@RazorX4 ook heel benieuwd naar bovenstaandeG_Dragon schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:02:
[...]
Ja dat vraag ik mij dus ook af, want je hoort ook veel van die klachten over de Turtle Beach Stealth 600 Gen1 en die gaat bij mij al 5 jaar mee en het was al een tweedehandse headset. Hoe ervaar je de headset en welke headset had jij hiervoor?
Heb mijn headset vaak genoeg laten vallen, bij mijn razer man o war (enkele jaren terug nu) was het daarna klaar daar mee, hoofdband kaduuk. Sinds dien Astro A40's, en die is nu wel 100x+ gevallen (van bureau naar grond), en geen probleem ermee tot vandaag.RazorX4 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:32:
[...]
Ik heb de Stealth Pro (Xbox) van TB
Tot nu toe is die nog heel (maand nu in bezit)
Wat doen mensen met hun headset dan dat de band breekt?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Goedemiddag mensen,
Mijn huidige Turtle beach is bijna aan vervanging toe en dus ben ik begonnen met het zoeken naar een nieuwe headset.
Nu zag ik er 2 voorbij komen van Steelseries. De Arctis 7P+ en de Nova 7P. Ik wil hem gaan gebruiken voor de PS5 en er het liefst zo min mogelijk aan uitgeven. Uiteraard moet het wel een beetje kwaliteit zijn. Eventueel op een lekkere aanbieding wachten doe ik ook wel. Wil er iets van 90-135 euro ofzo aan uitgeven.
Zijn bovenstaande dan goede headsets of kan ik beter voor een andere kiezen?
Mijn huidige Turtle beach is bijna aan vervanging toe en dus ben ik begonnen met het zoeken naar een nieuwe headset.
Nu zag ik er 2 voorbij komen van Steelseries. De Arctis 7P+ en de Nova 7P. Ik wil hem gaan gebruiken voor de PS5 en er het liefst zo min mogelijk aan uitgeven. Uiteraard moet het wel een beetje kwaliteit zijn. Eventueel op een lekkere aanbieding wachten doe ik ook wel. Wil er iets van 90-135 euro ofzo aan uitgeven.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ik heb met die headsets nog geen ervaring maar ik ben er wel al een tijdje onderzoek naar aan het doen door video reviews te bekijken en ook reviews te lezen voor het geval dat mijn Turtle Beach Stealth 600 Gen1 besluit ermee op te houden. Maar ik heb zelf de Turtle Beach Stealth Pro en de Steelseries Arctis 9x op het oog als vervanger.Oxigeon schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:49:
Goedemiddag mensen,
Ik heb de Steelseries Arctis 9 bij een maat van mij vorig weekend een keer op mogen zetten, hij heeft de Playstation versie van deze headset en ik moet toegeven dat deze headset erg fijn zit maar verder heb ik er naast reviews geen ervaring mee.
De Turtle Beach Stealth Pro lijkt mij een erg fijne headset want ik ben momenteel ook zeer tevreden met mijn huidige Turtle Beach Stealth 600 Gen1 en dat is geen pro versie, om die reden wil ik gerust meet geld uitgeven aan een duurdere headset met de hoop dat zo'n pro versie in bouw kwaliteit alleen al 3 keer zolang meegaat dan een goedkopere headset.
Ik ga wel even meelezen wat mensen je zullen gaan aanraden, ben stiekem wel nieuwsgierig
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Arctis 9 zit ook nog in de prijscategorie waar ik in zit. Maar die TB Pro gaat er zeker nie5 komen bij mij. Een headset mag best ietsjes duurder zijn. Maar al mijn headsets gaan een jaar of 5 mee en dan zijn er wel een of andere mankementen (mijn TB nu kan ik niet meer fatsoenlijk muten door mic weg te klappen. Moet dus op de controller (dat gaan dan nog). Maar vaak werkt mijn volume wiel ook niet meer.G_Dragon schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:40:
[...]
Ik heb met die headsets nog geen ervaring maar ik ben er wel al een tijdje onderzoek naar aan het doen door video reviews te bekijken en ook reviews te lezen voor het geval dat mijn Turtle Beach Stealth 600 Gen1 besluit ermee op te houden. Maar ik heb zelf de Turtle Beach Stealth Pro en de Steelseries Arctis 9x op het oog als vervanger.
Ik heb de Steelseries Arctis 9 bij een maat van mij vorig weekend een keer op mogen zetten, hij heeft de Playstation versie van deze headset en ik moet toegeven dat deze headset erg fijn zit maar verder heb ik er naast reviews geen ervaring mee.
De Turtle Beach Stealth Pro lijkt mij een erg fijne headset want ik ben momenteel ook zeer tevreden met mijn huidige Turtle Beach Stealth 600 Gen1 en dat is geen pro versie, om die reden wil ik gerust meet geld uitgeven aan een duurdere headset met de hoop dat zo'n pro versie in bouw kwaliteit alleen al 3 keer zolang meegaat dan een goedkopere headset.
Ik ga wel even meelezen wat mensen je zullen gaan aanraden, ben stiekem wel nieuwsgierig
Bij mijn vorige headset (ook een tb) was het probleem dat de accuduur echt extreem kort werd.
Ja en die Arctis 9 zat vorig weekend erg fijn, vond het bijvoorbeeld ook heel erg fijn dat je de mic kan inschuiven als je de party wil muten. Maar de Arctis 9x is de versie voor de Xbox, pas er goed mee op dat die kleine ''x'' een groot verschil maakt kwa ondersteuning. Iemand die ik via de Xbox vaak spreek gaf nog een goede opmerking toen ik zei dat ik tussen deze twee headsets twijfelde want hij zei '' De Arctis 9x is niet voor niks zolang al op de markt, dan doet die headset toch wel erg goed anders werd die al niet meer verkocht''Oxigeon schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:02:
[...]
Arctis 9 zit ook nog in de prijscategorie waar ik in zit. Maar die TB Pro gaat er zeker nie5 komen bij mij. Een headset mag best ietsjes duurder zijn. Maar al mijn headsets gaan een jaar of 5 mee en dan zijn er wel een of andere mankementen (mijn TB nu kan ik niet meer fatsoenlijk muten door mic weg te klappen. Moet dus op de controller (dat gaan dan nog). Maar vaak werkt mijn volume wiel ook niet meer.
Bij mijn vorige headset (ook een tb) was het probleem dat de accuduur echt extreem kort werd.
Maar goed dat zegt natuurlijk niet alles, maar toch ergens zit er wel een stuk waarheid in. Ik vind 5 jaar een mooie lengte voor een headset in de prijsklasse rond de €150 die goed blijft werken en dan heb je nog mensen zoals mij die het geluk hebben dat de headset na 5 jaar nog steeds geen enkele mankement vertoond. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je er zelf mee omgaat, want ik leg mijn headset altijd netjes weg na gebruik en heb hem nog nooit laten vallen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Soundguys:
SteelSeries Arctis 9 Wireless review
Turtle Beach Stealth Pro review
Misschien heb je nog iets aan?
SteelSeries Arctis 9 Wireless review
Turtle Beach Stealth Pro review
Misschien heb je nog iets aan?
Hier ook. Zit lekker op de bank. Ben 35jaar en na elk gebruik berg ik dat ding netjes op...de Kids komen er niet aan... kan me best inbeelden dat na een 5 jaar en dus godweet hoeveel uren dat ding eens kapot gaat. Speel echt nooit zonder.G_Dragon schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:10:
[...]
Ja en die Arctis 9 zat vorig weekend erg fijn, vond het bijvoorbeeld ook heel erg fijn dat je de mic kan inschuiven als je de party wil muten. Maar de Arctis 9x is de versie voor de Xbox, pas er goed mee op dat die kleine ''x'' een groot verschil maakt kwa ondersteuning. Iemand die ik via de Xbox vaak spreek gaf nog een goede opmerking toen ik zei dat ik tussen deze twee headsets twijfelde want hij zei '' De Arctis 9x is niet voor niks zolang al op de markt, dan doet die headset toch wel erg goed anders werd die al niet meer verkocht''
Maar goed dat zegt natuurlijk niet alles, maar toch ergens zit er wel een stuk waarheid in. Ik vind 5 jaar een mooie lengte voor een headset in de prijsklasse rond de €150 die goed blijft werken en dan heb je nog mensen zoals mij die het geluk hebben dat de headset na 5 jaar nog steeds geen enkele mankement vertoond. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je er zelf mee omgaat, want ik leg mijn headset altijd netjes weg na gebruik en heb hem nog nooit laten vallen.
Al zou ik gemiddeld 7 uur per week gamen wat denk ik laag is ingeschat. Dan heb je het over +/- 1800 uur. Mijn tb van nu kiste iets van 80 euro. Dus dan he je het iver 4 cent per uur ofzo. Een hobby mag ook wel wat kosten
Lekker relax vanaf de bank met de headset op, zo herkenbaar! Alleen ben ik dan 32 lentes jongOxigeon schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:30:
[...]
Hier ook. Zit lekker op de bank. Ben 35jaar en na elk gebruik berg ik dat ding netjes op...de Kids komen er niet aan... kan me best inbeelden dat na een 5 jaar en dus godweet hoeveel uren dat ding eens kapot gaat. Speel echt nooit zonder.
Al zou ik gemiddeld 7 uur per week gamen wat denk ik laag is ingeschat. Dan heb je het over +/- 1800 uur. Mijn tb van nu kiste iets van 80 euro. Dus dan he je het iver 4 cent per uur ofzo. Een hobby mag ook wel wat kosten

Maar ik gebruik hem alleen wanneer ik in party zit of me echt helemaal wil afsluiten van de omgeving, verder speel ik ook vaak via onze soundbar (Bose 500) want daar komt ook echt geweldig geluid uit.
Arctis 9x niet kopen dan beter gaan voor de Nova versie van Steelseries.Heb de Arctis 9x vroeger gehad en de connectie viel veel weg omdat die geen dongle heeft .Ook gaat het geluid niet zo luid.En de Arctis 9x is ook all een redelijk oude headset altijd beter voor een headset gaan die nog niet zo lang uit is.G_Dragon schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:40:
[...]
Ik heb met die headsets nog geen ervaring maar ik ben er wel al een tijdje onderzoek naar aan het doen door video reviews te bekijken en ook reviews te lezen voor het geval dat mijn Turtle Beach Stealth 600 Gen1 besluit ermee op te houden. Maar ik heb zelf de Turtle Beach Stealth Pro en de Steelseries Arctis 9x op het oog als vervanger.
Oke dank je! Ik ben sowieso grote voorstander van de manier hoe de Turtle Beach Stealth 600 Gen1 verbind zoals een controller, dus eigenlijk gewoon vlekkeloosnedius004 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:40:
[...]
Arctis 9x niet kopen dan beter gaan voor de Nova versie van Steelseries.Heb de Arctis 9x vroeger gehad en de connectie viel veel weg omdat die geen dongle heeft .Ook gaat het geluid niet zo luid.En de Arctis 9x is ook all een redelijk oude headset altijd beter voor een headset gaan die nog niet zo lang uit is.
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 02-06-2023 14:45 ]
Zijn er niet veel die dit hebben zoals een controller verbinden.Maar je kan ook gaan voor de headset van xbox zelf die heeft Bluetooth denk ik zelf niet gehad die headset.G_Dragon schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:44:
[...]
Oke dank je! Ik ben sowieso grote voorstander van de manier hoe de Turtle Beach Stealth 600 Gen1 verbind zoals een controller, dus eigenlijk gewoon vlekkeloos. Weet zo niet welke headsets dit nog meer bieden? Want het is echt een aanrader
Ja maar dat is zo'n standaard headset met vaak geen geweldig geluid of ik zit ernaast?nedius004 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:48:
[...]
Zijn er niet veel die dit hebben zoals een controller verbinden.Maar je kan ook gaan voor de headset van xbox zelf die heeft Bluetooth denk ik zelf niet gehad die headset.
Geen goed standaard geluid maar je kan ook de equilizer settings veranderen .Maar de batterij gaat ook minder lang mee dan de 9XG_Dragon schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:56:
[...]
Ja maar dat is zo'n standaard headset met vaak geen geweldig geluid of ik zit ernaast?
Hier ook connectieproblemen met de 9x gehad, probleem komt vaker voornedius004 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:40:
[...]
Arctis 9x niet kopen dan beter gaan voor de Nova versie van Steelseries.Heb de Arctis 9x vroeger gehad en de connectie viel veel weg omdat die geen dongle heeft .Ook gaat het geluid niet zo luid.En de Arctis 9x is ook all een redelijk oude headset altijd beter voor een headset gaan die nog niet zo lang uit is.
even cross post uit het xbox topic:
Ik ben op zoek naar een nieuwe headset voor de xbox Series X.
ik wil liever geen dongle in mijn xbox en dus native "Xbox wireless" maar dan worden de opties best beperkt.
wat ik zo kon vinden is:
- Microsoft wireless headset (slechte reviews over geluidskwaliteit)
- Razer kaira pro (goede reviews maar ook genoeg reviews die klagen over disconnects)
- steelseries arctis 9x (lees ook veel slechte reviews naast goede maar veel reacties over disconnects)
Mis ik nu iets? wat zouden jullie aanraden?
ik wil liever geen dongle in mijn xbox en dus native "Xbox wireless" maar dan worden de opties best beperkt.
wat ik zo kon vinden is:
- Razer kaira pro (goede reviews maar ook genoeg reviews die klagen over disconnects)
- steelseries arctis 9x (lees ook veel slechte reviews naast goede maar veel reacties over disconnects)
Ik heb de SS7X, en het comfort is fantastisch. Hier voor de 9X gehad, die ook super zit. Ik had heel veel last van storing en dus teruggestuurd, maar dat schijn heel erg afhankelijk van je thuissituatie te zijn. Ik zou dus de 9x ergens bestellen waar ze een fatsoenlijk retourbeleid hebben, wellicht werkt hij in jou situatie wel goed.Crysania schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:55:
even cross post uit het xbox topic:
wat ik zo kon vinden is:
Die Xbox Headset, hoe is die? Hebben mensen dis toevallig? Want ik vind die aangekondigde Starfield Headset echt gaaf
G_Dragon schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:15:
Die Xbox Headset, hoe is die? Hebben mensen dis toevallig? Want ik vind die aangekondigde Starfield Headset echt gaaf
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dank je! Heb de Starfield editie besteld, hoop echt dat deze headset goed geluid heeft. Want wil niet minder dan mijn Turtle Beach Stealth 600 Gen 1
@G_Dragon Zijn gelijkwaardig, vraag me alleen af als je xbox headset aanzet of je console ook meteen aangaat. Irritant als je headset op pc of effe mobiel gebruikt.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Daar ben ik ook benieuwd naar want de Turtle Beach Stealth 600 Gen1 doet het welAmaze86 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:27:
@G_Dragon Zijn gelijkwaardig, vraag me alleen af als je xbox headset aanzet of je console ook meteen aangaat. Irritant als je headset op pc of effe mobiel gebruikt.
Dat was in het begin wel zo met die Xbox headset. Die wilde ik boven met Teams gebruiken. Op het moment dat ik die aandeed, ging beneden de Series X aan. Dat zouden ze met een firmware/software update verhelpen, maar heb ik niet meer meegemaakt omdat ik hem verkocht heb.Amaze86 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:27:
XBL: MRE Inc
Vandaag de Turtle Beach Stealth 600 gen2 opgehaald voor €40, deze had ik via Marktplaats gevonden voor het broertje van mijn vriendin die niet veel geld had om uit te geven. Vanmiddag de headset even twee uur getest thuis met F1 23, want ik was wel nieuwschierig na de vele negatieve reviews over de Gen2 headset over het draagcomfort.
Eerst de headset met de laptop verbonden om zo via de Turtle Beach app een software update te doen, dit verhielp direct de problemen met de microfoon waardoor jij jezelf kon horen tijdens het praten.
Ik vind de headset door zijn verbeterde stevigheid ergens toch iets beter zitten dan de Gen 1 die ook nog steeds na 5 jaar gebruik perfect zit. Verder kon ik geen minpunten vinden, de oorkleppen zitten ook gewoon weer zoals het moet zonder enige last.
De audio was gewoon precies hetzelfde zoals ik gewend was bij de Gen 1.
Eerst de headset met de laptop verbonden om zo via de Turtle Beach app een software update te doen, dit verhielp direct de problemen met de microfoon waardoor jij jezelf kon horen tijdens het praten.
Ik vind de headset door zijn verbeterde stevigheid ergens toch iets beter zitten dan de Gen 1 die ook nog steeds na 5 jaar gebruik perfect zit. Verder kon ik geen minpunten vinden, de oorkleppen zitten ook gewoon weer zoals het moet zonder enige last.
De audio was gewoon precies hetzelfde zoals ik gewend was bij de Gen 1.
[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 14-06-2023 19:12 ]
Logisch G Pro X 2 schijnt een goeie koptelefoon te zijn.Wel voor pc en ps5 gebruikers niet voor xbox.Hij lijkt beter te zijn dan Steelseries Arctis Nova Pro wireless.Vooral het geluid door de nieuwe drivers en de bass response is ook goed.Zelf koop ik hem niet omdat ik aan het wachten ben achter mijn Audeze Maxwell.
Turtle beach Stealth pro PC/PS5 versie voor €221,07 bij amazon.de
https://www.amazon.de/dp/...=nl_NL&tag=peppercom09-21
https://www.amazon.de/dp/...=nl_NL&tag=peppercom09-21
Zijn er mensen die hier een steelseries nova 7p hebben voor de ps5? Ik zie deze nu in de aanbieding bij Amazon.
Als ik het goed begrepen heb is dit de verbeterde versie van de arctis 7p+.
Iemand enige ervaring?
Volgens mij is deze headset dan op het moment zoon beetje het beste wat je kan krijgen voor dit bedrag?
Als ik het goed begrepen heb is dit de verbeterde versie van de arctis 7p+.
Iemand enige ervaring?
Volgens mij is deze headset dan op het moment zoon beetje het beste wat je kan krijgen voor dit bedrag?
[ Voor 19% gewijzigd door Oxigeon op 11-07-2023 13:07 ]
Ik heb de Arctis Nova 7x gekocht. Deze is per definitie beter dan de 7p want is compatibel met álles. Dus PC PS5 en Xbox. Toen ik daar research over deed raadde iedereen de 7p om die reden af. Precies dezelfde technologie en prijs maar die kan minder.
Over de kwaliteit ben ik heel tevreden. Zowel geluid, handigheid om aan te sluiten en gevoel op mijn hoofd. Goede headset voor een redelijke prijs en gaat ongetwijfeld heel wat jaren dienst doen.
Edit: ook compatibel met Switch
Over de kwaliteit ben ik heel tevreden. Zowel geluid, handigheid om aan te sluiten en gevoel op mijn hoofd. Goede headset voor een redelijke prijs en gaat ongetwijfeld heel wat jaren dienst doen.
[ Voor 3% gewijzigd door verityn op 11-07-2023 14:38 ]
Ik heb sinds een goede week de Audeze Maxwell. Goed geluid en heb hem nog steeds niet op hoeven te laden. Bizarre accuduur. Echt top!
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Na wat reviews checken op yt en wat terug gelezen in dit topic de nova 7p besteld. Aangezien ik toch geen x-doos heb/koop heb ik dat ook niet nodig. Schijnt dat het wieltje van de 7x weer niet fatsoenlijk werkt op een playstation.verityn schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:38:
Ik heb de Arctis Nova 7x gekocht. Deze is per definitie beter dan de 7p want is compatibel met álles. Dus PC PS5 en Xbox. Toen ik daar research over deed raadde iedereen de 7p om die reden af. Precies dezelfde technologie en prijs maar die kan minder.
Voor de rest is alles identiek. Dus vanaf donderdag heb ik ook weer goed geluid als het goed is. Kom af van een turtle beach (stealth) van 80euro dus het geluid zal wel een stukje beter zijn.
Oxigeon: Je kon ook Sony inzone H7 overwegen, vond die beter dan de nova 7p voor sp games, als je veel fps speelt dan is nova 7p weer beter.
/f/image/0OqyP6yjOTWXYHCc0gbfw1QZ.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/44mjOrVDww3xYIq4Zf5KLfwq.webp?f=fotoalbum_large)
Audeze and Microsoft team up for uber cool limited edition gaming headset!
https://www.thexboxhub.co...d-edition-gaming-headset/
[ Voor 35% gewijzigd door justifire op 12-07-2023 14:32 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik krijg de Audeze Maxwell X eerste week van augustus via Hifikluben krijg er 5 jaar garantie op.Besteld 25/05 en krijg hem maar begin augustus.Hoop dat het wachten waard was.uchiha tijntje schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:09:
Ik heb sinds een goede week de Audeze Maxwell. Goed geluid en heb hem nog steeds niet op hoeven te laden. Bizarre accuduur. Echt top!
YouTube: The $330 Turtle Beach Cheat Code
Stealth Pro is het beste voor FPS .Voor muziek,films en andere games is Audeze Maxwell de beste.
Stealth Pro is het beste voor FPS .Voor muziek,films en andere games is Audeze Maxwell de beste.
[ Voor 174% gewijzigd door nedius004 op 17-07-2023 00:11 ]
Ik ben op zoek naar een PC headset.
Tot hiertoe gebruikte ik een hoofdtelefoon icm een kleine micro (die al bijna 15j mee gaat
)
Recent een Taotronics bluetooth headphone gekocht met ingebouwde micro, maar om een of andere bizarre reden valt de audio weg als ik de micro ervan wil gebruiken, dus weg met die zooi.
Wat ik zoek:
Wilt u de Headset bedraad of wireless? Wireless als het kan, ben het nu al zo lang gewoon.
Draagt u een bril? Neen
Op welke platformen gaat u de headset gebruiken? PC
Wat is uw budget? Zo weinig mogelijk
maar serieus: 150€
Alvast bedankt lieve tweakers voor jullie suggestie!
Tot hiertoe gebruikte ik een hoofdtelefoon icm een kleine micro (die al bijna 15j mee gaat
Recent een Taotronics bluetooth headphone gekocht met ingebouwde micro, maar om een of andere bizarre reden valt de audio weg als ik de micro ervan wil gebruiken, dus weg met die zooi.
Wat ik zoek:
Wilt u de Headset bedraad of wireless? Wireless als het kan, ben het nu al zo lang gewoon.
Draagt u een bril? Neen
Op welke platformen gaat u de headset gebruiken? PC
Wat is uw budget? Zo weinig mogelijk
Alvast bedankt lieve tweakers voor jullie suggestie!
Is de steelseries arctis nova 7p de beste koop onder de 200 euro voor een ps5 headset?
Ben opzoek naar een headset voor savonds als de kids in bed liggen, heb ooit een audeze penrose gehad allemaal leuk en aardig maar deze keer wil ik niet zoveel uitgeven 😅 speel alleen SP en de headset moet naast goed geluid ook voldoende bass hebben.
Ben opzoek naar een headset voor savonds als de kids in bed liggen, heb ooit een audeze penrose gehad allemaal leuk en aardig maar deze keer wil ik niet zoveel uitgeven 😅 speel alleen SP en de headset moet naast goed geluid ook voldoende bass hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door DM89 op 20-07-2023 13:24 ]
Ik heb sinds vorige week de nova 7p. Werkt goed en fijn geluid. Kom af van een turtle beach.DM89 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:21:
Is de steelseries arctis nova 7p de beste koop onder de 200 euro voor een ps5 headset?
Ik hoor.mezelf beter (minder schreeuwen) en anderen verstaan mij beter.
Bij deze webshop is de Audeze Maxwell ook verkrijgbaar:
https://www.voltmusicstore.com/nl/audeze.html
Betere prijs dan alle andere shops (€ 359,-)
Ik heb de mijne zojuist daar besteld - er zou deze vrijdag of volgende week dinsdag een levering binnen komen (hoeveel weet ik niet).
Zal wel ff een seintje geven wanneer die van mij binnenkomt
Ik heb de mijne zojuist daar besteld - er zou deze vrijdag of volgende week dinsdag een levering binnen komen (hoeveel weet ik niet).
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Bij HIFI Klubben is de verwachte leverdatum nu weer naar achteren gezet naar 3 september.

PSN: xMaurice93
PS versie is scherp geprijsd. Xbox versie is nu 399 en er verschijnt een tekst in beeld over contact opnemen ivm verzenddatum.BiLo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:42:
Bij deze webshop is de Audeze Maxwell ook verkrijgbaar:
Ik heb net nog even contact gehad - lijkt erop dat het dinsdag wordt, levering aan mij op woensdag, maar zoals gezegd ik laat het nog wel ff weten als ie binnen isExactor it schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:21:
[...]
PS versie is scherp geprijsd. Xbox versie is nu 399 en er verschijnt een tekst in beeld over contact opnemen ivm verzenddatum.
En dan ook nog 10% korting er boven op!Exactor it schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:21:
[...]
PS versie is scherp geprijsd. Xbox versie is nu 399 en er verschijnt een tekst in beeld over contact opnemen ivm verzenddatum.
Maar ja met de bouwkwaliteit van Audeze prefereer ik toch de 5 jaar garantie van hifiklubben boven een paar tientjes besparen.
Ik heb juist een mail gezonden naar hifikluben .Als het is dat die maar geleverd wordt in september dan annuleer ik hem.Ik wacht all van 25/05 dus langer wil ik niet wachten dan betaal ik liever meer en heb ik hem deze week.Ik ben nu nog 2 weken thuis en er na ben ik niet thuis en kan ik de levering niet aannemen.Maurice079 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:42:
Bij HIFI Klubben is de verwachte leverdatum nu weer naar achteren gezet naar 3 september.
Groot gelijk. Vreemd dat hifi die leverdatum telkens naar achteren verplaatst. Mocht je wat horen van hifi, dan ben ik wel benieuwd wat hun respons is. Verwacht niet dat ze iets zullen beloven eigenlijk.nedius004 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 02:30:
[...]
Ik heb juist een mail gezonden naar hifikluben .Als het is dat die maar geleverd wordt in september dan annuleer ik hem.Ik wacht all van 25/05 dus langer wil ik niet wachten dan betaal ik liever meer en heb ik hem deze week.Ik ben nu nog 2 weken thuis en er na ben ik niet thuis en kan ik de levering niet aannemen.
PSN: xMaurice93
Juist email terug gehad ze hebben mijn bestelling geannuleerd.Dus ga ik nu kijken voor ergens anders de Audeze Maxwell te kopen.Maurice079 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:15:
[...]
Groot gelijk. Vreemd dat hifi die leverdatum telkens naar achteren verplaatst. Mocht je wat horen van hifi, dan ben ik wel benieuwd wat hun respons is. Verwacht niet dat ze iets zullen beloven eigenlijk.
Edit besteld via wifimedia.be zou hem normaal morgen of woensdag moeten krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door nedius004 op 31-07-2023 12:55 ]
Zou dit stukje nu ook van toepassing zijn op de maxwells? Dolby Atmos ipv Tempest 3D AudioTech
nieuws: PS5-bèta-update voegt ondersteuning voor 8TB-ssd's en Dolby Atmos-aud...
nieuws: PS5-bèta-update voegt ondersteuning voor 8TB-ssd's en Dolby Atmos-aud...
Laten we hopen van wel .De officiële update voor PS5 met dolby atmos komt maar rond oktober of later.BiLo schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:09:
Zou dit stukje nu ook van toepassing zijn op de maxwells? Dolby Atmos ipv Tempest 3D AudioTech
Gisteren Audeze Maxwell X gekocht en vandaag binnen gekregen via wifimedia .Moet zeggen van het geluid van de Maxwell had ik meer verwacht.De Steelseries Arctis Nova Wireless doet zeker niet onder tegenover de Maxwell.Heb voorlopig alleen maar muziek beluisterd dus films series en gaming moet ik nog proberen.Volgende week kom ik wel nog eens terug hoe ik het dan vindt.Heb ook juist de Wicked Freeze earpads gekocht komen morgen binnen.
UPDATE 1: wat een zalige koptelefoon voor series te bekijken vooral die pownding bass niet normaal gewoon weg zalig.
[ Voor 5% gewijzigd door nedius004 op 01-08-2023 20:29 ]
Mijn Audeze Maxwell (PS versie) is gisteren ook binnen gekomen. Wat een pareltje!
Hij is wel behoorlijk aan de zware kant - ik weet nog niet hoe dat gevoel zich ontwikkelt de komende tijd - hopelijk gewoon even wennen.
Wat het geluid betreft: ik heb nu al geluiden in nummers gehoord die ik nog niet eerder kende.
Vanavond een potje gamen - kijken hoe dat bevalt.
Hij is wel behoorlijk aan de zware kant - ik weet nog niet hoe dat gevoel zich ontwikkelt de komende tijd - hopelijk gewoon even wennen.
Wat het geluid betreft: ik heb nu al geluiden in nummers gehoord die ik nog niet eerder kende.
Qua gewicht, is dit algemeen bekend. Bijv. hier:BiLo schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:19:
Mijn Audeze Maxwell (PS versie) is gisteren ook binnen gekomen. Wat een pareltje!
YouTube: Is the Audeze Maxwell still the best wireless gaming headset?
Gewicht zorgt er gewoon voor, dat hij niet comfortabel is (zeker niet tijdens lange gamesessies).
Voor mij de reden om hem niet te kopen, daarom prefereer ik de Steelseries (+ hot swap batterij =
[ Voor 6% gewijzigd door Protax op 04-08-2023 15:51 ]
Het was mij ook niet onbekendProtax schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:46:
[...]
Qua gewicht, is dit algemeen bekend. Bijv. hier:
Gewicht zorgt er gewoon voor, dat hij niet comfortabel is (zeker niet tijdens lange gamesessies).
Voor mij de reden om hem niet te kopen, daarom prefereer ik de Steelseries (+ hot swap batterij =)
Als ik de headset op heb zal ik daaronder ook nog is mn PSVR2 hebben - dus die 75gr extra itt mn steelseries maakt dan ook niet zo veel meer uit
Ik heb geen last van het gewicht ik gebruik ook wicked earpads.Ik doe sessies van 2-5 uur en geen last van het gewicht.Als je gewoon om een koptelefoon te dragen dan zou het gewicht geen probleem moeten zijn.Ik draag all een koptelefoon sinds 2009 om te gamen was een van de eerste draadloze gaming koptelefoons voor pc van Logitech.Protax schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:46:
[...]
Qua gewicht, is dit algemeen bekend. Bijv. hier:
Voor mij de reden om hem niet te kopen, daarom prefereer ik de Steelseries (+ hot swap batterij =)
Mag ik vragen waar jullie de Audeze headset besteld hebben? Is nergens op voorraad als ik op het internet kijk.
Ik twijfel overigens nog heel sterk over de arctis nova pro wireless of de Audeze Maxwell. Ik gebruik de headset voornamelijk op de PlayStation (Diablo 4 & Call of Duty) en daarnaast op de laptop. Het zou fijn zijn als je er ook films mee kan kijken. Ik heb begrepen dat Audeze dan de betere headset is?
Ik twijfel overigens nog heel sterk over de arctis nova pro wireless of de Audeze Maxwell. Ik gebruik de headset voornamelijk op de PlayStation (Diablo 4 & Call of Duty) en daarnaast op de laptop. Het zou fijn zijn als je er ook films mee kan kijken. Ik heb begrepen dat Audeze dan de betere headset is?
https://www.mydealz.de/deals/audeze-maxwell-ps5-2211972Ilias1991 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:18:
Mag ik vragen waar jullie de Audeze headset besteld hebben? Is nergens op voorraad als ik op het internet kijk.
Refurbished ?
Ik zoek een headset voor mijn xbox x.
De steelseries arctis 7X plus staat te koop op bol voor 130€,daar kan ik toch geen slechte aankoop mee doen hé?
De steelseries arctis 7X plus staat te koop op bol voor 130€,daar kan ik toch geen slechte aankoop mee doen hé?
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Heb die headset zelf gehad voor ruim anderhalf jaar en hoewel het geluid niet geweldig is maakt het draag comfort en de batterijduur veel goed.C00P schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 06:59:
Ik zoek een headset voor mijn xbox x.
Weet alleen niet of de nieuwere Nova 7X een betere koop mits de prijs niet teveel verschilt.
Voor zover ik weet heeft de nova7 plus usb c ipv micro USB.hifigamefreak schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:14:
[...]
Heb die headset zelf gehad voor ruim anderhalf jaar en hoewel het geluid niet geweldig is maakt het draag comfort en de batterijduur veel goed.
Weet alleen niet of de nieuwere Nova 7X een betere koop mits de prijs niet teveel verschilt.
Heeft ook snelladen, ik weet niet of de niet plus dat heeft.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
De Steelseries Arctis Nova 7X is een iets nieuwer model dan de Arctis 7X+ die jij benoemde. De Nova heeft usb-c charging, en heeft daarnaast ook nog eens bluetooth en van wat ik lees beter geluid en betere batterijduur (38 uur tegenover 30 uur voor de 7+) dan de Arctis 7X+C00P schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:03:
[...]
Voor zover ik weet heeft de nova7 plus usb c ipv micro USB.
Heeft ook snelladen, ik weet niet of de niet plus dat heeft.
https://www.bol.com/nl/nl...box-one/9300000119853907/
Ik lees afwisselende ervaringen m.b.t. de Audeze Maxwell headset. Wat zijn jullie ervaringen op dit moment? Headset is inmiddels onderweg en er zijn wat twijfels bij mij ontstaan.
Tip: https://www.bol.com/nl/nl...box-one/9300000119853907/
De headset die ik twee berichten geleden benoemde is nu bij Bol in de aanbieding voor €121,36.
Ik heb deze headset van de week aangeschaft en hij bevalt tot nu toe erg goed en ik vind hem lichter en comfortabeler zitten dan mijn arctis 9X
De headset die ik twee berichten geleden benoemde is nu bij Bol in de aanbieding voor €121,36.
Ik heb deze headset van de week aangeschaft en hij bevalt tot nu toe erg goed en ik vind hem lichter en comfortabeler zitten dan mijn arctis 9X
Review van Gadgetrytech bekeken over de acezone a-spire, schijnt uitermate goed te zijn in fps games.
Als deze nou is bij de wat bekendere winkels op voorraad gaat komen in NL hebben ze wat centjes van mij ben ik bang
YouTube: AceZone A-Spire Review - Is this $360 headset a new FPS Benchmark??
Als deze nou is bij de wat bekendere winkels op voorraad gaat komen in NL hebben ze wat centjes van mij ben ik bang
YouTube: AceZone A-Spire Review - Is this $360 headset a new FPS Benchmark??
[ Voor 23% gewijzigd door Kieft91 op 18-08-2023 14:25 ]
YouTube: "BREAKING NEWS" 🚨 Sony just purchased Audeze!! is this GOOD or BAD? Sony Playstation heeft Audeze gekocht .In deze video praat the techne er over .Het was opgevallen in de nieuwe headset en earbuds van playstation zitten er planner drivers in .
Is Sidetone op de Maxwell beter / duidelijker dan van de Penrose X?
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
EPOS stop met maken van gamingheadsets, erg jammer. Had gehoopt op een EPOS H6Pro wireless editie.
Is er nou echt geen mooie hybride optie voor iemand die een draadloze headset wil die je ook zo nu en dan buiten je PC om kan gebruiken (dus niet die lelijke gamer look)?
Ik had de Bang & Olufsen Beoplay Portal, leek exact wat ik zocht, maar die had een belabberde microfoon, en heb nergens anders iets vergelijkbaars kunnen vinden anders dan de Razer Barracuda Pro, maar ja, dan zit je met een Razer en alle ellende vandien...
Ik had de Bang & Olufsen Beoplay Portal, leek exact wat ik zocht, maar die had een belabberde microfoon, en heb nergens anders iets vergelijkbaars kunnen vinden anders dan de Razer Barracuda Pro, maar ja, dan zit je met een Razer en alle ellende vandien...
Geen last van cracking/popping tijdens het gamen of in het dashboard van de Xbox?Simone96 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:33:
Tip: https://www.bol.com/nl/nl...box-one/9300000119853907/
Heb de 9X een tijd gehad maar daar viel het geluid soms een seconde weg tijdens het gamen.
Ik heb mijn Audeze Penrose meegenomen op vakantie en dat beviel prima. De microfoon thuis gelaten, waardoor hij er aardig als een normale draadloze headset uitziet. De Maxwell ziet er nog meer uit als een normale headset, omdat deze ook niet de gekleurde rand op de schelpen heeft en 80 uur accu wat ook fijn is bij langere reizen.Zaphara schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:17:
Is er nou echt geen mooie hybride optie voor iemand die een draadloze headset wil die je ook zo nu en dan buiten je PC om kan gebruiken (dus niet die lelijke gamer look)?
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Op dit moment heb ik een Jabra bedraad die ik gebruik voor het werk. Maar ik zoek iets anders met wat meer comfort.
Omdat geluidskwaliteit voor mij het belangrijkste is en met name de microfoon, ben ik naar bedraad aan het kijken. Voor mijn telefoon ben ik bijvoorbeeld ook weer terug gegaan van draadloos naar bedraad om gesprekken te voeren. Maar ik kom er helaas niet echt uit. Ook omdat de markt gericht is op draadloos.
Daarom ben ik ook op zoek naar headset die gericht is op het voeren van gesprekken. Muziek luister ik er niet mee en optioneel kan ik de headset nog aansluiten als ik aan het gamen ben. Het is mij verder ook onduidelijk of een draadloze headset alsnog bekabeld is te gebruiken zodat de geluidskwaliteit verbeterd.
Heb geen maximum budget want ik als iets echt goed is dan heeft het vaak een prijs. Wie heeft er een suggestie voor mij?
Omdat geluidskwaliteit voor mij het belangrijkste is en met name de microfoon, ben ik naar bedraad aan het kijken. Voor mijn telefoon ben ik bijvoorbeeld ook weer terug gegaan van draadloos naar bedraad om gesprekken te voeren. Maar ik kom er helaas niet echt uit. Ook omdat de markt gericht is op draadloos.

Daarom ben ik ook op zoek naar headset die gericht is op het voeren van gesprekken. Muziek luister ik er niet mee en optioneel kan ik de headset nog aansluiten als ik aan het gamen ben. Het is mij verder ook onduidelijk of een draadloze headset alsnog bekabeld is te gebruiken zodat de geluidskwaliteit verbeterd.
Heb geen maximum budget want ik als iets echt goed is dan heeft het vaak een prijs. Wie heeft er een suggestie voor mij?
@Radical1980 probeer deze, is in de aanbieding
https://www.mediamarkt.nl...dcbd3644d167ffe397353afed
Bedankt. Deze ziet er alleen wel redelijk 'gaming' uit. Had ik inderdaad niet aangegeven.Amaze86 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:20:
@Radical1980 probeer deze, is in de aanbieding
Zat dan zelf te kijken naar de Audio-Technica ATH-M50xSTS. Ondanks dat ik geen streamer ben, lijkt het mij interessant voor de gesprekskwaliteit. Hier zit dan weer geen opbergtas of hoes bij.
Is er hier iemand met een Steelseries Nova Pro Wireless die wel eens gemeten heeft wat het sluipverbruik is van het basisstation?
Online kan ik niks vinden over het verbruik van het basisstation.
Online kan ik niks vinden over het verbruik van het basisstation.
Ben nog steeds op zoek naar een headset. Kan iemand zijn ervaring delen over de geluidskwaliteit van de microfoon als je Maxwell Audeze headset bedraad gebruikt? Via USB-C of 3.5mm?Radical1980 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:19:
Op dit moment heb ik een Jabra bedraad die ik gebruik voor het werk. Maar ik zoek iets anders met wat meer comfort.
Omdat geluidskwaliteit voor mij het belangrijkste is en met name de microfoon, ben ik naar bedraad aan het kijken. Voor mijn telefoon ben ik bijvoorbeeld ook weer terug gegaan van draadloos naar bedraad om gesprekken te voeren. Maar ik kom er helaas niet echt uit. Ook omdat de markt gericht is op draadloos.![]()
Even wat context: Ik kom van een Steelseries Siberia 800 af, die ik eind 2015 heb gekocht! Puur voor gebruik op mijn PlayStation 4 en de afgelopen jaren op de PlayStation 5. Het was destijds een prijzige headset die absoluut zijn waarde heeft bewezen, waar ik enorm veel plezier aan heb beleefd. Echter is de base station bij de aansluiting van de optische kabel kapot gegaan, en de manier van aansluiten is vrij omslachtig in vergelijking met de nieuwere headsets die ik bij vrienden heb gezien, waarbij het plug & play is met slechts 1 usb-kabel.
De eisen voor een nieuwe headset waren dat deze wireless moest zijn en een losse accu moest hebben, zodat ik net als met mijn Siberia geen downtime heb op het moment dat de accu leeg is. Verder ben ik inmiddels 34 jaar oud en moet het vooral praktisch werken voor de momenten dat ik game op mijn console, het liefst met zo goed mogelijk geluid, uiteraard.
Mijn keuze is gevallen op de Turtle Beach Stealth Pro. Een andere optie was trouw blijven aan Steelseries en gaan voor een Steelseries Arctis Nova Pro. Na veel lezen en het bekijken van reviews heb ik toch gekozen voor de Turtle Beach. Het aansluiten met slechts 1 usb-kabel, 2 accu's en de mogelijkheid om in te stellen met een app klonk voor mij als muziek in de oren. En het is een geweldige keuze gebleken. Ik dacht al een geweldige koptelefoon te hebben, maar ze hebben grote stappen gemaakt in de afgelopen 8 jaar. Wat Badseed Tech hier aangeeft met betrekking tot "imaging" kan ik volledig onderschrijven. Wat betreft de volumeregeling begrijp ik ook niet wat Gamer Heaven beweert. Het draaien van de schelp voor het volume werkt juist super simpel en soepel.
Al met al ben ik enorm tevreden! Ik heb geen groot hoofd en het draagcomfort is prettig. Ik had echter ook geen klachten over mijn Siberia. Ik ben vooral ontzettend verbaasd over de vooruitgang in geluidskwaliteit. Ik heb tot nu toe alleen shooters gespeeld zoals COD en The Finals (beta) op de PS5, maar ik kijk ernaar uit om ook een goede singleplayergame te spelen."
De eisen voor een nieuwe headset waren dat deze wireless moest zijn en een losse accu moest hebben, zodat ik net als met mijn Siberia geen downtime heb op het moment dat de accu leeg is. Verder ben ik inmiddels 34 jaar oud en moet het vooral praktisch werken voor de momenten dat ik game op mijn console, het liefst met zo goed mogelijk geluid, uiteraard.
Mijn keuze is gevallen op de Turtle Beach Stealth Pro. Een andere optie was trouw blijven aan Steelseries en gaan voor een Steelseries Arctis Nova Pro. Na veel lezen en het bekijken van reviews heb ik toch gekozen voor de Turtle Beach. Het aansluiten met slechts 1 usb-kabel, 2 accu's en de mogelijkheid om in te stellen met een app klonk voor mij als muziek in de oren. En het is een geweldige keuze gebleken. Ik dacht al een geweldige koptelefoon te hebben, maar ze hebben grote stappen gemaakt in de afgelopen 8 jaar. Wat Badseed Tech hier aangeeft met betrekking tot "imaging" kan ik volledig onderschrijven. Wat betreft de volumeregeling begrijp ik ook niet wat Gamer Heaven beweert. Het draaien van de schelp voor het volume werkt juist super simpel en soepel.
Al met al ben ik enorm tevreden! Ik heb geen groot hoofd en het draagcomfort is prettig. Ik had echter ook geen klachten over mijn Siberia. Ik ben vooral ontzettend verbaasd over de vooruitgang in geluidskwaliteit. Ik heb tot nu toe alleen shooters gespeeld zoals COD en The Finals (beta) op de PS5, maar ik kijk ernaar uit om ook een goede singleplayergame te spelen."
Niemand hier die dit ooit eens heeft getest?Radical1980 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:19:
[...]
Ben nog steeds op zoek naar een headset. Kan iemand zijn ervaring delen over de geluidskwaliteit van de microfoon als je Maxwell Audeze headset bedraad gebruikt? Via USB-C of 3.5mm?

Ik heb deze ook al een tijdje op het oog (Stealth Pro). Had gisteren eens gespeeld met IEM headphones en ik hoorde gewoon pas voor het allereerst als er iemand aan het "platen" was naast me in Warzone. Ik hoorde gewoon of mensen beneden of boven mij lopen, en dat heeft echt een toegevoegde waarde in Warzone, COD MP of Halo MP.UninPro schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 09:11:
Even wat context: Ik kom van een Steelseries Siberia 800 af, die ik eind 2015 heb gekocht! Puur voor gebruik op mijn PlayStation 4 en de afgelopen jaren op de PlayStation 5. Het was destijds een prijzige headset die absoluut zijn waarde heeft bewezen, waar ik enorm veel plezier aan heb beleefd. Echter is de base station bij de aansluiting van de optische kabel kapot gegaan, en de manier van aansluiten is vrij omslachtig in vergelijking met de nieuwere headsets die ik bij vrienden heb gezien, waarbij het plug & play is met slechts 1 usb-kabel.
Ik speel nu met een XSX Wireless headphone, kom er nu pas na IEM headphones te hebben geprobeerd pas achter dat deze gewoon echt heel matig is voor MP games.
Hoe ervoor jij de spatial audio? Kun je enemies makkelijker horen/positioneren? Dat is voor mij echt doorslaggevend en daar zoek ik wat hulp bij
Thanks!
Spatial audio werkt als een trein. Ik kan vrij goed meedraaien in shooter games zoals The Finals en COD MP/Warzone. Mijn vorige headset was ook niet verkeerd, en ik kon al goed inschatten waar vijanden vandaan kwamen. Maar het klinkt nu nog "rijker" en "dieper". Dat omschrijft dus goed wat die jongen in mijn vorige post zei in zijn YouTube-filmpje. Hij noemt het "imaging", en het is moeilijk te omschrijven, maar je kunt inderdaad nog beter inschatten waar een vijand zich bevindt. Na een paar uur gamen ben ik dus gelukkig. Ik denk dat er ergens ook een limiet komt aan geluidskwaliteit wat betreft gameplay-performance. Headsets in deze prijsklasse van gerenommeerde merken zijn allemaal top, lijkt mij. Dan ga je kijken naar praktische zaken zoals de aansluiting en eventueel het esthetische. De Turtle ziet er namelijk erg strak uit.JDL15 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:23:
[...]
Ik heb deze ook al een tijdje op het oog (Stealth Pro). Had gisteren eens gespeeld met IEM headphones en ik hoorde gewoon pas voor het allereerst als er iemand aan het "platen" was naast me in Warzone. Ik hoorde gewoon of mensen beneden of boven mij lopen, en dat heeft echt een toegevoegde waarde in Warzone, COD MP of Halo MP.
Ik speel nu met een XSX Wireless headphone, kom er nu pas na IEM headphones te hebben geprobeerd pas achter dat deze gewoon echt heel matig is voor MP games.
Hoe ervoor jij de spatial audio? Kun je enemies makkelijker horen/positioneren? Dat is voor mij echt doorslaggevend en daar zoek ik wat hulp bij![]()
Thanks!
Ik kan de headset met volle overtuiging aanraden. Voor mij is het tweaken met de app op de telefoon ook een uitkomst en werkt het direct. Een fun fact is dat je bij het inschakelen van de headset te horen krijgt wat de status van de batterij is. Dat vind ik nu handig!
Top top top! Je hebt mijn laatste twijfel weg genomen, want het is mij echt te doen om de spatial audio. Voor mij is in Warzone echt een deurtje open gegaan na het horen van de IEM's, maar ik vind ze niet echt praktisch om mee te gamen.
Ik heb het gewoon echt nodig dat ik het hoor als ik voetstappen boven of beneden mij hoor. Ik sta te vaak in een trappengat te twijfelen of ik nu mensen beneden of boven mij hoor en dan net de verkeerde kant uit kijk omdat ik boven en beneden in de gaten houd.
Dat zou echt helemaal top zijn. Ik wacht nog even een weekje hopelijk een leuke Black Friday deal (we leunen er echt tegenaan dus wil dan nog best een weekje wachten).
Laat het je weten als hij er is!
Kun je dan ook bijv een setting tweaken voor footsteps of omgevingsgeluid?
Ik heb het gewoon echt nodig dat ik het hoor als ik voetstappen boven of beneden mij hoor. Ik sta te vaak in een trappengat te twijfelen of ik nu mensen beneden of boven mij hoor en dan net de verkeerde kant uit kijk omdat ik boven en beneden in de gaten houd.
Dat zou echt helemaal top zijn. Ik wacht nog even een weekje hopelijk een leuke Black Friday deal (we leunen er echt tegenaan dus wil dan nog best een weekje wachten).
Laat het je weten als hij er is!
Kun je dan ook bijv een setting tweaken voor footsteps of omgevingsgeluid?
Black Friday komt eraan, eigenlijk al bezig. Ik blijf op zoek naar een nieuwe draadloze Xbox headset. Ik heb de Turtle Beach Stealth 700 gen 2 sinds release, maar al twee jaar ongeveer dat ik er issues mee heb, soms valt ie uit nadat ie net aan staat. Of ik join een party en ik hoor niemand en ik zie dat in de party staan dat de volume niet goed is. Ik heb al echt alles geprobeerd, helaas.
Het budget gaat tot max 300 euro, moet leuk blijven, mag gerust lager ook natuurlijk. Ik waardeer de zeer goede bass van de gen 2, en hij klinkt voor mij persoonlijk helder genoeg, niet dof. Ik zat te kijken naar de TB Stealth Pro, maar wat is er nog meer? Wat is echt aan te raden?
Het budget gaat tot max 300 euro, moet leuk blijven, mag gerust lager ook natuurlijk. Ik waardeer de zeer goede bass van de gen 2, en hij klinkt voor mij persoonlijk helder genoeg, niet dof. Ik zat te kijken naar de TB Stealth Pro, maar wat is er nog meer? Wat is echt aan te raden?
Helaas blijft de Turtle Beach Stealth Pro voor de Xbox nog steeds duur met Blackfriday, had gehoopt dat deze misschien rond de €200 zou gaan komen.
Even terugkomend op mijn bericht uit Juni 2022. Vorige week brak nu ook de andere kant af, gelukkig heeft mijn vriendin van dat sporttape liggen en werkt dat perfect als een snelle fix! Waardoor ik niet gelijk een nieuwe headset moetG_Dragon schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:19:
Na 4 jaar begint er toch een eind te komen aan mijn Turtle Beach Stealth 600 Gen1, hopelijk breekt het eerst niet verder want de headset doet het verder echt nog perfect![]()
[Afbeelding]
Ik kom er net achter dat je bij de Turtle Beach Stealth Pro niet op dezelfde manier kan connecten zoals je bij de controller en de Turtle Beach Stealth 600 of 700 doet, dit had ik wel verwacht dus nu twijfel ik...
Je moet namelijk zo'n stom kastje naast de Xbox zetten waarmee hij verbinding moet houden..
Je moet namelijk zo'n stom kastje naast de Xbox zetten waarmee hij verbinding moet houden..
:fill(white):strip_exif()/f/image/OvwImm7bLVAxzBnk2sZacLhf.png?f=user_large)
YouTube: NEW Astro A50X Headset Review, FINALLY UPDATED!
Logitech Astro A50X die werkt op alle platformen review van The Techne.Komt volgend jaar uit.Voor mij een No buy kost teveel 400euro voor je er maar voor krijgt. Maar 24 uur op 1 charge Bluetooth zit niet op de headset maar in de docstation.Enigeste verbeteren is dat het geluid meer helder is.En nadeel is dat ur minder punchy Bass is dan bij de vorige.
Logitech Astro A50X die werkt op alle platformen review van The Techne.Komt volgend jaar uit.Voor mij een No buy kost teveel 400euro voor je er maar voor krijgt. Maar 24 uur op 1 charge Bluetooth zit niet op de headset maar in de docstation.Enigeste verbeteren is dat het geluid meer helder is.En nadeel is dat ur minder punchy Bass is dan bij de vorige.
@nedius004 Astro is lang niet meer het merk wat het was sinds de overname van logitech.
Geen idee wanneer Astro is overgenomen door Logitech, maar ik verlang steeds meer terug naar mijn Astro A30 met mixamp die ik destijds ergens in 2010 denk ik gekocht heb.Amaze86 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:15:
@nedius004 Astro is lang niet meer het merk wat het was sinds de overname van logitech.
Speelde toen voornamelijk COD Black Ops. De chopper gunner killstreak van de tegenstanders lagen vrijwel direct bij binnenkomst in de map al kapot op de grond omdat ik met die headset echt exact kon pinpointen waar het geluid vandaan kwam. Als je dan met een maatje in de partchat zit en beide een stinger hebt, en al klaar staat om ze uit de lucht te schieten omdat je exact kunt horen waar de chopper de map in komt vliegen, dan geeft dat wel een kick als je hem direct neerhaalt zonder dat die ook maar 2 kills kan maken.
Edit: 2017 dus.
nieuws: Logitech koopt gamingheadsetmaker Astro voor vijfentachtig miljoen do...
XBL: MRE Inc
Dat stomme kastje laad wel meteen je 2e batterij op, ik zie het probleem niet zo?G_Dragon schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:53:
Ik kom er net achter dat je bij de Turtle Beach Stealth Pro niet op dezelfde manier kan connecten zoals je bij de controller en de Turtle Beach Stealth 600 of 700 doet, dit had ik wel verwacht dus nu twijfel ik...
[Afbeelding]
Voorlopig blijf ik nog bij mijn Steelseries Arctis Nova Pro Wireless voor mijn pc en Audeze Maxwell voor Xbox Series X en PS5.We zien wel wat er volgend jaar uitkomt.
Snelle vraag over de steelseries. Voor mijn zoon heb ik voor de kerst een Nova 7 wireless besteld. Ik zat nog te twijfelen om een Arctis 9 te kopen maar ik zag dat de Nova 7 2 bronnen tegelijk kan afspelen (mijn zoon heeft er een handje van om te gamen met zijn vrienden aan de telefoon).
De arctis 9 was initieel duurder maar nu iets goedkoper in de aanbieding. Is de arctis 9 een betere keus dan de Nova 7? Ik zag dat de USB van de arctis geen USB-C is, iets dat me een beetje tegenstond. Uiteindelijk kostte de arctis 105 euro en de Nova 7 115 euro (ik woon in Noorwegen).
Gaat gebruikt worden op een PS5.
De arctis 9 was initieel duurder maar nu iets goedkoper in de aanbieding. Is de arctis 9 een betere keus dan de Nova 7? Ik zag dat de USB van de arctis geen USB-C is, iets dat me een beetje tegenstond. Uiteindelijk kostte de arctis 105 euro en de Nova 7 115 euro (ik woon in Noorwegen).
Gaat gebruikt worden op een PS5.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
@Rene Nope arctis 9 is niet beter, gewoon voor arctis nova 7p gaan.
Ondertussen heeft GadgertyTech een review gedaan van de Logitech Astro A50X.En voor mij wordt het een No buy.Veel te veel nadelen dan voordelen.Ook gaan er volgend weer veel nieuwe headsets uitkomen.Die natuurlijk veel beter gaan zijn.
YouTube: Astro A50 X Headset Review - The Longest Review I've Done - is this ...
YouTube: Astro A50 X Headset Review - The Longest Review I've Done - is this ...
Dag! Ben op zoek naar een gaming headset voor voornamelijk PC, maar als het kan ook aan te sluiten op de Xbox Series X. Bedrag: ongeveer 70 euro.
Kom zelf op de volgende opties, maar kan moeilijk vinden welke beter is:
- uitvoering: Steelseries Arctis Nova 1 Zwart
- uitvoering: Razer Blackshark V2 X 3.5mm Zwart
- uitvoering: Razer Blackshark V2 X USB Zwart
- uitvoering: HyperX Cloud II Gun metal
Gaat gebruikt worden icm de onboard geluidskaarrt van uitvoering: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI (of eventueel een bijgeleverde USB geluidskaart).
Is er één van deze headset die er bovenuit springt? Eventueel andere relevantie opties gemist?
Uiteraard heb ik gezocht naar reviews maar deze zijn vaak ouder en/of maken geen vergelijking tussen de verschillende headsets. Volgens mij zijn ze allemaal degelijk, maar het is dus niet duidelijk welke beter is.
Kom zelf op de volgende opties, maar kan moeilijk vinden welke beter is:
- uitvoering: Steelseries Arctis Nova 1 Zwart
- uitvoering: Razer Blackshark V2 X 3.5mm Zwart
- uitvoering: Razer Blackshark V2 X USB Zwart
- uitvoering: HyperX Cloud II Gun metal
Gaat gebruikt worden icm de onboard geluidskaarrt van uitvoering: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI (of eventueel een bijgeleverde USB geluidskaart).
Is er één van deze headset die er bovenuit springt? Eventueel andere relevantie opties gemist?
Uiteraard heb ik gezocht naar reviews maar deze zijn vaak ouder en/of maken geen vergelijking tussen de verschillende headsets. Volgens mij zijn ze allemaal degelijk, maar het is dus niet duidelijk welke beter is.
Heeft iemand een goede EQ voor de Audeze Maxwell i.c.m. Counter strike?
Of het is heel erg wennen maar ik heb het idee dat ik meer hoorde (footsteps) met mijn Astro A50 gen 4
Of het is heel erg wennen maar ik heb het idee dat ik meer hoorde (footsteps) met mijn Astro A50 gen 4
Turtle beach 700 gen 2 max of arctis nova 7p. Heb momenteel de turtle beach 600 ben er zeer tevreden mee maar heeft zn beste tijd wel gehad.
Speel op de ps5
Speel op de ps5
Als de mijn Turtle Beach Stealth 600 Gen1 kapot gaat, wil ik zeker voor de gen2 versie ervan gaan want mijn huidige headset bevalt goed en gaat gewoon lang mee (inmiddels 5 jaar). Ik zou niet snel willen overstappen naar een ander merkNietdatikweet schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 22:50:
Turtle beach 700 gen 2 max of arctis nova 7p. Heb momenteel de turtle beach 600 ben er zeer tevreden mee maar heeft zn beste tijd wel gehad.
Speel op de ps5
Ik speel op PS5 en pc, ben voor de Nova 7 gegaan. Zit echt extreem lekker en geluid is gewoon goed. voor de fps die ik speel echt top. Eerder ook wel veel duurdere headsets gehad maar vind het verschil niet groot genoeg.Nietdatikweet schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 22:50:
Speel op de ps5