Hann1BaL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:43:
[...]
Ja sorry, maar als je reflections geen verschil in kwaliteit vindt maken dan is het gesprek onzinnig.
Als er reflecties worden toegevoegd, ziet het er dus anders uit en wordt belichting realistischer. Dat verandert volgens mij dus wel degelijjk de beeldkwaliteit, want het is simpelweg anders in game dan in photo.
Ik snap niet hoe je dat nog kunt ontkennen, maar als jij het realistischer maken van reflecties in photo mode vs in game geen verschil vindt in hoe het er uit ziet, dan heb je gelijk. Je blijft hameren op textures, maar de beeldkwaliteit is het complete plaatje van textures, AA, RT en noem de nabewerking maar op die samen het beeld vormen op je scherm.
Ik snap ook dat we in game concessies moeten doen zoals checkerboard rendering etc. en dat je daar tijdens een game weinig tot geen last van hebt, maar het is dus gewoon een verschil in beeldkwaliteit. Volgende onderwerp graag

Het woord "kwaliteit" is nogal algemeen die je hier gebruikt. reflections is een laag, textures is weer een laag daaronder. Maar jij veranderd nu de discussie naar RT en daar gaat het volgens mij niet om of wel? RT vervangt cubemaps of SSR voor RT reflections, shadows, lighting etc.
Maar dit was geen RT discussie.
Ik snap niet hoe je dat nog kunt ontkennen, maar als jij het realistischer maken van reflecties in photo mode vs in game geen verschil vindt in hoe het er uit ziet, dan heb je gelijk. Je blijft hameren op textures, maar de beeldkwaliteit is het complete plaatje van textures, AA, RT en noem de nabewerking maar op die samen het beeld vormen op je scherm.
Dat heb ik nooit geroepen, sinds reflecties "realistischer" maken in photomodes ook in geen enkel game een optie is namelijk.
Ik blijf niet hameren, ik heb het hier over het verschil in settings waar verder nauwelijks iets in veranderd. Je krijgt tools tot je beschikking om iets aan te passen maar je past geen grafische settings aan in photomode, Je kan bepaalde details meer zichtbaar maken (die er al waren in de huidige settings), en door bepaalde filters, belichting kan een scene er mooier uit zien dan het origineel...dat klopt maar nog is daar niks veranderd aan de settings van de graphics zelf.
Hier een voorbeeld van mijn Flickr page:
https://www.flickr.com/photos/captain_raoul/ allemaal in-game shots. Officieel is er geen photomode in Star Citizen maar je hebt wel de mogelijkheid om gebruik te maken van wat camera settings en extra DoF settings.
[
Voor 31% gewijzigd door
Recon24 op 15-02-2022 16:01
]