Gister 2 jaar na release toch een ps5 aangeschaft. Valt me toch tegen dat er in die 2 jaar nauwelijks ps5 games uit zijn gekomen. Iemand een tip voor een goede game?
Verwijderd
Er zijn inmiddels meer dan 500 games uitgebracht voor de ps5:Drials schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 15:47:
Gister 2 jaar na release toch een ps5 aangeschaft. Valt me toch tegen dat er in die 2 jaar nauwelijks ps5 games uit zijn gekomen. Iemand een tip voor een goede game?
Wikipedia: List of PlayStation 5 games
Toch keuze zat volgens mij
Het is maar net wat je zoekt. Ratchet and clank Rift Apart, Returnal, Demon souls remake, Grand Turismo 7, Kena, Horizon Forbidden West, Death Stranding Dc, Final Fantasy 7 remake Intergrade. To name a few. Keuze zatDrials schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 15:47:
Tip: open je ogenDrials schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 15:47:
Hier ook een nieuwe eigenaar van een PS5, voor zoonlief wel te verstaan. Al ga ik ook maar weer eens een beetje gamen, maar ben er al heel wat jaren uit. Kom uit PS3 tijdperk haha.
Nu even een vraagje:
Zijn er nog sites/stores waar je het beste de spellen kan kopen (lees: goedkoop maar zonder ellende)?
Nu even een vraagje:
Zijn er nog sites/stores waar je het beste de spellen kan kopen (lees: goedkoop maar zonder ellende)?
I don't have dreams, I have goals!!
Waar moet ik beginnen? Eerst maar de vraag of je een PS4 hebt gehad.Drials schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 15:47:
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Allyourgames.nl is goedkoop en betrouwbaar. Ik heb daar redelijk wat besteld en altijd goede ervaringen gehad.Redondo1982 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:59:
Hier ook een nieuwe eigenaar van een PS5, voor zoonlief wel te verstaan. Al ga ik ook maar weer eens een beetje gamen, maar ben er al heel wat jaren uit. Kom uit PS3 tijdperk haha.
Nu even een vraagje:
Goedkoop is relatief natuurlijk. Allyourgames zit vaak €3-€5 onder mediamarkt en bol.com. Mediamarkt heeft overigens ook best goede prijzen.
[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 20-08-2022 23:13 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Marketplaats kan je ook veel goede deals scoren, staan ook best veel sealed games op ver onder de markt prijs vanwege de bundels waarin ze verkocht worden. Zeker de moeite waard om daar ook te kijkenRedondo1982 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:59:
Nu even een vraagje:
nou inderdaad,Yonix schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 00:03:
Rollerdrome is nice!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Aanradertje.
had de proef versie gespeeld (die staat in premium op de ps5), en dat uurtje vloog voorbij, dus direct de game daarna aangeschaft.
Het speelt echt heerlijk en is best lastig als je wat verder komt, maar die mix van tony hawk en dat shooteren, waarbij je tricks moet doen voor ammo werkt echt als een trein, zeker gezien het feit dat je niet kan vallen. Het leveling systeem is goed uitgewerkt, al die challenges halen is best een uitdaging.
Maar je hebt geen moment rust, en het halen van zo'n level is al snel een flinke klus. Maar de kwaliteit van deze game ligt echt in de actie en de gameplay zelf, dat vind ik echt heel goed uitgewerkt.
Ik vermoed dat deze game behoorlijk populair gaat worden.
Top game en nog behoorlijk goedkoop ook op dit moment (19,95)
Ik heb er een gehad voor de PS4 en gebruik deze vaak nog op de PS5 voor oudere games en heb enkel de analoge sticks tijdens het gebruik vervangen, maar hebben ondertussen al wel drie keer meer levensduur dan de originele PS4 controller. Dat is de voornaamste reden dat ik een Scuf Reflex besteld heb, welliswaar geheel standaard en zonder enige vorm van customisatie en heb hem zo dicht mogelijk gehouden als de originele controller in tegenstelling tot de Scuf PS4 infinity die ik heb, daar heb ik me op los gelaten kwa custom design.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 15:19:
[...]
Maar een scuff is eigenlijk gewoon een originele PS5 controller met backbuttons en wat cosmetische opties.
Had net gehoord dat die niet echt (langdurig) betrouwbaar zijn en qua reparatie geen goede service aanbieden.
Weinig zijn écht echt voor de PS5 ontwikkeld (en hoeven dus geen rekening te houden met PS4 restricties). Dat is wat hij bedoeld (denk ik).bRuud83 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:08:
[...]
Het is maar net wat je zoekt. Ratchet and clank Rift Apart, Returnal, Demon souls remake, Grand Turismo 7, Kena, Horizon Forbidden West, Death Stranding Dc, Final Fantasy 7 remake Intergrade. To name a few. Keuze zat
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ah zo... mja, dat is een beetje inherent aan de huidige generatie. Volgens mij heeft Microsoft nog geen enkele Series S/X exclusive uitgebracht. Als je dat zo bekijkt, is er op de Series S/X dus niks te spelen. Wel wat kortzichtig natuurlijk, omdat de games velen malen beter spelen dan op de last gen.Rossi46 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:16:
[...]
Weinig zijn écht echt voor de PS5 ontwikkeld (en hoeven dus geen rekening te houden met PS4 restricties). Dat is wat hij bedoeld (denk ik).
Die crossgen periode gaat nog wel ff duren.
Verwijderd
Afgelopen weekend nog wat uren in Spider-Man Remastered gestopt en nog steeds niet naast me neergelegd. Na Uncharted misschien wel mijn favoriete Playstation game.
Ik dacht aan het begin dat het hele eiland het starters gebied was (komt door assassin's creed
) maar dat is blijkbaar de hele wereld, prima formaat imo. Ik vind "de map vol iconen'' wel meevallen eigenlijk maar dat kan ook komen omdat ik tussen de main story veel side bezigheden doe wat er voor zorgt dat de nieuwe iconen er geleidelijk bij kwamen. Ik heb sinds gisteren alle iconen geopend terwijl de meeste die er al waren al gedaan zijn. Kan mij goed voorstellen wanneer je van main quest naar main quest gaat de map inderdaad opeens vervelend vol zou staan met teveel iconen.
De gameplay voelt gewoon ontzettend goed, waardoor het leuk blijft. Slingeren blijft geweldig en zelfs de combat voelt heerlijk aan wat ik niet verwacht had. Persoonlijk vind ik de combat veel leuker dan in een God of War bijvoorbeeld.
Kortom, groot liefhebber van de game geworden.
Voor wie de game nog niet gespeeld heeft (bestaan ze nog?), aanrader!
En nog even over de vastlopers, heel het weekend niet meer gehad. Geen idee of het er mee te maken had maar ik heb VRR uitgezet. error code vorige week was CE-108255-1 Genoeg over te vinden online.
Ik dacht aan het begin dat het hele eiland het starters gebied was (komt door assassin's creed
De gameplay voelt gewoon ontzettend goed, waardoor het leuk blijft. Slingeren blijft geweldig en zelfs de combat voelt heerlijk aan wat ik niet verwacht had. Persoonlijk vind ik de combat veel leuker dan in een God of War bijvoorbeeld.
Kortom, groot liefhebber van de game geworden.
Voor wie de game nog niet gespeeld heeft (bestaan ze nog?), aanrader!
En nog even over de vastlopers, heel het weekend niet meer gehad. Geen idee of het er mee te maken had maar ik heb VRR uitgezet. error code vorige week was CE-108255-1 Genoeg over te vinden online.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2022 10:23 ]
Verwijderd
Is dat daadwerkelijk een probleem? Ik zie bij HFW niet dat ze rekening moesten houden met de restricties van de PS4.Rossi46 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:16:
[...]
Weinig zijn écht echt voor de PS5 ontwikkeld (en hoeven dus geen rekening te houden met PS4 restricties). Dat is wat hij bedoeld (denk ik).
Waarom hoor je in PC gaming vrijwel nooit het argument dat er geen games voor de PC zijn ontwikkeld want vaak wordt er rekening gehouden met de wat oudere gaming PC restricties?Rossi46 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:16:
[...]
Van t weekend eens in de gamecatalogus van Ps+ extra zitten struinen. Ik zat om wat games verlegen eigenlijk.
Ghost Recon Wildlands leek me altijd al wel wat, maar nooit van gekomen. Downloaden, installeren... kak, 30fps... Breakpoint heeft een 6uur durende demo, mooi om kennis te maken met die game, én op 60fps. Oh boy wat is die game een chaos zeg... Als het verhaal start, ben je ergens neergestort en moet je naar een bepaald punt zien te komen. Tof, game ziet er goed uit, prima sfeertje en ik kreeg meteen een soort commando gevoel. Eenmaal de game echt begint word je in het eerste uur helemaal doodgegooid met 100 miljoen miljard verschillende gameplay mechanismen, duizenden side missies, zodat je van voren niet weet wat je van achteren moet gaan doen. Ubisoft gameplay on steroids.... snel maar weer verwijderd.
Death Stranding maar weer eens oppakken, dacht ik doen. Leuke bijzondere game, maar nooit uitgespeeld. DC versie downloaden, Ps4 savegame overzetten...kan niet. Dat moet via de PS4 versie. Die downloaden, opstarten, savegame uploaden. Kan niet, je hebt een actieve delivery... kun je niet cancelen. Missie duurt je dik een uur... geen zin in.
Ghost of Tsushima ook nooit uitgespeeld. Toffe game, alleen de open wereld vond ik geen reet aan in deze game. DC versie geïnstalleerd en dat speelt toch wel lekker op 60fps. Deze game eerst maar eens uitspelen komende tijd
Ghost Recon Wildlands leek me altijd al wel wat, maar nooit van gekomen. Downloaden, installeren... kak, 30fps... Breakpoint heeft een 6uur durende demo, mooi om kennis te maken met die game, én op 60fps. Oh boy wat is die game een chaos zeg... Als het verhaal start, ben je ergens neergestort en moet je naar een bepaald punt zien te komen. Tof, game ziet er goed uit, prima sfeertje en ik kreeg meteen een soort commando gevoel. Eenmaal de game echt begint word je in het eerste uur helemaal doodgegooid met 100 miljoen miljard verschillende gameplay mechanismen, duizenden side missies, zodat je van voren niet weet wat je van achteren moet gaan doen. Ubisoft gameplay on steroids.... snel maar weer verwijderd.
Death Stranding maar weer eens oppakken, dacht ik doen. Leuke bijzondere game, maar nooit uitgespeeld. DC versie downloaden, Ps4 savegame overzetten...kan niet. Dat moet via de PS4 versie. Die downloaden, opstarten, savegame uploaden. Kan niet, je hebt een actieve delivery... kun je niet cancelen. Missie duurt je dik een uur... geen zin in.
Ghost of Tsushima ook nooit uitgespeeld. Toffe game, alleen de open wereld vond ik geen reet aan in deze game. DC versie geïnstalleerd en dat speelt toch wel lekker op 60fps. Deze game eerst maar eens uitspelen komende tijd
Breakpoint was een leuke game. Ik heb hem zelf singleplayer gespeeld. Grootste tegenvaller was dat je blijkbaar alleen episode 1 krijgt van de 2(of 3?). Dus ik was episode 1 aan het uitspelen en en ineens was de game afgelopen terwijl je verwacht met episode 2 verder te gaan. Nope, trek je portemonnee maar weer. Ding was destijds €40,- dus ik heb er maar voor bedankt.Hulleman schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:42:
Breakpoint heeft een 6uur durende demo, mooi om kennis te maken met die game, én op 60fps. Oh boy wat is die game een chaos zeg... Als het verhaal start, ben je ergens neergestort en moet je naar een bepaald punt zien te komen. Tof, game ziet er goed uit, prima sfeertje en ik kreeg meteen een soort commando gevoel. Eenmaal de game echt begint word je in het eerste uur helemaal doodgegooid met 100 miljoen miljard verschillende gameplay mechanismen, duizenden side missies, zodat je van voren niet weet wat je van achteren moet gaan doen. Ubisoft gameplay on steroids.... snel maar weer verwijderd.
Boullie
Dat is zeker een tegenvaller. Bij mij bekroop meteen het gevoel dat zo enorm veel in de game is gepropt dat het focus mist. Je kunt op bepaalde punten ook nog eens kiezen tussen een realistischer ervaring of een soort van looter shooter. Ghost Recon is wat mij betreft per definitie een realistische(re) ervaring dan een looter shooter als the Division. Ik begreep er echt helemaal niks van en was na een uur helemaal verdwaald in de honderd duizend schermen waar ik van alles moet doen: m'n eigen gear beheren (prima en tof natuurlijk), een team samen stellen, dat team upgraden, een klasse kiezen (maar ik kan ook weer wisselen wanneer ik wil, dus eigenlijk moet je alles doen), een skilltree unlocken, keuzes maken in verhaallijnen en side missions. Het was mij echt too much.Boullie schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:14:
[...]
Breakpoint was een leuke game. Ik heb hem zelf singleplayer gespeeld. Grootste tegenvaller was dat je blijkbaar alleen episode 1 krijgt van de 2(of 3?). Dus ik was episode 1 aan het uitspelen en en ineens was de game afgelopen terwijl je verwacht met episode 2 verder te gaan. Nope, trek je portemonnee maar weer. Ding was destijds €40,- dus ik heb er maar voor bedankt.
[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 22-08-2022 12:00 ]
Zijn er hier Tweakers die de nieuwe Saints Row gaan spelen? Ik twijfel nog steeds, omdat de meest recente beelden (previews / gameplay videos) niet héél overtuigend waren. Daarnaast belooft het doorgaans niet veel goeds dat de reviews pas op de dag van release gepubliceerd mogen worden ...
Er is zelfs een topic voorYonix schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:34:
Zijn er hier Tweakers die de nieuwe Saints Row gaan spelen? Ik twijfel nog steeds, omdat de meest recente beelden (previews / gameplay videos) niet héél overtuigend waren. Daarnaast belooft het doorgaans niet veel goeds dat de reviews pas op de dag van release gepubliceerd mogen worden ...
[Multi] Saints Row 2022
Zelf geen interesse in de game.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Verwijderd
Zeker niet. Die characters en de hele setting staan mij tegen. Die komt echt niet in huis.Yonix schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:34:
Kalder schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:36:
[...]
Er is zelfs een topic voor
[Multi] Saints Row 2022
Zelf geen interesse in de game.
Ok die zag ik niet aankomen, een Gravity Rush film. Toch een IP die in principe dormant is na de opheffing van Japan Studio.
EXCLUSIVE: PlayStation Productions and Scott Free Productions have launched development on ‘Gravity Rush’—a film based on the 2012 action-adventure video game of the same name, which Anna Mastro is attached to direct from a script by Emily Jerome https://t.co/RmE8qUF0j2
— Deadline Hollywood (@DEADLINE) 22 augustus 2022
Just made this list the other day but already time to update
— Benji-Sales (@BenjiSales) 22 augustus 2022
Upcoming PlayStation Productions Projects
Movies
• Ghost of Tsushima
• Gravity Rush
• Gran Turismo
• Days Gone
• Jak and Daxter (not confirmed)
Series
• The Last of Us
• God of War
• Horizon
• Twisted Metal pic.twitter.com/4XChShN5Ra
Days Gone film is toch ook nog niet bevestigd? Of ondertussen al wel?
Nee, Gravity Rush ook niet maar Deadline heeft over het algemeen wel goede bronnen en hadden het ook juist bij de intussen bevestigde films en shows.Raem schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:13:
Days Gone film is toch ook nog niet bevestigd? Of ondertussen al wel?
Zou mooi zijn als dat betekent dat een eventuele Gravity Rush 3 niet geheel van tafel is.kazuka schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:40:
Ok die zag ik niet aankomen, een Gravity Rush film. Toch een IP die in principe dormant is na de opheffing van Japan Studio.
Kwam deze review tegen, wist eigenlijk niet wat voor game het was. Maar na 2 sec was het duidelijk, BB2 
Vrij korte game, max 15 uur voor 100%. Hij is voor minder dan 3 tientjes te krijgen en volgens de review relatief makkelijk voor een soulsborne like. Deze gaat er bij mij wel komen
Vrij korte game, max 15 uur voor 100%. Hij is voor minder dan 3 tientjes te krijgen en volgens de review relatief makkelijk voor een soulsborne like. Deze gaat er bij mij wel komen
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 01:14
Had eigenlijk eind dit jaar verwacht zodat ze de feestdagen mee konden pakken... Misschien stiekem uitgesteld dan is het wel slim dat ze niet eerder een release window hebben genoemd.AppleFan2007 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 00:18:
[Afbeelding]
Zag zojuist dit op Playstations Instagram, PSVR 2 zal dus ergens voor begin 2023 zijn.
Zag zojuist die trailer van Horizon CotM voor PSVR2 weer voorbij komen dat ziet er toch wel erg vet uit.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik zit nu wel serieus na te denken over VR. Met menig ander grootste hobby wordt het ook steeds populairder dus waarom met gamen niet? Ik ben alleen bang dat een Horizon een beetje gameplay op rails gaat zijn ipv open world exploren.
- Chaoss
Korte trailer van TLOU hbo serie:
[YouTube: The Last of Us HBO Show Teaser Trailer - (TLOU HBO)]
Ben benieuwd
[YouTube: The Last of Us HBO Show Teaser Trailer - (TLOU HBO)]
Ben benieuwd
Ik denk dat ik hem alleen aanschaf als GT7 volledig support ervoor heeft. Anders zal die net als de PSVR1 na een paar keer proberen weer in de kast verdwijnen ben ik bang.Kenny_026 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:05:
Ik zit nu wel serieus na te denken over VR. Met menig ander grootste hobby wordt het ook steeds populairder dus waarom met gamen niet? Ik ben alleen bang dat een Horizon een beetje gameplay op rails gaat zijn ipv open world exploren.
Ik wou destijds de VR voor de PS4 kopen, maar heb de voor en nadelen tegenover elkaar afgewogen en wist gewoon dat dat ding bij mij in no time in de kast zou verdwijnen en er enkel zou uitkomen als een rariteit als ik eens bezoek ontvang die dat eens willen proberen. Persoonlijk zie ik op dit moment nog niet echt de voordelen van een VR in, en al zeker niet als ontwikkelaars geen volledige integratie maken in hun games om ermee overweg te kunnen.Kalder schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:08:
[...]
Ik denk dat ik hem alleen aanschaf als GT7 volledig support ervoor heeft. Anders zal die net als de PSVR1 na een paar keer proberen weer in de kast verdwijnen ben ik bang.
Nouja moet toegeven toch wel veel plezier gehad te hebben met de PSVR1, vooral Driveclub VR was geweldig, zelfs de platinum ervan gehaald en het is waarschijnlijk mijn meest zeldzame platinum trophyRunaque schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:16:
[...]
Ik wou destijds de VR voor de PS4 kopen, maar heb de voor en nadelen tegenover elkaar afgewogen en wist gewoon dat dat ding bij mij in no time in de kast zou verdwijnen en er enkel zou uitkomen als een rariteit als ik eens bezoek ontvang die dat eens willen proberen. Persoonlijk zie ik op dit moment nog niet echt de voordelen van een VR in, en al zeker niet als ontwikkelaars geen volledige integratie maken in hun games om ermee overweg te kunnen.
Jammer dat ze het offline gehaald hebben, maar ook niet onlogisch, als je online ging merkte je duidelijk dat er maar een handjevol spelers was.
Jazeker! Vandaag aan beginnen. Wel zin in lekkere no-nonsense over de top mayhem. Hoe lang dat leuk blijft gaan we zien. Heb wat reviews gezien en de game doet niks baanbrekends, maar de core mechanics zitten wel goed (combat + chaos). Het hoeft niet altijd super vernieuwend te zijn!Yonix schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:34:
GamiQ, de game notes app met game maps!
Er moeten vooral een paar must-have titels komen waarvoor je zo'n VR headset wilt aanschaffen. GT7 in VR is er 1 van maar een volledige Astro game, Horizon en de toppers die eerder op PC zijn uitgekomen ook. Half Life Alyx is een no-brainer maar daarvoor is Sony afhankelijk van Valve. Ik heb echter wel het idee dat die relatie goed zit de laatste tijd met de first party games op Steam en de marketing push van bijvoorbeeld Spiderman en God of War op de Steamdeck.
Ik denk dat ik wel ga kijken, zeer nieuwsgierig naar Hogwarts Legacy
Ik hoop dat ik hem morgen kan proberen....Kalder schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:32:
[YouTube: 2022 gamescom Opening Night LIVE (ONL): Official Livestream: Sonic, Hogwarts Legacy, Outlast Trials]
Ik had veel aankondigingen verwacht van Playstation, maar die van een nieuwe 'pro' controller viel daar niet onder.Kalder schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:32:
[YouTube: 2022 gamescom Opening Night LIVE (ONL): Official Livestream: Sonic, Hogwarts Legacy, Outlast Trials]
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
Ziet er goed uit. Ben benieuwd naar de prijs. Zal ook wel tegen de €180 liggen net als de XBox Elite Controller v2. Hopelijk niet met dezelfde issues.Yorinn schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:16:
[...]
Ik had veel aankondigingen verwacht van Playstation, maar die van een nieuwe 'pro' controller viel daar niet onder.
[YouTube: PlayStation 5 Dualsense Edge Wireless Controller Trailer gamescom 2022 [HD 1080P]]
DualSense Edge - Details
— Shinobi602 (@shinobi602) 23 augustus 2022
-'Ultra-customizable controls'
-Multiple control profiles
-On-controller user interface
-Changeable stick caps and back buttons
-Replaceable analog sticks
-Braided USB-C cable (more secure)
More here: https://t.co/b60G01yIL7#PlayStation #gamescom pic.twitter.com/4PjFBYlzCG
XBL: MRE Inc
Controller ziet er goed uit. Mooie aanvulling naast m’n Xbox Elite Controller v2 
Nadeel van deze “pro” controllers is dat je nooit meer met een normale controller kunt spelen.
Nadeel van deze “pro” controllers is dat je nooit meer met een normale controller kunt spelen.
[ Voor 38% gewijzigd door Rivanov op 23-08-2022 22:10 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
- Chaoss
Ben wel benieuwd naareer info over die controller.. maar goed ik zal er niet snel meer dan 140+ euro voor betalen.
Ja dat is wel jammer. Ben wel benieuwd hoe die triggerstops dan werken icm games zoals Astro's Playroom als je bv met die aap omhoog klimt en echt door moet drukken.Caayn schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:13:
"Maar" twee paddles?
- Chaoss
'Where winds meet' ziet er ook niet verkeerd uit:
Die vervangbare sticks is ook wel interessant met het oog op stick drift, mits die modules betaalbaar zijn natuurlijk.
Zitten er niet 2 op de onderkant en 2 aan de voorkant?Caayn schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:13:
"Maar" twee paddles?
/edit
![]() | ![]() |
https://blog.playstation....roller-for-playstation-5/
/edit2:
Lees net ergens dat die 2 aan de voorkant wel eens zouden kunnen zijn om de sticks te kunnen vervangen en eigenlijk verder niets met gameplay te maken hebben.
Verder vind ik die 2 buttons onderop er maar vreemd uitzien en helemaal niet handig zoals ik het in mijn hoofd voor me zie.
[ Voor 82% gewijzigd door schumi2004 op 23-08-2022 22:41 ]
Voorkant zou niet logisch zijn. Punt van de backpaddles is dat je de duimen op de sticks kunt laten. Dat zou nu niet het geval zijn.schumi2004 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:34:
[...]
Zitten er niet 2 op de onderkant en 2 aan de voorkant?
/edit
[Afbeelding] [Afbeelding]
https://blog.playstation....roller-for-playstation-5/
/edit2:
Lees net ergens dat die 2 aan de voorkant wel eens zouden kunnen zijn om de sticks te kunnen vervangen en eigenlijk verder niets met gameplay te maken hebben.
Verder vind ik die 2 buttons onderop er maar vreemd uitzien en helemaal niet handig zoals ik het in mijn hoofd voor me zie.
Die schuifjes aan de achterkant zullen denk ik voor de diepte van de triggers zijn.
Aan de voorkant gok ik voor de hoogte van de thumbsticks.
De backbuttons lijken twee kanten op te kunnen bewegen. Wellicht naar links en rechts en heb je zo toch 4 buttons aan de achterkant.
Edit: of ik zit er compleet naast 😊
[ Voor 10% gewijzigd door Kenny_026 op 23-08-2022 23:22 ]
Heb enkele dagen geleden van Test Aankoop een soundbar ontvangen en nadat ik hem geïnstalleerd had eens getest en ben relatief onder de indruk! Het is geen bekend merk of iets dergelijks, maar het klinkt best wel lekker tijdens het gamen en ben een beetje begonnen met het overwegen om een degelijke aan te kopen. 🤔
Die nieuwe pro controller is mine!
Hopelijk komt hij snel uit...
Hopelijk komt hij snel uit...
GamiQ, de game notes app met game maps!
Het "doordruk" moment in Astro is toch een software setting? Het aanpassen van de diepte van de trigger kan dan prima een combinatie van een hardware- en software aanpassing zijn. Dan behoudt je wel de volledig 0-100% ingedrukt voor de game logica/input.MRE-Inc schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:19:
[...]
Ja dat is wel jammer. Ben wel benieuwd hoe die triggerstops dan werken icm games zoals Astro's Playroom als je bv met die aap omhoog klimt en echt door moet drukken.
Bijvoorbeeld/speculatie:
| Stand 1 | Stand 2 | Stand 3 | |
| Rust | 0% | 0% | 0% |
| 1/4 ingedrukt | 25% | 50% | 100% + hardware lock |
| 1/2 ingedrukt | 50% | 100% + hardware lock | n.v.t. |
| 3/4 ingedrukt | 75% | n.v.t. | n.v.t. |
| volledig ingedrukt | 100% | n.v.t. | n.v.t. |
Edit:
Volgens mij past de Xbox Elite, in ieder geval de V1, de software schaal niet automatisch aan. Waardoor als je trigger locks gebruikt in bijvoorbeeld een racing game je ineens maar max 50% gas kan geven ipv 100%.
Dat zou dan een mooie verbetering zijn, ten opzichte van de concurrent, voor de DualSense Edge
[ Voor 13% gewijzigd door Caayn op 24-08-2022 08:43 ]
Oprechte vraag, waarom zou je zo'n Dual Sense Edge willen hebben? Gamet dat zoveel beter dan een reguliere Dual Sense?
Ik zie dat de MS Elite controller (de tegenhanger) zo'n € 170 moet kosten...voor een controller...
Klinkt mij als veel te duur in de oren.
Ik zie dat de MS Elite controller (de tegenhanger) zo'n € 170 moet kosten...voor een controller...
[ Voor 38% gewijzigd door Hulleman op 24-08-2022 08:43 ]
Geen ervaring met de DS Edge, uiteraardHulleman schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:41:
Oprechte vraag, waarom zou je zo'n Dual Sense Edge willen hebben? Gamet dat zoveel beter dan een reguliere Dual Sense?
Ik zie dat de MS Elite controller (de tegenhanger) zo'n € 170 moet kosten...voor een controller...Klinkt mij als veel te duur in de oren.
De Xbox Elite vindt ik in eerste instantie ook veels te veel geld voor een controller, ergens nog steeds. Uiteindelijk toch overstag gegaan en er eentje geprobeerd. Nu ben ik helemaal verliefd op de paddles en gebruik ik de controller hoofdzakelijk daarvoor, de extra zaken als trigger stops, andere sticks etc. zijn leuk maar gebruik ik eigenlijk niet.
Een controller met paddles, is wel flink wennen (iets met muscle memory), maar speelt een stuk comfortabeler dan een reguliere controller. In mijn geval heb ik de facebuttons A/B/X/Y (of Triangle, Circle, Cross, Square) eraan gekoppeld zodat ik mijn duimen op de analog sticks kan laten rusten, de triggers/bumpers met mijn wijsvingers kan bedienen en de "face buttons" met mijn middel- en ringvinger bedien. Het klinkt misschien gek omdat je meer vingers gebruikt maar de controller ligt een stuk rustiger in je handen doordat je hem niet steeds opnieuw aan het positioneren bent (hoe klein ook) om bijv. je duim te verplaatsen.
Dat is ook de reden dat ik graag vier paddles zie ipv twee zodat ik dan alle vier de facebuttons kan koppelen en mijn duimen rust geef.
Uiteraard zit je nog steeds met zaken als de d-pad en start knop maar die gebruik je doorgaans een heel stuk minder. Of je rust je duim op de d-pad ipv de linker analog stick
offtopic:
Referentie kader mijn eerste controller was van een NES en ik heb zo'n beetje alle populaire/bekende controllers wel gebruikt.
Referentie kader mijn eerste controller was van een NES en ik heb zo'n beetje alle populaire/bekende controllers wel gebruikt.
[ Voor 12% gewijzigd door Caayn op 24-08-2022 08:59 ]
DS Edge… best een ironische naam gezien mijn grootste klacht bij de DS toch wel die scherpe rand rond dat zwart plastic is. Bij games waarbij ik de rechter stick niet moet gebruiken, klem ik mijn duim immers om de controller en krijg ik behoorlijk snel pijn (tot bijna een blaar) door de wrijving langs die rand.
De v2 volgens mij ook niet. Daar kwam ik achter tijdens het halen van een achievement in Untitled Goose Game waar je voor de achievement de gans een buiging moet laten maken. Met de trigger stops erop, werkte het bij mij niet. De buiging gaat dan tot 80% ofzo waardoor de achievement niet geunlocked wordt. Het duurde even voordat ik daar achter kwam. Nadat ik de triggerstops had uitgeschakeld en de buiging opnieuw deed, werd de achievement unlocked.Caayn schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:08:
Edit:
Volgens mij past de Xbox Elite, in ieder geval de V1, de software schaal niet automatisch aan. Waardoor als je trigger locks gebruikt in bijvoorbeeld een racing game je ineens maar max 50% gas kan geven ipv 100%.
Dat zou dan een mooie verbetering zijn, ten opzichte van de concurrent, voor de DualSense Edge
Hangt van de game af. Ik heb bv bij Battlefield 5 een apart profiel voor wanneer ik in vliegtuigen zit. Dan schakel ik naar het 2e profiel welke custom mappings hebben en waar het indrukken van de thumbsticks is uitgeschakeld. De standaard controls zorgen er namelijk voor dat wanneer je de thumbstick in drukt, je achterom kijkt. Gevolg als je laag bij de grond vliegt, is een crash en ja, in het heetst van de strijd gebeurde het nogal eens dat ik de thumbstick te hard in drukte.Hulleman schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:41:
Ik zie dat de MS Elite controller (de tegenhanger) zo'n € 170 moet kosten...voor een controller...Klinkt mij als veel te duur in de oren.
Omdat ik zowel een Series X met Elite v2 heb en een PS5 zonder custom controller, heb ik dat vliegen in BF5 op beide consoles getest. Op de PS5 is het voor mij nu nauwelijks te doen om te vliegen door het gemis van custom mappings en het uitschakelen van de thumbsticks.
Uiteraard kun je ook voor andere games diverse profielen instellen waardoor je bv in een platformer wel het level haalt ipv 898877x dood te gaan.
Het heeft deels te maken met de custom profielen die kan instellen alsook comfort tijdens langere gaming sessies dmv een speciale griplaag op de greep en vaak kunnen dit soort controllers ook meer aan wat voor een gewone gamer een langere levensduur kan geven.Hulleman schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:41:
Hoe het zit met de DS Edge weet ik niet, maar bijvoorbeeld bij een Scuf controller kan je de sticks gewoon vervangen als de griplaag versleten is, of als je liever bolle of concave, of langere of kortere wil installeren.
De prijs van 170€ is dan niet ondenkbaar voor een geheel custom gemaakte controller.
Ikzelf heb onlangs de Scuf Reflex besteld omdat ik voorheen al een gebruikte op de PS4, daar heb ik hun Infinity4PS en nog steeds als ik af en toe eens een PS4 game speel op de PS5.
:strip_exif()/f/image/JlGqMcz7P6hza0vpSOvU8R0l.jpg?f=fotoalbum_large)
Het maakt ook dat je een controller hebt die geheel uniek is en helemaal eigen is aan jezelf en de kans dat iemand exact dezelfde heeft is ook al wat kleiner. Is het die 175€ waard? Ik denk van wel, maar niet iedereen heeft diezelfde mening.
Zijn er hier mensen die een edid 4k emulator gebruiken waarbij 4k output wordt gedownscaled naar 1440p?
Handig voor mensen als ik met een 1440p monitor en niet willen wachten totdat de beta live gaat.
Dit heeft een week of 2 perfect gewerkt, maar vandaag tot mijn grote verbazing zag ik dat de 2160p opeens greyed out was. Heb al van alles geprobeerd, zelfde procedures. Meer mensen die hier last van hebben?
Handig voor mensen als ik met een 1440p monitor en niet willen wachten totdat de beta live gaat.
Dit heeft een week of 2 perfect gewerkt, maar vandaag tot mijn grote verbazing zag ik dat de 2160p opeens greyed out was. Heb al van alles geprobeerd, zelfde procedures. Meer mensen die hier last van hebben?
Thnx voor de antwoorden. Ik denk niet dat ik de gebruikersgroep van een DS Edge ben.
Gamescom is dit jaar ronduit een schande. Mocht je dit weekend gepland hebben, je kan altijd nog iets anders gaan doen. Koffie met een koekje bij oma is waarschijnlijk spannender.
Wel benieuwd waarom het dan een schande is? What happened?Kenny_026 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:51:
Gamescom is dit jaar ronduit een schande. Mocht je dit weekend gepland hebben, je kan altijd nog iets anders gaan doen. Koffie met een koekje bij oma is waarschijnlijk spannender.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Er is gewoon amper iets. Voor iemand die kan genieten van nietszeggende games kan het leuk zijn. Maar farming simulator heeft mischien wel het grootste podium op basis van een season pass.DennusB schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:02:
[...]
Wel benieuwd waarom het dan een schande is? What happened?
Vroeger had je gewoon topgames erbij zitten. Xbox die groot aanwezig was etc. Ik heb niet een grote publisher gezien die prominent de vloer pakt. Allemaal kleine kraampjes met 4 schermpjes waar je wat kunt spelen. Vraag me af hoe ze dat dit weekend doen met 10x zoveel mensen.
Hogwarts zal nog niet speelbaar zijn ook denk ik? Zag wel een scherm met Lies of P ergens op twitter voorbij komen.Kenny_026 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:10:
[...]
Er is gewoon amper iets. Voor iemand die kan genieten van nietszeggende games kan het leuk zijn. Maar farming simulator heeft mischien wel het grootste podium op basis van een season pass.
Vroeger had je gewoon topgames erbij zitten. Xbox die groot aanwezig was etc. Ik heb niet een grote publisher gezien die prominent de vloer pakt. Allemaal kleine kraampjes met 4 schermpjes waar je wat kunt spelen. Vraag me af hoe ze dat dit weekend doen met 10x zoveel mensen.
Beide hebben niet eens een podium.Kalder schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:52:
[...]
Hogwarts zal nog niet speelbaar zijn ook denk ik? Zag wel een scherm met Lies of P ergens op twitter voorbij komen.
Lies of P staat op de Xbox stand met letterlijk één speelbare plek. Rij schijnt dan ook enorm te zijn.Kalder schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:52:
[...]
Hogwarts zal nog niet speelbaar zijn ook denk ik? Zag wel een scherm met Lies of P ergens op twitter voorbij komen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Lol... 1 plek zou wel echt triest zijn idd.Wom schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:09:
[...]
Lies of P staat op de Xbox stand met letterlijk één speelbare plek. Rij schijnt dan ook enorm te zijn.
Naar wat ik lees schuiven de grote namen pas vrijdag aan.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ik vind het er nog steeds vet uit zien, maar wel jammer dat de release zo dicht bij Hogwarts Legacy zit, die gaat denk ik wel voor.
Hier in betere 4K kwaliteit. Het ziet er met elke nieuwe reveal weer een stukje beter uit, wel blij dat ze de extra tijd hebben genomen. Qua gameplay doet het mij nog het meest denken aan een open world Infamous, wat zeker niet verkeerd zou zijn.
Heb hey niet helemaal afgekeken maar inderdaad infamous in een open world. Hoop wel dat het een overtuigende wereld is met leven, krijg een beetje een random open wereld game gevoel met wat schatkisten zoeken en niets zeggende npc’s ontmoeten.kazuka schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:01:
Hier in betere 4K kwaliteit. Het ziet er met elke nieuwe reveal weer een stukje beter uit, wel blij dat ze de extra tijd hebben genomen. Qua gameplay doet het mij nog het meest denken aan een open world Infamous, wat zeker niet verkeerd zou zijn.
[YouTube: Forspoken - 10-Minute Gameplay Trailer | PS5 Games]
Van wat ik begrijp zitten de NPC's met name in de plaats "Cipal", verwacht niet dat je veel NPC's in de open wereld tegen komt.cold_as_ijs schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:21:
[...]
Heb hey niet helemaal afgekeken maar inderdaad infamous in een open world. Hoop wel dat het een overtuigende wereld is met leven, krijg een beetje een random open wereld game gevoel met wat schatkisten zoeken en niets zeggende npc’s ontmoeten.
Voor mij niet heel belangrijk, Death Stranding had ook zo goed als geen NPC's in de open wereld en heb daar ook van genoten.
Vind het leuk om te zien dat er veel verticaliteit in zit
PlayStation verhoogt de prijzen in bepaalde markten wegens economische situatie:
https://blog.playstation....lation-rates/?smcid=psapp
We hebben hier allemaal nog geluk gehad zo te zien met de prijs van de PS5, tenzij je er al meer voor had betaald.
We hebben hier allemaal nog geluk gehad zo te zien met de prijs van de PS5, tenzij je er al meer voor had betaald.
[ Voor 13% gewijzigd door AppleFan2007 op 25-08-2022 10:11 ]
Denk niet dat dit heel veel gaat veranderen in het supply/demand verhaal... Beetje een zwakke zet van Sony imo.AppleFan2007 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:08:
- Chaoss
Heeft ook niets met supply/demand te maken maar met de stijgende kostprijzen. Alles wordt duurder ook electronica.
- Chaoss
Ziet er inderdaad wel goed uit, alleen de steden voelen wat doods aan, de wereld erbuiten misschien ook. Bij een open wereld is het belangrijkste dat het aanvoelt alsof het 'leeft'. RDR2 en Witcher 3 deden dat erg goed.kazuka schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:01:
[YouTube: Forspoken - 10-Minute Gameplay Trailer | PS5 Games]
Denk niet dat ze de PS5 met zoveel verlies hier in Europa verkopen dat ze de prijs moeten verhogen, ik vind het alsnog een slecht signaal wat ze afgeven. En dan ook echt overal de prijs verhogen, behalve in de US, ik vermoed vanwege dat het Xbox marktaandeel in de US veel hoger is dan elders.Chaoss schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:40:
Heeft ook niets met supply/demand te maken maar met de stijgende kostprijzen. Alles wordt duurder ook electronica.
Overigens ga je de inflatie op deze manier niet tegen maar maak je het alleen maar erger.
[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 25-08-2022 10:47 ]
Ik heb me anders prima vermaakt met de z.g.a. compleet dode open wereld van Death StrandingChaoss schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:42:
[...]
Ziet er inderdaad welmgoed uit, alleen de steden voelen wat doods aan, de wereld erbuiten ook. Bij een open wereld is het belangrijkste dat het aanvoelt dat het 'leeft'. RDR2 en Witcher 3 deden dat erg goed.
Voor mij echt niet heel belangrijk dat de open wereld is zoals de wereld buiten de deur.
- Chaoss
Daarom trekt Death stranding mij ook niet, zelfs niet nu ik hem gratis kan spelen 
Hogwarts trekt mij dan weer wel, terwijl ik nog nooit meer dan een halve Harry Potter film heb gezien.
Hogwarts trekt mij dan weer wel, terwijl ik nog nooit meer dan een halve Harry Potter film heb gezien.
Verwijderd
Wij hebben geen inzicht in de kosten dus daar kan je geen uitspraak over doen. Ze doen dit echt niet voor de lol of om meer winst te maken.Kalder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:45:
[...]
Denk niet dat ze de PS5 met zoveel verlies hier in Europa verkopen dat ze de prijs moeten verhogen, ik vind het alsnog een slecht signaal wat ze afgeven. En dan ook echt overal de prijs verhogen, behalve in de US, ik vermoed vanwege dat het Xbox marktaandeel in de US veel hoger is dan elders.
Overigens ga je de inflatie op deze manier niet tegen maar maak je het alleen maar erger.
Dat in de VS de prijs niet omhoog gaat kan ook te maken hebben met de sterke dollar.
Je maakt inflatie niet erger, je brengt het op hetzelfde niveau als de rest van de goederen. Je kan soms niet anders dan de prijs omhoog gooien.
Hogwarts gaat hier denk ik ook wel voor, en ik heb hetzelfde met de films lol, heb ze wel gekeken maar wat ik er nog van weet hangt in een hete luchtballon ver boven m'n hoofd.Chaoss schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:51:
Daarom trekt Death stranding mij ook niet, zelfs niet nu ik hem gratis kan spelen
Geen hele grote fan hier, maar Hogwarts ziet er gewoon ontzettend gaaf uit, zal dan ook de eerste game zijn die ik koop die zich in het Harry Potter/Hogwarts universum afspeelt.
[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 25-08-2022 11:01 ]
Poeh, ik vermoed dat de PSVR2 ook wel eens behoorlijk prijzig kan gaan worden. Meta heeft recent de prijs van de Quest 2 ook met 100 USD verhoogd.
Verwijderd
nieuws: Sony verhoogt adviesprijzen PlayStation 5
Dit is toch wel bijzonder. Kan mij niet herinneren dit ooit eerder meegemaakt te hebben met een console.
Ander nieuws: Ik heb Spider-Man remastered 100% op naar de DLC. Ik was dus blijkbaar niet openworld moe.
Dit is toch wel bijzonder. Kan mij niet herinneren dit ooit eerder meegemaakt te hebben met een console.
Ander nieuws: Ik heb Spider-Man remastered 100% op naar de DLC. Ik was dus blijkbaar niet openworld moe.
Edit: Overbodig, mag weg
[ Voor 96% gewijzigd door Caayn op 25-08-2022 14:08 ]
Dollar staat momenteel veel sterker tov zowat alle andere valuta. Dat nu juist de USD prijs niet omhoog gaat vind ik eigenlijk wel logisch.Kalder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:45:
[...]
Denk niet dat ze de PS5 met zoveel verlies hier in Europa verkopen dat ze de prijs moeten verhogen, ik vind het alsnog een slecht signaal wat ze afgeven. En dan ook echt overal de prijs verhogen, behalve in de US, ik vermoed vanwege dat het Xbox marktaandeel in de US veel hoger is dan elders.
Ik vind het ook logisch, want als ze in de US de prijs ook verhoogd zouden hebben, zouden een heeeeeeleboel potentiële PS5 kopers toch gekozen hebben voor Xbox, mede dankzij de populariteit van Xbox in de US.giantgiantus schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:33:
[...]
Dollar staat momenteel veel sterker tov zowat alle andere valuta. Dat nu juist de USD prijs niet omhoog gaat vind ik eigenlijk wel logisch.
Verwijderd
Ik quote even een bericht van @Paprika van de frontpage:Kalder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:34:
[...]
Ik vind het ook logisch, want als ze in de US de prijs ook verhoogd zouden hebben, zouden een heeeeeeleboel potentiële PS5 kopers toch gekozen hebben voor Xbox, mede dankzij de populariteit van Xbox in de US.
Heeft dus vrij weinig te maken met het marktaandeel in die regio2 jaar geleden (het jaar van de launch) was 500 USD ± 422 euro. Vandaag de dag staat 500 USD gelijk aan ± 500 euro. Inclusief BTW zat je 2 jaar geleden precies op de 500 euro die je aanhaalt. Vandaag de dag zou je op 605 euro uitkomen.
Dan denk ik niet dat het of of is, maar en en.Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:37:
[...]
Ik quote even een bericht van @Paprika van de frontpage:
[...]
Heeft dus vrij weinig te maken met het marktaandeel in die regio
Dus mede dankzij het marktaandeel xbox in de US én vanwege de inflatie e.d.
[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 25-08-2022 11:39 ]
Verwijderd
Nee, ik denk dat de dollar koers de enige reden is. De dollar koers t.o.v. yen zorgt ervoor dat de kosten dekkend zijn in de USA markt. De euro staat veel lager, dus daar zijn de kosten niet dekkend. En aangezien ze meer consoles verkopen in de EU zorgt het in stand houden van de huidige prijs voor een groter verlies.Kalder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:38:
[...]
Dan denk ik niet dat het of of is, maar en en.
Dus mede dankzij het marktaandeel xbox in de US én vanwege de inflatie e.d.
Ik moet death stranding nog spelen maar daar is de dode wereld juist heel belangrijk onderdeel van het spel. Het bepaald enorm de sfeer.Kalder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:48:
[...]
Ik heb me anders prima vermaakt met de z.g.a. compleet dode open wereld van Death Stranding![]()
Voor mij echt niet heel belangrijk dat de open wereld is zoals de wereld buiten de deur.
Bij werelden met leven wil ik dat het wel overtuigd en dat zit hem juist in de kleine dingen. Zoals NPC’s die echt een leven hebben, op jou reageren etc… snap niet dat grote triple A studios dat gewoon niet snappen. Bedoel zelfs in kingdom come zit het in en dat komt van een kleine studio. Er is daar zelfs een side quest waar je moet kiezen wie de waterdragers in de stad moeten worden. Vanaf dan lopen de NPC iedere dag op en neer van de stad naar de rivier en weer terug, ‘s avonds lopen ze naar hun tentje en gaan slapen. NPC reizen gewoon door de wereld naar de afgesproken locatie in plaats van hun star trek transporter te gebruiken. En ondanks dat je 3 verschillende NPC gezichten hebt, is de wereld 100x overtuigender
Dus jij denkt niet dat als de PS5 in de US ook $550 zou gaan kosten, er veel meer mensen in de US zouden overstappen op Xbox? Denk echt wel dat dat ook mee speelt, maar niet dat wij dat als klanten ooit zullen weten. Sony is en blijft een bedrijf en bedrijven willen winst maken.Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:42:
[...]
Nee, ik denk dat de dollar koers de enige reden is. De dollar koers t.o.v. yen zorgt ervoor dat de kosten dekkend zijn in de USA markt. De euro staat veel lager, dus daar zijn de kosten niet dekkend. En aangezien ze meer consoles verkopen in de EU zorgt het in stand houden van de huidige prijs voor een groter verlies.
Maar goed, ik ga erover ophouden want heb het liever over games en heb toch al een PS5
Maar wat we weten van forspoken is dat de open wereld juist niet begaanbaar is voor de bewoners van de wereld en die zitten dan ook in een stad als Cipal, of er meer van die steden zijn weet ik niet maar zou me niet verbazen. Overigens vind ik het ook helemaal niet interessant om NPC's te gaan stalken/spioneren en te controleren of ze hun taken wel uitvoerencold_as_ijs schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:43:
[...]
Ik moet death stranding nog spelen maar daar is de dode wereld juist heel belangrijk onderdeel van het spel. Het bepaald enorm de sfeer.
Bij werelden met leven wil ik dat het wel overtuigd en dat zit hem juist in de kleine dingen. Zoals NPC’s die echt een leven hebben, op jou reageren etc… snap niet dat grote triple A studios dat gewoon niet snappen. Bedoel zelfs in kingdom come zit het in en dat komt van een kleine studio. Er is daar zelfs een side quest waar je moet kiezen wie de waterdragers in de stad moeten worden. Vanaf dan lopen de NPC iedere dag op en neer van de stad naar de rivier en weer terug, ‘s avonds lopen ze naar hun tentje en gaan slapen. NPC reizen gewoon door de wereld naar de afgesproken locatie in plaats van hun star trek transporter te gebruiken. En ondanks dat je 3 verschillende NPC gezichten hebt, is de wereld 100x overtuigender
[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 25-08-2022 11:51 ]
Verwijderd
Dat zeg ik niet, maar als de kosten in de USA wel dekkend zijn door de huidige dollar koers dan hebben ze daar toch niet over hoeven na te denken? Als de koers anders had gestaan dan denk ik dat ze er inderdaad gewoon 50 dollar bovenop hebben gezet.Kalder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:46:
[...]
Dus jij denkt niet dat als de PS5 in de US ook $550 zou gaan kosten, er veel meer mensen in de US zouden overstappen op Xbox? Denk echt wel dat dat ook mee speelt, maar niet dat wij dat als klanten ooit zullen weten. Sony is en blijft een bedrijf en bedrijven willen winst maken.
Maar goed, ik ga erover ophouden want heb het liever over games en heb toch al een PS5
Vergeet niet dat Sony al "moeite" had met de prijsstelling €500 (en €400 voor de digital edition). Sony had namelijk verwacht dat Microsoft de adviesprijs van de Series X-console zou vaststellen op een bedrag boven de €500.Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:09:
nieuws: Sony verhoogt adviesprijzen PlayStation 5
Uiteraard gebaseerd op de kosten van de eigen PS5-varianten en goede schatting van de kosten van Microsofts Series X.
Sony moest dus mee met de prijs van €500.
Dat Sony de verkoopprijs in de VS niet verhoogd spreekt boekdelen.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
NPC stalken is mijn favoriete hobby, net als in het echte levenKalder schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:48:
[...]
Maar wat we weten van forspoken is dat de open wereld juist niet begaanbaar is voor de bewoners van de wereld en die zitten dan ook in een stad als Cipal, of er meer van die steden zijn weet ik niet maar zou me niet verbazen. Overigens vind ik het ook helemaal niet interessant om NPC's te gaan stalken/spioneren en te controleren of ze hun taken wel uitvoeren
Laat ze in ieder geval de steden dan maar geloofwaardig maken, dan ben ik al een heel eind tevreden.
Verwijderd
Ik kan ook genoeg redenen verzinnen waarom er een prijsstijging is van de PS5.
We zitten ook in een dramatische wereldsituatie waarbij vooral domme keuzes worden gemaakt. En dat gaan we aan alles merken de komende tijd.
Wilde enkel aangeven dat naar mijn weten nog nooit een console duurder is geworden na bijna 2 jaar. En dat is bijzonder.
Wilde enkel aangeven dat naar mijn weten nog nooit een console duurder is geworden na bijna 2 jaar. En dat is bijzonder.
Speelt iemand toevallig nog Battlefield 2042? Was benieuwd of het de 20-30 euro waard is die er nu in de winkel voor gevraagd wordt.
Belastingen spelen hier natuurlijk ook in mee. Waar in Europa doorgaans 15-20% aan BTW afgedragen moeten worden is de prijs in de USA excl BTW en komen die er voor de consument nog bovenopVerwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:51:
[...]
Dat zeg ik niet, maar als de kosten in de USA wel dekkend zijn door de huidige dollar koers dan hebben ze daar toch niet over hoeven na te denken? Als de koers anders had gestaan dan denk ik dat ze er inderdaad gewoon 50 dollar bovenop hebben gezet.
Haal Battlefield 5 ;-) 2042 is een noRozeDwergbanaan schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:55:
Speelt iemand toevallig nog Battlefield 2042? Was benieuwd of het de 20-30 euro waard is die er nu in de winkel voor gevraagd wordt.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/RWgVQ4OskbTmW62331IXyhe9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ttGy9zmOMpNZqnoX1OHfXSxk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/QSVz7bA4SculHch1bei2937U.jpg?f=fotoalbum_tile)