• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Twixie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:06:
[...]

Ik denk dat jij de enige hier in de thread bent die daarin geïnteresseerd is (waarmee ik niet wil zeggen dat je niet welkom bent).
Ik zie het nut niet in van jailbreak van de PS5 op dit moment. Als het is om illegale copies te draaien: daar doen we hier niet aan mee (en is niet welkom). Als het is om Linux, emulators, etc te draaien: waarom zou je dat willen doen op dergelijke dure en moeilijk te verkrijgen hardware. Daar zijn veel betere en vooral goedkopere oplossingen voor.
Voor sommige is het ook gewoon leuk om te zien hoe een systeem werkt. Het heeft niet altijd een "praktisch" doeleinde.

Naast emulatie of illegale kopieën kan het soms ook dingen toelaten binnen bestaande games die anders niet mogelijk zijn. Zoals bijvoorbeeld 60fps Bloodborne of Skyrim mods op de Switch.

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025
[...]

Ik denk dat jij de enige hier in de thread bent die daarin geïnteresseerd is (waarmee ik niet wil zeggen dat je niet welkom bent).
Ik zie het nut niet in van jailbreak van de PS5 op dit moment. Als het is om illegale copies te draaien: daar doen we hier niet aan mee (en is niet welkom). Als het is om Linux, emulators, etc te draaien: waarom zou je dat willen doen op dergelijke dure en moeilijk te verkrijgen hardware. Daar zijn veel betere en vooral goedkopere oplossingen voor.
Ik zie er ook geen nut van in, hoewel ik wel op een oude PSP een homebrew OS heb staan om zulke dingen te doen en uiteindelijk speel je die emulators toch niet meer na een tijdje, daar heb ik nu zulke Atari handheld voor.
En het risico om je PS5 te bricken en je garantie kwijt te zijn, ik bedank er ook netjes voor, kan je net zo goed je oude PS3 bovenhalen om zulke experimenten mee te doen.
JoeZuCK schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:46:
[...]
Dat iets actief is kun je ook wel op een andere manier aangeven dan iets op je controller laten branden? En dat doet de PS al door een icoontje van een mic te laten zien met een streep erdoor (of niet als hij aan staat). Zo onzinnig eigenlijk dat lampje..
Ik ben vrij zeker dat die on-screen indicator er ook alleen maar even komt wanneer je verwisselt. Het zou pas irritant zijn als die constant in beeld is. Gevolg: na een paar seconden zie je nergens nog of je microfoon gemutet is of niet. Dan vind ik het ook wel fijn dat je dat op de controller kunt zien (ook voor andere huisgenoten trouwens). Wanneer ik game zit de controller trouwens zo ver uit mijn gezichtsveld dat ik niet eens op die LED let (mocht hij knipperen was het een andere zaak geweest). Net zoals ik niet op de gekleurde LED let die in sommige games iets aangeven, maar voor mij totaal nutteloos zijn.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Holy...! Als dat eens waar zou kunnen zijn. Een zeer grote wens vervuld! Insomniac is geweldig, heb de resistance games altijd met veel plezier gespeeld (heb wel al gemerkt dat ik vaak plezier haal uit games die bijna overal als 7/10 gereviewed worden, misschien heb ik het wel voor de pretentieloze leuke game)

Een nieuwe killzone zou leuk zijn, maar met backwards compatibility kan je nog de ps4 killzone spelen. Dus daar is de nood veel minder hoog dan resistance, die voor eeuwig naar de ps3 jachtvelden is verwezen.

Edit: Komaan, nog een nieuwe motorstorm, en als het even kan een moderne SSX tricky, en ik kan, samen met GT7, de classics opnieuw beleven

[ Voor 8% gewijzigd door Amos_x op 28-01-2022 09:28 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01 12:54

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Ik kijk even naar de rode balk boven in mijn browser. Ah, daar staat het met dikke vette letters: Tweakers

Daarom dus.....

Verder kreeg ik gisteren om 00:15 een push notificatie op mijn iPhone van de PS app. Uncharted Legacy of Thieves is beschikbaar. Wel fijn zo'n melding, althans ik vind het fijn, want ik had die game op mijn wishlist staan. Had zelf vorig jaar al U4 uitgespeeld en ooit eens in de sale de Lost Legacy gekocht, dus voor 10 euro de upgrade gekocht.

Kon in eerste instantie mijn save game niet vinden, maar die moest ik via een andere optie in het Instellingen menu handmatig naar de console downloaden. Ik blijf het vaag vinden dat Sony het niet goed voor elkaar krijgt om cross gen games de save games automatisch te importeren/exporteren. Een simpele: Hey we zien dat je een save file hebt van game X. Wil je deze importeren ? Nu krijg je dus helemaal niks te zien en moet je zelf maar uitzoeken hoe je je save game terug krijgt.

XBL: MRE Inc

• Runaque
MRE-Inc schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:44:
[...]

Ik kijk even naar de rode balk boven in mijn browser. Ah, daar staat het met dikke vette letters: Tweakers

Daarom dus.....

Verder kreeg ik gisteren om 00:15 een push notificatie op mijn iPhone van de PS app. Uncharted Legacy of Thieves is beschikbaar. Wel fijn zo'n melding, althans ik vind het fijn, want ik had die game op mijn wishlist staan. Had zelf vorig jaar al U4 uitgespeeld en ooit eens in de sale de Lost Legacy gekocht, dus voor 10 euro de upgrade gekocht.

Kon in eerste instantie mijn save game niet vinden, maar die moest ik via een andere optie in het Instellingen menu handmatig naar de console downloaden. Ik blijf het vaag vinden dat Sony het niet goed voor elkaar krijgt om cross gen games de save games automatisch te importeren/exporteren. Een simpele: Hey we zien dat je een save file hebt van game X. Wil je deze importeren ? Nu krijg je dus helemaal niks te zien en moet je zelf maar uitzoeken hoe je je save game terug krijgt.
Gewoon dat oudere savegame in de PS4 versie openen en bewaren, daarna de PS5 versie opstarten en het savegame inladen! Of kiezen dat je savegames online als backup staan, kan je ze telkens terughalen wanneer je wil.
[...]
Omdat het kan!!!

Ik ben nu nog niet van plan mijn PS5 te jailbreaken, maar wanneer support vanuit Sony vervalt gaat dat misschien wel gebeuren. Dat is ver in de toekomst, dus niets om nu druk om te maken. Het zal ook gaan afhangen hoe backwards compatibility in toekomstige modellen ondersteund wordt. Zo heb ik een gejailbreakte PS3, als PS5 PS3 games had kunnen spelen (zonder streaming) dan had ik het niet gedaan en gewoon lekker via mijn PS5 gespeeld.

@Greatsword gewoon blijven delen dit soort nieuws :)

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Zorroberner schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:36:
[...]

Allereerst goede keuze om voor de inhoud van een console te gaan. Zou toch wat zijn dat je als PS liefhebber de PS5 laat lopen omdat je de Xbox acceptabeler vind qua uiterlijk en dan al die mooie exclusives aan je neus voorbij ziet gaan.
/off-topic.
Nog als toevoeging, het uiterlijk was inderdaad reden nummer 1 om te twijfelen, maar zoals gezegd kan ik daar wel iets op vinden. En idd een belachelijke reden. :z

Moet wel toegeven dat ik kamp groen ook overwogen heb omwille van de traditionele "instap-" formule, nl. series S + 3 jaar gamepass voor de prijs van een kale "echte" next-gen console. Een combo die waarschijnlijk erg populair is op dit moment. En dit was nog voor het hele activision blizzard gebeuren.

De voornaamste redenering was: drie jaar voorzien van games, en nu al 'next gen' kunnen spelen door een console simpelweg uit winkelvoorraad te halen. En eigenlijk vooral omdat ik stiekem toch wel wat flight simulator wil spelen op een toegangelijke manier, en m'n pc daar waarschijnlijk erg te kort komt (1060). Die pc kan in deze tijden nauwelijks ge-upgrade worden met een nieuwe gpu omwille van de tekorten en prijzen (wil ik simpelweg niet doen voor 1 game).

Maar na beraad heb ik dat plan maar laten varen. Voor het type gamer dat ik ben, is dit niet de gepaste oplossing. Liever een goed restaurant dan een all-you-can-eat buffet. Plus, ik ben niet echt overtuigd van de series S als next-gen console. De One X schijnt grafisch (muv de cpu) vaak nog sterker te zijn. Gemiste kans.

De FOMO zou verstikkend werken, en het zal de backlog stress nog verder aanwakkeren. Ik kan nu al voorspellen dat ik met GPU tientallen games 15 a 30 minuten zou spelen en verder gaan naar de volgende, ipv me echt vast te bijten in een goede game.

Voor mijn smaak zit er ook veel filler tussen. Ik kan genoeg besteden aan m'n hobby's, dus ik kan, en wil, de games liever rechtaan kopen. Dan 'heb' je ze tenminste (zolang de store online is natuurlijk). Onder de streep geteld, met sales en dergelijke, scheelt het op het eind van de rit ook echt niet veel.

Ben ook niet echt gecharmeerd van de laatste evoluties in gaming land ivm de activision blizzard sale (ook al speel ik al tien jaar letterlijk niets van activision blizzard), dus wil daar nu ook niet meteen aan bijdragen door een GPU abo te nemen.

Maar dit is allemaal goed, even nadenken over vanalles versterkt en valideert hoe ik me wil positioneren in het huidige gaming landschap als consument.

Nu wachten op m'n ps5 reservering :Y)

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-01 15:49
"Allereerst goede keuze om voor de inhoud van een console te gaan. Zou toch wat zijn dat je als PS liefhebber de PS5 laat lopen omdat je de Xbox acceptabeler vind qua uiterlijk en dan al die mooie exclusives aan je neus voorbij ziet gaan."

Looks vind ik vallen onder "Eye of the beholder" (wie kent deze game overigens nog? _/-\o_

PS5 is zeer gemakkelijk aan te passen door er nieuw platen op te klikken. Ik ben naar zwart gegaan en hij valt niet eens mee op. Kan dat ook met de XBOX? :+ Ik vind het top dat je alles kunt personaliseren. heb inmiddels ook al alle kleuren controllers (heb of gehad) O-) Zelfs de paarse 8)

Verwijderd

MRE-Inc schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:44:
[...]

In principe niet een groot probleem toch, als je de save game op je ps5 had staan kon je deze direct gebruiken. Maar blijkbaar heb je de game voorheen op de ps4 gespeeld en daarom stond hij nog in de cloud. Dan moet je hem inderdaad handmatig ophalen.

Op mijn xbox series x ervaar ik zelf erg veel problemen met het automatisch ophalen. Ik heb een one x in de gameroom staan en een series x in de woonkamer. Vaak synct hij niet goed en kan je dit ook niet handmatig pushen. Waardoor je de game op de ene console start, dit volgens de console een nieuwere save is en dit overschrijft op de cloud. Gevolg is dat ik al mijn progress kwijt ben.

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-12-2025
Iemand met digitaal exemplaar van the lost legacy die het gelukt is om voor een €10 te upgraden naar de ps5 versie van legacy of thieves collection ?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

cypress3d schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:30:
Iemand met digitaal exemplaar van the lost legacy die het gelukt is om voor een €10 te upgraden naar de ps5 versie van legacy of thieves collection ?
Vanuit de store op de ps5 zou je de upgrade moeten zien als je naar de game zoekt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-12-2025
Raem schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Vanuit de store op de ps5 zou je de upgrade moeten zien als je naar de game zoekt.
Ben nu op werk dus dat ga ik vanavond ff checken, bedankt….

Net via de app gekocht voor €10 kijk dat is Nice!

[ Voor 10% gewijzigd door cypress3d op 28-01-2022 12:55 ]

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

Quakie

quakelen

Mij is het gelukt, ik heb/had een digitale PS4 versie van Uncharted4. Dit was wel een betaalde versie dus niet diegene die gratis beschikbaar was. Die schijn je niet te kunnen upgraden via de 10euro route.

Ik heb mijn oude PS4 save game geladen, kan iemand mij vertellen wat precies eind route is?

Zover ik weet heb ik hem uitgespeeld en zit soort van vast bij het stuk dat ze beide aan hun dochter niet of wel willen vertellen wat voor soort avontuur ze hebben doorgemaakt. Dit zie ik nu ook op de PS5 versie. Daarna komt eindeloos credits in beeld.... dit kan ik niet skippen ? Ik ging er vanuit als ik oude save game laadt dat ik alle levels in kan? Dat zie ik dus niet..

Ik teken nergens meer voor

Net even gechecked, ik kon vanuit de app alleen de volle game kopen voor 50 euro. In mijn bibliotheek stond ineens de legacy of thieves collectie ipv uncharted 4. Maar ging uiteindelijk toch uncharted 4 downloaden helaas. Heb hem ook nog op disc, zal die vanavond even testen
Quakie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:11:
Mij is het gelukt, ik heb/had een digitale PS4 versie van Uncharted4. Dit was wel een betaalde versie dus niet diegene die gratis beschikbaar was. Die schijn je niet te kunnen upgraden via de 10euro route.

Ik heb mijn oude PS4 save game geladen, kan iemand mij vertellen wat precies eind route is?

Zover ik weet heb ik hem uitgespeeld en zit soort van vast bij het stuk dat ze beide aan hun dochter niet of wel willen vertellen wat voor soort avontuur ze hebben doorgemaakt. Dit zie ik nu ook op de PS5 versie. Daarna komt eindeloos credits in beeld.... dit kan ik niet skippen ? Ik ging er vanuit als ik oude save game laadt dat ik alle levels in kan? Dat zie ik dus niet..
Kun je geen chapter select doen?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Quakie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:11:

De tech review van DigitalFoundry meld ook dit probleem inderdaad, dit speelt alleen met de Lost Legacy, kennelijk werkt het in Uncharted 4 wel goed. Ik denk dat daar nog wel een patch voor komt.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Shaker74 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:27:
Looks vind ik vallen onder "Eye of the beholder" (wie kent deze game overigens nog? _/-\o_
Die 74 moet dan duidelijk je geboortejaar zijn of zo :D.
Dacht overigens dat ik die ook gespeeld heb, maar aan Playthroughs op YouTube te zien moet het de 3 geweest zijn.

• Quakie

Quakie

quakelen

@Magic @Raem Ik kon twee saved games selecteren van de PS4. Een ervan is dus naar mijn idee het einde (waar geen einde aan komt) Ik heb nergens een keuze qua chapter... Dit is betreft uncharted 4. Andere heb ik nooit gespeeld en reden extra om 10 euro voor upgrade uit geven. Feitelijk krijg ik dus een spel voor 10 euro.

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-01 15:49
Twixie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:10:
[...]

Die 74 moet dan duidelijk je geboortejaar zijn of zo :D.
Dacht overigens dat ik die ook gespeeld heb, maar aan Playthroughs op YouTube te zien moet het de 3 geweest zijn.
Busted... :+ ja ben idd al oud haha. In die tijd was het echt een top spel. Vele uren rondgedwaald in die dungeons. Net idd nog ff gekeken op YT. Good old days. :) Toen is mijn liefde voor de "wizard" class ontstaan en nooit meer weggegaan.. 8)

.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Mbt die save game van U4 waarin Drake zn dochter verteld over hun avonturen. Je kan gewoon via de menu knop op"Filmpje overslaan klikken. Daarna ook nog eens terug naar hoofdscherm waarin je alle chapters kunt selecteren.

• Quakie

Quakie

quakelen

@MRE-Inc vanavond beter checken, zou zweren dat het niet mogelijk was bij mij... zelfde bij aftiteling..

Werkt, liep totaal verkeerd te kijken :+

[ Voor 18% gewijzigd door Quakie op 29-01-2022 11:02 ]

Verwijderd

Voor diegene de uncharted legacy of thieves collection hebben gekocht en de game op 120hz wil spelen, maar geen beschikking heeft op een tv met hdmi 2.1. Dan is het goed om te weten dat 120hz wellicht wel kan werken op je tv. Je kan namelijk met HDMI 2.0 wel gewoon de game op 1080P op 120hz spelen. (Indien je tv een 120hz input accepteert en je een 120hz paneel hebt). Wanneer je de resolutie aanpast in je ps5 console naar 1080P, HDR op uit of op alleen indien ondersteund. Dan kan je de game starten en de performance+ modus selecteren wat je dus 120hz geeft. Dit werkt ook bij andere games die 120hz ondersteunen. Dus ook bij games zoals cold war.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:42
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:50:
Voor diegene de uncharted legacy of thieves collection hebben gekocht en de game op 120hz wil spelen, maar geen beschikking heeft op een tv met hdmi 2.1. Dan is het goed om te weten dat 120hz wellicht wel kan werken op je tv. Je kan namelijk met HDMI 2.0 wel gewoon de game op 1080P op 120hz spelen. (Indien je tv een 120hz input accepteert en je een 120hz paneel hebt). Wanneer je de resolutie aanpast in je ps5 console naar 1080P, HDR op uit of op alleen indien ondersteund. Dan kan je de game starten en de performance+ modus selecteren wat je dus 120hz geeft. Dit werkt ook bij andere games die 120hz ondersteunen. Dus ook bij games zoals cold war.
Zo krijg je ook 60FPS replays in GT Sport i.p.v. 30FPS. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
:9~
[YouTube: Horizon Forbidden West (PS4 Pro) 4K HDR Gameplay]
Sfeervol hoor... en dit is dan de PS4Pro versie, het zijn wel eindbazen bij Guerilla.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Gisteren Days Gone platinum gehaald, moest nog 3 throphies die ik begin 2021 had laten liggen, afgelopen week opgepakt en moet zeggen Days Gone blijft toch ook wel een lekkere game met die hordes uitmoorden.

Nu aan de slag met Horizon Zero Dawn zodat we daarna mooi door kunnen met Horizon Forbidden West.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Chaoss schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:08:
Sfeervol hoor... en dit is dan de PS4Pro versie, het zijn wel eindbazen bij Guerilla.
Ongelofelijk wat ze nog uit de last gen kunnen persen!

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
en zijn de remasters van uncharted het waard? is het verschil groot?

• Runaque
Net een mailtje teruggevonden dan Dbrands dat mijn Darkplates 2.0 tussen 28 januari en 7 februari verstuurd gaan worden! Ben er wel heel benieuwd naar Niet in de zin dat ik de witte platen lelijk vind, maar het geeft misschien toch net iets meer dat PS2 gevoel terug (had deze generatie ook altijd rechtopstaand geïnstalleerd).

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Farabi schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:21:
en zijn de remasters van uncharted het waard? is het verschil groot?
Het waren al erg mooie games dus het is geen dag/nacht verschil. Maar kijk de Digital Foundry vergelijking even die eerder gepost is: Chaoss in "[PS5] PlayStation 5"

Als je de games niet gespeeld hebt dan is het sowieso een must play en pak je de remaster. Vond je de games goed en was je al van plan ze nog eens te spelen dan zou ik ook de remaster pakken.

• Farabi
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:41:
[...]

Het waren al erg mooie games dus het is geen dag/nacht verschil. Maar kijk de Digital Foundry vergelijking even die eerder gepost is: Chaoss in "[PS5] PlayStation 5"

Als je de games niet gespeeld hebt dan is het sowieso een must play en pak je de remaster. Vond je de games goed en was je al van plan ze nog eens te spelen dan zou ik ook de remaster pakken.
Had het al gezien. Maar ik hecht meer waarde aan de ervaringen van normale gebruikers. Dat heeft me nooit teleurgesteld, die andere wel.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Farabi schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:43:
[...]

Had het al gezien. Maar ik hecht meer waarde aan de ervaringen van normale gebruikers. Dat heeft me nooit teleurgesteld, die andere wel.
Het verschil is bij een remaster nooit groot, dus ik zou vooral bij jezelf nagaan hoe goed/leuk je de originele delen vindt en of je van plan was de games nog eens door te spelen. Want de ervaring van de remaster gaat niet wezenlijk anders zijn.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-01 08:22
Farabi schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:43:
[...]
Digital Foundry is een van de meer objectieve partijen. Als je ziet wat de verschillen zijn, dan ga je amper verschil zien tussen PS4 en PS5. Volgens digital foundry is de performance+ setting het meest indrukwekkend. Dat is 1080p120fps.

Ik ga de games niet opnieuw spelen. Ik vond ze echt fantastisch, maar de replaywaarde is voor mij altijd 0 met dergelijke games.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 29-01-2022 10:49 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

v8power67

Psn: Mausosaurus

Gisteravond paar uur uncharted ps5 update gespeeld. En ja speelt echt heerlijk op 60 fps. Heb ook nog even de 4k modus getest en ja ietsje scherper maar 30fps is een serieuze no go voor mij tegenwoordig. Graphics biet heel veel verschil maar zag er al gewoon heel goed uit. Had ook prima kunnen leven met een gratis 60 fps patch zoals tlou2. Maja 10 euro is ook geen rib uit het lijf voor 2 games en weer vele uren herleven van fantastische verhalen. En die 60 fps en ook 120fps is wel echt heerlijk hoe het een game kan veranderen. Mikken is nu zo smooth en soepel. Vanavond weer lekker verder.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Daarnaast is het prettig dat het nu native PS5 games zijn en ze ondersteuning bieden voor de snelle storage (instant laadtijden) en de Dualsense haptics.

Games zien er nog altijd top uit maar aan sommige details merk je wel dat ze intussen 5-6 jaar oud zijn.

• Farabi
  • Niet online
Hulleman schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:48:
[...]

Digital Foundry is een van de meer objectieve partijen.
dat weet ik, daar doelde ik niet op. ik bedoel alleen dat ervaringen niet alleen uit getallen en statistieken bestaan.

• Quakie

Quakie

quakelen

kazuka schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:20:
Daarnaast is het prettig dat het nu native PS5 games zijn en ze ondersteuning bieden voor de snelle storage (instant laadtijden) en de Dualsense haptics.

Games zien er nog altijd top uit maar aan sommige details merk je wel dat ze intussen 5-6 jaar oud zijn.
ja dat scheelt enorm, enige jammer wat ik vind dat ongemerkt aardig wat games verplaatsen van mijn externe SSD naar intern.. Maanden geleden dacht ik nog nee, heb die uitbreiding niet gauw nodig maar ondertussen gaat het hard qua interne opslag.

Spiderman -> Spiderman remastered
Doom eternal upgrade
Metros exodus upgrade
Uncharted 4 upgrade

gaan geruchten dat apex Legends een 120 FPS modus krijgt dus een PS5 versie...

[ Voor 5% gewijzigd door Quakie op 29-01-2022 12:02 ]

• Quakie

Quakie

quakelen

Chaoss schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:08:
Heel mooi, ik hoor hier en daar 60FPS target bij PS5.... dus misschien ziet de PS5 versie er precies hetzelfde eruit en is PS4 Pro 30FPS en PS5 60FPS?

Quakie schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:15:
[...]

Heel mooi, ik hoor hier en daar 60FPS target bij PS5.... dus misschien ziet de PS5 versie er precies hetzelfde eruit en is PS4 Pro 30FPS en PS5 60FPS?
Ik verwacht toch wel een zichtbaar verschil naast de framerate, hogere draw distance, hogere texture kwaliteit, hogere render resolutie e.d.

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd naar de games die écht de absolute meerwaarde van de PS5 ten opzichte van de PS4 Pro laten zien, ipv meer FPS/hogere resolutie.

Verwijderd

Thonz schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:24:
Ik ben wel benieuwd naar de games die écht de absolute meerwaarde van de PS5 ten opzichte van de PS4 Pro laten zien, ipv meer FPS/hogere resolutie.
Meer fps geeft al een veel betere game ervaring moet ik zeggen.

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:31:
[...]

Meer fps geeft al een veel betere game ervaring moet ik zeggen.
Zeker, maar de plaatjes blijven hetzelfde. Ik hoop op iets wat simpelweg niet mogelijk is op de oudere generatie. Raytracing is hier al een goed begin in, iets als de UE5 next gen presentatie lijkt me ook een goed streven.
.

Wellicht verwacht ik te veel, maar een revolutie zoals crysis teweeg bracht hoop ik op!
Farabi schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:22:
[...]

dat weet ik, daar doelde ik niet op. ik bedoel alleen dat ervaringen niet alleen uit getallen en statistieken bestaan.
Snap het wel, digital foundry legt alles onder een vergrootglas. Dus je kan heel gedetailleerd zien wat er veranderd. Maar dit betekent niet dat het ook echt merkbaar veranderd. Vandaar je vraag naar gaming ervaring.
Vanwege de laadtijden zou ik al zeggen dat het het de moeite waard is. 60 fps ga je ook wel merken maar denk grafisch tussen de verschillende modi weinig gaat zien.
Ik overweeg de upgrade wel, maar dat is omdat ik de lost legacy nog niet had gespeeld. Tientje is dan niet teveel. Enige wat me tegenhoud is dat ik nu al een backlog heb van meer dan een jaar gamen op de PS5 alleen al, zonder het retrospul meegerekend ;)

Verwijderd

Thonz schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Zeker, maar de plaatjes blijven hetzelfde. Ik hoop op iets wat simpelweg niet mogelijk is op de oudere generatie. Raytracing is hier al een goed begin in, iets als de UE5 next gen presentatie lijkt me ook een goed streven. [YouTube: Unreal Engine 5 Revealed! | Next-Gen Real-Time Demo Running on PlayStation 5].

Wellicht verwacht ik te veel, maar een revolutie zoals crysis teweeg bracht hoop ik op!
Een game zoals returnal is ook echt niet mogelijk op de ps4 pro.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
En games als Spiderman met raytracing is ook niet mogelijk.

En de hele ervaring van sneller opstarten, nagenoeg geen laadtijden, snel switchen tussen games, 4k interface etc zijn voor mij al next gen. Toen ik de PS5 1-2 maand had moest ik mijn PS4 pro weer opstarten omdat ik hem ging verkopen ding voelde toen al als een typemachine :P

Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben waar het heen gaat met de games. Als je een game pakt die bij de release van de PS4 uitkwam en games die op het einde uitkwamen dan zie je ook een flink verschil.

Uncharted 5 dedicated voor de PS5 zie ik wel zitten, dan zijn we in ieder geval van die verplichte gangetjes en kruipruimtes af die als laadscherm dienen :P

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-01 17:06
Chaoss schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:37:
Uncharted 5 dedicated voor de PS5 zie ik wel zitten, dan zijn we in ieder geval van die verplichte gangetjes en kruipruimtes af die als laadscherm dienen :P
Nee, hoor dergelijke laadtrucs blijven gewoon bestaan. Al valt het minder op of worden ze niet als zodanig herkend o.a. omdat het inladen veel sneller gaat.
De eerste vooruitgang zullen we merken als cross-gen wordt losgelaten.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:50
cypress3d schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:30:
Dit is mij ook gelukt ja.

Ik had ooit The Lost Legacy digitaal aangeschaft op m'n Braziliaanse PSN-account.

Toen ik net inlogde kon ik voor 50 BRL (zo'n 8,50 EUR) de Legacy of Thieves collection aanschaffen.

Kan nu van beide games de PS5-versie spelen (UC4 had ik voorheen alleen via PS+).

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ariekanari schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:48:
[...]

Nee, hoor dergelijke laadtrucs blijven gewoon bestaan. Al valt het minder op of worden ze niet als zodanig herkend o.a. omdat het inladen veel sneller gaat.
De eerste vooruitgang zullen we merken als cross-gen wordt losgelaten.
Ik denk dat ze een stuk minder worden zodra games niet meer voor last gen gemaakt worden. De PS5 heeft ze simpelweg niet nodig.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-01 08:22
Thonz schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:24:
Ratchet & Clank rift apart is een mooi voorbeeld hiervan. Demon’s Souls Remake ziet er ook erg goed uit!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Chaoss schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:53:
[...]

Ik denk dat ze een stuk minder worden zodra games niet meer voor last gen gemaakt worden. De PS5 heeft ze simpelweg niet nodig.
R&C rift spart heeft het in realiteit ook load screens, alleen was het iets beter gedaan ;)

Ik irriteer me echt mateloos aan de load screens in GOW. Het is een fantastisch mooie game maar had mindere kwaliteit geaccepteerd als er minder load screens waren. Hopelijk wordt het met Ragnarok goed gedaan, maar ben er bang voor dat je daar weer veel gangetjes/deuren/kruipruimtes door moet vanwege crossgen

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

cold_as_ijs schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:14:
[...]

R&C rift spart heeft het in realiteit ook load screens, alleen was het iets beter gedaan ;)

Ik irriteer me echt mateloos aan de load screens in GOW. Het is een fantastisch mooie game maar had mindere kwaliteit geaccepteerd als er minder load screens waren. Hopelijk wordt het met Ragnarok goed gedaan, maar ben er bang voor dat je daar weer veel gangetjes/deuren/kruipruimtes door moet vanwege crossgen
He? GoW staat er juist om bekend dat het een game is zonder loadscreens. Het hele spel is van de start tot het eind één vloeiende cinematic beweging.

Natuurlijk zijn er momenten dat er geladen wordt, maar dat zit verborgen in kleine momenten waarin je nog steeds de controle over Kratos hebt, waardoor het niet voelt alsof er geladen wordt.

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-01 16:05
helaas gemist. Ze zijn nergens meer te vinden of wel?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:53

Superkiwi

Hoi doei

Ethiron schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:43:
[...]
Natuurlijk zijn er momenten dat er geladen wordt, maar dat zit verborgen in kleine momenten waarin je nog steeds de controle over Kratos hebt, waardoor het niet voelt alsof er geladen wordt.
Nadat ik voor de tiende keer alleen maar rondjes aan rennen was in die 'tussenwereld' had ik het eigenlijk ook wel gezien ;) Maar als dit het enige smetje op een verder vloeiende game is, waar hebben we het dan over.
Het is in elk geval vele malen beter dan een statisch laadscherm.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 30-01-2022 13:00 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• G_Dragon
  • Laatst online: 23:31

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hebben jullie Vakantieveilingen al gezien?
Wat een knotsgekke prijzen... :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APQVit9QsTSZE5C0BRhKFYlHHoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXFWRQBHuTqKPA1ommuviWTE.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

En dan de koop afzeggen omdat je 11 euro administratie- en verzendkosten te veel vindt.

Ethiron schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:43:
[...]

He? GoW staat er juist om bekend dat het een game is zonder loadscreens. Het hele spel is van de start tot het eind één vloeiende cinematic beweging.

GoW heeft juist veel verkapte load screens. Ik kruip regelmatig door deuren en gangetjes. Je ziet dan wel geen progressbar maar je hebt dus wel load animaties. Denk juist omdat het een “open wereld” is dat het mij irriteert, want als het puur lineair is heb ik er veel minder moeite mee. Je komt ook veel minder vaak langs dezelfde punten in een lineaire game waardoor het wel “logisch” is dat door zo’n smalle gang moet.
Verder is het een heel mooie game en dat komt natuurlijk nou juist vanwege de load animaties

Verwijderd

G_Dragon schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:19:

[Afbeelding]
Laat je het ons weten hoe de ps5 bevalt? ;-)

• G_Dragon
  • Laatst online: 23:31

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:08:
[...]

Laat je het ons weten hoe de ps5 bevalt? ;-)
Haha ik heb er geen een gehaald :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Runaque

[Afbeelding]
Vakantieveilingen, zoals in vakantie geld bye bye! :D

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik ben maar gestopt met FF15. FF7R was toch van een andere orde. Om de maand te overbruggen gestart met DMC5 SE. Stylish zeg :P

Vraag: hoe hebben jullie DMC5 gespeeld? RT performance? Ik heb de DF analyse nog eens bekeken en een ding waar ze over vallen is dat geen enkele modus een 60FPS cap heeft (enkel 120fps). Is dat inmiddels opgelost?

en ik zeg het maar weer, wat zou ik toch graag een 60FPS RDR2 willen... ;(

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:42

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:28
Wat is “it takes two” toch een geweldige game. Gek dat je die voor 3,99 kan spelen met es access en voor paar euro meer met gamepass. Als je dit soort kwaliteit op streaming ziet vraag je je wel echt af of het business model van Sony nog wel toekomst heeft.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:22
giantgiantus schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:16:
Wat is “it takes two” toch een geweldige game. Gek dat je die voor 3,99 kan spelen met es access en voor paar euro meer met gamepass. Als je dit soort kwaliteit op streaming ziet vraag je je wel echt af of het business model van Sony nog wel toekomst heeft.
Denk je dat zulke bedragen toekomst hebben? Links of rechtsom zal de content betaald moeten worden

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter

Als de PS5 versie fatsoenlijk draait en er fatsoenlijk uitziet dan ben ik nog wel van plan deze te halen. Ik ga er vanuit dat de meeste bugs er inmiddels wel uit zijn en dat CDPR de wereld wat geloofwaardiger gemaakt heeft.

Ik wacht wel reviews af van de current gen versie... :P. Ik vindt TW3 een van de beste rpg's ooit maar CDPR is met de release van Cyberpunk wel van zijn troon gevallen... Die hebben heel wat goed te maken!

[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 30-01-2022 23:57 ]

• Charie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Vraagje. Had begin vorig jaar een PS5 gekocht met extra Dualsense controller. Nu ging na maanden spelen die kapot. Het linkerpookje registreerde bewegingen die ik niet maakte. En niet langzame bewegingen zoals je vaker op internet leest maar echt spastische hevige schrokbewegingen (al lees ik daar ook al wat verhalen over). Daardoor werd de controller onbespeelbaar.

Ik weet nog dat ik toen ging kijken naar de website van PS/Sony omdat ik weet dat het destijds bij een PS4 controller heel makkelijk ging, terugsturen, nieuwe of reparatie etc.

Toen ik begin vorig jaar keek was het allemaal moeilijk. Het kon niet digitaal afgehandeld worden, kostte geld en alles. Het was nogal een gedoe. Legde hem daarom maar opzij en ging met de andere controller spelen die ik bij de bundle kreeg.

Nu heb ik daar ook een probleem mee waardoor hij niet meer correct werkt.

Misschien dat iemand ervaring heeft ermee onderhand.. daarom mijn vraagn.. Zijn er al veranderingen met wat betreft het terugsturen/repareren van Dualsense controllers? Is het gratis? Etc

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:55
@Charie , waar heb je deze controller gekocht? Heb je die ook rechtstreeks bij Sony gekocht? In principe begint je garantie in de winkel waar je hem hebt gekocht. Ik heb 2x hetzelfde issue gehad, en kon ze zonder problemen terug sturen (Nedgame)

Verwijderd

Charie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 04:13:
Vraagje. Had begin vorig jaar een PS5 gekocht met extra Dualsense controller. Nu ging na maanden spelen die kapot. Het linkerpookje registreerde bewegingen die ik niet maakte. En niet langzame bewegingen zoals je vaker op internet leest maar echt spastische hevige schrokbewegingen (al lees ik daar ook al wat verhalen over). Daardoor werd de controller onbespeelbaar.

Ik weet nog dat ik toen ging kijken naar de website van PS/Sony omdat ik weet dat het destijds bij een PS4 controller heel makkelijk ging, terugsturen, nieuwe of reparatie etc.

Toen ik begin vorig jaar keek was het allemaal moeilijk. Het kon niet digitaal afgehandeld worden, kostte geld en alles. Het was nogal een gedoe. Legde hem daarom maar opzij en ging met de andere controller spelen die ik bij de bundle kreeg.

Misschien dat iemand ervaring heeft ermee onderhand.. daarom mijn vraagn.. Zijn er al veranderingen met wat betreft het terugsturen/repareren van Dualsense controllers? Is het gratis? Etc
Je kan de controller gewoon aanmelden bij Sony online. Als dit binnen garantie valt hoef je hier niet voor te betalen. Dit heeft overigens ook nooit geld gekost. Dus geen idee waar je destijds gekeken hebt, maar je kan hem gewoon via de volgende website aanmelden:

https://hardware.support.playstation.com/nl_NL#/

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 09:12

Nohead

PSN ID: Nohead

Charie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 04:13:

Zelfde verhaal hier na 3 maanden al.

Contact gehad met Sony hierover en kon opgestuurd worden voor garantie. Maar omdat ik het bij bol.com heb gekocht maar via bol.com garantie laten verlopen. Weet je zeker dat er geen gezeur is en je geld terug krijgt na 15 dagen. Nu weer een nieuwe dual sense er van gekocht.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Is er met de wijziging van de CFI-1000A/B naar CFI-1100A/B ook geen wijziging geweest in de controller waarbij ze oa de stick drift hebben opgelost ? Ik dacht ooit eens in één van die DIY backbutton video's gezien te hebben dat ook de controller een ander model nummer had gekregen. Het lijkt me niet dat je dat nummer op de controller gaan wijzigen als er geen wijzigingen zijn doorgevoerd. Tenzij het modelnummer betrekking heeft op de verschillende kleuren.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:40
MRE-Inc schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:07:
Is er met de wijziging van de CFI-1000A/B naar CFI-1100A/B ook geen wijziging geweest in de controller waarbij ze oa de stick drift hebben opgelost ? Ik dacht ooit eens in één van die DIY backbutton video's gezien te hebben dat ook de controller een ander model nummer had gekregen. Het lijkt me niet dat je dat nummer op de controller gaan wijzigen als er geen wijzigingen zijn doorgevoerd. Tenzij het modelnummer betrekking heeft op de verschillende kleuren.
Stickdrift zal het niet oplossen als ze niet de sticks fundamenteel gaan veranderen. Dat lijkt me onwaarschijnlijk, eigenlijk gebruiken alle controllers dezelfde sticks.

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12-2025

Metian

Snert is vies

[Afbeelding]
Die komt vaker voorbij, het is telkens weer vermakelijk om mensen te zien bieden. Kwam hem al keer tegen dat die rond de 1200-1300 euro zat.

Je moet het wel echt heel graag willen om zulke prijzen te betalen voor een basis setje PS5. :+

Rupsen, Rapsen.

Afbeeldingslocatie: https://blog.playstation.com/tachyon/2050/01/2fa0c4ea73de105ed0ca38d75ec80db1b1226186.jpg

Gran Turismo 7 State of Play met 30 minuten aan nieuwe beelden.

https://blog.playstation.com/2022/01/31/359997/

[ Voor 14% gewijzigd door Raem op 31-01-2022 11:07 ]

30 minuten GT7 beelden? Dat is nog eens een dedicated state of play dan...

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 18:51

s0kkie

Cowabunga

Kalder schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Ja precies, zelfs Horizon 2 kreeg dat niet eens :P

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
s0kkie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:35:
[...]

Ja precies, zelfs Horizon 2 kreeg dat niet eens :P
GT heeft dan ook (veel) meer verkopen gehad dan Horizon. Ik ben altijd wel te porren voor een nieuwe GT, maar dit keer wordt het overschaduwd door jawel, Horizon Forbidden West :D

Soundcloud

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-01 17:06
Kalder schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Ik durf nu al te voorspellen dat het minimaal 15+ minuten gewauwel is en de rest hopelijk wat gameplay en cutscenes.
Dit is het terugkerende recept probleem van game-voorvertoningsevenementen. Elke uitgever doet dit, helaas.
Voor wat het spel zelf betreft twijfel ik er niet aan dat het een uitmuntende racegame zal zijn.

@cold_as_ijs Lang geleden. Ik zal deze integraal uitkijken (ik ga niet live kijken) en als ik mijn mening moet bijstellen dan zal ik dat hier ruiterlijk toegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door ariekanari op 31-01-2022 12:53 . Reden: @ ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

@ariekanari heb je ooit een state of play gevolgd?
Dit is juist weinig gepraat en veel beelden.

• giantgiantus
ariekanari schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:34:
[...]

Ik durf nu al te voorspellen dat het minimaal 15+ minuten gewauwel is en de rest hopelijk wat gameplay en cutscenes.
Dit is het terugkerende recept probleem van game-voorvertoningsevenementen. Elke uitgever doet dit, helaas.
Voor wat het spel zelf betreft twijfel ik er niet aan dat het een uitmuntende racegame zal zijn.

@cold_as_ijs Lang geleden. Ik zal deze integraal uitkijken (ik ga niet live kijken) en als ik mijn mening moet bijstellen dan zal ik dat hier ruiterlijk toegeven.
Al dat negatieve gedoe. Ik vind het leuk om zo’n half uurtje te kijken. We krijgen zo ongelooflijk vette games te spelen tegenwoordig. Echt gek dat iedereen altijd maar zo negatief is.

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik wil best 15min naar Kazunori luisteren. 2 uur ook goed. :P

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:14
Mensen die ervaringen hebben met games digitaal online kopen een gereduceerde prijzen zoals op

https://consogame.com/

je krijgt dan eigenlijk een account waamee je moet inloggen. Dan kan je de game downloaden met je eigen hoofdaccount. Dergelijke systemen bestaan ook met software, heb zo een office pakket goedkoop ontvangen. Na 2 jaar echter werkt die account niet meer en ik mocht naar mijn licentie fluiten want ze gaven enkel tot 2 jaar support

Verwijderd

pina schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:17:
Mensen die ervaringen hebben met games digitaal online kopen een gereduceerde prijzen zoals op

https://consogame.com/

je krijgt dan eigenlijk een account waamee je moet inloggen. Dan kan je de game downloaden met je eigen hoofdaccount. Dergelijke systemen bestaan ook met software, heb zo een office pakket goedkoop ontvangen. Na 2 jaar echter werkt die account niet meer en ik mocht naar mijn licentie fluiten want ze gaven enkel tot 2 jaar support
Volgens mij is handel in accounts ook niet helemaal legaal. Maar je hebt nu gewoon de mogelijkheid om met je eigen account games te kopen in een buitenlandse store. Dus dat maakt dit sowieso overbodig volgens mij.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:07

JSchut

.....

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:30:
[...]

Volgens mij is handel in accounts ook niet helemaal legaal. Maar je hebt nu gewoon de mogelijkheid om met je eigen account games te kopen in een buitenlandse store. Dus dat maakt dit sowieso overbodig volgens mij.
Dit kon toch nooit? Op de xbox deed ik dit weleens maar ik dacht dat het kopen in andere stores met je NL account niet kon op psn?

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Verwijderd

JSchut schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Dit kon toch nooit? Op de xbox deed ik dit weleens maar ik dacht dat het kopen in andere stores met je NL account niet kon op psn?
Tegenwoordig wel, links onderin de store heb je die mogelijkheid zitten.
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:37:
[...]

Tegenwoordig wel, links onderin de store heb je die mogelijkheid zitten.
Werkt alleen binnen Europese landen toch? Je kunt op deze manier volgens mij niet de US store benaderen, dan zul je nog steeds een US account aan moeten maken.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:22
Chaoss schreef op zondag 30 januari 2022 @ 23:38:
[Twitter]
Als de PS5 versie fatsoenlijk draait en er fatsoenlijk uitziet dan ben ik nog wel van plan deze te halen. Ik ga er vanuit dat de meeste bugs er inmiddels wel uit zijn en dat CDPR de wereld wat geloofwaardiger gemaakt heeft.

Ik wacht wel reviews af van de current gen versie... :P. Ik vindt TW3 een van de beste rpg's ooit maar CDPR is met de release van Cyberpunk wel van zijn troon gevallen... Die hebben heel wat goed te maken!
Zelfs zonder de bugs en glitches en met een meer levendige wereld zal Cyberpunk niet echt een bijzondere game zijn imo. Aardig tussendoortje, maar verwacht niet net zo weggeblazen te worden als in de Witcher. Die laatste is één van mijn favo games ooit en voor mij haalde Cyberpunk dat niveau bij verre na niet.

Verwijderd

Raem schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:41:
[...]

Werkt alleen binnen Europese landen toch? Je kunt op deze manier volgens mij niet de US store benaderen, dan zul je nog steeds een US account aan moeten maken.
Dat zou kunnen. Heb het zelf nooit gebruikt.
Raem schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:41:
[...]
Meer zelfs, volgens mij kun je nog altijd ook niet aankopen daar. Er is ooit eens een Europese verplichting gekomen waardoor je dan wel kon zien wat de prijzen in andere Europese landen waren, maar je vooralsnog verplicht was in de Store van je eigen land te kopen. Inderdaad compleet nutteloos dus...

Wil je in een buitenlandse Store aankopen, dan moet je daar een ander PSN account aanmaken (met dus ander e-mail adres). Het is dan vooral een kwestie van niet met dat account te gamen. En ook van op te passen met DLC etc...

Maar los daarvan: dat er nog altijd mensen zijn die zich afvragen of het een goed idee is van ergens een vreemd account te kopen met aangekoppelde licenties... Je voelt toch gewoon al met je kleine teen dat dat niet legaal is en gewoon vroeg of laat ook problemen zal opleveren... Trouwens, als je zo dan 20 games koopt, zit je al met 20 accounts die je op je console moet activeren. 8)7

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
ariekanari schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:34:
[...]

Ik wil Yamauchi een half uur lang niets horen zeggen over uitstel. Ik vermoed dat het half uur meer gericht zal zijn op gamers die eigenlijk weinig met racen of auto's hebben om die alsnog te verleiden tot de aankoop van GT7. Wellicht via scapes enz.

Is er iemand die iets met racen heeft en/of iets met auto's en/of GT al eerder heeft gespeeld en die toch nog twijfelt? Zo ja, waarom (oprechte interesse)?

Flickr

• giantgiantus
wilmundo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:32:
[...]

Ik wil Yamauchi een half uur lang niets horen zeggen over uitstel. Ik vermoed dat het half uur meer gericht zal zijn op gamers die eigenlijk weinig met racen of auto's hebben om die alsnog te verleiden tot de aankoop van GT7. Wellicht via scapes enz.

Is er iemand die iets met racen heeft en/of iets met auto's en/of GT al eerder heeft gespeeld en die toch nog twijfelt? Zo ja, waarom (oprechte interesse)?
Ja ik twijfel nog. Gt sport is geniaal omdat je online goed kan racen en na een beetje moeite zit je vaak in echt in een clean race door het penalty systeem. Als dat in gt7 ontbreekt en als je weer vooral tegen de cpu moet racen zie ik geen reden om te kopen. Racen tegen CPU’s is voor mij echt een raadsel waarom mensen dat leuk vinden namelijk.

• FMS
  • Niet online

FMS

Het GT Sport penalty system is anders alles behalve geniaal. Reden voor mij om te stoppen.

Maar ik verwacht dat GT7 sowieso een online modus heeft, en dat er zelfs cross play mogelijk is met Sport (wat jammer zou zijn; want dat betekent waarschijnlijk dat je met zelfde physics speelt als Sport spelers). De HUD op de GT7 beelden die tot nu toe zijn getoond is identiek aan Sport.

Spelen tegen CPU kan ik wel waarderen overigens. Lekker ontspannend. Vooral als de AI goed is. AI in Sport is matig.

[ Voor 13% gewijzigd door FMS op 31-01-2022 17:49 ]

• giantgiantus
FMS schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:47:
Het GT Sport penalty system is anders alles behalve geniaal. Reden voor mij om te stoppen.

Maar ik verwacht dat GT7 sowieso een online modus heeft, en dat er zelfs cross play mogelijk is met Sport (wat jammer zou zijn; want dat betekent waarschijnlijk dat je met zelfde physics speelt als Sport spelers). De HUD op de GT7 beelden die tot nu toe zijn getoond is identiek aan Sport.

Spelen tegen CPU kan ik wel waarderen overigens. Lekker ontspannend. Vooral als de AI goed is. AI in Sport is matig.
Nou ik ken geen enkele andere console racer waar je na een paar uur zwoegen door races met idioten over het algemeen in een klasse ingedeeld wordt met mensen die proberen goed en netjes te racen.
giantgiantus schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Al dat negatieve gedoe. Ik vind het leuk om zo’n half uurtje te kijken. We krijgen zo ongelooflijk vette games te spelen tegenwoordig. Echt gek dat iedereen altijd maar zo negatief is.
Dit! Geen woord aan toe te voegen!

• FMS
  • Niet online

FMS

giantgiantus schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Nou ik ken geen enkele andere console racer waar je na een paar uur zwoegen door races met idioten over het algemeen in een klasse ingedeeld wordt met mensen die proberen goed en netjes te racen.
Je kunt prima in goede sessies terecht komen, vooral als je op S niveau speelt. En de type spelers is beduidend anders dan je typische arcader. Wat dat betreft eens. Neemt echter niet weg dat het pentaly system crap is.

[ Voor 8% gewijzigd door FMS op 31-01-2022 17:59 ]

• giantgiantus
FMS schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:58:
[...]

Je kunt prima in goede sessies terecht komen, vooral als je op S niveau speelt. En de type spelers is beduidend anders dan je typische arcader. Wat dat betreft eens. Neemt echter niet weg dat het pentaly system crap is.
Nouja ik denk dat het penalty systeem de reden is dat je in goede sessies terechtkomt. Dat er af en toe gekke dingen zijn met het penalty systeem zijn is natuurlijk waar. Maar het zorgt ervoor dat ik met randoms heel veel eerlijke mooie races heb kunnen rijden.
giantgiantus schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:05:
[...]

Nouja ik denk dat het penalty systeem de reden is dat je in goede sessies terechtkomt. Dat er af en toe gekke dingen zijn met het penalty systeem zijn is natuurlijk waar. Maar het zorgt ervoor dat ik met randoms heel veel eerlijke mooie races heb kunnen rijden.
Ik hoop wel echt dat het penalty systeem de nodige updates gehad heeft, mensen wisten het gericht te misbruiken, denk dat ze het daarom ook uit gezet hebben (behalve SR rating die gaat wel omlaag bij contact).

Verwijderd

giantgiantus schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:37:
[...]

Ja ik twijfel nog. Gt sport is geniaal omdat je online goed kan racen en na een beetje moeite zit je vaak in echt in een clean race door het penalty systeem. Als dat in gt7 ontbreekt en als je weer vooral tegen de cpu moet racen zie ik geen reden om te kopen. Racen tegen CPU’s is voor mij echt een raadsel waarom mensen dat leuk vinden namelijk.
Ik ben zo iemand die altijd tegen de cpu aan het racen is en mij altijd afvraag waarom mensen online racen _O-
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:24:
[...]

Ik ben zo iemand die altijd tegen de cpu aan het racen is en mij altijd afvraag waarom mensen online racen _O-
Uitdaging, het geeft meer voldoening om van echte mensen te winnen dan van bots

• giantgiantus
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:24:
[...]

Maar wat is de fun daarvan? Heb je dan een blij gevoel als je wint? Geen commentaar trouwens, ik snap gewoon het idee niet.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Kalder schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:25:
[...]

Uitdaging, het geeft meer voldoening om van echte mensen te winnen dan van bots
Ligt echt aan de game en de implementatie van de AI. Speel eens een keer ACC tegen hoog level AI, dan kom je er wel van terug ;)
Om op een eerdere vraag terug te komen: die game is trouwens de reden dat ik GT laat voor wat het is, ondanks dat ik groot GT fan ben.

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 31-01-2022 18:36 ]

• giantgiantus
Superkiwi schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:35:
[...]

Ligt echt aan de game en de implementatie van de AI. Speel eens een keer ACC tegen hoog level AI, dan kom je er wel van terug ;)
Om op een eerdere vraag terug te komen: die game is trouwens de reden dat ik GT laat voor wat het is, ondanks dat ik groot GT fan ben.
ACC?
Pagina: 1 ... 192 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord