• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:03
Spider-Man Miles Morales zojuist geïnstalleerd maar crashed meteen bij het opstarten op m’n PS5.

Draai de Beta software. Heb VRR ook al uitgeschakeld, maar zonder resultaat.

Iemand meer last van (gehad) en heeft mogelijk de oplossing?

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 04-08-2022 19:44 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2025
cold_as_ijs schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 18:03:
@G.Scholtens test even door PS5 direct op de tv aan te sluiten. Heb je ook 120 hz aangezet?
Originele hdmi kabel nu op hdmi poort van tv aangesloten maar nog hetzelfde

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-01 20:11

Gregory76

Sony PlayStation freak

Rivanov schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:44:
Spider-Man Miles Morales zojuist geïnstalleerd maar crashed meteen bij het opstarten op m’n PS5.

Draai de Beta software. Heb VRR ook al uitgeschakeld, maar zonder resultaat.

Iemand meer last van (gehad) en heeft mogelijk de oplossing?
Ik wilde het gelijk even voor je testen, maar zie dat ik hem er af heb gegooid... 😜 Er zit nu echter pas een 2TB SSD in 😁 dus ik ben hem nu aan het downloaden en kom er zo op terug!

Edit: hier doet hij het gewoon. Ik zit ook op de beta. VRR heb ik op auto staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Gregory76 op 04-08-2022 21:01 ]

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Verwijderd

G.Scholtens schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:49:
[...]

Originele hdmi kabel nu op hdmi poort van tv aangesloten maar nog hetzelfde
Staan de instellingen van de HDMI poorten op de tv wel goed? Heb je enhanced HDMI aan staan?

• G.Scholtens
Verwijderd schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:54:
[...]

Staan de instellingen van de HDMI poorten op de tv wel goed? Heb je enhanced HDMI aan staan?
Las net al dat deep colour actief moet staan, dit morgen even testen.

Moet ik perse een hdmi 2.1 kabel hebben voor HDR? 2.0 is toch voldoende

Verwijderd

G.Scholtens schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:14:
[...]

Moet ik perse een hdmi 2.1 kabel hebben voor HDR? 2.0 is toch voldoende
HDMI 2.0 is voldoende.

• Rivanov
Gregory76 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:49:
[...]

Ik wilde het gelijk even voor je testen, maar zie dat ik hem er af heb gegooid... 😜 Er zit nu echter pas een 2TB SSD in 😁 dus ik ben hem nu aan het downloaden en kom er zo op terug!

Edit: hier doet hij het gewoon. Ik zit ook op de beta. VRR heb ik op auto staan.
Net verwijderd en wil ‘m opnieuw installeren en krijg dan de foutmelding: Cant install

Met een errorcode die aangeeft dat de disc niet gelezen kan worden. Joh, het is een digitaal spel. :{

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov
What the hell. Heb een powercycle gedaan. Game verwijderd. Opnieuw gedownload.
Gaat goed, totdat hij op 39.17GB van 39.22GB staat en dan krijg ik weer de melding:

Can’t download

CE-100028-1

There is not enough free space on the SSD

Ik heb ruim 100GB vrij?!

Verwijderd

Rivanov schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:06:
What the hell. Heb een powercycle gedaan. Game verwijderd. Opnieuw gedownload.
Gaat goed, totdat hij op 39.17GB van 39.22GB staat en dan krijg ik weer de melding:

Can’t download

CE-100028-1

There is not enough free space on the SSD

Ik heb ruim 100GB vrij?!
Heb je geprobeerd de database opnieuw op te bouwen in safe mode?

• Rivanov
Verwijderd schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:28:
[...]

Heb je geprobeerd de database opnieuw op te bouwen in safe mode?
Dat lees ik toevallig zojuist als een mogelijke fix. Lig inmiddels in bed dus ga dit morgenochtend even proberen. :)

Thanks voor de tip in ieder geval!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Wellicht toch net te weinig ruimte. Heb het ook weleens. Probeer nog iets te verwijderen en dan opnieuw te installeren. Volgens mij moet de ps5 2x de ruimte hebben van de download. Dus is de download/install 100gb dan moet je 200gb vrij hebben. Heel raar. Heb hier weleens over gelezen. Ook in het ps4 topic.

• Rivanov
maukoo schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:49:
Wellicht toch net te weinig ruimte. Heb het ook weleens. Probeer nog iets te verwijderen en dan opnieuw te installeren. Volgens mij moet de ps5 2x de ruimte hebben van de download. Dus is de download/install 100gb dan moet je 200gb vrij hebben. Heel raar. Heb hier weleens over gelezen. Ook in het ps4 topic.
Rebuild Database vanuit Safe Mode heeft het opgelost.
Kon de al reeds bestaande installatie toen afmaken en game start nu. :)

• Rivanov
Wat wordt overigens aangeraden om Miles Morales in te spelen?
Performance RT? Of Fidelity Mode met 120Hz én VRR geactiveerd zodat je Fidelity in 40FPS hebt?

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
G.Scholtens schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:14:
[...]
Ik heb ook een LG OLED C7 en HDR moet gewoon werken met een PS5 op 4K output. Het is wel beperkt tot 60fps, maar dat was op de PS4pro al niet anders. Als je de 120hz modus gaat gebruiken van de PS5 zal alleen 1080p output mogelijk zijn. 1080p met HDR @120fps past binnen de bandbreedte van HDMI 2.0, dus wel vreemd dat HDR wordt uitgeschakeld. Kijk ook even hoe de performance settings in je PS5 staan. Zet dat op "game default". Die optie zit in de saved data and game/app settings. Als dat op performance staat pusht je PS5 120hz output als een game dat ondersteunt.

Deep color moet trouwens altijd actief zijn voor de HDMI poort op je TV waar je HDR op wil gebruiken. Dat was voor je Ps4pro ook al het geval.

[ Voor 67% gewijzigd door Hulleman op 05-08-2022 08:50 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Rivanov schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:12:
Wat wordt overigens aangeraden om Miles Morales in te spelen?
Performance RT? Of Fidelity Mode met 120Hz én VRR geactiveerd zodat je Fidelity in 40FPS hebt?
Moet je even proberen. Ik kan die 40fps modi helaas niet gebruiken met mn HDMI 2.0 apparatuur. Het is een snelle game, dus ik denk dat je Performance RT wil gebruiken.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Rivanov
Hulleman schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:52:
[...]

Moet je even proberen. Ik kan die 40fps modi helaas niet gebruiken met mn HDMI 2.0 apparatuur. Het is een snelle game, dus ik denk dat je Performance RT wil gebruiken.
Ik kan 40FPS sowieso gebruiken met mijn LG CX. Dus ik test vanavond even.
Maar was benieuwd wat een beetje de general concensus is, sinds deze update. :)

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Rivanov schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:59:
[...]

Ik kan 40FPS sowieso gebruiken met mijn LG CX. Dus ik test vanavond even.
Maar was benieuwd wat een beetje de general concensus is, sinds deze update. :)
Ik heb de game direct bij release gespeeld en kon genieten van de fidelity mode! Echt het nextgen idee met prachtige graphics. Had ook de eerste Spider-Man gewoon in 30fps gespeeld op de ps4pro dus ik raad het aan.
Had al platinum dus de 40fps nooit geprobeerd, als je er gevoelig voor bent zet dan daarop in.

[ Voor 13% gewijzigd door psych op 05-08-2022 09:14 ]

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

@Rivanov de performance RT mode doet nauwelijks onder voor fidelity mode. Performance mode is duidelijk grafisch minder. Ik dacht dat ik hem op performance RT met 120 fps en VRR gespeeld zodat je je geen framecap hebt.
De 40fps mode staat overigens los van VRR, het is een truukje die gebruikt maakt van de 120fps mode door in 40fps te renderen en dit in 120fps uit te sturen door dus ieder frame 3x uit te sturen.

• Hulleman
psych schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:11:
[...]
Ik heb de game direct bij release gespeeld en kon genieten van de fidelity mode! Echt het nextgen idee met prachtige graphics. Had ook de eerste Spider-Man gewoon in 30fps gespeeld op de ps4pro dus ik raad het aan.
Zolang je de performance RT mode van de Insomniac games (ook R&C bijvoorbeeld) niet aanzet, is Fidelity mode prima te doen. Eenmaal die games op 60fps gespeeld te hebben, kun je erg moeilijk terug.

Ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit tussen Fidelity op 4K30 met RT en performance RT (1440p60) in de marge is. Met die snelle games valt die mindere resolutie amper op, dus met performance RT krijg je eigenlijk het beste van 2 werelden.

Het verschilt heel erg per ontwikkelaar hoe het verschil tussen Fidelity en Performance is. Insomniac is echt meester in het neerzetten van een zeer goede beeldkwaliteit in de performance modes, zelfs met RT. Demon's Souls remake van Bluepoint is ook zo'n voorbeeld. Horizon Forbidden West was bij launch echt het tegenovergestelde. Erbarmelijke beeldkwaliteit in de performance mode, die game speelde ik op 30fps Fidelity mode.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12:40
Hulleman schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:32:
[...]
Ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit tussen Fidelity op 4K30 met RT en performance RT (1440p60) in de marge is. Met die snelle games valt die mindere resolutie amper op, dus met performance RT krijg je eigenlijk het beste van 2 werelden.
Mee eens, zowel voor Spiderman als R&C heb ik de verschillende modi geprobeerd, en performance RT is wat mij betreft de beste optie. Het ziet er fantastisch uit, en het is toch nog 60 fps! Maar mocht je twijfelen, digital foundry heeft vast ergens een mooi filmpje over de performance van alle verschillende modi :)

• G.Scholtens
Raden jullie Elden Ring aan of demon Souls Dark Souls? Ben geen fan van rpg achtige games, mag wel wat tempo en actie in zitten.

Nu bezig met Forbidden west, aangezien die bij mijn ps5 zat. Maar ook niet echt mijn ding

Verwijderd

G.Scholtens schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:50:
Raden jullie Elden Ring aan of demon Souls Dark Souls? Ben geen fan van rpg achtige games, mag wel wat tempo en actie in zitten.

Nu bezig met Forbidden west, aangezien die bij mijn ps5 zat. Maar ook niet echt mijn ding
De vraag is dan of Elden ring of demon's souls wel iets voor je is. Van welke games heb je echt genoten?
Volgens mij gaat geen enkele daarvan je ding zijn. Die zijn volgens mij allemaal RPGs met enorm veel mogelijkheden qua configuratie en setup van je karakter, waardoor het allesbehalve games zijn met een hoog tempo. Om nog maar te zwijgen van het vele doodgaan :).

Ik ben zelf ook niet echt fan van games waarvoor je bijna een PhD moet hebben om ze qua gameplay te begrijpen :).

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Dan raad ik je Sekiro aan. Ook een From Software game, maar het kent minder echte RPG elementen dan de andere games van hen en het tempo en actie ligt een stuk hoger. Juist omdat je echt agressief moet spelen om verder te komen in tegenstelling tot de wat meer defensieve games als Elden Ring of de Souls games.

Want beide games die je opnoemt sluiten niet helemaal aan bij je wensen van RPG en actie / tempo.

Wel is het een From Software game dus het is een pittige game waar je wel van moet houden. Als je een boss na 4 pogingen nog niet hebt en je dan opgeeft moet je geen enkele Fromsoftware game spelen :)

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-08-2022 12:10 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• G.Scholtens
Speel momenteel van alles, maar nog geen ps5 titels. Ja Forbidden west omdat die erbij zat. Dus toch even spelen.

Normaal veel race games, shooters etc. Ben eerst de backlog van PS4 games aan het wegwerken.
En gelukkig nog aantal uit de ps plus collectie die ik nog niet gespeeld had.

Verwijderd

G.Scholtens schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:13:
Speel momenteel van alles, maar nog geen ps5 titels. Ja Forbidden west omdat die erbij zat. Dus toch even spelen.

Normaal veel race games, shooters etc. Ben eerst de backlog van PS4 games aan het wegwerken.
En gelukkig nog aantal uit de ps plus collectie die ik nog niet gespeeld had.
Dan kan je zeker eens killzone shadow fall en gran turismo 7 proberen.

• G.Scholtens
Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:14:
[...]

Dan kan je zeker eens killzone shadow fall en gran turismo 7 proberen.
Gt7 staat ook op mijn wensenlijstje. Gr sport ook veel gespeeld. Nu nog bezig met NFS heat, wreckfest geclaimd dus die ook nog even proberen.

Farcry 6 en Cyberpunk ook op wensenlijstje.
Ik denk dat Returnal misschien ook wel iets voor je is. Ik heb er zelf wel nog maar een uur of 2 in zitten, maar lijkt me wel wat als je van actie en snelheid houdt. Zit ook wel leveling systeem in, maar niet echt hardcore RPG.
Twixie schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:27:
Ik denk dat Returnal misschien ook wel iets voor je is. Ik heb er zelf wel nog maar een uur of 2 in zitten, maar lijkt me wel wat als je van actie en snelheid houdt. Zit ook wel leveling systeem in, maar niet echt hardcore RPG.
Zowel Returnal als Demons souls (beide zijn PS5 games) zitten momenteel bij PS+ extra, dus @G.Scholtens dat is ook nog te overwegen om dat aan te schaffen, zal goedkoper zijn dan de 2 games los want ze zijn allebei nog best prijzig geloof ik.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:39
Twixie schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:27:
Waanzinnige game. Duurde bij mij wel even voor het kwartje viel, maar wat een geweldige ervaring. Heb je doorzettingsvermogen en een beetje ervaring in shooters dan kan je hier je lol op. Dualsense maakt deze game nog beter. Geluid in de game is hier en daar erg speciaal. Bereid je voor op een verslavende en pittige uitdaging :)

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-01 15:16

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Sekiro is zoals al aangegeven, wat sneller en heeft het minimale als het aankomt op rpg achtige games, je hebt er geen builds zoals je met de andere From Software games hebt.

Daar en tegen is Elden Ring wel wat zwaarder als het aankomt op RPG elementen (en builds heb je wel degelijk en/of kun je op spelen). Elden Ring is wel toegankelijker door dat er heel weinig verplichte (voor het verhaal) bosses hebt. Je kan voor het gros 'gewoon' zaken negeren en verder/ergens anders naar toe reizen totdat je wel wat sterker bent geworden.
Maar ja, jij wilt meer tempo en actie, dan vallen Sekiro en/of Bloodborne meer in jouw straatje.

Ik heb Forbidden West niet gespeeld, heb wel de eerste Horizon Zero Dawn gespeeld en vermakelijk, maar niet uitgespeeld, wat stond je daar eigenlijk niet van aan?

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-01 21:06
G.Scholtens schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:25:
[...]

Gt7 staat ook op mijn wensenlijstje. Gr sport ook veel gespeeld. Nu nog bezig met NFS heat, wreckfest geclaimd dus die ook nog even proberen.

GT7 is nu wel in de aanbieding in de store. ;)
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:58:
[...]

Waanzinnige game. Duurde bij mij wel even voor het kwartje viel, maar wat een geweldige ervaring. Heb je doorzettingsvermogen en een beetje ervaring in shooters dan kan je hier je lol op. Dualsense maakt deze game nog beter. Geluid in de game is hier en daar erg speciaal. Bereid je voor op een verslavende en pittige uitdaging :)
Ik heb erg lang zitten twijfelen om hem te kopen, toen de suspend cycle feature kwam werd het nog aantrekkelijker voor me, maar toen was daar PS+ Extra en heb het nu een paar keer gespeeld, ik kan be-amen wat anderen zeggen, geluid is bijzonder, helemaal met dat 3D sound over een koptelefoon, zo'n run kan alleen wel lang duren maar gelukkig heb je daar nu dus een soort van save functie voor.
Het kan wel erg chaotisch zijn maar dat is dan gelijk ook wel weer zijn charme ofzo. Vooral op die momenten is het geluid fantastisch

• G.Scholtens
schumi2004 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:03:
[...]

GT7 is nu wel in de aanbieding in de store. ;)
Zag het, maar eerst even de backlog wegwerken

Actie zit er in ieder geval wel in ;). FromSW games hebben een eigen stijl qua verhaal vertelling en qua gameplay. Redelijk hard, maar wel rechtvaardig. Iets wat je moet leren is dat doodgaan geen straf is maar een kans om het nog eens te proberen!

Mocht je PS plus hebben dan kan je bloodborne spelen uit de plus collectie. Geef het niet na 2x doodgaan op en schaam je niet als je 25x doodgaat in je eerste gamesessie, dat heb en we allemaal doorgemaakt :D
cold_as_ijs schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:11:
[...]
Iets wat je moet leren is dat doodgaan geen straf is maar een kans om het nog eens te proberen!
Ik zie nog eens proberen in de meeste games als dood gaan :+

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 05-08-2022 13:15 ]

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-01 20:11

Gregory76

Sony PlayStation freak

[...]
Farcry is dit hele weekend (ook nu al) gratis te spelen. Dus mocht je dat nog enige twijfel bij hebben kan je hem een paar dagen uitproberen nu.
Cyberpunk is ook zeker de moeite! Heb ik mij goed mee vermaakt. Die is (ook 2e hands) goed te betalen.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• Hulleman
[...]
Maar je houdt niet van RPG's zeg je. Cyberpunk is een pure RPG.

• Hulleman
cold_as_ijs schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:11:
[...]

Actie zit er in ieder geval wel in ;). FromSW games hebben een eigen stijl qua verhaal vertelling en qua gameplay. Redelijk hard, maar wel rechtvaardig. Iets wat je moet leren is dat doodgaan geen straf is maar een kans om het nog eens te proberen!

Mocht je PS plus hebben dan kan je bloodborne spelen uit de plus collectie. Geef het niet na 2x doodgaan op en schaam je niet als je 25x doodgaat in je eerste gamesessie, dat heb en we allemaal doorgemaakt :D
Ik vond bloodborne een veel moeilijkere leercurve hebben dan Demon's Souls remake. Het eerste level van Bloodborne vond ik al veel moeilijker dan heel Demon's Souls bij elkaar. BB was voor mij geen lekkere intro in de FS wereld :P

Demon's Souls was leuk, Elden Ring vond ik fantastisch. Maar ik heb niet de neiging om BB of Sekiro nog eens te pakken. Dat vind ik echt wel andere league dan DS of ER.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 05-08-2022 14:00 ]

Verwijderd

Hulleman schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:56:
[...]

Maar je houdt niet van RPG's zeg je. Cyberpunk is een pure RPG.
Cyberpunk is nou niet echt een RPG moet ik zeggen, ja er zijn wat dingen die je kan upgraden maar dan heb je het ook wel gehad. Zelfs de makers noemen het niet meer zo: Cyberpunk 2077 is an open-world, action-adventure story set in Night City

• Hulleman
Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:13:
[...]
Cyberpunk is nou niet echt een RPG moet ik zeggen, ja er zijn wat dingen die je kan upgraden maar dan heb je het ook wel gehad. Zelfs de makers noemen het niet meer zo: Cyberpunk 2077 is an open-world, action-adventure story set in Night City
Zit best diepe character en weapon build in die game. Een stuk meer dan Horizon Forbidden West, althans, zo heb ik het ervaren.

Verwijderd

@G.Scholtens God of War al geprobeerd?

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-12-2025
Kalder schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:06:
[...]

Ik heb erg lang zitten twijfelen om hem te kopen, toen de suspend cycle feature kwam werd het nog aantrekkelijker voor me, maar toen was daar PS+ Extra en heb het nu een paar keer gespeeld, ik kan be-amen wat anderen zeggen, geluid is bijzonder, helemaal met dat 3D sound over een koptelefoon, zo'n run kan alleen wel lang duren maar gelukkig heb je daar nu dus een soort van save functie voor.
Het kan wel erg chaotisch zijn maar dat is dan gelijk ook wel weer zijn charme ofzo. Vooral op die momenten is het geluid fantastisch
Naast het geluid ook de haptics voor mij tot nu toe het beste voorbeeld hoe cool dat kan zijn met de PS5 Controller bij deze game.
Hulleman schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:58:
[...]

Ik vond bloodborne een veel moeilijkere leercurve hebben dan Demon's Souls remake. Het eerste level van Bloodborne vond ik al veel moeilijker dan heel Demon's Souls bij elkaar. BB was voor mij geen lekkere intro in de FS wereld :P

Demon's Souls was leuk, Elden Ring vond ik fantastisch. Maar ik heb niet de neiging om BB of Sekiro nog eens te pakken. Dat vind ik echt wel andere league dan DS of ER.
Je moet BB vrij aggressief spelen, terwijl DeS en DS veel defensiever zijn heb ik me laten vertellen (moet ze nog spelen). Bij mij werd Bloodborne echt veel makkelijker toen ik er echt aggressief in ging.

Of het dan een goede intro is in FromSW weet ik niet, maar voor @G.Scholtens is het wel eentje die gratis is aangezien die in de plus collectie zit. Qua speelstijl is het dan iets anders maar heel veel van de mechanics zijn wel gelijk. Daarmee bedoel ik dus geen makkelijke intro, leren wennen aan doodgaan en er niet gefrustreerd door raken, bosses en andere vijanden leren kennen om ze te kunnen verslaan etc....
Vildhjarta schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:55:
[...]

Naast het geluid ook de haptics voor mij tot nu toe het beste voorbeeld hoe cool dat kan zijn met de PS5 Controller bij deze game.
Oh haha ja die haptics en triggers zijn ook erg gaaf inderdaad, ik ben er na bijna 2 jaar al wel aardig aan gewend en denk daar meestal niet meer zo bij na, mis het alleen soms wel in oude games haha

• G.Scholtens
Jazeker, de nieuwe gaat er dan ook zeker komen.

Rpg kan wel, maar wil niet telkens bezig zijn met upgraden. Items kopen om perse verder te komen etc. Soms moet het nu eenmaal. In de metro games moet je ook upgraden etc maar daar is het niet storend.

Verwijderd

G.Scholtens schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:20:
[...]

Jazeker, de nieuwe gaat er dan ook zeker komen.

Rpg kan wel, maar wil niet telkens bezig zijn met upgraden. Items kopen om perse verder te komen etc. Soms moet het nu eenmaal. In de metro games moet je ook upgraden etc maar daar is het niet storend.
Die bevalt je dus. :)
FF7 Remake is ook nog een optie. De combat is behoorlijk basic en vlot en je bent niet iedere keer aan het upgraden of je tassen aan het uitpluizen. Maar wel de nodige cut scènes en rustige momenten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2022 15:45 ]

• G.Scholtens
Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:42:
[...]

Die bevalt je dus. :)
FF7 Remake is ook nog een optie. De combat is behoorlijk basic en vlot en je bent niet iedere keer aan het upgraden of je tassen aan het uitpluizen. Maar wel de nodige cut scènes en rustige momenten.
Ben ik ook aan het spelen, dat wat nog een van mijn games die in backlog stond.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FZV0Z8AWIAUybod?format=jpg&name=large

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Als Deviation nu begint met mo-cap dan is de game nog wel een jaartje of 2 weg gok ik zo. Ik zie nu wel dat die foto van april dit jaar is maar hoe dan ook ik verwacht niet dat we er dit jaar al iets van gaan zien in een showcase of SoP.

• G.Scholtens
Vraag die hier vast al vaker voorbij gekomen is, maar kon zo niet direct een antwoord vinden.
Zitten er nu 1 of 2 ssd sloten in de ps5?

Oftewel als ik een ssd haal, vervangt deze de originele ssd net zoals bij de PS4 of komt deze er dan als extra bij.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:18
G.Scholtens schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:58:
Vraag die hier vast al vaker voorbij gekomen is, maar kon zo niet direct een antwoord vinden.

Oftewel als ik een ssd haal, vervangt deze de originele ssd net zoals bij de PS4 of komt deze er dan als extra bij.
De originele SSD zit vast op het moederbord, deze kan niet vervangen worden.
Er is één slot voor een extra SSD, dit is bijkomende opslag die op de console verschijnt als extra schijf (net als extended storage).

Verwijderd

De orginele zit gesoldeerd en kan je niet verwijderen. Je kan er 1 extra nvme ssd bij plaatsen.
Neen, vraag is nog nooit gekomen hier ;).
De SSD die standaard mee met de PS5 komt, zit gewoon gesoldeerd op het moederbord. Er is daarnaast nog 1 leeg M.2 slot waar je zelf een extra SSD in kan proppen. Die vervangt niet de ingebouwde SSD maar komt extra, en zie je ook in de user interface als extra storage. Je kan dan aangeven of je een PS5 op de standaard SSD ('console storage') installeert of op je extra M.2 SSD. Je kan games ook verplaatsen van de ene naar de andere. Voor PS4 games heb je dus zelfs 3 mogelijkheden waar je een game installeert (nl. ook nog mogelijk van een externe USB schijf aan te sluiten).

• G.Scholtens
Twixie schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:12:
[...]

Neen, vraag is nog nooit gekomen hier ;).
De SSD die standaard mee met de PS5 komt, zit gewoon gesoldeerd op het moederbord. Er is daarnaast nog 1 leeg M.2 slot waar je zelf een extra SSD in kan proppen. Die vervangt niet de ingebouwde SSD maar komt extra, en zie je ook in de user interface als extra storage. Je kan dan aangeven of je een PS5 op de standaard SSD ('console storage') installeert of op je extra M.2 SSD. Je kan games ook verplaatsen van de ene naar de andere. Voor PS4 games heb je dus zelfs 3 mogelijkheden waar je een game installeert (nl. ook nog mogelijk van een externe USB schijf aan te sluiten).
Scheelt weer, dan is 1tb extra wel voldoende denk ik of 2tb als er eens goede aanbieding komt.

In de PS4 had ik altijd voldoende aan 2tb. Hooguit 10 a 15 games erop😋
G.Scholtens schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:15:
[...]

Scheelt weer, dan is 1tb extra wel voldoende denk ik of 2tb als er eens goede aanbieding komt.

In de PS4 had ik altijd voldoende aan 2tb. Hooguit 10 a 15 games erop😋
Dan zal je waarschijnlijk wel genoeg hebben aan 1tb extra, is dan 1,6## tb wat je dan hebt, maar als je geïnteresseerd bent in PS+ extra of premium kan ik je misschien wel aanraden meteen voor 2 te gaan, ik heb mede dankzij PS+ extra nu alles vol staan met 1 tb extra opslag.
Aanbiedingen zijn er wel zo nu en dan, ik zou gewoon als ik jouw was alle interessante m.2 pcie4 SSDs in de pricewatch opzoeken en dan instellen dat je een reminder krijgt wanneer een SSD onder een bepaalde prijs is.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:23
Kalder schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:39:
[...]

Dan zal je waarschijnlijk wel genoeg hebben aan 1tb extra, is dan 1,6## tb wat je dan hebt, maar als je geïnteresseerd bent in PS+ extra of premium kan ik je misschien wel aanraden meteen voor 2 te gaan, ik heb mede dankzij PS+ extra nu alles vol staan met 1 tb extra opslag.
Aanbiedingen zijn er wel zo nu en dan, ik zou gewoon als ik jouw was alle interessante m.2 pcie4 SSDs in de pricewatch opzoeken en dan instellen dat je een reminder krijgt wanneer een SSD onder een bepaalde prijs is.
Ps+ is een abo dienst. Geen idee waarom je daardoor meer games wil. Speel je alles tegelijk? Of zit je nog op een 33k6 modem?
giantgiantus schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:27:
[...]

Ps+ is een abo dienst. Geen idee waarom je daardoor meer games wil. Speel je alles tegelijk? Of zit je nog op een 33k6 modem?
Snap niet wat dat met een oude modem te maken heeft? Ik download wat ik interessant vind en wil uitproberen maar niet wil kopen...... En ja dat zijn er nogal veel als je keuze hebt uit zo'n 750 games.... mag dat niet?

En ja ik speel veel door elkaar momenteel ja, want ben wel door mijn eigen backlog heen zo'n beetje, heb genoeg oude games die ik niet uitgespeeld heb maar waar ik geen interesse meer in heb, zoals AC Valhalla, FC6, Cyberpunk en ga maar door. Games die me wel interesseerden heb ik meestal al uitgespeeld en zo niet staan ze nog op de PS5 of als ik voor een platinum wil gaan nog zoals Days Gone.

Verder staan er ook nog wat competitieve games op zoals CoD BO4 en GT7, Rocket League...

Snap echt niet waar die sneer voor nodig is...

[ Voor 36% gewijzigd door Kalder op 06-08-2022 19:33 ]

• giantgiantus
Kalder schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:29:
[...]

Snap niet wat dat met een oude modem te maken heeft? Ik download wat ik interessant vind en wil uitproberen maar niet wil kopen...... En ja dat zijn er nogal veel als je keuze hebt uit zo'n 750 games.... mag dat niet?

En ja ik speel veel door elkaar momenteel ja, want ben wel door mijn eigen backlog heen zo'n beetje, heb genoeg oude games die ik niet uitgespeeld heb maar waar ik geen interesse meer in heb, zoals AC Valhalla, FC6, Cyberpunk en ga maar door. Games die me wel interesseerden heb ik meestal al uitgespeeld en zo niet staan ze nog op de PS5 of als ik voor een platinum wil gaan nog zoals Days Gone.
Das een grapje, geen sneer. Je speelt toch geen 20 games tegelijk? Je zegt dat je geen interesse meer hebt in AC en FC6. Waarom zou je het op je ssd laten staan. Met beetje normale verbinding heb je een game binnen 20 min gedownload. Snap de verzamelwoede nooit zo bij abonnementsdiensten.
giantgiantus schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:35:
[...]

Das een grapje. Je speelt toch geen 20 games tegelijk? Je zegt dat je geen interesse meer hebt in AC en FC6. Waarom zou je het op je ssd laten staan. Met beetje normale verbinding heb je een game binnen 20 min gedownload. Snap de verzamelwoede nooit zo bij abonnementsdiensten.
Die staan dan ook niet meer op de SSD, dat zeg ik nergens, dat wil zeggen dat ik niet per se iedere game uit moet spelen en dus geen grote backlog heb.
Het is toch gewoon makkelijk dat je een spel dat je toch al wilde proberen klaar hebt staan om te proberen, ik vind het stront irritant om 20 minuten te moeten wachten als ik zin heb om een game te spelen. Zo vaak game ik niet meer (tenzij er een game is die me echt interesseert zoals de top titels van Sony) en als ik dan 20 minuten moet wachten ben ik na een paar minuten wat anders aan het doen en kom ik niet meer aan die game toe.

En mocht er nou een nieuwe game zijn die geïnstalleerd MOET worden, zoals straks GoW: Ragnarok, dan wordt natuurlijk ruimte vrij gemaakt dmv games met de minste prioriteit te verwijderen...

Maar whatever, als jij maar 1 spel op je PS hebt staan dat is jouw probleem niet de mijne. (is een grapje, geen sneer)

[ Voor 17% gewijzigd door Kalder op 06-08-2022 20:04 ]

• giantgiantus
Kalder schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:40:
[...]

Die staan dan ook niet meer op de SSD, dat zeg ik nergens, dat wil zeggen dat ik niet per se iedere game uit moet spelen en dus geen grote backlog heb.
Het is toch gewoon makkelijk dat je een spel dat je toch al wilde proberen klaar hebt staan om te proberen, ik vind het stront irritant om 20 minuten te moeten wachten als ik zin heb om een game te spelen. Zo vaak game ik niet meer (tenzij er een game is die me echt interesseert zoals de top titels van Sony) en als ik dan 20 minuten moet wachten ben ik na een paar minuten wat anders aan het doen en kom ik niet meer aan die game toe.

En mocht er nou een nieuwe game zijn die geïnstalleerd MOET worden, zoals straks GoW: Ragnarok, dan wordt natuurlijk ruimte vrij gemaakt dmv games met de minste prioriteit te verwijderen...

Maar whatever, als jij maar 1 spel op je PS hebt staan dat is jouw probleem niet de mijne. (is een grapje, geen sneer)
Gezellig humeur heb je 😊. Maar ik heb geen probleem. Zeg alleen op een forum (je weet wel, zo’n ding waar meningen uitgewisseld worden) dat ik niet echt verzamelwoede begrijp als je snelle verbinding hebt. That’s all!
giantgiantus schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:40:
[...]

Gezellig humeur heb je 😊. Maar ik heb geen probleem.
Je begon zelf met de gezellige humor, maar fijn dat je geen probleem hebt.
Zeg alleen op een forum dat ik niet echt verzamelwoede begrijp als je snelle verbinding hebt. That’s all!
Dat kan toch ook gewoon door dat te verwoorden zoals je hier nu doet? En ik heb je het uitgelegd dus hoop dat je verwarring nu wat minder is.

Maar even eerlijk ik had ook niet verwacht zoveel interessante dingen in PS+ Extra te vinden maar dat waren er toch behoorlijk veel, ook games die ik na een paar keer proberen weer verwijderd heb, zoals Demon's Souls, Bloodborne (ooit in PS+ games) was ook al niets voor mij en ook al wist ik dat DS min of meer hetzelfde was wilde ik het toch eens proberen om gewoon eens de graphics te ervaren en kijken hoever ik zou komen, niet ver bleek dus. Wel mooie graphics :)

[ Voor 58% gewijzigd door Kalder op 06-08-2022 21:26 ]

Benieuwd wat @giantgiantus dan vindt van mijn PS5 met 8.6TB storage in totaal... 8)

Verwijderd

Twixie schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:31:
Benieuwd wat @giantgiantus dan vindt van mijn PS5 met 8.6TB storage in totaal... 8)
Hehe ik heb hier 2,6TB ssd en nog een externe HDD van 2TB. Dus 4,6TB in totaal ;-)
PS5 storage to the max dus haha, kun je nou eigenlijk ook nog een 2e externe hdd/ssd gebruiken voor nog meer PS4 games? B)

Kalder schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:11:
[...]
PS5 storage to the max dus haha, kun je nou eigenlijk ook nog een 2e externe hdd/ssd gebruiken voor nog meer PS4 games? B)
To the max ? Neen hoor. Gebruik een 6TB externe schijf en het max is 8TB. En neen, je kan slechts 1 externe schijf gebruiken.
Interne SSD is ook max 8TB dacht ik, maar dat is onbetaalbaar (als het al bestaat).
Twixie schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:15:
[...]

To the max ? Neen hoor. Gebruik een 6TB externe schijf en het max is 8TB. En neen, je kan slechts 1 externe schijf gebruiken.
Interne SSD is ook max 8TB dacht ik, maar dat is onbetaalbaar (als het al bestaat).
Interne SSD is volgens Sony's specificaties max 4TB, maar dacht dat het bij de PS4 zo was dat hij niet grotere HDDs accepteerde dan 4TB, of niet meer ervan kon gebruiken, of misschien was dat alleen voor de interne schijf voor de PS4 ik weet niet meer hoe ik erbij kom eigenlijk, dacht dat de PS4 ook maar max 4TB kon hebben met dan nog 4TB ernaast.

Maar met 8+TB heb je wel echt een astronomische hoeveelheid games geïnstalleerd staan als het allemaal vol is :P :+

Aan de andere kant, zet er RDR2 en CoD:MW op en het is vol.

[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 06-08-2022 23:27 ]

@Twixie in zijn gameroom _O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Cs6zDxiIQNU0wnDqPpFOSkeq5w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lEtnlwhxo9msfanqknms2G4v.jpg?f=user_large
Onze home-cinema/game-room is eigenlijk redelijk ordentelijk, moet ik zeggen ;). We hebben honderden fysieke games maar nog vooral van de eerste generaties. Vanaf PS3 loopt het sterk terug en van PS4 kunnen we ze zelfs op beide handen tellen. Maar de ‘verzamelwoede’ is dus eigenlijk digitaal geworden, zij het wel vooral met ‘gratis’ games (i.e. ook heel veel PS+ Games). Nu met Extra wel een ietwat identiteitscrisis in de zin dat die games ook niet echt ‘heb’. En ok, met de maandelijkse games is dat ook niet, maar toch voelt het anders aan.
Kalder schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:21:
[...]
maar dacht dat het bij de PS4 zo was dat hij niet grotere HDDs accepteerde dan 4TB, of niet meer
Heb dit ooit eens opgezocht, en bij zowel de PS4 als PS5 kan je uitbreiden met zowel 8TB intern en 8TB extern. Momenteel zit ik bij onze PS4 aan 1+4 TB en onze PS5 aan 2+6 TB, dus er is nog ruimte voor verdere expansie O-) .
Kalder schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:21:
Maar met 8+TB heb je wel echt een astronomische hoeveelheid games geïnstalleerd staan als het allemaal vol is :P :+
Momenteel heb ik inderdaad onze volledige PS4 en PS5 collectie geïnstalleerd staan, plus ook al wat Extra titels (RDR2, Returnal, Death Stranding…). En ja, dat gaat richting 500 games. O-)
Waarom? Typisch antwoord zou zijn ‘omdat het kan’, maar ik vind het ook fijn om door de catalogus te struinen en gewoon een game kunnen uitkiezen en direct te spelen. In die optiek had ik het geld destijds misschien beter uitgegeven aan PSNow waarbij je met streamen ook direct aan de slag kan. Ik had eigenlijk altijd mijn twijfels over hoe goed dat zou werken. Maar recent nam ik dan PSNow voor die goedkope upgrade naar Premium, en heb toen (de originele) God of War gespeeld van begin tot eind en dat werkte eigenlijk verbazend goed. Ideaal om te starten terwijl het spel nog niet geïnstalleerd is…

Verwijderd

Twixie schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:16:
[...]

Onze home-cinema/game-room is eigenlijk redelijk ordentelijk, moet ik zeggen ;). We hebben honderden fysieke games maar nog vooral van de eerste generaties. Vanaf PS3 loopt het sterk terug en van PS4 kunnen we ze zelfs op beide handen tellen. Maar de ‘verzamelwoede’ is dus eigenlijk digitaal geworden, zij het wel vooral met ‘gratis’ games (i.e. ook heel veel PS+ Games). Nu met Extra wel een ietwat identiteitscrisis in de zin dat die games ook niet echt ‘heb’. En ok, met de maandelijkse games is dat ook niet, maar toch voelt het anders aan.

[...]

Heb dit ooit eens opgezocht, en bij zowel de PS4 als PS5 kan je uitbreiden met zowel 8TB intern en 8TB extern. Momenteel zit ik bij onze PS4 aan 1+4 TB en onze PS5 aan 2+6 TB, dus er is nog ruimte voor verdere expansie O-) .

[...]

Momenteel heb ik inderdaad onze volledige PS4 en PS5 collectie geïnstalleerd staan, plus ook al wat Extra titels (RDR2, Returnal, Death Stranding…). En ja, dat gaat richting 500 games. O-)
Waarom? Typisch antwoord zou zijn ‘omdat het kan’, maar ik vind het ook fijn om door de catalogus te struinen en gewoon een game kunnen uitkiezen en direct te spelen. In die optiek had ik het geld destijds misschien beter uitgegeven aan PSNow waarbij je met streamen ook direct aan de slag kan. Ik had eigenlijk altijd mijn twijfels over hoe goed dat zou werken. Maar recent nam ik dan PSNow voor die goedkope upgrade naar Premium, en heb toen (de originele) God of War gespeeld van begin tot eind en dat werkte eigenlijk verbazend goed. Ideaal om te starten terwijl het spel nog niet geïnstalleerd is…
Ps5 is echt gelimiteerd tot 4TB intern:

https://www.playstation.c...dware/ps5-install-m2-ssd/

Opslag 250 GB - 4 TB
Met Google nu ook gevonden, maar op de link die jij geeft zie ik toch nergens info over capaciteit.
Moet ook zeggen dat ik mijn info al een hele tijd terug opgezocht had, nog toen er geen M.2 SSD support gereleased was.

Wel bizar dat PS4 dus meer storage ondersteunt (16TB) dan de PS5 (12.6TB).

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Het staat er wel onder Vereisten voor een M.2 SSD:

Interface: Door PCI-Express Gen4x4 ondersteunde M.2 NVMe SSD (Key M)
Opslag: 250 GB - 4 TB
Ondersteunde formaten: 2230, 2242, 2260, 2280, 22110
Formaat inclusief warmteafvoermechanisme: Breedte: tot 25 mm
Lengte: 30/40/60/80/110 mm
Dikte: tot 11,25 mm (tot 8,0 mm boven het moederbord, tot 2,45 mm onder het moederbord)
Ononderbroken leessnelheid: 5500 MB/s of sneller wordt aanbevolen
Type socket: Socket 3 (Key M)

Let wel, dit zijn de vereisten voor een SSD. Mogelijk gelden deze eisen niet voor een USB harde schijf.

[ Voor 11% gewijzigd door tiguan op 07-08-2022 12:29 ]

Verwijderd

Twixie schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 12:09:
[...]

Met Google nu ook gevonden, maar op de link die jij geeft zie ik toch nergens info over capaciteit.
Moet ook zeggen dat ik mijn info al een hele tijd terug opgezocht had, nog toen er geen M.2 SSD support gereleased was.

Zoals @tiguan hierboven al aangaf. Het staat onder een kopje die je moet uitklappen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXZbHSToRvJFTDJNqInFTzIsqUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFf3neU42jN4bcvVT3j9XSGf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2022 12:21 ]

• Rivanov
cold_as_ijs schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:27:
@Rivanov de performance RT mode doet nauwelijks onder voor fidelity mode. Performance mode is duidelijk grafisch minder. Ik dacht dat ik hem op performance RT met 120 fps en VRR gespeeld zodat je je geen framecap hebt.
De 40fps mode staat overigens los van VRR, het is een truukje die gebruikt maakt van de 120fps mode door in 40fps te renderen en dit in 120fps uit te sturen door dus ieder frame 3x uit te sturen.
Ik speel ‘m nu in Fidelity Mode met 120Hz actief dus in 40FPS. Speelt waanzinnig goed. Wat een game. _O_

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:18
Twixie schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 12:09:
[...]

Zou het niet kunnen dat ze er momenteel 4TB hebben gezet als maximum omdat er geen grotere bestaan in die form factor met de nodige snelheid? Of toch niet volgens de pricewatch hier ;)
MathieuT schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:10:
[...]
Zou het niet kunnen dat ze er momenteel 4TB hebben gezet als maximum omdat er geen grotere bestaan in die form factor met de nodige snelheid? Of toch niet volgens de pricewatch hier ;)
Neen, met Google vond ik een artikel over een test die Sabrent deed met een van hun 8TB SSDs en dat bleek niet te werken.

• G.Scholtens
Iemand die ride 4 speelt, zo ja is dit te doen voor beginners?

Game ziet er op youtube zo gaaf uit, maar als het niks is voor de leek zonde van het geld. Geen demo helaas

Verwijderd

G.Scholtens schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:08:
Iemand die ride 4 speelt, zo ja is dit te doen voor beginners?

Game ziet er op youtube zo gaaf uit, maar als het niks is voor de leek zonde van het geld. Geen demo helaas
Ik weet niet of er een probeer periode is voor ps Plus extra. Maar daar staat hij momenteel op namelijk.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
YouTube: PlayStation 5 1440p Support Tested! Good For PC Monitors, Better 120...

https://www.eurogamer.net...on-5-1440p-support-tested

offtopic:
Neem een slok voor iedere keer dat "1440p" gezegd wordt :9B

[ Voor 11% gewijzigd door Caayn op 07-08-2022 21:18 ]

Caayn schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 21:03:
offtopic:
Haha, nee dan sta ik morgen niet meer op :P

[b]Caayn schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 21:03
offtopic:
Kak nu is al mijn bier op

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Recent LOU2, Stray en Forbidden West uitgespeeld. Nog tips? Heb PS+Extra. God of War al gespeeld op PS4, idem voor Spiderman.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:48
Nog iemand die morgen mee mag doen aan een koop loterij voor een Playstation 5 bij Sony zelf? Ik heb een uitnodiging ontvangen om morgen mee te doen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

lapino schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:24:
Recent LOU2, Stray en Forbidden West uitgespeeld. Nog tips? Heb PS+Extra. God of War al gespeeld op PS4, idem voor Spiderman.
Spiderman Miles Morales, Ghost of Tsushima, Death Stranding, FF7 Remake, Demons Souls, Returnal, Guardians of the Galaxy, Days Gone, Uncharted 4, Uncharted Lost Legacy.
Volgens mij kun je daar wel weer even mee vooruit. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• lapino
ok thx

Spiderman Miles Morales : go!
Ghost of Tsushima : op pS4pro gespeeld (maar niet uitgespeeld)
Death Stranding, FF7 Remake, Demons Souls, Returnal, Days Gone : maybe, vooral Days Gone spreekt me wel aan
Guardians of the Galaxy (XSX), Uncharted 4, Uncharted Lost Legacy : al gespeeld op PS4 of XSX

Verwijderd

Ik ben voor het eerst beginnen met Horizon Zero Dawn. En ja hoor ook deze is weer genieten geblazen. :P
Grafisch had het wel net even wat beter voor mij gemogen maar het is zeker te doen. Nu hoor je veel dat je HZD beter niet kunt overslaan door meteen naar de sequel gaan. HZD bevalt me dus al heel goed maar betere graphics en schijnbaar allerlei verbeteringen doet mij wel twijfelen. Tevens is het maar de vraag of dat het leuk is meteen door te gaan met Forbidden West na zoveel uur in HZD. Wil ook niet Horizon moe zijn tegen die tijd.
Wat raden jullie aan? :)

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12-2025

Metian

Snert is vies

Linksquest schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:50:
Nog iemand die morgen mee mag doen aan een koop loterij voor een Playstation 5 bij Sony zelf? Ik heb een uitnodiging ontvangen om morgen mee te doen.
Denk dat die vraag meer beantwoord wordt in dit topic: [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Denk dat de meeste hier hem inmiddels al hebben :*)

Rupsen, Rapsen.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:10
Verwijderd schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:19:
Ik ben voor het eerst beginnen met Horizon Zero Dawn. En ja hoor ook deze is weer genieten geblazen. :P
Grafisch had het wel net even wat beter voor mij gemogen maar het is zeker te doen. Nu hoor je veel dat je HZD beter niet kunt overslaan door meteen naar de sequel gaan. HZD bevalt me dus al heel goed maar betere graphics en schijnbaar allerlei verbeteringen doet mij wel twijfelen. Tevens is het maar de vraag of dat het leuk is meteen door te gaan met Forbidden West na zoveel uur in HZD. Wil ook niet Horizon moe zijn tegen die tijd.
Ik heb het wel in de volgorde van HZD en dan HFW gedaan, maar game niet zo heel erg veel uren per week, dus mooi rustig aan dan is het goed achter elkaar te doen. Ik vind tot nu toe trouwens het verhaal van HZD wel sterker.

Edit; ik zie dat ik zit te liegen, ik heb Kena tussendoor gespeeld, dus je kunt mijn verhaal negeren. Behalve dat Kena ook een absolute aanrader is.

[ Voor 10% gewijzigd door Gynnad op 08-08-2022 20:49 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Het verhaal van Zero Dawn is echt vele malen beter dan Forbidden West. Alleen daarom al zou ik deze eerst spelen.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:25

Superkiwi

Hoi doei

Tevens is het maar de vraag of dat het leuk is meteen door te gaan met Forbidden West na zoveel uur in HZD. Wil ook niet Horizon moe zijn tegen die tijd.
Laat ik voorop stellen dat HZD echt een topgame is met zoals @Raem aangeeft een zeer interessant verhaal. Alleen al daarom is het de moeite waard om die te spelen.
Twee Horizon games direct achter elkaar lijkt me zoals je zelf al zegt te veel van hetzelfde achter elkaar. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om Forbidden West nog een jaartje of wat te laten liggen. En ter info, er staat een recap video van HZD in het menu van HFW.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Verwijderd

Ik ga voorlopig nog maar verder met HZD dan en zal proberen om FW te negeren in de shop. ;)
HZD bevalt heel goed, weer een goede PlayStation game. Top game na top game. Good to be back. 8)

• Hulleman
lapino schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:12:
Death Stranding, FF7 Remake, Demons Souls, Returnal, Days Gone : maybe, vooral Days Gone spreekt me wel aan
Demon's Souls remake moet je gewoon gaan spelen. Echt een prachtige game op de PS5 en leuk om 'gratis' kennis te maken met de From Software franchise. In het topic van deze game worden zat tips gegeven om je eerste playthrough zo makkelijk mogelijk te maken.

Kun je daarna Elden Ring spelen :9 Die moet je trouwens sowieso spelen, maar als je eerst DS speelt, weet je een beetje wat je te wachten staat qua mechanics.

• Hulleman
Nu hoor je veel dat je HZD beter niet kunt overslaan door meteen naar de sequel gaan. HZD bevalt me dus al heel goed maar betere graphics en schijnbaar allerlei verbeteringen doet mij wel twijfelen.
Zoals meerderen hier zeggen is het verhaal van HZD echt heel leuk, en een stuk beter dan HFW. Persoonlijk vond ik HZD de veel betere game, puur omdat het allemaal nieuw was. Bij HFW had ik het allemaal wel gezien. Dus eerst lekker HZD gaan spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 09-08-2022 08:34 ]

• lapino
Elden Ring heb ik al volledig uitgespeeld op XsX trouwens :)

• Hulleman
lapino schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:38:
Elden Ring heb ik al volledig uitgespeeld op XsX trouwens :)
Dan zou ik zeker DS remake gaan spelen. Echt wel een andere game, maar ik heb die game met plezier gespeeld. Op onderdelen een veel lastigere game dan ER.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Korte video over Team Asobi, de Astrobot studio. Heel benieuwd naar hun volgende project, ik hoop in elk geval op een PSVR2 launch game. En ze hebben veruit het mooiste logo van alle PS Studios :P

Het was toch eigenlijk de bedoeling dat Destruction All Stars een boost zou krijgen via PS+ Extra en de update van laatst? Misschien ligt het aan mij, maar het duurt echt een eeuwigheid voordat je een match hebt gevonden.
Volgens mij moeten ze hier maar gewoon de stekker uit trekken, strik erom en niet meer over hebben.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-01 20:46
Raem schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:26:
Het was toch eigenlijk de bedoeling dat Destruction All Stars een boost zou krijgen via PS+ Extra en de update van laatst? Misschien ligt het aan mij, maar het duurt echt een eeuwigheid voordat je een match hebt gevonden.
Volgens mij moeten ze hier maar gewoon de stekker uit trekken, strik erom en niet meer over hebben.
Op het begin heb ik die game maar 10 min gespeeld en was er klaar mee.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Pagina: 1 ... 225 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord