Ja maar zelf iets "modden", kom op zeg, we zitten hier toch zeker niet op tweakers.Nyarlathotep schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:31:
[...]
Werkt hier anders prima.
Ik snap niet waarom iedereen zich hier gek maakt en per sé voor die WD SSD wil gaan. Het is bijna treurig hier...
Heb op mijn Firecuda ook gewoon zelf een heatsink gezet. Als het inderdaad al verschil gaat maken qua performance met de geïntegreerde, dat gaat niet merkbaar zijn lijkt me.Nyarlathotep schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:31:
[...]
Werkt hier anders prima.
Ik snap niet waarom iedereen zich hier gek maakt en per sé voor die WD SSD wil gaan. Het is bijna treurig hier...
Zelf heb ik de Samsung PM9A1 2TB met een simpele plaksink van Akasa. Draait als een zonnetje en is prijspergigabytetechnisch (5x woordwaarde) veel interessanter.
Vergeet niet dat de SSD in de PS5 veel minder zwaar belast wordt dan in de gemiddelde PC. En bovendien zul je geringe verschillen in maximum snelheid al helemaal niet merken.
Gisteren in Hades in mijn 57e run eindelijk 'boven' gekomen en even van de wereld kunnen snuiven (en een emotioneel weerzien).
Ik had als wapen het schild, en ik was nagenoeg onkwetsbaar. Twee boons zorgden hiervoor: een deflect op mijn attack én op mijn dash. Ik werd nauwelijks geraakt.
En zelfs nu is het nog steeds leuk om nieuwe runs te doen, omdat je nog steeds nieuwe dialogen krijgt, én allerlei opties.
Ik vind dit een geweldig spel. Ik ben ook nog helemaal geen bugs tegengekomen. Het enige puntje van kritiek is dat je in Charon's shop wel érg makkelijk per ongeluk de verkeerde keuze kan maken en het verkeerde item koopt. Dat mogen ze wel aanpassen.
Ik blijf voorlopig nog spelen!
Ik had als wapen het schild, en ik was nagenoeg onkwetsbaar. Twee boons zorgden hiervoor: een deflect op mijn attack én op mijn dash. Ik werd nauwelijks geraakt.
En zelfs nu is het nog steeds leuk om nieuwe runs te doen, omdat je nog steeds nieuwe dialogen krijgt, én allerlei opties.
Ik vind dit een geweldig spel. Ik ben ook nog helemaal geen bugs tegengekomen. Het enige puntje van kritiek is dat je in Charon's shop wel érg makkelijk per ongeluk de verkeerde keuze kan maken en het verkeerde item koopt. Dat mogen ze wel aanpassen.
Ik ben na run 20 overgestapt op God mode. Voor mijn gevoel speelt het dan gewoon net wat lekkerder en kun je er meer met de botte bijl doorheen rammen. De moeilijkheidsgraad kun je uiteindelijk sowieso naar smaak ophogen door die extra complicaties toe te voegen (en sowieso móet dat als je platinum wilt halen of die Ereberus gates openen). Ik was bang dat als ik géén God mode aan zou zetten dat ik dan eerder af zou haken. Ik heb wel besloten dat ik 'm in elk geval op platinum wil spelen: echt een topgame!Nyarlathotep schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:35:
Gisteren in Hades in mijn 57e run eindelijk 'boven' gekomen en even van de wereld kunnen snuiven (en een emotioneel weerzien).
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Aanrader: A Plague Tale: Innocence voor PS5.
Ik zag dat ik hem in mijn bibliotheek had staan. Geen idee meer hoe (ps plus?). Ben zeer onder de indruk! Gameplay is lineair en combat beperkt maar qua verhaal, art style en visuals een topper. Het begint klein maar ontvouwt zich enorm. Kreeg er af en toe Bloodborne vibes van.
Ik zag dat ik hem in mijn bibliotheek had staan. Geen idee meer hoe (ps plus?). Ben zeer onder de indruk! Gameplay is lineair en combat beperkt maar qua verhaal, art style en visuals een topper. Het begint klein maar ontvouwt zich enorm. Kreeg er af en toe Bloodborne vibes van.
Daar ben ik van af gebleven gelukkig. Ik vind het juist leuk om met elke run wat sterker te worden, en langzaamaan abilities toe te voegen. Het verveelt vooralsnog geen seconde.spaceboy schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:53:
[...]
Ik ben na run 20 overgestapt op God mode. Voor mijn gevoel speelt het dan gewoon net wat lekkerder en kun je er meer met de botte bijl doorheen rammen. De moeilijkheidsgraad kun je uiteindelijk sowieso naar smaak ophogen door die extra complicaties toe te voegen (en sowieso móet dat als je platinum wilt halen of die Ereberus gates openen). Ik was bang dat als ik géén God mode aan zou zetten dat ik dan eerder af zou haken. Ik heb wel besloten dat ik 'm in elk geval op platinum wil spelen: echt een topgame!
Nog een voordeel van dit spel: Lekker korte speelsessies (eerste complete run was 34 minuten), en in elke kamer wordt het spel opgeslagen dus tussendoor stoppen is ook een optie.
Ook het kopen van zaken voor in het huis is vermakelijk, mede omdat je geen idee hebt wat ze doen.
Het tweaken van de moeilijkheidsgraad is erg leuk gedaan, en met elke variatie kun je gelukkig ook weer alle boss rewards halen want je hebt er echt veel nodig als je alles wil unlocken.
Over de wapens: Die gun vind ik echt vreselijk en heb ik het minst gebruikt. Misschien nog eens proberen want met de juiste boons zal ie wel een stuk krachtiger worden.
Goed, ik zal dit topic verder niet vervuilen met de loftrompet voor dit spel
Ik moet hier toch nog even op reageren (en dan is het weer even genoeg Hades) door te zeggen dat ik met de Rail de meeste runs heb voltooid. Het is heel even wennen, maar zeker in de latere fase (poison) van een run wordt het een perfect wapen, zeker met goeie boons.Nyarlathotep schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:47:
[...]
Daar ben ik van af gebleven gelukkig. Ik vind het juist leuk om met elke run wat sterker te worden, en langzaamaan abilities toe te voegen. Het verveelt vooralsnog geen seconde.
Nog een voordeel van dit spel: Lekker korte speelsessies (eerste complete run was 34 minuten), en in elke kamer wordt het spel opgeslagen dus tussendoor stoppen is ook een optie.
Ook het kopen van zaken voor in het huis is vermakelijk, mede omdat je geen idee hebt wat ze doen.
Het tweaken van de moeilijkheidsgraad is erg leuk gedaan, en met elke variatie kun je gelukkig ook weer alle boss rewards halen want je hebt er echt veel nodig als je alles wil unlocken.
Over de wapens: Die gun vind ik echt vreselijk en heb ik het minst gebruikt. Misschien nog eens proberen want met de juiste boons zal ie wel een stuk krachtiger worden.
Goed, ik zal dit topic verder niet vervuilen met de loftrompet voor dit spel
Hoe kun je die 10% - 15% korting op de WD site activeren? Ik kan nergens geboorte data noch nieuwsbrief aanmelding vinden.
Hi!
Ik wil een nieuwe PS5 HDMI kabel aanschaffen, dit voor cable management, zodat de kabel van de TV/muur, naar beneden naar de PS5 kan lopen in een rechte lijn. Deze zit nu scheef en is niet mooi voor mijn cable management project, maar moet ik dan nog een speciale bestellen? Of is elke HDMI kabel best? Zie namelijk veel verschillen in prijs.
Ik wil een nieuwe PS5 HDMI kabel aanschaffen, dit voor cable management, zodat de kabel van de TV/muur, naar beneden naar de PS5 kan lopen in een rechte lijn. Deze zit nu scheef en is niet mooi voor mijn cable management project, maar moet ik dan nog een speciale bestellen? Of is elke HDMI kabel best? Zie namelijk veel verschillen in prijs.
Heb deze, 3 voor 18 euro: https://www.amazon.nl/Cab...8Gbps-Ultra/dp/B081NXV3ZRSleeon schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:56:
Hi!
Werkt perfect.
Benieuwd hoe je er over een half jaar over zal denkenTheo27 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:57:
Zo fijn om geen games meer te hoeven verwijderen steeds
Nou ik had eergisteren weer de Pulse besteld. Ik wilde het toch nog een kans geven, maar het zit helaas gewoon voor geen meter. Mijn hoofd is te groot, de headset zit veelste strak.q2no schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:24:
[...]
Ik ben hier ook nieuwsgierig naar. Het schijnt dat Death Stranding DC volledig is geoptimaliseerd voor 3d-audio. Ik gebruik hier ook een Sony XM3 en vraag mij juist af of (en hoe) de Pulse meerwaarde heeft, mede omdat 3D-audio schijnbaar met elke headset werkt. Mic maakt mij dan weer niet uit aangezien ik meer een solo player ben.
Wat het geluid betreft is het gewoon goed. In vergelijking met de XM3 is het geluid wat minder maar veel zal het niet schelen wat betreft games. Ik heb ze niet vergeleken met
muziek of films.
In dit topic heb ik wat goede suggesties gehad voor een nieuwe, maar ik wilde er niet meer dan 120 euro voor uitgeven, waardoor een aantal headsets automatisch afvielen. Dus na wat speurwerk ben ik voor de JBL quantum 600 gegaan. De headset zit fijn en het geluid is goed. Ik heb wat games geprobeerd zoals Warzone, Battlefield 2042 en God of War en ik moet zeggen dat ie goed bevalt.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 11:59
Is idd in de PS+ collectie opgenomen. Heeft mij toen ook verrast, goed verhaal/origineel echt een toppertje.FMS schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:45:
Aanrader: A Plague Tale: Innocence voor PS5.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Heeft iemand een idee waarom ik als ik een party start op de ps5 m'n vrienden kan horen via mn headset.
Maar als ik een party start in warzone/battlefield etc. ingame mn squad niet hoor? De party op de ps5 is dan verlaten.. snap er niks van...
Maar als ik een party start in warzone/battlefield etc. ingame mn squad niet hoor? De party op de ps5 is dan verlaten.. snap er niks van...
Goedemorgen allemaal. Sinds gisteravond ook eindelijk eigenaar van een PS5 Digital version. Vandaag al een nieuwe headset besteld en een 2TB Aorus SSD. En mijn 2TB externe drive voor de PS4 spellen komt vandaag binnen, die had ik vorige week al besteld. Ik ben nu alleen nog op zoek naar een paar andere faceplates, want de wand waar alles staat is alles in rood/zwart. En die witte console vloekt nu gigantisch.
Mijn vraag is: Zit er veel verschil in kwaliteit qua plates van bijvoorbeeld Ome Ali en andere gerenommeerde leveranciers? Heb de laatste 20 pagina's doorgenomen hier, maar vond niet veel mensen met andere faceplates. **Upate: Al wat besteld via Ome Ali**
Mijn vraag is: Zit er veel verschil in kwaliteit qua plates van bijvoorbeeld Ome Ali en andere gerenommeerde leveranciers? Heb de laatste 20 pagina's doorgenomen hier, maar vond niet veel mensen met andere faceplates. **Upate: Al wat besteld via Ome Ali**
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Dit heeft waarschijnlijk te maken met je ingame chat instellingen. Die moet je even aanpassen in het menu van warzone zelf. Zou kunenn dat je deze op mute hebt staan oid.Jaco0182 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:39:
Heeft iemand een idee waarom ik als ik een party start op de ps5 m'n vrienden kan horen via mn headset.
PSN id: PENo1
Een playstation party aanmaken overruled het geluid van ingame chat. Ingame chat is standaard gemute als je een party start. Je hoort ingame voice chat wel als je geen partychat start. Ik weet uit mijn hoofd niet of dit een setting is maar dat zou dan ergens in het playstation menu zelf moeten staan.Jaco0182 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:39:
Heb het geprobeerd maar ik kreeg het niet voor elkaar.Hulleman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:14:
[...]
Ik gebruik een Avantree DG80 om een Sony (notabene) WH-1000XM2 via BT aan de PS5 te koppelen.
Mogelijk is mijn bluetooth dongle te oud (BT3.0) maar hoe koppel je je headset dan, niet via het standaard accessoires menu denk?
Nee, via geluid opties audio uitvoer zet je het uitvoerapparaat op USB headset. Mijn koptelefoon koppelde daarna automatisch met de dongle.schumi2004 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:22:
[...]
Heb het geprobeerd maar ik kreeg het niet voor elkaar.
Mogelijk is mijn bluetooth dongle te oud (BT3.0) maar hoe koppel je je headset dan, niet via het standaard accessoires menu denk?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Heeft iemand tips voor de control settings in Deathloop? Voelt net niet goed aan. Ik speel nu met Filtered Input aan, met 75% sensitivity.
Dit weekend F.I.S.T: Forged In Shadow Torch uitgespeeld. Hele fijne metroidvania in een steampunk achtige setting met een konijn in de hoofdrol.
Ongeveer 18 uurtjes over gedaan, de eindbaas was erg pittig t.o.v. de andere bosses in de game. Daar moest ik echt wel even goed voor gaan zitten. Maar zeker een aanrader als je games als Shadow Complex en Ori ook leuk vindt. Bovendien een mooi debuut van een Chinese studio onder Sony's China Hero Project.
Nu door naar Kena!
Ongeveer 18 uurtjes over gedaan, de eindbaas was erg pittig t.o.v. de andere bosses in de game. Daar moest ik echt wel even goed voor gaan zitten. Maar zeker een aanrader als je games als Shadow Complex en Ori ook leuk vindt. Bovendien een mooi debuut van een Chinese studio onder Sony's China Hero Project.
Nu door naar Kena!
Bedankt voor de tip, ik hou wel van zo’n setting, deze heeft direct mijn aandacht getrokkenkazuka schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:49:
Dit weekend F.I.S.T: Forged In Shadow Torch uitgespeeld. Hele fijne metroidvania in een steampunk achtige setting met een konijn in de hoofdrol.
[YouTube: F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch - Official Launch Trailer]
Nu door naar Kena!
Memories of yesterday, will grow, but never die
@-SaveMe- Yep, je kunt tijdens een game wisselen tussen Normal en Easy, mochten sommige stukjes je net even te pittig worden.
Good! Hij staat op mijn lijstje, maar dat is al wel langkazuka schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:41:
@-SaveMe- Yep, je kunt tijdens een game wisselen tussen Normal en Easy, mochten sommige stukjes je net even te pittig worden.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Wat voelt dan niet goed? Heb geen probleem gevonden tot nu toe.FMS schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:59:
Heeft iemand tips voor de control settings in Deathloop? Voelt net niet goed aan. Ik speel nu met Filtered Input aan, met 75% sensitivity.
Meer mensen het idee dat de controllers na een tijdje minder nauwkeurig zijn?
Ik speel sinds een paar maanden intensief Apex Legends. Eerst op een PS4 en nu op de PS5.
Ik zat inmiddels aan mijn tweede controller op de PS4 maar gaf ouderdom de schuld. Nu met de PS5 heb ik weer het idee dat de deadzone groter wordt / minder nauwkeurig..
Bijv als ik van linkerhoek naar rechterhoek in start menu van Apex komt ie er niet meer goed.. Zit best grote afwijking in. Meer dan in het begin...
Of rondje maken met cursor is ook niet echt rond? Beetje een ei wordt het dan. Gisteravond voor het eerst het idee dat het ook in game was. Dus dat ik minder goed raakte omdat cursor niet kwam waar ik hem verwachtte. Het is nu niet dat ik de controllers zwaar mishandel tijdens het gamen.
Meer mensen dit gevoel (gehad)?
Ik speel sinds een paar maanden intensief Apex Legends. Eerst op een PS4 en nu op de PS5.
Ik zat inmiddels aan mijn tweede controller op de PS4 maar gaf ouderdom de schuld. Nu met de PS5 heb ik weer het idee dat de deadzone groter wordt / minder nauwkeurig..
Bijv als ik van linkerhoek naar rechterhoek in start menu van Apex komt ie er niet meer goed.. Zit best grote afwijking in. Meer dan in het begin...
Of rondje maken met cursor is ook niet echt rond? Beetje een ei wordt het dan. Gisteravond voor het eerst het idee dat het ook in game was. Dus dat ik minder goed raakte omdat cursor niet kwam waar ik hem verwachtte. Het is nu niet dat ik de controllers zwaar mishandel tijdens het gamen.
Ik teken nergens meer voor
De geheugen was nog duurder dan jou PS5thunder8 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:05:
Goedemorgen allemaal. Sinds gisteravond ook eindelijk eigenaar van een PS5 Digital version. Vandaag al een nieuwe headset besteld en een 2TB Aorus SSD. En mijn 2TB externe drive voor de PS4 spellen komt vandaag binnen, die had ik vorige week al besteld. Ik ben nu alleen nog op zoek naar een paar andere faceplates, want de wand waar alles staat is alles in rood/zwart. En die witte console vloekt nu gigantisch.
Maar veel plezier ermee
Ach ja, die standaard ruimte in de PS5 houdt niet over. Dan maar in 1x goed aanpakken en een paar jaar klaar zijn. Bewust de Aorus gekocht, omdat die relatief goedkoop is tov de Seagate Firecuda en de WD Gaming.Starscreamer schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:34:
[...]
De geheugen was nog duurder dan jou PS5![]()
Maar veel plezier ermeevoorlopig ook genoeg ruimte
Maar het gamen is een genot op de 5. CoD Cold War nu op 4K 120hz en draait zo supersmooth. Snel opstarten, snel in de levels, geen lange laadtijden op andere games. Ik ben happy en kan er nu weer een paar jaar tegenaan. Nu alleen nog wachten op mijn rode faceplates.
CoD Cold war draait niet op 4K in de 120fps modus, maar op 1080p (soms 1200p). 120fps is idd wel supersmooth, als die target wordt gehaald.thunder8 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:51:
Maar het gamen is een genot op de 5. CoD Cold War nu op 4K 120hz en draait zo supersmooth.
[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 12-10-2021 11:22 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
De PS4 versie is al een aantal weken geleden uitgekomen, maar de PS5 versie komt er elk moment aan, de trophy list staat net online 
Verwijderd
Niet om reclame te maken maar wie nog een meubel zoekt voor zijn PlayStation 3,4 of 5 of Xbox One X/S series X/S kan ik de Brims van IKEA aanraden. Al je consoles kun je er ruim in kwijt (eigen foto's) en dat voor 'slechts' 100 Euro! Verwacht geen topkwaliteit (afwerking) maar voor dit bedrag kan je niet echt een buil vallen.
** Tekst gaat door onder de foto's **
:strip_exif()/f/image/lR3SP8RUoTijTVNwzNBZBJya.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gncyp0V8N42yzmsMYOoCvh3H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P9UdbHSP9gCS6f6zF2mwmN5l.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0yEaiByhel4lYbW9LZUkuK2x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ohq1snCHz40RkxvOewfxXvHx.jpg?f=fotoalbum_large)
Minpuntje: De kabelpartij blijf je helaas zien want die loopt vanaf 2 punten (keuze rechts of links) schuin omhoog (zie foto PlayStation 3 links) Heb je vragen over montage - stuur mij een privé bericht.
:strip_exif()/f/image/lR3SP8RUoTijTVNwzNBZBJya.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gncyp0V8N42yzmsMYOoCvh3H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P9UdbHSP9gCS6f6zF2mwmN5l.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0yEaiByhel4lYbW9LZUkuK2x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ohq1snCHz40RkxvOewfxXvHx.jpg?f=fotoalbum_large)
Minpuntje: De kabelpartij blijf je helaas zien want die loopt vanaf 2 punten (keuze rechts of links) schuin omhoog (zie foto PlayStation 3 links) Heb je vragen over montage - stuur mij een privé bericht.
Hebben je PS5 en Xbox wel genoeg ruimte voor de ventilatie daar?
Zo te zien ps5 zat ruimte, alleen die xsx ademt moeilijk
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Verwijderd
Daar kan ik niet over oordelen, bij langdurig gebruik geven de Xbox en PlayStation geen krimp d.w.z ze gaan niet blazen en degelijke.Timothy3000 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:00:
Ook rondom voldoende ruimte.Amaze86 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:03:
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2021 12:05 ]
Ok, heb ik het verkeerd gedacht. Dacht echt dat ie 4K 120fps deed, omdat raytracing dan uit moet staan en je TV 4K 120hz moet ondersteunen. Maar je hebt gelijk, de game is dan 1080p, maar dat zie je er niet aan af vind ik. Beeld is strakker en gedetailleerder dan voorheen met de PS4Pro. Draai nu wel de PS5 versie na het betaling van 5€ voor de cross-gen update. Moest alleen wel de game opnieuw downloaden.Hulleman schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:20:
[...]
CoD Cold war draait niet op 4K in de 120fps modus, maar op 1080p (soms 1200p). 120fps is idd wel supersmooth, als die target wordt gehaald.
Nu ik die foto zo zie van dat setje onder de tv. Moet zeggen dat ik de Xbox niet echt heel erg mooi vind. De PS5 past er veel beter bij dan zo'n zwarte balk lol. Beetje saai..
@Verwijderd de game past mooi bij het weer
@Verwijderd Dat is een mooi kastje voor weinig 
De consoles hebben zo te zien wel genoeg ruimte. Volgens mij zuigt de PS5 van voren aan, en gaat de lucht er aan de achterkant uit.
Wellicht dat een hete zomerdag problemen kan geven, maar in het ergste geval kun je achterin nog een sleuf uitzagen zodat de lucht daar langs naar buiten kan.
De consoles hebben zo te zien wel genoeg ruimte. Volgens mij zuigt de PS5 van voren aan, en gaat de lucht er aan de achterkant uit.
Wellicht dat een hete zomerdag problemen kan geven, maar in het ergste geval kun je achterin nog een sleuf uitzagen zodat de lucht daar langs naar buiten kan.
Pluspunten voor de PS3 die nog aangesloten is
offtopic:
Als je een beetje handig bent met gereedschap kan je het nog overwegen om de huidige gaten dicht te maken met dun MDF (bijvoorbeeld: https://www.gamma.nl/asso...ig-122x61cm-3mm/p/B508028) en nieuwe gaten/sleuven maken aan de onderzijde. Of als het mogelijk is de huidige achterwand om te draaien zodat de voorgeboorde/gezaagde gaten achter de lades verstopt zitten.
Als je een beetje handig bent met gereedschap kan je het nog overwegen om de huidige gaten dicht te maken met dun MDF (bijvoorbeeld: https://www.gamma.nl/asso...ig-122x61cm-3mm/p/B508028) en nieuwe gaten/sleuven maken aan de onderzijde. Of als het mogelijk is de huidige achterwand om te draaien zodat de voorgeboorde/gezaagde gaten achter de lades verstopt zitten.
[ Voor 58% gewijzigd door Caayn op 12-10-2021 13:43 ]
Valt wel mee toch? Aan beide zijkanten genoeg ruimtAmaze86 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:03:
Verwijderd
Met een rondzaag zou dat kunnen, maar vinden het goed zo ☺️ en helaas is de plaat echter niet om te draaien 😵💫Caayn schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:34:
[...]
Pluspunten voor de PS3 die nog aangesloten is
offtopic:
Vind het traag en laggy. Deadzone die je niet kan uitzetten. Beetje wat hier staat.Engineer Stewie schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 01:05:
[...]
Wat voelt dan niet goed? Heb geen probleem gevonden tot nu toe.
Doom Eternal of Titanfall doet het veel beter.
Een nieuwe action-adventure-hack'n slash. Ziet er wel veelbelovend uit vind ik:
[YouTube: Project EVE]
GamiQ, de game notes app met game maps!
Die werd ook getoond in de State of Play een paar weken geleden. Ziet er wel gaaf uit.
Project Eve is voor het eerst tijdens de E3 van 2019 aangekondigd voor de PC, PS4 en XB1
mooi kasje,Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:54:
Niet om reclame te maken maar wie nog een meubel zoekt voor zijn PlayStation 3,4 of 5 of Xbox One X/S series X/S kan ik de Brims van IKEA aanraden. Al je consoles kun je er ruim in kwijt (eigen foto's) en dat voor 'slechts' 100 Euro! Verwacht geen topkwaliteit (afwerking) maar voor dit bedrag kan je niet echt een buil vallen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
bij ons staat alles achter een gesloten deurtje als het niet word gebruikt....
Enderzijds gaaf anderzijds beetje dweeby, imo. Trailer begint gelijk met KONT en tentakels...Timothy3000 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:27:
Die werd ook getoond in de State of Play een paar weken geleden. Ziet er wel gaaf uit.
Nee dat hebben ze niet.. heb exact dezelfde tv-meubel en de Series X liep regelmatig vast.Timothy3000 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:00:
Heb nu de Ps5 en de Series X naast elkaar op een plateau staan. Geen problemen meer met de consoles.
Damn man, gaan die dingen niet met elkaar op de vuist?038Robijno schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:53:
[...]
Nee dat hebben ze niet.. heb exact dezelfde tv-meubel en de Series X liep regelmatig vast.
Heb nu de Ps5 en de Series X naast elkaar op een plateau staan. Geen problemen meer met de consoles.[Afbeelding]
Maar staat wel echt niet fraai. Kan je dan niet beter je kastje actieve koeling geven?038Robijno schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:53:
[...]
Nee dat hebben ze niet.. heb exact dezelfde tv-meubel en de Series X liep regelmatig vast.
Heb nu de Ps5 en de Series X naast elkaar op een plateau staan. Geen problemen meer met de consoles.[Afbeelding]
De Series X liep vast zeg je maar deed de PS5 dat ook?038Robijno schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:53:
[...]
Als ik naar de ruimte kijk die de Series X over heeft had ik dit wel verwacht maar de PS5 zou er geen moeite mee moeten hebben.
Van de ps5 zou ik het niet weten.schumi2004 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:27:
[...]
De Series X liep vast zeg je maar deed de PS5 dat ook?
Als ik naar de ruimte kijk die de Series X over heeft had ik dit wel verwacht maar de PS5 zou er geen moeite mee moeten hebben.
De enige reden hiervan lijkt me dat ronde platformpje. Dat is inderdaad geen zicht en zorgt er ook voor dat de 2 gewoon te dicht bij elkaar moeten staan.giantgiantus schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:01:
[...]
Maar staat wel echt niet fraai. Kan je dan niet beter je kastje actieve koeling geven?
Verwijderd
Benieuwd hoe je dat doet...038Robijno schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:53:
[...]
Bij oververhitting vallen ze (als het goed is) thermisch uit, dus als ze bij jou 'vastlopen' dan is er wat anders aan de hand.
Onder/boven dus respectievelijk Links en rechts voor voldoende ventilatie. en heb de xbox ook een 1cm van het randje afgezet.
Zo ook de PlayStation en nog nergens problemen mee gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2021 19:09 ]
Ik heb een ander tv meubel, die van Jysk, daar heeft de PS5 nog minder ruimte in en geen problemen. Het vakje waar de PS5 in ligt wordt zelfs minder warm dan met de PS4 Pro die ik had.schumi2004 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:27:
[...]
De Series X liep vast zeg je maar deed de PS5 dat ook?
Juniper RWD
Verwijderd
Deze hadden wij tot voor kort ook, en inderdaad zoals jij omschrijft 0,0 problemen.Shiro schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:15:
[...]
Ik heb een ander tv meubel, die van Jysk, daar heeft de PS5 nog minder ruimte in en geen problemen. Het vakje waar de PS5 in ligt wordt zelfs minder warm dan met de PS4 Pro die ik had.
[Afbeelding]
PlayStation 4 Pro blies de lucht er aan de achterkant uit, als dit tegen een achter-wandje aankwam dan dit een averechts effect.
Maar geen vriendin/vrouw of kinderen zo te zien038Robijno schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:53:
[...]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ja, ik was ook gelijk fan na t zien van de trailer-SaveMe- schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:58:
Een nieuwe action-adventure-hack'n slash. Ziet er wel veelbelovend uit vind ik:
Bedoelde idd "uitgeschakeld".. uit dus.Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:08:
[...]
Benieuwd hoe je dat doet...
Bij oververhitting vallen ze (als het goed is) thermisch uit, dus als ze bij jou 'vastlopen' dan is er wat anders aan de hand.
Onder/boven dus respectievelijk Links en rechts voor voldoende ventilatie. en heb de xbox ook een 1cm van het randje afgezet.
Zo ook de PlayStation en nog nergens problemen mee gehad.
Ja toch wel.. vrouw en zoontje met 2x een nintendo switch.Gynnad schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:28:
[...]
Maar geen vriendin/vrouw of kinderen zo te zien
Staat op de tv meubel aan de andere kant😁
Zou dat nu niet doen, maar vind het ook niet lelijk. Dat ze dicht naast elkaar staan maakt ook niks, ze gaan wss toch niet samen aanstaan.Twixie schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:37:
[...]
De enige reden hiervan lijkt me dat ronde platformpje. Dat is inderdaad geen zicht en zorgt er ook voor dat de 2 gewoon te dicht bij elkaar moeten staan.
Dat idee heb ik soms ook, ik speel regelmatig fortnite en merk dat m'n poppetje soms gaat lopen zonder dat ik iets aanraak, het is minimaal en heeft voor zover ik kan zien geen invloed op aimen (dat blijft even slecht..). Misschien verergerd het niet, zal m nog eens afstellen ingame.Quakie schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:06:
Meer mensen het idee dat de controllers na een tijdje minder nauwkeurig zijn?
Ik heb overigens 2 controllers, waarvan bij 1 een "loose trigger button" probleem optrad. Ik heb via Sony een nieuwe gekregen.
Mijn PS 5 controller trilt / rommelt regelmatig op willekeurige momenten. Eerst dacht ik dat het bij vibratie in een game hoorde maar vaak als ik gewoon rondloop en weinig doe rommelt de controller. Iemand bekend met dit probleem?
Haha Nice, mijn vriendin vroeg vriendelijk of ik de PS5 weg kon werken...038Robijno schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:22:
[...]
Ja toch wel.. vrouw en zoontje met 2x een nintendo switch.
Staat op de tv meubel aan de andere kant😁
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verwijderd
Of je vriendin vriendelijk wegwerkenGynnad schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:12:
[...]
Haha Nice, mijn vriendin vroeg vriendelijk of ik de PS5 weg kon werken...
Hehe, mm. Stap 1 is vriendelijk vragen, stap 2 wordt al gauw minder vriendelijk haha.Gynnad schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:12:
[...]
Haha Nice, mijn vriendin vroeg vriendelijk of ik de PS5 weg kon werken...
Over welke game heb je het hier? Zou haptic feedback kunnen zijn van de ondergrond waarop je loopt oid..Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:06:
Mijn PS 5 controller trilt / rommelt regelmatig op willekeurige momenten. Eerst dacht ik dat het bij vibratie in een game hoorde maar vaak als ik gewoon rondloop en weinig doe rommelt de controller. Iemand bekend met dit probleem?
Elke game. Merkte het bij God of War, Ratchet & Clank en nu bij Far Cry 6. Het is zo'n klik-klik geluid. Alsof ik langs iets loop wat zou moeten trillen.SD5k schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:42:
[...]
Over welke game heb je het hier? Zou haptic feedback kunnen zijn van de ondergrond waarop je loopt oid..
Ik merk dit ook sinds een paar dagen, alsof er iets los zit bij bepaalde trillingen.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:06:
Fly or Die
Ik herken dit alleen bij het spel F1 2021 maar mijn vermoeden is dat de implementatie daar gewoon ruk gedaan is.Fjeze schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:36:
[...]
Ik merk dit ook sinds een paar dagen, alsof er iets los zit bij bepaalde trillingen.
Moet inderdaad wel zeggen dat ik het vooral in de Demo van F1 2021 merkte ja...schumi2004 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:56:
[...]
Ik herken dit alleen bij het spel F1 2021 maar mijn vermoeden is dat de implementatie daar gewoon ruk gedaan is.
Fly or Die
Verwijderd
Probeer het eens met de bijgeleverde game Astro's Playroom, en dan de controller demo.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:06:
Nou F1 is een ding. Daar heb je enorm last van hobbelige circuits. Dan gaat de controller met je aan de haal. dat had ik ook al met de G29. Als ik daar reed maakte het stuur erg veel lawaai op de rechte stukken door de hobbels) . (tandwiel geluiden). Dus het lijkt erop dat F1 games inderdaad veel eisen van de feedback zeg maar.Fjeze schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:00:
[...]
Moet inderdaad wel zeggen dat ik het vooral in de Demo van F1 2021 merkte ja...
Volgens mij zijn dat de adaptive triggers die zich klaar zetten, had dit ook bij Fifa 21 en dan reageren de triggers als je naar een speler speelt die "moe" is, dan gaat de trigger wat moeilijker.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:53:
[...]
Elke game. Merkte het bij God of War, Ratchet & Clank en nu bij Far Cry 6. Het is zo'n klik-klik geluid. Alsof ik langs iets loop wat zou moeten trillen.
Klinkt dit bekend?
Is er misschien iemand die zelf een HT setup met hoogte kanalen heeft?
Ik ben bezig met het verbouwen van m'n nieuwe woning en zal ook plafond speakers monteren in een verlaagd plafond om zo tot een 5.1.4 setup te komen.
Maar vraag me af; maakt de PS5 met 3D audio wel of geen gebruik van de hoogte kanalen in games als Spider Man/Uncharted/etc?
Kan er eigenlijk niks concreets over vinden op het net..
Ik ben bezig met het verbouwen van m'n nieuwe woning en zal ook plafond speakers monteren in een verlaagd plafond om zo tot een 5.1.4 setup te komen.
Maar vraag me af; maakt de PS5 met 3D audio wel of geen gebruik van de hoogte kanalen in games als Spider Man/Uncharted/etc?
Zo te horen begint de voorraad wat op gang te komen? Ik lees in het leveringen topic dat je tegenwoordig vaker kans maakt om uit voorraad, of met hooguit een paar dagen wachten, een ps5 te kunnen meenemen uit een gewone winkel. Het gaat echter nog steeds om package deals met een hoop onnodige rommel die de prijs opdrijft tot 700-800 euro.
Dat ligt me niet zo, en ben echt niet gehaast. Dus ik kan prima nog even wachten. Maar het gaat wel de goede richting uit. Eerste fase zijn de betere leverbaarheid van ps5's in 'koppelverkoop', de volgende fase zal zijn dat er genoeg consoles verkrijgbaar zijn dat niemand nog die package deals verkocht krijgt. Van zodra de eerste retailer de eerste 'naakte' console aan MSRP verkoopt (399, 499) zijn we daar ook vanaf.
Ik had steeds in gedachten begin volgend jaar (maart, april) met de komst van GT7. Dus dat lijkt wel goed te komen, zeker als de kerst-rush min of meer kan opgevangen worden. In het slechtste geval wat later.
Ik kijk namelijk niet zo uit naar die (als ps-fan bijna onoverkomelijke) aankoop. Hij moet en zal er komen, dat is een feit, maar had graag gehad dat het design anders was.
Waar ik in het begin nog wel over het design te spreken was (nieuw, onverwachts, wel 'spannend'), vind ik het met de tijd steeds minder een hebbeding. De eerste (voorzichtige 50/50) waardering voor het design is wel wat afgenomen de laatste tijd, voor mij persoonlijk dan.
Mijn opmerkingen zijn nog steeds dezelfde: te groot. En dan die achterlijke voetsteun die nodig is in beide posities! Gewoon gepruts!
Ik heb niets met xbox (no offence, is gewoon zo) Heb er ooit 2 gekocht en verkocht. Intussen wel elke playstation generatie minimaal 2 keer gekocht... Maar dit wordt de eerste die ik 'tegen m'n zin' koop. Had veel liever sony's ps5 hardware in een xbox series x behuizing gehad. Op zijn minst verwacht ik een vroege slim (vroeger dan gebruikelijk) en dan wel 1 die zonder poespas en resonantiegeluid (blijkbaar) gewoon op z'n kant gelegd kan worden.
Vind de series x nu ook niet meteen spannend, maar als ik puur op design tussen beide mag kiezen, dan liever de series x. Ik ben ook geen puber meer, en de series x past gewoon beter in een moderne, minimalistische media setup.
Dat wordt dan een lange hdmi kabel en ergens achter de sofa plaatsen
Dat ligt me niet zo, en ben echt niet gehaast. Dus ik kan prima nog even wachten. Maar het gaat wel de goede richting uit. Eerste fase zijn de betere leverbaarheid van ps5's in 'koppelverkoop', de volgende fase zal zijn dat er genoeg consoles verkrijgbaar zijn dat niemand nog die package deals verkocht krijgt. Van zodra de eerste retailer de eerste 'naakte' console aan MSRP verkoopt (399, 499) zijn we daar ook vanaf.
Ik had steeds in gedachten begin volgend jaar (maart, april) met de komst van GT7. Dus dat lijkt wel goed te komen, zeker als de kerst-rush min of meer kan opgevangen worden. In het slechtste geval wat later.
En na bovenstaande inleiding, dan nu waarom ik deze post quoteShaker74 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:59:
Nu ik die foto zo zie van dat setje onder de tv. Moet zeggen dat ik de Xbox niet echt heel erg mooi vind. De PS5 past er veel beter bij dan zo'n zwarte balk lol. Beetje saai..
Waar ik in het begin nog wel over het design te spreken was (nieuw, onverwachts, wel 'spannend'), vind ik het met de tijd steeds minder een hebbeding. De eerste (voorzichtige 50/50) waardering voor het design is wel wat afgenomen de laatste tijd, voor mij persoonlijk dan.
Mijn opmerkingen zijn nog steeds dezelfde: te groot. En dan die achterlijke voetsteun die nodig is in beide posities! Gewoon gepruts!
Ik heb niets met xbox (no offence, is gewoon zo) Heb er ooit 2 gekocht en verkocht. Intussen wel elke playstation generatie minimaal 2 keer gekocht... Maar dit wordt de eerste die ik 'tegen m'n zin' koop. Had veel liever sony's ps5 hardware in een xbox series x behuizing gehad. Op zijn minst verwacht ik een vroege slim (vroeger dan gebruikelijk) en dan wel 1 die zonder poespas en resonantiegeluid (blijkbaar) gewoon op z'n kant gelegd kan worden.
Vind de series x nu ook niet meteen spannend, maar als ik puur op design tussen beide mag kiezen, dan liever de series x. Ik ben ook geen puber meer, en de series x past gewoon beter in een moderne, minimalistische media setup.
Dat wordt dan een lange hdmi kabel en ergens achter de sofa plaatsen
Ik heb een 5.1.2 set, in de settings van de PS5 kan zit echter geen instelling voor hoogte speakers. Moet dus kiezen tussen 5.1 en 7.1, vervolgens kan je de plaatsing van de speakers instellen (hoek tov luisterpositie). Helaas geen hoogte instelling, ik heb daarom maar gekozen voor 5.1.IngamerX schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:57:
Is er misschien iemand die zelf een HT setup met hoogte kanalen heeft?
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
@IngamerX 3D audio gaat (nog) niet over surround setups. Of het gaat komen is maar de vraag. Momenteel werkt het op koptelefoon en TV speakers. De laatste implementatie is nog niet echt je van het, PS5 games lijkt het redelijk te zijn met wat rare bugs met PS4 games is het een verslechtering.
Ik zie de meerwaarde van '3D Audio' niet echt met een volwaardige surround set. Die optie dient toch juist om een 3D effect te creëren met een hoofdtelefoon of de ingebouwde TV speakers. Je zit al middenin het geluid met een surround set. Dit kan eventueel nog beter als het geluid object gebaseerd is zoals bij Dolby Atmos en DTS-X.
Edit: Lees dus dat PS5 3D Audio object based is maar ze niet voor de bestaande licenties hebben gekozen
en dat ze uiteindelijk ook surround systemen zullen ondersteunen.
Edit: Lees dus dat PS5 3D Audio object based is maar ze niet voor de bestaande licenties hebben gekozen
[ Voor 20% gewijzigd door Millert op 14-10-2021 10:11 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ik overweeg om een SSD voor de PS5 te kopen en ik denk dan aan een Crucial P5 Plus, maar ik zou er ook nog een heatsink aan toe moeten voegen. De SSD waarover het gaat heeft een formfactor van M.2 (2280).
PS5 3D audio is net als Dolby Atmos en DTS:X object based. Het grote verschil is echter dat Dolby Atmos en DTS:X een standaard zijn die gesproken wordt door andere AV apparatuur. Om hier om heen te werken, zoals nu met TVs bijv., mapt de PS5 zelf de objecten naar de gebruikte speaker kanalen, waar Dolby Atmos en DTS:X deze stap laat uitvoeren door de receiver/output. De receiver/output heeft doorgaans de meest volledig informatie over de gebruikte opstelling.Millert schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:08:
Ik zie de meerwaarde van '3D Audio' niet echt met een volwaardige surround set. Die optie dient toch juist om een 3D effect te creëren met een hoofdtelefoon of de ingebouwde TV speakers. Je zit al middenin het geluid met een surround set. Dit kan eventueel nog beter als het geluid object gebaseerd is zoals bij Dolby Atmos en DTS-X.
Bij Atmos/DTS:X heb je op één plek alle administratie staan (positie/bereik/vermogen van speaker X) bij de huidige oplossing van Sony staat staat die administratie ook op de PS5.
Edit: Sorry, ik zal de volgende keer de pagina refreshen.Edit: Lees dus dat PS5 3D Audio object based is maar ze niet voor de bestaande licenties hebben gekozenen dat ze uiteindelijk ook surround systemen zullen ondersteunen.
[ Voor 15% gewijzigd door Caayn op 14-10-2021 11:18 ]
@Caayn Ik ben benieuwd of dit qua eindresultaat vergelijkbaar is met Atmos/DTS-X, gezien de receiver meer informatie heeft over de speakeropstelling (plaatsing, delays etc). Maar wellicht stemt Sony dit straks af met een test-geluid en de microfoon in de controller.
Voor de huidige TV ondersteuning doet Sony dit inderdaad door de microfoon in de controller te gebruiken incombinatie met test geluiden, vergelijkbaar met Audyssey. Grote kans dat ze dezelfde methode ook gaan toepassen voor 5.1/7.1 opstellingen. Hoe ze het met hoogte kanalen gaan oplossen ben ik wel benieuwd naar.Millert schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:16:
@Caayn Ik ben benieuwd of dit qua eindresultaat vergelijkbaar is met Atmos/DTS-X, gezien de receiver meer informatie heeft over de speakeropstelling (plaatsing, delays etc). Maar wellicht stemt Sony dit straks af met een test-geluid en de microfoon in de controller.
Zelf zie ik graag dat Sony de optie gaat aanbieden om Dolby Atmos of DTS:X te gebruiken in plaats van hun in-house oplossing voor communicatie tussen de PS5 en de receiver. Ik zou het niet erg vinden om daar iets extra voor te moeten betalen.
[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 14-10-2021 11:24 ]
Ik verwacht niet dat Sony dat gaat doen, net als de reden dat de PS5 geen Dolby Vision ondersteunt. Dat zit allemaal op licentiekosten vast. Wat de reden is dat Sony een eigen 3D audio oplossing heeft bedacht.Caayn schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:21:
[...]
Zelf zie ik graag dat Sony de optie gaat aanbieden om Dolby Atmos of DTS:X te gebruiken in plaats van hun in-house oplossing voor communicatie tussen de PS5 en de receiver. Ik zou het niet erg vinden om daar iets extra voor te moeten betalen.
Atmos/DTS:X ondersteuning is relevant als je ook echt een dedicated opstelling daarvoor hebt. Dus met fysieke plafond speakers. Ik zie er voor mijn 5.1 opstelling geen toegevoegde waarde in. Fijn dat Sony een eigen object based audio oplossing inbouwt voor surround systemen, maar dat blijft een softwarematig trucje als je niet over de speakers beschikt om dat geluid echt weer te geven. Ik merk ook weinig van de 3D audio als ik mijn Sony WH-1000XM2 koptelefoon op heb. Ook niet zo gek met 2 drivers.
[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 14-10-2021 11:50 ]
Veel 4K TVs komen tegenwoordig met die Dolby Vision/Atmos, dus op zich is dat geen reden om niet te ondersteunen, al dan niet tegen een betaalde licentie, net zoals ik op mijn laptop heb geïnstalleerd. Het is niet ideaal als Sony een eigen ecosysteem op vlak van 3D audio wil uitbouwen, veelal zijn de schermen stukken duurder dan wat velen ervoor over hebben. Je hebt op een Aldi 4K TV vaak al Atmos en Vision en dan spreken we over toestellen die rond de 400€ gaan.Hulleman schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:49:
[...]
Ik verwacht niet dat Sony dat gaat doen, net als de reden dat de PS5 geen Dolby Vision ondersteunt. Dat zit allemaal op licentiekosten vast. Wat de reden is dat Sony een eigen 3D audio oplossing heeft bedacht.
Atmos/DTS:X ondersteuning is relevant als je ook echt een dedicated opstelling daarvoor hebt. Dus met fysieke plafond speakers. Ik zie er voor mijn 5.1 opstelling geen toegevoegde waarde in. Fijn dat Sony een eigen object based audio oplossing inbouwt voor surround systemen, maar dat blijft een softwarematig trucje als je niet over de speakers beschikt om dat geluid echt weer te geven. Ik merk ook weinig van de 3D audio als ik mijn Sony WH-1000XM2 koptelefoon op heb. Ook niet zo gek met 2 drivers.
Er is maar één reden om het niet te ondersteunen en dat is geld. Sony kan dan kiezen om een licentie te kopen of dat geld steken in een eigen oplossing die je echt naar je hand kan zetten.Runaque schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:05:
[...]
Veel 4K TVs komen tegenwoordig met die Dolby Vision/Atmos, dus op zich is dat geen reden om niet te ondersteunen, al dan niet tegen een betaalde licentie, net zoals ik op mijn laptop heb geïnstalleerd. Het is niet ideaal als Sony een eigen ecosysteem op vlak van 3D audio wil uitbouwen, veelal zijn de schermen stukken duurder dan wat velen ervoor over hebben. Je hebt op een Aldi 4K TV vaak al Atmos en Vision en dan spreken we over toestellen die rond de 400€ gaan.
Ik weet niet waarom het niet ideaal is als Sony haar eigen 3D audio ontwikkelt. Als de PS5 dat doet is dat prima toch? Als een Sony tv dat straks kan is dat prima toch? Of het nu Atmos, DTS:X of Sony 3D audio heet, het zal me echt worst zijn als het uiteindelijk op hetzelfde neerkomt. Ook lang niet alle merken receivers kopen een Audyssey licentie, die ontwikkelen hier zelf iets voor. Werkt ook prima.
Persoonlijk denk ik dat Atmos voor 99% van de gebruikers geen meerwaarde heeft, omdat mensen daar gewoonweg de opstelling niet voor hebben. Atmos is marketingtechnisch echt énorm gepusht, terwijl de gebruiker er eigenlijk niks mee kan en wel voor betaald heeft.
[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 14-10-2021 12:31 ]
Daar heb je gelijk in, de controle die je hebt over het geheel!Hulleman schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:29:
[...]
Er is maar één reden om het niet te ondersteunen en dat is geld. Sony kan dan kiezen om een licentie te kopen of dat geld steken in een eigen oplossing die je echt naar je hand kan zetten.
Ik weet niet waarom het niet ideaal is als Sony haar eigen 3D audio ontwikkelt. Als de PS5 dat doet is dat prima toch? Als een Sony tv dat straks kan is dat prima toch? Of het nu Atmos, DTS:X of Sony 3D audio heet, het zal me echt worst zijn als het uiteindelijk op hetzelfde neerkomt. Ook lang niet alle merken receivers kopen een Audyssey licentie, die ontwikkelen hier zelf iets voor. Werkt ook prima.
Persoonlijk denk ik dat Atmos voor 99% van de gebruikers geen meerwaarde heeft, omdat mensen daar gewoonweg de opstelling niet voor hebben. Atmos is marketingtechnisch echt énorm gepusht, terwijl de gebruiker er eigenlijk niks mee kan en wel voor betaald heeft.
Vraagje over GoT: Legends multiplayer; we hebben een PS4 pro en PS5 met een shared account.
Welke versie moeten wij digitaal aanschaffen om samen te kunnen spelen? Als ik de PS5 versie aanschaf, zal deze ook werken op de PS4 pro? of moet ik de PS4 versie aanschaffen en bevat deze een gratis upgrade voor de PS5?
Ik heb wel gelezen dat je crossplay kan spelen maar oplossing hiervoor nog niet tegen gekomen.
Of kan ik de GoT Directors cut aanschaffen voor de PS5 en zal deze ook werken op de PS4?
Welke versie moeten wij digitaal aanschaffen om samen te kunnen spelen? Als ik de PS5 versie aanschaf, zal deze ook werken op de PS4 pro? of moet ik de PS4 versie aanschaffen en bevat deze een gratis upgrade voor de PS5?
Ik heb wel gelezen dat je crossplay kan spelen maar oplossing hiervoor nog niet tegen gekomen.
Of kan ik de GoT Directors cut aanschaffen voor de PS5 en zal deze ook werken op de PS4?
Volgens mij ga je best de PS4 versie nemen, die werkt namelijk ook gewoon op de PS5 en misschien is er wel een update naar de PS5 verschie beschikbaar. Echt zeker ben ik niet, maar het lijkt me wel de meest aannemelijke denkpiste.ds08 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:41:
Vraagje over GoT: Legends multiplayer; we hebben een PS4 pro en PS5 met een shared account.
Goedemiddag,
Weet iemand toevallig of je de PS5 kan uitbreiden met een M.2 SSD en tegelijkertijd ook een externe HDD op aan kan sluiten?
Weet iemand toevallig of je de PS5 kan uitbreiden met een M.2 SSD en tegelijkertijd ook een externe HDD op aan kan sluiten?
Ik dacht wel dat dat kon ja. Ik heb alleszins al screenshots gezien waar je dan 3 storage locaties te zien kreeg. Uiteraard blijft de beperking dat je enkel PS4 games vanaf de externe HDD kan spelen, maar dat wist je wellicht al.Roy118 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:01:
De PS4 versie met aparte upgrade naar PS5 zal het goedkoopst zijn denk ik. De PS5 versie kan je niet spelen op de PS4 namelijk.ds08 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:41:
* lees de topicwaarschuwing *
[ Voor 133% gewijzigd door Geronimous op 15-10-2021 14:20 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik heb me ondertussen een NVMe besteld en een heatsink. Na wat rondkijken ben ik tot de Crucial 5 Plus gekomen en heb er een EKWB M.2 heatsink voor besteld, deze samen zouden voldoen aan de eisen die Sony stelt.
De intenere NVMe SSD Gen4 staat los van wat je extern aansluit, die moet je inbouwen en via de console formateren.
Ja, dat gaat prima! De externe schijf dient wel minstens USB 3.0 (of SS genaamd) te zijn, maar je kan geen twee externe schijven gelijktijdig aansluiten!Roy118 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:01:
Goedemiddag,
De intenere NVMe SSD Gen4 staat los van wat je extern aansluit, die moet je inbouwen en via de console formateren.
Chatslet schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:31:
Voor de gene die een Samsung PM9A1 hebben besteld, die heeft net als de Samsung 980 pro een write performance probleem. Met de Samsung 980 pro kun je dat oplossen door hem in een Windows machine te hangen en even met de "Samsung disk magician" de firmware te updaten. Met de PM9A1 gaat dat niet. Je moet dan een OEM firmware package hebben. Toevallig zit deze SSD ook in de Dell XPS 15 9510 en dus kun je hier een OEM firmware package downloaden waarmee je dit probleem oplost: https://www.dell.com/supp...ps-15-9510-laptop/drivers
Ik kom zojuist firmware voor de 2TB versie tegen.Nyarlathotep schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:31:
[...]
Ik heb de 2TB versie in mijn PS5 zitten, maar ervaar 0 problemen. Write performance zal echt geen issue worden omdat je op de console heel weinig schrijfacties doet. Zelfs met het downloaden van games over een gigabit lijn kom je láng niet in de buurt bij de maximale performance van deze SSD.
De firmware updaten lijkt mij dan ook zeker niet essentieel.
Edit: Volgens de Dell pagina is deze update alleen bedoeld voor de 512GB en 1TB versies van deze SSD:
[...]
Heb hem zelf niet maar mocht je het nodig hebben dan hier meer info.
https://www.reddit.com/r/...9a100b00_firmware_update/
/edit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| flash.cmd FW Update for Samsung PM9A1 2190746 2TB MZVL22T0HBLB-00B00 new version is GXB7401Q ================================================================================================ Samsung SSD Manager Version 2.0.10.4.0 Copyright (C) 2019 SAMSUNG Electronics Co. Ltd. All rights reserved. ================================================================================================ SSDManager is now configuring the environment for LSI MegaRAID SAS. SSDManager is now configuring the environment for LSI SAS IT/IR Controller. SSDManager is now configuring the environment for LSI SAS IT/IR2 Controller. SSDManager is now configuring the environment for LSI SAS IT/IR3 Controller. ------------------------------------------------------------------------------------------------ [ERROR]: There is no valid target disks ------------------------------------------------------------------------------------------------ |
original source: https://www.hardwareluxx....433/page-14#post-28726399
[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 14-10-2021 19:30 ]
Sinds 2 dagen nieuwe internetprovider en God bless 1gbit glasvezel. Nooit meer extra opslag nodig. Grote spellen worden binnen 5 a 15 minuten binnen gehaald. Grootste updates heel snel geinstalleerd. Heerlijk.
[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 14-10-2021 19:32 ]
Het is natuurlijk wel zo dat steeds meer mensen een sound bar kopen met daarin bijvoorbeeld up firing speakers. Ook dan is atmos van toegevoegde waarde.Hulleman schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:29:
[...]
Er is maar één reden om het niet te ondersteunen en dat is geld. Sony kan dan kiezen om een licentie te kopen of dat geld steken in een eigen oplossing die je echt naar je hand kan zetten.
Maar inderdaad, er zullen niet veel mensen zijn die plafond speakers hebben.
Toch.. als ik dit had geweten.. dan had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt. Weer zo'n dingetje.. geen vrr en nu ook geen object based surround..
Het frustreerd me wel hoor moet ik zeggen. Zit ik met een LG C9 met HDMI 2.1 (VRR) en straks een HT set met hoogte speakers. Kan mn next gen console het gewoon beiden niet draaien terwijl de concurrent het netjes op orde heeft
Maar thanks voor de terugkoppeling. Had ondertussen idd ook doorgezocht en doorgezocht en alle info komt hiermee samen. Wellicht dat we over 2 jaar van atmos mogen genieten. Of misschien van een voor HT werkende tempest. Of misschien dat productie wereldwijd tegen die tijd op orde is en ik er een een xdoos bijhaal. Ben benieuwd..
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/L5GaOGb4aAtE3R7h4IocUpHS.jpg?f=fotoalbum_large)