Gerwin89 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:47:
Ik vind juist de meerwaarde van de edge vs. de normale dualsense echt enorm tegenvallen. Wellicht als je een Pro Gamer bent dat je er iets aan hebt, maar een normale casual gamer gaat hier toch geen verschil aan voelen? En dan inderdaad die absurd hoge prijs.. Nee ik blijf bij de al ontzettend goede dualsense.
Voor zo'n Dualsense Edge hoef je echt geen pro gamer te zijn hoor. Het hangt van de game af hoe je zo'n Edge controller goed kan gebruiken. Ik heb dit al vaker gezegd, maar in een game als Battlefield V waarin je zowel als infanterie kan spelen maar ook als piloot waarbij je dmv van switchen naar een 2e profiel veel meer plezier kan beleven als piloot zijnde.
De standaard controller layout in Battlefield V is zo ingesteld dat wanneer je de linker thumbstick (L3) indrukt tijdens het vliegen, je ineens achteruit kijkt. Leuk als je vlak boven land vliegt of in een bergachtig gebied waarbij achteruit kijken, hoe kort dan ook, kan leiden tot een crash. We weten allemaal wel dat het niet veel kracht kost om L3 in te drukken, dus op de Xbox heb ik de linker thumbstick uitgeschakeld in het 2e profiel als ik aan het vliegen ben. Hierdoor is het per ongeluk indrukken van L3 niet meer mogelijk waardoor ik tijdens het vliegen niet meer per ongeluk achteruit kijk en crash.
Ik heb Battlefield V op zowel de Xbox als de Playstation. Op de Xbox is door het gebruik van de Elite V2 controller met custom profiles het vliegen gewoon leuk, maar op de Playstation waag ik me er niet aan omdat ik met de standaard Dualsense geen profielen kan maken.
Zo zullen er nog wel wat games zijn waarin het overschakelen naar een ander profiel op de Egde controller kan zorgen voor meer plezier. Neem bv een game als F1 waar je in het echt al ziet dat bv Max Verstappen een tijdens het rijden één of andere aanpassing kan doen met wat knoppen op het stuur.. Je kan dit met een Edge controller dan ook makkelijk instellen door bv een 2e profiel in te stellen die wat meer downforce geeft waardoor je sneller door de bochten kan of iets dergelijks (heb geen verstand van F1) en zo de voorligger net wat sneller in je vizier krijgt.
De redenering dat zulke controllers er alleen voor pro gamers zijn, vind ik dan ook vreemd omdat het aantal pro gamers afgezien tegen de gehele game markt behoorlijk klein is als je met pro gamers die echte bedoelt die echt van toernooi naar toernooi afreizen voor prijzengeld. Dan zal Sony daar echt geen 4 jaar tijd in steken om zoiets te ontwikkelen voor zo'n kleine afzet markt.