• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:34
Shiro schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:04:
Als ik hiervoor garantie ga aanvragen, zit ik dan een tijdje zonder controller?
Ligt aan de shop wss, heb mijn controller op 2 september naar bol.com gestuurd en die is nog niet bij de hersteller….

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-01 05:07
VortexSB schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:33:
Welk wapen heb je gebruikt? Ik heb nu 2 runs afgerond en met puur toeval allebei met de Adamant Rail.
Het is het zeker wel waard om door te spelen, de dingen die je nog unlocked (zowel story als wapen/upgrade gerelateerd) zijn erg leuk en je krijgt ook wat meer opties om de rewards te verhogen tegen bepaalde voorwaarden.
Ik heb die run met de Stygian Blade gehaald. De andere wapens nog niet veel gebruikt, vond deze tot zover het fijnste. De special met dubbele hit en knockback deed het erg goed samen met de cast van Demeter! :)

<GoT>NightStalker

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 11:53

SD5k

>4&X

Shiro schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:04:
Vraagje, ik heb een sterke vermoeden dat mijn Dual sense controller het niet helemaal goed doet.

Bij het zoeken in de play store moet je gebruik maken van de touchpad, ik kreeg al bijna niks fatsoenlijke in getypt, dacht misschien wordt ik oud ofzo en heb ik gewoon niet door hoe het werkt 7(8)7 , het spring namelijk alle kanten op.

Maar in Astro playroom heb ik ff de controller demo geprobeerd om te zien of de touchpad het goed doet. Ik zie dus soms dat er 2 touch registraties zijn, ook al raak ik het niet aan en soms 2 registraties als ik met 1 vinger aan de zijkant van de touch deel zit.

Public
Publieke map
[Afbeelding][Afbeelding]

Als ik hiervoor garantie ga aanvragen, zit ik dan een tijdje zonder controller?
Ik had ook een probleem met mijn touchpad, de knop die eronder zit werkte niet meer. Deze controller heb ik naar Sony gestuurd en had binnen 4 dagen na verzending van de defecte controller een nieuwe binnen. :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-01 16:23

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Engineer Stewie schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:59:
[...]

Hier zijn er ergens al foto's want heb het via dit topic gevonden. De trillingen zijn allemaal weg.
Nu nog een TV kast waar de PS5 achter een klep staat (die open kan als ik game en het vak een 70x45x45cm is)) en we zijn gelukkig.

Maar bij deze:
[Afbeelding]
Ze verkopen de stand met het commentaar: "more stylish" Dat vind ik niet meer dan lachwekkend. Hoewel de meegeleverde stand natuurlijk maar een halfbakken oplossing is, heeft hij 1 voordeel: je ziet hem niet en je PS5 zweeft.
Dat gaat wel voorbij aan alle verdere nadelen: Als ik mijn stuur aansluit op de USB poort aan de voorkant, moet ik maar hopen dat ik de PS5 niet omver kegel, om maar een voorbeeld te noemen.

Ik zie ook niet helemaal de airflow voordelen.

Jij had last van een trillende PS5 en blijkbaar lost dat het op, mooi zo, maar wat een lelijke oplossing :)

Ik zit er over na te denken: Kun je niet gewoon wat dikke meubelviltjes op de kap van de PS5 zetten en hem daar op laten rusten?

[ Voor 5% gewijzigd door Hann1BaL op 01-10-2021 09:24 ]

Hann1BaL schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:23:
[...]

Ze verkopen de stand met het commentaar: "more stylish" Dat vind ik niet meer dan lachwekkend. Hoewel de meegeleverde stand natuurlijk maar een halfbakken oplossing is, heeft hij 1 voordeel: je ziet hem niet en je PS5 zweeft.
Dat gaat wel voorbij aan alle verdere nadelen: Als ik mijn stuur aansluit op de USB poort aan de voorkant, moet ik maar hopen dat ik de PS5 niet omver kegel, om maar een voorbeeld te noemen.

Jij had last van een trillende PS5 en blijkbaar lost dat het op, mooi zo, maar wat een lelijke oplossing :)

Ik zit er over na te denken: Kun je niet gewoon wat dikke meubelviltjes op de kap van de PS5 zetten en hem daar op laten rusten?
Mijn staande PS5 begon ook ietsjes te resoneren, heb de schroef van de stand nog even extra strak aangedraaid en nu is het wel beter moet ik zeggen, maar ja bij de verticale stand kun je die schroef niet gebruiken en zweeft het ding als het ware op de stand, dus kan me wel voorstellen dat het dan nog erger is.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:34
Hann1BaL schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:23:
[...]

Het is idd niet heel mooi, maar binnenkort gaat de PS5 achter een deurtje en hoef ik er nietmeer op te kijken. We willen die dingen sowieso allemaal uit het zicht hebben.
Er zijn wss wel wat andere oplosingen te bedenken.

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:00

Shiro

Serenity

Engineer Stewie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:09:
[...]

Ligt aan de shop wss, heb mijn controller op 2 september naar bol.com gestuurd en die is nog niet bij de hersteller….
Ha, het is bol.com. 10 september de PS5 gekregen, dus de controller is nog geen maand oud.Ik ga nog ff een reset proberen van de controller en ff goed blazen of er niet iets onder de touchpad is gekomen, als dat het niet fixed, ga ik het voor garantie aanbieden.
SD5k schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:19:
[...]

Ik had ook een probleem met mijn touchpad, de knop die eronder zit werkte niet meer. Deze controller heb ik naar Sony gestuurd en had binnen 4 dagen na verzending van de defecte controller een nieuwe binnen. :)
Goed om te weten dat direct via Sony het een stuk sneller gaat.

Ik heb zojuist een reset uitgevoerd en nog ff goed zitten blazen, ik zag heel kort ff dat het fout ging, maar daarna niet meer tegen gekomen. Ik kijk het nog ff paar dagen aan en zie dan wel of ik het voor garantie ga aanbieden. Viel mij wel op dat de knop blijft hangen als je aan de onderkant midden de touchpad indrukt, zal wel echt een maandagochtend variant zijn geweest...

Gelukkig hebben de spellen die ik speel geen touchpad nodig, dus ik kan in wel gewoon door gamen zoals het nu is.

Juniper RWD

• VortexSB
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-12-2025
Shiro schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:38:
[...]
Ik heb zojuist een reset uitgevoerd en nog ff goed zitten blazen, ik zag heel kort ff dat het fout ging, maar daarna niet meer tegen gekomen. Ik kijk het nog ff paar dagen aan en zie dan wel of ik het voor garantie ga aanbieden. Viel mij wel op dat de knop blijft hangen als je aan de onderkant midden de touchpad indrukt, zal wel echt een maandagochtend variant zijn geweest...

Gelukkig hebben de spellen die ik speel geen touchpad nodig, dus ik kan in wel gewoon door gamen zoals het nu is.
Ik zou in dat geval zelf wel de controller naar Sony of Bol sturen. Ik heb even lopen klikken en testen met mijn 2 controllers en de touchpad werkt perfect en blijft nergens hangen, hoe hard ik het ook probeer.
Je weet maar nooit of je het in de toekomst wel nodig hebt, en voor eventueel doorverkopen is het ook lekker om een goed werkende controller te hebben.

Nu heb ik die touchpad zelf ook nog nooit gebruikt (op klikken voor scoreborden/inventory in games na), maar ik verwacht in de toekomst meer games die volledig gebruik maken van alle Dualsense features.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ja ik las al dat Konami tijdens TGS heeft aangekondigd weer in de console games business te stappen en bestaande IP van stal gaat halen. Een nieuwe Castlevania game, Silent Hill en dus ook MGS werden genoemd. Benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

https://www.videogameschr...tlevania-and-silent-hill/
However, following a restructure to the company's game development divisions earlier this year, Konami is now focused on bringing back its biggest brands to the premium games space, VGC was told.

The first of these titles will be a new Castlevania game, which sources described as a "reimagining" of the series currently in development internally at Konami in Japan, with support from local external studios.

There's been much speculation that Demon's Souls studio Bluepoint could be working on a remake of Metal Gear Solid. However, VGC was told the series is actually being worked on by an external studio based in China.

The remake project is currently in early development and multiple sources suggested it would be centred around fan-favourite entry Metal Gear Solid 3: Snake Eater, rather than the original MGS.

Konami also intends to release remasters of the original Metal Gear Solid games for modern consoles, ahead of the larger project, we understand.

Finally, multiple Silent Hill games are currently in development at various external development studios, as per an earlier VGC report from February.

One of these projects was outsourced to a prominent Japanese developer earlier this year, we were told.

Konami should publicly showcase its plans at major shows next year, disruption from the pandemic permitting. Konami pulled out of this year's E3 2021 show due to "timing" issues, although at the time it confirmed it had "a number of key projects" in the works.

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01-2025
-SaveMe- schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:44:
Gekke is dat beide controllers ineens binnen 2,5 a 3 uur leeg zijn, heel snel dus. Kan er niet eens meer een avond mee gamen. Wel gek vind ik. Lijkt me sterk dat ineens van beide de batterij gaar is. Zou het soms aan de recente PS5 firmware update kunnen liggen?

Meer mensen hier last van ?
Vanaf het begin november vorig jaar valt me op dat de controler snel leeg is. Veel sneller dan mijn XBSX controler. Zal wel te maken hebben met dat trilmechanisme...adaptive triggers en interne niet vervangbare batterij.
Maar dat viel me ook al op met de PS4 in vergelijking met XBOX Scorpio

[ Voor 7% gewijzigd door Peter711 op 01-10-2021 19:05 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-01 20:02
@Peter711 Ook niet gek, die trilfunctie op ps5 controller werkt veel beter/fijner dan bij xbox controllers.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Amaze86 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:47:
@Peter711 Ook niet gek, die trilfunctie op ps5 controller werkt veel beter/fijner dan bij xbox controllers.
de trilfunctie is 'geavanceerder'. vandaar dat de batterij sneller leeg raakt.

• Shiro

Shiro

Serenity

VortexSB schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:24:
[...]

Ik zou in dat geval zelf wel de controller naar Sony of Bol sturen. Ik heb even lopen klikken en testen met mijn 2 controllers en de touchpad werkt perfect en blijft nergens hangen, hoe hard ik het ook probeer.
Je weet maar nooit of je het in de toekomst wel nodig hebt, en voor eventueel doorverkopen is het ook lekker om een goed werkende controller te hebben.

Nu heb ik die touchpad zelf ook nog nooit gebruikt (op klikken voor scoreborden/inventory in games na), maar ik verwacht in de toekomst meer games die volledig gebruik maken van alle Dualsense features.
Ja dat ga ik zeker doen als ik het een tijdje kan missen, of als ik een 2e controller voor een zacht prijsje kan kopen.

Sinds ik de PS5 heb, merk ik dat ik geen last heb van motion sickness bij het spelen van FFXV, en toch leuk om FFXV royal edition te spelen, die gratis in de PlayStation collection zit.

FPS waren nooit mogelijk geweest voor me, zonder kotsmisselijk te worden, maar aangezien CoD toch gratis in PlayStation Collection zit, ook dat maar eens gedownload, maar blijkbaar is mijn PS5 schijf vol!

Met zoveel gratis games van PS Plus en PS Collection raakt de schijf wel snel vol, ook 100GB van FFXV en GT Sport helpen niet echt.

Maar wat is het toch heerlijk om zonder disc te wisselen spellen te kunnen spelen. Ik heb GT Sport nog fysiek, maar als ik dat wil spelen moet ik weer een disc erin doen, daarnaast maakt de disc drive echt een lawaai, vergeleken met de PS5 zelf.

Zou toch fijn zijn als er een manier komt waardoor je niet elke keer je fysieke disc nog erin hoeft te stoppen.

Juniper RWD

Shiro schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:39:
[...]

Zou toch fijn zijn als er een manier komt waardoor je niet elke keer je fysieke disc nog erin hoeft te stoppen.
De PS5 Digital :>
Shiro schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:39:
Dan zou er helemaal geen reden meer zijn om voor een digitale PS te gaan, nee dat gaat niet gebeuren, games op disc zul je altijd erin moeten doen om ze te kunnen spelen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Kalder schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:18:
[...]

Dan zou er helemaal geen reden meer zijn om voor een digitale PS te gaan, nee dat gaat niet gebeuren, games op disc zul je altijd erin moeten doen om ze te kunnen spelen.
Dat hoeft helemaal niet. Je zou best eens in de dertig dagen kunnen vereisen, of iets met always online (als je die functie wil gebruiken) zodat als iemand anders de disc gebruikt, jij het niet meer kan. Daar is echt wel wat op te verzinnen. Volgens mij wordt er nauwelijks van de disc gelezen tijdens het spelen.
418O2 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:20:
[...]

Dat hoeft helemaal niet. Je zou best eens in de dertig dagen kunnen vereisen, of iets met always online (als je die functie wil gebruiken) zodat als iemand anders de disc gebruikt, jij het niet meer kan. Daar is echt wel wat op te verzinnen. Volgens mij wordt er nauwelijks van de disc gelezen tijdens het spelen.
Als het eens per maand gecheckt zou worden, zou je theoretisch een maand met een illegale versie kunnen spelen op ouderwetse manieren.
De check die de PS doet om het uur ongeveer, is tegen piracy, niet tegen game sharing.
Als iedere disc een aparte licentie code embedded zou hebben, zou het wel kunnen, maar dat is nogal duur in productie kosten, en dan zal de disc gelinkt worden aan je account en kun je het niet meer verkopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Kalder op 01-10-2021 21:35 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Maandag komen de reviews online voor JETT: The Far Shore. Van Superbrothers, die eerder met Sword & Sorcery EP kwamen. Wel benieuwd naar deze, de trailer bij de PS5 showcase vond ik intrigerend. Beetje Interstellar vibes wel.

Met Kena en eerder F.I.S.T. wel een mooie serie indie games de afgelopen tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2K4IgZ2q9uf4Z0E7s8BuD7c43no=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6OBfsjmgQ7m1zAMuIaMbvnfY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door kazuka op 01-10-2021 21:58 ]

• Shiro

Shiro

Serenity

Kalder schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:25:
[...]

Als het eens per maand gecheckt zou worden, zou je theoretisch een maand met een illegale versie kunnen spelen op ouderwetse manieren.
De check die de PS doet om het uur ongeveer, is tegen piracy, niet tegen game sharing.
Als iedere disc een aparte licentie code embedded zou hebben, zou het wel kunnen, maar dat is nogal duur in productie kosten, en dan zal de disc gelinkt worden aan je account en kun je het niet meer verkopen.
Zoiets als een code ofzo zat ik ook aan te denken. Misschien terug denkend aan de oude Windows Vista tijd, waar je voor je licentie een key moet opvoeren. Maar dan 1 die gekoppeld is aan je PlayStation account. Wil je het spel verkopen, moet je online de key verwijderen, zodat iemand anders het weer kan toevoegen. Iets in die zin :p zal vast wel wat voor te verzinnen zijn.

Juniper RWD

Shiro schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 22:13:
[...]

Zoiets als een code ofzo zat ik ook aan te denken. Misschien terug denkend aan de oude Windows Vista tijd, waar je voor je licentie een key moet opvoeren. Maar dan 1 die gekoppeld is aan je PlayStation account. Wil je het spel verkopen, moet je online de key verwijderen, zodat iemand anders het weer kan toevoegen. Iets in die zin :p zal vast wel wat voor te verzinnen zijn.
Dat zou naar mijn idee de enige oplossing zijn, maar of PS zin heeft om door al die moeite te gaan zodat gebruikers hun disc niet meer hoeven te gebruiken behalve voor installatie... ik betwijfel het.

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 08:40
Net voor het eerst Detroit: Become Human geprobeerd. Zat bij de PSplus collectie maar nog nooit in verdiept. Wat een gaaf spel zeg :) of eerder; wat een gave interactieve film
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 07:11:
Net voor het eerst Detroit: Become Human geprobeerd. Zat bij de PSplus collectie maar nog nooit in verdiept. Wat een gaaf spel zeg :) of eerder; wat een gave interactieve film
Heavy rain en Beyond: 2 souls zijn ook echte aanraders. Ze zaten in 2018 in de plus, dus als je ze toevallig al hebt zou ik ze zeker spelen. Anders nog wel te vinden voor een 10,- op marktplaats als bundel.

Vond Detroit persoonlijk de minste van de 3, karakters deden mij wat minder. Misschien kwam het ook door de setup van de vele hoofdkarakters. Heavy rain heeft goed verhaal, maar is wel duidelijk oud. Grafisch duidelijk ps3 game, controls ook de minste. Beyond was mijn favoriet, eerste Quantic game van mij. Aan begonnen en in een weekend uitgespeeld.
cold_as_ijs schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:17:
[...]

Heavy rain en Beyond: 2 souls zijn ook echte aanraders. Ze zaten in 2018 in de plus, dus als je ze toevallig al hebt zou ik ze zeker spelen. Anders nog wel te vinden voor een 10,- op marktplaats als bundel.

Vond Detroit persoonlijk de minste van de 3, karakters deden mij wat minder. Misschien kwam het ook door de setup van de vele hoofdkarakters. Heavy rain heeft goed verhaal, maar is wel duidelijk oud. Grafisch duidelijk ps3 game, controls ook de minste. Beyond was mijn favoriet, eerste Quantic game van mij. Aan begonnen en in een weekend uitgespeeld.
En als je nog iets verder terug wilt is Fahrenheit ook een aanrader. Heeft een remaster gehad op de PS4. Alhoewel het eigenlijk de naam remaster niet mag hebben, ziet er nagenoeg hetzelfde uit als het origineel. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Peter711 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:03:
[...]

Vanaf het begin november vorig jaar valt me op dat de controler snel leeg is. Veel sneller dan mijn XBSX controler. Zal wel te maken hebben met dat trilmechanisme...adaptive triggers en interne niet vervangbare batterij.
Maar dat viel me ook al op met de PS4 in vergelijking met XBOX Scorpio
Hij ging eerst echt langer mee. 2-3 uurtjes is wel erg kort. Ben nu even precies aan het bijhuden hoe lang het duurt en het gekke is dat het nu weer 'normaal' lijkt ? :?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• -SaveMe-
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 07:11:
Dat heb ik met Death Stranding Director's Cut. Gisteren mee begonnen en ik heb het idee dat ik een film ala Prometheus zit te spelen. Erg vet verhaal tot nu toe, druipt van de sfeer en ziet er fantastisch uit ....

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-01 05:07
Oké ik heb gelogen, het kriebelde toch wel om Hades verder te spelen :p

Intussen een 2e run met de Stygian Blade afgerond en daarmee ook het laatste wapen kunnen unlocken. Die meegenomen en daarna direct mee de 1e run kunnen halen. Super fijn ding! Vooral met de Burst mod, pew pew pew :+

<GoT>NightStalker

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:04

Nyarlathotep

Crawling Chaos

schaapiej schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:29:
Oké ik heb gelogen, het kriebelde toch wel om Hades verder te spelen :p

Intussen een 2e run met de Stygian Blade afgerond en daarmee ook het laatste wapen kunnen unlocken. Die meegenomen en daarna direct mee de 1e run kunnen halen. Super fijn ding! Vooral met de Burst mod, pew pew pew :+
Heb voor 27 euro de disc versie opgepikt bij de MM gisteren en ben flink aan het spelen. Wat een ontzettend leuk spel!
Toffe grafische stijl, leuke humor en toffe karakters. En elke run is weer anders met soms leuke verrassingen. Dit gaat niet snel vervelen, ondanks het repetitieve karakter. Ik ben nu met de speer aan de slag. Ik kan nog geen favoriet wapen noemen eigenlijk.
Nu aan het sparen voor die chamber ressurect (600 darkness).

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik ben sinds een week en half met Watch Dogs Legion bezig en het valt me toch wat tegen, vooral omdat ik jaren geleden het eerste game zo leuk vond! Een hoofdpersonage maakt een game een stuk beter kwa verhaallijn dan dat je constant tussen andere personages kan switchen die allemaal hun unieke eigenschappen hebben. Het enige positieve is dat je NPC's kan spelen als je ze opneemt binnen je team.

Maar over enkele komt Marvel's Guardians of the Galaxy uit, wat vast een stuk beter gaat zijn en hopelijk niet dezelfde fouten als Avenger bevat.

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:18
Ik probeer Apple TV+ te activeren via de PS5. Ik heb in het verleden Paypal aan Itunes gekoppeld. Maar ik krijg geen sms ter controle via de PS5. Als ik via paypal zelf een sms laat versturen op de laptop lukt dit wel.

Bij het scherm waar ik de activatiecode moet invullen op de PS5 kan ik ook de optie die rechts staat (verzend code) niet selecteren.

Meer mensen last van?

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

peppie71 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:16:
Ik probeer Apple TV+ te activeren via de PS5. Ik heb in het verleden Paypal aan Itunes gekoppeld. Maar ik krijg geen sms ter controle via de PS5. Als ik via paypal zelf een sms laat versturen op de laptop lukt dit wel.

Bij het scherm waar ik de activatiecode moet invullen op de PS5 kan ik ook de optie die rechts staat (verzend code) niet selecteren.

Meer mensen last van?
Controleer je telefoonnummer in je PS account.
Waar je deze in moet vullen staat al een landcode (+31). Maar je moet alsnog een 0 intoetsen, waar ik altijd automatisch de 0 weglaat bij mijn 06 nummer. (Het kan zijn dat het precies andersom is, kan het mij niet helemaal voor de geest halen).

• -SaveMe-
Spelen er nog mensen hier nu de Death Stranding Director's Cut? Wel leuk om wat mensen in mijn lijst te hebben die de game ook nu aan het spelen zijn ...

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-01 15:17
-SaveMe- schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:49:
Spelen er nog mensen hier nu de Death Stranding Director's Cut? Wel leuk om wat mensen in mijn lijst te hebben die de game ook nu aan het spelen zijn ...
Zeker, net hoofdstuk 4 afgesloten…

PSN: PcDCch

• -SaveMe-
Mozart schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

Zeker, net hoofdstuk 4 afgesloten…
Ben bezig met Chapter 3. Wat is je psn? Mag ik je added? Die van mij is GakkieNL :)

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-01 15:17
-SaveMe- schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:58:
[...]

Ben bezig met Chapter 3. Wat is je psn? Mag ik je added? Die van mij is GakkieNL :)
Staat in mijn signature: PcdCch

PSN: PcDCch

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Speel het af en toe tussendoor, psn MicBar71, mag me wel toevoegen als je wilt.

• -SaveMe-
Verzoekjes gestuurd!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-01 12:35

sn0ww

Goet is niet goed.

Jazekers chapter 3 op dit moment.

Psn TrabYllek

..........

• -SaveMe-

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:18
Nyarlathotep schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:38:
[...]

Controleer je telefoonnummer in je PS account.
Waar je deze in moet vullen staat al een landcode (+31). Maar je moet alsnog een 0 intoetsen, waar ik altijd automatisch de 0 weglaat bij mijn 06 nummer. (Het kan zijn dat het precies andersom is, kan het mij niet helemaal voor de geest halen).
Gelukt! Bedankt.

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-01 13:42

Aid

Iemand nog tips voor een goede game headset?

Ik heb de Pulse 3d geprobeerd. Geluid was ok of zelfs prima maar draagcomfort was gewoon slecht. Na een halfuur had ik al last van mijn oren. Het zit gewoon niet fijn Daarna de Steelseries 7p geprobeerd maar voldoet helaas ook niet. Draagcomfort is top, geluid meh. Het geluid voelt zo ver weg en kon er maar niet aan wennen. Ik heb zelf nog een Sony XM3 en een Audio Technica msr7 die ik regelmatig gebruik voor het gamen, maar krijg veel geklaag over de controller mic, waardoor ik nu opzoek ben naar een solide headset.

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 20:00

Kalkie

NLMP

Chapter 3, 2e run. Wat een fijne game is dit toch!

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

• Amaze86
  • Laatst online: 26-01 20:02
Nieuwe game van ex ontwikkelaars van Team Ninja en Soleil Gamestudios

[ Voor 26% gewijzigd door Amaze86 op 04-10-2021 08:50 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-01 19:02
Aid schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:56:

Ik heb de Pulse 3d geprobeerd. Geluid was ok of zelfs prima maar draagcomfort was gewoon slecht. Na een halfuur had ik al last van mijn oren. Het zit gewoon niet fijn Daarna de Steelseries 7p geprobeerd maar voldoet helaas ook niet. Draagcomfort is top, geluid meh. Het geluid voelt zo ver weg en kon er maar niet aan wennen. Ik heb zelf nog een Sony XM3 en een Audio Technica msr7 die ik regelmatig gebruik voor het gamen, maar krijg veel geklaag over de controller mic, waardoor ik nu opzoek ben naar een solide headset.
Ik gebruik zelf de Astro A50 gen 4. Qua comfort echt heel fijn, de oorkussens zijn van een zachte stof gemaakt waardoor je de headset lang kunt dragen zonder dat het gaat knellen. In de zomer wordt het ook niet te warm, niet onbelangrijk. Microfoon is prima, range vd headset is een meter of tien, twaalf.

Qua geluid is het voor mij prima, al zullen er anno 2021 vast weer betere op de markt zijn. Techniek staat immers niet stil.

• Sipio
  • Niet online

Weet niet wat je budget is maar de Audeze Penrose is goed qua geluid, heb zelf de Penrose X daar die op zowel xbox als PS5 werkt maar de 'gewone' Penrose is voor de PS5, qua draag comfort heb ik wel eens fijnere headsets gehad maar zoals gezegd het geluid maakt een hoop goed, er is ook een 'algemeen headset topic' misschien staan daar nog tips voor je bij.

• Runaque
Ikzelf gebruik gewoon de Pulse 3D en vind het best OK, maar ik heb zelf betere koptelefoons in huis die ik soms wel durf gebruiken via de controller.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVhrnj35lknMvYAG9DtInqINDIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPeeDr2OeBe85SfxbT3RH47r.jpg?f=fotoalbum_large

Weet er toevallig iemand hoe je een bepaald Bluetooth toestel verbind met de PS5? Het gaat om een Woojer strap.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik had hem op de PS4 al eens uitgespeeld maar nu dus ook de PS5 versie binnen gehaald. Ik doe misschien ooit weer een volle playthrough maar voornaamste fun op dit moment is om af en toe een pakket te bezorgen, het liefst zo ver mogelijk. Ik vind the walking simulator aspecten heel rustgevend. Vooral nu in portrate mode @ 4K60FPS.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27

greatgonzo

schit-te-rend!

domme vraag misschien, maar heb je bij het spelen van PS4 games op de PS5 vergelijkbare voordelen als de PS4 pro?
Dus snellere laadtijden, HDR, 4K?

[ Voor 3% gewijzigd door greatgonzo op 04-10-2021 14:53 ]

greatgonzo schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:53:
domme vraag misschien, maar heb je bij het spelen van PS4 games op de PS5 vergelijkbare voordelen als de PS4 pro?
Dus snellere laadtijden, HDR, 4K?
Ja :) https://www.backwards-compatible.com/
Dit is een handige site waarbij je van veel PS4 games kunt zien wat de voordelen op de PS5 zijn.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-01 13:43

s0kkie

Cowabunga

Hell Let Loose is al gratis te downloaden met PS+ als je direct naar de game gaat in de PS Store ;)
Scheelt weer wachten tot 10 of 11 uur.

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:29
Runaque schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:26:
Ikzelf gebruik gewoon de Pulse 3D en vind het best OK, maar ik heb zelf betere koptelefoons in huis die ik soms wel durf gebruiken via de controller.

[Afbeelding]

Weet er toevallig iemand hoe je een bepaald Bluetooth toestel verbind met de PS5? Het gaat om een Woojer strap.
Ik gebruik ook de 3D. Hij is wel een stuk beter geworden nu je hem naar eigen smaak en wens kunt instellen..Misschien een tip voor mensen die dat gemist hebben. (Ik kwam er ook later pas achter) :+

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025

Sensheisser PC38x.

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-01 12:39
s0kkie schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:14:
Hell Let Loose is al gratis te downloaden met PS+ als je direct naar de game gaat in de PS Store ;)
Thanks heb hem binnen!
De 10u trial heeft me nog niet echt kunnen pakken maar als je eenmaal snapt hoe die game werkt is het volgens mij erg vet.

Tot nu toe vermaak ik me kostelijk met resurgency sandstorm! Ook een heerlijke tactical shooter

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-01 12:39
Shaker74 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:30:
[...]

Ik gebruik ook de 3D. Hij is wel een stuk beter geworden nu je hem naar eigen smaak en wens kunt instellen..Misschien een tip voor mensen die dat gemist hebben. (Ik kwam er ook later pas achter) :+
Doe je dat via een app of heb ik iets gemist ?

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)

Wat draagcomfort betreft kan ik de Astro A50 en Sennheiser Game One of Zero aanraden.

[ Voor 103% gewijzigd door Kenny_026 op 05-10-2021 09:21 ]

JesseSebastian schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:04:
[...]

Je kunt bij de geluidsinstellingen op de PS5 verschillende geluidsmodes kiezen van laag tot hoog klinkende 3D sound om zoveel mogelijk een spatial effect te krijgen waardoor je geluid beter zou moeten kunnen lokaliseren (het geluid van achter lijkt dan ook correcter van achter te komen op de juiste setting).

• Shaker74
JesseSebastian schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:04:
[...]

Als je op de playstation knop drukt krijg je dat menu met o.a. dat geluidsicoontje onderin. Als je die aanklikt zie je nu extra instelmogelijkheden. Je kunt nu een EQ gebruiken. Er zijn een paar pre-sets en een paar vrije plekken om zelf een pre-set te maken.

• Shaker74
Kalder schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:35:
[...]

Je kunt bij de geluidsinstellingen op de PS5 verschillende geluidsmodes kiezen van laag tot hoog klinkende 3D sound om zoveel mogelijk een spatial effect te krijgen waardoor je geluid beter zou moeten kunnen lokaliseren (het geluid van achter lijkt dan ook correcter van achter te komen op de juiste setting).
Ik moet zeggen dat het lokaliseren wel heel erg goed werkt. Ik speelde gister Godfall en moest tegen Zamora vechten. Die teleporteert elke keer naar een willekeurige plek. Je rent dan rond en als ze teleporteert kon ik direct horen waar ze weer tevoorschijn kwam. Dus dat lokaliseren zit wel goed. Echt erg fijn. _/-\o_

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:28
Runaque schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:26:
Ik gebruik een Avantree DG80 om een Sony (notabene 7(8)7 ) WH-1000XM2 via BT aan de PS5 te koppelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 05-10-2021 13:14 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:24
Hulleman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:14:
[...]

Ik gebruik een Avantree DG80 om een Sony (notabene 7(8)7 ) WH-1000XM2 via BT aan de PS5 te koppelen.
Dus een willekeurige BT adapter zorgt ervoor dat je wel een niet compatible headset met BT gebruiken kan? Vanavond eens proberen.

• Hulleman
schumi2004 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:25:
[...]

Dus een willekeurige BT adapter zorgt ervoor dat je welk een niet compatible headset met BT gebruiken kan? Vanavond eens proberen.
Lijkt er wel op :P Bij mij werkt die Avantree DG80 iig!
Echt van de zotte dat dit niet gewoon werkt zonder dongle.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 05-10-2021 13:29 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:18
Ik heb begrepen/gelezen dat normale BT te traag is qua latency om feilloos te laten werken met spellen. Daarom zijn alleen specifieke koptelefoons bruikbaar (die blijkaar een ander soort protocol vanuit de PS zelf gebriuken..?)

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Basekid schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:31:
Ik heb begrepen/gelezen dat normale BT te traag is qua latency om feilloos te laten werken met spellen. Daarom zijn alleen specifieke koptelefoons bruikbaar (die blijkaar een ander soort protocol vanuit de PS zelf gebriuken..?)
Ik vraag me ook af hoe dat zit. Ik heb zelf de Turtlebeach Stealth 700, speciaal voor de PS4 gekocht destijds. Als ik deze gebruik, werkt het vaak wel goed, maar soms valt het geluid een paar seconden weg. Even Googlen en men komt aan zetten met "ja maar BT kan niet twee dingen tegelijk, dus je kan niet én je mic én je audio via je headset tegelijk krijgen". Heb ik nou gewoon een brakke headset of kan datgene dat ik wil gewoon niet zonder issues? Ik zit overigens 4 a 5m van m'n scherm af.

• Hulleman
Ik merk er iig niks van dat het geluid niet synchroon loopt met de game. Er zitten tegenwoordig ook allemaal van die low-latency technieken op de apparaten. Mijn tv en nvidia shield koppelen ook probleemloos met elke BT koptelefoon. Het niet in synch lopen van tv vind ik nog veel storender dan met een game en ook daar merk er niks van.

Verwijderd

Hulleman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:19:
[...]

Ik merk er iig niks van dat het geluid niet synchroon loopt met de game. Er zitten tegenwoordig ook allemaal van die low-latency technieken op de apparaten.
Een mooie site daarvoor is Rtings.com

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-01 11:20
Even een andere soort audio vraag.

Ik wil graag het geluid over mijn 5.1 setup via Onkyo receiver. Echter wanneer ik Dolby selecteer in de audio settings op de PS5, dan heb ik een halve seconde delay. Dit heb ik niet met PCM of DTS, echter bij DTS is de kwaliteit dermate slecht en haperig dat ik wel PCM moet kiezen.

PS5 is rechtstreeks aangesloten op een Philips 65OLED854. Als ik de PS5 rechtstreeks op de receiver aansluit, dan heb ik helaas geen HDR.
Via ARC of optical laat ik het geluid doorsturen naar de receiver (Onkyo TX-SR333) en dat gaat altijd goed. Ook met interne apps voor Netflix, Prima, etc. Maar bij de PS5 krijg ik delay.

Iemand een tip of oplossing hiervoor?

• Hulleman
Zeker mooie site. Voor mij is een dongle goed genoeg. Ik gebruik het maar heel af en toe. 99% van de tijd gebruik ik gewoon lekker de speakers voor geluid :)

@MenAreStillGood,
Geluid op PCM laten staan in de PS5 settings, dan heb je de beste geluidskwaliteit. Als je Dolby of DTS instelt, dan forceert de PS5 de core Dolby en DTS bitstream. Dat zijn beide lossy audioformaten. Als je wil dat de game Dolby True HD, DTS Master HD audio of zelfs Dolby Atmos uitstuurt (lossless audioformaten), of wat de game ook maar ondersteunt, dan moet je PCM instellen.

Als je PCM instelt, zal je receiver zal geen DTS of Dolby signaal herkennen, maar een 'Multi Channel' (mijn receiver noemt dat 'multi channel in') signaal. De PS5 zorgt er met PCM voor dat de audicodec reeds is vertaald en dat hoeft de receiver niet meer te doen. De speakers geven wel degelijk de best mogelijke audio weer die de game ondersteunt. Bij bitstream laat de PS5 (of welk ander apparaat) het coderen over aan de receiver en dan zal de receiver ook een DTS of Dolby (of True HD, DD+, DTS MA, DTS;X, Atmos etc) signaal herkennen. Dat resulteert vaak in een mooi brandend logo op de receiver.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 05-10-2021 15:13 ]

• MenAreStillGood
Hulleman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:10:
[...]
@MenAreStillGood,
Geluid op PCM laten staan in de PS5 settings, dan heb je de beste geluidskwaliteit.
Duidelijk en bedankt voor je reactie. Ik was inderdaad op zoek naar het mooie rode dolby logo ;)
Met PCM geeft hij echter geen multichannel door... ik zal nog eens in de instellingen kijken, in de PS5 heb ik 5.1 opgegeven als geluidssysteem, maar nog geeft de receiver aan slechts 2.0 te ontvangen.

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11-2025

Ik ben hier ook nieuwsgierig naar. Het schijnt dat Death Stranding DC volledig is geoptimaliseerd voor 3d-audio. Ik gebruik hier ook een Sony XM3 en vraag mij juist af of (en hoe) de Pulse meerwaarde heeft, mede omdat 3D-audio schijnbaar met elke headset werkt. Mic maakt mij dan weer niet uit aangezien ik meer een solo player ben.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
3D audio werkt inderdaad met praktisch iedere koptelefoon, zolang het geen antieke mono koptelefoon is ;) De PS5 verstuurd de 3D audio gewoon als stereo naar jouw koptelefoon. De koptelefoon doet zelf geen aanpassingen/berekeningen, buiten EQ presets etc., die ziet gewoon een stereo signaal.

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Caayn schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:36:
3D audio werkt inderdaad met praktisch iedere koptelefoon, zolang het geen antieke mono koptelefoon is ;) De PS5 verstuurd de 3D audio gewoon als stereo naar jouw koptelefoon. De koptelefoon doet zelf geen aanpassingen/berekeningen, buiten EQ presets etc., die ziet gewoon een stereo signaal.
Helaas/ gelukkig heb ik mij hier nooit zo in verdiept. Maar Sony's 360 reality audio is bijv. weer alleen mogelijk op een XM3/4 koptelefoons. <mopper>Je zou mogen verwachten dat Sony nu een eenduidige wijze voor 3D audio zou implementeren</mopper>

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08-2025
Zojuist de 1 TB WD black SN 850 SSD met heatsink besteld voor "maar" € 186.
Ik vind deze prijs nog best meevallen als ik m vergelijk met andere SSD's. Op de website van WD krijg je ook nog 10 of 15 % korting op je bestelling oOo

Scrooge NL

q2no schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:24:
[...]

Ik ben hier ook nieuwsgierig naar. Het schijnt dat Death Stranding DC volledig is geoptimaliseerd voor 3d-audio. Ik gebruik hier ook een Sony XM3 en vraag mij juist af of (en hoe) de Pulse meerwaarde heeft, mede omdat 3D-audio schijnbaar met elke headset werkt. Mic maakt mij dan weer niet uit aangezien ik meer een solo player ben.
Pulse 3d geeft geen betere 3D ervaring, sterker nog wil je de beste 3d audio ervaring dan zijn er heel veel headphones/headsets die een beter resultaat geven. Je hebt helder geluid nodig met weinig verstoring. Van een headset van 100 euro moet je niet teveel verwachten qua kwaliteit.

Ik gebruik geen microfoon, dus ben ik overgestapt op beyerdynamic 990 pro. Geluid is vele malen beter dan de XM2 die ik heb (die heeft teveel bas). Ook comfort is super.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01 13:16
s0kkie schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:14:
thnx _/-\o_ van een aantal spellen wist ik het maar ik dacht in het algemeen dat het geen reet uitmaakte :)

• schumi2004
Theo27 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:46:
Zojuist de 1 TB WD black SN 850 SSD met heatsink besteld voor "maar" € 186.
Ik vind deze prijs nog best meevallen als ik m vergelijk met andere SSD's. Op de website van WD krijg je ook nog 10 of 15 % korting op je bestelling oOo
Hier € 219,99 in de webshop van WD.

• Hulleman
MenAreStillGood schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:21:
[...]
Duidelijk en bedankt voor je reactie. Ik was inderdaad op zoek naar het mooie rode dolby logo ;)
Met PCM geeft hij echter geen multichannel door... ik zal nog eens in de instellingen kijken, in de PS5 heb ik 5.1 opgegeven als geluidssysteem, maar nog geeft de receiver aan slechts 2.0 te ontvangen.
Ik lees dat je het geluid via ARC/Optisch hebt aangesloten, omdat je anders geen HDR hebt. Als je de PS5 direct aansluit op de receiver, heb je dan wel 5.1 geluid? Dan kun je uitsluiten dat het euvel mogelijk in de aansluiting zit. ARC/Optisch ondersteunt maar tot dolby en DTS 5.1. Alles daarboven vergt te veel bandbreedte, dus mogelijk schaalt de receiver met PCM terug naar 2.0, omdat de PS5 met PCM een lossless audioformaat (wel reeds gedecodeerd) uitstuurt naar je receiver. Ik weet niet of dat technisch zo werkt, maar kan me er iets bij voorstellen.... wellicht hebben andere tweakers hier ook ervaring mee.

Als bovenstaande inderdaad zo is, dan zou ik kiezen voor bitstream DTS in de PS5 settings.

[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 05-10-2021 16:02 ]

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 10:39

Amiet01

Master_A

Hulleman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:59:
[...]

Ik lees dat je het geluid via ARC/Optisch hebt aangesloten, omdat je anders geen HDR hebt. Als je de PS5 direct aansluit op de receiver, heb je dan wel 5.1 geluid? Dan kun je uitsluiten dat het euvel mogelijk in de aansluiting zit. ARC/Optisch ondersteunt maar tot dolby en DTS 5.1. Alles daarboven vergt te veel bandbreedte, dus mogelijk schaalt de receiver met PCM terug naar 2.0, omdat de PS5 met PCM een lossless audioformaat (wel reeds gedecodeerd) uitstuurt naar je receiver. Ik weet niet of dat technisch zo werkt, maar kan me er iets bij voorstellen.... wellicht hebben andere tweakers hier ook ervaring mee.

Als bovenstaande inderdaad zo is, dan zou ik kiezen voor bitstream DTS in de PS5 settings.
Wat er waarschijnlijk gebeurt hier als ik het goed lees: de PS5 is via HDMI op de tv aangesloten en ingesteld op PCM. Omdat dit geen receiver is, dan krijgt de tv óf 2.0 PCM binnen, of hij converteert 5.1 PCM naar 2.0 PCM om via optisch naar de receiver te sturen.

Volgens mij zou het dan het beste zijn om juist op DD of DTS in te stellen, want als het goed is dan stuurt de tv het signaal dan wel via optisch door naar de receiver zonder er iets aan te veranderen.

Master_A

• Theo27
schumi2004 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:53:
[...]

Hier € 219,99 in de webshop van WD.
Als je je aanmeld voor de nieuwsbrief krijg je 10% korting en als je ouder bent dan 55 krijg je 15 % korting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RH4GL6jTFjQ-EKtPaNaFu25Mpzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rT22fUhGjLyV3WyIzytvFtrK.jpg?f=fotoalbum_large

Scrooge NL

• Hulleman
Amiet01 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:08:
[...]

Wat er waarschijnlijk gebeurt hier als ik het goed lees: de PS5 is via HDMI op de tv aangesloten en ingesteld op PCM. Omdat dit geen receiver is, dan krijgt de tv óf 2.0 PCM binnen, of hij converteert 5.1 PCM naar 2.0 PCM om via optisch naar de receiver te sturen.

Volgens mij zou het dan het beste zijn om juist op DD of DTS in te stellen, want als het goed is dan stuurt de tv het signaal dan wel via optisch door naar de receiver zonder er iets aan te veranderen.
@MenAreStillGood, wat @Amiet01 hier aangeeft klinkt inderdaad logischer.

• MenAreStillGood
Hulleman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:59:
[...]
Ik lees dat je het geluid via ARC/Optisch hebt aangesloten, omdat je anders geen HDR hebt. Als je de PS5 direct aansluit op de receiver, heb je dan wel 5.1 geluid?
Wanneer ik de PS5 rechtstreeks op de receiver aansluit krijg ik wel dolby 5.1 zonder vertraging. Probleem is dan inderdaad dat ik geen HDR heb.
Wanneer ik DTS kies, dan is er geen vertraging, maar dan hapert het geluid constant. Ik denk zelf dat dit iets te maken heeft met Philips en hun non-ondersteuning voor DTS. Ik heb bvb via de ingebouwde Plex app helemaal geen geluid als ik kies voor DTS.
Hulleman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:16:
[...]

@MenAreStillGood, wat @Amiet01 hier aangeeft klinkt inderdaad logischer.
Dat lijkt het euvel te zijn. Daarnaast heeft de tv ook nog geen eARC/HDMI 2.1 wat ook een rol kan spelen.
Bedankt voor de reacties allen! Lijkt erop dat ik genoegen moet nemen met 2.0 voor nu.

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 10:39

Amiet01

Master_A

MenAreStillGood schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:51:
[...]

Wanneer ik de PS5 rechtstreeks op de receiver aansluit krijg ik wel dolby 5.1 zonder vertraging. Probleem is dan inderdaad dat ik geen HDR heb.

[...]

Wanneer ik DTS kies, dan is er geen vertraging, maar dan hapert het geluid constant. Ik denk zelf dat dit iets te maken heeft met Philips en hun non-ondersteuning voor DTS. Ik heb bvb via de ingebouwde Plex app helemaal geen geluid als ik kies voor DTS.

Kan je voor het DD geluid via de televisie niet een delay instellen via de tv zelf? Misschien kan je ergens in de instellingen spelen om het te corrigeren?

[...]

Dat lijkt het euvel te zijn. Daarnaast heeft de tv ook nog geen eARC/HDMI 2.1 wat ook een rol kan spelen.
Bedankt voor de reacties allen! Lijkt erop dat ik genoegen moet nemen met 2.0 voor nu.

Master_A

• Runaque
Hulleman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:14:
[...]

Bedankt voor de tip, maar dit zou betekenen dat deze vooraan aangesloten moet worden omdat achteraan alles in gebruik is. Als er niets anders op zit ga ik eens uitkijken naar iets soortgelijks.
Naar mijn ervaring werken headsets zonder complexe bediening doorgaans altijd, van zodra je bediening hebt om je muziek mee te bedienen, dan stopt het gewoon. Was ook al zo bij de PS4.

• MenAreStillGood
Amiet01 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:01:
Kan je voor het DD geluid via de televisie niet een delay instellen via de tv zelf? Misschien kan je ergens in de instellingen spelen om het te corrigeren?
Heb ik ook naar gekeken, maar er is alleen de mogelijkheid om het geluid nog verder te vertragen helaas.

• Hulleman
Runaque schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:21:
[...]
Bedankt voor de tip, maar dit zou betekenen dat deze vooraan aangesloten moet worden omdat achteraan alles in gebruik is. Als er niets anders op zit ga ik eens uitkijken naar iets soortgelijks.
Ik heb em idd voor in de ps5 zitten. Die avantree dg80 is erg klein. Zie je amper.

[ Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 05-10-2021 20:40 ]

• Mr. Jackson
  • Laatst online: 25-07-2023
Theo27 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:12:
[...]

Als je je aanmeld voor de nieuwsbrief krijg je 10% korting en als je ouder bent dan 55 krijg je 15 % korting.

[Afbeelding]
Gouden tip dit! Elders is deze ssd overal uitverkocht en veeel duurder. Duizend maal dank!! You made my day *O*

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Jackson op 05-10-2021 22:58 ]

• schumi2004
Mr. Jackson schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:55:
[...]

Gouden tip dit! Elders is deze ssd overal uitverkocht en veeel duurder. Duizend maal dank!! You made my day *O*
Nou ja, veel duurder.

172.95 bij bol.com wel zonder heatsink maar die kun je voor het prijs verschil ook wel vinden.

• MissMe NL
  • Laatst online: 12-10-2025
Wat vinden jullie van hell let loose. Best leuke shooter maar wat is de performance echt slecht op de ps5.

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 07:24
MissMe NL schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:26:
Wat vinden jullie van hell let loose. Best leuke shooter maar wat is de performance echt slecht op de ps5.
Leuk maar meer dan de helft snapt niet waar die mee bezig is. Waaronder ik 😂

• Mr. Jackson
  • Laatst online: 25-07-2023
schumi2004 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:22:
[...]

Nou ja, veel duurder.

172.95 bij bol.com wel zonder heatsink maar die kun je voor het prijs verschil ook wel vinden.
True! Maar ik zocht juist deze mét heatsink

• Hulleman
Is het de PS5 of ligt het aan overbelaste servers?

• Sipio
  • Niet online
Ik vind hem echt goed, wel een aantal Bugs nog, zo wordt bij mij elke keer mijn settings (controls sensitivity etc) random gereset wat wel vervelend is, af en toe wat framedrops maar een slechte performance zou ik het niet noemen.

Heb je veel last van framedrops of?

• MissMe NL
Sipio schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:31:
[...]

Ik vind hem echt goed, wel een aantal Bugs nog, zo wordt bij mij elke keer mijn settings (controls sensitivity etc) random gereset wat wel vervelend is, af en toe wat framedrops maar een slechte performance zou ik het niet noemen.

Heb je veel last van framedrops of?
Het zijn geen framedrops maar haperingen. In multiplayer vind ik dat gewoon onacceptabel. Maar kan ook overbelasting zijn van de server. Het spel is dan ook gratis via ps+

• MissMe NL
Hulleman schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:26:
[...]

Is het de PS5 of ligt het aan overbelaste servers?
Overbelaste servers kan ook hoor. Maar haperingen op welke manier ook vind ik onacceptabel in een multiplayer. Hopen dat het word gefixed.

• Sipio
  • Niet online
@MissMe NL Ah zo, heb dat gelukkig niet vaak gehad maar snap het.

De servers zijn soms idd niet zonder problemen, ben er al een aantal keer uitgegooid ook.

FF voor de zekerheid want ik vond het zelf wat verstopt zitten, heb je bij regio wel Europe staan en niet 'any'?

• MissMe NL
Sipio schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:29:

De servers zijn soms idd niet zonder problemen, ben er al een aantal keer uitgegooid ook.

FF voor de zekerheid want ik vond het zelf wat verstopt zitten, heb je bij regio wel Europe staan en niet 'any'?
Ja gelijk op europa gezet. Dat is altijd wat ik als eerst doe met een nieuw spel. Instellingen goed. Crossplay heb ik uit.

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-01 15:42
Sipio schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:29:

Goede tip, merci.

• Sipio
  • Niet online
(y), ff in de gaten houden ook, ik heb vaak last van de bug dat alle settings terug gezet worden naar default, dus ook die regio keuze.

• Theo27
schumi2004 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:22:
[...]

Nou ja, veel duurder.

Deze heatsink is speciaal ontworpen voor deze WD black SSD. Ik zou echt geen losse heatsink willen met van die stickers met koelpasta erop op een dure SSD.

Scrooge NL

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Theo27 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:38:
[...]

Deze heatsink is speciaal ontworpen voor deze WD black SSD. Ik zou echt geen losse heatsink willen met van die stickers met koelpasta erop op een dure SSD.
Werkt hier anders prima.
Ik snap niet waarom iedereen zich hier gek maakt en per sé voor die WD SSD wil gaan. Het is bijna treurig hier...
Zelf heb ik de Samsung PM9A1 2TB met een simpele plaksink van Akasa. Draait als een zonnetje en is prijspergigabytetechnisch (5x woordwaarde) veel interessanter.
Vergeet niet dat de SSD in de PS5 veel minder zwaar belast wordt dan in de gemiddelde PC. En bovendien zul je geringe verschillen in maximum snelheid al helemaal niet merken.

Pagina: 1 ... 165 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord