Met de standaard Footsteps EQ hoor ik precies toch vaker steps dan mijn vrienden. Ik kan niet vergelijken met jouw oude headsetxeoMe schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:31:
Heeft iemand een goede EQ voor de Audeze Maxwell i.c.m. Counter strike?
Of het is heel erg wennen maar ik heb het idee dat ik meer hoorde (footsteps) met mijn Astro A50 gen 4
Mijn Turtle Beach Stealth 600 Gen 1 gaat flink achteruit, word nu bij elkaar gehouden met sporttape. Hij werkt verder nog helemaal 100% maar helaas bij de oorkleppen is het plastic afgebroken door het vele gebruik en komen de kabels enz er zo uit zetten, als de sporttape straks niet meer voldoende is maar wat sterker tape gaan gebruiken, want vind het zonde om iets te vervangen alleen maar omdat een stukje plastic versleten is.
Zie hier wat ik bedoel..
Zie hier wat ik bedoel..
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HGCitknKW0rRqdhUjDjKTmgg.jpg?f=user_large)
[ Voor 22% gewijzigd door G_Dragon op 26-01-2024 09:08 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Na 5 jaar een nieuwe headset gehaald voor de Xbox, want mijn Turtle Beach Stealth 600 Gen1 ging steeds meer stuk. Voor nog geen €40 de Turtle Beach Stealth 600 Gen 2 gehaald en die voelt gelijk een stuk steviger aan dus hopelijk gaat deze langer dan 5 jaar mee!
:strip_exif()/f/image/l7BbtIFF0dfuBoew7K19Yy2Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l7BbtIFF0dfuBoew7K19Yy2Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lS1FGD8b0IOoz6ccdV4JfOrg.jpg?f=fotoalbum_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ben voor de TB 700 Gen Max gegaan zag het een week of twee terug voor 114 euro op amazon NL kon het niet laten liggen. Ben er tevreden mee
Sony Pulse Elite
Sony Pulse Elite vs Audeze Maxwell
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeEVERYTHING you need to know about the NEW Sony Playstation Pulse Elite Gaming Headset
Sony Pulse Elite vs Audeze Maxwell
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeEpic Showdown: Playstation Pulse Elite Vs Audeze Maxwell - Which Gaming Headset Wins?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ook een erg goede reviewer, is erg tevreden over de Sony Pulse Elite headset. Voor €149,99 heb je een erg goede headset. Alleen vind het jammer dat er geen chatmix knop erop zit.
Bekijk op YouTubePlayStation Pulse Elite Headset Review - $150 gets you a lot these days...
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Audeze Maxwell vandaag binnen gekregen, ik zette de equalizer preset even op footsteps tijdens het luisteren naar Pink Floyd, wat een heerlijk geluid weer.
En kudos weer voor hifi Klubben hoor, was al een poos aan het genieten van de Penrose, ging toen kapot bij de oorschelp, binnen no time een nieuwe gekregen en een paar weken terug hetzelfde euvel.
Kreeg gewoon 300 Euro winkelkrediet, wat bijbetaald en nu de Maxwell in huis, weer simpel switchen tussen mijn XSX en PS5.
Bereik is ook echt goed verbeterd.
En kudos weer voor hifi Klubben hoor, was al een poos aan het genieten van de Penrose, ging toen kapot bij de oorschelp, binnen no time een nieuwe gekregen en een paar weken terug hetzelfde euvel.
Kreeg gewoon 300 Euro winkelkrediet, wat bijbetaald en nu de Maxwell in huis, weer simpel switchen tussen mijn XSX en PS5.
Bereik is ook echt goed verbeterd.
Ik zit te kijken voor een koptelefoon voor de series x maar ik zie tussen de bomen het bos niet meer.
Ik heb al best wat gegoogeld naar ik kom er niet uit, ik dacht voor een artics 7X of die van Xbox zelf te gaan maar dan lees ik weer wat negatieve punten en ga weer twijfelen. En zo had ik dat met meer koptelefoons.
Ik zoek iets tot €200,- die zonder storing en gedoe op de Xbox werkt. ook moet de microfoon inklapbaar zijn.
We kan me de juiste tips geven? En comfortabel.
Ik heb al best wat gegoogeld naar ik kom er niet uit, ik dacht voor een artics 7X of die van Xbox zelf te gaan maar dan lees ik weer wat negatieve punten en ga weer twijfelen. En zo had ik dat met meer koptelefoons.
Ik zoek iets tot €200,- die zonder storing en gedoe op de Xbox werkt. ook moet de microfoon inklapbaar zijn.
Hier een Turtle Beach Stealth 700 V2 al paar jaar in bezit en werkt fantastisch. Ben niet zo’n hardcore gamer maar de headset klinkt goed genoeg, kan makkelijk voice balanceren tov het gewone geluid en microfoon aan/uitzetten. Zonder dongle te gebruikenpicardo schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 22:04:
Ik zit te kijken voor een koptelefoon voor de series x maar ik zie tussen de bomen het bos niet meer.
Edit: Ik zie dat hij niet meer in de Pricewatch staat helaas..
[ Voor 3% gewijzigd door D-Ed op 12-05-2024 16:57 ]
Vreemd dat je daar zoveel last van hebt, ik heb dit nooit ervaren met deze headsets. Heb jaren lang de Gen 1 zonder problemen gehad en gebruik nu een aantal maand de Gen 2 omdat de Gen 1 langzaam steeds meer kapot ging. Die word nu boven gebruikt op de Xbox Series Sjeroen71974 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:35:
[...]
Ik heb een Xbox Wireless geprobeerd en ook een Turtle Beach Stealth 600 maar bij beiden stoort het geluid als mijn LG tv aanstaat (wat denk ik te maken heeft met het gebruik van de 2,4 GHz frequentie door het XBOX Wireless protocol waar ook WiFi op opereert).
Inmiddels een Steelseries Nova Pro Wireless aangeschaft en ik wil niet meer terug. Wat is volgens jou het nadeel van wireless (behalve het feit dat je de accu moet laden, wat bij de Steelseries Nova Pro geen probleem is want hot-swappable batterijen)?
Ook nooit problemen gehad met de accu of dat hij plotseling leeg was, want wanneer ik ging stoppen met spelen keek ik altijd even naar hoe vol de accu was en als er nog een streepje was dan legde ik hem direct aan de lader om te voorkomen dat ik zonder kwam te zitten. Heb een kabel weggewerkt in de la waaraan je USB-C, Micro-usb en een Apple apparaat kan leggen, echt perfect om zo uit het zich je apparaten opladen.
De steelseries leek mij ook altijd wel een fijne headset, maar nooit aangeschaft omdat de Turtle Beach Stealth 600 perfect was en deed wat hij moest doen.
Ik heb een vraagje over twee headsets.
Ik heb sinds de lancering van de XSX een Turtle Beach Stealth 700 gen 2. Afgezien van een nogal irritante party chat issue (iets te lang om uit te leggen) is het een top ding. Audio is prima! Maar de issue begint te vaak voor te komen nu, upgrade time? Denk het.
Hoe groot qua game audio (ik luister geen muziek ermee) is het verschil tussen Gen 2 en TB Stealth Pro? Ik kan er niet genoeg over vinden qua meningen online. Wel dat best wat mensen issues met de mic van de Pro hebben, dat die op een gegeven moment gewoon de geest laat. Sommige een paar dagen of maandag na aankoop, anderen een jaar later.
Ik heb sinds de lancering van de XSX een Turtle Beach Stealth 700 gen 2. Afgezien van een nogal irritante party chat issue (iets te lang om uit te leggen) is het een top ding. Audio is prima! Maar de issue begint te vaak voor te komen nu, upgrade time? Denk het.
Hoe groot qua game audio (ik luister geen muziek ermee) is het verschil tussen Gen 2 en TB Stealth Pro? Ik kan er niet genoeg over vinden qua meningen online. Wel dat best wat mensen issues met de mic van de Pro hebben, dat die op een gegeven moment gewoon de geest laat. Sommige een paar dagen of maandag na aankoop, anderen een jaar later.
Turtle Beach Stealth 500 en Turtle Beach Stealth 600 Gen3 Review
Bekijk op YouTubeTurtle Beach Stealth 500 and Stealth 600 Gen 3 Review - EVERYTHING you need to know!!
Zijn er mensen die ervaring hebben met de EPOS DROP + PC38x? Ik ben op zoek naar een nieuwe headset en deze lijkt mij perfect. Maar je moet hem uit Amerika importeren. Buiten de verzendkosten en VAT ben ik bang dat als ie tegenvalt, terugsturen een dure grap gaat worden. Als ze het uberhaupt een mogelijkheid is.
Mijn alternatief is dat ik een losse headphone koop en een dedicated mic. In dat geval zit ik te denken aan de Sennheiser HD 560s + Maono PD200XS. Alleen nog niet eerder met een losse mic + arm gegamed. Geen idee of dat erg in de weg gaat zitten of stiekem best chill is.
Zijn er nog andere alternatieven? Ben op zoek naar een open headset met draad, liefst een kabel van 300m (of een afneembare kabel), met een budget van rond de 200 euro.
Mijn alternatief is dat ik een losse headphone koop en een dedicated mic. In dat geval zit ik te denken aan de Sennheiser HD 560s + Maono PD200XS. Alleen nog niet eerder met een losse mic + arm gegamed. Geen idee of dat erg in de weg gaat zitten of stiekem best chill is.
Zijn er nog andere alternatieven? Ben op zoek naar een open headset met draad, liefst een kabel van 300m (of een afneembare kabel), met een budget van rond de 200 euro.
Na lang zoeken voor een vervanger voor mijn Corsair Void 7.1 heb ik de Arctis nova 7X gekocht.
uitvoering: Steelseries Arctis Nova 7X
Onder andere hier gelezen dat spraak heel goed hoorbaar zou zijn. Dit klopt (zelfs met mijn slechte bouwvakkers gehoor), maar helaas klinkt het geluid in game (Squad) echt super plat in vergelijking met de Void. Alsof ik met 2 lege conservenblikken over mijn oren rondloop. Een .50 machinegeweer klinkt echt voor geen meter. De speakers van mijn beeldscherm klinken tot mijn verbazing beduidend beter en realistischer/levendiger.
Na een paar uur met bijhorende software (steelseries GG) gespeeld te hebben helaas geen echte verbetering. Echter wel een systeemherstel moeten doen omdat geen één van mijn audio outputs nog werkte. Nadat ik GG verwijderd had werkte het geluid van Edge en Chrome niet meer, maar wel in game
. GG installeert, als ik het goed begrijp, een virtual sound 'ding' dat alle settings van Windows overneemt. Verder voelt GG aan als typische bloatware; vol reclame, nutteloze functies en uiteraard heb je een account nodig. Als GG aanstaat kun je overigens niet via windows of je in game settings je audio output veranderen.
-Spraak en communicaties 10/10
-Games klinken platter dan mijn monitor
-Software bied veel mogelijkheden, maar is naar mij mening veel te opdringerig en neemt te veel van je PC over.
Veel potentie, maar het is het net niet.
uitvoering: Steelseries Arctis Nova 7X
Onder andere hier gelezen dat spraak heel goed hoorbaar zou zijn. Dit klopt (zelfs met mijn slechte bouwvakkers gehoor), maar helaas klinkt het geluid in game (Squad) echt super plat in vergelijking met de Void. Alsof ik met 2 lege conservenblikken over mijn oren rondloop. Een .50 machinegeweer klinkt echt voor geen meter. De speakers van mijn beeldscherm klinken tot mijn verbazing beduidend beter en realistischer/levendiger.
Na een paar uur met bijhorende software (steelseries GG) gespeeld te hebben helaas geen echte verbetering. Echter wel een systeemherstel moeten doen omdat geen één van mijn audio outputs nog werkte. Nadat ik GG verwijderd had werkte het geluid van Edge en Chrome niet meer, maar wel in game
Voetstappen etc. zijn goed hoorbaar, helaas lijkt alles van onder en achter te komen. Ik vermoed dat dit goed aan te passen is met de software, maar met het tegenvallende geluid erbij heb ik besloten de headset terug te sturen.Why can’t I use Windows master volume ?
We recommend using the Sonar controls to manage general audio levels, as the master volume control for Windows is tied to the Steelseries Sonar - Game audio channel.
To ensure a seamless experience, we recommend that users allow Sonar to set their Windows default audio devices.
-Spraak en communicaties 10/10
-Games klinken platter dan mijn monitor
-Software bied veel mogelijkheden, maar is naar mij mening veel te opdringerig en neemt te veel van je PC over.
Veel potentie, maar het is het net niet.
De nieuwe Astro A50 gen5 ziet er wel interessant uit.Nu je geen hdmi meer moet gebruiken en hem gewoon kan verbinden met USB. https://tweakers.net/nieu...adset-in-oktober-uit.html
Nu nog wachten op reviews en dan zien of ik hem koop.
Nu nog wachten op reviews en dan zien of ik hem koop.

Er komt ook weer een nieuwe Turtle Beach® Stealth™ 700 aan
Jammer dat hij via een dongel moet op de Xbox, want vond het wel een fijne feature dat mijn vorige Turtle Beach hoofdtelefoons verbonden zoals de controller
Review gezien en het is moeilijk voor de Xbox dongle te updaten.G_Dragon schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:52:
[Afbeelding]
Er komt ook weer een nieuwe Turtle Beach® Stealth™ 700 aan
Jammer dat hij via een dongel moet op de Xbox, want vond het wel een fijne feature dat mijn vorige Turtle Beach hoofdtelefoons verbonden zoals de controller
Ja klopt, maar hoop dat ze dat nog oplossen. Ik zit er echt over na te denken om deze te gaan halen, helemaal omdat hij op zoveel verschillende apparaten kan.nedius004 schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:14:
[...]
Review gezien en het is moeilijk voor de Xbox dongle te updaten.
Razer Kraken V4 Pro prijs €449,99
Bekijk op YouTubeRazer Kraken V4 Pro | FULL IMMERSION. FULL CONTROL.
https://playsense.nl/600992/review-razer-kraken-v4-pro/toon volledige bericht
Review | Razer Kraken V4 Pro – Razer heeft zijn populaire Kraken-serie uitgebreid met de nieuwe Kraken V4 Pro, die meer immersie belooft te bieden dankzij een verbeterde haptische feedback in de earcups. Maar de haptische feedback is slechts één van de vele functies die deze headset te bieden heeft. We duiken in deze review dieper in op de bouwkwaliteit, geluidsweergave en het gebruiksgemak. Wel moeten we opmerken dat de V4 Pro niet in de categorie van budget-headsets valt, dus de vraag is of hij zijn prijskaartje waarmaakt.
Simpel ontwerp, premium gevoel
De Razer Kraken V4 Pro heeft een klassiek ontwerp met ronde earcups en een hoofdband ertussen. In de linker earcup is de microfoon subtiel weggewerkt en die kan eenvoudig worden uitgeschoven. Het gebruik van hoogwaardige materialen geeft de headset een premium gevoel. De volledig metalen constructie draagt hieraan bij, wat direct opvalt door het gewicht. Met ongeveer 397 gram is de headset aan de zwaardere kant, maar toch comfortabel genoeg om prettig te dragen. Over comfort gesproken: de headset zit zeer aangenaam. Verder zijn er in de earcups extra functies verwerkt, zoals de kenmerkende Razer LED-verlichting, die door de geperforeerde metalen behuizing schijnt, en de Sensa HD Haptics.
Op de linker earcup vind je een muteknop, het volumewiel, een powerknop en tot slot de USB-C-poort om de headset op te laden. Op de rechter earcup zit een multifunctionele knop waarmee je kunt schakelen tussen EQ-profielen (Game, Music, Movie of een zelf ingesteld Custom-profiel) en apparaten kunt pairen via Bluetooth. Daaronder bevindt zich nog een extra knop om de intensiteit van de haptische feedback te regelen. In de verpakking vind je daarnaast twee USB-C-kabels (naar USB-A en naar USB-C), een mini-jackkabel en de OLED Control Hub. Met deze hub kun je verbinding maken met andere apparaten, zoals een PS5 of pc.
Veel controle over niks
Je kunt de Razer Kraken V4 Pro op verschillende manieren aansluiten op diverse apparaten: draadloos via de OLED Control Hub, met een 3.5 mm mini-jackkabel (in een controller of de Hub), direct met een USB-kabel, of via Bluetooth. Er zijn dus genoeg opties om de Kraken V4 Pro te gebruiken. Op de Control Hub vind je twee knoppen: een kleine “Mode”-knop en een grotere controleknop. Met deze knoppen navigeer je eenvoudig door het menu. Via de Control Hub kun je vrijwel alles instellen, zoals side-toning, volume, balans tussen spraak en game-audio, de input per aangesloten apparaat, en zelfs welke achtergrond je op de Control Hub wilt gebruiken. Aan de achterkant van de Hub vind je twee USB-C-poorten (voor PS5 en pc-aansluitingen) en een mini-jack-ingang voor een bekabelde verbinding met de headset, al voelt die laatste optie enigszins overbodig.
Via de OLED Control Hub kun je het geluid aanpassen met de Audio EQ, maar helaas alleen voor het Custom-geluidsprofiel. De overige profielen kunnen niet worden gewijzigd, wat teleurstellend en onnodig beperkend is. Om alles volledig te configureren, moet je de (nieuwe) Razer Synapse 4-software op pc downloaden. Deze software biedt extra opties voor de headset, zoals een microfoon-EQ, aanvullende audio-instellingen (zoals bass boost) en de THX Spatial Audio (virtueel surroundgeluid), die alleen op pc beschikbaar is. De Kraken V4 Pro is dan ook vooral bedoeld voor een pc-setup, meer dan voor gebruik met een PS5.
Geluid is erg competitief ingesteld
De Razer Kraken V4 Pro is een headset die zich vooral richt op de meer competitieve spelers, wat duidelijk merkbaar is aan het geluidssignatuur. Het kraakheldere geluid is vrij neutraal, met veel aandacht voor de middentonen, waardoor je vrijwel elk detail hoort. De treble is precies voldoende om de hogere tonen goed weer te geven. De bass daarentegen is wat aan de bescheiden kant, waardoor je nooit echt een diep, vol geluid ervaart. Zelfs na het aanpassen van de EQ blijft de bass ondermaats. Dit zorgt ervoor dat details in het lagere geluidsspectrum soms verloren gaan, wat jammer is. De lagere tonen voelen zelfs enigszins uit balans ten opzichte van de middentonen.
Uiteindelijk beoordelen we de headset op wat deze biedt, niet op wat deze zou moeten bieden. Het zeer heldere geluid maakt de headset uitstekend geschikt voor competitieve shooters. Hoewel ruimtelijkheid hierin belangrijk is, schiet de soundstage wat tekort. Het is acceptabel, maar een grotere soundstage had de competitieve klank meer tot zijn recht laten komen. Door de beperkte ruimtelijkheid is de plaatsing van geluiden niet optimaal, wat je eigenlijk wel mag verwachten van een headset die € 449,99 kost. In deze prijsklasse zou je net zo goed een audiofiele koptelefoon met een losse microfoon kunnen aanschaffen voor een beter resultaat.
Veel poespas, weinig op papier
Dan is er natuurlijk nog de Razer Sensa HD Haptics: met drie verschillende sterktes kun je tijdens het gamen haptische feedback ervaren. Een aantal games worden direct ondersteund, zoals Silent Hill 2 of Final Fantasy XVI (S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl is inmiddels ook bevestigd). Zelfs wanneer je de headset voor andere activiteiten gebruikt, zoals gamen of muziek luisteren, wordt de haptische feedback op een leuke manier toegepast. Dankzij de metalen behuizing van de headset wordt het geluid van de Sensa HD-module grotendeels gedempt, waardoor het niet te storend is wanneer de functie is ingeschakeld. Het werkt goed, dus als je een fan bent van haptische feedback, is het zeker een aanrader.
Er is echter een groot nadeel: het verbruikt flink wat batterij. Gebruik je de headset draadloos zonder LED-verlichting of haptische feedback, dan kun je rekenen op een accuduur van 45 tot 50 uur, wat zeer degelijk is. Wil je echter volop gebruikmaken van de Razer Sensa HD Haptics, dan zakt de accuduur naar maximaal 13 uur. Dat is een aanzienlijk verschil. Een ander punt is de microfoon. De ‘Retractable Razer Hyperclear Super Wideband Mic’, zoals Razer het noemt, heeft een indrukwekkende naam, maar zorgt ervoor dat je stem blikkerig klinkt. Je bent wel duidelijk verstaanbaar, maar gezien de prijs had dit veel beter gekund.
Mooie headset maar veel geld.Hij kost zelfs meer dan Audeze Maxwell en die was all veel geld.Amaze86 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 23:36:
Razer Kraken V4 Pro prijs €449,99
[YouTube: Razer Kraken V4 Pro | FULL IMMERSION. FULL CONTROL.]
[...]
Ik heb momenteel de Logitech G Pro x 2 Lightspeed in huis gehaald voor een mooie prijs.
Heb hiermee alleen Silent Hill 2 mee gespeeld en geeft toch een hele andere ervaring, continue kippenvel 🤣
Ik heb voorheen de Arctis Nova 7P en de Pulse Elite geprobeerd maar die klinken voor mij erg leeg, als ik het zo goed omschrijf.
Ben met de Logitech tot nu toe het meest tevreden op de PS5, ik weet dat de Audeze Maxwell de beste keus zou zijn qua geluid maar die is wel een heel stuk duurder.. 🫣
Ik ben wel echt van goed geluid en een goede bass, daarnaast moet sie natuurlijk fijn zitten. De mic gebruik ik niet dus dat heeft geen meerwaarde voor mij.
Ik heb niet het gevoel dat het veel beter wordt dan met de Logitech nu, of ik zou veel meer uit moeten geven. Of is de Maxwell echt de betere keus en het geld waard? Ook daar lees ik vaak. Negatieve dingen over. Twijfel zelf altijd vaak dus jullie enige tips/suggesties/ervaringen?
Heb hiermee alleen Silent Hill 2 mee gespeeld en geeft toch een hele andere ervaring, continue kippenvel 🤣
Ik heb voorheen de Arctis Nova 7P en de Pulse Elite geprobeerd maar die klinken voor mij erg leeg, als ik het zo goed omschrijf.
Ben met de Logitech tot nu toe het meest tevreden op de PS5, ik weet dat de Audeze Maxwell de beste keus zou zijn qua geluid maar die is wel een heel stuk duurder.. 🫣
Ik ben wel echt van goed geluid en een goede bass, daarnaast moet sie natuurlijk fijn zitten. De mic gebruik ik niet dus dat heeft geen meerwaarde voor mij.
Ik heb niet het gevoel dat het veel beter wordt dan met de Logitech nu, of ik zou veel meer uit moeten geven. Of is de Maxwell echt de betere keus en het geld waard? Ook daar lees ik vaak. Negatieve dingen over. Twijfel zelf altijd vaak dus jullie enige tips/suggesties/ervaringen?
Iemand ervaring met de AceZone A-Rise? Ben nog steeds op zoek naar een headset die ik zowel voor gamen als voor op kantoor kan gebruiken. USB-C is handig om op een werk laptop aan te sluiten.
uitvoering: AceZone A-Rise
uitvoering: AceZone A-Rise
Ik heb de Audeze Maxwell mooi geluid maar mis de bass.Ik ben aan het denken om de Astro A50 X te kopen omdat die veel bass heeft.Maar ik wacht op een sale.DM89 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:34:
Ik heb momenteel de Logitech G Pro x 2 Lightspeed in huis gehaald voor een mooie prijs.
Ik vind voor mij bass wel belangrijk, de logitech levert wel voldoende bass.nedius004 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:22:
[...]
Ik heb de Audeze Maxwell mooi geluid maar mis de bass.Ik ben aan het denken om de Astro A50 X te kopen omdat die veel bass heeft.Maar ik wacht op een sale.
Maxwell valt sowieso al af dan, had ook gelezen dat die best zwaar is. Astro A50x ziet er ook goed uit maar 400,- is me ook teveel..
Bf afwachten voor mooie kortingen.DM89 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:48:
[...]
Ik vind voor mij bass wel belangrijk, de logitech levert wel voldoende bass.
Maxwell valt sowieso al af dan, had ook gelezen dat die best zwaar is. Astro A50x ziet er ook goed uit maar 400,- is me ook teveel..
Nieuwe Xbox wireless headset
Bekijk op YouTubeIntroducing the new Xbox Wireless Headset
Nieuwe headset RIG 900 MAX HX die uitkomt op 15/11.Staat op de website https://www.nacongaming.c...RxnF0FlvKfqq9iGW1ig1gxGap
Persoonlijk geen ervaring met dit merk, maar ziet er uit als een potentiële vervanger van mijn huidige Arctis Pro.
Ben benieuwd naar user reviews
Ben benieuwd naar user reviews
Iemand al ervaring met deze? of issie nog niet uit. De oude xbox headset was niet heel denderend qua geluid begreep ik.Amaze86 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:48:
Nieuwe Xbox wireless headset
[YouTube: Introducing the new Xbox Wireless Headset]
Zoals meerdere hier in het topic twijfel ik nu tussen de
- Arctis Nova 7x
- xbox wireless headset (nieuwe dan)
- Logitech G Pro x 2
Die laatste vind ik eigenlijk te duur. Mik op maximaal 150 euro. Maar het is bijna Black friday en dat wil ik nog wel afwachten.
Ben op zoek naar een goede headset, max 100 euro voor de PlayStation 5 maar zie er zoveel online staan dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Tips waar ik in ieder geval op moet letten? Heb er zelf weinig verstand van vandaar haha.

:strip_exif()/f/image/dMEaWJHdQlMoStrOykOXhIC9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Zaws2nH6RMS3xHZtfEwwclLY.jpg?f=fotoalbum_large)
Na menig headset te hebben geprobeerd, uiteindelijk uitgekomen bij de HyperX Cloud Alpha Wireless.
Deze is de vervanger van de Corsair Gaming VOID USB Carbon. Deze heb ik misschien wel 7 jaar gehad en erg tevreden mee geweest, maar begon fysiek minder te worden. Kraken bij beweging, de microfoon was lam en de padding begon te bladderen. Daarbij was de usb-kabel ook aan de korte kant.
Ik heb de volgende headsets geprobeerd:
uitvoering: EPOS H3PRO Hybrid - Groen
uitvoering: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT High-Fidelity Gaming Headset - S...
uitvoering: Logitech G433 Zwart
uitvoering: HyperX Cloud III Wireless Zwart
uitvoering: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2
En volgens mij nog wel een paar.
Voor nu tevreden met de Alpha!
Ik heb nog steeds de uitvoering: Turtle Beach Stealth 700 (Gen 3), Xbox, Zwart op het oog, die is helaas wel rond de €200. Maar kan wel op elk apparaat worden aangesloten, wat het wel een mooi apparaat maakt in mijn ogen.
Die HyperX Cloud Alpha Wireless ziet er ook niet verkeerd uit!
Die HyperX Cloud Alpha Wireless ziet er ook niet verkeerd uit!
[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 07-11-2024 13:35 ]
Chrosser schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:08:
[...]
Iemand al ervaring met deze? of issie nog niet uit. De oude xbox headset was niet heel denderend qua geluid begreep ik.
Zoals meerdere hier in het topic twijfel ik nu tussen de
- Arctis Nova 7x
- xbox wireless headset (nieuwe dan)
- Logitech G Pro x 2
Logitech G Pro x 2 werkt alleen op PC en PS5 werkt niet op Xbox.
Die laatste vind ik eigenlijk te duur. Mik op maximaal 150 euro. Maar het is bijna Black friday en dat wil ik nog wel afwachten.
Is deze vergelijkbaar qua geluid met de hyper x cloud 2?BvZwolle schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:47:toon volledige bericht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Na menig headset te hebben geprobeerd, uiteindelijk uitgekomen bij de HyperX Cloud Alpha Wireless.
Deze is de vervanger van de Corsair Gaming VOID USB Carbon. Deze heb ik misschien wel 7 jaar gehad en erg tevreden mee geweest, maar begon fysiek minder te worden. Kraken bij beweging, de microfoon was lam en de padding begon te bladderen. Daarbij was de usb-kabel ook aan de korte kant.
Ik heb de volgende headsets geprobeerd:
uitvoering: EPOS H3PRO Hybrid - Groen
uitvoering: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT High-Fidelity Gaming Headset - S...
uitvoering: Logitech G433 Zwart
uitvoering: HyperX Cloud III Wireless Zwart
uitvoering: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2
En volgens mij nog wel een paar.
Voor nu tevreden met de Alpha!
Dat kan ik niet zeggen. Ik merk wel verschil met de Cloud 3 en die vond ik echt tegenvallen. Ik heb de tweedekans via Amazon besteld, waardoor hij nog redelijk betaalbaar bleef.Chrosser schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:35:
[...]
Is deze vergelijkbaar qua geluid met de hyper x cloud 2?
Ik heb de Razer Blackshark V2 Pro 2023 gekocht samen met defean earpads.Ging gaan tussen de RIG 900 Max hx Razer v2 pro en Hyperx Alpha.De RIG is een teleurstelling dus deze dan maar niet genomen.De Hyperx zag ik dat er veel problemen waren met de software.En de Razer was er het beste uitgekomen.Zag dat de Razer goed is voor films en series.De Hyperx met zijn 300 uur Baterrij.Zou ik nog meschien extra kopen als die afgeprijst is met black Friday.
Astro A50 Gen 5 Review
Bekijk op YouTubeAstro A50 Gen 5 Review, THE ONE TO GET
Headset is een paar dagen geleden uitgekomen, maar ik kan hem niet terugvinden in de Pricewatch. Kan ook geen reviews vinden van de voor mij bekende (headset) reviewers op youtube (TheTechne en GadgetryTech).nedius004 schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:50:
Nieuwe headset RIG 900 MAX HX die uitkomt op 15/11.Staat op de website https://www.nacongaming.c...RxnF0FlvKfqq9iGW1ig1gxGap
En zelfde benaming als de vorige versie van deze headset, ik kom op Google enkel nog resultaten van 2023 tegen.
[ Voor 24% gewijzigd door Freeman op 17-11-2024 11:30 ]
Voorlopig alleen kopen via RIG website en Amazon.Freeman schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:26:
[...]
Headset is een paar dagen geleden uitgekomen, maar ik kan hem niet terugvinden in de Pricewatch. Kan ook geen reviews vinden van de voor mij bekende (headset) reviewers op youtube (TheTechne en GadgetryTech).
En zelfde benaming als de vorige versie van deze headset, ik kom op Google enkel nog resultaten van 2023 tegen.
Ik ben momenteel een beetje op de dool door alle Reddit-threads en andere sites.
Mijn hoofdheadset voor de pc is de Beyerdynamic MMX300 v2, gekoppeld aan een Sound BlasterX G6. Ik speel vooral CS2, waar positioneel geluid enorm belangrijk voor me is. Ik heb van mezelf al een goed gehoor, dus hecht ik hier extra veel waarde aan. 😊
Echter, de audiokabel van de MMX is een behoorlijk k+tkabel... Hij veroorzaakt constant gekraak en nu komt er zelfs helemaal geen geluid meer uit de rechteroorschelp, tenzij ik flink draai aan het mute-ding op de kabel. Na drie keer de kabel vervangen te hebben, ben ik er klaar mee.
Ik op zoek dus naar een andere oplossing en dacht aan de V-MODA BoomPro. Ik was ervan overtuigd dat mijn MMX300 fantastisch was in positioneel geluid (ik hoor dingen vaak sneller/beter dan mijn teamgenoten), maar helaas blijkt de BoomPro niet te werken met de MMX300. 😞
Daarom ben ik tijdelijk gaan testen met mijn B&O H9i via USB-C (die ik nog had liggen). Geen mic-input helaas, maar wat me direct opviel is dat het positionele geluid veel beter is dan bij mijn MMX! Dit heeft me doen inzien dat er tegenwoordig betere headsets zijn op het gebied van positioneel geluid.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe headset, en natuurlijk lees je dan alles online en wil je meteen nieuwe features zoals chatmix, draadloos, etc. Dit is mijn voorlopige lijstje:
- Audeze Maxwell Wireless: nadeel zijn de gemixte reacties over positioneel geluid en scheurtjes in de planar drivers.
- Astro A50 Gen 5: ook hier gemengde reacties over positioneel geluid.
- Arctis Nova Pro Wireless: het geluid schijnt buiten CS2 niet zo goed te zijn (bijv. op YouTube) en die software :0
Dus mijn vraag: wat is momenteel een echte topheadset met goed positioneel geluid voor CS2, die daarnaast ook degelijk is voor algemeen gebruik? Het mag ook een non-gaming headset zijn (met bijvoorbeeld een ModMic), maar features zoals chatmix lijken me toch wel fijn.
Alle suggesties zijn welkom! 😊
Mijn hoofdheadset voor de pc is de Beyerdynamic MMX300 v2, gekoppeld aan een Sound BlasterX G6. Ik speel vooral CS2, waar positioneel geluid enorm belangrijk voor me is. Ik heb van mezelf al een goed gehoor, dus hecht ik hier extra veel waarde aan. 😊
Echter, de audiokabel van de MMX is een behoorlijk k+tkabel... Hij veroorzaakt constant gekraak en nu komt er zelfs helemaal geen geluid meer uit de rechteroorschelp, tenzij ik flink draai aan het mute-ding op de kabel. Na drie keer de kabel vervangen te hebben, ben ik er klaar mee.
Ik op zoek dus naar een andere oplossing en dacht aan de V-MODA BoomPro. Ik was ervan overtuigd dat mijn MMX300 fantastisch was in positioneel geluid (ik hoor dingen vaak sneller/beter dan mijn teamgenoten), maar helaas blijkt de BoomPro niet te werken met de MMX300. 😞
Daarom ben ik tijdelijk gaan testen met mijn B&O H9i via USB-C (die ik nog had liggen). Geen mic-input helaas, maar wat me direct opviel is dat het positionele geluid veel beter is dan bij mijn MMX! Dit heeft me doen inzien dat er tegenwoordig betere headsets zijn op het gebied van positioneel geluid.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe headset, en natuurlijk lees je dan alles online en wil je meteen nieuwe features zoals chatmix, draadloos, etc. Dit is mijn voorlopige lijstje:
- Audeze Maxwell Wireless: nadeel zijn de gemixte reacties over positioneel geluid en scheurtjes in de planar drivers.
- Arctis Nova Pro Wireless: het geluid schijnt buiten CS2 niet zo goed te zijn (bijv. op YouTube) en die software :0
Dus mijn vraag: wat is momenteel een echte topheadset met goed positioneel geluid voor CS2, die daarnaast ook degelijk is voor algemeen gebruik? Het mag ook een non-gaming headset zijn (met bijvoorbeeld een ModMic), maar features zoals chatmix lijken me toch wel fijn.
Interesting times...
Steelseries nova 7 goede vervanger voor de arctis 7 2019? Momenteel goede prijs en mijn arctis 7 begint raar te doen
PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |
Ik ben al jaren in het bezit van Turtle Beach hoofdtelefoons, het is ooit begonnen met de Turtle Beach Stealth 600 (Gen 1) maar toen deze na 5 jaar stuk ging heb ik in februari de Turtle Beach Stealth 600 (Gen 2) gehaald. Deze ging helaas binnen 3 maanden stuk tijdens het opzetten, een breuk in de hoofdband zorgde ervoor dat hij niet fijn meer op mijn hoofd zat. Helaas gebeurde dit ook bij mijn zwager die dezelfde headset als mij had gekocht op advies van mij, mijn vrouw heeft beide headset gelukkig nog kunnen redden door creatief te zijn.
Inmiddels is mijn oog gevallen op de Turtle Beach Stealth 700 (Gen 3) vanwege de ruime functionaliteit door middel van de bluetooth dongels, je kan hem namelijk op Xbox / Playstation / Ipad / Mobiel en alle andere apparaten die bluetooth hebben gebruiken. Wat je niet veel ziet voor deze prijs volgens mij?
Ik was van plan om in januari na mijn verjaardag de Turtle Beach Stealth 700 (Gen 3) gaan kopen van mijn verjaardagsgeld, maar nu is hij in de aanbieding met black friday van €200 naar €150.. dat maakt het er niet makkelijker op om te wachten
. Op Tweakers heeft deze headset nog geen reviews, maar heb inmiddels op het internet al veel doorgelezen. Die zijn in het algemeen erg positief over de Turtle Beach Stealth 700 Gen 3, zijn er toevallig al mensen die de Turtle Beach Stealth 700 (Gen 3) hebben gekocht en hun ervaring willen delen?
Mag toch hopen dat ze de zwakke punten inmiddels eruit hebben gehaald..
Inmiddels is mijn oog gevallen op de Turtle Beach Stealth 700 (Gen 3) vanwege de ruime functionaliteit door middel van de bluetooth dongels, je kan hem namelijk op Xbox / Playstation / Ipad / Mobiel en alle andere apparaten die bluetooth hebben gebruiken. Wat je niet veel ziet voor deze prijs volgens mij?
Ik was van plan om in januari na mijn verjaardag de Turtle Beach Stealth 700 (Gen 3) gaan kopen van mijn verjaardagsgeld, maar nu is hij in de aanbieding met black friday van €200 naar €150.. dat maakt het er niet makkelijker op om te wachten
Mag toch hopen dat ze de zwakke punten inmiddels eruit hebben gehaald..
[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 21-11-2024 09:28 ]
Twee nadelen iig (voor mij dan, of dat voor jou ook zo is moet je zelf kijken):Sokucho schreef op donderdag 21 november 2024 @ 05:36:
Steelseries nova 7 goede vervanger voor de arctis 7 2019? Momenteel goede prijs en mijn arctis 7 begint raar te doen
1. Geen line-out meer om automatisch naar je speakers te schakelen. Wel schijnt het USB device te verdwijnen als je de koptelefoon uitzet, en dus kan Windows dan automatisch schakelen. Totdat weer eens iets de handel in de war trapt en het niet meer werkt.
2. Chatmix werkt alleen nog met hun eigen software draaiende op je PC, en niet iedereen is enthousiast over die software, om het zwak uit te drukken.
Heb toch de RIG 900 Max hx gekocht maandag.En na het werk kan ik er om gaan naar bpost. https://amzn.eu/d/8QtXRPN
Dokking station voor headset op te laden 50 uur 2.4hz en 60 uur Bluetooth.
Ik heb de Audeze Maxwell van bij release en moet zeggen dat ik nog nog geen betere heb gehad dan deze en heb er door de jaren toch al redelijk veel versleten.kazzzdafke schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:23:toon volledige bericht
Ik ben momenteel een beetje op de dool door alle Reddit-threads en andere sites.
Ik heb de afgelopen periode redelijk wat headsets geprobeerd en in mijn bezit gehad. (Nova Pro, Maxwell en TB Stealth Pro).kazzzdafke schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:23:
Laat ik beginnen met te zeggen dat van deze 3 de Maxwell absoluut by far de beste headset is qua geluidskwaliteit. Echt ongekend wat voor goed geluid Audeze daarmee uit de headset weet te produceren. Daarnaast is de indrukwekkende batterijduur voor mij ook een grote pro. De linkeroorschelp begaf het wél na 1 jaar, dus kwaliteit blijft een punt van aandacht bij deze headsets. Dat heeft HiFi Klubben echter keurig opgelost en ik had zo een vervangend exemplaar in huis.
De TB Stealth Pro is inderdaad qua puur positioneel geluid inderdaad iets beter, maar moet het m.i. op alle andere gebieden afleggen. Dit is dan ook de reden dat ik deze teruggestuurd en ben gebleven bij de Maxwell. Ik speel te weinig shooters om het (kleine) verschil in kwaliteit van positioneel geluid te rechtvaardigen.
De Nova Pro zit qua kwaliteit m.i. echt nog een stuk onder de twee bovengenoemde headsets. Ik gebruik deze nu als PC-headset, want daarmee haal je nog wel een stuk extra potentie uit deze headset. Ik zou hem echter niet aanbevelen boven de twee bovengenoemde headsets.
Ik ben altijd wél fan van gadgetrytech. Zie bijv. onderstaande video. Kijk ook zeker zijn video's over de andere headsets.
Bekijk op YouTubeMaxwell vs Stealth Pro vs Nova Pro, and Others? - Premium Wireless Headset Roundup!
Daarnaast gebruik ik bij de Maxwell de onderstaande EQ (comment van adrock). Die bevalt voor mij uitstekend!
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
Hopelijk heb je er wat aan
PSN: xMaurice93
Nee geen CS2 voor mij. Er zijn wel wat Reddit-threads te vinden met ervaringen. Uiteindelijk gaat het er denk ik om wat voor jou de voorkeur heeft. Enkel positioneel geluid of een breder spectrum aan kwaliteitskenmerken? Da's uiteindelijk een afwezig die je zelf moet maken. Volgens mij is de Maxwell inmiddels weer goed te verkrijgen. Dus beiden uitproberen zou nu ook weer goed mogelijk moeten zijn.kazzzdafke schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:42:
Hier heb ik zeker wat aan..
Spelen jullie ook CS2 @Maurice079 @Forsaken ?
PSN: xMaurice93
Ja maar ik ben misschien van de oude stempel en ben niet echt te vinden voor meerdere dingen te bestellen en de rest weer retour te sturen. Misschien dom maar voor mij is dat een grens 
Geen last van die planar drivers die kraken bij jullie?
Interesting times...
Gaaf! Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. Laat het weten als je wiltnedius004 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:13:
Heb toch de RIG 900 Max hx gekocht maandag.En na het werk kan ik er om gaan naar bpost. https://amzn.eu/d/8QtXRPN
Gadgetrytech en The Techne zijn in mijn optiek goede/eerlijke reviewers.Maurice079 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:23:toon volledige bericht
[...]
Ik heb de afgelopen periode redelijk wat headsets geprobeerd en in mijn bezit gehad. (Nova Pro, Maxwell en TB Stealth Pro).
Laat ik beginnen met te zeggen dat van deze 3 de Maxwell absoluut by far de beste headset is qua geluidskwaliteit. Echt ongekend wat voor goed geluid Audeze daarmee uit de headset weet te produceren. Daarnaast is de indrukwekkende batterijduur voor mij ook een grote pro. De linkeroorschelp begaf het wél na 1 jaar, dus kwaliteit blijft een punt van aandacht bij deze headsets. Dat heeft HiFi Klubben echter keurig opgelost en ik had zo een vervangend exemplaar in huis.
De TB Stealth Pro is inderdaad qua puur positioneel geluid inderdaad iets beter, maar moet het m.i. op alle andere gebieden afleggen. Dit is dan ook de reden dat ik deze teruggestuurd en ben gebleven bij de Maxwell. Ik speel te weinig shooters om het (kleine) verschil in kwaliteit van positioneel geluid te rechtvaardigen.
De Nova Pro zit qua kwaliteit m.i. echt nog een stuk onder de twee bovengenoemde headsets. Ik gebruik deze nu als PC-headset, want daarmee haal je nog wel een stuk extra potentie uit deze headset. Ik zou hem echter niet aanbevelen boven de twee bovengenoemde headsets.
Ik ben altijd wél fan van gadgetrytech. Zie bijv. onderstaande video. Kijk ook zeker zijn video's over de andere headsets.
[YouTube: Maxwell vs Stealth Pro vs Nova Pro, and Others? - Premium Wireless Headset Roundup!]
Daarnaast gebruik ik bij de Maxwell de onderstaande EQ (comment van adrock). Die bevalt voor mij uitstekend!
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
Hopelijk heb je er wat aan
Daarbij zijn beide kanalen erg positief over de Alienware headset.
YouTube: Alienware FINALLY made a good gaming headset 👀
-> https://www.dell.com/nl-n...oires-voor-games-en-games
Zal het zaterdag of zondag laten weten.Eerst paar dagen testen.Freeman schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:32:toon volledige bericht
[...]
Gaaf! Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. Laat het weten als je wilt
[...]
Gadgetrytech en The Techne zijn in mijn optiek goede/eerlijke reviewers.
Chatmix werkt dus niet zonder de software net zoals bij de arctis 7 dus? JammerSissors schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:19:
[...]
Twee nadelen iig (voor mij dan, of dat voor jou ook zo is moet je zelf kijken):
1. Geen line-out meer om automatisch naar je speakers te schakelen. Wel schijnt het USB device te verdwijnen als je de koptelefoon uitzet, en dus kan Windows dan automatisch schakelen. Totdat weer eens iets de handel in de war trapt en het niet meer werkt.
2. Chatmix werkt alleen nog met hun eigen software draaiende op je PC, en niet iedereen is enthousiast over die software, om het zwak uit te drukken.
RIG 900 niet kopen vindt de speakers niet zo goed.Ook zit hij niet zo confortabel als de Audeze maxwell en Steelseries Arctis Nova Pro wireless.Als je een nieuwe wilt dan is het beter gaan voor Astro A50 X of gen 5.Die ging ik ook normaal gekocht hebben.Freeman schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:32:toon volledige bericht
[...]
Gaaf! Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. Laat het weten als je wilt
[...]
Gadgetrytech en The Techne zijn in mijn optiek goede/eerlijke reviewers.
Bump na wat Equalizer veranderingen in Dolby Atmos.En Equalizer settings op de mobile App klinkt hij toch beter.
[ Voor 6% gewijzigd door nedius004 op 22-11-2024 00:12 ]
Correct, en inderdaad. Zeker omdat ik het ook op mijn werk laptop gebruik waarbij het feilloos werkt nu, maar waar je liever niet hun software erbij installeert. Laatste die het nog ondersteund is de Arctis Pro, hij is in de aanbieding, had hem bijna gekocht als reserve, maar er zijn veel klachten dat hij ruist.Sokucho schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:28:
[...]
Chatmix werkt dus niet zonder de software net zoals bij de arctis 7 dus? Jammer
Neen, speel geen CS2 en tot nu kraakt er helemaal niets bij mij.kazzzdafke schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:15:
Ja maar ik ben misschien van de oude stempel en ben niet echt te vinden voor meerdere dingen te bestellen en de rest weer retour te sturen. Misschien dom maar voor mij is dat een grens
Mja dat is nu net het punt.
Ik had em bijna besteld en dan kom je hierop uit:
review Audeze vs MMX300
In first-person shooters like "Counter-Strike: GO" and "Valorant," I found it easier to pinpoint enemy positions and footsteps with the MMX300 Pro. The crisp highs also made it easier to hear subtle audio cues like weapon reloads or distant gunfire.
Dus voor een tussenoplossing gegaan: de speciale kabel van de BD toch maar weer gekocht en nog even verder afwachten tot na nieuwjaar. Blijkbaar (gisteren mail gehad) komt de V Moda wireless met een update uit
en kan ik de H9i gebruiken!
Ik had em bijna besteld en dan kom je hierop uit:
review Audeze vs MMX300
In first-person shooters like "Counter-Strike: GO" and "Valorant," I found it easier to pinpoint enemy positions and footsteps with the MMX300 Pro. The crisp highs also made it easier to hear subtle audio cues like weapon reloads or distant gunfire.
Dus voor een tussenoplossing gegaan: de speciale kabel van de BD toch maar weer gekocht en nog even verder afwachten tot na nieuwjaar. Blijkbaar (gisteren mail gehad) komt de V Moda wireless met een update uit
Interesting times...
Koop de RIG 900 Max hx niet.De Rig is nog altijd zelfde als vroeger zelfde driver's zelfde pasvorm.Het geluid vond ik vroeger goed maar nu niet meer.Voor geluid kan je beter gaan voor Audeze Maxwell,Steelseries Arctis Nova Pro wireless of die heb ik zelf niet getest maar wil ik Astro a50 x.De pasvorm en confort is ook nog het zelfde zoals vroeger rig 800.Vroeger was dat goed het confort en pasvorm.Maar nu niet meer.Dus als je een headset wil ga voor Audeze Maxwell of Steelseries Arctis Nova Pro wireless of zelfs Astro a50 x voor console en voor pc kan je gaan voor Astro A50 gen5.
Top 5 best wireless gaming headset of 2024.
YouTube: Top 5 Wireless Gaming Headsets of 2024!
Hopelijk vrijdag op black Friday of cyber Monday is er een sale van de Astro A50 X.
YouTube: Top 5 Wireless Gaming Headsets of 2024!
Hopelijk vrijdag op black Friday of cyber Monday is er een sale van de Astro A50 X.
![]() | ![]() |
Volgens mij ben ik de eerste hier met de Turtle Beach Stealth 700 Gen 3, heb hem gekocht als verjaardagscadeau (ben in januari pas jarig). Ik wou eerst geld gaan vragen om hem dan vervolgens te gaan kopen, maar aangezien hij nu €50 goedkoper was heb ik hem alvast gekocht.
Dit weekend even uitgebreid getest en ik ben eerlijk gezegd verrast in hoe stevig de headset aanvoelt en hoe hij op het hoofd zit. Hij voelt heel degelijk en stevig aan, geen goedkoop gevoel zoals de Turtle Beach Stealth 600 Gen 2.
Geluid is ook erg goed af te stellen en je hoort echt elk detail van wat er om je heen gebeurd in de wereld, dit afstellen moet je natuurlijk nog wel even zelf doen in de app Swarm 2. Waarin je ontzettend veel mogelijkheden hebt, een van die mogelijkheden is "Noise Gate". Dit zorgt ervoor hoelaat de microfoon van je omgeving opvangt en laat horen, erg fijn voor je mede party gebruikers (ik stond met de headset op bij een afzuigkap en ze hoorde het niet). Pas alleen wel op dat je dit niet te hoog zet, want anders moet je zelf ook harder gaan praten.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Updaten is wel even wat werk, want je moet een usb in de Xbox plaatsen en de andere in je PC/Laptop en dan de headset verbinden via bluetooth met je telefoon. Om vervolgens de app Swarm 2 app te openen, daar doe je de update
Een vriend van mij gebruikt hem blijkbaar ook, daar kwam ik dit weekend achter en hij is ook ontzettend tevreden. Ik hoop dat de mensen die nog twijfelen hier wat aan hebben!
Ik heb mijn turtle beach 700 gen 3 net retour gestuurd, prima headset, ik had alleen een heel irritant probleem hij kwam niet goed uit de unmute stand. Moest telkens de spreeksleutel op en neer halen. Problemen die ik ook op Reddit lees, en hij is best zwaar op je hoofd.
Btw updaten kan ook gewoon als je beiden dongles in je ps5 steek.
Btw updaten kan ook gewoon als je beiden dongles in je ps5 steek.
[ Voor 6% gewijzigd door harryvos op 25-11-2024 11:21 ]
Astro a50 x en gen 5 staan goedkoper.Heb de Astro A50 X besteld morgen heb ik hem.Heb de Gen 5 niet genomen omdat je maar dan 16 bit in plaats van 24 bit geluid hebt.Bij media markt staat de Astro A50 X goedkoper maar niet genomen omdat er niet duidelijk op staat welke versie het is.Op de foto zie ik USB c en geen hmi.
Update : Heb hem binnen gekregen en man eerste ervaring wat een top headset.Eindelijk weer bass ervaren in een gaming headset.Met Dolby Atmos en een goeie Equilizer in de G hub van de community.Plus Peace audio software op pc met de equilizer settings van de Focal Utopia 2024. Klinkt hij echt next lvl.
Update : Heb hem binnen gekregen en man eerste ervaring wat een top headset.Eindelijk weer bass ervaren in een gaming headset.Met Dolby Atmos en een goeie Equilizer in de G hub van de community.Plus Peace audio software op pc met de equilizer settings van de Focal Utopia 2024. Klinkt hij echt next lvl.
[ Voor 63% gewijzigd door nedius004 op 28-11-2024 22:29 ]
Gisteren eindelijk mijn Audeze Maxwell binnengekomen. Had al een Penrose, maar die begon de laatste tijd steeds sneller leeg te raken qua accu en net altijd als je het niet kan gebruiken.
Online een EQ instelling gevonden voor de Maxwell om voetstappen zo goed mogelijk te kunnen horen in COD en ik moet zeggen dat dit een enorm verschil is. Ik hoor nu eindelijk weer goed waar de vijanden zitten, kan ze ook veel beter pinpointen. Hierdoor is mijn score ook een stuk beter geworden.
Qua draagcomfort zijn de grotere kussen op de Maxwell fijner, maar denk wel dat deze in de zomer behoorlijk warm zullen zijn. Ben benieuwd op de langere termijn hoe fijn deze headset blijft.
Wat mij wel opviel is dat de headset weer naar een lagere volume setting ging, nadat ik deze uitgezet had en later weer aanzette. Het volume was een stuk lager weer. Is dit iets standaard op de Maxwell? Heb de volume limiter in de app wel uitstaan.
Online een EQ instelling gevonden voor de Maxwell om voetstappen zo goed mogelijk te kunnen horen in COD en ik moet zeggen dat dit een enorm verschil is. Ik hoor nu eindelijk weer goed waar de vijanden zitten, kan ze ook veel beter pinpointen. Hierdoor is mijn score ook een stuk beter geworden.

Qua draagcomfort zijn de grotere kussen op de Maxwell fijner, maar denk wel dat deze in de zomer behoorlijk warm zullen zijn. Ben benieuwd op de langere termijn hoe fijn deze headset blijft.
Wat mij wel opviel is dat de headset weer naar een lagere volume setting ging, nadat ik deze uitgezet had en later weer aanzette. Het volume was een stuk lager weer. Is dit iets standaard op de Maxwell? Heb de volume limiter in de app wel uitstaan.
[ Voor 15% gewijzigd door thunder8 op 07-01-2025 10:12 ]
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Ik heb ondertussen mijn MMX 300 v2 geüpgraded met een nieuwe kabel en.. Dekoni Audio Earpads.
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van deze laatste ivm comfort en vooral geluid. Ik ben voorlopig niet van plan om een nieuwe headset aan te schaffen. De pinpoint-precisie voor voetstappen in CS is echt geweldig!
Er is echter één ding dat een beetje "vervelend" is: op de een of andere manier worden geluiden automatisch versterkt of gedempt.
Als ik bijvoorbeeld in het hoofdmenu zit, wordt het geluid steeds harder tot een bepaald niveau. Wanneer ik dan met de muis over een menu-item beweeg, dempt het geluid weer helemaal.
Ook bij YouTube valt het op: als ik een video kijk en er komt een berichtje binnen, dempt het geluid van de video kort. Het geluidsniveau blijft dus niet constant.
Heeft iemand hier een idee over?
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van deze laatste ivm comfort en vooral geluid. Ik ben voorlopig niet van plan om een nieuwe headset aan te schaffen. De pinpoint-precisie voor voetstappen in CS is echt geweldig!
Er is echter één ding dat een beetje "vervelend" is: op de een of andere manier worden geluiden automatisch versterkt of gedempt.
Als ik bijvoorbeeld in het hoofdmenu zit, wordt het geluid steeds harder tot een bepaald niveau. Wanneer ik dan met de muis over een menu-item beweeg, dempt het geluid weer helemaal.
Ook bij YouTube valt het op: als ik een video kijk en er komt een berichtje binnen, dempt het geluid van de video kort. Het geluidsniveau blijft dus niet constant.
Heeft iemand hier een idee over?
Interesting times...
Maandag de Turtle Beach Stealth 700 Gen 3 (xbox) besteld en dinsdag ontangen, blijkt het duidelijk een geopende verpakking te zijn en ontbreken de beide receivers. Vandaag een vervangend exemplaar ontvangen van Bol en wat blijkt: ook nu weer een geopende verpakking en wederom ontbreken de receivers!!
Schandalig dat mensen het zo durven te retourneren en misschien wel nog schandaliger dat er gewoon geen controle van Bol op zit om te kijken of mensen het wel compleet retourneren. Nu kan ik voor nummer 3 gaan....
Schandalig dat mensen het zo durven te retourneren en misschien wel nog schandaliger dat er gewoon geen controle van Bol op zit om te kijken of mensen het wel compleet retourneren. Nu kan ik voor nummer 3 gaan....
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Nou poging 3 was succesvol en sinds vanmiddag een exemplaar MET receivers. Het instellen en updaten ging allemaal voorspoedig en ik ben eigenlijk best onder de indruk van het gemak waarmee alles werkt, de swarm app en het wisselen tussen consoles + gelijktijdig bluetooth.
Mijn referentie is een Beyerdynamic DT1990 (met Dekoni Elite Velours Earpads) op een Topping DAC en ik ben best onder de indruk van het geluid. Natuurlijk is het minder dan de DT1990 maar de Stealth 700 zet nog steeds een indrukwekkend geluid neer met een goede bass en een juiste hoeveelheid helderheid.
Al bij al dus erg tevreden voor de €150
Mijn referentie is een Beyerdynamic DT1990 (met Dekoni Elite Velours Earpads) op een Topping DAC en ik ben best onder de indruk van het geluid. Natuurlijk is het minder dan de DT1990 maar de Stealth 700 zet nog steeds een indrukwekkend geluid neer met een goede bass en een juiste hoeveelheid helderheid.
Al bij al dus erg tevreden voor de €150
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Herkenbaar. Paar jaar geleden was mijn Arctis 7 kapot, een Tweedekansje bij Coolblue gekocht met alles erbij: Geen receiver. Nu scheelde het dat ik er al eentje had, en ze hebben mij iets korting gegeven. Maar ja dat doen mensen dus.MazeWing schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:12:
Maandag de Turtle Beach Stealth 700 Gen 3 (xbox) besteld en dinsdag ontangen, blijkt het duidelijk een geopende verpakking te zijn en ontbreken de beide receivers. Vandaag een vervangend exemplaar ontvangen van Bol en wat blijkt: ook nu weer een geopende verpakking en wederom ontbreken de receivers!!![]()
![]()
Dat mensen dat doen is nog tot daar aan toe, maar dat bedrijven dergelijke retouren zonder goede check blijkbaar opnemen in good stock is veel erger. Zeker als dit dan ook nog eens als nieuw wordt verkocht, terwijl het niet als nieuw (en incompleet) wordt verzonden. Kijk bij een 2de-kansje weet je wat je koopt, maar ook daar had gecontroleerd moeten worden dat het product dus compleet is, voordat het de deur uit gaat.Sissors schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:56:
[...]
Herkenbaar. Paar jaar geleden was mijn Arctis 7 kapot, een Tweedekansje bij Coolblue gekocht met alles erbij: Geen receiver. Nu scheelde het dat ik er al eentje had, en ze hebben mij iets korting gegeven. Maar ja dat doen mensen dus.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Jezus dat mensen dit überhaupt durven, want je hoeft ook maar een keer gepakt te worden. Dan ben je volgens mij toch schuldig aan fraude?MazeWing schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:12:
Maandag de Turtle Beach Stealth 700 Gen 3 (xbox) besteld en dinsdag ontangen, blijkt het duidelijk een geopende verpakking te zijn en ontbreken de beide receivers. Vandaag een vervangend exemplaar ontvangen van Bol en wat blijkt: ook nu weer een geopende verpakking en wederom ontbreken de receivers!!![]()
![]()

Wat dacht je van mensen die hun ps5 disc editie terugsturen zonder disc drive....vooral op amazon.G_Dragon schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:11:
[...]
Jezus dat mensen dit überhaupt durven, want je hoeft ook maar een keer gepakt te worden. Dan ben je volgens mij toch schuldig aan fraude?
Ik ben me aan het oriënteren op een Gaming Headset maar ik vind het best lastig om de knoop door te hakken, dus wellicht dat jullie nog kunnen adviseren.
Hij zal enkel i.c.m. een PS5 (vanaf de bank) worden gebruikt en dan met name voor een goede single/multiplayer ervaring met games als GTA 6? Online en mogelijk Elden Ring (Night Reign).
Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een headset voor gaming gehad of gebruikt, bij uitzondering weleens mijn apple earpods/airpods gebruikt maar bij langere sessies zaten die niet fijn in mijn oren dus vandaar de overweging voor een gaming headset.
Afgelopen weekend dit artikel doorgelezen review: Multiplatform gamingheadsets - Vijf draadloze gameomnivoren (update) en ook wat videos op Youtube bekeken van o.a. GadgetTryTech.
Op 1 of andere manier spreekt de uitvoering: HyperX Cloud III Wireless Zwart mij erg aan. Wat me o.a. aanspreekt is de lange accu duur en ik zag dat die al een paar keer in de aanbieding was voor rond de 60,- dus dat lijkt me een mooie prijs. Enige negatieve wat ik lees/hoor is het gebrek aan bluetooth multi device? Weet alleen niet echt of dat iets is wat ik nodig zal hebben of zou gebruiken.
De andere optie die ik overweeg is de Sony Pulse Elite, die heeft blijkbaar wel support voor meerdere apparaten tegelijkertijd, is qua prijs in de aanbieding rond de 100,- te krijgen maar is qua accu duur wel weer een stuk minder. Ook lees/hoor ik dingen over disconnects, dus geen idee of dat inmiddels met software updates gefixt is.
Ik ben geen Pro Gamer of iets, dus headsets van 150,- of meer kan ik moeilijk verantwoorden tenzij jullie echt een hele goede reden kunnen verzinnen om dat toch te doen. Wil uiteraard ook geen goedkoop = duurkoop ervaring krijgen dus zeer benieuwd naar jullie meningen.
Hij zal enkel i.c.m. een PS5 (vanaf de bank) worden gebruikt en dan met name voor een goede single/multiplayer ervaring met games als GTA 6? Online en mogelijk Elden Ring (Night Reign).
Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een headset voor gaming gehad of gebruikt, bij uitzondering weleens mijn apple earpods/airpods gebruikt maar bij langere sessies zaten die niet fijn in mijn oren dus vandaar de overweging voor een gaming headset.
Afgelopen weekend dit artikel doorgelezen review: Multiplatform gamingheadsets - Vijf draadloze gameomnivoren (update) en ook wat videos op Youtube bekeken van o.a. GadgetTryTech.
Op 1 of andere manier spreekt de uitvoering: HyperX Cloud III Wireless Zwart mij erg aan. Wat me o.a. aanspreekt is de lange accu duur en ik zag dat die al een paar keer in de aanbieding was voor rond de 60,- dus dat lijkt me een mooie prijs. Enige negatieve wat ik lees/hoor is het gebrek aan bluetooth multi device? Weet alleen niet echt of dat iets is wat ik nodig zal hebben of zou gebruiken.
De andere optie die ik overweeg is de Sony Pulse Elite, die heeft blijkbaar wel support voor meerdere apparaten tegelijkertijd, is qua prijs in de aanbieding rond de 100,- te krijgen maar is qua accu duur wel weer een stuk minder. Ook lees/hoor ik dingen over disconnects, dus geen idee of dat inmiddels met software updates gefixt is.
Ik ben geen Pro Gamer of iets, dus headsets van 150,- of meer kan ik moeilijk verantwoorden tenzij jullie echt een hele goede reden kunnen verzinnen om dat toch te doen. Wil uiteraard ook geen goedkoop = duurkoop ervaring krijgen dus zeer benieuwd naar jullie meningen.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Op consoles was multi-device support handig, omdat je dan bijvoorbeeld nog in een discord chat kan. Maar, na de discord integratie is wat mij betreft de meerwaarde een stuk minder.Greatsword schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:13:toon volledige bericht
Ik ben me aan het oriënteren op een Gaming Headset maar ik vind het best lastig om de knoop door te hakken, dus wellicht dat jullie nog kunnen adviseren.
@Greatsword HyperX Cloud prima keuze voor sommige (kan nogal tegenvallen als je fps games speelt), was laatste met BF rond €60 via ING.
Die Sony headset is een grote drama, om de uur
connectieproblemen, reddit staat er vol mee.
De volgende 3 headsets zijn ook vaak te koop voor €150
#Logitech G PRO X 2 LIGHTSPEED
#SteelSeries Arctis Nova 7P
#Turtle Beach Stealth 700 Gen 3
Discord heb ik tot nu toe voornamelijk op mijn mobiel of laptop gebruikt maar dan puur chat, geen voice.lasharor schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:42:
[...]
Op consoles was multi-device support handig, omdat je dan bijvoorbeeld nog in een discord chat kan. Maar, na de discord integratie is wat mij betreft de meerwaarde een stuk minder.
Maar als ik het goed begrijp zou ik nu dus door de native app /integratie op de PS5 gewoon online kunnen gamen met een paar mensen en dan tegelijkertijd met ze kunnen praten toch?
Stel ze zijn straks weer voor die prijzen in de aanbieding, zijn die 3 suggesties dan het dubbele waard t.o.v. de Hyper? Zo ja, waar zit het hem dan voornamelijk in. (Ik speel geen fps games).Amaze86 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:00:
@Greatsword HyperX Cloud prima keuze voor sommige (kan nogal tegenvallen als je fps games speelt), was laatste met BF rond €60 via ING.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
@GrazendeKoe Nope, zou voor die Cloud gaan mocht er weer een aanbieding zijn. Enigste wat je mist is die bleutooth, qua comfor is het een van de fijnste gamingheadsets op de markt.
Ik heb nu een tijdje de Steelseries Gamebuds in gebruik en ze werken verrassend goed voor oordopjes.
Wat doen ze goed:
- Prima batterij duur
- Wisseld snel tussen USB-C dongle en bluetooth audio.
- De dongle is klein en kan worden opgeborgen in het doosje zonder dat het doosje lomp is.
- De iOS/Android/Windows app is bruikbaar zonder account.
- Xbox versie werkt ook met alles wat USB audio ondersteund (incl. PS5, Switch, etc.) *
- Auto stop/play wanneer je één oortje uit doet kan worden aan-/uitgezet. Ideaal voor als je regelmatig maar één oortje in wilt doen.
- Latency in combinatie met de USB-C dongle is goed.
- Stabiele connectie, zowel met de dongle is met bluetooth.
- Geen schreeuwerig 1337 gamer ontwerp.
- Voor de prijs en het formaat van de oordopjes is het geluid goed.
Wat kan beter:
- Bediening. Je kan per oordop instellen wat de fysieke knop doet bij welke actie (long press, double, etc.) maar toch had ik liever meerdere knoppen gezien. Noem mij maar ouderwets
Zeker als je, net zoals ik, vaak maar één oortje in hebt is de bediening redelijk beperkt met één knop.
- Oordopjes gaan automatisch in stand-by na X tijd (dit is aanpasbaar) maar om ze uit stand-by te halen moeten ze eerst terug in het doosje. Puur de fysieke knop van een oortje drukken lijkt ze niet wakker te maken.
- Ze kunnen niet echt uit, maar het sluipverbruik is stukken beter dan mijn vorige Bose setje.
- Ondersteuning voor meerdere dongles was leuk geweest. Nu moet ju de dongle steeds verhuizen van console/apparaat.
Beetje van beide:
- Draagcomfort is ok maar kan beter. Mijn vorige Bose oordopjes zaten beter. Helaas maken "gewone" audiomerken geen apparatuur voor consoles.
Wat doen ze goed:
- Prima batterij duur
- Wisseld snel tussen USB-C dongle en bluetooth audio.
- De dongle is klein en kan worden opgeborgen in het doosje zonder dat het doosje lomp is.
- De iOS/Android/Windows app is bruikbaar zonder account.
- Xbox versie werkt ook met alles wat USB audio ondersteund (incl. PS5, Switch, etc.) *
- Auto stop/play wanneer je één oortje uit doet kan worden aan-/uitgezet. Ideaal voor als je regelmatig maar één oortje in wilt doen.
- Latency in combinatie met de USB-C dongle is goed.
- Stabiele connectie, zowel met de dongle is met bluetooth.
- Geen schreeuwerig 1337 gamer ontwerp.
- Voor de prijs en het formaat van de oordopjes is het geluid goed.
Wat kan beter:
- Bediening. Je kan per oordop instellen wat de fysieke knop doet bij welke actie (long press, double, etc.) maar toch had ik liever meerdere knoppen gezien. Noem mij maar ouderwets
- Oordopjes gaan automatisch in stand-by na X tijd (dit is aanpasbaar) maar om ze uit stand-by te halen moeten ze eerst terug in het doosje. Puur de fysieke knop van een oortje drukken lijkt ze niet wakker te maken.
- Ze kunnen niet echt uit, maar het sluipverbruik is stukken beter dan mijn vorige Bose setje.
- Ondersteuning voor meerdere dongles was leuk geweest. Nu moet ju de dongle steeds verhuizen van console/apparaat.
Beetje van beide:
- Draagcomfort is ok maar kan beter. Mijn vorige Bose oordopjes zaten beter. Helaas maken "gewone" audiomerken geen apparatuur voor consoles.
offtopic:
*Xbox kan ook gewoon niet eigenwijs doen en gewoon USB audio ondersteunen. In plaats van hun proprietary formaat af te dwingen.
*Xbox kan ook gewoon niet eigenwijs doen en gewoon USB audio ondersteunen. In plaats van hun proprietary formaat af te dwingen.
[ Voor 11% gewijzigd door Caayn op 17-02-2025 16:51 ]
@CaaynSony Inzone buds zijn ook best goed.
De HyperX Cloud III S Wireless krijgt Bluetooth en extra microfoons, behoudt zeer lange accuduur
https://techfi.nl/hyperx-cloud-iii-s-introductie
https://techfi.nl/hyperx-cloud-iii-s-introductie
Wil de Astro A50 Gen5 weer retour sturen, voor de xbox kan je niet je presets configureren vanuit G HUB op pc/mac voor de console. Kon altijd met command center.
Daarvoor heb je de Android / iOS app nodig om instellingen te maken, deze heeft geen community presets download optie, profile selectie van gemaakte presets via pc/mac g hub software.
Daarvoor heb je de Android / iOS app nodig om instellingen te maken, deze heeft geen community presets download optie, profile selectie van gemaakte presets via pc/mac g hub software.
Sinds een maand of twee een PS5 en aangezien mijn zowat tien jaar oude (en met ductape bij elkaar gehouden) Turtlebeach 500p aan vervanging toe was en ook niet op de PS5 werkt, een nieuwe headset gekocht. Dit werd de Steelseries Arctis Nova. Niet de X variant, want ik gebruik het uitsluitend op de PS5.
Gemiddeld heb ik dat ding anderhalf uur per dag op mijn hoofd. Soms is het kort, soms flink langer maar dat laatste is zelden het geval. Omdat ik thuis vrijwel altijd mijn bril op heb, was het belangrijk dat de kussens (over-ear is een must) dan ook lekker zitten. Dat is gelukkig het geval. Wel heb ik de tussenhoofdband er uit gehaald, die vond ik niet nodig.
Omdat ik vrijwel nooit MP speel met anderen heb ik geen idee of de mic een beetje goed is. Nu vind ik dat ook verder geen issue, dat is namelijk mijns insziens uitsluitend het probleem van de ander
Ook heb ik niks gedaan met verschillende geluidsprofielen. Zoals het standaard komt vind ik het wel best. In elk geval gaat de accu behoorlijk lang mee. In mijn geval is dat ruim twee weken zonder op te hoeven laden.
Gemiddeld heb ik dat ding anderhalf uur per dag op mijn hoofd. Soms is het kort, soms flink langer maar dat laatste is zelden het geval. Omdat ik thuis vrijwel altijd mijn bril op heb, was het belangrijk dat de kussens (over-ear is een must) dan ook lekker zitten. Dat is gelukkig het geval. Wel heb ik de tussenhoofdband er uit gehaald, die vond ik niet nodig.
Omdat ik vrijwel nooit MP speel met anderen heb ik geen idee of de mic een beetje goed is. Nu vind ik dat ook verder geen issue, dat is namelijk mijns insziens uitsluitend het probleem van de ander
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Sindskort de Turtle Beach Stealth 700 Gen 3 in huis.
Wat mij betreft een top headset, goede bass ook.
Ook fijn dat deze met meerdere apparaten tegelijk kan, voor mij dan PS5 icm Bluetooth op de telefoon voor geluid en verbinding met de app om direct instellingen te kunnen veranderen.
Microfoon gebruik ik niet, speel nooit online.
Ook fijn dat deze met meerdere apparaten tegelijk kan, voor mij dan PS5 icm Bluetooth op de telefoon voor geluid en verbinding met de app om direct instellingen te kunnen veranderen.
Hier werkt het ook al maanden na behoren, echt een top headset! Blij om te lezen dat meer mensen hem nu met tevredenheid gebruikenDM89 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 11:11:
Sindskort de Turtle Beach Stealth 700 Gen 3 in huis.
Veel speelplezier!
ze hadden alleen wat minder plastic en wat meer metaal mogen gebruiken maar goed zal verder niet zo probleem zijn. Ook de eerste headset die ik tegenkom met 60mm drivers.G_Dragon schreef op zondag 11 mei 2025 @ 11:49:
[...]
Hier werkt het ook al maanden na behoren, echt een top headset! Blij om te lezen dat meer mensen hem nu met tevredenheid gebruiken
Veel speelplezier!
Nu nog wachten op andere oorpads, niet persee nodig maar met koeling zou wel fijn zijn
Vandaag mijn audeze maxwell ontvangen en meteen een probleempje. Krijg side tone wel uitgeschakeld in de app maar blijft aan. Iemand hier bekend mee? Tips? Heb gelukkig nog mijn arctis 7 die overigens wel op v&a staat maar, wil gewoon audeze gebruiken 
Edit: firmware update en herstart heeft het opgelost.
Edit: firmware update en herstart heeft het opgelost.
[ Voor 10% gewijzigd door Sokucho op 25-05-2025 19:37 ]