ariekanari schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:34:
[...]
Ik durf nu al te voorspellen dat het minimaal 15+ minuten gewauwel is en de rest hopelijk wat gameplay en cutscenes.
Dit is het terugkerende
recept probleem van game-voorvertoningsevenementen. Elke uitgever doet dit, helaas.
Voor wat het spel zelf betreft twijfel ik er niet aan dat het een uitmuntende racegame zal zijn.
@
cold_as_ijs Lang geleden. Ik zal deze integraal uitkijken (ik ga niet live kijken) en als ik mijn mening moet bijstellen dan zal ik dat hier ruiterlijk toegeven.
Zoals beloofd zou ik terugkomen op mijn opmerking (voor leesgemak hierboven gequote).
De voice-over was functioneel en belichtte de functies- en of mogelijkheden van het spel en dat was niet het gewauwel waar ik voor vreesde. Zoals veel gepraat in een studio of op een podium met ontwikkelaars etc.
Zoals verwacht is er helemaal niets mis met de grafische pracht en praal van het spel en ligt de nadruk op nog steeds op realistische rijeigenschappen met toegankelijkheid voor een breed publiek. En ze proberen ook externe omstandigheden, zoals de weersomstandigheden, realistisch na te bootsen.
Raytracing is met name aanwezig in de diverse fotomodi want nergens wordt expliciet gemeld dat het ook tijdens races actief is. Dit is overigens geen kritiek want het is een goede keuze omdat onder het racen deze effecten nauwelijks zullen opvallen. Je kan ook foto's nemen uit een herhalingsvideo van de race en dan worden raytracingseffecten toegevoegd.
Wat ik wel heb gemist is daadwerkelijke gameplay want dat was echt niet meer dan 5-6 minuten. Echte gameplay met het gezichtspunt van achter het stuur of over de schouder meekijken (derde persoon) waarbij het gezichtspunt achter de auto hangt. Dat hoeft ook niet per se meer heel veel meer te zijn want tijdens een presentatie is dit al snel erg eentonig of saai te noemen. Maar het viel wel op.
Het overgrote deel van de getoonde beelden waren of cutscenes of beelden van herhalingen van races waarbij het camerastandpunt telkens wisselde en de auto's vanuit verschillende hoeken werden belicht. Wat natuurlijk wel een logische keuze is want daarmee wordt een goed beeld getoond van de grafische kwaliteit van het spel.
Resumerend: State of Play is geen gewauwel. De GT7 presentatie gaf een goed overzicht van het spel qua grafische pracht en paal en aanwezige menuopties.
Ik zal niet meer beweren dat SoP gewauwel is en andere uitgevers zouden hier een voorbeeld aan kunnen nemen.