Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 08:09
Ik ben een Logitech Harmony gebruiker en natuurlijk lui, maar er is nog geen mogelijkheid om je Harmony te pairen met je PS5. Ik heb afgaande op reddit deze bij Amazon besteld (alleen in de US te koop ?):

https://www.amazon.com/gp...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Werkt ook met de PS5, zet hem ook aan. Werkt via Bluetooth.

Lijkt op het ding wat Logitech ooit verkocht voor de PS3.

[ Voor 7% gewijzigd door loekf2 op 21-11-2020 12:15 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
FrankoNL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:02:
[...]

Het is idd voornamelijk in de nieuwe titels, waarin de Ps5 op alle cilinders draait.

Ik heb het ook, een zacht brommend geluid, maar het is niet zo hard gelukkig.
Laten we wel nog even aanraden dat ook al héb je een luide Ps5 - het is wellicht beter er even aan vast te houden gezien de enorme levering problemen wereldwijd. Ik heb helaas een vrij luid exemplaar mbt de coilwhine (de fans lijken echter over het algemeen tussen de consoles behoorlijk gelijk te zijn en de disc drive kan ik waarschijnlijk pas van de week echt testen) maar de kans dat winkels het als een defect zien is zeer klein en simpelweg even retourneren en een nieuwe kopen zit er voorlopig niet in :P

Daarnaast kan coilwhine veranderen met de tijd (zowel minder áls erger worden), dus als het minder wordt: mooi, niks aan de hand, en als het erger wordt kan je waarschijnlijk beter als er meer voorraad is eens een filmpje richting de winkel/Sony Support sturen en voor een reparatie/omwissel gaan. Ik heb immers nog nooit gehoord van coilwhine die voorbode was voor een defect of iets dergelijks dus echt haast is er niet bij. Alleen wellicht van de persoon afhangende verschillende niveaus van (lichte) irritatie :D

EDIT: Wat overigens de moeite waard is als je je ergert aan de brom of eventuele fluittoontjes:
  • 1. Verander eens van horizontaal naar verticaal of vice versa. -> maakt dit verschil? Mooi, use it!
  • 2. Leg je handen eens op beiden zijden van de console en geef eens wat lichte druk op diverse plekken. Bij mij kan ik een deel van het geluid dempen door simpelweg één van de faceplates lichtjes ''aan te drukken'' wat aangeeft dat het waarschijnlijk met een mini MacGyver actie wel wat te verminderen is omdat (een van de) faceplates mee gaan 'trillen' en het geluid versterken.
  • 3. Verplaats het apparaat indien mogelijk naar een iets andere locatie; bij mij bleek de console áchter de TV veel luider dan náást de TV, waarschijnlijk door hoe het geluid heen en weer stuiterde tussen muur en TV.
  • 4. Faceplates er af en alsnog de fan en dustfilters ff checken, opnieuw vastmaken - kijken of dat wat doet (dit ga ik vandaag of morgen nog ff doen).
Zijn geen échte oplossingen, maar ze kunnen wel verschil maken als het iemand stoort ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Brutal1ty op 21-11-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:02
madcon schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:03:
Valt me op dat bol.com het geld van de ps5 nog niet heeft afgeschreven van de creditcard. Wel een paar keer een reservering gedaan, maar nu staat er niets meer.

Wat is jullie ervaring met ps4 games op de ps5? Op dit moment nog geen ps4 games teruggezet. Denk eraan om Uncharted 4 weer een keer te doorlopen. Op ps4 soms framedrops, maar dat moet nu heerlijk soepel spelen.
Zonder patch zal U4 constant 30fps zonder dips zijn verwacht ik. TLOU2 is ook nog locked op 30fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Marselaar schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:57:
Haha, ja, viel me ook op. Je ziet in de omschrijving wel PS5 staan.
Waarschijnlijk hebben ze een stukje PS4-code hergebruikt en zijn ze vergeten om een 4 in een 5 te veranderen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Donstil schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:12:
[...]

Aan gold find! Ik had daar wel gekeken maar door de HDMI optie dit niet gevonden.

Thanks!
Ik ook niet gister, zijn ook niet de enige, zag op Reddit ook wat posts hierover.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Vond deze wel leuk

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 21:29
ikbenben schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:37:
[...]

Wel ja, ik dus ook.
Ik ga eens proberen met port forwarding of zo want ik zie anders nergens een probleem. Misschien ook eens proberen met de modem/router te herstarten.
Mezelf even quoten...

Ik kreeg af en toe de melding van netwerk problemen maar de verbinding bleef gewoon actief.
De router/modem herstarten maakte geen verschil maar port forwarding heeft precies het probleem opgelost.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minoeske
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-05 10:22
Pff mijn PS5 stijgt zowat op als er een disc in zit. Stopt verder ook niet met spinnen, ook al wordt er niets van de disc gelezen. Het is ongeveer even luid als de dvd-drive van m'n Xbox 360 (eerste model), maar dan dus continu aanwezig. Bloedirritant want het overstemt de audio van de game op normaal volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Minoeske schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:33:
Pff mijn PS5 stijgt zowat op als er een disc in zit. Stopt verder ook niet met spinnen, ook al wordt er niets van de disc gelezen. Het is ongeveer even luid als de dvd-drive van m'n Xbox 360 (eerste model), maar dan dus continu aanwezig. Bloedirritant want het overstemt de audio van de game op normaal volume.
Dit klinkt als een defect. Ik hoor de discdrive iets wanneer ik de PS5 aanzet en wanneer ik een game vanaf disc opstart, maar dit houdt na enkele seconden op.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
laurens700 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:37:
[...]

Met long press op de ps knop kon je toch bij de ps4 de ps uitschakelen of in rest modus zetten? Ik mis dat wel, nu moet ik helemaal naar rechts gaan in het menu om de ps uit te schakelen. Of is er een andere manier?
Haha helemaal naar rechts in het menu. Er zijn minder acties nodig om de ps5 uit te schakelen dan op de ps4. 1 druk op de ps knop, 1 druk naar beneden en 1 druk naar links.

Opgelost:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:19
tommy50 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:23:
Iemand de game Control al gespeeld staat nu aan 20 euro in de store .. is dit de moeite ?
Beste game van 2020 voor mij. Komt wel Q1 grote update. Volgens mij krijg je die alleen gratis met de ultimate edition. Zou ik even goed uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat doet de mijne zo af en toe ook, ook als ik een andere digitale game aan het spelen ben wil de disk wel eens spinnen. Is met 10 seconden ofz wel over dus geeft niet echt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rico0
Als je de UI niet kunt waarderen raad ik je aan om de ps4 weer even op te starten.

Ik heb dat net gedaan en wat is de UI van de ps5 toch strak en responsive, raak je heel snel aan gewend:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-10 09:52
giantgiantus schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:45:
[...]

Beste game van 2020 voor mij. Komt wel Q1 grote update. Volgens mij krijg je die alleen gratis met de ultimate edition. Zou ik even goed uitzoeken.
Het is de ultimate edition die nu €20 kost, dus gratis ps5 upgrade in 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:46:
[...]

Dat doet de mijne zo af en toe ook, ook als ik een andere digitale game aan het spelen ben wil de disk wel eens spinnen. Is met 10 seconden ofz wel over dus geeft niet echt.
Bij mij ook na 10 sec ofzo. Maar als het contant is en niet stopt zoals bij @Minoeske lijkt me er iets niet te kloppen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
loekf2 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:14:
Ik ben een Logitech Harmony gebruiker en natuurlijk lui, maar er is nog geen mogelijkheid om je Harmony te pairen met je PS5. Ik heb afgaande op reddit deze bij Amazon besteld (alleen in de US te koop ?):

https://www.amazon.com/gp...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Werkt ook met de PS5, zet hem ook aan. Werkt via Bluetooth.

Lijkt op het ding wat Logitech ooit verkocht voor de PS3.
HDMI-cec geen optie? Ik kan met mijn TV afstandsbediening (Samsung Smart, zonder IR) ook de PS5 bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Rico0 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:48:
Als je de UI niet kunt waarderen raad ik je aan om de ps4 weer even op te starten.

Ik heb dat net gedaan en wat is de UI van de ps5 toch strak en responsive, raak je heel snel aan gewend:)
Mee eens, ben er over het algemeen heel blij mee. Zeker omdat alles lekker responsive is.
Sommige handelingen lijken echter wel wat verder weg te zitten. Even naar de chat van je party bijvoorbeeld:
PS knop > Game Base > Selecteer party > Messages > View messages
Vooral dat laatste stapje voegt weinig toe.

En ik moet nog even wennen aan het feit dat je op de PS knop moet klikken om bij dergelijke functies te komen. Voorheen was alles in je main-menu toegankelijk en was het quick-menu écht een quick-menu.

Ik snap wel waarom ze hiervoor gekozen hebben, alle functionaliteiten die je voor én tijdens het gamen gebruikt zitten onder de PS knop. Alles voor je gaat gamen zit in het main-menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Erapaz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:59:
[...]

HDMI-cec geen optie? Ik kan met mijn TV afstandsbediening (Samsung Smart, zonder IR) ook de PS5 bedienen.
Nee geen CEC hier, te veel slechte ervaringen dat apparaten verkeerd met elkaar praten, dus ik zet het altijd uit.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Tom schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:04:
[...]

Mee eens, ben er over het algemeen heel blij mee. Zeker omdat alles lekker responsive is.
Sommige handelingen lijken echter wel wat verder weg te zitten. Even naar de chat van je party bijvoorbeeld:
PS knop > Game Base > Selecteer party > Messages > View messages
Vooral dat laatste stapje voegt weinig toe.

En ik moet nog even wennen aan het feit dat je op de PS knop moet klikken om bij dergelijke functies te komen. Voorheen was alles in je main-menu toegankelijk en was het quick-menu écht een quick-menu.

Ik snap wel waarom ze hiervoor gekozen hebben, alle functionaliteiten die je voor én tijdens het gamen gebruikt zitten onder de PS knop. Alles voor je gaat gamen zit in het main-menu.
Ik vind de Ps5 UI heel erg fijn. Het was even wennen (ben de Ps3 XMB & recente Xbox UI gewend), maar het ziet er slick uit, is vrij rap en op zich kan je overal vrij snel komen.

Nu ga ik weer even verder met Sony en Cerny lastig vallen voor de opties om naast resolutie óók zelf refresh rate aan te mogen geven in de Ps5 UI (net als dit bij PC en Xbox SX ook kan) en na te denken over VRR en 1440p support :9 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon retour die handel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rico0
Nu ik zo ongeveer 10 uur in Demon’s Souls heb zitten kan ik concluderen dat dit echt het summum van gaming is op dit moment.

Alle Souls games gespeeld m.u.v. DS en hij overtreft alle verwachtingen. De totaalervaring is echt ongekend door de mooiste graphics die ik ooit heb gezien, de 3d sound via een headset en de subtiele trillingen van de controller.

Deze game is audiovisueel in mijn ogen echt een grote stap voorwaarts en geeft goed weer wat er mogelijk is op de ps5! Zin in deze generatie:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

RedNas74 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:57:
[...]

Het is de ultimate edition die nu €20 kost, dus gratis ps5 upgrade in 2021.
Goeie tip! Die ga ik halen. Ik heb het op de Ps4 geprobeerd via PS now en vond het raar en leuk maar vanwege de performance en backlog laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 13:54
Ik kan de black Friday deals in de store niet vinden in de ps5 ui, iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
Bij Astro's merkte ik trouwens op dat als een headset via usb aangesloten is op de PS5, het blazen tegen de controller in het spel niet werkt, haal ik de headset weer uit de usb werkt het weer. Valt bij jullie de 3D audio echt op in Astro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:11
Jumpman schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:48:
[...]

Ik denk ook dat 32Gbps een bewust keuze is en straks een argument voor de 'Pro'. 40 Gbit is nodig voor 10 Bit 4K 120 FPS HDR 4:4:4 chroma-samples.
Waarom zou dit meteen een HW limitatie zijn?
met alle zaken die nog opgeleverd moeten worden wat betreft HDMI (VRR, ALLM) lijkt me het niet heel gek dat ze tegen bugs zijn aangelopen en dit gewoon uitgezet hebben. Op Reddit lijkt dit in ieder geval de strekking te zijn. Het is ook weer niet op release een super belangrijke functie, zijn maar 2 games of zo de uberhaupt 120fps halen.

Zou het in ieder geval een rare beslissing vinden om voor 32 Gbit/s te gaan in de HW. Dat is gewoon vragen om gezeik gedurende levensduur. Even los van de early adopters die nu klagen, meeste zijn het al lang weer vergeten aan het einde van de console levensduur als alles gefixed zou zijn. >90% van de consoles worden toch pas na het eerste jaar verkocht dus voor die klanten boeit het dan ook niet.

Sony zou er wel goed aan doen om beter te communiceren over hun planning, het zou veel geklaag kunnen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van reddit, voor degenen die het willen proberen.

Je kunt kleine rubberen ringetjes onder de 4 fan punten doen. Misschien dat het helpt :)

(Je kunt er gewoon bij zonder de fan los te halen, dan hoef je dat plakkertje niet weg te halen )

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/xudyaebz4l061.jpg?width=503&auto=webp&s=12c313509bb5b0c57deca21670da68502076a694

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
laurens700 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:13:
Sony is bezig om een soort Gamepass te introduceren voor de Playstation. Duurt echter wel even voor dit er is.

Bron: YouTube: Is PlayStation Teasing an Answer to Game Pass? - IGN Daily Fix
Ben ik de enige die geen fan is van gamepass en zich eigenlijk juist zorgen maakt over deze ontwikkeling?

Op papier lijkt dit een goede ontwikkeling voor de consument, veel games voor laag bedrag. Maar op dit moment lijkt het vooral kwantiteit te zijn die de boventoon voert (sorry ben niet zo bekend met de Xbox lineup, dus er zullen vast wel toppers tussen zitten). Het zorgt er ook voor dat de studio's volgens mij minder kunnen verdienen. Hierdoor zullen ze naar alternatieven moeten zoeken (lees lootboxes) en worden de risico's groter om in grote triple A games te investeren.

Ik vind het huidige model van Sony dikke prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Veertien14 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:24:
Bij Astro's merkte ik trouwens op dat als een headset via usb aangesloten is op de PS5, het blazen tegen de controller in het spel niet werkt, haal ik de headset weer uit de usb werkt het weer.
Het blazen werkt op de microfoon. Met headset zal die omschakelen naar de microfoon in je headset in plaats van de controller. Wat als je daarin blaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
poor Leno schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:27:

Je kunt kleine rubberen ringetjes onder de 4 fan punten doen. Misschien dat het helpt :)

(Je kunt er gewoon bij zonder de fan los te halen, dan hoef je dat plakkertje niet weg te halen )

[Afbeelding]
"Just" :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:02
cold_as_ijs schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:34:
[...]

Ben ik de enige die geen fan is van gamepass en zich eigenlijk juist zorgen maakt over deze ontwikkeling?

Op papier lijkt dit een goede ontwikkeling voor de consument, veel games voor laag bedrag. Maar op dit moment lijkt het vooral kwantiteit te zijn die de boventoon voert (sorry ben niet zo bekend met de Xbox lineup, dus er zullen vast wel toppers tussen zitten). Het zorgt er ook voor dat de studio's volgens mij minder kunnen verdienen. Hierdoor zullen ze naar alternatieven moeten zoeken (lees lootboxes) en worden de risico's groter om in grote triple A games te investeren.

Mee eens. Ik snap dat Microsoft dit probeert gezien het succes met Netflix en Spotify maar het is een doodsteek voor triple A-games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstift
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-10 21:53
Tom schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:35:
[...]

Het blazen werkt op de microfoon. Met headset zal die omschakelen naar de microfoon in je headset in plaats van de controller. Wat als je daarin blaast?
Nou je het zegt, werkte bij mij ook niet met headset op. Beetje schreeuwen werkte wel.
Zonder headset inderdaad geen probleem met blazen.Ik dacht dat het wellicht de microfoon van was mijn 2e controller,,maar ik had inderdaad headset op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Eh ja? :X

Kap eraf, rooster eraf, fan optillen, ringetjes om pieletjes heen, vastschroeven, klaar.

Het blijft hier wel Tweakers he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Zijn er hier mensen met de Steelseries Arctis 7P headset? Hoe zijn de ervaringen? Nu mijn 3D Pulse verloren is gegaan in de post ben ik opzoek naar een alternatief. Hoop dat er rond black friday wat leuke aanbiedingen zijn voor dat model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
poor Leno schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:41:
[...]

Kap eraf, rooster eraf, fan optillen, ringetjes om pieletjes heen, vastschroeven, klaar.

Bovendien: zolang je niets sloopt (zal niet snel gebeuren bij deze 'ingreep' :D ) kan je volgens mij zélfs als je totaal geen risico wilt lopen de 'warranty' sticker gewoon in tact laten terwijl je dit doet. Zolang je alles weer stevig vastschroeft en je geen bier drinkt boven de console terwijl je een kijkje neemt kan er niet veel fout gaan. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:16
recca schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:21:
Ik kan de black Friday deals in de store niet vinden in de ps5 ui, iemand anders wel?
naar beneden scrollen in de store en dan zie je bij uitgelicht een banner die ongeveer de helft van je scherm bedekt met de tekst Black Friday Deals. Daar moet je op klikken en dan zie je alle deals.

Best de moeite waard overigens, ik heb daar tony hawk, fifa 21 en marvel avengers voor de helft van de prijs gescoord. Watch dogs legions staat er ook in de aanbieding.

Marvel avengers is trouwens geweldig, dat loopt enorm soepel op de ps5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

Ace

Happy Happy Joy Joy

yinx84 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:46:
Zijn er hier mensen met de Steelseries Arctis 7P headset? Hoe zijn de ervaringen? Nu mijn 3D Pulse verloren is gegaan in de post ben ik opzoek naar een alternatief. Hoop dat er rond black friday wat leuke aanbiedingen zijn voor dat model.
Ik heb de 7X (die het zowel op XSX als PS5 doet) en neem aan dat daar hardware matig weinig verschil in zal zitten qua geluid.

Bevalt prima, zit goed en is licht, verrassend mooi geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brutal1ty schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:03:
[...]

Bovendien: zolang je niets sloopt (zal niet snel gebeuren bij deze 'ingreep' :D ) kan je volgens mij zélfs als je totaal geen risico wilt lopen de 'warranty' sticker gewoon in tact laten terwijl je dit doet. Zolang je alles weer stevig vastschroeft en je geen bier drinkt boven de console terwijl je een kijkje neemt kan er niet veel fout gaan. :P
Niet eens nodig.. de sticker die je kunt verwijderen om bij de connector te komen is niet de warranty sticker ;)

Die verwijder je alleen om bij t mobo te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Het enige wat ik jammer vind van de PS5 is de audio. Ja de audio. Ze hadden er behoorlijke reclame van gemaakt, echter voor de personen die echt de beste audio kwaliteit willen hebben zullen alleen maar teleurstelling verwachten. Er is geen support voor UAC2, en alleen support voor UAC1 dat uit de jaren 90 komt. Ik kan dus helaas niet mijn external DAC hierop aansluiten aangezien er geen support is voor UAC2.

De enige mogelijkheid om audio via mijn headphone te krijgen is door de headphone jack van de dualsense te gebruiken, maar dit is niet de beste kwaliteit en valt soms weg. HDMI extractors zijn ook geen goede oplossing, aangezien 3D audio niet over HDMI gaat. De enige oplossing is door een USB DAC aan te schaffen waarbij het de oudere UAC1 gebruikt, of waarbij de firmware van het apparaat gedowngrade kan worden voor UAC1. Ik vind echt dat ze UAC2 hadden moeten supporten, dit bestaat ook al 10 jaar en is niet iets nieuws...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
poor Leno schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:08:
[...]

Niet eens nodig.. de sticker die je kunt verwijderen om bij de connector te komen is niet de warranty sticker ;)

Die verwijder je alleen om bij t mobo te komen.
Zit me trouwens te bedenken.. mensen die wat geplingel horen.. Misschien zit de exp SSD cover niet lekker?

Anders daar ook twee rubber ringetjes tussen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:53
cold_as_ijs schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:34:
[...]

Zit vooral veel kwaliteit in de gamepass games hoor met Halo, Gears, Forza, Ori, Doom etc :+
Sony zal waarschijnlijk hetzelfde gaan doen met games als Spiderman, God of War etc erin dan wordt het echt wel tof.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:40
Veertien14 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:24:
Bij Astro's merkte ik trouwens op dat als een headset via usb aangesloten is op de PS5, het blazen tegen de controller in het spel niet werkt, haal ik de headset weer uit de usb werkt het weer. Valt bij jullie de 3D audio echt op in Astro?
Nee het blazen werkt niet echt bij mij, druk gewoon op het knopje onder de PS logo dan begint die ook te draaien.
Ik ben niet kapot van het 3D geluid in Astro komt bij mij gewoon over als stereo. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-09 19:32
Vraagje, heb hier een PS4 verbonden met mijn TV via een HDMI 2.0 kabel (TV is een Samsung QE55Q8FNA). Nu ondersteunt voor zover ik kan vinden mijn TV geen HDMI 2.1. Dan is het onnodig om te switchen van HDMI kabel toch? Wil best de 2.1 HDMI kabel gebruiken, maar als ik er verder toch geen voordeel uit haal lijkt het mij onnodig en scheelt het me weer de Soundbar van de muur te halen ^^'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

laugh schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:16:
Het enige wat ik jammer vind van de PS5 is de audio. Ja de audio. Ze hadden er behoorlijke reclame van gemaakt, echter voor de personen die echt de beste audio kwaliteit willen hebben zullen alleen maar teleurstelling verwachten. Er is geen support voor UAC2, en alleen support voor UAC1 dat uit de jaren 90 komt. Ik kan dus helaas niet mijn external DAC hierop aansluiten aangezien er geen support is voor UAC2.

De enige mogelijkheid om audio via mijn headphone te krijgen is door de headphone jack van de dualsense te gebruiken, maar dit is niet de beste kwaliteit en valt soms weg. HDMI extractors zijn ook geen goede oplossing, aangezien 3D audio niet over HDMI gaat. De enige oplossing is door een USB DAC aan te schaffen waarbij het de oudere UAC1 gebruikt, of waarbij de firmware van het apparaat gedowngrade kan worden voor UAC1. Ik vind echt dat ze UAC2 hadden moeten supporten, dit bestaat ook al 10 jaar en is niet iets nieuws...
Inderdaad, jammer dat ze gewoon hebben doorgetrokken van wat ze bij de PS4 al hadden. Weet niet of UAC2 support nog middels een software update later toegevoegd kan worden. Dat gezegd hebbende vind ik het geluid met de Creative G6 DAC op de PS5 echt meer dan prima en een stuk beter dan direct vanaf de DualSense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:35

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik heb trouwens het idee dat mijn koptelefoon zachter is dan bij de PS4, volume staat op max en zou van mij nog wel een tandje hoger mogen.
Rico0 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:48:

Ik heb nu zo'n 15 uur met de PS5 gespeeld, ik kan echt nooit keer terug, de controller, de snelheid de PS4 voelt nu echt als een antiekje.

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 21-11-2020 15:01 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:41:
Verder zag ik the Witcher complete edition voor 15 euro in de black friday deals staan. Deze krijgt gratis PS5 upgrade. Lijkt me een erg mooie deal.

nieuws: The Witcher 3 met raytracing verschijnt voor PlayStation 5, Xbox Seri...
Leuke upgrade! Toen ik TW3 speelde was het zelfs nog zonder HDR die update kwam ook pas veel later toen ik de game allang uitgespeeld had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:27:

[Afbeelding]
Hahah. Dat is moet hé bij je nieuwe console 8)7

Misschien dat ze daarom zo hebben ingezet op Koptelefoon gaming.

Edit: Ik heb overigens geen last. Prima ding!

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 21-11-2020 14:59 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
poor Leno schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:41:
[...]

Tja... je zal dit ook moeten als je ooit die M.2 SSD uitbreiding erin wilt stoppen.. ergens volgend jaar. Moet ook de bovenkant eraf om bij het klepje te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Raxious schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:38:
Vraagje, heb hier een PS4 verbonden met mijn TV via een HDMI 2.0 kabel (TV is een Samsung QE55Q8FNA). Nu ondersteunt voor zover ik kan vinden mijn TV geen HDMI 2.1. Dan is het onnodig om te switchen van HDMI kabel toch? Wil best de 2.1 HDMI kabel gebruiken, maar als ik er verder toch geen voordeel uit haal lijkt het mij onnodig en scheelt het me weer de Soundbar van de muur te halen ^^'
Die 2.1 kabel is alleen nodig bij 4K 120 FPS. Jouw tv kan dat niet, ivm ontbreken van die aansluiting, dus heeft die kabel ook geen extra nut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
loekf2 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:00:
[...]

Tja... je zal dit ook moeten als je ooit die M.2 SSD uitbreiding erin wilt stoppen.. ergens volgend jaar. Moet ook de bovenkant eraf om bij het klepje te komen.
Die bovenkant trek je er zo af, trek in de hoek met het logo omhoog en hij komt er zo af :)

Stelt niets voor.

[ Voor 62% gewijzigd door Chaoss op 21-11-2020 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 14:45
Als ik lees dat mensen de ps5 muisstil vinden kan ik mij daar helaas niet in vinden. Mijne zoemt constant, geluid afkomstig aan de bovenkant van de console waar de lichtbalk zit.

Ik zou het zachter dan de ps4 noemen, maar wel storender door de hogere toon wat ik zelfs door mijn astro headset hoor. Zelfs als de console in rust modus staat blijft dit geluid doorgaan. Ik heb geen idee wat coil whine is, maar misschien herkent iemand het direct of denkt dat het wel mee valt. https://cdn.sndup.net/bcd...F/92wb/21+Nov%2C+1503.mp3
BamSlam_ schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:27:
[...]

Heb even mijn USB-stick in mijn PC geplugged en daarop staan ze inderdaad in \PS4\SAVEDATA\ [userid] .
+@Verwijderd

Dank voor jullie tips. Is inmiddels gelukt met een andere usb stick fresh formatted in exfat en de folder volgorde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

D. Ninjai schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:38:
[...]

Mee eens. Ik snap dat Microsoft dit probeert gezien het succes met Netflix en Spotify maar het is een doodsteek voor triple A-games.
Feedback van Bethesda was anders wel dat ze daardoor de ademruimte krijgen om terug meer creatieve games te maken en niet steeds dezelfde succesformule moet gebruikt worden om games te verkopen.

Vind PS Now in principe wel prima, dus leuk als ze dat zouden uitbreiden. Alleen is de prijs nogal hoog voor mensen die de AAA-games erop (voornamelijk exclusives) al gespeeld hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door shyheim op 21-11-2020 15:13 ]

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 15:02
Stylze schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:32:
[...]

Zit vooral veel kwaliteit in de gamepass games hoor met Halo, Gears, Forza, Ori, Doom etc :+
Sony zal waarschijnlijk hetzelfde gaan doen met games als Spiderman, God of War etc erin dan wordt het echt wel tof.
Dit zijn wel allemaal games die hun budget dubbel en dwars hebben terugverdiend door retail sales (zowel digitaal als fysiek). De vraag is wat ze gaan verdienen aan games die vanaf dag 1 op Gamepass zullen staan en dus veel minder zullen verkopen in de winkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Ben klaar voor m’n eerste stream 👍🏽 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aeSbZX9yIyYQACUFkCoUZUV4iM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pCXERNQPB2q88Ff9fChUUoWo.jpg?f=fotoalbum_large

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ritchiegreb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 18:54
Heb hem op de ps5 geluid is top, maaaar als je je headset uitdoet gaat het geluid niet over naar de tv speakers. Dan moet je elke x handmatig overschakelen in je instellingen, geen idee of dat aan de ps5 ligt of aan de headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Dat ligt aan de PS5. Bij de Xbox variant is dat niet het geval.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:22
ritchiegreb schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:48:
[...]

Heb hem op de ps5 geluid is top, maaaar als je je headset uitdoet gaat het geluid niet over naar de tv speakers. Dan moet je elke x handmatig overschakelen in je instellingen, geen idee of dat aan de ps5 ligt of aan de headset
Geluid op bitstream zetten, in plaats van lineair... Staat ergens bij de audio instellingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soussi.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-01-2021
Ter info 2de extra profiel toegevoegd en krijg perm bann op mijn dochter haar account (nieuwe account). Blijkt dat er al enkele zijn waarvan de accounts van hun kids geband worden doordat je te snel profielen toevoegt. Wordt dus volgende week eens bellen om het recht te trekken... Dus als er iemand zijn kids of.. wil toevoegen zorg dan dat je er tijd tussen laat zou ik zeggen.

reddit: https://www.reddit.com/r/...nently_suspended/gcgbuqe/

[ Voor 12% gewijzigd door Soussi. op 21-11-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:58
shyheim schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:11:
[...]

Feedback van Bethesda was anders wel dat ze daardoor de ademruimte krijgen om terug meer creatieve games te maken en niet steeds dezelfde succesformule moet gebruikt worden om games te verkopen.

Vind PS Now in principe wel prima, dus leuk als ze dat zouden uitbreiden. Alleen is de prijs nogal hoog voor mensen die de AAA-games erop (voornamelijk exclusives) al gespeeld hebben.
Rockstar en CD Projekt Red kunnen het wel als onafhankelijke studio's... Bethesda had ook een hele goede reputatie, die hadden ze op dezelfde manier kunnen inzetten. In plaats daarvan hebben ze dat zelf een beetje om zeep geholpen ;(

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soussi. schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:00:
Ter info 2de extra profiel toegevoegd en krijg perm bann op mijn dochter haar account (nieuwe account). Blijkt dat er al enkele zijn waarvan de accounts van hun kids geband worden doordat je te snel profielen toevoegt. Wordt dus volgende week eens bellen om het recht te trekken... Dus als er iemand zijn kids of.. wil toevoegen zorg dan dat je er tijd tussen laat zou ik zeggen.

reddit: https://www.reddit.com/r/...nently_suspended/gcgbuqe/
wut :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
ritchiegreb schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:48:
[...]

Gaat hier automatisch. Pulse headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 01:42
Wat mij opvalt, als ik na een party chat weer uit de party gaat, dan gaat het game geluid niet automatisch weer harder. Dit deed hij bij de Ps4 wel.

Gebruik de pulse 3d headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankoNL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:22:
Wat mij opvalt, als ik na een party chat weer uit de party gaat, dan gaat het game geluid niet automatisch weer harder. Dit deed hij bij de Ps4 wel.

Gebruik de pulse 3d headset.
Ligt eraan hoe je de settings hebt staan qua prioritiet game/chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:33

ikookhier

>hijdiehieris<

Gebeurd hier als er een update binnen gehaald wordt.

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
shyheim schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:11:
[...]

Lijkt me dat je op de overname doelt van Bethesda door Microsoft. Die miljarden zullen idd help om nieuwe games te ontwikkelen. Mits ze het geld goed investeren natuurlijk.
Lijkt me sterk dat gamepass ze hier enige voordeel biedt. Met 10 euro per maand, waarvan het MS server park onderhouden moet worden wordt het lastig voor een uitgever om goed te verdienen. Voor games die sowieso veel gespeeld worden en dan met name online (COD, FIFA) zullen mogelijk nog meer verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:58
Oke binnen nu en 3 uur ga ik hopelijk mijn PS5 ontvangen. Voor de synchronisatie, moeten dan beide PS’s in het netwerk staan of voldoet om alleen de PS5 aangesloten te hebben?

Ik heb mijn savegames en trophies naar mijn PS Plus acccount gesynchroniseerd.

Ik wil graag mijn PS save games, throphies en evt de geïnstalleerde games over zetten. Dat laatste kan ook evt weer met de disc of vanuit de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-10 11:53
Chaoss schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:55:
Ik heb trouwens het idee dat mijn koptelefoon zachter is dan bij de PS4, volume staat op max en zou van mij nog wel een tandje hoger mogen.
Heb je de controller headset volume in de instellingen ook op max gezet? Of alleen op je headset zelf? Ik kwam er namelijk ook pas na een uurtje achter dat het harder kon. Veel harder zelfs!

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Zo de eerste crash. Tijdens Cold War. Schakelde helemaal uit. Kreeg hem ook niet aan met de controller, maar op de PS5 zelf alleen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Nog een tipje: ik heb m'n PS5 de eerste dag op de wifi gehad, daarna de kabel erin. Maar ik kwam erachter dat hij nog op wifi verbonden was. Dat is niet heel duidelijk zichtbaar in de settings. Je moet nog even los een wired connectie aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
poor Leno schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:23:
[...]

Ligt eraan hoe je de settings hebt staan qua prioritiet game/chat
Dat is alleen nuttig in een partychat toch? Als je daar uit gaat, gaat hij op de Ps4 weer naar standaard gamegeluid.

Op Ps5 niet. Dus moet ik hem constant handmatig instellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
baronruud schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:46:
Zo de eerste crash. Tijdens Cold War. Schakelde helemaal uit. Kreeg hem ook niet aan met de controller, maar op de PS5 zelf alleen.
Lijkt toch iets met cod te zijn, ik had dit namelijk met warzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
crimby schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:36:
Oke binnen nu en 3 uur ga ik hopelijk mijn PS5 ontvangen. Voor de synchronisatie, moeten dan beide PS’s in het netwerk staan of voldoet om alleen de PS5 aangesloten te hebben?

Ik heb mijn savegames en trophies naar mijn PS Plus acccount gesynchroniseerd.

Ik wil graag mijn PS save games, throphies en evt de geïnstalleerde games over zetten. Dat laatste kan ook evt weer met de disc of vanuit de store.
Alles kopiëren kan nogal wat tijd in beslag nemen (lees: meerdere uren) als je de mogelijkheid hebt zou ik de games gewoon downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Segafreak83 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:52:
[...]

Alles kopiëren kan nogal wat tijd in beslag nemen (lees: meerdere uren) als je de mogelijkheid hebt zou ik de games gewoon downloaden.
Dus dan kan ik de PS4 gewoon afkoppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
crimby schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:54:
[...]

Dus dan kan ik de PS4 gewoon afkoppelen?
Als je niets gaat kopiëren wel. Als je een game gaat installeren via disc, druk dan niet op kopiëren in het scherm bij de PS5.

Voorkeur is om de disc te installeren zonder internet actief, en als deze volledig geïnstalleerd is, dan pas controleren op updates :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
balarina schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:11:
Als ik lees dat mensen de ps5 muisstil vinden kan ik mij daar helaas niet in vinden. Mijne zoemt constant, geluid afkomstig aan de bovenkant van de console waar de lichtbalk zit.

Ik zou het zachter dan de ps4 noemen, maar wel storender door de hogere toon wat ik zelfs door mijn astro headset hoor. Zelfs als de console in rust modus staat blijft dit geluid doorgaan. Ik heb geen idee wat coil whine is, maar misschien herkent iemand het direct of denkt dat het wel mee valt. https://cdn.sndup.net/bcd...F/92wb/21+Nov%2C+1503.mp3

[...]

+@Verwijderd

Dank voor jullie tips. Is inmiddels gelukt met een andere usb stick fresh formatted in exfat en de folder volgorde.
Dat is coilwhine. Ik heb het ook, alleen dan een wat andere toon. Veel mensen lijken erlast van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Segafreak83 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:56:
[...]

Als je niets gaat kopiëren wel. Als je een game gaat installeren via disc, druk dan niet op kopiëren in het scherm bij de PS5.

Voorkeur is om de disc te installeren zonder internet actief, en als deze volledig geïnstalleerd is, dan pas controleren op updates :).
Thanks! Ga ik dat doen! Digitale games gaan wel sowieso zonder problemen? Heb alleen COD MW op disc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:18
Sowieso de 7x nemen die past namelijk op alles. Compatible met verschillende systemen. Daarbij kan je direct kopen via steelseries met kortingscodes. Heb zelf de pulse teruggestuurd ik klonk in parties Dof en het geluid was ook niet speciaal. Liever paar euro meer uitgeven en wel goed geluid.

De 7X is ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:20
@Aramis: Arctis 7X is ook niet zonder problemen, momenteel is het tricky om een draadloze headset te kopen, als je leest op reddit hoeveel problemen steelseries heeft met 7P/X op PS5. (geluid uit een oorschelp, wireless verbinding die af en toe wegvalt etc)

Hopelijk met BF goede deals, we hebben ook een headset topic :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:18
Amaze86 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:11:
@Aramis: Arctis 7X is ook niet zonder problemen, momenteel is het tricky om een draadloze headset te kopen, als je leest op reddit hoeveel problemen steelseries heeft met 7P/X op PS5. (geluid uit een oorschelp, wireless verbinding die af en toe wegvalt etc)

N=1 in mijn geval. De 7X geeft bij mij geen problemen. Werd direct herkend als 7x in de ps5 menu. Heb de usb dongle aangesloten op een achterste poort en er veel plezier van.
3d audio werkt er ook op echter vind ik dat in Spiderman nog niet bepaald een echte toevoeging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
draait nog steeds prima, 1 crash gehad in blops cold war.. ik ging naar het main menu alles freezde maar mijn party chat werkte nog. lijkt echt een cod dingetje.

Tevens leek het erop dat mijn controller niet wou laden, vreemd ik heb een externe lader gebruikt gister. heb hem nu aangesloten op backside usb ports lijkt nu wel 2 streepjes te komen.

Ach.. al met al draait hij erg goed. het werd tijd dat we snellere hardware kregen als console gamers, deze had van mij vorig jaar al mogen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Aramiss schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:07:
[...]

Sowieso de 7x nemen die past namelijk op alles. Compatible met verschillende systemen. Daarbij kan je direct kopen via steelseries met kortingscodes. Heb zelf de pulse teruggestuurd ik klonk in parties Dof en het geluid was ook niet speciaal. Liever paar euro meer uitgeven en wel goed geluid.

De 7X is ideaal.
Thanks! Weet je die codes nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:02
recca schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:21:
Ik kan sowieso nergens de tab van "Deals" vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

De playstation app doet het anders prima. Store werkt goed in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zojuist de ps5 mogen ontvangen.
De controller is tot nu toe naar mijn mening gemaakt naar perfectie.
Ligt echt precies goed in de hand echt heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:23

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Hier ook de ps5 binnen sinds donderdag. Vermaak me goed met GoW en Warzone tot nu toe.

Iemand nog suggesties voor goede games? Is miles morales trouwens zo kort als ze zeggen? Heb namelijk net een 50inch 4k tv gekocht voor de ultieme beleving :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:26
ryanator schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:55:
Hier ook de ps5 binnen sinds donderdag. Vermaak me goed met GoW en Warzone tot nu toe.

Iemand nog suggesties voor goede games? Is miles morales trouwens zo kort als ze zeggen? Heb namelijk net een 50inch 4k tv gekocht voor de ultieme beleving :)
Beter dat hij aangekomen is! Ga eerst Astro's playroom spelen. Dat is gelijk een topper! Verder nu bezig met Sackboy en Spiderman remaster. Kwestie van smaak misschien. Maar is lekker ontspannen gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Dirt 5 Series X vs PS5
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/2sdk62.png

Edit: Codenasters heeft inmiddels aangegeven dat er een uodate komt die de problemen oo de XSX oplost.

[ Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2020 19:27 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Bij demon souls kan je prestatie en filmisch kiezen bij graphics. Maar wat houdt filmisch in? Resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:26
Amaze86 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:11:

Ik heb deze sinds eergisteren in gebruik en nog geen problemen ondervonden.

SteelSeries Arctis 7 - Draadloze Gaming Headset zonder kwaliteitsverlies - DTS Headphone:X v2.0 Surround - PC, PlayStation 4 - Wit PC https://www.amazon.nl/dp/...DQ7X?_encoding=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soussi.
  • Laatst online: 01-01-2021
Heb nu al wat missies gedaan bij spiderman remastered en het is een erg goed spel + ziet er super uit! De devs hebben dat knap gedaan, chapeau :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 25-09 13:46
Technofreakz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:22:
[...]

Ik heb deze sinds eergisteren in gebruik en nog geen problemen ondervonden.

SteelSeries Arctis 7 - Draadloze Gaming Headset zonder kwaliteitsverlies - DTS Headphone:X v2.0 Surround - PC, PlayStation 4 - Wit PC https://www.amazon.nl/dp/...DQ7X?_encoding=UTF8&psc=1
Hmm de nieuwe 7P of X is dus even duur zelfs iets goedkoper. Ik zou deze terugsturen als ik jou was en de 7P of X met een kortingscode direct bij Steelseries bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WTF, dat kan toch niet echt zijn ? Dacht effen dat het een screenshot was van PS2 vs PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@Technofreakz Hoop voor je dat je die met dikke korting hebt gekocht, bij bol.com kwam die vaak voor €99 denk deze bf weer. Heb die gehad bij ps4, prima headset (zelfde als 7p, alleen andere dongle, en iets mindere batterij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:01
@Hamazaki https://www.google.com/am...atic-mode-comparison/amp/

Grafisch mooier, maar wel langzamer. En andersom. Denk dat performance wel lekkerder speelt. Cinematic wordt ook gebruikt voor de photo mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Twixie schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:27:
[...]

WTF, dat kan toch niet echt zien ? Dacht effen dat het een screenshot was van PS2 vs PS5.
Ps2 met raytracing _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 12:30
Hamazaki schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:18:
Bij demon souls kan je prestatie en filmisch kiezen bij graphics. Maar wat houdt filmisch in? Resolutie?
prestatie is 60fps en met ietsje minder detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 12:30
[...]

WTF, dat kan toch niet echt zijn ? Dacht effen dat het een screenshot was van PS2 vs PS5.
Lijkt eerder een bug te zijn waarbij de detail/geometry settings een flinke tand lager staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
[...]

Zal vast om een bug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Iemand hier al ervaring met de PlayStation 5 en Battlefield 1 of Battlefield V, hoe draait dit t.o.v. een Sony PlayStation 4 Pro?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1 ... 18 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord