Een beetje off-topic, maar is bij jullie dat DF filmpje van Dirt5 (hierboven) ook zo enorm gecomprimeerd ? Ik begin me af te vragen of er iets mis is met mijn systeem, want ik zie dus hopen compressie-artefacten, en ik kan me niet inbeelden dat DF een dergelijke video zou posten.
Maar zoiets zie je toch? Dit zijn haast PS2 graphics. Het is niet dat ontwikkelaars op tientallen consoles moeten testen of dat dit een stukje is dat ergens diep in het spel weggestopt zit.
Lijkt me dat de Xbox het prima aan moet kunnen. Toch zijn er de afgelopen dagen best wat gevallen voorbij gekomen waar bleek dat de PS5 beter presteert. En in dit geval iets er veel beter uit ziet.
Verwijderd
Ik was al een wifi test aan het doenTwixie schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:37:
Een beetje off-topic, maar is bij jullie dat DF filmpje van Dirt5 (hierboven) ook zo enorm gecomprimeerd ? Ik begin me af te vragen of er iets mis is met mijn systeem, want ik zie dus hopen compressie-artefacten, en ik kan me niet inbeelden dat DF een dergelijke video zou posten.

Echt een behoorlijk verschil, is dit legit?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ligt aan Youtube: https://twitter.com/digit...tatus/1330087079691382786Twixie schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:37:
It's worth putting this into wider context. Creator uploads 4K video. Video transcodes to 1080p60 quite quickly, but it is a rough h.264 encode not suited to fast gaming footage. Later on you get the proper quality VP9 4K, 1440p and 1080p which while not 100% ideal is TONS better
— Digital Foundry (@digitalfoundry) 21 november 2020
Het duurt even voordat Youtube de 1440p en 4K versie heeft geüpload geloof ik. De 1080p versie die er nu opstaat is hevig gecomprimeerd.Twixie schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:37:
Nou, niet tientallen maar wel gelijktijdig klaar moeten maken voor de PS4, PS5, Xbox One S, Xbox One X, Xbox Series X, Xbox Series S en PC. Het is al een prestatie op zich dat ze dat op tijd voor launch voor elkaar hebben gekregen.Tom schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:38:
[...]
Maar zoiets zie je toch? Dit zijn haast PS2 graphics. Het is niet dat ontwikkelaars op tientallen consoles moeten testen of dat dit een stukje is dat ergens diep in het spel weggestopt zit.
Lijkt me dat de Xbox het prima aan moet kunnen. Toch zijn er de afgelopen dagen best wat gevallen voorbij gekomen waar bleek dat de PS5 beter presteert. En in dit geval iets er veel beter uit ziet.
De launch van deze nieuwe generatie kan prima samen worden gevat met: "It's coming in hot".
Kinderziektes, bugs en minder polish zijn gewoon het gevolg van die nieuwe consoles tijdens een pandemie releasen en dat geldt ook voor de launch games. Zie ook hoeveel er al is uitgesteld, bovengemiddeld veel. Ik kan het de developers nauwelijks kwalijk nemen.
Natuurlijk zien ze dat; maar als een bug niet game-breaking is krijgt het vanzelf minder prio. Het lijkt alleen bij de performance mode te gebeuren, dus ik gok een wat agressieve LoD-setting oid. De developers zijn er al naar aan het kijken als we DF mogen geloven, dus dat wordt vast gefixt.Tom schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:38:
[...]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 21:49
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Ik had hem eerst via usb rechdtreeks in de PS4 toen was hij erg zacht. Vanmiddag heb ik de headset even op de 3.5mm van de controller gedaan en dan kan het geluid inderdaad harder.Ridicuul schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:38:
[...]
Heb je de controller headset volume in de instellingen ook op max gezet? Of alleen op je headset zelf? Ik kwam er namelijk ook pas na een uurtje achter dat het harder kon. Veel harder zelfs!
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Weet toevallig iemand waar er nog een oplaadstation voor de controller te koop is?
Net even cold war gespeeld moet erg wennen aan de controller. Alles loopt zwaar deze moet nog even soepeler worden.
bedoel je misschien de weerstand van de triggers? die kan je ook zelf instellen geloof ik.robert22nh schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:52:
Net even cold war gespeeld moet erg wennen aan de controller. Alles loopt zwaar deze moet nog even soepeler worden.
- Chaoss
Dirt 5 ziet er wel goed uit, lijkt me ook wel lekker spelen. Misschien eens oppikken wanneer deze goedkoper is, racegame voor erbij is toch wel leuk.
Is er nu iets bekend over een 60 FPS patch voor TLOU2? Heb echt zin om deze game te spelen, maar vind het zonde nu.
nope, nog niets bekend / aangekondigd.giantgiantus schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:11:
Is er nu iets bekend over een 60 FPS patch voor TLOU2? Heb echt zin om deze game te spelen, maar vind het zonde nu.
Ik had hem gekregen bij een 6 maanden abbo van Top Gear voor 45 euro. Ik heb tot nu toe eigenlijk 1x de 120fps modus getest, maar voor de rest nog niet verder mee gegaan op de PS5.Chaoss schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:05:
Dirt 5 ziet er wel goed uit, lijkt me ook wel lekker spelen. Misschien eens oppikken wanneer deze goedkoper is, racegame voor erbij is toch wel leuk.
Trouwens, wat is Playroom een enorm leuke game. Moet nog 10 trophies voordat ik deze platinum heb.
Ondertussen wel al uitgespeelt.
Ik had nog Amazon kaarten liggen waar ik anders nooit iets bestel.Amaze86 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:28:
@Technofreakz Hoop voor je dat je die met dikke korting hebt gekocht, bij bol.com kwam die vaak voor €99 denk deze bf weer. Heb die gehad bij ps4, prima headset (zelfde als 7p, alleen andere dongle, en iets mindere batterij)
Dus waarschijnlijk veel te veel betaald.
[ Voor 5% gewijzigd door Technofreakz op 21-11-2020 19:15 ]
Heb er maar een tweet gestudeerd aan naughty dog...... Echt zo jammer!
Hier doet MS het wel echt beter dan Sony. Sony heeft zoveel geweldige games. Ze moeten even wat liefde tonen en die games updaten.
Heb zelf het idee dat er een TLOU2 update aankomt zodra men Factions released. Maar goed, daar is ook nog niets over bekend..giantgiantus schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:15:
[...]
Heb er maar een tweet gestudeerd aan naughty dog...... Echt zo jammer!
Hier doet MS het wel echt beter dan Sony. Sony heeft zoveel geweldige games. Ze moeten even wat liefde tonen en die games updaten.
Bedankt voor de tip! Ik ga naar de 7p kijken.Steven030 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:26:
[...]
Hmm de nieuwe 7P of X is dus even duur zelfs iets goedkoper. Ik zou deze terugsturen als ik jou was en de 7P of X met een kortingscode direct bij Steelseries bestellen
Ja de triggers heb ik al lager ingesteld.Carn82 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:57:
[...]
bedoel je misschien de weerstand van de triggers? die kan je ook zelf instellen geloof ik.
Maar ook de analoge sticks lopen stroever
Ik heb mijn PS5 binnen en aangesloten en druk bezig met Astro.. maar ik heb de HDMI kabel gebruikt van mn ps4 en ben benieuwd hoe ik nou kan zien of merken dat dit een juiste kabel is. Iemand een idee?
Tot nu toe nog geen issues gezien of gevonden. PS5 zit in de tv kast en past echt maar net.... maar nog geen herrie. Wel alleen astro nog gespeeld
Tot nu toe nog geen issues gezien of gevonden. PS5 zit in de tv kast en past echt maar net.... maar nog geen herrie. Wel alleen astro nog gespeeld
[ Voor 27% gewijzigd door crimby op 21-11-2020 19:38 ]
Ja ook. In de comment van df word dit uitgelegd.Twixie schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:37:
Je kunt wel zien wel beeld de PS5 uit stuurt in de beeldinstellingen. Bij mij staat er bijvoorbeeld 4K 60hz (tv is HDMI 2.0)crimby schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:37:
Ik heb mijn PS5 binnen en aangesloten en druk bezig met Astro.. maar ik heb de HDMI kabel gebruikt van mn ps4 en ben benieuwd hoe ik nou kan zien of merken dat dit een juiste kabel is. Iemand een idee?
Ligt er dus ook een beetje aan wat voor TV je hebt. Maar de PS4 hdmi kabel is sowieso geen 2.1
[ Voor 3% gewijzigd door yorroy op 21-11-2020 19:42 ]
Werkte deze ook met de 3d sound van de ps5?Steven030 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:26:
[...]
Hmm de nieuwe 7P of X is dus even duur zelfs iets goedkoper. Ik zou deze terugsturen als ik jou was en de 7P of X met een kortingscode direct bij Steelseries bestellen
De PS4 kabel komt niet van de PS4 volgens mij maar is een kabel die ik los had. Bij beeldinstellingen geeft ie 3840x2160 at 60hz aanyorroy schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:41:
[...]
Je kunt wel zien wel beeld de PS5 uit stuurt in de beeldinstellingen. Bij mij staat er bijvoorbeeld 4K 60hz (tv is HDMI 2.0)
Ligt er dus ook een beetje aan wat voor TV je hebt. Maar de PS4 hdmi kabel is sowieso geen 2.1
Heb hier de grootste lol met mijn zoontje en Astro's playroom.
Wat een erg leuk spelletje om met je familie te doen. 😊
Hier ook! Geen zoontje maar mijn vriendin heeft inmiddels de controller ingepikt en dat is voor het eerst! Nintendo switch wel veel maar nog nooit de PS4...DoubleDutch schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:50:
Heb hier de grootste lol met mijn zoontje en Astro's playroom.
Zouden jullie zeggen dat de nieuwe Spiderman gewoon goed loopt op de ps5? Ik lees op reddit dat veel mensen hard crashes en bugs ervaren. Is het veilig om de game te spelen op ps5? Of beter wachten op een fix vanuit insomniac?
Zou wel je brandverzekering even updaten😂😂maxpyjamas schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:45:
Zouden jullie zeggen dat de nieuwe Spiderman gewoon goed loopt op de ps5? Ik lees op reddit dat veel mensen hard crashes en bugs ervaren. Is het veilig om de game te spelen op ps5? Of beter wachten op een fix vanuit insomniac?
Tuurlijk kan je die game gewoon spelen. Weet niet of dit je eerste launch is, maar al dit soort praatjes zie je heel vaak bij een lunch van een nieuw product (ook rtx, laptops etc).
Op z’n hoogst loopt je ps5 x vast en zet je hem weer opnieuw aan.
tot nu toe 0 crashes gehad in die gamemaxpyjamas schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:45:
Bij mij loopt die niet goed, maar gigantisch smooth goed. Geen laadtijden, frames met rtx aan ogen acceptabel. Ben vooral onder de indruk van de animate physics als je rondslingert en moves maakt. Enkele bug so ver was dat ik na een cutscene geen suit aan had. Maar dat was wel ff grappig. Ik ben zelf alleen bang voor de crash die zich voor schijnt te kunnen doen met rustmodus. Dus zet ik de console voorlopig niet in rustmodus als ik spidey open heb staan.maxpyjamas schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:45:
- Chaoss
Ik heb nu 12 uren in Miles M zitten en de voortgang staat op 30%. Het is wel zo dat je in 12 uur de mainstory kunt uitspelen. De rest zijn side activities en collectibles.ryanator schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:55:
Iemand nog suggesties voor goede games? Is miles morales trouwens zo kort als ze zeggen? Heb namelijk net een 50inch 4k tv gekocht voor de ultieme beleving
Overigens snap ik die 30% niet want van de collectibles en kistjes die nu beschikbaar zijn heb ik de meeste al.
Voor het eerst in mijn leven een photo mode gebruikt :P:
:strip_exif()/f/image/aSTUHbHmJVPxVm7RDMJHIIoh.jpg?f=fotoalbum_large)
Spiderman Remastered speelt ook heerlijk. 1x vage glitch gehad dat ik in een gebouw was beland dat niet bedoeld was om in te komen. Kon er ook niet meer uit, maar via menu en herstart vanaf laatste checkpoint kon ik weer verder.
Het detail van de textures en de soepelheid waarmee je door de stad heen slingert is echt verbluffend. Maar kwam van een PS3 dus het contrast is enorm
Het detail van de textures en de soepelheid waarmee je door de stad heen slingert is echt verbluffend. Maar kwam van een PS3 dus het contrast is enorm
Spiderman remastered verloopt tot hiertoe probleemloosgiantgiantus schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:48:
[...]
Zou wel je brandverzekering even updaten😂😂
Tuurlijk kan je die game gewoon spelen. Weet niet of dit je eerste launch is, maar al dit soort praatjes zie je heel vaak bij een lunch van een nieuw product (ook rtx, laptops etc).
Haha thanks voor jullie berichten! Miles Morales wordt nu gedownload. Wat een snelheden ook! Binnen 10 min is de game al klaar
Werkt prima hier. Vanmiddag 1 vage bug dat de telefoon niet over ging waardoor ik niet verder kon, maar terug naar herstelpunt en weer door.maxpyjamas schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:45:
Gister wel een vage bug, ik was ineens een lantaarnpaal

Verder is het heerlijk, enne fast travel is echt fast travel nu
[ Voor 5% gewijzigd door vuurtjih op 21-11-2020 21:05 ]
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Hier ook geen vastlopers met Spiderman remastered. Inmiddels er 4 sessies van een aantal uurtjes opzitten. Die laadtijden zijn echt heerlijk, geen minuten wachten meer voordat je in het spel zit
Stadia / PSN : whenheco
Hoe spelen jullie Spiderman?
4k 30 fps met RT of 60 FPS performance?
Vraagje, wie van jullie heeft de Playstation ook liggend met de standaard? Ligt het aan mij, of blijft de standaard echt niet goed vastzitten onder de Playstation? Als je hem rechtop zet kun je hem nog vastschroeven, maar zo geklikt vind ik hem echt maar instabiel....
4k 30 fps met ray tracing aan, dat is voor mij geen enkele twijfel, dat ziet er zo ongelooflijk veel beter uit, daar offer ik die 30 extra fps graag voor op, het is toch een single player en 30 fps is op de ps5 soepel genoeg voor mijFrankoNL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:10:
Ik heb hem ook vlak, bij elke verschuiving zit ie los. Waardeloos systeem.Raikkonen_WC schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:14:
Vraagje, wie van jullie heeft de Playstation ook liggend met de standaard? Ligt het aan mij, of blijft de standaard echt niet goed vastzitten onder de Playstation? Als je hem rechtop zet kun je hem nog vastschroeven, maar zo geklikt vind ik hem echt maar instabiel....
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Ja werkt top met de 3D audio van de PS5Evertt schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:42:
[...]
Werkte deze ook met de 3d sound van de ps5?
Even een paar uur gespeeld; Astro en Days Gone, maar ik hoor de PS5 totaal niet, hebben jullie wel bij deze games last?
Verder, controller is super fijn. Echt een upgrade! Ook de laadtijden zijn bizar snel!
Moet wel super wennen aan het menu etc
Verder, controller is super fijn. Echt een upgrade! Ook de laadtijden zijn bizar snel!
Days Gone speelt zo lekker nu op 60fps, denk dat ik aan een New Game+ ga beginnen.crimby schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:22:
Even een paar uur gespeeld; Astro en Days Gone, maar ik hoor de PS5 totaal niet, hebben jullie wel bij deze games last?
Hoe kan je zien dat ie op 60fps staat? Of doet ie dat per definitie?Ace schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:28:
[...]
Days Gone speelt zo lekker nu op 60fps, denk dat ik aan een New Game+ ga beginnen.
60 fps all the way. Speelt zooo veel soepeler.FrankoNL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:10:
+1M0nkeymen schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:17:
[...]
Ik heb hem ook vlak, bij elke verschuiving zit ie los. Waardeloos systeem.
Ik hoop op toffe third party oplossingen zoals andere plates en standaard.
Kan er alleen maar mooier/beter door worden.
Heren, even een vraagje. Ik heb een DLC code van miles Morales ingevoerd bij "code inwisselen" maar ik zie nergens dat de extra content dan gedownload wordt ofzo.
Ik zie het ook niet in het spel verschijnen. Zie ik iets over het hoofd?
Dat had ik ook iets verder in het spel ontvang je de content. En wat bij mij hielp is playstation opnieuw opstarten en game starten toen stond alles ingeladen. Beetje vreemd maar het werkt.Shifty47 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:39:
Heren, even een vraagje. Ik heb een DLC code van miles Morales ingevoerd bij "code inwisselen" maar ik zie nergens dat de extra content dan gedownload wordt ofzo.
Huh, is er een dlc code?Aramiss schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:41:
[...]
Dat had ik ook iets verder in het spel ontvang je de content. En wat bij mij hielp is playstation opnieuw opstarten en game starten toen stond alles ingeladen. Beetje vreemd maar het werkt.
Ik heb alleen de code van Spiderman remastered ingevuld.
Stadia / PSN : whenheco
Opnieuw opstarten had ik ook al gedaan maar nog geen verandering. Dan ga ik er maar vanuit dat het straks alsnog toegevoegd wordt.Aramiss schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:41:
[...]
Dat had ik ook iets verder in het spel ontvang je de content. En wat bij mij hielp is playstation opnieuw opstarten en game starten toen stond alles ingeladen. Beetje vreemd maar het werkt.
Bedankt voor je snelle antwoord 👍
Klinkt spannender dat dat het ismadcon schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:43:
[...]
Huh, is er een dlc code?![]()
Ik heb alleen de code van Spiderman remastered ingevuld.
• Drie skill points
• Gravity Well Gadget
• Twee outfits (T.R.A.C.K outfit / Second Spidey Suit number 2 outfit)
Ja ben ik ook benieuwd naar.crimby schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:31:
[...]
Hoe kan je zien dat ie op 60fps staat? Of doet ie dat per definitie?
Heb er nu +- 5 uurtjes in zitten en geen crashes gehad. Wel n paar rare bugs/glitches maar die zie je altijd wel in van die open world games. Ik gebruik overigens geen rest-mode; dat schijnt wel voor problemen te veroorzaken als je de game laat draaien.maxpyjamas schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:45:
fidelity mode. Misschien dat ik overschakel als ik klaar ben met de hoofdmissies en voor de resterende trophies gaat.FrankoNL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:10:
Zojuist men 2e externe HDD aangesloten met PS4 games. Enkele games geven fouten en moeten opnieuw worden geïnstalleerd. Gaat voornamelijk om disc games. Maar de games die wel meteen gespeeld kunnen worden werken zonder problemen
ik heb wel zin in rdr2 op de ps5
alleen wachten tot hij binnen is...
de huidige versie heeft overigens helaas geen upgrades (behalve dat ie wat sneller laadt). Gerucht is dat Rockstar met een RDR1+2 next-gen collectie komt.. ik ben zelf niet heel ver gekomen in RDR2 dus misschien dat ik daar maar op wachtGandalf68 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:06:
ik heb wel zin in rdr2 op de ps5alleen wachten tot hij binnen is...
VRR gaat er ook komen volgens Sony. Goed nieuws dus.
PS5 will support VRR (Variable Rate Shading) in a future PS5 system update, Sony has confirmed via an update to its PlayStation 5 system FAQ. “After a future system software update, PS5 owners will be able to use the VRR feature of compatible TVs when playing games that support VRR,” the updated text said.
PS5 will support VRR (Variable Rate Shading) in a future PS5 system update, Sony has confirmed via an update to its PlayStation 5 system FAQ. “After a future system software update, PS5 owners will be able to use the VRR feature of compatible TVs when playing games that support VRR,” the updated text said.
Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
Must watch (coil whine):
Afhandeling door Sony, deels coulant (wellicht omdat hij influencer is), maar ook deels frustrerend, vreemd zowel in positieve als negatieve zin.
Ga niet af op de tekst in de tumbnail. Het wordt rustig, genuanceerd, duidelijk gebracht en verteld.
Afhandeling door Sony, deels coulant (wellicht omdat hij influencer is), maar ook deels frustrerend, vreemd zowel in positieve als negatieve zin.
Ga niet af op de tekst in de tumbnail. Het wordt rustig, genuanceerd, duidelijk gebracht en verteld.
[ Voor 14% gewijzigd door ariekanari op 21-11-2020 22:53 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Lol de ps5 is wel net voor het eerst vast gelopen tijdens deze game. Bad luck I guess. Na opnieuw opstarten loopt die weer goed.giantgiantus schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:48:
[...]
Zou wel je brandverzekering even updaten😂😂
Want? Wat is de toegevoegde waarde van een opportunistisch 'instill fear' Fox News filmpje?
Zonder ook maar een fatsoenlijke analyse van het werkelijke probleem te geven, z'n ongenoegen te spuien en wat loze kreten te roepen.
Nee sorry, zeker geen 'must watch'.
Sorry, maar:Ga niet af op de tekst in de tumbnail. Het wordt rustig, genuanceerd, duidelijk gebracht en verteld.

Het is voor een aantal mensen een serieus probleem, maar kom dan met iets dat ook effectief het probleem kan analyseren, opsporen en misschien zelfs met een potentiele oplossing kan komen.
Zeg; ik zou eigenlijk een wat langere stroomkabel willen voor de PS5; dan kan ik het thuis allemaal net wat beter kwijt. Weet iemand misschien of dit nog een apart type kabel dit is? Of zou een willekeurige netsnoer met C7 aansluiting moeten voldoen?
Zelfde hier. Heb zo vakje in me kast maar elk klein tikje tikt die stand uit zijn vastklik stukje.Raikkonen_WC schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:14:
Instabiel vind ik dan wel weer meevallen. Ik heb hem zelf zover mogelijk links in de symbolen in het plastic geprikt zitten. De stand heeft dan ook zo'n bobbel aan de rechterkant om de playstation zelf op te vangen.
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Spider ultimate edition, enkel een code voor de mastered versie? Is het dan al inbegrepen voor morales of ?Shifty47 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:45:
[...]
Klinkt spannender dat dat het ispreorder bonus;
• Drie skill points
• Gravity Well Gadget
• Twee outfits (T.R.A.C.K outfit / Second Spidey Suit number 2 outfit)
edit: Waarschijnlijk al inbegrepen, zal het straks eens checken
[ Voor 7% gewijzigd door Soussi. op 21-11-2020 23:20 ]
Er ligt niet wat anders te trillen ergens in een hoek??poor Leno schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:33:
[...]
Was gister al voorbij gekomen.. Denk niet dat het dat zomaar is..
Dit is zijn geluid:
[Streamable]
Al een tijdje geen PS4 meer en nu de PS5 onderweg is even wat voor de zekerheid:
Ik heb een NL account en een VS account, beide hebben games op het account.
Een gekochte game met mijn VS account kan ik “gewoon” met mijn NL account spelen dan toch (ben het even kwijt)
Op mijn NL account koop ik dan ook PS Plus
Ik heb een NL account en een VS account, beide hebben games op het account.
Een gekochte game met mijn VS account kan ik “gewoon” met mijn NL account spelen dan toch (ben het even kwijt)
Op mijn NL account koop ik dan ook PS Plus
Zou leuk zijn als de 3D audio beetje in de richting van dit komt uiteindelijk(weet niet hoe het 3d geluid van demon's souls is). Ook t beste te beluisteren met headset:
YouTube: Virtual Barber Shop Hair Cut - 3D Sound (Amazing!!)
[ Voor 7% gewijzigd door Veertien14 op 21-11-2020 23:36 ]
Wat is de toegevoegde waarde van die standaard? Ik heb de PS5 gewoon in een vak neergelegd op 4 zachte kussentjes zodat ie wat hoger ligt en tegen evt resonantie... waarom zou ik die standaard er nog aan zetten?Kadardar schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:11:
[...]
Zelfde hier. Heb zo vakje in me kast maar elk klein tikje tikt die stand uit zijn vastklik stukje.
Instabiel vind ik dan wel weer meevallen. Ik heb hem zelf zover mogelijk links in de symbolen in het plastic geprikt zitten. De stand heeft dan ook zo'n bobbel aan de rechterkant om de playstation zelf op te vangen.
Is er iemand die Hellblade op zijn PS5 speelt? Ik heb deze game speciaal bewaard voor de PS5. Omdat Ninja Theory nu een Microsoft studio is verwacht ik 0 updates of PS5 patches qua graphics/geluid. Ben benieuwd of iemand Hellblade al speelt op zijn PS5.
In principe “simpel” stereo geluid dus moet zeker kunnenVeertien14 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:28:
Zou leuk zijn als de 3D audio beetje in de richting van dit komt uiteindelijk(weet niet hoe het 3d geluid van demon's souls is). Ook t beste te beluisteren met headset:
De fuck? Miles Moralis heeft zichzelf uninstalled bij mij. Heb vanavond Demon's Souls gespeeld en ineens was 'ie weg. Snelle Google search en het blijkt vaker voor te komen, men vermoed wanneer je CD's wisselt (wat ik idd voor Demon's Souls gedaan heb).
Nu weer aan het kopiëren. Hoop dat m'n progress nog in de cloud staat.
https://www.reddit.com/r/...games_deleting_themselves
[ Voor 11% gewijzigd door yinx84 op 21-11-2020 23:56 ]
Even zoeken hier in dit topic, er zijn workarounds :-)yinx84 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:54:
De fuck? Miles Moralis heeft zichzelf uninstalled bij mij. Heb vanavond Demon's Souls gespeeld en ineens was 'ie weg. Snelle Google search en het blijkt vaker voor te komen, men vermoed wanneer je CD's wisselt (wat ik idd voor Demon's Souls gedaan heb).
Hellblade op de PC gespeeld, wacht nu op Hellblade 2, maar die komt helaas niet naar de PS5.RandyAmsterdam schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:47:
Is er iemand die Hellblade op zijn PS5 speelt? Ik heb deze game speciaal bewaard voor de PS5. Omdat Ninja Theory nu een Microsoft studio is verwacht ik 0 updates of PS5 patches qua graphics/geluid. Ben benieuwd of iemand Hellblade al speelt op zijn PS5.
Dus moet weer op de PC.
Wel jammer, Hellblade is een van de vetste game ervaringen ever.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Vanmiddag PS5 kunnen bemachtigen!
Wat me opviel, is de hoeveel herrie die maakt.
Hebben meer mensen hier last van? Lijkt wel alsof er een vliegtuig gaat opstijgen!
Hebben meer mensen hier last van? Lijkt wel alsof er een vliegtuig gaat opstijgen!
Nee, alleen als de disc opspint, anders muisstil. Ging bij mij alleen blazen toen ik het kastdeurtje vergeten was open te doen waardoor ie te heet werd.Jieve schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:57:
Morgen even nogmaals kijken of hij gaat blazen als de disc spint of dat die dat ook random doet.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:59:
[...]
Nee, alleen als de disc opspint, anders muisstil. Ging bij mij alleen blazen toen ik het kastdeurtje vergeten was open te doen waardoor ie te heet werd.
Hij ligt boven op de Tv meubel, hij zou niet te warm kunnen worden.
Hellblade II is één van de belangrijkste redenen waarom er in de toekomst een tweedehands X box series X (wel voor minder ipv meer dan de nieuwprijs) naast mijn PS5 komt te staan.H.Boss schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:57:
[...]
Hellblade op de PC gespeeld, wacht nu op Hellblade 2, maar die komt helaas niet naar de PS5.
Dus moet weer op de PC.
Wel jammer, Hellblade is een van de vetste game ervaringen ever.
Geen launch PS4 gekocht toevallig?Jieve schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:57:
Is echt de eerste keer dat ik lees dat eens PS5 herrie maakt
[ Voor 9% gewijzigd door Cardwizard op 22-11-2020 00:05 ]
Vrijwel stil, behalve als ie even een disc moet spinnen. Ik speel nu Miles Morales, ik hoor de console pas enigszins vanaf +- 50 cm afstandJieve schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:57:
Systeem het zelf laten doen, niet op “copy” drukken, dan heb je enkel een eenmalige temp kopie die zichzelf verwijdert na t gamen..yinx84 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:54:
Lijkt me een reparatie waard .. die van mij is niet te horen.. in een redelijk dicht kastje...Jieve schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:57:
Haha, nee echt de PS5 in de Intertoys die er nog lag haha!Cardwizard schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:04:
[...]
Geen launch PS4 gekocht toevallig?
Ik las net hier, dat er ook andere zijn die het opgevallen is.
Ja, dat denk ik ook wel.Alcmaria schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:06:
[...]
Lijkt me een reparatie waard .. die van mij is niet te horen.. in een redelijk dicht kastje...
Maar dat doe ik wel even als het wat beter beschikbaar is. Anders zit ik weer weken/maanden zonder.
Hier ook denk ik! Speciaal voor Hellblade 2.RandyAmsterdam schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:02:
[...]
Hellblade II is één van de belangrijkste redenen waarom er in de toekomst een tweedehands X box series X (wel voor minder ipv meer dan de nieuwprijs) naast mijn PS5 komt te staan.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Ik speelde dit eerste paar uur ook maar ik switchte even naar 60FPS om te testen en dat speelt zo extreem veel soepeler. Het dubbel aantal frames maakt snelle activiteiten als swingen een stuk beter.robinez schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:15:
[...]
4k 30 fps met ray tracing aan, dat is voor mij geen enkele twijfel, dat ziet er zo ongelooflijk veel beter uit, daar offer ik die 30 extra fps graag voor op, het is toch een single player en 30 fps is op de ps5 soepel genoeg voor mij
Qua graphics zie ik tijdens de activiteiten die je doet (swingen, combat, etc.) niet genoeg verschil om de 2x soepeler gameplay op te geven. En ray tracing kost naar mijn mening veel te veel performance voor wat je ervoor terug krijgt, hoewel Spiderman wel een redelijke implementatie heeft. Maar bv Watch Dogs is veel te sterk.
Overigens las ik vandaag pas de eerste post in dit topic en volledig mee eens, de controller is zeker goed maar mijn verwachtingen lagen iets te hoog door alle video's. Dingen die genoemd werden als zand, metaal etc. onderscheiden voelt toch een stuk minder vet dan ik had verwacht. En de implementatie in Spiderman is ook meh, maar dat had ik al vernomen van reviews.
Ja alles aan de stand voelt als een nagedachte, PlayStation iets rechter > voetje losRaikkonen_WC schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:14:
PlayStation iets naar voren > voetje los.
Goedkoop meuk ding.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Vandaag ook een ps5 ontvangen.
Hij is niet fluisterstil en heeft wat coilwhine maar dat heeft mijn grafische kaart van 700 euro ook. En valt niet op tijdens gamen.
En dan komt het moment dat je de controller vast pakt. Wat een geniaal ding is dat zeg! En wat is Astrobot een toffe game om tegelijk kennis te maken met de features van de controller
Het blijft toch speciaal zo'n console, heb een redelijk dikke game pc maar heb vandaag intens genoten van de ps5 en nogmaals dat komt grotendeels door de controller
Hij is niet fluisterstil en heeft wat coilwhine maar dat heeft mijn grafische kaart van 700 euro ook. En valt niet op tijdens gamen.
En dan komt het moment dat je de controller vast pakt. Wat een geniaal ding is dat zeg! En wat is Astrobot een toffe game om tegelijk kennis te maken met de features van de controller
Het blijft toch speciaal zo'n console, heb een redelijk dikke game pc maar heb vandaag intens genoten van de ps5 en nogmaals dat komt grotendeels door de controller
Ja dit is gewoon een “achtje”, elke voldoet.Carn82 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:11:
Zeg; ik zou eigenlijk een wat langere stroomkabel willen voor de PS5; dan kan ik het thuis allemaal net wat beter kwijt. Weet iemand misschien of dit nog een apart type kabel dit is? Of zou een willekeurige netsnoer met C7 aansluiting moeten voldoen?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
disc versie miles morales ultimate en geen extra stuff, geen extra code gekregen van MM. spijtig
Allekabels verschillende lengtesCarn82 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:11:
Amazon verschillende lengtes
Hornbach alleen maar 1,8m
[ Voor 11% gewijzigd door King Dingeling op 22-11-2020 00:46 ]
PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling
Vandaag de Playstation 5 binnen gehad, en wow! wat een heerlijke console!
Alles voelt gewoon next aan, de laadtijden, UI, de controller en de games.
Vandaag Astro's Playroom gespeeld en dat was erg verslavend dus gelijk maar de platinum gehaald.
Next up Spider-man!
Alles voelt gewoon next aan, de laadtijden, UI, de controller en de games.
Vandaag Astro's Playroom gespeeld en dat was erg verslavend dus gelijk maar de platinum gehaald.
Next up Spider-man!
Lees het topic eens doorCardwizard schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:04:
[...]
Geen launch PS4 gekocht toevallig?
Astro platinum gehaald, wat een grappig spel was dat. Zeker de moeite waard als eerste PS5 game!
Hoe kan ik mijn pre order DLC van Miles Morales op PS5 bemachtigen? Kan 't nergens vinden
Valt me op dat er wat onzinnige 1 ster reviews bij de ps5 op tweakers worden gezet. Wat is dat voor een onzin?
Vooral niet te veel aandacht aan schenken denk ikP-Nut schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:59:
Valt me op dat er wat onzinnige 1 ster reviews bij de ps5 op tweakers worden gezet. Wat is dat voor een onzin?
Ik kreeg gewoon van bol.com, na levering, een mail met die code.Cloud_VII schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:51:
Hoe kan ik mijn pre order DLC van Miles Morales op PS5 bemachtigen? Kan 't nergens vinden
Heb de code inderdaad ingevoerd. Maar hoe kan ik de content dan downloaden? Heb de code op mijn telefoon in de App ingevoerdShifty47 schreef op zondag 22 november 2020 @ 01:06:
[...]
Ik kreeg gewoon van bol.com, na levering, een mail met die code.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |