Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

H.Boss schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:26:

Heeft iemand nog iemand een goede racegame gezien ergens die gunstig geprijsd is?
Ik meen dat Gran Turismo Sport nu voor 10 euro in de store staat... voor dat geld een no-brainer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: dubbel post

[ Voor 160% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQ3Gj95bS-DB0I4qZ7uZ8rNT11U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZFtO9QKgw6CLmfzW7P7i8KL0.jpg?f=fotoalbum_large
Was dit al voorbij gekomen? Stickertje kan los komen en herrie veroorzaken. Het is niet altijd coil whine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 19:35
uchiha tijntje schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:06:
[...]

Heb je de ps5 versie die je speelt? Ik begreep dat sommigen (o.a @Phusebox) hier de ps4 versie hadden geïnstalleerd :P Zou het voor de zekerheid even checken :)
Heb de disc versie dus neem aan van wel... Met een disc versie lijkt het me dat je niet kan kiezen of dat je de foute versie kan installeren... Is immers een PS5 game disc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

mbt een hoop verbazing door "mankementjes", eel mensen zijn gewoon totaal niet objectief, en dan klapt de hypebubbel uiteindelijk.
De console was al een week uit in andere delen van de wereld en daar kon je al een hoop ervaringen van vinden.
Ik heb hier vorige week nog aangegeven dat er relatief veel problemen werden gemeld maar op dat moment wordt je neergezet als, zuur en dat je gewoon baalt omdat je er geen hebt.. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:37
uchiha tijntje schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:06:
[...]

Heb je de ps5 versie die je speelt? Ik begreep dat sommigen (o.a @Phusebox) hier de ps4 versie hadden geïnstalleerd :P Zou het voor de zekerheid even checken :)
Hoe check ik dat? Zie bij MM niks over ps4/ps5 staan.

Oh wacht, bij de ps4 games staat ps4. Als er niks staat is het dus ps5? :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:51
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:31:
[...]

Veel mensen zijn gewoon totaal niet objectief, en ja dan klapt de hypebubbel uiteindelijk.
De console was al een week uit in andere delen van de wereld en daar kon je al een hoop ervaringen van vinden.
Ik heb hier vorige week nog aangegeven dat er relatief veel problemen werden gemeld maar op dat moment wordt je neergezet als, zuur en dat je gewoon baalt omdat je er geen hebt.. 8)7
Ook die problemen zijn in mijn ogen een hype. Doordat mensen helemaal zenuwachtig gemaakt worden of de ps5 een geluidje produceert ben je er helemaal op gefixeerd. Denk dat als die “hype” van problemen er niet was mensen gewoon zouden genieten van het nieuwe speeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Chaoss schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:32:
[...]

Sommoge zijn ok maar ik merk door deze voorbeelden wel dat ik inmiddels de witte (lichgrijze?) het mooist vind.
Sony heeft er inderdaad goed over nagedacht.

Hier nog een paar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HW_-J4I6ae7AC4OEEEiwOaRAcbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G0kMiQeCFRMyF8uN9Oy53Avb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAC0e-rJm6XdwK8XI5FkR58I_-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xl21k1BLMXz6EISnMpH56PZt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kO2JEkE84wfQ7TZAYWBIL1YLUP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWo6L31b1d8H3mtTMqaaYrFN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7htanMUkMGr5aqMY56i84zhG6yI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DWC7nR1D8Wuz6SRN56Vc4gUm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 19:14

H.Boss

Hugo Boss

giantgiantus schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:27:
[...]

Gran Turismo Sport. Beste race game op console momenteel vind ik.
Tom schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:28:
[...]

Ik meen dat Gran Turismo Sport nu voor 10 euro in de store staat... voor dat geld een no-brainer :)
Aangeschaft! Beiden bedankt voor de tip!

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
H.Boss schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:26:
Hier lekker bezig met TLOU, GoW en Uncharted 4. Wissel ze af om er wat variatie in te houden.

Kent iemand nog een goede racegame gezien ergens die gunstig geprijsd is?

Heb nu wipe out HD aangeschaft wat ik een geweldige game vindt en die ken ik nog van de PS3.
WRC 9, is nu in de aanbieding voor 30 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FMS schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:32:

Was dit al voorbij gekomen? Stickertje kan los komen en herrie veroorzaken. Het is niet altijd coil whine.
Ja, meermaals.

In mijn post ook het geluid dat bij dat probleem hoort.. de meesten hebben dat gelukkig niet :X
poor Leno schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:33:
[...]

Was gister al voorbij gekomen.. Denk niet dat het dat zomaar is..

Dit is zijn geluid:

[Streamable]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 10:58
Als het je stoort kan je straks vast twee andere officiële paneeltjes halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10

v8power67

Psn: Mausosaurus

[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/236/841/075.jpg

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:12
Erapaz schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:45:
[...]

Heb deze voor de Series X gekocht gisteren. Heerlijke game.
Enige jammere is dat het geen HDR ondersteund.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na een weekend spelen eigenlijk 2 dingen die me tot nu toe tegenvallen.

- Het formaat van de PS5. Ik had hem in eerste instantie in mijn tv meubel, maar denk dat dit de luchtstrooming niet ten goede komt. Hij wordt warmer en blaast ook wat meer naar mijn idee. Nu dus naast mn meubel gezet, maar zo'n kolossaal ding in het zicht is ook niet echt alles. Design vind ik wel mooi, maar alleen echt te groot. Zou voor het eerst worden dat ik zou overwegen een Slim model te halen als die uit zou komen.

- De haptic feedback en triggers in Miles Morales vallen wat tegen, vooral na het spelen van Astro's Playroom.

Verder ben ik gelukkig (nog) niet tegen andere problemen aangelopen. Geen vastlopers, geen games opnieuw hoeven installeren en geen lawaai. Ja, ik hoor hem als ik ernaast zit, maar op afstand tijdens het gamen nergens last van.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ok dit is de eerste die wel gelukt is! Nice

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:12
Asking for a friend; hoe kun je het snelst zien of je de PS4 of PS5 versie van een game geïnstalleerd hebt? Want hij heeft Cold War geïnstalleerd en als hij in het dashboard op het icoon gaat staan, komt er PS4 in beeld (?) maar als hij dan het icoon selecteert krijgt hij een PS5 optie en die start gewoon. Hij heeft dan in-game ook gewoon Ray Tracing optie, wat erop duidt dat het wel de next-gen versie is.

Maar waarom ziet hij in het dashboard wel de PS4 vermelding terug?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:18
Rivanov schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:12:
Asking for a friend; hoe kun je het snelst zien of je de PS4 of PS5 versie van een game geïnstalleerd hebt? Want hij heeft Cold War geïnstalleerd en als hij in het dashboard op het icoon gaat staan, komt er PS4 in beeld (?) maar als hij dan het icoon selecteert krijgt hij een PS5 optie en die start gewoon. Hij heeft dan in-game ook gewoon Ray Tracing optie, wat erop duidt dat het wel de next-gen versie is.

Maar waarom ziet hij in het dashboard wel de PS4 vermelding terug?
Omdat hij de PS5-versie heeft geïnstalleerd, in dat geval wordt de PS4-versie als optie aangeboden. Als je de PS4-versie selecteert verschijnt de PS5-versie in het overzicht. Zo is het in ieder geval met Spider-Man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:14
[...]

Wat is Spec II dan? VR alleen of DLC?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je van arcade racers houd is dat inderdaad wel een goede optie. Als je wat serieuzer wil racen is Assetto Corsa Competizione toch wel de beste optie. De framerate is behoorlijk poep op de oudere generatie consoles, maar op de PS5 zal het vast beter draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Rivanov schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:04:
[...]

Heb deze voor de Series X gekocht gisteren. Heerlijke game.
Enige jammere is dat het geen HDR ondersteund.
Goed om te horen, ik wil nog een race game kopen voor de PS5, maar twijfel nog. WRC 9 is de enige echte PS5 game die mij aanspreekt (ik hou niet van arcade Dirt5), maar GT Sport en Project Cars 2 lijken mij leuker als game, maar zitten nog op PS4/Pro niveau.
Vind je WRC 9 mooi genoeg, kun je hem vergelijken met GT Sport qua graphics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10

v8power67

Psn: Mausosaurus

Phusebox schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:24:
[...]

Wat is Spec II dan? VR alleen of DLC?
https://www.gran-turismo.com/nl/news/00_4337104.html

Gran Turismo Sport - Spec II
Dit is een speciale versie met twee stuks bonuscontent waarmee je de game goed begint.

Is gewoon de originele game met destijds de laatste patch en een paar gratis autos en ingame geld.
Maar niks wat je biet kan verdienen door progressie.

[ Voor 5% gewijzigd door v8power67 op 22-11-2020 12:32 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 15:39
Erapaz schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:45:
[...]

Mmmmm heb dan nog wel geen PS5 maar wellicht toch vast aanschaffen voor op de PS4, is het een beetje een goed spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Na een paar dagen de 3d pulse headset te hebben gebruikt toch tot de conclusie gekomen om hem door te verkopen. Het geluid uit de headset is goed maar niet echt speciaal. Qua comfort zat hij perfect maar voelde heel breekbaar aan. Ik heb ook de turtle beach stealth 600 en die geeft duidelijk beter geluid met 3d audio al zit deze wel wat stugger en zit minder comfortabel maar heeft een beter build kwaliteit.

Voor die 100 euro kan je beter een andere headset kopen of door sparen voor de steelseries 7p headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

FMS schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:34:
[...]

Sony heeft er inderdaad goed over nagedacht.

Hier nog een paar:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die laatste is super mooi gedaan. Behalve de controller.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
schumi2004 schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:42:
[...]

Mmmmm heb dan nog wel geen PS5 maar wellicht toch vast aanschaffen voor op de PS4, is het een beetje een goed spel?
Nog niet gespeeld, maar is wel een meer hardcore racer. Dat is iets wat je moet liggen. Je bent alleen op de tracks point-to-point tegen de klok. Dus het racen moet wel goed zijn anders wordt het snel saai.

Inmiddels wat meer ingedoken en Assetto Corsa blijkt qua handling toch wel het beste te zijn. Ik heb me echt vermaakt met Project Cars 1, zelfs met de controller. Ik ben wel benieuwd hoe Assetto Corsa met controller speelt, want geen ruimte voor een stuurtje.

Edit: er is ook nog verschil tussen AC en AC Competizione, shit, welke moet ik nou hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Erapaz op 22-11-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 09:00
Even een vraag:

Ik heb dus een ps5 en log in met mijn account.
Ik heb ps plus abonnement

Vervolgens maakt mijn zoontje ook een account aan, maar deze kan niks opslaan vanwege geen ps plus abonnement. Sterker nog het account zelf slaat de ps5 niet op.

Bij de PS4 viel alles onder mijn abonnement. Het is toch voldoende dat tenminste 1 hoofd gebruiker een ps plus abonnement nodig heeft ?

Ik denk dat ik iets fout doe , want om nou 2 Ps plus abonnementen af te sluiten voor 1 console lijkt me wat overdreven

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 03:58
Valandil schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:59:
Even een vraag:

Vervolgens maakt mijn zoontje ook een account aan, maar deze kan niks opslaan vanwege geen ps plus abonnement. Sterker nog het account zelf slaat de ps5 niet op.

Bij de PS4 viel alles onder mijn abonnement. Het is toch voldoende dat tenminste 1 hoofd gebruiker een ps plus abonnement nodig heeft ?

Ik denk dat ik iets fout doe , want om nou 2 Ps plus abonnementen af te sluiten voor 1 console lijkt me wat overdreven
Heb je jouw account wel als primair ingesteld op de PS5? Pas dan deelt ie PS+ met andere accounts geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 15:39
Erapaz schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:55:
[...]

Nog niet gespeeld, maar is wel een meer hardcore racer. Dat is iets wat je moet liggen. Je bent alleen op de tracks point-to-point tegen de klok. Dus het racen moet wel goed zijn anders wordt het snel saai.

Inmiddels wat meer ingedoken en Assetto Corsa blijkt qua handling toch wel het beste te zijn. Ik heb me echt vermaakt met Project Cars 1, zelfs met de controller. Ik ben wel benieuwd hoe Assetto Corsa met controller speelt, want geen ruimte voor een stuurtje.

Edit: er is ook nog verschil tussen AC en AC Competizione, shit, welke moet ik nou hebben?
Thanks voor je toelichting. Rally is inderdaad totaal iets anders dan een Gran Turismo, doelde meer op graphics en realisme. Ik zal eens wat gameplay footage bekijken en zien of het me aanspreekt.

AC heb ik zelf ook maar ik vind het met controller echt ruk, het schijnt wel te kunnen maar hier was hij al vrij snel verwijderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:51
Is het een idee om hier op Tweakers via een poll of iets dergelijks hoeveel mensen hier een ps5 hebben en hoeveel daarvan een technisch probleem hebben ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:40

M0nkeymen

Monkeystyle!

Even een vraag:

Je moet volgens mij wel een online account hebben waarmee je inlogt. Het kan wel in ieder geval want ik heb het actief.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Palindrome schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:16:
Is het een idee om hier op Tweakers via een poll of iets dergelijks hoeveel mensen hier een ps5 hebben en hoeveel daarvan een technisch probleem hebben ?
Nee want volgens de fans hier bestaan de problemen alleen tussen de oren van gebruikers :')
Feit is dat een apparaat op dag 1 al zo'n lawaai maakt dat niet beter gaat worden op termijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05-2021
Ik hulp nodig, mijn scherm ziet er niet uit en ik baal behoorlijk :'(

Ik heb een Samsung NU8000 55 inch 4k TV. Speelde zonder problemen op de ps4 pro met gamemode aan, en met HDR altijd aan in de tv en console settings.
Nu dus mijn ps5 aangesloten met de bijgeleverde hdmi kabel en op sommige momenten lijken de graphics gewoon niet in orde.
Kleuren lijken heel dof, ook op het homescherm. Het plaatje van bijvoorbeeld bugsnax lijkt heel erg dof. Alsof er een soort film grain overheen zit.

Ik speel momenteel Cold War en AC Valhalla en in beide games heb ik hetzelfdd probleem. Ik vind de kleuren gewoon dof, het scherm is donker, en alles lijkt een beetje te glimmen. Vooral sommige cutscenes van Valhalla zien er niet uit (ook details zoals het haar). Als ik uit het water loop, is je pak natuurlijk nat waardoor het glimt en ik vind het er niet uit zien. Alsof op alles een soort glinstering (goedkope raytracing ofzo?)is aangebracht, vooral op zwartere gedeeltes.
Ik heb de HDR van de Playstation uit gezet en dat zorgt er tenminste voor dat het wat minder word, anders is het op sommige momenten echt bijna onspeelbaar. Verder heb ik zitten kloten met alle beeld en hdmi / hdr instellingen van de tv maar ik kom er niet uit.

Het lijkt wel alsof er iets mis is met de videokaart, ik had zulke dingen ook wel een toen ik nog Pc gamede vroeger dacht ik.
Nou heb ik een nieuwe hdmi 2.1 kabel besteld (al kan mijn tv alleen 2.0) aan en ik hoopte dat dat misschien iets zou veranderen, krijg m morgen binnen.

Iemand met hetzelfde probleem of enig idee wat ik kan doen? Zelfde tv? Ik hoor graag je instellingen.

Kan een kapotte hdmi de oorzaak zijn ofzo? Of een kapotte poort?

Of ligt het misschien aan mij dat ik moet wennen aan de zogenaamde verbeteringen en ray tracing ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:51
Undercovert schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:24:
Ik hulp nodig, mijn scherm ziet er niet uit en ik baal behoorlijk :'(

Ik heb een Samsung NU8000 55 inch 4k TV. Speelde zonder problemen op de ps4 pro met gamemode aan, en met HDR altijd aan in de tv en console settings.
Nu dus mijn ps5 aangesloten met de bijgeleverde hdmi kabel en op sommige momenten lijken de graphics gewoon niet in orde.
Kleuren lijken heel dof, ook op het homescherm. Het plaatje van bijvoorbeeld bugsnax lijkt heel erg dof.

Ik speel momenteel Cold War en AC Valhalla en in beide games heb ik hetzelfdd probleem. Ik vind de kleuren gewoon dof, het scherm is donker, en alles lijkt een beetje te glimmen. Vooral sommige cutscenes van Valhalla zien er niet uit (ook details zoals het haar). Als ik uit het water loop, is je pak natuurlijk nat waardoor het glimt en ik vind het er niet uit zien. Alsof op alles een soort glinstering (goedkope raytracing ofzo?)is aangebracht, vooral op zwartere gedeeltes.
Ik heb de HDR van de Playstation uit gezet en dat zorgt er tenminste voor dat het wat minder word, anders is het op sommige momenten echt bijna onspeelbaar. Verder heb ik zitten kloten met alle beeld en hdmi / hdr instellingen van de tv maar ik kom er niet uit.

Het lijkt wel alsof er iets mis is met de videokaart, ik had zulke dingen ook wel een toen ik nog Pc gamede vroeger dacht ik.
Nou heb ik een nieuwe hdmi 2.1 kabel besteld (al kan mijn tv alleen 2.0) aan en ik hoopte dat dat misschien iets zou veranderen, krijg m morgen binnen.

Iemand met hetzelfde probleem of enig idee wat ik kan doen? Zelfde tv? Ik hoor graag je instellingen.

Kan een kapotte hdmi de oorzaak zijn ofzo?

Of ligt het misschien aan mij dat ik moet wennen aan de zogenaamde verbeteringen en ray tracing ofzo?
Heb ik ook soms. Restart van ps5 lost het op. Bij mij gebeurd het alleen als ik hem uit rest mode haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
schumi2004 schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:14:
[...]

Thanks voor je toelichting. Rally is inderdaad totaal iets anders dan een Gran Turismo, doelde meer op graphics en realisme. Ik zal eens wat gameplay footage bekijken en zien of het me aanspreekt.

AC heb ik zelf ook maar ik vind het met controller echt ruk, het schijnt wel te kunnen maar hier was hij al vrij snel verwijderd.
Ja, dat is het probleem, ik wil wel enige vorm van realisme, maar wel met de controller. Vroeger was ik fan van Forza, maar nadat ik Project Cars heb gespeeld vind ik dat onspeelbaar. Voor een arcade racer heb ik dan liever echt arcade, zoals Mario Kart/Sonic racing.
Assetto Corsa Competitioni schijnt wel weer beter te zijn dan standaard AC, dus dat is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:34
@Undercovert klinkt als een verkeerde schakeling in je tv, HDR/non-HDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-10 11:56
Weet iemand hoe ik een tweede PSN account toevoeg aan de PS5? Weet wel hoe ik een nieuwe user toevoeg maar daar hoef ik geen email adres in te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:21
Ook sinds afgelopen donderdag aan het spelen. Staat mooi op het tv meubel. Ja hij is groot, maar hier past het wel in het plaatje. Belangrijker nog. Vriendin heeft me nog niet opgedragen de ps in het meubel te zetten :+

Ik hoor af en toe de koeling. Niet iets waar ik van schrik of van vind dat het luid is. Controller ligt heerlijk in de hand. Even wennen weer dat de thumbsticks op gelijke hoogte zitten. Speelde afgelopen jaar met een Nacon controller.

Ben nu bezig met Uncharted, daarna zien we wel. FIFA is om de een of andere reden onspeelbaar sinds ik die op de PS5 heb staan. Zoontje van 5 is helemaal weg van Astro.

Vind wel dat je maar slecht melding krijgt dat de controller bijna leeg is. Gewoon ineens poef geen verbinding en dan is dat kabeltje maar verdomt kort ook.

Met Sinterklaas de boel maar eens compleet maken met een docking station, headset en een tweede controller. <+:)

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
giantgiantus schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:26:
[...]

Heb ik ook soms. Restart van ps5 lost het op. Bij mij gebeurd het alleen als ik hem uit rest mode haal.
Dat het echt soms afschuwelijk lelijk is, dat je denkt waar zit ik naar te kijken? Playstation stond gister de hele dag aan, 2 keer herstart maar ik kon geen verschil merken. Rest mode had ik al direct uitgezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
Cardwizard schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:28:
@Undercovert klinkt als een verkeerde schakeling in je tv, HDR/non-HDR
HDR en Spelmodus staat gewoon op precies dezelfde manier aan als op mijn Pro en ik heb van alles geprobeerd helaas, straks nog eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Undercovert schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:29:
[...]

Dat het echt soms afschuwelijk lelijk is, dat je denkt waar zit ik naar te kijken? Playstation stond gister de hele dag aan, 2 keer herstart maar ik kon geen verschil merken. Rest mode had ik al direct uitgezet..
Ik heb ook wel eens dat mijn TV in de war is met de HDR setting en heel dof beeld geeft, PS4/5 herstarten heeft dan geen zin, ik moet dan mijn TV rebooten door de aan/uit-knop op de afstandsbediening 10 seconden ingedrukt te houden.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-10 06:51
Undercovert schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:30:
[...]

HDR en Spelmodus staat gewoon op precies dezelfde manier aan als op mijn Pro en ik heb van alles geprobeerd helaas, straks nog eens kijken
Had gister exact hetzelfde, PS5 vanuit rest mode aangezet en leek wel of er een grijze waas over het scherm lag. PS5 video settings gaf aan dat ie HDR aan het outputten was maar mijn TV (LG C9) zat niet in HDR mode. PS5 gereboot en dat loste het op. Tot nu toe nog maar 1 keer gehad en al diverse keren vanuit rest mode opgestart.

Geen ramp. Zal wel gefixt worden met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
Staat er bij jullie in de ps5 store een aparte sectie van black friday deals .. bij mij niet ?

Op de app staat hij wel maar niet op de ps5 zelf

[ Voor 21% gewijzigd door tommy50 op 22-11-2020 13:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPip7TwuDjpUE8cuXg9SX_LWIWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O29PNI3hKVsfJ9UCGCnb0i60.jpg?f=fotoalbum_large

Politie waarschuwt voor oplichter! Trap er niet in!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
shoombak schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:22:
[...]

Nee want volgens de fans hier bestaan de problemen alleen tussen de oren van gebruikers :')
Feit is dat een apparaat op dag 1 al zo'n lawaai maakt dat niet beter gaat worden op termijn..
Misschien is een 'klachten, problemen en troubleshooting' topic een idee. Er zijn blijkbaar genoeg mensen met klachten, problemen of vragen die graag hun ei kwijt willen. Kan alles daar mooi besproken, verzameld (en wellicht opgelost) worden.

Persoonlijk heb ik nog geen enkel probleem gehad: geen crashes, geen lawaai, maar ik snap dat als je wel problemen hebt dat het dan fijn is om het erover te kunnen hebben.
Dingetje is alleen wel, dat dit topic er naar mijn mening niet leuker op geworden is sinds donderdag... Niet/wellus over klachten en mensen die hun ervaring als feit presenteren terwijl ze misschien 1 of een paar PS5's gebruikt of gecheckt hebben.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
ZeroY85 schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:36:
[...]

Had gister exact hetzelfde, PS5 vanuit rest mode aangezet en leek wel of er een grijze waas over het scherm lag. PS5 video settings gaf aan dat ie HDR aan het outputten was maar mijn TV (LG C9) zat niet in HDR mode. PS5 gereboot en dat loste het op. Tot nu toe nog maar 1 keer gehad en al diverse keren vanuit rest mode opgestart.

Geen ramp. Zal wel gefixt worden met een update.
Gelukkig ben ik niet de enige dan, ik heb echt het idee alsof er iets mis is met mijn ps5 of tv. Straks maar eens een factory reset doen van mijn tv en misschien mn ps5 ook, kijken of het helpt.

Het valt me ook op dat de overgang van buiten naar binnen veel sterker is, maar dit komt door de nieuwe soort schaduwen denk ik? Als je bijvoorbeeld in game een huis binnen loopt word het scherm heel donker, en als je dan eenmaal binnen bent gaat het weer oplichten. Komt voor mij heel vreemd over maar dit is normaal nu denk ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
nioz schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:41:
[...]

Misschien is een 'klachten, problemen en troubleshooting' topic een idee. Er zijn blijkbaar genoeg mensen met klachten, problemen of vragen die graag hun ei kwijt willen. Kan alles daar mooi besproken, verzameld (en wellicht opgelost) worden.

Persoonlijk heb ik nog geen enkel probleem gehad: geen crashes, geen lawaai, maar ik snap dat als je wel problemen hebt dat het dan fijn is om het erover te kunnen hebben.
Dingetje is alleen wel, dat dit topic er naar mijn mening niet leuker op geworden is sinds donderdag... Niet/wellus over klachten en mensen die hun ervaring als feit presenteren terwijl ze misschien 1 of een paar PS5's gebruikt of gecheckt hebben.. ;(
Op zich is 1 topic geen slecht idee. Dan kun je in de topicstart links geven met de meest gemelde problemen en eventueel de oplossingen.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:38
Ik heb dat niet gedaan en toch is Sackboy geïnstalleerd bij de vierde keer. Vier keer is dus scheepsrecht :P
Ook als de disc niet meer in de PS5 zit, is het spel nog steeds geïnstalleerd. Ik heb geen idee waarom ik het spel vier keer moest installeren en waarom het de vierde keer wel is gelukt (wellicht door de PS5 zelf te laten kopiëren, maar dit weet ik niet zeker).

Inmiddels heb ik al 40 minuten Sackboy gespeeld en het is een erg leuke platformer dat toch veel weg heeft van Super Mario 3D Land (één van de beste 3D platformers die ik heb gespeeld). Ook Miles Morales heb ik inmiddels 4 à 5 uur gespeeld en het stelt niet teleur. Ik speel op 4K 30fps met raytracing en het ziet er geweldig uit. Het haar van de personages is erg gedetailleerd. Het is wel jammer dat de game aan de korte kant is, ik zit namelijk nu al op 30%.

Overigens is de console bij mij muisstil. Ik hoor hem alleen wanneer ik de disc er in doe, bij alle andere dingen hoor ik hem niet. Wat ik wel jammer vind is dat er bij een aantal PS4-games uit mijn collectie onterecht de PlayStation Hits banner wordt getoond terwijl ik niet de PS Hits variant heb gekocht.

Daarnaast is het enorm fijn dat de PS5 een ingebouwde playtime tracker heeft. Hiervoor gebruikte ik PS-timetracker maar dat toont alleen gegevens nadat je je daar hebt aangemeld. Nu heb ik toch inzicht in welke spellen ik het meest heb gespeeld. Wat mij wel opvalt is dat er grote verschillen zijn tussen de in-game tracking en de PS5-tracker. Zo heb ik, volgens de save file, Uncharted 4 voor 16 uur en 35 minuten gespeeld. Volgens de PS5 heb ik Uncharted 4 voor maar liefst 29 uur gespeeld.
Gran Turismo geeft in de game zelf aan dat ik 16 uur heb gespeeld terwijl de PS5 juist zegt dat ik 21 uur heb gespeeld. Zo heb ik nog wel meer voorbeelden van verschillen tussen de in-game tracker en de PS5-tracker. Voor nu hou ik het op de PS5-tracker maar het verschil tussen de twee is wel merkwaardig.

Om af te sluiten, de activity cards zijn enorm handig. Bij Miles Morales wordt er aangegeven hoelang een hoofdmissie duurt waardoor ik kan beslissen of ik de missie juist wel of niet ga doen. Gister om 23.00 zag ik dat de volgende hoofdmissie een half uur duurde. Dat vond ik toch te lang dus uiteindelijk heb ik wat missies uit de app gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door VirinR op 22-11-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

VirinR schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:55:
[...]

Wel is het enorm fijn dat de PS5 een ingebouwde playtime tracker heeft. Hiervoor gebruikte ik PS-timetracker maar dat toont alleen gegevens nadat je je daar hebt aangemeld. Nu heb ik toch inzicht in welke spellen ik het meest heb gespeeld. Wat mij wel opvalt is dat er grote verschillen zijn tussen de in-game tracking en de PS5-tracker. Zo heb ik, volgens de save file, Uncharted 4 voor 16 uur en 35 minuten gespeeld. Volgens de PS5 heb ik Uncharted 4 voor maar liefst 29 uur gespeeld.
Gran Turismo geeft in de game zelf aan dat ik 16 uur heb gespeeld terwijl de PS5 juist zegt dat ik 21 uur heb gespeeld. Zo heb ik nog wel meer voorbeelden van verschillen tussen de in-game tracker en de PS5-tracker. Voor nu hou ik het op de PS5-tracker maar het verschil tussen de twee is wel merkwaardig.
Dit viel mij ook op. Volgens mij start de playtime tracker zodra je het spel start en pas stopt als je het afsluit? Dus de tijd die je doorbrengt in menus telt ie volgens mij ook mee, zelfs als je idle bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
Krijgen jullie ook berichtjes op het ps account van vreemde dames die willen cammen? Straks maar eens de privacy settings controleren voordat ik ruzie heb met mijn vrouw.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedoel je cloud opslag van game saves? Dat is nog nooit gedeeld geweest met een ander lokaal Plus account, ook niet op PS4. Een niet-Plus account kan wel online gamen, en kan ook jouw games (incl. PS+ games) spelen, maar heeft geen cloud storage. Als je backups wil, ga je dus zelf moeten backuppen.

Maar wat je bedoelt met 'het account zelf slaat de ps5 niet op' snap ik al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simone96 schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:28:
Weet iemand hoe ik een tweede PSN account toevoeg aan de PS5? Weet wel hoe ik een nieuwe user toevoeg maar daar hoef ik geen email adres in te vullen
Dat is wel vreemd, want ik heb hier direct voor alle gezinsleden user toegevoegd op onze PS5, en telkens kwam hij vragen naar PSN e-mail + paswoord, zodat elk lokaal account direct gekoppeld was met het overeenkomstige PSN account.

EDIT: heb je niet per ongeluk guest-account aangemaakt ? Ik heb even op YouTube gecheckt (kan nu niet check op mijn PS5) hoe het er weer uit zag, en tenzij je verkeerde optie koos, kan je zelfs niets anders dan effectief in te loggen. Bvb: YouTube: How To Add New PSN User Accounts on PS5! Playstation 5 How To Tutori...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
Photomode in Spiderman remastered, blijft versteld staan van de graphics.

Raytracing, de reflecties op vloeren/muren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/691VX7uAmb74gVVRhw_wrPcAfak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9tDe4uC6gNnDwRoKaQ0hubd.jpg?f=fotoalbum_large

Skin textures:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmXJBbz6mtWlqxXYc4q-tmaI4hY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aBTxRUVzsypWom9Z5TXwMPYw.jpg?f=fotoalbum_large

Lighting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5Pe7iLC4mqb7p5zKSTHsuKlaWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZPwxL33jfILfcTc66jBGtaLS.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet er echt top uit, en dat voor een console. En dan heb ik Miles Morales nog niet gezien! Ben benieuwd wat we over een jaar of twee krijgen te zien 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:12:
Asking for a friend; hoe kun je het snelst zien of je de PS4 of PS5 versie van een game geïnstalleerd hebt?
2 manieren.
a) bij een PS4 game komt er in je library op de tile een PS4-logo als je het spel selecteert. Dus als hij dat vermeld ziet, zit hij met de PS4-versie.
b) je kan ook naar de info van een game in je library kijken. Wanneer het game geselecteerd is, klik je op de Options knop en ga naar Informatie. Daar zie je o.a. ook een versie-nummer. PS4 versie nummers bestaan uit 2 delen (x.yy), terwijl PS5 versie nummers uit 3 delen bestaan (x.yyy.zzz).

[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 22-11-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
RandyAmsterdam schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:46:
Kijk erg uit naar echte next gen games. In iedere review waren ze lyrisch over Miles Morales, dus heb de game gekocht. Had gehoopt op een echt next gen gevoel bij deze game. Maar ik vind het best tegenvallen. Het verschil met de PS4 pro vind ik klein! Zo klein dat ik niet het gevoel heb dat ik op een next gen console speel. Kijk erg uit naar games ik dat gevoel wel bij heb....
Ik raad je aan om Demon’s Souls met headset te spelen. Deze ervaring is in mijn ogen op dit moment het meeste next-gen dat je kunt krijgen.

Kan in het begin overweldigend zijn maar als je even doorzet zul je beloond worden met een bijzondere ervaring:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 19:14

H.Boss

Hugo Boss

Vraagje...

Ik had GoW op disc gekocht en ook even gespeeld. Nu heb ik PS Plus aangeschaft en daar zit die ook al in, maar wel digitaal en is wel fijn, want dan hoef ik geen disc te gebruiken.

Alleen kan ik de disc versie verwijderen en de digitale versie installeren zonder savegames te verliezen?

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-10 11:56
Zo eindelijk de platinum trophy van Astro’s playroom gehaald, eindelijk de game op 100%. Die speedruns in totaal onder 7 min. halen was nog best pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Laatst online: 01-10 13:16
Simone96 schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:37:
Zo eindelijk de platinum trophy van Astro’s playroom gehaald, eindelijk de game op 100%. Die speedruns in totaal onder 7 min. halen was nog best pittig.
Een bepaalde "flow" waarin je moet geraken, toen ik 't eenmaal doorhad ging het best goed. Maar dan denk je 't goed gedaan te hebben, sta je nog op plekje 50.000 wereldwijd 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!
shoombak schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:22:
[...]

Heb je hem nou al retour gestuurd? Of hoop je dat het met hier klagen vanzelf over gaat?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degenen die de fan misschien even willen loshalen voor evt rubbertjes te plaatsen oid, maar beetje bang zijn voor de stickers en garantie.. het kan gewoon zonder die te verwijderen en zonder de connector los te halen ;)

Plaatje van YT, onderaan zie je dat alles nog vast zit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LhkkDQGXA5-11DxFV0N_RNe9vqk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gyG6CZljAPW6PoUKwrKyWxAa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-10 13:31
Hebben meer mensen last van het heel snel leegraken van de controller? Zelfs al laad ik hem op in standby modus van de PS5 heb ik niet het idee dat deze echt lang mee gaat.

Hij zou toch veel langer mee moeten gaan dan de PS4 controller?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
poor Leno schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:52:
Voor degenen die de fan misschien even willen loshalen voor evt rubbertjes te plaatsen oid, maar beetje bang zijn voor de stickers en garantie.. het kan gewoon zonder die te verwijderen en zonder de connector los te halen ;)

Plaatje van YT, onderaan zie je dat alles nog vast zit:

[Afbeelding]
Rubbertjes plaatsen :/ waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
Pedr0 schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:56:
Hebben meer mensen last van het heel snel leegraken van de controller? Zelfs al laad ik hem op in standby modus van de PS5 heb ik niet het idee dat deze echt lang mee gaat.

Geen last van. Hier gaat hij juist heel erg lang mee!

Gisteren ruim 7 uur Demon’s Souls gespeeld en had nog 2 blokjes van de 3 over.

Ik laad ‘m op met het oplaadstation.

[ Voor 4% gewijzigd door Rico0 op 22-11-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Dan doe ik wat verkeerd? Ga zometeen zo'n oplader halen, maar nu had ik gewoon via de USB aan de voorkant van de PS5. Hij is echt binnen 2uur leeg.

Edit: die ga ik zo ook halen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Pedr0 op 22-11-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

Pedr0 schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:04:
Dan doe ik wat verkeerd? Ga zometeen zo'n oplader halen, maar nu had ik gewoon via de USB aan de voorkant van de PS5. Hij is echt binnen 2uur leeg.

Aan de voorkant schijnt ie niet te laden in rustmode, beter kabeltje in de achterkant prikken. Accu gaat namelijk echt lang mee als ie vol is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ekfad schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:57:
[...]

Rubbertjes plaatsen :/ waarom?
Van gisteren:

Omdat bij sommigen het de fan was die een beetje bleek te resoneren in de behuizing.. en coil whine gelijk de schuld kreeg ;)

Dus het kan evt een oplossing zijn, zolang er nog niet echt iets duidelijk is..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkt7CmKHKK-VsSu5Kaz8m8XPmeM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VFsXQnXrYOh2TaYRYvSJAnkg.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34
Is er al meer bekend wanneer er ' sony approved' 1-2TB SSD drives komen die we erbij kunnen prikken? Hij zit nu al weer bijna vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Laatst online: 23:32
CyBeRSPiN schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:07:
[...]

Aan de voorkant schijnt ie niet te laden in rustmode, beter kabeltje in de achterkant prikken. Accu gaat namelijk echt lang mee als ie vol is.
Weet niet waar dit op gebaseerd is maar laad hier prima via voorkant in restmode, wellicht de juiste power mode inschakelen, via energy saving modus zal het niet werken waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
sverzijl schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:11:
Is er al meer bekend wanneer er ' sony approved' 1-2TB SSD drives komen die we erbij kunnen prikken? Hij zit nu al weer bijna vol :)
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BigF25 schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:11:
[...]
Weet niet waar dit op gebaseerd is maar laad hier prima via voorkant in restmode, wellicht de juiste power mode inschakelen, via energy saving modus zal het niet werken waarschijnlijk
Hiet staat hij in performance (of hoe het ook juist heette) en heb daarnet geprobeerd vanuit Rest Mode: via voorste USB-A gebeurt er niets. Via achterste knippert de controller led mooi oranje. Als het toestel aan staat, laadt hij wel via voorste USB.
Bij jou werkt het dus wel blijkbaar ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
Twixie schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:19:
[...]

Hiet staat hij in performance (of hoe het ook juist heette) en heb daarnet geprobeerd vanuit Rest Mode: via voorste USB-A gebeurt er niets. Via achterste knippert de controller led mooi oranje. Als het toestel aan staat, laadt hij wel via voorste USB.
Bij jou werkt het dus wel blijkbaar ?
Yep doet het zeker. Wellicht ligt het aan de usbc kabel, andere geprobeerd?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPgm8vfIy9m4X9puFyYgIC_mWG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L26pxrBkFWboExFrGR1XNB1J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marty03
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-01-2024
Vaak hoor je bij een nieuwe hardware release vaker de mensen die problemen ondervinden dan de mensen die nergens last van hebben (wat begrijpelijk is). Om mensen toch iets meer gerust te stellen ;) hierbij mijn ervaringen na een aantal dagen met de PS5:

- Geluid: In tegenstelling tot anderen in dit topic heb ik geen last rare geluiden of coil whine. De PS5 is erg stil en ik hoor hem zo goed als niet. Het enige wat ik hoor (alleen als ik het geluid van m'n tv mute) is het draaien van de ventilatoren en af toe het draaien van de disc drive (deze stopt daar na 30 sec. ook weer mee). Ps: heb de PS5 verticaal staan met stand met genoeg ruimte om te ventileren.

- Externe HDD: Ik heb daarnaast ook gewoon mijn externe harde schijf op de PS5 aangesloten via een van de achterste usb poorten. Helemaal geen problemen mee, geen crashes niks. Was een kwestie van de HDD aansluiten, wachten totdat alle ps4 games die erop stonden waren geüpdatet en spelen maar.

- Zowel PS4 als PS5 versie wordt gedownload: Ook hier heb ik geen last van, heb de ps4 versie van AC Valhalla gekocht en deze in de PS5 gestopt, vervolgens niet op kopiëren gedrukt maar onderin het menu kwam meteen de optie om naar de PS5 versie te gaan (in de ps store). Deze aangelikt en hij begon meteen de PS5 versie te downloaden. Het enige wat ik nu als ps4 bestand van AC Valhalla op mn PS5 heb is een bestand van 76kb. (ik vermoed zelf dat dit iets van een authenticatie file o.i.d. is zodat het systeem weet dat de PS4 disc bij de PS5 versie hoort).

- Restmode: Dit heb ik nog niet geprobeerd maar uit voorzorg ook maar uitgezet. Dus hier kan ik niks over zeggen.

Ik ben benieuwd wie van jullie net zoals mij tot nu toe ook nog geen problemen hebben ondervonden. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Iemand al met de Share Factory app aan de haal geweest? Vanmiddag even mee gespeeld. Leuke is dat je nu ook 60fps videos kan maken:

4K kan blijkbaar ook, die zal ik later eens proberen. Bonuspunten voor degene die de cover van het nummer kan raden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ryatzu schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:49:
Na een paar dagen de 3d pulse headset te hebben gebruikt toch tot de conclusie gekomen om hem door te verkopen. Het geluid uit de headset is goed maar niet echt speciaal. Qua comfort zat hij perfect maar voelde heel breekbaar aan. Ik heb ook de turtle beach stealth 600 en die geeft duidelijk beter geluid met 3d audio al zit deze wel wat stugger en zit minder comfortabel maar heeft een beter build kwaliteit.

Voor die 100 euro kan je beter een andere headset kopen of door sparen voor de steelseries 7p headset.
Dank voor je ervaring. Was aan het wachten tot 3D Pulse op voorraad kwam en had de 7p ook al in de smiezen. Je comment was het laatste zetje, zojuist die laatste besteld :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 08:11
kazuka schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:36:
Iemand al met de Share Factory app aan de haal geweest? Vanmiddag even mee gespeeld. Leuke is dat je nu ook 60fps videos kan maken:

[YouTube: PS5 - Sackboy - 1080p60]

4K kan blijkbaar ook, die zal ik later eens proberen. Bonuspunten voor degene die de cover van het nummer kan raden :+
Madonna - material girl
Duurde eve voordat kwartje viel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:53
Pedr0 schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:56:

ik vind ook dat die wel redelijk snel leeggaat, hier zo'n 5 a 6 uur. Maar op zich speel ik wel games die veel met die haptic triggers en rumble doen (zoals dirt 5), dus ik denk dat het hier ook wel wat mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 15:17
Pedr0 schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:04:

Volgens mij laad hij aan de voorkant niet of nauwelijks op. Geen idee waarom of hoe dat komt, maar achterlijk is het wel.
Ik had namelijk de hele nacht mijn ps5 in rustmodus staan en controller aan de voorkant ingeplugd. De volgende ochtend had ik nog steeds 2 balkjes ipv 3.

Hoe langer ik met de PS5 speel hoe meer ik denk dat de hele console eigenlijk nog niet echt af was:
- PS5 stijgt op als je hem aan zet;
- dvd drive maakt veel geluid;
- laden aan de voorkant lukt niet
- 2 keer een game installatie corrupt gehad
- extra interne ssd wordt nog niet ondersteund
- nog geen 1440p

Dat de spellen er een stuk beter uit zien dan op mijn PS4 slim en dat de controller echt heel fijn is maakt enorm veel goed..

[ Voor 30% gewijzigd door yorroy op 22-11-2020 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ryatzu schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:49:

Ah, ik dacht al ben ik de enige die de pulse 3D maar 'mwah' vindt (al zit ie wel erg lekker). Ik denk dat ik hem wel voor de PS4 die nu naar boven verhuisd is houd, maar voor PS5 wil ik toch wel wat beters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij restmode worden de front USBs (vooralsnog) niet van stroom voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Net een update gehad van Spider-Man Remaster, maar weer een harde crash dat de hele PS5 uitvalt. Is al de tweede keer. Echt apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 07:24
Kyhfin schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:03:
Net een update gehad van Spider-Man Remaster, maar weer een harde crash dat de hele PS5 uitvalt. Is al de tweede keer. Echt apart.
Ik heb ook al 3 hickups gehad (dat hij een sec of 7 hangt en dan weer doet alsof er niets aan de hand is) en één keer dat hij helemaal vastloopt en je de PS5 opnieuw moet opstarten.

Hopelijk patchen ze dit er snel uit, want voelt niet zo stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:38
kazuka schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:00:
[...]

Dit viel mij ook op. Volgens mij start de playtime tracker zodra je het spel start en pas stopt als je het afsluit? Dus de tijd die je doorbrengt in menus telt ie volgens mij ook mee, zelfs als je idle bent.
Dat klinkt op zich best logisch. Vooral bij Uncharted 4 en TLOU zijn er best lange laadtijden.
Overigens gebruik de rustmodus niet, ook niet toen ik de PS4 gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 19:35
Vraagje, wie weet hoe je in het meldingen scherm komt met alle downloads enz als je niet aan het downloaden bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

sverzijl schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:02:
[...]

Ah, ik dacht al ben ik de enige die de pulse 3D maar 'mwah' vindt (al zit ie wel erg lekker). Ik denk dat ik hem wel voor de PS4 die nu naar boven verhuisd is houd, maar voor PS5 wil ik toch wel wat beters.
De in dit topic genoemde Type 2 instelling helpt niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Azqi schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:15:
[...]

De in dit topic genoemde Type 2 instelling helpt niet?
Die kende ik nog niet. Ik zal even terugzoeken dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pedr0
yorroy schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:00:
[...]

Volgens mij laad hij aan de voorkant niet of nauwelijks op. Geen idee waarom of hoe dat komt, maar achterlijk is het wel.
Ik had namelijk de hele nacht mijn ps5 in rustmodus staan en controller aan de voorkant ingeplugd. De volgende ochtend had ik nog steeds 2 balkjes ipv 3.

Hoe langer ik met de PS5 speel hoe meer ik denk dat de hele console eigenlijk nog niet echt af was:
- PS5 stijgt op als je hem aan zet;
- dvd drive maakt veel geluid;
- laden aan de voorkant lukt niet
- 2 keer een game installatie corrupt gehad
- extra interne ssd wordt nog niet ondersteund
- nog geen 1440p

Dat de spellen er een stuk beter uit zien dan op mijn PS4 slim en dat de controller echt heel fijn is maakt enorm veel goed..
Ik heb zojuist gevonden dat hij standaard in de Rustmode de USB-power (lees: voeding naar USB poorten) uitzet, dat zal een hoop verklaren. Je kan deze weer aanzetten in de instellingen > systeem > Energiebesparing > Functies die beschikbaar zijn in de rustmodus.

Eens even testen of dit verschil gaat maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 09:47
pipapaulus schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:06:
[...]

Ik heb ook al 3 hickups gehad (dat hij een sec of 7 hangt en dan weer doet alsof er niets aan de hand is) en één keer dat hij helemaal vastloopt en je de PS5 opnieuw moet opstarten.

Hopelijk patchen ze dit er snel uit, want voelt niet zo stabiel.
Dit heb ik gehad met Days Gone, de hickup. Verder speelt het echt super smooth maar eenmalig een vastloper van ongeveer 10 seconden en daarna ging alles gewoon verder zoals het hoort!

Misschien een back compat bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Laatst online: 04-10 12:08
Heeft er al iemand ervaring met spellen gekocht in de US PS store? Ik zie dat Sackboy ruim 20 euro goedkoper is als je hem daar koopt. Ik neem aan dat ik hem dan niet kan spelen vanuit mijn EU account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
robinez schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:56:
[...]

ik vind ook dat die wel redelijk snel leeggaat, hier zo'n 5 a 6 uur. Maar op zich speel ik wel games die veel met die haptic triggers en rumble doen (zoals dirt 5), dus ik denk dat het hier ook wel wat mee te maken heeft.
Alles staat hier uit, geen haptic triggers of rumble aan. Net gespeeld van 10:00 tot 16:00 en leeg.

Ook geen waarschuwing ofzo, gewoon ineens leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Waar staat de capture gallery? Kan het nergens vinden.. meen dat het altijd op de home screen stond?

Edit;
Gevonden onder gamebibliotheek/geïnstalleerd..
Weird, verplaatst zn eigen vanuit home screen..

[ Voor 35% gewijzigd door BigF25 op 22-11-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Zironako schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:25:
Heeft er al iemand ervaring met spellen gekocht in de US PS store? Ik zie dat Sackboy ruim 20 euro goedkoper is als je hem daar koopt. Ik neem aan dat ik hem dan niet kan spelen vanuit mijn EU account?
Als jij jouw PS5 als home/primary PS5 instelt voor jouw US account dan zou je dat prima vanaf jouw EU account moeten kunnen spellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Mijn eerste PS5 platinum trophy is een feit ( astro.... :+), mijn vierde platinum in totaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 22-11-2020 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 10:59

alwinus

Tweaked

poor Leno schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:08:
[...]

Van gisteren:

Omdat bij sommigen het de fan was die een beetje bleek te resoneren in de behuizing.. en coil whine gelijk de schuld kreeg ;)

Dus het kan evt een oplossing zijn, zolang er nog niet echt iets duidelijk is..

[Afbeelding]
Thanks ga ik proberen. Fan resoneert hier ook wat. Is duidelijk geen coil whine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
BigF25 schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:32:
Waar staat de capture galery? Kan het nergens vinden.. meen dat het altijd op de home screen stond?
Die staat toch gewoon op het homescherm in de "games" tab :?
Vierkanttje met een camera icoon ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Caayn schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:36:
[...]
Die staat toch gewoon op het homescherm in de "games" tab :?
Vierkanttje met een camera icoon ervoor.
Snap het nu, homescreen bestaat uit games/applicaties die je het meest gebruikt. Anders kun je ze terug vinden in de game/app bibliotheek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Waar kan je eigenlijk die hulp video’s op de ps5 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49

RawChild

PSN: Rawchild

Wordt de onderkant (kant waar de disk zit) van jullie ps5 ook zo warm?

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:08
SteffanS schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:43:
Waar kan je eigenlijk die hulp video’s op de ps5 ?
Op het home screen en dan in het sub menu van je game. Maar je hebt er wel ps+ voor nodig kwam ik vandaag achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 09:47
Segafreak83 schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:27:
[...]

Alles staat hier uit, geen haptic triggers of rumble aan. Net gespeeld van 10:00 tot 16:00 en leeg.

Ook geen waarschuwing ofzo, gewoon ineens leeg.
Ik kan sowieso bevestigen dat er wel een waarschuwing is als de controller bijna leeg is (met nog een half uurtje speeltijd over ongeveer).

Verder heb ik dit weekend astro bot uitgespeeld en de eerste 2 uur van Days gone dus ben prima tevreden. Weet je zeker dat ie helemaal was opgeladen? Overigens zijn de haptics en triggers van Astrobot een aanslag op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
SgtCaffran schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:55:
[...]

Ik kan sowieso bevestigen dat er wel een waarschuwing is als de controller bijna leeg is (met nog een half uurtje speeltijd over ongeveer).

Verder heb ik dit weekend astro bot uitgespeeld en de eerste 2 uur van Days gone dus ben prima tevreden. Weet je zeker dat ie helemaal was opgeladen? Overigens zijn de haptics en triggers van Astrobot een aanslag op de accu.
Ja, heeft opgeladen via een adapter op 220v, waarvan ik weet dat ie werkt én gecontroleerd dat ie vol was voordat ik begon.

Misschien heb ik die melding dan gemist, dat zou kunnen.
Pagina: 1 ... 21 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord