• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Voor iedereen met een PS5 controller die zich zorgen maakt over slijtage van de USB poort... ikzelf heb een magnetische USB kabel (via amazon.de gekocht) en die werkt er prima mee, in combinatie met een ANKER 4 poorts oplader.
Met de magnetische kabel heb je nooit kans dat je USB poort stuk gaat. Ikzelf gebruik de kabel alleen voor opladen van de PS5 controller. Kan me voorstellen dat tijdens gamen de magneet snel los kan laten.....

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Gelekte gameplay van Atomic Hearth, komt volgende maand uit, geen verkeerde game geloof ik:

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Chaoss schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:54:
Gelekte gameplay van Atomic Hearth, komt volgende maand uit, geen verkeerde game geloof ik:

[YouTube: Atomic Heart]
Lekker geluid zit er ook in, heel benieuwd hoe dit klinkt in surround.

Ziet er wel enigszins moeilijk uit of ligt dat aan mij? Kan misschien komen omdat de enemies nogal veel hits vangen voordat ze doodgaan maar misschien is dat alleen in het begin ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 14-01-2023 20:08 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:35
WinterMute2025 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:43:
Voor iedereen met een PS5 controller die zich zorgen maakt over slijtage van de USB poort... ikzelf heb een magnetische USB kabel (via amazon.de gekocht) en die werkt er prima mee, in combinatie met een ANKER 4 poorts oplader.
Met de magnetische kabel heb je nooit kans dat je USB poort stuk gaat. Ikzelf gebruik de kabel alleen voor opladen van de PS5 controller. Kan me voorstellen dat tijdens gamen de magneet snel los kan laten.....
Of gebruik gewoon de DualSense Charging Station.

Ik heb trouwens een keer de standaard DualSense accu vervangen voor een 3500Mah accu. Beter dan nieuw en het is niet moeilijk om zelf te doen. Genoeg handleidingen op YT te vinden.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

ZesBarkiePK schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:29:
[...]

Ik heb trouwens een keer de standaard DualSense accu vervangen voor een 3500Mah accu. Beter dan nieuw en het is niet moeilijk om zelf te doen. Genoeg handleidingen op YT te vinden.
Wat zou zo'n upgrade kosten ongeveer? 3500 is meer dan het dubbele van wat er standaard in zit (1500), en merk toch wel dat als ik een avondje ga gamen ik na een paar uur de tweede controller erbij moet pakken.
Zou wel fijn zijn als hij 2 keer zo lang gebruikt kan worden.
En wat voor accu moet het zijn? Neem aan dat het een bepaalde vorm moet hebben.

Zal vanavond wel eens zo'n YT video opzoeken, want heb hier wel oor naar als het niet onnodig duur is en de accu niet van AliExpress komt.

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2023 17:54 ]

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
Chaoss schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:54:

[YouTube: Atomic Heart]
"Based on the enemy alert level data, you are f*cked".

Zo hoor je ze niet vaak ;

De motion blur mag wel een tandje lager zeg..

• ZesBarkiePK
Kalder schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:13:
[...]

Wat zou zo'n upgrade kosten ongeveer? 3500 is meer dan het dubbele van wat er standaard in zit (1500), en merk toch wel dat als ik een avondje ga gamen ik na een paar uur de tweede controller erbij moet pakken.
Zou wel fijn zijn als hij 2 keer zo lang gebruikt kan worden.
En wat voor accu moet het zijn? Neem aan dat het een bepaalde vorm moet hebben.

Zal vanavond wel eens zo'n YT video opzoeken, want heb hier wel oor naar als het niet onnodig duur is en de accu niet van AliExpress komt.
Ik heb 35 euro betaald voor een setje met gereedschap. Je moet de DualSense uit elkaar halen en ik heb geen lange nagels. Maar ze zijn er ook al vanaf 20 euro. Amazon en Bol hebben genoeg keuze.

Het is gewoon cool dat je samen met een vriend 4 - 5 uur Sackboy A Big Adventure speelt, wat een hele intensieve game is voor de DualSense (constant haptic feedback en audio) en mijn controller nog twee streepjes batterij heeft en die van hem al aan de lader hangt.

Enige nadeel vind ik is dat ik minder met m’n andere controllers speel nu.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-12-2025

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Gerwin89 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:47:
Ik vind juist de meerwaarde van de edge vs. de normale dualsense echt enorm tegenvallen. Wellicht als je een Pro Gamer bent dat je er iets aan hebt, maar een normale casual gamer gaat hier toch geen verschil aan voelen? En dan inderdaad die absurd hoge prijs.. Nee ik blijf bij de al ontzettend goede dualsense.
Voor zo'n Dualsense Edge hoef je echt geen pro gamer te zijn hoor. Het hangt van de game af hoe je zo'n Edge controller goed kan gebruiken. Ik heb dit al vaker gezegd, maar in een game als Battlefield V waarin je zowel als infanterie kan spelen maar ook als piloot waarbij je dmv van switchen naar een 2e profiel veel meer plezier kan beleven als piloot zijnde.

De standaard controller layout in Battlefield V is zo ingesteld dat wanneer je de linker thumbstick (L3) indrukt tijdens het vliegen, je ineens achteruit kijkt. Leuk als je vlak boven land vliegt of in een bergachtig gebied waarbij achteruit kijken, hoe kort dan ook, kan leiden tot een crash. We weten allemaal wel dat het niet veel kracht kost om L3 in te drukken, dus op de Xbox heb ik de linker thumbstick uitgeschakeld in het 2e profiel als ik aan het vliegen ben. Hierdoor is het per ongeluk indrukken van L3 niet meer mogelijk waardoor ik tijdens het vliegen niet meer per ongeluk achteruit kijk en crash.

Ik heb Battlefield V op zowel de Xbox als de Playstation. Op de Xbox is door het gebruik van de Elite V2 controller met custom profiles het vliegen gewoon leuk, maar op de Playstation waag ik me er niet aan omdat ik met de standaard Dualsense geen profielen kan maken.

Zo zullen er nog wel wat games zijn waarin het overschakelen naar een ander profiel op de Egde controller kan zorgen voor meer plezier. Neem bv een game als F1 waar je in het echt al ziet dat bv Max Verstappen een tijdens het rijden één of andere aanpassing kan doen met wat knoppen op het stuur.. Je kan dit met een Edge controller dan ook makkelijk instellen door bv een 2e profiel in te stellen die wat meer downforce geeft waardoor je sneller door de bochten kan of iets dergelijks (heb geen verstand van F1) en zo de voorligger net wat sneller in je vizier krijgt.

De redenering dat zulke controllers er alleen voor pro gamers zijn, vind ik dan ook vreemd omdat het aantal pro gamers afgezien tegen de gehele game markt behoorlijk klein is als je met pro gamers die echte bedoelt die echt van toernooi naar toernooi afreizen voor prijzengeld. Dan zal Sony daar echt geen 4 jaar tijd in steken om zoiets te ontwikkelen voor zo'n kleine afzet markt.

XBL: MRE Inc

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
MRE-Inc schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:03:
[...]

Voor zo'n Dualsense Edge hoef je echt geen pro gamer te zijn hoor. Het hangt van de game af hoe je zo'n Edge controller goed kan gebruiken. Ik heb dit al vaker gezegd, maar in een game als Battlefield V waarin je zowel als infanterie kan spelen maar ook als piloot waarbij je dmv van switchen naar een 2e profiel veel meer plezier kan beleven als piloot zijnde.

De standaard controller layout in Battlefield V is zo ingesteld dat wanneer je de linker thumbstick (L3) indrukt tijdens het vliegen, je ineens achteruit kijkt. Leuk als je vlak boven land vliegt of in een bergachtig gebied waarbij achteruit kijken, hoe kort dan ook, kan leiden tot een crash. We weten allemaal wel dat het niet veel kracht kost om L3 in te drukken, dus op de Xbox heb ik de linker thumbstick uitgeschakeld in het 2e profiel als ik aan het vliegen ben. Hierdoor is het per ongeluk indrukken van L3 niet meer mogelijk waardoor ik tijdens het vliegen niet meer per ongeluk achteruit kijk en crash.

Ik heb Battlefield V op zowel de Xbox als de Playstation. Op de Xbox is door het gebruik van de Elite V2 controller met custom profiles het vliegen gewoon leuk, maar op de Playstation waag ik me er niet aan omdat ik met de standaard Dualsense geen profielen kan maken.

Zo zullen er nog wel wat games zijn waarin het overschakelen naar een ander profiel op de Egde controller kan zorgen voor meer plezier. Neem bv een game als F1 waar je in het echt al ziet dat bv Max Verstappen een tijdens het rijden één of andere aanpassing kan doen met wat knoppen op het stuur.. Je kan dit met een Edge controller dan ook makkelijk instellen door bv een 2e profiel in te stellen die wat meer downforce geeft waardoor je sneller door de bochten kan of iets dergelijks (heb geen verstand van F1) en zo de voorligger net wat sneller in je vizier krijgt.

De redenering dat zulke controllers er alleen voor pro gamers zijn, vind ik dan ook vreemd omdat het aantal pro gamers afgezien tegen de gehele game markt behoorlijk klein is als je met pro gamers die echte bedoelt die echt van toernooi naar toernooi afreizen voor prijzengeld. Dan zal Sony daar echt geen 4 jaar tijd in steken om zoiets te ontwikkelen voor zo'n kleine afzet markt.
Het grootste gedeelte van de gamers koopt geen controller voor zo’n bedrag. Hoe je het groepje dat de markt is voor deze controller ook wil noemen, klein is die markt zeker.

Verwijderd

Hmm, 1 van mijn controllers lijkt nogal last van coil whine te hebben. (Heel erg hoorbaar.)
(Alle andere hebben daar geen last van.)

Maar, alleen als die draadloos verbonden is met de PS5.
Met de kabel erin is er helemaal niets aan de hand.

Hij doet het verder gewoon prima, maar het is natuurlijk wel een beetje irritant.
Heb al last van tinnitus, en hoef geen extra piepende tonen in mijn leven. :P
En, om hem hierom nou terug te sturen naar Coolblue is ook weer zoiets.

Is er toevallig een manier (Behalve gesnoerd houden) om dit te verhelpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2023 11:50 ]

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
MRE-Inc schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:03:
[...]

250!euro voor een controller resulteert natuurlijk per definitie in een kleine afzetmarkt.

• ZesBarkiePK
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:50:
Hmm, 1 van mijn controllers lijkt nogal last van coil whine te hebben. (Heel erg hoorbaar.)
(Alle andere hebben daar geen last van.)

Maar, alleen als die draadloos verbonden is met de PS5.
Met de kabel erin is er helemaal niets aan de hand.

Hij doet het verder gewoon prima, maar het is natuurlijk wel een beetje irritant.
Heb al last van tinnitus, en hoef geen extra piepende tonen in mijn leven. :P
En, om hem hierom nou terug te sturen naar Coolblue is ook weer zoiets.

Is er toevallig een manier (Behalve gesnoerd houden) om dit te verhelpen?
Wat helpt is de helderheid van de controller LED aanpassen.

Ga naar het beginscherm en selecteer: Instellingen > Accessoires > Selecteer Controllers. Zet de LED brightness op medium of bright voor het beste resultaat.

Verwijderd

ZesBarkiePK schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:44:
[...]

Wat helpt is de helderheid van de controller LED aanpassen.

Ga naar het beginscherm en selecteer: Instellingen > Accessoires > Selecteer Controllers. Zet de LED brightness op medium of bright voor het beste resultaat.
Zal ik vanavond eventjes uit proberen, thanks! :)
ZesBarkiePK schreef op zondag 15 januari 2023 @ 17:21:
[...]
Enige nadeel vind ik is dat ik minder met m’n andere controllers speel nu.
Kwestie van de andere controllers ook een accu upgrade te geven ;)

Als ik het zou doen zou ik denk ik gelijk mijn beide controllers upgraden :)

Maar bedankt voor de tip! Hier had ik zelf niet zo snel op gekomen om te doen, mede omdat ik zou verwachten dat er maar 1 formaat accu in zou passen en de capaciteit voor dat formaat al wel vrij hoog zou zijn, maar aangezien je het hebt over 3500mAh ipv 1500, is het nog helemaal niet zo'n gek idee! (y)

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:02
Ik ga gelijk een batterij bestellen, want áls ik speel op dat ding is de batterij altijd te snel leeg. Om gek van te worden eigenlijk

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:17

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Kalder schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:16:
[...]

Kwestie van de andere controllers ook een accu upgrade te geven ;)

Als ik het zou doen zou ik denk ik gelijk mijn beide controllers upgraden :)

Maar bedankt voor de tip! Hier had ik zelf niet zo snel op gekomen om te doen, mede omdat ik zou verwachten dat er maar 1 formaat accu in zou passen en de capaciteit voor dat formaat al wel vrij hoog zou zijn, maar aangezien je het hebt over 3500mAh ipv 1500, is het nog helemaal niet zo'n gek idee! (y)
Ik kan mij niet voorstellen dat die 3500mAh ook wordt gehaald, in zo'n klein pakketje. Doe eens een linkje naar deze accu's?
Zelf heb ik nu één controller uitgerust met een 2600mAh exemplaar, en daar is de langere accuduur al merkbaar. Maar bijna dubbel zo lang is het niet, ik denk eerder 50% er bij.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:02

The Legend

*Plop*

Zit te kijken naar een headset en had de uitvoering: Steelseries Arctis Nova 7P op m’n shortlist staan. Ik game niet veel dus een dure headset is eigenlijk niet nodig, maar ik heb nu eenmaal een hekel aan goedkoper rommel (ook al gebruik ik iets maar een paar keer per jaar) :p Zie nu dat die bij de MM in de aanbieding is voor 140. Heb alleen nog nooit een over-dat headset gebruikt. Heb denk ik relatief grote oorschelpen, past zoiets dan wel? Iemand ervaring? Zit met Corona thuis dus kan ook niet ff passen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

The Legend schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:30:
Zit te kijken naar een headset en had de uitvoering: Steelseries Arctis Nova 7P op m’n shortlist staan. Ik game niet veel dus een dure headset is eigenlijk niet nodig, maar ik heb nu eenmaal een hekel aan goedkoper rommel (ook al gebruik ik iets maar een paar keer per jaar) :p Zie nu dat die bij de MM in de aanbieding is voor 140. Heb alleen nog nooit een over-dat headset gebruikt. Heb denk ik relatief grote oorschelpen, past zoiets dan wel? Iemand ervaring? Zit met Corona thuis dus kan ook niet ff passen.
Zoiets zou moeten passen. Een tip: mocht je eventueel ooit een Xbox kopen, neem de arctis 7x. Die is voor beide consoles. Ik heb de 7x en hij werkt perfect op alles.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Kalder schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 20:07:
[...]

Ziet er wel enigszins moeilijk uit of ligt dat aan mij? Kan misschien komen omdat de enemies nogal veel hits vangen voordat ze doodgaan maar misschien is dat alleen in het begin ofzo.
Viel mij in eerdere beelden ook al op. Veel dodgen en veel kogels nodig. Hoop eigenlijk dat het op een lagere moeilijkheidsgraad minder extreem is, ik hou niet van erg moeilijke games :P

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:39:
[...]

Zoiets zou moeten passen. Een tip: mocht je eventueel ooit een Xbox kopen, neem de arctis 7x. Die is voor beide consoles. Ik heb de 7x en hij werkt perfect op alles.
Volgens de specificaties werkt de 7P ook op de Xbox:
uitvoering: Steelseries Arctis Nova 7P

Ik zou dan persoonlijk zelf voor de P kiezen, maar dat komt dan ook omdat ik dat blauwe mooier vind dan het groene :P

Latin capital letter y with diaeresis

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:49
@YdieresiS Draadloos werkt de 7p niet met xbox.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-12-2025
The Legend schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:30:
Ik heb de Steelseries Pro met Gamedac getest met de PS5. Het werkt heel goed ja, maar ik heb een toch liever mijn 5.1 met Dolby Atmos. Voor mensen zonder Home Cinema is het wel een schitterend alternatief. Ik gebruik het nu voor mijn oude gamepc.

• Pixeljunk_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-12-2025
YdieresiS schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 07:52:
[...]

Volgens de specificaties werkt de 7P ook op de Xbox:
uitvoering: Steelseries Arctis Nova 7P

Ik zou dan persoonlijk zelf voor de P kiezen, maar dat komt dan ook omdat ik dat blauwe mooier vind dan het groene :P
Ik heb de blauwe headband vervangen voor een zwarte (mijn hele setup incl. ps5 is zwart). Past gewoon op de 7P.

https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=hGWfdYEzCjCL

of voor als je het niet vertrouwd via de Steelseries website:

https://steelseries.com/g...3j84ZjKI9014aAuJiEALw_wcB

• Pixeljunk_NL
Pixeljunk_NL schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:17:
[...]

Ik heb de blauwe headband vervangen voor een zwarte (mijn hele setup incl. ps5 is zwart). Past gewoon op de 7P.

https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=hGWfdYEzCjCL

of voor als je het niet vertrouwd via de Steelseries website:

https://steelseries.com/g...3j84ZjKI9014aAuJiEALw_wcB
o ja, en als je nog geluidsverbetering wilt dan kan je de stoffen earcups vervangen voor leren earcups. Dan is de bass nog net iets beter. Heb ik ook gedaan.

Verwijderd

@Pixeljunk_NL worden je oren veel warmer met leren? En hoe zit het met omgevings geluid, ook minder?

• Pixeljunk_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:02:
@Pixeljunk_NL worden je oren veel warmer met leren? En hoe zit het met omgevings geluid, ook minder?
Oren worden niet veel warmer. Omgevingsgeluid is idd wel minder. Ik moet echt wel de mic. sidetone aanzetten wil ik mezelf nog kunnen horen praten.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:40
ZesBarkiePK schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:29:
[...]

Tnx voor de tip. Even filmpje opgezocht en inderdaad lijkt supersimpel.
Nu even googelen naar een batterij :)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mooi overzichtje waar alle PS Studios en XDEV op dit moment aan werken, voor zover bekend:

Mystic's channel is sowieso wel een aanrader voor PS5 gerelateerd nieuws.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Mystic is top d:)b

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:21
Heeft vaak hele interessante filmpjes, soms iets te lang, maar inderdaad erg leuke filmpjes.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
Ah shit dacht dat je de game bedoelde die misschien in 't filmpje zat.

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:30
Ik wacht op een nieuwe tennis game voor de ps5. Topspin 4 ziet en speelt nog heerlijk op de xbox 360 maar als je dan bedenkt hoe een tennisgame er voor de ps5 zou uitzien, dan word het weleens tijd.

• ZesBarkiePK
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:20:
[...]

Tnx voor de tip. Even filmpje opgezocht en inderdaad lijkt supersimpel.
Nu even googelen naar een batterij :)
[YouTube: How to Easily REPLACE the BATTERY on your PS5 DualSense Controller]
Leuk! Op Amazon kan je goede batterijen van Paxo vinden, daar zit ook meteen gereedschap bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6A3AP8N8oJyvkYv8uYZIpZgU94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PDrqbKKocZCo5CqK2Gbp3lag.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Genoeg te zien in het filmpje en toch word ik er niet heel enthousiast van. Van Spider-Man 1 word ik blijer dan wanneer ik deeltje 2 bekijk maar dat is persoonlijk.
Ik kijk meer uit naar de games waar we niets of heel weinig van weten. Ik denk dat we een paar mooie verrassingen krijgen dit jaar. Kan tevens niet wachten op Naughty Dog nieuws. :9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2023 22:38 ]

Nyarlathotep schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:04:
[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat die 3500mAh ook wordt gehaald, in zo'n klein pakketje. Doe eens een linkje naar deze accu's?
Zelf heb ik nu één controller uitgerust met een 2600mAh exemplaar, en daar is de langere accuduur al merkbaar. Maar bijna dubbel zo lang is het niet, ik denk eerder 50% er bij.
Ik heb even zitten zoeken maar behalve op AliExpress kan ik niets veel hoger dan rond de 2500mAh vinden en AliExpress vertrouw ik niet, al helemaal niet op gebied van accus en opladers daar hoor ik niets dan horror verhalen over.

Misschien dat ik ooit twee grotere accu's koop voor mijn controllers maar dan zal het zeker niet bij AliExpress zijn, dan maar een wat lagere capaciteit, heb er geen zin in dat als ik mijn controllers straks op mijn oplaadstation heb liggen ze -op een ongelukkig moment dat er niemand thuis is- spontaan in de fik vliegen.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2025
Ze durven wel met de suggestieve subtitel "Coming to PS5 only". Pas aan het einde van het filmpje verklaren ze dat ze daarmee bedoelen dat de PS4 wordt overgeslagen. Had bij een paar games een "huh??" momentje, denkende dat het PS5 exclusives waren.

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:46

Boullie

Da Bulster

ZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:29:
[...]

Leuk! Op Amazon kan je goede batterijen van Paxo vinden, daar zit ook meteen gereedschap bij.

[Afbeelding]
Hmm €25,- inclusief tools is niet duur.
Linkje om het makkelijk te maken

Boullie

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik wil binnenkort een PSN child account aanmaken voor mijn zoon die 6 jaar oud wordt maar Playstation laat pas account toe vanaf 7 jaar. Dus ik moet even zijn geboortejaar aanpassen. Maar nu las ik op internet ook veel over beperkingen met andere spellen zoals Fortnite enz.

Ik vraag dus advies in hoeveel jaar ik van zijn geboortejaar moet trekken. GTA spelen met 14 jaar is wat mijn betreft geen probleem dus moet ik dan 4 jaar van zijn geboortejaar trekken zodat als hij straks 14 is playstation denkt dat hij 18 is?

Of zien jullie nog problemen aan het veranderen van het geboortejaar?

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
Jesp_J schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:58:
Ik wil binnenkort een PSN child account aanmaken voor mijn zoon die 6 jaar oud wordt maar Playstation laat pas account toe vanaf 7 jaar. Dus ik moet even zijn geboortejaar aanpassen. Maar nu las ik op internet ook veel over beperkingen met andere spellen zoals Fortnite enz.

Ik vraag dus advies in hoeveel jaar ik van zijn geboortejaar moet trekken. GTA spelen met 14 jaar is wat mijn betreft geen probleem dus moet ik dan 4 jaar van zijn geboortejaar trekken zodat als hij straks 14 is playstation denkt dat hij 18 is?

Die beperkingen klopt.
Ik had eerst ook een child account aangemaakt voor mijn zoon van 10 en Fortnite kon niet gespeeld worden want te jong.
Ik heb dus gewoon 10 jaar bij zijn geb.datum op geteld tijdens registratie.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dit is precies de accu die ik in één van mijn controllers heb zitten. De istallatie is een fluitje van een cent. De langere accuduur is merkbaar. Tijd zal ons leren hoe deze accu's het uithouden.

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:51

Normaal gezien geen probleem, maar noteer de geboortedatum die je ingeeft, want die kan je later nodig hebben voor eventuele support ;)

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik heb dit soort problemen ook bij vrienden van mij gehad. Die hebben 3 kinderen en de leeftijd onder 18 invullen in het childaccount levert voor heel veel games gewoon heel veel problemen op. Ook al wijzig je nadien de setting wat ze mogen spelen, je blijft beperkingen houden. Beste is gewoon een volledig account aanmaken, je kind in je eigen vriendenlijst opnemen en de playstation app op je telefoon/tablet zetten. Dan kan je elk moment van de dag bekijken wat ze aan het spelen zijn en als er een spel gespeeld wordt dat niet door jou als ouder toegestaan is, hier consequenties aan hangen. Je kan ook gewoon een pushmelding krijgen als ze online gaan, dan weet je dat de Playstation opgestart is en dan is het een eitje om te zien wat ze gaan spelen. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Jesp_J
schumi2004 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:00:
[...]

Die beperkingen klopt.
Ik had eerst ook een child account aangemaakt voor mijn zoon van 10 en Fortnite kon niet gespeeld worden want te jong.
Ik heb dus gewoon 10 jaar bij zijn geb.datum op geteld tijdens registratie.
Maar dan is je zoon dus 20 en kun je dus geen child account meer doen of kan dat wel nog? Ik was aan het denken om dan +5 te doen dan kan hij als hij 7 is dus fortnite spelen als hij wil want dan is hij volgens playstation 12.
MathieuT schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:00:
[...]

Normaal gezien geen probleem, maar noteer de geboortedatum die je ingeeft, want die kan je later nodig hebben voor eventuele support ;)
Is het ook geen probleem als hij in de toekomst besluit om zijn child account over te zetten naar een adult account? Bij voorbeeld meet betalingen in de psn store?
thunder8 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:45:
[...]

Beste is gewoon een volledig account aanmaken, je kind in je eigen vriendenlijst opnemen en de playstation app op je telefoon/tablet zetten.
Ik weet dat dat kan maar ik weet niet hoe het dan zit als hij dan ooit zijn eigen creditcard ofzo er aan wil koppelen of hij dan problemen krijgt. Dan hij dan al zijn digitale aankopen verliest ofzo.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Ik heb dit soort problemen ook bij vrienden van mij gehad. Die hebben 3 kinderen en de leeftijd onder 18 invullen in het childaccount levert voor heel veel games gewoon heel veel problemen op. Ook al wijzig je nadien de setting wat ze mogen spelen, je blijft beperkingen houden. Beste is gewoon een volledig account aanmaken, je kind in je eigen vriendenlijst opnemen en de playstation app op je telefoon/tablet zetten. Dan kan je elk moment van de dag bekijken wat ze aan het spelen zijn en als er een spel gespeeld wordt dat niet door jou als ouder toegestaan is, hier consequenties aan hangen. Je kan ook gewoon een pushmelding krijgen als ze online gaan, dan weet je dat de Playstation opgestart is en dan is het een eitje om te zien wat ze gaan spelen. ;)
Ja precies dit. Ik heb de fout recentelijk ook weer gemaakt. Ik heb voor mn zoontje van vijf Little Big Planet in de aanbieding gekocht. Dus ik wilde samen met hem gaan spelen en dat mocht niet onder zijn account omdat hij dus nog geen 6 is. Sackboy is met al dat slaan natuurlijk fucking agressief.

• schumi2004
Jesp_J schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:33:
[...]

Maar dan is je zoon dus 20 en kun je dus geen child account meer doen of kan dat wel nog? Ik was aan het denken om dan +5 te doen dan kan hij als hij 7 is dus fortnite spelen als hij wil want dan is hij volgens playstation 12.

[...]

Is het ook geen probleem als hij in de toekomst besluit om zijn child account over te zetten naar een adult account? Bij voorbeeld meet betalingen in de psn store?

[...]

Ik weet dat dat kan maar ik weet niet hoe het dan zit als hij dan ooit zijn eigen creditcard ofzo er aan wil koppelen of hij dan problemen krijgt. Dan hij dan al zijn digitale aankopen verliest ofzo.
Hij heeft dan ook geen child account zoals eerder genoemd maar een normaal account nu.

note: Ik zelf had niet vermeld dat het geen child account meer was maar andere hadden het soort gelijk verwoord.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 18-01-2023 12:27 ]

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]
Met een volledig account kan hij straks zelf een betaalmethode aan het account hangen en zelf spellen kopen. creditcard zou je eventueel via paypal kunnen toevoegen, dan heeft Sony niets te zien van de creditcard en de gegevens. Zo werk ik ook.

Jij bent eigenaar van de playstation en je huidige playstation is de primaire in jouw account. Jouw kind heeft dan een eigen account en kan op dezelfde playstation gewoon de spellen spelen die erop staan, ook online. Om nieuwe spellen te kopen en te spelen, kan je deze deze met het hoofdaccount (jouw account) kopen en installeren. Je bouwt geen bibliotheek qua games op op het account van je kind, maar dat zou je met parent-child ook niet hebben. Of je gaat op zijn account geld toevoegen en daar games mee kopen. Dan zijn het wel zijn games. Weet alleen dan niet of jij ze kan spelen. Zou voorlopig zijn account gewoon gebruiken om te kunnen spelen en als de tijd rijp is voor eigen spellen met eigen geld, eventueel eerst gebruik maken van opwaardeerkaarten. Zo kan je het kopen van je kind binnen de perken houden en ook in de gaten houden WAT gekocht wordt.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Kenny_026 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:36:
[...]

Ja precies dit. Ik heb de fout recentelijk ook weer gemaakt. Ik heb voor mn zoontje van vijf Little Big Planet in de aanbieding gekocht. Dus ik wilde samen met hem gaan spelen en dat mocht niet onder zijn account omdat hij dus nog geen 6 is. Sackboy is met al dat slaan natuurlijk fucking agressief.
Maar offline games kun je toch nog steeds overrulen zodat hij het wel gewoon kan spelen ongeacht de leeftijd? Ik dacht dat zodra je online gaat dit niet werkt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Raem schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:54:
[...]

Maar offline games kun je toch nog steeds overrulen zodat hij het wel gewoon kan spelen ongeacht de leeftijd? Ik dacht dat zodra je online gaat dit niet werkt.
Weet ik niet goed hoe dat zit. Ik heb de game onder mijn account gekocht en gestart. Toen hij de controller pakte moest ie inloggen. Uiteindelijk maar account van mn vrouw gepakt.
[...]
Hier nog iemand die het aan den lijve moeten ondervinden heeft, en ik kan alleen maar de rest bijtreden. Het grootste issue is dat veel online games/services een minimum leeftijd hebben die niet te omzeilen valt. Het is bij mijn weten nergens duidelijk gecommuniceerd, maar ik meen dat het 13 is. Zelfs games als Plants vs Zombies, die 7+ zijn, zijn door een kind-account van jonger dan 13 niet online te spelen, en dat is wel een probleem met een spel dat nagenoeg puur online is.

Aanvankelijk lieten we nog onze kinderen dan die games op onze accounts spelen, maar uiteindelijk vond niemand het fijn dat dan alle stats en trophies op de 'verkeerde' accounts terecht kwamen, en dan overeen gekomen met de kinderen dat ze hun eigen 18+ account kregen zonder beperkingen. Zoals hierboven al gemeld moet je alleszins dan die fake geboortedatum goed bijhouden want heb je nodig als je support wil krijgen.

Uiteindelijk bleek dat totaal geen probleem inzake Parental Controls. Zelfs nu ze 12 en 14 zijn, weet ik vrij goed welke games ze spelen, en al zeker op de PlayStation waar je ze in je vriendenlijst hebt en ook zo kunt zien wat ze gespeeld hebben. Het is gemakkelijker om met hen in dialoog te gaan over wat wel/niet, dan op het brakke Parental Control systeem van Sony te moeten rekenen.

• Jesp_J
Als ik het zo lees is geboortejaar +10 dus het beste. Dan kan ik even 2 jaar het parental control systeem van Playstation proberen en als hij 8 is (18 voor PlayStation dan) dan wordt zijn account (automatisch?) een adult account en zijn er geen beperkingen meer (behalve dan die ik hem opleg :+
Jesp_J schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:30:
Als ik het zo lees is geboortejaar +10 dus het beste.
Ik zou -10 doen ;). Maar zo is het exact hoe ik het hier gedaan heb. Lekker makkelijk te onthouden.

• Jesp_J
Twixie schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:34:
[...]

Ik zou -10 doen ;). Maar zo is het exact hoe ik het hier gedaan heb. Lekker makkelijk te onthouden.
Oops -10 inderdaad. Wordt een leuk verjaardagscadeau voor hem als hij 6 wordt. Zijn eigen account en dan nog een eigen Dualsense met een ander kleurtje of skin.

• Bartis
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:13
Zou je een powerbank aan je Dualsense kunnen hangen?

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bartis schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:59:
Probeer het zou ik zeggen maar... Waarom? Heb je zulke lange sessies? Lijkt mij niet heel gezond eerlijk gezegd. Een tweede controller is misschien een betere optie als je toch actie wil ondernemen. Dan zit je ook niet met zo'n kabeltje.

• Chelseamarre123
Bartis schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:59:
Blijkbaar zijn er aparte batterij opzetstukjes kwam ik gisteren achter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqCWnxAh6UlGPpYErJJgtXi9qpE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RrmrnhHKu0OSzvaKS2F44Pqu.png?f=fotoalbum_large

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik zit hele tijd te googlen over het verschil tussen sonic mania en sonic origins. het zijn toch dezelfde spellen? origins is opnieuw gebouwd ofzo? kan iemand in een paar woorden vertellen wat er nu precies is veranderd?

• maukoo
  • Registratie: September 2009
Farabi schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:36:
ik zit hele tijd te googlen over het verschil tussen sonic mania en sonic origins. het zijn toch dezelfde spellen? origins is opnieuw gebouwd ofzo? kan iemand in een paar woorden vertellen wat er nu precies is veranderd?
Origins zijn de classic games maar dan geremastered. Sonic 1,2,3 en CD geloof ik. Met verbeteringen.

En Mania is echt een nieuw deel.

Zo ff in het kort.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter

Zoiets er goed uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 19-01-2023 00:16 ]

Chelseamarre123 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:07:
[...]
Lijkt me niet bepaald comfortabel. Kun je beter een powerbank naast je leggen en met USB kabel spelen.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
Chelseamarre123 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:07:
[...]

[Afbeelding]
Lelijk... en volgens mij is de balans qua gewicht dan ook wel een beetje zoek.

Hebben zoveel mensen problemen met de batterijduur van de Dual Sense? Ik heb twee controllers die altijd in het oplaadstation staan, dus altijd twee volledig opgeladen controllers. Heb overigens ook nog nooit meegemaakt dat ik 1 controller leeg speel in één gamesessie, maar dat ligt natuurlijk aan mijn gamegedrag.

[ Voor 30% gewijzigd door Hulleman op 19-01-2023 09:04 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Metian
  • Registratie: Januari 2010

Metian

Snert is vies

Hulleman schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:00:
[...]

Lelijk... en volgens mij is de balans qua gewicht dan ook wel een beetje zoek.

Hebben zoveel mensen problemen met de batterijduur van de Dual Sense? Ik heb twee controllers die altijd in het oplaadstation staan, dus altijd twee volledig opgeladen controllers. Heb overigens ook nog nooit meegemaakt dat ik 1 controller leeg speel in één gamesessie, maar dat ligt natuurlijk aan mijn gamegedrag.
Hier ook niet. Wanneer ik klaar ben met een gamesessie en zie dat de controller aan de lege kant is dan gaat die automatisch aan de oplader om de volgende keer weer vol te zijn. Het is ook stukje gewenning.

Rupsen, Rapsen.

Verwijderd

Zelfde hier, 2 controllers en dus altijd een volle achter de hand. Geen oplaadstation maar gewoon via telefoonlader.
Hij gaat wel veel sneller leeg dan een Xbox controller icm ikea oplaad batterijen maar geen probleem dankzij 2de controller.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2023 10:13 ]

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014

Stimulate14

⭐⭐⭐

Hier kijk ik wel erg naar uit.

YouTube: The Day Before™ | Coming To PS5

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-01 08:12

Griffin

Is mythical

Even duit in het zakje doen qua controller... ik heb er 1 (voor nu voldoende) en deze laat ik in restmodus op als het moet. Mocht ik het een keer vergeten heb ik een USB verlegkabel zodat ik toch vanaf de bank nog kan gamen (moet de bank/stoel wel iets naar voren geschoven worden). Een chargingdock oid vind ik de meerprijs niet waard.

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
[...]

Tenzij ze status als “offline” instellen… Zie je niks meer.
Nilltris schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:29:
[...]

Tenzij ze status als “offline” instellen… Zie je niks meer.
Lijst met recent gespeelde games in je profiel blijft volgens mij wel actueel, ook al sta je op offline.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:22
Griffin schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:17:
Even duit in het zakje doen qua controller... ik heb er 1 (voor nu voldoende) en deze laat ik in restmodus op als het moet. Mocht ik het een keer vergeten heb ik een USB verlegkabel zodat ik toch vanaf de bank nog kan gamen (moet de bank/stoel wel iets naar voren geschoven worden). Een chargingdock oid vind ik de meerprijs niet waard.
Ik heb er ook 1.

Charging dock is juist ideaal. Voor €25 nooit omkijken of je controller wel vol is. Je hoeft ook niet meer na te denken om PS5/4 in restmodus te zetten en je controller op te laden.

Ik had hem bij de PS4 ook en zou niet meer anders willen. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• WinterMute2025
Ik heb sinds 10 dagen een Playstation 5.

Hoe zit het tegenwoordig met disc games voor de PS5. Als ik die fysieke schijfjes koop, zitten er dan nog de leuke boekjes bij ? Of is dat allemaal verleden tijd en vervangen door digitale handleidingen/manuals ?

De reden dat ik dit vraag is, dat ik geen problemen heb om wat meer te betalen voor discs, omdat ik het leuk vind om ze te verzamelen. En tja, de boekjes horen dan ook erbij eigenlijk.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
WinterMute2025 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:20:
Ik heb sinds 10 dagen een Playstation 5.

Hoe zit het tegenwoordig met disc games voor de PS5. Als ik die fysieke schijfjes koop, zitten er dan nog de leuke boekjes bij ? Of is dat allemaal verleden tijd en vervangen door digitale handleidingen/manuals ?

De reden dat ik dit vraag is, dat ik geen problemen heb om wat meer te betalen voor discs, omdat ik het leuk vind om ze te verzamelen. En tja, de boekjes horen dan ook erbij eigenlijk.
Soms zit er bij een collectors edition nog een boekje met artwork, maar ga er maar van uit dat het enkel een kale disk is wat je krijgt.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

Jan Laros

Aerschtuner

Ik heb mezelf ook maar verwend en bij Bol.com de PS5 besteld. Als het goed is, komen ze hem zo brengen. FIFA23 en extra controller erbij gepakt en gisteren bij Gamemania alvast Ratchet & Clank en Gran Turismo 7 opgehaald. Ook MW2 via V&A gekocht hier.

Ik ben van mijn vierde tot mijn 23e zeer fanatieke gamer geweest. NU word ik 41 en kan ik de verleiding niet weerstaan ;-).

[ Voor 4% gewijzigd door Jan Laros op 19-01-2023 13:28 ]

@WinterMute2025 verschilt per game, maar uitgebreide boekjes zitten er tegenwoordig niet meer bij. Hooguit een pagina met de controller layout en wat basic juridische info. Het is niet meer zoals vroeger, net even snel in mijn retro collectie gekeken ;)

Verwijderd

LuPo schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:20:
[...]

Ik heb er ook 1.

Charging dock is juist ideaal. Voor €25 nooit omkijken of je controller wel vol is. Je hoeft ook niet meer na te denken om PS5/4 in restmodus te zetten en je controller op te laden.

Ik had hem bij de PS4 ook en zou niet meer anders willen. :)
Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit met alle accu's maar ik zou het zonde vinden dat een controller sneller achteruit gaat wanneer je m altijd aan de lader hangt na gebruik. Ik weet van Apple dat er altijd een ander deel wordt opgeladen en het niet uitmaakt hoeveel % maar geen idee hoe het algemeen is tegenwoordig. Iemand iets zinnigs over te zeggen? :)
cold_as_ijs schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:47:
@WinterMute2025 verschilt per game, maar uitgebreide boekjes zitten er tegenwoordig niet meer bij. Hooguit een pagina met de controller layout en wat basic juridische info. Het is niet meer zoals vroeger, net even snel in mijn retro collectie gekeken ;)
Die grote dozen van PC games vroeger waren geweldig. Ook al was het vooral lucht. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2023 13:49 ]

Jan Laros schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:27:
Ik heb mezelf ook maar verwend en bij Bol.com de PS5 besteld. Als het goed is, komen ze hem zo brengen. FIFA23 en extra controller erbij gepakt en gisteren bij Gamemania alvast Ratchet & Clank en Gran Turismo 7 opgehaald. Ook MW2 via V&A gekocht hier.

Ik ben van mijn vierde tot mijn 23e zeer fanatieke gamer geweest. NU word ik 41 en kan ik de verleiding niet weerstaan ;-).
Ervan uitgaande dat je ook online wilt met Fifa en CoD heb je ook een PS+ Essential abonnement nodig. Hiermee krijg je ook toegang tot de PS+ Collection op de PS5. Staan ook nog een aantal toppers in!

Batman: Arkham Knight
Battlefield 1
Bloodborne
Call of Duty: Black Ops III - Zombies Chronicles Edition
Crash Banidcoot N. Sane Trilogy
Days Gone
Detroit: Become Human
Fallout 4
Final Fantasy XV Royal Edition
God of War
Infamous Second Son
Monster Hunter World
Mortal Kombat X
Ratchet & Clank
The Last Guardian
The Last of Us Remastered
Resident Evil 7: Biohazard
Uncharted 4: A Thief's End
Until Dawn

• WinterMute2025
cold_as_ijs en Magic, dank jullie voor het snelle antwoord.

Tja, dan moet ik maar kijken voor de "special" editions van sommige PS5 games voor de boekjes.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:22
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:47:
[...]

Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit met alle accu's maar ik zou het zonde vinden dat een controller sneller achteruit gaat wanneer je m altijd aan de lader hangt na gebruik. Ik weet van Apple dat er altijd een ander deel wordt opgeladen en het niet uitmaakt hoeveel % maar geen idee hoe het algemeen is tegenwoordig. Iemand iets zinnigs over te zeggen? :)

[...]
PS4 ~4 jaar gehad en niets gemerkt dat de batterij slechter werd. Vaak genoeg flinke game-sessies van 4-5 uur achter elkaar.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• schumi2004
LuPo schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:36:
[...]

PS4 ~4 jaar gehad en niets gemerkt dat de batterij slechter werd. Vaak genoeg flinke game-sessies van 4-5 uur achter elkaar.
Idem hier, ook 0 problemen met battery life van mijn Dual Sense controllers.

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-01 13:34
Ivm met de pro controller van de switch valt de battery duur wel wat tegen vind ik.

• Cyrax0508
Gisteren zoiets geks meegemaakt. Ik zat Spiderman Morales te spelen, en wisselde van pak. Ik speel met 120hz VRR aan. Daarvoor was het super soepel, ik doe een ander pakje aan en ineens begon het te stotteren. Game afgesloten, opnieuw opgestart en wederom enorm stotterend beeld. Andere savegame opgestart, niets aan de hand? Andere games geprobeerd, niets aan de hand. Geprobeerd te switchen in mijn savegame tussen de grafische modes, maar dat maakte niets uit. Ook op mijn tv diverse dingen geprobeerd (hij stond gewoon op 120hz en VRR aan en dat kon ik ook zien tijdens het spelen op mijn LG, die kan dat laten zien tijdens het spelen) Mijn savegame blijft stotteren, maar alleen Spiderman zelf, de omgevingen niet. Heel weird. Uit frustratie mijn savegame maar verwijderd.

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-01 13:53
Cyrax0508 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:33:
Gisteren zoiets geks meegemaakt. Ik zat Spiderman Morales te spelen, en wisselde van pak. Ik speel met 120hz VRR aan. Daarvoor was het super soepel, ik doe een ander pakje aan en ineens begon het te stotteren. Game afgesloten, opnieuw opgestart en wederom enorm stotterend beeld. Andere savegame opgestart, niets aan de hand? Andere games geprobeerd, niets aan de hand. Geprobeerd te switchen in mijn savegame tussen de grafische modes, maar dat maakte niets uit. Ook op mijn tv diverse dingen geprobeerd (hij stond gewoon op 120hz en VRR aan en dat kon ik ook zien tijdens het spelen op mijn LG, die kan dat laten zien tijdens het spelen) Mijn savegame blijft stotteren, maar alleen Spiderman zelf, de omgevingen niet. Heel weird. Uit frustratie mijn savegame maar verwijderd.
Bedoel je dat je, door de wisseling van het pak, had dat alleen Miles Morales begon te stotteren? De wereld was soepel, alleen jij niet?

Indien dit was, dan had je het Across the Spider-Verse suit aan en hoort dat bij het pak (is onderdeel van Spider-Man: Into the Spider-Verse):

PSN: Redrafted

• Cyrax0508
Xerox schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:13:
[...]

Bedoel je dat je, door de wisseling van het pak, had dat alleen Miles Morales begon te stotteren? De wereld was soepel, alleen jij niet?

Indien dit was, dan had je het Across the Spider-Verse suit aan en hoort dat bij het pak (is onderdeel van Spider-Man: Into the Spider-Verse):
[YouTube: Spider-Man: Miles Morales PC - Across the Spider-Verse Suit MOD Free Roam Gameplay!]
Ja, maar dan zou hij bij het terugwisselen toch weer goed moeten zijn? Dat was niet zo helaas. Dat had ik ook geprobeerd.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Cyrax0508 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:33:
Het staat nota bene in de beschrijving van het pak dat het de spiderverse visual style simuleert.

Als de wereld zelf vloeiend draait, en enkel het 'poppetje'/character anders geanimeerd, dan stel je je geen vragen?

In tekenfilms, maar bvb ook stop-motion wordt vaak 'on 2's' geanimeerd. Elke twee frames op basis van een 24 fps film. Dus de animatie loopt op 12 fps. Helemaal in de stijl van de prachtige film 'spiderverse'. Vond het wel een leuk effect.

Er is ook een pak die uitroepen toont op het scherm (strip-stijl), "boom", "oaaaah", enz...

Dat had ook iets anders gekund :)

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 21-01-2023 11:16 ]

• Cyrax0508
Amos_x schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:26:
[...]

Het staat nota bene in de beschrijving van het pak dat het de spiderverse visual style simuleert.

Als de wereld zelf vloeiend draait, en enkel het 'poppetje'/character anders geanimeerd, dan stel je je geen vragen?

In tekenfilms, maar bvb ook stop-motion wordt vaak 'on 2's' geanimeerd. Elke twee frames op basis van een 24 fps film. Dus de animatie loopt op 12 fps. Helemaal in de stijl van de prachtige film 'spiderverse'. Vond het wel een leuk effect.

Er is ook een pak die uitroepen toont op het scherm (strip-stijl), "boom", "oaaaah", enz...
Ik heb ook nog een handmatige opslag meid, geen zorgen. Ik ben wel zeer content dat ik je voormiddag goed heb gemaakt. Dat verdient een fijn persoon als jij wel.

Overigens had ik inderdaad wat beter moeten lezen en heb ik dat niet gedaan (had ik gisteren zo mijn redenen voor hoor, maar dat is niet relevant), dat was vrij dom van me. weg

[ Voor 45% gewijzigd door BM op 21-01-2023 11:16 ]

Verwijderd

@Cyrax0508 Ik moet toegeven het was ook vermakelijk om te lezen hoor haha. Had mij denk ik ook kunnen overkomen en dan had ik er ook om gelachen achteraf. Ik vermoed dat je @Amos_x zijn reactie net even te serieus opvat. :)

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-11-2025
Weet iemand of de Midnight Black plates van Sony zelf ergens nog te koop zijn?
schumi2004 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 07:44:
[...]

Idem hier, ook 0 problemen met battery life van mijn Dual Sense controllers.
Heb er meestal ook wel een van de twee op de lader maar bij games die de dual sense features goed gebruiken gaat hij bij mij toch wel snel leeg. Meestal niet zo'n probleem maar wel als ik met een vriend wil samen spelen en vergeten ben de andere controller ook op de oplader te leggen.
Maar binnen 4 uur is hij meestal wel leeg als hij vol is, gelukkig komen zulke sessies hier niet heel vaak voor, daarom heb ik ook niet zo'n hele erge nood om de batterij te upgraden, maar als het niet al teveel kost ten opzichte van de prijs van een controller zou ik er wel interesse in hebben. Maar ga dus echt niet van AliExpress iets kopen

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:30

nFo

Verwijderd

Kalder schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:23:
[...]

Heb er meestal ook wel een van de twee op de lader maar bij games die de dual sense features goed gebruiken gaat hij bij mij toch wel snel leeg. Meestal niet zo'n probleem maar wel als ik met een vriend wil samen spelen en vergeten ben de andere controller ook op de oplader te leggen.
Maar binnen 4 uur is hij meestal wel leeg als hij vol is, gelukkig komen zulke sessies hier niet heel vaak voor, daarom heb ik ook niet zo'n hele erge nood om de batterij te upgraden, maar als het niet al teveel kost ten opzichte van de prijs van een controller zou ik er wel interesse in hebben. Maar ga dus echt niet van AliExpress iets kopen
Je kan de batterij duur enorm verbeteren door de intensiteit van de haptic feedback aan te passen in de settings. Beetje tweaken en je kan er zo het dubbele uithalen.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:16

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ben benieuwd of het zijn prijs wel waard is. Persoonlijk vind ik de 180 euro meerprijs (ofzoiets) niet verklaarbaar.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:34:
[...]

Je kan de batterij duur enorm verbeteren door de intensiteit van de haptic feedback aan te passen in de settings. Beetje tweaken en je kan er zo het dubbele uithalen.
Vrij logisch dat je je accu kunt besparen door de triggers en trillingen zachter te zetten, maar ik vind het juist fijn om die dingen beter te kunnen voelen bij games die het ondersteunen. Triggers zet ik meestal wel op gemiddeld, omdat ik weleens gehoord heb dat die het snel kunnen begeven, op zwak kun je ze net zo goed uit zetten want dat voel je al bijna niet meer.
Led verlichting staat wel standaard op zwak, jammer dat je het niet uit kunt zetten want ik gebruik die kleuren echt nergens voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 21-01-2023 15:09 ]

Verwijderd

Kalder schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:07:
[...]

Vrij logisch dat je je accu kunt besparen door de triggers en trillingen zachter te zetten, maar ik vind het juist fijn om die dingen beter te kunnen voelen bij games die het ondersteunen. Triggers zet ik meestal wel op gemiddeld, omdat ik weleens gehoord heb dat die het snel kunnen begeven, op zwak kun je ze net zo goed uit zetten want dat voel je al bijna niet meer.
Voor jou en mij wellicht logisch. Maar niet voor iedereen, net zoals die setting op de ps4 waar je het lichtje kon dimmen wat enorm veel batterij bespaart. Dat weet ook niet iedereen dat die settings er zijn.

• Chelseamarre123
Vind die triggers meestal vrij storend eigenlijk. Meer een gimmick

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:35
Ik was helemaal vergeten dat ik 'Terminator: Resistance' geïnstalleerd had staan, dus sinds gisteravond begonnen en damn, it's awesome! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9QbEt3yvv9teZHe9-F3ZZ8sU9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3pK48uZsM5217dqQibhHeSs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFbGLU1QL60OBtc-l8AH9oAar2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7qnPppKIILHonNr6yKEgwItS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZ5PYgxxprXPW-rAQpCGtau0VjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7bkNKagxEbUsbwcQFpWjS4OT.jpg?f=fotoalbum_large

Blijkbaar gemaakt door een kleine studio, maar met veel liefde voor het bronmateriaal en dat merk je. (y) :*)

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:30

nFo

Yzord schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:01:
[...]

Ben benieuwd of het zijn prijs wel waard is. Persoonlijk vind ik de 180 euro meerprijs (ofzoiets) niet verklaarbaar.
Er is trouwens ook net een andere PS5 pro controller uitgekomen; Victrix ProCon BFG, wellicht interessant; € 179,-

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:16

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

nFo schreef op zondag 22 januari 2023 @ 01:05:
[...]

Er is trouwens ook net een andere PS5 pro controller uitgekomen; Victrix ProCon BFG, wellicht interessant; € 179,-
[YouTube: Did Victrix make the BEST PS5 Pro Controller Fightpad? 【Pro BFG】]
Helaas overal uitverkocht maar voor mij is dit een ideaal ding. Heb me maar op de mailinglist gezet haha

• Metian
  • Registratie: Januari 2010

Metian

Snert is vies

nFo schreef op zondag 22 januari 2023 @ 01:05:
[...]

[YouTube: Did Victrix make the BEST PS5 Pro Controller Fightpad? 【Pro BFG】]
Deze controller is nog interessanter dan de PS5 Pro controller. :9

Rupsen, Rapsen.

Verwijderd

Yonix schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:14:
Ik was helemaal vergeten dat ik 'Terminator: Resistance' geïnstalleerd had staan, dus sinds gisteravond begonnen en damn, it's awesome! 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blijkbaar gemaakt door een kleine studio, maar met veel liefde voor het bronmateriaal en dat merk je. (y) :*)
Ziet er eigenlijk best goed uit. Helaas niet in PS Plus extra of gamepass om te proberen. :P
Krijg je het echte Terminator gevoel? Wat een top films waren dat toch ook aan het begin.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:31:
[...]

Ziet er eigenlijk best goed uit. Helaas niet in PS Plus extra of gamepass om te proberen. :P
Krijg je het echte Terminator gevoel? Wat een top films waren dat toch ook aan het begin.
Jazeker! Het spel speelt zich af tijdens de 'Future War'. Je speelt als een soldaat uit het verzet, Jacob Rivers, met als doel het uitschakelen van belangrijke Skynet-doelen. Tijdens het verhaal kom je ook één van de eerste 'infiltrator cyborgs' tegen - 'a cybernetic organism with living tissue over metal endoskeleton'. Het sfeertje is top!

Het spel biedt ook een 'Infiltrator Mode': een level van ongeveer 45 minuten waar je als Terminator (T-800) kunt spelen.

Trouwens, de makers van 'Terminator: Resistance' koment dit jaar ook met 'RoboCop: Rogue City'. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Yonix op 22-01-2023 10:43 ]

Verwijderd

Dat muziekje op 03:20 alleen al van deel 2 weer horen is geweldig. Nog net geen kippenvel hier. :P
En Robocop ook maar in de gaten houden. 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2023 10:51 ]

Pagina: 1 ... 255 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord