• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:36

thunder8

Het gedonder begint weer.

Zwartkijker schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Couldn't agree more!
Verder kan ik ook de site psprices.com aanraden. Daar kan je een wishlist maken en als die in de aanbieding zijn ontvang je een mail. Heeft me al super veel bespaard!
Zeker als je een digital only PS5 hebt. Nu moet ik zeggen dat ik ook voor de PS4 Pro geen enkele game op disc heb. Met PSPrices krijg je niet alleen een mail als een game in de aanbieding is, maar kan je ook zien op de site wat de prijzen in het verleden waren en ook hoe vaak die in de aanbieding is. Stel je hebt nu even niet het geld voor game X die in de aanbieding is, maar je ziet dat deze elke 2 maand in de aanbieding is, dan voel je minder drang nu te moeten kopen. :) Ik heb tot op heden geen enkele game voor de volledige prijs gekocht. GT7 zal waarschijnlijk de eerste worden, omdat ik mij daar al maanden op verheug en ook de reden was om de PS5 te kopen.

PSN-ID: Thunder76nl

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik ga GT7 ook digitaal halen. Sommige games blijf je spelen, en die wil je meteen starten zonder discs te hoeven wisselen. Anders dan story driven games die je na uitspelen niet meer aanraakt.
Zwartkijker schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:40:
[...]

Peppa ziet er nu heel realistisch uit:
[Afbeelding]
_O- hahaha!

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:50

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 22:25
FMS schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:48:
Ik ga GT7 ook digitaal halen. Sommige games blijf je spelen, en die wil je meteen starten zonder discs te hoeven wisselen. Anders dan story driven games die je na uitspelen niet meer aanraakt.
Enerzijds wil ik hem ook digitaal halen, maar je betaalt tegenwoordig wel 20 euro meer voor de digitale release dan een normale pre-order. Vind ik wel schokkend.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:38
Ik ben wel benieuwd naar Gran Turismo 7. Laatste PS die ik op dit moment heb is PS3. Maar och GT 4, heerlijk spel. Ook met die soort van campaign menu met al die merken en races per land/regio. Zit dat er tegenwoordig nog in? Ik overweeg over een tijd namelijk om een PS4 goedkoop op te pikken om Gran Turismo te herleven.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-05 13:01

Stimulate14

⭐⭐⭐

Zwartkijker schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:40:
[...]

Peppa ziet er nu heel realistisch uit:
[Afbeelding]
Ik moet altijd bij Peppa denken aan een verschrikkelijk smerig filmpje :X .

• FMS
  • Niet online

FMS

SemperFidelis schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:33:
[...]

Enerzijds wil ik hem ook digitaal halen, maar je betaalt tegenwoordig wel 20 euro meer voor de digitale release dan een normale pre-order. Vind ik wel schokkend.
Heeft de PS4 versie niet een gratis PS5 upgrade? Scheelt weer €10.

Ik heb er wel €20 voor over om geen discs te hoeven wisselen, voor een game waar ik vast zeker honderden uren in ga steken. Dat blijft mijn pet peeve... Wil het liefst games op disc maar niet hoeven wisselen. :P

[ Voor 6% gewijzigd door FMS op 24-01-2022 12:22 ]

• SemperFidelis
FMS schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:20:
[...]

Heeft de PS4 versie niet een gratis PS5 upgrade? Scheelt weer €10.

Ik heb er wel €20 voor over om geen discs te hoeven wisselen, voor een game waar ik vast zeker honderden uren in ga steken. Dat blijft mijn pet peeve... Wil het liefst games op disc maar niet hoeven wisselen. :P
Die upgrade is gewoon 10 euro.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
In de Gran Turismo 7 - 25th Anniversary Edition zit een PS4 voucher en een PS5 Disc in een steelbook.
Ik hoop eigenlijk de PS4 te voucher te gebruiken en deze te upgraden naar PS5 voor 10 euro. En dan die PS5 disc met steelbook te verkopen. Geen idee of het zo gaat werken. Zou wel leuk zijn :P

• FMS
  • Niet online

FMS

Lekkerboeie86 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:36:
In de Gran Turismo 7 - 25th Anniversary Edition zit een PS4 voucher en een PS5 Disc in een steelbook.
Ik hoop eigenlijk de PS4 te voucher te gebruiken en deze te upgraden naar PS5 voor 10 euro. En dan die PS5 disc met steelbook te verkopen. Geen idee of het zo gaat werken. Zou wel leuk zijn :P
Best een goed idee eigenlijk..... B)

Je zou verwachten dat de PS4 voucher onafhankelijk van de PS5 disc versie werkt, en dat dat ook geldt wanneer je met de voucher naar de ps5 versie upgradet.

Ze zullen waarschijnlijk geen upgrade pad beschikbaar stellen voor de PS4 voucher. Ben benieuwd.

[ Voor 7% gewijzigd door FMS op 24-01-2022 12:57 ]

• SemperFidelis
Haha ik zat net exact hetzelfde te lezen/bedenken.
Maar ben bang dat heel marktplaats er dan vol mee staat :D

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-05 23:07

Superkiwi

Hoi doei

Zorroberner schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:41:
Maar och GT 4, heerlijk spel. Ook met die soort van campaign menu met al die merken en races per land/regio. Zit dat er tegenwoordig nog in? Ik overweeg over een tijd namelijk om een PS4 goedkoop op te pikken om Gran Turismo te herleven.
Jawel, maar niet in GT Sport; die game heeft echt een hele andere insteek tov de normale Gran Turismo games. Dan kun je beter wachten op Gran Turismo 7.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Ik hoop met GT7 in elk geval dat ze de lat voor gouden trophies in alle challenges weer wat hoger leggen. Bij GTSport was dit toch echt belachelijk gemakkelijk.Als je na 2x proberen al goud haalt, is er toch echt iets mis met je doeltijden. Ik herinner me oude GT games waar ik soms voor 1 proef meerdere uren moest proberen om goud te scoren. Al moet het nu ook weer niet zo moeilijk zijn, het is geen Trackmania :D.

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025
Kalder schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:18:
[...]

Nee wat betreft PS Exclusives, die zijn hoofdzakelijk wel voor het grootste deel bugvrij! :D

(Alhoewel GT Sport nog steeds regelmatig mijn PS5 laat crashen, een van de weinige games die dat nog doet, schijn niet de enige te zijn die bij lange ritten ineens eruit geknikkerd wordt of uberhaupt af en toe op random momenten, denk niet dat een andere PS5 het daar beter in zal doen eigenlijk)
Misschien moet ik dit game nog eens van onder het stof halen, is al behoorlijk lang geleden dat ik deze gespeeld heb! Voor GT7 uitkomt nog eens lekker over circuits knallen en de basis leggen voor het nieuwe hoofdstuk, weet je ook gelijk waar men vooruitgang gemaakt heeft tussen de twee.
Twixie schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:22:
Ik hoop met GT7 in elk geval dat ze de lat voor gouden trophies in alle challenges weer wat hoger leggen. Bij GTSport was dit toch echt belachelijk gemakkelijk.Als je na 2x proberen al goud haalt, is er toch echt iets mis met je doeltijden. Ik herinner me oude GT games waar ik soms voor 1 proef meerdere uren moest proberen om goud te scoren. Al moet het nu ook weer niet zo moeilijk zijn, het is geen Trackmania :D.
Inderdaad, licenses en circuit experiences moeilijker, maar aaaals jeeeee blieeeeeeft niet zo'n belachelijk hoge experience waarde om naar lvl 50 te komen, of meer exp krijgen per race, maar nu is het echt een enorme kut grind om van lvl 47 naar lvl 50 te geraken, ben bijna 48, maar dan nog moet ik zeker nog iets van 60-70 keer BMB met nette race bonus doen met die xbow op N300.
Gelukkig zal dat binnenkort een stuk leuker worden!!! Kreeg net een email binnen: "Your Fanatec order will be shipped soon", komt u maar Mr. UPS-man. Hopelijk en vermoedelijk deze week binnen :D

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 24-01-2022 13:46 ]

• Runaque
Dat gaat niet werken! Dat zou betekenen dat het gewoon tegen hun eigen winkel zou zijn! Veel mensen dachten dat ook in het begin toen ze met de AC Valhalla van hun PS4 de overstap maakten naar de PS5, lekker dat game erin steken en upgraden naar de PS5 en hopen dat het zonder disk zou werken, maar dat was dik tegen hun radijsjes.
Dus het zou zeker niet ideaal zijn om die denkpiste te volgen en van een kale reis terug te komen.
Runaque schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Dat gaat niet werken! Dat zou betekenen dat het gewoon tegen hun eigen winkel zou zijn! Veel mensen dachten dat ook in het begin toen ze met de AC Valhalla van hun PS4 de overstap maakten naar de PS5, lekker dat game erin steken en upgraden naar de PS5 en hopen dat het zonder disk zou werken, maar dat was dik tegen hun radijsjes.
Dus het zou zeker niet ideaal zijn om die denkpiste te volgen en van een kale reis terug te komen.
Enige verschil is dat je nu de PS4 versie als voucher krijgt, en de PS5 versie op disc.
Het klinkt als een leuk idee, maar ik zou er rekening mee houden dat het op wat voor manier niet kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 24-01-2022 13:47 ]

• Runaque
Kalder schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:42:
[...]

Inderdaad, licenses en circuit experiences moeilijker, maar aaaals jeeeee blieeeeeeft niet zo'n belachelijk hoge experience waarde om naar lvl 50 te komen, of meer exp krijgen per race, maar nu is het echt een enorme kut grind om van lvl 47 naar lvl 50 te geraken, ben bijna 48, maar dan nog moet ik zeker nog iets van 60-70 keer BMB met nette race bonus doen met die xbow op N300.
Ik zou wensen dat het deels werkte bij Gran Turismo zoals bij de oudere games. Je hebt je licenties bekomen en kon je deels overzetten door het oudere savegame in te laden in het nieuwe game, dat zou natuurlijk ook wat tijd en misschien frustraties voorkomen en het zou ook meer stroken met de raliteit in motorsport. Verstappen en Hamilton hebben niet van het ene seizoen op het andere geen licentie meer, maar behouden deze mits men deze tijdig weet te verlengen (en uiteraard voor betalen) en vooral actief te blijven racen.
Runaque schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Ik zou wensen dat het deels werkte bij Gran Turismo zoals bij de oudere games. Je hebt je licenties bekomen en kon je deels overzetten door het oudere savegame in te laden in het nieuwe game, dat zou natuurlijk ook wat tijd en misschien frustraties voorkomen en het zou ook meer stroken met de raliteit in motorsport. Verstappen en Hamilton hebben niet van het ene seizoen op het andere geen licentie meer, maar behouden deze mits men deze tijdig weet te verlengen (en uiteraard voor betalen) en vooral actief te blijven racen.
Maar Max en Hamilton hebben niet iedere keer te maken met verbeterende physics, physics in real life blijven altijd hetzelfde :P

• Runaque
Kalder schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:47:
[...]

Enige verschil is dat je nu de PS4 versie als voucher krijgt, en de PS5 versie op disc.
Het klinkt als een leuk idee, maar ik zou er rekening mee houden dat het op wat voor manier niet kan.
Volgens mij gaat die PS5 disk toch in de console moeten om door middel van de TOC een unieke serienummer in de content, het PS4 game te activeren zoals we nu kennen door een PS4 game naar een PS5 game te upgraden. Het is en blijft een Bluray disk en je speelt uiteindelijk een digitale copy die gewoon geverifiëerd wordt door de disk.

• Runaque
Kalder schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Maar Max en Hamilton hebben niet iedere keer te maken met verbeterende physics, physics in real life blijven altijd hetzelfde :P
Dit jaar niet meer, geheel nieuw technisch reglement en ik hoop dat als men een F1 gedeelte in GT7 steken, dat we ook de wagens van 2022 te zien gaan krijgen en niet telkens de oudere van afgelopen seizoenen en ook niet enkel en alleen de Mercedes.
Runaque schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Volgens mij gaat die PS5 disk toch in de console moeten om door middel van de TOC een unieke serienummer in de content, het PS4 game te activeren zoals we nu kennen door een PS4 game naar een PS5 game te upgraden. Het is en blijft een Bluray disk en je speelt uiteindelijk een digitale copy die gewoon geverifiëerd wordt door de disk.
Ik vermoed ook dat je de PS5 disc in de PS4 zult moeten steken, maar het zou voor het eerst zijn dat het op zo'n manier gedaan wordt. Er is geen enkele andere game te noemen waar je een PS5 disc in de PS4 moet steken.

Runaque schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:55:
[...]

Dit jaar niet meer, geheel nieuw technisch reglement en ik hoop dat als men een F1 gedeelte in GT7 steken, dat we ook de wagens van 2022 te zien gaan krijgen en niet telkens de oudere van afgelopen seizoenen en ook niet enkel en alleen de Mercedes.
physics vertaald is gewoon natuurkunde of fysica, de wetten van de natuur gaan niet zomaar veranderen ;)

• Runaque
Kalder schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:55:
[...]

Ik vermoed ook dat je de PS5 disc in de PS4 zult moeten steken, maar het zou voor het eerst zijn dat het op zo'n manier gedaan wordt. Er is geen enkele andere game te noemen waar je een PS5 disc in de PS4 moet steken.
Sony hun manier om een next-gen game op een ander soort wijze "backwards" compatibel te maken, en niet geheel onmogelijk.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Runaque schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:50:
[...]
Je hebt je licenties bekomen en kon je deels overzetten door het oudere savegame in te laden in het nieuwe game, dat zou natuurlijk ook wat tijd en misschien frustraties voorkomen en het zou ook meer stroken met de raliteit in motorsport.
Ik snap wat je bedoelt en kan me er ook in vinden, punt is alleen dat aan het behalen van licensies vaak trophies hangen waardoor het dus niet gaat werken ;)

Daarnaast zijn het halen van challenges en licenties natuurlijk ook gewoon onderdeel van een GT game.

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-05 12:06
Ik heb nog best wat spellen fysiek voor de Playstation 4.
Hoe krijg ik deze draaiend op mijn digitale Playstation 5?
En ja ik weet dat het schijfje nergens in past ;)
Maar als ik naar mijn gamebibliotheek gaat staan er slotjes bij deze games
Dubrillion schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:48:
Niet. Die zul je opnieuw digitaal moeten aanschaffen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Dubrillion schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:48:
Ja dat kan niet :')

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-03 14:44
Zijn er nog mensen die weleens Divison 2 spelen?
Dit weekend op de PS5 opgestart, en spel ziet er zo mooi uit, echter totaal niemand online volgens mij.

Ben level 14 pas. Zou graag eens met iemand Division 2 willen gaan spelen

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• alexsdam
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-02-2024
Mars18 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:50:
Dit weekend op de PS5 opgestart, en spel ziet er zo mooi uit, echter totaal niemand online volgens mij.

Heb het een hele tijd gespeeld, maar online inderdaad weinig mensen om missies mee te doen.
Op later level wel iets meer. Maar merendeel lang moeten wachten of solo moeten doen.
Runaque schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Als je een PS4 game upgrade naar PS5 heb je de disc van de PS4 game nodig om te spelen. In dit geval is het een voucher om de PS4 versie uit de store te halen, dus dan heb je helemaal geen verificatie nodig. De digitale download gekoppeld aan je account is immers de verificatie. Dus zo'n vreemde gedachte is het niet dat je dan de PS5 disc kan verkopen.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ze de PS4 game uit 25th anniversary edition uitsluiten van PS5 upgrade, net zoals ze wel eens doen bij PS+ games.

• Dubrillion
Raem schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:49:
[...]

Niet. Die zul je opnieuw digitaal moeten aanschaffen.
Dat is best zuur eigenlijk! :o

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dubrillion schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Want? Dan had er gewoon een PS5 gekocht moeten worden die wél schijfjes leest, zo moeilijk is het allemaal niet :)

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:45

SD5k

>4&X

[...]

Zeker, om die reden heb ik mijn PS5 Digital na een jaar verkocht en vervangen door een Disc versie.

Ik had mezelf er helemaal van overtuigd dat ik deze generatie volledig over zou gaan op digitale games, maar dan moet je toch wel wat goede fysieke aanbiedingen aan je voorbij laten gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door SD5k op 24-01-2022 15:53 ]

• SemperFidelis
SD5k schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:51:
[...]

Zeker, om die reden heb ik mijn PS5 Digital na een jaar verkocht en vervangen door een Disc versie.

Ik had mezelf er helemaal van overtuigd dat ik deze generatie volledig over zou gaan op digitale games, maar dan moet je toch wel wat goede fysieke aanbiedingen aan je voorbij laten gaan.
Tja, het is compleet logisch. Anders koop je met zn 10'en een game, installeert die op 10 accounts via een PS4 en kan dan lekker allemaal zonder discje gamen.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

SD5k schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:51:
[...]

Mijn geluk is dat ik bij de PS4 al volledig digitaal ben gegaan, aanbiedingen interesseren me niet en ik kan nu mijn hele bibliotheek zonder gezeur spelen op de PS5 DE. Regeren is vooruit zien. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Raem schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:56:
[...]

Als je een PS4 game upgrade naar PS5 heb je de disc van de PS4 game nodig om te spelen. In dit geval is het een voucher om de PS4 versie uit de store te halen, dus dan heb je helemaal geen verificatie nodig. De digitale download gekoppeld aan je account is immers de verificatie. Dus zo'n vreemde gedachte is het niet dat je dan de PS5 disc kan verkopen.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ze de PS4 game uit 25th anniversary edition uitsluiten van PS5 upgrade, net zoals ze wel eens doen bij PS+ games.
Precies. Volgens mij is dit ook het enige juiste antwoord. Het even afwachten hoe dit gaat verlopen. Het is vreemd dat je een PS4 voucher en een PS5 disc krijgt. Het is volgens mij geen gekke gedachte dat je 1 van de licenties kan verkopen. Of dat nou een voucher of een disc is.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Greatsword schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:37:
Vraagje voor degene die sinds kort een nieuwe PS5 hebben aangeschaft, met welke Firmware versie kwam die?
  • PS5 System Firmware Update Version 21.02-04.03.00
  • PS5 System Firmware Update Version 21.02-04.50.00
Thanks @Thonz voor het bericht Thonz in "[ZT] [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden"

Zelf net ook een nieuwe Disc binnen gekregen en die zat overigens op 4.00 wat dus prima is.
Nadeel was dat ik niet eens kon inloggen in mijn PSN account/profiel omdat daarvoor de nieuwste firmware vereist is.

Uiteindelijk dus toch maar geüpdatet en de Digital die ik heb ontvangen die blijft voorlopig dus nieuw in doos voor een eventuele toekomstige Jailbreak.

Goed nieuws dus voor degene die dat interessant vinden en recent een nieuwe PS hebben bemachtigd.

Verwijderd

Greatsword schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:12:
[...]

Thanks @Thonz voor het bericht Thonz in "[ZT] [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden"

Zelf net ook een nieuwe Disc binnen gekregen en die zat overigens op 4.00 wat dus prima is.
Nadeel was dat ik niet eens kon inloggen in mijn PSN account/profiel omdat daarvoor de nieuwste firmware vereist is.

Uiteindelijk dus toch maar geüpdatet en de Digital die ik heb ontvangen die blijft voorlopig dus nieuw in doos voor een eventuele toekomstige Jailbreak.

Goed nieuws dus voor degene die dat interessant vinden en recent een nieuwe PS hebben bemachtigd.
Waarom zou je de PS5 willen jailbreaken? Is dat dan om er retro games op te spelen met retroarch? Of linux te draaien?
Flagg schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:58:
[...]
Mijn geluk is dat ik bij de PS4 al volledig digitaal ben gegaan, aanbiedingen interesseren me niet en ik kan nu mijn hele bibliotheek zonder gezeur spelen op de PS5 DE. Regeren is vooruit zien. :P
Heb eigenlijk zelf ook wel zin om nog een PS5 DE erbij te kopen. Het aantal PS4 games op disk kan ik op 2 handen tellen, terwijl mijn gehele PS4 library ruim in de 300 titels bedraagt. Mijn zoontje ziet het echter niet zitten om (alleen) in onze home-cinema boven te gamen, dus daarom staat de PS5 beneden in de woonkamer aan een oudere 4K LCD, terwijl de home-cinema ideaal zou zijn met een nieuwe OLED en een (oude) 5.1 set.

(of ik kan natuurlijk ook de groene concurrent kopen voor boven :+ )

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:45:
[...]

Waarom zou je de PS5 willen jailbreaken? Is dat dan om er retro games op te spelen met retroarch? Of linux te draaien?
linux draaien op de ps5 zou echt geweldig zijn.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:49

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Runaque
[...]

Dat maakt voor iemand die een hele collectie heeft voor de PS4 die 100€ meer voor de disk edition het ook waard, tenzij je natuurlijk zegt dat je de PS4 naast de PS5 zou gebruiken. Dat was zo een beetje wat ik overwoog, maar omdat mijn PS4 al heel wat jaren dienst heeft en ik niet het risico wou lopen om tijdens het hebben van een PS5 DE de PS4 defect te zien gaan, heb ik die 100€ er graag voor neergeteld en heb ik mijn PS4 netjes in de doos terug opgeborgen en netjes opgeborgen.

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:17
Die Elden Ring game waar ik zo veel over hoor; dat is toch gewoon een compleet nieuwe game? Of is dat een vervolg ergens op?

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:39
edwinvdteems schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:22:
Die Elden Ring game waar ik zo veel over hoor; dat is toch gewoon een compleet nieuwe game? Of is dat een vervolg ergens op?
https://nl.gameme.eu/is-e...en-vervolg-op-dark-souls/

• Dubrillion
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben het helemaal met jullie eens. Ik koop al jaren liever digitaal, maar kreeg voor verjaardagen of dergelijke nog wel eens de fysieke disc.

De games staan dan wel "gekoppeld" aan mijn PSN want je ziet ze in je verzameling staan. Echter kan ik er nu niks meer mee.

Het mooiste zou zijn dat je dit slotje kan open breken door een normaal bedrag te betalen. Als ik nu God of War (voorbeeld) wilt spelen heb ik pech

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dubrillion schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 06:51:
Het mooiste zou zijn dat je dit slotje kan open breken door een normaal bedrag te betalen. Als ik nu God of War (voorbeeld) wilt spelen heb ik pech
Als je de game voor een normaal* bedrag koopt in de PS Store, verdwijnt het slotje dan niet?

wat een normaal bedrag is mag iedereen voor zich bepalen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 25-01-2022 07:06 ]

• Dubrillion
Ik had Ghost of Tsushima al digitaal op de PS4. Dan vind ik 3 tientjes voor de directors cut en upgrade naar PS5 best ''normaal''.

Ik had Spider-man op de PS4. Deze zou ik wel weer willen spelen en vind het dan ook niet erg om hier iets voor te betalen. Deze had ik echter alleen op disc en heb je gewoon pech!

• Runaque
Dubrillion schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:04:
Ik had Ghost of Tsushima al digitaal op de PS4. Dan vind ik 3 tientjes voor de directors cut en upgrade naar PS5 best ''normaal''.

Ik had Spider-man op de PS4. Deze zou ik wel weer willen spelen en vind het dan ook niet erg om hier iets voor te betalen. Deze had ik echter alleen op disc en heb je gewoon pech!
Als je het Spider-man game zo goed vond en je wil hem perce nog eens spelen, dan zou je eens de Ultimate Edition van Spider-man Miles Morales in je lijstje kunnen zetten moest deze ooit in promotie komen te staan, want daar krijg je namelijk de (gewone) Spider-man bij als "Remastered" versie (ray tracing en dergelijke).

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 13:50
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben het helemaal met jullie eens. Ik koop al jaren liever digitaal, maar kreeg voor verjaardagen of dergelijke nog wel eens de fysieke disc.

De games staan dan wel "gekoppeld" aan mijn PSN want je ziet ze in je verzameling staan. Echter kan ik er nu niks meer mee.

God of War (2018) zit in de Playstation Hits collectie en is gratis te spelen als je een PS5 hebt.

Edit: Heet blijkbaar de Playstation plus collectie en inderdaad alleen te spelen met PSPlus @Bazziek.

[ Voor 7% gewijzigd door JEROENrgfgf op 25-01-2022 09:15 ]

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:16
JEROENrgfgf schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:12:
[...]

God of War (2018) zit in de Playstation Hits collectie en is gratis te spelen als je een PS5 hebt.
Alleen met ps plus toch?
De games staan dan wel "gekoppeld" aan mijn PSN want je ziet ze in je verzameling staan.
Dit vind ik wel opmerkelijk eigenlijk. Ik ben vrij zeker dat de PS4 games op disk die ik nog niet gespeeld heb op mijn PS5, ook niet te zien zijn in de library op mijn PS5, maar ik zal eens checken om 100% zeker te zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat de PS5 DE zich anders gedraagt en dan uitgerekend wél de games zou tonen die je vroeger op PS4 op disk gespeeld hebt. Dat houdt totaal geen steek, gezien je die op de PS5 DE per definitie niet kan spelen.
Dan is de vraag wel waarom jij die titels in je library ziet staan met een slotje naast. Zo'n slotje heeft meestal te maken met een licentie die niet geldig is, bvb omdat je PS+ verlopen is, of omdat je console nog niet doorheeft dat je er een licentie voor hebt.

EDIT: wat ook een mogelijkheid is, is dat je DLC hebt van die games. DLC is wel aan je PSN account gekoppeld, en verschijnt daarom wel in je library, maar doordat de console voor het spel zelf geen license ziet, krijg je het slotje te zien. Ik heb zo zelf ook een paar titels waar ooit eens wat gratis DLC voor was die ik claimde zonder het spel te hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Twixie op 25-01-2022 10:06 ]

• Runaque
Twixie schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:28:
[...]

Dit vind ik wel opmerkelijk eigenlijk. Ik ben vrij zeker dat de PS4 games op disk die ik nog niet gespeeld heb op mijn PS5, ook niet te zien zijn in de library op mijn PS5, maar ik zal eens checken om 100% zeker te zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat de PS5 DE zich anders gedraagt en dan uitgerekend wél de games zou tonen die je vroeger op PS4 op disk gespeeld hebt. Dat houdt totaal geen steek, gezien je die op de PS5 DE per definitie niet kan spelen.
Dan is de vraag wel waarom jij die titels in je library ziet staan met een slotje naast. Zo'n slotje heeft meestal te maken met een licentie die niet geldig is, bvb omdat je PS+ verlopen is, of omdat je console nog niet doorheeft dat je er een licentie voor hebt.

EDIT: wat ook een mogelijkheid is, is dat je DLC hebt van die games. DLC is wel aan je PSN account gekoppeld, en verschijnt daarom wel in je library, maar doordat de console voor het spel zelf gene license ziet, krijg je het slotje te zien. Ik heb zo zelf ook een paar titels waar ooit eens wat gratis DLC voor was die ik claimde zonder het spel te hebben.
Ik heb eens even gekeken of ik daar tegenaanloop en ik heb een game met een slotje in mijn collectie staan dat ik echt wel in mijn bezit heb, ik heb ook PS+, dus ik vind het bizar om dit tegen te komen aangezien ik dit game in zijn geheel heb uitgespeeld en dat deze ook met troffeeën terug te vinden is op mijn account.

Na nog wat verder opzoeken blijkt dat alle games die ik met een slotje bezit, digitale versies zijn waarvan ik een fysieke versie heb en allicht gebeurt dat om te voorkomen als je het game op zet, dat je niet telkens een andere versie opzet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkZxRsG0QLwXZ73qmUJRYkUJJ4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DgdfZa8RjGh1vUOx4hNq3JxL.jpg?f=fotoalbum_large
@Twixie In je library staan games die je ooit op disc hebt gespeeld, maar niet hebt geinstalleerd met een slotje. Zie hierboven een screenshot. FF8 en DS heb ik op disc en geinstalleerd, waar een slotje bij staat heb ik op disc. Infamous bijvoorbeeld heb ik digitaal, dus daar staat dan weer geen slotje bij.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:04
Raem schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:07:
[Afbeelding]
@Twixie In je library staan games die je ooit op disc hebt gespeeld, maar niet hebt geinstalleerd met een slotje. Zie hierboven een screenshot. FF8 en DS heb ik op disc en geinstalleerd, waar een slotje bij staat heb ik op disc. Infamous bijvoorbeeld heb ik digitaal, dus daar staat dan weer geen slotje bij.
Dit is wel opmerkelijk. Ik heb deze week een PS5 Disk Edition gehaald en bij het struinen in de PS Store zag ik dat ik een aantal games van de PS4 Disk Edition kon installeren, terwijl ik die nooit digitaal in mijn bezit heb gehad.
Overigens heb ik nu ook de disk van de PS4 games niet meer in bezit nadat ik m'n PS4 had verkocht.

[ Voor 5% gewijzigd door CuBras op 25-01-2022 10:37 ]

Verwijderd

CuBras schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Dit is wel opmerkelijk. Ik heb deze week een PS5 Disk Edition gehaald en bij het struinen in de PS Store zag ik dat ik een aantal games van de PS4 Disk Edition kon installeren, terwijl ik die nooit digitaal in mijn bezit heb gehad.
Dat gaat waarschijnlijk om games waarbij je een upgrade hebt gedaan naar de ps5 versie. Als je die dan probeert te starten dan vraagt hij om de disc. Heb ik ook bij FF7 remake, daar kan ik de ps5 versie downloaden. Maar als ik hem probeer te starten dan vraagt hij om de disc.
[...]

Zijn dat niet toevallig games die in de PS+ collectie zitten of die je ooit via PS+ hebt geclaimed?

• Dubrillion
[...]

Dat is dan wel weer grappig. Ik heb Spider-man in de PS Store geopend omdat deze voor de PS4 in de aanbieding is / was. Hier stond echt aanschaffen bij i.p.v. downloaden.

Verwijderd

Gran Turismo 7 lijkt uitgesteld te worden:

https://kakuchopurei.com/...indicate-potential-delay/
A Gran Turismo 7 media event was supposed to take place on 25 January 2022, but it has since been cancelled and postponed to an unspecified date. This has sparked speculation among gamers that the game might be getting another delay due to the cancellation of the media event.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 10:31 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het zou Polyphony niet zijn als er niet meerdere delays waren, die traditie moet wel hooggehouden worden natuurlijk :P

Zo te zien verloopt vandaag het preview embargo voor Horizon Forbidden West en de media outlets zijn hands-on gegaan met de game:

• CuBras
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:20:
[...]

Dat gaat waarschijnlijk om games waarbij je een upgrade hebt gedaan naar de ps5 versie. Als je die dan probeert te starten dan vraagt hij om de disc. Heb ik ook bij FF7 remake, daar kan ik de ps5 versie downloaden. Maar als ik hem probeer te starten dan vraagt hij om de disc.
Ik was vergeten te melden dat ik de disken niet meer in mijn bezit heb. Dit heb ik toegevoegd in mijn post.
Raem schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:21:
[...]

Zijn dat niet toevallig games die in de PS+ collectie zitten of die je ooit via PS+ hebt geclaimed?
Nee, ik speelde nooit online en heb daardoor nooit PS+ kunnen claimen.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Wat een verrassing?! Maar liever een uitgestelde game dan vol met bugs :).

Verwijderd

CuBras schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:38:
[...]

Ik was vergeten te melden dat ik de disken niet meer in mijn bezit heb. Dit heb ik toegevoegd in mijn post.
[...]

Nee, ik speelde nooit online en heb daardoor nooit PS+ kunnen claimen.
Maar dan kan je hem alsnog downloaden maar niet starten. Of kan je hem zonder disk starten?

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-04 04:55
Over disc's gesproken. Ik zit serieus te overwegen om de nieuwe Horizon gewoon via PSN te halen ipv een hardcopy. Het draaien van de disc stoort me dermate veel dat ik een digitale download (die duurder is) niet eens zo'n gek idee vind. B)

Soundcloud

• CuBras
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Maar dan kan je hem alsnog downloaden maar niet starten. Of kan je hem zonder disk starten?
Ik kan het gewoon spelen zonder restricties. Alle save games / voortgang is weg behalve de trophy's. Die staan netjes behaald.

De volgende games die werken uit de store, zonder digitaal in bezit te zijn geweest / ook niet geclaimd via PS+:

Horizon Zero Dawn: Complete Edition
Subnautica
Detroit: Become Human

Games waar het niet bij werkt:
Metal Gear Solid: The Phantom Pain
Death Stranding

Verwijderd

CuBras schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Ik kan het gewoon spelen zonder restricties. Alle save games / voortgang is weg behalve de trophy's. Die staan netjes behaald.

De volgende games die werken uit de store, zonder digitaal in bezit te zijn geweest / ook niet geclaimd via PS+:

Subnautica

Death Stranding
Subnautica en Detroid become human hebben in ps plus gestaan. Staat er een geel icoon in de library bij deze games?

Horizon zero dawn is een keer gratis geweest voor iedereen:

https://www.theverge.com/...-ps4-ps5-playstation-sony
CuBras schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Subnautica

Death Stranding
Horizon en Subnautica zijn ooit gratis geweest, ook zonder PS+ en Detroit zit in de PS+ collectie. Lijkt me toch dat het daardoor komt. Heb je nu wel een PS+ abonnement?

Overigens denk ik niet dat ze GT7 gaan uitstellen, anders zouden ze denk ik niet al de countdown gestart zijn in de PS Store, zowel dan moet die aangepast worden natuurlijk, dat merken we dan vanzelf wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Kalder op 25-01-2022 11:05 ]

• CuBras
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:53:
[...]

Subnautica en Detroid become human hebben in ps plus gestaan. Staat er een geel icoon in de library bij deze games?

Horizon zero dawn is een keer gratis geweest voor iedereen:

https://www.theverge.com/...-ps4-ps5-playstation-sony
Nee geen geel plusje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QovT11XCEHu6L_3NbrdDWQNzYKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wo6Qr0m5bpgYSXu8ah6RdoGv.jpg?f=fotoalbum_large
Raem schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:54:
[...]

Horizon en Subnautica zijn ooit gratis geweest, ook zonder PS+ en Detroit zit in de PS+ collectie. Lijkt me toch dat het daardoor komt. Heb je nu wel een PS+ abonnement?
Dan zal het komen doordat het gratis is geweest.
Ik heb op dit moment geen PS+ anno actief.
Raem schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:07:
[Afbeelding]
I stand corrected en zie inderdaad hetzelfde. Als ik een disk game uninstall, zie ik hem op de PS5 nog altijd staan onder 'Your Collection' maar dan met een slotje.
Ik kan helaas niet testen wat er gebeurt met games die nooit geinstalleerd geweest zijn, want in tegenstelling tot wat ik dacht, heb ik blijkbaar toch al mijn PS4 disk games toch ook op de PS5 geïnstalleerd gehad. Maar ik vermoed dus inderdaad dat PSN bijhoudt welke games je op jouw account gespeeld hebt, en je op de PS5 die games ook in Your Collection krijgt en er een slotje bij staat als ze disk based zijn en niet installed. Dat zou in elk geval verklaren wat @Dubrillion te zien krijgt op zijn PS5 DE.
Eigenlijk wel vervelend, want als je dus even een spel leent van iemand om uit te proberen, blijft die voor altijd in je Library staan.
[quote]CuBras schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:04:
[...]
Nee geen geel plusje:
[...]

Je moet op Detroit gaan staan, dan krijg je wellicht meerdere versies, dus als je die tegel dan selecteert krijg je de versies (nl. game, soundtrack en artwork) te zien en hebben die allemaal een PS+ symbool. Zo is het althans bij mij. Op het eerste gezicht lijkt het inderdaad geen PS+ game, maar dat is het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 25-01-2022 12:41 ]

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-04 08:38

sn0ww

Goet is niet goed.

Mars18 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:50:

Voeg me maar toe Psn TrabYllek
Ik speel het nog regelmatig.

..........

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:02
Met Horizon Forbidden West op komst wil toch even iets onder de aandacht brengen.

De meeste onder jullie weten waarschijnlijk wel van de hetze rond de PS5 upgrade van deze game, die eerst niet inbegrepen was en dan na de kritiek ineens wel weer.

Ik had verwacht dat de prijzen gingen aangepast worden, maar nu op minder dan een maand van de release lijkt het toch niet zo te zijn. Meer zelfs, er wordt nergens nog een woord gerept over de upgrade.
De PS5 versie kost overal €10-15 meer dan de PS4 versie, zowel digitaal als fysiek. Intussen lijkt het op de PS Store dat de Digital Deluxe Edition de enigste versie is die cross-gen is. Ook op webshops voor de fysieke versies wordt er niets over gezegd.

Toch een vreemde logica dat je met de goedkopere PS4 versie meer waar voor je geld krijgt...

Uncharted Legacy of Thieves Collection is een gelijkaardig verhaal, er is een upgrade path van €10 beschikbaar maar als je het nieuws niet volgt weet je van niets en betaal je gewoon de volle €50 8)7
Edit: eerlijk is eerlijk, op de Store pagina van de game staat het upgrade path toch vermeld.

[ Voor 4% gewijzigd door MathieuT op 25-01-2022 12:58 ]

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-03 14:44
sn0ww schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Voeg me maar toe Psn TrabYllek
Ik speel het nog regelmatig.
Ga ik doen, welk level ben je?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
MathieuT schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:56:
Met Horizon Forbidden West op komst wil toch even iets onder de aandacht brengen.

De meeste onder jullie weten waarschijnlijk wel van de hetze rond de PS5 upgrade van deze game, die eerst niet inbegrepen was en dan na de kritiek ineens wel weer.

Ik had verwacht dat de prijzen gingen aangepast worden, maar nu op minder dan een maand van de release lijkt het toch niet zo te zijn. Meer zelfs, er wordt nergens nog een woord gerept over de upgrade.
De PS5 versie kost overal €10-15 meer dan de PS4 versie, zowel digitaal als fysiek. Intussen lijkt het op de PS Store dat de Digital Deluxe Edition de enigste versie is die cross-gen is. Ook op webshops voor de fysieke versies wordt er niets over gezegd.

Toch een vreemde logica dat je met de goedkopere PS4 versie meer waar voor je geld krijgt...

Uncharted Legacy of Thieves Collection is een gelijkaardig verhaal, er is een upgrade path van €10 beschikbaar maar als je het nieuws niet volgt weet je van niets en betaal je gewoon de volle €50 8)7
Edit: eerlijk is eerlijk, op de Store pagina van de game staat het upgrade path toch vermeld.
Het hele "upgrade" systeem is zo bagger, vooral onduidelijk ook. Ik wil echt niet weten, hoeveel mensen de verkeerde versie kopen, daardoor dubbel gaan betalen, omdat ze simpelweg onbekend zijn met het hele verhaal.

Meestal is de vraag gewoon, graag game x voor de PlayStation (4 / 5)?

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:53
Ben je voor de Dual sense een apparte kabel nodig om hem eventueel op PC te gebruiken? (Tijdens laden bijvoorbeeld)

Gezien mijn ervaring met DS3/4 dat wel hadden. Gezien normale kabels wel konden chargen maar niet als controller gebruiken?
Dat is hier in het begin van de PS5 ook al besproken geweest. En het blijft inderdaad vreemd dat het vandaag nog altijd het geval is. Vaak ben je veel beter af van gewoon de PS4 versie te kopen en die te upgraden. Dan heb je zowel een PS4 als PS5 versie, en dat meestal voor een prijs die dezelfde of zelfs minder is dan de PS5 versie.

• Runaque
Ik ga me eens in de Uncharted serie verdiepen die ik al een eeuwigheid heb, maar nooit gespeeld heb, want ik was al vergeten dat ik de "Legacy of Thieves Collection" vooruitbesteld had! 8)7

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:37
Ik heb net voor nu mijn laatste PS4 game gespeeld. Witcher 3 met beide uitbreidingen doorgespeeld. Wat een spel... Wauw. Hoop echt dat er een Witcher 4 komt want dan sta ik vooraan... Nu op naar de uitbreiding van Ghost of Tsushima en dan op naar de FW en GT7. :-)

• Hulleman
  • Laatst online: 07-05 15:47

Mja onduidelijk. Ik heb zelf vaak genoeg € 10 extra betaald voor de PS5 versie van het spel. Ik verkoop de games toch weer en op marktplaats levert de PS5 editie ook € 10 meer op. Per saldo dus net zo duur.

Bij uncharted is het nog wat onduidelijker. Die € 10 upgrade voor de PS5 versie is alleen voor de PS4 discversie. Ik heb uncharted 4 alleen nog maar digitaal en dan krijg je niet voor € 10 de upgrade naar de PS5. Het is dus zaak om Uncharted 4 op marktplaats te kopen voor een paar euro en dan voor € 10 naar de PS5 versie te upgraden. Zal voor the lost legacy ook wel gelden dan.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• MathieuT
Hulleman schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Mja onduidelijk. Ik heb zelf vaak genoeg € 10 extra betaald voor de PS5 versie van het spel. Ik verkoop de games toch weer en op marktplaats levert de PS5 editie ook € 10 meer op. Per saldo dus net zo duur.

Bij uncharted is het nog wat onduidelijker. Die € 10 upgrade voor de PS5 versie is alleen voor de PS4 discversie. Ik heb uncharted 4 alleen nog maar digitaal en dan krijg je niet voor € 10 de upgrade naar de PS5. Het is dus zaak om Uncharted 4 op marktplaats te kopen voor een paar euro en dan voor € 10 naar de PS5 versie te upgraden. Zal voor the lost legacy ook wel gelden dan.
De digitale versie van zowel Uncharted 4 ams The Lost Legacy is wel geldig voor de upgrade!
Het is enkel Uncharted 4 van PlayStation Plus waarmee het niet lukt.

• Hulleman
MathieuT schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:37:
[...]

De digitale versie van zowel Uncharted 4 ams The Lost Legacy is wel geldig voor de upgrade!
Het is enkel Uncharted 4 van PlayStation Plus waarmee het niet lukt.
hmm oké, vreemde keuze ook als dat zo is.

Hier lees ik dat de digitale versie niet in aanmerking komt voor een upgrade.
Ondanks dit nieuws is nog steeds niet iedereen blij met hoe Sony de PS5 versie van Uncharted aanpakt. De upgrade van 10 euro is namelijk alleen beschikbaar voor gebruikers die een fysieke kopie van de game hebben en deze ook kunnen gebruiken voor de PS5 met disc-tray. Wie de digitale PS5 heeft, heeft pech gehad. Deze spelers krijgen namelijk geen deal voor 10 euro, maar moeten de game voor de volledige prijs opnieuw kopen.
Edit: slechte bron van mijn kant, je hebt idd gelijk. Gelukkig maar! Maar alsnog vreemd dat de PSplus editie niet die upgrade mogelijkheid krijgt....

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 25-01-2022 16:54 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• SemperFidelis
Het is vooral raar dat Lost Legacy ook niet meer te koop is. Ik heb Uncharted 4 uitgespeeld op de PS5 als gratis game, maar als ik nu Lost Legacy wil spelen ben ik verplicht de remastered versie icm 4 te kopen voor 50 euro? Dan maar op zoek naar de disc.

• Hulleman
SemperFidelis schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:57:
Het is vooral raar dat Lost Legacy ook niet meer te koop is. Ik heb Uncharted 4 uitgespeeld op de PS5 als gratis game, maar als ik nu Lost Legacy wil spelen ben ik verplicht de remastered versie icm 4 te kopen voor 50 euro? Dan maar op zoek naar de disc.
Jep, Uncharted 4 en The lost legacy zijn als stand-alone games uit de store verwijderd, om zo de bundel door je strot te duwen.... voor € 39,99 PS4 versie of de PS5 versie voor € 49,99. Ik geloof het wel. Leuke games, maar de magie vind ik bij een tweede playthrough wel verdwenen bij deze games. Toen ie in de PSplus zat heb ik geprobeerd em nog eens te spelen, maar ik beleefde er weinig lol meer aan.

Op marktplaats kun je beide games wel voor € 15 gezamenlijk oppikken.

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 25-01-2022 17:00 ]

• MathieuT
Hulleman schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:58:
[...]
Op marktplaats kun je beide games wel voor € 15 gezamenlijk oppikken.
Of één van beide en dan upgraden voor €10 ;)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:45:
[...]

Heb nu een PS4 met JB en die maakt toch aardig wat herrie. De PS5 is hardware technisch natuurlijk een stuk stiller en koeler dus dat is sowieso al een goede reden.

Linux en steam nog niet mee geëxperimenteerd.

Verder kan ik me ook wel vermaken met zaken als PS4 trainers voor offline gebruik. Zo kan ik nu bijvoorbeeld alvast oefenen met Elden Ring qua build / strategieën etc. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 25-01-2022 17:49 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Segafreak83 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:13:
[...]

Het hele "upgrade" systeem is zo bagger, vooral onduidelijk ook. Ik wil echt niet weten, hoeveel mensen de verkeerde versie kopen, daardoor dubbel gaan betalen, omdat ze simpelweg onbekend zijn met het hele verhaal.

Meestal is de vraag gewoon, graag game x voor de PlayStation (4 / 5)?
Ik moet zeggen dat ik zelf een keer de verkeerde versie heb gekocht maar ik kreeg na een belletje gewoon mn geld terug. Maar hebben ze na de laatste update ook niet meer duidelijkheid in de store aangebracht?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Niet onbelangrijk detail: die datum van 25 Jan is nooit bekend gemaakt, kan dus net zo goed een leak van niets zijn

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Belangrijke poll van PlayStation NL :+

Edit: embedden werkt niet met een poll blijkbaar. Link: https://twitter.com/PlayS...nVitd6bT0OdIgxRhv1nQ&s=19

[ Voor 33% gewijzigd door Chaoss op 25-01-2022 18:47 ]

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:46:

[Twitter]

Edit: embedden werkt niet met een poll blijkbaar. Link: https://twitter.com/PlayS...nVitd6bT0OdIgxRhv1nQ&s=19
Ik zie niet precies wat de poll precies inhoudt?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:47:
[...]

Ik zie niet precies wat de poll precies inhoudt?
Zie mijn edit t.net embed laat de poll weg helaas, even op de link klikken

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Eindelijk wat gewone gameplay beelden en wow dat ziet er goed uit _/-\o_

Ik vindt deel 1 een goede game maar hier en daar wel wat afstandelijk/leeg en grove animaties. Dat lijkt beide flink verbeterd, mooie animaties en een sfeervolle wereld die er levendiger uitziet. Ik wordt hier wel enthousiast van :9

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:10
Zo blij dat ze de gezicht animaties ook een stuk hebben verbeterd voor horizon!!! Ik ben nu het eerste deel weer aan het replayen als voor bereiding op horizon part deaux. Alleen die facial expressie……. Tenenkrommend slecht!! Ziet er in de preview een heeeel stuk beter uit!!

Zin in!!

• edwinvdteems
Zeg Dying Light liefhebbers; net begonnen met de game, maar wat doe ik tegen die sprinters? Ze komen ineens overal vandaan, ook overdag?! En af en toe zie ik mannen lopen in blauwe pakken. Wie zijn dat? Andere online spelers?

En die Harran gevangenis, hoe kom je daar in godsnaam door zonder wapens (en bandieten die wél volautomatische wapens hebben)?!

[ Voor 22% gewijzigd door edwinvdteems op 25-01-2022 20:43 ]

Chaoss schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:46:

[Twitter]

Haha "X" natuurlijk!!! Verrotte spraaksynthese met verstopte neus: "Press cross to start" dankzij Ubisoft weet ik dat het cross is in plaats van de letter X.

@edwinvdteems denk dat je de virals bedoeld. Zo snel mogelijk doodmaken. Ze lokken weer meer virals. Verder is vluchten altijd een prima strategie voor elke infected. Belangrijk is ook om geen geweren te gebruiken, je lokt hiermee nog meer virals.

Harran prison nooit gedaan, even naartoe gegaan met de boot. Het is een DLC geweest en staat helemaal los van de main game.
Adrenaline begint weer te borrelen als ik aan dying light denk. Good night good luck 😉

• edwinvdteems
cold_as_ijs schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:08:
@edwinvdteems denk dat je de virals bedoeld. Zo snel mogelijk doodmaken. Ze lokken weer meer virals. Verder is vluchten altijd een prima strategie voor elke infected. Belangrijk is ook om geen geweren te gebruiken, je lokt hiermee nog meer virals.

Harran prison nooit gedaan, even naartoe gegaan met de boot. Het is een DLC geweest en staat helemaal los van de main game.
Adrenaline begint weer te borrelen als ik aan dying light denk. Good night good luck 😉
Ze schreeuwen en ze rennen; geen idee hoe ze heten, maar ze komen dus ook met daglicht achter je aan rennen. En ik heb nog nauwelijks fatsoenlijke wapens, dus het schiet allemaal niet echt op :(

Wie zijn die blauwe pakken die ook rondlopen en geregeld fitty hebben met de infected?
Ja die viral zijn inderdaad irritant. Wapens is sowieso wel een dingetje in dying light, ze worden iets beter en vooral wat duurzamer maar het spek heeft ook redelijke enemy scaling dus zelf end game moet je nog steeds 2-3x slaan met een krachtig wapen. Het parkouren is uiteindelijk je krachtigste wapen.

Die blauwe mannen staat me niks van bij, maar die game heeft best veel liefde gekregen van de ontwikkelaar. Er is nog best veel content gekomen door de jaren heen. Hebben ze toevallig van die hazmat suits aan? Want zag iets op youtube, dat zat er volgens mij nog niet in toen ik het speelde.

[ Voor 4% gewijzigd door cold_as_ijs op 26-01-2022 08:18 ]

• edwinvdteems
cold_as_ijs schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:15:
Ja die viral zijn inderdaad irritant. Wapens is sowieso wel een dingetje in dying light, ze worden iets beter en vooral wat duurzamer maar het spek heeft ook redelijke enemy scaling dus zelf end game moet je nog steeds 2-3x slaan met een krachtig wapen. Het parkouren is uiteindelijk je krachtigste wapen.

Die blauwe mannen staat me niks van bij, maar die game heeft best veel liefde gekregen van de ontwikkelaar. Er is nog best veel content gekomen door de jaren heen. Hebben ze toevallig van die hazmat suits aan? Want zag iets op youtube, dat zat er volgens mij nog niet in toen ik het speelde.
Vluchten? Hmm, niet mijn standaardreactie helaas :)

Ja, idd, ze hebben van die suits aan. Maar het lijken mij geen characters uit de game zelf, want daar bewegen ze te raar voor. Volgens mij zijn het online spelers, maar not sure dus.
Pagina: 1 ... 190 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord