• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Magic schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:13:
[...]

Erg fijn, ik kijk er echt naar uit, hoewel ik in mijn achterhoofd houd dat dit waarschijnlijk in photo mode is gemaakt. Aan de andere kant, wat zie je nog van de baan als je er met 200km/h overheen scheurt.

[...]

Bewolkte scenes zijn makkelijker fotorealistisch te krijgen dan scenes met veel schaduwen :)
Naar mijn weten zijn de onderste twee shots van bewegend beeld. Check de state of play eens van GT7.
Het is werkelijk beeldschoon. B)

Soundcloud

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:15

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

wilmundo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:20:
[...]

Als fan van GT moet ik aangeven dat je dit soort beelden echt niet tijdens de race kan verwachten. Dit is waarschijnlijk gerenderd in photomode of een still uit een replay van een race.
Dat is wel het "probleem." Ik wil in race shots zien, want dat is hoe je de game ervaart. (Ik persoonlijk snap de fotomodus niet zo in games, want je wilt toch spelen? Misschien leuk voor dat ene screenshot.)

Alleen game mode telt voor mij in dat opzicht en zo vergelijk je ook met andere games. (Zelfs F1 2021 ziet er in photo mode mooi uit. Dat zegt wel wat ;) )

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11-2025
Zo hey, mijn controller heeft sinds dit weekend last van stick drift. De ps5 gekocht vorig jaar Juli via Amazon. Nu via amazon chat mag ik een nieuwe uitzoeken van support. Dit vind ik toch wel top service en ik ben er erg blij mee. Zelf had ik al een reset geprobeerd en schoon proberen te maken met perslucht etc, maar dit had allemaal geen resultaat.

Toch blij dat ik niet alvast zelf eentje heb besteld. _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Rule op 15-02-2022 11:36 ]

Wat mij het meest tegensteekt in Gran Turismo is de wagens zelf. Die zien er allemaal zo onrealistisch perfect en gepolijst uit. Alsof ze allemaal recht uit de showroom komen. Dat vind ik eigenlijk wel een immersie-breaker. Idem met de in-cockpit views die ik zag in GT7 filmpjes, die er ook weer uitzien alsof het uit een fabriek komt.

Dat ze er geen schade in steken, tot daar aan toe, maar vuil zoals vliegjes op de voorruit, stof, slijk, etc... kunnen toch allemaal niet zo moeilijk zijn ?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Twixie schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:44:
Wat mij het meest tegensteekt in Gran Turismo is de wagens zelf. Die zien er allemaal zo onrealistisch perfect en gepolijst uit. Alsof ze allemaal recht uit de showroom komen. Dat vind ik eigenlijk wel een immersie-breaker. Idem met de in-cockpit views die ik zag in GT7 filmpjes, die er ook weer uitzien alsof het uit een fabriek komt.

Dat ze er geen schade in steken, tot daar aan toe, maar vuil zoals vliegjes op de voorruit, stof, slijk, etc... kunnen toch allemaal niet zo moeilijk zijn ?
In GT5 en 6 (en eerder, maar daar was het meer de glans die er af raakte) was vuil wel een ding wat steeds erger werd naar mate je de auto meer gebruikte, je kon dan je auto wassen om hem weer glimmend te krijgen. zou me verbazen als dat in deze versie gedropped was.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Magic schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:51:
[...]
In GT5 en 6 (en eerder, maar daar was het meer de glans die er af raakte) was vuil wel een ding wat steeds erger werd naar mate je de auto meer gebruikte, je kon dan je auto wassen om hem weer glimmend te krijgen. zou me verbazen als dat in deze versie gedropped was.
Damn, ik was dat compleet vergeten van die carwash. Is ook allemaal veel te lang geleden en ik herinner me het wellicht ook zo goed niet meer. Dus ik zwijg maar beter nu over GT7 :).

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Hann1BaL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:26:
[...]

Dat is wel het "probleem." Ik wil in race shots zien, want dat is hoe je de game ervaart. (Ik persoonlijk snap de fotomodus niet zo in games, want je wilt toch spelen? Misschien leuk voor dat ene screenshot.)

Alleen game mode telt voor mij in dat opzicht en zo vergelijk je ook met andere games. (Zelfs F1 2021 ziet er in photo mode mooi uit. Dat zegt wel wat ;) )
Als je wilt zien hoe het in race mode eruit ziet, dan start je GT Sport toch gewoon op, of welk ander race game vanuit cockpit?

Photomode veranderd namelijk niks aan objecten in de omgeving of textures. Je hebt alleen meer controle over de camera, filter, DoF enzo. Dus wat je op de screenshots ziet is niet opeens anders als je aan het racen bent namelijk.
Magic schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:51:
[...]

Dat is ook gewoon aanwezig in GT7.

[ Voor 20% gewijzigd door Recon24 op 15-02-2022 12:30 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Recon24 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:28:
[...]

Als je wilt zien hoe het in race mode eruit ziet, dan start je GT Sport toch gewoon op, of welk ander race game vanuit cockpit?

Photomode veranderd namelijk niks aan objecten in de omgeving of textures. Je hebt alleen meer controle over de camera, filter, DoF enzo. Dus wat je op de screenshots ziet is niet opeens anders als je aan het racen bent namelijk.
Zonder toegang te hebben tot de game kan je dat niet claimen. Er zijn genoeg games waarbij de game in photomode (of tijdens het nemen van de foto in photomode) gebruik maakt van bijvoorbeeld hogere LOD modellen, verbeterde precisie voor effecten/belichting en hogere render resoluties.

• Recon24
Caayn schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:34:
[...]
Zonder toegang te hebben tot de game kan je dat niet claimen. Er zijn genoeg games waarbij de game in photomode (of tijdens het nemen van de foto in photomode) gebruik maakt van bijvoorbeeld hogere LOD modellen, verbeterde precisie voor effecten/belichting en hogere render resoluties.
Tuurlijk kan je dat wel claimen. Vanuit gameplay mode heb je geen beschikking over flexibele camera standpunten. Hogere render resolutie is vaak dat deze schakelt naar de fidelity mode. Je kan in veel games zonder dat je photomode gebruikt je character zodanig glitchen tegen een muur dat je opeens een focus krijgt die je alleen in photomode hebt. Dan zie je meteen dat er qua detail nauwelijks of geen verschil is.

Uiteindelijk veranderd er niks in de omgevingsdetail, dat is ook het geval bij Miles Morales, R&C of andere games.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

De auto's zijn prachtig en met veel liefde uitgewerkt in GT7. De weerseffecten lijken nu ook veel beter. Maar de omgevingen vind ik ook matig, dat zijn PS3 graphics. Op die screenshots (en vanaf een afstand) ziet het er wel okay uit, maar rijd een keer op langzamere snelheid van de baan en kijk eens naar bomen/publiek/objecten... het ziet er vaak niet uit (praat ik over GT Sport, maar in de beelden van GT7 zie ik nog weinig verschil).

In GT Sport waren die bomen niet eens 3D maar met dezelfde techniek als vroeger Duke Nukem 3D had opgebouwd, een sprite die meedraait. Is geen ramp want het gaat om de auto's en het rijden, maar mooi is het niet.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Recon24 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:38:
[...]

Tuurlijk kan je dat wel claimen. Vanuit gameplay mode heb je geen beschikking over flexibele camera standpunten. Hogere render resolutie is vaak dat deze schakelt naar de fidelity mode. Je kan in veel games zonder dat je photomode gebruikt je character zodanig glitchen tegen een muur dat je opeens een focus krijgt die je alleen in photomode hebt. Dan zie je meteen dat er qua detail nauwelijks of geen verschil is.

Uiteindelijk veranderd er niks in de omgevingsdetail, dat is ook het geval bij Miles Morales, R&C of andere games.
Juist die filters maken het dat het er beter uit ziet dan in game. Ik ben het dus niet eens met je stelling. Zeker met GT sport zie ik dat ook.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Hann1BaL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:38:
[...]

Ik heb HZD 3 jaar na release gespeeld. De game was geen seconde minder leuk. 8)
Ik ben pas dit jaar ermee begonnen. Nu iets van 65 uur erin zitten en nog zat te doen. Had het spel een tijd geleden al met PS+ geclaimed en nooit gespeeld. Had er ook niet echt van gehoord, maar geweldige game. :) Forbidden West ga ik in de toekomst wel een keer spelen, maar bij release zeker nog niet. Heb nog genoeg op stapel staan, waaronder ACC PS5 update en natuurlijk GT7.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Caayn
  • Niet online
Recon24 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:38:
[...]

Ik heb het niet over de camera positie, simpele filters als sephia/black&white/verhoogde saturatie/etc of over de settings die een game gebruikt in een eventuele fidelity mode :?

"veranderd er niks in de omgevingsdetail"

"Photomode veranderd namelijk niks aan objecten in de omgeving of textures."

Ik haak specifiek in op deze claims, sorry als dat onduidelijk was. Zonder toegang te hebben tot de game kan jij bovenstaande niet claimen. Er zijn genoeg games die het tegendeel bewijzen. Dat betekend niet(!) dat er geen games zijn die niks veranderen aan de renderer in photomode.

Edit:

Ter illustratie. Hier twee screenshots van Driveclub met exact dezelfde camerahoek, het enige verschil is dat één gemaakt is in gameplay en de ander in photomode.

1) Gameplay
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dP25C4QwIUkqgNDwL3P7LFRxmX0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/WEti3zhPp5xXXn4OHZy8CSiP.png?f=fotoalbum_medium

2) Photomode
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxepxBiR4wzMGMhy5dK2-q9WZ4g=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Q9PbCPoGIfaDyXtD323BdHt2.png?f=fotoalbum_medium

*Gemaakt tijdens een sprint race waarbij de game al hogere LOD gebruikt dan bij een race met (ik dacht) 7 of meer tegenstanders.

[ Voor 47% gewijzigd door Caayn op 15-02-2022 13:34 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:05

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

https://www.bricktastic.n...ck-eerste-beelden-feb-22/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sg0aXExPGKkLI-mN1idQPraUV1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBDChyqHGxfN14vXO5kvuBwV.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk voor liefhebbers van de Horizon serie en Lego :)

[ Voor 76% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-02-2022 13:32 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Recon24
Caayn schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:07:
[...]
Ik heb het niet over de camera positie, simpele filters als sephia/black&white/verhoogde saturatie/etc of over de settings die een game gebruikt in een eventuele fidelity mode :?

"veranderd er niks in de omgevingsdetail"

"Photomode veranderd namelijk niks aan objecten in de omgeving of textures."

Ik haak specifiek in op deze claims, sorry als dat onduidelijk was. Zonder toegang te hebben tot de game kan jij bovenstaande niet claimen. Er zijn genoeg games die het tegendeel bewijzen. Dat betekend niet(!) dat er geen games zijn die niks veranderen aan de renderer in photomode.

Edit:

Ter illustratie. Hier twee screenshots van Driveclub met exact dezelfde camerahoek, het enige verschil is dat één gemaakt is in gameplay en de ander in photomode.

1) Gameplay
[Afbeelding]

2) Photomode
[Afbeelding]

*Gemaakt tijdens een sprint race waarbij de game al hogere LOD gebruikt dan bij een race met (ik dacht) 7 of meer tegenstanders.
De gameplay versie heeft meer minder AA, maar details zijn precies hetzelfde. Textures zijn hetzelfde, geen hogere resolutie, reflecties zijn hetzelfde. Maar nu kijk je naar een game die al heel oud is en niet echt relevant is voor nieuwe hardware. R&C heeft precies dezelfde detail in-game als in photomode. Enige wat er gebeurt is dat photomode automatisch overschakelt naar de fidelity mode.

Een mooi voorbeeld is die poster aan de linker kant. Geen verschil in details.
Hann1BaL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:46:
[...]

Juist die filters maken het dat het er beter uit ziet dan in game. Ik ben het dus niet eens met je stelling. Zeker met GT sport zie ik dat ook.
Een filter betekend niet dat het een game mooier maakt. Er worden ook filters gebruikt en daarna intensiteit veranderd om een bepaalde "art" te krijgen. Of dat meteen mooier is of een screenshot mooier maakt...nee maar het verhoogt niet opeens de details, het kan er wel voor zorgen dat bepaalde details beter zichtbaar worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Recon24 op 15-02-2022 14:03 ]

• Caayn
  • Niet online
Recon24 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:01:
[...]

De gameplay versie heeft meer minder AA, maar details zijn precies hetzelfde. Textures zijn hetzelfde, geen hogere resolutie, reflecties zijn hetzelfde. Maar nu kijk je naar een game die al heel oud is en niet echt relevant is voor nieuwe hardware. R&C heeft precies dezelfde detail in-game als in photomode. Enige wat er gebeurt is dat photomode automatisch overschakelt naar de fidelity mode.

Een mooi voorbeeld is die poster aan de linker kant. Geen verschil in details.
Dat jij geen verschillen ziet betekend niet dat ze er niet zijn.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de draw distance (verkeersborden zijn verder zichtbaar in photomode, ook loopt hek links van de auto verder door), de texture filtering, de details op de decoratie boven de weg, schaduw (photomode heeft zachtere schaduwen die enigszins rekening houden met afstand), etc.

Nieuwe hardware maakt niet uit. In photomode valt de simulatie stil waardoor je altijd een bulk extra resources tot je beschikking krijgt, naast eventuele extra render tijd. Of er van de extra resources gebruik gemaakt wordt is aan de developer, dat staat volledig los van "oude" of "nieuwe" hardware.

Hopelijk snap je mijn argumenten en waarom ik het niet met jou eens ben. Voor nu laat ik het hier bij.

• Hann1BaL

Hann1BaL

@Recon24 , toevallig een video gekeken over Horizon Frozen Wilds en als je naar photo mode gaat zie je dat er veel meer, maar langzamer, content wordt gerenderd in het water. Om maar eens een duidelijk verschil in gameplay vs photo mode weer te geven.

Raytracing wordt bij verschillende games toegepast op fotomodus maar niet in game.
Meer AA zoals je zelf al aangeeft maakt dat het er ook mooier op wordt.

Dus als je grafische pracht en praat toevoegt, ziet het dus beter uit dan in game en dat is nu net waar mijn inziens je gameervaring is.

• Recon24
Caayn schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:19:
[...]
Dat jij geen verschillen ziet betekend niet dat ze er niet zijn.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de draw distance (verkeersborden zijn verder zichtbaar in photomode, ook loopt hek links van de auto verder door), de texture filtering, de details op de decoratie boven de weg, schaduw (photomode heeft zachtere schaduwen die enigszins rekening houden met afstand), etc.

Nieuwe hardware maakt niet uit. In photomode valt de simulatie stil waardoor je altijd een bulk extra resources tot je beschikking krijgt, naast eventuele extra render tijd. Of er van de extra resources gebruik gemaakt wordt is aan de developer, dat staat volledig los van "oude" of "nieuwe" hardware.

Hopelijk snap je mijn argumenten en waarom ik het niet met jou eens ben. Voor nu laat ik het hier bij.
Ik snap je, maar ik ben het niet met je eens. Zoals ik al zei is er niks veranderd in texture details. Jij begint over draw distance maar ook daar is uiteindelijk in textures niks veranderd. De ene is softer maar niet extra meer detail, maar wel meer AA.

Softer is niet meer details.
Hann1BaL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:32:
@Recon24 , toevallig een video gekeken over Horizon Frozen Wilds en als je naar photo mode gaat zie je dat er veel meer, maar langzamer, content wordt gerenderd in het water. Om maar eens een duidelijk verschil in gameplay vs photo mode weer te geven.

Raytracing wordt bij verschillende games toegepast op fotomodus maar niet in game.
Meer AA zoals je zelf al aangeeft maakt dat het er ook mooier op wordt.

Dus als je grafische pracht en praat toevoegt, ziet het dus beter uit dan in game en dat is nu net waar mijn inziens je gameervaring is.
Over welke video heb je het? en welke games hebben alleen RT in photomodus want ik ken er geen enkel namelijk. Alle games zover ik weet met RT hebben ook RT in photo modus en niet exclusief voor photo modus. AA veranderd ook niks in de graphics en daar gaat deze discussie vooral om, dat er tussen gameplay en photomode bijna tot geen verschil zit.

Ik ben al jaren fanatiek met photomodus in games of op pc als virtual photographer, maar alle extra tools die je tot je beschikking krijgt maakt dat je het extra mooi kan maken, maar veelal is er geen verschil.

Maar goed, genoeg hierover.

[ Voor 35% gewijzigd door Recon24 op 15-02-2022 15:11 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

@Recon24 F1 2021 heeft alleen RT in photo mode en niet in de game.

Voor Frozen Wilds: Hier kun je dat zien:
YouTube: Horizon Forbidden West - Digital Foundry Tech Review - A PS5 Graphic...

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:11
Recon24 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:03:
[...]

Ik snap je, maar ik ben het niet met je eens. Zoals ik al zei is er niks veranderd in texture details. Jij begint over draw distance maar ook daar is uiteindelijk in textures niks veranderd. De ene is softer maar niet extra meer detail, maar wel meer AA.
Dus een betere draw distance betekend niet dat assets die verder staan in een hogere polycount worden gerenderd en daardoor niet zorgen voor meer details? Want image detail wordt natuurlijk alleen maar bepaald door texture details.

Je hebt gewoon ongelijk, kan je zeggen dat je het er niet mee eens bent, maar daardoor wordt het niet ineens een feit.

• Recon24
Hann1BaL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:26:
@Recon24 F1 2021 heeft alleen RT in photo mode en niet in de game.

Voor Frozen Wilds: Hier kun je dat zien:
YouTube: Horizon Forbidden West - Digital Foundry Tech Review - A PS5 Graphic...
Wat betreft F1 2021, daar heb je het dus over RT voor reflections. R&C heeft gewoon RT is zowel gameplay als photomode net als alle andere games. GT7 heeft RT reflections in photomode (volgens mij alleen op auto's weet niet zeker). Maar waar het mij om gaat is dat grafische details niet veranderen (RT of geen RT).

Die timestamp die je stuurde van Forbidden west gaat om een test om te laten zien hoe snel de "time of day" de cubemaps veranderd iets wat je natuurlijk niet kan doen in gameplay. Dat had verder niks te maken met het laten zien van een verschil in graphics,(kijk anders nog maar eens terug met ondertiteling).

Dit was een cubemap update test, geen photomode vs gameplay test.
Albinoraptor schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:31:
[...]

Dus een betere draw distance betekend niet dat assets die verder staan in een hogere polycount worden gerenderd en daardoor niet zorgen voor meer details? Want image detail wordt natuurlijk alleen maar bepaald door texture details.

Je hebt gewoon ongelijk, kan je zeggen dat je het er niet mee eens bent, maar daardoor wordt het niet ineens een feit.
Ik kan toch naar de screenshots kijken en het zelf zien? draw distance heeft niks met texture detail te maken. Als een PC versie dezelfde grafische settings heeft van een game, maar een hogere draw distance, dan betekend het niet dat de texture details ook beter zijn....dat staat er geheel los van.

Zet een game op de pc of high of ultra of whatever en maak een screenshot. Verander daarna draw distance voor een 2e shot. De zelfde "high" of "ultra" settings blijven hetzelfde alleen zijn de details verder zichtbaar maar niet "hoger" in resolutie.

[ Voor 33% gewijzigd door Recon24 op 15-02-2022 15:44 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Recon24 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:35:
[...]

Wat betreft F1 2021, daar heb je het dus over RT voor reflections. R&C heeft gewoon RT is zowel gameplay als photomode net als alle andere games. GT7 heeft RT reflections in photomode (volgens mij alleen op auto's weet niet zeker). Maar waar het mij om gaat is dat grafische details niet veranderen (RT of geen RT).

Die timestamp die je stuurde van Forbidden west gaat om een test om te laten zien hoe snel de "time of day" de cubemaps veranderd iets wat je natuurlijk niet kan doen in gameplay. Dat had verder niks te maken met het laten zien van een verschil in graphics,(kijk anders nog maar eens terug met ondertiteling).

[...]

Ik kan toch naar de screenshots kijken en het zelf zien? draw distance heeft niks met texture detail te maken. Als een PC versie dezelfde grafische settings heeft van een game, maar een hogere draw distance, dan betekend het niet dat de texture details ook beter zijn....dat staat er geheel los van.
Ja sorry, maar als je reflections geen verschil in kwaliteit vindt maken dan is het gesprek onzinnig. :X

Als er reflecties worden toegevoegd, ziet het er dus anders uit en wordt belichting realistischer. Dat verandert volgens mij dus wel degelijjk de beeldkwaliteit, want het is simpelweg anders in game dan in photo.

Ik snap niet hoe je dat nog kunt ontkennen, maar als jij het realistischer maken van reflecties in photo mode vs in game geen verschil vindt in hoe het er uit ziet, dan heb je gelijk. Je blijft hameren op textures, maar de beeldkwaliteit is het complete plaatje van textures, AA, RT en noem de nabewerking maar op die samen het beeld vormen op je scherm.

Ik snap ook dat we in game concessies moeten doen zoals checkerboard rendering etc. en dat je daar tijdens een game weinig tot geen last van hebt, maar het is dus gewoon een verschil in beeldkwaliteit. Volgende onderwerp graag :)

• Recon24
Hann1BaL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:43:
[...]

Ja sorry, maar als je reflections geen verschil in kwaliteit vindt maken dan is het gesprek onzinnig. :X

Als er reflecties worden toegevoegd, ziet het er dus anders uit en wordt belichting realistischer. Dat verandert volgens mij dus wel degelijjk de beeldkwaliteit, want het is simpelweg anders in game dan in photo.

Ik snap niet hoe je dat nog kunt ontkennen, maar als jij het realistischer maken van reflecties in photo mode vs in game geen verschil vindt in hoe het er uit ziet, dan heb je gelijk. Je blijft hameren op textures, maar de beeldkwaliteit is het complete plaatje van textures, AA, RT en noem de nabewerking maar op die samen het beeld vormen op je scherm.

Ik snap ook dat we in game concessies moeten doen zoals checkerboard rendering etc. en dat je daar tijdens een game weinig tot geen last van hebt, maar het is dus gewoon een verschil in beeldkwaliteit. Volgende onderwerp graag :)
Het woord "kwaliteit" is nogal algemeen die je hier gebruikt. reflections is een laag, textures is weer een laag daaronder. Maar jij veranderd nu de discussie naar RT en daar gaat het volgens mij niet om of wel? RT vervangt cubemaps of SSR voor RT reflections, shadows, lighting etc.

Maar dit was geen RT discussie.
Dat heb ik nooit geroepen, sinds reflecties "realistischer" maken in photomodes ook in geen enkel game een optie is namelijk.

Ik blijf niet hameren, ik heb het hier over het verschil in settings waar verder nauwelijks iets in veranderd. Je krijgt tools tot je beschikking om iets aan te passen maar je past geen grafische settings aan in photomode, Je kan bepaalde details meer zichtbaar maken (die er al waren in de huidige settings), en door bepaalde filters, belichting kan een scene er mooier uit zien dan het origineel...dat klopt maar nog is daar niks veranderd aan de settings van de graphics zelf.

Hier een voorbeeld van mijn Flickr page: https://www.flickr.com/photos/captain_raoul/ allemaal in-game shots. Officieel is er geen photomode in Star Citizen maar je hebt wel de mogelijkheid om gebruik te maken van wat camera settings en extra DoF settings.

[ Voor 31% gewijzigd door Recon24 op 15-02-2022 16:01 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Recon24 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:52:
[...]

Het woord "kwaliteit" is nogal algemeen die je hier gebruikt. reflections is een laag, textures is weer een laag daaronder. Maar jij veranderd nu de discussie naar RT en daar gaat het volgens mij niet om of wel? RT vervangt cubemaps of SSR voor RT reflections, shadows, lighting etc.

Maar dit was geen RT discussie.
|:( |:( |:( Het gaat om de algehele beeldkwaliteit. Het gaat er mij dus om dat er zaken toegepast worden en kunnen worden (GT7 is niet uit, dus weten we dan pas.) buiten in game, waar RT een specifiek voorbeeld van kan zijn, die effect hebben op de kwaliteit van het getoonde beeld.

RT is een techniek om de belichting accurater en realistischer te maken. Dus "het was geen "RT discussie" is een vreemde opmerking als RT potentieel is toegepast op de screenshots van GT7 die in photo mode gemaakt zouden kunnen zijn.

Bij games als GT7 is dichter bij realisme = betere kwaliteit. Betere belichting = hogere kwaliteit.

• Recon24
Hann1BaL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:00:
[...]

|:( |:( |:( Het gaat om de algehele beeldkwaliteit. Het gaat er mij dus om dat er zaken toegepast worden en kunnen worden (GT7 is niet uit, dus weten we dan pas.) buiten in game, waar RT een specifiek voorbeeld van kan zijn, die effect hebben op de kwaliteit van het getoonde beeld.

RT is een techniek om de belichting accurater en realistischer te maken. Dus "het was geen "RT discussie" is een vreemde opmerking als RT potentieel is toegepast op de screenshots van GT7 die in photo mode gemaakt zouden kunnen zijn.

Bij games als GT7 is dichter bij realisme = betere kwaliteit. Betere belichting = hogere kwaliteit.
Dan terugkomend op waarom je een probleem hebt met de omgevingen in GT7. Volgens mij hebben we ondertussen al wat gameplay gezien van GT7? Er is een hoop veranderd en verbeterd toch? In hoeverre let jij tijdens een race op wat er allemaal buiten een track is?

Het heeft namelijk ook geen zin om het met andere games te vergelijken zoals Forza Horizon of zelfs Forbidden West. Want volgens mij werd er in eerste instantie een vergelijking gedaan met een andere game? Bij Forza draait het vooral om de omgevingen.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:26

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Hann1BaL

Hann1BaL

Recon24 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:05:
[...]

Dan terugkomend op waarom je een probleem hebt met de omgevingen in GT7. Volgens mij hebben we ondertussen al wat gameplay gezien van GT7? Er is een hoop veranderd en verbeterd toch? In hoeverre let jij tijdens een race op wat er allemaal buiten een track is?

Het heeft namelijk ook geen zin om het met andere games te vergelijken zoals Forza Horizon of zelfs Forbidden West. Want volgens mij werd er in eerste instantie een vergelijking gedaan met een andere game? Bij Forza draait het vooral om de omgevingen.
Ik heb geen probleem met GT7, ik heb al eerder aangegeven niet extreem onder de indruk te zijn van de grafische kwaliteit. Ook de gameplay video gezien. Veel "plastic look" in de omgeving. Dat is mijn mening. Ik zie daar weinig progressie in vergelijking tot GT Sport. Dat is op basis van eigen interpretatie. Auto's zien er goed uit.

Verder met je eens dat vergelijken met andere soort games, zoals Forbidden West, van weinig waarde is.
Ik let zeker weinig op de omgeving tijdens het racen, maar meer tijdens het kijken. Het is voor mij ook geen reden om de game niet te kopen als zodanig.
"kunstgras en plastic vangrail" noemde ik als punten. Dit is geen waar of onwaar, maar mijn perceptie en jij mag de jouwe hebben :)

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUqygvzmIKeyxoofn__URNZf4CY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqPwSnPkgkCFz05jZbaXL0Rr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21RwS9KfJum9x9MJXHLC6KJszFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMHVN73TFiFBgksqq8Qxc2iK.jpg?f=fotoalbum_large

Yes!! Platinum. En in weet nu waar Tuvalu en Tonga liggen 💪🏼

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:36
Kenny_026 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:46:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nooit afgevraagd waar de .tv tld vandaan kwam? ;)
Kenny_026 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:46:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Haha, ik neem aan dat je kids dit nu ook weten? Of heb je het helemaal zelf uitgespeeld? :+

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
418O2 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:10:
[...]

Nooit afgevraagd waar de .tv tld vandaan kwam? ;)
Oh echt? Wist ik echt niet 😊

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Kalder schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:11:
[...]

Haha, ik neem aan dat je kids dit nu ook weten? Of heb je het helemaal zelf uitgespeeld? :+
Nee helemaal zelf haha. Is nog best lastig als je onder tijdsdruk Lubljana op de kaart aan moet wijzen zonder een fout maken.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
CP2077 maar gekocht. Gelijk een update van 3.5GB. Ben benieuwd…. Toch een beetje argwanend…

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-01 09:32
Kenny_026 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:50:
CP2077 maar gekocht. Gelijk een update van 3.5GB. Ben benieuwd…. Toch een beetje argwanend…
Waarom niet eerst de five hour free trial geprobeerd als je er sceptisch tegenover staat?
Kenny_026 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:50:
Ik wacht nog steeds op de next gen update, die hadden ze beloofd maar is er een jaar na release nog niet wat mij steeds meer de zin ontneemt om de game te gaan spelen...

• FMS
  • Niet online

FMS

Kalder schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:52:
[...]

Ik wacht nog steeds op de next gen update, die hadden ze beloofd maar is er een jaar na release nog niet wat mij steeds meer de zin ontneemt om de game te gaan spelen...
"Next gen" update is net uit ;)

• Timothy3000
FMS schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:53:
[...]
In Nederland nog niet. Hij is iig op PSN hier nog niet te downloaden.

• Timothy3000
Of vinden jullie hem wel al? Met disc in PS5 gebeurt er hier weinig iig. Geen PS5 versie om te kiezen.

• FMS
  • Niet online

FMS

Timothy3000 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:54:
[...]

In Nederland nog niet. Hij is iig op PSN hier nog niet te downloaden.
Ik heb net de trail versie incl. 1.5 binnen gehaald.

• Timothy3000
FMS schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:55:
[...]

Ik heb net de trail versie incl. 1.5 binnen gehaald.
Ik kan alleen de PS4 free trial kiezen. Lijkt iets niet helemaal goed te gaan. Game is geinstalleerd maar heb 0 keuze voor de PS5 versie.

[ Voor 10% gewijzigd door Timothy3000 op 15-02-2022 18:57 ]

• FMS
  • Niet online

FMS

Timothy3000 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:56:
[...]

Ik kan alleen de PS4 free trial kiezen. Lijkt iets niet helemaal goed te gaan.
Ik heb het via de PS app gedaan.

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-01 13:31
Timothy3000 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:55:
Of vinden jullie hem wel al? Met disc in PS5 gebeurt er hier weinig iig. Geen PS5 versie om te kiezen.
Same. Heb de ps4 disc. Maar nergens een upgrade mogelijkheid. Ook niet in de app

• Timothy3000
Heb even op Reddit gekeken maar het schijnt dat veel Europese gamers er last van hebben. Er is alleen een mogelijkheid om de game voor €24,95 te kopen. Zie jij die ook?

• FMS
  • Niet online

FMS

Misschien omdat ik vanaf een schone installatie de trail heb gedownload?

De PS4 versie is bij launch wel in mijn library gekomen.

• Timothy3000
FMS schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:01:
Misschien omdat ik vanaf een schone installatie de trail heb gedownload?

De PS4 versie is bij launch wel in mijn library gekomen.
Maar kun je dan alleen de trial downloaden of ook de full PS5 game?

• FMS
  • Niet online

FMS

Timothy3000 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:03:
[...]

Maar kun je dan alleen de trial downloaden of ook de full PS5 game?
Lijkt erop maar ik ga het niet proberen :P

Heb er max €10 voor over, mits deze update enigszins indruk maakt.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik heb voor €25 de game gekocht en gewoon de PS5 versie gedownload.

Ik had beter eerst de demo kunnen doen maar het ging allemaal gehaast tussen eten koken door en niet goed gelezen. Maar goed, €25 kun je je ook niet echt een buil aan vallen.

Maar ik hoor meer over disc versie die de PS5 versie niet kunnen vinden.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Leuke Playstation Productions leader die we dadelijk te zien gaan krijgen bij hun films en tv shows. Uncharted zal de eerste zijn als die hier in de bios komt volgende maand.

[Streamable: BX3F_XM6Qy6fjxIW]

• Timothy3000
Kenny_026 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:07:
Ik heb voor €25 de game gekocht en gewoon de PS5 versie gedownload.

Ik had beter eerst de demo kunnen doen maar het ging allemaal gehaast tussen eten koken door en niet goed gelezen. Maar goed, €25 kun je je ook niet echt een buil aan vallen.

Maar ik hoor meer over disc versie die de PS5 versie niet kunnen vinden.
We kunnen de PS5 versie wel vinden maar moeten er alsnog die €25,- voor betalen. Misschien is er een bug waardoor die gratis update nog niet beschikbaar is.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:10
Ik heb gisteren naar de Forbidden West video van DF gekeken en wat ziet die game er bizar uit.
Zou dit de best uitziende game tot nu toe zijn?

• Recon24
Van wat ik heb gezien van de PS5 gameplay beelden van CP2077, ben ik verre van onder de indruk. Ik zal hem wel weer even checken als de update live is maar nee...vrijdag is die er toch weer vanaf.
FMS schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:53:
[...]

Cool! Dat had ik niet verwacht, volg het CP topic niet, teveel zuurpruimen (die om de lichtste kritiek de grootste heisa maken, zal geen namen noemen) als je het mij vraagt, maar dat is zeker een reden voor mij om de game weer te installeren! :)

• FMS
  • Niet online

FMS

Recon24 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:53:
Van wat ik heb gezien van de PS5 gameplay beelden van CP2077, ben ik verre van onder de indruk. Ik zal hem wel weer even checken als de update live is maar nee...vrijdag is die er toch weer vanaf.
Ik heb alleen versie 1.00 (paar uur) gespeeld toen het net uit was. Nu weer een uurtje erin zitten. Voelt inderdaad niet veel anders. Blijft wmb fundamenteel hetzelfde uitgeholde spel maar dan net niet een beta build meer.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
FMS schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:36:
[...]

Ik heb alleen versie 1.00 (paar uur) gespeeld toen het net uit was. Nu weer een uurtje erin zitten. Voelt inderdaad niet veel anders. Blijft wmb fundamenteel hetzelfde uitgeholde spel maar dan net niet een beta build meer.
Ik heb juist een hele andere ervaring 😊
Kenny_026 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:14:
[...]

Ik heb juist een hele andere ervaring 😊
Ik heb ook de disc versie en het schijn nog steeds niet mogelijk te zijn de volledige PS5 versie te downloaden (de trial wel (is trial misschien een foutje en zou daar gewoon full game moeten staan?))

Denk dat inderdaad het woordje "trial" een foutje is, kan hem via de PS Store ook downloaden en daar staat geen trial bij, maar op de PS5 verschijnt het woordje er wel weer achter.
Of ook niet, in de mail met aankoopbevestiging staat: "Cyberpunk 2077 (Demo)"

[ Voor 26% gewijzigd door Kalder op 15-02-2022 21:58 ]

• 418O2
FMS schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:36:
[...]

Dit kan je gewoon niet menen. Dan ben je misschien vergeten hoe matig 1.0 was

• FMS
  • Niet online

FMS

418O2 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:51:
[...]

Was misschien iets te gechargeerd uitgedrukt. Wil niet trollen en vooral niet weer dezelfde discussies aanzwengelen, maar ik vind het oprecht nog steeds een oppervlakkige, ongepolijste, op veel onderdelen gedateerde en ongebalanceerde ervaring...

• 418O2
FMS schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:53:
[...]

Was misschien iets te gechargeerd uitgedrukt. Wil niet trollen en vooral niet weer dezelfde discussies aanzwengelen, maar ik vind het oprecht nog steeds een oppervlakkige, ongepolijste, op veel onderdelen gedateerde en ongebalanceerde ervaring...
Je hebt een uurtje gespeeld, hoe kan je dat dan zeggen? En heb je wel de ps5 versie gedownload? Niet de oude ps4 versie?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-01 18:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
418O2 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:51:
[...]

Hehe maar als je een drol gaat oppoetsen is het nog steeds een opgepoetste drol en niet ineens Picasso :+

Zonder gekheid na al de beelden van Horizon FW en GT7 maakt Cyberpunk het zichzelf wel erg moeilijk om net nu met de next gen patch uit te komen. CBP komt niet eens in de buurt qua afwerking en kwaliteit, ze hadden veel meer aandacht gekregen wanneer ze in een rustige periode met de update waren gekomen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• 418O2
Chaoss schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:30:
[...]

Hehe maar als je een drol gaat oppoetsen is het nog steeds een opgepoetste drol en niet ineens Picasso :+

Zonder gekheid na al de beelden van Horizon FW en GT7 maakt Cyberpunk het zichzelf wel erg moeilijk om net nu met de next gen patch uit te komen. CBP komt niet eens in de buurt qua afwerking en kwaliteit, ze hadden veel meer aandacht gekregen wanneer ze in een rustige periode met de update waren gekomen.
En dan je huidige betalende klanten maar laten wachten?
418O2 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 00:32:
[...]

Huidige betalende klanten? Het is toch geen live service game? Je koopt de game of niet, mensen die hem niet al gekocht hebben zullen nu met de next gen versie ook niet zo snel de game kopen vermoed ik. Ik heb de game ook al sinds launch maar ik heb voor zover ik weet maar een keer hoeven te betalen voor de game. Verder ben ik van mening dat ze de game beter helemaal niet op de PS4 / XOne uit hadden kunnen brengen en gewoon meteen aan de next gen versie hadden moeten werken. Mja dan mis je weer zo'n grote userbase, dus enigszins logisch, anderzijds, had de game enkel voor next gen uitgebracht ergens in 2022/2023 waar weinig andere releases tussendoor waren (in de tussentijd hun reet eraf werken om de game te polijsten) en je had al een aardig begin voor een next gen userbase, met de hype die de game had en als het niet zo'n fail was geweest bij launch had het best een succes kunnen zijn, en kan me dan ook indenken dat veel meer mensen de game alsnog later gekocht zouden hebben wanneer ze van PS4 naar PS5 verhuizen bijvoorbeeld.
Misschien zijn ze de fout in gegaan door te vroeg een hype te creëren rond de game.

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 16-02-2022 01:32 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:26
418O2 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 00:32:
[...]

je wacht al 14 maanden....

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-01 18:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Inderdaad een maand of 2-3 extra zal weinig uitmaken,

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

[...]

Met een beetje dorodango kan je een drol to redelijk laten shinen hoor :D

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
[...]

Is dat niet een beetje overtrokken? Ik heb de release versie gespeeld en na een uur, waar ik mezelf echt doorheen moest worstelen, kon ik het echt niet meer aan. Gisteren 3 uur gespeeld en ik moest mezelf dwingen om uit te zetten omdat er van alles was wat ik “nog effe” wilde doen. Het voelt voor mij als een compleet andere game.

Begrijp me niet verkeerd want ik vind Horizon er geweldig uit zien, net als de eerste destijds, maar na een half uurtje was ik er iedere keer klaar mee. GT is natuulijk een compleet ander genre. Maar 2022 is in ze algemeenheid nu een jaar waar er behoorlijk wat op stapel staat. Dus wanneer was het wel een goed moment?

• Timothy3000
Kenny_026 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:44:
[...]
Is dat niet een beetje overtrokken? Ik heb de release versie gespeeld en na een uur, waar ik mezelf echt doorheen moest worstelen, kon ik het echt niet meer aan. Gisteren 3 uur gespeeld en ik moest mezelf dwingen om uit te zetten omdat er van alles was wat ik “nog effe” wilde doen. Het voelt voor mij als een compleet andere game.
In hoeverre voelt het als een andere game? Qua graphics e.d.?

Hoop dat die PS4-PS5 free update bug snel opgelost is, want ben wel benieuwd.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Bij nader inzien is het misschien toch wel een slimme timing om Cyberpunk nu te releasen voordat iedereen te te druk is met urenvreters Horizon en Elden Ring. Ik hoor nu toch wel wat mensen om mij heen die nu Horizon en/of Elden Ring in de backlog gooien ipv andersom. En hooked zijn… Zelf probeer ik de verleiding van de disc van launch te weerstaan omdat ik al een tijd uitkijk naar Horizon
Edit: misschien toch maar even opstarten om de sfeer te proeven als de kleine in bed ligt

[ Voor 12% gewijzigd door Steven030 op 16-02-2022 09:00 ]

• Magic
  • Niet online
Gister dan toch maar (voor de 3e keer) weer eens begonnen aan Horizon: Zero Dawn, dit keer op moeilijkheidsgraad makkelijk daar ik mij elke keer stukbeet op het schurende gevechtsysteem. Moet zeggen dat dit wel een flink stuk prettiger voelt nu combat wat minder aandacht krijgt. Ben zelfs bereid nog een tandje lager naar verhaal-modus te gaan :)

Soms moet ik mezelf even herinneren waarom ik precies games speel, dat doe ik vooral om te ontspannen, niet altijd voor de uitdaging :)

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Kalder schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 01:29:
[...]
Verder ben ik van mening dat ze de game beter helemaal niet op de PS4 / XOne uit hadden kunnen brengen en gewoon meteen aan de next gen versie hadden moeten werken. Mja dan mis je weer zo'n grote userbase, dus enigszins logisch, anderzijds, had de game enkel voor next gen uitgebracht ergens in 2022/2023 waar weinig andere releases tussendoor waren (in de tussentijd hun reet eraf werken om de game te polijsten) en je had al een aardig begin voor een next gen userbase, met de hype die de game had en als het niet zo'n fail was geweest bij launch had het best een succes kunnen zijn, en kan me dan ook indenken dat veel meer mensen de game alsnog later gekocht zouden hebben wanneer ze van PS4 naar PS5 verhuizen bijvoorbeeld.
Misschien zijn ze de fout in gegaan door te vroeg een hype te creëren rond de game.
CP2077 is/was een uniek project. Deze game maak je niet zomaar een sequel op. Een gepolijste, diepe game met alles erop en eraan wat CP2077 had moeten zijn, had wel 2 of 3 generaties kunnen meegenomen worden.

Zelfde principe als GTA5. ps3, ps4, nu weer ps5. En dat kan prima, die game blijft gewoon goed en hoeft verder niets aan te gebeuren. Net zoals mario 64 nog gespeeld en geport wordt (onlangs nog op switch)

Dus inderdaad, last gen laten vallen. Uitbrengen op current gen in 2022 of 2023, en dan een hele lange tail aan die game gebaseerd op de goede reputatie en mond-op-mond reclame. Het had een musthave kunnen zijn voor iedereen die inderdaad z'n ps4 inruilt naar een ps5. Hoge attach rate, prijzen niet of nauwelijks laten zakken, en gewoon de generatie overgang uitrijden tot het punt waarop 50-60 miljoen ps5's verkocht zijn.

En wat heb je nu? Een grote meme en honderduizenden uren youtube materiaal die alle bugs in de verf zetten :X :P

• Hann1BaL

Hann1BaL

Magic schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:56:
Gister dan toch maar (voor de 3e keer) weer eens begonnen aan Horizon: Zero Dawn, dit keer op moeilijkheidsgraad makkelijk daar ik mij elke keer stukbeet op het schurende gevechtsysteem. Moet zeggen dat dit wel een flink stuk prettiger voelt nu combat wat minder aandacht krijgt. Ben zelfs bereid nog een tandje lager naar verhaal-modus te gaan :)

Soms moet ik mezelf even herinneren waarom ik precies games speel, dat doe ik vooral om te ontspannen, niet altijd voor de uitdaging :)
Dit vond ik de kracht van HZD. De keuze is aan de speler. Ik lees wel vaker bijna een soort van schaamte als je op easy speelt en daarmee bijna de noodzaak om je te verantwoorden.

Als jij vroeger Doom speelde (ik ben van die generatie) met alle codes en je had er plezier mee: so what?
Als jij vooral voor het verhaal speelt en niet stuk wilt gaan op gevechten met een Thunderjaw: helemaal prima. Het is jouw console en jouw vrije tijd :)

Daar vind ik dat HZD goed schaalt met de moeilijkheidsgraad. Ik heb de game op normal gespeeld en dat ging net goed genoeg. En daar bedoel ik mee dat als ik nog een paar meer hindernissen had gehad ik de game waarschijnlijk op easy had gezet, alleen speelde ik de Frozen Wild met mijn NG+ game en dan kun je de moeilijkheidsgraad niet meer aanpassen. Dus dat was bij de eerste FireClaw wel even een uitdaging :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 16-02-2022 10:22 ]

• Magic
  • Niet online
Hann1BaL schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:20:
[...]

Dit vond ik de kracht van HZD. De keuze is aan de speler. Ik lees wel vaker bijna een soort van schaamte als je op easy speelt en daarmee bijna de noodzaak om je te verantwoorden.

Als jij vroeger Doom speelde (ik ben van die generatie) met alle codes en je had er plezier mee: so what?
Als jij vooral voor het verhaal speelt en niet stuk wilt gaan op gevechten met een Thunderjaw: helemaal prima. Het is jouw console en jouw vrije tijd :)

Daar vind ik dat HZD goed schaalt met de moeilijkheidsgraad. Ik heb de game op normal gespeeld en dat ging net goed genoeg. En daar bedoel ik mee dat als ik nog een paar meer hindernissen had gehad ik de game waarschijnlijk op easy had gezet, alleen speelde ik de Frozen Wild met mijn NG+ game en dan kun je de moeilijkheidsgraad niet meer aanpassen. Dus dat was bij de eerste FireClaw wel even een uitdaging :)
Inderdaad, ik ben ook van het NES tijdperk, en daarmee best wat uitdagingen gewend. Maar tegenwoordig is gametijd gewoon schaars. Zeker met verhalende games wil ik dan niet te lang vastzitten. Bij de meeste games is normaal dan een prima optie, om dan eventjes terug te schakelen als het toch lastig wordt. Af en toe afgaan vind ik dan ook geen enkel probleem, maar dan moet ik wel het idee hebben dat het mijn eigen schuld/fair is, en dat had ik bij het gevecht systeem van HZD niet. :)

• Caayn
  • Niet online
Magic schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:35:
[...]

Inderdaad, ik ben ook van het NES tijdperk, en daarmee best wat uitdagingen gewend. Maar tegenwoordig is gametijd gewoon schaars. Zeker met verhalende games wil ik dan niet te lang vastzitten. Bij de meeste games is normaal dan een prima optie, om dan eventjes terug te schakelen als het toch lastig wordt. Af en toe afgaan vind ik dan ook geen enkel probleem, maar dan moet ik wel het idee hebben dat het mijn eigen schuld/fair is, en dat had ik bij het gevecht systeem van HZD niet. :)
Mijn HZD playthrough (weet de exact namen niet, alweer een tijdje terug) daar wisselde ik nog wel eens tussen de moeilijkheidsgraad:

- Menselijke vijanden: Makkelijk
- Robots dino's: Normaal/Moeilijk

De vorige Tomb Raider games hadden dat fantastisch opgelost door aparte moeilijkheidsgraad sliders te bieden voor verschillende gameplay elementen. Zo kon je de moeilijkheid van bijvoorbeeld puzzels en combat los elkaar aanpassen zonder iedere keer in een menu te duiken. Dat mogen wel meer games overnemen :Y

• Hann1BaL

Hann1BaL

@Caayn Mee eens! Dat was/is bij Tombraider goed geregeld.
De schaarste van gametijd zorgt er bij mij ook voor dat ik toch wat huiverig ben voor Frozen Wild, want je moet als je een beetje opschiet 35 uur uittrekken om de main story uit te spelen.

Ik ben wat traag, want ouwe vent, dus dat zal 40 uur zijn. Als ik alleen HFW zou gaan spelen kost mij dit al makkelijk een half jaar.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-01 13:24
Hann1BaL schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:06:
@Caayn Mee eens! Dat was/is bij Tombraider goed geregeld.
De schaarste van gametijd zorgt er bij mij ook voor dat ik toch wat huiverig ben voor Frozen Wild, want je moet als je een beetje opschiet 35 uur uittrekken om de main story uit te spelen.

Ik ben wat traag, want ouwe vent, dus dat zal 40 uur zijn. Als ik alleen HFW zou gaan spelen kost mij dit al makkelijk een half jaar.
Dan speel je een uurtje elke 4 a 5 dagen ongeveer. Is dat niet heel laag ingeschat? :9

• Hann1BaL

Hann1BaL

FrankoNL schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:55:
[...]

Dan speel je een uurtje elke 4 a 5 dagen ongeveer. Is dat niet heel laag ingeschat? :9
Anderhalf uur per week is realistisch denk ik. Ik krijg niet meer tijd vrij om te gamen. Natuurlijk afhankelijk van tijd van het jaar (ik sport buiten, met het weer van nu wordt dat wel eens afgezegd)
Uiteindelijk is het natuurlijk ook een kwestie van prioriteiten. Er zijn weken dat de console niet aan gaat (wat natuurlijk zonde is met al de mensen die graag op een PS5 zouden willen spelen.)

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:36
Nog nooit een spel console gehad, altijd wat sport games als FIFA en FM gespeeld op de PC. Maar wil nu toch wel eens een PS5 Digital edition proberen om een paar leuke shooters als Call Of Duty of GTA te kunnen spelen. Net als FIFA. Maargoed, we weten allemaal dat het vrijwel onmogelijk is om een PS5 te kopen momenteel dus dat wordt nog vele maanden wachten ben ik bang voor :)

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 16-02-2022 13:48 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:13
Juancho schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:47:
Nog nooit een spel console gehad, altijd wat sport games als FIFA en FM gespeeld op de PC. Maar wil nu toch wel eens een PS5 Digital edition proberen om een paar leuke shooters als Call Of Duty of GTA te kunnen spelen. Net als FIFA. Maargoed, we weten allemaal dat het vrijwel onmogelijk is om een PS5 te kopen momenteel dus dat wordt nog vele maanden wachten ben ik bang voor :)
Dat valt echt reuze reuze mee. Tip. Installeer Telegram en wordt lid van de "stock-channels". Had na twee dagen, twee PS5's bemachtigd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• FrankoNL
Hann1BaL schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:07:
[...]

Anderhalf uur per week is realistisch denk ik. Ik krijg niet meer tijd vrij om te gamen. Natuurlijk afhankelijk van tijd van het jaar (ik sport buiten, met het weer van nu wordt dat wel eens afgezegd)
Uiteindelijk is het natuurlijk ook een kwestie van prioriteiten. Er zijn weken dat de console niet aan gaat (wat natuurlijk zonde is met al de mensen die graag op een PS5 zouden willen spelen.)
Als ik dit soort dingen hoor dan voel ik me altijd schuldig naar mijn vriendin toe. :+ . Ik game toch wel nagenoeg dagelijks.

• Rivanov
FrankoNL schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:50:
[...]

Als ik dit soort dingen hoor dan voel ik me altijd schuldig naar mijn vriendin toe. :+ . Ik game toch wel nagenoeg dagelijks.
Oh hier staan de Xbox Series X en PS5 ook wel eens dagenlang niet aan. Net hoe het uitkomt.

Heb ook niet altijd zin om iedere avond te gamen.. voel me dan helemaal niet schuldig naar m'n partner hoor. ;)
Zij is er wel blij mee, kan ze tenminste zelf iets kijken op de TV. :P

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 16-02-2022 13:51 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Juancho
Rivanov schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:50:
[...]

Dat valt echt reuze reuze mee. Tip. Installeer Telegram en wordt lid van de "stock-channels". Had na twee dagen, twee PS5's bemachtigd.
Serieus? Ik zit al in de Telegram groepen van de Power Unlimited groep en ook de PS5Chat groep. Vrij kansloos. Ook aangemeld bij alle bekende webshops voor alert maar nog nooit bericht gehad. Altijd uitverkocht. Zelfde bij Sony. Heb je nog tips voor andere (Nederlandse) groepen?

Goede vriend van mij hetzelfde probleem, voor hem dan voor een disc versie. We gaan bovendien niet mee met die idiote prijzen die sommigen vragen. Voor het dubbele ofzo. Uit principe vertikken we dat.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• FrankoNL
Rivanov schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:50:
[...]

Oh hier staan de Xbox Series X en PS5 ook wel eens dagenlang niet aan. Net hoe het uitkomt.

Heb ook niet altijd zin om iedere avond te gamen.. voel me dan helemaal niet schuldig naar m'n partner hoor. ;)
Zij is er wel blij mee, kan ze tenminste zelf iets kijken op de TV. :P
Haha ik bedoel inderdaad meer dat ik me dan schuldig voel, omdat ik misschien toch wat meer tijd moet geven aan de partner :+

Verwijderd

Juancho schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:54:
[...]

Serieus? Ik zit al in de Telegram groepen van de Power Unlimited groep en ook de PS5Chat groep. Vrij kansloos. Ook aangemeld bij alle bekende webshops voor alert maar nog nooit bericht gehad. Altijd uitverkocht. Zelfde bij Sony. Heb je nog tips voor andere (Nederlandse) groepen?

Goede vriend van mij hetzelfde probleem, voor hem dan voor een disc versie. We gaan bovendien niet mee met die idiote prijzen die sommigen vragen. Voor het dubbele ofzo. Uit principe vertikken we dat.
Voorheen was het een stuk makkelijker via Amazon, maar die hebben nu overal region locks op zitten, dus je kan niet naar NL verzenden met dit product. NL shops hebben nu vooral bundels.

• Rivanov
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:03:
[...]

Voorheen was het een stuk makkelijker via Amazon, maar die hebben nu overal region locks op zitten, dus je kan niet naar NL verzenden met dit product. NL shops hebben nu vooral bundels.
Amazon Duitsland werkt anders nog gewoon perfect.
Heb zo één PS5 weten te bemachtigen en één via de Mediamarkt in Den Bosch.

Dat was in december vorig jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 16-02-2022 14:05 ]

Verwijderd

Rivanov schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:04:
[...]

Amazon Duitsland werkt anders nog gewoon perfect.
Heb zo één PS5 weten te bemachtigen en één via de Mediamarkt in Den Bosch.

Dat was in december vorig jaar.
Laatste keer moest ik en Amazon prime uit Duitsland hebben en kon ik geen adres in NL selecteren.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-01 16:24
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:07:
[...]

Laatste keer moest ik en Amazon prime uit Duitsland hebben en kon ik geen adres in NL selecteren.
Same here en dan vergeten Prime op te zeggen 8)7 |:(

• Timothy3000
Eindelijk de PS5 versie van Cyberpunk kunnen downloaden, is mijn PS4 savegame corrupt. Schijnt een bug te zijn bij meer mensen volgens Reddit.

Dan toch maar wat anders spelen vandaag. :P

• Juancho
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:03:
[...]

Een bundel vind ik niet direct een ramp, zolang er maar dingen bij zitten waar ik wat aan heb haha. Bijv. een game die ik ook leuk vind (FIFA, COD, GTA etc). Maar je hebt ook bundels waar je voor dingen betaalt waar ik weinig aan heb.

Ik hoorde wel dat fysieke winkels (bijv. een MM) nog wel eens een PS5 te koop hebben terwijl de webshop aangeeft uitverkocht. Maarja, om nou een rondje Nederland te gaan doen om dat te checken.... ;)

Timothy3000 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:20:
Eindelijk de PS5 versie van Cyberpunk kunnen downloaden, is mijn PS4 savegame corrupt. Schijnt een bug te zijn bij meer mensen volgens Reddit.

Dan toch maar wat anders spelen vandaag. :P
Hoe heb jij de download gestart? Ik krijg nog steeds alleen de optie tussen de PS4 versie of de Trial.

• Timothy3000
Kalder schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:22:
[...]

Hoe heb jij de download gestart? Ik krijg nog steeds alleen de optie tussen de PS4 versie of de Trial.
Toen ik mijn PS5 aan het eind van de ochtend opstartte en naar de game in de PSN Store ging kreeg ik de optie om de PS5 versie te downloaden.
Timothy3000 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:22:
[...]

Toen ik mijn PS5 aan het eind van de ochtend opstartte en naar de game in de PSN Store ging kreeg ik de optie om de PS5 versie te downloaden.
Hmm, vreemd, bij mij blijft er bij de PS5 versie Trial naast staan, kan de volledige PS5 versie nergens vinden.

Verwijderd

Kalder schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:22:
[...]

Als ik de ps4 play disc in de ps5 stop, dan krijg ik aan de rechterkant van mijn scherm een gratis update te zien. Gisteren stond hier nog de optie om hem te kopen. Welke CUSA heb je op de disc staan? Let er wel op dat de Data disc en play disc een andere CUSA nummer hebben.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Ik ga ook eerst Cyberpunk spelen nadat ik DL2 uit heb. Dus HFW en Elden Ring moeten wachten.

Heb de PS5 download aangeslingerd. Store zei dat die 91Gb zou zijn, de download is maar 55GB. Hoe groot is de download/install size bij jullie?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:27:
Ik ga ook eerst Cyberpunk spelen nadat ik DL2 uit heb. Dus HFW en Elden Ring moeten wachten.

Heb de PS5 download aangeslingerd. Store zei dat die 91Gb zou zijn, de download is maar 55GB. Hoe groot is de download/install size bij jullie?
Die 55GB klopt, dat is de ps5 versie.
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:26:
[...]

Als ik de ps4 play disc in de ps5 stop, dan krijg ik aan de rechterkant van mijn scherm een gratis update te zien. Gisteren stond hier nog de optie om hem te kopen. Welke CUSA heb je op de disc staan? Let er wel op dat de Data disc en play disc een andere CUSA nummer hebben.
CUSA-16579

Kon inderdaad de PS5 versie downloaden, staat echter nog steeds naast de titel van het icoontje "Trial" :?

Verwijderd

Kalder schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:30:
[...]

CUSA-16579

Kon inderdaad de PS5 versie downloaden, staat echter nog steeds naast de titel van het icoontje "Trial" :?
Die code heb ik ook. Je hebt wel een NL PSN account? Die trial moet je niet downloaden, dat is niet de juiste. Je moet echt een upgrade pad krijgen wat je bij andere games ook krijgt. Vervolgens krijg je dan een mailtje met bedankt voor je aankoop. En dan download hij de game.

• -SaveMe-
ik stopte gewoon de play disc erin. had nog niks geinstalleerd staan. Zag gewoon rechtsonder in het dashboard de optie om de gratis PS5 upgrade te 'kopen'. Gedaan en hij begon met downloaden ....

• -SaveMe-
Heel even snel gekeken, maar WAT een verschil met de release! En dan heb ik het alleen over de graphics nog. Maar ook de drukte op straat etc. Benieuwd hoe het speelt tzt ...

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-01 16:24
Kan al die Cyberpunk meuk niet naar zijn eigen topic?
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:37:
[...]

Die code heb ik ook. Je hebt wel een NL PSN account? Die trial moet je niet downloaden, dat is niet de juiste. Je moet echt een upgrade pad krijgen wat je bij andere games ook krijgt. Vervolgens krijg je dan een mailtje met bedankt voor je aankoop. En dan download hij de game.
Ja misschien omdat ik de trial al gedownload had dat hij nu vast zit aan die trial? Beetje gaar wel weer, de PS Store is blijkbaar nog steeds een probleem. Ik ga het morgen nog eens proberen en mocht het dan nog niet werken is er een gratis exemplaar CP77 af te halen uit mijn kliko.

Verwijderd

Kalder schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:46:
[...]

Ja misschien omdat ik de trial al gedownload had dat hij nu vast zit aan die trial? Beetje gaar wel weer, de PS Store is blijkbaar nog steeds een probleem. Ik ga het morgen nog eens proberen en mocht het dan nog niet werken is er een gratis exemplaar CP77 af te halen uit mijn kliko.
Nee, dat had ik ook gedaan. Daar was ik ook al bang voor :-) Maar alsnog werkte het ineens in de ochtend bij mij.
Pagina: 1 ... 197 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord