• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-01 11:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
AC black flag was de beste AC met name door het varen maar bij dit weet ik het niet. Valt me grafisch ook nogal tegen.

Ik ga in November liever GoW spelen :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

https://wccftech.com/play...-update-22-01-05-50-allm/

New PlayStation 5 System Update 22.01-05.50 Released; Adds New Auto Low Latency Mode Options and Improves System Performance.

ALLM was er toch al met de vorige update ? Nu dus extra opties erbij. Vanavond eens kijken.

XBL: MRE Inc

MRE-Inc schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:00:
https://wccftech.com/play...-update-22-01-05-50-allm/

New PlayStation 5 System Update 22.01-05.50 Released; Adds New Auto Low Latency Mode Options and Improves System Performance.

ALLM was er toch al met de vorige update ? Nu dus extra opties erbij. Vanavond eens kijken.
Ja bij specifieke gevallen kon het problemen opleveren waardoor bepaalde settings van de TV niet meer beschikbaar waren, vandaar dat ze er nu een optie voor maken om het waarschijnlijk aan en uit te kunnen zetten.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Verwijderd

Viel mij ook op ja. Ik heb VRR sowieso uitstaan om flickering te voorkomen. Mocht een game echt een fps probleem hebben kan ik het altijd nog inschakelen.
Verwijderd schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:22:
Viel mij ook op ja. Ik heb VRR sowieso uitstaan om flickering te voorkomen. Mocht een game echt een fps probleem hebben kan ik het altijd nog inschakelen.
Voor zover ik weet zorgt VRR niet voor nadelen zoals dat, met uitzondering van wellicht een tragere reactiesnelheid van het scherm (vertraging tussen wat de PS5 uitzendt en wat het scherm weergeeft)

[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 08-07-2022 16:50 ]

Verwijderd

Kalder schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:49:
[...]

Voor zover ik weet zorgt VRR niet voor nadelen zoals dat, met uitzondering van wellicht een tragere reactiesnelheid van het scherm (vertraging tussen wat de PS5 uitzendt en wat het scherm weergeeft)
Wel op OLED al kun je tegenwoordig iets instellen in het tv menu (black level adjuster ) om het te verminderen. Het komt niet vaak voor maar zolang ik mij niet stoor aan fps schommelingen vind ik het prima zonder VRR. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dlGnHWOYrSw1gisyAS9vfnAfCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/edBUEDwW6cvcD8KTQukA8yuG.jpg?f=fotoalbum_large
Huh? Sinds wanneer zijn dit vereisten 😆

Kalder schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 00:43:
[Afbeelding]
Huh? Sinds wanneer zijn dit vereisten 😆
Volgens mij bedoelen ze hiermee dat je het alleen met een dualsense op de PS5 kunt spelen. Maar staat inderdaad wel een beetje vreemd zo.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

Gisteren heb ik Deliver us the Moon even geprobeerd. Ik had de settings op quality gezet voor ik begon en weer voor mezelf bewezen dat ik 30fps gewoon nooit meer wil. Alles was vager tijden het bewegen en de game voelde matig aan. Toen op 60fps gezet en terug de game in gedoken en wat een verschil zeg. 60fps tov 30fps maakt voor mij een game in een keer zoveel mooier. Veel betere ervaring keer op keer. Ik zal er wel extra gevoelig voor zijn.
Lijkt me een mooi game en zal er dit weekend misschien nog even in duiken. :)

Ghost of Tsushima directors cut is momenteel mijn 'main' game. Wat mij wel opvalt is dat bij iedere sessie het eerste uur mij enorm bevalt en daarna is er lichte twijfel om door te gaan omdat het in herhaling valt. Heel apart want ik geniet echt van de game. En nu ik er aan denk heb ik er ook weer zin in. :P Herkenbaar?

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:15
Verwijderd schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 11:24:
Gisteren heb ik Deliver us the Moon even geprobeerd. Ik had de settings op quality gezet voor ik begon en weer voor mezelf bewezen dat ik 30fps gewoon nooit meer wil. Alles was vager tijden het bewegen en de game voelde matig aan. Toen op 60fps gezet en terug de game in gedoken en wat een verschil zeg. 60fps tov 30fps maakt voor mij een game in een keer zoveel mooier. Veel betere ervaring keer op keer. Ik zal er wel extra gevoelig voor zijn.
Lijkt me een mooi game en zal er dit weekend misschien nog even in duiken. :)

Ghost of Tsushima directors cut is momenteel mijn 'main' game. Wat mij wel opvalt is dat bij iedere sessie het eerste uur mij enorm bevalt en daarna is er lichte twijfel om door te gaan omdat het in herhaling valt. Heel apart want ik geniet echt van de game. En nu ik er aan denk heb ik er ook weer zin in. :P Herkenbaar?
Yep. Open wereld saaiheid. Ik kom ook niet door horizon FW. Ik speel gewoon geen games meer van 25+ uur met open werelden die saai zijn. Wat mij betreft is helaas een grote groep games verpest door gamers die altijd lange games willen. Games als Metroid Dread van pak em beet 10 uur vind ik zo ongelooflijk veel toffer.

Verwijderd

giantgiantus schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:28:
[...]

Yep. Open wereld saaiheid. Ik kom ook niet door horizon FW. Ik speel gewoon geen games meer van 25+ uur met open werelden die saai zijn. Wat mij betreft is helaas een grote groep games verpest door gamers die altijd lange games willen. Games als Metroid Dread van pak em beet 10 uur vind ik zo ongelooflijk veel toffer.
Precies dit. Hfw en GoT kom ik beide niet doorheen. Geef mij maar lineaire games.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Ik heb Elden Ring met veel plezier gespeeld en zelfs de platinum gehaald. Nu bezig met Elex II en daar heb ik minstens zoveel plezier mee. Altijd fan geweest van de Pyranha Bytes games en dit is wel de beste die ze ooit hebben gemaakt, als is Gothic 2 nog steeds een favoriet.

De wereld is erg tof in Elex II, net als de quests en factions en hoe alles met elkaar verweven is. Ook kom je overal makkelijker en moeilijker monsters door elkaar tegen, er zijn geen zones qua levels. Dat maakt de wereld erg tof en ook als je al flink geleveld bent zijn er monsters die je one of two shotten, en groepen moet je tactisch aanpakken. Ook heeft de game een goede economie en voelt het verzamelen en looten van stuff zinnig aan. Exploration is echt geweldig. Zelfs als je richting end game gaat krijg je niks voor niks en moet je bijvoorbeeld voor veel geld je armor kopen. Het skill en attribute systeem is ook erg tof en goed uitgedacht, al is melee wat beter bedeeld dan een ranged build. Ja, de game is wat clunky-er dan AAA games, maar dat heeft ook zo zijn charme!

Toffe game, moest ik ff kwijt! :9

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-01 23:10
@-SaveMe- Mooi man, geniet ervan. Daar draait het allemaal om 👍

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Verwijderd

[...]

Ik heb totaal geen moeite met grote open werelden waar heel veel uur in kan gaan zitten. Zolang het maar goed in mekaar zit en simpelweg leuk is om te spelen. Ben er nog niet helemaal over uit hoe het met Tsushima zit maar de de game is absoluut niet slecht in ieder geval. :)
Een kortere game kan ik net zo goed van genieten. Het moet gewoon passen.
-SaveMe- schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:31:
Ik heb Elden Ring met veel plezier gespeeld en zelfs de platinum gehaald. Nu bezig met Elex II en daar heb ik minstens zoveel plezier mee. Altijd fan geweest van de Pyranha Bytes games en dit is wel de beste die ze ooit hebben gemaakt, als is Gothic 2 nog steeds een favoriet.

De wereld is erg tof in Elex II, net als de quests en factions en hoe alles met elkaar verweven is. Ook kom je overal makkelijker en moeilijker monsters door elkaar tegen, er zijn geen zones qua levels. Dat maakt de wereld erg tof en ook als je al flink geleveld bent zijn er monsters die je one of two shotten, en groepen moet je tactisch aanpakken. Ook heeft de game een goede economie en voelt het verzamelen en looten van stuff zinnig aan. Exploration is echt geweldig. Zelfs als je richting end game gaat krijg je niks voor niks en moet je bijvoorbeeld voor veel geld je armor kopen. Het skill en attribute systeem is ook erg tof en goed uitgedacht, al is melee wat beter bedeeld dan een ranged build. Ja, de game is wat clunky-er dan AAA games, maar dat heeft ook zo zijn charme!

Heerlijk om je te 'verliezen' in een geloofwaardige gamewereld. :Y
Elden Ring ben ik wel mee gestopt op een gegeven moment maar van wat ik heb ervaren in had ik niets willen missen. Top game.
Het meer chille karakter van een AC of GoT bevalt mij meer, en dat is een kwestie van voorkeur. Die games slinger je ook even aan om op je gemak te genieten, dat was wel anders in ER want die eist continu totale focus van mij. :P

Verwijderd

Net mijn Sony Inzone H9 Headset binnengekregen. :D
Dat wordt morgen eventjes goed uittesten. 8)

Mochten mensen er iets van willen weten, wil ik best wel eventjes mijn gedachten erover opschrijven hier over een aantal daagjes. :)
@Verwijderd ben ook met GoT bezig en herken precies wat je zegt. Waar volgens mij het probleem ligt bij GoT is dat de wereld prachtig is maar totaal niet interessant. Er is niet echt iets om te onderzoeken, geen random encounters die origineel zijn etc… Je komt standaard dezelfde mongols tegen, je kan niet met andere mensen praten los van de missies en ga zo maar door.
Daar staat dan wel een visueel prachtige wereld tegenover met een heerlijk combat systeem. Ik twijfel vanwege de combat om hem toch op hard te zetten. Vind het nu net te makkelijk.
Ben net met chapter 2 begonnen en heb het eerste eiland helemaal gehad inclusief side quests

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:41
Wie weet waarom ze in de formule 2 meer rondes rijden in de sprint race dan in de formule 1?
Drials schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:18:
Wie weet waarom ze in de formule 2 meer rondes rijden in de sprint race dan in de formule 1?
Is dat niet omdat F2 auto's misschien langer door kunnen rijden met een volle tank vergeleken met de F1? Ik bedenk maar wat.

Sprintrace is toch gewoon een korte race zonder verplichte pit stops?

Anyway, ze zullen het in dit topic wel weten: [Multi] F1 2022

[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 09-07-2022 19:52 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:57

Superkiwi

Hoi doei

Ik denk dat je eerder hier moet zijn @Drials:
[F1 2022] Race 11 GP van Oostenrijk

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Oh ja dat kan ook, ik dacht dat hij het over de F1 game had aangezien hij het in het game forum gedeelte plaatste, in die F1 game heb je dacht ik ook F2 (niet zeker, heb de game zelf (nog) niet).

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:23
cold_as_ijs schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:06:
@Verwijderd ben ook met GoT bezig en herken precies wat je zegt. Waar volgens mij het probleem ligt bij GoT is dat de wereld prachtig is maar totaal niet interessant. Er is niet echt iets om te onderzoeken, geen random encounters die origineel zijn etc… Je komt standaard dezelfde mongols tegen, je kan niet met andere mensen praten los van de missies en ga zo maar door.
Daar staat dan wel een visueel prachtige wereld tegenover met een heerlijk combat systeem. Ik twijfel vanwege de combat om hem toch op hard te zetten. Vind het nu net te makkelijk.
Ben net met chapter 2 begonnen en heb het eerste eiland helemaal gehad inclusief side quests
Ik vond vroeger, 10 jaar geleden, open werelden de leukste die er waren. Nu niet meer, er is zoals je schrijft weinig te beleven en daagt niet uit. Misschien kun je het wel stellen als een dynamisch laadscherm van punt A naar B.
@Orangelights23 denk dat in dit geval het niets te maken heeft met open wereld games in zijn algemeenheid maar de moeite die ontwikkelaars willen steken om die wereld geloofwaardig en meeslepend te maken. En dat zit hem juist in de kleine dingen. Bv in GTA is het de goede muziek en radioprogramma’s. Dit maakte GTA VC en SA geniaal, hierdoor wilde je lekker rondrijden in de wereld. Ik ben bv recentelijk weer begonnen met GTA SA, de missies zelf zijn echt super basic voornamelijk fetch missies zonder diepgang. En ondanks dat ik SA al 4 of 5x heb uitgespeeld blijft die toch leuk.
Later heeft rockstar de formule nog verder verbeterd met random encounters etc.. KCD zit het hem in zijn realisme, alles kost moeite en is historisch correct. Ondanks dat je maar 2 of 3 verschillende npc gezichten hebt, is die wereld meeslepender dat GoT.
Dus er is niks mis met open wereld games, zo lang er maar geïnvesteerd wordt in kwaliteit en niet in kwantiteit
Kalder schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:19:
@SD5k Net nog even gecheckt en het zou misschien toch in 1080p kunnen zijn, als ik dichtbij zit zie ik wel pixels, maar HFW ziet er gewoon hoe dan ook geweldig uit XD
Om hier nog even op terug te komen, als ik de 120Hz output uit zet in de settings van de PS5 werkt VRR wel gewoon in 4K :)
Dus VRR & 4K is wel mogelijk op een HDMI 2.0 TV mits je dus 120Hz uit zet

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:48
Kalder schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:24:
[...]

Holy shit, die Ryan ziet er ook echt uit als een Thor :D hahaha
Nou meer als een caveman.

Verwijderd

Kalder schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:37:
[...]

Om hier nog even op terug te komen, als ik de 120Hz output uit zet in de settings van de PS5 werkt VRR wel gewoon in 4K :)
Dus VRR & 4K is wel mogelijk op een HDMI 2.0 TV mits je dus 120Hz uit zet
Vrr is een HDMI 2.1 setting. Welke tv heb je?
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:17:
[...]

Vrr is een HDMI 2.1 setting. Welke tv heb je?
Samsung AU9000(AU9002 om precies te zijn) en VRR werkt gewoon. En het is geen HDMI 2.1 anders zou hij wel 4K/120Hz kunnen, maar hij kan alleen 1080p/120Hz of 4K/60Hz maar wel functies als VRR en ALLM.

[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 10-07-2022 11:19 ]

Verwijderd

Kalder schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:18:
[...]

Samsung AU9000(AU9002 om precies te zijn) en VRR werkt gewoon. En het is geen HDMI 2.1 anders zou hij wel 4K/120Hz kunnen, maar hij kan alleen 1080p/120Hz of 4K/60Hz maar wel functies als VRR en ALLM.
Komt waarschijnlijk omdat je tv freesync ondersteund. Dan heb je geluk dat het werkt.
jaaoie17 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:05:
[...]

Nou meer als een caveman.
Afbeeldingslocatie: https://assets.reedpopcdn.com/thor-cover.png/BROK/resize/1920x1920%3E/format/jpg/quality/80/thor-cover.png

Ik zie wel gelijkenissen, met uitzondering van de dikke buik haha.

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:20:
[...]

Komt waarschijnlijk omdat je tv freesync ondersteund. Dan heb je geluk dat het werkt.
freesync is gewoon ook VRR... alleen onder de naam van AMD. En hoezo heb ik geluk als het gewoon in de specificaties staat? Ik heb de TV niet per ongeluk gekocht of gekregen....

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Orangelights23 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 07:31:
[...]
Ik vond vroeger, 10 jaar geleden, open werelden de leukste die er waren. Nu niet meer, er is zoals je schrijft weinig te beleven en daagt niet uit.
En toen was daar Elden Ring ;)

Verwijderd

Kalder schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:22:
[...]

freesync is gewoon ook VRR... alleen onder de naam van AMD. En hoezo heb ik geluk als het gewoon in de specificaties staat? Ik heb de TV niet per ongeluk gekocht of gekregen....
Omdat de ps5 redelijk kritisch is met dit soort dingen. Meeste freesync tv's worden door de ps5 namelijk niet herkent.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:23
Superkiwi schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:31:
[...]

En toen was daar Elden Ring ;)
Helaas heb ik geen tijd en zin om drie uur lang over dezelfde boss te doen :(

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Orangelights23 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:09:
[...]
Helaas heb ik geen tijd en zin om drie uur lang over dezelfde boss te doen :(
Typische klok-klepel uitspraak van iemand die het nog nooit gespeeld heeft ;)
Elden Ring is juist door de open wereld waarin je vrij snel overleveld kunt raken relatief simpel vergeleken met de andere FromSoftware games.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 12:40

Quakie

quakelen

Kalder schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:18:
[...]

Thx... ik had bij eerste firmware update met VRR gekeken en toen deed VRR het niet.
Nu met laatste firmware werkt het hier ook. Ik heb een Samsung Q70 dus ook een HDMI 2.0 TV waar 120Hz werkt bij 1080P.
Echter, heb ik 120hz optie uitgezet en bijv bij Spiderman stand VRR op auto en nu pakt ie ipv 30 onder verbeterde weergave 60fps :) Tenminste ik zie staat 4K freesync 59Hz.
Dit zou sowieso minimaal 40 nu moeten zijn ipv 30.

Mooie verbetering lijkt me.

Ik teken nergens meer voor

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-12-2025

Arm1n

Zeven over half twee

-SaveMe- schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:31:

Hoe is Elex 2 t.o.v. het eerste deel? Daar ben ik ooit aan begonnen maar niet doorgezet, niet dat ik het per se slecht vond maar had toen allerlei andere spellen waar ik mee bezig was en is deze blijven liggen. Binnenkort misschien maar weer eens een kans geven.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01 07:40
[...]

Ik heb echt precies hetzelfde, al jaren. Ik vind het zo verschrikkelijk saai, die open wereld games van 25+ uur. Helemaal als ze gemaakt zijn door Ubisoft. Het is jammer dat men tegenwoordig altijd begint te schreeuwen als een game 12 uur duurt. Dan is het je geld niet waard enzo.... Maar je doet al jaren hetzelfde in die openwereld games, torentje hier, torentje daar om delen map vrij te spelen. Tig zijmissies die je al honderden keren hebt gezien en gespeeld, verzamel 4.000 veertjes en ga zo maar door.

Ik heb ook gewoon geen zeeën van tijd over om te gamen, dus ik begrijp ook wel dat ik gewoon van een andere generatie ben. Zo'n openwereld game vraagt gewoon tijd en ik game weleens weken niet. Dan is zo'n grote openwereld game waar je al 15 uur in hebt zitten weer oppakken niet iets waar ik dan zin in heb eigenlijk.

• Jumpman
  • Laatst online: 16-01 23:33
Cyrax0508 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:29:
[...]

Ik heb echt precies hetzelfde, al jaren. Ik vind het zo verschrikkelijk saai, die open wereld games van 25+ uur. Helemaal als ze gemaakt zijn door Ubisoft. Het is jammer dat men tegenwoordig altijd begint te schreeuwen als een game 12 uur duurt. Dan is het je geld niet waard enzo.... Maar je doet al jaren hetzelfde in die openwereld games, torentje hier, torentje daar om delen map vrij te spelen. Tig zijmissies die je al honderden keren hebt gezien en gespeeld, verzamel 4.000 veertjes en ga zo maar door.

Ik heb ook gewoon geen zeeën van tijd over om te gamen, dus ik begrijp ook wel dat ik gewoon van een andere generatie ben. Zo'n openwereld game vraagt gewoon tijd en ik game weleens weken niet. Dan is zo'n grote openwereld game waar je al 15 uur in hebt zitten weer oppakken niet iets waar ik dan zin in heb eigenlijk.
Idem hier en daardoor blijf ik een beetje hangen in Call Of Duty (Single Players), Battlefield, FIFA, GTA, Gran Turismo. Af en toe vind ik een leuke Single Player die niet 50 uur van mijn tijd kost.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Gisteren een paar uurtjes met de nieuwe H9 Inzone headset gespeeld, en de eerste indruk is toch echt fantastisch. (niet echt een review, maar gewoon mijn eerste indruk.)

Geluidskwaliteit : Is het beste wat ik tot nu toe heb gehoord via een headset. (Had voorheen de Steel Series Artic 7.)
Muziek luisteren, dat klinkt ongeveer hetzelfde als de XM lijn van Sony. (Fantastisch)

Comfort : Net zo comfortabel als de XM koptelefoon lijn van Sony. Uren op mijn hoofd gehad en geen enkele keer gehad dat het warm werd bij mijn oren of dat het mij ging irriteren.
(Waar ik voorheen mijn andere headset nog wel eens af deed vanwege fatigue.)

Noise Canceling. : Wederom, precies hetzelfde als met de XM lijn van Sony.
Ik heb nogal lawaaierige buren en ben omsingeld door hoge bomen met hele luide vogels.
Maar, ik hoor helemaal niets als ik deze headset op heeft, zelfs niet als mijn buurman met de slijptol
aan de gang ging.

Ik heb de microfoon nog niet kunnen testen, en ook voor de batterij duur heb ik hem nog niet lang genoeg opgehad.

Het enige minpunt wat ik heb is dat ik een mooie opbergcase mis die je normaliter wel heb met de XM lijn.
Ik berg mijn koptelefoons en headsets graag netjes na gebruik weer op, en dat is met deze alleen mogelijk
als je hem weer in de doos opbergt. (Maar, dat is uiteraard niet zo handig met opruimen.)

Maar, mocht je nog een goede headset zoeken, kan ik deze echt aanraden.
H7 schijnt precies hetzelfde te zijn minus de noise canceling. (en, dus goedkoper)

• -SaveMe-
  • Laatst online: 04-01 10:09
Arm1n schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:06:
[...]

Hoe is Elex 2 t.o.v. het eerste deel? Daar ben ik ooit aan begonnen maar niet doorgezet, niet dat ik het per se slecht vond maar had toen allerlei andere spellen waar ik mee bezig was en is deze blijven liggen. Binnenkort misschien maar weer eens een kans geven.
ik vind hem beter dan deel 1. De Jetpack is een toffe toevoeging en overall is de game gewoon beter in alles, quests, factions, weinig bugs, etc ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

@Verwijderd Hoe is de latency? Ik neem aan dat het ding gewoon via BT verbindt?

Vooralsnog gebruik in een Sennheiser HD599 open-back koptelefoon in combinatie met een Creative G6 DAC. Qua comfort is die koptelefoon vooralsnog onovertroffen voor mij en is de geluidskwaliteit uitstekend met een niet zo overdreven bass die je bij veel van die gaming headsets wel vaak hebt.

Nadeel is de kabel die over de grond slingert en een open-back is natuurlijk niet helemaal stil voor mensen in je directe omgeving.

Verwijderd

kazuka schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:44:
@Verwijderd Hoe is de latency? Ik neem aan dat het ding gewoon via BT verbindt?

Vooralsnog gebruik in een Sennheiser HD599 open-back koptelefoon in combinatie met een Creative G6 DAC. Qua comfort is die koptelefoon vooralsnog onovertroffen voor mij en is de geluidskwaliteit uitstekend met een niet zo overdreven bass die je bij veel van die gaming headsets wel vaak hebt.

Nadeel is de kabel die over de grond slingert en een open-back is natuurlijk niet helemaal stil voor mensen in je directe omgeving.
Ik heb hem verbonden met de Dongle die erbij zit.
0,0 latency daarmee.

Maar, als je wilt kan ik het vanavond ook eventjes uittesten via BT. :)

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-01 11:10

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:43:

Maar, mocht je nog een goede headset zoeken, kan ik deze echt aanraden.
H7 schijnt precies hetzelfde te zijn minus de noise canceling. (en, dus goedkoper)
Mijn ervaring ook, zeer tevreden met deze koptelefoon.

Draagcomfort is prima, geluid is goed. NC niet echt nodig maar werkt naar behoren.

H7 heeft trouwens nylon earcups zoals de H3. De H9 heeft leer.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Acquisitie van Haven is rond:

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 11-07-2022 18:47 ]

En blijkbaar werken ze aan een project samen met Mark Cerny. Dat kan niks anders dan Knack 3 zijn natuurlijk. :+

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

WD heeft nu een PS5 branded SSD. Ik neem aan dat er technisch geen verschil zit tussen de non-branded versie, dus als je een fraai doosje wilt is dit je kans :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxrjwy5n-YdDlDN3jrL1YyoNnR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GFFehBOhgDXNcyJvqaz1fL23.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

kazuka schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:15:
WD heeft nu een PS5 branded SSD. Ik neem aan dat er technisch geen verschil zit tussen de non-branded versie, dus als je een fraai doosje wilt is dit je kans :P

[Afbeelding]
En waarschijnlijk een uplift omdat er PlayStation op staat O-) of is die dezelfde prijs?

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Verveelde me een beetje en zat door ps5 menu te scrollen en klikte voor de lol op system feature updates. En wat bleek er was een update. Alleen werd niet gezegd wat en waarom. Iemand een idee wat dit voor updates zijn? Controllers zijn allemaal up to date plus dat is een ander menu. Console zelf ook up to date.
Maar toch een system feature update beschikbaar, heel vaag..
Nu net ps5 opnieuw opgestart( was een optie in het menu, of later rebooten of nu) en nu zegt hij up to date.

[ Voor 12% gewijzigd door v8power67 op 11-07-2022 22:45 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

v8power67 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:44:
Verveelde me een beetje en zat door ps5 menu te scrollen en klikte voor de lol op system feature updates. En wat bleek er was een update. Alleen werd niet gezegd wat en waarom. Iemand een idee wat dit voor updates zijn? Controllers zijn allemaal up to date plus dat is een ander menu. Console zelf ook up to date.
Maar toch een system feature update beschikbaar, heel vaag..
Nu net ps5 opnieuw opgestart( was een optie in het menu, of later rebooten of nu) en nu zegt hij up to date.
Laatste update is de toevoeging van ALLM geweest van een paar dagen terug. Misschien dat deze bij jou op de een of andere manier nog niet geinstalleerd was.

https://www.playstation.c...ware/ps5/system-software/

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 14:15
De WD SN850 2TB is tijdens prime day voor de laagste prijs ooit beschikbaar.

Met heatsink 213 euro: https://www.amazon.nl/SSD...2-04-00-00/dp/B08PMLYV9H/

Zonder heatsink 191 euro: https://www.amazon.nl/SSD...2-04-00-00/dp/B08KFRFL8F/

[ Voor 25% gewijzigd door MadDogMcCree op 12-07-2022 01:36 ]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Aangezien de game over zo\n 6 weken al uitkomt verwacht ik dat we de komende weken wel de nodige gameplay te zien krijgen.

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-01 09:01

Metian

Snert is vies

MadDogMcCree schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 01:36:
De WD SN850 2TB is tijdens prime day voor de laagste prijs ooit beschikbaar.

Met heatsink 213 euro: https://www.amazon.nl/SSD...2-04-00-00/dp/B08PMLYV9H/

Zonder heatsink 191 euro: https://www.amazon.nl/SSD...2-04-00-00/dp/B08KFRFL8F/
Hmm en het is alweer uitverkocht op dit moment. :|

Rupsen, Rapsen.

• v8power67

v8power67

Raem schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:17:
[...]

Laatste update is de toevoeging van ALLM geweest van een paar dagen terug. Misschien dat deze bij jou op de een of andere manier nog niet geinstalleerd was.

https://www.playstation.c...ware/ps5/system-software/
Nee die optie had ik ook al want heb ik nog mee lopen spelen. Dus ja dan geen idee wat het was wel apart.

Metian schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 07:57:
[...]
Wow, moet warempel onze zoon nog dankbaar zijn omdat hij ons vannacht wakker maakte dat hij niet kon slapen :D. Kon zelf niet meer direct inslapen dus nog wat hier komen lezen en dan ook maar SSD besteld :).

Verwijderd

kazuka schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 06:02:
[Twitter]
Aangezien de game over zo\n 6 weken al uitkomt verwacht ik dat we de komende weken wel de nodige gameplay te zien krijgen.
Heb me fantastisch vermaakt met The Last of Us op de PS3
Heb me fantastisch vermaakt met The Last of Us op de PS4
En, ga mij ongetwijfeld ook weer fantastisch vermaken op de PS5 hiermee.

1 van die games die ik 50 keer kan spelen, en mij nog steeds vermaak.
(Wel een beetje jammer dat er geen MP bij zit, zo'n beetje de enige MP waarin ik nog geïnteresseerd ben om te spelen.)

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-01 13:21
Afgelopen weekend ging mijn PS5 zomaar uit na een potje Returnal van 45 minuten. Ik heb het even gegoogled en het zou door oververhitting kunnen komen. De console ging wel meteen weer aan, nadat ik op de aan uit knop van de console had gedrukt (via de controller lukte het niet) en ik kon gewoon weer verder gamen. Daarna nog een paar sessies van een uur en geen vuiltje aan de lucht meer. Meer mensen die dit hebben gehad? Hopelijk eenmalig, de ventilator lijkt redelijk schoon te zijn.
[...]
Ook wel bizar. Ze zijn terug/nog beschikbaar maar weer gewoon aan de volle pot.
Lijkt wel de Aldi truuk met mensen lokken met spotprijzen maar belachelijk lage voorraden :p.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Twixie schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:11:
[...]

Ook wel bizar. Ze zijn terug/nog beschikbaar maar weer gewoon aan de volle pot.
Lijkt wel de Aldi truuk met mensen lokken met spotprijzen maar belachelijk lage voorraden :p.
dat zijn dan andere aanbieders.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Magic schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:15:
[...]
dat zijn dan andere aanbieders.
Heb je de link van @MadDogMcCree hierboven wel gevolgd ?
Ik zie op dit moment staan : "Verkocht door Amazon Warehouse" maar dus voor de normale prijzen. De melding "Prime Deal" is overigens ook verdwenen. De 1TB is wel nog "Prime Deal".

Trouwens, mijn punt ging niet over de prijzen die terug verhoogd zijn, maar over het feit dat er blijkbaar wel een belachelijk lage voorraad was aan de lage promo-prijs. Op Pepper zag ik vannacht ook iemand de Samsung 980 Pro posten, en toen ik om 3u keek was die ook al uitverkocht bij Amazon. 8)7

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Twixie schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:20:
[...]

Heb je de link van @MadDogMcCree hierboven wel gevolgd ?
Ik zie op dit moment staan : "Verkocht door Amazon Warehouse" maar dus voor de normale prijzen. De melding "Prime Deal" is overigens ook verdwenen. De 1TB is wel nog "Prime Deal".

Trouwens, mijn punt ging niet over de prijzen die terug verhoogd zijn, maar over het feit dat er blijkbaar wel een belachelijk lage voorraad was aan de lage promo-prijs. Op Pepper zag ik vannacht ook iemand de Samsung 980 Pro posten, en toen ik om 3u keek was die ook al uitverkocht bij Amazon. 8)7
Amazon warehouse is niet hetzelfde als Amazon :) Amazon warehouse zijn geretourneerde producten (staat ook bij 2ehands: als nieuw).

mbt je voorraad, inderdaad groot gelijk, dat is veel te weinig. Maar ook qua andere aanbiedingen vind ik de NL amazon zeer slecht. van de zaken die ik op het oog had, is alles max 3% off. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Magic op 12-07-2022 11:23 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Inderdaad, ik ging net posten dat het blijkbaar 2dehands is (nog meer bizar dan aan die prijzen). Maar je was me voor :).
Oh ja, voor wie er toch nog ene zou willen van 2TB : https://www.amazon.nl/gp/...&ascsubtag=161211206&th=1 . Moet je wel nog een aparte heatsink kopen dan.

• v8power67

v8power67

bRuud83 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:56:
Afgelopen weekend ging mijn PS5 zomaar uit na een potje Returnal van 45 minuten. Ik heb het even gegoogled en het zou door oververhitting kunnen komen. De console ging wel meteen weer aan, nadat ik op de aan uit knop van de console had gedrukt (via de controller lukte het niet) en ik kon gewoon weer verder gamen. Daarna nog een paar sessies van een uur en geen vuiltje aan de lucht meer. Meer mensen die dit hebben gehad? Hopelijk eenmalig, de ventilator lijkt redelijk schoon te zijn.
Als het goed is komt er in beeld te staan als de ps5 te heet word.
Afbeeldingslocatie: https://imagegod.b-cdn.net/wp-content/uploads/2021/08/How-to-prevent-and-fix-PS5-overheating-issues.jpeg

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-01 09:01

Metian

Snert is vies

Twixie schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:24:
Inderdaad, ik ging net posten dat het blijkbaar 2dehands is (nog meer bizar dan aan die prijzen). Maar je was me voor :).
Oh ja, voor wie er toch nog ene zou willen van 2TB : https://www.amazon.nl/gp/...&ascsubtag=161211206&th=1 . Moet je wel nog een aparte heatsink kopen dan.
Maakt het nog uit welke heatsink er gebruikt wordt? Buiten dat je rekening moet houden met de hoogte

Rupsen, Rapsen.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:00

Stimulate14

⭐⭐⭐

kazuka schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:15:

[Afbeelding]
Marketing he.

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-01 13:21
v8power67 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:35:
[...]

Als het goed is komt er in beeld te staan als de ps5 te heet word.
[Afbeelding]
Nee, ik heb deze melding niet gehad. Misschien iets met de stroomtoevoer.

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 14:15
[...]

Vreemd, er stond gisteren ook gewoon een 48 uur tellertje naast. De versie zonder heatsink wordt ook gewoon nog altijd verkocht door Amazon (en niet warehouse).

Via Amazon.de nog wel de versie zonder heatsink voor een lage prijs te vinden: https://www.amazon.de/dp/B08KFRFL8F/

Je moet alleen wel prime lid zijn in Duitsland.

[ Voor 5% gewijzigd door MadDogMcCree op 12-07-2022 12:17 ]

• v8power67

v8power67

bRuud83 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:49:
[...]

Nee, ik heb deze melding niet gehad. Misschien iets met de stroomtoevoer.
JA klinkt idd alsof de stroom er even af ging. Misschien de voeding. Kan me iets vaags herinneren dat dit in begin van release wel eens gebeurde maar weet niet meer waarom. Ik zou zeggen gewoon blijven gamen gebeurt weer, meteen aanmelden bij sony. Als goed is word er altijd gelijk een error melding gestuurd als er iets mis gaat misschien dat ze er iets mee kunnen.

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Betreft: die discussie over open wereld games.

Wow: ik was me er niet bewust van maar dit is echt hoe ik naar AC Valhalla kijk. Ik heb d'r aardig wat uur inzitten en ben denk ik over de helft als ik naar 't aantal regio's kijk. Ik ben redelijk klaar met 't spel, ik vind er eigenlijk niet zoveel meer aan, alles is 't zelfde.
In AC Odyssey had je iig nog wat willekeurige ontmoetingen met rondtrekkende huurmoordenaars als je te actief was in een regio. Op een of andere manier vond ik Odyssey nog wat soepeler spelen of zo. Tevens had ik daar veel meer het idee dat ik de bijzondere acties nuttig kon gebruik, ik weet nu niet eens wat de verschillende combinaties zijn.

Mijn probleem: ik ben niet zo van 't wegleggen van een spel, (bijna) alles waar ik aan begin speel ik uit. Wat moet ik nu :'( . Ik ben serieus aan 't overwegen om hier maar mee te kappen en te beginnen met CyberPunk, ik hoop dat die wereld iets minder saai is.

Verwijderd

Arie- schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:49:

Wow: ik was me er niet bewust van maar dit is echt hoe ik naar AC Valhalla kijk. Ik heb d'r aardig wat uur inzitten en ben denk ik over de helft als ik naar 't aantal regio's kijk. Ik ben redelijk klaar met 't spel, ik vind er eigenlijk niet zoveel meer aan, alles is 't zelfde.
In AC Odyssey had je iig nog wat willekeurige ontmoetingen met rondtrekkende huurmoordenaars als je te actief was in een regio. Op een of andere manier vond ik Odyssey nog wat soepeler spelen of zo. Tevens had ik daar veel meer het idee dat ik de bijzondere acties nuttig kon gebruik, ik weet nu niet eens wat de verschillende combinaties zijn.

Mijn probleem: ik ben niet zo van 't wegleggen van een spel, (bijna) alles waar ik aan begin speel ik uit. Wat moet ik nu :'( . Ik ben serieus aan 't overwegen om hier maar mee te kappen en te beginnen met CyberPunk, ik hoop dat die wereld iets minder saai is.
Dat is de reden dat ik nooit aan valhalla ga beginnen. Origins was nog best leuk, Odyssey vond ik al een draak van een spel waardoor ik geen zin heb om Valhalla te spelen. Speel dan liever nog een keer Unity. De hele fun van AC is voor mij verdwenen.

Cyberpunk vind ik zelf erg leuk, ook daar zitten dingen in die veel op elkaar lijken, maar lang niet zo erg als bij Odyssey.

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ja kijk, bij Odyssey had ik nog 't idee dat ik ergens m'n best moest doen door:
- die willekeurige ontmoetingen
- die veldslagen
- er was wat uit te vogelen om je wapens en je bijzondere krachten goed te combineren

Dat is bij Valhalla volledig afwezig.

Verwijderd

Ik vind Odyssey en Origins veel beter dan Valhalla. En ja het duurt allemaal net te lang maar dat komt niet door de lengte van die games maar de invulling. Ik hou wel van een gigantische game die lang duurt mits fun, afwisseling en kwaliteit.
Ghost of Tsushima heeft bij mij inmiddels toch wel de klik gemaakt. Heerlijke game als je eenmaal in de flow zit.
Ik heb gewoon een zwak voor dit soort games kan er niets aan doen. :P Al mogen ze het genre wel eens verder tillen.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:49:
Ik vind Odyssey en Origins veel beter dan Valhalla. En ja het duurt allemaal net te lang maar dat komt niet door de lengte van die games maar de invulling. Ik hou wel van een gigantische game die lang duurt mits fun, afwisseling en kwaliteit.
Ghost of Tsushima heeft bij mij inmiddels toch wel de klik gemaakt. Heerlijke game als je eenmaal in de flow zit.
Ik heb gewoon een zwak voor dit soort games kan er niets aan doen. :P Al mogen ze het genre wel eens verder tillen.
GoT is vooral goed door het heerlijke vechtsysteem. Chapter 2 krijg je de Ronins die weer extra uitdagend zijn. De wereld zelf vind ik eigenlijk niet interessant en redelijk repetitief

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:52:
[...]

GoT is vooral goed door het heerlijke vechtsysteem. Chapter 2 krijg je de Ronins die weer extra uitdagend zijn. De wereld zelf vind ik eigenlijk niet interessant en redelijk repetitief
Het is vechtsysteem is inderdaad wel goed al vind ik die stances en gear sets onnodig. Als je de stances goed wilt benutten kun je 3x keer wisselen van stance als een groep op je afkomt. En als je de gear sets goed wilt benutten kun je dus meerdere keren wisselen terwijl je een kamp cleart. Vreemde gamedesign imo. Al is het relatief omdat het allemaal niet heel moeilijk is. Verder voelt het vechten zelf heerlijk aan ja.
De wereld is wel wat repetitief ja, scheelt dat de setting mij bevalt. Chapter 1 ga ik binnenkort afronden, ik heb net dat slinger ding gekregen.

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-01 11:15
Arie- schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:49:

Enorm herkenbaar dit. Heb nu al zo’n 45u in Valhalla gestoken maar ben dr gewoon klaar mee eigenlijk. Het lijkt allemaal op elkaar, ik vind het spel veel te eenvoudig en gewoonweg saai worden 8)7 zo jammer want ik vind het er wel heel mooi en sfeervol uitzien.

De grootste uitdaging in het spel is eigenlijk gewoon het einde halen :+

*denkt na over goede signature*

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-01 10:43

D33F

Tweelingtemmer

v8power67 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:31:
[...]

JA klinkt idd alsof de stroom er even af ging. Misschien de voeding. Kan me iets vaags herinneren dat dit in begin van release wel eens gebeurde maar weet niet meer waarom. Ik zou zeggen gewoon blijven gamen gebeurt weer, meteen aanmelden bij sony. Als goed is word er altijd gelijk een error melding gestuurd als er iets mis gaat misschien dat ze er iets mee kunnen.
Bij de nodige YouTube reparateurs zie ik steeds vaker PS5's met power delivery issues voorbij komen. Begint er toch langzaam op te lijken dat dit een issue is dat steeds vaker gaat optreden. Vaak zijn het capacitoren van een paar cent maar ook geregeld PSU's die het loodje leggen.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:06:
[...]

Het is vechtsysteem is inderdaad wel goed al vind ik die stances en gear sets onnodig. Als je de stances goed wilt benutten kun je 3x keer wisselen van stance als een groep op je afkomt. En als je de gear sets goed wilt benutten kun je dus meerdere keren wisselen terwijl je een kamp cleart. Vreemde gamedesign imo. Al is het relatief omdat het allemaal niet heel moeilijk is. Verder voelt het vechten zelf heerlijk aan ja.
De wereld is wel wat repetitief ja, scheelt dat de setting mij bevalt. Chapter 1 ga ik binnenkort afronden, ik heb net dat slinger ding gekregen.
Ik gebruik de gear eigenlijk niet, behalve als dit een bonus objective is voor het clearen van de camps.
De stances zelf wissel ik wel tussen verschillende tegenstanders. Het is niet voor iedere tegenstander even belangrijk, maar je merkt dat de juiste stance er wel voor zorgt dat je ze sneller afslacht. Ik merk dat dit nog belangrijker wordt in chapter 2. Merk dat ik het daardoor weer leuker vind. Ik hou wel van soulsborne games :D

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Daarnaast die stances kun je ook snel wisselen als je ze uit je hoofd kent. Na een tijdje spelen gaat het eigenlijk automatisch en ik vond dat wel wat toevoegen aan de gameplay.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:06
[...]

Er zijn in de loop van de dag nog een paar prijsdalingen geweest voor de PS5 compatible SSD's van WD en Samsung, kijk maar eens in de pricewatch ;)

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:20
1TB versie ook goede prijs zie ik:

WD_BLACK SN850 NVMe SSD 1TB Heatsink SSD storage for gaming, PCIe Gen4 technology, up to 7000 MB/s read speeds, Works with PlayStation 5 (from software version 21.02-04.00.00) Black https://amzn.eu/d/4FHEL5D
Die M.2 SSD's zullen nu pas echt als warme broodjes over de toonbank gaan, vooral nu met die nieuwe PS+ abo's, ik heb al een 1TB SSD erin, maar ook die is nu toch wel behoorlijk vol aan het raken met al die games van PS+ Extra haha.

Verwijderd

Fysieke special edition van Stray is hier te krijgen:

https://blackscreenrecords.com/products/stray-ps5
Er zit niet eens een speeltje voor de kat bij ... :N Als ik hem dan toch op disc zou willen hebben zou ik het leuk vinden als mijn kat ook wat kreeg :P

[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 13-07-2022 20:19 ]

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-01 08:01
kever678 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:44:
1TB versie ook goede prijs zie ik:

WD_BLACK SN850 NVMe SSD 1TB Heatsink SSD storage for gaming, PCIe Gen4 technology, up to 7000 MB/s read speeds, Works with PlayStation 5 (from software version 21.02-04.00.00) Black https://amzn.eu/d/4FHEL5D
Op de site van WD zelf zijn de varianten met heatsink flink in de aanbieding

https://www.westerndigital.com/nl-nl/products/internal-drives/wd-black-sn850-nvme-ssd#WDS200T1XHE

• Xtinction89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-01 10:56
Heeft er iemand al ervaringen met controllers buiten de DualSense controller?

Ik vermijd momenteel het spelen op de PS5 omdat ik al na een uur pijn heb aan mijn linkerhand wanneer ik bijvoorbeeld Rocket League of F1 speel. Met name de spieren richting de duim vinden het absoluut niet prettig.

Xbox Series X controller en de Ps4 controller heb ik totaal geen last van.

Ik vind weinig informatie betreffende controllers van andere merken, al is volgens mij wel jongstleden Scuf met een controller gekomen.

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:06
Heeft WD iets speciaal met Nederland? :P
De 2TB kost €207,99 op de Nederlandse website (nl-nl).

Als ik België kies, verandert de website naar de Europese website (en-ie) en kost de 2TB €237,99 8)7

Ik wacht toch nog even af, ik heb momenteel nog niet echt een probleem qua ruimte en de prijzen zakken snel :)

Verwijderd

Xtinction89 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:03:

Ik vermijd momenteel het spelen op de PS5 omdat ik al na een uur pijn heb aan mijn linkerhand wanneer ik bijvoorbeeld Rocket League of F1 speel. Met name de spieren richting de duim vinden het absoluut niet prettig.

Ik vind weinig informatie betreffende controllers van andere merken, al is volgens mij wel jongstleden Scuf met een controller gekomen.
Ik had er in het begin ook heel erg last van. Maar het is uiteindelijk veel spelen en het wordt een heel stuk minder. Heb inmiddels nergens meer last van. De controller is een stuk groter en ligt anders in de hand, het is vooral een kwestie van gewenning. Bouw het langzaam op en probeer elke keer wat verder te komen. Na een paar maanden heb je nergens meer last van.
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Kalder op 13-07-2022 22:16 ]

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04-2025
Xtinction89 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:03:

Same here. Wat mij goed helpt is de haptics uit te zetten op de dualsense
@MathieuT je moet een specifieke PS5 compatible controller hebben. Iedere BT kan je wel connecten met de PS5, maar je kan er geen PS5 games mee spelen, wel ps4 games. Ik weet niet of er andere controllers zijn die compatibel zijn overigens. Je hebt er wel een paar, maar dat zijn tot nu toe omgebouwde PS5 controllers, dus misschien geen oplossing.

Zoals @Verwijderd aangeeft, probeer te kijken of je het kan opbouwen.

Verwijderd

€270....

En dan nog
- Volledige game voor PS4 en PS5 (gedrukte voucher)

Je krijgt er niet eens de disc bij. :+ ;w
MathieuT schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:07:
[...]
Heeft WD iets speciaal met Nederland? :P
De 2TB kost €207,99 op de Nederlandse website (nl-nl).
Als ik België kies, verandert de website naar de Europese website (en-ie) en kost de 2TB €237,99 8)7
Dinsdagavond was het daar nochtans ook gewoon €207. Nu is het ondertussen overigens al €337. Lijkt alsof ze bij WD gewoon de Amazon Prime Days volgden.
Mijne van 2TB is ondertussen al geïnstalleerd. Heb nu een PS5 met in totaal ruim 8.5TB... Kan ik weer een hoop games installeren waar ik toch geen tijd voor heb. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 14-07-2022 15:09 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4zCRhVOJVeArsmAS20kF5xpcm4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zZqEf6bcuKAxYJfULoUsU6qr.webp?f=fotoalbum_large
Today, I’m pleased to reveal PlayStation Stars, a brand new loyalty program that celebrates you, the player, for being on this ever growing gaming journey with us. PlayStation Stars will be free to join when it launches later this year. Once you become a member, you’ll earn rewards by completing a variety of campaigns and activities. Our “Monthly Check-In” campaign simply requires you to play any game to receive a reward, while other campaigns require you to win tournaments, earn specific trophies, or even be the first player to platinum a blockbuster title in your local time zone.

All PlayStation Stars members will have opportunities to earn loyalty points. Points can be redeemed in a catalog that may include PSN wallet funds and select PlayStation Store products. As an additional benefit, PlayStation Plus members enrolled in PlayStation Stars automatically earn points for purchases on PlayStation Store.
https://blog.playstation....-all-new-loyalty-program/

Verwijderd

Waar ik momenteel een beetje mee stoei is mijn internet verbinding die vreemd doet. Dan download ik bijvoorbeeld een hele game en er is niets aan de hand en als ik later iets wil bekijken in de Ps Plus tab is er geen internet. Wanneer ik dan bij de setting de verbinding opnieuw verbind is het allemaal weer goed. Via kabel.
Zo op te lossen allemaal maar wil toch een echte oplossing. Meer mensen die ervaring(gehad)?

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Compressietechniek doet z'n werk op de PS5 :P
kazuka schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:28:
[...]

[Twitter]
Je krijgt minder game voor hetzelfde geld _O-

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
kazuka schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:28:
[...]

[Twitter]
Neeeee dat echt bijna niet helpen hoor die compressie! PS5 games gaan gewoon groter zijn hoor..! :P

cold_as_ijs schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:33:
[...]

Je krijgt minder game voor hetzelfde geld _O-
de hoeveelheid game blijft hetzelfde hoor... je krijgt alleen minder benodigde opslagdata voor hetzelfde geld
Chaoss schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:34:
[...]

Neeeee dat echt bijna niet helpen hoor die compressie! PS5 games gaan gewoon groter zijn hoor..! :P
Vind het nogal een verschil, niet dat het in totaal groot is, maar dat verwacht ik ook niet van een indie die 8 uur duurt.
Het is wel bijna de helft van de PS4 versie.

[ Voor 41% gewijzigd door Kalder op 14-07-2022 17:56 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Nieuwe PS Extra en Premium games vanaf 19 juli:

Afbeeldingslocatie: https://blog.playstation.com/tachyon/2022/07/bfc14e3d3339c74081d0e1ec420e034e14710fa5.jpg

Stray |PS5, PS4
Final Fantasy 7 Remake: Intergrade | PS5
Marvel’s Avengers | PS5, PS4
Assassin’s Creed Unity | PS4
Assassin’s Creed 4 Black Flag | PS4
Assassin’s Creed Rogue Remastered | PS4
Assassin’s Creed Freedom Cry | PS4
Assassin’s Creed: The Ezio Collection | PS4
Saints Row 4: Re-Elected | PS4
Saints Row Gat out of Hell | PS4
Spirit of the North: Enhanced Edition | PS5
Ice Age: Scrat’s Nutty Adventure | PS4
Jumanji The Video Game | PS4
Paw Patrol on a Roll! | PS4
ReadySet Heroes | PS4

[ Voor 62% gewijzigd door Chaoss op 14-07-2022 19:55 ]

• v8power67

v8power67

God of War Ragnarok Will Support 4K/30 FPS as well as Dynamic 4K/60 FPS mode on PS5
https://www.resetera.com/...0-fps-mode-on-ps5.607722/

Hoop wel dat ze 40fps/120hz modus hebben en ook vrr ondersteunen bij release of snel erna. Zou eigenlijk gewoon verplicht mogen worden van mij bij elke first party van sony.

Wacht tegenwoordig met kopen van de games want kijk naar horizon forbidden west, die heeft 40fps/120hz nu en vrr ondersteuning. Plus voor een prikkie opgepikt.

[ Voor 30% gewijzigd door v8power67 op 14-07-2022 22:16 ]

Pagina: 1 ... 219 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord