• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-01 15:59

sn0ww

Goet is niet goed.

Mars18 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:58:
[...]

Ga ik doen, welk level ben je?
Ben op dit moment met 2 poppetjes level 40 1 pop level 28 en 1 pop level 0.
Maar het geeft niet welk level je bent, want de game scaled naar level.

..........

Hebben we het over Division 2 of over Sackboy ? :D

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-01 15:59

sn0ww

Goet is niet goed.

Twixie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:40:
[...]

Hebben we het over Division 2 of over Sackboy ? :D
:) :)

..........

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Heb nog steeds geen ps5. Voorlopig te weinig echt goede 'next gen' games. Ik volg het evenwel van dichtbij om op de hoogte te blijven, maar voorlopig heb ik slechts 1 (ok, anderhalve) must-have op m'n lijstje staan. Returnal en eventueel Spiderman Miles Morales.

Ik zit meer in het kamp van "generations matter". Waar Sony ook in zat tot het duidelijk werd dat ze niet genoeg ps5's kunnen produceren. :z :z

Opgewarmde soep, 60Hz ps4 games enz. spreekt me maar matig aan. Ik wil de ervaringen die voordien niet mogelijk waren. Echte 'next-gen'. Of cross-gen waar de current gen versie duidelijk dingen doet die last-gen niet mogelijk waren.

Nu begint de hype bij mezelf toch wel te komen. Games als Horizon Forbidden West zien er magistraal uit. _/-\o_ Echt ook mijn type game, de epische actie-adventure met veel production value, design werk, muziek, geluid, enz... van een top-studio. Die laatste trailer ziet er fantastisch uit _/-\o_ 8)

Dan ook nog GT7 die er aan komt. Edit: en GoW Ragnarok niet te vergeten! O+

Ik ga dan ook stilletjesaan beginnen uitkijken om me een ps5 aan te schaffen in de volgende maanden. Ik heb echt niets met vage telegram-shit of discord groepen of whatever. Heb die apps niet, wil ze niet, en wil daar niet mee bezig zijn. Koppelverkoop van ps5's met plasti-crap accessoires door mediamarkt en consoorten doe ik ook niet aan mee.

Ik zie wel dat de doorverkoop prijs op de tweedehands sites stilletjesaan daalt. Liefst haal ik natuurlijk een ps5 rechtstreeks uit de winkel, maar dat lijkt me tot 2023 gewoon onmogelijk.

Zonder al te principieel te willen zijn, stel ik voorop dat als de disc versies 600 a 625 aantikken, hij hier in huis komt. Zoals gezegd is het nog steeds geen dringende aankoop. De echte must-haves voor mij zijn erg beperkt, en heb nog massa's te spelen op ps4. Indien ik rond juni aan de ps5 kan, is dat meer dan prima.

Heb nog even getwijfeld over het groene kamp, omwille van het lelijke design van de ps5 (domme overweging natuurlijk, wat telt zijn de games en waar je je als gamer het best voelt 8)7 8)7 ). Heb een oplossing gevonden om de ps5 (mits lange weggewerkte HDMI kabel) ver uit het zicht te kunnen zetten achter wat meubilair. Dus dat probleem is ook opgelost.

Ben er klaar voor, we zien wel wat er op ons afkomt wat betreft beschikbaarheid of prijsevolutie.

Verwijderd

Amos_x schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:41:
Heb nog steeds geen ps5. Voorlopig te weinig echt goede 'next gen' games. Ik volg het evenwel van dichtbij om op de hoogte te blijven, maar voorlopig heb ik slechts 1 (ok, anderhalve) must-have op m'n lijstje staan. Returnal en eventueel Spiderman Miles Morales.

Ik zit meer in het kamp van "generations matter". Waar Sony ook in zat tot het duidelijk werd dat ze niet genoeg ps5's kunnen produceren. :z :z

Opgewarmde soep, 60Hz ps4 games enz. spreekt me maar matig aan. Ik wil de ervaringen die voordien niet mogelijk waren. Echte 'next-gen'. Of cross-gen waar de current gen versie duidelijk dingen doet die last-gen niet mogelijk waren.

Nu begint de hype bij mezelf toch wel te komen. Games als Horizon Forbidden West zien er magistraal uit. _/-\o_ Echt ook mijn type game, de epische actie-adventure met veel production value, design werk, muziek, geluid, enz... van een top-studio. Die laatste trailer ziet er fantastisch uit _/-\o_ 8)

Ik ga dan ook stilletjesaan beginnen uitkijken om me een ps5 aan te schaffen in de volgende maanden. Ik heb echt niets met vage telegram-shit of discord groepen of whatever. Heb die apps niet, wil ze niet, en wil daar niet mee bezig zijn. Koppelverkoop van ps5's met plasti-crap accessoires door mediamarkt en consoorten doe ik ook niet aan mee.

Ik zie wel dat de doorverkoop prijs op de tweedehands sites stilletjesaan daalt. Liefst haal ik natuurlijk een ps5 rechtstreeks uit de winkel, maar dat lijkt me tot 2023 gewoon onmogelijk.

Zonder al te principieel te willen zijn, stel ik voorop dat als de disc versies 600 a 625 aantikken, hij hier in huis komt. Zoals gezegd is het nog steeds geen dringende aankoop. De echte must-haves voor mij zijn erg beperkt, en heb nog massa's te spelen op ps4. Indien ik rond juni aan de ps5 kan, is dat meer dan prima.

Heb nog even getwijfeld over het groene kamp, omwille van het lelijke design van de ps5 (domme overweging natuurlijk, wat telt zijn de games en waar je je als gamer het best voelt 8)7 8)7 ). Heb een oplossing gevonden om de ps5 (mits lange weggewerkte HDMI kabel) ver uit het zicht te kunnen zetten achter wat meubilair. Dus dat probleem is ook opgelost.

Ben er klaar voor, we zien wel wat er op ons afkomt wat betreft beschikbaarheid of prijsevolutie.
Dan kan je denk ik het beste inschrijven voor Playstation direct. Dan krijg je een tijdslot toegewezen als je uitgeloot wordt. En dan kan je via de website van Playstation een ps5 kopen voor de reguliere prijs.

• Amos_x
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:45:
[...]

Dan kan je denk ik het beste inschrijven voor Playstation direct. Dan krijg je een tijdslot toegewezen als je uitgeloot wordt. En dan kan je via de website van Playstation een ps5 kopen voor de reguliere prijs.
Thanks. Was ik ook aan het overwegen. Heb recent heel snel eens op die webpage gekeken maar vond niet meteen hoe of wat te doen. Deze week nog maar eens goed uitzoeken

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Wat dit al gepost?

Ziet er wmb goed uit!

Team Ninja heeft o.m. Nioh 2 gemaakt. Dat spreekt sowieso aan. En inmiddels ben ik steeds meer geïnteresseerd geraakt in Final Fantsy. Na uitspelen van 7 remake ben ik nu begonnen met FF15. Het heeft gewoon iets....
Liefst haal ik natuurlijk een ps5 rechtstreeks uit de winkel, maar dat lijkt me tot 2023 gewoon onmogelijk.
...
Zonder al te principieel te willen zijn, stel ik voorop dat als de disc versies 600 a 625 aantikken, hij hier in huis komt. Zoals gezegd is het nog steeds geen dringende aankoop.
Wat een pessimisme. Wie direct een PS5 wil, moet inderdaad zijn heil zoeken in scalpers. Maar als het niet dringend is, moet je gewoon op €499 rekenen, en zet je je gewoon op wat wachtlijsten bij verschillende winkels, of inderdaad nu ook bij Sony zelf.

Als je denkt een winkel binnen te stappen en gewoon een PS5 uit de rekken te nemen, dan kun je inderdaad nog lang wachten.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:15

DarkSide

theres no place like ::1

PS5 ready in de winkel zal nog wel een tijd duren.
Maar mijn ervaring met telegram groep is dat ik in 3 dagen een PS5 besteld heb voor 499,-
En dus geen cent te veel betaald heb.

Maar dat is meer voor het andere topic.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-01 10:26
FMS schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:19:
[YouTube: Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin - Gameplay Features Video | PS5, PS4]

Wat dit al gepost?

Ziet er wmb goed uit!

Team Ninja heeft o.m. Nioh 2 gemaakt. Dat spreekt sowieso aan. En inmiddels ben ik steeds meer geïnteresseerd geraakt in Final Fantsy. Na uitspelen van 7 remake ben ik nu begonnen met FF15. Het heeft gewoon iets....
Bij mij is het exact omgekeerd, ik heb NIOH 1 & 2 helemaal kapot gespeeld en voor beide incl de DLC's de platinum maar ik kan hier niet warm van worden. De Demo sprak me ook niet echt aan. Ben ook geen FF fanaat dus zal daar wel aan liggen :P

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:09

En dan geef je precies hetzelfde bedrag uit als een jaar geleden voor hetzelfde apparaat en heb je je zelf ontzegd om games in het afgelopen jaar met een hogere kwaliteit te spelen :X

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-01 22:21

Ik heb echt niets met vage telegram-shit of discord groepen of whatever. Heb die apps niet, wil ze niet, en wil daar niet mee bezig zijn. Koppelverkoop van ps5's met plasti-crap accessoires door mediamarkt en consoorten doe ik ook niet aan mee.
veel succes, maar als je een PS5 wilt, zal je voorlopig toch echt in een telegram group moeten zitten met gekoppelde bot die je een notificatie geeft zodrá hij ergens op voorraad is. Anders ben je altijd te laat. Ik hou daar ook niet van, maar het is nou eenmaal de realiteit nu.

wil je dat niet, kan je op marktplaats kijken, daar komen de PS5's van mensen die wel in die telegram group zitten.
Mijzelf is het gelukt na een 3-tal weken in telegram. Je moet alsnog een beetje geluk hebben dat je toevallig op het moment van notificatie beschikbaar bent om hem aan te schaffen. Als je specifieke wensen hebt over welk model / pakket, wordt het nog iets lastiger.

Eens overigens met de hype, dit jaar beginnen pas echt de goede next-gen titels te komen!

[ Voor 5% gewijzigd door KingKoning op 26-01-2022 13:04 ]

• Zorroberner
  • Laatst online: 21:43

Allereerst goede keuze om voor de inhoud van een console te gaan. Zou toch wat zijn dat je als PS liefhebber de PS5 laat lopen omdat je de Xbox acceptabeler vind qua uiterlijk en dan al die mooie exclusives aan je neus voorbij ziet gaan.

Mag ik vragen waarom je niks met telegram of discord groepen te maken wilt hebben? In mijn omgeving werkt dat verdraaid goed namelijk. Het is legaal he. Oud buurjongen van mij heeft via mijn doorsturen ervan (via Tweakers ^^) binnen twee weken een PS5 kunnen scoren in 2021 (februari ofzo). Daarna nog twee PS5's voor zijn vrienden gescoord. Telegram komt af en toe slecht in het nieuws vanwege illegale kanalen. Maar deze kanalen zijn volledig legaal, en anders gooi je die app naar gebruik er toch weer af? Is geen oordeel hoor, maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Denk dat het echt zonde is als je 100 euro extra neertelt. Maar goed ieder zijn afweging en voor iedereen werkt wat anders.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
sn0ww schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Ben op dit moment met 2 poppetjes level 40 1 pop level 28 en 1 pop level 0.
Maar het geeft niet welk level je bent, want de game scaled naar level.
Ja maar als wij samen spelen met level 14 en level 40 dan zijn de tegenstanders toch jouw level 40?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Amos_x
giantgiantus schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:43:
[...]

En dan geef je precies hetzelfde bedrag uit als een jaar geleden voor hetzelfde apparaat en heb je je zelf ontzegd om games in het afgelopen jaar met een hogere kwaliteit te spelen :X
I... do... not... care. Wat heb ik mezelf ontzegd dan? Dat is gewoon persoonlijk en iedereen staat daar anders in. "hogere kwaliteit" boeien... Zelfde game, alles exact hetzelfde. Beetje sneller laden, en hogere refresh.

Ik ben ook geen 15 meer waar dat misschien meer speelt, en je meteen het beste en laatste wil. Ik game ook vrij onregelmatig. Soms maanden niet, om me dan ineens in een game vast te bijten en intens te spelen. Voor die paar stand-alone momenten ga ik me echt niet haasten met een ps5.

En trouwens, ik ga die lijvige adventure games echt geen 2 of 3 keer spelen omdat ze iets 'shinier' zijn dan voorheen. Zoveel tijd heb ik echt niet te besteden aan games. Heb het meeste wat ik wilde spelen al gespeeld op de ps4.

En als ik betere graphics of snellere laadtijden wil heb ik altijd nog een pc met ssd staan en een backlog van hier tot het einde der tijden. En nog een switch waar ik nauwelijks op speel. Hell, op dit moment vermaak ik me prima met het Apple Arcade abonnement dat ik ergens gratis bij heb gekregen. Mac Mini aan de tv, controller aansluiten en gaan. Erg vermakelijke kleine spelletjes die me nu erg goed uitkomen wegens weinig tijd.

Voor mij moet het gevoelsmatig echt alles samenkomen, de nieuwe console, maar ook vooral de gehypte nieuwe games voor die console. En dat begin ik nu wel te voelen, wat ik vorig jaar nog niet had. Dus vandaar ga ik nu zachtjesaan op zoek naar een ps5
KingKoning schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:04:
[...]

veel succes, maar als je een PS5 wilt, zal je voorlopig toch echt in een telegram group moeten zitten met gekoppelde bot die je een notificatie geeft zodrá hij ergens op voorraad is. Anders ben je altijd te laat. Ik hou daar ook niet van, maar het is nou eenmaal de realiteit nu.

wil je dat niet, kan je op marktplaats kijken, daar komen de PS5's van mensen die wel in die telegram group zitten.
Mijzelf is het gelukt na een 3-tal weken in telegram. Je moet alsnog een beetje geluk hebben dat je toevallig op het moment van notificatie beschikbaar bent om hem aan te schaffen. Als je specifieke wensen hebt over welk model / pakket, wordt het nog iets lastiger.

Eens overigens met de hype, dit jaar beginnen pas echt de goede next-gen titels te komen!
Denk dat ik me gewoon zal inschrijven op de sony website. Komt 'ie over 4 maand is dat alsnog ok voor mij. Of op een wachtlijst. Tegen juni zal er wat tijd vrijkomen waardoor ik me op die ps5 backlog kan storten.

Ik hoor regelmatig 'vage' berichten en nieuws over telegram, wat me ook een beetje tegehoudt om die app te installeren.

Maar wachtlijsten of sony website is allemaal prima.
Zorroberner schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:36:
[...]

Allereerst goede keuze om voor de inhoud van een console te gaan. Zou toch wat zijn dat je als PS liefhebber de PS5 laat lopen omdat je de Xbox acceptabeler vind qua uiterlijk en dan al die mooie exclusives aan je neus voorbij ziet gaan.
Erg domme overweging inderdaad. Kan je nagaan wat ik vind over het design ;) Te groot, enz.. enz.. Complete misser, en die voet/steun is lachwekkend debiel. Van zodra er een slim uitkomt die je gewoon normaal op z'n kant kan leggen zal ik de 1st gen meteen inruilen. Ook voor het eerst dat ik zoiets doe, heb nog first gen ps3's en een first gen ps4 staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Amos_x op 26-01-2022 13:50 ]

• giantgiantus
Amos_x schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:45:
[...]

I... do... not... care. Wat heb ik mezelf ontzegd dan? Dat is gewoon persoonlijk en iedereen staat daar anders in. "hogere kwaliteit" boeien... Zelfde game, alles exact hetzelfde. Beetje sneller laden, en hogere refresh.

Ik ben ook geen 15 meer waar dat misschien meer speelt, en je meteen het beste en laatste wil. Ik game ook vrij onregelmatig. Soms maanden niet, om me dan ineens in een game vast te bijten en intens te spelen. Voor die paar stand-alone momenten ga ik me echt niet haasten met een ps5.

En trouwens, ik ga die lijvige adventure games echt geen 2 of 3 keer spelen omdat ze iets 'shinier' zijn dan voorheen. Zoveel tijd heb ik echt niet te besteden aan games. Heb het meeste wat ik wilde spelen al gespeeld op de ps4.

En als ik betere graphics of snellere laadtijden wil heb ik altijd nog een pc met ssd staan en een backlog van hier tot het einde der tijden. En nog een switch waar ik nauwelijks op speel. Hell, op dit moment vermaak ik me prima met het Apple Arcade abonnement dat ik ergens gratis bij heb gekregen. Mac Mini aan de tv, controller aansluiten en gaan. Erg vermakelijke kleine spelletjes die me nu erg goed uitkomen wegens weinig tijd.

Voor mij moet het gevoelsmatig echt alles samenkomen, de nieuwe console, maar ook vooral de gehypte nieuwe games voor die console. En dat begin ik nu wel te voelen, wat ik vorig jaar nog niet had. Dus vandaar ga ik nu zachtjesaan op zoek naar een ps5

[...]

Denk dat ik me gewoon zal inschrijven op de sony website. Komt 'ie over 4 maand is dat alsnog ok voor mij. Of op een wachtlijst. Tegen juni zal er wat tijd vrijkomen waardoor ik me op die ps5 backlog kan storten.

Ik hoor regelmatig 'vage' berichten en nieuws over telegram, wat me ook een beetje tegehoudt om die app te installeren.

Maar wachtlijsten of sony website is allemaal prima.
Wat wil je nu horen met al je berichten? Je wilde eerst geen ps5 kopen en nu wel. Prima, succes met de koop. Maar als je verwachting is dat iedereen je keuzes logisch vind moet ik je teleurstellen. Veel mensen zullen je keuzes onlogisch vinden. Ook prima toch?

• Amos_x
giantgiantus schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:48:
[...]

Wat wil je nu horen met al je berichten? Je wilde eerst geen ps5 kopen en nu wel. Prima, succes met de koop. Maar als je verwachting is dat iedereen je keuzes logisch vind moet ik je teleurstellen. Veel mensen zullen je keuzes onlogisch vinden. Ook prima toch?
Alsof ik hier bevestiging zoek voor wat dan ook :') Waar vraag ik dat iedereen m'n keuzes logisch moet vinden? Opnieuw, /care... Reageer dan gewoon niet.

Ik geef enkel mee dat mijn persoonlijke hype levels stilletjes aan op stoom komen na een erg oninspirerend jaar. Even belichten dat er ook gamers zijn voor wie het eerste jaar erg mager was. Vaak onderbelicht, maar dat lees en hoor ik toch vaak genoeg op allerhande game-outlets.

Dit eerste jaar moet maar net je smaak zijn namelijk. Ratchet en demon souls zijn niets voor mij bvb.

Maar, nu beginnen (voor mij) de must-haves uit te rollen. De generatie krijgt momentum. (opnieuw, persoonlijk). Mijn smaak, next-gen games, ... Denk niet dat ik daar alleen in sta trouwens.

Een beetje nuance of een klein beetje tegengewicht voor het rucksichtloze hoera-geroep mag soms ook wel.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:29
Amos_x schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:01:
[...]

Alsof ik hier bevestiging zoek voor wat dan ook :') Waar vraag ik dat iedereen m'n keuzes logisch moet vinden? Opnieuw, /care... Reageer dan gewoon niet.

Ik geef enkel mee dat mijn persoonlijke hype levels stilletjes aan op stoom komen na een erg oninspirerend jaar. Even belichten dat er ook gamers zijn voor wie het eerste jaar erg mager was. Vaak onderbelicht, maar dat lees en hoor ik toch vaak genoeg op allerhande game-outlets.

Dit eerste jaar moet maar net je smaak zijn namelijk. Ratchet en demon souls zijn niets voor mij bvb.

Maar, nu beginnen (voor mij) de must-haves uit te rollen. De generatie krijgt momentum. (opnieuw, persoonlijk). Mijn smaak, next-gen games, ... Denk niet dat ik daar alleen in sta trouwens.

Een beetje nuance of een klein beetje tegengewicht voor het rucksichtloze hoera-geroep mag soms ook wel.
Dat was voor mij exact de reden om destijds m'n release pre-order te vergeven aan een vriend van me. Er waren simpelweg het eerste jaar geen spellen die mijn interesse hadden. Nu met het uitkomen van GT7, HFW etc. vond ik het wél tijd om een PS5 aan te schaffen. Zodoende heb ik die dus recentelijk ook een gekocht.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Amos_x schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:53:
[...]

Thanks. Was ik ook aan het overwegen. Heb recent heel snel eens op die webpage gekeken maar vond niet meteen hoe of wat te doen. Deze week nog maar eens goed uitzoeken
Je kunt je aanmelden via deze link: https://www.playstation.com/en-us/ps5/register-to-buy/

Je wordt dan vanzelf op de hoogte gehouden wanneer je de mogelijkheid krijgt om er één te kopen. Je moet wel in je instellingen van je account controleren of je marketing mails ingeschakeld hebt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

False alarm, vooralsnog geen delay voor GT7 :P

• Zorroberner
  • Laatst online: 21:43
Amos_x schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:01:
[...]

Ik snap je overwegingen ook wel hoor (zelf geen PS5 of PS4 maar game liefhebber dus neus hier ook met veel interesse rond). Ieder zijn ding. Ik vind (als Xbox'er zijnde) die upgrades bijvoorbeeld heerlijk (van Xbox One S naar Series X), maar ieder zijn ding. Mijn beste vriend zegt, ja doei ik wacht wel, wat voor unieks next gen is er nu dan uitgekomen? Als hij het spel kan spelen vindt hij dat prima ongeacht gen/platform. Persoonlijk vond ik Jedi Fallen Order bijvoorbeeld veel beter op Series X. Verwacht dat dat verschil tussen PS4/PS5 versie soortgelijk is als bij de Xbox gens. Maar PS5 heb je er dus inderdaad niet voor nodig.

Ik zou daarnaast inderdaad ook die wachtlijsten of Sony website doen. (gezien je voorkeuren) In ieder geval veel plezier (binnenkort) met de PS5.

Verwijderd

kazuka schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:15:

[Twitter]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SrNb2GNCb-NxXl2hFTElh5OnfA0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3XExvuzmG9KXmC3o6nB3JbIF.jpg?f=user_large
kazuka schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:15:

[Twitter]
Óf hij wil perse aanwezig zijn om uit te kunnen leggen waarom de game uitgesteld wordt...

:+

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-01 15:05

Superkiwi

Hoi doei

Final Fantasy meets Nioh :o
Carmen Elektra en een rood badpak was al een hele fraaie combi maar deze mag er ook wezen!

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 26-01-2022 15:06 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
FeaR schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:29:
Sinds vrijdag staat hier ook een PlayStation 5. ASTRO is erg verslavend maar ik denk toch dat de console retour gaat. Vanaf het eerste moment klonk de console mij niet lekker in de oren. Kappen er af en blijkbaar hoort dat bij de NIDEC ventilator welke ik heb. Al noemt de ene bron het coil wbine, de andere geeft de schuld aan de airflow door de behuizing. De mijne is ook niet erger dan wat wat ik lees en op YouTube hoor maar voor mij onacceptabel. Jammer, ik had Sony altijd hoog staan.

Edit:
Net de fan uit de console gehaald, zeer stil. Dan terug in de console, herrie. Fan één millimeter omhoog halen en het geluid is weer weg. Coil whine is het dus niet, fan an sich ook niet, het is echt de fan in de behuizing welke niet lekker werkt.
Hier hetzelfde. Ik heb een Xbox X en nu ook een PS5. Waar de Xbox écht onhoorbaar is (zelfde game / setting voor zover mogelijk), maakt de PS5 een duidelijk hoorbaar geluid. Bij de Xbox weet ik soms niet eens zeker of hij wel aan staat. Ik heb m'n PS5 even opengehaald en zie dat ik ook de Nidec fan heb uiteraard.

Zojuist even 8 rubberen o-ringetjes geinstalleerd om trillingen te voorkomen (deze mod: https://drive.google.com/...KNjj1dC_2QobzZ3mMxy7b2Ieb). Zal later vanavond eens testen of dit verschil maakt.

Ik vrees dat de Nidec / Delta fan een complete willekeur is en je dit ook niet kan zien aan de doos van een PS5? Net als bij de 4 dus.. zal eens zoeken of ik ergens een Delta fan op de kop kan tikken, gewoon als hobbyprojectje en omdat ik stilte freak ben 8)

Heb je de console inderdaad retour gestuurd? Nieuw exemplaar gedaan of gewoon geld terug?

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZiznJWq-kl1nKd5htXDTbxOWaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxNic0PAPnjrCKwk8ozsykCo.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de Scuf Reflex binnengekregen. Heerlijke controller. Vooral de grip vind ik een vooruitgang ten opzichte van de Dualsense.

• FMS
  • Niet online

FMS

Kenny_026 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:01:
[Afbeelding]

Vandaag de Scuf Reflex binnengekregen. Heerlijke controller. Vooral de grip vind ik een vooruitgang ten opzichte van de Dualsense.
Lompe vraag, maar heeft dat ding nu wel of niet alle Dualsense en triggerfuncties?

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
FMS schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:04:
[...]

Lompe vraag, maar heeft dat ding nu wel of niet alle Dualsense en triggerfuncties?
Zekers. De Reflex Pro niet omdat de triggers daar meer als R1 en L2 werken voor snellere reactie.

• FMS
  • Niet online

FMS

Kenny_026 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:15:
[...]

Zekers. De Reflex Pro niet omdat de triggers daar meer als R1 en L2 werken voor snellere reactie.
Oh interessant. Ik had een tijd geleden paar reviews gelezen het viel me op dat er niet werd gesproken over Dualsensene of adaptive tiggers. Benieuwd naar jouw ervaringen, vooral hoe die features zich verhouden tot het origineel. Ik mis de back-buttons ontzettend…

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12-2025
[Afbeelding]

Lijkt de grip op die van Xbox en Nintendo Pro? Want de DS5 is een flinke stap vooruit maar nog steeds net niet voor mijn handen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-01 15:17

FeaR

In GoT we trust

stin00 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:36:
[...]
Heb je de console inderdaad retour gestuurd? Nieuw exemplaar gedaan of gewoon geld terug?
Check [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen en mijn posts daar. Ik heb ook geëxperimenteerd met O-ringen en, alhoewel ik met 2-3 ringetjes per hoek een relatief goed resultaat haalde, heb uiteindelijk toch besloten een originele ventilator te bestellen voor absolute stilte. Al is de PS5 alsnog luidruchtiger dan de XSX. Maar ik denk dat iemand met een minder (kritisch) gehoor de O-ringen ook wel zal accepteren. Ik had vooral last van dat ik de irritante tik bleef horen, waarvan een deel zeker tussen de oren zat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:51

SD5k

>4&X

Lekker Ventje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:29:
[...]

Lijkt de grip op die van Xbox en Nintendo Pro? Want de DS5 is een flinke stap vooruit maar nog steeds net niet voor mijn handen.
Qua vorm is deze controller niet echt anders, er zit alleen een laagje rubber op voor extra grip voor zover ik weet.
Kenny_026 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:15:
[...]

Die jij hebt ís de Reflex Pro toch? Alleen de Reflex FPS heeft geen adaptive triggers.

[ Voor 29% gewijzigd door SD5k op 26-01-2022 16:33 ]

edwinvdteems schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:43:
[...]

Vluchten? Hmm, niet mijn standaardreactie helaas :)

Ja, idd, ze hebben van die suits aan. Maar het lijken mij geen characters uit de game zelf, want daar bewegen ze te raar voor. Volgens mij zijn het online spelers, maar not sure dus.
ach ja, vluchten leer je vanzelf als je de volatiles tegen gaat komen 's nachts :D. En je kan niet anders als je voortgang wil maken in het spel

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:35

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Oh dit is een fijne feature, eindelijk een simpele manier om je screenshots van je PS5, via de app, naar je mobiel te halen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9QJgSCPfmb-uYOp7HNdNSEoLwU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L3LJoBsQBqR0rx5grv9GLqx8.webp?f=fotoalbum_large
De PlayStation plus games van februari zijn voorgesteld.
Het enige waar ik interesse voor toon is planet coaster.
Kan iemand deze game aan- of afraden?

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:44

Mauz1978

Console War Veteran

AppleFan2007 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:44:
[Afbeelding]
Ik heb planet coaster op pc en PS4/5 en ik kan m zeker aanraden. Als pretpark bouwer en winkel management vind ik het erg leuk, en je kan alles tot in den treure naar jouw hand zetten wat ik geweldig vind. Het bouwen zelf is wat lastiger op de PS5 en heb je iets meer geduld mee nodig dan op de pc, vooral het preciezie werk.

Maar de game biedt ook meer dan genoeg pre-made attracties en gebouwen om niet te hoeven omkijken naar het bouwen zelf.

Something under the bed is drooling

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04-2025
AppleFan2007 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:44:
[Afbeelding]
Sony moet echt zijn best gaan doen met ps plus games. Weer een slechte maand

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Planet Coaster lijkt me wel wat, leuk om samen met de kids te doen

En die Tiny Tina game is dat die nieuwe Borderlands achtige game die vorig jaar is aangekondigd of is dit een oude game die ik niet ken?

[ Voor 52% gewijzigd door Chaoss op 26-01-2022 18:08 ]

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:06:
Planet Coaster lijkt me wel wat, leuk om samen met de kids te doen

En die Tiny Tina game is dat die nieuwe Borderlands achtige game die vorig jaar is aangekondigd of is dit een oude game die ik niet ken?
Die tiny Tina game is eigenlijk een standalone dlc, die uit een oude Borderlands game komt.

Overigens zat deze dlc al een eerder in ps plus ( juni 2019). Toen was de Borderlands collection gratis, daar zat deze dlc ook al in.
Bah, planet coaster al gekocht toen ik m'n PS5 net had, overigens een vermakelijk game voor mensen die vroeger veel RollerCoaster Tycoon hebben gespeeld :D . De rest totaal geen interesse in, had liever Borderlands 3 voor PS5 erbij gezien ook al heb ik die al... Misschien tiny tina eens proberen, maar ben bang dat ik door de gfx van Borderlands 3 op PS5 iets te verwend ben en moeilijk terug kan naar PS4 borderlands gfx.

[ Voor 37% gewijzigd door Kalder op 26-01-2022 18:38 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:00
Alleen planet coaster checken met me kleine.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
DF analyse van de Uncharted Legacy of thieves collection:

Sowieso een must play als je ze nog niet gespeeld hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 26-01-2022 19:46 ]

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-01 07:43
[Afbeelding]

Mooi ding maar jezus wat duur.
Is het echt zo'n verschil t.o.v. de DS5?

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

v8power67

Psn: Mausosaurus

Chaoss schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:02:

[YouTube: Uncharted: Legacy of Thieves PS5 Tech Review: Graphics Upgrades + 30/60/120FPS Modes Tested]

Moet eerlijk zeggen wou eigenlijk uit principe niet eraan meedoen. Want leek eerst op een simpele 60fps patch en klaar. Maar zit echt wel meer werk in dan ze zelf zeggen eigenlijk. Digital foundry heeft toch best veel ook al soms subtiele veranderingen gevonden.
Alleen jammer dat er geen raytracing ofzo inzit zeker ivm de vaak natte ondergronden.
Maar voor 10 euro ga ik het wel doen. Eigenlijk wel weer zin in. Gebruik de ps5 eigenlijk niet meer sinds eind november ivm een andere console erbij, maar ga vanaf vrijdag weer de nodige uurtjes aanzetten. Vorig jaar ook de eerste 3 games weer gespeeld dus komt mooi uit dit.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2025

[YouTube: Uncharted: Legacy of Thieves PS5 Tech Review: Graphics Upgrades + 30/60/120FPS Modes Tested]

Best verbazingwekkend dat die game niet 4K60fps draait op de PS5. Het is praktisch de PS4pro versie (1440p) met dubbele framerate. Hier en daar een ietwat opgeleukte LOD. Ff los van de 120fps modus, vind ik dat best teleurstellend.

Valt wel erg op dat de ps4 versie erg flets oogt

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 26-01-2022 22:10 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-01 15:35
Hulleman schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:08:
[...]Valt wel erg op dat de ps4 versie erg flets oogt
Eens, maar ik heb het vermoeden dat de kleurweergave van de PS5 is bijgesteld (dat deze niet 1:1 hetzelfde is als de PS4) en dat de kleurweergave van de PS5 op de PS4 kan worden benaderd door de gamma-instelling te wijzigen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
SD5k schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:30:
[...]

Qua vorm is deze controller niet echt anders, er zit alleen een laagje rubber op voor extra grip voor zover ik weet.

[...]

Die jij hebt ís de Reflex Pro toch? Alleen de Reflex FPS heeft geen adaptive triggers.
Het rubber samen met de backbuttons maken voor my het verschil de twee extra buttons per kant zitten in een v-shape en vallen daarmee bij mij perfect over de middelvinger. Voelt gewoon prettiger.

De FPS heeft inderdaad geen adaptive triggers.

@schumi2004 voor mij wel maar ik ben al een poosje fan van de scuf controllers.

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025
[Afbeelding]

Wat een prachtige controller!!! Ik wou hem ook bestellen, maar ik heb besloten om nog even te wachten tot ze geheel naar je eigen wensen aangepast kunnen worden, dan zou ik hem graag in dezelfde stijl als mijn PS4 scuf infinity willen hebben.

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

[Afbeelding]

Ziet er mooi uit, maar wat maakt het 100 euro meer waard dan de dualsense? (Serieuze vraag)

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Mauz1978 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:02:
[...]

Ziet er mooi uit, maar wat maakt het 100 euro meer waard dan de dualsense? (Serieuze vraag)
Sommige mensen verklaren me voor gek dat ik dat geld voor een controller neerleg maar daar kan ik natuurlijk niet zoveel mee. Het is op de eerste plek ook een stukje gevoel zoals dat met heel veel merken is. Premium merken betaal je gewoon voor. Sommige mensen hebben €80 over voor een luchtje, de ander betaald €2000 per maand aan een auto en de discussie van Apple versus "die functionaltieiten kun je met een goedkope android ook allemaal", zal ook iedereen kennen.

Meer waarde voor mij zijn de grip, de looks en de backbuttons. Met games als Ark, Conan, Witcher etc vind ik het heerlijk als ik onder mn linker middelvinger de backbuttons heb zodat ik kan doorlopen, gatheren en andere zaken zonder dat ik twee handen aan de controller moet hebben. Met shooters vind ik het juist fijn als ik de hoek om kan sliden en springen zonder dat ik mn rechterduim van de thumbsticks hoef te halen. Dat is het eigenlijk wel.

De Reflex heeft ook nog drie aparte profielen wat ook een grote vooruitgang is. Dan hoef je niet steeds te remappen en kun je drie games instellen in het profiel.
@Kenny_026 je hoeft je hier niet te verantwoorden verder ;)
Ik weet niet beter dus ik zou het er nooit voor uitgeven, maar dat betekent niet dat het voor jou niet die meerwaarde niet heeft.
Heb laatst 400 euro voor een upscaler neergeteld om sega megadrive spellen te kunnen spelen op modern scherm, terwijl er nog andere opties zijn die vele malen goedkoper zijn. En dan heb ik emulatie nog niet eens meegerekend als optie :D.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
cold_as_ijs schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:53:
@Kenny_026 je hoeft je hier niet te verantwoorden verder ;)
Ik weet niet beter dus ik zou het er nooit voor uitgeven, maar dat betekent niet dat het voor jou niet die meerwaarde niet heeft.
Heb laatst 400 euro voor een upscaler neergeteld om sega megadrive spellen te kunnen spelen op modern scherm, terwijl er nog andere opties zijn die vele malen goedkoper zijn. En dan heb ik emulatie nog niet eens meegerekend als optie :D.
Daar zijn we nerds voor he 😊

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Ik bedoelde het ook echt als serieuze vraag. Als het voor jou die meerwaarde waard is, dan is het toch mooi. Geen verantwoording nodig. Ik dacht alleen als het echt zoveel meer biedt, dan ga ik er zelf ook over nadenken om te kopen. Ik vind 170 euro voor een controller nogal veel, maar heb dat bijvoorbeeld ook uitgegeven aan een koptelefoon wat het mij waard was. Als zo’n controller zoveel meer biedt, dan ga ik er serieus over nadenken… Is er een ‘niet goed geld terug’ service (alhoewel met de wet koop op afstand met nagenoeg alles is voor 14 dagen) want wil het niet blind kopen?

• Runaque
Mauz1978 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:21:
Ik bedoelde het ook echt als serieuze vraag. Als het voor jou die meerwaarde waard is, dan is het toch mooi. Geen verantwoording nodig. Ik dacht alleen als het echt zoveel meer biedt, dan ga ik er zelf ook over nadenken om te kopen. Ik vind 170 euro voor een controller nogal veel, maar heb dat bijvoorbeeld ook uitgegeven aan een koptelefoon wat het mij waard was. Als zo’n controller zoveel meer biedt, dan ga ik er serieus over nadenken… Is er een ‘niet goed geld terug’ service (alhoewel met de wet koop op afstand met nagenoeg alles is voor 14 dagen) want wil het niet blind kopen?
Hoewel de originele controller al goed in de hand ligt, daar ligt zulke "esports" controller nog beter en comfortabeler in de hand, zeker als je behoorlijk lange sessies speelt. Daarnaast heb je ook nog kopjes/triggers onderaan de controller die je soms gewoon kan programmeren naar je eigen wensen.

Scuf bied 14 dagen return aan en 15% restocking fee moest je je bestelling annuleren.

• Hulleman
Kenny_026 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:38:
[...]
Sommige mensen verklaren me voor gek dat ik dat geld voor een controller neerleg maar daar kan ik natuurlijk niet zoveel mee. .
Hobby's mogen geld kosten. En als ik het zo lees heeft die controller echt een meerwaarde tov de Sony Dualsense. Ik zou het niet kopen, maar snap heel goed dat jij het wel doet. Ach, zo heeft iedereen z'n paradepaardjes. Ik geef een paar duizend euro uit aan een TV en speakers. Kan ook goedkoper, maar ik vind dit vet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Hulleman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:46:
[...]

Hobby's mogen geld kosten. En als ik het zo lees heeft die controller echt een meerwaarde tov de Sony Dualsense. Ik zou het niet kopen, maar snap heel goed dat jij het wel doet. Ach, zo heeft iedereen z'n paradepaardjes. Ik geef een paar duizend euro uit aan een TV en speakers. Kan ook goedkoper, maar ik vind dit vet.
De een koopt een race stuurtje van 700+ voor GT7 (en andere simulators), wie ik? 😇 ... De ander koopt een pro controller met programmeerbare backbuttons en een shitload aan games (misschien)... Zo lang je het veel en goed gebruikt is het als hobby wat mij betreft prima te verantwoorden. En hadden die scuf controllers ook niet betere thumbsticks? Mijn dualsense hapert soms al een beetje/reageert niet goed op alle stick inputs.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Kalder schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:42:
[...]
En hadden die scuf controllers ook niet betere thumbsticks? Mijn dualsense hapert soms al een beetje/reageert niet goed op alle stick inputs.
Ik begon gisteren pas met spelen en heb nog geen competative game gedaan. Maar de eerste indruk was dat het wat nerveus voelde dus ze zijn wel degelijk anders en reactiever. Maar mn echte ervaring geef ik na een uurtje of 50 wel door (volgende week ofzo 8)7 )

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

Uncharted 4 zit ook in de PS5 collection. Begrijp ik het goed dat deze pas op 60FPS gaat lopen als je de upgrade (€10,-) gekocht hebt, of staat dit los van de thieves collection?

IGN schrijft dat de PS5 collection versie niet te upgraden is met een 60fps patch.

;(

[ Voor 8% gewijzigd door kaos001 op 27-01-2022 14:38 ]

Soundcloud

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-01 11:40

Quakie

quakelen

Ja, je hebt upgrade nodig.

Zover ik het begrijp ( DF half gezien want ik was aan het koken tijdens het kijken en dat gaat niet ) performance modus 60 fps. Min of meer hetzelfde als oude versie. Hier en daar verbeteringen. Fidelity modus 30fps 4K En meer verbeteringen maar ik zag het niet echt goed en vaak met snelle bewegingen valt het mij sowieso minder snel op. Dan 120 fps is HD rendering en duidelijk merkbaar vloeiender.

Ik teken nergens meer voor

Had een tegoed bon van bol.com gekregen vanuit het werk. Deze maar voor de PS5 aangeschaft

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AybIgD1e_qPwwAUQElAUkYgjzNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xkoCXn5dVhm7bamoLbV6nkD9.jpg?f=fotoalbum_large

Nu maar eens aan mijn backlog werken B)

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04-2025
kaos001 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:33:
[...]

Uncharted 4 zit ook in de PS5 collection. Begrijp ik het goed dat deze pas op 60FPS gaat lopen als je de upgrade (€10,-) gekocht hebt, of staat dit los van de thieves collection?

IGN schrijft dat de PS5 collection versie niet te upgraden is met een 60fps patch.

;(
Ik heb gisteren Uncharted 4 via amazon.co.uk besteld voor 17 euro, met de intentie die dan te upgraden. https://www.amazon.co.uk/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

• kaos001
cold_as_ijs schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:44:
Had een tegoed bon van bol.com gekregen vanuit het werk. Deze maar voor de PS5 aangeschaft

[Afbeelding]

Kena is echt ontzettend leuk (en mooi). Heb me er ontzettend mee vermaakt toen hij uitkwam :)

Soundcloud

• giantgiantus
kaos001 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:50:
[...]

Kena is echt ontzettend leuk (en mooi). Heb me er ontzettend mee vermaakt toen hij uitkwam :)
Eens. Wel uur of 2 te lang. Game was veel beter geweest met uur of 6. Aan het eind geloofde ik het wel met weer een zoek quest en weer een gevecht.

• kaos001
giantgiantus schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:51:
[...]

Eens. Wel uur of 2 te lang. Game was veel beter geweest met uur of 6. Aan het eind geloofde ik het wel met weer een zoek quest en weer een gevecht.
Mij kan het niet lang genoeg duren, maar dat zegt ook iemand die 150 uur in Horizon Zero Dawn gestopt heeft.

:')

Soundcloud

• giantgiantus
kaos001 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:54:
[...]

Mij kan het niet lang genoeg duren, maar dat zegt ook iemand die 150 uur in Horizon Zero Dawn gestopt heeft.

:')
Haha. Ik vind games momenteel echt veel en veel te lang. Last of us 2 ook zo’n goed voorbeeld. Geniale game. Maar waarom de gametijd opeens het dubbele is tov last of us 1 is me een raadsel. Deed de game geen goed.

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

giantgiantus schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:57:
[...]

Haha. Ik vind games momenteel echt veel en veel te lang. Last of us 2 ook zo’n goed voorbeeld. Geniale game. Maar waarom de gametijd opeens het dubbele is tov last of us 1 is me een raadsel. Deed de game geen goed.
Kwestie van perceptie: voor mij kon de Last of Us 2 niet lang genoeg duren ;)…

giantgiantus schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:57:
[...]

Snap dit wel, de drang om vooral op speelduur te sturen en minder op kwaliteit is de laatste jaren steeds erger geworden. Sommige games zijn fantastisch in 6 uur en sommige games zijn na 100 uur te kort. Die balans is best lastig natuurlijk want voor de een is het altijd te lang en voor de ander altijd te kort. Zorg voor een goede main story en side content. Laat die side content niet teveel in je face zijn heel de tijd waardoor het niet voelt als lijstjes afwerken kuch ubi kuch. Vind dat hierin rockstar wel echt een mooie balans heeft gevonden

Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/HY7dRdLWV-UAAAAd/kratos-dancing.gif

En gameplay op de PS4 Pro:
https://blog.playstation....bidden-west-ps4-gameplay/

[ Voor 29% gewijzigd door Raem op 27-01-2022 15:38 ]

Verwijderd

Xlast88 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:48:
[...]

Ik heb gisteren Uncharted 4 via amazon.co.uk besteld voor 17 euro, met de intentie die dan te upgraden. https://www.amazon.co.uk/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Hij is 12 euro bij Nedgame: https://www.nedgame.nl/pl...station-hits-/9170515704/

• Hulleman
cold_as_ijs schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:44:
Altijd eerst je backlog verder aanvullen met nieuwe games en je backlog dan LIFO afwerken, zodat je backlog alsmaar verder veroudert en je op een gegeven moment je backlog maar niet meer wegwerkt. Althans, dat is mijn leven....

Maar goed dat ik niet in de ICT zit en zo een backlog zou beheren :+

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 27-01-2022 15:52 ]

Hulleman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:52:
[...]
Altijd eerst je backlog verder aanvullen met nieuwe games en je backlog dan LIFO afwerken, zodat je backlog alsmaar verder veroudert en je op een gegeven moment je backlog maar niet meer wegwerkt. Althans, dat is mijn leven....
Haha, komt me bekend voor. Is nu gelukkig al een hele tijd dat ik kan weerstaan aan het kopen van nieuwe dingen, dus backlog blijft ongeveer gelijk, maar 'wegwerken' is nog wel een andere zaak. Ik ben al blij als ik van die lijst 1 game per jaar uitspeel... :o
Enige waar ik nog geld aan spendeer is PS+, maar da's ook maar €40 per jaar, dus valt best mee. Zou overigens wel een gemakkelijke/goedkope manier zijn om mijn backlog weg te werken: stoppen met PS+ te betalen, dan is gelijk de meerderheid van mijn backlog niet meer te spelen :+ .

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik mag van mij zelf niet nieuwe deel spelen voordat ik oude uitgespeeld heb. Ik heb pas bijv racket and clank uitgespeeld en mag nu dus pas aan rift beginnen. Sta versteld van hoe mooi het is. Speel voornamelijk ps4 games haha maar zo wel drang om uit te spelen. Vorig weekend Spider-Man uitgespeeld. Helaas ook de drie losse delen nog te gaan. Dan aan Miles beginnen. Moet ook nog horizon uit spelen. Etc.

Bij ps5 pro hoop ik gelijk te lopen hahaha

Hulleman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:52:
[...]

Maar goed dat ik niet in de ICT zit en zo een backlog zou beheren :+
Probleem is dat ik ook nog retro consoles speel waarvan ik de meeste een best aardige collectie games bij heb. Hopelijk kan ik mijn PS4 backlog wat onder controle krijgen maar ben er bang voor dat het allemaal PS6 backlog gaat worden. Hopelijk kan ik dan ook mijn PS3 backlog op die console spelen _O-
@Quakie probleem is alleen dat er meer games bijkomen dan dat je weg kan werken
Vind het daarom wel grappig dat er mensen klagen over het feit dat er te weinig next gen titels uitkomen, ik kan het nu al niet bijbenen en game toch al meerdere uren per week

• Hulleman
Twixie schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:56:
Enige waar ik nog geld aan spendeer is PS+, maar da's ook maar €40 per jaar, dus valt best mee. Zou overigens wel een gemakkelijke/goedkope manier zijn om mijn backlog weg te werken: stoppen met PS+ te betalen, dan is gelijk de meerderheid van mijn backlog niet meer te spelen :+ .
Ik besteed dus geld aan PS+, maar ik gebruik dat helemaal niet. Online gamen doe ik niet, en de games in PS+ speel ik in 99 van de 100 gevallen niet of een kwartiertje 8)7 Op de een of andere manier vind ik het wel lekker om 'gratis' games te krijgen die ik niet speel... toch een soort van spanning elke maand welke game ik krijg, waar ik bereid ben voor te betalen. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 27-01-2022 16:49 ]

• Hulleman
Lekker beweeglijk haar, zelfs met al die vlechten. Aloy heeft nog steeds een verdomd goede conditioner.

Zonder gekheid, ziet er goed uit op de Pro. Ben benieuwd naar de verschillen met de PS5.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 27-01-2022 16:52 ]

• Amos_x
Raem schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:12:
[...]

Je kunt je aanmelden via deze link: https://www.playstation.com/en-us/ps5/register-to-buy/

Je wordt dan vanzelf op de hoogte gehouden wanneer je de mogelijkheid krijgt om er één te kopen. Je moet wel in je instellingen van je account controleren of je marketing mails ingeschakeld hebt.
Toch een beetje vage website. Heb me ingelogd, en geklikt op reserveren, en daarna versprong de text bij het knopje naar "je hebt gereserveerd" of iets in die aard. Als je de pagina refresht zie je de knop reserveren weer staan. :S Zal er maar vanuit gaan dat ik in een queue sta.

Ik doe er goed aan om je bericht nog eens na te lezen voor deze quote, want moet effectief nog controleren of ik marketing mails heb aanstaan. Daarna mailbox in de gaten houden vermoed ik...

Zijn er shops waar je aan MSRP in een queue kan gaan staan? 499 dus? Er is geen dringendheid, dus geen probleem om ergens een paar maand in een queue te staan. Hij komt wel wanneer hij komt...
Amos_x schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:59:
[...]

Toch een beetje vage website. Heb me ingelogd, en geklikt op reserveren, en daarna versprong de text bij het knopje naar "je hebt gereserveerd" of iets in die aard. Als je de pagina refresht zie je de knop reserveren weer staan. :S Zal er maar vanuit gaan dat ik in een queue sta.

Ik doe er goed aan om je bericht nog eens na te lezen voor deze quote, want moet effectief nog controleren of ik marketing mails heb aanstaan. Daarna mailbox in de gaten houden vermoed ik...

Zijn er shops waar je aan MSRP in een queue kan gaan staan? 499 dus? Er is geen dringendheid, dus geen probleem om ergens een paar maand in een queue te staan. Hij komt wel wanneer hij komt...
Je zou een bevestiging via de mail moeten krijgen van je inschrijving.

Je kon eerder in de winkels van Mediamarkt en Gamemania je op een wachtlijst laten zetten, maar ik weet niet of ze dit nog steeds doen.

Nieuwe GT7 trailer vandaag gepost. Ziet er dus zeker niet naar uit dat die uitgesteld gaat worden.

• Quakie

Quakie

quakelen

@cold_as_ijs Ja, dat is waar, maar omdat ik games niet gelijk koop, koop ik de meeste in de aanbieding. Dan vind ik het minder erg als ik er niet eraan toe kom.

Maar goed, eerst maar Apex Legends afbouwen...daar stop ik 99% van mijn game tijd in. Volgende week nieuw seizoen met een nieuwe legend en hopelijk stiekem ook PS5 upgrade...Hierdoor is het weer lastiger om af te bouwen...

Ik krijg de laatste tijd ook steeds meer game uren (kinderen wat ouder, vrouwlief wilt andere dingen doen ,etc)

Verwijderd

Hulleman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:52:
[...]

Lekker beweeglijk haar, zelfs met al die vlechten. Aloy heeft nog steeds een verdomd goede conditioner.

Zonder gekheid, ziet er goed uit op de Pro. Ben benieuwd naar de verschillen met de PS5.
Ik kan niet wennen aan dat haar, doet meer denken aan spaghetti dan haar.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Voor diegenen waar de PlayStation 2021 Wrap-up ook niet werkte de afgelopen week, Sony heeft schijnbaar e.e.a. gefixed want voor mij werkt de pagina nu wel opeens: https://wrapup.playstation.com/

Desalniettemin kloppen de stats niet helemaal want ik heb zeker geen 1000 uur Battlefield 4 gespeeld vorig jaar 8)7

• Amos_x
Raem schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:02:
[...]

Je zou een bevestiging via de mail moeten krijgen van je inschrijving.
Klopt, heb idd gisteren mailtje gehad met die bevestiging. Moest even nakijken wegens rules in m'n mailbox op mails die van playstation komen.

Zal het in de gaten houden.

Heb inderdaad geen shops gevonden voor wachtrijen aan MSRP, dus we zien wel
Amos_x schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:49:
[...]

Klopt, heb idd gisteren mailtje gehad met die bevestiging. Moest even nakijken wegens rules in m'n mailbox op mails die van playstation komen.

Zal het in de gaten houden.

Heb inderdaad geen shops gevonden voor wachtrijen aan MSRP, dus we zien wel
Die wachtrij van Gamemania en Mediamarkt is in fysieke winkels. (Als ze dat nog doen dus).

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
-knip-

[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 04-02-2022 03:40 ]

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
kazuka schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:36:
[...]

Toevalligerwijs reageerde een developer op zijn tweet dat ze juist dat in het verleden geprobeerd hebben met Star Wars 1313 maar helaas gecanceld werd door Disney toen LucasArts werd gesloten.

[YouTube: Star Wars: 1313 - E3 Demo Full Gameplay [HD]]

Overigens, het gerucht gaat ook dat Cory Barlog niet met God of War bezig is maar met een ander project. Ragnarok zou in handen zijn van iemand anders binnen Santa Monica Studios.

Misschien weten we meer morgenavond na de Game Awards, hoewel ik niet verwacht dat Sony hier veel gaat delen. Die gaan toch liever voor hun eigen events met een State of Play of iets dergelijks. Persoonlijk hoop ik in elk geval op een release date voor Ratchet & Clank.
And it was real:

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:28

JoeZuCK

_Fonz > all.

Fijn dat je je mic van de dualsense kan muten, maar kan die led dan ook uit?

En met twee player wanneer je de ene controller mute gaat bij de andere controller het lampje uit en omgekeerd. Que?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Runaque
JoeZuCK schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:36:
Fijn dat je je mic van de dualsense kan muten, maar kan die led dan ook uit?

En met twee player wanneer je de ene controller mute gaat bij de andere controller het lampje uit en omgekeerd. Que?
Kan je de twee (of meer) niet gelijktijdig muten als je de PS knop ingedrukt houd en naar de microfoon gaat en het daar uitschakeld? Want ik zou het vreemd vinden dat twee controllers zich zo gedragen tegenover elkaar.

• Runaque
kazuka schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:15:
Voor diegenen waar de PlayStation 2021 Wrap-up ook niet werkte de afgelopen week, Sony heeft schijnbaar e.e.a. gefixed want voor mij werkt de pagina nu wel opeens: https://wrapup.playstation.com/

Desalniettemin kloppen de stats niet helemaal want ik heb zeker geen 1000 uur Battlefield 4 gespeeld vorig jaar 8)7
Bij mij was het anders wel correct volgens mij, niet dat ik mijn uren in bepaalde games getimed heb, maar ik zie het af en toe aan de teller als ik het game opsla. AC Valhalla was mijn meest gespeelde game in 2021 met 291 uur, daarna Jurassic World Evolution op 75 en de afsluiter op 5 was STAR WARS Jedi : Fallen Order met 30 uur.

Nieuwe Resistance?

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Runaque schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 07:38:
[...]

Kan je de twee (of meer) niet gelijktijdig muten als je de PS knop ingedrukt houd en naar de microfoon gaat en het daar uitschakeld? Want ik zou het vreemd vinden dat twee controllers zich zo gedragen tegenover elkaar.
Is dat een 'hidden' feature in de settings oid? Nergens lees ik dat ik de PS knop daarvoor ingedrukt moet houden? Ik heb de mic wel gemute standaard als ik de PS5 aanzet, maar dan brand het ledlampje (en noem mij een autist, maar wie heeft bedacht dat als iets uit is, iets anders juist moet gaan branden! WTF). Ik zie aan het icoontje als ik de muteknop indruk ook wel dat de mic aan of uit is. Daar hoef ik geen brandend led lampje op mijn controller voor te hebben right?

Toen ik de 2e controller had geupdate en de PS5 aan mij vroeg wie de controller bediende, gaf ik aan dat ik hem bediende (terwijl ik de andere controller ook in gebruik had). Kan ik 2 controllers toewijzen aan 1 profiel ofzo? Of is het gewoon iedere keer als je hem aanzet, de PS5 vraagt wie de controller gebruikt?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

JoeZuCK schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:03:
[...]

Toen ik de 2e controller had geupdate en de PS5 aan mij vroeg wie de controller bediende, gaf ik aan dat ik hem bediende (terwijl ik de andere controller ook in gebruik had). Kan ik 2 controllers toewijzen aan 1 profiel ofzo? Of is het gewoon iedere keer als je hem aanzet, de PS5 vraagt wie de controller gebruikt?
Als je een 2e controller aanzet vraagt hij altijd wie hem gebruikt. Was op de PS4 al zo. Als je dan je eigen profiel selecteert dan schakelt hij controller 1 uit.

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-01 13:46
Runaque schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 07:38:
[...]

Sterker nog. Ik gebruik de 3D pulse headset. Daar zit ook een mute knop op. Als ik die op mute zet gaat de controllerlamp ook aan. Dus als je ergens mute, mute hij alles. Zo lijkt het althans. :)

• Runaque
Shaker74 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:18:
[...]

Sterker nog. Ik gebruik de 3D pulse headset. Daar zit ook een mute knop op. Als ik die op mute zet gaat de controllerlamp ook aan. Dus als je ergens mute, mute hij alles. Zo lijkt het althans. :)
Er is ook een functie om alles te muten, maar je kan ook gewoon de mic muten.

https://www.gamesradar.co...ualsense-microphone-mute/

• Runaque
[...]

Is dat een 'hidden' feature in de settings oid? Nergens lees ik dat ik de PS knop daarvoor ingedrukt moet houden? Ik heb de mic wel gemute standaard als ik de PS5 aanzet, maar dan brand het ledlampje (en noem mij een autist, maar wie heeft bedacht dat als iets uit is, iets anders juist moet gaan branden! WTF). Ik zie aan het icoontje als ik de muteknop indruk ook wel dat de mic aan of uit is. Daar hoef ik geen brandend led lampje op mijn controller voor te hebben right?

Is geen hidden feature om te muten via de PS knop, dat is die balk die je tevoorschijn tovert als je daarop een keertje drukt, ook hoe je het systeem uitschakeld bijvoorbeeld of om de batterijstatus van je controller te bekijken.

Dat oplichtende LED lampje zal je voor lief moeten nemen, of je moet het met een zwarte marker wat donker maken dat het minder opvalt als het je zo irriteerd.
[...]
(en noem mij een autist, maar wie heeft bedacht dat als iets uit is, iets anders juist moet gaan branden! WTF). Ik zie aan het icoontje als ik de muteknop indruk ook wel dat de mic aan of uit is. Daar hoef ik geen brandend led lampje op mijn controller voor te hebben right?
Het is officieel de mute knop. Als je die indrukt is mute dus actief (oftewel 'aan'), en is dus ook het led lampje aan. Jij interpreteert het als je mic die aan of uit is, maar dit is in principe niet de actie van de knop.

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Raem schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:42:
[...]

Het is officieel de mute knop. Als je die indrukt is mute dus actief (oftewel 'aan'), en is dus ook het led lampje aan. Jij interpreteert het als je mic die aan of uit is, maar dit is in principe niet de actie van de knop.
Dat iets actief is kun je ook wel op een andere manier aangeven dan iets op je controller laten branden? En dat doet de PS al door een icoontje van een mic te laten zien met een streep erdoor (of niet als hij aan staat). Zo onzinnig eigenlijk dat lampje..

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zelf vind ik het lampje eigenlijk wel fijn. Hij is niet te fel of groot om echt op te vallen tijdens het spelen en je hebt direct tijdens het aanzetten een visuele feedback van de status van de microfoon.

offtopic:
Van mij hadden ze de ingebouwde microfoon achterwege mogen laten.
Ik denk dat jij de enige hier in de thread bent die daarin geïnteresseerd is (waarmee ik niet wil zeggen dat je niet welkom bent).
Ik zie het nut niet in van jailbreak van de PS5 op dit moment. Als het is om illegale copies te draaien: daar doen we hier niet aan mee (en is niet welkom). Als het is om Linux, emulators, etc te draaien: waarom zou je dat willen doen op dergelijke dure en moeilijk te verkrijgen hardware. Daar zijn veel betere en vooral goedkopere oplossingen voor.

• Runaque
Raem schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:42:
[...]

Inderdaad, zelf als je je TV mute, dan gaat er ook een dom icoontje in beeld staan of wat op en neer zweven. Dus je zet zoals je zegt, de mic uit, maar de mute aan!
Pagina: 1 ... 191 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord