Superkiwi schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:35:
[...]

Ligt echt aan de game en de implementatie van de AI. Speel eens een keer ACC tegen hoog level AI, dan kom je er wel van terug ;)
Om op een eerdere vraag terug te komen: die game is trouwens de reden dat ik GT laat voor wat het is, ondanks dat ik groot GT fan ben.
Klopt, maar soms als je AI te hoog zet is het alsof je tegen oneerlijke AI speelt die op de een of andere manier altijd sneller is, ik word liever ingedeeld in ruimtes waar ik thuis hoor door de ratings die ik krijg van voorgaande races.

Maar inderdaad de AI in ACC is velen malen beter dan in GT Sport, heb ACC van de week gekocht in de aanbieding (voor PC) en ben nog niet echt veel er aan toegekomen maar merkte al wel meteen dat de AI veel beter is.

[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 31-01-2022 18:49 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-01 15:05

Superkiwi

Hoi doei

@giantgiantus
ACC = Assetto Corsa Competizione ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Superkiwi op 31-01-2022 18:50 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-01 15:05

Superkiwi

Hoi doei

Kalder schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:46:
[...]
Klopt, maar soms als je AI te hoog zet is het alsof je tegen oneerlijke AI speelt die op de een of andere manier altijd sneller is (...)
Dat is een smerig truucje inderdaad.
Gelukkig is dat in ACC niet het geval en de is de AI gewoon fair en steengoed ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik neem aan dat we later dit jaar eerst FF XVI krijgen en dan eind volgend jaar wellicht VII Part 2? Dat zou niet verkeerd zijn.
kazuka schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:53:
[Twitter]
Ik neem aan dat we later dit jaar eerst FF XVI krijgen en dan eind volgend jaar wellicht VII Part 2? Dat zou niet verkeerd zijn.
FF16 kan me eerlijk gezegd gestolen worden van wat ik daarvan tot nu toe gezien heb (misschien, maar weinig kans, dat ik nog bijdraai en toch geïnteresseerd raak), het vervolg van FF7 remake ben ik dan wel weer nieuwsgierig naar.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 31-01-2022 19:00 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Aah goeie aankoop, ik ben geen fan van de Destiny franchise maar een fijne shooter (nee niet Killzone) miste ik nog wel in de first party line-up.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Verwijderd

giantgiantus schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:26:
[...]

Maar wat is de fun daarvan? Heb je dan een blij gevoel als je wint? Geen commentaar trouwens, ik snap gewoon het idee niet.
Zeker, ik vind het erg tof om een game zoals gran turismo te spelen. Beetje tunen, races winnen etc. Online vind ik zelf niet echt een toevoeging.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
*knip* offtopic

Ik hoop een nieuwe IP, want Destiny kan mij niet bekoren maar ze weten daar hoe ze goede games moeten maken

[ Voor 32% gewijzigd door Chaoss op 31-01-2022 22:58 ]

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:40
Dit had ik niet zien aankomen zeg. Geen Destiny fan, maar logische aan koop idd.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 02-01 21:42
Donstil schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:12:
Aah goeie aankoop, ik ben geen fan van de Destiny franchise maar een fijne shooter (nee niet Killzone) miste ik nog wel in de first party line-up.
Was grote fan van Destiny maar nu veel minder. Om dezelfde reden als world of warcraft. “The only thing that can kill destiny is destiny”
Ze focussen meer en meer op hun cash shop, paid expansions enz. Moment dat ze geld begonnen te vragen voor een dungeon (ook al kocht je de season) was voor mij de druppel. Een groot deel van de community is ook blind voor zulke praktijken en slikken alles. Het is zogezegd een F2P game maar om beetje current content te hebben moet je wel de jaarlijkse expansion en de kwartaal season kopen. De jaarkost is niet weinig en dan nog steken ze de mooiste dingen in de cash shop.

[ Voor 13% gewijzigd door Pufster op 31-01-2022 19:21 ]

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-01 16:36
Pf dit wordt geen leuke trend zo.

Hopelijk gaan ze wel een leuke nieuwe IP starten.

[ Voor 44% gewijzigd door SemperFidelis op 31-01-2022 19:23 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

v8power67

Psn: Mausosaurus

Sony has said Bungie will remain a multiplatform studio, with the option "to self-publish and reach players wherever they choose to play."

Dit is wel een hele belangrijke zin in deze overname.
Gelukkig want was al dat nieuws over opkopen en exclusief maken wel beetje zat. Wel slimme aankoop spelen gemiddeld 700000 mensen destiny 2. Dus dat gaat hoop geld opleveren.
Zal vast wel een exclusieve 1st party game developed worden ergens in de toekomst.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-01 16:36
v8power67 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:23:
Sony has said Bungie will remain a multiplatform studio, with the option "to self-publish and reach players wherever they choose to play."

Dit is wel een hele belangrijke zin in deze overname.
Gelukkig want was al dat nieuws over opkopen en exclusief maken wel beetje zat. Wel slimme aankoop spelen gemiddeld 700000 mensen destiny 2. Dus dat gaat hoop geld opleveren.
Zal vast wel een exclusieve 1st party game developed worden ergens in de toekomst.
Ja je betaalt geen miljarden om een studio over te nemen en die lekker Xbox games laten maken. Zou interessante tactiek zijn.
SemperFidelis schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:24:
[...]

Ja je betaalt geen miljarden om een studio over te nemen en die lekker Xbox games laten maken. Zou interessante tactiek zijn.
Bij een niet nader te noemen andere recente overname werd dat andersom wel gedacht maar ik zie dat ook niet zo snel gebeuren.

Het zal hier wel worden, Destiny multiplatform en dan bij een nieuwe IP de “beslissing” maken om exclusief te gaan. Prima wat mij betreft, je betaald idd niet voor niets.

Overigens ben ik wel benieuwd of ze meer kunnen dan een space shooter maken.

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:29:
[...]

Bij een niet nader te noemen andere recente overname werd dat andersom wel gedacht maar ik zie dat ook niet zo snel gebeuren.

Het zal hier wel worden, Destiny multiplatform en dan bij een nieuwe IP de “beslissing” maken om exclusief te gaan. Prima wat mij betreft, je betaald idd niet voor niets.
Ik ben er wel altijd voor om huidige IP's gewoon multiplatform te laten. Ik vind het erg flauw overkomen als je een multiplatform game koopt en dit ineens exclusief maakt.

Maar alsnog vind ik het wel een hoop geld voor 1 studio.
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:31:
[...]

Ik ben er wel altijd voor om huidige IP's gewoon multiplatform te laten. Ik vind het erg flauw overkomen als je een multiplatform game koopt en dit ineens exclusief maakt.

Ja multiplatform afschaffen op bestaande games is idd wat flauw. Maar dat gaan ze niet doen want ze maakte al direct bekend dat Destiny multiplatform blijft.

Verder vind ik het persoonlijk ook wel een hoop geld voor deze studio.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Dit zuigt net zo goed als de deal met xbox en activision. Zakelijk snap ik het best maar ik hoop dat Bungie gewoon de vrijheden zal behouden als dat ze altijd gehad hebben. Nu doet Sony dat erg goed over het algemeen maar geef mij onderaan de streep maar onafhankelijke studios.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:31:
[...]

Wat is het bedrag dan wat er voor betaald is?

*knip* offtopic

[ Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 31-01-2022 22:46 ]

XBL: MRE Inc

MRE-Inc schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:35:
[...]

Wat is het bedrag dan wat er voor betaald is?
$3,6miljard

• Recon24
*knip* offtopic

[ Voor 118% gewijzigd door Chaoss op 31-01-2022 22:47 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:00
Mooie deal, een van beste fps devs nu in dienst bij Sony.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik heb persoonlijk niet veel met Destiny. Heb het eerste deel met plezier gespeeld maar deel 2 hoefde voor mij niet zo. De gun -en gameplay is wel ijzersterk dus ik ben met name benieuwd naar post-Destiny Bungie en wat ze nog meer in ontwikkeling hebben qua nieuwe IP.

Dit zal denk ik ook een belangrijke pijler zijn voor Project Spartacus samen met de andere multiplayer/GAAS titels die Sony in ontwikkeling heeft.

• Steven030
Kenny_026 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:34:
Dit zuigt net zo goed als de deal met xbox en activision. Zakelijk snap ik het best maar ik hoop dat Bungie gewoon de vrijheden zal behouden als dat ze altijd gehad hebben. Nu doet Sony dat erg goed over het algemeen maar geef mij onderaan de streep maar onafhankelijke studios.
Ik zou eerlijk gezegd wel een shooter van 1st party PS kwaliteit kunnen waarderen. Die hebben toch altijd net wat extra imo.
Maar het zou me ook niets verbazen als dit gewoon een troef is in de onderhandelingen om CoD multiplatform te houden

Verwijderd

Steven030 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:54:
[...]

Ik zou eerlijk gezegd wel een shooter van 1st party PS kwaliteit kunnen waarderen. Die hebben toch altijd net wat extra imo.
Maar het zou me ook niets verbazen als dit gewoon een troef is in de onderhandelingen om CoD multiplatform te houden
Deze deal heeft verder niks met cod te maken. Sony koopt niet even een studio binnen 2 weken. Hier zijn ze al maanden over in onderhandeling.

Verwijderd

Destiny 2 blijft gewoon multiplatform. Toekomstige games waarschijnlijk niet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wacoy7sLPdZub4uqdP8Ta2WpWGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZiCtxns6K5USnEAnlVRNBBv.jpg?f=fotoalbum_large

• Steven030
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:07:
[...]

Deze deal heeft verder niks met cod te maken. Sony koopt niet even een studio binnen 2 weken. Hier zijn ze al maanden over in onderhandeling.
Mwah, ik ga ervan uit dat Sony echt wel op de hoogte was van de onderhandelingen tussen MS en Activision.

Overigens, ligt het aan mij of lijkt de overname van Bethesda ineens een koopje. Al die IP’s en studio’s voor slechts het dubbele van Bungie…

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Steven030 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:10:
[...]

Mwah, ik ga ervan uit dat Sony echt wel op de hoogte was van de onderhandelingen tussen MS en Activision.

Overigens, ligt het aan mij of lijkt de overname van Bethesda ineens een koopje. Al die IP’s en studio’s voor slechts het dubbele van Bungie…
Het is wel een flinke studio van meer dan 800 man en ze betalen ook voor de omzet van Destiny + hun GAAS expertise, die ze ongetwijfeld ook zullen inzetten op hun andere interne studios.

Verwijderd

[...]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2022 20:25 ]

Ik denk dat dit aan ons ligt, want ik dacht hetzelfde.
Daarom voelde Bungie wat duur maar “slechts het dubbele” is natuurlijk niet iets wat zo werkt in de miljarden hoek.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-01 08:40
Tja, Bungie. Heb zelfs niets met Destiny dus vooralsnog niet echt interessant. Benieuwd wat die nieuwe IP gaat zijn.

• Recon24

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FKdJKqvX0Ao13XV?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://images-ext-1.discordapp.net/external/oy43awKZTw6uaTmAYYfg4oDnlb4GSjNIVhaac-1DPfI/https/assets-global.website-files.com/5f9072399b2640f14d6a2bf4/61f334952f2c7f6a86199a87_P1PlaystationStatic_Blog%2520Header.png?width=1097&height=439

Volledige integratie met de PS consoles komt schijnbaar op een ander moment.

[ Voor 57% gewijzigd door Recon24 op 31-01-2022 21:15 ]

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:51
Consolidatie :(

Ben wel benieuwd waarom Bungie nou eigenlijk zichzelf wilde verkopen.

Verwijderd

Palindrome schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:11:

Bungie heeft altijd geld nodig gehad voor het funden van games. Activision deal was in 2019 afgelopen. Ze hebben ook Funding van tencent gehad. Wellicht willen ze een groot project aanvliegen en lukt dit alleen met een groot bedrijf boven hun.
Palindrome schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:11:

Paar quotes van Bungie:

"In Sony, we have found a partner who unconditionally supports us in all we are and who wants to accelerate our vision to create generation-spanning entertainment, all while preserving the creative independence that beats in Bungie’s heart. Like us, Sony believes that game worlds are only the beginning of what our IPs can become. Together, we share a dream of creating and fostering iconic franchises that unite friends around the world, families across generations, and fans across multiple platforms and entertainment mediums."

"With Sony, the potential for our universes is unlimited. Our future games will take bold steps into unexplored spaces for Bungie, continue to push the boundaries of what is possible, and will always be built on a foundation of creating meaningful, lifelong friendships and memories."

"With Sony’s support, the most immediate change you will see is an acceleration in hiring talent across the entire studio to support our ambitious vision."

https://psnprofiles.com/RaemNL

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-01 23:45
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:24:
[...]

Ik ben zo iemand die altijd tegen de cpu aan het racen is en mij altijd afvraag waarom mensen online racen _O-
Hier hetzelfde. Dat was wat mij betreft ook het geniale aan de eerste versies van GT: racen tegen de cpu om munten te verzamelen, nieuwe auto's kopen, tunen en zo steeds verder geraken.

Oh en vergeet ook niet: met je ps1 memory stick bij vrienden langs om auto's met elkaar te delen. Wow alle nostalgie komt weer naar boven :)
Kalder schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:46:
[...]

Klopt, maar soms als je AI te hoog zet is het alsof je tegen oneerlijke AI speelt die op de een of andere manier altijd sneller is, ik word liever ingedeeld in ruimtes waar ik thuis hoor door de ratings die ik krijg van voorgaande races.

Maar inderdaad de AI in ACC is velen malen beter dan in GT Sport, heb ACC van de week gekocht in de aanbieding (voor PC) en ben nog niet echt veel er aan toegekomen maar merkte al wel meteen dat de AI veel beter is.
Wat dacht je van het rubberbanding, vaak toegepast is meer arcade racers. Was voor mij de reden dat ik halverwege NFS underground 2 uit frustratie het spel heb afgesloten en meteen verwijderd heb van mijn harde schijf :(
Was verder vette game maar zo frustrerend.
SemperFidelis schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:24:
[...]

Licht natuurlijk aan de game, juist een game als destiny wil je genoeg spelers. Je hebt een kritieke massa nodig om zoiets succesvol te krijgen. Want meer dagelijkse spelers betekent namelijk dat er geïnvesteerd kan worden in meer content wat dus weer meer spelers trekt/vasthoudt etc….
Dus dit allemaal exclusief te maken vergroot de kans op falen.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:35

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Dat inderdaad, bij een online game moet je je afvragen of je ruwweg 50% van je install base wilt gaan uitsluiten want maar een klein gedeelte van die 50% zal speciaal voor die game een extra of andere console kopen. Je schrapt een groot gedeelte van je install base waardoor de game ook onder het resterende publiek minder populair wordt. Bij games die voornamelijk op single player leunen ligt het wat genuanceerder.

Lijkt me dat een game als Destiny (of COD) uit eigen belang het beste multiplatform kan blijven. Mij maakt het niet uit, speel beide niet :P

Zag deze aankoop verder niet aankomen, had eerder Square verwacht maar dat kan alsnog.

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 31-01-2022 23:03 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-01 14:40
Ik was info aan het zoeken over de Gran Turismo 7 PS5 upgrade en ik kwam op de officiële FAQ terecht, zoals verwacht €10 upgrade als je de PS4 versie koopt, op de PS Store krijg je beide als je de PS5 versie koopt (€10 duurder).

Maar ik zocht dan dezelfde pagina voor Horizon Forbidden West:
Can I upgrade my Horizon Forbidden West PS4 version to the PS5 version?
To access both the PS4 and PS5 versions of Horizon Forbidden West, you need to purchase the Digital Deluxe, Collector’s, or Regalla Editions. Dual entitlement does not apply to the Standard and Special Editions.
Wat is het nu? 7(8)7

Bron: https://www.playstation.c...n-forbidden-west-support/
(Gran Turismo 7 heeft een nl-be FAQ pagina, Horizon Forbidden West precies niet)

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:33
MathieuT schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 06:06:
[...]

Wat is het nu? 7(8)7

(Gran Turismo 7 heeft een nl-be FAQ pagina, Horizon Forbidden West precies niet)
Voor Horizon precies zoals het er staat:
De Digital Deluxe, Collector's en Regalla Editions geven wel de upgrade.
De Standard en Special Editions niet. Let op: De 'Special Edition' is een speciale editie, ze bedoelen hier niet alle speciale luxere edities boven de standaard mee, zie bijvoorbeeld hier op Gamemania.

PSN: Redrafted

MathieuT schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 06:06:
Ik was info aan het zoeken over de Gran Turismo 7 PS5 upgrade en ik kwam op de officiële FAQ terecht, zoals verwacht €10 upgrade als je de PS4 versie koopt, op de PS Store krijg je beide als je de PS5 versie koopt (€10 duurder).

Maar ik zocht dan dezelfde pagina voor Horizon Forbidden West:

[...]

Wat is het nu? 7(8)7

Dan hebben ze die pagina niet aangepast. Want ze zijn er later op terug gekomen en Horizon krijgt een gratis update, ook de standaard editie.

nieuws: Standaardeditie Horizon Forbidden West op PS4 krijgt toch gratis PS5-...

[ Voor 14% gewijzigd door Raem op 01-02-2022 07:16 ]

• MathieuT
  • Laatst online: 03-01 14:40
Xerox schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:04:
[...]

Voor Horizon precies zoals het er staat:
De Digital Deluxe, Collector's en Regalla Editions geven wel de upgrade.
De Standard en Special Editions niet. Let op: De 'Special Edition' is een speciale editie, ze bedoelen hier niet alle speciale luxere edities boven de standaard mee, zie bijvoorbeeld hier op Gamemania.
Dat is het net, dat was origineel het plan maar ze zijn er na kritiek op teruggekomen.

Zie: https://blog.playstation....deluxe-editions-detailed/

Vreemd dat ze dan zowel de FAQ als de PS Store pagina's niet aangepast hebben.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:21
Heeft nog iemand problemen met het verbinden van je discord account en PlayStation account. Telkens krijg ik de melding dat discord niet kon verbinden met PSN.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-01 12:18

spaceboy

Op grote hoogte

AppleFan2007 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:49:
Heeft nog iemand problemen met het verbinden van je discord account en PlayStation account. Telkens krijg ik de melding dat discord niet kon verbinden met PSN.
Geen probleem gezien hier. In mijn instellingen staan 2 groene vinkjes bij een connectie met PSN. Maar goed, geen idee wat ik er verder van merk, het boeit me eigenlijk te weinig. Ik krijg in elk geval geen foutmelding bij connecten. ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
AppleFan2007 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:49:
Ik krijg die melding ook als ik het via mijn telefoon probeer te doen. Probeer het straks nog een keer op mijn desktop, kijken of het dan wel werkt.

Update: Ging vlekkeloos via de desktop :)

[ Voor 5% gewijzigd door Seroczynski op 01-02-2022 14:42 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• MKMosselman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-12-2025
Zit ik ineens met een vraag die mogelijk al veel vaker gesteld is hier maar ik even niet kan vinden...

Is de HDMI kabel die bij de Playstation 5 zit beter dan een die je tegenwoordig al voor een prikkie bij de Action ofzo kan krijgen.

Volgens mij heb ik ooit deze om zijn lengte gekocht en er ingepropt bij de PS5 omdat ik die kabel ook al voor de 4 gebruikte https://www.action.com/nl-nl/p/hdmi-kabel-/

Ik heb zelf een Sony Bravia uit 2009 die nog prima werkt en volgens mij toch maar max 60Hz mij kan bieden. (https://www.sony.co.uk/el...dl-40w5500/specifications).

Maar ik ben gewoon benieuwd of er dus voor mij ook nog daadwerkelijk verschil valt te gaan zien op deze tv bij een andere HDMI of die bijgeleverde kabel.
MKMosselman schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:43:
Is de HDMI kabel die bij de Playstation 5 zit beter dan een die je tegenwoordig al voor een prikkie bij de Action ofzo kan krijgen.
Ja. Alhoewel die van de Action een High Speed kabel is en daarom 4K aan zou moeten kunnen, mag je je zeker en vast aan problemen verwachten met 4K content zeker als die kabel mee met andere kabels (vooral stroom) in bvb een kabelgoot zit.
Zelf meegemaakt, eerst getest en alles ok. Dan alle kabels netjes wegwerken en dan bijna dagelijks voorhebben dat het beeld ineens voor een seconde of zo op zwart gaat. Dan maar een betere kabel gekocht en probleem was opgelost.
Ik heb zelf een Sony Bravia uit 2009 die nog prima werkt en volgens mij toch maar max 60Hz mij kan bieden. (https://www.sony.co.uk/el...dl-40w5500/specifications).
Ik weet het niet meer zeker maar ik denk dat die slechte ervaring al met onze 4K TV was. Gezien jij nog een HD TV hebt, zou je de gok wel kunnen wagen met die Action kabel gezien je met 1080p een pak minder data over de kabel moet sturen.

EDIT: was van mij wel een langere kabel (3m denk ik), en dan vraag ik me af waarom je die van de Action zou nemen want die is nauwelijks langer dan de meegeleverde.

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 01-02-2022 10:56 ]

Verwijderd

Zit ik ineens met een vraag die mogelijk al veel vaker gesteld is hier maar ik even niet kan vinden...

Volgens mij heb ik ooit deze om zijn lengte gekocht en er ingepropt bij de PS5 omdat ik die kabel ook al voor de 4 gebruikte https://www.action.com/nl-nl/p/hdmi-kabel-/

Maar ik ben gewoon benieuwd of er dus voor mij ook nog daadwerkelijk verschil valt te gaan zien op deze tv bij een andere HDMI of die bijgeleverde kabel.
Een HDMI kabel is digitaal, dus bij niet al te lange kabels zal je geen verschil in kwaliteit merken met die tv. Aangezien die tv max 1080P is kan je met de meest simpele HDMI kabel al vooruit. Highspeed HDMI kabels of Highspeed with ethernet kabels heb je alleen wat aan bij nieuwere tv's die dingen zoals 4K, Earc, CEC etc ondersteunen. Pas bij een nieuwe 4K tv kan je opnieuw gaan kijken welke kabel geschikt is voor je ;-)

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025

Als de HDMI kabel die bij de PS5 zit lang genoeg is gewoon deze gebruiken, die van Action lijkt in de beschrijving enkel Full HD te zijn, wat ook werkt en gezien je TV van 2009 geen UHD is, ga je ook geen nut hebben aan een HDMI die +2.0 ondersteund.

Het enige dat ik zou zeggen is probeer ze beiden en zie wat je het beste bevalt.

• Sleeon
  • Laatst online: 27-12-2025
Kalder schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:07:
[...]

Ik hoop wel echt dat het penalty systeem de nodige updates gehad heeft, mensen wisten het gericht te misbruiken, denk dat ze het daarom ook uit gezet hebben (behalve SR rating die gaat wel omlaag bij contact).
Hoezo uitgezet? Van de week paar potjes gedaan, toen kregen mensen gewoon nog straffen om mij heen?
Wel een keer weer van de baan gebeukt dat die andere geen straf kreeg...
Sleeon schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:46:
[...]

Hoezo uitgezet? Van de week paar potjes gedaan, toen kregen mensen gewoon nog straffen om mij heen?
Wel een keer weer van de baan gebeukt dat die andere geen straf kreeg...
Contact penalties staan uit, de enige penalties die je nog kunt krijgen zijn voor afsnijden of te weid gaan. (Tenzij ze dat ineens van de week weer veranderd hebben, heb deze week nog geen online races gedaan)

(Trouwens nog een tip voor het geval dat: wanneer je een tikje krijgt en je daardoor per ongeluk afsnijd of weid gaat krijg je daar meestal geen penalty voor dus maak er gebruik van als je een tikje krijgt :P (Ook kun je soms penalties ontwijken door als je na afsnijden of weid gaan even geen gas geeft (zodat je geen tijdswinst hebt van je actie)))

[ Voor 25% gewijzigd door Kalder op 01-02-2022 12:38 ]

Twixie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:49:
[...]

Ja. Alhoewel die van de Action een High Speed kabel is en daarom 4K aan zou moeten kunnen, mag je je zeker en vast aan problemen verwachten met 4K content zeker als die kabel mee met andere kabels (vooral stroom) in bvb een kabelgoot zit.
Zelf meegemaakt, eerst getest en alles ok. Dan alle kabels netjes wegwerken en dan bijna dagelijks voorhebben dat het beeld ineens voor een seconde of zo op zwart gaat. Dan maar een betere kabel gekocht en probleem was opgelost.
Ik heb momenteel mijn TV op het bureau gezet (ivm simracen) en als ik de laptop erbij pak en dicht bij de TV zet gaat het TV beeld ook soms even uit en weer aan :S Zelfde als dat wanneer ik mijn telefoon op mijn laptop leg en wil gamen ik allerlei grafische glitches krijg. Gevoelige apparatuur zullen we dan maar zeggen. (moet zeggen dat met die telefoon waarschijnlijk komt omdat ik hier slechte verbinding heb en mijn telefoon dus regelmatig terugschakelt naar 3G of zelfs 2G wat veel meer storingen geeft, hoor ook wel eens de speakers op mijn telefoon reageren)

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 01-02-2022 12:35 ]

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-01 13:27

Stimulate14

⭐⭐⭐

Recon24 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:58:
[Twitter]

[Afbeelding]

[Twitter]

[Afbeelding]

Volledige integratie met de PS consoles komt schijnbaar op een ander moment.
Eindelijk.

• Kneh91
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-01-2025
Magic schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Via de koptelefoon werkt 3d audio wel, maar je kunt die niet draadloos koppelen aan je PS5, wel via een draadje met je dualsense. Ik heb zelf de WM1000XM3 en die vind ik eerlijk gezegd wat wollig voor gaming. Nu speel ik ook liever via mijn surroundsysteem, dus een ramp is het niet.

Via je stereospeakers kun je geen 3d audio gebruiken, dat kan alleen via de tv speakers.
Gisterenavond gespeeld met mijn WM1000XM2 aangesloten met draad aan mijn controller, maar wat een blikkerig, niet helder geluid. Lijkt totaal niet op het mooie geluid wat ik normaal gesproken hoor uit de koptelefoon.

Iemand een idee waar aan dit kan liggen?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kneh91 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:32:
[...]

Gisterenavond gespeeld met mijn WM1000XM2 aangesloten met draad aan mijn controller, maar wat een blikkerig, niet helder geluid. Lijkt totaal niet op het mooie geluid wat ik normaal gesproken hoor uit de koptelefoon.

Als je het over blikkerig hebt dan zou ik naar je kabeltje kijken, ik vind die van mij juist erg wollig, alsof er een deken tussen mij en m'n (virtuele) speakers hangt.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

[...]

Heb je 3D audio aan staan? Dat kan bij sommige nogal een negatief effect hebben, vooral als de game/app/video/whatever het niet ondersteund.

@Kneh91 zoals @Kalder al aangeeft, je moet de 3D audio settings checken en afstellen. Probeer eerst met 3D audio uit. Ik kreeg ook blikkerig geluid op mijn TV speakers met 3D audio, met afstellen was dit al stukken beter maar niet in alle omstandigheden. Met de WM1000XM2 via de controller kreeg ik prima geluid, vooral veel te veel bass maar daar staat de koptelefoon bekend om.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 14:55

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Kalder schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:05:
[...]

Heb je 3D audio aan staan? Dat kan bij sommige nogal een negatief effect hebben, vooral als de game/app/video/whatever het niet ondersteund.
3D geluid op mijn Hi-Fi set is echt vreselijk. Gewoon eens getest. Aangezien het surround is, hoeft het ook niet aan te staan. Maar het lijkt vaker dan niet negatief te zijn en vooral goed te werken met een daarvoor bestemde headset.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Corsair heeft een nieuwe SSD gereleased met heatsink die geschikt is voor de PS5. Lijkt ook wat goedkoper te zijn dan de andere SSD's met (losse) heatsink? Adviesprijs 189 EUR.

https://www.corsair.com/e...PX/p/CSSD-F1000GBMP600PLP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTSonOaqvtU1_uGI4CR35o6rdYg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DTMYr1DV8VcyBxoX5eNClx2A.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door kazuka op 01-02-2022 15:37 ]

Hann1BaL schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:23:
[...]

3D geluid op mijn Hi-Fi set is echt vreselijk. Gewoon eens getest. Aangezien het surround is, hoeft het ook niet aan te staan. Maar het lijkt vaker dan niet negatief te zijn en vooral goed te werken met een daarvoor bestemde headset.
Het zou toch helemaal niet op surround systemen moeten werken?
Op TV speakers heb ik gemerkt dat het heel erg game afhankelijk is of het een beetje klinkt. Hitman (PS5 versie) klonk op zich prima in game, maar cutscenes waren vreselijk blikkerig. PS4 games klonken ook blikerig.
Koptelefoon klinkt het gewoon goed bij mij, beter dan niet 3D.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 14:55

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@cold_as_ijs dat lijkt dus wel te werken ook al werkt het niet. Moest het uitzetten

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

kazuka schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:34:
Corsair heeft een nieuwe SSD gereleased met heatsink die geschikt is voor de PS5. Lijkt ook wat goedkoper te zijn dan de andere SSD's met (losse) heatsink? Adviesprijs 189 EUR.

[Afbeelding]
Slimme marketing. Er is niks speciaals aan in ieder geval.
Maar mijn Samsung PM9A1 2TB was met losse heatsink toch nog 40 euro goedkoper dan de 2TB versie van Corsair. En die draait als een zonnetje.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Charie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:32:
[...]

Je kan de controller gewoon aanmelden bij Sony online. Als dit binnen garantie valt hoef je hier niet voor te betalen. Dit heeft overigens ook nooit geld gekost. Dus geen idee waar je destijds gekeken hebt, maar je kan hem gewoon via de volgende website aanmelden:

https://hardware.support.playstation.com/nl_NL#/
Als ik alles invul krijg ik uiteindelijk een telefoonnummer en referentiecode. Had ik vandaag tussen werk paar keer geprobeerd te bereiken maar in de wacht meer dan 15 minuten. Ik moest toen weer aan het werk. Toen ik klaar was met werk waren ze helaas dicht. Jammer dat het niet gewoon helemaal digitaal kan maar je moet gaan bellen, dat was bij de PS4 controller nooit zo..

Verwijderd

Charie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 04:32:
[...]

Als ik alles invul krijg ik uiteindelijk een telefoonnummer en referentiecode. Had ik vandaag tussen werk paar keer geprobeerd te bereiken maar in de wacht meer dan 15 minuten. Ik moest toen weer aan het werk. Toen ik klaar was met werk waren ze helaas dicht. Jammer dat het niet gewoon helemaal digitaal kan maar je moet gaan bellen, dat was bij de PS4 controller nooit zo..
Als je dat niet wilt dan kan je hem toch ook gewoon bij de winkel aanmelden waar je hem hebt gekocht?

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025

[Afbeelding]
Behoorlijk aan de prijzige kant, maar als je zelf niet wil "klussen" is het vast wel prima. Ik zat op 165€ in het begin toen ze de mogelijkheid gaven om uit te bereiden met mijn Crucial P5 Plus 1Tb met EKWB heatsink.

Verwijderd

[Afbeelding]
Zo heel goedkoop is dat volgens mij niet. De 980 pro is vaak nog een stuk goedkoper en al helemaal met black friday. Ik zie bij deze corsair een prijs van 379 euro staan voor de 2tb. De 980 pro is nu 325 euro en tijdens black friday heb ik hem gekocht voor 229 euro. Als je echt een goede deal wilt maken dan kan je beter black friday afwachten :)

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:19
Nou ja als je niet weet hoe je een heatsink moet plaatsen op een ssd schijfje moet je denk ik niet beginnen om de ps5 open te maken. Zo moeilijk is dat niet na wat opzoekwerk op youtube

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:37
Hier in het bezit van de disc van Uncharted 4 en de disc van Uncharted The Lost Legacy. Nu snap ik dat als ik er één in de PlayStation 5 doe ik voor €10,00 kan upgraden naar de beide PS5 games? Ik neem aan dat de disc dan in de drive moet zitten bij het spelen? Maar ik heb maar één disc nodig, dus ik kan de ander dus prima uitlenen, zodat die gene ook voor €10,00 aan de gang kan met beide PS5 games?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Jumpman schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:05:
Hier in het bezit van de disc van Uncharted 4 en die Uncharted The Lost Legacy. Nu snap ik dat als ik er één in de PlayStation 5 doe ik voor €10,00 kan upgraden naar de beide PS5 games? Ik neem aan dat de disc dan in de drive moet zitten bij het spelen? Maar ik heb maar één disc nodig, dus ik kan de ander dus prima uitlenen, zodat die gene ook voor €10,00 aan de gang kan met beide PS5 games?
Voor zover ik begrepen heb, heb je hiermee 100% gelijk :)

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-01 11:40

Quakie

quakelen

Ja maar dat houd in dat je zelf maar 1 van de 2 kan spelen aangezien je bij beide games de specifieke disc nog steeds nodig hebt.

Ik teken nergens meer voor

Quakie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:10:
Ja maar dat houd in dat je zelf maar 1 van de 2 kan spelen aangezien je bij beide games de specifieke disc nog steeds nodig hebt.
Nee als je bijvoorbeeld alleen U4 op disc heb, kun je de upgrade doen voor €10 en krijg je beide games, die je beide met de U4 disc zou moeten kunnen spelen. Correct me if I'm wrong, maar zo heb ik het begrepen.

Verwijderd

Kalder schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:11:
[...]

Nee als je bijvoorbeeld alleen U4 op disc heb, kun je de upgrade doen voor €10 en krijg je beide games, die je beide met de U4 disc zou moeten kunnen spelen. Correct me if I'm wrong, maar zo heb ik het begrepen.
Zo klopt het helemaal

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
[...]

Ik gebruik deze koptelefoon ook (microfoon gebruik ik niet). Deze verbind ik via bluetooth met m'n tv en ik ben tevreden met het geluid.

Wellicht een idee voor jou?

Overigens raad ik een ieder die de koptelefoon alleen nodig heeft voor geluid aan om na te gaan of de draadloze koptelefoon via bluetooth verbonden kan worden met de tv.

Flickr

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-01 11:40

Quakie

quakelen

mooie manier om van de ellendige disc af te komen!

Ik teken nergens meer voor

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
Dus even voor mijn informatie, ik heb Uncharted 4 op PS4. Lost Legacy heb ik nog nooit gespeeld.
Als ik mijn Uncharted 4 CD in de PS5 doe, kan ik voor €10 de PS5 versie van The Lost Legacy kopen?

Waar wacht ik dan nog op?!

• Kneh91
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-01-2025
wilmundo schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Ik gebruik deze koptelefoon ook (microfoon gebruik ik niet). Deze verbind ik via bluetooth met m'n tv en ik ben tevreden met het geluid.

Wellicht een idee voor jou?

Overigens raad ik een ieder die de koptelefoon alleen nodig heeft voor geluid aan om na te gaan of de draadloze koptelefoon via bluetooth verbonden kan worden met de tv.
Thanks voor de tip.

Mijn tv-geluid loopt via de Denon X1700 dus ik zal mijn koptelefoon daar dan mee moeten verbinden.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Poulske schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:23:
Dus even voor mijn informatie, ik heb Uncharted 4 op PS4. Lost Legacy heb ik nog nooit gespeeld.
Als ik mijn Uncharted 4 CD in de PS5 doe, kan ik voor €10 de PS5 versie van The Lost Legacy kopen?

Ja, kopen dus. ;)

Verwijderd

Poulske schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:23:

Klopt. Ik denk dat het nu vooral wachten gaan zijn tot de game geïnstalleerd is 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2022 11:32 ]

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
Verwijderd schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:30:
[...]

Klopt. Ik denk dat het nu vooral wachten gaan zijn tot de game geïnstalleerd is 8)
Damn, waarom wist ik dit niet eerder. Dat is wel een mooi deal.
Vanavond maar eens goed voor gaan zitten.
Sony Plans To Ship 10 Live Service Games By 2026
https://www.psu.com/news/...ve-service-games-by-2026/

Nou, daar hadden ze Bungie dus voor nodig. :P

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Gran Turismo 7 Has A Ray-Tracing Mode In Addition To A 60 FPS Mode

Wellicht een 40fps mode? 1440p 60fps RT? We horen vanavond vast meer.

Verwijderd

Vreemd, ik dacht dat RT alleen in de replay zou zitten.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:29
Hoort dat niet hier? :+

[PS4/PS5] Gran Turismo 7

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De 40fps mode in Ratchet & Clank was ook super. De hoogste visual fidelity en een frame rate die stukken prettiger speelt dan 30fps. Maar ja, dan moet je wel een TV hebben met HDMI 2.1 die dat ondersteund. Ik hoop wel dat we deze modus vaker terug gaan zien echter voor een racegame lijkt het me toch dat je altijd dehoogst mogelijke framerate wilt, niet?

Verwijderd

kazuka schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:21:
De 40fps mode in Ratchet & Clank was ook super. De hoogste visual fidelity en een frame rate die stukken prettiger speelt dan 30fps. Maar ja, dan moet je wel een TV hebben met HDMI 2.1 die dat ondersteund. Ik hoop wel dat we deze modus vaker terug gaan zien echter voor een racegame lijkt het me toch dat je altijd dehoogst mogelijke framerate wilt, niet?
Die 40fps mode werkte bij mij ook en mijn tv heeft geen hdmi 2.1

Hdmi 2.1 heb je alleen nodig bij o.a. 4K@120 of bij VRR (wat de ps5 nog niet ondersteund)

Never mind was in de war. De 40fps mode draait op 4k@120 bij r&c

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2022 18:20 ]

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

kazuka schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:21:
Dat hoop ik ook. Ik heb de 40fps 120hz mode nog niet zelf kunnen ervaren maar alles wat ik erover lees klinkt ontzettend goed. Dat zal mij over de streep trekken om mijn huidige Bravia in te ruilen voor de nieuwste Sony HDMI 2.1 FALD LCD (nee, dit is niet een verkapte poging om een tv discussie te starten :P).

Wat race games en 60FPS betreft ben ik het met je eens. Dan maar liever een 1440p RT versie @ 60fps. Of dat 60 fps RT alleen bruikbaar is also je solo laps maakt?

Ik kijk uit naar vanavond :Y)
Verwijderd schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:24:
[...]

Die 40fps mode werkte bij mij ook en mijn tv heeft geen hdmi 2.1

Hdmi 2.1 heb je alleen nodig bij o.a. 4K@120 of bij VRR (wat de ps5 nog niet ondersteund)
Had je dan geen last van screen tearing? Dus dat 2 frames elkaar halverwege het scherm ergens overlappen?

Verwijderd

Kalder schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:36:
[...]

Had je dan geen last van screen tearing? Dus dat 2 frames elkaar halverwege het scherm ergens overlappen?
Nee, want een tv zonder vrr kan wel andere hz weergeven. Dus 30hz is mogelijk, maar ook 40hz, 60hz etc. (als je het paneel refreshrate maar kan delen door de fps) Het toestel zal gewoon schakelen naar de juiste hz.

Het enige wat vrr doet is de tv continue aanpassen op de huidige fps. Dat kan handig zijn bij een unlocked framerate. Screen tearing krijg je namelijk als de fps en hz niet gelijk lopen.

Maar bij r&c was ik in de war. Omdat de 40fps mode op 4k@120 draait. Dus dan heb je alsnog hdmi 2.1 nodig

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2022 18:21 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Vanavond de State of Play GT7:

Veel gameplay / beeldmateriaal blijkbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 02-02-2022 18:33 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Interview met Herman Hulst over de Bungie overname: https://blog.playstation....-for-playstation-studios/

Verwijderd schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:49:
[...]

Nee, want een tv zonder vrr kan wel andere hz weergeven. Dus 30hz is mogelijk, maar ook 40hz, 60hz etc. (als je het paneel refreshrate maar kan delen door de fps) Het toestel zal gewoon schakelen naar de juiste hz.

Het enige wat vrr doet is de tv continue aanpassen op de huidige fps. Dat kan handig zijn bij een unlocked framerate. Screen tearing krijg je namelijk als de fps en hz niet gelijk lopen.

Maar bij r&c was ik in de war. Omdat de 40fps mode op 4k@120 draait. Dus dan heb je alsnog hdmi 2.1 nodig
Oh cool dat wist ik niet! Eigenlijk best logisch nu ik erover nadenk... zolang de framerate maar constant is inderdaad. Alleen hoezo bij R&C dan 40fps @ 120Hz?

Overigens als ik de keus zou hebben tussen 1440p/60fps + RT of 4k/40fps + RT kies ik voor de eerste.
Neem wel aan dat het zonder RT sowieso op 60fps zal zijn, en misschien zit er ook nog wel een 120Hz mode bij voor de modernere TVs.

ps.
Als ik me niet vergis zou het wel de eerste GT zijn waar de fps onder de 60 zou zitten... dus ben benieuwd wat hiervan allemaal waar is, we zullen het gauw genoeg weten.

[ Voor 21% gewijzigd door Kalder op 02-02-2022 18:52 ]

Chaoss schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:58:
Vanavond de State of Play GT7:

[Twitter]
Veel gameplay / beeldmateriaal blijkbaar.
De leaks druppelen ook al binnen op het internet volgens mij. Hyped :9~ :9~ :9~

Verwijderd

Kalder schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:46:
[...]

Oh cool dat wist ik niet! Eigenlijk best logisch nu ik erover nadenk... zolang de framerate maar constant is inderdaad. Alleen hoezo bij R&C dan 40fps @ 120Hz?

Overigens als ik de keus zou hebben tussen 1440p/60fps + RT of 4k/40fps + RT kies ik voor de eerste.
Neem wel aan dat het zonder RT sowieso op 60fps zal zijn, en misschien zit er ook nog wel een 120Hz mode bij voor de modernere TVs.

ps.
Als ik me niet vergis zou het wel de eerste GT zijn waar de fps onder de 60 zou zitten... dus ben benieuwd wat hiervan allemaal waar is, we zullen het gauw genoeg weten.
Ze halen eigenlijk een trucje uit. Ze zenden een 4k@120 signaal naar de tv. Maar zenden via dat signaal 40fps uit. Hier wordt het helemaal uitgelegd:

https://arstechnica.com/g...nd-its-a-great-4k-option/
Verwijderd schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:55:
[...]

Ze halen eigenlijk een trucje uit. Ze zenden een 4k@120 signaal naar de tv. Maar zenden via dat signaal 40fps uit. Hier wordt het helemaal uitgelegd:

https://arstechnica.com/g...nd-its-a-great-4k-option/
Hmm, misschien snap ik het nu toch weer niet, hoe krijg je dan 40fps op 60Hz? Krijg je dan niet dat het gaat stotteren? ipv tearing? (Heb dat artikel even kort bekeken maar kon er niet veel wijzer van worden)
Of kunnen alle 60Hz TV's gewoon terugschakelen naar 40Hz? (Maar waarom zou R&C dan 40fps/120Hz zijn? ipv 40fps/40Hz)

[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 02-02-2022 19:25 ]

Verwijderd

Kalder schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:20:
[...]

Hmm, misschien snap ik het nu toch weer niet, hoe krijg je dan 40fps op 60Hz? Krijg je dan niet dat het gaat stotteren? ipv tearing? (Heb dat artikel even kort bekeken maar kon er niet veel wijzer van worden)
Of kunnen alle 60Hz TV's gewoon terugschakelen naar 40Hz?
40fps op 60hz kan niet. 40fps op 120 hz kan wel. Maar omdat dit bij R&C op 4k@120 gebeurt moet je hdmi 2.1 hebben. Bijna elke tv is 120hz. Een hdmi 2.0 tv die een 120hz paneel heeft kan wel weer 1080p@120 weergeven. Dus dan zou je 40 fps op 1080p kunnen weergeven. Maar dat ondersteund r&c niet.
Verwijderd schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:28:
[...]

40fps op 60hz kan niet. 40fps op 120 hz kan wel. Maar omdat dit bij R&C op 4k@120 gebeurt moet je hdmi 2.1 hebben. Bijna elke tv is 120hz. Een hdmi 2.0 tv die een 120hz paneel heeft kan wel weer 1080p@120 weergeven. Dus dan zou je 40 fps op 1080p kunnen weergeven. Maar dat ondersteund r&c niet.
Één ding weet ik wel, bij lange na niet elke tv is 120Hz (ook niet als je de resolutie verlaagd), meestal zijn ze 50 of 60Hz, 120Hz is meer iets voor de duurdere en modernere modellen

Edit: (aangezien niet het juiste topic voor deze discussie edit ik deze post maar even)
Ben momenteel nog op de lookout voor een nieuwe goedkope TV van rond de 55", mag zelfs full HD zijn ipv 4k dus denk dat ik maar eens de tweede handsjes ga bekijken. Overigens zijn er nog heeeel wat TV's die in de pricewatch als 50Hz of 100Hz worden aangegeven.

[ Voor 25% gewijzigd door Kalder op 02-02-2022 20:31 ]

Verwijderd

Kalder schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:40:
[...]
Één ding weet ik wel, bij lange na niet elke tv is 120Hz (ook niet als je de resolutie verlaagd), meestal zijn ze 50 of 60Hz, 120Hz is meer iets voor de duurdere en modernere modellen
50hz is al lang niet meer, dat was alleen bij crt tv's. (en zelfs latere crt's konden altijd ook ntsc/60hz weergeven). Vanaf lcd is bijna elke tv 60hz (gelijk aan de vroeger NTSC refreshrate). Ze gebruikte in de marketing nog wel vaak 50hz of 100hz omdat wij dat in NL van vroeger gewend waren. Maar eigenlijk was het paneel altijd al 60hz en later bijna altijd 120hz.

Echt hele goedkope tv's van 300 euro zijn nu nog 60hz. Maar bijna alle tv's vanaf 600 euro hebben een 120hz paneel. (uitzonderingen daar gelaten).

Of je ook games op 120hz kan draaien heeft vooral te maken met de bandbreedte van de hdmi aansluiting (hdmi 2.0 of hdmi 2.1) of de software in de tv.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2022 19:51 ]

Pagina: 1 ... 193 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord