Ik heb nu een tijdje de
Steelseries Gamebuds in gebruik en ze werken verrassend goed voor oordopjes.
Wat doen ze goed:
- Prima batterij duur
- Wisseld snel tussen USB-C dongle en bluetooth audio.
- De dongle is klein en kan worden opgeborgen in het doosje zonder dat het doosje lomp is.
- De iOS/Android/Windows app is bruikbaar zonder account.
- Xbox versie werkt ook met alles wat USB audio ondersteund (incl. PS5, Switch, etc.) *
- Auto stop/play wanneer je één oortje uit doet kan worden aan-/uitgezet. Ideaal voor als je regelmatig maar één oortje in wilt doen.
- Latency in combinatie met de USB-C dongle is goed.
- Stabiele connectie, zowel met de dongle is met bluetooth.
- Geen schreeuwerig 1337 gamer ontwerp.
- Voor de prijs en het formaat van de oordopjes is het geluid goed.
Wat kan beter:
- Bediening. Je kan per oordop instellen wat de fysieke knop doet bij welke actie (long press, double, etc.) maar toch had ik liever meerdere knoppen gezien. Noem mij maar ouderwets

Zeker als je, net zoals ik, vaak maar één oortje in hebt is de bediening redelijk beperkt met één knop.
- Oordopjes gaan automatisch in stand-by na X tijd (dit is aanpasbaar) maar om ze uit stand-by te halen moeten ze eerst terug in het doosje. Puur de fysieke knop van een oortje drukken lijkt ze niet wakker te maken.
- Ze kunnen niet echt uit, maar het sluipverbruik is stukken beter dan mijn vorige Bose setje.
- Ondersteuning voor meerdere dongles was leuk geweest. Nu moet ju de dongle steeds verhuizen van console/apparaat.
Beetje van beide:
- Draagcomfort is ok maar kan beter. Mijn vorige Bose oordopjes zaten beter. Helaas maken "gewone" audiomerken geen apparatuur voor consoles.
offtopic:
*Xbox kan ook gewoon niet eigenwijs doen en gewoon USB audio ondersteunen. In plaats van hun proprietary formaat af te dwingen.
[
Voor 11% gewijzigd door
Caayn op 17-02-2025 16:51
]