giantgiantus schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:02:
[...]
Niet elke man is een opgepompte kerel die begeerd word door elke vrouw in de game.
Johnny Bravo was z'n tijd dan best ver vooruit :9

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:49

Superkiwi

Hoi doei

SD5k schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:54:
[...]
Je maakt de keuze of je in het verhaal het liefste een zoon of een dochter zou hebben
Pfff, slechts twee genders.
Dat is pas transfoob en ontzettend middeleeuws van de ontwikkelaars. Hopelijk passen ze dat bij de remaster van de hermaakte remake nog aan
:+

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 26-07-2022 12:28 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

giantgiantus schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:02:
[...]Het medium wordt wat meer volwassen denk ik. Nu de gamers nog ;)
Hier staat het natuurlijk helemaal los van maar dat terzijde.
Nu heb ik eigenlijk alweer te veel gezegd; dit is niet een discussie die ik hier wil gaan voeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 26-07-2022 12:22 ]

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:25

SD5k

>4&X

Superkiwi schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:16:
[...]

Pfff, slechts twee genders.
Dat is pas transfoob en ontzettend middeleeuws van de ontwikkelaars. Hopelijk passen ze dat bij de remaster van de hermaakte remake nog aan
:+
Scherp! Ik heb wel te doen met de gameontwikkelaars van de toekomst. :o

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:27:
[...]

Geen boeiende games?

Ik neem aan dat je nog niet heb gehoord van de AAA game "The Sheep Quiz" ? :+
Ojee die is helemaal onder de radar gebleven bij mij. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2022 13:25 ]

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 18:51

s0kkie

Cowabunga

Hulleman schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:02:
[...]

TLOU 2 is al LGBTQ proof door Ellie die een relatie met Dina heeft, zij als vrouwenstel een kind opvoeden en Abby die het lichaam heeft van een vent. Dus in deeltje 1 valt best legit wat meer LGBTQ te proppen :P
Ellie en Riley dat zoenen in de Left Behind DLC :+

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Hulleman schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:02:
[...]

TLOU 2 is al LGBTQ proof door Ellie die een relatie met Dina heeft, zij als vrouwenstel een kind opvoeden en Abby die het lichaam heeft van een vent. Dus in deeltje 1 valt best legit wat meer LGBTQ te proppen :P
Abby is gewoon een vrouw maar dat meidje halverwege de game wilde graag een jongetje zijn.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Stray heeft mijn ogen geopend: elk spel moet de optie bieden om als kat te spelen. (8>

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 20:52

DarkSide

theres no place like ::1

FMS schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:27:
Stray heeft mijn ogen geopend: elk spel moet de optie bieden om als kat te spelen. (8>
Assassins Cats
Cats of tsushima
The Last of Cats

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

DarkSide schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:33:
[...]

Assassins Cats
Cats of tsushima
The Last of Cats
the Catinator
Cats of war
Cats 22
Cats cry

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Atreus krijgt concurrentie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_F8YtG_vEuA0GriuKXMoGAvzwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I787riye8zI93B3OxywchTop.jpg?f=fotoalbum_large
Hmmm LHBTIQC 8)
Dat is dan weer racistisch, want het moet dan LHBTIQCD zijn... :D

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Eindelijk weer eens wat PSVR2 nieuws:
We'll share more information soon, including launch date and additional games coming to the platform.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqEOh7fJJU3ou6v3IlP_RTWDiRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KMRhTjzbwU6bmkof9aOjynZ4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door kazuka op 26-07-2022 16:04 ]

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-01 22:41
Mooi nieuws i.v.m. PSVR2 :)

Ik blijf wel hopen op compatibiliteit met PSVR1 games :P

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Als Mice daarin meegaat en Cattlefield Cat Company 2 als remake van BFBC2 uitbrengt ben ik de eerste die hem koopt 8)
Kitty suit aan, spelen als snipurrrrr en andere katten gek maken met mijn laser.

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 26-07-2022 16:43 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Verwijderd

Beeld ik het mij in dat ff7 remake in de tweede slum er net allemaal wat minder goed uit ziet? Ook wat vreemde reacties bij dialogen en dat soort dingen, alsof het begin van de game de meeste aandacht heeft gehad. Zo was cloud heel grof tegen een npc en dan zegt je teamate daarna: voelt goed he aardig zijn tegen mensen?
Iemand anders die dat ook opviel?

Blijft een top game verder hoor. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2022 19:21 ]

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:17:
Beeld ik het mij in dat ff7 remake in de tweede slum er net allemaal wat minder goed uit ziet? Ook wat vreemde reacties bij dialogen en dat soort dingen, alsof het begin van de game de meeste aandacht heeft gehad. Zo was cloud heel grof tegen een npc en dan zegt je teamate daarna: voelt goed he aardig zijn tegen mensen?
Iemand anders die dat ook opviel?
De game is één en al cringe, maar op een manier die nog acceptabel is voor mij :P

Wat betreft graphics, niet de allermooiste game, maar toch best goed gemaakt, al zie je in de omgevingen nog wel vaak zat dat er geen high res textures gebruikt worden.
Het was op de PS4 nog veel erger met veel te laat (of helemaal niet) inladende textures

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Verwijderd

@Kalder Inderdaad de game is cringe op een manier dat het nog steeds leuk blijft haha. Ik ben er achter waarom het er minder uit zag, het licht was anders op dat moment en dat maakte alles wat overbelicht. Dat van textures klopt ja, wat wisselvallig. Maar alsnog vind ik de game er op momenten gewoon heel goed uitzien. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:45:
@Kalder Inderdaad de game is cringe op een manier dat het nog steeds leuk blijft haha. Ik ben er achter waarom het er minder uit zag, het licht was anders op dat moment en dat maakte alles wat overbelicht. Dat van textures klopt ja, wat wisselvallig. Maar alsnog vind ik de game er op momenten gewoon heel goed uitzien. :)
Jazeker, game ziet er ook zeer goed uit hoor, zo is het niet, maar je ziet dat er verbeterpunten zijn, het kan naar mijn mening bijvoorbeeld niet tippen aan de graphics van bijv. TLOU2 of HFW

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het lijkt erop dat de KOTOR remake er niet best voor staat momenteel:

Dacht tijdens de reveal dat dit sowieso wel een 2024/25 game zou worden maar het is nu nog maar de vraag wanneer en of de game nog wel uit gaat komen.

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01-2025
Superkiwi schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:21:
[...]

Als Mice daarin meegaat en Cattlefield Cat Company 2 als remake van BFBC2 uitbrengt ben ik de eerste die hem koopt 8)
Kitty suit aan, spelen als snipurrrrr en andere katten gek maken met mijn laser.
Mice met Cattlefield Cat Company... hahaha _O- _O- _O-

Xbox Live: Springbok NL

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:37
kazuka schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:57:
Het lijkt erop dat de KOTOR remake er niet best voor staat momenteel:
[Twitter]
Dacht tijdens de reveal dat dit sowieso wel een 2024/25 game zou worden maar het is nu nog maar de vraag wanneer en of de game nog wel uit gaat komen.
Oei, hier kijken toch wel heel wat lui naar uit... :-(

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Eidos Montreal-oprichter claimt dat Sony Square Enix wil overnemen

[ Voor 24% gewijzigd door Hulleman op 27-07-2022 16:47 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Geronimous schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:07:
[...]

Oei, hier kijken toch wel heel wat lui naar uit... :-(
Misschien valt de schade uiteindelijk toch mee maar over het algemeen zijn Schreier's bronnen toch erg accuraat.

Blijkbaar helpt Saber Interactive nu mee en krijgen we over een aantal maanden meer nieuws over de PS5 versie. Hoe dan ook, ik denk dat een release nog wel 2-3 jaar weg is.

https://www.pushsquare.co...n-the-next-several-months
The Star Wars: Knights of the Old Republic Remake for PlayStation 5 and PC will have updates to share "in the next several months", it's been confirmed. Speaking during the Q4 Embracer Group report (the owner of developer Aspyr Media), board member Matthew Karch explained how Saber Interactive is also lending a hand with development as the game is "basically" being remade from scratch.

Verwijderd

Hing al heel lang in de lucht. Daarnaast wat schiet je op met een overname? Ze leverde al veel exclusief aan Sony.

Verwijderd

Ben ik iedere side/quest aan het doen die ik tegen kom in ff7 remake, kan ik er 1 niet completen..chapter8 “The gate won’t open”, maar de gate had ik al opengemaakt dus nu kan het niet meer.
Vast nog wel iemand meegemaakt?

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 13:48
Ik heb vandaag in afwachting van mij PS5 een DualSense controller gehaald. Hoewel die super robuust voelt merk ik wel dat van de 4 knoppen rechts de feedback/druk een stuk lager lijkt dan bij oudere controllers. In ieder geval vergeleken met Xbox. Klopt dit? Kan ze relatief gezien makkelijker indrukken.

Daarbij lijkt het alsof de X IETS makkelijker gaat dan de andere drie knoppen. Niet veel, maar lijkt genoeg om merkbaar te zijn. Zijn hier meer berichten over? Verbeeld ik me dingen?

Controller voelt verder erg robuust.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Komende maand is wederom geen slechte als het op de PS Plus games aankomt :)

-Yakuza: Like a Dragon
-Tony Hawk 1 + 2
-Little Nightmares
Bron: Budgetgaming | De PlayStation Plus games van augustus zijn bekend

[ Voor 30% gewijzigd door Superkiwi op 27-07-2022 21:06 ]

Verwijderd

Superkiwi schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:03:
Komende maand is wederom geen slechte als het op de PS Plus games aankomt :)

-Yakuza: Like a Dragon
-Tony Hawk 1 + 2
-Little Nightmares
Bron: https://www.budgetgaming....augustus-zijn-bekend.html
Essential vind ik eigenlijk nog de beste deal. Maandelijks goede games, als je ze claimt dan kan je ze later altijd spelen en een prima prijs. Als mijn premium abonnement afloopt gaat die gewoon over naar Essential.
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:05:
[...]

Essential vind ik eigenlijk nog de beste deal. Maandelijks goede games, als je ze claimt dan kan je ze later altijd spelen en een prima prijs. Als mijn premium abonnement afloopt gaat die gewoon over naar Essential.
Hopelijk blijft de kwaliteit van de games in Essential hoog. Was bang dat dit flink tegen zou gaan vallen na de introductie van de nieuwe abonnementen, maar nu 2 topmaanden achter elkaar.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Recon24
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:46:
[...]

Hing al heel lang in de lucht. Daarnaast wat schiet je op met een overname? Ze leverde al veel exclusief aan Sony.
Uuh volledige controle, meer budget, uitbreiding van studios en devs, toegang tot alle engines en tooling van PlayStation Studios.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:46:
[...]
Recon24 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:44:
[...]
Uuh volledige controle, meer budget, uitbreiding van studios en devs, toegang tot alle engines en tooling van PlayStation Studios.
Wat er van Square Enix resteert is vermoedelijk een typisch Japanse developer/uitgever. Terug naar de roots van het afzonderlijke Square en Enix: het maken van typisch Japanse games voor de Japanse markt en moeilijk toegankelijk zijn voor een internationaal publiek (niet gezegd dat hiervoor geen liefhebbers zijn; maar het blijft een niche) en derhalve nooit in het Engels zullen verschijnen. Dat stelt ze instaat om spellen tegen een relatief lager budget te ontwikkelen waarmee op de Japanse markt genoeg te verdienen valt.
Het afstoten van de in het buitenland gevestigde studio's en internationale IP is een duidelijk terugtrekkende beweging.

Wellicht dat ze nog internationaal nog wat zullen doen met een van de resterende historische en iconische IP franchise(s) van Japanse origine maar dat zal vermoedelijk zeer beperkt zijn. En of deze met een aanzienlijk hoger budget ontwikkeld kunnen worden valt nog te bezien onder meer omdat de big budgetgames te weinig geld in het laatje heeft gebracht en een van de redenen waarom deze IP's verkocht zijn.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

ariekanari schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:02:
[...]

[...]

Wat er van Square Enix resteert is vermoedelijk een typisch Japanse developer/uitgever. Terug naar de roots van het afzonderlijke Square en Enix: het maken van typisch Japanse games voor de Japanse markt en moeilijk toegankelijk zijn voor een internationaal publiek (niet gezegd dat hiervoor geen liefhebbers zijn; maar het blijft een niche) en derhalve nooit in het Engels zullen verschijnen. Dat stelt ze instaat om spellen tegen een relatief lager budget te ontwikkelen waarmee op de Japanse markt genoeg te verdienen valt.
Het afstoten van de in het buitenland gevestigde studio's en internationale IP is een duidelijk terugtrekkende beweging.

Wellicht dat ze nog internationaal nog wat zullen doen met een van de resterende historische en iconische IP franchise(s) van Japanse origine maar dat zal vermoedelijk zeer beperkt zijn. En of deze met een aanzienlijk hoger budget ontwikkeld kunnen worden valt nog te bezien onder meer omdat de big budgetgames te weinig geld in het laatje heeft gebracht en een van de redenen waarom deze IP's verkocht zijn.
FFVII, FFXVI, Dragon Quest 12, Kingdom Hearts 4, Star Ocean, Valkyrie series, Mana serie. Genoeg games met grote bekendheid in het westen, dus nee, dat zal niet beperkt zijn. Daarnaast genoeg kleinere rpgs die ze voor oa de Switch maken.
Volgens mij onderschat je een beetje de populariteit van jrpgs in het westen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Recon24

Afbeeldingslocatie: https://blog.playstation.com/tachyon/2022/07/2c84afce11dc30cb75dc45bb77992bfef491c546-scaled.jpg?fit=1024%2C576&zoom=1.5

[ Voor 40% gewijzigd door Recon24 op 28-07-2022 11:05 ]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Daar gaan heel veel mensen die een monitor gebruiken blij mee zijn. Niet verwacht dat Sony het zou implementeren, dus positief verrast!

• Recon24
kazuka schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:29:
Daar gaan heel veel mensen die een monitor gebruiken blij mee zijn. Niet verwacht dat Sony het zou implementeren, dus positief verrast!
Eigenlijk wel. Het was een kwestie van tijd omdat ze al eerder zeiden dat ze er naar zouden kijken maar dat het geen prio had op de roadmap op dat moment.

Nu Sony een nieuwe brand heeft voor puur pc gaming/eSport was dit ook wel logisch. Toen ze INZone introduceerde, dacht ik al van "1440p support zal dan ook niet lang op zich wachten". Die monitoren ondersteunen die resolutie namelijk ook naast 4K.
Dat is goed nieuws :) en zullen een hoop gamers met monitoren blij mee zijn denk ik.
Nu vraag ik me af heb je voor 1440p/120Hz ook HDMI 2.1 nodig? Mijn TV in de race kamer heeft geen HDMI 2.1 maar wel 120Hz support, werkt momenteel alleen op 1080p, maar zou leuk zijn als dat ook op 1440p zou werken. (TV is wel 4K, alleen 4K/120Hz gaat niet)

• Recon24
Kalder schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:40:
[...]

Dat is goed nieuws :) en zullen een hoop gamers met monitoren blij mee zijn denk ik.
Nu vraag ik me af heb je voor 1440p/120Hz ook HDMI 2.1 nodig? Mijn TV in de race kamer heeft geen HDMI 2.1 maar wel 120Hz support, werkt momenteel alleen op 1080p, maar zou leuk zijn als dat ook op 1440p zou werken. (TV is wel 4K, alleen 4K/120Hz gaat niet)
Er is een "Test 1440p output" optie zoals je ziet op de screenshot.

Verwijderd

Kalder schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:40:
[...]

Alleen als het mogelijk is om 4:2:0 aan te zetten. Weet zo even niet of dat kan op de ps5. Zie ook onderstaand. (Ik vraag mij af of tv's überhaupt 1440P ondersteunen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDriD320nRrygBjOvXmEnJnu7yw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bwdGtgTsNshYhArM0LM3OyVL.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2022 11:45 ]

Recon24 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:39:
[...]

Eigenlijk wel. Het was een kwestie van tijd omdat ze al eerder zeiden dat ze er naar zouden kijken maar dat het geen prio had op de roadmap op dat moment.

Nu Sony een nieuwe brand heeft voor puur pc gaming/eSport was dit ook wel logisch. Toen ze INZone introduceerde, dacht ik al van "1440p support zal dan ook niet lang op zich wachten". Die monitoren ondersteunen die resolutie namelijk ook naast 4K.
Yep dat dacht ik ook al bij de aankondiging van de Inzone spullen, ik begin ook steeds meer te verwachten dat de PSVR2 ook gewoon simpel op de PC aan is te sluiten, zou voor mij een extra reden zijn om hem aan te schaffen.

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:44:
[...]

Alleen als het mogelijk is om 4:2:0 aan te zetten. Weet zo even niet of dat kan op de ps5. Zie ook onderstaand. (Ik vraag mij af of tv's überhaupt 1440P ondersteunen)

[Afbeelding]
Je hebt op de PS5 wel een setting waar ik de naam even niet van weet je die je op 0, -1 of -2 kunt zetten, dat had geloof ik inderdaad invloed op dat 4:2:0 gebeuren
(Ik vraag mij af of tv's überhaupt 1440P ondersteunen)
Geen idee of ze het intern ondersteunen, maar kon op de PC prima 1440p selecteren maar weet dan niet of de PC of de TV de upscaling deed.

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 28-07-2022 11:48 ]

• Recon24
Kalder schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:45:
[...]

Yep dat dacht ik ook al bij de aankondiging van de Inzone spullen, ik begin ook steeds meer te verwachten dat de PSVR2 ook gewoon simpel op de PC aan is te sluiten, zou voor mij een extra reden zijn om hem aan te schaffen.
Ik snap als ze niet direct bij launch support geven voor de PC, maar PlayStation/Sony is op dit moment zo veranderd, dat ze dingen doen die we idd niet direct zouden verwachten van ze. Ik kan begrijpen als ze bij launch en in hun launch window zo veel mogelijk headsets en games willen verkopen aan PS5 eigenaren en niet dat PC gamers die gaan scalpen voor gebruik voor PC. Ik denk dat ze daar wel rekening mee willen houden.

Maar als de PSVR2 officiele ondersteuning krijgt, dan hebben ze naar mijn mening goud in handen. Ik snap dat een heleboel mensen om "wireless" zeuren maar de beste headsets op het moment zijn ook nog bedraad of hebben een optie voor wireless, en dat laatste is gewoon nog niet altijd stabiel. Ik hoop wel dat ze met een Wireless optie komen in de toekomst, maar we zullen zien.

Ik ben ieder geval blij dat ik vorig jaar de Valve Index niet heb aangeschaft.

[ Voor 10% gewijzigd door Recon24 op 28-07-2022 11:53 ]

Recon24 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:49:
[...]

Ik snap als ze niet direct bij launch support geven voor de PC, maar PlayStation/Sony is op dit moment zo veranderd, dat ze dingen doen die we idd niet direct zouden verwachten van ze. Ik kan begrijpen als ze bij launch en in hun launch window zo veel mogelijk headsets en games willen verkopen aan PS5 eigenaren en niet dat PC gamers die gaan scalpen voor gebruik voor PC. Ik denk dat ze daar wel rekening mee willen houden.

Maar als de PSVR2 officiele ondersteuning krijgt, dan hebben ze naar mijn mening goud in handen. Ik snap dat een heleboel mensen om "wireless" zeuren maar de beste headsets op het moment zijn ook nog bedraad of hebben een optie voor wireless, en dat laatste is gewoon nog niet altijd stabiel. Ik hoop wel dat ze met een Wireless optie komen in de toekomst, maar we zullen zien.

Ik ben ieder geval blij dat ik vorig jaar de Valve Index niet heb aangeschaft.
Mwoah ik zie dat hun PC strategie toch echt nog gefocust is op PS. Oftewel de games die naar PC komen zijn toch vooral games waar ze amper nog op verdienen op PS en verwachten weinig klanten te kunnen trekken. Ik zie PC support voor PSVR2 pas komen als de PS markt verzadigd is. Veel van de ondersteuning zal initieel vooral uit de community komen

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Mooi inderdaad voor de mensen met een 1440P scherm. Hopelijk ook met VRR.

• Recon24
cold_as_ijs schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:16:
[...]

Mwoah ik zie dat hun PC strategie toch echt nog gefocust is op PS. Oftewel de games die naar PC komen zijn toch vooral games waar ze amper nog op verdienen op PS en verwachten weinig klanten te kunnen trekken. Ik zie PC support voor PSVR2 pas komen als de PS markt verzadigd is. Veel van de ondersteuning zal initieel vooral uit de community komen
Met Inzone laten ze duidelijk zien dat ze beide markten ondersteunen en zeker niet volledige focus op PS. Hardware wat nu is uitgebracht is echt gericht op eSport. Ze willen hiermee ook de dedicated pc gamers mee aantrekken namelijk.
Recon24 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:25:
[...]

Met Inzone laten ze duidelijk zien dat ze beide markten ondersteunen en zeker niet volledige focus op PS. Hardware wat nu is uitgebracht is echt gericht op eSport. Ze willen hiermee ook de dedicated pc gamers mee aantrekken namelijk.
Maar ook die markt gaat niet ten koste van de PS markt! Sterker nog, die producten werken ook prima op de PS. Door support voor PC uit te brengen voor PSVR2 betekent dat ze inkomsten mislopen van game verkopen en services.
Game verkopen kunnen ze alleen compenseren door de PSVR games ook te porten naar PC, wat extra kosten betekent voor nog steeds een niche markt. Plus klanten kunnen prima voor games van de concurrent kiezen.
Streaming is helemaal ruk op VR, omdat extra inputlag voor extra misselijkheid gaat zorgen.
Ik zie het dus persoonlijk niet gebeuren
Mooi die 1440p ondersteuning. Zou mooi zijn als 1440p ondersteuning met 120hz en HDR dan mogelijk wordt voor de HDMI 2.0b gebruikers. Chroma 4:2:0 zou prima moeten zijn.

Ben ook benieuwd of je de PS5 kan 'dwingen' om intern in 1440p te renderen als je de 1440p output selecteert, ook al rendert de PS5 de game normaliter op een hogere resolutie. Kan in bepaalde gevallen de performance verbeteren.

Benieuwd naar de video's van Digital Foundry hierover :9

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 28-07-2022 13:49 ]

FMS schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:17:
Mooi inderdaad voor de mensen met een 1440P scherm. Hopelijk ook met VRR.
VRR werkt niet met 1440p heeft Sony bevestigd :')

[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 28-07-2022 13:48 ]

Verwijderd

Hulleman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:47:
Mooi die 1440p ondersteuning. Zou mooi zijn als 1440p ondersteuning met 120hz en HDR dan mogelijk wordt voor de HDMI 2.0b gebruikers. Chroma 4:2:0 zou prima moeten zijn.

Ben ook benieuwd of je de PS5 kan 'dwingen' om intern in 1440p te renderen als je de 1440p output selecteert, ook al rendert de PS5 de game normaliter op een hogere resolutie. Kan in bepaalde gevallen de performance verbeteren.
Bij de ps3 werkte dat wel zo. Er zijn games op de ps3 die op 1080P draaien en een slechte framerate hebben. Er is geen switch in de game naar 720P, als je de ps3 forceert op 720P en geheel 1080P uitschakelt rendert de game op 720P met een betere framerate. Het zal mij niet verbazen als dit straks ook op de ps5 zo gaat werken.

Is ook hier naar voren gekomen:

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

cold_as_ijs schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:45:
[...]

Game verkopen kunnen ze alleen compenseren door de PSVR games ook te porten naar PC, wat extra kosten betekent voor nog steeds een niche markt. Plus klanten kunnen prima voor games van de concurrent kiezen.
Streaming is helemaal ruk op VR, omdat extra inputlag voor extra misselijkheid gaat zorgen.
Ik zie het dus persoonlijk niet gebeuren
Maar dat is wel een beetje het kip en ei verhaal. Ik zie het precies andersom :P Juist omdat de VR markt nog steeds niche is wil je een zo groot mogelijke afzetmarkt. Als je het beperkt houd tot enkel de PS5 heb je een veel kleinere user base.

Zeker met de de huidige focus om hun first party games ook naar de PC te brengen en de uitstekende verkoopcijfers die dat tot dusver teweegbrengt zouden ze hetzelfde kunnen doen met bijvoorbeeld de Horizon VR game. En als ze slim zijn werken ze samen met bijvoorbeeld Valve om een Half Life Alyx naar de PS5 te brengen. Dat lijkt mij een win-win voor alle partijen.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:50:
[...]

Bij de ps3 werkte dat wel zo. Er zijn geen games op de ps3 die op 1080P draaien en een slechte framerate hebben. Er is geen switch in de game naar 720P, als je de ps3 forceert op 720P en geheel 1080P uitschakelt rendert de game op 720P met een betere framerate. Het zal mij niet verbazen als dit straks ook op de ps5 zo gaat werken.

Is ook hier naar voren gekomen:

[YouTube: DF Retro: PlayStation 3 - The 1080p Dream Part 3 - 2010-2012 - Full HD Gaming Tested On The Triple!]
Ik hoop het niet.

Ik zit er niet op te wachten dat ik per game mijn system settings mag gaan wijzigen. Ik ben juist blij dat het irritante grapje van o.a. de PS3 langzaam is gestorven in ruil voor gewoon ingame instellingen die geen impact hebben op andere games die ik speel.

Verwijderd

Caayn schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:53:
[...]
Ik hoop het niet.

Ik zit er niet op te wachten dat ik per game mijn system settings mag gaan wijzigen. Ik ben juist blij dat het irritante grapje van o.a. de PS3 langzaam is gestorven in ruil voor gewoon ingame instellingen die geen impact hebben op andere games die ik speel.
Er is van beide wat te zeggen. Ik hoop vooral niet dat er straks weer games zijn die alleen een 30fps modus krijgen en geen andere opties.
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:55:
[...]
Er is van beide wat te zeggen. Ik hoop vooral niet dat er straks weer games zijn die alleen een 30fps modus krijgen en geen andere opties.
Vooral dit. Dat gaat op den duur komen. 4K boeit me niet. Ik wil liever 60fps op een veel lagere resolutie. 1440p is een mooie sweetspot. In feite is dat natuurlijk de performance mode in veel games.

Als games op 30fps worden gelocked, heeft die, eventueel, lagere resolutie van 1440p forceren niet zoveel zin.

• Caayn
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:55:
[...]

Er is in mijn optiek niks te zeggen voor verborgen instellingen die enkel door system settings worden aangestuurd. Het is een achterhaald iets, imo, omdat het destijds vreemd was om de console gebruiker dergelijke opties aan te bieden. Het concept zoals wij dat nu kennen met bijvoorbeeld performance en quality modes die ingame instelbaar zijn bestond niet op consoles. (Mogelijk een exoot uitgezonderd)

Het gaat hier om de manier waarop bepaalde render instellingen worden aangestuurd, of dat vanuit een ingame toggle/instelling wordt gedaan of vanuit een systeem instelling maakt qua ontwikkel niet veel uitmaken. De developer moet de verschillende render instellingen hoe dan ook inbouwen.

Een developer kan er nog steeds prima voor kiezen om de intiele instellingen te baseren op wat de system settings zijn. Maar daarna moet het, imo, gewoon instelbaar zijn in de game zelf. Op Xbox erger ik mij er bijvoorbeeld aan dat HDR niet ingame instelbaar zoals op PlayStation wel het geval is maar enkel op systeem niveau. Super onhandig omdat de HDR implementatie niet overal even goed uit de verf komt.

Het enige wat ik zou begrijpen is als het systeem daadwerkelijk een override uitvoert zoals bijvoorbeeld gedaan wordt met BC games op Xbox, maar ook dan moet het per game instelbaar zijn en niet fixed systeem breedt voor alle titels.

*Buiten opties die niet logisch zijn zoals HDR als dat uit staat in de system settings.

[ Voor 16% gewijzigd door Caayn op 28-07-2022 14:15 ]

• Recon24
Cool!

Ik mis de woorden 'for HDMI 2.0 users' aan het einde van de zin. O-)

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-01 22:03
Heel mooi die 1440p support, was een beetje klaar met mijn 4K/60hz als tweede monitor puur voor PS5 gebruik, dus deze recent weer omgeswitched naar een 1440p/144hz monitor, zelfde als mijn main monitor. PS5 zet hem dan op 4K en downscaled naar 1440p. Native 1440p met misschien een wat hogere framerate zou top zijn! 1080p 120hz ook geprobeerd maar die upscaled 1080p is vreselijk.

Verwijderd

Hulleman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:12:
[...]

Cool!

In de handleiding van mijn tv staat alleen 1080p/120 en 4k/60. Geen 1440p support.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:56
Hulleman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:12:
[...]

Cool!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Verwijderd

Hulleman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:58:
[...]

Vooral dit. Dat gaat op den duur komen. 4K boeit me niet. Ik wil liever 60fps op een veel lagere resolutie. 1440p is een mooie sweetspot. In feite is dat natuurlijk de performance mode in veel games.

Als games op 30fps worden gelocked, heeft die, eventueel, lagere resolutie van 1440p forceren niet zoveel zin.
Ik hoop echt dat die opties blijven inderdaad. 60fps1440p verkies ik altijd boven 4k30. Ook wat minder schaduw of geen Ray tracing, ik vind het allemaal prima maar blijf van onze 60fps af. Anders gooi ik mijn oude consoles op de snelweg, dat zal ze leren!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2022 14:26 ]

_/-\o_

Wellicht werken dan de Fidelity 40fps modi van R&C Rift apart en Horizon Forbidden West dan ook eindelijk op HDMI 2.0 apparatuur. 40fps speelt al een heel stuk beter dan 30fps

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 28-07-2022 14:27 ]

• Caayn
  • Niet online
Hulleman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:27:
[...]

_/-\o_

Wellicht werken dan de Fidelity 40fps modi van R&C Rift apart en Horizon Forbidden West dan ook eindelijk op HDMI 2.0 apparatuur. 40fps speelt al een heel stuk beter dan 30fps
Werkt dat niet nu al in combinatie met 1080p@120Hz?
Caayn schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:30:
[...]
Werkt dat niet nu al in combinatie met 1080p@120Hz?
1080p is weinig 'fidelity' aan op een 4K scherm ;) De performance mode ziet er dan beter uit, omdat die op een veel hogere resolutie rendert. Daarnaast is dat ook nog eens 60fps ipv 40fps.

Mijn PS5 schakelt HDR ook uit als ik naar een 120hz modus overschakel, dat vind ik het grootste probleem. Hopelijk kan dat nu met die 1440p output wel. Heeft chroma sub sampling nog iets te maken met HDR? 1440p120 werkt alleen met chroma 4:2:0. De PS4 renderde HDR altijd in 4:2:2 namelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Hulleman op 28-07-2022 14:38 ]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

In de beta worden de PSVR2 controllers ook al ondersteund, dat is al best vroeg. Misschien optimistisch maar met de eerdere aankondiging dat we binnenkort een release date krijgen voor de PSVR2 zou het een gekke gedachte zijn dat we er deze feestdagen al mee aan de slag kunnen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lr40WpcMIvUjJgrjyiIfWdntYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FhW6j657Wy90G6Dv53h5iytd.jpg?f=fotoalbum_large

• Caayn
  • Niet online
Hulleman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:36:
[...]

1080p is weinig 'fidelity' aan op een 4K scherm ;)
Touché :)
Mijn PS5 schakelt HDR ook uit als ik naar een 120hz modus overschakel, dat vind ik het grootste probleem. Hopelijk kan dat nu met die 1440p output wel. Heeft chroma sub sampling nog iets te maken met HDR? 1440p120 werkt alleen met chroma 4:2:0. De PS4 renderde HDR altijd in 4:2:2 namelijk.
In principe staan HDR en chroma subsampling los van elkaar. Chroma subsampling wordt doorgaans gebruikt om bandbreedte/opslag te besparen. Vooral op HDMI 2.0 is dit een ding omdat de bandbreedte die HDR (10bit kleur) incombinatie met resolutie/refreshrate nodig heeft vaakt chroma subsampling vereist om binnen de HDMI 2.0 spec te blijven.

HDMI 2.1 heeft voldoende bandbreedte om 4K@120Hz met zelfs 12bit HDR/Dolby Vision met 4:4:4 chroma subsampling (al is het technischer correct om dan "zonder" te noemen). Maar HDMI 2.0 zou voldoende bandbreedte moeten om 1080p@120 met 10 of 1440p@60Hz met 10bit zonder chroma subsampling te verwerken, pas voor 1440p@120 met 10bit moet je chroma 4:2:0 gebruiken om binnen de bandbreedte van HDMI 2.0 te blijven.

Edit: De HDMI org heeft een mooi overzichtje gemaakt met mogelijke resolutie+refreshrate+kleur+chroma combinaties voor iedere HDMI spec: https://www.hdmi.org/down...data-rate-tables-2021.pdf (Ultra = 2.1, Premium = 2.0, High Speed = 1.3-1.4, Standard = <1.3)

[ Voor 21% gewijzigd door Caayn op 28-07-2022 14:58 ]

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:44:
[...]
(Ik vraag mij af of tv's überhaupt 1440P ondersteunen)
Goede vraag eigenlijk. Mijn LG OLED C7 niet volgens Rtings. De LG OLED C2 ondersteunt wel 1440p @ 60hz en @ 120hz

• Recon24

Afbeeldingslocatie: https://blog.playstation.com/tachyon/2022/07/bf71d8ce39d4fc6cba7da4e03bd7617038dc3a04.jpg?resize=1088%2C612&crop_strategy=smart&zoom=1.5

[ Voor 43% gewijzigd door Recon24 op 28-07-2022 17:22 ]

Hulleman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:59:
[...]

Goede vraag eigenlijk. Mijn LG OLED C7 niet volgens Rtings. De LG OLED C2 ondersteunt wel 1440p @ 60hz en @ 120hz
Maar die upscalen het dan 4k, iets wat je eigenlijk niet wil

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:19
Raem schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:45:
[...]

Pfoe, €120,-. Best prijzig.
Ding werkt wel echt geweldig. Werkt overigens voor alles met controller, dus ook xcloud, geforce now alle iOS games etc.

Heb overigens momenteel een Odin pro voor game streaming vanaf m’n PlayStation. Gebruik echt nooit meer de tv voor gamen.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:26
En ik ben juist het tegenovergestelde, game juist liefst niet in de handheld mode, maar heb wel de Razer Kishi controller voor de keer dat ik het wel gebruik.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Recon24
Ik ben alleen bang dat zodra Apple de overstap doet naar USBC, dat je hier ook niks meer aan hebt.

De iPhone 14 zal nog wel lightning hebben, maar daarna?

[ Voor 23% gewijzigd door Recon24 op 28-07-2022 20:20 ]

Recon24 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:19:
Ik ben alleen bang dat zodra Apple de overstap doet naar USBC, dat je hier ook niks meer aan hebt.

De iPhone 14 zal nog wel lightning hebben, maar daarna?
Ik wil dit jaar mijn iphone 7 vervangen met een iphone 14. Lightning poort geeft wat strubbelingen af en toe en merk dat het geheugen te beperkt is. Maar anyway, ik gebruik mijn telefoon misschien dan iets langer dan standaard. Maar een jaar of 4-5 is toch wel redelijk normaal onderhand. Dus het feit dat het nu met lightning port is, is dus niet zo’n ramp. Volgend jaar brengen ze gewoon een usb-c variant op de markt en is iedereen blij
cold_as_ijs schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:12:
[...]

Maar die upscalen het dan 4k, iets wat je eigenlijk niet wil
Snap je punt, maar dat wil je wel. Alles onder de 4K op een 4K scherm resulteert anders in een niet volledig gevuld scherm. Je tv schaalt altijd naar 4K ongeacht de resolutie die ontvangen wordt.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53
Heb een nieuwe HDMI 2.1 kabel nodig om m'n tv met de PS5 te verbinden. Zie ze op een populaire kabelsite voor 15 euro tot 27 euro voor een meter.

Het is vast al vaker voorbij gekomen, maar is er een reden om voor de dure te gaan?

• Darkest Star
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:51:
[...]

Haha scheelt weer toch.

Two Point Campus is de enige die mij boeit daar wacht ik al een tijdje op. Zit in Gamepass dus dat scheelt weer voor wie dat ook heeft. Er lijkt verder niets boeiends uit te komen wat fijn is want ik heb nog een flinke backlog op de PS5. :9
Ik zit nu in FF7 Remake Intergrade. Sowieso een fantastische game natuurlijk maar ook nog eens leuk na een paar open-world games om nu iets te spelen waar je minder kanten op kunt.
Sinds de PS5 in huis is heb ik enkel gebrek aan tijd ipv gebrek aan goede games. :P
Heb je wat tips? Ik krijg morgen m’n ps5 binnen en heb al een xbx staan. Wat zijn de games op ps5 die absoluut aan te raden zijn?

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:13
yinx84 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:53:
Heb een nieuwe HDMI 2.1 kabel nodig om m'n tv met de PS5 te verbinden. Zie ze op een populaire kabelsite voor 15 euro tot 27 euro voor een meter.

Het is vast al vaker voorbij gekomen, maar is er een reden om voor de dure te gaan?
Nope, ik heb ze 2 jaar terug bij onlinekabelshop besteld. Waren toen nog geen 10 euro voor 2m.
Nu ietsje duurder
https://www.onlinekabelsh...8k-60hz-hdr-zwart-2-meter

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:13
Darkest Star schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 04:00:
[...]

Heb je wat tips? Ik krijg morgen m’n ps5 binnen en heb al een xbx staan. Wat zijn de games op ps5 die absoluut aan te raden zijn?
Je zou eens kunnen beginnen met PlayStation exclusives uit de gratis PS Plus collectie: https://www.ign.com/wikis...ayStation_Plus_Collection

• Norbert78
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-08-2022
[...]

GTA mag natuurlijk op geen enkele console worden vergeten haha

Wellicht Horizon Forbidden West?

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01 06:27
Is gereserveerd, zo dat ging snel 7(8)7

[ Voor 94% gewijzigd door Khaelos op 29-07-2022 09:27 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:23
Khaelos schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:09:
Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een PS5, ik kan er één bestellen bij Coolblue.
Overnemen Uiteraard tegen dezelfde prijs die ik betaal.
[Afbeelding]
Prijs is 539.98€
@Enver595 denk ik wel dat die geintereseerd is

Maar dit hoort volgens mij eerder in [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Verwijderd

[...]

R&C Drift Apart, Stray, Returnal.

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01 06:27
Sir_Lion schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:26:
[...]

@Enver595 denk ik wel dat die geintereseerd is

Maar dit hoort volgens mij eerder in [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Klopt maar dat topic is locked dus vandaar dat ik hem hier heb gepost

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Sir_Lion
Khaelos schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:27:
[...]

Dan is dat nog de oude link in de red bar.

Deze dan: Enver595 in "[PS5] Beschikbaarheid en levertijden"

Verwijderd

Khaelos schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:27:
[...]

Hij is gelocked voor quickreply. Je moet rechtsonderin op de knop "reageer" klikken.

• Sir_Lion
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:29:
[...]

Hij is gelocked voor quickreply. Je moet rechtsonderin op de knop "reageer" klikken.
Ofwel blauwe knop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLwrgL_f6ZeRg-Zhr7A-ib-pVGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gkIZGDgLk0xl0oFklLIHGltB.png?f=fotoalbum_large

• Caayn
  • Niet online
[...]

Geef de vooraf geïnstalleerd Astro's Playroom een kans ;)

Verwijderd

[...]

Leuk je krijgt ‘m vandaag/morgen. Blijft genieten een nieuwe console uitpakken, waarschijnlijk is dat nog steeds zo wanneer we 80 zijn. ;)
Ik heb de PS5 ook pas sinds een maand ongeveer dus heb nog niet heel veel gespeeld. Afhankelijk van wat je voorkeur is kan ik iig Ghost of Tsushima, FF7 remake intergrade en Uncharted Legacy of Thieves aan raden. De eerste 2 staan in Plus Extra/Premium. Maar er is zoveel meer en er zijn meer ervaren bezitters in dit topic.
En zoals @Caayn al aangeeft, zeker Astro proberen. Ik vind het een geweldige game. Perfect om als eerst mee te beginnen. Duurt niet te lang en staat standaard al geïnstalleerd.
Mijn grote tip zou zijn, activeer PS Plus Extra en leef je uit. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2022 09:47 ]

Hulleman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:22:
[...]

Snap je punt, maar dat wil je wel. Alles onder de 4K op een 4K scherm resulteert anders in een niet volledig gevuld scherm. Je tv schaalt altijd naar 4K ongeacht de resolutie die ontvangen wordt.
Dat is nou net het punt. Je hebt dan wel een goede upscaler nodig in de TV. Nu schijnt die van de LG best goed te zijn, maar dat zal niet voor alle TV merken zo zijn. Ik lees hoe dan ook wisselende commentaren over LG qua 1440p upscaling, veel positieve berichten maar ook verschillende negatieve reacties over de kwaliteit. Let wel dit zijn mensen die PC signaal upscalen, dus native gerenderd op 1440p. Op de PS5 gaat dit vermoedelijk niet het geval zijn. Of de game wordt op een lagere resolutie gerendered en dan ge-upscaled naar 1440p, waardoor je in potentie een framerate boost kan verwachten. Dit gaat ten koste van de kwaliteit aangezien je het signaal 2x upscaled. Andere optie is dat ze hetzelfde basis signaal als voor 4k en dit up/downscalen naar 1440p. Geen framerate boost en op 4k scherm gelijkwaardig of misschien iets minder resultaat omdat de tv upscaler mogelijk niet zo goed is als die van de PS5. Ik vermoed dat de laatste optie vooral wordt toegepast omdat je hier de aanpassing alleen hoeft te doen op console niveau en dus niet in de game engines, die moeten namelijk andere resoluties gaan renderen dan voorheen.

Dus persoonlijk zie ik weinig voordeel voor 1440p op 4k schermen. At best heb je hogere framerate ten koste van kwaliteit.

• Recon24
cold_as_ijs schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:01:
[...]

Dat is nou net het punt. Je hebt dan wel een goede upscaler nodig in de TV. Nu schijnt die van de LG best goed te zijn, maar dat zal niet voor alle TV merken zo zijn. Ik lees hoe dan ook wisselende commentaren over LG qua 1440p upscaling, veel positieve berichten maar ook verschillende negatieve reacties over de kwaliteit. Let wel dit zijn mensen die PC signaal upscalen, dus native gerenderd op 1440p. Op de PS5 gaat dit vermoedelijk niet het geval zijn. Of de game wordt op een lagere resolutie gerendered en dan ge-upscaled naar 1440p, waardoor je in potentie een framerate boost kan verwachten. Dit gaat ten koste van de kwaliteit aangezien je het signaal 2x upscaled. Andere optie is dat ze hetzelfde basis signaal als voor 4k en dit up/downscalen naar 1440p. Geen framerate boost en op 4k scherm gelijkwaardig of misschien iets minder resultaat omdat de tv upscaler mogelijk niet zo goed is als die van de PS5. Ik vermoed dat de laatste optie vooral wordt toegepast omdat je hier de aanpassing alleen hoeft te doen op console niveau en dus niet in de game engines, die moeten namelijk andere resoluties gaan renderen dan voorheen.

Dus persoonlijk zie ik weinig voordeel voor 1440p op 4k schermen. At best heb je hogere framerate ten koste van kwaliteit.
Klopt alleen leuk om te testen voor DF en HDTVTest, maar om nou je PS5 op 1440p Output te zetten heeft geen enkele meerwaarde op je 4K tv. Ik heb hem nog niet getest op 1440p om te kijken hoe het beeld kwaliteit eruit ziet (zal ik vanavond even doen). Maar het enige wat hij zal doen is een hogere render resolutie downsampelen naar 1440p op je 4K scherm.

Dit allemaal is puur bedoelt voor 1440p native monitoren.

• Darkest Star
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:44:
[...]

Leuk je krijgt ‘m vandaag/morgen. Blijft genieten een nieuwe console uitpakken, waarschijnlijk is dat nog steeds zo wanneer we 80 zijn. ;)
Ik heb de PS5 ook pas sinds een maand ongeveer dus heb nog niet heel veel gespeeld. Afhankelijk van wat je voorkeur is kan ik iig Ghost of Tsushima, FF7 remake intergrade en Uncharted Legacy of Thieves aan raden. De eerste 2 staan in Plus Extra/Premium. Maar er is zoveel meer en er zijn meer ervaren bezitters in dit topic.
En zoals @Caayn al aangeeft, zeker Astro proberen. Ik vind het een geweldige game. Perfect om als eerst mee te beginnen. Duurt niet te lang en staat standaard al geïnstalleerd.
Mijn grote tip zou zijn, activeer PS Plus Extra en leef je uit. :)
Dank! Mijn vrouw ziet het nut niet van 2 consoles dus moet haar (en mezelf) een beetje overtuigen.

Ik dacht eerder gewoon de ‘essential’ te heropstarten (had de oude plus) maar ik wist niet dat er extra content zat bij de ‘extra’. Dan neem ik die.
Heb in ieder geval goeie tips voor gekregen, dank daarvoor allemaal

Verwijderd

Darkest Star schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:52:
[...]

Dank! Mijn vrouw ziet het nut niet van 2 consoles dus moet haar (en mezelf) een beetje overtuigen.
Vergeet Stray niet. Die doet het ook best goed bij vrouwen. 8) Staat ook in Extra.

Verwijderd

Voor iedereen die hier geïnteresseerd in is.
De Financial Results van Sony/Playstation van Q1 2022

https://www.sony.com/en/S...n/er/pdf/22q1_sonypre.pdf

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:04:
Voor iedereen die hier geïnteresseerd in is.
De Financial Results van Sony/Playstation van Q1 2022

https://www.sony.com/en/S...n/er/pdf/22q1_sonypre.pdf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7d7Tmg4UczimxcFDeMW15JCbYIY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eV57revyoclVwrMfurqS9KVe.png?f=fotoalbum_large

Enige interessante slide vond ik. De meeste kosten zijn ze dus kwijt aan uitbreiding van bestaande studios en acquisities, met name Bungie.

Benieuwd of de beschikbaarheid van de PS5 echt flink gaat toenemen de tweede helft van dit jaar, zoals ze zelf hadden aangekondigd eerder dit jaar. Gisteren was de PS5 te bestellen via Sony Direct in Noord-Amerika en die was deze keer meerdere uren beschikbaar ipv na de gebruikelijke 5 minuten uitverkocht te zijn. Dat zijn positieve signalen.

• Darkest Star
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:00:
[...]

Vergeet Stray niet. Die doet het ook best goed bij vrouwen. 8) Staat ook in Extra.
Ow dat zal dr vast over de Streep helpen! _/-\o_
Is er ergens een overzicht welke games er bij ‘extra’ in zitten? Ow heb al wat gevonden

[ Voor 4% gewijzigd door Darkest Star op 29-07-2022 12:51 ]

kazuka schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:43:
[...]

[Afbeelding]

Enige interessante slide vond ik. De meeste kosten zijn ze dus kwijt aan uitbreiding van bestaande studios en acquisities, met name Bungie.

Benieuwd of de beschikbaarheid van de PS5 echt flink gaat toenemen de tweede helft van dit jaar, zoals ze zelf hadden aangekondigd eerder dit jaar. Gisteren was de PS5 te bestellen via Sony Direct in Noord-Amerika en die was deze keer meerdere uren beschikbaar ipv na de gebruikelijke 5 minuten uitverkocht te zijn. Dat zijn positieve signalen.
Beter kwartaal dan de concurrent, die zag een daling van 7% omzet op hun xbox divisie, terwijl Sony op 1.8% zit.
Pagina: 1 ... 223 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord