• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-01 00:48

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Zat daar gisteren ook al over te kutten :{
Belachelijk :')

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb hem ooit gemist op PS plus, maar heb hem wel een keer gekocht. ik heb hem uitgespeeld, en ik vond het een geweldige game/ervaring (voor die paar uurtjes dat hij lang is), maar als je eenmaal weet hoe het verhaal in elkaar zit, dan is het een replay niet meer waard imho. Ik denk dat ik wacht op de PS6 versie voordat ik hem dermate vergeten ben dat een replay weer nuttig is :)

[ Voor 6% gewijzigd door Magic op 29-07-2022 14:03 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-01 11:49
Ik probeer de Spiderman game of the year edition downloaden met PS+ Premium maar dit lukt niet.
Ik krijg te zien dat deze niet beschikbaar is voor aankoop.
Ik heb ooit de standaard editie van Spider man op disk gespeeld maar ik neem aan dat het dan evengoed mogelijk moet zijn om deze versie te downloaden incl DLC??

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Verwijderd

dongilles schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:13:
Ik probeer de Spiderman game of the year edition downloaden met PS+ Premium maar dit lukt niet.
Ik heb ooit de standaard editie van Spider man op disk gespeeld maar ik neem aan dat het dan evengoed mogelijk moet zijn om deze versie te downloaden incl DLC??

Alleen de normale editie zit in ps+ premium. De DLC zal je los moeten kopen
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:27:
[...]

Is er DLC voor de standaard spider man dan? Dacht alleen een aangepaste PS5 versie. En Miles Morales zit wel weer in de PS+ extra, die heb ik momenteel geïnstalleerd staan, en heb alleen de PS4 versie van Spiderman op disc.

Dacht dat men met DLC naar de Miles Morales game verwees

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 29-07-2022 17:38 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Verwijderd

Kalder schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:34:
[...]

Is er DLC voor de standaard spider man dan? Dacht alleen een aangepaste PS5 versie. En Miles Morales zit wel weer in de PS+ extra, die heb ik momenteel geïnstalleerd staan, en heb alleen de PS4 versie van Spiderman op disc.

Dacht dat men met DLC naar de Miles Morales game verwees
Er is zeker DLC voor de gewone Spiderman
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:49:
[...]

Er is zeker DLC voor de gewone Spiderman
Oh dat is dan compleet aan me voorbij gegaan

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

v8power67

Psn: Mausosaurus

BlackEyedAngel schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:58:
Zat daar gisteren ook al over te kutten :{
Belachelijk :')
Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/ps8hgJq_Dq4AAAAM/its-all-about-money-cash.gif

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-01 11:49
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:27:
[...]

Nee hoor de game of the year edition zit in ps+ premium.
Maar of er DLC bij zit of niet ik kan die evengoed niet downloaden. Geen idee waarom niet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nblHxeTGsZVijneMgDO3QPmZSwQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tEHhLvMLDrgluiFNGoq4YWPq.png?f=fotoalbum_large
dongilles schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:13:

Lukt mij ook niet en ik heb hem ook op disc. Er schijnt een oplossing te zijn dat als je rechtstreeks naar de DLC paginas gaat in de store, je ze vanuit daar gratis kan downloaden. Dan zou je dus de normale versie kunnen downloaden en vervolgens de DLC.

https://www.playstationli...mium-dlc-locked-solution/

Ik heb de DLC al gekocht in het verleden, dus kan niet testen of het werkt.

Edit: bij nader inzien lijkt bovenstaande van toepassing voor degene die wel de GOTY versie kunnen downloaden, maar de DLC niet kunnen starten.
Ben bang dat je contact moet opnemen met Sony om te kijken of ze je licenties kunnen herstellen zodat je hem alsnog kan downloaden.

[ Voor 13% gewijzigd door Raem op 29-07-2022 19:04 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

dongilles schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:57:
[...]

Nee hoor de game of the year edition zit in ps+ premium.
Maar of er DLC bij zit of niet ik kan die evengoed niet downloaden. Geen idee waarom niet

[Afbeelding]
Vreemd. Ik zie inderdaad dat beide er in staan. Dat is ook wel raar. Waarom niet alleen de goty.
Misschien gekke vraag maar is dit een game die PS5 upgrades nodig heeft. Oke laadtijden verbetering is voor iedere game een no-brainer, maar RT lijkt me niet game heel veel beter te maken.

Even voor de duidelijkheid heb deze (nog) niet gespeeld. Maar mijn idee van dit spel is dat de kracht zit in de manier van verhaalvertelling en niet zozeer graphics etc… als mijn beeld niet klopt hoor ik het graag :D
cold_as_ijs schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:05:
[...]

Misschien gekke vraag maar is dit een game die PS5 upgrades nodig heeft. Oke laadtijden verbetering is voor iedere game een no-brainer, maar RT lijkt me niet game heel veel beter te maken.

Even voor de duidelijkheid heb deze (nog) niet gespeeld. Maar mijn idee van dit spel is dat de kracht zit in de manier van verhaalvertelling en niet zozeer graphics etc… als mijn beeld niet klopt hoor ik het graag :D
De PS4 versie had wel wat performance issues. Het is een slow paced game, dus ik vond bv de lage framerate en stutters niet heel storend, maar het is wel fijn dat die nu op de PS5 beter draait.

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:03
Vanmiddag gelukt om een code te krijgen voor de beta FW. Erg fijn dat 1440p mogelijk is. Ik had net een 4K monitor aangeschaft maar was daar niet 100% tevreden over dus nu mooi weer m’n oude monitor aangesloten :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Alle Yakuza games komen naar PS+ extra en Premium:

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-01 15:44

Lapras

Ice beam

Yakuza 0 is erg raar. Maar heb er veel plezier aan beleefd. Aanrader wel.

Verwijderd

Leuke serie voor in Plus. Ik heb ze via gamepas al geespeeld maar zal ze nooit kopen. Ze zijn net iets te cringe voor mij. Aan de ene kant heerlijke over de top actie waar je de klappen voelt. Maar daarnaast gebeuren er dingen.. voor mij had het allemaal net iets serieuzer gemogen maar snap ook dat dit gewoon de Yakuza serie is.
Ik begin er meestal aan en vind het geweldig tot de cringe meter vol is. Vreemde serie. :P

Zou Lost Judgement mij beter kunnen bevallen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2022 10:08 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Nog nooit gespeeld, maar ik ga het wel eens proberen. Denk niet dat ik de oude games ga spelen want slechte graphics en houterige gameplay trek ik ook niet :P

Denk dat ik maar met het laatste deel begin. Of ik dat Cringe volhoud weet ik niet, ik vind FF games al op het randje :p

Verwijderd

@Chaoss Ik ben nu met FF7 remake bezig en voor mij is dat ook op het randje, nog net te doen. Yakuza ging voor mij over dat randje haha.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:12

spaceboy

Op grote hoogte

Op deze mooie zaterdag even een gametip voor mensen die (zoals ik) altijd op zoek zijn naar de leukste couch coop games: sinds een paar weken hebben wij (mijn couch coop gamebuddy en ik) The Ascent ontdekt. Wat mij betreft 1 van de betere PSN-games van de afgelopen jaren. Twin stick shooter, maar in een prachtige Bladerunner-achtige omgeving. Aanrader!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

spaceboy schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:30:
Wat mij betreft 1 van de betere PSN-games van de afgelopen jaren
Beetje offtopic, maar wat bedoel je hiermee ?

Er bestaat volgens mij niet zoiets als PSN games. PSN is gewoon de algemene benaming van het PlayStation Network. Sowieso lijk je het niet over online gaming te hebben aangezien je het over couch co-op hebt. Dus misschien bedoel je PS+ games ? Maar deze game zat alleszins nooit in de maandelijkse games. Dus misschien bedoel je dan PS+ Extra/Premium, maar dat is pas gelanceerd, dus dan klopt die 'afgelopen jaren' weer niet. Ben dus wat in de war over waar die PSN juist op slaat :).

Verwijderd

Twixie schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:46:
[...]

Beetje offtopic, maar wat bedoel je hiermee ?

Er bestaat volgens mij niet zoiets als PSN games. PSN is gewoon de algemene benaming van het PlayStation Network. Sowieso lijk je het niet over online gaming te hebben aangezien je het over couch co-op hebt. Dus misschien bedoel je PS+ games ? Maar deze game zat alleszins nooit in de maandelijkse games. Dus misschien bedoel je dan PS+ Extra/Premium, maar dat is pas gelanceerd, dus dan klopt die 'afgelopen jaren' weer niet. Ben dus wat in de war over waar die PSN juist op slaat :).
Deze benaming wordt al vanaf de PS3 tijd gebruikt voor games die alleen op het PlayStation network te krijgen zijn. De officiële benaming (vanuit Sony) zijn psn games. Al komt the ascent binnenkort wel op disc uit.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Bestaat de "PS Plus collection nog"? Dus 20 ps4 games die vroeger te claimen zijn geweest met een simpel ps+ abonnement.

Zit dat nu vervat in PS Plus essential? Is er gecommuniceerd of nieuwe ps5 kopers hier in de toekomst nog op kunnen rekenen?

Toch geen slechte instapper deal als je net een ps5 hebt gekocht en nog even de boot wil afhouden voor de PS+ extra of premium diensten.

Edit: 2 seconden googlen heeft m'n vraag beantwoord. Ja dus :z

[ Voor 7% gewijzigd door Amos_x op 30-07-2022 16:08 ]

Amos_x schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:06:
Edit: 2 seconden googlen heeft m'n vraag beantwoord. Ja dus :z
Met als kleine correctie dat het tegenwoordig 19 games zijn, want Persona 5 hebben ze er een tijdje geleden uitgehaald.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Die nieuwe beta heeft naast 1440p ondersteuning nog wat leuke features zoals 'Gamelist' waarbij je zelf je games kunt organiseren en je kunt nu 3D audio vergelijken met normaal audio. Het uitgebreidere verhaal staat in een PS Blog: https://blog.playstation....s-and-more/?sf259200275=1

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 31-07-2022 08:30 ]

Chaoss schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:30:
Die nieuwe beta heeft naast 1440p ondersteuning nog wat leuke features zoals 'Gamelist' waarbij je zelf je games kunt organiseren en je kunt nu 3D audio vergelijken met normaal audio. Het uitgebreidere verhaal staat in een PS Blog: https://blog.playstation....s-and-more/?sf259200275=1
Dit bevestigt in ieder geval dat 1440p niet voor hogere framerate zorgt. Game wordt met dezelfde resolutie gerenderd als 4k en dan afhankelijk van de render resolutie native of gedownsampled naar 1440p.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:42
cold_as_ijs schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:07:
[...]

Dit bevestigt in ieder geval dat 1440p niet voor hogere framerate zorgt. Game wordt met dezelfde resolutie gerenderd als 4k en dan afhankelijk van de render resolutie native of gedownsampled naar 1440p.
Maar als de developers native 1440p ondersteunen zouden ze toch ook een hogere framerate kunnen toevoegen.
Er staat dat je native 1440p kan hebben als de game dat ondersteunt, hoe maak jij hiervan dat de game nog steeds op 4K wordt gerenderd?
AppleFan2007 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:38:
[...]

Maar als de developers native 1440p ondersteunen zouden ze toch ook een hogere framerate kunnen toevoegen.
Er staat dat je native 1440p kan hebben als de game dat ondersteunt, hoe maak jij hiervan dat de game nog steeds op 4K wordt gerenderd?
De meeste games hebben 4K output, zelfs als ze intern gerenderd worden op 1440p hebben ze niet per se een 1440p output.
De game zal dan geupscaled worden naar 4K vanaf 1440p en dan weer terug gedownsampled naar 1440p.

Als de game het wel ondersteund, zal dat gewoon native 1440p zijn, maar dat gaat wel even duren voordat oudere games geupdate zijn vermoed ik, zal wel net zoiets zijn als de PS5 updates voor PS4 games.

AppleFan2007 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:38:
[...]

Naar mijn weten is uncharted de enige game mat native 4k mode op 30 fps, zullen wel paar indies zijn hoor. Ze zouden deze dan ook in 1440p kunnen renderen en dan 60fps, of ze pakken gewoon de bestaande 4k60 mode en nemen dan 1440p met dynamic scaling. Dat laatste kan op systeem niveau geregeld worden terwijl de eerste op engine niveau geregeld moet worden. Oftewel op engine niveau moet je er als ontwikkelaar moeite in stoppen. En dat voor een kleine doelgroep. Er zullen vast wel een paar developpers zijn maar vermoed dat verreweg de meeste lui zullen zijn en voor een one size fits all oplossing werken. Overigens kan het zijn dat de 1080p120 wel de mogelijkheid gaat krijgen tot upscale naar 1440p

Verwijderd

Chaoss schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:14:
Nog nooit gespeeld, maar ik ga het wel eens proberen. Denk niet dat ik de oude games ga spelen want slechte graphics en houterige gameplay trek ik ook niet :P

Denk dat ik maar met het laatste deel begin. Of ik dat Cringe volhoud weet ik niet, ik vind FF games al op het randje :p
Om nog even op de FF7 remake terug te komen. Gister zat ik bij dat Honeybee Inn stukje en dat gaat duidelijk over het randje haha. Maar daarna verdwijnt de cringe weer net op tijd. Ze weten precies op tijd de rem in te trappen. Zijn ze goed in. ;)
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:22:
[...]

Om nog even op de FF7 remake terug te komen. Gister zat ik bij dat Honeybee Inn stukje en dat gaat duidelijk over het randje haha. Maar daarna verdwijnt de cringe weer net op tijd. Ze weten precies op tijd de rem in te trappen. Zijn ze goed in. ;)
Dat was inderdaad over the top cringe, haha, maar wat je zegt het duurt gelukkig niet al te lang. Al duurt het een stuk langer als in het origineel 8)7

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:07:
[...]

Gelukkig niet. Laat de developer maar een ingame optie aanbieden, ook als 4K gebruiker is het soms interessant om een lagere render resolutie te hebben (bijv. performance mode) zonder dat je daarvoor de resolutie van je complete PS5 moet aanpassen. Of andersom als 1080p gebruiker een gedownsampled beeld (bijv. qualiy mode).

Volgens mij is GT7. PS4 Pro, op dit moment de enige moderne game waarbij de render resolutie mede bepaald wordt door de output resolutie van jouw console |:(
Caayn schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:01:
[...]
Gelukkig niet. Laat de developer maar een ingame optie aanbieden, ook als 4K gebruiker is het soms interessant om een lagere render resolutie te hebben (bijv. performance mode) zonder dat je daarvoor de resolutie van je complete PS5 moet aanpassen. Of andersom als 1080p gebruiker een gedownsampled beeld (bijv. qualiy mode).

Volgens mij is GT7. PS4 Pro, op dit moment de enige moderne game waarbij de render resolutie mede bepaald wordt door de output resolutie van jouw console |:(
Weet even niet hoe call of duty het doet, maar die had dacht ik een 1080p120 mode. Weet even niet of je hiervoor ook je output resolutie moet aanpassen maar kan me voorstellen dat die modus vervangen kan worden door een1440p120 mode als je 1440p als output resolutie hebt geselecteerd. Verder ben ik het eens dat het voor consoles simpel hoort te zijn.
Dus je selecteert een output resolutie en je selecteert in game een render resolutie middels performance of quality mode

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:40:
[...]

Weet even niet hoe call of duty het doet, maar die had dacht ik een 1080p120 mode. Weet even niet of je hiervoor ook je output resolutie moet aanpassen maar kan me voorstellen dat die modus vervangen kan worden door een1440p120 mode als je 1440p als output resolutie hebt geselecteerd. Verder ben ik het eens dat het voor consoles simpel hoort te zijn.
Dus je selecteert een output resolutie en je selecteert in game een render resolutie middels performance of quality mode
De meest recente Call of Duty, Vanguard, gebruikt DRS met een max resolutie van (2730x)1536p wanneer je de 120Hz mode gebruikt, volgens Digital Foundry. Warzone gebruikt ook DRS in dezelfde buurt als Vanguard qua resolutie bij zijn 120Hz mode.

Als 1080p gebruiker profiteert jij van een beter beeld omdat het gedownsampled wordt. De performance in Call of Duty is ook redelijk goed in 120hz mode op een PS5 :)

[ Voor 14% gewijzigd door Caayn op 01-08-2022 08:57 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 15:21
cold_as_ijs schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:35:
[...]
Naar mijn weten is uncharted de enige game mat native 4k mode op 30 fps, zullen wel paar indies zijn hoor.
Zijn toch wel veel meer native 4K games op de PS5? Of doel je op 4K30? Daar zijn er ook wel een aantal van:
Horizon Forbidden West en R&C Rift apart bijvoorbeeld. Die 2 games hebben zelfs een 40fps modus met native 4K resolutie. Beide games hebben DRS. HFW is het nagenoeg altijd native 4K, R&C dropt wat vaker de resolutie. Spiderman 2018 en Miles Morales zijn volgens mij ook 4K30 met RT voorbeelden.

[ Voor 44% gewijzigd door Hulleman op 01-08-2022 10:19 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-01 12:50
Zo. eindelijk ook een PS5 kunnen bemachtigen afgelopen zaterdag. In Apeldoorn bij de Game Mania stonden er een paar, eerste keer dat ik ze in 'het wild' zag... nog vóór het einde van de dag waren ze op ook, maar ik had er op tijd 1 gekocht .. :D

Met Horizon erbij, en BF2042. Die laatste is even wennen... m'n vorige BF was BF2 op de PC honderd jaar geleden maar die reviews logen er niet om. Had eigenlijk geen echte keuze omdat GM ze kennelijk als bundel móet verkopen..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:38
DigitalExorcist schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:30:
Zo. eindelijk ook een PS5 kunnen bemachtigen afgelopen zaterdag. In Apeldoorn bij de Game Mania stonden er een paar, eerste keer dat ik ze in 'het wild' zag... nog vóór het einde van de dag waren ze op ook, maar ik had er op tijd 1 gekocht .. :D

Met Horizon erbij, en BF2042. Die laatste is even wennen... m'n vorige BF was BF2 op de PC honderd jaar geleden maar die reviews logen er niet om. Had eigenlijk geen echte keuze omdat GM ze kennelijk als bundel móet verkopen..
Gamemania moet niks, zo verkopen ze gewoon meer spul :9

Verwijderd

DigitalExorcist schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:30:

Gefeliciteerd! Hopelijk heb je niet teveel voor BF2042 hebt betaald, deze was laatst nog voor 15 euro te koop bij bol.com

• DigitalExorcist
Verwijderd schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:37:
[...]

Gefeliciteerd! Hopelijk heb je niet teveel voor BF2042 hebt betaald, deze was laatst nog voor 15 euro te koop bij bol.com
Ja geen idee, keuze was Dying Light 2 voor €25 meerprijs, of BF2042 voor "niks" extra. Was €600 incl. Horizon:Forbidden West .. dus 2 games. Op zich niet heel gek vond ikzelf (en, belangrijker, vrouwlief vond het ook prima).

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• DigitalExorcist
FrankoNL schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:37:
[...]

Gamemania moet niks, zo verkopen ze gewoon meer spul :9
"Tegen het doorverkopen op Marktplaats". Ja zo lust ik er nog wel een paar, maar als ik zie wat Amazon.nl nu vraagt voor een PS5 is de deal alleszins redelijk ;) (daar vind je geen PS5 voor < 750 euro momenteel)

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24
DigitalExorcist schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:40:
[...]

"Tegen het doorverkopen op Marktplaats". Ja zo lust ik er nog wel een paar, maar als ik zie wat Amazon.nl nu vraagt voor een PS5 is de deal alleszins redelijk ;) (daar vind je geen PS5 voor < 750 euro momenteel)
Die worden dan ook niet door Amazon zelf verkocht, is feitelijk ook gewoon een martkplaats net zoals Bol dat is.

Verwijderd

DigitalExorcist schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:39:
[...]

Ja geen idee, keuze was Dying Light 2 voor €25 meerprijs, of BF2042 voor "niks" extra. Was €600 incl. Horizon:Forbidden West .. dus 2 games. Op zich niet heel gek vond ikzelf (en, belangrijker, vrouwlief vond het ook prima).
Heb je de disc versie of de digital versie? Als je de disc versie hebt dan heb je ongeveer 35 euro voor BF2042 betaald, MM verkoopt namelijk Forbidden west voor 65 euro. Op zich valt het wel mee. Belangrijker dat je de console nu hebt.

• DigitalExorcist
Verwijderd schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:11:
[...]

Heb je de disc versie of de digital versie? Als je de disc versie hebt dan heb je ongeveer 35 euro voor BF2042 betaald, MM verkoopt namelijk Forbidden west voor 65 euro. Op zich valt het wel mee. Belangrijker dat je de console nu hebt.
Disc versie van BF, downloadcode van Horizon

• giantgiantus
  • Laatst online: 22:39
Verwijderd schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:37:
[...]

Jij bent ook de gezelligste op een verjaardag gok ik zo 😂

Verwijderd

giantgiantus schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:52:
[...]

Jij bent ook de gezelligste op een verjaardag gok ik zo 😂
Want? Iedereen klaagt steen en been over alle bundels hier op Tweakers. En omdat bf2042 nou niet echt de beste game is, dan hoop ik voor hem dat hij daar niet al te veel aan kwijt is. En het is nou niet dat consumenten bewust ervoor kiezen om een bundel te kopen....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2022 18:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:05:
[...]

Want? Iedereen klaagt steen en been over alle bundels hier op Tweakers. En omdat bf2042 nou niet echt de beste game is, dan hoop ik voor hem dat hij daar niet al te veel aan kwijt is. En het is nou niet dat consumenten bewust ervoor kiezen om een bundel te kopen....
Je weet het nooit.
Sommige mensen vinden het nou eenmaal leuk om geld neer te leggen om beta tester te zijn van EA/Dice. :9

Niet de beste game... wat een understatement...
Buiten wat voor type game het is (want dat is uiteraard 100% persoonlijke mening.).

Als er 1 game de huidige game markt typeert, dat is dat het wel.
"We don't care about the consument, we just want you to give us money, alright?" :+

@giantgiantus
Je heb ook wel gelijk.
Maar, dat het spel niet zo erg goed is betekent niet dat wij hopen dat iemand geen plezier heeft.
In tegendeel, ik hoop dat die al zijn geld eruit krijgt en uren lang spelplezier heeft. :)
Daar gamen we uiteindelijk toch allemaal voor?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2022 18:22 ]

• giantgiantus
Verwijderd schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:05:
[...]

Wees gewoon blij voor hem. Ja hij heeft wellicht iets teveel betaald maar toch niet leuk om te horen als je hem net binnen hebt.

Verwijderd

giantgiantus schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:17:
[...]

Wees gewoon blij voor hem. Ja hij heeft wellicht iets teveel betaald maar toch niet leuk om te horen als je hem net binnen hebt.
Ik ben toch ook blij voor hem? Je zoekt er echt veel te veel in.

Daarnaast geeft hij zelf al aan dat hij eigenlijk geen keuze had, want dit is de bundel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2022 18:33 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Zij punt is meer dat genoeg mensen zonder problemen 600 euro voor een PS5 betalen ook al krijgen ze er niets extra's bij :P Dan is het niet zo relevant wat je voor die ene game hebt betaald.

Ben Guardians of the Galaxy aan het spelen en 'Never gonna give you up' kwam ineens voorbij. Hier hadden ze een You've been rickrolled trophy van moeten maken. Gemiste kans. :P

• DigitalExorcist
giantgiantus schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:17:
[...]

Oh daar zit ik echt niet mee hoor. 😜 Het was me zeker niet om Battlefield te doen, wél om de PS5 en dat Horizon er bij zat is tof. Maar de dag daarvoor kwam vrouwlief al met 2x Xenoblade Chronicles 3 aan (want wachten op elkaar om verder te spelen is ruk!) .. de PS5 was ook wel een impulsaankoop, weliswaar had ik die ooit wel willen hebben maar ik zag ‘m nu in het wild staan en kon het niet laten schieten.

Overigens snap ik wel dat BF2042 voor de diehards tegenvalt, maar zoals ik zei, de vorige BF die ik gespeeld heb was BF2 en ik zit al met open mond te kijken naar destructible gebouwtjes en alles. Dus ik vermaak me wel. Ook al ben ik echt mega slecht in BF merk ik… haha.

Doe mij maar Overwatch, daar kan ik me mee redden… 😜

EDIT: en nu lees ik ineens dit:

nieuws: Battlefield 2042 update 1.2 voert eerste veranderingen map en Special...

[ Voor 14% gewijzigd door DigitalExorcist op 01-08-2022 22:57 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Raem schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:24:
Ben Guardians of the Galaxy aan het spelen en 'Never gonna give you up' kwam ineens voorbij. Hier hadden ze een You've been rickrolled trophy van moeten maken. Gemiste kans. :P
Wel een hele leuke game, zag er goed uit, speelt lekker, humor, lekkere soundtrack.

Verwijderd

Ik zit inmiddels in hoofdstuk 14 of 15 van FF7 Remake en het is een partij genieten. Dat hier een gigantisch budget achter zit dat zie je goed. Niet iedere game hoeft aaa te zijn maar ik zou dit soort titels niet willen missen. :9
Weer een game die bevestigd dat die PS5 in huis moest komen. ;)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik vind games als God of War, Spiderman of Horizon toch nog een stuk indrukwekkender. :)

Denk eigenlijk dat ik zelfs R&C indrukwekkender vind maar dat is ook een kwestie van smaak.

[ Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 02-08-2022 18:16 ]

Chaoss schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:15:
Ik vind games als God of War, Spiderman of Horizon toch nog een stuk indrukwekkender. :)

Denk eigenlijk dat ik zelfs R&C indrukwekkender vind maar dat is ook een kwestie van smaak.
R&C rift apart is naar mijn mening een stuk indrukwekkender, en helemaal vergelijken met de PS4 versie van de FF7Remake ;) Maar neemt niet weg dat die game alsnog indrukwekkend is, al is het inderdaad niet van het niveau als de games die je hier noemt, en zet Uncharted en TLOU er dan ook maar meteen bij ;)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:45
Sony games blijven super :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
The Day Before lijk sketchy

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:15:

Ja kwestie van smaak. De vorige R&C hield ik al niet vol door de combat dus weinig ervaring mee. ;)
God of War is ook een top titel ja. In ff7 zien met name de hoofd characters er heel goed uit.
Kalder schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:29:
[...]

R&C rift apart is naar mijn mening een stuk indrukwekkender, en helemaal vergelijken met de PS4 versie van de FF7Remake ;) Maar neemt niet weg dat die game alsnog indrukwekkend is, al is het inderdaad niet van het niveau als de games die je hier noemt, en zet Uncharted en TLOU er dan ook maar meteen bij ;)
Uncharted is sowieso mijn favoriete serie. Hoop echt dat er een volgend deel inzit. En hij mag gewoon vrij lineair blijven want de vrijheid van de expansion vind ik totaal niet nodig. :P

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Je zal nu maar instappen kun je al die games nog voor het eerst kunnen spelen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 02-08-2022 21:18 ]

Verwijderd schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:36:
[...]
God of War is ook een top titel ja.
Ik behoor tot die 10% van de gamers die hem helemaal niet zo goed vond. Graphics waren fantastisch, verhaal en relatie met atreus eigenlijk ook best goed. Maar dan de gameplay, vechten voelde sluggish, ik erken meteen dat dit waarschijnlijk helemaal aan mij ligt, vecht gameplay klikte niet op een of andere manier niet helemaal. De oude GoW klikken dan weer wel. Maar wat voor mij het echt het grote pijnpunt was aan de hele game, de traversal. God alle jezus, wat was dat slecht. Van de 60 uur heb ik er 40 in een roeiboot gezeten en 20 uur muurtjes opgeklommen. Waar je overigens echt recht naar de volgende steen moest kijken anders ging je niet omhoog. Ik vind zo’n verkapt laadscherm nog wel ok, zo lang ik ook zelf even wat minder aandacht mag geven. Maar feit dat het laadscherm nog inspanning kostte was voor mij de genadeslag.
Overigens wel gewoon platinum gehaald, dus genoeg geprobeerd haha :D

Verwijderd

@cold_as_ijs Persoonlijk vind ik de combat niet geweldig en dat zal ook kwestie van smaak zijn. De impact voelde wel goed maar verder deed het mij niet veel. En dan nog die verschillende combo’s per wapen, niet mijn ding. Het ‘gepuzzel’ in de vrij lineaire gebieden beviel mij wel. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je het gedobber met die boot zat werd haha. Het is een top titel maar ook een titel die bij mij zeker niet in de top 10 komt van favoriete game series ooit.
Als ik bijvoorbeeld moet kiezen tussen FF7 Remake of God of War dan weet ik het wel. ;)

Verder ben ik heel benieuwd wat ik van Spider-Man ga vinden. De volgende in mijn lijst na FF7.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2022 21:52 ]

Verwijderd schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:49:
@cold_as_ijs Persoonlijk vind ik de combat niet geweldig en dat zal ook kwestie van smaak zijn. De impact voelde wel goed maar verder deed het mij niet veel. En dan nog die verschillende combo’s per wapen, niet mijn ding. Het ‘gepuzzel’ in de vrij lineaire gebieden beviel mij wel. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je het gedobber met die boot zat werd haha. Het is een top titel maar ook een titel die bij mij zeker niet in de top 10 komt van favoriete game series ooit.
Als ik bijvoorbeeld moet kiezen tussen FF7 Remake of God of War dan weet ik het wel. ;)

Verder ben ik heel benieuwd wat ik van Spider-Man ga vinden. De volgende in mijn lijst na FF7.
Dus ik moet ook maar aan FF7 beginnen ;)
Spiderman vond ik redelijk, vechten was lekker, door New York zwieren was fantastisch, verhaal was ook goed. Maar wel repetitief. Aangezien je Ghost of Tsushima hebt neergelegd misschien focussen op het hoofdverhaal en niet teveel op de side content. Denk dan dat het een fantastische game is. De side content is van Ubi niveau, initieel leuk maar na de 20e keer been there done that

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Then again Spiderman is niet een super grote game, volgens mij had ik in 40 uur de mainquest en bijna alle side content gedaan. Miles Morales is nog ff een stukje mooier/beter inmo.

Verwijderd

Ben benieuwd. Ik ben sowieso wel iemand die alle sidequests wil doen die ik tegenkom. Ik was Horizon nog vergeten, die of Spider-Man na ff7 dus. Hopelijk komt de Spider-Man remaster snel in extra/premium, toch wel zonde om met Miles te beginnen.
Luxe keuzes. ;)
We zien het wel na ff7.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-01 11:48
Chaoss schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 00:01:
Then again Spiderman is niet een super grote game, volgens mij had ik in 40 uur de mainquest en bijna alle side content gedaan. Miles Morales is nog ff een stukje mooier/beter inmo.
40 uur is anders een best flinke game. Miles is in ieder geval een stuk minder lang. Maar beiden nog steeds veel langer dan een gemiddelde call of duty :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Martinspire schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:15:
[...]

40 uur is anders een best flinke game. Miles is in ieder geval een stuk minder lang. Maar beiden nog steeds veel langer dan een gemiddelde call of duty :P
CoD is dan ook een game waar de focus met name bij het online gedeelte ligt. Leuk dat ze een single player verhaaltje hebben (ook niet allemaal trouwens), maar shooters hebben vrijwel nooit een heel lange single player.

Verwijderd

Voor wie er interesse in heeft: Horizon Forbidden West en GT7 zijn nu 59,99 in de PlayStation store.
Verwijderd schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:34:
Voor wie er interesse in heeft: Horizon Forbidden West en GT7 zijn nu 59,99 in de PlayStation store.
Ik raad aan om voor Horizon FW ook even op MP te kijken. Er worden daar veel PSN CODES aangeboden, naast discs. Is wel voor €30 daar te vinden, misschien zelfs minder.

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-01 15:22
Verwijderd schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:34:
Opgelet!
Je kan nog €10 meer uitsparen op Horizon Forbidden West.
De PS4/PS5 versie kost inderdaad €59,99.
Maar de PS4 versie met gratis PS5 upgrade kost maar €49,69 ;)

• r3mi3
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:03
cold_as_ijs schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:47:
[...]

Ik raad aan om voor Horizon FW ook even op MP te kijken. Er worden daar veel PSN CODES aangeboden, naast discs. Is wel voor €30 daar te vinden, misschien zelfs minder.
Dat klopt inderdaad. Had de disk versie vorige week voor 25 euro gekocht op MP. Wilde eigenlijk nog wachten maar de prijs was te goed.

Verwijderd

MathieuT schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:48:
[...]

Opgelet!
Je kan nog €10 meer uitsparen op Horizon Forbidden West.
De PS4/PS5 versie kost inderdaad €59,99.
Maar de PS4 versie met gratis PS5 upgrade kost maar €49,69 ;)
Die kan ik niet vinden in de ps store.
cold_as_ijs schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:47:
[...]

Heeft niet mijn voorkeur via MP maar zal wel eens een kijkje nemen. Sowieso eerst HZD checken om te kijken of de serie mij wel bevalt. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2022 20:42 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 20:40:
[...]

[...]

Heeft niet mijn voorkeur via MP maar zal wel eens een kijkje nemen. Sowieso eerst HZD checken om te kijken of de serie mij wel bevalt. :)
Voor games waar ik geen haast mee heb doe ik vaak een zoekopdracht instellen binnen een straal van 10km. Mocht er dan iets online komen kan ik zo ff langs rijden.

• MathieuT
Verwijderd schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 20:40:
[...]

Die is blijkbaar enkel vindbaar in de app, op de website of op een PS4.

Hier op de website: https://store.playstation...24705_00-FORBIDDENWESTPS4

In de app heb je een 'knop' met "Standard Edition, Uitgebracht op ...". Daar kan je wisselen tussen de PS4 versie, de PS4/PS5 versie en de PS4/PS5 Digital Deluxe Edition.

[ Voor 12% gewijzigd door MathieuT op 03-08-2022 21:22 ]

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-01 18:46
Ik heb sinds vrijdag een PS5 en ik moet zeggen dat het gamen indrukwekkend is, maar mijn console heeft zo ontzettend veel coil whine vanuit de PSU. Ik denk de beruchte blauwe capaciteiten. Het is echt verschrikkelijk, ik kan niet eens normaal gamen met het geluid via de luidsprekers. Wordt bijna verplicht een headset op te zetten. Wat onderzoek en navraag bij leverancier levert tevens op dat het HEEL VEEL voor komt en normaal is, tevens niet als defect wordt gezien. Omruilen heeft geen nut, is een loterij of het wel of niet meer aanwezig is, of minder erg.

Is er iemand hier die andere capaciteiten gesoldeerd heeft of elektrische siliconen kit o.i.d. heeft toegepast en het probleem succesvol opgelost of aanzienlijk minder heeft gekregen? Zou er zelfs mijn garantie voor opofferen, zonder blikken of blozen.

[ Voor 16% gewijzigd door IKON op 03-08-2022 21:33 ]

Verwijderd

MathieuT schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 21:20:
[...]

Die is blijkbaar enkel vindbaar in de app, op de website of op een PS4.

Hier op de website: https://store.playstation...24705_00-FORBIDDENWESTPS4

In de app heb je een 'knop' met "Standard Edition, Uitgebracht op ...". Daar kan je wisselen tussen de PS4 versie, de PS4/PS5 versie en de PS4/PS5 Digital Deluxe Edition.
Vandaar dus, zag m niet in de store. Wel heel vreemd dat je 2 (standaard) versies kunt kopen voor de PS5. Je betaald dan toch onnodig teveel bij die 60€ versie? :S

• MathieuT
Verwijderd schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 21:57:
[...]

Vandaar dus, zag m niet in de store. Wel heel vreemd dat je 2 (standaard) versies kunt kopen voor de PS5. Je betaald dan toch onnodig teveel bij die 60€ versie? :S
Probleem is dat HFW een betalende upgrade was toen de preorders online kwamen (zowel fysiek als digitaal).
Na kritiek is die betalende upgrade teruggedraaid omdat ze vroeger beloofd hadden dat het een gratis upgrade ging zijn.

Natuurlijk hebben de fysieke verkopers dit verzwegen en heeft Sony de PS4 versie goed verstopt op de PlayStation Store. M.a.w. als je het niet weet koop je de duurdere versie op de Store of de duurdere PS5 disc in de winkel.

Op fysiek vlak heb je dubbel voordeel met de PS4 versie, die is zo goed als altijd goedkoper en je kan de game op zowel de PS4 als PS5 spelen, in tegenstelling tot de duurdere PS5 disc :+

Verwijderd

MathieuT schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:07:
[...]

Probleem is dat HFW een betalende upgrade was toen de preorders online kwamen (zowel fysiek als digitaal).
Na kritiek is die betalende upgrade teruggedraaid omdat ze vroeger beloofd hadden dat het een gratis upgrade ging zijn.

Natuurlijk hebben de fysieke verkopers dit verzwegen en heeft Sony de PS4 versie goed verstopt op de PlayStation Store. M.a.w. als je het niet weet koop je de duurdere versie op de Store of de duurdere PS5 disc in de winkel.

Op fysiek vlak heb je dubbel voordeel met de PS4 versie, die is zo goed als altijd goedkoper en je kan de game op zowel de PS4 als PS5 spelen, in tegenstelling tot de duurdere PS5 disc :+
Dat wist ik niet. Thanks, duidelijk nu. :)

Ik heb de PS5 digital aangezien ik de laatste jaren (Xbox) 1 game fysiek heb gekocht. Dan maar wat duurder uit zijn met games. Ben helemaal klaar met al die hoesjes.

Verwijderd

IKON schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 21:32:
Ik heb sinds vrijdag een PS5 en ik moet zeggen dat het gamen indrukwekkend is, maar mijn console heeft zo ontzettend veel coil whine vanuit de PSU. Ik denk de beruchte blauwe capaciteiten. Het is echt verschrikkelijk, ik kan niet eens normaal gamen met het geluid via de luidsprekers. Wordt bijna verplicht een headset op te zetten. Wat onderzoek en navraag bij leverancier levert tevens op dat het HEEL VEEL voor komt en normaal is, tevens niet als defect wordt gezien. Omruilen heeft geen nut, is een loterij of het wel of niet meer aanwezig is, of minder erg.

Is er iemand hier die andere capaciteiten gesoldeerd heeft of elektrische siliconen kit o.i.d. heeft toegepast en het probleem succesvol opgelost of aanzienlijk minder heeft gekregen? Zou er zelfs mijn garantie voor opofferen, zonder blikken of blozen.
Dat klinkt wel heel ernstig. Mijn PS5 heeft ook wel wat coil whine maar met geluid van de games erbij hoor je het niet. Als ik jou was zou ik ‘m mooi ruilen.

Verwijderd

Ik heb hier ooit iemand gehoord die hem omgeruild heeft via Sony. Die heeft nu nergens last van. Dus ik zal toch even bij Sony aankloppen. Kan via de support pagina van PlayStation

• giantgiantus

Je hoort er eindelijk helemaal niet zo heel veel over. Ik zou hem even omruilen.

• IKON
giantgiantus schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:40:
[...]

Je hoort er eindelijk helemaal niet zo heel veel over. Ik zou hem even omruilen.
Hmmm raar dat je dat zegt....:
YouTube: Here's What Your PS5 Should Really Sound Like

Er zijn heel veel posts over coil whine.

• IKON
Verwijderd schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:19:
[...]

Dat klinkt wel heel ernstig. Mijn PS5 heeft ook wel wat coil whine maar met geluid van de games erbij hoor je het niet. Als ik jou was zou ik ‘m mooi ruilen.
YouTube: July 31, 2022

YouTube: PS5 coil whine

Beiden mijn PS5. Lastige is dat het op de telefoon microfoon altijd zachter lijkt dan in het echt. Vooral als ik nog wat met mijn vinger over de telefoon beweeg en hij geluid in achtergrond uitfiltert :P. Maar goed. Dit klinkt wel herkenbaar dan denk ik?

• IKON
Verwijderd schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:22:
[...]

Ik heb hier ooit iemand gehoord die hem omgeruild heeft via Sony. Die heeft nu nergens last van. Dus ik zal toch even bij Sony aankloppen. Kan via de support pagina van PlayStation
Oke, dat zou wel mooi zijn. Heb inderdaad een mailtje gestuurd. Helaas in het Engels, dus ik hoop dat ze (vanuit) NL terug reageren.

Op Reddit zag ik overigens wel dat er iemand was waarbij het nog erger was of dat mensen hun PS terug kregen en het eigenlijk niet veranderd was. Het lijkt dus wel een loterijtje te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door IKON op 04-08-2022 09:03 ]

• giantgiantus
IKON schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:56:
[...]

Hmmm raar dat je dat zegt....:
YouTube: Here's What Your PS5 Should Really Sound Like

Er zijn heel veel posts over coil whine.
Nee niet echt raar. Zeker over coil whine heb je bij elk apparaat altijd heel actieve posts maar in de praktijk zijn dat echt maar een fractie van de apparaten.

Maargoed, ruil dat ding gewoon om en grote kans dat je nergens meer last van hebt

Verwijderd

IKON schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:02:
[...]

Oke, dat zou wel mooi zijn. Heb inderdaad een mailtje gestuurd. Helaas in het Engels, dus ik hoop dat ze (vanuit) NL terug reageren.

Op Reddit zag ik overigens wel dat er iemand was waarbij het nog erger was of dat mensen hun PS terug kregen en het eigenlijk niet veranderd was. Het lijkt dus wel een loterijtje te zijn.
Er is gewoon een NL support pagina waar je de ps5 kan aanmelden:

https://www.playstation.com/nl-nl/support/

Ik denk dat je dan bij het verkeerde loket zit als je in het Engels moest typen.

Wat betreft Reddit, op internet lees je altijd de negatieve verhalen en een stuk minder de positieve. Niemand roept online mijn ps5 maakt geen geluid. Omdat ze tevreden zijn en daarom dit niet op het internet hoeven te verkondigen. Dus het lijkt alsof je er veel van hoort, maar tot nu toe valt het volgens mij echt mee.

Daarnaast hoort niet iedereen die hoge tonen van coil whine, de ene is er ook gevoeliger voor dan de andere.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

thunder8

Het gedonder begint weer.

Verwijderd schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:29:
[...]
Wat betreft Reddit, op internet lees je altijd de negatieve verhalen en een stuk minder de positieve. Niemand roept online mijn ps5 maakt geen geluid. Omdat ze tevreden zijn en daarom dit niet op het internet hoeven te verkondigen. Dus het lijkt alsof je er veel van hoort, maar tot nu toe valt het volgens mij echt mee.

Daarnaast hoort niet iedereen die hoge tonen van coil whine, de ene is er ook gevoeliger voor dan de andere.
Mijn PS5 maakte in het begin ook een heel irritant hoge pitch geluid, waarbij ik ook dacht, hmmm over het geheel wel stiller dan mijn PS4 Pro, maar dat geluid maakt het wel weer erger. Na een week was het helemaal weg en ook nooit weer terug gehoord. Maarja toen ik een kind was, hoorde ik ook vleermuizen, dus mijn bereik is dan ook wat groter dan bij de meeste mensen. Ondanks dat ik een stuk ouder ben en enigszins geluidsdoof, hoor ik in stille omgevingen nog steeds geluiden die anderen niet registreren. Dus inderdaad, waar de een best last van kan hebben, hoort een ander niet eens.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Verwijderd

IKON schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:59:
[...]

YouTube: July 31, 2022

YouTube: PS5 coil whine

Beiden mijn PS5. Lastige is dat het op de telefoon microfoon altijd zachter lijkt dan in het echt. Vooral als ik nog wat met mijn vinger over de telefoon beweeg en hij geluid in achtergrond uitfiltert :P. Maar goed. Dit klinkt wel herkenbaar dan denk ik?
Ik heb exact het zelfde geluid. Maar Sony zelf zegt dat het 'normaal' is. (wat natuurlijk niet wil zeggen dat iedere PS5 het heeft) Online kwam ik ook al veel voorbeelden tegen met hetzelfde geluid. Ik vind het wel prima zo omdat ik het niet hoor in de praktijk(tijdens het gamen) en maar de vraag is wat je terug krijgt aangezien Sony het 'normaal' vind. Maar als het zo zou zijn zoals bij jou, dat je het zelfs tijdens het gamen hoort, zou ik 'm zeker omruilen.
Het is sowieso niet de fan omdat het direct stopt wanneer ik een game afsluit, die hoor ik helemaal niet gelukkig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2022 11:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

Ik heb exact het zelfde geluid. Maar Sony zelf zegt dat het 'normaal' is. (wat natuurlijk niet wil zeggen dat iedere PS5 het heeft) Online kwam ik ook al veel voorbeelden tegen met hetzelfde geluid. Ik vind het wel prima zo omdat ik het niet hoor in de praktijk(tijdens het gamen) en maar de vraag is wat je terug krijgt aangezien Sony het 'normaal' vind. Maar als het zo zou zijn zoals bij jou, dat je het zelfs tijdens het gamen hoort, zou ik 'm zeker omruilen.
Het is sowieso niet de fan omdat het direct stopt wanneer ik een game afsluit, die hoor ik helemaal niet gelukkig.
Volgens mij wordt coil whine door een fabrikant altijd als normaal bestempeld. Zelfde bij videokaarten van de pc, volgens mij valt het nooit onder garantie. Als fabrikanten het wel omruilen is het vooral coulance.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

Volgens mij wordt coil whine door een fabrikant altijd als normaal bestempeld. Zelfde bij videokaarten van de pc, volgens mij valt het nooit onder garantie. Als fabrikanten het wel omruilen is het vooral coulance.
Ja die kans is er gewoon. Ik heb het nog nooit eerder gehad, ook niet bij videokaarten dus het was wel even opmerkelijk bij de PS5.
Gewoon zelf oordelen of je de eventuele coil whine acceptabel vind. Zo lees je ook regelmatig over verschillende fan modellen in de PS5 waarbij er een herrie maker tussen zit. Helemaal niets van dat hier.
Op dat gebied zit de Xbox series X wel top in elkaar, die hoor ik in geen enkel geval.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2025
Het is de bedoeling dat je Astro playsroom uitspeeld of is het puur een tech demo voor de controller

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-01 13:01
G.Scholtens schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:37:
Het is de bedoeling dat je Astro playsroom uitspeeld of is het puur een tech demo voor de controller
Je kan hem uitspelen, het is een erg leuke korte game. Ook leuk om voor platinum te gaan. Die is vrij gemakkelijk.

https://www.powerpyx.com/...oom-trophy-guide-roadmap/

[ Voor 8% gewijzigd door TechFox op 04-08-2022 13:51 ]

G.Scholtens schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:37:
Ik zie het als een erg leuke kleine mario achtige game, kort maar wel leuk, niets dat je verplicht het te spelen natuurlijk als je het niet leuk vind verwijder je het gewoon weer.

Er is ook een erg leuke PSVR game van Astro Bot, die is een stuk groter maar heeft dan weer geen dualsense support.

[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 04-08-2022 13:55 ]

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Ik heb me er zeer mee vermaakt en de eerste avond dat ik de PS5 had, heb ik 'm helemaal uitgespeeld. Een heel erg leuke introductie tot de PS5, als je het mij vraagt.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-01 14:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Verwijderd schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

Het is ook niet de fan. Ik heb destijds mijn launch PS5 (November 2020) open gemaakt en de fan losgekoppeld en een game gestart. Dan hoor je het dus ook.

De reden dat het geaccepteerd wordt, is omdat men niet beter weet. Ik heb zelf ook een launch Series X die geen coil whine heeft. Sowieso heeft de Series X extra isolatie materiaal in de PSU waardoor je het niet hoort. Dan weet je direct dat het dus ook anders kan. Mijn 2e PS5 heeft het echter ook zoals in het filmpje van @IKON Maar hoeveel PS5 bezitters hebben een Series X er naast staan om het te vergelijken?

Het is overigens makkelijk door Sony op te lossen maar dat doen ze niet omdat het gros van de PS5's dit coil whine probleem heeft (dat je het niet hoort, wil niet zeggen dat het er niet is) in meer of mindere mate en ze dan eigenlijk toegeven dat ze te weinig aandacht gegeven hebben aan de isolatie van de PSU en tevens van de huidige bezitters de PS5-en terugkrijgen voor reparatie.

XBL: MRE Inc

• Laurens95
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-08-2022
Vraag en aanbod is niet toestaan op het forum

[ Voor 76% gewijzigd door Chaoss op 04-08-2022 18:14 ]

• G.Scholtens
Zodra ik hdr actief wil zetten, krijg ik de melding dat dit alleen op 1080p kan en geen hogere resolutie.

Tv is een lg 55c7 ivm met een Pioneer versterker
G.Scholtens schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:50:
Zodra ik hdr actief wil zetten, krijg ik de melding dat dit alleen op 1080p kan en geen hogere resolutie.

Tv is een lg 55c7 ivm met een Pioneer versterker
PS5 op Pioneer aangesloten of op de TV (en dan geluid via (e)ARC naar receiver)? HDMI Kabel de juiste HDMI versie?

• G.Scholtens
Kalder schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:53:
[...]

PS5 op Pioneer aangesloten of op de TV (en dan geluid via (e)ARC naar receiver)? HDMI Kabel de juiste HDMI versie?
Ps5 aangesloten met de originele hdmi kabel naar de Pioneer versterker. Met de PS4 Pro nooit last van gehad. Weet niet of het verschil zichtbaar is, maar vind hdr wel toegevoegde waarde.

Versterker is de vsx-832 van Pioneer
G.Scholtens schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:56:
[...]

Ps5 aangesloten met de originele hdmi kabel naar de Pioneer versterker. Met de PS4 Pro nooit last van gehad. Weet niet of het verschil zichtbaar is, maar vind hdr wel toegevoegde waarde.

Versterker is de vsx-832 van Pioneer
Is ook de kabel die van je Pioneer naar je TV loopt minstens een HDMI 2.0?
Of wellicht moet je op de TV (of receiver) nog zoiets als geavanceerd signaal o.i.d. instellen op de HDMI poort (moet ik ook op mijn TV)

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 04-08-2022 18:00 ]

@G.Scholtens test even door PS5 direct op de tv aan te sluiten. Heb je ook 120 hz aangezet?
Pagina: 1 ... 224 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord