• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Superkiwi schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:21:
[...]

Even een paar posts terug lezen Hulleman ;)
Ja, gelezen, maar alsnog de verbazing dat je dat doet en dan zeggen dat de game niks voor jou is. Niet gespeeld = geen mening mogen hebben :+

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 01-09-2022 10:21 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Chaoss schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:54:
[...]

Ja eigenlijk zet ND qua verhaal vertelling iets unieks neer door af te wijken van het standaard 'boefjes' vs "good guys '.

En dan het gezeur dat het te woke zou zijn. Als ik ergens niet tegen kan is het wel dat overdreven woke gezeur wat er te dik bovenop zit. De game heeft een meisjes wat liever een jongetje wil, of andersom dat weet ik al niet eens meer. Maar dat is verder totaal niet belangrijk binnen het verhaal er wordt 1x een opmerking voer gemaakt. En je hebt een vrouw met een niet standaard vrouwen uiterlijk maar ze is niet gay of transgender waar verder ook niet over gesproken wordt. het is wat het is.

[...]

Oh heerlijk ik zou er voor gaan :+
Je vergeet ook nog, die een relatie heeft met een vrouw en nog erger zelfs een kind opvoed. De horror…. En ook zo uit het niets, totaal geen indicatie op basis van deel 1 8)7

Maar even geen gekheid, het hele verhaal had ook niet “woke” verteld kunnen worden en het had weinig uitgemaakt. Alleen paar karakters veranderen: Abby wordt Albert, die jongen wil geen meisje worden of andersom en Ellie heeft een relatie met een man die een wat zachter karakter heeft dan Ellie. Het enige verschil is dat de conservatieve wereld niet op zijn pik getrapt was. Mooi zo’n dikke middelvinger naar de wereld met de boodschap dat ze een goede game met een pakkend verhaal kunnen maken ongeacht de omstandigheden.
Hulleman schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:20:
[...]

Ja, gelezen, maar alsnog de verbazing dat je dat doet en dan zeggen dat de game niks voor jou is. Niet gespeeld = geen mening mogen hebben :+
De grootste plot twist van TLOU2 was al een tijdje voor release geleaked, en veel mensen hebben om die reden de game niet gekocht volgens mij.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Hulleman
Jaco0182 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:57:
[...]
Dankjewel, ik heb geen extra dus laat dan maar hangen, ga wel met horizon 2 verder :P
Wellicht is het upgraden naar PS extra goedkoper dan SM te kopen. Heb je meteen Miles Morales en tig andere games tot je beschikking.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Kalder schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:22:
[...]

De grootste plot twist van TLOU2 was al een tijdje voor release geleaked, en veel mensen hebben om die reden de game niet gekocht volgens mij.
Ja klopt. Ongelooflijk toch. Ben wel benieuwd of mensen de game ook hadden afgesloten als ze het verhaal zelf ingame hadden ervaren. Inderdaad vrij shocking, maar hoort bij de rauwe wereld van TLOU. Anders ga je maar iets van Marvel of Disney spelen 8)

Edit:
Zegt wel veel over deze games dat we het hier nog steeds over hebben. Geen enkel verhalende game staat me nog zo bij als TLOU 1 en 2. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 01-09-2022 10:26 ]

Ooh ja ik zeg wel goede game, heb alleen de laatste 2 uur gespeeld. Was bij een maat die hem bijna uitgespeeld had, dus kan je moeilijk hem verbieden ;). Merk dat ik nu het einde van deel 2 beter klikt nu TLOU1 bug een beetje begint td kriebelen.
Hij zal vast wel in een pakketdeal met een PS5 komen, kan ik hem redelijk goedkoop scoren op MP. Ga ik eerst een TLOU1 playtrough doen voordat ik door ga naar 2

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Chaoss schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:54:
[...]
En dan het gezeur dat het te woke zou zijn. Als ik ergens niet tegen kan is het wel dat overdreven woke gezeur wat er te dik bovenop zit. De game heeft een meisjes wat liever een jongetje wil, of andersom dat weet ik al niet eens meer. Maar dat is verder totaal niet belangrijk binnen het verhaal er wordt 1x een opmerking voer gemaakt. En je hebt een vrouw met een niet standaard vrouwen uiterlijk maar ze is niet gay of transgender waar verder ook niet over gesproken wordt. het is wat het is.

[...]
In de serie die we denk ik als meeste wel als beste ooit bestempelen wilde Arya Stark geen kleedjes breien maar zwaardvechten en pijl en boog schieten net als haar grotere broers. Identiek aan dit. Dat vonden we allemaal stoer. Maar ja, toen bestond Woke nog niet.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hulleman schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:38:
[...]

Je mist wel echt een dijk van een game. De game is wat mij betreft in alle opzichten beter dan deel 1. Ook het verhaal. ND heeft gewoon schijt, schrijft wat het wil schrijven en houdt geen rekening met de tere zieltjes van de fans. Fantastisch toch.
Helemaal mee eens, ik heb het spel gespeeld met de woke-gedachte in mijn achterhoofd, elk moment voorbereid op wanneer dat dan uit zou komen. Aan het einde van de game dacht ik echt van "waarom is daar nou zo'n ophef over geweest". Als je het echt zoekt dan kun je het overal wel vinden, maar wát er is valt enorm mee, en is zo goed in het verhaal geweven dat dat imho zeker niet als woke geclassificeerd mag worden.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Jaco0182 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:57:
[...]

Dankjewel, ik heb geen extra dus laat dan maar hangen, ga wel met horizon 2 verder :P
Is er geen free trial van extra?

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:12
Ik vind het sowieso heel vreemd dat we opeens dingen als “woke” bestempelen. In de grote buitenwereld zijn er heel veel verschillende mensen met heel diverse voorkeuren en behoeftes. Waarom zou een game niet een hoofdrolspeler kunnen inzetten die lesbisch is, of gender neutraal of whatever. Ook in de buitenwereld komt dat vaak voor en is alleen maar leuk toch?
Verwijderd schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:27:
[...]

Is er geen free trial van extra?
Nee maar als je nu PS+ Extra neemt loopt dat tot het eind van je PS+ Essential abo en je betaalt dan ook niet voor een heel jaar tenzij je net PS+ Essential voor een jaar verlengd hebt.
Ik had nog 3 maanden PS+ Essential en heb PS+ Extra erbij genomen voor +/- €10

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:58

Superkiwi

Hoi doei

Kenny_026 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:31:
[...]
In de serie die we denk ik als meeste wel als beste ooit bestempelen wilde Arya Stark geen kleedjes breien maar zwaardvechten en pijl en boog schieten net als haar grotere broers. Identiek aan dit. Dat vonden we allemaal stoer. Maar ja, toen bestond Woke nog niet.
Ik denk dat niemand Arya als 'woke' presonage zal beschouwen.
Arya is gewoon een stoere meid/vrouw, net als bv Aloy en Lara Croft en dat heeft m.i. niks met het hele woke gebeuren te maken.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Verwijderd

Kalder schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:14:
[...]

Nee maar als je nu PS+ Extra neemt loopt dat tot het eind van je PS+ Essential abo en je betaalt dan ook niet voor een heel jaar tenzij je net PS+ Essential voor een jaar verlengd hebt.
Ik had nog 3 maanden PS+ Essential en heb PS+ Extra erbij genomen voor +/- €10
Zo heb ik het ook gedaan, 11 maanden Essential omgezet naar Extra. Maar ik begrijp wanneer iemand geen geld wil uitgeven aan Extra dat ie die omzetting niet ziet zitten want het kost hem uiteindelijk toch meer geld dan enkel Essential.

Ik ben trouwens benieuwd naar jullie TLOU1 ervaringen! Hoor het graag hier.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2022 21:35 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Superkiwi schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:45:
[...]

Ik denk dat niemand Arya als 'woke' presonage zal beschouwen.
Arya is gewoon een stoere meid/vrouw, net als bv Aloy en Lara Croft en dat heeft m.i. weinig met het hele woke gebeuren te maken.
Juist, dat klopt. Maar er is een videogame wat jaartjes na de geboorte van “woke” en een character in een videogame die exact hetzelfde doet als Arya en het is woke.

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-12-2025
Kalder schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:22:
[...]

Ik heb alleen gemeld dat het voor MIJ een teleurstelling was (ook qua leaks) de storyline beviel mij niet en dat heeft verder niets met Woke of whatever te maken, iedereen lekker doen wat je leuk vindt. Ook Naughty Dog, Lekker spelen en kopen wat je aanspreekt, in dit geval sprak het mij niet aan dus geef ik mij geld er niet aan uit. Gewoon mijn mening, meer niet.

Verwijderd

The Last Of Us Part 1 - All Performance Modes Tested on PlayStation 5

Vildhjarta schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:29:
[...]

Ik heb alleen gemeld dat het voor MIJ een teleurstelling was (ook qua leaks) de storyline beviel mij niet en dat heeft verder niets met Woke of whatever te maken, iedereen lekker doen wat je leuk vindt. Ook Naughty Dog, Lekker spelen en kopen wat je aanspreekt, in dit geval sprak het mij niet aan dus geef ik mij geld er niet aan uit. Gewoon mijn mening, meer niet.
Huh? Ik zeg toch nergens iets over dat het voor jou de reden was? Het bericht was niet eens naar jou gericht. Hulleman verbaasde zich over jouw, en ik gaf alleen een voorbeeld van waarom veel mensen de game niet gekocht hebben, verder heeft die plot twist niets met woke-gebeuren te maken en heb ik daar ook geen woord over gezegd.

• Vildhjarta
Kalder schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:49:
[...]

Huh? Ik zeg toch nergens iets over dat het voor jou de reden was? Het bericht was niet eens naar jou gericht. Hulleman verbaasde zich over jouw, en ik gaf alleen een voorbeeld van waarom veel mensen de game niet gekocht hebben, verder heeft die plot twist niets met woke-gebeuren te maken en heb ik daar ook geen woord over gezegd.
Ah verkeerd opgevat/gequote(was niet direct naar jou maar over de discussie die hier verder over losbarste) ;) Meer algemene opmerking dus.

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
Weet iemand een goede adapter voor een muis en toetsenbord voor de PS5 of een iets dat specifiek is gemaakt voor de PS5?

Ik heb een paar games die crossplay zijn met pc en de controller is dan echt een nadeel.

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

• Vildhjarta
Deathloop op PS+ in September maar eens proberen Interessante aanvulling!

Edit: PS+ Extra dus

[ Voor 13% gewijzigd door Vildhjarta op 01-09-2022 19:51 ]

TheBlackestCrow schreef op donderdag 1 september 2022 @ 18:21:
Weet iemand een goede adapter voor een muis en toetsenbord voor de PS5 of een iets dat specifiek is gemaakt voor de PS5?
Ik heb een paar games die crossplay zijn met pc en de controller is dan echt een nadeel.
Het is dan nog maar zeer de vraag of die games ook kb+m gaan ondersteunen op PS5. De kans lijkt me zeer klein dat developers hier tijd voor gaan in steken voor die handvol gamers die zo op PS5 willen gamen.
Trouwens, ik vraag me dan af welke adaptor dat zou moeten zijn, want keyboards en muizen zijn typisch nog altijd USB en dat kan je dus gewoon zo in een PS5 pluggen.
Vildhjarta schreef op donderdag 1 september 2022 @ 18:27:
Dacht heel even, potverdikkie wat een goede maand. Maar dit is dus voor extra.
Essential heeft NFS heat, granblue fantasy & toem. Denk dat alleen Toem er gaat komen.

• Vildhjarta
cold_as_ijs schreef op donderdag 1 september 2022 @ 18:44:
[...]

Dacht heel even, potverdikkie wat een goede maand. Maar dit is dus voor extra.
Essential heeft NFS heat, granblue fantasy & toem. Denk dat alleen Toem er gaat komen.
Ja sorry klopt!! Ik heb extra.

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
Twixie schreef op donderdag 1 september 2022 @ 18:31:
[...]

Het is dan nog maar zeer de vraag of die games ook kb+m gaan ondersteunen op PS5. De kans lijkt me zeer klein dat developers hier tijd voor gaan in steken voor die handvol gamers die zo op PS5 willen gamen.
Trouwens, ik vraag me dan af welke adaptor dat zou moeten zijn, want keyboards en muizen zijn typisch nog altijd USB en dat kan je dus gewoon zo in een PS5 pluggen.
Een adapter voor kb+m zet de input van kb+m om naar de input van een controller. Een console ziet dus niet dat er kb+m gebruikt wordt. Een voorbeeld van zulke adapters is Xim.

Ik vraag mij dus alleen af of zulke adapters net zoals op de PS4 ondersteund worden.

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

Verwijderd

@Exorcist heb je deze al? Een game die inspired is by resident evil

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2RyL7tC_XYLTWvBI1LlMI_gj1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JvNSo39D9irWKfnjPHwZ1nZy.jpg?f=fotoalbum_large

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aazYiKXrXGFusOeJhL68UoTUabo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wGGRGHWiTPg9XwPTTvnAsKa9.png?f=fotoalbum_large

_/-\o_ *O*

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:35:
@Exorcist heb je deze al? Een game die inspired is by resident evil

[Afbeelding]
Nee maar die heb ik bewust niet na het zien van reviews, leek mij een 13 in het dozijn Unreal (engine) game? Denk jij er anders over dan (a la Tormented Souls) want dan ga ik liever op jouw mening af?

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:07:
[...]

Nee maar die heb ik bewust niet na het zien van reviews, leek mij een 13 in het dozijn Unreal (engine) game? Denk jij er anders over dan (a la Tormented Souls) want dan ga ik liever op jouw mening af?
Ik was nou juist op een aantal goede reviews afgegaan ;-) ben nu eerst nog met the quarry bezig. Daarna zal ik deze eens opstarten. Ik zal het wel laten weten hoe die is.

• Exorcist
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:09:
[...]

Ik was nou juist op een aantal goede reviews afgegaan ;-) ben nu eerst nog met the quarry bezig. Daarna zal ik deze eens opstarten. Ik zal het wel laten weten hoe die is.
Gaarne! Gisteren ook nog The Quarry (verder) gespeeld met een maat, zit nu op 7h gameplay en zit er goed in. Weer echt ouderwetse vibes zoals bij Until Dawn (al vind ik die tot nog toe beter). En ben geen graphicshoer, maar de water"effecten" in The Quarry zijn van PS2/3 niveau. Echt heel slecht.

Verder weer heel tof om avonden mee te vullen co-op 8)

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:13:
[...]

Gaarne! Gisteren ook nog The Quarry (verder) gespeeld met een maat, zit nu op 7h gameplay en zit er goed in. Weer echt ouderwetse vibes zoals bij Until Dawn (al vind ik die tot nog toe beter). En ben geen graphicshoer, maar de water"effecten" in The Quarry zijn van PS2/3 niveau. Echt heel slecht.

Verder weer heel tof om avonden mee te vullen co-op 8)
Die water effecten zijn inderdaad erg slecht. Zijn nog wel wat meer dingen die niet heel goed uit de bus komen. Hdr lijkt ook niet helemaal lekker te werken, de slider voor max helderheid scherm lijkt helemaal niks te doen.

Until dawn vond ik vooral het verhaal beter, wie alle moorden pleegde etc. Bij the quarry is het toch iets meer cheesy. Waardoor die ook minder spannend is. Ik vind het leuker dat je pas heel laat er achter komt wie het nu gedaan heeft, zoals bij until dawn en heavy rain. Dan dat je al halverwege weet wat er achter zit.

• Exorcist
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:19:
[...]

Die water effecten zijn inderdaad erg slecht. Zijn nog wel wat meer dingen die niet heel goed uit de bus komen. Hdr lijkt ook niet helemaal lekker te werken, de slider voor max helderheid scherm lijkt helemaal niks te doen.

Until dawn vond ik vooral het verhaal beter, wie alle moorden pleegde etc. Bij the quarry is het toch iets meer cheesy. Waardoor die ook minder spannend is. Ik vind het leuker dat je pas heel laat er achter komt wie het nu gedaan heeft, zoals bij until dawn en heavy rain. Dan dat je al halverwege weet wat er achter zit.
Mee eens, al kan ik de volledige conclusie pas delen als ik hem heb uitgespeeld. Maar vind het sowieso het geld waard, vind die spellen echt een verademing t.o.v. de rest. Tormented Souls heeft me ook in positieve zin verrast maar dat is meer van een RE kaliber en niet echt te vergelijken omdat er geen "butterfly effect" element in zit zoals in HR, UD en The Quarry.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Damn net even de intro van TLoU gespeeld. Erg mooi hoor. Je weet in het begin wat er gaat gebeuren maar door het geluid schrik je toch behoorlijk.

• Yonix
  • Nu online
Kenny_026 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 00:21:
Damn net even de intro van TLoU gespeeld. Erg mooi hoor. Je weet in het begin wat er gaat gebeuren maar door het geluid schrik je toch behoorlijk.
Eens. Audiovisueel een plaatje en het speelt heerlijk weg tot nu toe. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tzw9P_-CrGJrmvK_9opnPYnbpPw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QJU6zVSxxwA0cdn02yMhQ3FS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/do6jbF7N91nCf-At-NxjrNJWuQk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pTaFfXFVZzvrWqGjhyROcfyy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mX5jb5mRbq0mlbdR6NMsgnZ9rCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TEAuCSDEYywU1G7VBdCJfKe8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNVI7mSDeVqSQE6nRgVIMNU0qI4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gsMnsDLvUDpu3R4bVewIPA42.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jn-tdrEO-WgMXp1XmO9wsGvQeZU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J5kICrit5JVZagiKfXwCsbsU.png?f=fotoalbum_large

Mijn vrouw keek met een schuin oog mee en was equally impressed.
spoiler:
Daarnaast ontkwamen we er niet aan om toch een kleine traan te laten bij de sterfscène van Sarah; wat een binnenkomer. :'(

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:35

Quakie

quakelen

Ga nu toch twijfelen.. tijdje terug remaster opgepakt bij de LIDL voor 10euro geloof ik. Gisteren weer eens opgestart maar zo moeite met de controls en toch stoor ik me aan de graphics...... Nu maar keuze maken of ik door ga, of toch voor de remake ga.. Deel 2 ligt ook al tijdje te wachten namelijk..

Ik teken nergens meer voor

• giantgiantus
Quakie schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:35:
Ga nu toch twijfelen.. tijdje terug remaster opgepakt bij de LIDL voor 10euro geloof ik. Gisteren weer eens opgestart maar zo moeite met de controls en toch stoor ik me aan de graphics...... Nu maar keuze maken of ik door ga, of toch voor de remake ga.. Deel 2 ligt ook al tijdje te wachten namelijk..
Remake. Verkoop je het daarna als je het te duur vind.

• Hulleman
Vildhjarta schreef op donderdag 1 september 2022 @ 18:27:

Edit: PS+ Extra dus
Idd, op het eerste gezicht is dit geen game voor mij, maar mooi dat ie in Extra komt om te proberen :)

Ik heb ook de PS5 versie van Greedfall van Extra geplukt. De Ps4 versie heeft al eens PS+ gezeten, maar geen kans gegeven. Volgens mij best een goede RPG. Komende dagen maar eens aan beginnen.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Quakie schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:35:
Ik kan niet in je portemonnee kijken maar de remake voegt echt een extra level aan belevenis toe. En de graphics zijn echt wel om je vingers bij af te likken.

Verwijderd

Inmiddels ben ik aan de slag gegaan met Returnal maar ook niet echt mijn game. De besturing vind ik lekker aanvoelen maar ik heb het gewoon niet zo op die loop gameplay en verlies van progressie. Ik ben geen liefhebber van Roguelike en Roguelite en wat voor genres er ook verzonnen zijn maar wilde Returnal wel een kans geven.
Ik vind permanente progressie op alle vlakken voldoening geven ipv voornamelijk progressie van je kennis van de game. Nu vind ik een heerlijk wapen ga ik dood, is het wapen weg. Ik begrijp dat dit de game deels maakt maar ik kan niet zeggen dat ik daar intens van geniet. :P
Toch ga ik Deathloop nog wel proberen in Extra.

• Exorcist
  • Niet online
Hulleman schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:53:
[...]

Idd, op het eerste gezicht is dit geen game voor mij, maar mooi dat ie in Extra komt om te proberen :)

Ik heb ook de PS5 versie van Greedfall van Extra geplukt. De Ps4 versie heeft al eens PS+ gezeten, maar geen kans gegeven. Volgens mij best een goede RPG. Komende dagen maar eens aan beginnen.
Ik was ook ooit begonnen met Greedfall op de PS4 en ergens laten liggen. Is de PS5 dig. versie in staat een PS4 save (fysiek) te importeren?

• Vildhjarta
[...]

Deathloop lijkt me tof maar ik heb destijds erg getwijfeld omdat ik na meerdere malen Dishonored geprobeerd te hebben, ik er ondanks de coole artstyle er niet mee klikte (tevens werd ik kotsmisselijk van die game op de een of andere manier). Maar aangezien ie nu bij plus extra zit uitgelezen kans hem te proberen.
Yonix schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 00:41:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

spoiler:
Daarnaast ontkwamen we er niet aan om toch een kleine te laten bij de sterfscène van Sarah; wat een binnenkomer. :'(
Ja die game grijpt je meteen he, had hem een tijd terug opgestart om te checken of mijn games goed waren overgezet van de ene naar de andere PS3. Had eigenlijk geen tijd, maar toch maar het hele intro gespeeld, was meteen weer hooked

• Hulleman
Exorcist schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:20:
[...]

Ik was ook ooit begonnen met Greedfall op de PS4 en ergens laten liggen. Is de PS5 dig. versie in staat een PS4 save (fysiek) te importeren?
Geen idee, vast op google iets over te vinden

• Exorcist
  • Niet online
Hulleman schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:58:
[...]

Geen idee, vast op google iets over te vinden
"Main screen on the PS5 version the triangle button should be displayed bottom left and ir says (Import ps4 save data)."

Zal 't 's proberen binnenkort of dit dus ook gaat met een savegame van de fysieke variant voor de PS4.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01 20:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Deathloop lijkt me ook wle leuk, voor mij echt zo'n twijfel titel geweest, dikke prima dat hij nu PS+ extra komt.

Ben benieuwd wat je van Greedfall vindt... ook dat is voor mij zo'n twijfel titel.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
Chaoss schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:59:
Deathloop lijkt me ook wle leuk, voor mij echt zo'n twijfel titel geweest, dikke prima dat hij nu PS+ extra komt.

[...]

Ben benieuwd wat je van Greedfall vindt... ook dat is voor mij zo'n twijfel titel.
Inderdaad had precies hetzelfde bij Deathloop. Leuk dat hij nu in PS+ extra zit :)
Ik moet zeggen er zitten best heel veel games in die PS+ extra catalogus.
Het aantal games dat ik daadwerkelijk gekocht heb de afgelopen maanden is er maar 1 geweest.

Computer says no

• Vildhjarta
Meekoh schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:26:
[...]

Inderdaad had precies hetzelfde bij Deathloop. Leuk dat hij nu in PS+ extra zit :)
Ik moet zeggen er zitten best heel veel games in die PS+ extra catalogus.
Het aantal games dat ik daadwerkelijk gekocht heb de afgelopen maanden is er maar 1 geweest.
Vind het aanbod bij extra tot nu toe al echt prima, heb het tot feb bijgenomen toen Stray uitkwam en die sowieso wilde halen en de uitbreiding naar Extra maar 24,00 euro was,

Daarna Returnal geprobeerd waar ik al heel veel leuke uren in heb zitten, alleen dat was het al dubbel en dwars waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Vildhjarta op 02-09-2022 14:38 ]

• Hulleman
Yonix schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 00:41:
[...]

spoiler:
Daarnaast ontkwamen we er niet aan om toch een kleine traan te laten bij de sterfscène van Sarah; wat een binnenkomer. :'(
Zo te lezen heb je deze game nog niet gespeeld? Eigenlijk een beetje jaloers op. You're gonna have a blast _/-\o_

Wat mij betreft de twee games met het beste verhaal ooit verteld in de gamegeschiedenis.

Verwijderd

Vildhjarta schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:37:
[...]

Vind het aanbod bij extra tot nu toe al echt prima, heb het tot feb bijgenomen toen Stray uitkwam en die sowieso wilde halen en de uitbreiding naar Extra maar 24,00 euro was,

Daarna Returnal geprobeerd waar ik al heel veel leuke uren in heb zitten, alleen dat was het al dubbel en dwars waard.
Eens. Extra is het dik waard momenteel en al helemaal wanneer je de Sony titels niet allemaal gespeeld hebt. Wanneer ik volgend jaar kan verlengen ga ik opnieuw evalueren. Essential is de blijvende basis voor mij en Extra die is uhm extra. Goede benamingen dus. ;)

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
Nu TLOU Part 1 Remake is uitgekomen voor de PS5 vraag ik me toch hard af wat de volgende game van Naughty Dog zal zijn; Zij zijn voor mij de top developer van de Playstation, ze hebben me nooit teleurgesteld.

TLOU1 remastered was het eerste spel was van ND op de PS4, en grafisch gezien was hun volgende spel Uncharted 4 grafisch een zeer grote stap. Uitmuntend mooi is U4, nog steeds. TLOU1 remastered was voor ND een spel om de PS4 te leren kennen.

Nu zitten we dus terug met TLOU1 maar dan een remake met een opgepoetste versie van de TLOU2 engine.
Dus ook een soort van "get to grips with PS5" spel voor Naughty Dog voor ze alles kunnen steken in hun volgend spel.
Als die grafisch ook zo een sprong maakt zoals Uncharted 4 tov TLOU1 remastered deed en dus nu tov TLOU1 Part 1 dan mogen we zeeeeer mooie dingen verwachten!!
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:02:
Nu TLOU Part 1 Remake is uitgekomen voor de PS5 vraag ik me toch hard af wat de volgende game van Naughty Dog zal zijn; Zij zijn voor mij de top developer van de Playstation, ze hebben me nooit teleurgesteld.

TLOU1 remastered was het eerste spel was van ND op de PS4, en grafisch gezien was hun volgende spel Uncharted 4 grafisch een zeer grote stap. Uitmuntend mooi is U4, nog steeds. TLOU1 remastered was voor ND een spel om de PS4 te leren kennen.

Nu zitten we dus terug met TLOU1 maar dan een remake met een opgepoetste versie van de TLOU2 engine.
Dus ook een soort van "get to grips with PS5" spel voor Naughty Dog voor ze alles kunnen steken in hun volgend spel.
Als die grafisch ook zo een sprong maakt zoals Uncharted 4 tov TLOU1 remastered deed en dus nu tov TLOU1 Part 1 dan mogen we zeeeeer mooie dingen verwachten!!
Sowieso mogen we mooie dingen verwachten :D Heb je nog niet gezien wat er met UE5 allemaal mogelijk is? En er staan een paar hele toffe games op de kalender.
En zou ND niet ondertussen aan een nieuwe TLOU Factions multiplayer aan het werken zijn? Zou mij wel tof lijken.

• Cowboy_Henk
Ik heb me trouwens net ook maar de upgrade naar Playsation Plus Extra gemaakt. 21 euro erbij voor nog 192 dagen; Paar weken geleden moest ik nog 30 euro erbij doen, ik wist niet dat het bedrag mee naar beneden ging naarmate er minder tijd over is. Achteraf gezien is dat logisch en fair.

Maar damn eigenlijk zijn er heel veel spellen op PS Extra zeg!! Ik heb ineens Demon's Souls, Far Cry 4, Returnal, Ghost Of Tsushima, Stray in de bibliotheek gezet. Nu nog de tijd vinden hehe
Kalder schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:06:
[...]

Sowieso mogen we mooie dingen verwachten :D Heb je nog niet gezien wat er met UE5 allemaal mogelijk is? En er staan een paar hele toffe games op de kalender.
En zou ND niet ondertussen aan een nieuwe TLOU Factions multiplayer aan het werken zijn? Zou mij wel tof lijken.
Ze zijn inderdaad bezig met een standalone multiplayer game. Behalve wat concept art is daar volgens mij nog niks over bekend. Meer info komt volgend jaar.

Hopelijk werken ze daarnaast ook aan een nieuwe singleplayer.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Cowboy_Henk
Raem schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:12:
[...]

Ze zijn inderdaad bezig met een standalone multiplayer game. Behalve wat concept art is daar volgens mij nog niks over bekend. Meer info komt volgend jaar.

Hopelijk werken ze daarnaast ook aan een nieuwe singleplayer.
Is dit de artwork? Hopelijk is dit van de single player. Ik speel nooit multi player

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wr0RIATR6tXdhNvIqzNCSxlzPJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4rd8N6asHiKmAIG2yAXSehsg.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1S1RbSV2dxD8Bscy4lelBfXVhWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fmpwEpwdCoYokw8HJyz6YF6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Cowboy_Henk op 02-09-2022 17:16 ]

Cowboy_Henk schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:15:
[...]

Is dit de artwork? Hopelijk is dit van de single player. Ik speel nooit multi player

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q8e3g4kz0ykf1Qd-AhGXS1HXkbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gP4THZiIVW3ur7L5mgXrrZO3.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is artwork voor de multiplayer game. Volgens mij was hetgene wat jij post wel van een ND medewerker, maar niet voor een nieuwe game.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik snap dat ze ook eenss wat anders willen maken maar ik speel echt nooit mp games... Dus voor mij persoonlijk wel jammer dat ze nu met een mp game bezig zijn. Doe mij maar een verhalende sp game

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Greedfall en Deathloop beide fantastische titles, beide uitgespeeld en veel uur mee vermaakt.

GamiQ, de game notes app met game maps!

Verwijderd

Voor iemand die TLOU ooit eens een op de PS3 heeft gespeeld. (Niet uitgespeeld) Is de remastered versie op PS5 heel goed te doen of is de gameplay achterhaald en is het wijzer op de remake wachten?
Heb er best zin in maar €80 vind ik gewoon te gek. En om met deel 2 te beginnen lijkt me ook niet juist.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:13:
Voor iemand die TLOU ooit eens een op de PS3 heeft gespeeld. (Niet uitgespeeld) Is de remastered versie op PS5 heel goed te doen of is de gameplay achterhaald en is het wijzer op de remake wachten?
Heb er best zin in maar €80 vind ik gewoon te gek. En om met deel 2 te beginnen lijkt me ook niet juist.
Echt een no-brainer. Dit echt zeldzame klasse.

Verwijderd

Kenny_026 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:30:
[...]

Echt een no-brainer. Dit echt zeldzame klasse.
Remastered een no-brainer of bedoel je de remake.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:37:
[...]

Remastered een no-brainer of bedoel je de remake.
Allemaal. Ik heb de eerste versie op de ps3 gekocht en daarna de remaster op de ps4. Nu de remake op de ps5 en die is echt een klasse apart. De graphics, audio en dualsense maken het echt een geweldige ervaring. Het verhaal is in de gamewereld ook echt wel uniek. De performance van de characters, het onderlinge dialoog, de emotie waarmee de game je echt kan raken is gewoon een hele unieke ervaring. Voor mij klopt alles aan de game. Gezien de scores voor alle drie de versies denk ik er niet alleen zo over 😊

Maar ik ben een fan en kijk onwijs uit naar de HBO serie. Dit is echt met afstand de beste ervaring die je nu met de game kunt krijgen. In het story drive action adventure genre is dit voor mij het beste wat er ooit gemaakt is.

Edit: als je over een oudere versie beschikt zou je ook de intro kunnen spelen. Die duurt 10-15 minuten en op basis daarvan kun je natuurlijk ook gewoon beslissen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kenny_026 op 02-09-2022 18:58 ]

@Kenny_026 ik zou iets langer spelen, die intro geeft nog geen goed beeld van de verdere gameplay, wel hoe goed het verhaal is.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
onderstaande foto's heb ik ook gebruikt in het xbox forum met dezelfde vraag als die ik nu ga stellen,

is deze ruimte in de kast ruim genoeg voor de ps5?

de xbox komt in het rechter kastje, aan de linker kant heb ik precies zo'n zelfde ruimte dus vandaar dat ik dezelfde foto's gebruik....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqsI-cVfD8JVDWgkJNQadksBM-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8MBAr5INreKTMNw7AwDOe3Ng.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6l3f882SYuI9v2F6_czgRuxiR58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97Yy6VG7wW8yxrmqsN8VUOya.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ORj9KN735SmsOO4h02oizHCaY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kYiavqMKiW30TqJfAprdry4.jpg?f=fotoalbum_large
Verwijderd schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:13:
Wat je ook doet, in ieder geval NIET met deel 2 beginnen voordat je 1 gespeeld hebt.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:21
joey82 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 19:08:
onderstaande foto's heb ik ook gebruikt in het xbox forum met dezelfde vraag als die ik nu ga stellen,

de xbox komt in het rechter kastje, aan de linker kant heb ik precies zo'n zelfde ruimte dus vandaar dat ik dezelfde foto's gebruik....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kwa ruimte wellicht groot genoeg maar denk dat de warmte niet goed weg kan

• joey82
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 19:21:
[...]

Kwa ruimte wellicht groot genoeg maar denk dat de warmte niet goed weg kan
en als ik wat gaten boor in het achter schot?

Verwijderd

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij staat hij ook in een zelfde ruimte. Alleen bij mij zit er geen deurtje voor. Dan is het prima, als je het deurtje dicht doet dan blijft de warmte daar hangen.

Of het deurtje open houden tijdens het gamen of het achterschot eruit halen.

• joey82
Verwijderd schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 19:28:
[...]

Bij mij staat hij ook in een zelfde ruimte. Alleen bij mij zit er geen deurtje voor. Dan is het prima, als je het deurtje dicht doet dan blijft de warmte daar hangen.

Of het deurtje open houden tijdens het gamen of het achterschot eruit halen.
ik heb altijd het deurtje open bij consoles ( ps4 / xbox one s )

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-12-2025
joey82 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 19:29:
[...]

ik heb altijd het deurtje open bij consoles ( ps4 / xbox one s )
Met het deurtje open moet het wel meevallen. Ik zou het gewoon even aanzien. Mocht het toch te warm worden, dan even met een gatenzaag netjes een paar gaten onderin de achterzijde boren.

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-01 18:13

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die van mij staat er zo bij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5y0Sg_80f-x4CdAeoC3wOV3svA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4VcWF0DEbj2LMAzTgipUpHw.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt prima, gaat niet overdreven blazen en een paar uur achter elkaar gamen gaat ook goed.

PSN: PcDCch

• joey82
edit: verkeerd topic, excuus....

[ Voor 94% gewijzigd door joey82 op 02-09-2022 20:37 ]

• Metian
  • Registratie: Januari 2010

Metian

Snert is vies

Mozart schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 19:54:
[...]

Die van mij staat er zo bij
[Afbeelding]

Werkt prima, gaat niet overdreven blazen en een paar uur achter elkaar gamen gaat ook goed.
Ik heb een soort vergelijkbare situatie als dit en kan zeggen, dit werkt perfect.
Heb de PS5 nooit horen blazen hier. Enige geluid dat ik hoor af en toe is als die de dvd-drive laat draaien. _/-\o_

Rupsen, Rapsen.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:35

Quakie

quakelen

Mijn hoogte is nog minder en hij blaast zachtjes. Zelfs soms uurtje in stand-by 😂

Ik teken nergens meer voor

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Beelden van de PS5 versie van Biomutant:

Verwijderd

Als ik zo naar GoW Ragnarok kijk lijkt het of ik naar het vorige deel kijk. Dat was een goede game en ook dit zal ook wel weer een goede game worden. Hij zal ook vast hier in huis komen rond release.
Toch vraag ik mij af, vinden jullie het ook niet jammer dat je geen generatie sprong ziet? Alsof alle oude assets zijn gebruikt. Een PS4 versie met een hogere resolutie en 60fps.
Ze vragen uiteraard wel de prijs van een game die totaal current gen zou zijn. Dat dan weer wel..

Ik weet dat de game alsnog waanzinnig goed kan worden maar wilde het toch even kwijt. :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:16:
Als ik zo naar GoW Ragnarok kijk lijkt het of ik naar het vorige deel kijk. Dat was een goede game en ook dit zal ook wel weer een goede game worden. Hij zal ook vast hier in huis komen rond release.
Toch vraag ik mij af, vinden jullie het ook niet jammer dat je geen generatie sprong ziet? Alsof alle oude assets zijn gebruikt. Een PS4 versie met een hogere resolutie en 60fps.
Ze vragen uiteraard wel de prijs van een game die totaal current gen zou zijn. Dat dan weer wel..

Ik weet dat de game alsnog waanzinnig goed kan worden maar wilde het toch even kwijt. :P
Ik vind het altijd lastig beoordelen vanaf YouTube. Door de compressie ziet het er toch altijd een stuk minder uit. Als je dan de game opstart dan ben je ineens verbijsterd over de graphics.
@Verwijderd ik vond GoW eigenlijk helemaal niet zo goed en baal ervan dat hij ook op de PS4 uitkomt. Reden is dat vanwege de ps4 de wereld design echt ruk is. Je hebt steeds verkapte laadschermen in de vorm van roeien of berg beklimmen waardoor het tempo uit de game gehaald wordt. Hierdoor hebben ze wel een van de grafisch mooiste games op de PS4 uit kunnen brengen, maar ten koste van de gameplay imo. Het combat systeem klikte bij mij ook net niet waardoor ik me misschien juist ging irriteren aan deze elementen. En ik heb mijn best gedaan met proberen of het iets was, want ben opgehouden toen ik platinum had :D.
Ik zie dat Ragnarok hetzelfde is qua opzet, dus ik ga hem zeker niet op release halen.

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2022 00:56 ]

• Yonix
  • Nu online
Had ik al gezegd dat 'The Last of Us: Part 1' mooi is? :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1s_9cUMZlq5Xy3r0c0Db1v1Ous=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9vF2EM22Rvzfs44jUV7kisQn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tfbyoj8Pt7Dd_1WoQicSWwQklVI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NaBz7mddKrSS5KY8anDm2Ms1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFY5XhkhR8TrYq0jyN8Z8EEQQt4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sGqnUO3H2QbS1HgJi07spe2Q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53bxHzvqCNQhyysUu0dwAGCAlIc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F2wUjjid0vX2Nsv2GkulFKNq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99jECDC5nJNDUdRYeUDWjgMZE10=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bfyh9kPgyplQMuQWjbFgthp4.png?f=fotoalbum_large
@Yonix heb je het origineel gespeeld? En hoe verhoud de gameplay?

Verwijderd

Het is net een film. Ik was in het begin sceptisch over een remake. Maar damn, dit is echt next gen.

• Yonix
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 23:02:
@Yonix heb je het origineel gespeeld? En hoe verhoud de gameplay?
Origineel niet gespeeld, maar ik heb begrepen dat er gameplay-wise niet veel veranderd is. Speelt verder prima weg!

Verwijderd

Ben nu weer iets verder met TLOU part 1.(had eerst alleen de intro gespeeld. Waar je niet veel van de gameplay mee krijgt) De gameplay is bijna identiek, zo identiek dat het eigenlijk een beetje voelt als been there done that. Ik had toch iets meer vernieuwing verwacht. De graphics zijn echt enorm goed, de AI is beter geworden. Maar verder speelt het precies hetzelfde. Je weet precies hoe je ergens snel doorheen kan gaan, waar de collectables liggen etc. Ik had eigenlijk toch iets meer verandering verwacht zoals bij Resident Evil 2. Toch lichtelijk teleurgesteld. Als je de game nog nooit hebt gespeeld dan is de ervaring super. Maar voor diegene die game wel hebben gespeeld is het misschien iets te dichtbij het orgineel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2022 01:27 ]

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
Verwijderd schreef op zondag 4 september 2022 @ 01:06:
Ben nu weer iets verder met TLOU part 1.(had eerst alleen de intro gespeeld. Waar je niet veel van de gameplay mee krijgt) De gameplay is bijna identiek, zo identiek dat het eigenlijk een beetje voelt als been there done that. Ik had toch iets meer vernieuwing verwacht. De graphics zijn echt enorm goed, de AI is beter geworden. Maar verder speelt het precies hetzelfde. Je weet precies hoe je ergens snel doorheen kan gaan, waar de collectables liggen etc. Ik had eigenlijk toch iets meer verandering verwacht zoals bij Resident Evil 2. Toch lichtelijk teleurgesteld. Als je de game nog nooit hebt gespeeld dan is de ervaring super. Maar voor diegene die game wel hebben gespeeld is het misschien iets te dichtbij het orgineel.
Ik was zeer aan het twijfelen of ik deze game moest halen. Nu weet ik zeker dat ik m kan laten liggen :)

Origineel en remaster gespeeld, ik vind het een van de beste games ooit. Maar om nu weer full price te gaan betalen ga ik niet doen. Kan die game dromen haha

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-01 14:35
Scrisissszzz schreef op zondag 4 september 2022 @ 08:49:
[...]

Ik was zeer aan het twijfelen of ik deze game moest halen. Nu weet ik zeker dat ik m kan laten liggen :)

Origineel en remaster gespeeld, ik vind het een van de beste games ooit. Maar om nu weer full price te gaan betalen ga ik niet doen. Kan die game dromen haha
Het is het ook gewoon schandalig als je de remaster al gekocht hebt om de volle mep te moeten betalen voor deze game, mag dan wel van de grond af opnieuw zijn gemaakt, het verhaal en hele opzet van het spel is precies hetzelfde dus zou je geen full price mogen vragen omdat je gewoonweg veel minder resources kwijt bent in het ontwikkel proces. Ze hadden een dikke korting moeten geven voor spelers die de remaster al gekocht hebben en de game sowieso voor max 40 euro in de winkel moeten leggen.

Blijkbaar is er vraag naar maar dat komt denk ik ook omdat er zo weinig next gen game releases zijn dit jaar waar ze dankbaar gebruik van maken. Ik zou gewoon lekker wachten tot deze bij de playstation extra collectie komt ofzo.

De hele gaming markt is langzamerhand steeds saaier aan het worden gezien de helft van de games remakes en remasters aan het worden zijn. Als consumenten hier maar in blijven trappen en het blijven kopen zijn ontwikkelaars wel gek natuurlijk om nieuwe IPs te ontwikkelen wat veel meer risicos met zich mee brengt.

[ Voor 12% gewijzigd door Stylze op 04-09-2022 09:13 ]

Playstation 5

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:58

Superkiwi

Hoi doei

Stylze schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:11:
[...]
De hele gaming markt is langzamerhand steeds saaier aan het worden gezien de helft van de games remakes en remasters aan het worden zijn.
We hebben de afgelopen ±10-15 jaar zo ontzettende veel toffe games gezien en als ik zie dat de nieuwe generatie gamers deze games nu ook kunnen beleven maar dan in een nieuw jasje juich ik dat alleen maar toe.

Dat de gamingmarkt saaier wordt ben ik niet met je eens. Je wordt gewoon ouder ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• giantgiantus
Superkiwi schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:52:
[...]

We hebben de afgelopen ±10-15 jaar zo ontzettende veel toffe games gezien en als ik zie dat de nieuwe generatie gamers deze games nu ook kunnen beleven maar dan in een nieuw jasje juich ik dat alleen maar toe.

Dat de gamingmarkt saaier wordt ben ik niet met je eens. Je wordt gewoon ouder ;)
Spot on comment!

Verwijderd

Ik ben op aanraden hier eerst met de TLOU remaster begonnen om te proeven. Ik kan mij nog een deel herinneren van de PS3 versie maar dat is lang geleden.
Ik ben tot de fijne conclusie gekomen dat ik verder ga met de remaster ipv alsnog de remake te kopen. De graphics zijn dan wel verouderd maar ze doen niets af aan de sfeer en het verhaal. 1800p60 is prima. De remake beelden zijn heel mooi om te zien maar geen €80 meerwaarde imo.
Na de remaster kan ik ook gelijk verder met TLOU2, die heb ik helemaal niet gespeeld. :9

Verwijderd

Stylze schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:11:
[...]

Het is het ook gewoon schandalig als je de remaster al gekocht hebt om de volle mep te moeten betalen voor deze game, mag dan wel van de grond af opnieuw zijn gemaakt, het verhaal en hele opzet van het spel is precies hetzelfde dus zou je geen full price mogen vragen omdat je gewoonweg veel minder resources kwijt bent in het ontwikkel proces. Ze hadden een dikke korting moeten geven voor spelers die de remaster al gekocht hebben en de game sowieso voor max 40 euro in de winkel moeten leggen.

Blijkbaar is er vraag naar maar dat komt denk ik ook omdat er zo weinig next gen game releases zijn dit jaar waar ze dankbaar gebruik van maken. Ik zou gewoon lekker wachten tot deze bij de playstation extra collectie komt ofzo.

De hele gaming markt is langzamerhand steeds saaier aan het worden gezien de helft van de games remakes en remasters aan het worden zijn. Als consumenten hier maar in blijven trappen en het blijven kopen zijn ontwikkelaars wel gek natuurlijk om nieuwe IPs te ontwikkelen wat veel meer risicos met zich mee brengt.
Remastered games en remakes zijn toch van alle jaren? Zelfs op de super Nintendo had je remastered games, zoals bij super Mario all stars. Ook op de ps2 en ps3 had je meer dan genoeg remastered games. Zoals Sly trilogy, God of war trilogy etc. Het is een mooie manier om toch de games te spelen als je die gemist hebt. Je hoeft ze niet te kopen.

Daarnaast is er keuze zat qua games, als je ziet hoeveel Indies er gemaakt worden. En de helft van de games zijn remastered games? Volgens mij is het niet eens 5% van het totaal. Wellicht lijkt dit zo. Maar het valt echt wel mee hoor.

Ik zie wel een gevaar met alle overnames die er nu zijn. Als alles teveel bij een aantal partijen ligt heb je kans dat er te weinig differentiatie is.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-01 14:35
Superkiwi schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:52:
[...]

Misschien is dat het gewoon ja haha zou goed kunnen.
Zou wel alleen in mijn hoofd zitten, heb er ook niet veel onderzoek naar gedaan ofzo maar het lijkt wel echt zonde dat er zoveel recources gebruikt worden voor weer een remaster of een vervolg wordt gebruikt etc in plaats van een nieuwe IP.

[ Voor 26% gewijzigd door Stylze op 04-09-2022 11:30 ]

Playstation 5

• giantgiantus
Verwijderd schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:33:
Ik ben op aanraden hier eerst met de TLOU remaster begonnen om te proeven. Ik kan mij nog een deel herinneren van de PS3 versie maar dat is lang geleden.
Ik ben tot de fijne conclusie gekomen dat ik verder ga met de remaster ipv alsnog de remake te kopen. De graphics zijn dan wel verouderd maar ze doen niets af aan de sfeer en het verhaal. 1800p60 is prima. De remake beelden zijn heel mooi om te zien maar geen €80 meerwaarde imo.
Na de remaster kan ik ook gelijk verder met TLOU2, die heb ik helemaal niet gespeeld. :9
Ik zou hem voor 65 kopen en voor 40-50 weer verkopen. Heb je de beste ervaring voor paar tientjes.
Stylze schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:26:
[...]

Misschien is dat het gewoon ja haha zou goed kunnen.
Zou wel alleen in mijn hoofd zitten, heb er ook niet veel onderzoek naar gedaan ofzo maar het lijkt wel echt zonde dat er zoveel recources gebruikt worden voor weer een remaster of een vervolg wordt gebruikt etc in plaats van een nieuwe IP.
Nouja, wat je natuurlijk wel ziet is dat in deze tijd veel nieuwe games worden uitgesteld. Maar er tegelijk wel upgrades voor PS5/Series X games worden uitgebracht, omdat dit gewoon makkelijker en sneller te realiseren is. En soms wordt zo'n upgrade dan remaster genoemd met bijbehorende kosten. :P
Snap wel dat je daardoor de indruk krijgt dat er meer focus ligt op remasters terwijl dat niet perse zo hoeft te zijn.

Verwijderd

Mijn top 3 beste games op PS5 zover:
- Uncharted remastered
- Spider-Man remastered
- FF7 remake

En nu bezig met The Last Of Us remastered.

Ik zie een patroon. ;)
Wat overigens niets af doet aan de hoeveelheid plezier dat ik heb met de PS5. :9

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:23:
[...]

Mee eens, al kan ik de volledige conclusie pas delen als ik hem heb uitgespeeld. Maar vind het sowieso het geld waard, vind die spellen echt een verademing t.o.v. de rest. Tormented Souls heeft me ook in positieve zin verrast maar dat is meer van een RE kaliber en niet echt te vergelijken omdat er geen "butterfly effect" element in zit zoals in HR, UD en The Quarry.
Fobia st Digna hotel is eigenlijk gewoon een puzzel game. Heel erg horror is het niet. Het is wel grappig om te spelen. Verwacht geen hoogstaande game.

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik heb de PS5 versie van Morales kunnen downloaden via het abonnement. Maar hoe krijg ik spiderman uit 2018 voor de ps5?

Edit: in het spel zelf gevonden. Logisch 7(8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Ramon27 op 04-09-2022 19:33 ]

Verwijderd

https://metro.co.uk/2022/...y-mode-than-ps5-17302040/

Wel interessant om te zien dat de ps5 echt heel weinig energie verbruikt in standby modus. Komt neer op 5 euro per jaar ongeveer. Enorm laag. Als je een series X hebt, kan je hem beter in energy modus zetten.

Met de huidige energieprijzen is het altijd goed om op dit soort dingen te letten. Heb direct de Xbox van standby modus afgehaald.

Verwijderd

@Verwijderd Dat scheelt zeker ook al heb ik de beide consoles toch al echt uit staan na gebruik.

Ik ben inmiddels al een end in TLOU remaster en wauw wat een game. Ik vind het nu ook een van de beste games. Het verhaal, de algemene pace en sfeer zorgt samen voor een top game. Ooit op PS3 meebegonnen maar waarschijnlijk door 30fps gestopt oid. Mocht de remake ooit in Extra/Essential komen of voor een dikke deal te krijgen zijn dan ga ik m mooi nog eens spelen. :9
Het zou ideaal zijn als TLOU2 snel in Extra komt of een deal want dan zit ik helemaal voor een dubbeltje op de eerste rang. 8) Ik ga deel 2 sowieso spelen vlak na deel 1.

Voor die paar mensen die TLOU nog niet gespeeld hebben, dikke aanrader! Remaster op PS5 is prima te doen dus je hoeft niet per se €80 uit te geven aan de Remake.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

SD5k

>4&X

Ramon27 schreef op zondag 4 september 2022 @ 18:13:
Ik heb de PS5 versie van Morales kunnen downloaden via het abonnement. Maar hoe krijg ik spiderman uit 2018 voor de ps5?

Edit: in het spel zelf gevonden. Logisch 7(8)7
Ohhh in de PS Plus Extra 'versie' van Miles Morales kun je Spiderman Remastered gratis downloaden?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:01
SD5k schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:15:
[...]

Ohhh in de PS Plus Extra 'versie' van Miles Morales kun je Spiderman Remastered gratis downloaden?
Nee. Kost € 20,-

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:11
Ik heb sinds een paar dagen dat mijn LAN steeds disconnect/reconnect, iemand een idee ?
Lijkt me niet dat de kabel vanuit het niets opeens kapot is.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:01
Bossie schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:11:
Ik heb sinds een paar dagen dat mijn LAN steeds disconnect/reconnect, iemand een idee ?
Lijkt me niet dat de kabel vanuit het niets opeens kapot is.
Kan zomaar hoor.
Eventueel een switch ertussen zitten die gek doet?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Pagina: 1 ... 229 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord