Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:53
Segafreak83 schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:27:
[...]

Alles staat hier uit, geen haptic triggers of rumble aan. Net gespeeld van 10:00 tot 16:00 en leeg.

Ook geen waarschuwing ofzo, gewoon ineens leeg.
ik krijg wel een waarschuwing dat de controller bijna op is op het scherm, maar 10 to 4 is ook 6 uur,, dat is ongeveer wat ik zelf tot nu toe ook ervaar. Die 10 uur die ze vooraf zeiden haalt mijn controller in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:51
Caayn schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:32:
[...]
Als jij jouw PS5 als home/primary PS5 instelt voor jouw US account dan zou je dat prima vanaf jouw EU account moeten kunnen spellen.
En je moet op je US account in de gebruikersinstellingen aanzetten dat je offline spelen/delen toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-10 14:40
Simone96 schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:37:
Zo eindelijk de platinum trophy van Astro’s playroom gehaald, eindelijk de game op 100%. Die speedruns in totaal onder 7 min. halen was nog best pittig.
Ben ook bezig met alle trophys te balen, maar kan mij niet voorstellen dat mensen zonder een filmpje op YouTube te zien ze zelf vinden. 😳

De speedruns woord ook nog lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:18
Mijn fan de PS5 maakt nu al een kut geluid. Had het eerst niet gehoord vanwege de headset, maar wilde net de YouTube-app proberen en je hoort af en toe zo'n tikkend geluid. Misschien slechte lagers. Weet nog niet wat ik ga doen, wel kut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 16:56
Al die mensen met luide fan check dit!

Eerst has deze kerel dit soort geluid

[YouTube: PS5 fan noise]

En blijkbaar komt het door een plakkertje dat loskomt aan de ventilator behuizing en geluid maakt.

https://twitter.com/Frank.../1329819442348519424?s=19

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEk-H2BJd6rEh7SywzaRYPmplDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GEWW1Aqn4HgS6e49N0xSzkqj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Cowboy_Henk op 22-11-2020 18:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:55:
Al die mensen met luide fan check dit!

Eerst has deze kerel dit soort geluid

https://twitter.com/Frank.../1329760041977655297?s=19

En blijkbaar komt het door een plakkertje dat loskomt aan de ventilator behuizing en geluid maakt.

https://twitter.com/Frank.../1329819442348519424?s=19

[Afbeelding]
Dankjewel voor het voor de tachtigste keer delen van deze informatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 16:56
joblamie schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:06:
[...]

Ow sorry. En hebben mensen dit geprobeerd en het probleem zo verholpen?
Maar goed ik zie dat mensen op deze pagina het probleem hebben en misschien de oplossing nog niet hebben gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 10:58
Ik heb een heel klein beetje coil whine maar ik moet er al echt met mijn oor vlakbij zitten en audio uit. Prima te doen dus!

Hij is echt muisstil tijdens gamen en lijkt in de verste verte niet op de straaljager van een ps4pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Smeldor schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:18:
Hij is echt muisstil tijdens gamen en lijkt in de verste verte niet op de straaljager van een ps4pro
Ook niet bij het opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 08:11
yorroy schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:00:
[...]

Volgens mij laad hij aan de voorkant niet of nauwelijks op. Geen idee waarom of hoe dat komt, maar achterlijk is het wel.
Ik had namelijk de hele nacht mijn ps5 in rustmodus staan en controller aan de voorkant ingeplugd. De volgende ochtend had ik nog steeds 2 balkjes ipv 3.

Hoe langer ik met de PS5 speel hoe meer ik denk dat de hele console eigenlijk nog niet echt af was:
- PS5 stijgt op als je hem aan zet;
- dvd drive maakt veel geluid;
- laden aan de voorkant lukt niet
- 2 keer een game installatie corrupt gehad
- extra interne ssd wordt nog niet ondersteund
- nog geen 1440p

Dat de spellen er een stuk beter uit zien dan op mijn PS4 slim en dat de controller echt heel fijn is maakt enorm veel goed..
Je vergeet VRR, ALLM en HDMI 40 Gbit/s _O-

Maar gelukkig kunnen die dingen gewoon software matig gefixed worden. Met zo’n release kan je gewoon niet permitteren om je product veel later te leveren omdat dit uiteindelijk meer gezeik oplevert en gegarandeerd marktaandeel verlies. Dus dan lever je de console op tijd maar lever je niet alles, zolang wat levert goed werkt. Bugs heb je altijd bij de release helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 17:51
Ik ben vandaag eindelijk de reviews eens beginnen bekijken van de nieuwe consoles, en wat mij opvalt: waar zijn de games?? Zijn er normaal gezien rond de release van consoles ook geen releases van exclusive AAA titles?

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:56
DoubleDutch schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:34:
[...]

Ben ook bezig met alle trophys te balen, maar kan mij niet voorstellen dat mensen zonder een filmpje op YouTube te zien ze zelf vinden. 😳

Je hebt nu een optie om hidden trophies te bekijken zodat je weet wat je moet doen. Geen YouTube meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 23:58
Er zijn eigenlijk maar twee next gen games: Astro’s Playroom en Spider-Man Miles Morales.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
D. Ninjai schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:38:
[...]

Je hebt nu een optie om hidden trophies te bekijken zodat je weet wat je moet doen. Geen YouTube meer :)
Ah thx voor de tip, zag al zoiets voorbij komen met de UI demo maar niet meer aan gedacht. 👍

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Jumpman schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:41:
Er zijn eigenlijk maar twee next gen games: Astro’s Playroom en Spider-Man Miles Morales.
Demon's Souls wil een hartig woordje met jou spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
[...]

Ah thnx!!
Ik snapte ook echt niet hoe ik dat had moeten ontdekken zonder op internet te zoeken :-)

Heb inmiddels platinum en moet alleen de speedruns nog onder de 7 minuten (zit nu op 7:03) voor 100%
Raar dat ze drie trophies als "DLC" hebben gedaan zodat ze buiten de platinum vallen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Cowboy_Henk schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:11:
[...]

Ow sorry. En hebben mensen dit geprobeerd en het probleem zo verholpen?
Maar goed ik zie dat mensen op deze pagina het probleem hebben en misschien de oplossing nog niet hebben gezien
Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 15:36
Wie heeft er hier de overstap gemaakt van een eerste versie PS4 naar de PS5 en gamed nog op een 1080p lcd scherm zonder HDR weergave?

Doordat 4k mist neem ik aan dat de meeste games een stuk soepelder lopen op de PS5 in 1080p weergave?

Iemand ervaringen mee? Nog andere visuele verschillen of iets dergelijks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-10 17:29
yinx84 schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:44:
[...]

Behalve dat het een saai spel is :( snap serieus de hele hype niet. En ja, scheenbenen enzo. Vermaak me prima met Valhalla!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:02
joblamie schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:06:
[...]

Dit topic is dan ook niet bij te houden.
Letterlijk.
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 16:37
Weet iemand of je de keuze van het account kunt overslaan bij het starten van de PS5?
Bij de PS4 Pro zat ik direct op het hoofdscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
spoonman schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:37:
Ik ben vandaag eindelijk de reviews eens beginnen bekijken van de nieuwe consoles, en wat mij opvalt: waar zijn de games?? Zijn er normaal gezien rond de release van consoles ook geen releases van exclusive AAA titles?
Volgens mij is de launch line up nog nooit zo groot geweest, tel daarbij alle PS4 (en Xbone) exclusives op en je hebt nog nooit zoveel exclusives kunnen spelen op launch day. Daarnaast zijn er ook vee lastgen games met een PS5 upgrade (A-C Valhalla, WD Legion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frijns.Net schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:14:
Weet iemand of je de keuze van het account kunt overslaan bij het starten van de PS5?
Ja, bij instellingen -> Accounts -> Login Settings kun je Automatisch inloggen aanzetten.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:41
Orangelights23 schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:56:
[...]

Behalve dat het een saai spel is :( snap serieus de hele hype niet. En ja, scheenbenen enzo. Vermaak me prima met Valhalla!
Gelukkig is Valhalla dan ook echt een top game 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Vandaag remote play uitgeprobeerd met 1080p. Werkt bizar goed en zelfs haptic feedback!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:28
spoonman schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:37:
Volgens mij zit je in het verkeerde topic :X

Met Miles Morales, Sackboy, Demon's Souls heeft PlayStation al een behoorlijke stap gezet. Volgend jaar kom je tijd te kort om alle exclusieve games te spelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 22-11-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Frijns.Net schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:14:
instellingen en naar je account ergens. vandaag nog gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34
BigF25 schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:32:
Waar staat de capture gallery? Kan het nergens vinden.. meen dat het altijd op de home screen stond?

Edit;
Gevonden onder gamebibliotheek/geïnstalleerd..
Weird, verplaatst zn eigen vanuit home screen..
Ja ik had hetzelfde vanmiddag. Waarom ze dat gedaan hebben geen idee. Misschien om Home Screen leger te houden ?
Idem voor upload/download progress. Filmpje aan het uploaden naar YT maar kon nergens de upload progress vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:28
blakez schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:52:
Wie heeft er hier de overstap gemaakt van een eerste versie PS4 naar de PS5 en gamed nog op een 1080p lcd scherm zonder HDR weergave?

Doordat 4k mist neem ik aan dat de meeste games een stuk soepelder lopen op de PS5 in 1080p weergave?

Iemand ervaringen mee? Nog andere visuele verschillen of iets dergelijks?
Ja hiero. Ik heb ge-upgrade van een launch PS4 naar nu dus een launch PS5. Game nog op een Sony FALD fullhd tv. Veel PS4 games draaien nu in Pro mode of boosted mode waardoor 60fps redelijk normaal is voor PS4 games van de afgelopen drie jaar. Ik speel nu bv. Ghost of Tsushima op 60fps. 60fps geeft al een stuk meer bewegingscherpte t.o.v. 1080p30, naast het feit dat alles gewoon veel soepeler speelt en gaat. Andere games zoals een GoW hebben dan weer keuze tussen 1080 supersampled of 60fps voor fullhd tv.
Maar in het weekend komt er een 55cx6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
jongf7 schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:45:
[...]

N

Ah thnx!!
Ik snapte ook echt niet hoe ik dat had moeten ontdekken zonder op internet te zoeken :-)

Heb inmiddels platinum en moet alleen de speedruns nog onder de 7 minuten (zit nu op 7:03) voor 100%
Raar dat ze drie trophies als "DLC" hebben gedaan zodat ze buiten de platinum vallen trouwens.
De speedruns heb je niet nodig voor de platinum? 🤔

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Bestaat altijd al door op vierkantje te drukken in de trophy in de list ;)
Is al jaren oude feature op de PS4.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ryatzu schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:26:
Vandaag remote play uitgeprobeerd met 1080p. Werkt bizar goed en zelfs haptic feedback!
Waarmee speel je? Krijg op mn iPad de DualSense niet gekoppeld via Bluetooth..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
YakuzA schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:40:
[...]

Bestaat altijd al door op vierkantje te drukken in de trophy in de list ;)
Is al jaren oude feature op de PS4.
Ah ok wist ik niet, dit is eigenlijk voor mij de eerste game waar ik voor een platinum ga. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet trollen Aub

[ Voor 89% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2020 19:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Digital Foundry review van Godfall:

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
CyBeRSPiN schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:41:
[...]

Werkt het wel via usb? Op mijn MAC lukte het alleen daarmee. Als het goed is krijgt iOS 14.3 ondersteuning voor de DualSense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:41
Zironako schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:25:
Heeft er al iemand ervaring met spellen gekocht in de US PS store? Ik zie dat Sackboy ruim 20 euro goedkoper is als je hem daar koopt. Ik neem aan dat ik hem dan niet kan spelen vanuit mijn EU account?
Ja zelf Demon souls en miles morales zo gekocht. Scheelt inderdaad gemiddeld 20 euro per game. Us account instellen op game sharing bij account settings en gaan met die banaan.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
CyBeRSPiN schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:41:
[...]

Windows laptop en bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Laatst online: 22:51
Ryatzu schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:26:
Op welk apparaat? iOS toevallig?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
M’n PS5 vandaag van de kast, in de kast. Ik vond het een lelijk ding, en na een paar dagen in bezig vind ik het nog steeds een lelijk ding :D

Wel even creatief geweest met een stuk duplex, een 140mm fan en een USB-A kabel.
Warme lucht wordt prima afgevoerd (deurtje op kiertje voor frisse lucht), en volledig geruisloos. De fan is achterin een USB poort van de PS5 gestoken, zodat ie netjes aan/uit gaat samen met de console. Door de ruimte achter de plaat ook nog netjes alle kabel kunnen wegwerken die erachter uit de muur komen. Alleen morgen nog even zwart spuiten, en je ziet er niets meer van.

Wellicht inspiratie voor iemand anders, die ‘m overweegt in een kast te zetten.. al met al hooguit een uurtje werk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8nWZPIPpF8XcNFinkhVVOa8hos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KI8BVLjPmvHeZQBJAN8xDGxu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
Lekkerboeie86 schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:27:
[...]

Volgens mij zit je in het verkeerde topic :X

Met Miles Morales, Sackboy, Demon's Souls heeft PlayStation al een behoorlijke stap gezet. Volgend jaar kom je tijd te kort om alle exclusieve games te spelen.
Dat zijn toch geen launch games? Miles Morales noem je normaal gesproken gewoon DLC (met next-gen patch voor RT en dat soort zaken), Sackboy is ontzettend geinig en charmant maar meer ook niet en Demon's Souls is een (prachtige) remake.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Rossi46 schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:21:
[...]

Dat zijn toch geen launch games? Miles Morales noem je normaal gesproken gewoon DLC (met next-gen patch voor RT en dat soort zaken), Sackboy is ontzettend geinig en charmant maar meer ook niet en Demon's Souls is een (prachtige) remake.
Voorgaande generatie was niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Het kan je smaak niet zijn maar het zijn wel launchgames. De PS5 heeft meer launchtitels dan dan de PS4 destijds.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
sverzijl schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:32:
[...]

Ja ik had hetzelfde vanmiddag. Waarom ze dat gedaan hebben geen idee. Misschien om Home Screen leger te houden ?
Idem voor upload/download progress. Filmpje aan het uploaden naar YT maar kon nergens de upload progress vinden.
Weet niet of je het al wist waar je het uploaden kan vinden, maar staat in de download sectie. Daar staat dan ook je uploads.
Als je in 4k opneemt duurt het wel even voor dat het op Youtube staat. Verder heb ik ook geprobeerd om filmpjes op een externe harde schijf op te slaan. Bij mij geeft hij na 40% ongeveer aan dat hij het filmpje niet kan exporteren naar de externe harde schijf. Wellicht dat het format niet naar de harde schijf geëxporteerd kan worden (mweb), mp4 heb ik nog niet geprobeerd. :)

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Rck010 schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:20:
M’n PS5 vandaag van de kast, in de kast. Ik vond het een lelijk ding, en na een paar dagen in bezig vind ik het nog steeds een lelijk ding :D

Wel even creatief geweest met een stuk duplex, een 140mm fan en een USB-A kabel.
Warme lucht wordt prima afgevoerd (deurtje op kiertje voor frisse lucht), en volledig geruisloos. De fan is achterin een USB poort van de PS5 gestoken, zodat ie netjes aan/uit gaat samen met de console. Door de ruimte achter de plaat ook nog netjes alle kabel kunnen wegwerken die erachter uit de muur komen. Alleen morgen nog even zwart spuiten, en je ziet er niets meer van.

Wellicht inspiratie voor iemand anders, die ‘m overweegt in een kast te zetten.. al met al hooguit een uurtje werk.

[Afbeelding]
Netjes, ik had er twee in mijn vorige ikea kastje in de bodem gemaakt, links die zoog de koele lucht aan en rechts blies die de warmte lucht uit. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Ben modern warfare 2 remastered op de ps5 aan het spelen. Heftige game zeg. Zeker een bewuste scène op een vliegveld 😔

Hoop dat er ook een remaster komt van modern warfare 3. Wil namelijk graag de nieuwste modern warfare spelen maar dacht dat het wel leuk was om alles in juiste volgorde te spelen.

Is modern warfare 2019 eigenlijk aangepast voor de ps5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021

Iemand deze toevallig al gezien? _/-\o_

Ik weet dat een concept is maar het is mooi gemaakt en qua design wel uitgedacht.

offtopic:
Wel wat offtopic vermoed ik. Zo ja, excuus van mijn kant en dan verwijder ik de video weer

[ Voor 22% gewijzigd door MoldyInko op 22-11-2020 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-10 11:56
DoubleDutch schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:34:
[...]

Ben eerst gewoon door alle werelden gegaan en heb toen die ingebouwde guides gebruikt om een paar puzzelstukjes te vinden. En ja heb inderdaad een lijst met die hidden trophys moeten zoeken om er achter te komen wat ik moest doen om bepaalde trophies te halen.

Die speedruns waren wel leuk gedaan maar heb ze allemaal een aantal keer moeten doen om mijn tijd zo te verbeteren dat ik onder de 7 minuten in totaal kwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34
laurens700 schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:26:
[...]

Weet niet of je het al wist waar je het uploaden kan vinden, maar staat in de download sectie. Daar staat dan ook je uploads.
Als je in 4k opneemt duurt het wel even voor dat het op Youtube staat. Verder heb ik ook geprobeerd om filmpjes op een externe harde schijf op te slaan. Bij mij geeft hij na 40% ongeveer aan dat hij het filmpje niet kan exporteren naar de externe harde schijf. Wellicht dat het format niet naar de harde schijf geëxporteerd kan worden (mweb), mp4 heb ik nog niet geprobeerd. :)
Je kan de upload/download blijkbaar alleen maar zien als er op dat moment iets bezig is. Mijn filmpje was vrij kort, dus kon het blijkbaar niet snel genoeg vinden voordat ie klaar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Rossi46 schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:21:
[...]

Ik zie 4 first party games die bij de launch van de PS5 beschikbaar zijn, Zeer benieuwd wat jij dan onder launch games verstaat :P

Je moet eens kijken naar de first part launch line-up van voorgaande consoles, daar was het vaak zelfs nog minder.

PS4:
  • Killzone: Shadowfall
  • Knack
  • Resogun
PS3:
  • Resistance: Fall of Men
  • Ridge Racer 7
  • Genji: Days of the Blade
  • Blast Factor
PS2:
  • Armored Core
  • Ridge Racer V
  • Wild Wild Racing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoldyInko schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:50:
[YouTube: Playstation 5 slim!]

Iemand deze toevallig al gezien? _/-\o_

Ik weet dat een concept is maar het is mooi gemaakt en qua design wel uitgedacht.
Helemaal goed, niets meer aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
@kazuka nooit killzone gespeeld. Maar resogun daarentegen echt verschrikkelijk veel uur gespeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Werkt de sony xm3 op de ps5, bedraad of onbedraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
yinx84 schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:44:
[...]

Mooi gedane remake, maar naar mijn mening geen next gen graphics. Spider-Man Miles Morales heeft mooiere graphics. Helaas zijn het beide mijn games niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:42
Ondanks alle 'klachten' over instabiele software, was ik nog niks geks tegengekomen. Tot vanmiddag :P crash middenin Spiderman. Console moest 2x rebooten en gaf geen beeld, maar na een paar minuten deed ie een foutcontrole en kon ik uiteindelijk weer verder spelen gelukkig.

Astro nu op platinum, Miles Morales uitgespeeld (ga ik niet platinum doen denk ik)... Nu wachten op mijn fysieke Watch Dogs disc.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
Jumpman schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:12:
[...]

Mooi gedane remake, maar naar mijn mening geen next gen graphics. Spider-Man Miles Morales heeft mooiere graphics. Helaas zijn het beide mijn games niet.
Sorry hoor, heb je het spel al zelf gespeeld?

Als je dit geen next-gen vindt ben ik heel erg benieuwd wat je dan van next-gen graphics verwacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 21:06
bikabob schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:08:
Nee, audio natuurlijk wel maar mic niet. Sowieso alleen bedraad. Controller geeft wel je stem door eventueel.

[ Voor 4% gewijzigd door RaijRaij op 22-11-2020 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rck010 schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:20:

[Afbeelding]
Ik heb die van mij ook weer terug in de kast gezet, stond er eerst naast. Welke fan heb jij gebruikt?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Richh schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:14:
Ondanks alle 'klachten' over instabiele software, was ik nog niks geks tegengekomen. Tot vanmiddag :P crash middenin Spiderman. Console moest 2x rebooten en gaf geen beeld, maar na een paar minuten deed ie een foutcontrole en kon ik uiteindelijk weer verder spelen gelukkig.

Astro nu op platinum, Miles Morales uitgespeeld (ga ik niet platinum doen denk ik)... Nu wachten op mijn fysieke Watch Dogs disc.
Verkeerde volgorde. Twee geweldige games en dan 13 in dozijn ubi meuk. Gaat je niet meevallen ben ik bang.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Raem schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:50:
[...]

Heb je hem nou al retour gestuurd? Of hoop je dat het met hier klagen vanzelf over gaat?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Jvh42w5/9-CE34-F62-1-D05-4-C98-81-E4-C07-CBCBDED01.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-10 08:41
bikabob schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:08:
Nee, die werkt helaas niet, vond ik een behoorlijke tegenvaller want had graag de 3D audio geprobeerd op notabene een van de populairdere headsets van Sony zelf en alle technologie aanwezig om Bluetooth audio met minimale vertraging te kunnen ontvangen.

De standaard melding die ook op de ps4 kwam verscheen in beeld; iets met dat Bluetooth audio devices niet geschikt zijn.

Overigens zegt iemand een paar berichten terug dat deze headset wel zou moeten werken maar dat doet ie helaas toch echt niet, ik denk dat je als uitgangspunt kunt aanhouden dat als het op de ps4 niet werkte dit ook niet zal werken op de ps5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:42
giantgiantus schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:19:
[...]

Verkeerde volgorde. Twee geweldige games en dan 13 in dozijn ubi meuk. Gaat je niet meevallen ben ik bang.
Meestal vind ik die 13-in-1-dozijn ubi games wel leuk :P maarja, ik heb idd al het een en ander gehoord over die game. Ach ja, we gaan het wel zien.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

giantgiantus schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:04:
@kazuka nooit killzone gespeeld. Maar resogun daarentegen echt verschrikkelijk veel uur gespeeld!
Jep, Resogun was tof en toen eigenlijk nog de beste launchgame vond ik :D Daarom ook heel benieuwd wat Housemarque over een paar maanden met Returnal gaat brengen. Dat lijkt een soort high-budget shmup te worden van wat we tot nu toe gezien hebben. Volgens hun eigen woorden zou het hun eerste AAA game moeten worden, dus het zal me benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Rico0 schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:15:
[...]

Sorry hoor, heb je het spel al zelf gespeeld?

Als je dit geen next-gen vindt ben ik heel erg benieuwd wat je dan van next-gen graphics verwacht..
Jazeker, graphics zijn zeker mooi, maar ik vind Spider-man Miles Morales mooier omgaan met de nieuwe technieken. Het kan ook door de setting komen, bij Spider-man kan je meer doen kleuren en licht. Het knappe aan Spider-man is de grote vrije spelwereld en dan deze graphics. Bij Demon Souls is het toch meer een gebaand pad, waardoor je makkelijker meer detail kan toevoegen. Lastig uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
kazuka schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:28:
[...]

Jep, Resogun was tof en toen eigenlijk nog de beste launchgame vond ik :D Daarom ook heel benieuwd wat Housemarque over een paar maanden met Returnal gaat brengen. Dat lijkt een soort high-budget shmup te worden van wat we tot nu toe gezien hebben. Volgens hun eigen woorden zou het hun eerste AAA game moeten worden, dus het zal me benieuwen.
Klopt Resogun was toen echt de beste game, enorm veel bewegende beelden in een semi 3D landschap. Dit was heel goed gedaan.

Het mooie van Astro's Playroom is dat je echt alle facetten van de nieuwe controller leert kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
Raem schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:19:
[...]

Ik heb die van mij ook weer terug in de kast gezet, stond er eerst naast. Welke fan heb jij gebruikt?
Een Corsair AF140.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-09 21:04
Ocin32 schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:25:
[...]

Nee, die werkt helaas niet, vond ik een behoorlijke tegenvaller want had graag de 3D audio geprobeerd op notabene een van de populairdere headsets van Sony zelf en alle technologie aanwezig om Bluetooth audio met minimale vertraging te kunnen ontvangen.

De standaard melding die ook op de ps4 kwam verscheen in beeld; iets met dat Bluetooth audio devices niet geschikt zijn.

Overigens zegt iemand een paar berichten terug dat deze headset wel zou moeten werken maar dat doet ie helaas toch echt niet, ik denk dat je als uitgangspunt kunt aanhouden dat als het op de ps4 niet werkte dit ook niet zal werken op de ps5.
Bedraad werkt hij wel, dat weet je wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Laatst online: 06:38
@Mesque maar dan werkt noise canceling niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-10 08:41
Mesque schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:46:
[...]

Bedraad werkt hij wel, dat weet je wel toch?
Haha goeie! Even niet bij stilgestaan nee, die headset heeft ook nog een bedrade optie.

Ik zou hem niet zo willen gebruiken, maar inderdaad, bedraad zal die zeker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Cardwizard schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:47:
@Mesque maar dan werkt noise canceling niet toch?
Volgens mij wel hoor (al een tijdje niet gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Ocin32 schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:49:
[...]

Haha goeie! Even niet bij stilgestaan nee, die headset heeft ook nog een bedrade optie.

Ik zou hem niet zo willen gebruiken, maar inderdaad, bedraad zal die zeker werken.
De draad gaat in je controller hè, op zich is dat niet zo storend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
kazuka schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:28:
[...]

Setting van die game is tof. Zijn nog geen previews toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Ocin32 schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:25:
[...]

Jammer, vooral omdat het hetzelfde bedrijf is. Maar bedraad wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

giantgiantus schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:51:
[...]

Setting van die game is tof. Zijn nog geen previews toch?
Nee, enkel de reveal trailer. Housemarque is deze week wel begonnen met een serie korte vlogs in aanloop naar de release. Best interessant om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
houd het netjes aub

[ Voor 89% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2020 23:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Laatst online: 06:38
Mocht die PS5 van Bol morgen wel komen (twijfel steeds harder) dan start ik als eerste Resogun op 8)

#save the last humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:29

Ace

Happy Happy Joy Joy

SteffanS schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:43:
Waar kan je eigenlijk die hulp video’s op de ps5 ?
PS knop in een game, als er een soort plus icoontje bij een card staat zijn er hints beschikbaar.

Ik dacht eigenlijk dat je er weinig aan zou hebben maar nadat ik vast zat in Prison of Hope in Demon's Souls heeft zo'n hint me toch geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Gebruiken jullie een app of een website om beetje bij te houden welke game jullie spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
giantgiantus schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:50:
Gebruiken jullie een app of een website om beetje bij te houden welke game jullie spelen?
Meestal herinner ik het me wel als ik de PS weer aan zet :)

Ik gebruik zelf Trello, heb een backlog can games die ik nog wil spelen, een kolom met in progress en een kolom met uitgespeeld. Ik gebruik de tags om het systeem aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Goede onderbouwing kobus².

Hier leg ik het toch uit: Jumpman in "[PS5] PlayStation 5"

Het is mijn mening, ik heb beide games dit weekend echt goed getest. Demon Souls is op 'rails', dan kan het detail wat hoger, maar Spider-Man Miles Morales zit technisch veel knapper in elkaar met zulke graphics, je bent in een paar seconden een paar kilometer verder.

[ Voor 52% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2020 23:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:24

Major_ton

Shoot!

Tot nu toe ben ik erg happy met de PS5. Ik heb niet heel erg veel tijd om te gamen en speel voornamelijk Destiny 2 met een vriend. En hoewel de PS5 patch daarvoor pas 9 december komt, speelt het nu al heel veel beter. Niet verwacht dat het verschil gelijk al zo groot zou zijn wat betreft laadtijden en frame times tijdens gameplay. Verder heb ik Astro's Playroom geprobeerd en dat is een heerlijke techdemo die ik nog wel uit wil spelen. Mijn dochtertje van 5 vindt het ook erg leuk, dus dat spelen we lekker samen. Demon's Souls heb ik er ook bij gekocht (ondanks de prijs) en dat belooft veel goeds. Ik heb de intro gekeken en één vijand geslashed en het speelt lekker weg! Hopelijk kan ik daar binnenkort wat tijd voor vrij gaan maken. Verder wil is asap met Ghost of Tsushima en The Last of Us II beginnen. Ik heb met die games bewust gewacht tot de PS5 er was.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
giantgiantus schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:48:
Ben modern warfare 2 remastered op de ps5 aan het spelen. Heftige game zeg. Zeker een bewuste scène op een vliegveld 😔

Hoop dat er ook een remaster komt van modern warfare 3. Wil namelijk graag de nieuwste modern warfare spelen maar dacht dat het wel leuk was om alles in juiste volgorde te spelen.

Is modern warfare 2019 eigenlijk aangepast voor de ps5?
MW3 wil je niet spelen >:)
Ff geen gekheid, waar MW1 en MW2 gewoon toppers waren in sfeer en verhaal zijn ze bij MW3 volledig de mist in gegaan. Heb hem jaren geleden op de pc gespeeld, uurtje of 3 voor de SP campaign en daarna nooit meer aangeraakt. Verhaal was gewoon bagger naar mijn mening.
De voorgangers heb ik echt meerdere keren doorgespeeld waaronder de remasters.
MW2019 heb ik overigens nooit gespeeld, maar als het zo gaat als met WW2 is dit geen game voor mij. WW2 was over de top Hollywood, niet geloofwaardig verhaal.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
heb nu het hele weekend gegamed, ik heb ook even flink geshopt in de black friday deals dus de backlog is goed aangevuld.

Mijn korte mening over de games die ik nu heb gespeeld op de ps5:

- Spiderman moralis
Dit is de game die op dit moment het best laat zien waar de ps5 op de release dag toe in staat is. De RTX (als je daarvoor kiest) spat van je scherm af en voegt veel toe aan de grapics beleving

- Call of Duty Cold war
De single player is een stuk mooier dan op de ps4, de rtx features passen hier goed bij, maar zijn wel minder goed uitgewerkt dan bij spiderman. Ook de adaptive trigger support vind ik goed tot zijn recht komen in de single player. Multiplayer zie ik nauwelijks verschil met de ps4 pro versie. RTX is daar uitgeschakeld, hooguit dat de belichting iets beter is (maar dat kan ook komen door de hdr settings op de ps5 zoals ik ze ingesteld heb. Adaptive triggers heb ik voor de multiplayer uitgezet, dat geeft een te groot nadeel naar mijn mening.

- Watch dogs legion
de ps4 pro versie op 4k met hdr zag er best goed uit, alleen vond ik het onspeelbaar door de erg lage framerate op de ps4 pro, die kon dat eigenlijk niet aan. De ps5 versie heeft dat probleem niet, die ziet er een stuk beter uit en loopt op de ps5 wel vloeiend. Een mooie game voor de ps5 vind ik het.

- Dirt 5
De ps5 versie ziet er standaard wat donker en flauwtjes uit, maar dat kun je simpel oplossen door de HDR instellingen in de game zelf even aan te passen. Dirt 5 is eigenlijk gewoon motorstorm met wat dirt invloeden, meer arcade dan dit wordt het niet, maar het is echt enorme fun. Wat hier heel goed gedaan is is het gebruik van adaptive triggers, je voelt de verschillende ondergronden perfect via de triggers en het zijn die subtiele dingen als dat je bijvoorbeeld land na een sprong dat je rechter trigger subtiel teruggeduwd wordt. Ik vond het zo'n top ervaring dat ik het eigenlijk direct zou missen als ik het weer op de ps4 zou spelen.

- Fifa 21
Is nu ook in de aanbieding en je krijgt dan de ps4 versie waarmee je gratis mag upgraden naar de ps5 versie die op 9 december uitkomt. Er is geen verschil met de ps4 pro versie als je hem op de ps5 speelt nu. Het wachten is op 9 december

- Marvel Avengers
Ook een game die nu in de aanbieding is op de black friday deals. Dit is eigenlijk mijn meest gespeelde game dit weekend, wat een fantastische game is dit, het is een beetje uncharted meets Anthem kwa gameplay. Op de ps4 pro had de game enorm last van framerate problemen, maar op de ps5 zijn die problemen er niet. Voor zover ik weet kun je later gratis upgraden naar de ps5 versie van deze game en ik hoop dan op RTX support. Maar ook nu spat deze game kwa graphics van je scherm af, zeker als je hdr instellingen in de game zelf wat aanpast.

Samenvattend:
Grafisch zijn eigenlijk alle huidige games wel min of meer gelijk aan de ps4 pro versies vind ik. Het verschil bij de ps5 releases zit hem voornamelijk in de RTX features als ze dat gebruiken, de vaak veel betere verlichting in de game en vooral de framerate stabiliteit. Dat lijken misschien kleine dingen, maar het voegt zoveel toe aan de beleving van de game dat ik het echt een enorme stap voorwaarts vind, zeker RTX maakt het beeld stukken mooier in combinatie met de belichting.

Het is niet zo'n grote stap als van de ps3 naar de ps4. De ps4 pro had al vrij scherpe beelden en als je nog een veel grotere stap wil maken kom je toch in een hele andere configuratie terecht. Op mijn pc heb ik bijvoorbeeld microsoft flight simulator 2020 en als je daar in fotorealistische 4k omgevingen wil spelen heb je toch al snel een pc setup van over de 2000 euro voor nodig. Als je dan kijkt wat een 499 release console nu al er weet uit te persen (en we weten uit ervaring dat dit pas het begin is en dat over 1 a 2 jaar de graphics echt een enorme boost gaan krijgen in de ps5, want kijk maar naar een ps4 release game en de laatste games die nu uit zijn op de ps4 zoals last of us 2 en ghost of tsushima, dan vind ik het echt een top upgrade vanaf de ps4 pro.

Ik heb geen enkele crash gehad dit weekend (ik hou wel rekening met de known issues, zoals niet kopieren of downloaden tijdens het gamen, niet in rest mode, etc). Maar hier is het na een weekend flink doorgamen een hele soepele eerste ervaring geweest (stuk beter dan de battlefield 4 ervaring bij de ps4 release die continu blue screens gaf)

Al met al, ik ben er in ieder geval mega enthousiast en positief over tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:32
Major_ton schreef op zondag 22 november 2020 @ 23:29:
Tot nu toe ben ik erg happy met de PS5. Ik heb niet heel erg veel tijd om te gamen en speel voornamelijk Destiny 2 met een vriend. En hoewel de PS5 patch daarvoor pas 9 december komt, speelt het nu al heel veel beter. Niet verwacht dat het verschil gelijk al zo groot zou zijn wat betreft laadtijden en frame times tijdens gameplay. Verder heb ik Astro's Playroom geprobeerd en dat is een heerlijke techdemo die ik nog wel uit wil spelen. Mijn dochtertje van 5 vindt het ook erg leuk, dus dat spelen we lekker samen. Demon's Souls heb ik er ook bij gekocht (ondanks de prijs) en dat belooft veel goeds. Ik heb de intro gekeken en één vijand geslashed en het speelt lekker weg! Hopelijk kan ik daar binnenkort wat tijd voor vrij gaan maken. Verder wil is asap met Ghost of Tsushima en The Last of Us II beginnen. Ik heb met die games bewust gewacht tot de PS5 er was.
Destiny 2 wil ik wellicht weer aan beginnen maar weet bij god niet waar exact met alle expansions die daarvoor zijn uitgekomen..
Heb destijds Destiny 2 bij release gekocht en de 1e expansion, wat moet je nu aanschaffen voor het volledige pakket? Vind dat niet heel duidelijk namelijk.. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
Jumpman schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:31:
[...]

Jazeker, graphics zijn zeker mooi, maar ik vind Spider-man Miles Morales mooier omgaan met de nieuwe technieken. Het kan ook door de setting komen, bij Spider-man kan je meer doen kleuren en licht. Het knappe aan Spider-man is de grote vrije spelwereld en dan deze graphics. Bij Demon Souls is het toch meer een gebaand pad, waardoor je makkelijker meer detail kan toevoegen. Lastig uit te leggen.
Dus lineaire games kunnen geen next-gen graphics hebben?

Level van detail, de sfeer, belichting, geluid etc is in mijn ogen nog nooit eerder gezien op eerdere consoles en daardoor wel ‘next-gen’.

Demon’s Souls is trouwens verre van lineair maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:19

ScreamGT

joejoe

Oké, dus via via kreeg ik een filmpje opgestuurd m.b.t. "fluit" toon die uit de PS5 zou komen, dit ondervind ik zelf ook lichtjes. Deze filmpjes lijken te duiden waar het vandaan komt met een eventuele oplossing:

Voor (geluid begint rond 11 seconden):

Na:

Zo te zien verhoogd hij de fan enkele millimeters door er rubbertjes onder te leggen. Of dit uiteindelijk effect heeft op de koeling zelf... Het geluid is in ieder geval verdwenen.

[ Voor 6% gewijzigd door ScreamGT op 23-11-2020 00:28 ]

Ryzen 7800X3D - MSI 4070 Ti Super - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
ScreamGT schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:25:
Oké, dus via via kreeg ik een filmpje opgestuurd m.b.t. "fluit" toon die uit de PS5 zou komen, dit ondervind ik zelf ook lichtjes. Deze filmpjes lijken te duiden waar het vandaan komt met een eventuele oplossing:

Voor (geluid begint rond 11 seconden):
[YouTube: ps5 소음원인]

Na:
[YouTube: ps5 소음개선]

Zo te zien verhoogd hij de fan enkele millimeters door er rubbertjes onder te leggen. Of dit uiteindelijk effect heeft op de koeling zelf... Het geluid is in ieder geval verdwenen.
Dit heb ik dus ook. Kun je dat doen zonder de garantiezegels te breken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:19

ScreamGT

joejoe

NotSoSteady schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:30:
[...]

Dit heb ik dus ook. Kun je dat doen zonder de garantiezegels te breken?
Geen idee :) Zo te zien dien je alleen de plaat te verwijderen, dan ben je al bij de fan. Daar zit ook het SSD expansieslot. Lijkt mij raar als je daarvoor garantiezegels dient te breken.

Ryzen 7800X3D - MSI 4070 Ti Super - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
ScreamGT schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:35:
[...]

Geen idee :) Zo te zien dien je alleen de plaat te verwijderen, dan ben je al bij de fan. Daar zit ook het SSD expansieslot. Lijkt mij raar als je daarvoor garantiezegels dient te breken.
Klopt, had het al even bekeken. Kun je dat sowieso niet weglaten? Nevermind, ik dacht dat het een kapje was die over de fan zat, maar het is dus de fan.

Edit: het lijkt het probleem bij mij verholpen te helpen. Heb het metaal een beetje omhoog getrokken, waardoor ik dat irritante getik in idle niet meer hoor.

[ Voor 24% gewijzigd door NotSoSteady op 23-11-2020 00:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 15:02
In mijn ogen is Demon's Souls de mooiste (console) game momenteel op de markt. De artstyle van deze game doet echt heel veel, elk level is compleet anders en het feit dat we zo'n game spelen op launch, op 60 fps is echt mindblowing. Spider-Man is ook erg mooi hoor, maar omdat dat inderdaad één open wereld is met weinig variatie vind ik dat DeS meer indruk maakt. De belichting in sommige gebieden is echt bizar goed. Miles heeft wel mooiere character models, maar dat komt vooral omdat DeS een character creator heeft denk ik.

Raytracing vind ik overigens een toffe feature, maar als ik in een game kan kiezen tussen raytracing met 30 fps of 60 fps zonder, dan is die keuze héél snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 14:45
Hmm vreemd dat sommige ps4 digital titels zonder patch 4k 60 fps aan kunnen op de ps5. Maar zodra gepatched, zoals bijna iedereen wel doet locked at 30 op 4k.
https://youtu.be/1lvV7uO371U

Stappen om de digital games te unpatchen is niet zo gedaan en dan mis je natuurlijk ook de voordelen van de patches.https://www.resetera.com/...5-digital-edition.307609/

Hopelijk krijgen Gow, The Last Guardian, AC Unity and Arkham Citygames nog een extra patch dan. Als ik het goed begrijp is het als je de games op disc hebt wel makkelijker de 4k uncapped mode te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door balarina op 23-11-2020 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:12
Ik heb sinds dag 1 last van de tril functie in mijn Dual Sense controller. Ik heb de mic in mijn controller aan staan, alleen na een paar uurtjes gamen ging het motortje niet strak vibreren, maar alsof hij los zit. Hierdoor hoort mijn mede-speler flink wat gekraak.
Dit doet hij op alle standen, soms gaat het weg en dan komt het weer terug. Ik had niet het idee dat het ergens voor dient. Iemand enig idee waardoor dit komt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spoonman
  • Laatst online: 02-10 17:51
Erapaz schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:15:
[...]

Volgens mij is de launch line up nog nooit zo groot geweest, tel daarbij alle PS4 (en Xbone) exclusives op en je hebt nog nooit zoveel exclusives kunnen spelen op launch day. Daarnaast zijn er ook vee lastgen games met een PS5 upgrade (A-C Valhalla, WD Legion).
Wel, de ps4 games er bij tellen doe ik nu net niet. Voor de ps4 games ... heb ik mijn ps4. Het lijkt mij dat er weinig ps5-specifieke games zijn (was er bij de ps4 launch geen groter aanbod, of vergis ik mij).

Dat ik mijn ps4 door een ps5 ga vervangen staat vast. Alleen ga ik daar op zijn minst nog een maandje of 6 mee wachten denk ik. Als ik nu een ps5 zou kunnen bemachtigen zou ik teleurgesteld zijn denk ik: daar staat dat mooie nieuwe toestel dan, en net enige games die je kan spelen is een spiderman spel 27, en een game die gemaakt is om de controller features te tonen (een had een nieuwe god of war ofzo verwacht bij launch)

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
spoonman schreef op maandag 23 november 2020 @ 07:22:
[...]

Wel, de ps4 games er bij tellen doe ik nu net niet. Voor de ps4 games ... heb ik mijn ps4. Het lijkt mij dat er weinig ps5-specifieke games zijn (was er bij de ps4 launch geen groter aanbod, of vergis ik mij).

Dat ik mijn ps4 door een ps5 ga vervangen staat vast. Alleen ga ik daar op zijn minst nog een maandje of 6 mee wachten denk ik. Als ik nu een ps5 zou kunnen bemachtigen zou ik teleurgesteld zijn denk ik: daar staat dat mooie nieuwe toestel dan, en net enige games die je kan spelen is een spiderman spel 27, en een game die gemaakt is om de controller features te tonen (een had een nieuwe god of war ofzo verwacht bij launch)
Je verhaal is niet heel logisch (hoeft overigens ook niet ☺️).
- als je hem toch gaat kopen kan je dat net zo goed nu doen. Over paar maanden is prijs hetzelfde. Als je hem nu koopt kan je al gebruik maken van de voordelen inclusief het feit dat veel PS4 games beter draaien.
- het zou erg gek zijn als Sony een nieuwe God of war klaar zou hebben met een nieuwe release van de console. Er zijn nog weinig ps5 verkocht dus zou zonde zijn en zou de verkopen drukken. Ik zou het zelf overigens ook zonde vinden. Het duurt altijd even voordat alle kracht uit een console gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
[...]

Je moet natuurlijk helemaal zelf weten wanneer je overstapt. Het aanbod is altijd schraal bij de launch. Bij de PS4 heb ik een jaar gewacht.
Nu bij de PS5 juist besloten om bij aankondiging mijn PS4 weg te doen en meteen over te stappen. Ik kom van de non-pro, dus zelfs Pro games zien er goed uit voor mij en speen heerlijk. De console staat er, dus ik kan alles spelen wat ik wil, al dan niet een PS5 versie. De games worden alleen maar beter, hij is stiller, sneller en ik kan next gen en current gen door elkaar spelen. Voor mij is dat prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 09:47
[...]
Als ik nu een ps5 zou kunnen bemachtigen zou ik teleurgesteld zijn denk ik: daar staat dat mooie nieuwe toestel dan, en net enige games die je kan spelen is een spiderman spel 27, en een game die gemaakt is om de controller features te tonen (een had een nieuwe god of war ofzo verwacht bij launch)
Ik heb nog meerdere PS4 games die ik wil uitspelen. Deze spelen stuk voor stuk veel fijner op de PS5. Heel veel games halen de framerate gewoon niet op de PS4 en zullen op de PS5 dit wel doen en daardoor vloeiender ogen.

Daarnaast is de PS Plus deal echt goed. Sowieso krijg je Astrobot gratis, deze maand is Bugsnax PS Plus game en krijg je 20 PS4 games gratis bij je PS5! Daar zitten echt pareltjes tussen, Days Gone speelt nu fixed 60fps.

Al laatste even een overzicht van de PS5 launch games, niet slecht lijkt me. Er staan verder voor begin 2021 al goeie games klaar voor release. Verder geen poging tot overtuigen hoor ;).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QoEnHLAbRb7rQHYxN_tATwoiEe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vpXMD9NnsozZauQZWUWAT5WN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 09:54
PsychoBoyJack schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:59:
[...]

Dit topic is dan ook niet bij te houden.
Letterlijk.
:)
Dan moet je eens wat minder gamen. :*)

PSN: Marselaar

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mooie in-depth look van Steve @ GamersNexus over de thermals, power en noise levels van de PS5: Zat hier al een tijdje op te wachten. Steve is 1 van de meest objectieve reviewers en gaat altijd net wat verder met zijn test methodologie vergeleken met anderen:

TLDW:

- Opnieuw heeft Sony (te) weinig aandacht besteed aan het fatsoenlijk coolen van de memory modules. Een gedeelte van de modules heeft te weinig contact met het koelelement en de temperatuur kan bij die modules oplopen tot 93 graden.
- De SoC temp zat rond de 70 graden, wat prima is. Echte die temp is niet gemeten omdat Steve de liquid metal solution stock wilde laten voor longer term testing.
- VRM temps zijn acceptabel maar ook daar is ruimte voor verbetering v.w.b. thermal pads en koelelement.
- Geluidsniveau is goed voor elkaar, rond de 32-35 decibel. Zijn model had geen last van coilwhine maar dat wil niet zeggen dat andere modellen daar geen last van hebben.
- Watt verbruik onder load is indrukwekkend laag (~ 190 - 210W). Watt verbruik in het PS5 dashboard is aan de relatief hoge kant (~ 100W)
- Het lijkt erop dat de witte kappen zorgen voor het vasthouden van de warme lucht. 1 kap verwijderen helpt weinig maar beide kappen verwijderen zorgt voor ~ 5 graden lagere temps van de componenten.
- De fan heeft veel power en kan nog een stuk harder draaien om temps naar beneden te brengen maar dan krijg je de afweging geluidsniveau vs temps.

[ Voor 3% gewijzigd door kazuka op 23-11-2020 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
[...]

Vergeet niet dat je ps4 games volle bak kunnen profiteren. Zeker verbetering in laadtijden is een genot. Speel nu kingdom come, spel opstarten en savegame laden duurde daar 6 min. Savegame zelf laden 1-1:30 min. Dat is nu gerduceerd tot 1:20 min en 10 sec. De pop in was vreselijk op de ps4, dat is nu terug naar een acceptabel niveau. Grafisch is er nogal wat mis met die game maar dat wordt goed gemaakt door de sfeer, verhaal en uitdagende game mechanics 😁.
Anyway, punt is dat je ps4 backlog relaxter kan wegwerken op de ps5. Dat is in ieder geval wat ik voorlopig ga doen.
Pagina: 1 ... 22 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord