@IngamerX VRR staat nog in de planning. Op dit moment is het minder kritisch aangezien de meeste games strak 30 of 60 fps draaien en dus weinig tearing geven, neemt niet weg dat dit in de toekomst mogelijk echt nodig gaat zijn.
@IngamerX, die tempest engine was altijd gepromoot voor 3D audio met headsets toch? Niet met surround systemen. Kan het ook verkeerd hebben.

VRR zit in de planning, idd vreemd dat het nog niet werkend is.

Ik vermaak me goed met de PS5. De XSX heeft idd wel VRR en atmos en dolby vision, maar letterlijk geen enkele game die specifiek voor de XSX ontwikkelt is. Het gaat mij om de games en dat heeft Sony veel en veel beter voor elkaar.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Hulleman schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:49:
@IngamerX, die tempest engine was altijd gepromoot voor 3D audio met headsets toch? Niet met surround systemen. Kan het ook verkeerd hebben.
Neen, de Tempest engine is altijd gepromoot geweest als een universele 3D oplossing voor eender welk audio-bron, ook gewone stereo en surround luidsprekers. Al is het geen rocket science om in te zien dat dit met stereo speakers eigenlijk nooit deftig kan werken.

Zelf heb ik slechts stereo speakers, maar ik vraag me nu dus af : heb je momenteel dus echt totaal geen surround geluid op PS5 games ? Kan me dat eigenlijk moeilijk inbeelden, want zelfs op de PS2 heb ik games met Dolby Surround.

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:47
Twixie schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:29:
[...]
Zelf heb ik slechts stereo speakers, maar ik vraag me nu dus af : heb je momenteel dus echt totaal geen surround geluid op PS5 games ? Kan me dat eigenlijk moeilijk inbeelden, want zelfs op de PS2 heb ik games met Dolby Surround.
Er is surround (5.1 of 7.1) via Dolby of DTS, maar er is geen mogelijkheid om hoogte kanalen te benutten.
Twixie schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:29:
[...]

Neen, de Tempest engine is altijd gepromoot geweest als een universele 3D oplossing voor eender welk audio-bron, ook gewone stereo en surround luidsprekers. Al is het geen rocket science om in te zien dat dit met stereo speakers eigenlijk nooit deftig kan werken.

Tempest is van begin af aan aangekondigd dat het zou werken op een koptelefoon en dat ze bezig waren het werkend te krijgen op stereo speakers en verder. De presentatie van Mark Cerny is daar vrij duidelijk in geweest. In ieder geval werkt het op stereo koptelefoons best goed if you ask me. Het is wel zo dat de implementatie op non-ps5 games minder is. Stereo speaker heb ik wel een verbetering gemerkt op mijn TV, maar het is niet mind blowing, maar denk ook dat het komt door de belabberde speakers van de TV.
MenAreStillGood schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:48:
[...]

Er is surround (5.1 of 7.1) via Dolby of DTS, maar er is geen mogelijkheid om hoogte kanalen te benutten.
Er is voor zover ik weet inderdaad (nog?) geen ondersteuning voor hoogte kanalen.
Maar als je een receiver en TV met eARC ondersteuning hebt, kun je als het goed is ook Dolby TrueHD en DTS-HD krijgen, en misschien nog andere formaten maar dat weet ik niet zeker, zonder eARC ga je via PCM ook geen surround krijgen, dat wordt dan 2.0.
Alleen met eARC of als je de PS5 direct op de receiver aansluit, krijg je PCM in surround en HD audio formaten.
Helaas heeft mijn TV geen eARC, als ik beter geluid wil moet ik dus de PS5 direct op de receiver aansluiten die dan het beeld doorstuurt naar de TV, alleen ondersteund de receiver weer geen HDR, dus ik moet kiezen tussen HD audio of HDR, ik ben gegaan voor HDR, geluid is alsnog goed in DTS of Dolby Digital met mijn 5.1 setup, dus denk dat ik HDR meer zal missen dan dat ik HD audio mis.

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 14-10-2021 22:18 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• MenAreStillGood
Kalder schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:09:
[...] dus ik moet kiezen tussen HD audio of HDR, ik ben gegaan voor HDR
Ik heb een soortgelijk probleem. Mijn receiver ondersteunt ook geen HDR, dus heb de PS5 rechtstreeks op de tv aangesloten. Helaas krijg ik delay op het geluid wanneer ik Dolby of DTS selecteer dus moet ik het voor nu doen met 2.0 PCM...
MenAreStillGood schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:48:
[...]
Vraag me nog altijd af hoe dat dan werkt tegenover Tempest. Zijn dat in je audio-settings van een game dan 2 verschillende opties ? Of kies je gewoon Surround, en dan wordt een globale audio-setting van je PS5 gebruikt om te bepalen of het 'geëncodeerd' wordt in een stereosignaal of in een DD/DTS signaal ?
Zal vanavond zelf eens checken, zelfs al heb ik geen surround systeem.
Kalder schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:09:
Ik begrijp de keuze niet zo goed van Sony om niet gewoon bitstream Dolby HD en DTS HD te versturen naar de receiver. De PS3 kon dat volgens mij wel, de PS4 en PS5 niet. Zal vast een gedachte achter zitten. In feite zit er geen verschil in geluidskwaliteit tussen PCM of een Dolby HD/DTS HD spoor. Maar voor veel mensen is het verwarrend.

1) Maar als je een receiver en TV met eARC ondersteuning hebt, kun je als het goed is ook Dolby TrueHD en DTS-HD krijgen, en misschien nog andere formaten maar dat weet ik niet zeker,
2) zonder eARC ga je via PCM ook geen surround krijgen, dat wordt dan 2.0.
3) Alleen met eARC of als je de PS5 direct op de receiver aansluit, krijg je PCM in surround en HD audio formaten.
1) Dat zou in theorie moeten werken. Mijn tv ondersteunt Dolby True HD, alleen heb ik geen eARC op de tv en de receiver. Dus kan dat niet testen :P
2) Dat is alleen het geval als je de PS5 direct op de TV aansluit en de TV geen surround formaten ondersteunt. Dolby en DTS 5.1 moeten gewoon werken via ARC. Dan moet je dat wel forceren in de instellingen van de PS5 en je tv moet met die formaten overweg kunnen. Je zou nog kunnen werken met een HDMI splitter. Dan kan het geluid alsnog direct naar de receiver sturen en het beeld van de PS5 direct naar de tv.
3) PCM of Dolby HD/DTS HD is eigenlijk hetzelfde. Het zit hem in het moment dat het geluidsspoor gedecodeerd wordt en hoe de receiver dat ontvangt. De PS5, net als de PS4, geeft je de keuze tussen:
- bitstream DTS / bitstream Dolby (slechts de oldskool formaten in 5.1). Als de game alleen de HD formaten in zich heeft, dan downscaled de PS5 dat naar de core 5.1 bitstream. Althans, zo deed de PS4 dat.
- PCM
Bij bitstream stuurt de PS5 een niet gedecodeerd geluidsspoor naar je receiver. Je receiver herkent dat als DTS of Dolby (logo gaat vaak branden) en decodeert dat. Bij PCM decodeert de PS5 het geluidsspoor al voor de receiver. Voor de PS5 is dit de beste optie, omdat hiermee ook de Dolby HD / DTS HD sporen naar de receiver worden gestuurd, zij het al gedecodeerd. Je receiver herkent geen Dolby HD of DTS HD spoor, maar een 'multichannel in' (oid) signaal. Het is wel gewoon het HD audioformaat, mits de game dat ondersteunt.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 15-10-2021 09:07 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-01 22:33
Hulleman schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:01:
[...]

1) Dat zou in theorie moeten werken. Mijn tv ondersteunt Dolby True HD, alleen heb ik geen eARC op de tv en de receiver. Dus kan dat niet testen :P
2) Dat is alleen het geval als je de PS5 direct op de TV aansluit en de TV geen surround formaten ondersteunt. Dolby en DTS 5.1 moeten gewoon werken via ARC. Dan moet je dat wel forceren in de instellingen van de PS5 en je tv moet met die formaten overweg kunnen. Je zou nog kunnen werken met een HDMI splitter. Dan kan het geluid alsnog direct naar de receiver sturen en het beeld van de PS5 direct naar de tv.
3) PCM of Dolby HD/DTS HD is eigenlijk hetzelfde. Het zit hem in het moment dat het geluidsspoor gedecodeerd wordt en hoe de receiver dat ontvangt. De PS5, net als de PS4, geeft je de keuze tussen:
- bitstream DTS / bitstream Dolby (slechts de oldskool formaten in 5.1). Als de game alleen de HD formaten in zich heeft, dan downscaled de PS5 dat naar de core 5.1 bitstream. Althans, zo deed de PS4 (en PS3 dacht ik ook) dat.
- PCM
Bij bitstream stuurt de PS5 een niet gedecodeerd geluidsspoor naar je receiver. Je receiver herkent dat als DTS of Dolby (logo gaat vaak branden) en decodeert dat. Bij PCM decodeert de PS5 het geluidsspoor al voor de receiver. Voor de PS5 is dit de beste optie, omdat hiermee ook de Dolby HD / DTS HD sporen naar de receiver worden gestuurd, zij het al gedecodeerd. Je receiver herkent geen Dolby HD of DTS HD spoor, maar een 'multichannel in' (oid) signaal. Het is wel gewoon het HD audioformaat, mits de game dat ondersteunt.

Ik begrijp de keuze niet zo goed van Sony om niet gewoon bitstream Dolby HD en DTS HD te versturen naar de receiver. Zal vast een gedachte achter zitten.
Vraag me dan af of in de toekomst 3D audio via het PCM signaal verstuurt zal worden. Uiteindelijk moet de receiver toch instructie krijgen welk signaal in welke mate naar welke speaker moet bij object georiënteerde verplaatsing?

In feite verwerkt je receiver nu ook de core DTS HD / TrueHD data via PCM kanaal zoals jij beschrijft? Maar dan zou atmos data ook via PCM moeten kunnen lopen. Dat is niet het geval? Dan komt ik eigenlijk weer terug bij het begin; vraag me af hoe object georïenteerde geluidsinformatie door een receiver verwerkt gaat worden..

Al landen we dan wel een beetje in het spectrum van speculatie :+
IngamerX schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:07:
[...]

Vraag me dan af of in de toekomst 3D audio via het PCM signaal verstuurt zal worden. Uiteindelijk moet de receiver toch instructie krijgen welk signaal in welke mate naar welke speaker moet bij object georiënteerde verplaatsing?

In feite verwerkt je receiver nu ook de core DTS HD / TrueHD data via PCM kanaal zoals jij beschrijft? Maar dan zou atmos data ook via PCM moeten kunnen lopen. Dat is niet het geval? Dan komt ik eigenlijk weer terug bij het begin; vraag me af hoe object georïenteerde geluidsinformatie door een receiver verwerkt gaat worden..
Ik denk dat de 3D audio oplossing van Sony weer een laag over het geluidsspoor van de game is. De PS5 maakt er denk ik zelf wat van en stuurt dat naar je receiver, tv of soundbar, zonder dat het in het originele geluidsspoor zit.

Of Atmos ook werkt via PCM durf ik niet te zeggen. Online lees ik dat Atmos niet zou werken over PCM, omdat dan allerlei metadata verloren gaat. Zover reikt mijn kennis niet :P Online lees ik ook dat bitstream altijd beter is dan PCM, omdat de receiver dan altijd alle informatie ontvangt. Zou best kunnen, maar feit is wel dat je via PCM eenzelfde bitrate (dus kwaliteit) kan versturen als via Dolby/DTS (HD) sporen. Obv het PCM signaal weet je receiver precies welk geluid naar welke speaker moet, omdat het uitgepakte PCM signaal hem dat vertelt.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 15-10-2021 09:24 ]

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-01 11:35
Ik verwacht niet dat Sony dat gaat doen, net als de reden dat de PS5 geen Dolby Vision ondersteunt. Dat zit allemaal op licentiekosten vast. Wat de reden is dat Sony een eigen 3D audio oplossing heeft bedacht.
Je leest wel vaker dat bepaalde devices formaten zoals Dolby Vision of DTS niet ondersteunen vanwege hoge licentiekosten. Maar dat het zelfs goedkoper is om dan maar een eigen formaat te bouwen zegt wel wat over de hoogte van die kosten.
Of misschien toch over de kwaliteit van de eigen oplossing?
MenAreStillGood schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:06:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem. Mijn receiver ondersteunt ook geen HDR, dus heb de PS5 rechtstreeks op de tv aangesloten. Helaas krijg ik delay op het geluid wanneer ik Dolby of DTS selecteer dus moet ik het voor nu doen met 2.0 PCM...
En daarom is er PCM. Elk apparaat begrijpt dat en dan weet je zeker dat er geen delay is. Dat kan bij Dolby of DTS wel het geval zijn als je device gewoon niet snel genoeg is met decoderen.

Verwijderd

Iemand enig idee of Sony plannen heeft om een volledige zwarte PS5 uit te brengen ipv zon behuizing set online te kopen voor een paar tientjes?
Hulleman schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:18:
[...]
Ik denk dat de 3D audio oplossing van Sony weer een laag over het geluidsspoor van de game is. De PS5 maakt er denk ik zelf wat van en stuurt dat naar je receiver, tv of soundbar, zonder dat het in het originele geluidsspoor zit.
Tempest is bij mijn weten niet enkel een systeem om ruimtelijke audio naar een weergever (koptelefoon, speakers, surround set...) te krijgen, maar ook een set van APIs voor developers. In de presentatie van Cerny ging het o.a. over het feit dat developers veel granulairder audio-objecten kunnen plaatsen in hun wereld. Ik dacht dat er overigens ook ondersteuning is voor auditieve raytracing om reflecties realistischer te krijgen en dergelijke.
WaterFire schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:28:
[...]
Maar dat het zelfs goedkoper is om dan maar een eigen formaat te bouwen zegt wel wat over de hoogte van die kosten.
Of misschien toch over de kwaliteit van de eigen oplossing?
Het ging in de eerste plaats inderdaad over het feit dat ze vonden dat het object-model van Atmos niet rijk en precies genoeg is. Dus in plaats van de developer Atmos modellen te laten gebruiken, bieden ze hun eigen modellering aan. Het is in realtime, bij het spelen van de game, dat de audio van de game dan geconverteerd/geprocessed wordt voor een specifiek target systeem. Dat target systeem zou echter in principe ook Atmos kunnen zijn, en ik snap niet goed waarom dat nog niet ondersteund is. Want de audio zoals de developer het in Tempest ontwikkeld heeft, moet toch ongetwijfeld veel beter tot zijn recht komen in Atmos dan op simpeler 5.1/7.1 surround systemen.

Allez, dat is toch wat ik er van begrepen heb. Anyone correct me if I'm wrong ;).

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:31
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:45:
Iemand enig idee of Sony plannen heeft om een volledige zwarte PS5 uit te brengen ipv zon behuizing set online te kopen voor een paar tientjes?
Verwacht van niet. Wel had ik al verwacht dat ze zelf platen zouden gaan verkopen. Zeker passende rode en zwarte ivm controllers die ze hebben uitgebracht.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 23:00

thunder8

Het gedonder begint weer.

Shaker74 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:21:
[...]

Verwacht van niet. Wel had ik al verwacht dat ze zelf platen zouden gaan verkopen. Zeker passende rode en zwarte ivm controllers die ze hebben uitgebracht.
Ik verwacht van wel, maar niet op korte termijn. Denk dat alle focus er nu op ligt om zoveel mogelijk PS5 systemen in de markt te plaatsen. Als er voldoende aanbod aan consoles is, zal er ruimte en tijd zijn om dit soort accessoires te gaan pushen. En met de chiptekorten van nu en de onveranderde hoge vraag zal het nog wel even duren voordat dat punt gaat komen. Ik wacht er in ieder geval niet op. Ik heb vuurrode platen besteld bij Ome Ali en die zijn in NL aangekomen binnen een week. Zal niet lang meer duren voordat ik ze heb.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Laatst via PSN (toen hij in de maandelijkse selectie zat). Overcooked "all you can eat" aan mijn library toegevoegd. Hij staat ook in mijn "purchased" lijst, zodra ik hem wil downloaden staat er echter alleen 39,99 'add to cart'.

Iemand dit al eens eerder meegemaakt?

Update: via console en mobile app lukte het niet. Maar via https://library.playstation.com/recently-purchased was er wel een download knop beschikbaar. 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Jay-v op 15-10-2021 14:25 ]

Verwijderd

Jay-v schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:14:
Laatst via PSN (toen hij in de maandelijkse selectie zat). Overcooked "all you can eat" aan mijn library toegevoegd. Hij staat ook in mijn "purchased" lijst, zodra ik hem wil downloaden staat er echter alleen 39,99 'add to cart'.

Probeer eens de licenties te herstellen.

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:48
Jay-v schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:14:

Update: via console en mobile app lukte het niet. Maar via https://library.playstation.com/recently-purchased was er wel een download knop beschikbaar. 8)7
Klopt, deze versie van Overcooked is een 'PS5 only' versie, die speciaal voor PS+ in de store wordt gezet. Dat is dus niet diegene die nu nog in de store staat, de PS4+PS5 versie.
De enige manier om deze spellen weer te downloaden is via je console bibliotheek of de website!

PSN: Redrafted

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Xerox schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:59:
[...]

Klopt, deze versie van Overcooked is een 'PS5 only' versie, die speciaal voor PS+ in de store wordt gezet. Dat is dus niet diegene die nu nog in de store staat, de PS4+PS5 versie.
De enige manier om deze spellen weer te downloaden is via je console bibliotheek of de website!
Via de console bibliotheek werkte het dus niet. Ook niet vanuit de mobile app, ondanks dat ik er naar toe navigeerde via de "Purchased" lijst. Daarom was het verwarrend.

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:22

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Dying Light 1 next gen patch in ontwikkeling!

Whoohoo! *O*

Erg blij mee, DL1 wilde ik laatst weer eens spelen maar de onstabiel framerate had een te negatieve invloed op m'n spelplezier :{

Nu Bloodborne nog :9 :P

[ Voor 39% gewijzigd door BlackEyedAngel op 15-10-2021 21:30 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Hulleman schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:39:
[...]

En daarom is er PCM. Elk apparaat begrijpt dat en dan weet je zeker dat er geen delay is. Dat kan bij Dolby of DTS wel het geval zijn als je device gewoon niet snel genoeg is met decoderen.
Probleem met PCM is dat je wanneer je met gewone ARC verbind, of zelfs via een optische uitgang van de TV, de receiver geen PCM in surround kan ontvangen aangezien de bandbreedte daarbij gelimiteerd is, dan krijg je max PCM 2.0, voor PCM 5.1 / 7.1 heb je al eARC nodig of een HDMI verbinding direct op de receiver.

Of PCM ook informatie door kan geven aan hoogte kanalen weet ik niet, maar zou technisch wel mogelijk moeten zijn als er genoeg bandbreedte is, maar dacht dat de bedoeling van dat 3D audio juist was dat je geluiden simuleert uit verschillende richtingen door het geluid een speciale geluidsbehandeling te geven (gebaseerd op de speakers) waardoor geluid van achter bijvoorbeeld meer zou moeten klinken alsof iets bijvoorbeeld ook echt achter je gebeurt.

[ Voor 16% gewijzigd door Kalder op 16-10-2021 14:07 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Van de week Detroid Become Human uitgespeeld.
De laatste game in dit genre die ik speelde was Heavy Rain en zag dus al enigszins op tegen de ietwat houterige gameplay en lastige QTE's. In beide opzichten is Detroid een verademing; de game speelt erg fijn en de QTE's zijn redelijk simpel (lees: je hebt geen 23 vingers en lightningspeed reflexen nodig).
De opzet met de flowcharts aan het einde de chapters is fantastisch, sommigen hebben zo ontzettend veel paden en vertakkingen dat je er eng van wordt :D
Achteraf blijkt dat ik als gevolg van bepaalde keuzes/gebeurtenissen complete chapters heb gemist dus dat moeten we nog even rechtzetten.
Al met al blij dat ik deze destijds heb opgeslagen in de bieb :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

@Kalder, weet je dat zeker? De PS3 ondersteunde ook gewoon PCM surround en toen bestond eARC niet. Ik denk dat het probleem eerder in de tv zit dat die niet overweg kan om bepaalde formaten door te sturen. 5.1 PCM is qua bitrate niet meer dan dolby of dts en dat gaat prima over arc en optisch.

Ff wat anders. Dbrand verkoopt geen zwarte PS5 platen meer na dreiging rechtszaak Sony Ik heb nu een zeldzame PS5 })

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:39
@Hulleman vooral dit stuk, maar wel lekker geld verdienen...kan toontje lager toch. Denk dat Sony binnenkort met eigen custom plates komt.
"In closing, fuck you and especially fuck Sony. Talk soon."

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Amaze86 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:05:
@Hulleman vooral dit stuk, maar wel lekker geld verdienen...kan toontje lager toch. Denk dat Sony binnenkort met eigen custom plates komt.

[...]
"The company that told Sony to "go ahead, sue us" has pulled replacement PlayStation 5 plates from sale after Sony threatened to sue them"

En Sony:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6MyS2TwwpXF7GYspR8wTbUulBtc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BXvRaQ86OX50a6wa06J9kiqZ.png?f=user_large
Hulleman schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:22:
@Kalder, weet je dat zeker? De PS3 ondersteunde ook gewoon PCM surround en toen bestond eARC niet. Ik denk dat het probleem eerder in de tv zit dat die niet overweg kan om bepaalde formaten door te sturen. 5.1 PCM is qua bitrate niet meer dan dolby of dts en dat gaat prima over arc en optisch.

Ff wat anders. Dbrand verkoopt geen zwarte PS5 platen meer na dreiging rechtszaak Sony Ik heb nu een zeldzame PS5 })
Lijkt me heel vreemd, de TV doet wel prima dolby en dts doorsturen maar PCM gaat niet hoger dan 2.0 terwijl je voor PCM geen licenties nodig hebt dus beetje raar om daar support voor te laten liggen.
Verder volgens mij PCM qua bitrate volgens mij velen malen hoger dan Dolby en DTS, omdat Lineair PCM eigenlijk gewoon uncompressed is.

Hier staat ook aangegeven dat ARC geen uncompressed 5.1 / 7.1 doet alleen eARC doet dat.
Dat het vroeger met de PS3 kon was omdat je hem toen direct op je receiver aansloot en je helemaal geen ARC gebruikte (en mocht je dat wel doen had je alleen DTS of Dolby Digital, of PCM 2.0)
edit: link vergeten: https://www.cnet.com/tech...l-and-earc-for-beginners/

[ Voor 18% gewijzigd door Kalder op 16-10-2021 15:30 ]

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:05
Staat er een of ander patent op die platen dat een bedrijf die niet mag maken.
Ik vind het wel een beetje overdreven dat Sony met een rechtszaak dreigt voor zo iets kleins, momenteel verliezen ze er zelf niets mee.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
AppleFan2007 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:36:
[...]

Staat er een of ander patent op die platen dat een bedrijf die niet mag maken.
Ik vind het wel een beetje overdreven dat Sony met een rechtszaak dreigt voor zo iets kleins, momenteel verliezen ze er zelf niets mee.
Sony loopt gewoon zielig te doen. Ga in overleg met Dbrand, deel de winst (voorbeeld insteek) en iedereen blij. Of geef ze toegang tot patent gebruik tegen betaling en klaar.
Segafreak83 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:28:
[...]

Sony loopt gewoon zielig te doen. Ga in overleg met Dbrand, deel de winst (voorbeeld insteek) en iedereen blij. Of geef ze toegang tot patent gebruik tegen betaling en klaar.
Een kap lijkt me vrij moeilijk te patenteren, zal eerder een trademark op zitten. Die moeten ze gewoon verdedigen anders verliezen ze het trademark.
Mogelijk gaan ze zelf zwarte kappen uitbrengen.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:01

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ff op klikken, dan kun je het bericht lezen. Als dit nog onderdeel uitmaakt van een pr stunt…

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:39
cold_as_ijs schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:48:
[...]

Een kap lijkt me vrij moeilijk te patenteren, zal eerder een trademark op zitten. Die moeten ze gewoon verdedigen anders verliezen ze het trademark.
Mogelijk gaan ze zelf zwarte kappen uitbrengen.
Reken op een Gran Turismo PS5 Black limited edition console.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Amaze86 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:47:
[...]

Rubberachtige of metallic panelen kan best gaaf zijn voor een GT7 special edition.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:14
[...]

Die vervolgens is uitverkocht binnen 0,004 seconden en vanaf slechts €1500 te koop zal zijn op Marktplaats/Amazon etc.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:27
Is er een manier/instelling waardoor het geluid van de game niet via de aangesloten oordopjes gaat wanneer je een voice chat hebt?

Bij de PS4 was dit geen probleem, maar ik heb het bij de PS5 niet gevonden.

De geluiden van de game en de voice chat door elkaar maken het een stuk warriger..
Thalaron schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:12:
[...]

Die vervolgens is uitverkocht binnen 0,004 seconden en vanaf slechts €1500 te koop zal zijn op Marktplaats/Amazon etc.
Gelukkig zitten er geen semiconductors in de kappen dus ze zouden ze snel moeten kunnen produceren ;)

uchiha tijntje schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:47:
[Embed]

Ff op klikken, dan kun je het bericht lezen. Als dit nog onderdeel uitmaakt van een pr stunt…
Echt onbegrijpelijk, dat die mensen in zo'n situatie beland zijn, wat zijn sommige mensen toch debiel om bedreigingen te uiten voor het oneens zijn over een spelletje omdat het niets te maken zou hebben met silent hill... Echt heel triest, alsof ze er al voor betaald hebben en kwaad zijn omdat het niet silent hill is ofzo, en zelfs dan zijn doodsbedreigingen natuurlijk nooit gepast... er is nog vrijwel niets bekend over dit spel, ik snap het echt niet dat ze hier mee te maken hebben, het internet bedenkt een complot wat onzin blijkt te zijn en ineens zijn mensen boos??? Wtf is er mis met die mensen...

[...]

Gave kappen met bandensporen erover en het GT logo, in het zwart, en ik ben verkocht en zet m'n PS5 midden op tafel in het zicht (ok, niet op tafel maar wel in zicht naast de TV, staat er nu 80% achter)

FabianGTI schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:51:
Is er een manier/instelling waardoor het geluid van de game niet via de aangesloten oordopjes gaat wanneer je een voice chat hebt?

Bij de PS4 was dit geen probleem, maar ik heb het bij de PS5 niet gevonden.

De geluiden van de game en de voice chat door elkaar maken het een stuk warriger..
Tandwieltje/settings -> Sound -> Audio output -> Output to headphones -> All Audio/Chat Audio :)

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 11:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik lees her en der berichten van gebruikers die HDR niet (gelijk) aan de praat krijgen, en hier helaas ook niet.

Ik heb een LG OLED55C7V televisie in combinatie met een Yamaha HTR-4069 receiver waarop al m'n apparaten zit aangesloten. Zowel in het geval ik het probeer via mijn receiver als rechtstreeks aangesloten op de TV geeft de PS5 aan dat HDR niet ondersteunt wordt in 4K. Met de PS4 Pro heeft dit altijd goed gewerkt.

Iemand hier wellicht nog een idee hoe ik dit toch aan de praat kan krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door reuzekind op 18-10-2021 11:51 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:45
@reuzekind Heb je HDMI ULTRA HD Deep Color ingeschakeld voor de hdmi poort waar je de PS5 op hebt aangesloten?

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ja, die staat ingeschakeld.

• MenAreStillGood
Weet je zeker dat de receiver HDR ondersteunt? Mijn Onkyo niet en daarom is de PS5 rechtstreeks op de TV aangesloten.

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Wordt ondersteund, maar ook een rechtstreekse verbinding tussen PS5 en televisie biedt helaas geen uitkomst.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 23:00

thunder8

Het gedonder begint weer.

reuzekind schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:43:
Ik lees her en der berichten van gebruikers die HDR niet (gelijk) aan de praat krijgen, en hier helaas ook niet.

Ik heb een LG OLED55C7V televisie in combinatie met een Yamaha HTR-4069 receiver waarop al m'n apparaten zit aangesloten. Zowel in het geval ik het probeer via mijn receiver als rechtstreeks aangesloten op de TV geeft de PS5 aan dat HDR niet ondersteunt wordt in 4K. Met de PS4 Pro heeft dit altijd goed gewerkt.

Hier een OLED65C9 van LG en een Denon X3600 receiver. Bij aansluiten via de receiver kreeg ik ook de melding van geen HDR. Had de PS4Pro direct aan de TV en daar hangt nu de PS5 aan. Dat werkte wel direct. Waarschijnlijk dat het met de PS4Pro werkte is dat het waarschijnlijk met een lagere HDMI versie werkt, wat door je receiver kan worden doorgezet. Voor de PS5 is het volgens mij HDMI 2.1? Dat ook misschien de reden dat het ook niet rechtstreeks naar TV werkt bij jou? Mogelijk ergens een setting die lager moet om binnen de bandbreedte van de aansluiting te blijven? Andere HDMI kabel?

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Hmm, het lijkt er inderdaad op dat het probleem in de ondersteuning van HDMI 2.1 zit. Mijn televisie heeft geen HDMI 2.1 aansluiting, helaas!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb net de Crucial 5 Plus ontvangen en wacht nog op de bestelde heatsink en hoop dat deze spoedig aankomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jnkLlGf2GeH4h_fSpCKAz9uad8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yrwwb2FGPfQF4o0OWPi1AVXK.jpg?f=fotoalbum_large

Toen ik het doosje vast had rammelde het wat en vreesde echter op schade aangezien het doosje wat geplet leek te zijn geweest, maar niets was minder waar, het bleek een extra geleverd schroefje in het afzonderlijke vakje te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Otmx8urmiRXU7s6quYBOxB91rgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L2PsTm7coefCOoVanHGFBq0p.jpg?f=fotoalbum_large

• MenAreStillGood
reuzekind schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:00:
Hmm, het lijkt er inderdaad op dat het probleem in de ondersteuning van HDMI 2.1 zit. Mijn televisie heeft geen HDMI 2.1 aansluiting, helaas!
Mijn tv heeft ook geen HDMI 2.1, maar ik krijg wel HDR door. Misschien toch even in de instellingen van de TV kijken. Ik heb geen OLED van LG echter.

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-01 19:52
Gisteren voor het eerst een game gespeeld (Hell Let Loose) met adaptive triggers support.
Wist eigenlijk niets van deze feature en dacht eerst dat mijn controller kapot was :+
Wel een mooie toevoeging.

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-01 05:07
Marc3l schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:45:
Gisteren voor het eerst een game gespeeld (Hell Let Loose) met adaptive triggers support.
Wist eigenlijk niets van deze feature en dacht eerst dat mijn controller kapot was :+
Wel een mooie toevoeging.
Astro's Playroom niet gespeeld?
Ratchet and Clank is ook een aanrader, daar hebben ze de controller ook echt super goed gebruikt!

<GoT>NightStalker

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 20:52

DarkSide

theres no place like ::1

Zou niet moeten
Heb hier een receiver met HDMI 2.0 als max. En een LG b6 (ook met HDMI 2.0 als max)
En heb de PS5 gewoon aan de receiver gehangen en heb HDR.

Soms kan het helpen om de HDR op de HDMI uit te zetten op de LG.
En TV uit en aan te doen en weer HDR aan te zetten.

Controleer ook de receiver met instellingen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:39
Andere HDMI poort geprobeerd?
Hier ondersteunen alleen HDMI poort 1 en 2 HDR, 3 en 4 niet.

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:41
reuzekind schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:43:

Ik heb een oudere LG OLED uit 2015 en een nóg oudere Yamaha soundbar. De PS5 is direct op de tv aangesloten en wordt mooi in HDR weergegeven. Maar volgens mij heb ik voor die HDMI poort waar de PS5 op zit (vroeger de PS4) een instelling moeten aanpassen bij de tv zelf zodat die HDR kan aanvaarden ofzo.
Ik zal het deze avond eens checken, ik kan er natuurlijk ook naast zitten, is echt al jaren geleden 😉.

Verder: Psychonauts 2, wat een leuke game zeg! De originaliteit in zowel verhaal als level design druipen er van, net als de eerste Psychonauts op de PS2 (man, ik ben oud geworden).

PSN: Zwartkijker

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

DarkSide schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:22:
[...]

Zou niet moeten
Heb hier een receiver met HDMI 2.0 als max. En een LG b6 (ook met HDMI 2.0 als max)
En heb de PS5 gewoon aan de receiver gehangen en heb HDR.

Soms kan het helpen om de HDR op de HDMI uit te zetten op de LG.
En TV uit en aan te doen en weer HDR aan te zetten.

Controleer ook de receiver met instellingen.
Ok, dit geeft hoop. Ik ga nog een keer spelen met de instellingen.
schumi2004 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:29:
[...]

Andere HDMI poort geprobeerd?
Hier ondersteunen alleen HDMI poort 1 en 2 HDR, 3 en 4 niet.
Goed punt, ik heb maar 1 HDMI poort rechtstreeks op m'n TV geprobeerd. Ga ik testen!
Zwartkijker schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:39:
[...]

Ik heb een oudere LG OLED uit 2015 en een nóg oudere Yamaha soundbar. De PS5 is direct op de tv aangesloten en wordt mooi in HDR weergegeven. Maar volgens mij heb ik voor die HDMI poort waar de PS5 op zit (vroeger de PS4) een instelling moeten aanpassen bij de tv zelf zodat die HDR kan aanvaarden ofzo.
Ik zal het deze avond eens checken, ik kan er natuurlijk ook naast zitten, is echt al jaren geleden 😉.
Ik ben benieuwd wat je daarvoor hebt aan moeten passen. Hoor het graag :)

• Zwartkijker
  • Laatst online: 10:41
Ja, deep color (zie afbeelding). Bij mij staat dit enkel voor HDMI 1 aan (PS5), aangezien het voor de soundbar en PS3 geen zin heeft.

Op de PS5 staat alles op automatisch ingesteld. Telkens de PS5 wordt aangeschakeld komt mooi de HDR melding.
Veel succes!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4ZBdMSH7xNmBMN43d7ER7wn94I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MkZDpyCiiG5lzpBKj1popCIp.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ik toch bezig was had ik even de andere toestellen nagekeken (de handleidingen dan). Blijkt nu dat alle toestellen die ik heb deep color ondersteunen, dus kan ik dit voor alle HDMI aansluitingen aanschakelen... En dat na zovele jaren |:(
Het lag dus ook daar aan dat ik via de Nvidia Shield HDR niet werkend gekregen heb... Bedankt dus voor jouw vraag @reuzekind

[ Voor 22% gewijzigd door Zwartkijker op 18-10-2021 15:40 ]

PSN: Zwartkijker

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-01 19:52
schaapiej schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:18:
[...]

Astro's Playroom niet gespeeld?
Ratchet and Clank is ook een aanrader, daar hebben ze de controller ook echt super goed gebruikt!
Thanks, Astro's maar een paar minuten gedaan.

• Caayn
  • Niet online
Dbrand is ondertussen weer terug, met een aangepast model wat de console kleiner maakt, open intake en de optie voor LEDs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpRi1Ueul-_jDlRlRh-KEwIeefA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/16tCrLYlZfM73EFphsZUGVgF.png?f=fotoalbum_large
https://dbrand.com/shop/special-edition/ps5
nieuws: Dbrand blijft aangepaste zijpanelen voor PS5 verkopen met gewijzigd o...

Het is een best vermakelijke soap aan het worden :)

[ Voor 14% gewijzigd door Caayn op 19-10-2021 08:36 ]

Caayn schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:35:
[...]
Dbrand is ondertussen weer terug, met een aangepast model wat de console kleiner maakt, open intake en de optie voor LEDs.

[Afbeelding]
nieuws: Dbrand blijft aangepaste zijpanelen voor PS5 verkopen met gewijzigd o...

Die vind ik dan nog wel leuk :)

Ben benieuwd of deze wel mogen :X
[...]

[Afbeelding]

Die zijn vet! Maakt de console wat minder lomp. Ik wil deze plates. Kan mijn huidige dbrand darkplate straks in de verkoop :)

poor Leno schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:04:
[...]

Die vind ik dan nog wel leuk :)

Ben benieuwd of deze wel mogen :X
Komt er vast ook nog wel 1 die de dikkere kant van de discdrive doortrekt. Een wat dikkere console, maar wat mij betreft oogt dat mooier. Gewoon een simpel zwart doosje. I like it.

Mn ps5 is met de darkplate naar mijn mening iig al goed opgeknapt

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Iemand enig idee hoe ze die LED Strips aansturen? Of hebben ze gewoon een USB aansluiting voor power?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Hulleman schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:34:
[...]

Komt er vast ook nog wel 1 die de dikkere kant van de discdrive doortrekt. Een wat dikkere console, maar wat mij betreft oogt dat mooier. Gewoon een simpel zwart doosje. I like it.

Mn ps5 is met de darkplate naar mijn mening iig al goed opgeknapt
Persoonlijk vind ik nog steeds de Digital mooier.. Ik zou iig voor de classic PS1 grijs gaan, als ik besluit om plates te kopen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYkz2IowjUTq74PKTaeuAJns69k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JxoC0jiBFsHZPDNhfSOZw5Y6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNWyI9gpyyc2JIM52CQkjyvOR2I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BNS1Zht85BZTZMv8ai0iGASz.png?f=fotoalbum_large
In ander nieuws!

The Witcher 3 Next Gen Upgrade is nu rated door PEGI, en kan elk moment er dus aan komen! *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m7apkg6.png

reddit: https://www.reddit.com/r/...game_of_the_year_edition/

• Caayn
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:41:
[...]

Iemand enig idee hoe ze die LED Strips aansturen? Of hebben ze gewoon een USB aansluiting voor power?
Als ik het zo lees op hun reddit pagina zijn in het werkelijkheid doorzichtige covers voor de al aanwezige LED strips.
These strips of semi-translucent colored vinyl have been designed to precisely cover the diffused LED light strips flanking the sides of your PS5, tinting them with one of eight high-saturation hues. We didn’t invent the idea, but our proprietary double-shot coloring process guarantees the most vibrant lightstrips available on the market. Plus, you can customize the left and right sides separately, unlocking a brand new way for you to make your own terrible design choices.
https://www.reddit.com/r/...e_back_checkmate_lawyers/
poor Leno schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:56:
The Witcher 3 Next Gen Upgrade is nu rated door PEGI, en kan elk moment er dus aan komen! *O*
Benieuwd naar de prijs. Heb TW3 twee jaar geleden eens gekocht in de Sales maar er nooit toe gekomen van deftig te spelen eigenlijk. Een van de redenen waarom ik meer aan de Sales moet weerstaan, veel te veel backlog :).
Twixie schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:03:
[...]

Benieuwd naar de prijs. Heb TW3 twee jaar geleden eens gekocht in de Sales maar er nooit toe gekomen van deftig te spelen eigenlijk. Een van de redenen waarom ik meer aan de Sales moet weerstaan, veel te veel backlog :).
Als het goed is, gratis! :D
Tnx! Had inderdaad gewoon eens naar die Reddit link moeten kijken, want het is blijkbaar officieel aangekondigd als een Free Upgrade : https://thewitcher.com/en...ng-to-the-next-generation .
Misschien nog zo slecht niet dan dat ik het spel zo lang laten liggen heb :D.
In ander nieuws!

[Afbeelding]

Cool, de blood and wine DLC moet ik grotendeels nog spelen.

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Zo ziet er idd vet uit. Maar de verzendkosten zijn mij iets te veel van het goede :'(

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 22:20
Hulleman schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:24:
[...]

Cool, de blood and wine DLC moet ik grotendeels nog spelen.
Heb net toch maar de game of the year editie gekocht. Doordat ik geen ps4 had een ontzettend grote backlog al. Maar de winter moet toch nog komen.
Tito129 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:29:
[...]

Heb net toch maar de game of the year editie gekocht. Doordat ik geen ps4 had een ontzettend grote backlog al. Maar de winter moet toch nog komen.
Ja goeie! De gewone versie is nu €5,99 en de GOTY, met alle DLC, is nu €9,99 :)

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:45

lord_fh

PS5

In ander nieuws!

[Afbeelding]

Ben heel benieuwd wat er qua graphics etc is verbeterd, ik heb hem al (goty) voor ps4, maae nooit mega gespeeld, dus ga hem nu op ps5 oppakken !

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Die teksten ook op de DBrand site, ze gaan er echt head first in. Ik kan dat wel waarderen :D Of het verstandig is zal op termijn moeten blijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQ5aEdDaRpDZYAWYMneK9-qeFzk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lACJfL7rbsOEojLno9wxiO5Q.png?f=fotoalbum_large
THANKS, SONY.

Do you have any idea how many lawyers we had to go through to find some that were willing to take on the Darkplates case? We'll give you a hint: the answer lies at the bottom of Lake Ontario. Turns out, our new lawyers can handle either the murder charges or the Darkplates file... but not both. We may be in a maximum security prison by the end of the year, but at least your PlayStation 5 will have an indisputably original design.
DARKPLATES, MEET LIGHTSTRIPS.

If you've made it this far down the page without buying anything, you're probably a lawyer. Good news for us, bad news for you: there (probably) aren't any newly-approved patents on custom LED lightstrips, middle skins, or all-new Darkplates 2.0 colorways. Serve us another C&D if we're wrong.

[ Voor 15% gewijzigd door kazuka op 19-10-2021 11:52 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 20:52

DarkSide

theres no place like ::1

Dbrand is wel een mooi bedrijf. Heeft vaker ludieke acties (ook op LTT).
Kan dat wel waarderen.

Zoals ze de site hebben gemaakt vind ik echt prachtig.
Gewoon wat grote corporaties "pesten" Puur omdat ze het kunnen en ze de middelen hebben itt tot wat kleine bedrijven.

Zie er verder geen kwaad in en nu al benieuwd naar de response van sony

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Caayn
  • Niet online
kazuka schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:50:
Die teksten ook op de DBrand site, ze gaan er echt head first in. Ik kan dat wel waarderen :D Of het verstandig is zal op termijn moeten blijken.

[Afbeelding]

[...]

[...]
Hun aankondigingspost op Reddit bevat ook wel een paar pareltjes. Ze hebben in de tekst zelfs nog een knipoog naar de KFConsole weten te stoppen.
For better or worse, one thing we observed over the course of selling Darkplates 1.0 was that some people seem to be oddly attached to their whiter-than-West-Virginia color scheme. As equal opportunity capitalists, we’ve made sure to include a white colorway with Darkplates 2.0.
Lastly, to commemorate the legal gray area that we've happily left behind, we're also announcing Retro Gray Darkplates. Color-matched to a retro console which shall remain nameless, it’s perfect for those among you who miss the old Sony.
https://www.reddit.com/r/...e_back_checkmate_lawyers/

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 19-10-2021 12:31 ]

poor Leno schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:32:
[...]

Ja goeie! De gewone versie is nu €5,99 en de GOTY, met alle DLC, is nu €9,99 :)
Koopje, echt leuke game om te spelen nog. Heb em in de winter van 2019 opgepikt voor €9,99 en beide dlc’s voor ook eenzelfde bedrag dacht ik. Zitten genoeg uurtjes gameplay in!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:39
[...]

[Afbeelding]

Vooral met deze comment eronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1p9O4SnFuj3jmke8ZLJIJiIL2Iw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wwb0HbSYmZOqwKbAKRxNMQaM.jpg?f=user_large

/edit:
Ben te laat hiermee zie ik.

/edit2:
Ik vraag me af of die extra ventialtie gaten wel zo'n goed idee is, op deze manier wordt de luchtstroom wel aangepast en komt dat de warmte afvoer wel ten goede?

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 19-10-2021 13:26 ]

Ik zal dan een van de weinige zijn die het belachelijk vindt hoe DBrand hun positie tegenover 'evil Sony' deel laat uitmaken van hun marketing. Maar ja, wellicht is hun doelpubliek sowieso vooral tieners en jonge twintigers die zoiets rebels en dus geweldig vinden.

De kleine DBrand toejuichen omdat ze het durven opnemen tegen Sony, vind ik ook een beetje hypocriet.Ik ben niet echt een fanboy of zo, maar uiteindelijk is het wel Sony die op de proppen gekomen is met de PlayStation en ons daardoor al enkele generaties een zeer amusant gaming platform bezorgt.

Houd die juridische strijd gewoon intern toch.

[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 19-10-2021 13:47 ]

• 418O2
  • Nu online
Twixie schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:46:
Ik zal dan een van de weinige zijn die het belachelijk vindt hoe DBrand hun positie tegenover 'evil Sony' deel laat uitmaken van hun marketing. Maar ja, wellicht is hun doelpubliek sowieso vooral tieners en jonge twintigers die zoiets rebels en dus geweldig vinden.

De kleine DBrand toejuichen omdat ze het durven opnemen tegen Sony, vind ik ook een beetje hypocriet.Ik ben niet echt een fanboy of zo, maar uiteindelijk is het wel Sony die op de proppen gekomen is met de PlayStation en ons daardoor al enkele generaties een zeer amusant gaming platform bezorgt.

Houd die juridische strijd gewoon intern toch.
Ik had laatst wat in mijn winkelkarretje daar en ben toen weggegaan. Kreeg deze mail
YOU'RE OUT OF TIME.
Catch22,

You left some items in your cart. We emailed you about it. You ignored us. That's two mistakes for the price of none.

This is our final offer: either you complete this purchase or your abandoned cart gets dipped in cement and buried at sea.
dit is niet helemaal mijn manier van communiceren.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

418O2 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:50:
[...]

Ik had laatst wat in mijn winkelkarretje daar en ben toen weggegaan. Kreeg deze mail

[...]

Je signature doet anders vermoeden :+

Ach, men kan het inderdaad ook edgy of geforceerd vinden. Ik vind het zelf wel vermakelijk en onschuldig. Het is een beetje hun identiteit en branding. Sony heeft het volste recht om hun IP en trademarks te beschermen maar ze doen ook heus wel eens iets niet goed. Zowel Sony als DBrand hebben uiteindelijk gewoon het doel om winst te maken op hun producten.

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01-2025
[...]

[...]
Mee eens. Zelfde is dat ze communiceerde geen skins te gaan verkopen omdat de kopers die niet aan zouden kunnen brengen. Kreeg bij de de cancelling door DBRAND zelf, een mail waarin het er op neer kwam dat gebruikers stom zijn en de skins toch niet kunnen aanbrengen. Vervolgens gingen ze plates verkopen met optie een middle skin erbij te kopen.

Ik heb de vorige versie plates toch gekocht en die zien er naar mijn mening echt mooi uit.
Ook zeer luxe verpakt. Bij deze twijfel ik nog wel...Bij de vorige versie DBRAND Plates wordt de buitenkant niet echt warm. Bij deze weet ik niet of de koeling goed zal werken aangezien de aangezogen lucht van de FAN er dan in en direct weer uitgaat. Hopelijk worden er nog temp testen gedaan door gamers nexus met deze versie 2.0 plates op de PS5 geïnstalleerd.

• 418O2
  • Nu online
kazuka schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:02:
[...]

Je signature doet anders vermoeden :+

Ach, men kan het inderdaad ook edgy of geforceerd vinden. Ik vind het zelf wel vermakelijk en onschuldig.
Ik vind het behoorlijk edgy xD kijk ons eens anti-corporate doen. Ik haal mijn schouders op...

• Caayn
  • Niet online
Peter711 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:03:
[...]

Bij deze weet ik niet of de koeling goed zal werken aangezien de aangezogen lucht van de FAN er dan in en direct weer uitgaat.
Hoezo verwacht jij dat de lucht er direct weer uitgaat? Aan de exhaust en interne pad van airflow veranderen de plates niks.

Het enige negatieve wat ik mogelijk zie gebeuren is dat de SSD in het M.2 slot wat minder lucht krijgt omdat die langs de originele intake gepositioneerd zit waar nu minder lucht langs zal stromen doordat de fan rechtstreeks van buitenaf koele lucht aan zuigt. Maar hoe groot de impact daarvan is? Verwacht weinig maar dat zal, imo, meegenomen moeten worden in een test.

[ Voor 9% gewijzigd door Caayn op 19-10-2021 14:40 ]

[...]

[...]

Ze hebben een unieke stijl van communiceren. Een beetje als coolblue, maar dan wat cynischer. Ik kan dat wel waarderen. Als je daar wat besteld word je ook aangesproken met “human” en “signed by a robot”. Leuke twist toch.

• 418O2
  • Nu online
Hulleman schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:47:
[...]

Ze hebben een unieke stijl van communiceren. Een beetje als coolblue, maar dan wat cynischer. Ik kan dat wel waarderen. Als je daar wat besteld word je ook aangesproken met “human” en “signed by a robot”. Leuke twist toch.
Het is een kwestie van smaak :)

• giantgiantus
  • Laatst online: 07:23
Hulleman schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:47:
[...]

Nee verschrikkelijk. Idd net Coolblue. Ik zal we een ouderwetse man zijn maar ik vind het prettig om gewoon zakelijk en formeel aangesproken te worden. Ipv kaartjes sturen met alles voor een glimlach gewoon goede service bieden, meer niet nodig. En deze unieke stijl van communiceren zal waarschijnlijk vooral voor pubers zijn. Denk dat bij de meeste volwassenen de ps5 toch zo ver mogelijk weggestopt zal worden.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Hulleman schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:57:
[...]

Koopje, echt leuke game om te spelen nog. Heb em in de winter van 2019 opgepikt voor €9,99 en beide dlc’s voor ook eenzelfde bedrag dacht ik. Zitten genoeg uurtjes gameplay in!
Misschien toch maar een tweede kans geven, vooral als de PS5 versie een RT mode en DS support krijgt. Ik heb het ooit 4 - 5 uurtjes gespeeld en vond de combat zo ontzettend lame dat niet verder wilde spelen. Begreep de hype destijds niet.
FMS schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:02:
[...]

Misschien toch maar een tweede kans geven, vooral als de PS5 versie een RT mode en DS support krijgt. Ik heb het ooit 4 - 5 uurtjes gespeeld en vond de combat zo ontzettend lame dat niet verder wilde spelen. Begreep de hype destijds niet.
Krijgt de PS5 versie dan RT support???

Edit: Schijnt volgens google inderdaad te kloppen, gaaf, dat wil ik wel uitproberen in zo'n wereld als die van the Witcher 3!!!

[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 19-10-2021 16:06 ]

Kalder schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:04:
[...]

Krijgt de PS5 versie dan RT support???
Ja :)

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01-2025
Caayn schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:07:
[...]
Hoezo verwacht jij dat de lucht er direct weer uitgaat? Aan de exhaust en interne pad van airflow veranderen de plates niks.
Hoe kom je tot die conclusie?
Zowel links en rechts komen nu openingen in de panels. De FAN blaas een richting uit en dat is dus naar de opening (rooster) aan 1 van de zijkanten.

• Caayn
  • Niet online
Peter711 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:21:
[...]

Zowel links en rechts komen nu openingen in de panels. De FAN blaas een richting uit en dat is dus naar de opening (rooster) aan 1 van de zijkanten.
Als de PS5 een axial fan design gebruikte had je gelijk* maar de PS5 gebruikt een radial/centrifugal fan design.

*De PS5 heeft altijd twee fan gaten, ook met de originele plates/panels ;) Deze sluiten namelijk niet af maar blijven een paar millimeter boven de behuizing.
Peter711 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:21:
[...]

De openingen zullen alleen maar helpen frisse lucht aan te voeren, de fan is zoals Caayn hierboven al zegt centrifugaal dus de bladen zitten zeg maar verticaal waar ze bij een gewone fan diagonaal zitten, dit zorgt ervoor dat de lucht vanaf de zijkant aangetrokken wordt en de console in geblazen wordt en er aan de achterkant uit komt.

Het enige wat kan gebeuren is dat de lucht vanaf de SSD minder goed afgevoerd kan worden, maar of dat een groot probleem is, denk het niet, maar dat moet getest worden. Misschien helpt het in dit geval dan juist wel weer om bijvoorbeeld het kapje van de SSD eraf te laten.

• Runaque
Vandaag kwam de EKWB NVMe M.2 heatsink aan en kon er eindelijk aan beginnen. Het gaat om volgende twee onderdelen die ik besteld heb om 1tb toe te voegen aan de console.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSW7XfZXlk0Ck5HQDbIhoJWPaH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5gHqPAnEyqAvLpdVupbCvw0R.jpg?f=fotoalbum_large

De geringe uitleg bij de heatsink maakt het wel niet zo gemakkelijk om het te monteren, maar YouTube bracht meer duidelijkheid.Alles past uiteindelijk netjes en de metalen klemmen zijn misschien wel, na de kap van de console halen, het moeilijkste moment om het geheel samen te brengen. Nadien heb ik met ethanol de contactjes van de SSD ontvet (vandaar dat oorstaafje) voor ik deze in de console monteerde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBWBionsdgShqMYZTcGuPb3xzOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9OK2JmFc2idY5g06On2WBdws.jpg?f=fotoalbum_large

De heatsink past netjes in de console met nog iets ruimte aan weerszijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lka_YIgvWLqNBhExcgL7blcdawc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRFLdA32xJhLOKYeAlrglTcT.jpg?f=fotoalbum_large

Na het opstarten blijkt de console een leessnelheid van 5749,412MB/s aan te geven, ziek snel dus.
Ook heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens met een spuitbus lucht de boel schoon te blazen.
Runaque schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:47:
....
Na het opstarten blijkt de console een leessnelheid van 5749,412MB/s aan te geven, ziek snel dus.
5,75GB/s, das net als de Samsung 980Pro 1TB niets om over naar huis te schrijven, haalt net het benodigde 5,5GB/s minimum volgens die test van de PS5, de 980Pro is zelfs nog iets slechter en doet precies 5,5GB/s
Vele andere schijven zitten op 6,5GB/s
dus die van ons is zo'n 15% langzamer :-( maar niet getreurd, het is snel genoeg en je zult er niets van merken dat hij trager is :*)

En P.S. misschien iets voor de mods om onder het topic erbij te zetten.
Kunnen we stoppen met iedere keer die foto's van iedereen die z'n PS5 met een SSD met heatsinkje voorziet?
We hebben het nu wel gezien ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 19-10-2021 16:56 ]

• Runaque
Kalder schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:52:
[...]

5,75GB/s, das net als de Samsung 980Pro 1TB niets om over naar huis te schrijven, haalt net het benodigde 5,5GB/s minimum volgens die test van de PS5, de 980Pro is zelfs nog iets slechter en doet precies 5,5GB/s
Vele andere schijven zitten op 6,5GB/s
dus die van ons is zo'n 15% langzamer :-( maar niet getreurd, het is snel genoeg en je zult er niets van merken dat hij trager is :*)
Over enkele jaren gaat deze snelheid vast kantje boordje zijn, maar voor nu is dat meer dan ziek snel en de reden dat ik voor deze gegaan ben en niet voor de Samsung 980Pro is de kostprijs! Als ik een veel snellere zou gekocht hebben, dan had ik in een geheel andere prijsklasse gevallen, maar deze voldoed prima op dit moment en als deze SSD's goedkoper worden, dan kan over enkele jaren misschien wel een van 2 of 4tb aangekocht worden.

• Runaque
Kalder schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:52:
[...]

En P.S. misschien iets voor de mods om onder het topic erbij te zetten.
Kunnen we stoppen met iedere keer die foto's van iedereen die z'n PS5 met een SSD met heatsinkje voorziet?
We hebben het nu wel gezien ;)
Idd, zou handig zijn voor wie een SSD en een heatsink zoekt! Dan weet men welke snelheden men kan verwachten en welke heatsinks passen.
Runaque schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:04:
[...]

Idd, zou handig zijn voor wie een SSD en een heatsink zoekt! Dan weet men welke snelheden men kan verwachten en welke heatsinks passen.
probleem is een beetje dat er heel veel van dit soort foto's te vinden zijn in het topic, veel meer dan noodzakelijk. Als je de zoekfunctie gebruikt kun je er vast een hele hoop van vinden.

Eerste tests van digital foundry lieten al zien dat de speedcheck van de PS5 niet betrouwbaar waren, voor snellere leek hij een te lage snelheid aan te geven (lager dan spec) en voor te trage SSDs leek hij juist een te hoge snelheid aan te geven. Ik zou er voor nu niet blind op varen.
cold_as_ijs schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:44:
Eerste tests van digital foundry lieten al zien dat de speedcheck van de PS5 niet betrouwbaar waren, voor snellere leek hij een te lage snelheid aan te geven (lager dan spec) en voor te trage SSDs leek hij juist een te hoge snelheid aan te geven. Ik zou er voor nu niet blind op varen.
Klopt. Daarnaast toonden ze aan dat de langzaamste ps5 compatible ssd (WD black sn750se) net zo goed presteerde met Ratchet and Clank Rift Apart als de snelste ps5 ssd (WD black sn850). Ssd snelheid maakt weinig uit, voor nu.

Pagina: 1 ... 167 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord