Juryrechtspraak in de VS, dus kan alle kanten op gaanMetian schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:22:
[...]
Vraag me toch af of dit soort zaken wel stand houden. Zeker in dit geval waar het wel bij meer producten voorkomt dat het afsluit en opnieuw start. Logischer wijs dat je hierdoor progressie kwijt raakt. Zelfde kan ook gebeuren met een game die zelf afgesloten wordt omdat er iets gebeurd.
Tja, een uitspraak in de VS kan de bal aan het rollen doen gaan in de EU, gelijk de EU graag die grote bedrijven aanpakt voor tal van zaken! Ik ga de console in ieder geval binnensteken voor ik problemen krijg met een gecorrupteerde SSD of iets dergelijks, want het is wel telkens de M.2 schijf die door dat proces moet om nagekeken te worden na zulke crash.cold_as_ijs schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:43:
[...]
Ik denk niet dat die rechtszaak jou ook maar iets gaat helpen. Je hebt een uitspraak van een Europese rechter nodig en dan ook alleen als er geoordeeld wordt dat het niet voldoet aan Europese wetgeving en zelfs dan kan het zijn dat je nog moet gaan procederen voor een Nederlandse rechter.
Verder lijkt het me lastig om aan te tonen dat het een bewust verzwegen fabricage fout is. Eerst moet er aannemelijk worden gemaakt dat het een fabricagefout, anonieme meldingen op het internet zijn dan niet voldoende lijkt mij. Dan moet er nog aannemelijk worden gemaakt dat het bewust verzwegen is. Dus Sony is op de hoogte van het probleem en doet er niks aan.
Ik zou hem als ik jou was gewoon zo snel mogelijk insturen voor garantie
Dit probleem heb ik nu één keer gehad recentelijk. Wonderbaarlijk was ik mijn progressie van Returnal niet kwijt geraakt. Ik ben benieuwd naar de uitspraak, maar ik zal er zelf waarschijnlijk niet veel aan hebben.Runaque schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:10:
Sony komt weer voor een heet vuur te staan met hun console, dit keer voor een probleem dat ik met mijn console af en toe mag ervaren.
https://www.nme.com/news/...iding-ps5-defects-3271566
Als ze hiervoor veroordeeld worden, wil dat zeggen dat het om een bewust verzwegen fabrikagefout gaat en dat je ( denk ik) na je garantie is verlopen, nog steeds garantie kan claimen. Maar ik denk dat ik zo ergens einde zomer vakantie mijn console binnen doe in garantie voor dit probleem.
Die onoverzichtelijkheid klinkt me bekend, maar je moet het eigenlijk een beetje langs je neer leggen. Ik vind dat ook wel lastig, maar als je op het gemak speelt is het goed te doen. Je kunt ook gewoon alleen het hele verhaal doorknallen. Ik doe echt enorm veel ontdekken en side quests, dat zorgt er soms wel voor dat je een tijdje uit het verhaal raakt. Dat kan wel eens vervelend zijn.v8power67 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:52:
Zit nu 24uur in horizon forbidden west, en mixed feelings.
Graphics zijn mooi, verhaal is prima. En animaties zijn echt goed. Ook van dialogen.
Maar de gameplay is soms zo frustrerend.
Zeker na spelen van bv een Uncharted is deze game zo log en voelt echt vreemd qua gameplay. Klimmen zoals hier al gezegd is echt mega irritant. Ben echt 80x naar beneden geflikkerd omdat de game niet deed wat hij zou moeten doen. De battles zijn soms zoals ook hier gezegd zo chaotisch, en overzicht is gemakkelijk te verliezen. Heb hem op easy staan en dan zelfs vaak genoeg lage health omdat er teveel gebeurd.
Denk dat ik die 7 dagen ps plus premium maar ga proberen en stray spelen, ziet er leuk uit. Heb nu geen ps plus meer dus kan effe testen. Misschien dat ik dan wel een jaartje neem( extra dan denk ik want die oude games boeien me echt 0,0).
Zijn zeker geen leuke deals meer voor ps plus?
Die battles moet je even onder de knie krijgen en als je de juiste wapens en aanvallen gebruikt, gaat het eigenlijk best makkelijk. In het begin werd ik ook met regelmaat, bijna afgemaakt.
Je ontneemt je er een hele leuke game mee, als je stopt
Verwijderd
Daarom speel ik open wereld games altijd op dezelfde manier.Mosin schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:16:
[...]
Die onoverzichtelijkheid klinkt me bekend, maar je moet het eigenlijk een beetje langs je neer leggen. Ik vind dat ook wel lastig, maar als je op het gemak speelt is het goed te doen. Je kunt ook gewoon alleen het hele verhaal doorknallen. Ik doe echt enorm veel ontdekken en side quests, dat zorgt er soms wel voor dat je een tijdje uit het verhaal raakt. Dat kan wel eens vervelend zijn.
Die battles moet je even onder de knie krijgen en als je de juiste wapens en aanvallen gebruikt, gaat het eigenlijk best makkelijk. In het begin werd ik ook met regelmaat, bijna afgemaakt.
Je ontneemt je er een hele leuke game mee, als je stopt
Eerst alle beschikbare side-missions doen en/of andere bezigheden.
En, zodra ik zo ongeveer de hele map ben afgegaan en alles heb gedaan, dan pas ga ik verder met de main missions.
In Games zoals The Witcher 3, Skyrim/Fallout, Genshin, Assassins Creed(De nieuwere games.), Red Dead 2 heb ik er al makkelijk 100 uur inzitten voordat ik uberhaubt aan de main missions toe kom.
Nadeel hiervan is dat je voor de main missies (die vaak het meest boeiende zijn) ver overleveld ben voor je er aan begint. De balans vinden in difficulty in open world games gebaseerd op een XP leveling systeem is best moeilijk.Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:30:
[...]
Daarom speel ik open wereld games altijd op dezelfde manier.
En, zodra ik zo ongeveer de hele map ben afgegaan en alles heb gedaan, dan pas ga ik verder met de main missions.
In Games zoals The Witcher 3, Skyrim/Fallout, Genshin, Assassins Creed(De nieuwere games.), Red Dead 2 heb ik er al makkelijk 100 uur inzitten voordat ik uberhaubt aan de main missions toe kom.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Verwijderd
Klopt, maar dat maakt mij vaak niet zo heel erg uit.uchiha tijntje schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:46:
[...]
Nadeel hiervan is dat je voor de main missies (die vaak het meest boeiende zijn) ver overleveld ben voor je er aan begint. De balans vinden in difficulty in open world games gebaseerd op een XP leveling systeem is best moeilijk.
1. Doordat ik al vroeg met de Final Fantasy games begon heb ik mijzelf aangeleerd om altijd "te" goed voorbereid te zijn op bazen.
En,
2. Ik speel vaak de side missions en andere content voor de uitdaging (Vaak zijn de optionele bazen in games ook het moeilijkst.) En, ervaar ik de Main Story meer als story ervaring en niet voor de challenge.
Verwijderd
Zo dan, alle side missies doe je eerst in de hele wereld van Origins/Odyssey? Klinkt wel goed eigenlijk, dan kun je mooi de main story volgen daarna.Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:30:
[...]
Met level scaling ingeschakeld neem ik aan? Ik ga dat misschien ook eens proberen.
In een Ghost of Tsushima zie ik het nut er dan weer niet voor in want die game geeft mij nooit dat,overdosis aan Side-missies, gevoel zoals een AC. Dat doet GoT heel goed imo.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2022 13:30 ]
Dat is opzich geen slecht idee. Ik speel zelf een deel van het verhaal en ga dan weer allemaal spullen zoeken etc. Je hebt alleen voor sommige plekken met loot, bepaalde vaardigheden nodig. Dus ik kwam in het begin vaak voor onbereikbare plekken te staan.Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:30:
[...]
Ik probeer het dus gelijkmatig te doen, met af en toe een uitschieter.
Verwijderd
Ik zit in Ghost of Tsushima inmiddels in het tweede stuk van het eiland. Part 2 van het verhaal dus. De game blijft mooi en het speelt ook prima maar toch vraag ik mij af hoe lang ik het nog vol ga houden. Ik mis een gevoel van begin/mid/end-game. Het eerste stuk helemaal uitgekamd maar nu in part 2 is het gewoon weer standaard voetstappen volgen etc. Ik heb begrepen dat de hele game hetzelfde blijft doen? Of krijgt de game nog een paar goede wendingen?
Ik vind het ergens wel zonde om te stoppen maar om nu nog uren en uren hetzelfde te doen.. keuzes keuzes.
Waarschijnlijk zorgt de heerlijke backlog die mij roept er ook voor dat de interesse minder aan het worden is.
Ik vind het ergens wel zonde om te stoppen maar om nu nog uren en uren hetzelfde te doen.. keuzes keuzes.
Waarschijnlijk zorgt de heerlijke backlog die mij roept er ook voor dat de interesse minder aan het worden is.
Nog wat verder getest en blijkt toch gerelateerd aan de specifieke HDD (Seagate Expansion Desktop 6TB). Wanneer ik test met onze PS4 HDD (4TB - USB powered), dan kan ik het niet reproduceren. Ik heb dan maar die 6TB disk eens herformatteerd en begonnen games terug te installeren. Met een 20-tal games erop nu, kan ik het ook niet reproduceren. Dus ofwel is het probleem opgelost (fingers crossed) ofwel treedt het probleem op van zodra er een hoog aantal games op de HDD staan (maar alles terug downloaden zal nog wel ettelijke dagen).Twixie schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:15:
Hebben jullie ook zo vaak voor dat de PS5 komt zeggen dat de disk corrupt/onbruikbaar is, en vervolgens een gehele check doet om de library terug op te bouwen ? ... Maar nu blijk ik het ook systematisch te hebben als ik de PS5 niet in Rest Mode zet, maar helemaal uit (via het menu, uiteraard). Als ik erna de PS5 terug op zet, is het gegarandeerd prijs.
Hier exact de reden waarom ik open world games niet zo goed trek. Ben te erg een completionist... gewoon de 'main quest' volgen kan ik dan ook weer niet. Daarom heb ik ook een schijthekel aan Ubisoft games, waar je overspoeld wordt met generieke side content. Grote uitzondering was Elden Ring, die toch een andere formule hanteert voor hun open wereld... daar voelde het echt als een avontuur om op ontdekking te gaan, in plaats van het afvinken van objectives.Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:32:
Ik zit in Ghost of Tsushima inmiddels in het tweede stuk van het eiland. Part 2 van het verhaal dus. De game blijft mooi en het speelt ook prima maar toch vraag ik mij af hoe lang ik het nog vol ga houden. Ik mis een gevoel van begin/mid/end-game. Het eerste stuk helemaal uitgekamd maar nu in part 2 is het gewoon weer standaard voetstappen volgen etc. Ik heb begrepen dat de hele game hetzelfde blijft doen? Of krijgt de game nog een paar goede wendingen?
Ik vind het ergens wel zonde om te stoppen maar om nu nog uren en uren hetzelfde te doen.. keuzes keuzes.![]()
Echt zonde, want GoT lijkt me zo'n mooie game.
Verwijderd
Is ook zonde. En het hoeft gewoon niet zo te zijn zoals inderdaad Elden Ring laat zien waarbij andere games ER niet eens hoeven te kopiëren. Open world games kunnen geweldig zijn. Grote afwisseling in gebieden en tussen door mooi (lineaire) dungeons en een goed verhaal etc. houden dit soort games al veel langer leuk. GoT is een prachtige game maar het sleurt maar door met wat het vanaf het begin af aan al doet. En dat doet de games als ik het goed begrepen heb zo tot het eind. (toch?)yinx84 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:23:
[...]
Hier exact de reden waarom ik open world games niet zo goed trek. Ben te erg een completionist... gewoon de 'main quest' volgen kan ik dan ook weer niet. Daarom heb ik ook een schijthekel aan Ubisoft games, waar je overspoeld wordt met generieke side content. Grote uitzondering was Elden Ring, die toch een andere formule hanteert voor hun open wereld... daar voelde het echt als een avontuur om op ontdekking te gaan, in plaats van het afvinken van objectives.
Zo jammer want het is verder gewoon een goede game.
GoT is een groot succes laten we hopen dat een eventuele GoT2 al die dingen beter gaat doen want de basis is top.
GoT is echt een stuk minder gevuld met nutteloze, vaak dezelfde side content en collectibles dan de Ubisoft games. Elke side missie in GoT heeft zijn eigen verhaal wat het sowieso al interessanter maakt. De Haiku's geven je verdiende momentjes van rust en passen prima in de Japanse setting, net als de hotsprings.yinx84 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:23:
[...]
Hier exact de reden waarom ik open world games niet zo goed trek.
[Ubisoft rant/]
Ik denk dat je de side content en collectibles het beste kunt vergelijken met die in God of War, al denk ik dat die laatste met zijn groene kraaien ook een beetje doorgeschoten was.
Zonde om een game als Ghost of Tsushima daarom te laten liggen, zeg ik als mede-completionist
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Probleem met GoT is dat de wereld heel leeg is. Er zijn dorpjes, maar daar zijn zelden NPC's. De npc's reageren ook niet op jou. Vergelijk dit eens met RDR2 bijvoorbeeld, je kan daar met iedereen ruzie krijgen etc... Hierdoor voelt het ook of je impact hebt op de wereld. Verder zijn de random encounters totaal niet random, iedere paar minuten kom je een groepje mongolen tegen. Het is iedere keer hetzelfde liedje eigenlijk, maakt het totaal niet interessant. Heel verrassend is het ook niet want infamous voelde wat dat betreft hetzelfde aan, de wereld voelde daar ook niet overtuigend.Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:32:
Ik vind het ergens wel zonde om te stoppen maar om nu nog uren en uren hetzelfde te doen.. keuzes keuzes.![]()
Het vechten is nog steeds geniaal in GoT. Iets vergevensgezinder dan Fromsw games, maar zeker net zo uitdagend qua timing. Ik vind Part 2 daardoor ook veel beter dan part 1. In part 1 ben je snel overpowered, terwijl ik nu weer mee uitdaging voel.
Probleem met GoT is wat mij betreft voornamelijk dat het een open wereld game is die veel te lang gerekt is. Had er een goede actie game van gemaakt en het was geweldig. Nu is het overbekend snorefest.
Verwijderd
Ik heb besloten om er gewoon mee te stoppen, het was mooi maar nu is het genoeg geweest. Teveel andere mooie games om te spelen, ik heb mijn fun er wel uitgehaald.
Tijd om aan FF7 remake intergrade te gaan beginnen.
Tijd om aan FF7 remake intergrade te gaan beginnen.
Ik vond GoT een fantastische game, maar ik speel dan ook niet zoveel open wereld spellen, dus dat scheelt misschien ook wel. Wat ik zo goed vond is dat ik totaal niet het gevoel had dat ik icoontjes aan het wegwerken was (hallo Assassins Creed en Horizon FW).
Scherm zo goed als HUD vrij en ik volgde de wind en dieren om zo steeds nieuwe dingen te ontdekken. En de sfeer en combat verveelde nooit wat mij betreft. Ik heb er echt van genoten.
Scherm zo goed als HUD vrij en ik volgde de wind en dieren om zo steeds nieuwe dingen te ontdekken. En de sfeer en combat verveelde nooit wat mij betreft. Ik heb er echt van genoten.
Destiny 2 showcase op 23 augustus:
En de Avatar game van Ubisoft is uitgesteld to 2023-24:
[Twitter: https://twitter.com/nibellion/status/1550145025539022849?s=21&t=O8pIny5rvdW1d97lbUi63A]
Witness what's next.
— Destiny 2 (@DestinyTheGame) 21 juli 2022
August 23, 2022 pic.twitter.com/3oO2piSJHe
En de Avatar game van Ubisoft is uitgesteld to 2023-24:
[Twitter: https://twitter.com/nibellion/status/1550145025539022849?s=21&t=O8pIny5rvdW1d97lbUi63A]
*knip*V&A is op het forum niet toegestaan*knip*
[ Voor 84% gewijzigd door Chaoss op 21-07-2022 23:38 ]
Speciaal account hiervoor aangemaakt?
[ Voor 47% gewijzigd door Chaoss op 21-07-2022 23:43 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik kijk em net af, best wel zin in
"This is what The Last of Us was supposed to be...": Uhuh, goeie marketing move voor een game die al een tijd uit is
Maar het werkt, voor mij, want ik ga em heus wel spelen
Ik ook, ooit, voor een tientje of als hij ooit in Plus komt.Dwazer schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:41:
[...]
Ik kijk em net af, best wel zin in![]()
"This is what The Last of Us was supposed to be...": Uhuh, goeie marketing move voor een game die al een tijd uit is![]()
Maar het werkt, voor mij, want ik ga em heus wel spelen
Ziet er opzich prima uit voor een game uit 2013. Maar vind het niet eruit zien als een 70 euro( 79?) game zeker omdat de core gameplay onveranderd is. Zitten wel wat toevoegingen uit tlou2 maar niet alles. Wat wel jammer is want juist de gameplay is ondertussen echt verouderd. En tlou2 speelt smoother en beter. Dus ik wacht op dat hij echt paar tientjes is als ik hem wil.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
toen ik een van de developpers hoorde praten moest ik meteen aan deze denken 
Verwijderd
Waar blijkt uit dat de core gameplay onveranderd is? Als ik het filmpje bekijk is er echt enorm veel veranderd aan de game. Zoveel meer animaties etc. En je doet nu al de aanname dat TLOU 2 smoother en beter speelt dan TLOU remake. Denk dat je dit echt eerst zelf moet ervaren.v8power67 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:00:
[...]
Ziet er opzich prima uit voor een game uit 2013. Maar vind het niet eruit zien als een 70 euro( 79?) game zeker omdat de core gameplay onveranderd is. Zitten wel wat toevoegingen uit tlou2 maar niet alles. Wat wel jammer is want juist de gameplay is ondertussen echt verouderd. En tlou2 speelt smoother en beter. Dus ik wacht op dat hij echt paar tientjes is als ik hem wil.
Als je even vergeet dat de game ooit is uitgekomen in 2013 vind ik hoe ze de game nu uitbrengen echt wel 70 euro waard eerlijk gezegd, hetzelfde als demon's souls.
Heb hem alleen op de PS4 gespeeld, maar ga denk ik binnenkort mijn PS3 maar weer aanslingeren om hem daarop te spelenv8power67 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:00:
[...]
Animaties (en graphics) hebben niets te maken met core gameplay.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:16:
[...]
Waar blijkt uit dat de core gameplay onveranderd is? Als ik het filmpje bekijk is er echt enorm veel veranderd aan de game. Zoveel meer animaties etc. En je doet nu al de aanname dat TLOU 2 smoother en beter speelt dan TLOU remake. Denk dat je dit echt eerst zelf moet ervaren.
Als je even vergeet dat de game ooit is uitgekomen in 2013 vind ik hoe ze de game nu uitbrengen echt wel 70 euro waard eerlijk gezegd, hetzelfde als demon's souls.
De demon's souls remake is wel echt andere koek dan de TLOU remake. Het verschil tussen de PS3 en de PS5 versie van DS is zo immens groot. TLOU heeft al een remaster gehad en een deel 2. TLOU remake ziet er gewoon niet veel beter uit dan TLOU 2. Op basis van de trailers ziet er het voor mij hetzelfde uit. Uiteraard is de remake mooier dan de remaster, maar we hebben het in TLOU 2 allemaal al een keer gezien. Demon's Souls is ook nog eens een game die bijna geen hond had gespeeld, dat in tegenstelling van TLOU. Demon's Souls heeft best slecht verkocht namelijk. De reeks werd door het publiek pas opgepakt vanaf Dark Souls. Een remake van de originele DS was hierdoor een goede keus.
Wat ik vreemd vind is dat TLOU remake geen GI raytracing heeft (wordt iig met geen woord over gerept). Dat zou de game pas een oppoets beurt geven en een PS5 showcase maken.
[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 22-07-2022 09:37 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Er was een leak met gameplay van de week en de leaker had aangegeven wat wel en niet erin zat wat nu dus ook klopt. En die gaf aan dat qua hoe het speelde het gewoon zelfde is. Ja animaties zijn iets smoother maar de echte gameplay is onveranderd. Was eerst hoop dat het oude build was maar je ziet het ook. Het is niet zoals in tlou2.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:16:
[...]
Waar blijkt uit dat de core gameplay onveranderd is? Als ik het filmpje bekijk is er echt enorm veel veranderd aan de game. Zoveel meer animaties etc. En je doet nu al de aanname dat TLOU 2 smoother en beter speelt dan TLOU remake. Denk dat je dit echt eerst zelf moet ervaren.
En als het zo zou spelen zoals tlou2 en dan hadden ze het ook echt wel gezegd in de video. Ze hebben wel andere dingen toegevoegd uit tlou2 en dat bespreken ze wel.
Verwijderd
TLOU 2 is de best ogende ps4 game, deze kan ook zo voor een ps5 game doorgaan. Dus dat het verschil met TLOU 2 niet groot is dat verbaasd mij niks. Maar het verschil tussen de ps3 en ps5 game is ook enorm.Hulleman schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:33:
[...]
Animaties (en graphics) hebben niets te maken met core gameplay.
De demon's souls remake is wel echt andere koek dan de TLOU remake. Het verschil tussen de PS3 en de PS5 versie van DS is zo immens groot. TLOU heeft al een remaster gehad en een deel 2. TLOU remake ziet er gewoon niet veel beter uit dan TLOU 2. Op basis van de trailers ziet er het voor mij hetzelfde uit. Uiteraard is de remake mooier dan de remaster, maar we hebben het in TLOU 2 allemaal al een keer gezien.
Wat ik vreemd vind is dat TLOU remake geen GI raytracing heeft (wordt iig met geen woord over gerept). Dat zou de game pas een oppoets beurt geven en een PS5 showcase maken.
Aan de ene kant ben je de remake met TLOU 2 aan het vergelijken en je geeft aan dat het weinig verschilt. Maar wat heeft TLOU 2 hier exact mee te maken? Je moet het toch met TLOU op de ps3 vergelijken?
In de core gameplay van Demon's souls is ook vrij weinig veranderd t.o.v. de ps3. Dus waarom is dat nu ineens belangrijk?
Verwijderd
Ik vind die leak eerlijk gezegd totaal niet te vergelijken met de video die Naughty dog heeft uitgebracht. Dat was volgens mij gewoon een early build. Wel grappig dat mensen massaal een mening hebben gevormd door een oude build.v8power67 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:37:
[...]
Er was een leak met gameplay van de week en de leaker had aangegeven wat wel en niet erin zat wat nu dus ook klopt. En die gaf aan dat qua hoe het speelde het gewoon zelfde is. Ja animaties zijn iets smoother maar de echte gameplay is onveranderd. Was eerst hoop dat het oude build was maar je ziet het ook. Het is niet zoals in tlou2.
En als het zo zou spelen zoals tlou2 en dan hadden ze het ook echt wel gezegd in de video. Ze hebben wel andere dingen toegevoegd uit tlou2 en dat bespreken ze wel.
In TLOU 2 speel je met een compleet ander personage. Ellie is veel jonger en beweegt ook soepeler, het is logisch dat Joel niet op die manier beweegt.
Ik vind core gameplay niet belangrijk in deze. Jij zelf geeft aan dat de core gameplay anders is/kan zijn, omdat de animaties verbeterd zijn. Daar reageerde ik op.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:38:
[...]
TLOU 2 is de best ogende ps4 game, deze kan ook zo voor een ps5 game doorgaan. Dus dat het verschil met TLOU 2 niet groot is dat verbaasd mij niks. Maar het verschil tussen de ps3 en ps5 game is ook enorm.
Aan de ene kant ben je de remake met TLOU 2 aan het vergelijken en je geeft aan dat het weinig verschilt. Maar wat heeft TLOU 2 hier exact mee te maken? Je moet het toch met TLOU op de ps3 vergelijken?
In de core gameplay van Demon's souls is ook vrij weinig veranderd t.o.v. de ps3. Dus waarom is dat nu ineens belangrijk?
We hoeven niet met de PS3 versie te vergelijken, omdat er een remaster is voor de PS4. De versie voor de Pro is ook nog eens opgeleukt naar 4K HDR. Daar moeten we het mee gaan vergelijken. Daarnaast heeft TLOU 2 alles te maken met deze remake. Ik denk dat de ontwikkeling van TLOU 2 ook de reden is geweest voor deze remake. ND had alle assets toch al op de plank liggen en wat is nu makkelijker geld verdienen. Ik heb dit grafisch allemaal al eens gezien bij TLOU 2. Hierdoor voelt het niet nieuw of als een echt knappe remake. Ik ben groot van van ND en alles wat ze maken, maar deze remake voelt zo overbodig en al helemaal voor de prijs die er voor gevraagd wordt. Ze hadden deze tijd beter kunnen steken in een nieuwe IP (al weer veel te lang geleden voor ND), TLOU 2 DLC of TLOU 3.
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 22-07-2022 09:51 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
We gaan het zien. Ik denk dat die leaked beelden niet ver van eindproduct staat. Misschien qua graphics maar niet qua gameplay.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:40:
[...]
Ik vind die leak eerlijk gezegd totaal niet te vergelijken met de video die Naughty dog heeft uitgebracht. Dat was volgens mij gewoon een early build. Wel grappig dat mensen massaal een mening hebben gevormd door een oude build.
In TLOU 2 speel je met een compleet ander personage. Ellie is veel jonger en beweegt ook soepeler, het is logisch dat Joel niet op die manier beweegt.
Dat het anders speelt ivm characters dat kan. Maar verschil tussen de flashbacks van tlou2 met jonge ellie en dan gameplay van tlou1 met ellie is al heel anders. Tlou2 speelt gewoon lekkerder. Dus de hoop was dat tlou remake dit zou meenemen. Het lijkt er helaas op dat dit niet het geval is.
Want heb pas nog tlou uitgespeelt opnieuw en is fenomenaal goed spel. Maar de gameplay is wel ondertussen ouder en dat voel je als je modernere games gespeeld hebt waaronder tlou2. Dus een remake had echt af geweest hadden ze die gameplay meegenomen( imho) dan had ik er meer voor betaald dan nu, nog steeds geen 70 euro dat sowieso niet.
Verwijderd
Heb je het filmpje hierboven wel gekeken van Naughty Dog en hun uitleg waarom ze deze game maken? TLOU2 was ook de reden dat ze deze game gingen maken omdat ze die terugblikken opnieuw in elkaar moesten zetten.Hulleman schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:49:
[...]
Ik vind core gameplay niet belangrijk in deze. Jij zelf geeft aan dat de core gameplay anders is/kan zijn, omdat de animaties verbeterd zijn. Daar reageerde ik op.
We hoeven niet met de PS3 versie te vergelijken, omdat er een remaster is voor de PS4. De versie voor de Pro is ook nog eens opgeleukt naar 4K HDR. Daar moeten we het mee gaan vergelijken. Daarnaast heeft TLOU 2 alles te maken met deze remake. Ik denk dat de ontwikkeling van TLOU 2 ook de reden is geweest voor deze remake. ND had alle assets toch al op de plank liggen en wat is nu makkelijker geld verdienen. Ik heb dit grafisch allemaal al eens gezien bij TLOU 2. Hierdoor voelt het niet nieuw of als een echt knappe remake. Ik ben groot van van ND en alles wat ze maken, maar deze remake voelt zo overbodig en al helemaal voor de prijs die er voor gevraagd wordt. Ze hadden deze tijd beter kunnen steken in een nieuwe IP (al weer veel te lang geleden voor ND), TLOU 2 DLC of TLOU 3.
TLOU remaster op de ps4 vind ik zelf er heel erg gedateerd uitzien. Dat verschil is alsnog enorm met the remake. Maar goed je hoeft hem niet te kopen.
Verwijderd
Laten we alleen niet op basis van geleakde gameplay conclusies trekken, dat doet het hele internet al. Dat is zo makkelijk. Laten we gewoon op de game wachten, de reviews afwachten en kijken wat het doet.v8power67 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:57:
[...]
We gaan het zien. Ik denk dat die leaked beelden niet ver van eindproduct staat. Misschien qua graphics maar niet qua gameplay.
Dat het anders speelt ivm characters dat kan. Maar verschil tussen de flashbacks van tlou2 met jonge ellie en dan gameplay van tlou1 met ellie is al heel anders. Tlou2 speelt gewoon lekkerder. Dus de hoop was dat tlou remake dit zou meenemen. Het lijkt er helaas op dat dit niet het geval is.
Want heb pas nog tlou uitgespeelt opnieuw en is fenomenaal goed spel. Maar de gameplay is wel ondertussen ouder en dat voel je als je modernere games gespeeld hebt waaronder tlou2. Dus een remake had echt af geweest hadden ze die gameplay meegenomen( imho) dan had ik er meer voor betaald dan nu, nog steeds geen 70 euro dat sowieso niet.
Verwijderd
Ik wilde gisteren eventjes Stray bekijken. En toen..was het tijd om naar bed te gaan. Ik ben geen grote kattenliefhebber maar vind de game fantastisch. Een mooie interessante wereld met veel detail. Een kat is ideaal in zo een game met al dat klim werk. Meer zoeken, verzamelen en klimmen ipv knokken en schieten.
Ik ben het helemaal eens met de metacritic cijfers.
Ik ben het helemaal eens met de metacritic cijfers.
Stray wil ik ook gaan spelen, maar heb net voor eind september de fysieke release besteld. Nog eventjes wachten. Lijkt me ook zeker een erg leuk game om te gaan spelen.
Nog getwijfeld om de Steam versie te halen voor op de Steam Deck, maar schijnt dit die minder is dan de PS5 versie en de haptic triggers schijnen wel erg tof te zijn met dit spel. Maar geen idee, ik heb zo min mogelijk van het spel proberen mee te krijgen.
Nog getwijfeld om de Steam versie te halen voor op de Steam Deck, maar schijnt dit die minder is dan de PS5 versie en de haptic triggers schijnen wel erg tof te zijn met dit spel. Maar geen idee, ik heb zo min mogelijk van het spel proberen mee te krijgen.
Ja, het filmpje met het praatje van ND is natuurlijk marketing, voor de bühne, dat geloof ik allemaal welVerwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:58:
[...]
Heb je het filmpje hierboven wel gekeken van Naughty Dog en hun uitleg waarom ze deze game maken? TLOU2 was ook de reden dat ze deze game gingen maken omdat ze die terugblikken opnieuw in elkaar moesten zetten.
TLOU remaster op de ps4 vind ik zelf er heel erg gedateerd uitzien. Dat verschil is alsnog enorm met the remake. Maar goed je hoeft hem niet te kopen.
Met je eens dat de TLOU remake veel mooier is dan de remaster, maar dat ie er nagenoeg hetzelfde uitziet als TLOU 2. Mijn punt is, we hebben het allemaal al een keer gezien. Dat in tegenstelling tot andere remakes die we de afgelopen jaren hebben gehad. Het allergrootste probleem met deze remake is het prijspunt waar ND (zal Sony wel beslissen) deze game voor weg wil zetten. Net zoals Uncharted Legacy of Thieves Collection..... die prijs is ook een schande... ook al van ND.
We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, prima natuurlijk. Voor 2 tientjes had ik deze remake wellicht nog wel gekocht.
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 22-07-2022 10:15 ]
Verwijderd
@Arunia Beter even wachten dan via steamdeck naar mijn mening. Echt zo een game om op je gemak tot je te nemen via een (groot) scherm voor je icm de PS5 controller.
En goed dat je zo min mogelijk probeer mee te krijgen over de game. Houden zo.
En goed dat je zo min mogelijk probeer mee te krijgen over de game. Houden zo.
Verwijderd
Ik snap je punt niet helemaal, we hebben het allemaal al een keer gezien? Ze maken een remake van TLOU met de engine van TLOU 2. Ja, de graphics zullen dan op TLOU 2 lijken, maar de game is gelijk aan deel 1. Het doel is om een remake van deel 1 te maken met veel betere graphics.Hulleman schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:14:
[...]
Ja, het filmpje met het praatje van ND is natuurlijk marketing, voor de bühne, dat geloof ik allemaal wel
Met je eens dat de TLOU remake veel mooier is dan de remaster, maar dat ie er nagenoeg hetzelfde uitziet als TLOU 2. Mijn punt is, we hebben het allemaal al een keer gezien. Dat in tegenstelling tot andere remakes die we de afgelopen jaren hebben gehad. Het allergrootste probleem met deze remake is het prijspunt waar ND (zal Sony wel beslissen) deze game voor weg wil zetten. Net zoals Uncharted Legacy of Thieves Collection..... die prijs is ook een schande... ook al van ND.
We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, prima natuurlijk. Voor 2 tientjes had ik deze remake wellicht nog wel gekocht.
Uncharted Legacy of Thieves kon je voor 10 euro upgraden als je 1 van de 2 games in bezit had.
Als je geen van beide in bezit had betaal je 50 euro voor beide games. Op zich vind ik dat geen belachelijk prijs eerlijk gezegd.
Je bent er zelf bij of je hem voor 70 euro koopt. Je kan ook een paar maanden wachten en hem dan voor een lagere prijs kopen.
We gaan elkaar niet vinden in deze discussie. Jij snapt mijn punt niet en ik snap niet dat jij deze remake en het prijspunt zo fel blijft verdedigen. Prima, laten we het hierbijVerwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:19:
[...]
Ik snap je punt niet helemaal, we hebben het allemaal al een keer gezien? Ze maken een remake van TLOU met de engine van TLOU 2. Ja, de graphics zullen dan op TLOU 2 lijken, maar de game is gelijk aan deel 1.
Je bent er zelf bij of je hem voor 70 euro koopt. Je kan ook een paar maanden wachten en hem dan voor een lagere prijs kopen.
[ Voor 20% gewijzigd door Hulleman op 22-07-2022 10:45 ]
Ik vind de prijs voor deze remake ook aan de hoge kant voor een game die al voor de 3e keer uit komt. Maar goed gelukkig hoef ik hem ook niet nog eens te spelen.
Verwijderd
Last of Us 1 Remake...
Heb hem net gereserveerd.
Ik pre-order vrijwel nooit, alleen wanneer ik 100% zeker weet dat ik waar voor mijn geld krijg.
En, ook al begrijp ik de argumenten van de mensen wel die geen zin hebben in nog een remaster/remake/remakester.
Ik persoonlijk speel liever iets voor de tiende keer, wetende dat ik een geweldige tijd tegemoet ga.
Dan dat ik iets koop en uiteindelijk mijn geld weg gooi omdat ik toch niet zoveel plezier heb ermee.
Ik ben een groot fan van The Last of Us 1, en kan deze dan ook wel 50 keer spelen.
Dus, al brengen ze het nog 5 keer uit de komende 20 jaar, prima.
Als je het niets vind, heel simpel. Je hoeft het niet te spelen en niet te kopen.
Laat de mensen die er wel naar uitkijken hun plezier hebben, en probeer dat niet te vergallen met "Waarom jij het niet vind kunnen dat ze dit of dat doen." Of "Mensen die dit kopen zijn een onderdeel van het probleem."
Geldt niet alleen voor The Last of Us.
Move on, speel een ander spel. Genoeg keuze.
Ik pre-order vrijwel nooit, alleen wanneer ik 100% zeker weet dat ik waar voor mijn geld krijg.
En, ook al begrijp ik de argumenten van de mensen wel die geen zin hebben in nog een remaster/remake/remakester.
Ik persoonlijk speel liever iets voor de tiende keer, wetende dat ik een geweldige tijd tegemoet ga.
Dan dat ik iets koop en uiteindelijk mijn geld weg gooi omdat ik toch niet zoveel plezier heb ermee.
Ik ben een groot fan van The Last of Us 1, en kan deze dan ook wel 50 keer spelen.
Als je het niets vind, heel simpel. Je hoeft het niet te spelen en niet te kopen.
Laat de mensen die er wel naar uitkijken hun plezier hebben, en probeer dat niet te vergallen met "Waarom jij het niet vind kunnen dat ze dit of dat doen." Of "Mensen die dit kopen zijn een onderdeel van het probleem."
Verwijderd
Eens, het is nu ineens heel erg populair om Naughty dog en deze game af te keuren. Heel twitter en internet staat er vol van. Waar 80% vaak fans zijn van een andere console. (Dat zie je hier ook al aan de likes op bepaalde berichten). Het is inderdaad heel simpel wil je het niet spelen en kopen, doe het dan ook niet. En laat de mensen die er wel van genieten gewoon de game kopen en spelen.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:42:
Last of Us 1 Remake...
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:56:
[...]
Eens, het is nu ineens heel erg populair om Naughty dog en deze game af te keuren. Heel twitter en internet staat er vol van.
Je bent een trendsetter geweest.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:21:
[...]
Dat mag uiteraard, maar ik zie niet in waarom dit 80 euro waard is. Ik had eerder een prijs van 39,99 euro verwacht. 80 euro voor een game die de meeste al hebben gespeeld is gewoon volledig uitmelken van deze game. De meeste mensen hebben de game ook al gespeeld, dus leuk voor de pc spelers. Maar op de ps5 zie ik hier niet het grote aantallen verkocht worden, ja in de budgetbak misschien,.
Verwijderd
Toen was er alleen veel minder bekend over de game. Voortschrijdend inzicht.
Discussie hierboven ging ook vooral over het verschil tussen de remake en de ps3 versie/ps4 remaster. Daar zie ik enorm veel verschil in door de video die Playstation heeft uitgebracht. Helemaal als je dit verschil ziet:
https://twitter.com/JoeMiller101/status/1550412169308786688
Daarnaast ben ik nog steeds van mening dat het ND gesierd had om een upgrade pad te bieden voor huidige eigenaren van TLOU op de ps3/ps4.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2022 13:54 ]
Ik twijfelde lange tijd om helemaal digitaal te gaan ipv schijfjes. Maar nu dat ik zie hoe langzaam schijfjes gekopieerd worden naar de ssd vergeleken met een 1gbit verbinding. Is de keus snel gemaakt.
Verwijderd
Je bent duidelijk een groot liefhebber.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:42:
Last of Us 1 Remake...
Dat heb ik met de Uncharted serie, die games zijn gewoon voor mij gemaakt. En heb dan ook geen moment getwijfeld om meteen de upgrade te kopen zodra mijn PS5 aangesloten was. Zo een game die je om de zoveel tijd nog eens wilt doorlopen zoals bij een goede film. En dan wil je gewoon de beste versie van dat moment. Goedkoop of duur boeit dan niet.
Ja, het ziet er inderdaad prachtig uit. Ik was al verkocht toen ik de muziek hoorde in de eerste seconden van de video.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:41:
[...]
Toen was er alleen veel minder bekend over de game. Voortschrijdend inzicht.
Discussie hierboven ging ook vooral over het verschil tussen de remake en de ps3 versie/ps4 remaster. Daar zie ik enorm veel verschil in door de video die Playstation heeft uitgebracht. Helemaal als je dit verschil ziet:
https://twitter.com/JoeMiller101/status/1550412169308786688
Daarnaast ben ik nog steeds van mening dat het ND gesierd had om een upgrade pad te bieden voor huidige eigenaren van TLOU op de ps3/ps4.
Vind 70-80 alleen nog steeds wel teveel, al moet ik me echt wel inhouden.
Verwijderd
Maar, aan de andere kant.Farabi schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:50:
Ik twijfelde lange tijd om helemaal digitaal te gaan ipv schijfjes. Maar nu dat ik zie hoe langzaam schijfjes gekopieerd worden naar de ssd vergeleken met een 1gbit verbinding. Is de keus snel gemaakt.
Geintjes zoals wat Ubisoft nu doet met het off-line halen van DLC en games. Dat zal je ook alleen maar meer gaan zien.
Beide kanten hebben uiteindelijk goede argumenten voor of digitaal of disc.
Uiteindelijk zou maar 1 ding moeten uitmaken.
"Wat werkt het beste voor jou?:
Voor mij, ik doe alles digitaal.
Ik had vroeger duizenden dvd'tjes en cd's, en honderden PS3 games, maar dit neemt allemaal zoveel (fyieke) ruimte in beslag.
Tijdens de PS4 generatie volledig naar digitaal gegaan en geen moment spijt gehad.
Ik wilde de digitaal vs fysiek discussie niet op die manier laten opwaaien. Ik bedoelde alleen qua snelheid om een spel op je SSD te krijgen. Dit was een hel afgelopen dagen hier.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:04:
[...]
Maar, aan de andere kant.
Geintjes zoals wat Ubisoft nu doet met het off-line halen van DLC en games. Dat zal je ook alleen maar meer gaan zien.
Beide kanten hebben uiteindelijk goede argumenten voor of digitaal of disc.
Uiteindelijk zou maar 1 ding moeten uitmaken.
"Wat werkt het beste voor jou?:
Voor mij, ik doe alles digitaal.
Ik had vroeger duizenden dvd'tjes en cd's, en honderden PS3 games, maar dit neemt allemaal zoveel (fyieke) ruimte in beslag.
Tijdens de PS4 generatie volledig naar digitaal gegaan en geen moment spijt gehad.
Ik je liefde voor deze franchise prima voorstellen, maar je moet ook wel begrijpen dat mensen een beetje remaster/remake moe worden alsof developers niks meer kunnen bedenken of dat hun creatieve doos leeg begint te raken. Het is net alsof we het allemaal moeten hebben van de lichting nieuwe studios die uit de grond worden gestampt en dat "oude garde" aan studio's en uitgevers niet meer weten wat ze moeten maken.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:42:
Last of Us 1 Remake...
Kijk maar eens naar EA of een Ubisoft. Al die AssCreed games kunnen mij al gestolen worden en voor de rest bakken beide uitgevers niks interessants meer tegenwoordig. Of ze maken franchises kapot of ze brengen ze de zoveelste uit omdat ze niks anders meer kunnen bedenken.
Ik denk dat velen liever hebben dat Naughty Dog hun resources bij een nieuw project had neergezet dan weer een remake. In geval van de tv show snap ik ergens dat ze het opnieuw willen uitgeven, maar anders had ik het ook gewoon onzin gevonden.
Verwijderd
Wat betreft de resources van Naughty Dog, wij hebben niet inzichtelijk of dit echt zoveel afsnoept van de resources. Ze zijn aardig gegroeid laatste tijd. Ze zijn daarnaast met meerdere projecten bezig.Recon24 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:15:
[...]
Ik je liefde voor deze franchise prima voorstellen, maar je moet ook wel begrijpen dat mensen een beetje remaster/remake moe worden alsof developers niks meer kunnen bedenken of dat hun creatieve doos leeg begint te raken. Het is net alsof we het allemaal moeten hebben van de lichting nieuwe studios die uit de grond worden gestampt en dat "oude garde" aan studio's en uitgevers niet meer weten wat ze moeten maken.
Kijk maar eens naar EA of een Ubisoft. Al die AssCreed games kunnen mij al gestolen worden en voor de rest bakken beide uitgevers niks interessants meer tegenwoordig. Of ze maken franchises kapot of ze brengen ze de zoveelste uit omdat ze niks anders meer kunnen bedenken.
Ik denk dat velen liever hebben dat Naughty Dog hun resources bij een nieuw project had neergezet dan weer een remake. In geval van de tv show snap ik ergens dat ze het opnieuw willen uitgeven, maar anders had ik het ook gewoon onzin gevonden.
In 2013 hebben ze TLOU uitgebracht en in 2016 Uncharted 4. Daar tussen hebben ze ook een aantal remastered games uitgebracht. Dus wellicht dat wij volgend jaar of dat jaar daarop alweer een nieuwe grote game gaan zien van ND?
Assassin's creed had van mij in de vorm van Unity mogen blijven. Dan had ik ze vaak genoeg gekocht en gespeeld. Maar de kant waar ze nu op zijn gegaan heeft weinig met de oude games te maken.
Verwijderd
Maar, jij moet ook wel begrijpen dat er blijkbaar wel een grote markt voor is.Recon24 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:15:
[...]
Ik je liefde voor deze franchise prima voorstellen, maar je moet ook wel begrijpen dat mensen een beetje remaster/remake moe worden alsof developers niks meer kunnen bedenken of dat hun creatieve doos leeg begint te raken. Het is net we het allemaal moeten hebben van de lichting nieuwe studios die uit de grond worden gestampt en dat "oude garde" aan studio's en uitgevers niet meer weten wat ze moeten maken.
Dat all de AssCreed games jou gestolen kunnen worden, wilt niet zeggen dat iedereen er zo over denkt.
Als iedereen jouw mening zou delen over "Remaster moe" zijn, dan hadden ze het nooit uitgebracht.
Het is hetzelfde als bijvoorbeeld films.
Ik had The Matrix 1 eerst op videoband, maar geloof mij maar dat ik deze ook direct op DVD en daarna op bluray heb aangeschaft toen deze beschikbaar waren.
Dat wilt niet zeggen dat ze niets anders kunnen bedenken, nee.
Maar dat ze zien en weten dat fans deze games maar al te graag in een modern jasje willen zien/spelen.
En, wie zegt dat alle resources hiernaar toe gaan?
Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat het waarschijnlijk maar een klein deel van de werknemers zijn en dat de rest allang aan het werk is aan iets anders.
Maar, nogmaals.
Ik respecteer jouw mening en je mag vinden wat je wilt.
Prima als je "moe" bent, genoeg andere games waarmee je je kan vermaken.
Ik zal mij prima vermaken met The Last of Us 1 Remake, Final Fantasy 7 Rebirth, Max Payne, Resident Evil 4, The Witcher 3, Dead Space.
Verwijderd
Hehe, ik heb the matrix trilogy op dvd, hd-dvd, blu-ray en 4k blu-rayVerwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:24:
[...]
Het is hetzelfde als bijvoorbeeld films.
Ik had The Matrix 1 eerst op videoband, maar geloof mij maar dat ik deze ook direct op DVD en daarna op bluray heb aangeschaft toen deze beschikbaar waren.
En dan nog zo'n schofterig hoge prijs vragen?Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:24:
Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat het waarschijnlijk maar een klein deel van de werknemers zijn en dat de rest allang aan het werk is aan iets anders.
Verwijderd
Het aantal mensen zegt toch niks over de kosten die ze maken? Als er 1 iemand 2 dagen mee bezig is dan zijn de kosten toch even hoog als 2 mensen hier een dag mee bezig zijn?
Ze zijn er al langer dan 2 jaar mee bezig, aangezien ze er mee begonnen zijn toen ze de terugblikken in TLOU 2 moesten maken.
Grootste gedeelte zal wel werken aan de TLOU multiplayer game.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:24:
[...]
Ik hoop echt dat ze ook met een nieuwe singleplayer game bezig zijn. Geruchten gaan nog steeds over een scifi game geloof ik. Maar ben bang dat we voorlopig niks te horen krijgen over nieuwe projecten.
Eens. Zo vind ik dat bijvoorbeeld ook van de God of War games (ik vind de oudere leuker) en zullen anderen dat vinden van de Final Fantasy games (ik vind de nieuwere leuker).Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:23:
Assassin's creed had van mij in de vorm van Unity mogen blijven. Dan had ik ze vaak genoeg gekocht en gespeeld. Maar de kant waar ze nu op zijn gegaan heeft weinig met de oude games te maken.
Vernieuwing is iets waar door fans van de oudere games vaak argwanend tegenaan gekeken wordt (mezelf incluis) en toch is die vernieuwing soms nodig. Zijn de 'nieuwe stijl' AC, GoW en FF games slechter of beter dan de oude? Ik vind van niet. Ze zijn voornamelijk anders, en verandering is iets waar ook ik maar moeilijk aan kan wennen.
Dit even buiten de prijsdiscussie om
Verwijderd
Dus, de hoeveelheid mensen wat een een product werkt bepaalt de prijs?
Dan zou Stardew Valley 1 euro moeten zijn en Red Dead Redemption 2 500 euro...
Verwijderd
Alleen vaak geldt dit niet voor Playstation. Als je de dlc hebt gekocht en gekoppeld aan je account kan je die tot dus ver altijd downloaden. Alle dlc en games die delisted zijn in de store op de ps3 kan ik allemaal nog downloaden omdat ik die destijds had aangeschaft. Het gevaar alleen is dat je niet weet hoe lang dit nog kan. Daar vertrouw ik Nintendo weer wat minder in, omdat die ook de downloads uitgezet hebben op bepaalde devices.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:04:
[...]
Maar, aan de andere kant.
Verwijderd
Zoals meerdere al aangeven hier, dat ze werken aan een remaster/remake hoeft niet te betekenen dat het ten koste gaat van de ontwikkeling bij andere games. Het lijkt me zelfs efficiënter wanneer ze de boel goed indelen want er moet ook wel eens gewacht worden op andere.
Ik begrijp de irritatie wel wanneer je wacht op al die nieuwe toffe games.
Ik begrijp de irritatie wel wanneer je wacht op al die nieuwe toffe games.
Verwijderd
Klopt,Superkiwi schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:34:
[...]
Eens. Zo vind ik dat bijvoorbeeld ook van de God of War games (ik vind de oudere leuker) en zullen anderen dat vinden van de Final Fantasy games (ik vind de nieuwere leuker).
Vernieuwing is iets waar door fans van de oudere games vaak argwanend tegenaan gekeken wordt (mezelf incluis) en toch is die vernieuwing soms nodig. Zijn de 'nieuwe stijl' AC, GoW en FF games slechter of beter dan de oude? Ik vind van niet. Ze zijn voornamelijk anders, en verandering is iets waar ook ik maar moeilijk aan kan wennen.
Al heb ik zoiets van "De oudere games waarvan wij houden bestaan ook nog."
Deze kunnen we nog steeds spelen en van genieten.
Gelukkig is er uiteindelijk iets voor iedereen en heeft iedereen een andere smaak/mening.
Zou wat zijn als we allemaal van Fortnite hielden en dat het enige was wat we allemaal wouden/konden spelen.
Verwijderd
Alleen bij AC is de game dusdanig veranderd dat het de core gameplay mist (stealth, 1 specifiek persoon vermoorden etc). Nu is het vooral een far cry setting geworden en moet je een basis veroveren etc. Er is niks meer over van de eerste intentie van de game.Superkiwi schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:34:
[...]
Eens. Zo vind ik dat bijvoorbeeld ook van de God of War games (ik vind de oudere leuker) en zullen anderen dat vinden van de Final Fantasy games (ik vind de nieuwere leuker).
Dan hebben ze ook nog eens splinter cell waar ze niks mee doen en MGS is helaas ook uit het beeld verdwenen. Dus voor liefhebbers van stealth achtige games is er een stuk minder te kiezen.
Tja, wat betreft de prijs discussie. Vroeger betaalde wij ook 169 gulden voor super mario all stars :-) Wat ook gewoon een remaster was. Nu is het makkelijker om een upgrade pad te verzorgen, dat was vroeger niet aan de orde natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2022 14:45 ]
Ik weet donders goed hoe game development werkt, en dat er maar een aantal devs hieraan werken, of dat fulltime is of parttime….resources blijven resources.
Meer developers en uitgevers zijn steeds vaker bezig met remakes of remasters te maken van games. Als dat er steeds meer worden, ja dan ga je zeker wel zien dat er minder nieuwe projecten zullen verschijnen of langer op zich laten wachten.
Sowieso vind ik 2 nieuwe versies van een game eigenlijk al een beetje te ver gaan.
Meer developers en uitgevers zijn steeds vaker bezig met remakes of remasters te maken van games. Als dat er steeds meer worden, ja dan ga je zeker wel zien dat er minder nieuwe projecten zullen verschijnen of langer op zich laten wachten.
Sowieso vind ik 2 nieuwe versies van een game eigenlijk al een beetje te ver gaan.
Je gaat mij echt niet vertellen dat er evenveel kosten in dit project worden gemaakt als in een volledig nieuwe TLOU, want het heeft wel die zelfde prijs.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:33:
Het aantal mensen zegt toch niks over de kosten die ze maken? Als er 1 iemand 2 dagen mee bezig is dan zijn de kosten toch even hoog als 2 mensen hier een dag mee bezig zijn?
Ze zijn er al langer dan 2 jaar mee bezig, aangezien ze er mee begonnen zijn toen ze de terugblikken in TLOU 2 moesten maken.
Ik doel op het aantal manuren/resources, niet letterlijk hoeveel mensen eraan werken. Maar wel een mooi voorbeeld is dat, Stardew Valley was €15 bij release, een meer dan prima prijs voor een dergelijke game. RDR2 had een adviesprijs van €70, wat mij betreft ook een prima prijs voor deze game.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:34:
Dus, de hoeveelheid mensen wat een een product werkt bepaalt de prijs?
Dan zou Stardew Valley 1 euro moeten zijn en Red Dead Redemption 2 500 euro...
Dat staat toch volledig haaks op deze cash grab?
Maar let's agree to disagree, jullie zitten al full steam op de hype train, ik laat deze voorlopig links liggen.
Exact dit, jij weet het een stuk beter te verwoorden dan ik!Recon24 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:47:
Ik weet donders goed hoe game development werkt, en dat er maar een aantal devs hieraan werken, of dat fulltime is of parttime….resources blijven resources.
Verwijderd
Maar dat is toch de keuze van de developers hunzelf?Recon24 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:47:
Wat hebben wij daar als consument mee te maken?
Ook al besluit Naughty Dog de komende 10 jaar alleen maar Uncharted te remasteren, dan is dat hun goed recht.
Het is hun bedrijf, hun visie.
Wij als consument kunnen alleen maar bepalen of we iets kopen, of niet.
Maar, waar het tegenwoordig meer naar omslaat is dat de consument wil bepalen.
Niet alleen met games, maar zo'n beetje met alles.
En, o wee als ze iets doen wat de consument niet leuk vind.
Van een lesbische relatie van een karakter, tot een remake, of een game open world maken.
Ik ben zelf al jaren werkzaam in de game development industrie, en de mails die ik dagelijks binnen krijg van mensen die willen dat ik mijn visie verander omdat hun het anders willen zien... ontelbaar.
Begrijp me niet verkeerd, iedereen heeft recht op zijn/haar eigen mening, en ook op deze uit te spreken.
Maar, uiteindelijk... wat een developer ook besluit te doen, moet hun keuze zijn, niet de onze.
En, dat hebben wij gewoon te accepteren als consument, simpel.
Verwijderd
Een prijs wordt bepaald op basis van de kosten, de verwachte afname in de markt en op de prijs die de consument ervoor zou willen betalen.SD5k schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:51:
[...]
Je gaat mij echt niet vertellen dat er evenveel kosten in dit project worden gemaakt als in een volledig nieuwe TLOU, want het heeft wel die zelfde prijs.
Als de helft van de kosten zijn gemaakt van TLOU 2, maar er wordt ook verwacht dat de afname maar een kwart is van TLOU 2. Dan houden ze er de helft van de winst aan over.
Als je de prijs halveert betekent niet dat je direct dubbele verkopen hebt, zo werkt prijselasticiteit nou eenmaal niet. De mensen die de game willen hebben kopen het sowieso of het nou 35 euro kost of 70 euro.
Dit maakt me toch wel nieuwsgierig wat je doet en waar je dat doet.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:01:
[...]
Ik ben zelf al jaren werkzaam in de game development industrie, en de mails die ik dagelijks binnen krijg van mensen die willen dat ik mijn visie verander omdat hun het anders willen zien... ontelbaar.
Verwijderd
Over Killzone gesproken:
On 12 August 2022, online servers for Killzone: Mercenary, Killzone Shadow Fall (including Intercept Mode) and RIGS: Mechanized Combat League will shut down. Online features (including online multiplayer modes) will cease on that date. Single player offline modes remain available
— Guerrilla (@Guerrilla) 22 juli 2022
Nederlands, game developer...... Guerilla?Raem schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:06:
[...]
Dit maakt me toch wel nieuwsgierig wat je doet en waar je dat doet.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik zie die prijs eerder als pure arrogantie van Sony, die kijkt hoe hard ze hun consumenten uit kunnen wringen.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:02:
[...]
Een prijs wordt bepaald op basis van de kosten, de verwachte afname in de markt en op de prijs die de consument ervoor zou willen betalen.
Als de helft van de kosten zijn gemaakt van TLOU 2, maar er wordt ook verwacht dat de afname maar een kwart is van TLOU 2. Dan houden ze er de helft van de winst aan over.
Als je de prijs halveert betekent niet dat je direct dubbele verkopen hebt, zo werkt prijselasticiteit nou eenmaal niet. De mensen die de game willen hebben kopen het sowieso of het nou 35 euro kost of 70 euro.
En jou hebben ze, in tegenstelling tot een groot deel van de liefhebbers van TLOU, al helemaal ingepakt.
[ Voor 6% gewijzigd door SD5k op 22-07-2022 15:15 ]
Verwijderd
Eerst ging het nog om de kosten die ze hebben gemaakt in vergelijking met de prijs. Nu ik dat heb uitgelegd hoe bedrijven werken is het ineens de arrogantie geworden?SD5k schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:12:
[...]
Ik zie die prijs eerder als pure arrogantie van Sony, die kijkt hoe hard ze hun consumenten uit kunnen wringen. En jou hebben ze, in tegenstelling tot een groot deel van de liefhebbers van TLOU, al helemaal ingepakt.
Bedrijven moeten nu eenmaal geld verdienen om het personeel te betalen, ook jij wordt hoogstwaarschijnlijk betaald door dit soort constructies. Het is geen liefdadigheid en als je het er niet mee eens bent, dan koop je de game toch niet. Zo simpel ligt het nu eenmaal. Je weet ook dat de game over een jaar hoogstwaarschijnlijk voor een lagere prijs te koop is. Het is ook een keuze om early adopter te zijn en ook een keuze om het niet te zijn.
En daarnaast koop ik de game helemaal niet bij launch.
-knip- hou de discussie op argumenten, niet op de man
[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 23-07-2022 11:56 ]
Verwijderd
-knip- hou de discussie op argumenten, niet op de man
[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 23-07-2022 11:56 ]
Abandonded van Blue Box GamesRaem schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:06:
[...]
Dit maakt me toch wel nieuwsgierig wat je doet en waar je dat doet.
Er zit hier ook iemand op het forum die bij Nixxes werkt, momenteel werkend aan de Spiderman PC versie. Die zou ik ook wel eens een uurtje willen ondervragen maar die zal van Sony ongetwijfeld een dik boek getiteld "NDA" ondertekend hebben
Ik denk dat je hier vergeet dat een developer zeker wel hoort te luisteren naar de community. Als ze nu besluiten de komende 10 jaar alleen nog maar Uncharted games te remasteren dan zullen dat gauw genoeg merken dat gamers hier misschien gewoon niet op zitten te wachten.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:01:
[...]
Maar dat is toch de keuze van de developers hunzelf?
Wat hebben wij daar als consument mee te maken?
Ook al besluit Naughty Dog de komende 10 jaar alleen maar Uncharted te remasteren, dan is dat hun goed recht.
Het is hun bedrijf, hun visie.
Wij als consument kunnen alleen maar bepalen of we iets kopen, of niet.
Maar, waar het tegenwoordig meer naar omslaat is dat de consument wil bepalen.
Niet alleen met games, maar zo'n beetje met alles.
En, o wee als ze iets doen wat de consument niet leuk vind.
Van een lesbische relatie van een karakter, tot een remake, of een game open world maken.
Begrijp me niet verkeerd, iedereen heeft recht op zijn/haar eigen mening, en ook op deze uit te spreken.
Maar, uiteindelijk... wat een developer ook besluit te doen, moet hun keuze zijn, niet de onze.
En, dat hebben wij gewoon te accepteren als consument, simpel.
Prima als ze dat willen doen, maar wij hoeven het NIET te accepteren, waardoor ze dat dus zelf zullen merken aan de verkoop aantallen.
Dus mwah...ja ze mogen zeker zelf bepalen wat ze doen, maar of de consument daarop zit te wachten....
Deze hele remake heeft namelijk alles te maken met de serie. Niet omdat het nodig was.
Verwijderd
Echter komt er begin volgend jaar een serie op HBO max die is gebaseerd op deel 1. Het eerste wat mensen gaan doen na het zien van de serie is rennen naar de winkel om de game te kopen. Dus het is in dat geval best slim.Recon24 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:26:
[...]
Deze hele remake heeft namelijk alles te maken met de serie. Niet omdat het nodig was.
Mmm, dat verklaart waarom Intercept bij PlayStation Extra als last chance verscheen, wel nog zonder datum.
Zonde van Mercenary in elk geval, beste multiplayer op de Vita.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:38
Zo Stray uitgespeeld, geen lange game maar had ook niet langer gehoeven. Originele game met een lekker sfeertje.
Nu ik toch met kleinere games bezig ben, maar door met My Friend Pedro
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Ik betaal met liefde €70-€80 voor een remake van een van de beste games ooit gemaakt. Het maakt mij niet uit of het een 'cashgrab' is of niet. Kwaliteit kost geld. Deze game doet iets bijzonders en dit in een betere kwaliteit ervaren is wat ik wil.
Bij games zet ik prijs nooit boven kwaliteit. Het is nu helemaal hot om all-you-can-game abonnementen te hebben met veel (voor mij) middelmatige kwaliteit. Het erodeert mijn hobby. Beter betaal ik €60+ voor games van de studios waarvan ik weet dat ze kwaliteit leveren. Daar zijn er maar een paar van, Naughty Dog is er daar zeker een van.
Bij games zet ik prijs nooit boven kwaliteit. Het is nu helemaal hot om all-you-can-game abonnementen te hebben met veel (voor mij) middelmatige kwaliteit. Het erodeert mijn hobby. Beter betaal ik €60+ voor games van de studios waarvan ik weet dat ze kwaliteit leveren. Daar zijn er maar een paar van, Naughty Dog is er daar zeker een van.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2022 22:33 ]
bovendien, elk spel is een 'cash-grab'. waarom dit dan niet?
voor de remake van dead space ga ik het ook met liefde neerleggen. ik ben allang blij dat ik het spel opnieuw met de nieuwste gimmicks mag ervaren. want de blokkerige ps3 versie voegt niets meer toe qua beleving hier. graag nog meer van dit soort remakes (MGS, God of War hd collection)
voor de remake van dead space ga ik het ook met liefde neerleggen. ik ben allang blij dat ik het spel opnieuw met de nieuwste gimmicks mag ervaren. want de blokkerige ps3 versie voegt niets meer toe qua beleving hier. graag nog meer van dit soort remakes (MGS, God of War hd collection)
[ Voor 100% gewijzigd door Farabi op 22-07-2022 22:44 ]
De game community is gewoon super irritant als het gaat om geld. Altijd geklaag en gezever over prijzen. Vind je het te duur koop het niet en wil je het wel koop je het wel.
Gamen is super goedkope hobby en is veel en veel goedkoper geworden dan in het verleden. En die bedrijven maken winst. Lijkt me logisch toch? Wij werken ook niet gratis en als we geld investeren willen we graag ook een rendement.
Gamen is super goedkope hobby en is veel en veel goedkoper geworden dan in het verleden. En die bedrijven maken winst. Lijkt me logisch toch? Wij werken ook niet gratis en als we geld investeren willen we graag ook een rendement.
Verwijderd
Als je dan toch bezig bent. The touryst is ook erg leuk. Volgens mij is die ook in de aanbieding.Chaoss schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:56:
Zo Stray uitgespeeld, geen lange game maar had ook niet langer gehoeven. Originele game met een lekker sfeertje.
Verwijderd
Remake van mgs 1 zal wel tof zijn. (al bestaat die al op de GameCube. Maar dat is al te lang geleden)Farabi schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:41:
bovendien, elk spel is een 'cash-grab'. waarom dit dan niet?
Ik zag dat god of war in de aanbieding is, dus wilde deze even toevoegen aan mijn collectie via de app/website store. Maar ik krijg meteen een foutmelding zodra ik de game in mijn winkelmandje doe dat het mislukt is. Andere games erin doen lukt wel gewoon... Meerdere mensen last van?
Dat is in meerdere sectoren zo. De hele Dance scene wordt ook verketterd vanwege de commerciële instelling van de organisatoren/DJ/producers. Iedereen denkt dat een feestje organiseren je vrachtwagenladingen aan geld oplevert, maar als puntje bij paaltje komt, durft niemand zelf risico te nemen om die vrachtwagen vol te incasseren. Heb in het verleden met een paar vrienden vaak genoeg feestjes georganiseerd en uiteindelijk waren er maar 1-2 waar het geld daadwerkelijk redelijk goed binnenkwam. De andere feestjes moest vaak flink geld bij, want de DJ's, licht en apparatuur moeten gewoon betaald worden, of je nu 1 of 1000 bezoekers hebt.giantgiantus schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:56:
De game community is gewoon super irritant als het gaat om geld. Altijd geklaag en gezever over prijzen. Vind je het te duur koop het niet en wil je het wel koop je het wel.
Vind je het te duur, laat het links liggen, totdat de game in de budget bak ligt. Of zoek een alternatieve game. Vind je een dance feestje te duur, ga na een ander feestje. Er is niets beters dan stemmen met je portemonnee. En dan hoef je niet te klagen, dat merken ze vanzelf wel als de prijzen niet meer marktconform zijn.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Verwijderd
Uiteindelijk zal het snel genoeg duidelijk worden wat de gamers echt van de prijzen vinden.
Als niemand het koopt, zal er snel genoeg een prijsverlaging zoals Cyberpunk, fallout 76, GTA Trilogy komen.
Maar, ik verwacht zelf dat dit na Ragnarok het meest verkochte PS5 spel van dit jaar word.
Als niemand het koopt, zal er snel genoeg een prijsverlaging zoals Cyberpunk, fallout 76, GTA Trilogy komen.
Maar, ik verwacht zelf dat dit na Ragnarok het meest verkochte PS5 spel van dit jaar word.
In het geval dat je het niet wist: die zit gratis in de Playstation Plus Collectietekken4111 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:47:
Ik zag dat god of war in de aanbieding is, dus wilde deze even toevoegen aan mijn collectie (...)
Blij te lezen dat Stray een goede game lijkt te zijn. Nog eventjes geduld hebben op de fysieke release
Bedankt! Maar ik heb/wil dat niet en wil de game dus gewoon los aanschaffenSuperkiwi schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:34:
[...]
In het geval dat je het niet wist: die zit gratis in de Playstation Plus Collectie
Je mag wel kritisch zijn. Gamebedrijven, en ook Sony, verdienen de afgelopen jaren meer geld dan ooit. Dus vanuit bedrijfseconomisch oogpunt is de prijsverhoging niet nodig. Het is vanuit 1 oogpunt gedaan: meer geld voor de aandeelhouders.giantgiantus schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:56:
Dat Jim Ryan het framed als noodzakelijk vanwege inflatie en/of de kosten van ontwikkeling is leuk, maar de financiële cijfers zeggen wat anders.
Bij TLOU 1 vind ik het ook wel een beetje creatieve armoede. De ps4 versie speelt prima, kom eens met wat nieuws.
Verwijderd
Het is natuurlijk ook niet waar dat die 10 euro prijsverhoging direct voor de aandeelhouders zijn. Sony moet meer dan ooit grote investeringen doen omdat de concurrent complete uitgevers opkoopt.FrankoNL schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:00:
[...]
Je mag wel kritisch zijn. Gamebedrijven, en ook Sony, verdienen de afgelopen jaren meer geld dan ooit. Dus vanuit bedrijfseconomisch oogpunt is de prijsverhoging niet nodig. Het is vanuit 1 oogpunt gedaan: meer geld voor de aandeelhouders.
Dat Jim Ryan het framed als noodzakelijk vanwege inflatie en/of de kosten van ontwikkeling is leuk, maar de financiële cijfers zeggen wat anders.
Bij TLOU 1 vind ik het ook wel een beetje creatieve armoede. De ps4 versie speelt prima, kom eens met wat nieuws.
Microsoft kan wel even een tijd verlies draaien op de Xbox divisie, die ruimte heeft Sony niet. Dus die investeringen moeten ergens vandaan komen, als ze het niet doen dan verliezen ze van het grote geld.
Sony heeft een flinke spaarpot gecreëerd door de winst die ze met de PS4 hebben gemaakt. Daardoor kunnen ze nu die investeringen doen. Maar het was niet altijd zo positief. Tijdens de PS3 tijd heeft Sony jarenlang verlies geleden.
Mwja, de vraag is dan wel wat die grote investeringen zijn. Buiten Bungie hebben ze geen echt grote aankopen gedaan. De rest zit al een tijdje onder de paraplu van PlayStation.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:12:
[...]
Het is natuurlijk ook niet waar dat die 10 euro prijsverhoging direct voor de aandeelhouders zijn. Sony moet meer dan ooit grote investeringen doen omdat de concurrent complete uitgevers opkoopt.
Microsoft kan wel even een tijd verlies draaien op de Xbox divisie, die ruimte heeft Sony niet. Dus die investeringen moeten ergens vandaan komen, als ze het niet doen dan verliezen ze van het grote geld.
Sony heeft een flinke spaarpot gecreëerd door de winst die ze met de PS4 hebben gemaakt. Daardoor kunnen ze nu die investeringen doen. Maar het was niet altijd zo positief. Tijdens de PS3 tijd heeft Sony jarenlang verlies geleden.
Afijn, hoe dan ook. Persoonlijk vind ik 70 euro voor een remake van een remaster, een game die nu 3 keer voor de volle prijs is uitgebracht in 9 jaar tijd, echt te gortig.
Verwijderd
Ze hebben best wat overnames gedaan de laatste paar jaar:FrankoNL schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:17:
[...]
Mwja, de vraag is dan wel wat die grote investeringen zijn. Buiten Bungie hebben ze geen echt grote aankopen gedaan. De rest zit al een tijdje onder de paraplu van PlayStation.
Afijn, hoe dan ook. Persoonlijk vind ik 70 euro voor een remake van een remaster, een game die nu 3 keer voor de volle prijs is uitgebracht in 9 jaar tijd, echt te gortig.
Bluepoint games
Firesprite
Haven studios
Housemarque
Insomniac
Nixxes
Valkyrie Entertainment
Bungie
Klopt niet helemaal. De games worden groter en duurder dus ook de financiële risico’s. Om die risico’s af te dekken als de game matig ontvangen wordt moet dus de prijs omhoog om toch uit de kosten te blijven. Resultaat is dus als games wel verkopen de winsten stijgen.FrankoNL schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:00:
[...]
Je mag wel kritisch zijn. Gamebedrijven, en ook Sony, verdienen de afgelopen jaren meer geld dan ooit. Dus vanuit bedrijfseconomisch oogpunt is de prijsverhoging niet nodig. Het is vanuit 1 oogpunt gedaan: meer geld voor de aandeelhouders.
De bedrijven willen gewoon voorkomen dat ze omvallen als ze 1 à 2 slecht verkopende games uitbrengen.
Overigens sluit ik niet uit dat er een omdat het kan tax ook is bij inbegrepen, maar wil maar aangeven dat er ook bedrijfstechnisch redenen zijn voor stijgende prijzen en stijgende winsten
Als dat het geval is, dan is het wel opvallend dat ze nagenoeg de enige uitgever zijn die de prijs omhoog gooien.cold_as_ijs schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 19:17:
[...]
Klopt niet helemaal. De games worden groter en duurder dus ook de financiële risico’s. Om die risico’s af te dekken als de game matig ontvangen wordt moet dus de prijs omhoog om toch uit de kosten te blijven. Resultaat is dus als games wel verkopen de winsten stijgen.
De bedrijven willen gewoon voorkomen dat ze omvallen als ze 1 à 2 slecht verkopende games uitbrengen.
Overigens sluit ik niet uit dat er een omdat het kan tax ook is bij inbegrepen, maar wil maar aangeven dat er ook bedrijfstechnisch redenen zijn voor stijgende prijzen en stijgende winsten
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |