• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Raem schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:26:
Het was toch eigenlijk de bedoeling dat Destruction All Stars een boost zou krijgen via PS+ Extra en de update van laatst? Misschien ligt het aan mij, maar het duurt echt een eeuwigheid voordat je een match hebt gevonden.
Volgens mij moeten ze hier maar gewoon de stekker uit trekken, strik erom en niet meer over hebben.
Toevallig een paar weken geleden ook weer eens opgestart. Ze hebben de game zelf wel redelijk verbeterd maar er is nog altijd te weinig content en de player base is intussen veel te klein. Ik denk dat het voor Sony op dit moment niet meer is dan een speelbal om wat GAAS dingen uit te proberen.

Verwijderd

Ook al ben ik nog lang niet klaar met Horizon Zero Dawn, vraag ik mij af of het wijs is om Forbidden West nu in de aanbieding alvast te kopen via de PS store. Ik ga de game sowieso via de PS store kopen. Die 50€ lijkt mij een goede aanbieding of denken jullie dat ie binnen een paar maanden weer terug komt voor dat bedrag of minder?
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:18:
Ook al ben ik nog lang niet klaar met Horizon Zero Dawn, vraag ik mij af of het wijs is om Forbidden West nu in de aanbieding alvast te kopen via de PS store. Ik ga de game sowieso via de PS store kopen. Die 50€ lijkt mij een goede aanbieding of denken jullie dat ie binnen een paar maanden weer terug komt voor dat bedrag of minder?
Goede vraag waar ik je geen zinnig antwoord op kan geven, je zou verwachten dat de prijs wel snel zou dalen omdat hij in zoveel PS5 bundels zit.
Geloof dat vele daarvan in code vorm zijn, dus die wissel je in voor de digitale versie, misschien dat je in de vraag en aanbod nog zo'n download code kunt vinden

[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 10-08-2022 14:22 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Verwijderd

Kalder schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:21:
[...]

Goede vraag waar ik je geen zinnig antwoord op kan geven, je zou verwachten dat de prijs wel snel zou dalen omdat hij in zoveel PS5 bundels zit.
Zou je denken of misschien wel in Extra/Premium. Lastige keus voor nu. :P
Goed punt, dat van die bundels.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2022 14:24 ]

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:18:
Die gaat nog wel verder zakken in prijs verwacht ik. Wanneer wil je er aan beginnen? Als je nog voor een half jaar aan backlog hebt zou ik deze aanbieding aan me voorbij laten gaan. Zo fantastisch is hij nou ook weer niet. De game is ondertussen ook 6 maanden oud. Ubi games kan je na een maand of 2 al voor 2 tientjes vinden 8)7

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2025
cold_as_ijs schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:03:
[...]

Die gaat nog wel verder zakken in prijs verwacht ik. Wanneer wil je er aan beginnen? Als je nog voor een half jaar aan backlog hebt zou ik deze aanbieding aan me voorbij laten gaan. Zo fantastisch is hij nou ook weer niet. De game is ondertussen ook 6 maanden oud. Ubi games kan je na een maand of 2 al voor 2 tientjes vinden 8)7
2e hands ook een optie, heel veel games die ik fysiek wil haal ik wel 2e hands. Scheelt ook veel geld.
Zijn veel die iets een keer spelen en wegdoen.

forbidden west ook niet echt mijn type game, of een game waarvan ik onder de indruk ben. Ik speel hem wel omdat ik hem erbij had. Maar kans is groot dat ik hem niet uitspeel, zit net in het begin maar ben nog niet echt enthousiast

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:01
G.Scholtens schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:08:
Iemand die ride 4 speelt, zo ja is dit te doen voor beginners?

Game ziet er op youtube zo gaaf uit, maar als het niks is voor de leek zonde van het geld. Geen demo helaas
Ik had op de PS4 Ride 3, en na een tijdje geblunder 'viel het kwartje' en begon ik mee te komen in races.

Bij de PS5 direct Ride 4 aangeschaft, maar dat geblunder is weer helemaal terug. Ik weet dat het aan mij ligt, maar ik vlieg er in dezelfde bocht gewoon 100% uit, hoe ik ook bedenk 'nu rustig aan'..

Ik start het nog wel eens op, maar ik vond deel 3 leuker om te spelen. Graphics verschil is tijdens het rijden ook weer geen revolutie hoor.. op YT staan vooral de dynamische herhalingen.

Dus echt beginner? Misschien niet doen, je moet er echt tijd in steken.

[ Voor 25% gewijzigd door WaterFire op 11-08-2022 10:20 ]

• G.Scholtens
WaterFire schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:12:
[...]

Ik had op de PS4 Ride 3, en na een tijdje geblunder 'viel het kwartje' en begon ik mee te komen in races.

Bij de PS5 direct Ride 4 aangeschaft, maar dat geblunder is weer helemaal terug. Ik weet dat het aan mij ligt, maar ik vlieg er in dezelfde bocht gewoon 100% uit, hoe ik ook bedenk 'nu rustig aan'..

Ik start het nog wel eens op, maar ik vond deel 3 leuker om te spelen. Graphics verschil is tijdens het rijden ook weer revolutie hoor.. op YT staan vooral de dynamische herhalingen.

Dus echt beginner? Misschien niet doen, je moet er echt tijd in steken.
thnx voor je reactie. Ik wacht nog wel even, Zijn teveel games die ik zo ie zo nog wil kopen.
Maar hij lijkt me zeker de moeite waard, met gran turismo is het ook lastig om goed te kunnen racen. Daar moet je ook tijd in stoppen ;)

Verwijderd

Ik was zo enthousiast over Horizon Zero Dawn. De eerste uren vind ik top, speelt lekker en de wereld ziet er mooi uit.
Toen kwam het bekende open world moment, de wereld die officieel open gaat voor je..die eerste stappen waren ook nog leuk.
En toen sloeg de verveling toe. Haha.
Ik vind het jammer want het verhaal en de setting spreken mij zeker aan.
Dus even geen HZD meer voor mij. :P
Gelukkig genoeg andere games in de backlog. :9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2022 10:31 ]

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:29:
Ik was zo enthousiast over Horizon Zero Dawn. De eerste uren vind ik top, speelt lekker en de wereld ziet er mooi uit.
Toen kwam het bekende open world moment, de wereld die officieel open gaat voor je..die eerste stappen waren ook nog leuk.
Ik vind het jammer want het verhaal en de setting spreken mij zeker aan.
Dus even geen HZD meer voor mij. :P
Gelukkig genoeg andere games in de backlog. :9
Maar goed dat je Forbidden West nog niet gekocht hebt dan. :P Daar was ik de open wereld met alle vraagtekens nog eerder zat dan in Zero Dawn.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:44:
[...]

Maar goed dat je Forbidden West nog niet gekocht hebt dan. :P Daar was ik de open wereld met alle vraagtekens nog eerder zat dan in Zero Dawn.
Ja, blij dat ik me heb kunnen inhouden.(mede dankzij de reacties hier) Als HZD meer naar Tomb Raider had gekeken dan had dat voor mij de game heel goed gedaan. Neemt niet weg dat het een goede game is, maar (voor nu) niet mijn game. :P
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:29:
Wow, dat veranderde snel. Een dag ervoor vroeg je je nog af of je HFW al zou kopen :).
Ik vraag me ook af hoe ver je al bent. De eerste 10u vond ik meer een drag dan wat erna kwam eigenlijk. Ik begon het pas echt leuk te vinden eens je Meridian bereikt. En je kan dan ook veel meer gaan kiezen wat je gaat doen : main quest, side missies, cauldron, challenges, camps, of gewoon wat rondlopen en de omgeving verkennen. Ook qua verhaal werd het dan pas echt interessant, vond ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 11-08-2022 11:31 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31
Twixie schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:31:
[...]

Wow, dat veranderde snel. Een dag ervoor vroeg je je nog af of je HFW al zou kopen :).
Ik vraag me ook af hoe ver je al bent. De eerste 10u vond ik meer een drag dan wat erna kwam eigenlijk. Ik begon het pas echt leuk te vinden eens je Meridian bereikt. En je kan dan ook veel meer gaan kiezen wat je gaat doen : main quest, side missies, cauldron, challenges, camps, of gewoon wat rondlopen en de omgeving verkennen. Ook qua verhaal werd het dan pas echt interessant, vond ik.
Daar schuilt bij mij altijd het gevaar dat verveling toeslaat. Ik weet dan niet goed wat ik moet gaan doen.. teveel vrijheid in een game is voor mij persoonlijk ook niet altijd fijn.

Ik wordt graag aan het handje meegenomen in zo’n soort game. ;)

Daarom ben ik altijd zo’n groot fan van de Uncharted en Last of Us reeks. Gewoon een pad volgen en je meer wanen in een film. Heerlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 11-08-2022 11:41 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

thunder8

Het gedonder begint weer.

Rivanov schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Daar schuilt bij mij altijd het gevaar dat verveling toeslaat. Ik weet dan niet goed wat ik moet gaan doen.. teveel vrijheid in een game is voor mij persoonlijk ook niet altijd fijn.

Ik wordt graag aan het handje meegenomen in zo’n soort game. ;)

Daarom ben ik altijd zo’n groot fan van de Uncharted en Last of Us reeks. Gewoon een pad volgen en je meer wanen in een film. Heerlijk.
God of War is dan ook een leuke, daar heb je een open wereld, maar het is toch ook wel aardig scripted wat je moet doen om verder te gaan. Persoonlijk heb ik niet zo'n probleem met open werelden, zolang er maar genoeg te doen is en niet 100.000x hetzelfde. Heb GoW onlangs pas voor het eerst gespeeld, omdat ik dacht dat het een heel ander soort spel zou zijn. Enige wat mij tegenstond is dat het kind soms wel heel erg recalcitrant is, dat je denkt, je verdient een draai om je oren.

Bij HZD vond ik de opzet van de Cauldrons goed gedaan, omdat je daar per Cauldron soms zo via een hindernisbaan naar de eindbaas kon, terwijl je bij een andere je door een leger van machines moet vechten en dan de eindbaas te lijf moet. Zat behoorlijk wat variatie in. Ook was de entrance bij de een makkelijk, bij de ander een zwaarbewaakt veld waar je eerst de machines moet uitschakelen. Maar voor de rest was het soms wel zoeken wat ik nog kon en moest doen in de game en dat moet je liggen.
[...]

Mee eens. Zodra je ook je eerste machines kan overnemen, kan je je aanvallen ook wat tactischer vormgeven. Laat ze lekker eerst elkaar afmaken en dan de laatste gewonde zelf afmaken. :D Had wel wat moeite om de juiste tools te hebben voor de aanvallen, op het eind snapte ik beter hoe bepaalde zaken in elkaar staken. Maar de manier waarop het verhaal tot je komt, is zeer goed uitgewerkt. Enige waar ik minder mee had waren de jachtvelden en de opdrachten die je dan moet halen voor blazing sun, full sun of half sun.

[ Voor 27% gewijzigd door thunder8 op 11-08-2022 11:57 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Verwijderd

[...]

Ik vond juist de eerste uren heel leuk, dat je de grote test had en je ergens naar toe werkte. Het startgebied uitkammen vond ik ook nog leuk. Na een paar keer heen en weer gerent te hebben voor questen in de grote wereld begon de verveling. De genadeklap was er toen ik de eerste langnek had beklommen en op de map keek.
Dat ik meerdere openworld games gedaan heb afgelopen jaar zal er niet positief aan bijgedragen hebben. Misschien gewoon wat meer behoefte aan lineaire games momenteel.
Nogmaals, heel jammer want de eerste uren was ik zeer enthousiast. Wie weet ga ik verder in de toekomst met HZD.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:55
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:02:
[...]

Ik vond juist de eerste uren heel leuk, dat je de grote test had en je ergens naar toe werkte. Het startgebied uitkammen vond ik ook nog leuk. Na een paar keer heen en weer gerent te hebben voor questen in de grote wereld begon de verveling. De genadeklap was er toen ik de eerste langnek had beklommen en op de map keek.
Dat ik meerdere openworld games gedaan heb afgelopen jaar zal er niet positief aan bijgedragen hebben. Misschien gewoon wat meer behoefte aan lineaire games momenteel.
Nogmaals, heel jammer want de eerste uren was ik zeer enthousiast. Wie weet ga ik verder in de toekomst met HZD.
Je kan die game prima lineair spelen. Gewoon de hoofd missies doen en de Ubisoft markers negeren?

Verwijderd

giantgiantus schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:05:
[...]

Je kan die game prima lineair spelen. Gewoon de hoofd missies doen en de Ubisoft markers negeren?
Zo werkt dat niet bij mij. ;)
Best kans wanneer ik weer eens enorme openworld drang heb dat ik de game tot de laatste centimeter uitkam. Maar voor nu even niet. :) Ik had het zelfde trouwens met Ghost of Tsushima. God of War en FF7 heb ik wel zonder moeite en met veel plezier uitgespeeld het moet dus echt een openworld ding zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2022 12:12 ]

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Dit over open wereld spellen komt allemaal weer neer op die discussie (een maand?) terug. Die open wereld spellen zijn eigenlijk niet afwisselend genoeg, de gameplay wijzigt niet en de 'willekeurige gebeurtenissen' zijn eigenlijk afwezig. Valhalla krijg je dan ook niet uitgespeeld. Prima spel om 10 of 20 uur in rond te knooien en missies te doen. Maar daarna ben je 'er wel klaar mee'.

Verwijderd

Arie- schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:23:
Dit over open wereld spellen komt allemaal weer neer op die discussie (een maand?) terug. Die open wereld spellen zijn eigenlijk niet afwisselend genoeg, de gameplay wijzigt niet en de 'willekeurige gebeurtenissen' zijn eigenlijk afwezig. Valhalla krijg je dan ook niet uitgespeeld. Prima spel om 10 of 20 uur in rond te knooien en missies te doen. Maar daarna ben je 'er wel klaar mee'.
Klopt. Probleem is dat veel van die open wereld games gevuld zijn met kleine repeterende opdrachten om de wereld te vullen. Ubisoft is natuurlijk een groot voorbeeld, open 400 kistjes of verzamel 200 veren etc.

Dan vind ik de open wereld games van Rockstar veel interessanter. Bij rdr2 kan je veel kleine verhalen tegenkomen net zoals bij gta5. Dat maakt die games zo leuk. De rest van de open wereld games is niet meer dan naar alle vraagtekens lopen.

Ik heb HFW ook na 10 uur weggelegd. Vond er niet veel aan. Weet ook niet of ik het nog ga oppakken

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:55
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:25:
[...]

Klopt. Probleem is dat veel van die open wereld games gevuld zijn met kleine repeterende opdrachten om de wereld te vullen. Ubisoft is natuurlijk een groot voorbeeld, open 400 kistjes of verzamel 200 veren etc.

Dan vind ik de open wereld games van Rockstar veel interessanter. Bij rdr2 kan je veel kleine verhalen tegenkomen net zoals bij gta5. Dat maakt die games zo leuk. De rest van de open wereld games is niet meer dan naar alle vraagtekens lopen.

Ik heb HFW ook na 10 uur weggelegd. Vond er niet veel aan. Weet ook niet of ik het nog ga oppakken
Probeer die game gewoon lineair te spelen. Dan heb je echt een heerlijke game zonder die Ubisoft zooi.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

thunder8

Het gedonder begint weer.

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:25:
[...]

Ik heb onlangs GTA5 upgrade voor de PS5 gekocht. Had hem al uitgespeeld op de PS4 Pro, maar blijkbaar kon die mijn savegame niet vinden. Ben gewoon weer opnieuw begonnen en het speelt ook voor een 2de keer gewoon lekker weg. Had voorgenomen om niet alle Nuclear waste weer op te duiken met de onderzeeër, maar toch maar weer gedaan. Ben nu kort voor de grote heist op de union depository. Op zich ben ik wel fan van open werelden. Soms ga ik dan een uurtje die repetitieve zaken doen en leg ik het spel weer weg en dan weer pak ik een hele middag of avond om een mix van sidemissions and mainmission te doen. En dan leg ik ook soms een game 1-2 weken ter zijde als ik er geen zin meer in heb.

RDR2 heb ik nu al wel een tijdje aan de kant liggen. Heb er al redelijk wat uren erin zitten, maar nog lang niet uitgespeeld. Moet er denk ik weer een keer aan beginnen, dan rol je er vanzelf wel weer in. Maar misschien boeit het ook net iets minder dan ik op voorhand dacht.

Assassins Creed is wel mijn favo, maar ik heb wel meer touch met de oudere delen met Ezio, dan de nieuwere meer open wereld games van nu. Origins en Odyssey heb ik wel grotendeels uitgespeeld, maar de games boeien mij iets minder dan de oude delen.

[ Voor 16% gewijzigd door thunder8 op 11-08-2022 12:42 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Interessant, iedereen ervaart dat soort dingen natuurlijk anders. Bij mij is het immers niet de verveling die het risico is, maar wel het feit dat je de flow van het verhaal begint te verliezen ook doordat je dan sneller dingen uit het verleden vergeet. Anderzijds bieden in HZD de side quests ook meer context over bepaalde gebeurtenissen, dat ik ze daarom ook al liefst zoveel mogelijk meeneem. Wellicht beter zou zijn om bij een eerste playthrough te focussen op de main quest, en dan bij een tweede playthrough de rest te doen. Maar ik kom nooit aan 2de playthroughs toe wegens veel meer backlog dan tijd :).

Verwijderd

thunder8 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:39:
[...]

Ik heb onlangs GTA5 upgrade voor de PS5 gekocht. Had hem al uitgespeeld op de PS4 Pro, maar blijkbaar kon die mijn savegame niet vinden. Ben gewoon weer opnieuw begonnen en het speelt ook voor een 2de keer gewoon lekker weg. Had voorgenomen om niet alle Nuclear waste weer op te duiken met de onderzeeër, maar toch maar weer gedaan. Ben nu kort voor de grote heist op de union depository. Op zich ben ik wel fan van open werelden. Soms ga ik dan een uurtje die repetitieve zaken doen en leg ik het spel weer weg en dan weer pak ik een hele middag of avond om een mix van sidemissions and mainmission te doen. En dan leg ik ook soms een game 1-2 weken ter zijde als ik er geen zin meer in heb.

RDR2 heb ik nu al wel een tijdje aan de kant liggen. Heb er al redelijk wat uren erin zitten, maar nog lang niet uitgespeeld. Moet er denk ik weer een keer aan beginnen, dan rol je er vanzelf wel weer in. Maar misschien boeit het ook net iets minder dan ik op voorhand dacht.

Assassins Creed is wel mijn favo, maar ik heb wel meer touch met de oudere delen met Ezio, dan de nieuwere meer open wereld games van nu. Origins en Odyssey heb ik wel grotendeels uitgespeeld, maar de games boeien mij iets minder dan de oude delen.
GTA5 vind ik een open wereld die ze heel goed hebben aangepakt. Nooit het gevoel gehad in die game dat ik quests aan het 'afvinken' was. Ik heb de game 2 keer uitgespeeld zonder verveling.
Elden Ring doet het ook heel goed op zijn eigen manier.

Verwijderd

giantgiantus schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:38:
[...]

Probeer die game gewoon lineair te spelen. Dan heb je echt een heerlijke game zonder die Ubisoft zooi.
Naast die dingen vind ik HFW maar een matige game.

Eloy die haar mond niet kan houden en alles verteld wat je moet doen. De puzzels zijn niet eens meer leuk want ze verteld precies hoe je hem moet oplossen.

De gevechten zijn enorm chaotisch, dit heb ik niet bij deel 1 ervaren.

Het klimmen in de game is ook heel slecht gemaakt, je kan alleen het pad bewandelen dat er voor je uitgekozen wordt. En de controls zijn zo irritant, ze springt telkens overal overheen etc.

Het is het complete plaatje waarom ik met HFW ben gestopt.

Verwijderd

Heel herkenbaar @Verwijderd

Het openwereld aspect verpest heel veel games voor mij. Heb exact hetzelfde ervaren bij HZD. Heel enthousiast aanvankelijk. Speelde hem na The Last of Us en dacht 'yeah, weer zo'n topper!'. Maar dat kwam dus door het lineaire begin waarin je idd naar de trial toewerkt. Daarna omtvouwt de map zich en toen begon het te voelen als werken.

Geef mij maar lineaire games zoals The Last of Us. Of zoals vroeger een Resident Evil 4.

Uitzondering is inderdaad Rockstar Games. Bij RDR2 was het soms ook hard werken maar die game is zo belonend. Elk hoekje is interessant en niets voelt als filler content. Die open wereld leeft.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:01:
[...]

Het klimmen in de game is ook heel slecht gemaakt, je kan alleen het pad bewandelen dat er voor je uitgekozen wordt. En de controls zijn zo irritant, ze springt telkens overal overheen etc.
Helemaal met je eens. Dat gepraat van Aloy vind ik nog tot daar aan toe, maar het klimmen en de controls daarvan.... manmanman wat is dat slecht. En je klimt nog wat af in deze game helaas.

In het begin vond ik het echt wel een toffe game, maar kreeg al snel het been there done that gevoel. Tezamen met het totaal waardeloze verhaal, slecht ontworpen nieuwe game mechanics (alles met een kruis kun je kapot/omver trekken.... rly?!), het feit dat je niet voldoende beloond wordt voor exploring
spoiler:
maar de dikste wapens moet verdienen in die arena...wtf....
en de technisch waardeloze staat bij launch, maakt dat HFW voor mij één van de grootste teleurstellingen ooit is.

Dat terwijl ik HZD een van de tofste games van de vorige generatie vond....

[ Voor 28% gewijzigd door Hulleman op 11-08-2022 14:58 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:37
Heb precies hetzelfde, de nieuwe Horizon al redelijk snel weer verkocht zonder het uit te spelen. Ik snap werkelijk niet dat zoveel mensen zo lyrisch zijn over dit spel. Eentonig, zwak verhaal, game mechanics boeien niets (je kunt letterlijk alles doen met 1 wapen) en zo heel mooi is het spel ook weer niet.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:01:
[...]

Eloy die haar mond niet kan houden en alles verteld wat je moet doen. De puzzels zijn niet eens meer leuk want ze verteld precies hoe je hem moet oplossen.

De gevechten zijn enorm chaotisch, dit heb ik niet bij deel 1 ervaren.

Het is het complete plaatje waarom ik met HFW ben gestopt.
Wow, dat klinkt inderdaad verschrikkelijk.

Het is hier al vaker besproken, maar Elden Ring laat wat mij betreft zien hoe het moet. Geen guided tour maar écht een avontuur waar op je bek gaan onderdeel van de beleving is.

Middeweg die God of War neemt, een soort semi-open wereld met een vaste hub vind ik ook goed. Juiste balans tussen open wereld en lineair.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31
Orangelights23 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:42:
Heb precies hetzelfde, de nieuwe Horizon al redelijk snel weer verkocht zonder het uit te spelen. Ik snap werkelijk niet dat zoveel mensen zo lyrisch zijn over dit spel. Eentonig, zwak verhaal, game mechanics boeien niets (je kunt letterlijk alles doen met 1 wapen) en zo heel mooi is het spel ook weer niet.
Ah, ik ben dus niet de enige.

Moet ook eerlijk bekennen dat ik het té lang niet gespeeld heb, waardoor ik nu ook weer het verhaal kwijt ben. Gisteren nog een keer verder gegaan met de savegame, maar had geen idee waar het over ging. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Rivanov schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:59:
[...]

Ah, ik ben dus niet de enige.

Moet ook eerlijk bekennen dat ik het té lang niet gespeeld heb, waardoor ik nu ook weer het verhaal kwijt ben. Gisteren nog een keer verder gegaan met de savegame, maar had geen idee waar het over ging. :+
Een AI vinden voordat iemand anders dat doet. Dat is het wel zo'n beetje.

yinx84 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:42:
[...]

Wow, dat klinkt inderdaad verschrikkelijk.

Het is hier al vaker besproken, maar Elden Ring laat wat mij betreft zien hoe het moet. Geen guided tour maar écht een avontuur waar op je bek gaan onderdeel van de beleving is.

Middeweg die God of War neemt, een soort semi-open wereld met een vaste hub vind ik ook goed. Juiste balans tussen open wereld en lineair.
Ik vond GoW juist heel slecht gedaan. De hub is niet een probleem, maar het feit dat het een hub is in een lineaire game met zijn mechanics maakt dat het heel veel vaart uit het spel haalt. Dus het trage varen en het vele klimmen wat niks anders dan verkapte laadschermen zijn begonnen mij de neus uit te komen.

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-12-2025
cold_as_ijs schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:28:
[...]

Ik vond GoW juist heel slecht gedaan. De hub is niet een probleem, maar het feit dat het een hub is in een lineaire game met zijn mechanics maakt dat het heel veel vaart uit het spel haalt. Dus het trage varen en het vele klimmen wat niks anders dan verkapte laadschermen zijn begonnen mij de neus uit te komen.
Ik heb juist enorm vaak met plezier het bootje gepakt, juist door de goede en leuke verhalen die verteld werden met humor. De Tree of Life kwam me daarentegen na verloop van tijd wel de neus uit.

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Raem schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:44:
[...]

Ik krijg sowieso het gevoel (kan aan mij liggen) dat dit soort traditionele open world games een beetje op z'n retour zijn.
Voor mij in ieder geval hoeft het niet allemaal gigantisch groot te zijn met een ontelbaar aantal (side) quests.
Het voelt op een gegeven moment in elke game weer een beetje hetzelfde...Map openen, icoontjes checken en afvinken. Dit heeft dan weinig meer met het verhaal te maken.

Doe mij maar games als God of War die semi-open world is. Gedeeltelijk free-roam maar ook genoeg liniare delen om het verhaal te sturen.

Ik heb me prima vermaakt met HFW maar ook hier resulteerde het op een gegeven moment weer in het afchecken van de icoontjes op de minimap...

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-12-2025
paul99 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:49:
[...]

Het voelt op een gegeven moment in elke game weer een beetje hetzelfde...Map openen, icoontjes checken en afvinken.
Helemaal mee eens. Ik kocht de PS5 als bundel bij de MM met Ghost of Tsushima erbij. Hoewel het een zeer mooie game is met een goed hoofd verhaallijn, vond ik de side quests ontiegelijk saai en repetief en gebruikte ik zoveel mogelijk fast travel om rond te komen etc... Dan liever idd GoW of nog beter Ratchet en Clank :D

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:16

Superkiwi

Hoi doei

Hoe meningen kunnen verschillen....
Ik zit nu bijna 50 uur in HFW, ben nog lang niet op de helft en vermaak me er uitstekend mee. De nieuwe mechanics zoals oa de pullcaster en de glider vind ik leuk gevonden en het klimmen gaat wat mij betreft erg soepel; je scant om te zien wat klimbaar is, springt er één keer naartoe en daarna is het alleen het knuppeltje omhoog houden, Aloy weet haar weg dan vaak zelf wel omhoog te vinden. Het verhaal vind ik tot nu toe ook wel boeiend, uiteraard niet zo verrassend als HZD maar zeker niet slecht.
Dat de gevechten chaotisch zijn ben ik met jullie eens, dat komt vooral omdat dat robots nu vaker in groepjes aanvallen in plaats van alleen. Ook zitten er een aantal erg agressieve machines met adhd bij, die maken het soms wel lastig.
Wat ik alleen niet snap is dat mensen zeggen dat deze game er maar matig uitziet; wat ik op mijn scherm zie is toch wel erg fraai hoor. Behalve het hoofd van Aloy want potver wat heeft die een dikke kop gekregen :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Unity unveils new Tech Demo “Lion” running on PS5 at SIGGRAPH 2022

Lion marks a key milestone for our Unity Art Tools, and illustrates our ongoing work to build tools that empower creators.

This collaborative demo showcases what happens when artists and developers work together at the production level to push the boundaries of what’s possible for real-time, high-fidelity visuals.

This combined production and technological effort features innovations in real-time technology that shows content created with Wētā Digital, SpeedTree, Ziva, SyncSketch, and the Unity Editor artist tools – now part of an integrated demo in a real-time pipeline, experienced on consumer hardware, running at 30 fps at 4K on PlayStation 5®.
Afbeeldingslocatie: https://blog-api.unity.com/sites/default/files/2022-08/sit_b.gif

Afbeeldingslocatie: https://blog-api.unity.com/sites/default/files/2022-08/cub_zivavfx.gif

Afbeeldingslocatie: https://blog-api.unity.com/sites/default/files/2022-08/ZRT%20On%20off%20GIF%20Cub.gif

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:46
Leuk al die tech demo's denk dat we er vrij weinig van zullen zien deze gen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Verwijderd

paul99 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:49:
[...]

Ik krijg sowieso het gevoel (kan aan mij liggen) dat dit soort traditionele open world games een beetje op z'n retour zijn.
Voor mij in ieder geval hoeft het niet allemaal gigantisch groot te zijn met een ontelbaar aantal (side) quests.
Het voelt op een gegeven moment in elke game weer een beetje hetzelfde...Map openen, icoontjes checken en afvinken. Dit heeft dan weinig meer met het verhaal te maken.

Doe mij maar games als God of War die semi-open world is. Gedeeltelijk free-roam maar ook genoeg liniare delen om het verhaal te sturen.

Ik heb me prima vermaakt met HFW maar ook hier resulteerde het op een gegeven moment weer in het afchecken van de icoontjes op de minimap...
Totaal niet mee eens.
- Dying Light
- Far Cry 6
- Skyrim
- Metro Exodus
- Genshin Impact
- Death Stranding
- Yakuza
- Elden Ring
- Spiderman
- Horizon
- Ghost of Tushima.

Gewoon een aantal PS5 titels die nog steeds waanzinning verkopen.
Nee, ik denk persoonlijk dat er altijd wel een grote markt blijft voor dit type games.
De complete vrijheid om te doen wat jij zelf wilt.

Wat wel wilt helpen om zelf niet "open world moe" te worden, is om zulke type games af te wisselen met lineare games. :)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het is wel een teken dat Unity steeds volwassener wordt. Het stond toch altijd bekend als de engine die voor simple graphics en low budget indie games werd gebruikt maar intussen kan men er toch ook erg mooi spul mee maken. Nog geen UE5 niveau maar geef het tijd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:27:
[...]

Totaal niet mee eens.
- Dying Light
- Far Cry 6
- Skyrim
- Metro Exodus
- Genshin Impact
- Death Stranding
- Yakuza
- Elden Ring
- Spiderman
- Horizon
- Ghost of Tushima.

Gewoon een aantal PS5 titels die nog steeds waanzinning verkopen.
Nee, ik denk persoonlijk dat er altijd wel een grote markt blijft voor dit type games.
De complete vrijheid om te doen wat jij zelf wilt.

Wat wel wilt helpen om zelf niet "open world moe" te worden, is om zulke type games af te wisselen met lineare games. :)
Ben ik met je eens. Ik vind een geloofwaardige open world ook nog steeds fantastisch ook al speel ik de meeste niet uit. GTA5 is een van de weinige die ik daadwerkelijk (2x) heb uitgespeeld. En zoals je aangeeft je moet op tijd voor afwisseling zorgen. Ik vind het jammer dat ik na Stray en FF7 alsnog open world moe blijk te zijn omdat ik altijd een zwak heb gehad voor ow. Denk dat het tijd is voor de volgende generatie ow games voor mij.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:57:
[...]

Ben ik met je eens. Ik vind een geloofwaardige open world ook nog steeds fantastisch ook al speel ik de meeste niet uit. GTA5 is een van de weinige die ik daadwerkelijk (2x) heb uitgespeeld. En zoals je aangeeft je moet op tijd voor afwisseling zorgen. Ik vind het jammer dat ik na Stray en FF7 alsnog open world moe blijk te zijn omdat ik altijd een zwak heb gehad voor ow. Denk dat het tijd is voor de volgende generatie ow games voor mij.
Toen ik jonger was had ik ook veel meer voorkeur voor open world games, maar tegenwoordig heb ik liever lineaire games met wat open gedeeltes zoals U4 en Tlou2. Denk dat teveel devs van open world games Ubisoft proberen na te doen (content over quality).

De laatste open world games die ik met plezier gespeeld heb waren waarschijnlijk Days Gone en Death Stranding omdat die voor mijn gevoel vernieuwend waren.
HFW natuurlijk ook gespeeld maar viel wel tegen na HZD

[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 12-08-2022 12:33 ]

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 16:17

spaceboy

Op grote hoogte

Kalder schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:28:
[...]

Toen ik jonger was had ik ook veel meer voorkeur voor open world games, maar tegenwoordig heb ik liever lineaire games met wat open gedeeltes zoals U4 en Tlou2. Denk dat teveel devs van open world games Ubisoft proberen na te doen (content over quality).

De laatste open world games die ik met plezier gespeeld heb waren waarschijnlijk Days Gone en Death Stranding omdat die voor mijn gevoel vernieuwend waren.
Oh ja. Days Gone... wát een heerlijke game was dát joh... Zijn één van de echte parels waar ik met heel veel plezier aan terugdenk. Hoe lekker Far Cry 6 nu ook wegspeelt, ik vond Days Gone echt van bovennatuurlijk niveau. En dan maken die klojo's van Sony echt de fenomenale fout om Bend Studio te verbieden om nog een deel 2 te maken. Ik hou van Sony, maar dít is echt een gevalletje heel jammer.

Nou ja, dan prutsen we maar weer verder met Far Cry 6. Sinds gisteren eindelijk een tank weten te bemachtigen, voelt wel een "klein beetje" overpowered als je daarmee dood-en-verderf-zaaiend over de wegen gaat... :o

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Kalder schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:28:
[...]

Deathstranding ga ik ook zeker nog een kans geven. Staat ook nog ergens in de backlog.
Days Gone heb ik nog nooit gespeeld toch eens proberen dan maar.
spaceboy schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:05:
[...]

Oh ja. Days Gone... wát een heerlijke game was dát joh... Zijn één van de echte parels waar ik met heel veel plezier aan terugdenk. Hoe lekker Far Cry 6 nu ook wegspeelt, ik vond Days Gone echt van bovennatuurlijk niveau. En dan maken die klojo's van Sony echt de fenomenale fout om Bend Studio te verbieden om nog een deel 2 te maken. Ik hou van Sony, maar dít is echt een gevalletje heel jammer.

Nou ja, dan prutsen we maar weer verder met Far Cry 6. Sinds gisteren eindelijk een tank weten te bemachtigen, voelt wel een "klein beetje" overpowered als je daarmee dood-en-verderf-zaaiend over de wegen gaat... :o
Ik heb FC6 niet uitgespeeld maar heb me wel goed vermaakt met de game. Denk een uurtje of 30/40. Toch wel een aanrader. Leuke speeltuin. >:)
[...]
En dan maken die klojo's van Sony echt de fenomenale fout om Bend Studio te verbieden om nog een deel 2 te maken. Ik hou van Sony, maar dít is echt een gevalletje heel jammer.
Bend is nu met een nieuwe IP bezig. En hoe vet ik sommige games ook vind, ik zie toch altijd liever een nieuw IP dan een vervolg.

• Recon24
[...]

Dat was het interne management van Bend waar ze de game hadden gepitched en niet aan Sony.
Recon24 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:21:
[...]

Dat was het interne management van Bend waar ze de game hadden gepitched en niet aan Sony.
Neemt niet weg dat het jammer is dat er geen Days Gone 2 komt :-( had graag gezien wat ze met die hordes konden doen op nextcurrent gen.

• Recon24
Kalder schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:24:
[...]

Neemt niet weg dat het jammer is dat er geen Days Gone 2 komt :-( had graag gezien wat ze met die hordes konden doen op nextcurrent gen.
Als je Bend na hun logo overhaul in de gaten had gehouden, dan had je gezien dat ze hebben aangegeven dat ze voortborduren op de zelfde sterke elementen uit Days Gone in hun nieuwe game.

Persoonlijk moet ik zeggen dat het goed is dat ze iets anders doen met dezelfde elementen uit Days Gone op de UE5.

[ Voor 11% gewijzigd door Recon24 op 12-08-2022 13:28 ]

Recon24 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:26:
[...]

Als je Bend na hun logo overhaul in de gaten had gehouden, dan had je gezien dat ze hebben aangegeven dat ze voortborduren op de zelfde sterke elementen uit Days Gone op hun nieuwe game.
Ik hou devs niet nauwlettend in de gaten, ik volg algemeen game nieuws en ga niet opzoek naar twitter accounts of wat dan ook van devs. Nu je het zegt herinner ik me dat ze inderdaad zoiets gezegd hebben, maar toch, Days Gone had prima vervolgd kunnen worden.

Verwijderd

Hogwarts legacy uitgesteld naar 2023:

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:52:

[Twitter]
God of War Ragnarok komt eraan dus uitstellen al die andere games!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:52:

[Twitter]
Damn, op deze manier gaat 2023 een hele, hele drukke jaar worden met alles wat ondertussen is uitgesteld en van origine gepland is voor 2023. (Alhoewel, deze waarschijnlijk wel weer naar 2024 geschoven worden, en zo voort. :P )

Op dit moment staan er eigenlijk maar 2 games op mijn lijstje.
- Last of Us : Part One (deze staat al op pre-order.)
- Marvel's Midnight Suns (deze zal ik direct bij een redelijke aanbieding oppakken)

De rest van de grotere titels die uitkomen?
Deze pak ik wel een keertje op als ze voor 2 tientjes in the ps store in de aanbieding komen. :)
(Net bijvoorbeeld Civilization 6 : Platinum Edition voor €14.99 opgepikt. 8) )
God of War is de enige die ik dit jaar nog bij release ga halen en heel misschien Crisis Core, afhankelijk wanneer deze uitkomt.
The Last of Us, Callisto Protocol en Plague Tale pik ik wel wat later op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 00:03:
[...]

Damn, op deze manier gaat 2023 een hele, hele drukke jaar worden met alles wat ondertussen is uitgesteld en van origine gepland is voor 2023. (Alhoewel, deze waarschijnlijk wel weer naar 2024 geschoven worden, en zo voort. :P )

Op dit moment staan er eigenlijk maar 2 games op mijn lijstje.
- Last of Us : Part One (deze staat al op pre-order.)
- Marvel's Midnight Suns (deze zal ik direct bij een redelijke aanbieding oppakken)

De rest van de grotere titels die uitkomen?
Deze pak ik wel een keertje op als ze voor 2 tientjes in the ps store in de aanbieding komen. :)
(Net bijvoorbeeld Civilization 6 : Platinum Edition voor €14.99 opgepikt. 8) )
Of het grootste deel van die uitgestelde games gaan zwaar tegenvallen. Dat kan ook nog. :P
Last of Us : Part One komt in ieder geval op een mooi moment uit en met GoW kan het haast niet mis gaan later dit jaar. :)

Verwijderd

Ook al heb ik nog nooit een hunting game gespeeld, dit ziet er wel heel goed uit:

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik beken, ik ben 'vreemd' gegaan. Heb geupgrade naar Extra en ik heb Stray opgestart ... :o

GamiQ, de game notes app met game maps!

-SaveMe- schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:41:
Ik beken, ik ben 'vreemd' gegaan. Heb geupgrade naar Extra en ik heb Stray opgestart ... :o
Hoezo vreemd gegaan? Honden liefhebber die een katten spel speelt? :+

Verwijderd

Kalder schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:32:
[...]

Hoezo vreemd gegaan? Honden liefhebber die een katten spel speelt? :+
Snap hem ook niet zo goed...
Ben een hondenliefhebber mijzelf, en hou toch wel heel veel van poesjes. :9

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-12-2025

s0kkie

Cowabunga

Dit is wel een positieve verandering in de Store :)
Er kwamen echt te veel van die domme 8-bit games uit imo
https://www.pushsquare.co...-amid-shovelware-backlash
s0kkie schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:08:
Dit is wel een positieve verandering in de Store :)
https://www.pushsquare.co...-amid-shovelware-backlash
Ik begon me er ook al aan te storen, maar fijn dat er vrij snel wat mee gedaan wordt

s0kkie schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:08:
Had niets met 8-bit te maken (kijk maar eens naar het geweldige Celeste). Het ging over 'games' (tussen aanhalingstekens want je kan ze zelfs bezwaarlijk games noemen) die enkel als doel hadden iemand binnen de paar minuten een Platinum trophy te bezorgen. Kijk maar naar eens op YouTube naar 'reviews' van al die Jumping food dingen. De gameplay is letterlijk : X ingedrukt houden en je ziet een stuk eten jumps maken, en blijft zo wachten tot er 1000 jumps gemaakt zijn en je hebt je Platinum. En in die reeks komen geregeld nieuwe stukken voedsel. Eens ze 1 'game' hebben, is het letterlijk een half uur werk om een andere te maken.
En neen, ik verzin dit niet.

• G.Scholtens
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar kan kan je savegame die per ongeluk verwijderd is / overgeschreven ook restoren?

Ik had until dawn bijna uitgespeeld op de ps4, maar met het terug zetten op de ps5 per ongeluk mijn savegame overschrefen. Ik had alles in de cloud staan

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Staat je savegame niet nog op de PS4?

• G.Scholtens
Superkiwi schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:07:
Staat je savegame niet nog op de PS4?
De ps4 heb ik niet meer helaas, alleen nog de ps 5 :9

Verwijderd

G.Scholtens schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:09:
[...]
De ps4 heb ik niet meer helaas, alleen nog de ps 5 :9
Heb je ps plus? Dan heb je als het goed is een backup in de cloud staan.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

• G.Scholtens
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:13:
[...]

Heb je ps plus? Dan heb je als het goed is een backup in de cloud staan.
Ja heb ik, maar als ik bij mijn cloud opslag kijk zie ik alleen een recente datum van aanschaf ps5. Toen was ik alles aan het terug zetten. Bij andere games wel gelukt gelukkig

Verwijderd

G.Scholtens schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:16:
[...]

Ja heb ik, maar als ik bij mijn cloud opslag kijk zie ik alleen een recente datum van aanschaf ps5. Toen was ik alles aan het terug zetten. Bij andere games wel gelukt gelukkig
Als je de game op je ps5 installeert en dan op de start drukt en dan "opgeslagen data uploaden/downloaden. Dan kan je als het goed is je save game uit de cloud halen

• G.Scholtens
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:23:
[...]

Als je de game op je ps5 installeert en dan op de start drukt en dan "opgeslagen data uploaden/downloaden. Dan kan je als het goed is je save game uit de cloud halen
Klopt, je kan dan inderdaad downloaden en uploaden. maar die savegame die daar staat beide met dezelfde datum / tijd. Niet de juiste in ieder geval.

Had gehoopt dat ik misschien elders nog kon bladeren tussen oudere versies

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:05

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
XIII remake ziet er ook wel leuk uit:

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Hebben ze de bugs gefixed?
Want de initiele reviews waren dramatisch, zelfs zo erg dat de reviewers adviseerden om gewoon het origineel te spelen.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:55:
[...]

Hebben ze de bugs gefixed?
Want de initiele reviews waren dramatisch, zelfs zo erg dat de reviewers adviseerden om gewoon het origineel te spelen.
Dit is de remake van de remake. Iedereen de oorspronkelijke remake heeft gekocht krijgt gratis de upgrade.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:43:
[...]

Snap hem ook niet zo goed...
Ben een hondenliefhebber mijzelf, en hou toch wel heel veel van poesjes. :9
Bij de release had ik hier gepost dat ik een hekel heb aan katten en de game me dus totaal niet aanspreekt.
Maar ja, plus naar extra geupgrade en toch maar even geprobeerd en ondertussen uitgespeeld. Aardig, sfeervol qua kleur en belichting. Qua game verder erg mwoooooh.

Maar de echte reden van de upgrade naar extra was dat ik Returnal wel eens wilde proberen. Sfeer, settings, stijl, allemaal wel erg mijn ding, maar de combat.... Ik word helemaal tureluurs van al die lichtgevende bolletjes die op je afkomen. Al helemaal bij bosses. En de haptic triggers werkt voor mij ook niet lekker. Voor een normal shot moet je de LT klein beetje indrukken. Maar ik druk hem continue vol in en dan krijg je alt fire. Probleem daarbij is dat als die op cool down zit je totaal niet schiet. Dat gebeurt me dus de hele tijd ...
Ook krijg je al snel steeds de zelfde map layouts terug en dan wordt het wel herhalend...

Kan begrijpen dat mensen het een fantastische game vinden, maar voor mij is het hem niet helemaal ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Returnal is het voor mij ook niet. De veranderende wereld vind ik geen prettige "mechanic" en het wordt desondanks al snel heel herhalend. Ik bak er ook totaal niks van, dat speelt ook mee ;)

Motor-forum.nl

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-12-2025
Hier exact het tegenovergesteld, hoewel ik er in het begin wat moeilijkheden mee had, vind ik het een weergaloze game. Maar ik snap best dat dit soort spellen niet voor iedereen leuk is, het is wel echt 'punishing' ook en telkens van voren af aan beginnen is niet ieder zijn ding (overigens is dat na een bepaald punt niet helemaal meer het geval).

De base game van Returnal vond ik heel cool, maar de DLC Tower of Sisiphus' is zooooo verslavend voor mij, alhoewel ik telkens strand in Level 4 kom ik telkens iets verder en gaat het elke run met de juiste RNG iets beter. De flowstate als je in de Tower een goeie run hebt is echt een super game ervaring voor mij.

@Bananeman Co-op is dit ook erg cool en je legt minder snel het loodje aangezien je elkaar kunt reviven.

[ Voor 7% gewijzigd door Vildhjarta op 17-08-2022 14:09 ]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Reviews voor TLOU1 Remake op 31 augustus.

En een reveal van het vervolg op Helldivers lijkt ook niet ver weg meer. Heel benieuwd naar want het is als het goed is een grotere en ambitieuzere titel.

[ Voor 46% gewijzigd door kazuka op 17-08-2022 19:38 ]

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-01 16:37
Ik ben afgelopen week begonnen met Returnal.
Het concept sprak mij enorm aan, maar was wel bang voor de moeilijkheid. Echter heb ik in mijn tweede run zoveel geluk gehad met goede wapens, dat ik zonder dood te gaan alle biomes door heb kunnen lopen!

Nu dus nog eindeloos farmen om alle collectibles te vinden, maar merk nu wel echt de moeilijkheid hoor. :')
Als je niet zulke goede wapens of artifacts vind, is het spel zo enorm veel genadelozer!

Binnenkort maar eens kijken voor een goede coop sessie. :)

PSN: Redrafted

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:32
Rollerdrome is nice! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HiRh-JdRqGpT97b2pIp8N3aC9vc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TOe10j55deXIo7cYRVor3x4j.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENmdiNi87Gp7OuzyeWt1nH-8Bhc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/omDuCSEfmp0xoKEndPmmXfPL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhg4G4fOWUUQMZxPjz_ryRehPR4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fqD2ZVtTr9E3pXxU6EHyjxqO.png?f=fotoalbum_large

Aanradertje. (y)

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:20
Xerox schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 19:34:
Ik ben afgelopen week begonnen met Returnal.
Het concept sprak mij enorm aan, maar was wel bang voor de moeilijkheid. Echter heb ik in mijn tweede run zoveel geluk gehad met goede wapens, dat ik zonder dood te gaan alle biomes door heb kunnen lopen!

Nu dus nog eindeloos farmen om alle collectibles te vinden, maar merk nu wel echt de moeilijkheid hoor. :')
Als je niet zulke goede wapens of artifacts vind, is het spel zo enorm veel genadelozer!

Binnenkort maar eens kijken voor een goede coop sessie. :)
Hoe dan.... Ik was volgens mij na 10 keer dood te zijn gegaan helemaal blij dat ik een huis tegen kwam(waar ik niets mee kon...). Desalniettemin een tof spel :+

To dare is to do

Verwijderd

Na Ghost of Tsushima en Horizon Zero Dawn ver voor het eind van de PS5 afgegooid te hebben ben ik toch maar begonnen met Spider-Man Remastered. Ik kon openworld nog niet helemaal los laten. ;)
En gelukkiger maar want wat een game zeg, na de nodige uren heb ik alsnog iedere keer zin om verder te gaan met de game. De totaal andere manier van door de wereld heen gaan, geen mounts en voor het gevoel geen 100000 side queests zorgt voor de verfrissing die ik nodig had in een openworld game. Simpele dingen zoals die rugzakjes verzamelen, ik vind het genieten. Het zal niet baanbrekend zijn allemaal maar voor mij is het wel wat ik even nodig had in het genre. En het ziet er heerlijk uit in 60fpsRT. Ik ben blij dat ik de PS4 versie ‘gemist’ heb. Kan niet wachten om weer verder te gaan.
Na de base game en de DLC ga ik mooi verder met MM in Extra. :9

• Hulleman
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:21:
Na Ghost of Tsushima en Horizon Zero Dawn ver voor het eind van de PS5 afgegooid te hebben ben ik toch maar begonnen met Spider-Man Remastered. Ik kon openworld nog niet helemaal los laten. ;)
En gelukkiger maar want wat een game zeg, na de nodige uren heb ik alsnog iedere keer zin om verder te gaan met de game. De totaal andere manier van door de wereld heen gaan, geen mounts en voor het gevoel geen 100000 side queests zorgt voor de verfrissing die ik nodig had in een openworld game. Simpele dingen zoals die rugzakjes verzamelen, ik vind het genieten. Het zal niet baanbrekend zijn allemaal maar voor mij is het wel wat ik even nodig had in het genre. En het ziet er heerlijk uit in 60fpsRT. Ik ben blij dat ik de PS4 versie ‘gemist’ heb. Kan niet wachten om weer verder te gaan.
Mooi dat je er van geniet. Zo zie je maar weer dat over smaak niet valt te twisten. Persoonlijk vond ik Spiderman niet heel veel aan. Het is mij allemaal iets te Disney, zonder dat het Disney is. Te braaf en te cheasy ofzo. Maar dat is wel hoe Spiderman natuurlijk is. Qua 'sidequests' werd ik bij Spiderman echt helemaal gek. Je hele map staat helemaal bomvol met allerlei icoontjes wat je kunt gaan doen. Foto's maken, rugzakjes zoeken, giftige stoffen verzamelen, duiven vangen, tig keer dezelfde boefjes neermeppen en auto's tot stilstand brengen... Come ooooon.... dat vond ik echt geen reet aan.

Het vechten was zeker wel tof, alles word super vet in beeld gebracht, de game is werkelijkwaar een genot om naar te kijken, maar het kon me allemaal niet lang genoeg boeien.

Ik zit een beetje 'in between games'. Na Elden Ring heb ik echt geen idee wat ik moet gaan spelen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 19-08-2022 10:33 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• G.Scholtens
Kan je die demo van de matrix nog ergens downloaden voor de ps5?
Kan wel via google linkjes vinden naar de ps store, maar geen download optie.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-01 19:26
G.Scholtens schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:08:
Kan je die demo van de matrix nog ergens downloaden voor de ps5?
Kan wel via google linkjes vinden naar de ps store, maar geen download optie.
Nee je kan die niet meer downloaden, ze hebben die ergens begin juli offline gehaald. Geen idee waarom, het was wel leuk om dat eens snel te downloaden en te tonen als er iemand langskwam.
Als je het niet gedownload hebt zal je het nooit nog kunnen spelen.

• G.Scholtens
AppleFan2007 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:14:
[...]

Nee je kan die niet meer downloaden, ze hebben die ergens begin juli offline gehaald. Geen idee waarom, het was wel leuk om dat eens snel te downloaden en te tonen als er iemand langskwam.
Jammer, kwam de filmpjes net tegen op YT denk die wil ik ook proberen

Verwijderd

Hulleman schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:30:
[...]

Mooi dat je er van geniet. Zo zie je maar weer dat over smaak niet valt te twisten. Persoonlijk vond ik Spiderman niet heel veel aan. Het is mij allemaal iets te Disney, zonder dat het Disney is. Te braaf en te cheasy ofzo. Maar dat is wel hoe Spiderman natuurlijk is. Qua 'sidequests' werd ik bij Spiderman echt helemaal gek. Je hele map staat helemaal bomvol met allerlei icoontjes wat je kunt gaan doen. Foto's maken, rugzakjes zoeken, giftige stoffen verzamelen, duiven vangen, tig keer dezelfde boefjes neermeppen en auto's tot stilstand brengen... Come ooooon.... dat vond ik echt geen reet aan.

Het vechten was zeker wel tof, alles word super vet in beeld gebracht, de game is werkelijkwaar een genot om naar te kijken, maar het kon me allemaal niet lang genoeg boeien.

Ik zit een beetje 'in between games'. Na Elden Ring heb ik echt geen idee wat ik moet gaan spelen :P
Dat Disney gevoel herken ik zeker maar dan vooral in de films, vind ze daarom steeds minder worden. Die flauwe kleuter grapjes enzo, krijg er de kriebels van. :P Op een of andere manier vind ik het in deze game goed in balans op dat gebied. Ik vind deze game beter dan de laatste films. En ja op een gegeven moment zal je het allemaal wel gehad hebben na de zoveelste keer maar zoals je zegt, het word lekker in beeld gebracht. Controlls voelen heerlijk aan en het slingeren gaat mij (nog steeds) niet vervelen.
Elden Ring vind ik een top game maar ik zou zo een game niet te vaak willen spelen. Het was een fantastische ervaring maar nu mag het wel weer wat luchtiger zeg maar. ;)
Over smaak valt inderdaad niet te twisten. :)
[...]

Die gaat dus nooit meer van mijn Xbox afgehaald worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2022 11:19 ]

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:21:
don't want to spoil your dreams maar die icoontjes met 10000 sidequest komen vanzelf :D
En hoewel ik beide games + dlc vet vond, zat hier echt nauwelijks diepgang in de gameplay. Het verhaal verder wel top.

• Hulleman
[...]

Oeh... ik zat laatst te twijfelen om die demo van m'n PS5 af te gooien. Nu weet ik niet of ik dat gedaan heb...
Vette showcase, maar het draait echt als een natte krant op de PS5. Dus ook weer niet echt een showcase.

• Hulleman
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:17:
[...]
Elden Ring vind ik een top game maar ik zou zo een game niet te vaak willen spelen. Het was een fantastische ervaring maar nu mag het wel weer wat luchtiger zeg maar. ;)
Eens, de eerste playthrough is taaie kost. Je bent de hele tijd op full focus om geen fouten te maken. Psychisch gewoon zwaar om die From Software games te spelen :P

Na 100uur en op lvl 225 pak ik echt iedereen (incl malenia) helemaal de moeder. Nu is het Git Gud de andere kant op :7

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-01 13:17
deze week begonnen met Deathloop, zag hem voorbij komen in de PSN sale. Hij heeft weinig aandacht gehad hier, wel een zeer positieve tweakers review, maar het topic erover is maar weinig populair.

Maar, wat een game zeg! Voor als je eens iets totaal anders wilt spelen, maar toch een shooter met best wat raakvlakken met Dishonered (van dezelfde studio). Kan me ook voorstellen dat het je totaal niet ligt, maar ik vermaak me er echt heel erg mee.

Er zijn maar weinig momenten waarop je kan "saven", waardoor je soms progressie verliest, dit zorgt een beetje voor de aloude game sfeer van vroegah, toen je nog x lives had ;) Daarnaast moet je heel veel ontdekken en uitzoeken, leuk om dan zonder guides te spelen en gewoon lekker te ontdekken.

Graphics zijn goed, maar een beetje "cartoony", dus ook daar moet het je wel echt liggen.

wat mij betreft een aanrader, zeker nu die in de sale is.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:21:
[...]

don't want to spoil your dreams maar die icoontjes met 10000 sidequest komen vanzelf :D
En hoewel ik beide games + dlc vet vond, zat hier echt nauwelijks diepgang in de gameplay. Het verhaal verder wel top.
Zeg dat nou niet. ;)
De map lijkt best klein en kan me nu nog niet voorstellen dat het te erg gaat worden. Die onderzoeksstations van Harry zijn er bij gekomen en dit gaat allemaal nog prima. Ik weet natuurlijk niet hoe erg het gaat worden.
Voor nu blijf ik volop genieten en als het te erg gaat worden met bijmeuk dan rond ik het verhaal af en klaar. :P
Hulleman schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:46:
[...]

Oeh... ik zat laatst te twijfelen om die demo van m'n PS5 af te gooien. Nu weet ik niet of ik dat gedaan heb...
Vette showcase, maar het draait echt als een natte krant op de PS5. Dus ook weer niet echt een showcase.
Als het goed is kun je hem alsnog downloaden ook al heb je hem verwijderd. Zolang die in je bibliotheek staat zit je goed.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:17:
[...]
Dit herken ik wel.
Daarom wissel ik de Bloodborne/Dark Souls/Sekiro/Elden Ring games af met Snowrunner, PGA2k21, Farming Simulator en nu HFW op easy. Zorgt voor een prima balans imo. Al vond ik Elden Ring niet echt uitdagend vergeleken met de andere FromSoftware titels.
Demon's Souls ligt hier ook nog maar die komt later wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 19-08-2022 13:21 ]

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-01 14:06

SD5k

>4&X

Had hier nog niet van gehoord, even paar video's bekeken, en jezus wat ziet dat er stylish uit! :9~

• Hulleman
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:42:
[...]

Zeg dat nou niet. ;)
De map lijkt best klein en kan me nu nog niet voorstellen dat het te erg gaat worden.
Die map is straks zo vol dat je amper de gebouwen nog kunt zien O-)

Verwijderd

Hebben jullie ook met Spider-Man gehad dat ie soms vastloopt?
Gisteren 1x toen ik handmatig wilde saven waarbij zelfs de PS5 afsloot en vandaag 1x tijdens het slingeren waarbij ik terug ging naar het PS5 dashboard. Saves niet verloren. Op de 2 vastlopers na loopt de game perfect en merk ik ook niets vlak voor een vastloper.
Had ik trouwens ook 1x eerder bij een game. (HZD) Verder nooit.

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:03:
Hebben jullie ook met Spider-Man gehad dat ie soms vastloopt?
Gisteren 1x toen ik handmatig wilde saven waarbij zelfs de PS5 afsloot en vandaag 1x tijdens het slingeren waarbij ik terug ging naar het PS5 dashboard. Saves niet verloren. Op de 2 vastlopers na loopt de game perfect en merk ik ook niets vlak voor een vastloper.
Had ik trouwens ook 1x eerder bij een game. (HZD) Verder nooit.
Heb je de PS5 misschien op een plek staan waar die niet genoeg koeling krijgt ?

Verwijderd

absrnd schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:15:
[...]

Heb je de PS5 misschien op een plek staan waar die niet genoeg koeling krijgt ?
Hij heeft ruimte aan alle kanten. Het is nu wel wat warmer binnen door de afgelopen warme dagen maar tot een graad of 30 zou toch moeten kunnen.

27 september komt er een aardige update uit voor Kena met oa New Game+, Trials en nieuwe cosmetische items. Hopelijk ook wat nieuwe trophies.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:22
KingKoning schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:41:
deze week begonnen met Deathloop, zag hem voorbij komen in de PSN sale. Hij heeft weinig aandacht gehad hier, wel een zeer positieve tweakers review, maar het topic erover is maar weinig populair.

Maar, wat een game zeg! Voor als je eens iets totaal anders wilt spelen, maar toch een shooter met best wat raakvlakken met Dishonered (van dezelfde studio). Kan me ook voorstellen dat het je totaal niet ligt, maar ik vermaak me er echt heel erg mee.

Er zijn maar weinig momenten waarop je kan "saven", waardoor je soms progressie verliest, dit zorgt een beetje voor de aloude game sfeer van vroegah, toen je nog x lives had ;) Daarnaast moet je heel veel ontdekken en uitzoeken, leuk om dan zonder guides te spelen en gewoon lekker te ontdekken.

Graphics zijn goed, maar een beetje "cartoony", dus ook daar moet het je wel echt liggen.

wat mij betreft een aanrader, zeker nu die in de sale is.
Heb hem bij release gespeeld (platinum zelfs), idd een steengoede game.
Wel een must om op 60fps te gamen.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:45
aanzetten tot fraude doen we hier dus gewoon niet...

[ Voor 91% gewijzigd door BM op 20-08-2022 18:14 ]

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:11
Runaque schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:31:
Sinds kort heb ik last van stick drift naar beneden en volgens Game Mania is de garantie erop maar één jaar (hetzij ik kan bewijzen dat het om een fabrikagefout zou gaan), het zou twee jaar zijn als het na 1 juni 2022 gekocht zou zijn geweest. Maar na mijn licht bij Test Aankoop opgestoken te hebben, blijkt dat ik wél recht heb op twee jaar op de controller.

Ik heb me dan maar een Scuf Reflex besteld omdat ik weet uit de periode met de PS4 dat die dingen enorm goed zijn. Van zodra ik deze heb ga ik van de controller zijn garantie eens werk maken.
Maar een scuff is eigenlijk gewoon een originele PS5 controller met backbuttons en wat cosmetische opties.
Had net gehoord dat die niet echt (langdurig) betrouwbaar zijn en qua reparatie geen goede service aanbieden.
Pagina: 1 ... 226 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord