Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leiden071
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Black Ops zombie mode, zit vol met bugs die je uit de lobby halen. Bloed irritant. Kan amper een game spelen. Normaal multi-player doet ie wel goed. Jammer. Blijkt een bekend probleem te zijn. Hoop snel op een update! Zombie mode vind ik erg vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:29

Ace

Happy Happy Joy Joy

Er was een 22gb patch twee weken geleden ter voorbereiding hiervan;

https://twitter.com/BendS.../1323686438127325187?s=19

Ik heb de game even snel opgestart en rondje gereden, duidelijk vloeiender dan op de PS4 maar heb nog niet naar instellingen gekeken.

Want te druk met Demon's Souls, Miles Morales en Astro _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 12:59

reaL_G

G

Cloud_VII schreef op zondag 22 november 2020 @ 01:08:
[...]

Heb de code inderdaad ingevoerd. Maar hoe kan ik de content dan downloaden? Heb de code op mijn telefoon in de App ingevoerd
Ga met je cursor op de game staan in ps5 menu.
Ga dan options knop of 3dots. Vlgs mij 2de optie

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:09
crimby schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:45:
[...]

Wat is de toegevoegde waarde van die standaard? Ik heb de PS5 gewoon in een vak neergelegd op 4 zachte kussentjes zodat ie wat hoger ligt en tegen evt resonantie... waarom zou ik die standaard er nog aan zetten?
Wat bedoel je met 4 zachte kussentjes?

Daarbij, die stand wordt meegeleverd. Lijkt mij dat Sony wilt dat je hun producten gebruikt omdat je zou denken dat het "ervoor gemaakt" en dat alles zou voldoen. Lange termijn begrijp ik het design wel maar het komt echt met een flinke kost aan gebruiksvriendelijk. Ik hoop echt dat er kappen komen waardoor het een simpele platte console wordt want dat maakt het voor mij echt veel makkelijker. Lijkt mij ook niet onmogelijk, ipv die golven maak ze er gewoon een stuk dikker plastic van zodat het een "voet" krijgt zoals elke playstation heeft. Het is dat ik het zelf niet kan anders had ik het gedaan. :)

Voor de rest ben ik dik tevreden hoor.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:23
balarina schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:11:
Als ik lees dat mensen de ps5 muisstil vinden kan ik mij daar helaas niet in vinden. Mijne zoemt constant, geluid afkomstig aan de bovenkant van de console waar de lichtbalk zit.

Ik zou het zachter dan de ps4 noemen, maar wel storender door de hogere toon wat ik zelfs door mijn astro headset hoor. Zelfs als de console in rust modus staat blijft dit geluid doorgaan. Ik heb geen idee wat coil whine is, maar misschien herkent iemand het direct of denkt dat het wel mee valt. https://cdn.sndup.net/bcd...F/92wb/21+Nov%2C+1503.mp3

[...]

+@Verwijderd

Dank voor jullie tips. Is inmiddels gelukt met een andere usb stick fresh formatted in exfat en de folder volgorde.
ik denk dat hij bij de meeste rechtop staat die aangeven dat er geen problemen zijn met de herrie
de koeling zou dan ook optimaler moeten functioneren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zironako
  • Laatst online: 04-10 12:08
Mijn god, wat zien de games er op de PS5 adembenemend mooi uit. Tijdens het spelen van Spider Man zit ik echt vol verbazing te kijken met hoe bizar veel details erin zitten en hoe moet het eruit ziet. Ben wel benieuwd wat hierna de volgende stap gaat zijn. Veel mooier dan dit gaat het toch niet meer worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:23
Zironako schreef op zondag 22 november 2020 @ 02:22:
Mijn god, wat zien de games er op de PS5 adembenemend mooi uit. Tijdens het spelen van Spider Man zit ik echt vol verbazing te kijken met hoe bizar veel details erin zitten en hoe moet het eruit ziet. Ben wel benieuwd wat hierna de volgende stap gaat zijn. Veel mooier dan dit gaat het toch niet meer worden?
dat dachten we ook bij de eerste HD tv
die nog niet eens echt HD was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
  • Laatst online: 25-09 12:30
Oh jawel hoor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:14:
[...]

Ja alles aan de stand voelt als een nagedachte, PlayStation iets rechter > voetje los
PlayStation iets naar voren > voetje los.

Goedkoop meuk ding.
Ook één van de redenen voor ons om deze over te slagen, wachten geduldig op een 2e serie die hoplijk ook wat kleiner is én die je gewoon zonder 'gedoe' horizontaal kan plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Al de videos van Demon's Souls die we in de aanloop naar de release hebben gezien doen echt geen recht aan the real thing. Wat een heerlijk spel. Dacht dat de keuze tussen Fidelity en Performance moeilijk zou worden, maar letterlijk na één minuut geswitcht naar Performance en nooit meer omgekeken.

MM vind ik ook zeker vet, maar merk dat ik helemaal geen zin heb in al die extra activiteiten. Challenges doe ik wel als ik ze in de buurt zie wegens die extra skills, maar ga echt niet alle 'fetch' objectives op de map af. Speel lekker het verhaal en blauwe side-quests. Ook dit spel heb ik standaard op Performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 11:58
Kadardar schreef op zondag 22 november 2020 @ 01:36:
[...]

Wat bedoel je met 4 zachte kussentjes?

Daarbij, die stand wordt meegeleverd. Lijkt mij dat Sony wilt dat je hun producten gebruikt omdat je zou denken dat het "ervoor gemaakt" en dat alles zou voldoen. Lange termijn begrijp ik het design wel maar het komt echt met een flinke kost aan gebruiksvriendelijk. Ik hoop echt dat er kappen komen waardoor het een simpele platte console wordt want dat maakt het voor mij echt veel makkelijker. Lijkt mij ook niet onmogelijk, ipv die golven maak ze er gewoon een stuk dikker plastic van zodat het een "voet" krijgt zoals elke playstation heeft. Het is dat ik het zelf niet kan anders had ik het gedaan. :)

Voor de rest ben ik dik tevreden hoor.
Verteld mij nog niks over die voet die nodig zou moeten zijn in horizontale stand.

Maar ik heb 4 schuimrubberen strips/blokes van een cm dik. Deze had ik voor de ps4 tbv airflow en daar heb ik de ps5 ook op liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De bek viel mij ook open toen ik The Last of Us voor de eerste keer speelde op de PlayStation 3, nu met de komst van de Playstation 5 valt hij spontaan dicht... ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 16:56
H.Boss schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:57:
[...]

Hellblade op de PC gespeeld, wacht nu op Hellblade 2, maar die komt helaas niet naar de PS5.

Dus moet weer op de PC.

Wel jammer, Hellblade is een van de vetste game ervaringen ever.
Ik zou het logisch en slim vinden als Sony en Microsoft samen werken en hun streaming apps op de consoles laten werken. Win win situatie toch? Je bereikt veel meer mensen.

Dus Xbox Game Pass op de PS5 en PS now op de XboxSX/S
Of Steam link?
Zo kan men met elk platform proeven van de concurrentie.

Er zijn op andere soort platformen al dergelijke zaken mogelijk dat de concurrentie wordt toegelaten. Genoeg vben
  • Op Windows kan ook psnow gespeeld worden, ook een Microsoft platform.
  • Op IPhone kan je ook bepaalde Google apps installeren.
  • Steamlink op Android toestellen.
Edit: Xbox game pass moet eigenlijk Xcloud zijn, dus steaming van games

[ Voor 3% gewijzigd door Cowboy_Henk op 22-11-2020 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Cowboy_Henk schreef op zondag 22 november 2020 @ 07:36:
[...]

Ik zou het logisch en slim vinden als Sony en Microsoft samen werken en hun streaming apps op de consoles laten werken. Win win situatie toch? Je bereikt veel meer mensen.

Dus Xbox Game Pass op de PS5 en PS now op de XboxSX/S
Of Steam link?
Zo kan men met elk platform proeven van de concurrentie.

Er zijn op andere soort platformen al dergelijke zaken mogelijk dat de concurrentie wordt toegelaten. Genoeg vben
  • Op Windows kan ook psnow gespeeld worden, ook een Microsoft platform.
  • Op IPhone kan je ook bepaalde Google apps installeren.
  • Steamlink op Android toestellen.
Gamepass is toch niet hetzelfde als PS now? De eerste is een flatfee games aanbod, de tweede een streaming service. De streaming service van MS is nog in beta en Sony heeft nog geen Gamepass alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01:00
reaL_G schreef op zondag 22 november 2020 @ 01:21:
[...]

Ga met je cursor op de game staan in ps5 menu.
Ga dan options knop of 3dots. Vlgs mij 2de optie
Als ik game content beheren kies zie ik alleen language packs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 09:54
shoombak schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 06:42:
[...]

Dan heb je een hoorprobleem of geluk met je modelnr, het internet stroomt vol met klachten namelijk
Internet stroomt altijd eerder vol met klachten dan met complimenten.

Het is vandaag zondagochtend en ik hoor hem voor het eerst, op de blueray na, voor het eerst nu hij staat te downloaden. Typisch het geluid van een fan met een soort hapering. Mijn laptop fan oversteeg het weer maar nu hoor ik ze beide (zit ca 2 meter van de PS5 af en direct bij laptop).

Het is echt 100x minder dan het geluid van mijn PS4 Pro.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 15:32
Cloud_VII schreef op zondag 22 november 2020 @ 01:08:
[...]

Heb de code inderdaad ingevoerd. Maar hoe kan ik de content dan downloaden? Heb de code op mijn telefoon in de App ingevoerd
Die vraag heb ik dus ook..

Andere Tweaker zei; "Dat had ik ook iets verder in het spel ontvang je de content. En wat bij mij hielp is playstation opnieuw opstarten en game starten toen stond alles ingeladen. Beetje vreemd maar het werkt."

Opnieuw opstarten heeft bij mij (nog) niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 09:54
Syn3rgi schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:07:

Shame, in eerste instantie was ik wel blij met de Pulse 3D. Hebben mensen een vergelijkbare ervaring?
Nee, ik vind de audio van de headset prima en hij zit verrassend goed. Stoffen oorschelpen zou nog beter geweest zijn. Warme oortjes krijg ik er wel iets eerder van. Grootste voordeel vind ik de bedieningsknoppen voor party/game geluid.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
FrankoNL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:10:
Hoe spelen jullie Spiderman?

4k 30 fps met RT of 60 FPS performance?
ja ik speel max fidelity/cinematic mode demon souls.

ik wil maximale graphics.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-10 12:41
Na de PSONE en heel veel XBoxen nu weer terug naar Sony. De complete PS4 exclusives lijst wilde ik dolgraag nog spelen.

Ik heb blijkbaar geluk. Hoor enkel de disc spinnen. Ligt horizontaal in het tv meubel, met genoeg airflow uiteraard.

MM erbij gehaald voor die next heb ervaring. Prachtige game, maar niet perse voor mij. Wel al twee dagen volle bak in GOW gedoken. Fantastische game. En dan straks al die andere toppers nog.

Controller is wennen na zoveel jaar Xbox maar ligt lekker in de hand, fijn dat ze een beetje naar Microsoft hebben gekeken. Gimmicks die erop zitten geloof ik wel.

Al met al echt super happy, voel me net een klein kind in een snoepwinkel met deze console en die game catalogus. Wordt een mooie tijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:34
@Chabio enjoy!! Ik heb serieus een Xbox Series X overwogen, vooral omdat dat kamp de koeling beter in orde heeft over het algemeen (en dus een stillere console) echter heeft kamp PlaySation de beste exclusieve games.... zitten zoveel toppers tussen heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

shakespeare schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:40:
[...]

ja ik speel max fidelity/cinematic mode demon souls.

ik wil maximale graphics.
Ik merk amper verschil, behalve dat 60fps glorieus is.

Kwam hier ook aan de orde en de makers zelf zeggen dat het verschil beperkt is. Vanaf 11:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:51
FMS schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:56:
[...]

Kwam hier ook aan de orde en de makers zelf zeggen dat het verschil beperkt is. Vanaf 11:30.
Ik vind die keuze die ik voorgeschoteld krijg oprecht heel irritant. Bij DS zou ik ook fps prefereren, maar bij SpiderMan is het al lastiger. Ziet er toch wel een stuk beter uit in 30fps. Niet perse de raytracing, maar wel de drukte op straat bv. Snap niet dat ze het niet gewoon zo optimaliseren dat het 60fps is met een heftigere dynamische resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-10 10:41
Het tweakers.

Gisteren met een vriendin bij mij cod bo3 zombie online zitten te doen. Echter viel het ons op dat de voucexhat over de speaker van controle 1 gaat ipv over de tv

Ik heb gezocht naar een instelling maar kan het niet vinden. Is dit op te lossen?

En wat ik mij ooo afvroeg. Kan controller twee wel joinen aan een voicechat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:06:
[...]

Ik vind die keuze die ik voorgeschoteld krijg oprecht heel irritant. Bij DS zou ik ook fps prefereren, maar bij SpiderMan is het al lastiger. Ziet er toch wel een stuk beter uit in 30fps. Niet perse de raytracing, maar wel de drukte op straat bv. Snap niet dat ze het niet gewoon zo optimaliseren dat het 60fps is met een heftigere dynamische resolutie.
Ik zou ook liever zien dat ze bij alle games een high fidelity low res mode aanbieden, in plaats van high fidelity low fps.
Eigenlijk zouden er 3 opties moeten zijn.
High res, high fidelity, low fps
low res, high fidelity, high fps
high res, low fidelity, high fps

[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 22-11-2020 09:11 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Zijn er trouwens meer mensen die bij Bol gekocht hebben nagebeld of de console aangekomen is? Ik gok dat ze daar een onderzoek zijn gestart, aangezien mijn Pulse 3D headset 'kwijt' is geraakt (wel geld terug gelukkig)... er waren wat Tweakers die exact dezelfde omstandigheden rapporteerde hier die ik ook heb doorlopen met de headset. Sommigen met accessoires, sommigen zelfs met de console zelf... allemaal Bol bestellingen.

Denk dat Bol een probleempje heeft/had.

[ Voor 3% gewijzigd door yinx84 op 22-11-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Kalder schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:09:
[...]

Ik zou ook liever zien dat ze bij alle games een high fidelity low res mode aanbieden, in plaats van high fidelity low fps.
Eigenlijk zouden er 3 opties moeten zijn.
High res, high fidelity, low fps
low res, high fidelity, high fps
high res, low fidelity, high fps
Ik snap wat je zegt en kan me het ook voorstellen dat je dat wil. Maar ik wil gewoon helemaal deze keuzes niet. Ik wil een console en spel downloaden en gaan met die banaan. Ik zou zeggen dat de game makers betaald worden om de beste Settings te kiezen. Zelfde voor HDR instellingen vind ik. Die console zou moeten begrijpen welke tv ik aansluit en wat voor die tv de beste settings zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 09:47
giantgiantus schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:16:
[...]

Ik snap wat je zegt en kan me het ook voorstellen dat je dat wil. Maar ik wil gewoon helemaal deze keuzes niet. Ik wil een console en spel downloaden en gaan met die banaan. Ik zou zeggen dat de game makers betaald worden om de beste Settings te kiezen. Zelfde voor HDR instellingen vind ik. Die console zou moeten begrijpen welke tv ik aansluit en wat voor die tv de beste settings zijn.
Maar zijn de beste settings voor jou ook de beste settings voor mij? Misschien wil ik de keuze juist wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
SgtCaffran schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:18:
[...]

Maar zijn de beste settings voor jou ook de beste settings voor mij? Misschien wil ik de keuze juist wel?
Daarom staat er ook dat ik me het kan voorstellen dat je wel die keuzes wil, zie eerste zin 🤓.

Maar als je echt keuzes wil zou ik mooie pc bouwen. Kan je echt zelf alles aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Een greep uit de mods die ik de laatste dagen heb kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c67nB2V96b9EHjFdgwkdY-EZ-30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVVGvRwHaK19gMVlcOGR0Gec.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJleHk9gt8o0-YriiX-b6QstxFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZZwvT2uYNEFG56ofEpIvug5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCCAU7LnI4hiHXTlV359f7ujOUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9bTxJWwRrmYEKB35pQCoxuC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbcMw20Yc9oJnrCShfniEtdOaZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z5THS88juNOmOy9oSFsaT6si.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cDaFSfNjKvFsEwAav9Jig1juWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KcbzQC7QwsgYcV38lpKRrZg9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dMqB67I3mK0tAoSIaB7APOzgks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUFr6Jl2uJUc5Hu79qc5tK86.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JY1lyDOWnJX0ebzVtTY9TX92fl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qrFzt4c01BBno5EQSmyTEU7R.jpg?f=fotoalbum_large

Laatste is best ok. Ik blijf er voorlopig van af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 15:32
yinx84 schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:11:
Zijn er trouwens meer mensen die bij Bol gekocht hebben nagebeld of de console aangekomen is? Ik gok dat ze daar een onderzoek zijn gestart, aangezien mijn Pulse 3D headset 'kwijt' is geraakt (wel geld terug gelukkig)... er waren wat Tweakers die exact dezelfde omstandigheden rapporteerde hier die ik ook heb doorlopen met de headset. Sommigen met accessoires, sommigen zelfs met de console zelf... allemaal Bol bestellingen.

Denk dat Bol een probleempje heeft/had.
Ik ben niet gebeld door bol.
Wel is inderdaad mijn headset nooit geleverd. Overigens keurig m'n geld terug gekregen zonder enige discussie.

Het maffe was dat ik al een headset bij MediaMarkt had besteld en de bestelling bij bol voor de zekerheid was omdat het bij mm een beetje vaag ging.
Uiteindelijk die van mm exact volgens planning gekregen 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
FMS schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:21:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dank. Voor mij maken deze foto’s duidelijk dat het voor mij lelijke design niet opgelost zal worden met een ander kleurtje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:23:
[...]

Dank. Voor mij maken deze foto’s duidelijk dat het voor mij lelijke design niet opgelost zal worden met een ander kleurtje.
Ik vind het design echt veel mooier dan ik had verwacht, zelfs in het standaard zwart/wit, voor mij geen verf, ben super blij met mijn gebouw uit Dubai naast m'n TV :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Ik lijk geen last van coil whine te hebben, maar soms stijgt hij op zoals de PS4 Pro dat ook deed met zo’n stofzuiger achtig geluid. Bij het opstarten na compleet uitgeschakeld te zijn geweest en soms bij het installeren van iets (zoals Spotify zojuist). Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Mijn PS5 zit dus in een stalen tv meubel. Past er echt net in, denk 2cm speling aan beide kanten.
Onder 1-1,5cm speling door de strips die ik eronder heb liggen en boven ongeveer 7-8cm speling. Achterkant is dicht, op een gat na voor de kabels.

Gisteravond en deze ochtend uren Astra, Bugsnax en Days gone spelen en hoor de PS5 nauwelijks. Mijn PS4 Pro steeg nagenoeg op....
Gebeurt dit bij enkele games of heb ik gewoon enorm geluk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Kalder schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:25:
[...]

Ik vind het design echt veel mooier dan ik had verwacht, zelfs in het standaard zwart/wit, voor mij geen verf, ben super blij met mijn gebouw uit Dubai naast m'n TV :D
Ik ook. Het blijft subjectief maar ik was ook positief verrast toen ik het in levende lijf zag.

Check deze gast dan, heeft gewoon twee PS5 pro. Damn scabbers :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GphyvPDaLXsQj0afKg3Q01k744w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X26iWpHTHadUYnx8XkoVKkoR.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crimby schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:27:
Mijn PS5 zit dus in een stalen tv meubel. Past er echt net in, denk 2cm speling aan beide kanten.
Onder 1-1,5cm speling door de strips die ik eronder heb liggen en boven ongeveer 7-8cm speling. Achterkant is dicht, op een gat na voor de kabels.

Gisteravond en deze ochtend uren Astra, Bugsnax en Days gone spelen en hoor de PS5 nauwelijks. Mijn PS4 Pro steeg nagenoeg op....
Gebeurt dit bij enkele games of heb ik gewoon enorm geluk?
Ik heb het idee dat mijn bluray drive nogal lawaai kan maken soms, weet niet waar het vandaan kwam, maar het was een vrij luide en lage frequentie zoem geluid, dit gebeurde vooral in het begin en tijdens het installeren van een game, de eerste firmware update lijkt dat gefixt te hebben want heb het niet meer zo luid gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Kan iedereen in al die verhalen over de luidruchtigheid van de PS5 telkens even vermelden of je het over de ventilator of over de disc drive hebt?

Ikzelf heb de ventilator sinds ingebruikname nog niet gehoord, maar de disc drive daarentegen klinkt alsof er een helikopter met kapotte propellers opstijgt in mijn woonkamer bij de installatie van een spel. Eenmaal geïnstalleerd is ie weer stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 21:32
FMS schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:29:
[...]

Ik ook. Het blijft subjectief maar ik was ook positief verrast toen ik het in levende lijf zag.

Check deze gast dan, heeft gewoon twee PS5 pro. Damn scabbers :(
[Afbeelding]
1 ps5 disc en twee koeltorens of zo 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
FMS schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:56:
[...]

ik zie het verschil duidelijk is allemaal wat strakker, heb jarenlang met de verouderde ps4 pro gezeten. wil nu gewoon maximaal graphics, die 30 fps vindt ik prima lopen. als je direct switched wil je mischien 60 fps. maar loopt voor mij prima dark souls en spiderman met raytracing op 30 fps.

Ik hoor wel een zacht fannetje aanlopen bij mijn ps als het echt helemaal stil is, heb hem ook in een kast staan. ben bang dat hij in de zomer weer te warm wordt wellicht moet ik hem toch in de open zetten.

Verder heb ik hem gister in rust gezet, welliswaar game eerst afgesloten en vanochtend uit rust modus gehaald niks aan de hand.

Loopt als een tiet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
In summary, dingen waarvan ik hoop dat het snel gefixt gaat worden:
  • De vleugels van de console moeten zwart worden.
  • Zwarte controller aub.
  • Coil-whine moet opgelost zijn.
  • Intern moet het een en ander opgelost zijn om vibraties/resonaties te verminderen.
  • UI polishing
  • Goede en stabiele software doormiddel van firmware updates.
  • Die gammele voet kan echt niet. Maar hier komen we er helaas niet van af.
  • Meer schijfruimte zou mooi zijn.
  • HMDI Bandbreedte naar 40GBs. Ook dit zou mooi zijn als het zal worden aangepast.
Ik heb nog steeds mijn twijfels maar bovenstaande zaken valt grotendeels wel op te lossen. Dan wacht ik nog liever een half jaar voordat ik de console haal. En anders misschien toch met een schuine oog naar de concurrentie kijken. Beiden kan helaas niet. Hier heb ik het geld niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Erapaz schreef op zondag 22 november 2020 @ 07:59:
[...]

Gamepass is toch niet hetzelfde als PS now? De eerste is een flatfee games aanbod, de tweede een streaming service. De streaming service van MS is nog in beta en Sony heeft nog geen Gamepass alternatief.
Ja sorry ik dachten dat Gamepass ook streaming was inderdaad. Xcloud bedoel ik dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:06

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik word er zelf wel een beetje moe van dat iedere keer wanneer ik er een PS4 game in stop, die PlayStation hem opnieuw begint met installeren terwijl ik de PS5 versie al heb staan. Is iemand er al achter hoe dit te fixen is? Ik heb het met zowel watch dogs als sackboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
loekf2 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:05:
[...]

Nee geen CEC hier, te veel slechte ervaringen dat apparaten verkeerd met elkaar praten, dus ik zet het altijd uit.
Shit, nu je het zegt, kinderen wilden vanochtend Buurman en Buurman kijken en prompt ging de PS5 aan, das dan weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 19:56
Gebruiken jullie allemaal de voet? Ik heb hem sinds donderdag op het tv meubel staan zonder voet, en zie de noodzaak eerlijk gezegd (nog) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
JimmyJoness schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:48:
Gebruiken jullie allemaal de voet? Ik heb hem sinds donderdag op het tv meubel staan zonder voet, en zie de noodzaak eerlijk gezegd (nog) niet
Ik heb hm horizontaal liggen zonder voet en snap het nut er ook niet van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:14
Erapaz schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:44:
[...]

Shit, nu je het zegt, kinderen wilden vanochtend Buurman en Buurman kijken en prompt ging de PS5 aan, das dan weer jammer.
Had ik ook voor maar soms verlies ik de afstandsbediening van de TV dus ik heb nu overal in de kamer NFC tags liggen zodat ik alles met mijn gsm kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
MoldyInko schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:41:
  • Zwarte controller aub.
  • Intern moet het een en ander opgelost zijn om vibraties/resonaties te verminderen.
  • UI polishing
  • HMDI Bandbreedte naar 40GBs. Ook dit zou mooi zijn als het zal worden aangepast.
Ik heb nog steeds mijn twijfels maar bovenstaande zaken valt grotendeels wel op te lossen. Dan wacht ik nog liever een half jaar voordat ik de console haal. En anders misschien toch met een schuine oog naar de concurrentie kijken. Beiden kan helaas niet. Hier heb ik het geld niet voor.
Het voet probleem zou opgelost kunnen worden met kappen van een andere vorm, een kap die de onderkant vlak maakt bijvoorbeeld. Iemand met een 3D printer zou dat zelfs al kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 19:56
kaanmijo schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:44:
Ik word er zelf wel een beetje moe van dat iedere keer wanneer ik er een PS4 game in stop, die PlayStation hem opnieuw begint met installeren terwijl ik de PS5 versie al heb staan. Is iemand er al achter hoe dit te fixen is? Ik heb het met zowel watch dogs als sackboy
Heb modern warfare al 4x moeten herinstalleren, omdat de cd dacht dat het een digital download was en visa versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 12:59

reaL_G

G

Cloud_VII schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:12:
[...]

Als ik game content beheren kies zie ik alleen language packs
Dan zou het al geïnstalleerd moeten zijn.
Ik kon dat ook maar 1x doen met de preorder dlc.
Bij spiderman kan je er pas bij verder in de game.

Normale dlc zou via de app gaan of de psn/ps5 game pagina, voorzover ik weet.

Had duidelijker aangegeven moeten worden.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
Wat ik wel bijzonder vind is dat deze problemen nu pas naar voren komen. Er zijn legio testers geweest die de ps5 al vroeg konden proberen. Kan mij niet voorstellen dat zij dit niet zijn tegengekomen.

Het is jammer dat review sites zoals Tweakers geen vroeg exemplaar hebben gekregen en de ps5 grondig konden testen. Tegenwoordig met review embargo etc weet je soms als vroege koper niet wat je in huis haalt.

Afkloppen, tot op heden nog geen kuren gehad.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
Heeft er iemand ook dit 'probleem'?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35Vg7Bgd2o275ATfmELoWUjQ9DU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gUugwwfnHxMLbjKlWuCfw9RL.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
joblamie schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:32:
Kan iedereen in al die verhalen over de luidruchtigheid van de PS5 telkens even vermelden of je het over de ventilator of over de disc drive hebt?

Ikzelf heb de ventilator sinds ingebruikname nog niet gehoord, maar de disc drive daarentegen klinkt alsof er een helikopter met kapotte propellers opstijgt in mijn woonkamer bij de installatie van een spel. Eenmaal geïnstalleerd is ie weer stil.
Ik neem aan de ventilator. Hij klinkt namelijk echt een beetje als de PS4 Pro, maar niet altijd, en dat is het gekke. Maar heel duidelijk altijd met het opstarten van de console.

Ik heb hem horizontaal liggen in een tv meubel met genoeg ruimte aan alle kanten, inclusief een open achterkant

[ Voor 7% gewijzigd door Steven030 op 22-11-2020 09:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
ShaYan schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:53:

[Afbeelding]
Waar kijken we naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 19:35
Denk de ronde vage vlek op de bovenkant in het midden...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
RandyAmsterdam schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:57:
[...]

Denk de ronde vage vlek op de bovenkant in het midden...?
Vieze vingers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

[Afbeelding]
De verkleuring? Wel voorbij zien komen op andere fora. Je bent niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:14

[Afbeelding]
Dat vlekje heb ik ook maar dan aan de andere kant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

[Afbeelding]
Bij mij blijft dat snoertje ook steeds zichtbaar :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:17

[Afbeelding]
Ja, ik. Toen ik mijn PS5 optilde nadat ik cheetos had gegeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Laatst online: 20:06

kaanmijo

Picobello B.V.

[Afbeelding]
Yes, dit heb ik ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:02

[Afbeelding]
Lijkt me niet echt een probleem. Eerder een verkleuring in de plastic die er gekomen is tijdens het gieten. Ik zou zeggen, overspuiten die handel en er meteen een zwarte versie van maken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01:00
kaanmijo schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:44:
Als je een externe HDD aan sluit. Installeert hij dan de PS4 versie niet daar op? Scheelt je in ieder geval opslag ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaYan
gnauw schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:58:
[...]

Bij mij blijft dat snoertje ook steeds zichtbaar :'(
Haha moet een langere HDMI kabel bestellen, de kabel die geleverd is bij de PS5 is veel te klein om door te muur te steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaYan
Antigo schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:11:
[...]

Lijkt me niet echt een probleem. Eerder een verkleuring in de plastic die er gekomen is tijdens het gieten. Ik zou zeggen, overspuiten die handel en er meteen een zwarte versie van maken? :P
Lijkt mij ook de enige optie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:39

Oxigeon

En zo is dat!

Enigste probleem wat ik ervaren heb is dat ik bij het spelen van valhalla (klikken op icoontje) naar de store werd geloodst om de ps4 versie te kopen (heb de ps5 versie op disk).

Na het omzetten van het icoontje van de ps4 versie naar ps5 kon ik echter wel gewoon spelen. Alleen gek dat hij zichzelf naar de ps4 versie heeft gezet.

Verder heb ik in valhalla wat haperingen in het geluid. Geen idee of dit valhalla of de ps5 is. Maar ik gok Valhalla

Edit: verder had ik eergisteren een enorm geluid. Hoorde het zelf niet omdat ik mijn hoofdtelefoon op had. Ik dacht sjeezus wat is dat. Toen ik de ps5 wilde optillen was het geluid weg. Leek wel of de zijpaden los zaten en aan het trillen waren. Daarna niets meer gemerkt

[ Voor 23% gewijzigd door Oxigeon op 22-11-2020 10:34 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
yinx84 schreef op zondag 22 november 2020 @ 06:39:
MM vind ik ook zeker vet, maar merk dat ik helemaal geen zin heb in al die extra activiteiten. Challenges doe ik wel als ik ze in de buurt zie wegens die extra skills, maar ga echt niet alle 'fetch' objectives op de map af. Speel lekker het verhaal en blauwe side-quests. Ook dit spel heb ik standaard op Performance.
Als ik jou was zou ik de rode icoontjes van de Underground hideout en Roxxon labs wel doen. Zijn ook een soort van sidemissions en leuke gevechten.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shakespeare
MoldyInko schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:41:
  • Zwarte controller aub.
  • UI polishing
zo, jij hebt aardig eisen lmfao. succes! het is maar gewoon een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Sommoge zijn ok maar ik merk door deze voorbeelden wel dat ik inmiddels de witte (lichgrijze?) het mooist vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:15
Let op voor ps5 steelseries arctis 7X koper ( 7X ondersteunt niet de volledige 3D audio van de temptest chip, de arctis 7P wel. Lees het volledige bericht in headset topic.

[Multi] Algemeen Headset Topic

[ Voor 15% gewijzigd door Amaze86 op 22-11-2020 10:34 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind eigenlijk alleen de controller mod mooi, PS5 staat in de kast, dus die zie ik toch niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
shakespeare schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:29:
[...]

zo, jij hebt aardig eisen lmfao. succes! het is maar gewoon een console.
Zie ook mijn post over hoe en waarom.

Veel dingen vallen gelukkig goed op te lossen. Dat het ‘maar een console’ is ben ik niet geheel met je eens. :)

Anderzijds dat het wat pietleuterig overkomt is kan ik mij wel bij voorstellen. Maar van een console maker met zo’n groot portfolio mag je best wel wat van verwachten vind ik. Maar hier kunnen de meningen over verschillen. Waar de een genoegen neemt met wat meer geluid of andere kleine tekortkomingen wil de ander graag dit opgelost zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 08:11
Cowboy_Henk schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:42:
[...]

Ja sorry ik dachten dat Gamepass ook streaming was inderdaad. Xcloud bedoel ik dan
Maar ps now is niet alleen streaming. Streamen gebeurd alleen met de ps3 en ouder games. PS4 games kan je gewoon downloaden.

Zowel PS now als gamepass op beide consoles zie ik niet zo snel gebeuren. Misschien dat MS gamepass naar de PS brengt aangezien ze volop inzetten op de service en de console dus een manier is om hun service aan te bieden. Andersom verkoopt Sony consoles om juist hun games te kunnen verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Amaze86 schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:33:
Let op voor ps5 steelseries arctis 7X koper ( 7X ondersteunt niet de volledige 3D audio van de temptest chip, de arctis 7P wel. Lees het volledige bericht in headset topic.

Dat zou heel vreemd zijn omdat elke stereo headset zou moeten werken volgens Cerny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:15
Steven030 schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:36:
[...]

Dat zou heel vreemd zijn omdat elke stereo headset zou moeten werken volgens Cerny
Tja wie moet je geloven tegenwoordig, als ze niet eerlijk zijn.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 19:35
Kijk erg uit naar echte next gen games. In iedere review waren ze lyrisch over Miles Morales, dus heb de game gekocht. Had gehoopt op een echt next gen gevoel bij deze game. Maar ik vind het best tegenvallen. Het verschil met de PS4 pro vind ik klein! Zo klein dat ik niet het gevoel heb dat ik op een next gen console speel. Kijk erg uit naar games ik dat gevoel wel bij heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 17:53
[...]

Idd klopt ook niks van.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
[...]

Is inderdaad onjuiste info van de leverancier, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
RandyAmsterdam schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:46:
Kijk erg uit naar echte next gen games. In iedere review waren ze lyrisch over Miles Morales, dus heb de game gekocht. Had gehoopt op een echt next gen gevoel bij deze game. Maar ik vind het best tegenvallen. Het verschil met de PS4 pro vind ik klein! Zo klein dat ik niet het gevoel heb dat ik op een next gen console speel. Kijk erg uit naar games ik dat gevoel wel bij heb....
Hier nog 1. Ik ben niet onder de indruk van de graphics van Miles Morales. Natuurlijk is het mooi, maar niet bijzonder genoeg voor de wow-factor. Nu staan we natuurlijk nog maar aan het begin van de nieuwe generatie, dus het gaat allemaal nog veel beter worden de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Mensen van het goede leven, ik ben in het bezit van een ps5, sinds de launch, maar er is iets wat me enorm tegenstaat en dat het produceert in standby mode. Zie: YouTube: November 22, 2020 (let niet op het geluid van de buren die net de trap af kwamen in de portiek).

Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik hoorde in het nintweakers discord van iemand waar dit totaal niet het geval is. Ook niet wanneer het aan staat. Dus lijkt me iets wat niet hoort.

De bijgeleverde USB kabel werkt ook niet voor het laden van de controller op de front poort. De kabel doet het wel op beide back USB ports en als ik een andere usb kabel pak(de kabel waar ik mijn telefoon mee laad) dan kan het wel via de front USB.

Lijkt op een DOA en dat ik dus morgen even moet gaan bellen met m'n vrienden van de sony support lijn.

[ Voor 4% gewijzigd door ye-roon op 22-11-2020 10:55 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Laatst online: 21-08 16:46
Is Miles Morales een game op zich zelf, volwaardige grote game zeg maar of is dit gewoon een ad-on van Spiderman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 17:53
Chaoss schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:52:
[...]

Is inderdaad onjuiste info van de leverancier, beetje jammer.
Is ook gewoon uit 1 chatgesprek met een medewerker van de klantenservice gehaald en dan ook nog is in de eigen woorden van de persoon die het ik denk op Reddit ofzo heeft gepost? dus tja niet echt een betrouwbare bron ook.

[ Voor 20% gewijzigd door Stylze op 22-11-2020 10:57 ]

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

MoldyInko schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:35:
[...]

Anderzijds dat het wat pietleuterig overkomt is kan ik mij wel bij voorstellen. Maar van een console maker met zo’n groot portfolio mag je best wel wat van verwachten vind ik. Maar hier kunnen de meningen over verschillen. Waar de een genoegen neemt met wat meer geluid of andere kleine tekortkomingen wil de ander graag dit opgelost zien.
Ik denk dat je de boel even in perspectief moet zien. De PS5 is 80 tot 90% stiller dan z'n voorganger, die 112 miljoen keer over de toonbank is gegaan. Ik vind het fijn dat de PS5 stiller is, maar als ie (ik noem maar iets) 60% stiller zou zijn zou ik dat ook prima vinden. Dat er wat YouTubers over vallen en het groot uitmeten is logisch, die zijn uit op views. Nadat je dat gekeken hebt staat je feed vol met die ellende en lijkt het een groot probleem te zijn.

Uiteindelijk is het een game-console die 4K 60fps eruit moet persen. Ik hoor 'm amper, alleen de disc-drive is duidelijk aanwezig maar dat is inherent aan de techniek. Kennelijk is de Xbox iets stiller, dus als je echt veeleisend bent op dat vlak zou je die kunnen overwegen. Of blijven wachten maar geen garantie hebben dat Sony er wat aan doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
DirtyDutch schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:56:
Is Miles Morales een game op zich zelf, volwaardige grote game zeg maar of is dit gewoon een ad-on van Spiderman?
Zeker geen volwaardige game en dat zie je ook aan de afwijkend lage prijs (59,95). Wel stand alone speelbaar, maar dus ter grootte van DLC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
joblamie schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:57:
[...]

Zeker geen volwaardige game en dat zie je ook aan de afwijkend lage prijs (59,95). Wel stand alone speelbaar, maar dus ter grootte van DLC.
Hmm het zit er wat tussenin, een dlc is meestal maar 5-10 uur. Met Miles ga je duidelijk langer bezig zijn, ik zit nu na 15 uren op 75%.

Het is vergelijkbaar met Uncharted lost legacy, maar dan nog iets uitgebreider.

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2020 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
cold_as_ijs schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:36:
[...]

Maar ps now is niet alleen streaming. Streamen gebeurd alleen met de ps3 en ouder games. PS4 games kan je gewoon downloaden.

Zowel PS now als gamepass op beide consoles zie ik niet zo snel gebeuren. Misschien dat MS gamepass naar de PS brengt aangezien ze volop inzetten op de service en de console dus een manier is om hun service aan te bieden. Andersom verkoopt Sony consoles om juist hun games te kunnen verkopen.
Tja ik denk toch dat ze van de volledig exclusiviteit aan het afstappen zijn, dus tijdelijk exclusief en dit zou ik helemaal niet vinden. Je ziet nu al dat Sony meer en meer PS exclusives op Windows uitbrengt zoals Horizon Zero Dawn, Detroit Become Human,...
Van mij mag Sony gerust iets van PS cloud service uitbrengen op Xbox en Microsoft omgekeerd ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
Zit te twijfelen om dan toch voor die Ultimate Edition te gaan omdat dan Spiderman er dan ook bijzit, is die Remaster dat waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
DirtyDutch schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:01:
Zit te twijfelen om dan toch voor die Ultimate Edition te gaan omdat dan Spiderman er dan ook bijzit, is die Remaster dat waard?
Het is die 15 euro extra zeker waard als je hem nog niet gespeeld hebt op PS4, maar houd er wel rekening mee dat het een download code is en geen fysieke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
Is voor me zoontje voor onder de boom dus denk dat ie er wel plezier van heeft want heeft Spiderman niet gespeeld destijds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ja je koopt voor 15 euro een volledige game, en dan ook nog eens een goede game :P.

En je kunt MM los spelen maar met de voorgeschiedenis erbij is wel een stuk leuker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 20:23

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

RandyAmsterdam schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:46:
Heb je de ps5 versie die je speelt? Ik begreep dat sommigen (o.a @Phusebox) hier de ps4 versie hadden geïnstalleerd :P Zou het voor de zekerheid even checken :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:06:
[...]

Heb je de ps5 versie die je speelt? Ik begreep dat sommigen (o.a @Phusebox) hier de ps4 versie hadden geïnstalleerd :P Zou het voor de zekerheid even checken :)
Toen ik AC Valhalla installeerde had ik in eerste instantie ook de PS4 versie, moest de PS5 versie even downloaden, en kon daarna de PS4 versie gewoon verwijderen, geen reden om en de PS4 en de PS5 versie geïnstalleerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
joblamie schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:52:
[...]

Hier nog 1. Ik ben niet onder de indruk van de graphics van Miles Morales. Natuurlijk is het mooi, maar niet bijzonder genoeg voor de wow-factor. Nu staan we natuurlijk nog maar aan het begin van de nieuwe generatie, dus het gaat allemaal nog veel beter worden de komende jaren.
Realiseer je ook dat de verbetering afvlakt. Een mooiere schaduw is niet direct een enorme verbetering die de game direct anders maakt.

Verder zie je ook in dit topic veel mensen die volgens mij nog niet super vaak console launches hebben meegemaakt. Sinds de release van de SNES zie je mensen wat teleurgesteld zeker na maanden van hype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunaries
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 17:10
Ik heb de console verticaal staan met de standaard en hij zit stevig vast. Verder is ie bij mij stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Amaze86 schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:33:

Welke post specifiek dan want enige wat ik lees dat chatmix niet ondersteund wordt door de 7X op de PS5?

De Tempest engine doet in de PS5 z'n werk en stuurt daarna 'gewoon' Stereo uit dus elk headset kan er mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:38
Zal er een externe blu-ray speler werken op de ps5 digitale versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Evertt schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:20:
Zal er een externe blu-ray speler werken op de ps5 digitale versie?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazuzi
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-11-2024
Beste Tweakers,

Ben momenteel in bezit van een xbox one x en gebruik mijn bose qc35 II als gaming headset wil die gaan vervangen met een echte gaming headset. Als eerst komt de PS5 in huis en daarna ook nog een series X iemand enig idee welk headset ik het best aan kan schaffen wat op de oneX, ps5 en series X goed gaat werken. Binnen budget van €100-150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 19:14

H.Boss

Hugo Boss

Hier lekker bezig met TLOU, GoW en Uncharted 4. Wissel ze af om er wat variatie in te houden.

Kent iemand nog een goede racegame die gunstig geprijsd is?

Heb nu wipe out HD aangeschaft wat ik een geweldige game vindt en die ken ik nog van de PS3.

[ Voor 4% gewijzigd door H.Boss op 22-11-2020 11:48 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
H.Boss schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:26:
Hier lekker bezig met TLOU, GoW en Uncharted 4. Wissel ze af om er wat variatie in te houden.

Heeft iemand nog iemand een goede racegame gezien ergens die gunstig geprijsd is?

Heb nu wipe out HD aangeschaft wat ik een geweldige game vindt en die ken ik nog van de PS3.
Gran Turismo Sport. Beste race game op console momenteel vind ik.
Pagina: 1 ... 20 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord