Klopt, maar het maakt wel uit in de zin of de console de SSD aanvaardt of niet! Maar het zal vast allemaal nog wel geoptimaliseerd worden naarmate de updates van het toestel volgen aangezien je die snelheid nu allicht nog niet echt nodig hebt.Hulleman schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:48:
[...]
Klopt. Daarnaast toonden ze aan dat de langzaamste ps5 compatible ssd (WD black sn750se) net zo goed presteerde met Ratchet and Clank Rift Apart als de snelste ps5 ssd (WD black sn850). Ssd snelheid maakt weinig uit, voor nu.
Als de console de SSD niet aanvaardt, dan werkt ie niet lijkt me.Runaque schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 07:20:
[...]
Klopt, maar het maakt wel uit in de zin of de console de SSD aanvaardt of niet! Maar het zal vast allemaal nog wel geoptimaliseerd worden naarmate de updates van het toestel volgen aangezien je die snelheid nu allicht nog niet echt nodig hebt.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Heb zojuist een PS5 kunnen bemachtigen, en had toevallig deze week tweedehands een PS4 game van Spider-Man aangeschaft (standard edition). Nu lees ik op internet dat deze versie niet gratis kan upgraden naar Spider-Man remastered.
Echter, als ik op de site van Sony kijk lees ik het volgende:
*Marvel’s Spider-Man Remastered voor de PS5-console is verkrijgbaar als onderdeel van de Marvel’s Spider-Man: Miles Morales Ultimate Edition of verkrijgbaar voor € 20 bij de Marvel’s Spider-Man Miles Morales Standard Edition. Eigenaren van de PS4 Standard Edition moeten upgraden naar de PS5-versie (zonder extra kosten) om de game te kunnen krijgen. Als je de PS4 Standard Edition-versie wilt upgraden naar de digitale PS5-versie, heb je een PS5-console met een diskdrive nodig.
**Account voor PlayStation™Network en internetverbinding vereist voor inwisselen van code. Code is geldig tot [01-01-2024]
Kan iemand hier duidelijkheid over verschaffen?
*Marvel’s Spider-Man Remastered voor de PS5-console is verkrijgbaar als onderdeel van de Marvel’s Spider-Man: Miles Morales Ultimate Edition of verkrijgbaar voor € 20 bij de Marvel’s Spider-Man Miles Morales Standard Edition. Eigenaren van de PS4 Standard Edition moeten upgraden naar de PS5-versie (zonder extra kosten) om de game te kunnen krijgen. Als je de PS4 Standard Edition-versie wilt upgraden naar de digitale PS5-versie, heb je een PS5-console met een diskdrive nodig.
**Account voor PlayStation™Network en internetverbinding vereist voor inwisselen van code. Code is geldig tot [01-01-2024]
Je kunt gewoon gratis upgraden dus.venneke schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:03:
Heb zojuist een PS5 kunnen bemachtigen, en had toevallig deze week tweedehands een PS4 game van Spider-Man aangeschaft (standard edition). Nu lees ik op internet dat deze versie niet gratis kan upgraden naar Spider-Man remastered.
Wat zegt de store dan? Heb je PS5 disc versie?
Nee, ik heb enkel de PS4 disc versie.SemperFidelis schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:05:
[...]
Je kunt gewoon gratis upgraden dus.
Wat zegt de store dan? Heb je PS5 disc versie?
Ik heb ook nog niet een PS5 console, deze wordt als het goed is vrijdag geleverd (loop al een beetje op de zaken vooruit
Toch duidelijk? Spiderman is te upgraden naar de ps5 versie voor 20 euro als je de standard edition hebt van Spiderman.venneke schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:03:
Enkel als je de Miles Morales ultimate edition hebt gekocht dan krijg je er gratis spiderman ps5 versie erbij.
Als je miles Morales hebt gekocht voor Ps4, die kan je wel gratis upgraden naar ps5 versie
[ Voor 3% gewijzigd door Cowboy_Henk op 20-10-2021 09:14 ]
Als jij een PS5 met disc drive heb gekocht kan jij gewoon gratis upgraden naar de PS5 versie van Spiderman.venneke schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:03:
De verwarring komt omdat dit initieel niet mogelijk was maar Sony dit later heeft aangepast
Edit: Nu begin ik ook te twijfelen.
Je krijgt de PS5 versie van Spiderman.
Remasterd is incl Miles Morales en daar moet je wel voor lappen
Hulleman schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:17:
[...]
Als de console de SSD niet aanvaardt, dan werkt ie niet lijkt me.
Je hebt hem niet, als de SSD niet de minimum snelheid haalt dat de PS5 voorop stelt, dan wordt ie alsnog niet aanvaard, ook al is het een Gen4 NVMe. Op dit moment zou je nog een van de traagste Gen4 SSD's in je console kunnen steken, namelijk de GAMMIX S50 Lite, maar Sony zal vast de eisen strakker aanschroeven naarmate games meer beginnen te eisen van de drive.
Thanks, zal het sowieso dit weekend even checken en laat het jullie weten!SemperFidelis schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:14:
Je krijgt de PS5 versie van Spiderman.
Wat was je in totaal kwijt?Runaque schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:47:
Vandaag kwam de EKWB NVMe M.2 heatsink aan en kon er eindelijk aan beginnen. Het gaat om volgende twee onderdelen die ik besteld heb om 1tb toe te voegen aan de console.
[Afbeelding]
De geringe uitleg bij de heatsink maakt het wel niet zo gemakkelijk om het te monteren, maar YouTube bracht meer duidelijkheid.Alles past uiteindelijk netjes en de metalen klemmen zijn misschien wel, na de kap van de console halen, het moeilijkste moment om het geheel samen te brengen. Nadien heb ik met ethanol de contactjes van de SSD ontvet (vandaar dat oorstaafje) voor ik deze in de console monteerde.
[Afbeelding]
De heatsink past netjes in de console met nog iets ruimte aan weerszijden.
[Afbeelding]
Na het opstarten blijkt de console een leessnelheid van 5749,412MB/s aan te geven, ziek snel dus.
Ook heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens met een spuitbus lucht de boel schoon te blazen.
PSN: TDBtje
Dat klopt niet wat je zegt. Digital Foundry heeft dat juist getest. De WD black 750SE haalt bij lange na niet die 5,5gb/s en werkt prima in de PS5. Net zo goed als de veel duurdere en snellere SSD'sRunaque schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:14:
[...]
![]()
Je hebt hem niet, als de SSD niet de minimum snelheid haalt dat de PS5 voorop stelt, dan wordt ie alsnog niet aanvaard, ook al is het een Gen4 NVMe.
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 20-10-2021 10:05 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Inderdaad volgens mij is de enige minimum waar de PS5 echt op let de PCI-E 4.0 specificatie. Bij de leestest van de PS5 maakt het ook niet uit of je onder de 5,5GB/s zit.Hulleman schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:04:
[...]
Dat klopt niet wat je zegt. Digital Foundry heeft dat juist getest. De WD black 750SE haalt bij lange na niet die 5,5gb/s en werkt prima in de PS5. Net zo goed als de veel duurdere en snellere SSD's
[YouTube: Can the Slowest PS5 SSD Upgrade Run Ratchet and Clank: Rift Apart?]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik was 229 kwijt voor de GIGABYTE AORUS Gen4 7000s SSD, 1 TB SSD. Die loopt als een speer.
Er zijn twee mogelijkheden om Spiderman Remastered te kopen volgens mij:venneke schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:03:
- De Miles Morales Ultimate Version kopen.
- Miles Morales kopen (PS4 of PS5). PS5 versie installeren. Vanuit het menu kun je dan Spider-Man Remastered kopen (zo heb ik het gedaan).
Tenzij ze het hebben aangepast is er geen PS4 to PS5 upgrade van de basic game.
https://www.polygon.com/2...rade-free-remastered-sony
[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 20-10-2021 12:17 ]
En weer snellere prestaties.
Nog even en je hebt een ps5 pro via software updates ;-)
Nog even en je hebt een ps5 pro via software updates ;-)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Doodzonde... Voor 4 tientjes meer heb je de 2TB versie van de Samsung PM9A1. Koop voor een tientje zo'n plak heatsink en je bent klaar. Draait hier al ruim een maand als een zonnetjeShaker74 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:11:
[...]
Ik was 229 kwijt voor de GIGABYTE AORUS Gen4 7000s SSD, 1 TB SSD. Die loopt als een speer.
Ik overweeg zelf ook deze te halen maar daar kan toch elke willekeurige heatsink op of moet dat persee zo'n plak ding zijn? Dacht zelf aan de Be quiet! MC1 namelijk.Nyarlathotep schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:09:
[...]
Doodzonde... Voor 4 tientjes meer heb je de 2TB versie van de Samsung PM9A1. Koop voor een tientje zo'n plak heatsink en je bent klaar. Draait hier al ruim een maand als een zonnetje
PC versie van God of War aangekondigd:
https://blog.playstation....war-2018-is-coming-to-pc/
[ Voor 23% gewijzigd door kazuka op 20-10-2021 17:20 ]
Dat kan zeker! Ik wilde alleen aangeven dat een dure heatsink helemaal niet nodig is en een simpele prima volstaat.schumi2004 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:56:
[...]
Ik overweeg zelf ook deze te halen maar daar kan toch elke willekeurige heatsink op of moet dat persee zo'n plak ding zijn? Dacht zelf aan de Be quiet! MC1 namelijk.
https://frontpage.fok.nl/...unk-en-witcher-3-uit.html
Gaat lekker. Eerst nieuws dat TW3 een upgrade krijgt. Iedereen weer blij.
En nu al weer uitgesteld.
Gaat lekker. Eerst nieuws dat TW3 een upgrade krijgt. Iedereen weer blij.
En nu al weer uitgesteld.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
oei das wel zuur, zeker na die PEGI keuring had ik wel de hoop dat ik hier dit jaar nog aan kon beginnen. Nu maar wachten tot volgend jaar
Als het goed is krijg ik mijn PS5 (Digital) a.s. Zaterdag ook binnen om naast mijn Switch/XSX te plaatsen
Ik heb nog een kleine backlog (aanbiedingen meegepakt), heb de PS4 (en Xbox One) overgeslagen dus kwaliteitgames ten overvloede die ik nog heb gemist..;
Killzone Shadow Fall
God of War (de meest recente)
Horizon Zero Dawn
Beetje last van keuzestress met welke ik moet beginnen
Ik heb nog een kleine backlog (aanbiedingen meegepakt), heb de PS4 (en Xbox One) overgeslagen dus kwaliteitgames ten overvloede die ik nog heb gemist..;
Killzone Shadow Fall
Horizon Zero Dawn
[ Voor 13% gewijzigd door Thalaron op 20-10-2021 18:21 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
check de PS plus collectie nog even, daar zitten nog meer games in die je deze generatie hebt gemist. Je hebt daar wel PS plus voor nodig, maar kan evt de moeite waard zijn voor jou.Thalaron schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:20:
Als het goed is krijg ik mijn PS5 (Digital) a.s. Zaterdag ook binnen om naast mijn Switch/XSX te plaatsen![]()
Killzone Shadow Fall
Horizon Zero Dawn
@cold_as_ijs mijn broertje heeft PS Plus. Dat is volgens mij net zoals Netflix (niet de bedoeling wellicht) te delen toch?
Anders zal ik dat zeker in de gaten houden maar gezien ik ook al GamePass Ultimate heb…
Maar evengoed goede tip!
Anders zal ik dat zeker in de gaten houden maar gezien ik ook al GamePass Ultimate heb…
Maar evengoed goede tip!
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
De MC1 is prima, die heb ik ook om mijn 980 Pro zitten en was niet veel duurder dan van die plak dingen, wel erop letten dat je niet de Pro variant aanschaft want dan past het klepje van de SSD er niet meer op en misschien zit hij dan ook tegen de buitenste plaat van de PS5 aan want die is een stukje dikker. Het moet een heatsink zijn die inclusief de SSD minder dan 11,25 mm hoog is.schumi2004 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:56:
[...]
Ik overweeg zelf ook deze te halen maar daar kan toch elke willekeurige heatsink op of moet dat persee zo'n plak ding zijn? Dacht zelf aan de Be quiet! MC1 namelijk.
damm 19.5 miljoen verkocht op PS4kazuka schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:20:
PC versie van God of War aangekondigd:
[YouTube: God of War – Announce Trailer | PC]
https://www.pushsquare.co...9-5-million-copies-on-ps4
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Je hebt het weer niet! Je laat een gedeeltelijke quote zien, maar ik had er wel bij gezegd dat er later vast nog strengere ristricties kunnen volgen als Sony de lat hoger zal leggen als games meer gaan eisen van zulke drives! Een gedeeltelijke waarheid is niet liegen zullen we maar zeggen! Ik had die link trouwens gezien en waarom denk je dat ik de traagste drive aanhaal die ik weet die in de PS5 werkt! Over een jaar, misschien twee, laat de console die trage drives vast niet meer toe. Ik laat voor duidelijkheid mij post zien hieronder, want jij trekt nu de mijne uit zijn verband.Hulleman schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:04:
[...]
Dat klopt niet wat je zegt. Digital Foundry heeft dat juist getest. De WD black 750SE haalt bij lange na niet die 5,5gb/s en werkt prima in de PS5. Net zo goed als de veel duurdere en snellere SSD's
[YouTube: Can the Slowest PS5 SSD Upgrade Run Ratchet and Clank: Rift Apart?]
Runaque schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:14:
[...]
![]()
Je hebt hem niet, als de SSD niet de minimum snelheid haalt dat de PS5 voorop stelt, dan wordt ie alsnog niet aanvaard, ook al is het een Gen4 NVMe. Op dit moment zou je nog een van de traagste Gen4 SSD's in je console kunnen steken, namelijk de GAMMIX S50 Lite, maar Sony zal vast de eisen strakker aanschroeven naarmate games meer beginnen te eisen van de drive.
Het is toch net wat ingewikkelder dan Netflix delen.Thalaron schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:36:
@cold_as_ijs mijn broertje heeft PS Plus. Dat is volgens mij net zoals Netflix (niet de bedoeling wellicht) te delen toch?
Op een PS4 en PS5 kunnen games enkel ook door anderen gespeeld worden, als die console jouw primary console is. Op elke andere console kan enkel jij je eigen spellen spelen. Wil jij dus de PS+ Collectie spelen van je broertje, dan moet hij op jouw PS5 een account hebben en moet hij jouw PS5 als primary hebben. Als hij op zijn eigen PS5 (of PS4) geen andere spelers toelaat, is dat geen probleem. Wil hij echter -ik zeg maar- zijn vriendin ook laten spelen op zijn console, dan zal zij die games niet kunnen spelen op haar account tenzij de console zijn primary wordt.
Nu, met PS4 én PS5 zijn wel interessante combo's mogelijk. Als hij bvb PS4 met PS+ heeft, dan blijft zijn PS4 zijn primary PS4 console en kan hij jouw console instellen als zijn primary PS5. En dan kan jij dus ook gebruik maken van zijn PS+ games.
Wat een vreemde reactie. Hoe kom je erbij dat Sony later vast nog met strengere restricties komt? Je baseert je op giswerk wat mogelijk in de toekomst gaat gebeuren. Of dat gebeurt mogelijk niet. Je weet het niet. Ik baseer me op feiten zoals ze nu zijn. Een pcie4.0 nvme SSD werkt gewoon, ook al voldoet deze niet aan de snelheidsspecificaties die Sony meegeeft.Runaque schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:50:
[...]
Je hebt het weer niet! Je laat een gedeeltelijke quote zien, maar ik had er wel bij gezegd dat er later vast nog strengere ristricties kunnen volgen als Sony de lat hoger zal leggen als games meer gaan eisen van zulke drives! Een gedeeltelijke waarheid is niet liegen zullen we maar zeggen! Ik had die link trouwens gezien en waarom denk je dat ik de traagste drive aanhaal die ik weet die in de PS5 werkt! Over een jaar, misschien twee, laat de console die trage drives vast niet meer toe. Ik laat voor duidelijkheid mij post zien hieronder, want jij trekt nu de mijne uit zijn verband.
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 20-10-2021 21:55 ]
Aloy champions league reclame
Kratos in champions league reclame
Ratchet & Clank
https://twitter.com/super.../1450536617492586504?s=20
Kratos in champions league reclame
Ratchet & Clank
https://twitter.com/super.../1450536617492586504?s=20
[ Voor 13% gewijzigd door Amaze86 op 21-10-2021 12:23 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Had Kratos, Neymar niet even kunnen tackelen
Tijd geleden Returnal van een Tweaker gekocht en wist dat het een pittig avontuur zou worden. Na uren lang oefenen had ik dan eindelijk Biome 2 klaar. Biome 3 is wel een hele grote uitdaging. Dus een flinke pauze en andere games gedaan. Deze week Returnal week in de agenda gezet en gisteren viel alles op zijn plek. Biome 1/2 helemaal uitgekamd en met klamme handjes weer Biome 3 heel voorzichtig doorlopen en de Boss verslagen. Totale run duurde zeker 4 uur, maar het was fantastisch. Biome 4 was daarna echt heel eenvoudig, maar wel toffe setting en epische muziek. Ik ben nog niet klaar met deze game!
Het vraagt erg veel doorzettingsvermogen maar het speelt vreselijk lekker. De actie en de spanning is ongekend. Typische game voor een regenachtige dag/week. Kopen!
Het vraagt erg veel doorzettingsvermogen maar het speelt vreselijk lekker. De actie en de spanning is ongekend. Typische game voor een regenachtige dag/week. Kopen!
@Lekkerboeie86 Helemaal eens. Beste game van 2021 voor mij. Hier koop je echt een PlayStation voor.
Hmmm Returnal lijkt me een heel interessante game maar al die runs van ettelijke uren lang zonder te kunnen quick saven?
Lijkt me niet te doen als vader van 3 kinderen die af en toe is 1 a 2u mag gamen van zijn vrouw.
Ok je kan de ps5 in rest mode zetten maar het is niet zo dat quick resume bestaat zodat ik even een andere game kan spelen (of mijn kinderen)
Lijkt me niet te doen als vader van 3 kinderen die af en toe is 1 a 2u mag gamen van zijn vrouw.
Ok je kan de ps5 in rest mode zetten maar het is niet zo dat quick resume bestaat zodat ik even een andere game kan spelen (of mijn kinderen)
@Cowboy_Henk Hier precies hetzelfde, ooit zal.ik eraan beginnen deze gen.
Ik kwam net het volgende tegen als steun most je je PS5 horizontaal willen gebruiken. Op zich geen verkeerde voetjes wil je hem in een kast willen monteren, want de originele voet gebruiken is niet helemaal zo stabiel als je wat moet schuiven.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j2aqg8DrR714Ht7p6oZWu4sp.jpg?f=user_large)
https://www.glistco.com/p...s5?variant=39471252799539
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j2aqg8DrR714Ht7p6oZWu4sp.jpg?f=user_large)
Ik zit wat in dezelfde situatieCowboy_Henk schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:21:
Hmmm Returnal lijkt me een heel interessante game maar al die runs van ettelijke uren lang zonder te kunnen quick saven?
*denkt na over goede signature*
Heb die van nexigo, die kan je in het zwart of wit krijgen. De PS5 staat er heel stabiel mee, al heb ik er dunne strookjes dubbelzijdige tape tussengedaan zodat ze er niet makkelijk vanaf kunnen vallenRunaque schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:58:
Ik kwam net het volgende tegen als steun most je je PS5 horizontaal willen gebruiken. Op zich geen verkeerde voetjes wil je hem in een kast willen monteren, want de originele voet gebruiken is niet helemaal zo stabiel als je wat moet schuiven.
[Afbeelding]
Zijn de zwarte ondertussen verkrijgbaar ja, gisteren op Amazon.nl nog niet.Engineer Stewie schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:22:
[...]
Heb die van nexigo, die kan je in het zwart of wit krijgen. De PS5 staat er heel stabiel mee, al heb ik er dunne strookjes dubbelzijdige tape tussengedaan zodat ze er niet makkelijk vanaf kunnen vallen
Ik vind die van Nexigo toch iets stabieler ogen als ik eerlijk ben.Runaque schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:58:
[Afbeelding]
Zou Dbrand het "nieuwe" design wel helemaal zelf verzonnen hebben?Caayn schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:35:
[...]
Dbrand is ondertussen weer terug, met een aangepast model wat de console kleiner maakt, open intake en de optie voor LEDs.
[Afbeelding]
https://dbrand.com/shop/special-edition/ps5
nieuws: Dbrand blijft aangepaste zijpanelen voor PS5 verkopen met gewijzigd o...
Het is een best vermakelijke soap aan het worden
https://a.aliexpress.com/_vbuU6i
[ Voor 76% gewijzigd door schumi2004 op 21-10-2021 14:09 ]
https://www.amazon.nl/Nex...igo&qid=1634818182&sr=8-8schumi2004 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:46:
[...]
Zijn de zwarte ondertussen verkrijgbaar ja, gisteren op Amazon.nl nog niet.
[...]
Ik vind die van Nexigo toch iets stabieler ogen als ik eerlijk ben.
[...]
Zou Dbrand het "nieuwe" design wel helemaal zelf verzonnen hebben?
https://a.aliexpress.com/_vbuU6i
Dank voor alle hulp van de week. Vandaag eens de andere HDMI poorten van m'n tv geprobeerd, en na rechtstreeks aansluiten op HDMI 3 en het aanzetten van ultra hd deep color werkte het opeens in 1x!reuzekind schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:08:
[...]
Ok, dit geeft hoop. Ik ga nog een keer spelen met de instellingen.
[...]
Goed punt, ik heb maar 1 HDMI poort rechtstreeks op m'n TV geprobeerd. Ga ik testen!
[...]
Ik ben benieuwd wat je daarvoor hebt aan moeten passen. Hoor het graag
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Nice 👍
Net gelijk deze besteld!
:strip_exif()/f/image/ABosW7PnoROXU7RG6SWiaZMM.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuk, er lijken wel wat memorabele momenten in te zitten van de game 😊
[ Voor 9% gewijzigd door Kenny_026 op 21-10-2021 15:22 ]
Ik verwacht geen hoogstaande film maar hoop dat ie in elk geval vermakelijk is. Ik denk echter dat mensen die nooit van Uncharted gehoord hebben of het hebben gespeeld het eerder een slap aftreksel vinden van Indiana Jones of National Treasure ofzo
Kijk persoonlijk meer uit naar de HBO serie van The Last Of Us.
Wat in-game snippets van GT7:
Kijk persoonlijk meer uit naar de HBO serie van The Last Of Us.
Wat in-game snippets van GT7:
[ Voor 16% gewijzigd door kazuka op 21-10-2021 16:17 ]
Ik heb hem juist weer retour gebracht. Ik heb helaas geen tijd om lang achter elkaar te gamen. En het feit dat je óf retegoed moet zijn óf lang achter elkaar moet spelen om verder te komen, zorgde ervoor dat ik het al na een weekje retour stuurde. Ik denk wel dat als ik de tijd nog wel had, ik dit wel een gaaf spel gevonden had.Lekkerboeie86 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:48:
Tijd geleden Returnal van een Tweaker gekocht en wist dat het een pittig avontuur zou worden. Na uren lang oefenen had ik dan eindelijk Biome 2 klaar. Biome 3 is wel een hele grote uitdaging. Dus een flinke pauze en andere games gedaan. Deze week Returnal week in de agenda gezet en gisteren viel alles op zijn plek. Biome 1/2 helemaal uitgekamd en met klamme handjes weer Biome 3 heel voorzichtig doorlopen en de Boss verslagen. Totale run duurde zeker 4 uur, maar het was fantastisch. Biome 4 was daarna echt heel eenvoudig, maar wel toffe setting en epische muziek. Ik ben nog niet klaar met deze game!
Heb ze in het wit. Mijn PS5 gaat achter een deur verdwijnen in een kast met actieve koeling en daar mag die wit zijn
Ja hier heb ik dus ook bang voor. Moest het spel een quick save functie hebben of ps5 zelf een quick resume functie zou ik het overwegen.Orangelights23 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:29:
[...]
Ik heb hem juist weer retour gebracht. Ik heb helaas geen tijd om lang achter elkaar te gamen. En het feit dat je óf retegoed moet zijn óf lang achter elkaar moet spelen om verder te komen, zorgde ervoor dat ik het al na een weekje retour stuurde. Ik denk wel dat als ik de tijd nog wel had, ik dit wel een gaaf spel gevonden had.
Is er al een ps5 game waarbij 120hz, 4K, Dolby Vision gebruikt wordt?
Mijn LG tv heeft net een firmware update gekregen die dit mogelijk maakt (zie ook frontpage tweakers) en wil dit wel eens testen.
Mijn LG tv heeft net een firmware update gekregen die dit mogelijk maakt (zie ook frontpage tweakers) en wil dit wel eens testen.
PS5 games ondersteunen geen dolby vision, wel via blu-ray films. Dus echt testen zit er niet inXecuter NL schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:00:
Is er al een ps5 game waarbij 120hz, 4K, Dolby Vision gebruikt wordt?
11 november in de digitale store, in december fysieke release in de winkels 
Ze hebben (gelukkig) wel meer geremastered dan ik persoonlijk had verwacht, wordt toch wel interessant om ze opnieuw te spelen. Het enige waar ik mee zit is dat ik SA en VC afgelopen december nog met veel moeite had uitgespeeld (damn you bestuurbare vliegtuig en helikopter missies)
Ze hebben (gelukkig) wel meer geremastered dan ik persoonlijk had verwacht, wordt toch wel interessant om ze opnieuw te spelen. Het enige waar ik mee zit is dat ik SA en VC afgelopen december nog met veel moeite had uitgespeeld (damn you bestuurbare vliegtuig en helikopter missies)
[ Voor 41% gewijzigd door s0kkie op 22-10-2021 15:06 ]
We krijgen zowaar nog een State Of Play dit jaar. Woensdag a.s. ongeveer 20 minuten met de focus op 3rd party games:
:strip_exif()/f/image/h4OHjXyZ0RNgr1oMI3pkSdbt.jpg?f=fotoalbum_large)
https://blog.playstation....y-returns-next-wednesday/
:strip_exif()/f/image/h4OHjXyZ0RNgr1oMI3pkSdbt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door kazuka op 22-10-2021 16:11 ]
Dus die State Of Play is dan waarschijnlijk 10 minuten GTA Trilogy, 5 minuten GTA V en nog 5 indies voor een minuutje per stuk?
Zin in!
Zin in!
Denk niet dat iemand iets heeft aan zulke aannames, er zal vast wat van gta in zitten, maar het zal vast niet alleen maar daarop gefocust zijn.Klor schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:15:
Dus die State Of Play is dan waarschijnlijk 10 minuten GTA Trilogy, 5 minuten GTA V en nog 5 indies voor een minuutje per stuk?
Zin in!
Als je ps5 reset naar de fabrieksinstellingen en je logt opnieuw in heb je dan de save games weer terug?
Nee volgens mij alleen als je die in de cloud opgeslagen hebt met PS+Evertt schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:08:
Als je ps5 reset naar de fabrieksinstellingen en je logt opnieuw in heb je dan de save games weer terug?
Je savegames staan op disk.Evertt schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:08:
Of als je PS+ hebt in de cloud.
in het eerste geval kan je je save games op USB zetten.
In het laatste geval hoef je niets te doen
Opgeslagen videos/screenshots kun je straks via de PS App bereiken!
https://www.playstation.c...ps5-game-captures-ps-app/
https://www.pushsquare.co...enshots-and-video-capture
https://www.playstation.c...ps5-game-captures-ps-app/
https://www.pushsquare.co...enshots-and-video-capture
[ Voor 29% gewijzigd door Kalder op 22-10-2021 17:42 ]
Moet nog een keertje die 1 TB SSD erin mikkeren. Iemand die toevallig een high soul level Demon's Souls character heeft?
Verwijderd
Je kan de ps5 toch ook in rust modus zetten? En als je wat verder bent kun je in een nieuwe run de eerste levels gewoon overslaan.Cowboy_Henk schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:35:
[...]
Ja hier heb ik dus ook bang voor. Moest het spel een quick save functie hebben of ps5 zelf een quick resume functie zou ik het overwegen.
Dit zou vanalles kunnen worden. Ga maar uit van wat GTA, een hoop indies en natuurlijk Battlefield en/of CoD? Of hebben die laatste een contract lopen met Microsoft?kazuka schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:10:
We krijgen zowaar nog een State Of Play dit jaar. Woensdag a.s. ongeveer 20 minuten met de focus op 3rd party games:
[Afbeelding]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ze hebben het over updates van games uit hun vorige shows en aantal nieuwe aankondigingen. Dus dat kan van alles zijn van Hogwarts Legacy, Final Fantasy XVI en Forspoken tot indie games als Little Devil Inside en Stray. Maar ik verwacht ook wel een trailer van Rockstar over de GTA trilogy en de next-gen versie van GTA V.Oxigeon schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 07:54:
[...]
Dit zou vanalles kunnen worden. Ga maar uit van wat GTA, een hoop indies en natuurlijk Battlefield en/of CoD? Of hebben die laatste een contract lopen met Microsoft?
Voor PS5 games kan je helaas je save games niet meer op een USB stick zetten.DarkSide schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:11:
[...]
Je savegames staan op disk.
Of als je PS+ hebt in de cloud.
in het eerste geval kan je je save games op USB zetten.
In het laatste geval hoef je niets te doen
Oh....die heb ik gemist. Dat is eigenlijk wel slecht
Even Riders Republic aan het proberen, hoog SSX/Motorstorm/Horizon gevoel krijg ik er bij 😉
Vond hem met de trailer er wel leuk en interessant uitzien..Cardwizard schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:52:
Even Riders Republic aan het proberen, hoog SSX/Motorstorm/Horizon gevoel krijg ik er bij 😉
Maar in echt erg tegenvallen. Niet mijn game.
Het zal ook bij proberen blijven denk ikk1978 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:04:
[...]
Vond hem met de trailer er wel leuk en interessant uitzien..
Maar in echt erg tegenvallen. Niet mijn game.
Heb ook eens Mafia 3 opgestart (nooit een Mafia game gespeeld) dat is toch nog best een toffe game zeg… met top muziek er bij
[ Voor 19% gewijzigd door Cardwizard op 23-10-2021 14:44 ]
Dan kan ik de mafia definitive edition ook aanraden! Is nu ook in de aanbieding normaal 40€ en nu 24€Cardwizard schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:16:
[...]
Het zal ook bij proberen blijven denk ik
Heb ook eens Mafia 3 opgestart (nooit een Mafia game gespeeld) dat is toch nog best een toffe game zeg… met top muziek er bij
Heb zelf mixed feelings bij Mafia. Vond mafia 2 super vet toen ik hem 10-11 jaar geleden speelde. De sfeer en muziek waren top. Recentelijk 1 en 2 gespeeld (trilogie), maar daar kon zeker deel 2 mij niet grijpen. Deel 1 heeft een heel sterk verhaal (twist op het einde ging wat te snel). Mechanics als auto aim was wel wat op af te dingen, dichtbij schoot je er juist langs. Verder was het open wereld gedeelte subpar, maar eigenlijk maakte het niets uit.nilsson1234 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:14:
[...]
Dan kan ik de mafia definitive edition ook aanraden! Is nu ook in de aanbieding normaal 40€ en nu 24€
Mafia 2 kwam ik achter dat het verhaal een stuk minder sterk is dan 1. Verder speelde het net niet lekker met een controller. Auto aim was pakte pas heel dichtbij, maar dan was het eigenlijk meteen headshot. Dat irriteerde misschien teveel waardoor het verhaal en de sfeer mij minder grepen. Spel is niet goed oud geworden. Ooh ja de DLC’s zijn gewoon 3x niks.
Anyway Mafia 1 vind ik zeker wel een aanrader, Mafia 2 is naar huidige maatstaven een zesje. De hele Trilogie kost overigens 26 euro op disk, voor dat geld wel de moeite waard.
In de definitive trilogie is de eerste game een fantastische remake. Deel twee is echter echt een miskleun van een remaster. Veel bugs, veel glitches. Speelt helemaal niet lekker weg. Als je de trilogie koopt zou ik I en III spelen en II inderdaad lekker links laten liggen.
[ Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 23-10-2021 17:14 ]
De grap is dat heel veel bugs gewoon uit het origineel komen, dus eigenlijk juist een super goede remakeTimothy3000 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:13:
In de definitive trilogie is de eerste game een fantastische remake. Deel twee is echter echt een miskleun van een remaster. Veel bugs, veel glitches. Speelt helemaal niet lekker weg. Als je de trilogie koopt zou ik I en III spelen en II inderdaad lekker links laten liggen.
De bugs zijn gelukkig niet gamebreaking, tenminste ik ben ze niet tegengekomen.
De eerste missie die ik speelde (die achtervolging) clipte ik op zo'n manier door een stuk van de omgeving dat ik vast bleef hangen en de game crashte.
Ik heb zelf alleen de definitive edition en Mafia III gespeeld, de eerste vond ik persoonlijk leuker dan deel 3 aangezien ik het op het einde erg eentonig begon te worden, maar aangezien het een gratis spel was met PS+ kon ik uiteindelijk niet klagencold_as_ijs schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:05:
[...]
Heb zelf mixed feelings bij Mafia. Vond mafia 2 super vet toen ik hem 10-11 jaar geleden speelde. De sfeer en muziek waren top. Recentelijk 1 en 2 gespeeld (trilogie), maar daar kon zeker deel 2 mij niet grijpen. Deel 1 heeft een heel sterk verhaal (twist op het einde ging wat te snel). Mechanics als auto aim was wel wat op af te dingen, dichtbij schoot je er juist langs. Verder was het open wereld gedeelte subpar, maar eigenlijk maakte het niets uit.
Mafia 2 kwam ik achter dat het verhaal een stuk minder sterk is dan 1. Verder speelde het net niet lekker met een controller. Auto aim was pakte pas heel dichtbij, maar dan was het eigenlijk meteen headshot. Dat irriteerde misschien teveel waardoor het verhaal en de sfeer mij minder grepen. Spel is niet goed oud geworden. Ooh ja de DLC’s zijn gewoon 3x niks.
Anyway Mafia 1 vind ik zeker wel een aanrader, Mafia 2 is naar huidige maatstaven een zesje. De hele Trilogie kost overigens 26 euro op disk, voor dat geld wel de moeite waard.
Mijn tv is maar 50hz kwam ik achter. Hoeveel fps haal ik dan met games die 60 frames ondersteunen? 30? Of toch 50.
Stom dat ik een paar jaar terug toen ik deze tv kocht hier niet rekening mee hield. Toen keek ik enkel naar de resolutie..
Stom dat ik een paar jaar terug toen ik deze tv kocht hier niet rekening mee hield. Toen keek ik enkel naar de resolutie..
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Zo'n beetje alle TV's die 50Hz ondersteunen, ondersteunen ook 60Hz, net als 100Hz TV's die ook 120Hz ondersteunen.RawChild schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:16:
Mijn tv is maar 50hz kwam ik achter. Hoeveel fps haal ik dan met games die 60 frames ondersteunen? 30? Of toch 50.
Helemaal niet stom en niet enkel om wat @Kalder hierboven correct stelt.RawChild schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:16:
120Hz is gewoon overroepen, tenzij het ook voor bronnen is die 120Hz ondersteunen, wat dus nu pas zo ongeveer het geval is. 120Hz (en meer) in die tijd, betekende eigenlijk gewoon dat de TV ook frames kon interpoleren, dus extra frames berekenen tussen 2 'echte' frames van je 60Hz bron. Het idee was om bewegingen vloeiender te maken, zeker omdat LCD nogal onderhevig is voor ghosting e.d. bij bewegingen.
Zelf ben ik nooit overtuigd geweest door interpolatie, en verkies enkel de frames te zien die ook in het originele bronmateriaal zitten. En ja, dat betekent dus ook dat ik bioscoopfilms dan kijk aan 24Hz. Ik heb zelf een Sony model uit 2017 die de hemel ingeprezen werd voor zijn beeldverwerking, maar ik kan zeggen dat ik vrij snel artefacts kon zien bij geïnterpoleerde games, zeker bij games.
100Hz werd overigens ook door velen verward met de 100Hz die wél zinvol was bij CRT TVs in de jaren 90. CRT heeft inherent flikker aan 50Hz. Die flikker werd behoorlijk verholpen door beeldopbouw aan 100Hz waarbij elk frame 2x getoond werd. Op de een of andere manier werd bij de overgang naar LCD ook 100Hz gepitcht als zijnde voor beter/rustiger beeld, maar het idee bij LCD is dus compleet anders (want LCD heeft helemaal geen flikker zoals CRT en Plasma).
EDIT: al besef ik nu na mijn epistel dat je het ook niet had over 50 vs 100 Hz maar over 50 vs 60 Hz
[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 23-10-2021 20:56 ]
Ik kreeg ineens zin om GTA5 te gaan spelen (nooit langer dan 10 minuten gespeeld vanwege backlog), maar nu zag ik dat een een PS5 update komt? Kortom, maar even wachten? Iets bekend of gratis update o.i.d.?
Dat lijkt mij echt heel sterkedwinvdteems schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:59:
Ik kreeg ineens zin om GTA5 te gaan spelen (nooit langer dan 10 minuten gespeeld vanwege backlog), maar nu zag ik dat een een PS5 update komt? Kortom, maar even wachten? Iets bekend of gratis update o.i.d.?
GTA5 was 1 v/d eerste games die werd aangekondigd voor de PS5.
Meer info over die release: https://www.ign.com/artic...-ps5-xbox-series-next-gen
Gratis upgrade?edwinvdteems schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:59:
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik zou best een klein bedrag overhebben voor de update net als Death Stranding, maar full price for die marginale verbeteringen kunnen ze mooi vergeten.Rossi46 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 05:07:
[...]
Gratis upgrade?We hebben het over Rockstar hè. Dan weet je één ding zeker; die upgrade gaat niet gratis worden...
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Hier hetzelfde. Voor de helft had ik het misschien nog overwogen...BlackEyedAngel schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:03:
[...]
Ik zou best een klein bedrag overhebben vior de update net als Death Stranding, maar full price for die marginale verbeteringen kunnen ze mooi vergeten
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik heb dus ook prijs met de UFO… geen coil ellende maar wel een irritante ratel. Maar dat los ik in de toekomst nog wel een keer op.Amaze86 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 08:14:
[...]
Blijft een loterij, alleen nu is de kans erg groot dat je bij deze batch een Nidec fan hebt.
En toch nog wachten tot ergens maart 2022 voor ze die update uitbrengen!Gotiniens schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:53:
[...]
GTA5 was 1 v/d eerste games die werd aangekondigd voor de PS5.
Meer info over die release: https://www.ign.com/artic...-ps5-xbox-series-next-gen
Ongeveer 2 maanden geleden mij ps5 2de hands op marktplaats verkocht. Wou richten op pc gaming maar door de prijs stijging was dit niet handig.
Het bleek een stomme fout te zijn. Miste de ps5 gewoon na aantal weken.
Vorige week besloten om weer te jagen op de ps5 na een aantal dagen had ik deze aangeschaft via Amazon.
Ik was eigenlijk verbaasd dat ik snel weer een ps5 had en nu staat hij weer aangesloten op de tv.
Wel heb ik gezien dat het om de nieuwe batch gaat CFI-1116A de schroef is anders zijn er nog meer dingen anders?
Vorige week besloten om weer te jagen op de ps5 na een aantal dagen had ik deze aangeschaft via Amazon.
Ik was eigenlijk verbaasd dat ik snel weer een ps5 had en nu staat hij weer aangesloten op de tv.
Wel heb ik gezien dat het om de nieuwe batch gaat CFI-1116A de schroef is anders zijn er nog meer dingen anders?
makkelijk te vinden met google, de schroef dus en kleinere heatsink:Evertt schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:20:
Ongeveer 2 maanden geleden mij ps5 2de hands op marktplaats verkocht. Wou richten op pc gaming maar door de prijs stijging was dit niet handig.
https://www.whathifi.com/...s-hotter-than-the-old-one
Ik heb geen idee hoe het is om nu aan een PS5 te geraken, ik had de mijne 18 maanden voor de release date besteld bij Game Mania en had hem twee weken na release en sindsdien hoor je de wildste verhalen van hoe moeilijk het is of zelfs onmogelijk om aan een console te geraken, maar ik ben blij om te horen dat het toch relatief snel kan gaan.Evertt schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:20:
Ik heb zo’n gevoel dat die nextgen versie voor €39,95 over de toonbank gaat.Rossi46 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 05:07:
[...]
Gratis upgrade?We hebben het over Rockstar hè. Dan weet je één ding zeker; die upgrade gaat niet gratis worden...
Dat gaat, Rockstar kennende, denk ik gewoon €69,95 worden.Hulleman schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:31:
[...]
Ik heb zo’n gevoel dat die nextgen versie voor €39,95 over de toonbank gaat.
Of nog meer, 74,99 bij Bol.Timothy3000 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:53:
[...]
Dat gaat, Rockstar kennende, denk ik gewoon €69,95 worden.
https://www.bol.com/nl/nl/p/gta-v-ps5/9300000004214689/
Zal wel een placeholder prijs zijn, maar dan nog.
Alleen de Online variant wordt gratis, als ie ooit eens uit komt...
Ik snap niet waarom GTA 5 nog een ps5 versie nodig heeft. Ze kunnen beter richten op GTA 6.
De game is van 2013 blijft een geweldige game maar om elke keer naar nieuwe console te halen hoef voor mij niet.
De game is van 2013 blijft een geweldige game maar om elke keer naar nieuwe console te halen hoef voor mij niet.
Evertt schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:20:
Ik snap niet waarom GTA 5 nog een ps5 versie nodig heeft. Ze kunnen beter richten op GTA 6.
Mss ook wel, maar voelt niet goed. Achja, ik sla em toch over, tenzij de single player nieuwe content krijgt.Timothy3000 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:53:
[...]
Dat zou toch echt van de gekke zijn?Timothy3000 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:53:
[...]
Zal alsnog vast als zoete broodjes over de toonbank gaan.
Vind ik ook! Als ze een update uitbrengen om de PS4 versie te verbeteren naar de PS5 kan ik het nog begrijpen, maar nu bijna een jaar nadat de PS5 uit is vind ik gewoon veel te laat! En om eerlijk te zijn, die PS4 versie speelt gewoon enorm lekker op de PS5 en hoeft naar mijn idee eigenlijk geen extra patch te krijgen.Evertt schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:20:
Oorspronkelijk was de planning dat de PS5 versie afgelopen juni uit zou komen, en dat online de eerste 3 maanden (of iets in die richting) voor PS+ members gratis zou zijn.Runaque schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:47:
[...]
Vind ik ook! Als ze een update uitbrengen om de PS4 versie te verbeteren naar de PS5 kan ik het nog begrijpen, maar nu bijna een jaar nadat de PS5 uit is vind ik gewoon veel te laat! En om eerlijk te zijn, die PS4 versie speelt gewoon enorm lekker op de PS5 en hoeft naar mijn idee eigenlijk geen extra patch te krijgen.
Maar dat is nu dus veel te ver uitgesteld, helaas.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |