v8power67 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:13:
[...]

https://www.resetera.com/...0-fps-mode-on-ps5.607722/

Hoop wel dat ze 40fps/120hz modus hebben en ook vrr ondersteunen bij release of snel erna. Zou eigenlijk gewoon verplicht mogen worden van mij bij elke first party van sony.

Wacht tegenwoordig met kopen van de games want kijk naar horizon forbidden west, die heeft 40fps/120hz nu en vrr ondersteuning. Plus voor een prikkie opgepikt.
Misschien komt ie ook nog wel in een bundel met de PS5, dan zal marktplaats wel weer overspoelt worden van de game, alhoewel, het is natuurlijk wel echt een top game dit (althans, het eerste deel zeker)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

v8power67

Psn: Mausosaurus

Kalder schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:18:
[...]

Misschien komt ie ook nog wel in een bundel met de PS5, dan zal marktplaats wel weer overspoelt worden van de game, alhoewel, het is natuurlijk wel echt een top game dit (althans, het eerste deel zeker)
Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/RpgUDo3saa0AAAAM/fingers-crossed-i-hope-so.gif

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-01 09:37
Controller-issues verplaatst naar [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-01 00:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Eens kijken wat dat PlayStation stars wordt. Ik ben ook totaal geen trophy Hunter, zodra ik iets moet om iets te halen dan gaat het als werk voelen. :P

nieuws: Sony kondigt gratis loyaliteitsprogramma PlayStation Stars aan

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 01:31:
Eens kijken wat dat PlayStation stars wordt. Ik ben ook totaal geen trophy Hunter, zodra ik iets moet om iets te halen dan gaat het als werk voelen. :P

nieuws: Sony kondigt gratis loyaliteitsprogramma PlayStation Stars aan
Ik vind trophy hunten wel leuk, maar het moet wel redelijkerwijs in een playthrough te halen zijn. Collectables mag ik graag zoeken, maar dan moeten ze wel na het uitspelen nog te completeren zijn zonder een hele playthrough opnieuw te doen. Ook moeilijkheidsgraad afhankelijk doe ik niet aan. Daarnaast een superhekel aan trophies die gekke/onverwachte dingen vereisen, bijvoorbeeld de "stage fright" trophy in uncharted 4, waarbij je op een gegeven moment na een cutscene 30 seconden niet mag bewegen.

Meestal na het uitspelen van een game maak ik zelf nog een lijstje van openstaande trophies die redelijkerwijs te doen zijn, en als dat lijstje dan is afgestreept dan vind ik het klaar :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-01 08:49
Magic schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:16:
[...]

Ik vind trophy hunten wel leuk, maar het moet wel redelijkerwijs in een playthrough te halen zijn. Collectables mag ik graag zoeken, maar dan moeten ze wel na het uitspelen nog te completeren zijn zonder een hele playthrough opnieuw te doen. Ook moeilijkheidsgraad afhankelijk doe ik niet aan. Daarnaast een superhekel aan trophies die gekke/onverwachte dingen vereisen, bijvoorbeeld de "stage fright" trophy in uncharted 4, waarbij je op een gegeven moment na een cutscene 30 seconden niet mag bewegen.

Meestal na het uitspelen van een game maak ik zelf nog een lijstje van openstaande trophies die redelijkerwijs te doen zijn, en als dat lijstje dan is afgestreept dan vind ik het klaar :)
Ik merk bij from software games dat ik altijd alles haal behalve de "complete ending 1 - 2 -3". Op een of andere manier is dat dan ineens weer te veel moeite ofzo.
Bloodborne heb ik nu op 95%, demon souls 95%, dark souls 3 wel iets minder. Elden ring komt er nu aan en zal denk ik ook weer classic op 95% eindigen
Ik ben ook wel benieuwd of Playstation nu officiële leaderboards gaat krijgen. Las dat je bijvoorbeeld een reward kan krijgen als je de eerste persoon bent in je tijdzone die een platinum verdient. Maar dan wil je denk ik wel ergens zien of dat nog mogelijk is, of dat iemand je al voor is geweest.
Nu heb je websites als psnprofiles.com, truetrophies etc. maar die nemen alleen gebruikers mee die zich hebben aangemeld via de website, of waarvan het account eens is gescand.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-01 11:20

djfrankel

It's a trap!

mxmemx schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:26:
[...]

Ik merk bij from software games dat ik altijd alles haal behalve de "complete ending 1 - 2 -3". Op een of andere manier is dat dan ineens weer te veel moeite ofzo.
Bloodborne heb ik nu op 95%, demon souls 95%, dark souls 3 wel iets minder. Elden ring komt er nu aan en zal denk ik ook weer classic op 95% eindigen
Wellicht overbodig, maar bloodborne heb ik op 100% gezet zonder het spel meerdere keren door te spelen. Volgens mij kan dat ook met Elden Ring. Je kan op de PS5 automatisch uploaden van de savegame per game uitzetten. Als je dat doet voordat je het einde haalt en handmatig die savegame weer terug zet na het halen van 1 van de eindes, kun je op die manier meerdere eindes en dus trophies halen zonder het spel meerdere keren door te spelen. Je moet alleen wel aan alle voorwaardes voor alle eindes voldoen wil zoiets werken.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:07

Superkiwi

Hoi doei

mxmemx schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:26:
[...]
Terwijl de verschillende eindes bij Bloodborne en Elden Ring simpel te halen zijn door vlak voor de eindbaas een back-up van je savegame te maken en daarna één van de drie keuzes te maken. Savegame opnieuw laden, tweede keuze maken enz. Dark Souls III en Sekiro is een ander verhaal. De ng+ en ng++ van Dark Souls III ben ik vrij snel doorheen gehuppeld omdat ik daar de bosses veelal in co-op heb gedaan.
Snip, wat @djfrankel hierboven zegt dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 15-07-2022 10:30 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• mxmemx
djfrankel schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:19:
[...]

Wellicht overbodig, maar bloodborne heb ik op 100% gezet zonder het spel meerdere keren door te spelen. Volgens mij kan dat ook met Elden Ring. Je kan op de PS5 automatisch uploaden van de savegame per game uitzetten. Als je dat doet voordat je het einde haalt en handmatig die savegame weer terug zet na het halen van 1 van de eindes, kun je op die manier meerdere eindes en dus trophies halen zonder het spel meerdere keren door te spelen. Je moet alleen wel aan alle voorwaardes voor alle eindes voldoen wil zoiets werken.
Kom je nu mee, Goeie tip wel, ik ga er dit weekend eens naar kijken haha!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Op zich een leuk idee. Ik probeer games wel vaak platinum te halen en als dat bijvoorbeeld kortingen op kan leveren, prima. Het zou leuk zijn als ze het game gerelateerd houden, dus stel ik heb de platinum van Snowrunner dat ik dan korting krijg op de season pass DLC of zoiets.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 17:13

spaceboy

Op grote hoogte

Superkiwi schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:35:
[...]

Op zich een leuk idee. Ik probeer games wel vaak platinum te halen en als dat bijvoorbeeld kortingen op kan leveren, prima. Het zou leuk zijn als ze het game gerelateerd houden, dus stel ik heb de platinum van Snowrunner dat ik dan korting krijg op de season pass DLC of zoiets.
Inderdaad. OF "als je platinum haalt krijg je 20% van de aanschafprijs terug". Dat zal ze gelijk leren om van die makkelijke platinums bij spellen te accepteren. 8)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Zolang dit niet betekend dat er een stortvloed van matige korte games gaan komen tov kwaliteit voor al die ‘verslaafden’ vind ik het allemaal prima. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:20:
Zolang dit niet betekend dat er een stortvloed van matige korte games gaan komen tov kwaliteit voor al die ‘verslaafden’ vind ik het allemaal prima. ;)
Die zijn er al
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:20:
Er zijn meer matige korte games, dan dat er goede lange games zijn... de meeste indies zijn over het algemeen vrij kort.

Mijn voorkeur ligt bij goede middellange games, niet verplicht 100uur moeten grinden om het uit te kunnen spelen a la assassins creed, maar ook niet zo kort als bijvoorbeeld R&C hoewel dat wel echt een rete gave ervaring was om die te spelen op de PS5.

God of War Ragnarok voldoet daar denk ik wel weer aan, tot die tijd is er nog Stray, maar das wel een vrij korte indie, maar die koop ik ook niet, die speel ik straks via PS+ Extra.

[ Voor 35% gewijzigd door Kalder op 15-07-2022 13:31 ]

Verwijderd

Mijn voorkeur ligt bij, alles op z’n tijd zolang het maar goed in elkaar zit. Van korte games tot gigantische games. :) De afwisseling houd het leuk.

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01 07:55
Nice, ik zie dat ik mijn huidige PS+ tot februari kan upgraden voor € 24,00, wilde Stray eigenlijk kopen, voor dit bedrag kan ik dan beter de upgrade nemen. Kan ik ook Returnal eens gaan spelen. Even de automatische verlenging uit en gaan!

Verwijderd

Oh, je bedoeld vast en zeker niet de hoogstaande kwalitatief uitmuntende games zoals
- My name is Mayo
- Jumping Brownie.
- Frogo
- The Bear B
-O- -O-

Elke dag komt er wel een nieuwe titel uit zoals de bovenstaande 4.
(En, vaak ook nog eens onder meerdere regio's voor double/triple stacken.)
Zijn geen games en heeft letterlijk 0,0 met gaming te maken, je koopt letterlijk een platinum trophy.

Ik zie dat nieuwe stars program wel zitten, mits goed uitgevoerd.
Maar, laat er wel een echte uitdaging achter zitten en niet dat het kan worden uitgebuit.

Bijvoorbeeld, haal de God of War platinum trophy voor 10% korting op Ragnarok.
Of, als je de Last of us 1 op de PS4 op platinum heb, krijg je 10% korting op de PS5 versie.

Als het puur op platinums word, dan word het binnen de kortste keren uitgebuit omdat je letterlijk 100 platinums in 1 dag kan halen en zal het ook binnen no-time gecanceld worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:01:
[...]

Oh, je bedoeld vast en zeker niet de hoogstaande kwalitatief uitmuntende games zoals
- My name is Mayo
- Jumping Brownie.
- Frogo
- The Bear B
-O- -O-

Zijn geen games en heeft letterlijk 0,0 met gaming te maken, je koopt letterlijk een platinum trophy.

Maar, laat er wel een echte uitdaging achter zitten en niet dat het kan worden uitgebuit.

Of, als je de Last of us 1 op de PS4 op platinum heb, krijg je 10% korting op de PS5 versie.

Als het puur op platinums word, dan word het binnen de kortste keren uitgebuit omdat je letterlijk 100 platinums in 1 dag kan halen en zal het ook binnen no-time gecanceld worden.
Die bedoel ik inderdaad. Als je daadwerkelijk met trophies iets kan verdienen dan dient Sony strengere eisen te stellen aan gold/platinum trophies. Anders gaat dit inderdaad nooit werken.

Verwijderd

Het is ook lastig goed te doen. Ik denk dat de kortingen heel laag gaan zijn (2 of 3% op 1 game bijv.) en niet doorslaggevend voor het gebeuren. Ik zie het als een extra laag voor degene die al liefhebber zijn van het trophy systeem. Een extra wortel. ;)
Wat niet een slecht iets is overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2022 16:16 ]

[...]

- My name is Mayo
- Jumping Brownie.
- Frogo
- The Bear B
-O- -O-

10%? Dat is dan zo'n 6 - 7 euro wat ze aan korting geven. Dan heb je wel hele hoge verwachtingen van het systeem. :P

Ik was die games toevallig tegengekomen, maar dit is toch echt nog wel kanslozer dan ik al dacht : YouTube: Easy Cheap & Fast Platinum PS5, PS4 | The Bear B Trophy Guide . Dit is toch een pure money grab om trophy whores te scammen ?! Dat zoiets überhaupt toegelaten wordt door Sony ?
Kost letterlijk nog geen uur om te developen, schat ik, dus als je al 10000 idioten vindt die dit willen kopen, verdien je al €10k op een uur of zo. 8)7
Twixie schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:34:
[...]

Ik was die games toevallig tegengekomen, maar dit is toch echt nog wel kanslozer dan ik al dacht : YouTube: Easy Cheap & Fast Platinum PS5, PS4 | The Bear B Trophy Guide . Dit is toch een pure money grab om trophy whores te scammen ?! Dat zoiets überhaupt toegelaten wordt door Sony ?
Kost letterlijk nog geen uur om te developen, schat ik, dus als je al 10000 idioten vindt die dit willen kopen, verdien je al €10k op een uur of zo. 8)7
Sony zal ook wel een deel van het bedrag krijgen, maar dat het een money grab is, is wel duidelijk haha.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ook de deal met Bungie is rond:

Chaoss schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:08:
Ook de deal met Bungie is rond:
[Twitter]
Halo was overgenomen door 343 studios dacht ik dus voor mensen die nu halo verwachten op de PS; nope.
Al zou ik het hilarisch vinden als ze oudere halo's die wel door bungie ontwikkeld zijn op de PS uitbrengen maar dat zal vast niet gebeuren.

Verwijderd

Kalder schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:14:
[...]

Halo was overgenomen door 343 studios dacht ik dus voor mensen die nu halo verwachten op de PS; nope.
Al zou ik het hilarisch vinden als ze oudere halo's die wel door bungie ontwikkeld zijn op de PS uitbrengen maar dat zal vast niet gebeuren.
De rechten liggen al vanaf het eerste deel bij Microsoft. Bungie is nooit eigenaar geweest van de Halo IP.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:20:
[...]

De rechten liggen al vanaf het eerste deel bij Microsoft. Bungie is nooit eigenaar geweest van de Halo IP.
Aha dan heb ik niets gezegd :P

Verwijderd

En hoe Halo tegenwoordig is, mogen ze die lekker op de Xbox houden. :P

Word wel weer eens tijd voor een originele leuke shooter op de Playstation (wat geen Battle Royale is.)
Iets verfrissends zoals Killzone, Resistance, Last of Us waren.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Last of us is imho niet echt een shooter. Nieuwe Killzone zou wel vet zijn maar ik weet niet of er nog echt iets aan die franchise toe te voegen is

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:46:
Last of us is imho niet echt een shooter. Nieuwe Killzone zou wel vet zijn maar ik weet niet of er nog echt iets aan die franchise toe te voegen is
Last of Us MP heb ik toch wel helemaal grijs gespeeld.

Lekkere langzame MP waarbij je ook nog kan craften en zuinig met je resources moet omgaan.
Vooral nu ik wat ouder word is dat langzame wel erg fijn.

Overwatch bijvoorbeeld, gaat allemaal veel te snel voor mij. :P

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Chaoss schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:46:
Nieuwe Killzone zou wel vet zijn maar ik weet niet of er nog echt iets aan die franchise toe te voegen is
Wat mij betreft dippen ze Killzone 2 in een nieuw sausje; die game vond ik zo ontzettend tof 8)
Het introfilmpje zorgt nog steeds voor kippenvel:

Superkiwi schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:16:
[...]

Wat mij betreft dippen ze Killzone 2 in een nieuw sausje; die game vond ik zo ontzettend tof 8)
[YouTube: Killzone 2 - Cinematic Intro]
Ik heb killzone 1 en 2 nooit gespeeld dus van mij mogen ze geremastered/geremaked/geremakemastered worden :)

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:39

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Edit: nevermind ik ben dom

[ Voor 91% gewijzigd door BlackEyedAngel op 15-07-2022 20:50 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Guerrilla is al een tijd bezig met een 2e project naast Horizon, onderleiding van Simon Larouche die een belangrijke rol had bij de ontwikkeling van RB6 Siege. Lijkt me aannemelijk dat dit een shooter wordt, Killzone of een nieuw IP. En daarnaast is er nog het PS5 project van Deviation Games met veel veteranen van de CoD franchise.

Ik verwacht dat we van beide projecten wel wat te horen gaan krijgen in een komende showcase. Hopelijk later dit jaar nog.

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-01 15:48

Zo'n €5 korting om de frustratie van de Valkyrie Queen op GMGOW te moeten doen?
Ik betaal wel €5 extra voor Ragnarok om dat NIET te hoeven doen! :p

<GoT>NightStalker

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-01 18:19
schaapiej schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 08:49:
[...]

Zo'n €5 korting om de frustratie van de Valkyrie Queen op GMGOW te moeten doen?
Ik betaal wel €5 extra voor Ragnarok om dat NIET te hoeven doen! :p
Er zit toch geen difficulty trophy in God of War? Je mag alles op easy doen ;)

Edit: al moet ik niet veel zeggen want ik moet de queen ook nog doen (geen idee op welke difficulty ik sta).
Los daarvan ook nog 3 trophies voor collectables en Muspelheim en Niflheim voltooien.

[ Voor 21% gewijzigd door MathieuT op 16-07-2022 09:54 ]

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:11
Ik kon het verhaal en de andere Valkyries op normal completen. Voor de queen heb ik hem maar op easy gezet ;)

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:46

FeaR

In GoT we trust

Vildhjarta schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:02:
Nice, ik zie dat ik mijn huidige PS+ tot februari kan upgraden voor € 24,00, wilde Stray eigenlijk kopen, voor dit bedrag kan ik dan beter de upgrade nemen. Kan ik ook Returnal eens gaan spelen. Even de automatische verlenging uit en gaan!
Goede tip! Ik was voor 22 euro klaar omdat ik maar tot eind dit jaar PlayStation Plus heb. Maar genoeg tijd om Stray te spelen en nog wat games die in dit abonnement zitten. Zie ik tegen eind dit jaar wel of ik verleng of terug ga naar Essential. Game aanbod is aanzienlijk maar veel overlap met de Xbox waar Gamepass Ultimate ook rond een tientje per maand zit (maar goedkoper kan). Vraag is dus of het de exclusives waard zijn. Nu met Stray is het wel een leuke binnenkomer :)

Edit:
Oh, Assassin's Creed Valhalla zit ook in het PlayStation abonnement. Kan de geleende game voor de Xbox terug en kan ik verder op de PlayStation. Lang leve cross platform save.

Nadeel van deze upgrade is wel dat ik toch echt aan een extra SSD moet :P

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 16-07-2022 14:20 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Superkiwi schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:16:
[...]

[YouTube: Killzone 2 - Cinematic Intro]
Killzone heeft nog steeds veel potentie. De wereld leent zich voor een grote open wereld game met space travel tussen de planeten Helghan en Vekta.

Ik zou zelf graag een remaster willen zien van Killzone Shadowfall. Leent zich voor zowel 4K/60 en raytracing (al had Killzone shadowfall al voor water reflections).

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-pkkx7Ov8Ae4/UZKzM1R9LVI/AAAAAAAABRQ/t-l3EQ3_KLQ/s1600/KZ+Ray-Tracying+2+.jpg

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-TfQ6Mj1GbO4/UZKxT2h91HI/AAAAAAAABRE/pgHHCo15S04/s1600/KZ+Ray-Tracying+.jpg

Shadow Fall geeft vandaag de dag nog steeds een next-gen vibe.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kan je game updates downloaden zonder ingelogd te zijn op een Playstation account?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Recon24 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:33:
[...]
Killzone heeft nog steeds veel potentie. De wereld leent zich voor een grote open wereld game met space travel tussen de planeten Helghan en Vekta.
Killzone is een vrij lineaire shooter. Een grote open wereld game zie ik niet zo snel werken voor een game als dit. Dan krijg je een soort Far Cry, en dat is niet wat Killzone is.
Shadow Fall geeft vandaag de dag nog steeds een next-gen vibe.
Daarom zou het zonde zijn om die enkel voor wat (kleine) upgrades te remasteren toch? Shadow Fall kan nog prima mee imo.

Superkiwi schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:00:
[...]

Killzone is een vrij lineaire shooter. Een grote open wereld game zie ik niet zo snel werken voor een game als dit. Dan krijg je een soort Far Cry, en dat is niet wat Killzone is.

[...]

Daarom zou het zonde zijn om die enkel voor wat (kleine) upgrades te remasteren toch? Shadow Fall kan nog prima mee imo.
Inderdaad zou een remake van de eerste 2 delen veel meer op prijs stellen, die laatste, ook al was het een release game van de PS4, ziet er alsnog steengoed uit.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:42:
En hoe Halo tegenwoordig is, mogen ze die lekker op de Xbox houden. :P
De huidige staat van Halo is... tja, zeer teleurstellend zullen we maar zeggen.
Word wel weer eens tijd voor een originele leuke shooter op de Playstation (wat geen Battle Royale is.)
Iets verfrissends zoals Killzone, Resistance, Last of Us waren.
Resistance mag wel terug komen :9~
Caayn schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:10:
[...]
De huidige staat van Halo is... tja, zeer teleurstellend zullen we maar zeggen.

[...]
Resistance mag wel terug komen :9~
Een nieuwe resistance zou ik ook voor tekenen :)

Verwijderd

- Killzone
- Resistance
- Timesplitters
- Last of Us (Die nieuwe stand-alone MP mode laat zooooooo lang op zich wachten.)
- Counterstrike
- Far Cry (MP van Far Cry 2 was toch wel erg leuk.)

Zoveel MP titels waar ik echt nog wel eens goed tijd in wil steken als het in een modern jasje word uitgegeven.
De Call of Duty's, Battlefields... deze doen mij helemaal niets meer tegenwoordig.
En, battle royale games zijn al helemaal niets voor mij.

Een goede MP, daar kan ik echt zomaar zo'n 1000+ uur insteken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:38:
- Killzone
- Resistance
- Timesplitters
- Last of Us (Die nieuwe stand-alone MP mode laat zooooooo lang op zich wachten.)
- Counterstrike
- Far Cry (MP van Far Cry 2 was toch wel erg leuk.)

Zoveel MP titels die ik echt nog wel eens goed tijd in wil steken als het in een modern jasje word uitgegeven.
De Call of Duty's, Battlefields... deze doen mij helemaal niets meer tegenwoordig.
En, battle royale games zijn al helemaal niets voor mij.

Een goede MP, daar kan ik echt zomaar zo'n 1000+ uur insteken.
Unreal tournament :-)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
AC origins is heel indrukwekkend op de ps5 na de framerate unlock. Ziet er zelfs beter uit dan valhalla.

Verwijderd

Farabi schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:02:
AC origins is heel indrukwekkend op de ps5 na de framerate unlock. Ziet er zelfs beter uit dan valhalla.
Heeft hij ook een graphics update gehad dan?

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:03:
[...]

Heeft hij ook een graphics update gehad dan?
Als het goed is niet.

Verwijderd

Die 60fps is heel fijn. De game ziet er nog steeds goed uit.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2022 23:45 ]

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-01 09:37
Das nog eens lief van PlayStation NL *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjZScesgWID_0zwG-IL9cJSs0GA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MKEhghlvfuqhzCBlzEbA0Lji.jpg?f=user_large

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-01 15:49
Geronimous schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:14:

[Afbeelding]
Ow, was er een actie :D

Gefelicteerd ;)

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-01 09:01

Metian

Snert is vies

Geronimous schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:14:

[Afbeelding]
Dat is naar de verkeerde persoon gestuurd :o >:)

Gefeliciteerd :>

Rupsen, Rapsen.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DkEDEBraESnSwt7f-fQIiy01PA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5WyCvGzngdhIKicVldjvpXlP.png?f=fotoalbum_large
https://www.iam8bit.com/products/stray-playstation

De physical versie van Stray is nu ook te koop bij iam8bit. Nadeel is wel dat er pas in Q4 wordt verzonden.

[ Voor 42% gewijzigd door Yorinn op 18-07-2022 16:49 ]

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Verwijderd

Oja is waar ook Stray komt morgen al uit. Komt goed uit want ik wil naast Ghost of Tsushima iets heel anders spelen. Ratched & Clank (2016) voor het eerst gespeeld paar dagen terug en helaas tot de conclusie gekomen dat ik er niets aan vind. Had gedacht dat de game mij zal bevallen omdat ik een goede platformer wel kan waarderen. Astro's Playroom vind ik dan wel weer geweldig. Meer platform en minder knallen dus. ;)

Zin in. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2022 18:10 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Goede reviews voor Stray. 84 Metacritic tot dusver. https://www.metacritic.com/game/playstation-5/stray?ref=hp

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter

Voor wie nog nooit een PS+ abbo heeft gehad: gratis 7 dagen trail. Moet genoeg zijn om Stray uit te spelen :P

Nice! Ben erg benieuwd, kun je met het PS+ Extra abo vannacht om 00:00 al spelen?
Schijnbaar kun je je nagels vijlen aan muren, ben benieuwd of ze dan ook meer schade doen aan de vijanden >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Kalder op 18-07-2022 20:54 ]

Nu nog meer benieuwd naar Stray. Stond al op mijn radar sinds de announce bij de PS5 launch. We hebben nog lang moeten wachten, maar wat vliegt de tijd ook snel, nog enkele maanden en mijn PS5 is uit garantie 8)7 .
Anyway, ik hield nog even mijn hart vast voor Stray, want vond het raar dat die niet de volle prijs kostte en vroeg me af of dat een slecht voorteken was inzake kwaliteit van het spel. Maar me duidelijk voor niets zorgen gemaakt.
Kon vannacht moeilijk slaap vatten maar om 1u was hij helaas nog altijd niet te downloaden. Ondertussen staat hij wel klaar om vanavond uit te proberen.

• Recon24
Yorinn schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:49:
[Twitter]
[Afbeelding]

De physical versie van Stray is nu ook te koop bij iam8bit. Nadeel is wel dat er pas in Q4 wordt verzonden.
Beetje jammer dat Amazon Pay en Shop Pay. En met de VAT erbovenop, ga je al richting de 66 euro.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Recon24 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:18:
[...]

Beetje jammer dat Amazon Pay en Shop Pay. En met de VAT erbovenop, ga je al richting de 66 euro.
Liever gelijk duidelijkheid over de VAT dan dat je voor verrassingen aan de deur (of pakketpunt) staat. :P

Tweakers Discord

• Recon24
Yorinn schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:21:
[...]

Liever gelijk duidelijkheid over de VAT dan dat je voor verrassingen aan de deur (of pakketpunt) staat. :P
True, maar dat maakt deze exclusive nog niet echt aantrekkelijk moet ik zeggen. Zeker niet de betaal opties....dus ik laat die aan me voorbij gaan.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Recon24 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:25:
[...]

True, maar dat maakt deze exclusive nog niet echt aantrekkelijk moet ik zeggen. Zeker niet de betaal opties....dus ik laat die aan me voorbij gaan.
Betalen kan trouwens ook gewoon met een creditcard.

Code CORNMONTH geeft ook nog 10% korting blijkbaar.

Tweakers Discord

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:46
Ik hoor nog maar weinig over Cult of the Lamb, maar kijk er toch wel enorm naar uit :) in augustus komt die.

Verwijderd

Yorinn schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:49:
[Twitter]
[Afbeelding]

Hier kan je hem voor 58 euro inclusief verzenden kopen:

https://blackscreenrecords.com/products/stray-ps5

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-01 14:46
Chaoss schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:32:
[Twitter]

Voor wie nog nooit een PS+ abbo heeft gehad: gratis 7 dagen trail. Moet genoeg zijn om Stray uit te spelen :P
Goeie tip! Van de week maar even proberen. Stray lijkt me erg geinig.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:36
Stray is wel lachen. Hele goede sfeer zit erin en grafisch top. Er zitten leuke typische katten dingen in wat heel herkenbaar is :) Leuke puzzelelementjes voor de afwisseling.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Stray trekt mij helemaal niet, heb een hekel aan katten 🤨. Ben ik de enige?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 17:13

spaceboy

Op grote hoogte

-SaveMe- schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:00:
Nee. Je bent niet de enige. :P Ik wacht wel tot hij een keer gratis bij PSN komt. Zelfs na de (positieve) reviews word ik hier niet warm van.

Als we het dan toch over leuke huisdier-games hebben, ik ben nu bezig met Chicory. Ziet er niet uit, maar is echt verrassend leuk. En het is (volgens mij) een hond, dus misschien is dit wat voor je? 8)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Nee je bent niet de enige, mijn vriendin heeft ook een hekel aan katten _O-

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:05:
[...]

Nee je bent niet de enige, mijn vriendin heeft ook een hekel aan katten _O-
Het zou voor mijn vrouw dan weer een reden zijn om een PS5 te kopen :P

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik heb factor 10 meer lol aan Stray dan HFW. zo zie je maar weer :P

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik ben gek op katten en Stray trekt mij ook niet.
Qua gameplay wist ik niet wat ik kon verwachten en nadat ik de review van IGN heb gezien weet ik het zeker: dit is niks voor mij.

Vanavond maar eens een begin maken aan HFW, eens zien of dat wat is ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 19-07-2022 19:07 ]

Verwijderd

FMS schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:50:
Ik heb factor 10 meer lol aan Stray dan HFW. zo zie je maar weer :P
Same here. Stray is echt heel leuk. HFW ben ik na een uur geïrriteerd door de frustrerende gameplay. Klimmen zit zo slecht in elkaar en de gevechten zijn zo chaotisch. Geeft mij maar stray <3

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Irl heb ik ook een hekel aan katten. Maar Stray trekt mij wel door de cyberpunk-achtige vibe.

Heb alleen de eerste 15min gespeeld dus kan er niet veel over zeggen :)

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:17:
[...]

Same here. Stray is echt heel leuk. HFW ben ik na een uur geïrriteerd door de frustrerende gameplay. Klimmen zit zo slecht in elkaar en de gevechten zijn zo chaotisch. Geeft mij maar stray <3
Ik heb laatst HFW eindelijk uitgespeeld, had er ook wel minder plezier mee dan met HZD, maar in ieder geval ga ik niet de trophies voor deze game hunten, althans staat voorlopig niet op de planning, eerst Stray maar eens spelen (als het wat dragelijker is hier in huis, wat een hitte zeg🥵), heb nog weinig reviews gezien wil me laten verassen aangezien het toch gratis is bij PS+ Extra :)

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zit nu 24uur in horizon forbidden west, en mixed feelings.
Graphics zijn mooi, verhaal is prima. En animaties zijn echt goed. Ook van dialogen.
Maar de gameplay is soms zo frustrerend.
Zeker na spelen van bv een Uncharted is deze game zo log en voelt echt vreemd qua gameplay. Klimmen zoals hier al gezegd is echt mega irritant. Ben echt 80x naar beneden geflikkerd omdat de game niet deed wat hij zou moeten doen. De battles zijn soms zoals ook hier gezegd zo chaotisch, en overzicht is gemakkelijk te verliezen. Heb hem op easy staan en dan zelfs vaak genoeg lage health omdat er teveel gebeurd.

Denk dat ik die 7 dagen ps plus premium maar ga proberen en stray spelen, ziet er leuk uit. Heb nu geen ps plus meer dus kan effe testen. Misschien dat ik dan wel een jaartje neem( extra dan denk ik want die oude games boeien me echt 0,0).
Zijn zeker geen leuke deals meer voor ps plus?

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

v8power67 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:52:
...
Klimmen zoals hier al gezegd is echt mega irritant. Ben echt 80x naar beneden geflikkerd omdat de game niet deed wat hij zou moeten doen.
...
Op een gegeven moment kwam ik op een punt waar ik met geen mogelijkheid omhoog kwam op de manier die bedoelt werd, heb uiteindelijk door tegen muren en rare uitstekels te springen mezelf een weg omhoog geglitched 8)7 maar dat kan echt niet de bedoeling geweest zijn.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Kalder schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:03:
[...]

Op een gegeven moment kwam ik op een punt waar ik met geen mogelijkheid omhoog kwam op de manier die bedoelt werd, heb uiteindelijk door tegen muren en rare uitstekels te springen mezelf een weg omhoog geglitched 8)7 maar dat kan echt niet de bedoeling geweest zijn.
Ik heb in HFW echt zero last gehad van het klimmen. Werkte prima wat mij betreft ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:43:
[...]

Ik heb in HFW echt zero last gehad van het klimmen. Werkte prima wat mij betreft ...
Als je Assassin's Creed gewend bent dan is HFW echt een teleurstelling.

Verwijderd

Ben benieuwd wat ik van de Horizon serie ga vinden. Het klimmen in de AC voelt lekker aan en ook al is het klimmen in bijvoorbeeld Ghost of Tsushima veel beperkter dat maakt de game niet minder leuk voor mij. Het genre hou ik wel van.
Wat mij tegen staat in Horizon zijn die lelijke techdino’s terwijl de wereld er wel mooi uit ziet. Kwestie van smaak. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2022 21:44 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:04:
[...]

Als je Assassin's Creed gewend bent dan is HFW echt een teleurstelling.
Woa... Zal persoonlijk zijn maar een AC game ben ik na 10 uur klaar mee en HZFW heb ik met veel plezier 70 uur in gestoken, goty wat mij betreft.

En vallen tijdens het klimmen? Ik wist niet dat het kon :P Je scant je omgeving en dan zie je precies waar je heen kunt.

Chaoss schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:37:
[...]

Woa... Zal persoonlijk zijn maar een AC game ben ik na 10 uur klaar mee en HZFW heb ik met veel plezier 70 uur in gestoken, goty wat mij betreft.

En vallen tijdens het klimmen? Ik wist niet dat het kon :P Je scant je omgeving en dan zie je precies waar je heen kunt.
Waarschijnlijk waren het bugs die ondertussen gefixt zijn. Ze hebben de game al een heel aantal updates gegeven.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:41:
Wat mij tegen staat in Horizon zijn die lelijke techdino’s terwijl de wereld er wel mooi uit ziet.
Lelijk als in slecht gedetailleerd/ontworpen of lelijk als 'ze passen niet in het landschap'?

Verwijderd

Superkiwi schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:53:
[...]

Lelijk als in slecht gedetailleerd/ontworpen of lelijk als 'ze passen niet in het landschap'?
Dat laatste. Maar het hoort bij de game dus het ligt helemaal aan mij. ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:55:
[...]

Dat laatste. Maar het hoort bij de game dus het ligt helemaal aan mij. ;)
Ik vond ze juist erg gaaf, zeer gedetailleerd, en super gaaf geanimeerd!

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:37:
[...]

Ik bedoel dan de oude AC games. Niet de nieuwe. Maar ik heb het over het klimmen in AC en niet over de rest van de game. Het klimmen is echt enorm slecht ontworpen in HFW. De actie is 1 en al chaos. Ik speel het niet echt met plezier.

Verwijderd

Kalder schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:50:
[...]

Waarschijnlijk waren het bugs die ondertussen gefixt zijn. Ze hebben de game al een heel aantal updates gegeven.
Ik heb de game na de laatste update gespeeld. Het klimmen is nog steeds net zo slecht.

Verwijderd

Kalder schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:11:
[...]

Ik vond ze juist erg gaaf, zeer gedetailleerd, en super gaaf geanimeerd!
Ik ga de serie zeker een kans geven en laat me niet weerhouden door de robot dino’s. >:)
Maar eerst GoT afronden, FF7 remake, Stray, Spider-Man/MM en Death Stranding. 8)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Net nog een uurtje Stray gespeeld, doet me nog het meest denken aan die Netflix serie 'love, death, robots' :P

Hier net ook even Stray gespeeld ziet er best goed uit helemaal voor een indie game, erg leuk spel heb net de
spoiler:
vitamine robot B12

gevonden.

Oh en mijn kat heeft de hele tijd aandachtig naar de tv gekeken haha!

[ Voor 21% gewijzigd door Kalder op 20-07-2022 00:33 ]

Verwijderd

Kalder schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 00:31:
Hier net ook even Stray gespeeld ziet er best goed uit helemaal voor een indie game, erg leuk spel heb net de
spoiler:
vitamine robot B12

gevonden.

Oh en mijn kat heeft de hele tijd aandachtig naar de tv gekeken haha!
Hij is alleen wel heel kort. Ik had hem gisteravond al uitgespeeld. Nog een paar trophies te gaan en dan heb ik de platinum.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 07:33:
[...]

Hij is alleen wel heel kort. Ik had hem gisteravond al uitgespeeld. Nog een paar trophies te gaan en dan heb ik de platinum.
Ah fijn. Game van paar uurtjes vind ik eigenlijk bijna altijd leuker dan games van 15+ uur.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:46

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 07:33:
[...]
Heb je de game al binnen twee uur gehaald? Anders mag je sowieso nog een "speedrun" doen die zeker 1,5 uur kost. Toch weer wat extra tijd in de game :+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025
Sony komt weer voor een heet vuur te staan met hun console, dit keer voor een probleem dat ik met mijn console af en toe mag ervaren.

https://www.nme.com/news/...iding-ps5-defects-3271566

Als ze hiervoor veroordeeld worden, wil dat zeggen dat het om een bewust verzwegen fabrikagefout gaat en dat je ( denk ik) na je garantie is verlopen, nog steeds garantie kan claimen. Maar ik denk dat ik zo ergens einde zomer vakantie mijn console binnen doe in garantie voor dit probleem.

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-01 09:01

Metian

Snert is vies

Runaque schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:10:
Sony komt weer voor een heet vuur te staan met hun console, dit keer voor een probleem dat ik met mijn console af en toe mag ervaren.

Als ze hiervoor veroordeeld worden, wil dat zeggen dat het om een bewust verzwegen fabrikagefout gaat en dat je ( denk ik) na je garantie is verlopen, nog steeds garantie kan claimen. Maar ik denk dat ik zo ergens einde zomer vakantie mijn console binnen doe in garantie voor dit probleem.
Vraag me toch af of dit soort zaken wel stand houden. Zeker in dit geval waar het wel bij meer producten voorkomt dat het afsluit en opnieuw start. Logischer wijs dat je hierdoor progressie kwijt raakt. Zelfde kan ook gebeuren met een game die zelf afgesloten wordt omdat er iets gebeurd.

Overigens heeft elk bedrijf wel problemen waar ze van weten maar niet vertellen, of het slecht is? Geen idee, als ze het fixen of netjes afhandelen, zie ik het probleem niet zo.

Rupsen, Rapsen.

Runaque schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:10:

Ik denk niet dat die rechtszaak jou ook maar iets gaat helpen. Je hebt een uitspraak van een Europese rechter nodig en dan ook alleen als er geoordeeld wordt dat het niet voldoet aan Europese wetgeving en zelfs dan kan het zijn dat je nog moet gaan procederen voor een Nederlandse rechter.

Verder lijkt het me lastig om aan te tonen dat het een bewust verzwegen fabricage fout is. Eerst moet er aannemelijk worden gemaakt dat het een fabricagefout, anonieme meldingen op het internet zijn dan niet voldoende lijkt mij. Dan moet er nog aannemelijk worden gemaakt dat het bewust verzwegen is. Dus Sony is op de hoogte van het probleem en doet er niks aan.

Ik zou hem als ik jou was gewoon zo snel mogelijk insturen voor garantie

• mxmemx
djfrankel schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:19:
[...]

Nou hij is 100% hoor (elden ring). Heb na 90 uur spelen (oke eerste 80 uur zonder google en alles zelf uit willen vinden) en 10 uur efficient nu net de platina trophy gekregen!
Pagina: 1 ... 220 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord