Zorroberner schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:36:
[...]
Allereerst goede keuze om voor de inhoud van een console te gaan. Zou toch wat zijn dat je als PS liefhebber de PS5 laat lopen omdat je de Xbox acceptabeler vind qua uiterlijk en dan al die mooie exclusives aan je neus voorbij ziet gaan.
/off-topic.
Nog als toevoeging, het uiterlijk was inderdaad reden nummer 1 om te twijfelen, maar zoals gezegd kan ik daar wel iets op vinden. En idd een belachelijke reden.
Moet wel toegeven dat ik kamp groen ook overwogen heb omwille van de traditionele "instap-" formule, nl. series S + 3 jaar gamepass voor de prijs van een kale "echte" next-gen console. Een combo die waarschijnlijk erg populair is op dit moment. En dit was nog voor het hele activision blizzard gebeuren.
De voornaamste redenering was: drie jaar voorzien van games, en nu al 'next gen' kunnen spelen door een console simpelweg uit winkelvoorraad te halen. En eigenlijk vooral omdat ik stiekem toch wel wat flight simulator wil spelen op een toegangelijke manier, en m'n pc daar waarschijnlijk erg te kort komt (1060). Die pc kan in deze tijden nauwelijks ge-upgrade worden met een nieuwe gpu omwille van de tekorten en prijzen (wil ik simpelweg niet doen voor 1 game).
Maar na beraad heb ik dat plan maar laten varen. Voor het type gamer dat ik ben, is dit niet de gepaste oplossing. Liever een goed restaurant dan een all-you-can-eat buffet. Plus, ik ben niet echt overtuigd van de series S als next-gen console. De One X schijnt grafisch (muv de cpu) vaak nog sterker te zijn. Gemiste kans.
De FOMO zou verstikkend werken, en het zal de backlog stress nog verder aanwakkeren. Ik kan nu al voorspellen dat ik met GPU tientallen games 15 a 30 minuten zou spelen en verder gaan naar de volgende, ipv me echt vast te bijten in een goede game.
Voor mijn smaak zit er ook veel filler tussen. Ik kan genoeg besteden aan m'n hobby's, dus ik kan, en wil, de games liever rechtaan kopen. Dan 'heb' je ze tenminste (zolang de store online is natuurlijk). Onder de streep geteld, met sales en dergelijke, scheelt het op het eind van de rit ook echt niet veel.
Ben ook niet echt gecharmeerd van de laatste evoluties in gaming land ivm de activision blizzard sale (ook al speel ik al tien jaar letterlijk niets van activision blizzard), dus wil daar nu ook niet meteen aan bijdragen door een GPU abo te nemen.
Maar dit is allemaal goed, even nadenken over vanalles versterkt en valideert hoe ik me wil positioneren in het huidige gaming landschap als consument.
Nu wachten op m'n ps5 reservering