crawling Chaos

reaL_G schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:07:
[...]

van wat ik weet is dat er geen support is voor een specifiek geluidssysteem ala DTS/Atmos,
sony gebruikt zijn eigen sound techniek, dus geen dolby of bitstream
in de settings kan je aangeven waar de audio naar toe gaat (receiver) je kan dan het aantal boxen instellen en de globale posities aangeven, gaat gewoon tot 7.1 multichannel.

LPCM is vlgs mij altijd goed, dan word het door geluid het ps5 systeem gerenderd en per kanaal uitgestuurd.

zal het wel eens ff testen.
Inderdaad (helaas) geen Dolby Atmos, TrueHD of DTS HD Master audio. Het aantal kanalen wordt wel doorgegeven, maar de full bitrate van deze audiosporen wordt niet benut.
Ook Dolby Vision wordt niet ondersteund. Dit heeft allemaal met licentiekosten te maken; dit wil Sony niet betalen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik heb de dual sense edge maar besteld. Hoop dat de accuduur niet te veel minder is ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Ace
  • Registratie: September 2000

Ace

Happy Happy Joy Joy

-SaveMe- schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:11:
Ik heb de dual sense edge maar besteld. Hoop dat de accuduur niet te veel minder is ...
Me too, vooral voor de back buttons.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Ace schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:21:
[...]

Me too, vooral voor de back buttons.
Zelfde hier. Hoop dat ze wel fijn zijn. Die backbutton attachment voor de ps4 was ideaal. En cheap!
Deze heeft twee verschillende opties, maar ze lijken allebei erg klein. We gaan het zien!

GamiQ, de game notes app met game maps!

• ZesBarkiePK
-SaveMe- schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:11:
Ik was het aanvankelijk ook van plan, maar ik kan de prijs niet rechtvaardigen. Misschien komt er in de toekomst nog eens een leuke aanbieding, dan sla ik zeker mijn slag. Ik heb hier 5 DualSense controllers liggen dus wil hem stiekem wel aan de collectie toevoegen.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-11-2025
Misschien een domme vraag maar kan ik met mijn TV Sony Bravia 55xe9005 4K gamen?

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:07
heppe01 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:03:
Misschien een domme vraag maar kan ik met mijn TV Sony Bravia 55xe9005 4K gamen?
even een snelle google search zegt mij toch dat het paneel 4K is.
Je kan dus zeker je PS5 in 4K instellen en er optimaal geniet van hebben

• Knokkie
  • Registratie: Februari 2002
(jarig!)
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:41:
[...]

Ik was het aanvankelijk ook van plan, maar ik kan de prijs niet rechtvaardigen. Misschien komt er in de toekomst nog eens een leuke aanbieding, dan sla ik zeker mijn slag. Ik heb hier 5 DualSense controllers liggen dus wil hem stiekem wel aan de collectie toevoegen.
Misschien is de set van Extremerate iets voor je, bevalt mij werkelijk super. En betaalbaar.
YouTube: eXtremeRate PS5 Controller RISE4 Remap Kit Installation Guide - 4 Ba...

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tip: In de store staat Wasteland 3 nu voor 7,99 ipv 39,99. Is nog zo tot de 18e :)

En de season pass voor 4,99. Dan heb je alles voor 13 euro, en niet voor 49,99 (Colorado edition).

[ Voor 38% gewijzigd door Nyarlathotep op 10-01-2023 20:18 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Kalder schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:27:
[...]

Games inderdaad alleen Dolby Digital, DTS en LPCM. Andere formaten worden niet ondersteund. LPCM is the way to go.

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
Nou zie ik de laatste paar dagen best veel artikelen en fragmentjes over hoe slecht het is om de PS5 op de verticale stand neer te leggen.Het lijkt erop alsof al die journalistieke organisaties/reviewers etc. maar content van elkaar kopiëren en niet eens zelf testen of het daadwerkelijk zo is. En gek genoeg pas na twee jaren?

Ik heb mijn PS5 sinds release al op de verticale stand laten staan. Tot nu toe zero problemen. Hoe betrouwbaar is TheCod3er, de console reparateur die dit probleem heeft gevonden?

Ik wacht nog even af op de statement van Sony zelf. Zij zullen hier toch wel op moeten reageren lijkt mij. Ik denk dat ik het met een korreltje zout ga nemen. Is het kaduk, dan zij het zo.

Ik merk wel dat de content en games de laatste paar maanden beginnen af te zwakken. Ik speel enkel alleen nog maar FIFA en MW2/Warzone. De laatste goede singleplayer game waar ik echt enorm van heb genoten is Ghost of Tsushima. Daarna heeft geen andere game mij nog weten te pakken. Mijn interesse in Forspoken begint af te nemen. Ik ben benieuwd hoe Hogwarts Legacy wordt. Daarnaast ben ik hyped om Star Wars: Jedi Survivor en AC Mirage en vooral FF XVI !

• ZesBarkiePK
Lashrom schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:59:
Nou zie ik de laatste paar dagen best veel artikelen en fragmentjes over hoe slecht het is om de PS5 op de verticale stand neer te leggen.Het lijkt erop alsof al die journalistieke organisaties/reviewers etc. maar content van elkaar kopiëren en niet eens zelf testen of het daadwerkelijk zo is. En gek genoeg pas na twee jaren?

Ik heb mijn PS5 sinds release al op de verticale stand laten staan. Tot nu toe zero problemen. Hoe betrouwbaar is TheCod3er, de console reparateur die dit probleem heeft gevonden?

Ik wacht nog even af op de statement van Sony zelf. Zij zullen hier toch wel op moeten reageren lijkt mij. Ik denk dat ik het met een korreltje zout ga nemen. Is het kaduk, dan zij het zo.
Laat je niet zo snel bang maken. Dat nieuws is clickbait. Ze zeggen dat als er binnenin de PS5 iets kapot gaat, het kan gaan lekken. Nou ja natuurlijk kan dat, maar de interne onderdelen breken niet zomaar of zonder reden, dan heb je je PS5 laten vallen of mishandel je je console op een andere manier.

Sony gaat dus ook helemaal nergens op reageren. Want er is niks aan de hand. Mijn PS5 staat ook al sinds 18 september 2020 rechtop, en doet het nog altijd fantastisch.

• Orangelights23
  • Laatst online: 16:00
ZesBarkiePK schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 00:39:
[Mijn PS5 staat ook al sinds 18 september 2020 rechtop, en doet het nog altijd fantastisch.
N=1, dus dit zegt niets (bij mij ook, plus vorige poster komen we op N=3 uit :) ). Desondanks is het wel belangrijk om dit nieuws goed twee blijven volgen. Ik heb mijn PS5 namelijk niet opengemaakt om te kijken of de koelvloeistof is gaan lekken of niet.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
Lashrom schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:59:

Ik merk wel dat de content en games de laatste paar maanden beginnen af te zwakken. Ik speel enkel alleen nog maar FIFA en MW2/Warzone. De laatste goede singleplayer game waar ik echt enorm van heb genoten is Ghost of Tsushima. Daarna heeft geen andere game mij nog weten te pakken. Mijn interesse in Forspoken begint af te nemen. Ik ben benieuwd hoe Hogwarts Legacy wordt. Daarnaast ben ik hyped om Star Wars: Jedi Survivor en AC Mirage en vooral FF XVI !
Ik kijk veel video’s van TheCod3er en wat ik van hem weet is dat hij meestal wel voorzichtig is met het feitelijk bestempelen van zaken. Hij kaart dingen aan en zijn uitspraken zijn misschien iets uit hun verband gerukt.

Die kerel maakt heel wat consoles en het is trouwens best interessant om te zien. Hij gaat echt niet zijn eigen ruiten in gooien door zomaar iets te roepen.

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
"The website that claimed standing your PS5 vertically damages the console has retracted its statement, saying it made a “critical misunderstanding” 🤔 #PS5 "

https://twitter.com/NextG...uZSxMyI4NmWe3805mBzA&s=19

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
MenAreStillGood schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:18:
"The website that claimed standing your PS5 vertically damages the console has retracted its statement, saying it made a “critical misunderstanding” 🤔 #PS5 "

https://twitter.com/NextG...uZSxMyI4NmWe3805mBzA&s=19
Wel leuk staaltje reclame gemaakt voor zijn kanaal haha. Anderzijds wel eerlijk dat hij zijn fout heeft toegegeven. Geen paniek dus en lekker verticaal laten staan.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
Knokkie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:29:
[...]

Misschien is de set van Extremerate iets voor je, bevalt mij werkelijk super. En betaalbaar.
YouTube: eXtremeRate PS5 Controller RISE4 Remap Kit Installation Guide - 4 Ba...
Had er ook naar gekeken maar dan past hij niet meer in de orignele oplaadstation.

Benieuwd of de Edge hier uberhaupt op gaat passen?

• Cardwizard
  • Laatst online: 16:33
schumi2004 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:14:
[...]

Had er ook naar gekeken maar dan past hij niet meer in de orignele oplaadstation.

kan het niet zo snel terug vinden maar ik heb (als ik me niet vergis) een officele foto gezien van de Edge op de dock

edit -> Charge up to two DualSense™ or DualSense Edge™ wireless controllers at the same time without having to connect them to your PlayStation®5 console.

bron: https://direct.playstatio...-station-base.3005837base

[ Voor 26% gewijzigd door Cardwizard op 11-01-2023 10:02 ]

• ZesBarkiePK
Orangelights23 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 05:36:
[...]

N=1, dus dit zegt niets (bij mij ook, plus vorige poster komen we op N=3 uit :) ). Desondanks is het wel belangrijk om dit nieuws goed twee blijven volgen. Ik heb mijn PS5 namelijk niet opengemaakt om te kijken of de koelvloeistof is gaan lekken of niet.
Daar hoef je je PS5 ook helemaal niet voor open te maken. Als vloeibaar metaal lekt over het moederbord dan heb je al snel kortsluiting.

Trouwens als het seal breekt maakt het niet uit of je PS5 horizontaal of verticaal gepositioneerd staat, dan lekt het toch wel, Sony is namelijk behoorlijk royaal in het aanbrengen van LM.

• Orangelights23
ZesBarkiePK schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:00:
[...]

Daar hoef je je PS5 ook helemaal niet voor open te maken. Als vloeibaar metaal lekt over het moederbord dan heb je al snel kortsluiting.

Trouwens als het seal breekt maakt het niet uit of je PS5 horizontaal of verticaal gepositioneerd staat, dan lekt het toch wel, Sony is namelijk behoorlijk royaal in het aanbrengen van LM.
En precies daarom klopt het niet dat veel mensen zeggen dat ze nergens last van hebben: zij kunnen de eerste tekenen niet (goed) vinden.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:48:
[...]

Games inderdaad alleen Dolby Digital, DTS en LPCM. Andere formaten worden niet ondersteund. LPCM is the way to go.
Thanks, dan wordt het inderdaad gewoon LPCM, moet nu wel kiezen voor DTS of Dolby, en meestal staat hij op Dolby dat vind ik prettiger klinken dan DTS bij games. Moet eerst een nieuwe receiver hebben voordat ik LPCM multi channel kan gebruiken, maar die gaat er dit jaar waarschijnlijk wel komen.

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Kalder schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:21:
[...]

Thanks, dan wordt het inderdaad gewoon LPCM, moet nu wel kiezen voor DTS of Dolby, en meestal staat hij op Dolby dat vind ik prettiger klinken dan DTS bij games. Moet eerst een nieuwe receiver hebben voordat ik LPCM multi channel kan gebruiken, maar die gaat er dit jaar waarschijnlijk wel komen.
Ondersteunt je huidige receiver niet gewoon LPCM multi channel als je de PS5 direct daarop aansluit?

• ZesBarkiePK
Orangelights23 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:44:
[...]

En precies daarom klopt het niet dat veel mensen zeggen dat ze nergens last van hebben: zij kunnen de eerste tekenen niet (goed) vinden.
Oke maar wat zijn de eerste tekenen dan?

Ik speel bijna iedere dag op mijn console, als die na 2 jaar rechtop staan kuren zou vertonen zou ik dat echt wel merken.

Je maakt het in mijn ogen nu heel erg groot, net alsof de PS5's straks allemaal kapot gaan omdat ze LM lekken.

Daarnaast als ze al LM lekken, dan maakt het ook niet uit of ze verticaal of horizontaal staan, dan lekken ze toch wel.

• Ace
  • Registratie: September 2000

Ace

Happy Happy Joy Joy

Gisteren Jedi Fallen Order uitgespeeld, zunne goeie game jongen!

Ik was er al eens aan begonnen toen die op Gamepass beschikbaar kwam maar nooit verder gekomen dan de eerste planeet.

Zeker een aanrader, kijk uit naar deel 2 over een paar maanden.

Verwijderd

ZesBarkiePK schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:20:
[...]

Ik speel bijna iedere dag op mijn console, als die na 2 jaar rechtop staan kuren zou vertonen zou ik dat echt wel merken.

Je maakt het in mijn ogen nu heel erg groot, net alsof de PS5's straks allemaal kapot gaan omdat ze LM lekken.

Daarnaast als ze al LM lekken, dan maakt het ook niet uit of ze verticaal of horizontaal staan, dan lekken ze toch wel.
@Orangelights23 maakt helemaal niets erg groot. Hij geeft enkel aan dat “nergens last van” niet wil zeggen dat LM problemen bij voorbaat onzin zijn. :)
MartijnS72 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:48:
[...]

Ondersteunt je huidige receiver niet gewoon LPCM multi channel als je de PS5 direct daarop aansluit?
Jawel maar die receiver verstuurd geen HDR door, en heb dat liever dan LPCM bovendien krijg ik volgens mij een lichte input lag als ik hem via de receiver aansluit. Het is ook al een wat oudere met weinig opties dus ga hem sowieso vervangen.

• ZesBarkiePK
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:34:
[...]

@Orangelights23 maakt helemaal niets erg groot. Hij geeft enkel aan dat “nergens last van” niet wil zeggen dat LM problemen bij voorbaat onzin zijn. :)
Oh ja het laatste nieuws; Nieuwe PS5-consoles die bij of na de lancering zijn gekocht, kunnen kapot gaan als ze kapot gaan.

Het is meer dan 2 jaar geleden dat de PS5 werd gelanceerd. Als er een wijdverbreide productie fout in de consoles zat zouden we dat nu wel weten.

• Orangelights23
ZesBarkiePK schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:20:
[...]

Lees mijn reacties nog eens ;)

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ace schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:31:

Ik was er al eens aan begonnen toen die op Gamepass beschikbaar kwam maar nooit verder gekomen dan de eerste planeet.

Nou he! Ik ben er nog mee bezig en vind het steeds leuker worden. Map vind ik prima te doen (back tracken is idd soms onnodig maar ach, ziet er mooi genoeg uit om er vaker doorheen te lopen). En ja, Cal loopt alsof hij poep in zijn broek heeft.

Wederom een bevestiging dat je je eigen smaak moet volgen. Zo heb ik onlangs weer de zoveelste poging gedaan om The Witcher 3 leuk te vinden, maar het is echt niet mijn ding. Vind het maar mediocre en eigenlijk een tikje lame.

Verwijderd

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:03:
Het enige voordeel voor bestaande klanten lijkt te zijn wanneer je van Essential wilt upgraden naar Extra of Premium, 30% korting.
Hoewel ik al jaren plus heb en tot nu toe alleen essential, toch maar eens Extra genomen voor 18 euro nogwat tot en met september. Waarom: Er staan 4 games bij die ik al een tijdje op de wishlist heb staan om eens tweedehands te kopen.

Mijn doorverkopen-na-spelen-dus-bijna-gratis excuus hou ik niet vol, het blijft altijd op de plank liggen tot niemand het nog wil hebben.. Dus die 4 kosten een stuk meer dan die 18 euro.
Dus schuif ik mijn backlog weer naar achteren en ga die eerst spelen.

Returnal was alvast een slimme zet om het zo te doen, ik speel alles van Housemarque maar heb mijzelf toch wat overschat bij deze game. Daar ben ik denk ik eerder weer vanaf dan gehoopt. Ik leer de levels wel, maar loop te vaak tegen dezelfde fouten aan en dat frustreert. Dus die mis ik niet straks.

Nu naar AC: Odyssey, Death Stranding, Ghost of Tsushima plus nog een en ander en dan is het wel september denk ik ;)

Verwijderd

@WaterFire Jij bent nog wel even bezig ja. :)
Extra was voor mij ook een makkelijke keus er waren zo veel games die ik nog wilde spelen en inmiddels heb ik ze allemaal wel gecheckt. Over een half jaar loopt Extra af en zonder een goede deal zal ik waarschijnlijk terug gaan naar Essential. Inmiddels geleerd dat abonnementen die doorlopen niets voor mij zijn omdat ik in de praktijk soms maanden geen enkele game er uit speel. Essential icm bepaalde games in de aanbieding en mijn favoriete series day 1 werkt het beste voor mij.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
FMS schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:49:
[...]

Nou he! Ik ben er nog mee bezig en vind het steeds leuker worden. Map vind ik prima te doen (back tracken is idd soms onnodig maar ach, ziet er mooi genoeg uit om er vaker doorheen te lopen). En ja, Cal loopt alsof hij poep in zijn broek heeft.

Wederom een bevestiging dat je je eigen smaak moet volgen. Zo heb ik onlangs weer de zoveelste poging gedaan om The Witcher 3 leuk te vinden, maar het is echt niet mijn ding. Vind het maar mediocre en eigenlijk een tikje lame.
Dat backtracken heeft voor mij die game verpest. Het is niet soms onnodig, het is echt vreselijk onnodig en de meeste schaamteloze filler die ik ooit heb gezien. Het is echt wel een goede game, dus hopelijk is deel 2 hier op wel gefixt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
Hulleman schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:43:
[...]

Dat backtracken heeft voor mij die game verpest. Het is niet soms onnodig, het is echt vreselijk onnodig en de meeste schaamteloze filler die ik ooit heb gezien. Het is echt wel een goede game, dus hopelijk is deel 2 hier op wel gefixt.
Kan me niet herinneren dat het backtracken zo noodzakelijk was, misschien alleen als je alles 100% wilt hebben? Wat ik vervelender vond is het niveau verschil tussen normale combat en boss fights. De bosses zijn gewoon oneindig veel sterker, heel irritant. Voor 1 bossfight na 30x de difficulty omlaag gezet en na de fight weer omhoog. Enige game waar ik dat heb hoeven doen. Zo ongebalanceerd.

Verder wel een goeie Star Wars game. Niet te lang ook.

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:59
Misschien weet iemand het hier wel: Ik heb sinds dinsdag een PS5 en speelde voorheen Warzone op de PS4.
Nu merkte ik op dat het geluid vreemd doet op het moment dat je beschoten en geraakt wordt. Het lijkt doffer? en scherper te klinken en lijkt naar de achtergrond te verdwijnen, hebben meer mensen dit ervaren of heb ik een instelling niet juist staan?

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
Erapaz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:52:
[...]

Kan me niet herinneren dat het backtracken zo noodzakelijk was, misschien alleen als je alles 100% wilt hebben?
Het backtracken was noodzakelijk om weer bij je schip te komen voor een volgende missie. Hier en daar had je wel wat shortcuts gevonden, maar je moest echt dat hele level weer achterstevoren door. Ongelooflijke designkeuze.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 12-01-2023 13:09 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

bakkie1985 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:58:
Misschien weet iemand het hier wel: Ik heb sinds dinsdag een PS5 en speelde voorheen Warzone op de PS4.
Nu merkte ik op dat het geluid vreemd doet op het moment dat je beschoten en geraakt wordt. Het lijkt doffer? en scherper te klinken en lijkt naar de achtergrond te verdwijnen, hebben meer mensen dit ervaren of heb ik een instelling niet juist staan?
Waarschijnlijk staat 3D audio aan. Dan kun je dat uitzetten om te luisteren of het beter klinkt.

https://www.playstation.c...rt/hardware/3d-audio-ps5/

Raem schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:33:
[...]

Waarschijnlijk staat 3D audio aan. Dan kun je dat uitzetten om te luisteren of het beter klinkt.

https://www.playstation.c...rt/hardware/3d-audio-ps5/
Of even 3d audio goed instellen, kan zijn dat het voor hem niet goed staat ingesteld

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-12-2025
Ace schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:31:

Ik heb best een eind gespeeld maar ik speel steeds heel even een aantal levels en dan stop ik weer. Geen idee waarom, maar op een of andere manier is het net wat te langdradig ofzo.

Verwijderd

https://twitter.com/Insid...&t=WHs9T2aQCnFxMuBpsZFS7Q
PlayStation 5 Version 7.00 to Include Discord And Cloud Streaming for PS5 Games
Release waarschijnlijk in maart.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:41
Eindelijk zeg na 2 jaar wachten :)

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
Misschien ook iets voor liefhebbers, ik heb dit ding in gebruik genomen en als je het mij vraagt super handig.

Met oplaadfunctie voor de controller.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Pz38Xms/20230112-190907.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nmB92gS/20230112-190919.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nfYnrSK/20230112-190939.jpg

https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
Hulleman schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:09:
[...]

Het backtracken was noodzakelijk om weer bij je schip te komen voor een volgende missie. Hier en daar had je wel wat shortcuts gevonden, maar je moest echt dat hele level weer achterstevoren door. Ongelooflijke designkeuze.
Lol, dat backtracken naar je schip was echt luttele seconden werk. Geen enemies en veel shortcuts. Heb dat absoluut niet als een probleem ervaren. Vond dat juist meer immersie geven.

• mxmemx
Waar preorderen jullie vaak je games om zekerheid te hebben dat je day 1 kan spelen?

Ik heb nu al 3x besteld bij allyourgames en als het op vrijdags uitkomt, komt het of niet, of pas savonds rond 7 uur met de post en dit is de voornaamste reden om daar niet meer re preorderen.

Nu wil ik hogwarts legacy day 1 gewoon optijd kunnen spelen amazon en gameresource zijn beiden even duur als allyourgames, amazon verstuurd sowieso met pakketpost dus dat is vaak iets betrouwbaarder dan de postbode, maar hoe zijn jullie ervaringen met gameresource? Ben stiekem wel benieuwd, wil ook graag de lokale partijen een kans geven tov de miljardencompanies.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:38

Superkiwi

Hoi doei

mxmemx schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:11:
Waar preorderen jullie vaak je games om zekerheid te hebben dat je day 1 kan spelen?
Voornamelijk hier:
allyourgames
Eigenlijk nooit problemen gehad met late levering. Het komt inderdaad met de postbode mee omdat het brievenbuspakjes zijn. Dat ze bij jou 's avonds pas op de mat vallen is dan ook niet de schuld van allyourgames maar afhankelijk van de route van je postbezorger ;)

Als je écht niet kan wachten is de PS Store een goede optie.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 12-01-2023 21:26 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Ik heb nu al 3x besteld bij allyourgames en als het op vrijdags uitkomt, komt het of niet, of pas savonds rond 7 uur met de post en dit is de voornaamste reden om daar niet meer re preorderen.

Nu wil ik hogwarts legacy day 1 gewoon optijd kunnen spelen amazon en gameresource zijn beiden even duur als allyourgames, amazon verstuurd sowieso met pakketpost dus dat is vaak iets betrouwbaarder dan de postbode, maar hoe zijn jullie ervaringen met gameresource? Ben stiekem wel benieuwd, wil ook graag de lokale partijen een kans geven tov de miljardencompanies.
Zal toch afhankelijk zijn van de routes. Amazon verstuurt via DHL en die komen bijvoorbeeld hier altijd tussen 19.00 - 20.00 uur.

Als je er echt zeker van wilt zijn en op tijd wilt spelen kun je nog het beste ergens een (game)winkel binnen lopen of digitaal via de PS Store. Alleen dan betaal je wel wat meer dan online.

• ZesBarkiePK
Nice, ik hoef niet al m’n controllers te update na de nieuwe system software.

De Edge komt nu snel naar de PS5, ik ben heel erg benieuwd of de bouw kwaliteit van de Edge ook beter is dan de standaard DualSense.

Daarmee bedoel ik dat de DualSense een beetje flex heeft en ook kraakt als je een beetje kracht zet. De Pro controller van Nintendo kent dit niet en voelt super solide in vergelijking met de DualSense.

Ik hoop echt op eerlijke reviews, want ik twijfel nog steeds over deze nieuwe controller.

Een goede controller in de hand is gewoon erg fijn.

[ Voor 75% gewijzigd door ZesBarkiePK op 12-01-2023 21:39 ]

• Chelseamarre123

PS Store, netjes op voorhand ook al gedownload.

Verwijderd

Bol.com is bij mij altijd op tijd met leveren.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
ZesBarkiePK schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:33:

Daarmee bedoel ik dat de DualSense een beetje flex heeft en ook kraakt als je een beetje kracht zet. De Pro controller van Nintendo kent dit niet en voelt super solide in vergelijking met de DualSense.
Misschien ben ik minder intens, maar dit ervaar ik niet echt. Je hebt vast een punt, maar de dualsense valt me tot zover echt prima mee. Een excellente controller. Voelt ook 'dense' aan, wat ook die ervaring van kwaliteit versterkt.

Ik vind ze in elk geval goed ineen zitten. Een beetje kraken (binnen een zekere grens) zou me ook niet echt storen, het blijft natuurlijk hardware voor de massa aan 69 euro/stuk. Het is al heel wat dat je zo'n controller kan kopen met alle upgrades, en dat 'ie niet duurder is geworden dan de ps4 controller.

Enige minpuntje is batterij, maar ik heb er nu drie en de charging dock, dus eigenlijk altijd wel een controller die opgeladen is.

Je hoort soms wel negatieve ervaringen met triggers of sticks, maar daar ben ik voorlopig van gespaard gebleven. Ik gebruikte vroeger een xbox controller in steam (wegens simpele windows compatibiliteit) maar ik ga binnenkort eens uitzoeken of dat met de dualsense evengoed erg vlot en pijnloos kan. Want dan ga ik exclusief over naar de ps controller overal (ps, iPad, windows, ...)

• mxmemx
Thanks voor de reacties!

De postbode is hier extreem wisselvallig en op vrijdags komt hij/zij vaak gewoon niet opdagen. Ik zag van zowel gamersresource en allyourgames met de post versturen dus ga ik toch maar voor amazon. DHL is hier meestal rond 2 uur dus dan past dat beter binnen de planning.

Bedankt in ieder geval voor jullie ervaringen!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:42
mxmemx schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:14:
DHL is hier meestal rond 2 uur dus dan past dat beter binnen de planning.
Ik kan natuurlijk niet voor iedereen praten, maar 99% van mijn amazon pakketten worden 's avonds door dhl geleverd. Misschien iets om rekening mee te houden!

Verwijderd

lennertvdkort schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:27:
[...]

Ik kan natuurlijk niet voor iedereen praten, maar 99% van mijn amazon pakketten worden 's avonds door dhl geleverd. Misschien iets om rekening mee te houden!
Hier hetzelfde. Postnl en zendingen van DHL uit Nederland leveren altijd rond het middaguur. (Tenzij je bij de webshop zelf een avondlevering hebt aangevraagd). Amazon wordt altijd in de avond geleverd. Heeft er volgens mij mee te maken dat het distributiecentrum in Duitsland staat, hierdoor zal DHL de pakketten later ophalen en dus niet in de middag kunnen bezorgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2023 11:12 ]

• Knokkie
  • Registratie: Februari 2002
(jarig!)
schumi2004 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:14:
[...]

Daar kwam ik inderdaad ook achter, maar het bevalt me zo goed, dat ik voor lief neem dat de controller af en toe aan een draadje moet. :)

• ZesBarkiePK
Amos_x schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:05:
[...]

Misschien ben ik minder intens, maar dit ervaar ik niet echt. Je hebt vast een punt, maar de dualsense valt me tot zover echt prima mee. Een excellente controller. Voelt ook 'dense' aan, wat ook die ervaring van kwaliteit versterkt.

Ik vind ze in elk geval goed ineen zitten. Een beetje kraken (binnen een zekere grens) zou me ook niet echt storen, het blijft natuurlijk hardware voor de massa aan 69 euro/stuk. Het is al heel wat dat je zo'n controller kan kopen met alle upgrades, en dat 'ie niet duurder is geworden dan de ps4 controller.

Enige minpuntje is batterij, maar ik heb er nu drie en de charging dock, dus eigenlijk altijd wel een controller die opgeladen is.

Je hoort soms wel negatieve ervaringen met triggers of sticks, maar daar ben ik voorlopig van gespaard gebleven. Ik gebruikte vroeger een xbox controller in steam (wegens simpele windows compatibiliteit) maar ik ga binnenkort eens uitzoeken of dat met de dualsense evengoed erg vlot en pijnloos kan. Want dan ga ik exclusief over naar de ps controller overal (ps, iPad, windows, ...)
Begrijp me niet verkeerd, als ik zou moeten kiezen zou ik altijd voor de DualSense gaan. Maar dit viel me op na een langere tijd alleen maar met de Nintendo Pro controller gespeeld te hebben. Zou ik geen Nintendo Switch hebben gehad had ik iemand die dit riep waarschijnlijk voor gek verklaard. Maar nu de toch wel dure Edge er aan komt ben ik benieuwd of Sony de bouw kwaliteit nog iets verder opgeschroefd heeft. Dan zou de Edge voor mij het geld echt waard zijn.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

ZesBarkiePK schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:41:
[...]

Het is idd veel geld, helemaal als je een vergelijking maakt met de prijs van de console zelf. Dan heb je het dus over de helft van de disc versie van de console en zelfs nog wat meer als je de niet-disc versie hebt, procentueel gezien.

Toch denk ik dat wanneer je het in "plezier" uren gaat uitdrukken en er vanuit gaat dat je zeer regelmatig speelt en dat de console nog wel een jaartje of 5 meegaat, het eigenlijk best wel te verantwoorden is. Althans voor mij en dan kijk ik ook puur naar mijn eigen inkomsten en uitgaven. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.

XBL: MRE Inc

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

MRE-Inc schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:10:
[...]

Het is idd veel geld, helemaal als je een vergelijking maakt met de prijs van de console zelf. Dan heb je het dus over de helft van de disc versie van de console en zelfs nog wat meer als je de niet-disc versie hebt, procentueel gezien.

Toch denk ik dat wanneer je het in "plezier" uren gaat uitdrukken en er vanuit gaat dat je zeer regelmatig speelt en dat de console nog wel een jaartje of 5 meegaat, het eigenlijk best wel te verantwoorden is. Althans voor mij en dan kijk ik ook puur naar mijn eigen inkomsten en uitgaven. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.

[YouTube: DualSense Edge - Design Story | PS5]
Ik ben wel sucker voor dit soort promo filmpjes :P

Je kunt dus ook de back buttons omwisselen naar de Go variant, wat wel twee functies per button heeft?

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
Ik vind juist de meerwaarde van de edge vs. de normale dualsense echt enorm tegenvallen. Wellicht als je een Pro Gamer bent dat je er iets aan hebt, maar een normale casual gamer gaat hier toch geen verschil aan voelen? En dan inderdaad die absurd hoge prijs.. Nee ik blijf bij de al ontzettend goede dualsense.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

• ZesBarkiePK
Ik wil Jedi Survivor pre orderen. Als ik nou een proef abonnement op EA Play neem, kan ik dan de korting claimen?

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:27
Ook maar op de valreep PS+ extra genomen voor €59,-. Hoevaak worden daar games op toegevoegd eigenlijk? En waar houden jullie dat bij?
DCNY schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:41:
Ook maar op de valreep PS+ extra genomen voor €59,-. Hoevaak worden daar games op toegevoegd eigenlijk? En waar houden jullie dat bij?
Maandelijks komen er games bij en verdwijnen er weer games.

De games die erbij komen worden hier meestal wel gepost iedere maand, games die verdwijnen is meestal wat lastiger achter te komen.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
DCNY schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:41:
https://playstation.fando...onthly_games_(PAL_region)

Er was eerst een betere/andere site volgens mij maar kan het niet meer vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 13-01-2023 19:55 ]

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:31
Meer mensen problemen met het aanmelden op PSN?

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Buizerd__NL schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:18:
Hier geen problemen. Maar er zijn gister nieuwe algemene voorwaarden gekomen die je moet accepteren. Die zou je te zien moeten krijgen wanneer je inlogt, maar gaat schijnbaar niet bij iedereen goed.

Even naar de store gaan op de PS5 zou een oplossing kunnen zijn om alsnog de voorwaarden te zien. Of ze via de PS app accepteren.

• loginerror
Buizerd__NL schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:18:
Ik had precies hetzelfde probleem gisteren. Ik had geen idee waarom de accounts offline waren en dacht eerst dat er storing was. Uiteindelijk via instellingen en dan gebruikers en accounts de nieuwe voorwaarden kunnen accepteren waarna alles weer werkte.

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01:37
loginerror schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:51:
[...]

Ik had precies hetzelfde probleem gisteren. Ik had geen idee waarom de accounts offline waren en dacht eerst dat er storing was. Uiteindelijk via instellingen en dan gebruikers en accounts de nieuwe voorwaarden kunnen accepteren waarna alles weer werkte.
Ik was na de update Returnal aan het spelen en kreeg mijn trophy niet die gekend is om geglitched te zijn als je offline bent, die popt niet, bleek ik offline te zijn omdat ik die nieuwe voorwaarden nog niet had gekregen |:(
Gelukkig popte de trophy na een herstart :) (anders kon ik volledig opnieuw beginnen :') )

• Chelseamarre123
Gerwin89 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:47:
Ik vind juist de meerwaarde van de edge vs. de normale dualsense echt enorm tegenvallen. Wellicht als je een Pro Gamer bent dat je er iets aan hebt, maar een normale casual gamer gaat hier toch geen verschil aan voelen? En dan inderdaad die absurd hoge prijs.. Nee ik blijf bij de al ontzettend goede dualsense.
Hangt er van af wat voor games je speelt. Casual singleplayer games speel ik ook met mijn gewone dualsense.
Maar als ik cod speel geniet ik echt van mijn scuff.
Pagina: 1 ... 254 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord