• bjarky
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09-2025
Vlaanderen1 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:12:
[...]

Haal Battlefield 5 ;-) 2042 is een no
Ik heb momenteel 2042 op meerdere platformen, en ze zijn flink aan het verbeteren. Dus als je enkel af gaat op de launch memoralia die rondgaan, dan zou ik voorstellen om het nog eens te proberen.

Ik heb nagenoeg geen problemen met het spel technisch gezien. Content is er meer en meer.
De enige reden dat je het niks zou kunnen vinden is de setting of dat je echt WW2 liefhebber bent.

Via EA play of hoe heet dat abbo kun je voor een paar euro makkelijk het spel proberen, vind je het niks kun je het altijd wegleggen ;)

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2025
Vlaanderen1 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:12:
[...]

Haal Battlefield 5 ;-) 2042 is een no
5 is inderdaad leuk, maar wil je single player of multi?

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:03
RozeDwergbanaan schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:55:
Speelt iemand toevallig nog Battlefield 2042? Was benieuwd of het de 20-30 euro waard is die er nu in de winkel voor gevraagd wordt.
Ik heb hem laatst voor €9,98 bij bol.com gezien, zou even de acties in de gaten houden. Of de prijs het waard is, moet je voor je zelf bepalen, rekening ermee gehouden dat het alleen maar Multiplayer is. Ik ben daar wat voorzichtiger mee geworden na de koop van M.A.G. op de PS3, €60,00 toen voor betaald en nu niet meer speelbaar.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Forspoken zier er echt tof uit!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Ziet er ook niet slecht uit...

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:25
Ziet er tof uit.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Invoer ontbreekt

Invoer ontbreekt: er is geen inhoud ingevuld.

(interne identificatie: message::update::input_missing)

[ Voor 104% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 19:01 ]

Verwijderd

LadyVodka schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:34:
[...]

-Food price increase
-Gas price increase
-Electricity price increase
-PS5 price increase

Mijn loon, zelfs nog geen 0.20€ increase...

Edit: Imagine getting hit with a $90 Million lawsuit for overpricing digital games, so you overprice your console in response.
Als je niet eens een klein beetje meer salaris erbij krijgt elk jaar dan zou ik snel op zoek gaan naar een nieuwe werkgever. Er is genoeg werk te vinden op dit moment.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Oh nice, zo te zien wel een eigen stijltje. Ziet er vet uit.

Nog een stukje Nederlandse trots, wel wat kleinere studio dan Guerilla Games:

Volgens mij zit het vorige deel, deliver us the Moon in PS+ extra.

[ Voor 27% gewijzigd door Chaoss op 26-08-2022 04:32 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Amaze86
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:07:
Ik kan ook genoeg redenen verzinnen waarom er een prijsstijging is van de PS5. ;) We zitten ook in een dramatische wereldsituatie waarbij vooral domme keuzes worden gemaakt. En dat gaan we aan alles merken de komende tijd.

Wilde enkel aangeven dat naar mijn weten nog nooit een console duurder is geworden na bijna 2 jaar. En dat is bijzonder. :)
Zal toch weer goed verkopen voor €550 mocht die overal op voorraad zijn in de winkels.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Chaoss schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 04:27:
[...]

Oh nice, zo te zien wel een eigen stijltje. Ziet er vet uit.

Nog een stukje Nederlandse trots, wel wat kleinere studio dan Guerilla Games:
[YouTube: Deliver Us Mars - Story Trailer | PS5 & PS4 Games]
Volgens mij zit het vorige deel, deliver us the Moon in PS+ extra.
Deliver us the moon was erg leuk. Ik hoop wel dat deze iets meer vlees op de botten gaat krijgen. 6-7 uurtjes voor platinum is wel erg makkelijk natuurlijk.

Verwijderd

Amaze86 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:52:
[...]

Zal toch weer goed verkopen voor €550 mocht die overal op voorraad zijn in de winkels.
Dat denk ik ook ja. Iemand die toch al voor een PS5 gaat zal niet door die 50€ besluiten om geen PS5 meer in huis te halen lijkt mij. Ik had ‘m net zo goed voor 100€ meer gekocht.
Voor mij mogen consoles sowieso veel duurder zijn icm betere hardware aangezien je er minimaal 5 jaar mee doet. Maar ik begrijp dat ze goed nadenken over de prijzen.

• Linksquest
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:13:
[...]

Dat denk ik ook ja. Iemand die toch al voor een PS5 gaat zal niet door die 50€ besluiten om geen PS5 meer in huis te halen lijkt mij. Ik had ‘m net zo goed voor 100€ meer gekocht.
Voor mij mogen consoles sowieso veel duurder zijn icm betere hardware aangezien je er minimaal 5 jaar mee doet. Maar ik begrijp dat ze goed nadenken over de prijzen.
Toevallig wilde ik eentje kopen, maar deze prijs is voor mij een punt om nog even te wachten, totdat er een leuke aanbieding komt, zal wel niet dit jaar zijn, maar misschien volgend jaar. Heb er gisteren nog een blog over geschreven.

Nu moet ik er ook nog bij zeggen, heb nog veel andere games op o.a. de PS4 liggen die ik nog wil spelen, en mijn PS4 Pro doet het nog goed, dus kom nog wel even vooruit.

Verwijderd

Bericht van CNBC met een paar interessante schattingen:

https://www.cnbc.com/amp/...to-soaring-inflation.html
Ampere Analysis estimates that Sony had sold 21 million PS5s worldwide compared to Microsoft's Xbox Series consoles at 13.8 million.
In vergelijking met de vorige generatie, de PS4 had in dezelfde periode 30,4 miljoen consoles verkocht en de Xbox one 17,17 miljoen.
"While we believe there will be disappointment for some consumers that have been trying to buy a PS5 without success, or that were saving to buy the console just in time for the price to increase, the high pent up demand for Sony's device means that this price increase of around 10% across most markets will have minimal impact on sales of the console," he said.

"We expect Sony's sales forecast for the PS5 to remain unchanged."
Het onderzoeksbureau verwacht dat de vraag hetzelfde blijft en ook de verkopen de aankomende tijd.

[ Voor 1% gewijzigd door Geronimous op 26-08-2022 12:11 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:12
Linksquest schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:19:
[...]

Toevallig wilde ik eentje kopen, maar deze prijs is voor mij een punt om nog even te wachten, totdat er een leuke aanbieding komt, zal wel niet dit jaar zijn, maar misschien volgend jaar. Heb er gisteren nog een blog over geschreven.

Nu moet ik er ook nog bij zeggen, heb nog veel andere games op o.a. de PS4 liggen die ik nog wil spelen, en mijn PS4 Pro doet het nog goed, dus kom nog wel even vooruit.
Dit is weinig rationeel. Met huidige inflatie en koers ontwikkeling is het onwaarschijnlijk dat je snel een goede deal krijgt.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-01 22:20

Denko

|{ing Øf ßlitz

Linksquest schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:19:
[...]

Een aanbieding als in onder MSRP? WILD optimistisch dat dat in 2023 al te vinden is. Mijn gok is eerder 2025 ergens tegen de kerst.

Misschien niet populair, maar ik denk dat sony makkelijk weg had kunnen komen met een verhoging van 500-> 600. En dan wellicht voor de kerst een aanbieding naar 550. Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat ze dat maaanden geleden gingen doen. Ze verkopen zo'n beetje 2 op 1 ivm de xbox, en dat gat wordt eigenlijk alleen maar groter. (xbox kan je al maanden vinden, ps5 nog nergens) En voor 600 euro kan je toch geen pc maken die hetzelfde kan. En daar moet je net maar zin in hebben.

Of die extra euro's nou maanden lang naar scalpers gaan of naar sony zelf. Ik zou het wel weten.

PSN & XBL: Denkoyugo

Verwijderd

Denko schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

Een aanbieding als in onder MSRP? WILD optimistisch dat dat in 2023 al te vinden is. Mijn gok is eerder 2025 ergens tegen de kerst.

Misschien niet populair, maar ik denk dat sony makkelijk weg had kunnen komen met een verhoging van 500-> 600. En dan wellicht voor de kerst een aanbieding naar 550. Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat ze dat maaanden geleden gingen doen. Ze verkopen zo'n beetje 2 op 1 ivm de xbox, en dat gat wordt eigenlijk alleen maar groter. (xbox kan je al maanden vinden, ps5 nog nergens) En voor 600 euro kan je toch geen pc maken die hetzelfde kan. En daar moet je net maar zin in hebben.

Of die extra euro's nou maanden lang naar scalpers gaan of naar sony zelf. Ik zou het wel weten.
Consoles zijn toch nooit vanuit een retailer in de aanbieding? De marge voor de retailer is max 3%. Dus als er aanbieding is dan is dit samen met de fabrikant. Ik zie deze generatie de ps5 helemaal niet in de aanbieding komen eerlijk gezegd. Er is veel te veel vraag en daar kunnen ze voorlopig niet aan voldoen.

Er is ook geen enkele reden voor een aanbieding.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:20:
[...]

Consoles zijn toch nooit vanuit een retailer in de aanbieding? De marge voor de retailer is max 3%. Dus als er aanbieding is dan is dit samen met de fabrikant. Ik zie deze generatie de ps5 helemaal niet in de aanbieding komen eerlijk gezegd. Er is veel te veel vraag en daar kunnen ze voorlopig niet aan voldoen.

Er is ook geen enkele reden voor een aanbieding.
Gaat vanzelf gebeuren dat hij beter beschikbaar komt. De grote vraag was sterk gedreven door het hoge vrij besteedbare inkomen vanwege covid. Nu gaat dat heel hard de andere kant op vanwege de hoge inflatie en de economische recessie die er zo goed als zeker gaat komen. Dan zakt de vraag vanzelf weer, niet omdat mensen hem niet willen, maar simpelweg omdat ze het niet kunnen betalen.
Of er dan aanbiedingen gaan volgen betwijfel ik, want de kostprijs blijft hoog van de console

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dit zit er allemaal bij de Edge controller:
Included:
- DualSense Edge wireless controller
- USB braided cable
- 2 Standard Stick Caps
- 2 High Dome Stick Caps
- 2 Low Dome Stick Caps
- 2 Half Dome Back Buttons
- 2 Lever Back Buttons
- Connector Housing
- Carrying Case

Dus je kunt gelijk al gaan testen met verschillende sticks, helaas nog steeds geen prijs bekend.

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
cold_as_ijs schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:34:
[...]

Dan zakt de vraag vanzelf weer, niet omdat mensen hem niet willen, maar simpelweg omdat ze het niet kunnen betalen.
Of er dan aanbiedingen gaan volgen betwijfel ik, want de kostprijs blijft hoog van de console
Is dat niet wat overdreven? mensen die hem niet meer kunnen betalen door 12% inflatie hadden het daarvoor ook al niet ruim. Als je dan sinds de release 20 euro per maand gespaard heb voor de PS5 die je toch wel erg graag wilt dan is die laatste 50 euro ook niet echt een onoverkomelijke drempel lijkt me maar een kwestie van 2-3maand langer sparen.

Zolang er geen ruime voorraad is zullen er geen aanbiedingen komen. Aanbiedingen in het verleden waren ook vaker console + 1 of 2 games voor bedrag x. Een kale console in de aanbieding is voor de meeste retailers niet interresant ivm de geringe marge.

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 26-08-2022 13:38 ]

Chaoss schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:36:
[...]

Is dat niet wat overdreven, mensen die hem niet meer kunnen betalen door 12% inflatie hadden het daarvoor ook al niet ruim. Als je dan sinds de release 20 euro per maand gespaard heb voor de PS5 die je toch wel graag wilt dan is die laatste 50 euro ook niet echt een onoverkomelijke drempel lijkt me.

Zolang er geen ruime voorraad is zullen er geen aanbiedingen komen. Aanbiedingen in het verleden waren ook vaker console + 1 of 2 games voor bedrag x. Een kale console in de aanbieding is voor de meeste retailers niet interresant ivm de geringe marge.
Misschien een off-topic discussie.
De inflatie is 1 ding natuurlijk en je hebt gelijk als je zegt dat mensen die vanwege 50 euro de boel niet meer kopen ook er verstandiger aan hadden gedaan om ook die 500 euro die ze initieel wilde uitgeven ook toen al beter in de zak konden houden.
Maar wat er met de inflatie gaat gebeuren is dat het steeds meer het bestedingspatroon van mensen gaat beïnvloeden, mensen gaan voorzichtiger worden met uitgaven, anticiperen op nog slechtere tijden. Dat gaat vroeg of laat bedrijven raken, met faillissementen en stijgende werkloosheid tot gevolg.
Verder is er een reële kans dat er bedrijven tijdelijk geen gas meer gaan krijgen deze winter, wat ook weer tot ontslagen gaat leiden.

Dus de vraag gaat dalen vroeg of laat. Korting zie ik zo snel nog niet gebeuren, maar makkelijk verkrijgbaar kan eerder komen dan je denkt.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:52:
[...]

De inflatie is 1 ding natuurlijk en je hebt gelijk als je zegt dat mensen die vanwege 50 euro de boel niet meer kopen ook er verstandiger aan hadden gedaan om ook die 500 euro die ze initieel wilde uitgeven ook toen al beter in de zak konden houden.
Maar wat er met de inflatie gaat gebeuren is dat het steeds meer het bestedingspatroon van mensen gaat beïnvloeden, mensen gaan voorzichtiger worden met uitgaven, anticiperen op nog slechtere tijden. Dat gaat vroeg of laat bedrijven raken, met faillissementen en stijgende werkloosheid tot gevolg.
Verder is er een reële kans dat er bedrijven tijdelijk geen gas meer gaan krijgen deze winter, wat ook weer tot ontslagen gaat leiden.

Dus de vraag gaat dalen vroeg of laat. Korting zie ik zo snel nog niet gebeuren, maar makkelijk verkrijgbaar kan eerder komen dan je denkt.
Daar heb je helemaal gelijk in. Alleen de vraag is of mensen daadwerkelijk gaan bezuinigen op entertainment? Ik denk eerder op vakanties en dergelijke. Als ze niet op vakantie gaan dan willen ze nog wel iets thuis te doen hebben. Dat zag je ook tijdens Covid. Dus ik vraag mij af of het echt impact heeft op de console verkoop.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:52:
[...]

Precies wat ik aangaf. Wanneer men toch al het bedrag kan neerleggen maakt die €50 extra ook niet uit. Tenzij je al twijfelt zoals @Linksquest dan is het een goede reden om nog langer uit te stellen. ;)

Ik merk dat ik toch wel benieuwd ben naar TLOU. Ooit gespeeld op de PS3 maar nooit tot het eind dus prima reden om voor de remake te gaan. Misschien wacht ik op een price drop aangezien ik nog zo veel te spelen heb.
Ik ben nu met de Spider-Man DLC bezig. Bevalt prima omdat de basis goed is maar kan niet zeggen dat het nodig was geweest, de base game was een mooi geheel die geen aanvulling nodig had imo. Ik heb wel zin in Miles Moralis. Grappig trouwens hoe Miles ook eventjes een Spider-Man is geworden alsof het niets. Zo kan iedereen Spider-Man worden. :P

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025
De Scuf Reflex is aangekomen en ik heb hem zo dicht mogelijk bij de standaard looks proberen te houden buiten de extra grip die ik heb laten toevoegen op de onderkant!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZIXAUsSi8DpWCHM_tvTSs209jE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JU9fu8dz4GdTU19Bls5NRL4z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uc2umoP6uQ7zQ7L8k5I67nSsf6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APZNECWjQ9UPL7FDfiwdLL5b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfKDJsSRNoaaEC-tfWY4llEaN6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y3rBDgHs6uxcZAyDOHDm53KV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRfAYF-Byre_B8A7VDsQF08FBtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBYuH1VqQ9zhuXlQQ0I5iUoY.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijk om geen drift meer te hebben! 8)

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:30

Christiano007

Ich bin der champion

Kost gewoon een halve console :') , wat een prijzen zeg

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
Ziet er echt gelikt mooi uit en brute gameplay. Echt een Bioshock sausje. Ik weet dat het pc beelden zijn maar damn, mooiste fps ooit? Ik heb het niet persé technisch gezien maar qua art style is dit echt mijn ding.

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Nieuwe Wo Long trailer:

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Hier staat blijkbaar dat de PSVR2 speelbaar is op de Tokyo Game Show :P :

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:17

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ziet er leuk uit, maar die voice acting is dramatisch slecht :X
Maar misschien is dat beter in de volledige game.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Nyarlathotep schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:45:
[...]

Ziet er leuk uit, maar die voice acting is dramatisch slecht :X
Maar misschien is dat beter in de volledige game.
Zo'n game moet je eigenlijk met Chinese voice acting spelen. Hebt Ghost of Tsushima destijds ook in het Japans gespeeld.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:22
Runaque schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:02:
De Scuf Reflex is aangekomen en ik heb hem zo dicht mogelijk bij de standaard looks proberen te houden buiten de extra grip die ik heb laten toevoegen op de onderkant!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heerlijk om geen drift meer te hebben! 8
Hopelijk ga je ook niet snel drift krijgen want Scuff heeft namelijk zelf niet echt veel vertrouwen in hun eigen producten gezien de garantie van 6 maanden 8)7

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Runaque schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:02:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heerlijk om geen drift meer te hebben! 8)
Nice 👍

Ik heb hem inmiddels een maandje of 9 en ben er nog steeds erg blij mee. En 0,0 problemen.

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:31

Boullie

Da Bulster

schumi1986 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 07:20:
[...]

Hopelijk ga je ook niet snel drift krijgen want Scuff heeft namelijk zelf niet echt veel vertrouwen in hun eigen producten gezien de garantie van 6 maanden 8)7
Electronica heeft 2 jaar garantie in NL. Maakt niet uit wat de fabrikant denkt dat ze kunnen geven maar moeten minimaal 2 jaar geven.

Edit: Op de site staat dit:
"For all new Game Controllers and Accessories purchased from the SCUF Gaming webstore, the Warranty Period is 6 months (180 days) beginning the date the Game Controllers or Accessory was received by you unless otherwise required by law."
Denk dat de "unless otherwise required by law." hier wel van toepassing is

[ Voor 29% gewijzigd door Boullie op 27-08-2022 09:04 ]

Boullie

• Runaque
schumi1986 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 07:20:
[...]

Is trouwens niet mijn eerste Scuf controller! Ik heb er ook één voor de PS4 en die is ondertussen ook al zes jaar oud! Ik heb enkel de sticks vervangen omdat die afgelesten waren en dat was een "ingreep" die niets voorstelde door hun systeem dat die dingen op hun plek houden.
Boullie schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:02:
[...]

Electronica heeft 2 jaar garantie in NL. Maakt niet uit wat de fabrikant denkt dat ze kunnen geven maar moeten minimaal 2 jaar geven.

"For all new Game Controllers and Accessories purchased from the SCUF Gaming webstore, the Warranty Period is 6 months (180 days) beginning the date the Game Controllers or Accessory was received by you unless otherwise required by law."
In de gehele EU is het twee jaar en al zeker na 1 juni 2022, want dan zou de wetgeving hierom strikter geworden zijn en als je voor die datum gekocht zou hebben, proberen ze het zoals men bij Game Mania doen, het op zes maanden af te schuiven.
Ik maak me nu ook geen zorgen in de kwaliteit van Scuf, maar ik merk wel dat er veel zijn die sceptisch tegenover dat soort controllers staan. Game je occasioneel, dan hou je het beste bij een gewone controller, game je vaak lange sessies, dan is zulke controller zeker een ideaal iets want je merkt ook echt dat er een verschil op zit kwa gevoel in de knoppen en sticks, ook vind ik de rumble minder "rauw" dan die van Sony zelf, dus daar hebben ze ook aan het finetunen geweest.
Al bij al ben ik er heel tevreden over!
@Runaque Scuf zelf zit in het VK, dus dat maakt het iets complexer qua garantie. Ik vermoed dat je dan als importeur wordt gezien aangezien je het importeert uit het VK. Je valt dan ook onder de garantie regels van het VK en ik dacht nou net dat Boris Johnson na de brexit de garantieregels voor consumenten had verslechterd (of in ieder geval van plan was), iets met dictaten uit Brussel;)

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:22
Boullie schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:02:
[...]

Dat je er recht op hebt betekend niet automatisch dat je het ook krijgt. Zo makkelijk zal dat niet zijn met een bedrijf gevestigd in UK.
Runaque schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:41:
[...]

Is trouwens niet mijn eerste Scuf controller! Ik heb er ook één voor de PS4 en die is ondertussen ook al zes jaar oud! Ik heb enkel de sticks vervangen omdat die afgelesten waren en dat was een "ingreep" die niets voorstelde door hun systeem dat die dingen op hun plek houden.

[...]

In de gehele EU is het twee jaar en al zeker na 1 juni 2022, want dan zou de wetgeving hierom strikter geworden zijn en als je voor die datum gekocht zou hebben, proberen ze het zoals men bij Game Mania doen, het op zes maanden af te schuiven.
Ik maak me nu ook geen zorgen in de kwaliteit van Scuf, maar ik merk wel dat er veel zijn die sceptisch tegenover dat soort controllers staan. Game je occasioneel, dan hou je het beste bij een gewone controller, game je vaak lange sessies, dan is zulke controller zeker een ideaal iets want je merkt ook echt dat er een verschil op zit kwa gevoel in de knoppen en sticks, ook vind ik de rumble minder "rauw" dan die van Sony zelf, dus daar hebben ze ook aan het finetunen geweest.
Al bij al ben ik er heel tevreden over!
Alleen is de UK geen onderdeel meer van de EU, maar zit scuf niet ook in Duitsland? Hebben iig wel een DE webstore

Chaoss schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:29:
Hier staat blijkbaar dat de PSVR2 speelbaar is op de Tokyo Game Show :P :

[Twitter]
Ben echt nieuwsgierig wat de eerste reacties zullen zijn! En of GT7 natuurlijk volledig speelbaar is in VR :9~

• Runaque
Kalder schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:13:
[...]

Alleen is de UK geen onderdeel meer van de EU, maar zit scuf niet ook in Duitsland? Hebben iig wel een DE webstore
Daar maak ik me geen zorgen over, want de controllers worden vanuit Taiwan verstuurd.

Ik heb de controller één dag en er nogal om te doen kwa garantie! _O-

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-12-2025

PcManiaxx

ondertitel duh

Heeft iemand enig idee wanneer de beta live gaat? Ik zie er gewoon geen informatie over. Ik zit met smart op de 1440p ondersteuning te wachten. Helaas kunnen wij in de benelux hier niet aan meedoen, wat tevens echt helemaal nergens op slaat.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:20

Superkiwi

Hoi doei

Van de makers van Nioh; dit gaat weer een interessante tandenbijter worden :9

*alvast een reservecontroller bestellen doet

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Gister Metro Exodus uitgespeeld, die zit sinds vorige maand in de PS+ extra collectie. Ik hou niet zo van die gangetje gangetje shooters dus eerder nooit gespeeld. Maar de open wereld stukjes maken dat weer goed. Heb me er prima mee vermaakt en ziet er met de PS5 update best redelijk uit

Chaoss schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:09:
Gister Metro Exodus uitgespeeld, die zit sinds vorige maand in de PS+ extra collectie. Ik hou niet zo van die gangetje gangetje games dus eerder nooit gespeeld maar de open wereld stukjes maken dat weer goed. Heb me er pra mee vermaakt en ziet er met de PS5 update best redelijk uit
Pra? Afkorting van prima? Net zoals iemand laatst tegen mij beweerde dat butful een afkorting is voor beautiful? :P :+ (Ah de ninja edit was snel, maar niet snel genoeg :+ )

Wist niet dat Metro Exodus bij PS+ extra was gekomen, ook maar eens checken dan, is het een PS5 versie? Of heeft de PS4 versie een PS5 patch? Al gezien, heeft ook een PS5 versie, das mooi :)

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 28-08-2022 10:23 ]

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
@Kalder typootje :+

Het is een aangepaste versie met 4K resolutie, 60fps en raytracing. Belichting ziet er dus goed uit maar maar aan de animaties kun je zien dat het een wat oudere game is.

Ik zag hem ook per toeval staan, donderdag geïnstalleerd, gister uitgespeeld :P

[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 28-08-2022 10:24 ]

Deze schijnt ook naar PSVR2 te komen.

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-01 21:23
Chaoss schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:23:
@Kalder typootje :+

Het is een aangepaste versie met 4K resolutie, 60fps en raytracing. Belichting ziet er dus goed uit maar maar aan de animaties kun je zien dat het een wat oudere game is.

Ik zag hem ook per toeval staan, donderdag geïnstalleerd, gister uitgespeeld :P
Vond het een erg leuke game die goed gebruikt maakte van de haptics/triggers. En qua graphics vooral bepaalde stukken binnen (met boot en veel groen neonlicht) zag er echt heel vet uit.

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Playstation heeft licensed HDMI kabel? Nooit niet gezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nxDdIgYuqA7sYrIt6fueoL_tqE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Quzir3xjrBPKaTk4wv3asSzu.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Gevonden..

[ Voor 23% gewijzigd door LadyVodka op 28-08-2022 16:52 ]

LadyVodka schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:40:
[Afbeelding]

Wat een onzin... De meegeleverde kabel zou voldoende moeten zijn, en zo niet of mocht er vervanging nodig zijn is iedere HDMI 2.1 kabel goed genoeg.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:14

Wildfire

Joy to the world!

LadyVodka schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:40:
[Afbeelding]

Dit is dus een kabel van een derde partij, niet van Sony zelf. De meegeleverde HDMI kabel voldoet vanzelfsprekend uitstekend. Hooguit een andere kabel halen als de meegeleverde wat te kort is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-12-2025
Superkiwi schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:57:
[...]

Van de makers van Nioh; dit gaat weer een interessante tandenbijter worden :9

*alvast een reservecontroller bestellen doet
Heeeeel erg veel zin in deze! Nioh (en vooral Nioh2) helemaal kapot gespeeld.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:15
Voor de smartphonegameliefhebbers:

nieuws: Sony neemt Savage Game Studios over, gaat aan PlayStation-smartphoneg...

[ Voor 70% gewijzigd door Geronimous op 29-08-2022 13:42 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:45
Vildhjarta schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:45:
[...]

Heeeeel erg veel zin in deze! Nioh (en vooral Nioh2) helemaal kapot gespeeld.
Ik ook, ben nu bezig met Stranger of Paradise en die is een stuk makkelijker maar ook erg tof.

• Nuck
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23-12-2025
Er is een 1200 revisie ps5 gespot in Australie en Japan, 300gram lichter dan de 1100 revisie. Nu wachten op Gamersnexus om te zien water anders is en hoe het temps beinvloed. Ik gok de tussen platen but will see.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4DE5-BR5sm5h0CBUfg1m6Yhm2A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vtp0yqG3QfWu1E2T2Dubc34S.png?f=fotoalbum_large

• Linksquest

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Phantasy Star 2 trok mn aandacht. Beetje gek wel want de game zou morgen uit moeten komen maar staat niet in de store.

https://blog.playstation....omes-to-ps4-on-august-31/

Volgens blog hierboven komt hij alleen op de ps4 en niet op ps5. Heel vreemd 🤔

Kan niet wachten tot vrijdag. Hij schiet ze hier trouwens doormidden op 5.20. Kon dat eerder ook?

[ Voor 15% gewijzigd door Kenny_026 op 30-08-2022 18:09 ]

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb Saints Row op de PS5. Met veel plezier gespeeld, maar een ander spel tussendoor gespeeld. Nu als ik de Saints Row disc er weer in doe kan de game niet meer starten. Er staat alleen greyed out “geïnstalleerd” in plaats van “game spelen”. In heb dit nog nooit meegemaakt en elke andere disc werkt wel. Iemand dezelfde ervaring of zelfs een oplossing?

Edit: Nevermind, de game verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en het werkt weer

[ Voor 10% gewijzigd door Steven030 op 30-08-2022 20:06 ]

Verwijderd

Wat ben ik blij dat ik met Spider-Man remastered ben begonnen. MM is imo de mindere van de twee. Ik vind Miles in remastered een interessant characters maar in zijn eigen game vooral iritant. Dat puberale stemmetje tijdens het slingeren alleen al. :P
Tevens ben ik geen liefhebber van al die speciale elektrische krachten. En dan zijn er nog een paar zaken waar ik niet eens over ga beginnen. :P
Geef mij maar Peter Parker.

Nog mensen hier die meteen aan The Last Of Us remake gaan beginnen vrijdag?
@Verwijderd mij kon MM me ook niet bekoren. Het slingeren voelde helemaal niet lekker, gebruikte regelmatig gewoon fast travel. Dat terwijl ik juist in Spiderman met liefde van de ene naar de andere kant van de stad slingerde, je had betere controle in die game.

Verwijderd

@cold_as_ijs Dat merk ik ook dat het slingeren minder fijn werkt. Zelfs de animaties zien er minder uit. Ik begrijp de keuzes wel omdat het een jonge Spider-Man is maar ik vind het allemaal maar matig.
Hopelijk dat in Spider-Man 2 Peter de hoofdpersonage is ondanks dat Miles voorbij kwam in de trailer. Afwisselen tussen die twee zit ik ook niet op te wachten. Laat die venom powers maar lekker op de plank liggen voor een MM2 oid. :P
En anders speel ik remastered wel nog een keer rond. Wat een top game is dat. :9

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2022 09:58 ]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-01 10:17

Typhone

Who Dares Wins

Al die winkels die praten maar over groen zijn en milieubewust acteren maar ondertussen blijven ze goedkope trash als koppelverkoop mee verkopen waar NIEMAND (<1%) op zit te wachten. Ik ben soms wel eens benieuwd wat voor verklaring een keten daar voor zou hebben.
Typhone schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:41:
Al die winkels die praten maar over groen zijn en milieubewust acteren maar ondertussen blijven ze goedkope trash als koppelverkoop mee verkopen waar NIEMAND (<1%) op zit te wachten. Ik ben soms wel eens benieuwd wat voor verklaring een keten daar voor zou hebben.
Winst

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-01 10:17

Typhone

Who Dares Wins

Haha ja dat begrijp ik maar als ik dit lees weet ik niet precies onder welk kopje dit moet vallen.

Ik snap dondersgoed waarom ze het doen maar het toont ook goed aan hoe bullshit al die policor claims over het milieu zijn van dit soort bedrijven.
Grondstoffenbesparend gebruik en efficiënt gebruik zijn voor ons bijzonder belangrijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 31-08-2022 12:43 ]

Typhone schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:43:
[...]

Haha ja dat begrijp ik maar als ik dit lees weet ik niet precies onder welk kopje dit moet vallen.

Ik snap dondersgoed waarom ze het doen maar het toont ook goed aan hoe bullshit al die policor claims over het milieu zijn van dit soort bedrijven.

[...]
Het is inderdaad zo hypocriet als maar wat. Ik zie het meer als marketing/reclame dan dat ze echt voor het milieu staan.
En sinds veel producten energielabels hebben heb je ook geen winkel nodig die je vertelt wat zuinig is en wat niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 31-08-2022 12:48 ]

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:21
Deze ziet er best leuk uit!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:57:
@cold_as_ijs Dat merk ik ook dat het slingeren minder fijn werkt. Zelfs de animaties zien er minder uit. Ik begrijp de keuzes wel omdat het een jonge Spider-Man is maar ik vind het allemaal maar matig.
Hopelijk dat in Spider-Man 2 Peter de hoofdpersonage is ondanks dat Miles voorbij kwam in de trailer. Afwisselen tussen die twee zit ik ook niet op te wachten. Laat die venom powers maar lekker op de plank liggen voor een MM2 oid. :P
En anders speel ik remastered wel nog een keer rond. Wat een top game is dat. :9
Grappig. Ik had echt de tegenovergestelde ervaring. Nadat ik MM had gespeeld, was ik weer opnieuw begonnen met SM remastered omdat ik deze ook 100% wilde halen op de PS5. Mijn eerste indruk na het twee keer rond spelen van MM was dat het slingeren in SM vele malen houtiger is en de animaties/tricks lang niet zo vloeiend in elkaar overlopen als in MM. Het slingeren van Miles wat gedurende de game steeds soepeler wordt vond ik ook echt mooi gevonden. Ja het slingeren in SM voelt directer aan als in MM maar daardoor ziet er wel minder vloeiend uit. Ook het verschil tussen de 'soorten SM' zoals Miles met zijn Venom-powers en Peter met zijn gadgets vind ik erg goed uitgewerkt. Ik zie dan ook erg uit naar SM2 waar je hopelijk beide kunt spelen :P

Verwijderd

JEROENrgfgf schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:08:
[...]

Grappig. Ik had echt de tegenovergestelde ervaring. Nadat ik MM had gespeeld, was ik weer opnieuw begonnen met SM remastered omdat ik deze ook 100% wilde halen op de PS5. Mijn eerste indruk na het twee keer rond spelen van MM was dat het slingeren in SM vele malen houtiger is en de animaties/tricks lang niet zo vloeiend in elkaar overlopen als in MM. Het slingeren van Miles wat gedurende de game steeds soepeler wordt vond ik ook echt mooi gevonden. Ja het slingeren in SM voelt directer aan als in MM maar daardoor ziet er wel minder vloeiend uit. Ook het verschil tussen de 'soorten SM' zoals Miles met zijn Venom-powers en Peter met zijn gadgets vind ik erg goed uitgewerkt. Ik zie dan ook erg uit naar SM2 waar je hopelijk beide kunt spelen :P
Inderdaad grappig. Duidelijk een smaak verschil.
In Remastered heb ik met plezier alle dingen afgerond na het hoofdverhaal afgerond te hebben. MM is inmiddels van de PS5 afgehaald vlak voor de 100%. Ik vind de Miles gameplay nog het leukst toen ie dingen hackte in Remastered voordat hij ook een Spider-Man werd. ;)
Hopelijk dus niet beide in SM2 (volop) speelbaar, dan heb ik nog een keus door een eventuele MM2 over te slaan. :P

Mijn volgende game om te checken word Returnal trouwens, ben benieuwd. Deathstranding even gespeeld maar dat word ‘m niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2022 17:03 ]

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:01:
[...]

In Remastered heb ik met plezier alle dingen afgerond na het hoofdverhaal afgerond te hebben. MM is inmiddels van de PS5 afgehaald vlak voor de 100%. Ik vind de Miles gameplay nog het leukst toen ie dingen hackte in Remastered voordat hij ook een Spider-Man werd. ;)
Hopelijk dus niet beide in SM2 (volop) speelbaar, dan heb ik nog een keus door een eventuele MM2 over te slaan. :P

Mijn volgende game om te checken word Returnal trouwens, ben benieuwd. Deathstranding even gespeeld maar dat word ‘m niet.
Death Standing is ook niet een game die je "even" speelt haha, maar als het je niets doet houd het inderdaad op

• Runaque
Vandaag F1 Manager 22 gaan halen bij Game Mania en ben er wel benieuwd naar of het de moeite gaat zijn! Ik heb gelijk ook geprobeert mijn controller met drift binnen te brengen binnen garantie en daar doet men ook moeilijk, maar meer daarover heb ik in het garantie topic gepost.
@Verwijderd ik ben groot voorstander van een games de tijd te geven, zeker lange games kan het wel een uurtje of 10 duren voor ze klikken. En hoewel ik death stranding nog niet gespeeld heb, verwacht ik dat dit ook zo’n game is die langzaam op gang komt.

Ik had bijvoorbeeld ook de grootste moeite met RDR2 en KCD, beide uiteindelijk na 150+ uur weggelegd. Bij KCD duurde het maar 3 maanden. Heeft me wat slaap gekost aangezien ik ook nog vriendin en kinderen heb rondlopen. Nu hielp COVID ook wel een beetje mee >:)

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Had een pre-order geplaatst voor TLOU Part 1 Remake die uiteraard nog geleverd moet worden. Zie ik net dat bij de webwinkel in kwestie dat hij nu 5 euro goedkoper is.

Nou lig ik niet wakker van 5 euro maar dit vind ik toch wel erg raar. Naja heb de winkel een mail gestuurd hierover maar (weer) een reden om niet aan pre-orders te doen.

edit: 5 euro retour ontvangen. Correct afgehandeld, alleen moest ik er dus wel zelf over mailen. Ongeacht het bedrag is dat m.i. niet de juiste gang van zaken.

[ Voor 19% gewijzigd door Bananeman op 31-08-2022 17:44 ]

Motor-forum.nl

• Vildhjarta
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:01:
[...]

Returnal duurde even om te klikken maarrrr nu wel bezig met de Platinum, geweldige game imho.

Verwijderd

Kalder schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:31:
[...]

Death Standing is ook niet een game die je "even" speelt haha, maar als het je niets doet houd het inderdaad op
Ja dat had ik wel door. :) Maar na een uur of 2 vond ik het wel genoeg. Daar komt bij dat er nog veel games zijn die ik wil spelen, dan begin je kieskeurig te worden. >:)
cold_as_ijs schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:40:
@Verwijderd ik ben groot voorstander van een games de tijd te geven, zeker lange games kan het wel een uurtje of 10 duren voor ze klikken. En hoewel ik death stranding nog niet gespeeld heb, verwacht ik dat dit ook zo’n game is die langzaam op gang komt.

Ik had bijvoorbeeld ook de grootste moeite met RDR2 en KCD, beide uiteindelijk na 150+ uur weggelegd. Bij KCD duurde het maar 3 maanden. Heeft me wat slaap gekost aangezien ik ook nog vriendin en kinderen heb rondlopen. Nu hielp COVID ook wel een beetje mee >:)
Ik ook hoor maar na zoveel jaren gamen kun je wel vrij vlot merken of iets je kan gaan grijpen. Als een game een trage opbouw heeft dan moet er net genoeg zijn om je vast te houden om vervolgens totaal in een game gezogen te worden. En voor mij was dat er niet in Deathstranding.
Vildhjarta schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:57:
[...]

Returnal duurde even om te klikken maarrrr nu wel bezig met de Platinum, geweldige game imho.
Ben benieuwd! Niet meteen een game die mij aanspreekt wat ik er van lees maar toch ga ik 'm een kans geven want je weet het nooit.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2022 18:00 ]

Verwijderd

• Geronimous
Een Digital Foundry tech analyse van 50 minuten voor the Last of Us Part I. Om toch maar even te benadrukken dat de game een echte remake is, van de grond af aan opnieuw gemaakt. Of dat voor iedereen full price waard is even in het midden gelaten (mag je zelf bepalen), is het wel erg indrukwekkend. Er zit ontzettend veel werk en aandacht voor detail in. De player models van Part I zijn zelfs gedetailleerder dan die uit Part II.

mogelijke spoilers als je de game nog niet hebt gespeeld..

[ Voor 12% gewijzigd door Geronimous op 31-08-2022 18:05 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-12-2025
Toch wel jammer dat ze niet de combat AI van deel 2 gebruikt hebben, dus dat vijanden helemaal over de rooie gingen als ze een gevallen kameraad zagen liggen.

Dat vond ik toch wel echt bijdragen aan het spel.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

kwdtje schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:16:
Toch wel jammer dat ze niet de combat AI van deel 2 gebruikt hebben, dus dat vijanden helemaal over de rooie gingen als ze een gevallen kameraad zagen liggen.

Dat vond ik toch wel echt bijdragen aan het spel.
Zou wel komisch zijn geweest als ze de voice lines van Part II weer hadden gebruikt in Part I. "Oh my god, they shot Ethan!" :D

De DF video laat wel mooi zien hoeveel werk erin zit maar vooral hoe in mijn herinnering het eerste deel op de PS3 er stukken beter uit zag. Maar langs elkaar zie je de verschillen ineens wel erg goed.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:33
Geronimous schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:01:
Een Digital Foundry tech analyse van 50 minuten voor the Last of Us Part I. Om toch maar even te benadrukken dat de game een echte remake is, van de grond af aan opnieuw gemaakt. Of dat voor iedereen full price waard is even in het midden gelaten (mag je zelf bepalen), is het wel erg indrukwekkend. Er zit ontzettend veel werk en aandacht voor detail in. De player models van Part I zijn zelfs gedetailleerder dan die uit Part II.

[YouTube: The Last of Us Part 1 - PlayStation 5 - The Digital Foundry Tech Review]
Reviews zijn veelbelovend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMe5l1qIWzaV6aILBcR-2Kw_qt4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HAhyuqXPZTlHDmwUkVG0Ty6q.jpg?f=fotoalbum_large

Voor mij hét moment om met de serie te gaan beginnen. 8)

• Vildhjarta
Geronimous schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:01:

[YouTube: The Last of Us Part 1 - PlayStation 5 - The Digital Foundry Tech Review]
Mooie remake, Ik vond deel 1 een heel coole game, 2 was qua storyline voor mij een grote teleurstelling dus niet gekocht.

Deze versie is super als je de game nog nooit gespeeld hebt.... Maar voor de Digital Version € 79,99 vragen :+ vind ik voor degenen die de game al een keer (of misschien twee keer) gekocht hebben wel een beetje heel heftig. Jammer dat ze voor de diehard fans geen upgrade path gedaan hebben, dat had ik wel chique gevonden.

• Vildhjarta
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:57:

[...]

Ben benieuwd! Niet meteen een game die mij aanspreekt wat ik er van lees maar toch ga ik 'm een kans geven want je weet het nooit.
Hij is wel heel pittig maar de controls zijn super, de haptics zijn erg vet. Grafisch heel cool en de storytelling sprak me ook erg aan (environmental storytelling dmv dingen die je vindt etc).

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik sla over heb deeltje 1 al 2x uitgespeeld, maar deze versie is geweldig om mee te beginnen.

Overigens vind ik deel 2 bijna net zo goed, to controverse rond deel 2 is imho erg overdreven en uit zijn verband getrokken. Gewoon een waardige opvolger.

• Geronimous
Vildhjarta schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:42:
[...]

2 was qua storyline voor mij een grote teleurstelling dus niet gekocht.
Huh. niet gespeeld, maar je weet wel dat de storyline een teleurstelling was...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Amaze86
Vond ze beide ook super,ga deel 1 niet weer kopen.

• Vildhjarta
Geronimous schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:58:
[...]

Huh. niet gespeeld, maar je weet wel dat de storyline een teleurstelling was...
Ik heb vooraf veel over de game gevolgd en besloten hem niet te kopen, wel een lange twitch stream gekeken dus het spel en de story gezien en blij dat ik hem niet gekocht heb. Dus ik wist prima dat de story voor mij een teleurstelling was.
Ik wil de remake eigenlijk wel graag spelen, maar ik geef die €70 dan toch liever maar uit aan andere games Essent.

Verwacht dat die met een paar maanden wel de helft goedkoper is. Pik ik hem dan wel een keer op.

https://psnprofiles.com/RaemNL

[...]

Mooie remake, Ik vond deel 1 een heel coole game, 2 was qua storyline voor mij een grote teleurstelling dus niet gekocht.

Deze versie is super als je de game nog nooit gespeeld hebt.... Maar voor de Digital Version € 79,99 vragen :+ vind ik voor degenen die de game al een keer (of misschien twee keer) gekocht hebben wel een beetje heel heftig. Jammer dat ze voor de diehard fans geen upgrade path gedaan hebben, dat had ik wel chique gevonden.
Ik heb hem 2x gekocht, maar heeft mij ook maar iets van 11 euro gekost :D. PS3 versie heb ik het laatste gekocht en nog niet gespeeld, tenminste even opgestart maar man oh man het begin grep me weer meteen. De combi van het verhaal, de sfeer en de muziek in een woord geniaal. Misschien dat de remake er ook gaat komen, niet voor 80 euro

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Raem schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 23:10:
Ik wil de remake eigenlijk wel graag spelen, maar ik geef die €70 dan toch liever maar uit aan andere games Essent.

Verwacht dat die met een paar maanden wel de helft goedkoper is. Pik ik hem dan wel een keer op.
Hier hoor ik ook al de eerste geluiden van in de vriendengroep. Vraag me af of sommige tripple A releases last gaan krijgen van teleurstellende verkopen door energieprijzen.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:45
Vildhjarta schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 23:04:
[...]

Ik heb vooraf veel over de game gevolgd en besloten hem niet te kopen, wel een lange twitch stream gekeken dus het spel en de story gezien en blij dat ik hem niet gekocht heb. Dus ik wist prima dat de story voor mij een teleurstelling was.
Zo'n stream kijken doet imo weinig eer aan zo'n game. Dan zit je er totaal niet in en mis je de spanning die er wel is als je zelf speelt. Kan me inderdaad voorstellen dat het dan niet boeiend overkomt.

Ik vond deel 2 qua gameplay leuker dan deel 1. Deel 1 qua verhaal. Beide zijn niet games die ik snel opnieuw zou spelen dus de remake ga ik sowieso niet halen.

Verwijderd

De remake ziet er mooi uit maar ik ga geen €80 uitgeven aan die game. Die hoofdprijs vind ik teveel gevraagd voor een remake. Ben je groot liefhebber van de game dan snap ik het nog wel maar ik had de game niet eens uitgespeeld op de PS3.
Voor €80 verwacht ik een zeer goede nieuwe ervaring waar veel uren in gaan zitten en een game waar ik helemaal weg van ben zoals de Uncharted serie.
TLOU1 komt hier aan de beurt wanneer die in Extra/Premium verschijnt of een keer dik in de aanbieding is. :)

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Timothy3000 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:03:
[...]

Zo'n stream kijken doet imo weinig eer aan zo'n game. Dan zit je er totaal niet in en mis je de spanning die er wel is als je zelf speelt. Kan me inderdaad voorstellen dat het dan niet boeiend overkomt.
Dat inderdaad, streams kijken over een verhalende game verpest sowieso de ervaring. Ik snap dat smaken verschillen maar ik kan me bijna niet voorstellen dat je het verhaal van deel 2 echt slecht vindt als je er blanco ingaat (niet dat dat nu nog kan).

Ik snap wel dat er mensen zijn die bij de bekende plottwist van deel 2 uit het verhaal gehaald werden, dat had ik zelf ook even maar na een uurtje spelen xat ik er weer helemaal in.. En toen vond ik het eigenlijk wel een briljante en unieke zet. Games zijn vaak extreem zwart/wit (goed vs slecht) terwijl de realiteit dat niet is en dat hebben ze in deel 2 geprobeerd duidelijk te maken. Klinkt allemaal cryptisch maar ik wil het ook niet spoilen voor mensen die de game nog niet gespeeld hebben. :P
Ik vond deel 2 qua gameplay leuker dan deel 1. Deel 1 qua verhaal.
Naast dat de gameplay beter was is het grafisch ook nog eens een van de mooiste games ooit, ook met animaties van ongekend niveau. Nu ik het er over heb, wil ik deel 2 eigenlijk weer gaan spelen. :9~

[ Voor 30% gewijzigd door Chaoss op 01-09-2022 08:44 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
[...]
Hoe kun je nu de storyline van deel 2 kennen zonder de game te kopen? Of heb je die ene spoiler gezien en toen besloten af te haken? Of heb je de hele storyline eerst zitten kijken om dan te besluiten de game wel of niet te kopen? Zou heel vreemd zijn...

Je mist wel echt een dijk van een game. De game is wat mij betreft in alle opzichten beter dan deel 1. Ook het verhaal. ND heeft gewoon schijt, schrijft wat het wil schrijven en houdt geen rekening met de tere zieltjes van de fans. Fantastisch toch.

Ik denk dat je in Part 3 in de eerste 15 minuten van de game Ellie doormidden moet klieven om vervolgens met de dader nog een 40-urige campaign door te moeten spelen :')

[ Voor 31% gewijzigd door Hulleman op 01-09-2022 08:44 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Verwijderd schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:36:
De remake ziet er mooi uit maar ik ga geen €80 uitgeven aan die game.
De game is al vanaf € 64,95 te koop.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd

Hulleman schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:41:
[...]

De game is al vanaf € 64,95 te koop.
Niet gezien in de store. Ik denk dat ik bij iedere post maar moet melden dat ik een PS5 digital heb. :P
Onder de €50 ga ik er over nadenken. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2022 08:52 ]

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Hulleman schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:38:

Je mist wel echt een dijk van een game. De game is wat mij betreft in alle opzichten beter dan deel 1. Ook het verhaal. ND heeft gewoon schijt, schrijft wat het wil schrijven en houdt geen rekening met de tere zieltjes van de fans. Fantastisch toch.
Ja eigenlijk zet ND qua verhaal vertelling iets unieks neer door af te wijken van het standaard 'boefjes' vs "good guys '.

En dan het gezeur dat het te woke zou zijn. Als ik ergens niet tegen kan is het wel dat overdreven woke gezeur wat er te dik bovenop zit. De game heeft een meisjes wat liever een jongetje wil, of andersom dat weet ik al niet eens meer. Maar dat is verder totaal niet belangrijk binnen het verhaal er wordt 1x een opmerking voer gemaakt. En je hebt een vrouw met een niet standaard vrouwen uiterlijk maar ze is niet gay of transgender waar verder ook niet over gesproken wordt. het is wat het is.
Ik denk dat je in Part 3 in de eerste 15 minuten van de game Ellie doormidden moet klieven om vervolgens met de dader nog een 40-urige campaign door te moeten spelen :')
Oh heerlijk ik zou er voor gaan :+

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:20

Superkiwi

Hoi doei

Hulleman schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:38:
[...]
Hoe kun je nu de storyline van deel 2 kennen zonder de game te kopen?
Even een paar posts terug lezen Hulleman ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Jaco0182
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-09-2025
Vraagje, als ik Spiderman (niet miles morales) koop voor 20 euro in de PSN store krijg ik dan de remastered versie voor de ps5?

Verwijderd

Jaco0182 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:32:
Vraagje, als ik Spiderman (niet miles morales) koop voor 20 euro in de PSN store krijg ik dan de remastered versie voor de ps5?
Remastered zit in MM Ultimate. Het makkelijkste zou zijn dat je Extra/Premium hebt of een maandje neemt. En dan in het MM menu kun je Remastered voor €20 kopen.
Zo heb ik het gedaan. Je download dan dus MM je start de game op en dan zie je een optie om Spider-Man Remastered te kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2022 09:41 ]

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb TLOU 1 en 2 allebei twee keer uitgespeeld op de PS4 en ga nu de Remake spelen op de PS5. Goede games en de Remake is voor mij gewoon relaxed gamen, weet ongeveer wel wat ik kan verwachten en vind het mooi om het verhaal en avontuur een derde keer te ervaren. Ieder z'n ding :)

Motor-forum.nl

• Jaco0182
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-09-2025
Verwijderd schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:40:
[...]

Remastered zit in MM Ultimate. Het makkelijkste zou zijn dat je Extra/Premium hebt of een maandje neemt. En dan in het MM menu kun je Remastered voor €20 kopen.
Zo heb ik het gedaan. Je download dan dus MM je start de game op en dan zie je een optie om Spider-Man Remastered te kopen.
Dankjewel, ik heb geen extra dus laat dan maar hangen, ga wel met horizon 2 verder :P

• Hulleman
Verwijderd schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:51:
[...]

Niet gezien in de store. Ik denk dat ik bij iedere post maar moet melden dat ik een PS5 digital heb. :P
Onder de €50 ga ik er over nadenken. :)
Dit scenario bedacht ik me toen ik het typte :P

• Hulleman
Chaoss schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:54:
[...]
En je hebt een vrouw met een niet standaard vrouwen uiterlijk maar ze is niet gay of transgender waar verder ook niet over gesproken wordt. het is wat het is.
Sterker nog, deze vrouw gaat keurig van bil met een man. Hartstikke vertrouwd.

Pagina: 1 ... 228 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord