@
FeaR misschien weet jij dit, ik zie op internet tegenstrijdige berichten over de ondersteunde audio formaten van de PS5.
In de review van Tweakers wordt gezegd dat er alleen ondersteuning voor de oude Dolby Digital 5.1 en de oude DTS 5.1 is, naast LPCM dan.
Maar op andere sites zie ik staan dat de PS5 wel dingen als Dolby TrueHD en DTS HD ondersteund.
Zelf kan ik nu sowieso die formaten niet gebruiken omdat mijn receiver daar niet toe in staat is en geen eARC heeft, maar ik wil in de toekomst een nieuwe reciever die wel die formaten ondersteund.
Maar is het nou zo dat je bij games alleen 7.1 kunt krijgen als je LPCM gebruikt? Dus stuurt de PS5 nou wel of niet Dolby TrueHD / DTS HD door wanneer je Dolby of DTS audio selecteerd?
Het kan ook dat die geavanceerdere formaten alleen met blu-ray werken wanneer je bitstream selecteerd uit het ps-menu tijdens de film en de audio ingesteld hebt op LPCM in de settings van de PS5, maar bij mij gaat het vooral om het geluid van games.
Edit: Bedenk me net eigenlijk ook dat het waarschijnlijk weinig uit zal maken aangezien ik hoogstwaarschijnlijk sowieso LPCM zal gaan gebruiken met de nieuwe receiver, aangezien dat lossless is of minder lossy is in ieder geval.
Maar dan nog ik heb graag opties en ben sowieso wel benieuwd hoe het nou zit bij de PS5 en de ondersteunde audio formaten voor games.
[
Voor 15% gewijzigd door
Kalder op 09-01-2023 17:35
]