Activision, 2K en EA doen dit ook.FrankoNL schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:17:
[...]
Als dat het geval is, dan is het wel opvallend dat ze nagenoeg de enige uitgever zijn die de prijs omhoog gooien.
Verwijderd
En, wat veel mensen niet beseffen is dat het eenmaal veel duurder kost dezer dagen om een game te developen.
Dan heb ik het niet alleen over de simpele dingen zoals computers, programma's, manuren en dergelijke die geupgrade moeten worden zodra er een nieuwe console op de markt komt.
Maar ook gewoon simpelweg over de rekeningen.
Als ik erg intensief bezig ben met mijn GPU's, de energie dat dat slurpt is... niet... normaal.
Stel je dan voor dat tientallen/honderden mensen die daarmee bezig zijn, of ergens anders mee bezig zijn.
Of, lonen die ook steeds meer omhoog gaan in de westerse wereld.
Of, het materiaal wat ook voor developers steeds duurder word (ook developers hebben last van scalpers.)
Het moet allemaal ergens vandaan komen, niet?
Soms heb ik echt het idee dat mensen denken dat iets magisch uit het niets ontstaat.
Nou zeg ik niet dat er geen marge voor winst bij zit, natuurlijk is dat wel het geval.
Zoals met elk bedrijf in de wereld wil je winst maken, toch?
Maar, de winst % zal voor de meeste developers echt niet groter zijn dan tijdens de PS4 of PS3 generatie.
Dan heb ik het niet alleen over de simpele dingen zoals computers, programma's, manuren en dergelijke die geupgrade moeten worden zodra er een nieuwe console op de markt komt.
Als ik erg intensief bezig ben met mijn GPU's, de energie dat dat slurpt is... niet... normaal.
Stel je dan voor dat tientallen/honderden mensen die daarmee bezig zijn, of ergens anders mee bezig zijn.
Of, het materiaal wat ook voor developers steeds duurder word (ook developers hebben last van scalpers.)
Soms heb ik echt het idee dat mensen denken dat iets magisch uit het niets ontstaat.
Nou zeg ik niet dat er geen marge voor winst bij zit, natuurlijk is dat wel het geval.
Maar, de winst % zal voor de meeste developers echt niet groter zijn dan tijdens de PS4 of PS3 generatie.
Verwijderd
Precies dit. Je ziet overal dat prijzen geïndexeerd worden. Ziggo abonnementen, dierentuin/pretpark kaartjes (vergelijk de prijs van de Efteling eens met 10 jaar geleden), voedsel wat nu duurder wordt door de oorlog in Oekraïne etc. En bij games accepteren mensen het niet. (Mensen klagen trouwens ook vaak genoeg over de prijsverhoging van andere producten daar niet van)Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:42:
En, wat veel mensen niet beseffen is dat het eenmaal veel duurder kost dezer dagen om een game te developen.
Die games zijn in de store toch gewoon 69? Behalve 2k dan.
Verwijderd
Modern Warfare 2 is bij mij 79,99 euro in de store, net zoals FIFA 23.FrankoNL schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:07:
[...]
Die games zijn in de store toch gewoon 69? Behalve 2k dan.
79 euro voor een reskin van fifa 20 is nog ergerVerwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:10:
[...]
Modern Warfare 2 is bij mij 79,99 euro in de store, net zoals FIFA 23.
[Afbeelding]
Verwijderd
Hahaha zeker waar ;-)FrankoNL schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:28:
[...]
79 euro voor een reskin van fifa 20 is nog erger
Maar daarom heb ik bewust de ps5 console met disc gekocht. Je ziet nu al dat TLOU al voor 69 euro in de winkels te krijgen is. Disc is vooralsnog bij nieuwe games goedkoper.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2022 21:33 ]
Verwijderd
Misschien is het een kwestie van wennen maar 79€ voelt voor mij als een grens voor een game. Tenzij we het over een hele goede game hebben. Als voorbeeld, Elden Ring of fifa.. lijkt me wel duidelijk welke 79€ waard is.
Iets anders: Ik heb FF7 remake voor het eerst gespeeld. Wat een ervaring zeg. al helemaal omdat ik het origineel ook gespeeld heb. Die grafische sprong en dan al die muziek weer horen. Genieten hoor.
Iets anders: Ik heb FF7 remake voor het eerst gespeeld. Wat een ervaring zeg. al helemaal omdat ik het origineel ook gespeeld heb. Die grafische sprong en dan al die muziek weer horen. Genieten hoor.
Joh, we betaalden 169,- gulden voor donkey kong country op de snes. 79,- 25 jaar later kunnen we moeilijk duur vinden.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:03:
Misschien is het een kwestie van wennen maar 79€ voelt voor mij als een grens voor een game. Tenzij we het over een hele goede game hebben. Als voorbeeld, Elden Ring of fifa.. lijkt me wel duidelijk welke 79€ waard is.![]()
Verwijderd
Cartridges waren ook duur, PS games waren alweer goedkoper.(135 ofzo?) En dan had je ook nog de Super FX chips in sommige SNES games. Downloaden van games zou ook nog eens het voordeel hebben dat de prijs lager zou worden.giantgiantus schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:39:
[...]
Joh, we betaalden de 169,- gulden voor donkey long country op de snes. 79,- 25 jaar later kunnen we moeilijk duur vinden.
De mensen die klagen over de prijs van TLOU 1, zijn straks weer de mensen die het meest gaan klagen waarom het spel nog niet is afgeprijsd na een tijdje. want ze willen de hoofdprijs niet neerleggen, maar toch het spel heel graag een keer opstarten. altijd hetzelfde.
Verwijderd
Een feit is sowieso door gamepass en ps plus kunnen we goedkoper gamen dan ooit. Echt klagen mogen we zeker niet.
Verwijderd
Ook ps2 games gingen al naar de 150 gulden:Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:53:
[...]
Cartridges waren ook duur, PS games waren alweer goedkoper.(135 ofzo?) En dan had je ook nog de Super FX chips in sommige SNES games. Downloaden van games zou ook nog eens het voordeel hebben dat de prijs lager zou worden.
Verwijderd
Oké zou kunnen weet ik niet meer ik vind het ook allemaal wel best verder.
Leuk om zo een oude folder weer eens te zien.
Leuk om zo een oude folder weer eens te zien.
Verwijderd
Ik ben weer bezig met Assassin's Creed Unity. Als je de disc versie hebt en de update niet in installeert op de ps5 dan krijg je 60fps. Dit is toch echt de ultieme Assassin's Creed game. Veel mooier dan odyssey, verhaal is goed geschreven. Enorm mooie gebouwen. Je kan overal in, parcour is enorm goed gedaan. Zo jammer dat ze na syndicate een compleet andere weg op zijn gegaan. Met die lege vlaktes van origins en odyssey. Ik kan iedereen aanraden om deze game op disc te kopen en te genieten van 60fps in deze game.
Ik heb pas AC Origins Platinum gehaald omdat deze een 60fps update heeft gehad.Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2022 @ 00:15:
Ik ben weer bezig met Assassin's Creed Unity. Als je de disc versie hebt en de update niet in installeert op de ps5 dan krijg je 60fps. Dit is toch echt de ultieme Assassin's Creed game. Veel mooier dan odyssey, verhaal is goed geschreven. Enorm mooie gebouwen. Je kan overal in, parcour is enorm goed gedaan. Zo jammer dat ze na syndicate een compleet andere weg op zijn gegaan. Met die lege vlaktes van origins en odyssey. Ik kan iedereen aanraden om deze game op disc te kopen en te genieten van 60fps in deze game.
Unity zou ik ook wel willen spelen op 60fps. Wat bedoel je precies met de update niet installeren?
Verwijderd
Unity is destijds uitgebracht om op 60fps te draaien. Maar de game was veel te zwaar voor de PS4. Bij de eerste update hebben ze een lock op 30fps ingesteld.Desiler schreef op zondag 24 juli 2022 @ 00:51:
[...]
Ik heb pas AC Origins Platinum gehaald omdat deze een 60fps update heeft gehad.
Unity zou ik ook wel willen spelen op 60fps. Wat bedoel je precies met de update niet installeren?
Dat betekent dat de 1.0 versie van Unity alleen 60fps ondersteund. Om die 1.0 versie op je ps5 te krijgen heb je de disc versie van Unity nodig. Als je de digital versie hebt zit daar altijd de laatste patch in. Als je de disc versie hebt en installeert dan zal de ps5 een patch proberen te downloaden, die patch moet je tegenhouden. Het vervelende is dat de ps5 dit om de paar minuten probeert te installeren. Eigenlijk moet je de ps5 van het internet af halen zodat hij de patch niet intstalleert. Als je de game start zonder patch zal die op 60fps draaien.
Enige is dat er wel wat glitches en bugs in de game zitten die met de patches opgelost zijn. Ze zijn niet zo erg dat de game niet speelbaar is. Maar 60fps maakt echt een wereld van verschil. Ik verwacht niet dat Ubisoft een patch uitbrengt voor de ps5 om hem op 60fps te laten draaien. Dus dit is de enige manier op dit moment.
Haha, zéker niet, ik koop nog maar heel weinig games bij release, kan gerust een jaar wachten voordat ik deze game op pak. Zeker aangezien ik al weet hoe het verhaal gaat.Farabi schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:58:
De mensen die klagen over de prijs van TLOU 1, zijn straks weer de mensen die het meest gaan klagen waarom het spel nog niet is afgeprijsd na een tijdje. want ze willen de hoofdprijs niet neerleggen, maar toch het spel heel graag een keer opstarten. altijd hetzelfde.
Verwijderd
Mocht ik een prijs te hoog vinden bij een game heb ik ook totaal geen probleem met wachten. Dag 1 of een jaar later boeit mij totaal niet. Bij een game die ik echt goed vind is prijs nooit een probleem.
Er zijn steeds meer aanwijzingen dat returnal ook op de pc zal verschijnen. Eerst die nvidia leaks, recent ook weer wat aanwijzingen in steamDB.
Met de relatief recente strategie van sony om meer van hun games naar pc te brengen, lijkt het me bijna 100% zeker dat dit ook gebeurt. De vraag is alleen wanneer.
Nu goed, zelfs als ze er nog 6 maand de tijd voor nemen, is er een grote kans dat over 6 maand nog steeds geen ps5's vlot verkrijgbaar zijn, en dat ik er zelf nog geen heb kunnen kopen. Dus wat komt eerst?
(nee, ik wil geen ps5 kopen uit vraag en aanbod, 2dehands of marktplaats, ik wil ook geen ps5 kopen die gebundeld is door mediamarkt en consoorten, en ik ga niet op specifieke dagen websites lopen F5'en en in queues staan, of telegram (?) groepen bijhouden)
Ik vermeld het, omdat van alle echte (!) ps5 exclusives, returnal de enige is die ik echt wil spelen. En GT7, maar die game kan ik aan me laten voorbijgaan, hangt een beetje af van de mood van het moment.
Dus van zodra returnal op steam verschijnt, verdwijnt meteen de belangrijkste motivatie om een ps5 te willen kopen. Ratchet and clank interesseert me niet. Demon souls ook niet, de rest zijn director cuts waarvan ik de base game al gespeeld heb (of zou kunnen spelen) op ps4.
Sony is niet zo handig bezig. Ook al is het niet helemaal hun fout (logistiek/tekorten), maar daar heb ik als consument weinig boodschap aan.
Hoe dan ook, returnal komt (bijna zeker) naar pc
En terecht, want het lijkt me een top game. Een 'gamers game', met zorg en kwaliteit gebracht. Het zou zonde zijn om de mogelijke afzetmarkt te beperken tot die 20 miljoen ps5 die nu verkocht zijn. En al zeker voor een niche-game zoals returnal die misschien weinig mensen zal kunnen overhalen of aanspreken. Deze game verdient een veel groter publiek, en de echte rogue lite liefhebbers zijn vaak op pc/steam te vinden. Ik gun het housemarque van harte met dit unieke product.
Met de relatief recente strategie van sony om meer van hun games naar pc te brengen, lijkt het me bijna 100% zeker dat dit ook gebeurt. De vraag is alleen wanneer.
Nu goed, zelfs als ze er nog 6 maand de tijd voor nemen, is er een grote kans dat over 6 maand nog steeds geen ps5's vlot verkrijgbaar zijn, en dat ik er zelf nog geen heb kunnen kopen. Dus wat komt eerst?
(nee, ik wil geen ps5 kopen uit vraag en aanbod, 2dehands of marktplaats, ik wil ook geen ps5 kopen die gebundeld is door mediamarkt en consoorten, en ik ga niet op specifieke dagen websites lopen F5'en en in queues staan, of telegram (?) groepen bijhouden)
Ik vermeld het, omdat van alle echte (!) ps5 exclusives, returnal de enige is die ik echt wil spelen. En GT7, maar die game kan ik aan me laten voorbijgaan, hangt een beetje af van de mood van het moment.
Dus van zodra returnal op steam verschijnt, verdwijnt meteen de belangrijkste motivatie om een ps5 te willen kopen. Ratchet and clank interesseert me niet. Demon souls ook niet, de rest zijn director cuts waarvan ik de base game al gespeeld heb (of zou kunnen spelen) op ps4.
Sony is niet zo handig bezig. Ook al is het niet helemaal hun fout (logistiek/tekorten), maar daar heb ik als consument weinig boodschap aan.
Hoe dan ook, returnal komt (bijna zeker) naar pc
Lekker toch, dan hoef je je ook niet meer druk te maken om bundels, veel te hoge marktplaats prijzen, beperkte voorraden en dat soort dingen. Gewoon wachten op de pc versie en de PS5 lekker laten voor wat het is.Amos_x schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:51:
Dus van zodra returnal op steam verschijnt, verdwijnt meteen de belangrijkste motivatie om een ps5 te willen kopen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Black Flag was ook erg goed omdat het iets anders was dan de standaard AC game.Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2022 @ 00:15:
Unity is nu misschien goed maar bij de launch was het één groot drama met technische problemen.
Verwijderd
Ik speel nu de 1.0 (niet gepatchte) versie en heb eigenlijk nog niet echt bugs meegemaakt. Heel soms wat glitches. Maar verder speelt het erg goed. Ik denk dat het vooral te maken had dat de cpu van de PS4 niet snel genoeg was. Op de ps5 speelt hij enorm goed.dutchgio schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:07:
[...]
Black Flag was ook erg goed omdat het iets anders was dan de standaard AC game.
Unity is nu misschien goed maar bij de launch was het één groot drama met technische problemen.
Bedankt voor je 'bezorgdheid' maar ik maak me absoluut niet druk. Ik koop m'n gear gewoon in een shop. Binnenwandelen en klaar. Ieder zijn ding, en ik ga er echt niet minder door leven...Superkiwi schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:01:
[...]
Lekker toch, dan hoef je je ook niet meer druk te maken om bundels, veel te hoge marktplaats prijzen, beperkte voorraden en dat soort dingen. Gewoon wachten op de pc versie en de PS5 lekker laten voor wat het is.
En ik mis helemaal niets. Massa's games op pc, en vermaak me nog prima op m'n ps4 voor wat casual gamen. PS5 komt er sowieso wel, maar de enige (exclusive) die ik echt wil spelen is returnal (en astrobot natuurlijk).
Ik heb als ps fan van het eerste uur trouwens niets te bewijzen. Heb alle consoles van ps1 tot ps4, en sommigen meerdere malen gekocht. En ik lees met plezier mee in dit topic. Zoals gezegd, de ps5 komt vanzelf wel als ik 'm ooit ergens te koop zie staan. Heb onlangs een mailtje gehad van sony direct, helaas had ik het toen erg druk en heb totaal die afspraak gemist.
Het punt is ook niet dat ik zelf nog geen ps5 heb. Het punt is dat deze sublieme game nu een groter publiek zal kunnen bereiken. Gamers willen vaak iets 'uniek' en creatief. Nou, returnal is dat zeker en vast wel, dus ik gun housemarque veel succes met deze gedurfde game waar vast wel veel risico aan verbonden was. Anders krijgen we steeds minder van dat soort games.
Ik hoop wel dat ze de ps5 controller op pc op dezelfde manieren ondersteunen als in de ps5 game.
Dat zegt toch ook niemand?Amos_x schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:13:
[...]
Ik heb als ps fan van het eerste uur trouwens niets te bewijzen.
Je verhaal komt er op neer dat Returnal voor jou (vooralsnog) de enige reden is om een PS5 aan te schaffen. Nu die game naar de pc komt is dat toch alleen maar gunstig, dan hoef je niet nóg langer te wachten op een PS5. Ik weet uit het levertijden topic dat jij ook al bijna twee jaar wacht tot ie gewoon normaal verkrijgbaar is.
Verder bedoel ik er niks mee hoor
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:38
Black Flag was fantastisch de enige AC game welke ik helemaal heb uitgespeeld en ook alle side content hebt gedaan.dutchgio schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:07:
[...]
Black Flag was ook erg goed omdat het iets anders was dan de standaard AC game.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Incorrect... Ik vind de prijs van TLOU part 1 ook belachelijk hoog, maar zelfs al zou hij voor €40 uitkomen zou ik hem nog niet kopen, ik heb de game op de PS3 en 4 gespeeld, meerdere malen uitgespeeld ook, en ik heb dus echt 0,0 behoefte om de remake aan te schaffen, zelfs voor €10 heb ik er geen interesse in, alleen als hij gratis op PS+ / PS+ Extra komt zal ik hem wel downloaden om het nog eens te spelen.Farabi schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:58:
Ik ga gewoon echt niet 3 generaties dezelfde game kopen.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Van wat ik begrijp zou de PS5 controller inderdaad ondersteund moeten zijn bij games van Sony die op PC uit gekomen zijn.Amos_x schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:13:
[...]
Ik hoop wel dat ze de ps5 controller op pc op dezelfde manieren ondersteunen als in de ps5 game.
Je ziet deze generatie dat Sony voor het eerst eigenlijk echt support aan het bieden is voor PC, geeft mij goede hoop dat de PSVR2 ook met PC samen zal werken
[ Voor 19% gewijzigd door Kalder op 24-07-2022 12:19 ]
niet te vroeg. het spel is nog niet uit. en de hype train is nog niet op gang. we zullen zien wie het hardst gaat schreeuwen. heb dit al genoeg meegemaakt
Mij zul je TLOU part 1 remake echt niet zien kopen. Hoe hard er ook naar me geschreeuwd zal worden, hoe hard de hype train ook zal gaan, ik heb echt 0,0 behoefte erin.Farabi schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:19:
niet te vroeg. het spel is nog niet uit. en de hype train is nog niet op gang. we zullen zien wie het hardst gaat schreeuwen. heb dit al genoeg meegemaakt
Ben nu bezig met Valhalla, en na Odyssey ben ik echt van mening dat het gewoon een massaproductie franchise is geworden. Ik mis een laag polijst en detail die games als RDR2 en anderen bijv hebben. Ik vond Origins nog wel leuk, maar het is gewoon allemaal dezelfde meuk in een iets ander jasje, vergeetbare karakters en verhaallijn, veel te grote gamewerelden opgevuld met kunstmatige opvulling als quests, ontelbaar veel kistjes en andere 'collectibles', etc.Chaoss schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:43:
[...]
Black Flag was fantastisch de enige AC game welke ik helemaal heb uitgespeeld en ook alle side content hebt gedaan.
Ik zou veel liever zien dat ze eens 2-3 jaar langer de tijd namen voor een nieuwe AC.
En zelfs dan mag iedereen zelf bepalen of ie de game wilt kopen en wat ie ervoor neerlegt. Ik snap al die moraalridders nooit op internet, een beetje verontwaardigd doen over wat een ander uitgeeft aan een game.Farabi schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:19:
[ Voor 23% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2022 12:46 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Verwijderd
Inderdaad,Geronimous schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:44:
[...]
Ben nu bezig met Valhalla, en na Odyssey ben ik echt van mening dat het gewoon een massaproductie franchise is geworden. Ik mis een laag polijst en detail die games als RDR2 en anderen bijv hebben. Ik vond Origins nog wel leuk, maar het is gewoon allemaal dezelfde meuk in een iets ander jasje, vergeetbare karakters en verhaallijn, veel te grote gamewerelden opgevuld met kunstmatige opvulling als quests, ontelbaar veel kistjes en andere 'collectibles', etc.
Ik zou veel liever zien dat ze eens 2-3 jaar langer de tijd namen voor een nieuwe AC.
[...]
En zelfs dan mag iedereen zelf bepalen of ie de game wilt kopen en wat ie ervoor neerlegt. Ik snap al die moraalridders nooit op internet, een beetje verontwaardigd doen over wat een ander uitgeeft aan een game.
Laat een ander lekker zijn plezier hebben.
Of die nou 60 euro aan The Last of Us uitgeeft.
60 euro voor Forza/Fifa/Cod versie 1231232
Of, 500 euro wilt uitgeven in Genshin, Ultimate team.
Als iemand plezier heeft met wat hij/zij doet, wij zijn wij dan om te zeggen dat iets goed/fout is?
Wie zijn wij om te zeggen dat developers iets anders moeten doen?
Live and let live.
Ben je het ergens niet mee eens, of vind je iets niet bij je passen? Move on, en doe iets anders.
Maar, helaas is dat wel een beetje een droom.
Mensen die hun persoonlijke mening/visie op iemand anders proberen te forceren zal helaas niet veranderen...
Hier ga ik 100% in mee.Kalder schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:13:
[...]
Ik ga gewoon echt niet 3 generaties dezelfde game kopen.
Feit is wel dat er gewoon een markt voor is, kijk maar naar GTA V. Ik vind het een beetje hetzelfde als elk jaar een nieuwe iPhone kopen omdat de camera een pixeltje meer heeft en ook daar geven genoeg mensen jaarlijks hun geld aan uit maar hé, als mensen dat leuk vinden moeten ze dat vooral doen.
Consumenten blijven toch een apart volkje wat dat betreft
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 24-07-2022 13:37 ]
Het is ook net zoiets als een film hebben op videoband en dan de dvd, bluray en 4k bluray versie ervan kopen, ik snap dat sommige het doen maar ik zal zeker niet mee gaan met die hype, zeker niet bij een 3e release van dezelfde game/film waarvan de remaster er naar mijn mening al goed genoeg uit zag.Superkiwi schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:36:
[...]
Hier ga ik 100% in mee.
Feit is wel dat er gewoon een markt voor is, kijk maar naar GTA V. Ik vind het een beetje hetzelfde als elk jaar een nieuwe iPhone kopen omdat de camera een pixeltje meer heeft en ook daar geven genoeg mensen jaarlijks hun geld aan uit maar hé, als mensen dat leuk vinden moeten ze dat vooral doen.
Consumenten blijven toch een apart volkje wat dat betreft
[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 24-07-2022 15:03 ]
Ik zie dat Farcry 6 nu 30 euro is en de versie met DLC's (deluxe edition) is 40 euro.
Zijn hier ervaringsdeskundigen die kunnen zeggen of het dat tientje extra waard is?
Zijn hier ervaringsdeskundigen die kunnen zeggen of het dat tientje extra waard is?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik heb hem op disc gekocht met korting maar eigenlijk spijt van, game stinkt naar Ubisoft mechanics net als ACspaceboy schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:27:
Ik zie dat Farcry 6 nu 30 euro is en de versie met DLC's (deluxe edition) is 40 euro.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:38
Ik vind de base game een gelijk niet eens 30 euro waardspaceboy schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:27:
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
De Far Cry games zijn voor mij een soort van guilty pleasure. De games leunen inderdaad altijd op het bekende Far Cry concept maar op een of andere manier ligt me dat wel. Een open wereld waarin je een beetje aan kunt kloten met auto's, pistolen, raketwerpers, helicopters en weet ik veel wat in combinatie met een vermakelijke storyline met exotische, over de top bad guys.
Als ik straks klaar ben met Horizon FW (net begonnen) pik ik Far Cry 6 zeker wel even op
Als ik straks klaar ben met Horizon FW (net begonnen) pik ik Far Cry 6 zeker wel even op
Verwijderd
Dat heb ik ook, net zoals de Assassins Creeds. Gewoon lekker spelen zonder al te moeilijk doen in een mooie wereld. Ik speel ze nooit uit maar dat boeit mij niet want ik haal er genoeg plezier uit.Superkiwi schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:18:
De Far Cry games zijn voor mij een soort van guilty pleasure. De games leunen inderdaad altijd op het bekende Far Cry concept maar op een of andere manier ligt me dat wel. Een open wereld waarin je een beetje aan kunt kloten met auto's, pistolen, raketwerpers, helicopters en weet ik veel wat in combinatie met een vermakelijke storyline met exotische, over de top bad guys.
Thanks. Ik ben wel zo'n fan (net als @Superkiwi hierboven, tikkie guilty pleasure), maar in retrospect zie ik dat FC6 op Marktplaats op disc zo'n 15 euro kost. Die ga ik wel even halen (en daarna weer voor een tientje verkopen), dat lijkt me een betere deal. Heb er ook geen haast mee, dus als ik 'm over een maandje haal is hij misschien nog maar een tientje.Chaoss schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:09:
[...]
Ik vind de base game een gelijk niet eens 30 euro waardwas er eigenlijk na een uurtje of 8-10 al klaar mee, mezelf nog gedwongen om verder te spelen in totaal zo'n 20 uur gedaan. De game bied simpelweg niets nieuws alleen de setting is wel leuk. Maar misschien moet je meer een FC fan zijn om het te waarderen.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Herkenbaar. Heb ze allemaal gespeeld. Origins en Odyssey waren ruk, dus had besloten om Valhalla over te slaan. Toen zat ie in PS Plus en hem nu dus toch aan het spelen. Moet zeggen dat het eigenlijk wel bevalt tot dusver.Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:36:
[...]
Dat heb ik ook, net zoals de Assassins Creeds. Gewoon lekker spelen zonder al te moeilijk doen in een mooie wereld. Ik speel ze nooit uit maar dat boeit mij niet want ik haal er genoeg plezier uit.
Maar zo begint het altijd. Op het laatst wil je jezelf met een vork bewerken.
Verwijderd
Wanneer je aan een vork begint te denken stop je al te laat.Lapras schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:24:
[...]
Herkenbaar. Heb ze allemaal gespeeld. Origins en Odyssey waren ruk, dus had besloten om Valhalla over te slaan. Toen zat ie in PS Plus en hem nu dus toch aan het spelen. Moet zeggen dat het eigenlijk wel bevalt tot dusver.
Maar zo begint het altijd. Op het laatst wil je jezelf met een vork bewerken.
Origins en Odyssey vind ik wel leuk, valhalla een stuk minder. Maar dat zal ook komen omdat ik meer van de stealth aanpak hou en dat voelt niet zo goed in Valhalla.
Weet iemand hoe dat juist zit met de PS5 versie van de Final Fantasy VII Remake ? Ik heb die als maandelijkse PS+ game uit maart 2021. Later is er een PS5 versie 'Intergrade' gekomen die betalend was, zelfs al had je de Remake. Sinds deze maand zit de Intergrade versie wel in de PS+ Extra.
Echter, ik merk nu dat ik een PS5 versie heb van de normale Remake, en dat is niet de Intergrade (want de Intergrade zie ik afzonderlijk staan en zit nog niet in mijn bibliotheek) versie. Heb ik ergens gemist dat de gewone Remake ook een gratis upgrade naar PS5 kreeg ?
EDIT: ik begin precies Alzheimer te krijgen : Twixie in "[PS5] PlayStation 5"
Echter, ik merk nu dat ik een PS5 versie heb van de normale Remake, en dat is niet de Intergrade (want de Intergrade zie ik afzonderlijk staan en zit nog niet in mijn bibliotheek) versie. Heb ik ergens gemist dat de gewone Remake ook een gratis upgrade naar PS5 kreeg ?
EDIT: ik begin precies Alzheimer te krijgen : Twixie in "[PS5] PlayStation 5"
[ Voor 10% gewijzigd door Twixie op 25-07-2022 10:34 ]
De gratis PS5 update was in eerste instantie alleen mogelijk voor degene die de game gekocht hadden. Voor €10 kon je vervolgens nog upgraden naar Intergrade (met de extra DLC).Twixie schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:30:
Weet iemand hoe dat juist zit met de PS5 versie van de Final Fantasy VII Remake ? Ik heb die als maandelijkse PS+ game uit maart 2021. Later is er een PS5 versie 'Intergrade' gekomen die betalend was, zelfs al had je de Remake. Sinds deze maand zit de Intergrade versie wel in de PS+ Extra.
EDIT: ik begin precies Alzheimer te krijgen : Twixie in "[PS5] PlayStation 5"![]()
![]()
Een half jaar later hebben ze dit ook mogelijk gemaakt voor degene die de game via PS+ geclaimed hadden.
En nu is het maar de vraag of je via PS+ Extra Intergrade kan spelen. Zijn een hoop berichten van mensen die het spel niet kunnen downloaden omdat het conflicteert met andere versies / licenties.
Ja, ik zie dat ik het in december ook al vermeldde, en ja, ook vandaag is het nog altijd zo dat je de Intergrade niet kunt 'kopen' als je al de normale Remake hebt. Vandaag is dat natuurlijk nog veel relevanter nu dat de Intergrade in PS+ Extra zit en dus een hele hoop mensen er gratis recht op hebben.Raem schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:47:
[...]
En nu is het maar de vraag of je via PS+ Extra Intergrade kan spelen. Zijn een hoop berichten van mensen die het spel niet kunnen downloaden omdat het conflicteert met andere versies / licenties.
Anderzijds zijn het wel 2 verschillende licenses. De gewone Remake, als je die vorig jaar claimde, speel je nooit meer kwijt zolang je PS+ hebt. De Intergrade daarentegen zit in de Extra library en daarvan is al geweten dat er zowel games bij kunnen komen als kunnen verdwijnen (al lijkt die kans me uitermate klein voor FF7).
Veel verschil zit er volgens mij overigens niet tussen de 2 versies. Volgens mij heeft Intergrade maar 1 ding extra en dat is de Yuffie DLC.
[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 25-07-2022 11:01 ]
Vraagje, ik heb nu al enige tijd een PS5 staan waar ik niks mee doe. Ik heb geen games die me echt aanspreken, waar ik plezier mee heb. Ik pak dus standaard me PC en speel daar voornamelijk Warzone en ARPGS.
Echter, willen mijn vrienden (console gamers), geen Warzone meer met mij spelen omdat men dan crossplay moet aanzetten (het bekende verhaal), wat resulteert in een hoop gevloek en gezeur. Ik overweeg nu om toch maar eens te leren spelen met een controller, om de gemoederen wat rustiger te houden.
In het verleden heb ik een Xbox Elite Controller gehad, daarmee was nog enigszins te doen doordat ik peddels en instant triggers had. Ik zit nu te kijken naar een vergelijkbare controller voor de PS5. SCUF heeft dat, maar dat maakt het wel erg kostbaar, zijn er alternatieven? Een game als Warzone spelen met een normale controller is voor mij echt hopeloos ;-)
Echter, willen mijn vrienden (console gamers), geen Warzone meer met mij spelen omdat men dan crossplay moet aanzetten (het bekende verhaal), wat resulteert in een hoop gevloek en gezeur. Ik overweeg nu om toch maar eens te leren spelen met een controller, om de gemoederen wat rustiger te houden.
In het verleden heb ik een Xbox Elite Controller gehad, daarmee was nog enigszins te doen doordat ik peddels en instant triggers had. Ik zit nu te kijken naar een vergelijkbare controller voor de PS5. SCUF heeft dat, maar dat maakt het wel erg kostbaar, zijn er alternatieven? Een game als Warzone spelen met een normale controller is voor mij echt hopeloos ;-)
Er zijn geruchten over een Dual Sense Pro controller, je zou daar op kunnen wachten? Anders inderdaad alleen de SCUF, of zelf met een kit knutselen.
Als het goed is kun je muis en toetsenbord ook op de PS5 gebruiken, je zit dan wel met de gebruikelijke nadelen die de console heeft (lagere FOV en afhankelijk van je setup lagere framerate).Protax schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:39:
Vraagje, ik heb nu al enige tijd een PS5 staan waar ik niks mee doe. Ik heb geen games die me echt aanspreken, waar ik plezier mee heb. Ik pak dus standaard me PC en speel daar voornamelijk Warzone en ARPGS.
Het was logischer geweest als crossplay kon filteren op basis van input device (controller of M&K) in plaats van platform.
Geruchten zijn dat Sony zelf met een Pro Controller gaat komen, ook met paddles. Misschien daarop wachten.Protax schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:39:
https://tryhardguides.com...ng-soon-hardware-details/
Dat heb ik geprobeerd, maar dat is ook verre van fijn.SD5k schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:42:
[...]
Als het goed is kun je muis en toetsenbord ook op de PS5 gebruiken, je zit dan wel met de gebruikelijke nadelen die de console heeft (lagere FOV en afhankelijk van je setup lagere framerate).
Het was logischer geweest als crossplay kon filteren op basis van input device (controller of M&K) in plaats van platform.
Anekdotisch bewijs, maar het alternatief - oefenen, oefenen, oefenen - laat in 8 jaar tijd (en dan speelde ik zelden first of third person shooters) zien dat je een (voor mij) acceptabel niveau kan behalenProtax schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:43:
[...]
Dat heb ik geprobeerd, maar dat is ook verre van fijn.
Uiteraard kan het korter als je het gros van je speeltijd spendeert aan een shooter zoals warzone.
Haha, ik zal nooit op het niveau komen wat ik behaal met een muis en toetsenbord, daar ben ik simpelweg te "oud" voor. Daarom denk ik, dat de aanschaf van een controller met wat features die het voor mij makkelijker maken, misschien eenvoudiger te leren valt (duimen op de knoppen houden, bijv.).GRDavies75 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:22:
[...]
Anekdotisch bewijs, maar het alternatief - oefenen, oefenen, oefenen - laat in 8 jaar tijd (en dan speelde ik zelden first of third person shooters) zien dat je een (voor mij) acceptabel niveau kan behalenOf dat ook goed genoeg is om online mee te komen met je buddies en anderen is weer een andere vraag
![]()
Uiteraard kan het korter als je het gros van je speeltijd spendeert aan een shooter zoals warzone.
Wacht denk ik maar op voorraad bij SCUF en hopelijk komt snel de PS PRO controller beschikbaar.
Tip ga oefenen in custom multiplayer tegen bots.Protax schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:27:
[...]
Haha, ik zal nooit op het niveau komen wat ik behaal met een muis en toetsenbord, daar ben ik simpelweg te "oud" voor. Daarom denk ik, dat de aanschaf van een controller met wat features die het voor mij makkelijker maken, misschien eenvoudiger te leren valt (duimen op de knoppen houden, bijv.).
Wacht denk ik maar op voorraad bij SCUF en hopelijk komt snel de PS PRO controller beschikbaar.
En je kan je controller layout aanpassen zodat je Crouch r3 is. Zo kan je blijven richten maar toch nog slide cancelen Enzo.
Verwijderd
Ik heb hier nog een gloednieuwe editie PS4 van Far Cry 6 ergens liggen die ik een keer heb gewonnen ergens.spaceboy schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:55:
[...]
Thanks. Ik ben wel zo'n fan (net als @Superkiwi hierboven, tikkie guilty pleasure), maar in retrospect zie ik dat FC6 op Marktplaats op disc zo'n 15 euro kost. Die ga ik wel even halen (en daarna weer voor een tientje verkopen), dat lijkt me een betere deal. Heb er ook geen haast mee, dus als ik 'm over een maandje haal is hij misschien nog maar een tientje.
Heb hem al digitaal, dus als ik hem kan vinden mag je deze best wel hebben voor een tientje.
(Volgens mij kan je hem gratis upgraden naar PS5)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2022 16:24 ]
In principe natuurlijk helemaal mee eens, maar er is wel wat ruimte voor nuance wat mij betreft. Als je ziet hoeveel tijd en resources er in remakes en remasters gestoken wordt, dan frustreert mij dat ook weleens. Ik denk dan, stop die tijd, dat geld en de creativiteit van de betrokkenen dan liever in iets nieuws (zelfs al wordt dit werk vaak niet binnen de originele studio gedaan). En de markt voor remasters/remakes bestaat en groeit alleen maar bij de gratie van de gamers die het spul kopen, dus ja. Dit geldt ook voor lootboxes, mtx en andere onzalige vormen van monetization die zich als een ware plaag hebben verspreidt. Ik kan dus ergens wel begrip op brengen voor mensen die er wat fel op zijn richting hun mede gamersGeronimous schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:44:
En zelfs dan mag iedereen zelf bepalen of ie de game wilt kopen en wat ie ervoor neerlegt. Ik snap al die moraalridders nooit op internet, een beetje verontwaardigd doen over wat een ander uitgeeft aan een game.
Shit. Zeg je nu!Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:24:
[...]
Ik heb hier nog een gloednieuwe editie PS4 van Far Cry 6 ergens liggen die ik een keer heb gewonnen ergens.
Heb hem al digitaal, dus als ik hem kan vinden mag je deze best wel hebben voor een tientje.
(Volgens mij kan je hem gratis upgraden naar PS5)
Verwijderd
Maar, als er iets nieuws word gemaakt dan is er weer een groep mensen wat zegt.Kwistnix schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:52:
[...]
In principe natuurlijk helemaal mee eens, maar er is wel wat ruimte voor nuance wat mij betreft. Als je ziet hoeveel tijd en resources er in remakes en remasters gestoken wordt, dan frustreert mij dat ook weleens. Ik denk dan, stop die tijd, dat geld en de creativiteit van de betrokkenen dan liever in iets nieuws (zelfs al wordt dit werk vaak niet binnen de originele studio gedaan). En de markt voor remasters/remakes bestaat en groeit alleen maar bij de gratie van de gamers die het spul kopen, dus ja. Dit geldt ook voor lootboxes, mtx en andere onzalige vormen van monetization die zich als een ware plaag hebben verspreidt. Ik kan dus ergens wel begrip op brengen voor mensen die er wat fel op zijn richting hun mede gamers
"Zucht, de vroegere games van deze developer waren zoveel beter."
Punt is, er zullen altijd wel mensen blijven die ergens niet mee eens zijn of het anders willen zien.
En, dat is helemaal prima. Smaken verschillen en we willen allemaal iets anders.
Lootboxen, monetezation.
Ik heb daar eerlijk gezegd niets op tegen.
Vind je het niets? Koop je niets. Wil je wel dingen kopen? Veel plezier.
Dat er betere toezicht moet komen op wie zulke dingen kan kopen (voornamelijk kinderen.) dat vind
ik wel. (Alhoewel deze verantwoordelijkheid ook bij de ouders ligt.)
Ik speel Genshin Impact, en voor mij is dat 1 van de beste games die ik ooit heb gespeeld.
(Voornamelijk de story en karakters.)
Maar moet ik mij dan schuldig gaan voelen wanneer ik een tientje van mijn eigen geld eraan uitgeef?
Mensen zouden zich meer druk moeten maken om wat ze zelf willen spelen en zelf plezier hebben, dan wat andere mensen willen spelen.
Ik zal hem voor de zekerheid eventjes voor je apart houdenspaceboy schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:59:
[...]
Shit. Zeg je nu!Heb net een dealtje gesloten met een gast in de buurt. Ik ga 'm straks ophalen (voor 17 euro). Ik ben wel van de afspraak=afspraak, dus dat doe ik in eerste instantie. Als die knakker toch een of andere oplichter is met een bekraste disc kom ik bij je terug.
(enige voordeel is dat dit gelijk de PS5-versie is, voor wat het waard is)
https://gamer.nl/artikele...t-erg-snel-na-ps5-versie/
Als dit niet het voorbeeld is van een moneygrab. Sony kon deel 1 gewoon niet in de huidige staat uitbrengen op de pc. Dit vooral met de nieuwe serie die komen gaat op hbo. Op deze manier kan er dubbel gecasht worden met minimale inspanning. Ik was wel tot hij in de plus essentials zit.
Als dit niet het voorbeeld is van een moneygrab. Sony kon deel 1 gewoon niet in de huidige staat uitbrengen op de pc. Dit vooral met de nieuwe serie die komen gaat op hbo. Op deze manier kan er dubbel gecasht worden met minimale inspanning. Ik was wel tot hij in de plus essentials zit.
Verwijderd
Waarom is het een voorbeeld van een moneygrab als je een game ook op pc uit brengt? Meeste third party uitgevers doen dit toch ook, net zoals Microsoft?mobygo76 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:41:
Ze maken een versie voor ps5. Die brengen ze ook uit op PC. Waarschijnlijk kost het overzetten niet zo veel tijd. Wat is daar mis mee? En waarom is het een moneygrab? Heel gek bericht wat je neer schrijft.mobygo76 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:41:
Verwijderd
Dat bedoel ik met het is nooit goed.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:25:
[...]
Waarom is het een voorbeeld van een moneygrab als je een game ook op pc uit brengt? Meeste third party uitgevers doen dit toch ook, net zoals Microsoft?
Playstation houdt alles exclusief op de playstation consoles.
"Zo klant onvriendelijk!!! Ik wil deze titels multiplatform spelen!!!"
Playstation zet titels over naar de PC en update het ook voor de nieuwere generatie (wat logisch is.)
"Hoe durven ze dat te doen?!?! Money Grab!!!"
Ik denk dat we maar moeten gaan accepteren dat dit gezeur nooit meer zal weggaan.
Gelukkig zijn er genoeg developers die he-le-maal niets van al dat social media getreiter aantrekken.
Thanks, maar hij is binnen. Dus je mag 'm op Marktplaats zetten.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2022 @ 17:19:
[...]
Ik zal hem voor de zekerheid eventjes voor je apart houden
Nou als ze een pc versie maken, dan kunnen ze deze heel makkelijk porten naar een ps5 versie. En weer full price verkopen. Ik vind het te gek voor woorden. Jullie misschien niet maar ik als PlayStation eigenaar wel. Ga liever bezig met iets nieuws in plaats van een minimale upgrade.giantgiantus schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:31:
[...]
Ze maken een versie voor ps5. Die brengen ze ook uit op PC. Waarschijnlijk kost het overzetten niet zo veel tijd. Wat is daar mis mee? En waarom is het een moneygrab? Heel gek bericht wat je neer schrijft.
En ik weet ik hoef hem niet te kopen. Maar daarom mag ik er wel wat van vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door mobygo76 op 25-07-2022 19:55 ]
Verwijderd
Uhm ze maken toch eerste de ps5 versie en porten die naar de pc? Wat is hier mis mee. Dat is de hele reden dat ze nixxes hebben gekocht.mobygo76 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:54:
[...]
Nou als ze een pc versie maken, dan kunnen ze deze heel makkelijk porten naar een ps5 versie. En weer full price verkopen. Ik vind het te gek voor woorden. Jullie misschien niet maar ik als PlayStation eigenaar wel. Ga liever bezig met iets nieuws in plaats van een minimale upgrade.
Het is echt te gek voor woorden ja, dat Sony iets maakt en hier ook geld aan willen verdienen. Belachelijk! Gelukkig doen de rest van de bedrijven dit niet.
En minimale upgrade? Dan moet je gewoon nog even de de vergelijking video's bekijken of je bril opzetten.
Als je ooit je huis te koop zet, geef me even een seintje. Gok dat ik het van jou wel kan kopen voor de prijs waar jij het voor gekocht hebt. Winst. Bah, wat vies.mobygo76 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:54:
[...]
Nou als ze een pc versie maken, dan kunnen ze deze heel makkelijk porten naar een ps5 versie. En weer full price verkopen. Ik vind het te gek voor woorden. Jullie misschien niet maar ik als PlayStation eigenaar wel. Ga liever bezig met iets nieuws in plaats van een minimale upgrade.
We gaan het niet eens worden. Maar dat de PlayStation 5 versie eerst uit komt betekent toch niet. Je denkt toch niet dat deze naast elkaar worden ontwikkeld.
Iets met kant nog wal. Compleet kansloze opmerking dit.giantgiantus schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:00:
[...]
Als je ooit je huis te koop zet, geef me even een seintje. Gok dat ik het van jou wel kan kopen voor de prijs waar jij het voor gekocht hebt. Winst. Bah, wat vies.
Verwijderd
Kijk eens op de website van Nixxes. Kan best interessant zijn: https://www.nixxes.com/mobygo76 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:02:
We gaan het niet eens worden. Maar dat de PlayStation 5 versie eerst uit komt betekent toch niet. Je denkt toch niet dat deze naast elkaar worden ontwikkeld.
Maar wat is nou de moneygrab? De PC versie of de PS5 versie? En waarom dubbel cashen? Of denk je dat iedereen nu zowel de PS5 als de PC versie gaat kopen?mobygo76 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:02:
Dat zegt toch niks. Ik weet dat ze een Port team hebben. Maar het zegt toch genoeg dat ze niet het lef hebben dit bij de aankondiging van deze game te zeggen. Komt niet alleen op ps5. Maar ook op de pc. Dit is echt niet gisteren bedacht.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:04:
[...]
Kijk eens op de website van Nixxes. Kan best interessant zijn: https://www.nixxes.com/
Ik denk dat ik genoeg heb uitgelegd. Als jullie het niet snappen zoals ik het zie prima. Ik snap niet dat dit wordt geaccepteerd. Of het nu een goede game is of niet.
[ Voor 15% gewijzigd door mobygo76 op 25-07-2022 20:10 ]
Dat is bij de aankondiging gewoon gezegd hoor, dat die ook naar PC komt.mobygo76 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:08:
[...]
Dat zegt toch niks. Ik weet dat ze een Port team hebben. Maar het zegt toch genoeg dat ze niet het lef hebben dit bij de aankondiging van deze game te zeggen. Komt niet alleen op ps5. Maar ook op de pc. Dit is echt niet gisteren bedacht.
[ Voor 30% gewijzigd door Raem op 25-07-2022 20:13 ]
Verwijderd
Maar je bent nu teleurgesteld dat hij niet ps5 exclusieve blijft? Begrijp ik dat nou goed?mobygo76 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:08:
[...]
Dat zegt toch niks. Ik weet dat ze een Port team hebben. Maar het zegt toch genoeg dat ze niet het lef hebben dit bij de aankondiging van deze game te zeggen. Komt niet alleen op ps5. Maar ook op de pc. Dit is echt niet gisteren bedacht.
Verwijderd
En jij als "PS5 eigenaar" vind dat jij mag beslissen wat een developer zou moeten doen?mobygo76 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:54:
[...]
Zoals muzikanten met muziek.
Zoals regisseurs met films
Zoals schrijvers met boeken.
Mogen developers doen wat ze willen doen.
Wat jij vind, wat ik vind, wat Joost vind... doet er 0,0 toe.
Ik snap echt volkomen waarom steeds meer developers/publishers hun social media op slot gooien.
Je zou toch helemaal gek worden om dit de hele dag te moeten horen. (Believe me, I know.)
Dat wist ik niet. My bad. Blijf er wel bij dat ik het een moneygrab vindt.Raem schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:09:
[...]
Dat is bij de aankondiging gewoon gezegd hoor, dat die ook naar PC komt.
[Afbeelding]
En lijkt me dat ik dit mag vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door mobygo76 op 25-07-2022 20:17 ]
Verwijderd
Tuurlijk mag je dat vinden. Alleen wat de meeste proberen te begrijpen is waarom je dit precies vindt.mobygo76 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:16:
[...]
Dat wist ik niet. My bad. Blijf er wel bij dat ik het een moneygrab vindt.
Want vind jij dat elke Xbox game van Microsoft een moneygrab is omdat ze game ook op pc uitbrengen?
Of vind je het een moneygrab dat een third party uitgever een game op ps5, series, pc en switch uit brengt?
Waarom is dit anders met Sony? Dat proberen wij volgens mij te begrijpen.
Dubbel
[ Voor 95% gewijzigd door mobygo76 op 25-07-2022 20:24 ]
In 9 jaar 3 keer dezelfde game releasen en dit full price. Daar zit bij mij de crux.
Met voor mijn gevoel marginale upgrade dit keer.
[ Voor 28% gewijzigd door mobygo76 op 25-07-2022 20:23 ]
Verwijderd
Dus het gaat überhaupt om de TLOU remake te releasen? Ook op de PS5? Dat heb ik niet begrepen uit je eerste bericht. Ik dacht dat je het een moneygrab vond omdat ze hem ook op de pc uitbrengen.mobygo76 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:23:
In 9 jaar 3 keer dezelfde game releasen en dit full price. Daar zit bij mij de crux.
Maar goed het is hier al een paar pagina's over gegaan. Conclusie van iedereen was, of je koopt hem of je koopt hem niet. En gaat verder met het spelen van een andere game. Gow Ragnarok komt later dit jaar uit. Daar kijk ik zeker naar uit.
Ik vind de prijs voor deze 'remake' ook wat fors, maar voor de PC is het wel een primeur, dus daar is een hogere prijs nog wel te verdedigen. Op de PS5 vind ik het wat te gortig, maar vooruit, voor mensen die TLoU: Remastered niet hebben zou je nog extra kunnen rekenen. Wat ik wel mis, is een upgrade pad voor bezitters van TLoU: Remastered. De originele PS3 versie van TLoU maar even daargelaten.Raem schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:07:
[...]
Maar wat is nou de moneygrab? De PC versie of de PS5 versie? En waarom dubbel cashen? Of denk je dat iedereen nu zowel de PS5 als de PC versie gaat kopen?
Verwijderd
Eens. Een upgrade pad met een lagere prijs voor de mensen die hem al 1 of 2 keer hebben gekocht had ze wel gesierd. Net zoals bij Uncharted. Al was dat een remaster en dit een remake. Demons souls was ook voor full price verkocht zonder upgrade pad.Kwistnix schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:29:
[...]
Ik vind de prijs voor deze 'remake' ook wat fors, maar voor de PC is het wel een primeur, dus daar is een hogere prijs nog wel te verdedigen. Op de PS5 vind ik het wat te gortig, maar vooruit, voor mensen die TLoU: Remastered niet hebben zou je nog extra kunnen rekenen. Wat ik wel mis, is een upgrade pad voor bezitters van TLoU: Remastered. De originele PS3 versie van TLoU maar even daargelaten.
Games die we in augustus kunnen verwachten.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Toen ik dit las moest ik gelijk aan Ellen Paige denken, ik heb namelijk altijd gedacht dat Ellie op haar gebaseerd was. Na een beetje googelen kom ik erachter dat Ellen helemaal niet zo blij was dat Ellie op haar lijktmobygo76 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:41:
Dit vooral met de nieuwe serie die komen gaat op hbo.
Klopt ja, dat was toen wel een dingetje. Ze hebben Ellie's uiterlijk toen ook aangepast na haar eerste reveal.Superkiwi schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:25:
[...]
Toen ik dit las moest ik gelijk aan Ellen Paige denken, ik heb namelijk altijd gedacht dat Ellie op haar gebaseerd was. Na een beetje googelen kom ik erachter dat Ellen helemaal niet zo blij was dat Ellie op haar lijkt
Een aantal maanden na TLOU kwam toen ook Beyond Two Souls uit met Ellen/Elliot Page in de hoofdrol, dat zal ook wel meegespeeld hebben
Ze vond het zelfs zo erg dat ze nu als Elliot door het leven gaat om niet meer op Ellie te lijken.Superkiwi schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:25:
[...]
Toen ik dit las moest ik gelijk aan Ellen Paige denken, ik heb namelijk altijd gedacht dat Ellie op haar gebaseerd was. Na een beetje googelen kom ik erachter dat Ellen helemaal niet zo blij was dat Ellie op haar lijkt
Verwijderd
Kan me ook nog herinneren dat ze niet zo blij was met Beyond Two Souls.kazuka schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:57:
[...]
Klopt ja, dat was toen wel een dingetje. Ze hebben Ellie's uiterlijk toen ook aangepast na haar eerste reveal.
Een aantal maanden na TLOU kwam toen ook Beyond Two Souls uit met Ellen/Elliot Page in de hoofdrol, dat zal ook wel meegespeeld hebben
(Als ik het me correct herinner, was er een manier op stoom te verwijderen in een douche scene waardoor je
haar in alle glorie kon zien.)
En, aangezien dat voor alle deepfake trucjes was, was ze daar niet erg blij mee.
Ik ben vanaf het begin wel een groot fan van Ellie geweest, en zoals al vaker genoemd... kijk ik er naar uit
om de PS5 versie te spelen.
Tot nu toe niet zo fan van de acteurs die ze hebben gecast.
(Ik had graag Kaitlyn Dever gezien als Ellie.)
En, aangezien de Uncharted film ook best wel een flop was.
Vooral als je de Nathan Fillion fan special ertegen over zet.
Zucht, wat is dat toch met game adaptaties die vaak niet zo succesvol aflopen.
Voor mij blijft ze altijd Ellen Page.Raem schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:06:
[...]
Ze vond het zelfs zo erg dat ze nu als Elliot door het leven gaat om niet meer op Ellie te lijken.
Genoten van haar in Inception.
Maar, ik ga nu wel erg off-topic. Mijn excuses.
In Warzone en de andere COD titels kan je gewoon Keyboard en Muis gebruiken en ook tegen andere spelers die met controller werken. Je hebt alleen geen aim assist met K+M, wat de controller gebruikers wel hebben. Je zal alleen wel met de settings moeten stoeien, want je kan qua gevoeligheid veel instellen in de game. Ik kan ook niet met de controller overweg met 1ste person shooters en vind het fijn dat COD tenminste wel de moeite heeft genomen dit te faciliteren, zonder dat het meteen een overpowerede manier van input is. Ik kan nu enigszins meekomen met de rest. De ene keer sta ik bovenaan, vaker ben ik in de onderste helft van de ranking te vinden. Daar zal de reactiesnelheid op mijn leeftijd ook deels debet aan zijn.Protax schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:43:
[...]
Dat heb ik geprobeerd, maar dat is ook verre van fijn.
Vind het jammer dat Battlefield dit niet ondersteund, net als vele andere titels. De manier waarop het in COD gedaan is, geeft niemand voordeel qua input. Maar het geeft je wel een keus om wat anders te kiezen buiten een controller.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Kan ik het geld weer in de zaken houdenLinksquest schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:01:
Games die we in augustus kunnen verwachten.
[YouTube: 8 New Games August (3 FREE GAMES)]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 00:21:
[...]
Kan me ook nog herinneren dat ze niet zo blij was met Beyond Two Souls.
Ellen Page is helemaal nergens blij mee.Superkiwi schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:25:
[...]
Na een beetje googelen kom ik erachter dat Ellen helemaal niet zo blij was dat Ellie op haar lijkt
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dat verklaart waarom ze de rol van meisje met zelfmedelijden altijd zo goed speeltHulleman schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:36:
Ellen Page is helemaal nergens blij mee.
Verwijderd
Haha scheelt weer toch.
Two Point Campus is de enige die mij boeit daar wacht ik al een tijdje op. Zit in Gamepass dus dat scheelt weer voor wie dat ook heeft. Er lijkt verder niets boeiends uit te komen wat fijn is want ik heb nog een flinke backlog op de PS5.
Ik zit nu in FF7 Remake Intergrade. Sowieso een fantastische game natuurlijk maar ook nog eens leuk na een paar open-world games om nu iets te spelen waar je minder kanten op kunt.
Sinds de PS5 in huis is heb ik enkel gebrek aan tijd ipv gebrek aan goede games.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2022 10:53 ]
Verwijderd
Ik zie een nieuwe game opkomen.Superkiwi schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:50:
[...]
Dat verklaart waarom ze de rol van meisje met zelfmedelijden altijd zo goed speelt
The Last of US, met character selection.
Ellie of Elliot.
(Wat mij nog het meest bang maakt, is dat dat vandaag de dag niet eens zo ver gezocht is.
Verwijderd
Geen boeiende games?Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:51:
[...]
Haha scheelt weer toch.
Two Point Campus is de enige die mij boeit daar wacht ik al een tijdje op. Zit in Gamepass dus dat scheelt weer voor wie dat ook heeft. Er lijkt verder niets boeiends uit te komen wat fijn is want ik heb nog een flinke backlog op de PS5.![]()
Ik zit nu in FF7 Remake Intergrade. Sowieso een fantastische game natuurlijk maar ook nog eens leuk na een paar open-world games om nu iets te spelen waar je minder kanten op kunt.
Sinds de PS5 in huis is heb ik enkel gebrek aan tijd ipv gebrek aan goede games.
Ik neem aan dat je nog niet heb gehoord van de AAA game "The Sheep Quiz" ?
Je mag alles vinden. Zou wel goed zijn om ook een onderbouwing te horen waarom. Wat het klinkt nu een beetje als: boehoe, ik vind 80 euro teveel geld. Zou ook prima zijn, maar zeg dat dan gewoonmobygo76 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:16:
[...]
Dat wist ik niet. My bad. Blijf er wel bij dat ik het een moneygrab vindt.
Een beetje transfoob ?Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:25:
[...]
Wat mij nog het meest bang maakt, is dat dat vandaag de dag niet eens zo ver gezocht is.
Verwijderd
Waar haal je dat nou weer vandaan?
Kan mij echt 0,0 interesseren wat iemand zijn/haar voorkeur is, of wat voor materiaal er in een game/film/show gegooid word.
Mijn "probleem" is meer dat deze zaken tegenwoordig random in games/shows/films gegooid worden om maar politiek correct te zijn, ook al past het totaal niet in de lore/story.
Ik denk dat we allemaal wel genoeg voorbeelden van TV Shows/films kunnen bedenken die hierdoor geen succes zijn geworden.
En, langzamerhand merk ik ook dat dat door begint te sijpelen naar gaming.
Begrijp me niet verkeerd, helemaal niets mis mee om deze topics te behandelen in gaming.
Het is juist de perfecte manier om mensen bewust te maken van deze topics en het te begrijpen.
Maar, het word vaak gewoon in media producten gegooid om "erbij te horen."
Ik snap ook niet waarom je daar bang van zou moeten worden.
Je maakt de keuze of je in het verhaal het liefste een zoon of een dochter zou hebben, wat het zeker interessanter maakt voor een 2e playthrough. Maar tegelijk een hels werk voor een ontwikkelaar om verschillende dialogen te schrijven.
Je schreef letterlijk dat je bang bent dat dat zou gebeuren
Toegegeven, moest het ineens in een bestaand verhaal als TLoU gepropt worden, zou het er wel een beetje over zijn, omdat je dan doelbewust een bestaand verhaal een LGBTQ draai geeft.
Maar om er dan bang voor te zijn ? Who gives a F*** tenzij je een die hard TLoU fan bent en het dus heiligschennis vindt als ze het verhaal een alternatieve woke draai geven.
Misschien moeten ze dat zelfs vaker doen met remakes, zodat er toch nog iets nieuw aan is buiten de graphics.
Wat ik nooit zo goed begrijp aan jouw reactie is waarom je denkt dat het random in games gegooid word. Ik vind het eigenlijk wel goed, het is beetje meer als het echte leven. Niet elke man is een opgepompte kerel die begeerd word door elke vrouw in de game. Net als in het echte leven kom je nu veel meer verschillende relaties tegen in games en ik denk dat dit alleen maar leuk is. Het medium wordt wat meer volwassen denk ik. Nu de gamers nogVerwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:54:
[...]
Waar haal je dat nou weer vandaan?![]()
Kan mij echt 0,0 interesseren wat iemand zijn/haar voorkeur is, of wat voor materiaal er in een game/film/show gegooid word.
Mijn "probleem" is meer dat deze zaken tegenwoordig random in games/shows/films gegooid worden om maar politiek correct te zijn, ook al past het totaal niet in de lore/story.
Ik denk dat we allemaal wel genoeg voorbeelden van TV Shows/films kunnen bedenken die hierdoor geen succes zijn geworden.
En, langzamerhand merk ik ook dat dat door begint te sijpelen naar gaming.
Begrijp me niet verkeerd, helemaal niets mis mee om deze topics te behandelen in gaming.
Het is juist de perfecte manier om mensen bewust te maken van deze topics en het te begrijpen.
Maar, het word vaak gewoon in media producten gegooid om "erbij te horen."
Je kan echt helemaal niets meer zeggen tegenwoordig.
TLOU 2 is al LGBTQ proof door Ellie die een relatie met Dina heeft, zij als vrouwenstel een kind opvoeden en Abby die het lichaam heeft van een vent. Dus in deeltje 1 valt best legit wat meer LGBTQ te proppenTwixie schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:58:
[...]
Toegegeven, moest het ineens in een bestaand verhaal als TLoU gepropt worden, zou het er wel een beetje over zijn, omdat je dan doelbewust een bestaand verhaal een LGBTQ draai geeft.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |