Verwijderd

Chatslet schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:54:
[...]

Heeft al een nacht aangestaan. Lijkt er overigens wel op dat hoe meer er op staat hoe trager hij wordt.
Zie hier iemand die hetzelfde probleem had:

https://www.reddit.com/r/...nal_hdd_load_really_slow/
Twixie schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:16:
[...]

Externe HDDs zijn al vanaf dag 1 buggy geweest, en helaas is nog niet alles gefixt. Ik heb ook nog altijd af en toe voor dat hij precies weer moet opbouwen wat de contents van de HDD is, en dat duurt inderdaad ellendig lang (veel langer dan op PS4). Het is alleszins al een kwestie van absoluut te vermijden dat de storage losgekoppeld wordt, ook als die in Rustmodus zit.
Ik heb tot recent hier heel vaak tegenaan gelopen in combinatie met het maken van backup op een (tweede) HDD. Wanneer ik die backup HDD dan loskoppelde terwijl hij in Rustmodus zat, was hij bij volgende sessie compleet in de war en duurde het ellendig lang eer ik de inhoud van de normale HDD kon zien. De truuk bleek overigens contra-intuïtief: de backup HDD moest ik gewoon uittrekken terwijl de PS5 aan stond. Sindsdien heb ik geen problemen meer ervaren.

EDIT: moet er wel bij vertellen dat ik qua laadtijden niets abnormaal merk. Eens ik de games op externe storage kan zien in mijn library, is alles weer normaal.
Mijn voornaamste issue is dat hij door de externe drive de console de disc niet herkend na een reboot/restart. Volgens het internet schijnt dit dus te komen door de externe schijf. Ik los het op door even op te staan en de disc even eruit haal en weer terug steek. Vervelende is alleen dat ik het pas merk als ik me net lekker op de bank heb geparkeerd :D
cold_as_ijs schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:48:
[...]

Mijn voornaamste issue is dat hij door de externe drive de console de disc niet herkend na een reboot/restart. Volgens het internet schijnt dit dus te komen door de externe schijf. Ik los het op door even op te staan en de disc even eruit haal en weer terug steek. Vervelende is alleen dat ik het pas merk als ik me net lekker op de bank heb geparkeerd :D
Aha, ja dat verklaard wel waarom mijn PS5 sinds ik er een externe hdd aan heb hangen, regelmatig (maar niet altijd) aangeeft dat er geen geldige disc in de console zit, ik dacht dat het door viezigheid op de disc kwam, had de disc al schoongemaakt en toen leek het verholpen te zijn, maar even later was het weer raak.
Klinkt als een issue dat op te lossen is met een firmware update.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025
[...]

Daar heb ik nu eens geen problemen mee! Ik heb ook al sinds het begin een externe SSD achteraan aangesloten en die levert echt geen enkel probleem op! Misschien is het omdat het een SSD is die USB 3.1 Gen 1 is? Het gaat om een externe case van Ugreen en daarin een Samsung 870 QVO van 1Tb.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Iemand dit wel eens gehad? Dat sommige teksten ineens in een andere taal zijn? Als ik doorklik is de taal wel correct.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbRZnHSHc9VHe7_kp17eNTokFQ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EaDKGRev7LBc4vdPz3AfooBA.jpg
offtopic:
Ja, ik was te lui om een screenshot te maken en die te exporteren...

[ Voor 12% gewijzigd door Caayn op 30-08-2021 21:14 ]

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-01 20:30

reaL_G

G

Caayn schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:13:
Iemand dit wel eens gehad? Dat sommige teksten ineens in een andere taal zijn? Als ik doorklik is de taal wel correct.
[Afbeelding]
offtopic:
Ik heb dat ook regelmatig

GiTS

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-01 20:30

reaL_G

G

[...]

Ook sinds dag 1 ssd extern aangehangen , nooit probleem gehad daarmee.
Gelijk via usb 3.1 sata adapterkabel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXqS3ocpnF5eYBNopxHi4dd3Z4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWSlj7fg7mXX1RA32i0o9oPw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door reaL_G op 30-08-2021 21:31 ]

GiTS

@Runaque @reaL_G thanks voor de info, ik ga het in de gaten houden. Ik heb sinds vrijdag dus ook een SSD eraan hangen. Vandaag had ik er geen last van, dus wie weet is de SSD de oplossing
Caayn schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:13:
[Afbeelding]
offtopic:
Blijkbaar is er iemand bij Sony die denkt dat we in Nederland Deens praten, want dit komt inderdaad wel vaker voor. |:(

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Runaque schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:52:
[...]

Daar heb ik nu eens geen problemen mee! Ik heb ook al sinds het begin een externe SSD achteraan aangesloten en die levert echt geen enkel probleem op! Misschien is het omdat het een SSD is die USB 3.1 Gen 1 is? Het gaat om een externe case van Ugreen en daarin een Samsung 870 QVO van 1Tb.
Ik heb dezelfde setup en er ook geen probleem mee, mogelijk ligt het toch daar aan.

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01 15:10
Dit zou het zomaar eens kunnen zijn. Zojuist een 4TB hdd er aangehangen op een usb sata adapter en die ging als een speer. Zal de 8tb schijf eens opnieuw formatteren voordat ik die behuizing afschrijf.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Ik heb ook een oude (500GB/s) SSD aan de PS5 hangen vanaf launch en nooit problemen. Werkt super en PS4 games laden lekker snel...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-01 09:44
kaos001 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:54:
[...]

Als ik eerlijk ben, 30fps heeft er bij mij voor gezorgd dat ik de game niet meer speel :/
Ik weet het, verwend nest, maar 30fps is geen doen meer met praktisch elke andere game die op 60fps loopt.

Ik zie dat er een 60fps patch is! :D
Tijd om het weer eens op te starten dus!
Ik heb HZD weer gedownload maar in de settings geeft ie bij de grafische opties aan:'unavailable'
Ik kan dus geen grafische mode kiezen. Meer mensen die dit hebben?

PSN id: PENo1

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-01 20:23
P.E.No.1 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

Ik heb HZD weer gedownload maar in de settings geeft ie bij de grafische opties aan:'unavailable'
Ik kan dus geen grafische mode kiezen. Meer mensen die dit hebben?
Er is voor HZD toch ook maar één grafische setting op de PS5?

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-01 09:44
Racing-Paradise schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:55:
[...]

Er is voor HZD toch ook maar één grafische setting op de PS5?
Ah ok, ik dacht dat je nu ivm die 60 fps patch dan kon kiezen ofzo

PSN id: PENo1

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Klopt, er is maar 1 setting en en dat is de 60fps setting :)

Soundcloud

• Chatslet
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen maar hier even een tip voor wie vind dat zijn PS5 herrie maakt. Ik heb zojuist even wat rubberen o-ringetjes op de ventilator geplaatst. Ik heb daar een O-ring setje van de Lidl gebruikt. Tussen de ventilator en de behuizing 1 op ieder schroefgat en 1 op ieder plastic pennetje. Daar de fan op gelegd en vervolgens weer het zelfde gedaan tussen de fan en de grill. Dus in totaal zitten er nu 12 o-ringetjes tussen. Het is echt een verschil van dag en nacht. Eerst kwam er als alleen het menu op het scherm stond een bloedirritant hoogfrequent geluid uit dat zelfs 12 meter verder in de keuken te horen was. Nu komt er een beschaaft ventilator geruis uit waar je echt voor moet luisteren om het te horen.
Voor de mensen met opslagclaustrofobie:
Er komt een 8TB M.2 SSD van de Sabrent Rocket 4 Plus lijn, die niet geschikt is voor de PS5, misschien interessant voor mensen die graag alles op een interne SSD willen zetten en 160 spellen van 50GB tegelijk geïnstalleerd willen hebben.

:+

[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 31-08-2021 17:59 ]

Verwijderd

Kalder schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:46:
Voor de mensen met opslagclaustrofobie:
Er komt een 8TB M.2 SSD van de Sabrent Rocket 4 Plus lijn, die geschikt zou moeten zijn voor de PS5, misschien interessant voor mensen die graag alles op een interne SSD willen zetten en 160 spellen van 50GB tegelijk geïnstalleerd willen hebben.

:+
Sony zelf geeft een max van 4TB aan.

https://www.playstation.c...dware/ps5-install-m2-ssd/
Capacity: 250GB – 4TB
Ah, duidelijk, dat is dan weer jammer, kun je er maar 80 installeren.

Kalder schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:57:
[...]

Ah, duidelijk, dat is dan weer jammer, kun je er maar 80 installeren.
dat worden er max 16
spoiler:
voor de COD spelers onder ons >:)
cold_as_ijs schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:06:
[...]

dat worden er max 16
spoiler:
voor de COD spelers onder ons >:)
Haha, ja, ik had het ook over spellen van 50GB, ik speel nooit meer COD dus heb ook geen idee hoe groot de games tegenwoordig zijn van ze, maar er zijn volgens mij maar erg weinig games die zo groot zijn als dat.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Het is hier rustig, dan drop ik dit toch maar even hier:

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-01 08:29
Tikkie contextloos :P.

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Vreselijk ook dat de video van hem als nieuws op de front page van tweakers wordt behandeld in een artikel :r

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-01 08:29
Wie is dat en waarom moeten we er ons druk om maken? Nooit van gehoord eigenlijk.

Verwijderd

Siebelouis schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:38:
[...]

Vreselijk ook dat de video van hem als nieuws op de front page van tweakers wordt behandeld in een artikel :r
Jup. Zonder enige controle of even zelf verifiëren of de info klopt. Blijkbaar is een influencer tegenwoordig ook gewoon een goede bron 8)7

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Timothy3000 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:39:
Wie is dat en waarom moeten we er ons druk om maken? Nooit van gehoord eigenlijk.
Siebelouis in "[PS5] PlayStation 5"

Maar verder niet te druk over maken :)

Edit:

Ik kwam laatst voorbij lost soul aside, best geïnteresseerd geraakt. Weet niet of hij hier al voorbij is gekomen:

YouTube: Lost Soul Aside - 18 Minutes of New Gameplay

hoe embed ik de video? edit: thanks!

[ Voor 48% gewijzigd door Siebelouis op 31-08-2021 22:01 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Siebelouis schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:43:
[...]

Siebelouis in "[PS5] PlayStation 5"

Maar verder niet te druk over maken :)

Edit:

Ik kwam laatst voorbij lost soul aside, best geïnteresseerd geraakt. Weet niet of hij hier al voorbij is gekomen:

https://youtu.be/Z-rXyIDc9rk

hoe embed ik de video?
Embed tag
[...]

Is op zich geen ramp als ze naar aanleiding van zijn filmpje een artikel schrijven waarin ze de boel van de juiste context voorzien. Dat is gewoon niet gebeurd, waardoor die gast dus meer credibility krijgt.

Nu zal tweakers niet de enige tech site zijn die het blind overneemt, maar blijft jammer dat ze mee gaan in het hype nieuws zonder de kritische noot.

• Charie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Ik heb een vraag. Ik heb al een PS5 Disc edition. Ik woon voornamelijk op 2 plekken door werk. Nu wil ik er nog een aanschaffen want steeds ermee slepen is geen doen meer.

Heeft het zin een digitale versie te nemen? Als in, moet ik dan steeds alsnog de digital game kopen of pakt hij via mijn PS profiel op dat ik de disc versie heb (op de andere ps5) en dat ik hem dan gewoon kan downloaden?

• Caayn
  • Niet online
Charie schreef op woensdag 1 september 2021 @ 01:17:
Ik heb een vraag. Ik heb al een PS5 Disc edition. Ik woon voornamelijk op 2 plekken door werk. Nu wil ik er nog een aanschaffen want steeds ermee slepen is geen doen meer.

Heeft het zin een digitale versie te nemen? Als in, moet ik dan steeds alsnog de digital game kopen of pakt hij via mijn PS profiel op dat ik de disc versie heb (op de andere ps5) en dat ik hem dan gewoon kan downloaden?
Je kan geen disc games afspelen op de digital edition, ook niet als je een gewone PS5 hebt.

De game disc wordt niet gekoppeld aan jouw PSN profiel.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-01 20:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Volgens mij wordt dit briljant, GTA in de middeleeuwen :P :

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Gamesharing kan alleen met digitale games. Gamesharing van fysieke games zul je op de ouderwetse manier moeten doen.
Je save delen tussen de consoles is nog wel een dingetje. Je moet sowieso ps+ hebben om je saves naar de cloud te uploaden. Wat ik lees is dat je dit wel actief moet doen voor je secundaire console.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:44

Je hebt altijd de disc nodig, beide PlayStation's kunnen wel hetzelfde profiel hebben met PlayStation Plus. Dus de savegame's op beide PlayStations.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 01-09-2021 08:47 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Caayn
  • Niet online
Recon24 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:24:
[...]

Deze shots zijn duidelijk dan die van toen, omdat de foto's op Flickr eergister zijn gepost.
Fair point. Anyhow, de nieuwe die shots zijn ondertussen ook flink onderhanden genomen en buiten de CPU FPUs (avx256) zijn er geen nieuwe dingen gevonden, enkel bevestigingen van zaken die al bekend waren.

In tegenstelling tot eerdere aannames lijkt de PS5 CPU gewoon AVX256 instructies te ondersteunen, al is onduidelijk waarom de FPU afwijkt (kleiner) van een normaal Zen2 CPU. Alle argumenten lijken een tegenargument te hebben. Ruimte? Er is nog lege ruimte naast de Zen2 CCX clusters, dus dat lijkt onwaarschijnlijk. Warmte? Kleiner oppervlakte zorgt juist voor een hogere warmte concentratie, MS (I know, puur voor commentaar op de FPU vanuit de industrie) had eerder bekend gemaakt dat de FPU de warmste onderdelen van een Zen2 CPU zijn. Al kunnen minder register/logica helpen bij een verlaagde warmte productie. Zal dit in de praktijk effect hebben op de prestaties? Zeer onwaarschijnlijk.

https://twitter.com/Locuza_/status/1431679542918356993

• Chatslet
Dit gaat helemaal nergens over. Hier wordt de temperatuur van de heatsink en de lucht die daar uit komt gemeten en niet die van de chips. Als ik bijvoorbeeld bij een oude Macbook Pro de koelpasta vervang voor een betere variant dan wordt de temperatuur van de heatsink ook hoger maar die van de chip wordt lager. Simpelweg omdat er een betere overdracht van warmte is. Zonder de daadwerkelijke temperatuur van de chips te weten is dit dus gewoon pure speculatie.

• Caayn
  • Niet online
Oh kom op Recon, alsof deze video veel beter is, verlaag jezelf niet naar dat niveau.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:30

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Chatslet schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:53:
[...]

Dit gaat helemaal nergens over. Hier wordt de temperatuur van de heatsink en de lucht die daar uit komt gemeten en niet die van de chips. Als ik bijvoorbeeld bij een oude Macbook Pro de koelpasta vervang voor een betere variant dan wordt de temperatuur van de heatsink ook hoger maar die van de chip wordt lager. Simpelweg omdat er een betere overdracht van warmte is. Zonder de daadwerkelijke temperatuur van de chips te weten is dit dus gewoon pure speculatie.
Dit dus. Irritant hoe mensen er meteen op duiken en moord en brand gaan schreeuwen.
De PS5 zal er niet minder door worden.
Alsof Sony de nieuwe hardware revisie niet uitvoerig heeft getest, en ons allemaal een oor aan wil naaien...

Tijd om dit onderwerp af te sluiten totdat er meer (en vooral betrouwbare) tests zijn :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Recon24
Caayn schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:02:
[...]
Oh kom op Recon, alsof deze video veel beter is, verlaag jezelf niet naar dat niveau.
Die vergelijking zegt al genoeg natuurlijk hoe hij reageert op beide console temps. De wereld mag best weten dat dit mannetje onwaarheden aan het verspreiden is.

Deze video gaat om de persoon zelf.
On Series X sitting at 55 degrees: "It's definitely kicking out some heat but It's ok. I'm not super worried. I gotta say I'm impressed..."

On PS5 sitting at 55 degrees: "I don't think there is any argument that this is a worse console at least for thermals' then ending with 'PS5 IS EXPOSED!"
Volgens mij vergeet hij dat hij zichzelf hiermee heeft "EXPOSED".

[ Voor 37% gewijzigd door Recon24 op 01-09-2021 11:19 ]

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:10:
[...]

Dit dus. Irritant hoe mensen er meteen op duiken en moord en brand gaan schreeuwen.
De PS5 zal er niet minder door worden.
Alsof Sony de nieuwe hardware revisie niet uitvoerig heeft getest, en ons allemaal een oor aan wil naaien...

Tijd om dit onderwerp af te sluiten totdat er meer (en vooral betrouwbare) tests zijn :)
Het vervelende is dat elke nieuwswebsite dit als waarheid overneemt en daardoor misinformatie verspreid wordt. Veel media doen hier aan mee. Ik had van Tweakers wel verwacht dat ze het zouden controleren, maar helaas.

https://www.xgn.nl/nieuws...model-wordt-stukje-warmer
Sony heeft officieel een eerste variatie gemaakt van de PlayStation 5, maar deze lijkt wel een probleempje te hebben. Het nieuwe PS5 model zou namelijk een stukje compacter zijn rondom de hitteafvoer. Als gevolg zorgt het ervoor dat de PlayStation 5 een stukje warmer wordt dan het oorspronkelijke model.
https://www.manners.nl/sony-playstation-5-nieuwe/
Sony heeft stilletjes een nieuwe versie van de Playstation 5 uitgebracht. Nieuwer betekent echter niet altijd beter, zo blijkt uit een uitgebreide test van een YouTuber.
https://www.rtlnieuws.nl/...ter-koeling-nieuwe-editie
Dat heeft ook gevolgen voor het apparaat, blijkt uit tests van Evans. Staat de nieuwe PlayStation 5 aan, dan is deze zo'n 3 tot 5 graden celsius heter dan het oorspronkelijke model.

Waarschijnlijk zal uit tests van Sony gebleken zijn dat het niet heel veel verschil maakt voor de prestaties van de console. Wel kan het problemen opleveren voor de lange termijn: slijt de koeling en komt er stof op, dan koelt deze steeds minder goed.

Evans noemt de nieuwe versie van de PlayStation 5 daarom "een slechtere spelcomputer". In Europa is het nieuwe model nog niet gespot.
Het meest verontrustende vind ik nog dat influencers als een goede bron gezien worden. Vroeger mocht je ook Wikipedia niet als bron gebruiken. Wikipedia wordt tenminste nog gecontroleerd door moderators. Influencers worden door niemand gecontroleerd op waarheid. En als je dan als nieuwswebsite dit direct overneemt dan is er toch echt wel wat mis in de mediawereld.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2021 10:52 ]

Verwijderd schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:46:
Het meest verontrustende vind ik nog dat influencers als een goede bron gezien worden. Vroeger mocht je ook Wikipedia niet als bron gebruiken. Wikipedia wordt tenminste nog gecontroleerd door moderators. Influencers worden door niemand gecontroleerd op waarheid. En als je dan als nieuwswebsite dit direct overneemt dan is er toch echt wel wat mis in de mediawereld.
Doet me denken aan de tijd dat iemand van het Insidegamer.nl forum een fake nieuwsbericht had geplaatst op neogaf over een Metal Gear Solid Triology (ja, incl. de spelfout) en IGN dit klakkeloos overnam. _O-

https://www.neogaf.com/threads/ign-fell-for-it.137707/
https://www.neogaf.com/th...37546/page-4#post-5301769

https://psnprofiles.com/RaemNL

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:51
Gelukkig is er Digital Foundry met iets doordachtere informatie: https://www.eurogamer.net...5-cfi-1100-series-console

Spijtig genoeg is het mainstream publiek al overtuigd dat het nieuwe model slechter is :F
MathieuT schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:43:

Spijtig genoeg is het mainstream publiek al overtuigd dat het nieuwe model slechter is :F
Nou missie geslaagd voor die kneus dan, top. |:(

• Caayn
  • Niet online
MathieuT schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:43:
Gelukkig is er Digital Foundry met iets doordachtere informatie: https://www.eurogamer.net...5-cfi-1100-series-console

Helaas nog vrij weinig nieuwe info, wacht geduldig tot de volledige "review" er is.
The heat sink has fewer heat pipes (four vs six)..
Dit lijkt niet te kloppen? Ik tel er toch echt zes op zowel de CFI-10XX als de CFI-11XX.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3IFSyNtNZY9RoG1oD2cVtTUzjs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/onU8651HQFymObfkWmbUjWWR.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 01-09-2021 12:59 ]

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-01 16:55
Als de doorsnee-consument er al "van overtuigd" is (al ben ik daar ben nog niet zo zeker van) dat het nieuwe PS5-model slechter is dan is dat geheel de schuld van Sony.
Dan hadden ze deze revisie (m.i. enkel en alleen uit kostenoverwegingen) beter marketingtechnisch moeten begeleiden. Je kunt er vooraf al vanuit gaan dat YT'bers of andere onkundigen aan de haal gaan met of uit het verband trekken van deze revisie.

Ze hadden ook DF of GamerNexus kunnen benaderen om de warmteontwikkeling- en afvoer te onderzoeken en deze video's rondom de introductiedata van de hardwarerevisie laten verschijnen. Daarmee zou de discussie rondom deze revisie helemaal niet zijn ontstaan of heel (snel) ontkracht.
En dergelijk onderzoek door derden (DF, GamerNexus, etc.) zou helemaal geen probleem moeten vormen omdat de wijzigingen ruimschoots binnen de tolerantiegrenzen van de hardware zullen liggen.
Sony heeft geheel onnodig een probleem gecreëerd.

@Verwijderd @Recon24 Ik ben het uiteraard eens dat normaliter een revisie stilzwijgend wordt doorgevoerd (enkel vanwege kostenreducties en zonder een noemenswaardig effect op de gebruikservaring) maar Sony had eerder last van problemen rondom de warmteproductie en de PS5 is relatief zwaar door de grote heatsink en een serieuze gewichtsbesparing kan dus vrijwel alleen daar vandaan komen.
En voor onkundige YT'ers, influencers enz. is heel gemakkelijk om deze aan elkaar te rijgen tot een enigszins coherent verhaal (met name voor een doorsnee consument of een vluchtige lezer of toehoorder) met de ontstane negatieve publiciteit als gevolg. En, m.i. had Sony dit - in dit specifieke geval rondom warmteproductie - kunnen verwachten en had daar op moeten anticiperen.

[ Voor 29% gewijzigd door ariekanari op 01-09-2021 15:17 . Reden: (snel) ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
De doorsnee ps5 gebruiker maakt het echt geen fluit uit. Zijn alleen wat enthousiaste lieden op fora 😀
[...]

*knip*, Probeer je bewoordingen wat neutraler te houden, verder is het niet de bedoeling om te verwijzen naar niet Playstation consoles, zie topic warning.
Als ze deze versie bij release al hadden, had niemand gedacht van "Oh die heatsink is wel erg klein, dit gaat vast niet goed en hij zal wel minder presteren daardoor"
Zelfs al worden de componenten warmer, misschien koelt het eerste model wel zo goed dat ze de componenten met gemak een paar graden warmer kunnen laten worden zonder dat er ook maar iets van performance verloren gaat. Ze gaan heus niet een nieuwe console revisie releasen als die verhoogde kans zou hebben op problemen.

[ Voor 52% gewijzigd door Sagat op 03-09-2021 10:24 ]

• Recon24
ariekanari schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:51:
Als de doorsnee-consument er al "van overtuigd" is (al ben ik daar ben nog niet zo zeker van) dat het nieuwe PS5-model slechter is dan is dat geheel de schuld van Sony.
Dan hadden ze deze revisie (m.i. enkel en alleen uit kostenoverwegingen) beter marketingtechnisch moeten begeleiden. Je kunt er vooraf al vanuit gaan dat YT'bers of andere onkundigen aan de haal gaan met of uit het verband trekken van deze revisie.

Ze hadden ook DF of GamerNexus kunnen benaderen om de warmteontwikkeling- en afvoer te onderzoeken en deze video's rondom de introductiedata van de hardwarerevisie laten verschijnen. Daarmee zou de discussie rondom deze revisie helemaal niet zijn ontstaan of heel (snel) ontkracht.
En dergelijk onderzoek door derden (DF, GamerNexus, etc.) zou helemaal geen probleem moeten vormen omdat de wijzigingen ruimschoots binnen de tolerantiegrenzen van de hardware zullen liggen.
Ja...nee, dit gebeurde ook niet bij revisies bij de vorige generatie consoles, Maar het lijkt zelfs dat al een ander schroefje of kabeltje wereld nieuws is voor Youtubers.

Het is natuurlijk wel makkelijk om de fabrikant de vinger te wijzen terwijl dit moment nog niet eens te koop is aan deze kant van de wereld. Dat zijn filmpje als een virus verspreid op internet daar kan Sony niet veel aan doen.

Als ze nu met een statement komen, dan gaan mensen roepen dat het "damage control" is, en als ze met eigen temp waardes zouden komen dan gelooft ook niemand dat, omdat ze niet onafhankelijk zijn.

Verwijderd

ariekanari schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:51:

Ik vind dat je het probleem hiermee wel erg makkelijk teruglegt naar de fabrikant. Dus elke revisie die een fabrikant doet moeten ze maar een uitgebreide video of nieuwsbericht van maken welke aanpassingen ze hebben gedaan, waarom ze dit hebben gedaan en wat het resultaat daarvan is? Welke fabrikant doet dit nu?

Het probleem zit hier volledig bij de onkunde van influencers en media die dit klakkeloos als waarheid overnemen en misinformatie verspreiden. Dit kan je niet toerekenen aan de fabrikant.

Sony heeft geen probleem gecreëerd, deze influencer heeft een probleem gecreëerd die er waarschijnlijk helemaal niet is. En de enige reden dat deze influencer dit "probleem" heeft gecreëerd is om Sony in een slecht daglicht te zetten. Als je als fabrikant tegenwoordig met elke influencer rekening moet houden die jouw bedrijf in een slecht daglicht kan zetten dan heb je daar een flink team voor nodig.

Sony heeft met deze revisie waarschijnlijk zelfs een veel groter probleem opgelost. En dat is de verkrijgbaarheid van de ps5. Deze revisie is doorgevoerd zodat ze waarschijnlijk grotere aantallen kunnen produceren, maar ook tegen lagere kosten. Niet lang geleden hebben ze bekend gemaakt dat ze genoeg componenten hebben ingeslagen om tot maart in totaal 12 miljoen ps5 systemen te maken:

https://playsense.nl/4542...its-te-kunnen-verschepen/

De reden dat ze deze componenten hebben kunnen inkopen is waarschijnlijk omdat ze een aanpassing hebben gedaan op de gebruikte materialen. De materialen die ze nu gebruiken zijn hoogstwaarschijnlijk beter verkrijgbaar.

Daarom het is voor de media nooit goed, of de ps5 is niet goed verkrijgbaar, doet de fabrikant er wat aan, dan is het weer niet goed dat ze andere materialen gebruiken in de ps5...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2021 15:20 ]

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:54
R&C: RA vandaag uitgespeeld en ik heb mij er heel goed mee vermaakt. Ook de 40fps mode is goed bevallen

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:08
schumi1986 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:03:
R&C: RA vandaag uitgespeeld en ik heb mij er heel goed mee vermaakt. Ook de 40fps mode is goed bevallen
Same here, dit weekend platinum gehaald. Een van de makkelijkste platinums denk ik. Ik heb geen HDMI 2.1 tv en receiver, dus slechts op performance RT gespeeld, maar dat zag er ook echt fantastisch goed uit!

Nu Miles Morales aan het doen. Stuk toffer en spectaculairder dan Spiderman 2018.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• spaceboy
  • Laatst online: 07:33

spaceboy

Op grote hoogte

Aaah wat tof. Lekker, dit soort spellen. Jammer dat het geen (couch) coop heeft, het voelt wel of dat goed zou kunnen hierbij.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:36
Recon24 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:51:
[...]

Ja...nee, dit gebeurde ook niet bij revisies bij de vorige generatie consoles, Maar het lijkt zelfs dat al een ander schroefje of kabeltje wereld nieuws is voor Youtubers.

Het is natuurlijk wel makkelijk om de fabrikant de vinger te wijzen terwijl dit moment nog niet eens te koop is aan deze kant van de wereld. Dat zijn filmpje als een virus verspreid op internet daar kan Sony niet veel aan doen.

Als ze nu met een statement komen, dan gaan mensen roepen dat het "damage control" is, en als ze met eigen temp waardes zouden komen dan gelooft ook niemand dat, omdat ze niet onafhankelijk zijn.
Ach, als de jankers nu allemaal gaan wachten op een nieuwe versie “want de koeling is nu slecht”…. komen de echte liefhebbers wat makkelijker aan een PS5 :)
Dennisdn schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:03:
[...]

Ach, als de jankers nu allemaal gaan wachten op een nieuwe versie “want de koeling is nu slecht”…. komen de echte liefhebbers wat makkelijker aan een PS5 :)
Ik denk dat ik mijn release model voor veel geld ga verkopen en een stillere koelere 2e versie ga aanschaffen :D

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
Dennisdn schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:03:
[...]

Als je als liefhebber er nu nog geen hebt dan moet je gewoon klein beetje beter opletten….

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:36
giantgiantus schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:25:
[...]

Als je als liefhebber er nu nog geen hebt dan moet je gewoon klein beetje beter opletten….
Dat is waar. Maar ik kom nog genoeg mensen tegen die de weg niet kennen in de techscene en hopen dat ze hem deze kerst nog ergens op een schap gaan vinden.

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-01 18:03
Ook ik mag mijzelf een trotse bezitter noemen van de PS5. Terwijl ik in het centrum van Nijmegen toevallig bij de Gamemania kwam werd mij verteld dat ze voorraad hadden, dus heb meteen de disc versie gekocht. Net alles aangesloten en zover werkt het allemaal prima! Wel zou ik graag even willen checken met jullie of ik de beste beeld en geluidsinstellingen heb geselecteerd. De PS5 is aangesloten aan de Philips OLED 854 en daaraan zit de Samsung HW-Q90R soundbar. In beeldinstellingen menu zag ik dat wanneer ik HDR aanzet het van RGB naar YUV422 gaat. Blijkbaar kan ik dit niet naar RGB zetten met HDR aan. Is dit normaal? Mijn geluidssysteem ondersteund 7.1.4 dus ik heb bij instellingen AV-versterker gekozen. Ik hoor graag van jullie of dit de beste instellingen zijn:) Het model nummer van de PS5 is trouwens: cfi-1116a. Is dit het nieuwe model waarbij er minder koelelement wordt gebruikt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KEJ7A6TU1UDDOHqg4dbjt9OTTbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEz3mG2rDSCa1VtokZReEwLn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nr6qAgQpwvArpu74SLagfHjI6VY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yjNvulEn55JfSSCoW3XcCJ7o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JNPHK0Pf3FKxW76aRVJslrFJT6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OmvuZZzoqadHvQtYe7m5TMto.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door thekvnz op 01-09-2021 21:58 ]

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-01 12:26
thekvnz schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:27:
Ook ik mag mijzelf een trotse bezitter noemen van de PS5. Terwijl ik in het centrum van Nijmegen toevallig bij de Gamemania kwam werd mij verteld dat ze voorraad hadden, dus heb meteen de disc versie gekocht. Net alles aangesloten en zover werkt het allemaal prima! Wel zou ik graag even willen checken met jullie of ik de beste beeld en geluidsinstellingen heb geselecteerd. De PS5 is aangesloten aan de Philips OLED 854 en daaraan zit de Samsung HW-Q90R soundbar. In beeldinstellingen menu zag ik dat wanneer ik HDR aanzet het van RGB naar YUV422 gaat. Blijkbaar kan ik dit niet naar RGB zetten met HDR aan. Is dit normaal? Mijn geluidssysteem ondersteund 7.1.4 dus ik heb bij instellingen AV-versterker gekozen. Ik hoor graag van jullie of dit de beste instellingen zijn:)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Helaas heeft de PS5 met meerdere soundbars dit issue, zo ook met mijn LG Sk9e 😐 ik heb de PS5 rechtstreeks op de TV aangesloten, dat levert iig alle beeldopties die je wilt hebben 😉

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-01 18:03
SpeedyNick schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:41:
[...]

Helaas heeft de PS5 met meerdere soundbars dit issue, zo ook met mijn LG Sk9e 😐 ik heb de PS5 rechtstreeks op de TV aangesloten, dat levert iig alle beeldopties die je wilt hebben 😉
Issue heb ik in het verleden al gehad met Nvidia Shield Pro dus sluit alles tegenwoordig rechtstreeks aan op de tv. Bovenstaande bericht is alles aangesloten op de tv dus ik vraag mij af of dit de beste instellingen zijn?
thekvnz schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:27:
Ook ik mag mijzelf een trotse bezitter noemen van de PS5. Terwijl ik in het centrum van Nijmegen toevallig bij de Gamemania kwam werd mij verteld dat ze voorraad hadden, dus heb meteen de disc versie gekocht. Net alles aangesloten en zover werkt het allemaal prima! Wel zou ik graag even willen checken met jullie of ik de beste beeld en geluidsinstellingen heb geselecteerd. De PS5 is aangesloten aan de Philips OLED 854 en daaraan zit de Samsung HW-Q90R soundbar. In beeldinstellingen menu zag ik dat wanneer ik HDR aanzet het van RGB naar YUV422 gaat. Blijkbaar kan ik dit niet naar RGB zetten met HDR aan. Is dit normaal? Mijn geluidssysteem ondersteund 7.1.4 dus ik heb bij instellingen AV-versterker gekozen. Ik hoor graag van jullie of dit de beste instellingen zijn:)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welkom! :)

Maar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRd2Rnje2prRThabXs_4JqjqBO8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BgfX5cOceuKTswRD84uPlyFN.png?f=fotoalbum_large

;)

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04-2025
thekvnz schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:52:
[...]

Issue heb ik in het verleden al gehad met Nvidia Shield Pro dus sluit alles tegenwoordig rechtstreeks aan op de tv. Bovenstaande bericht is alles aangesloten op de tv dus ik vraag mij af of dit de beste instellingen zijn?
Waarschijnlijk ondersteund die tv HDMI poort geen HDMI 2.1

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-01 12:21
Er wordt toch gevraagd naar de instellingen voor de PS5 en niet naar instellingen voor de tv?

This is absolutely ridiculous

@Ridicuul Ja, je snapt 'm zelf ook wel, toch?

En dan is er ook gewoon dat vakje bovenin, met vergrootglasje waar je 'soundbar' zou kunnen invoeren.
Ridicuul schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:27:
[...]

Er wordt toch gevraagd naar de instellingen voor de PS5 en niet naar instellingen voor de tv?
Maar het probleem zit hem niet in de PS5 of is niet op te lossen met instelling aan te passen op de PS5.

Verder kan ik geen informatie vinden over de soundbar dat deze hdmi 2.1 heeft (ook niet dat het 2.0 is overigens).
Afbeeldingslocatie: https://blog.playstation.com/tachyon/2021/09/1920x1080_BLOG_LEAD_IMAGE_SOCIAL_POSTS.jpg
Tune in next Thursday, September 9 at 1:00pm Pacific Time / 9:00pm BST / 10:00pm CEST for a look into the future of PS5. The Showcase will weigh in at around 40 minutes and include updates from PlayStation Studios and some of the industry’s most imaginative developers, for games releasing this holiday and beyond. And stick around after the presentation to get more updates from some of the studio teams featured in the Showcase.
https://blog.playstation....-broadcast-next-thursday/

[ Voor 8% gewijzigd door Raem op 02-09-2021 14:51 ]

Mooi, zat al op een State of Play te wachten, maar dit is ook goed :)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-01 00:44
Ah nice, dus een show met focus op eind dit jaar. Streept meteen wat games weg, maar dat maakt me weinig uit eigenlijk. Benieuwd of er nog een onverwachte release bij komt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51418592982_0b2e494f65_h.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51419592093_13c6eb6768_h.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51420317655_acbc5587dd_h.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51420101039_3369ee8a77_h.jpg

https://blog.playstation....deluxe-editions-detailed/

Die CE's zien er wel gaaf uit hoor.
Can I upgrade my PS4 version to the PS5 version?
If you want to have access to both the PS4 and PS5 versions of Horizon Forbidden West, please purchase the Digital Deluxe, Collector’s, or Regalla Editions. Dual entitlement does not apply to the Standard and Special Editions.
Geen gratis PS5 update dus voor degene die eerst de standaard PS4 versie kopen en later naar PS5 willen.

[ Voor 28% gewijzigd door Raem op 02-09-2021 16:18 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yI2cBlbP5krkxL3B0s016zKP5GM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7wcUHPTXRAj3eZsVAdTKAhG9.webp?f=fotoalbum_large
Zag dat deze nog niet gedeeld was, maar deze maand dus overcooked all you can eat als PS5 game

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:41

TDB

cold_as_ijs schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:17:
[Afbeelding]
Zag dat deze nog niet gedeeld was, maar deze maand dus overcooked all you can eat als PS5 game
die wordt altijd op [PS+] Playstation Plus gepost.

PSN: TDBtje

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Benieuwd wat ze in de showcase dan in petto hebben voor 'this holiday'. Kan me bijna niet voorstellen dat het iets compleet nieuws is. Horizon kunnen ze in principe al overslaan, die heeft pas geleden een eigen State of Play gehad.

Ik hoop in elk geval op updates van de nieuwe God of War, GT7, Forspoken en FFVXI. Ik denk ook dat ze een aantal PC ports zullen aankondigen (Nixxes) waaronder Uncharted.

Bold prediction: de acquisitie van Bluepoint en de aankondiging van hun nieuwe game (ik gok nog steeds op een MGS remake) :P

Oh en hopelijk nieuws over het multiplayer ding van Naughty Dog (TLOU Factions).

[ Voor 7% gewijzigd door kazuka op 02-09-2021 16:38 ]

kazuka schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:24:
Benieuwd wat ze in de showcase dan in petto hebben voor 'this holiday'. Kan me bijna niet voorstellen dat het iets compleet nieuws is. Horizon kunnen ze in principe al overslaan, die heeft pas geleden een eigen State of Play gehad.

Ik hoop in elk geval op updates van de nieuwe God of War, GT7 en FFVXI. Ik denk ook dat ze een aantal PC ports zullen aankondigen (Nixxes) waaronder Uncharted.

Bold prediction: de acquisitie van Bluepoint en de aankondiging van hun nieuwe game (ik gok nog steeds op een MGS remake) :P

Oh en hopelijk nieuws over het multiplayer ding van Naughty Dog (TLOU Factions).
Misschien eindelijk de grote Blue Box reveal? :+

Raem schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:36:
[...]

Misschien eindelijk de grote Blue Box reveal? :+
Dat zou wel heel mooi zijn, paar dagen geleden hebben ze aangekondigd dat de /blueboxconspiracy sub gesloten wordt op reddit. Misschien toch de trigger geweest voor Kojima om de hype weer aan te wakkeren *O*

• Caayn
  • Niet online
Motorstorm 4 *O*

spoiler:
Dromen mag, toch -O-

[ Voor 18% gewijzigd door Caayn op 02-09-2021 16:51 ]

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Alleen een standaard disc-versie van Horizon Forbidden West? De enige “deluxe” versie die ik via linkjes zie hier is de digitale “luxe” versie.

Edit: gelukkig was de Regalla-versie wel te reserveren in een fysieke winkel.
Edit (2): En gelukkig is deze versie digitaal, dus hoef ik niet ook nog een online-versie te reserveren.

[ Voor 38% gewijzigd door Ettepet op 02-09-2021 17:57 ]

cold_as_ijs schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:17:
[Afbeelding]
Weer niet echt een maand om over naar huis te schrijven als je mij vraagt. Maar iig Overcooked is welkom, is een grappig spelletje en vooral leuk om met 2 of meer mensen te doen. Hitman 2 en Predator zijn niet echt games waar ik op zat te wachten en zal ze hoogstwaarschijnlijk ook nooit spelen.

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:33

lord_fh

PS5

Vandaag voor het eerst op m'n ps5 gespeeld , en COD CW met die nieuwe controller is een hele andere belevenis haha , had het niet verwacht ook maar het 1e potje was heeeeel onwennig hahah , verder wel het idee dat de game lekkerder doorspeelt zeg maar, alles lijkt beter te reageren, dat zal wel door 60 fps komen ? , ik heb een simpele HD 1080p tv dus geen 4k 120hz ding oid (60hz wel)
Ettepet schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:53:
Alleen een standaard disc-versie van Horizon Forbidden West? De enige “deluxe” versie die ik via linkjes zie hier is de digitale “luxe” versie.

Edit: gelukkig was de Regalla-versie wel te reserveren in een fysieke winkel.
Edit (2): En gelukkig is deze versie digitaal, dus hoef ik niet ook nog een online-versie te reserveren.
Digitale versie betekend toch dat het de versie is uit de PS Store? Dus dat zou dan juist de online versie zijn?
In principe zijn natuurlijk alle games digitaal, of ze nou op disc zijn of vanuit de PS Store, maar met digitaal word meestal uit de store bedoeld, de PS5 digital edition is de versie zonder disc drive dus daarbij moet je alles uit de store halen.

Verwijderd

Een van de toppers waar ik mij nog niet aan gewaagd heb is God of War. Tot vandaag dan, ik ben er nu op mijn splinternieuwe PS5 aan begonnen. Halleluja wat een gruwelijk spel. Moest ik even kwijt. _/-\o_

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:08:
Een van de toppers waar ik mij nog niet aan gewaagd heb is God of War. Tot vandaag dan, ik ben er nu op mijn splinternieuwe PS5 aan begonnen. Halleluja wat een gruwelijk spel. Moest ik even kwijt. _/-\o_
Idd een masterpiece, sinds vorige week zaterdag ook een PS5 en ik dacht dat wordt de eerste game die ik opnieuw ga doorspelen.

Totdat 'The Last of us' ineens in mijn kop kwam, een game die ik toen op de PS4 tot 2x opgestart heb en daarna verkocht, kon er toen op een of andere manier niet inkomen, zat in ps collectie dus toch ff gedownload en was nu gelijk door het begin al verkocht.

Vandaag uitgespeeld (vakantie), wat een avontuur (y)

Nu nog ff bedenken of ik doorga met deel 2 of eerst God of War.
Sipio schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:06:
[...]

Idd een masterpiece, sinds vorige week zaterdag ook een PS5 en ik dacht dat wordt de eerste game die ik opnieuw ga doorspelen.

Totdat 'The Last of us' ineens in mijn kop kwam, een game die ik toen op de PS4 tot 2x opgestart heb en daarna verkocht, kon er toen op een of andere manier niet inkomen, zat in ps collectie dus toch ff gedownload en was nu gelijk door het begin al verkocht.

Ligt er een beetje aan of je meer van hetzelfde wil met een ander verhaal, of toe bent aan even iets anders, maar ik zou zelf als ik beide games nog niet gespeeld had, meteen deel 2 spelen na de eerste. Het verhaal gaat in principe gewoon verder waar het gebleven was maar dan met een paar jaar ertussen wat ze in een kamp hebben doorgebracht.

spoiler: als je de grote bekende omstreden spoiler al kent kun je deze openen
Ik hoop alleen dat je niet teveel gehecht bent geraakt aan Joel

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@Kalder wat de spoiler betreft, idd, had het ook al meegekregen na het lezen van beide topics, heb toendertijd ik mijn interesse verloren had in de games op diverse spoilers geklikt, maar geen probleem, zelf ervaren blijft toch het 'mooist'..

Zal nog ff bedenken wat ik ga doen (y)

[ Voor 3% gewijzigd door Sipio op 02-09-2021 22:13 ]

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Kalder schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:08:
[...]

Digitale versie betekend toch dat het de versie is uit de PS Store? Dus dat zou dan juist de online versie zijn?
In principe zijn natuurlijk alle games digitaal, of ze nou op disc zijn of vanuit de PS Store, maar met digitaal word meestal uit de store bedoeld, de PS5 digital edition is de versie zonder disc drive dus daarbij moet je alles uit de store halen.
Ja, ik zie vrij veel klachten dat het geen disc-versie is die bij de duurdere box-edities zit. Ik had het idee dat de code een speciale digitale store versie is met diverse extra’s (zoals vermeld bij de omschrijving van die boxes). Maar mogelijk zijn dat weer extra codes die je dan moet toevoegen. :? En kost de DLC gewoon weer extra?
Ettepet schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 01:04:
[...]

Ja, ik zie vrij veel klachten dat het geen disc-versie is die bij de duurdere box-edities zit. Ik had het idee dat de code een speciale digitale store versie is met diverse extra’s (zoals vermeld bij de omschrijving van die boxes). Maar mogelijk zijn dat weer extra codes die je dan moet toevoegen. :?
Geen idee eigenlijk, ik wist niet eens dat ze codes in doosjes verkochten, ik dacht dat fysieke games altijd op disc waren.
Ettepet schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 01:04:
En kost de DLC gewoon weer extra?
Er is nog niets bekend over DLC volgens mij, maar het is niet onwaarschijnlijk dat het zal komen, de eerste game had tenslotte ook DLC, en ik neem aan dat als ze voor deze game ook weer DLC uitbrengen je daar dan inderdaad wel voor moet betalen, tenzij het misschien inbegrepen zit bij een van die special editions (maar denk het niet want volgens mij is er nog niets over bekend en anders had het er wel bij gestaan), maar heb de inhoud nog niet echt bekeken eigenlijk van wat er nou in de verschillende edities zit, waarschijnlijk haal ik zelf toch de standaard editie.
(Ik bedoel DLC zoals The Frozen Wilds, niet die cosmetische dingen)

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:10
Ik had met R&C al heel veel crashes. Allemaal met foutcode CE-108255-1.
Uiteindelijk kwam ik toch door die periode met crashes heen en heb ik het spel uit kunnen spelen.
Nu GoT gekocht.. Al na enkele minuten een crash met de zelfde foutcode. Helaas lukt het niet om in dit spel verder te komen en mogelijk voorbij de crashes te geraken. Game crasht vrijwel gelijk nadat ik het spel gestart ben.
SONY heeft wel wat opties gegeven om te doen. Herinstalleren, DB refresh, PS5 reset.. Allemaal al gedaan. Maakt geen fluit uit.
Enige optie is nog om een repair verzoek in te dienen. Als iemand nog een gouden tip heeft hoor ik dat heel graag!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:20
technoaddict schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:22:
Ik had met R&C al heel veel crashes. Allemaal met foutcode CE-108255-1.
Uiteindelijk kwam ik toch door die periode met crashes heen en heb ik het spel uit kunnen spelen.
Nu GoT gekocht.. Al na enkele minuten een crash met de zelfde foutcode. Helaas lukt het niet om in dit spel verder te komen en mogelijk voorbij de crashes te geraken. Game crasht vrijwel gelijk nadat ik het spel gestart ben.
SONY heeft wel wat opties gegeven om te doen. Herinstalleren, DB refresh, PS5 reset.. Allemaal al gedaan. Maakt geen fluit uit.
Enige optie is nog om een repair verzoek in te dienen. Als iemand nog een gouden tip heeft hoor ik dat heel graag!
Vervelend om te horen. Eigenlijk is hier een ander topic voor [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen mogelijk weet iemand daar nog een oplossing.

Maar klinkt al alsof je alles wat binnen je macht ligt hebt geprobeerd.

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01 22:54
Sipio schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:06:
[...]

Meteen doorgaan!

PSN: MrMistral

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:15
Hier helaas nog geen ps5 in huis. Voor het organiseren van events update ik vaak meerdere Playstations met Fortnite, het downloaden van de update gaat nog in verhouding vrij snel.

Echter het kopiëren van de update na het downloaden gaat zo langzaam, ik neem aan dat het door de HD komt, en dat het met de SSD in de PS5 een update uitvoeren snel gaat?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-01 17:40

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mars18 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:39:
Hier helaas nog geen ps5 in huis. Voor het organiseren van events update ik vaak meerdere Playstations met Fortnite, het downloaden van de update gaat nog in verhouding vrij snel.

Echter het kopiëren van de update na het downloaden gaat zo langzaam, ik neem aan dat het door de HD komt, en dat het met de SSD in de PS5 een update uitvoeren snel gaat?
Wat ik zie is dat games veel sneller updaten dan dat op mijn PS4 pro het geval was. Ook tijdens het spelen van games, waar de PS4 dan ongeveer het updaten pauzeerde. Het wegschrijven van de update was op een PS4 altijd zeer langzaam omdat het in feite intern van de HDD naar dezelfde HDD gekopieerd moest worden.

Mijn PS4 games staan wel op een externe SSD en de PS5 games op de interne SSD (die uiteraard veel sneller is.)

• Mars18
Hann1BaL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:42:
[...]

Wat ik zie is dat games veel sneller updaten dan dat op mijn PS4 pro het geval was. Ook tijdens het spelen van games, waar de PS4 dan ongeveer pauzeerde. Het wegschrijven van de update was op een PS4 altijd zeer langzaam omdat het in feite intern van de HDD naar dezelfde HDD gekopieerd moest worden.

Mijn PS4 games staan wel op een externe SSD en de PS5 games op de interne SSD (die uiteraard veel sneller is.)
Ik heb het vooral over het wegschrijven, is dat wel sneller nu op de ps5 ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-01 17:40

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mars18 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:44:
[...]
Ik heb het vooral over het wegschrijven, is dat wel sneller nu op de ps5 ;)
Dat antwoord geef ik toch ook? Zin 1 :)

Maar het grootste verschil is wel het booten en laden van games. (Dat updaten doe je ook niet altijd en wacht ik zeker niet altidj op.) Voor de PS5 is rest mode handig om meteen verder te gamen, maar eigenlijk minder nodig omdat de PS5 zo snel boot en de game laadt.

[ Voor 36% gewijzigd door Hann1BaL op 03-09-2021 09:52 ]

• Mars18
Hann1BaL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:45:
[...]

Dat antwoord geef ik toch ook? Zin 1 :)
Dank

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Mars18 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:39:

In feite is het nog steeds hetzelfde systeem als op de PS4, sowieso als het nog een PS4 game op de PS5 is, dat kunnen ze niet zomaar veranderen.

Het idee is dat straks op de PS5 het met geoptimaliseerde games minder of niet meer voorkomt, maar bij mij gebeurd het nog steeds dat óók PS5 games nog steeds moeten "kopiëren". Gaat wel sneller, maar nog erger ik mij er kapot aan.
Wat een rot dag heb ik vandaag op mijn PS5, 3 keer een race aan het winnen met GT Sport online, 3 keer tegen het einde van de race dat m'n PS5 crashte, eerste keer gaf hij niets aan, tweede keer zei hij dat er iets met de externe drive was en moest de gegevens herstellen terwijl het spel op m'n interne SSD staat, en de derde keer had ik de externe drive eruit gehaald en zei hij dat er iets met de interne SSD was en moest die vervolgens ook herstellen... Maar wat enorm verrot dat dit 3 keer op rij gebeurt net als ik op het punt sta te winnen... Ben daarna uit frustratie maar gestopt, hopelijk is er niets mis met de PS5, straks nog eens kijken

[ Voor 27% gewijzigd door Kalder op 03-09-2021 14:57 ]

Kalder schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:06:
[...]

*knip*, Probeer je bewoordingen wat neutraler te houden, verder is het niet de bedoeling om te verwijzen naar niet Playstation consoles, zie topic warning.
edit: Sorry dit had in het feedback op moderatie topic gemoeten, dacht dat ik daar al zat maar blijkbaar niet.
Geen probleem ;) Daar of pm me, maar niet in het topic.

[ Voor 38% gewijzigd door Sagat op 03-09-2021 17:02 ]

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
kazuka schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:24:

Ik hoop in elk geval op updates van de nieuwe God of War, GT7, Forspoken en FFVXI. Ik denk ook dat ze een aantal PC ports zullen aankondigen (Nixxes) waaronder Uncharted.

Volgens mij staat event in teken van PS5? Dus PC ports aankondigen is dan wel raar toch?

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07-2025
Ik heb mijn ps5 eindelijk binnen, maar op de nieuwe controller na merk ik eigenlijk geen verschil met de ps4 pro qua gaming.

Geluid is gelukkig wel een stuk minder. Heeft iemand de ps5 al buiten zicht in een kastje ofzo weten te plaatsen? Hoe gaat dat qua koeling/geluid?
De verkoop van de ps5 bundels door de winkels heeft een bij-effect op marktplaats, deze wordt overspoeld met Spiderman MM en Ratchet & Clank. Mooi moment om een goede deal te scoren.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:28
bones schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 09:01:
Ik heb mijn ps5 eindelijk binnen, maar op de nieuwe controller na merk ik eigenlijk geen verschil met de ps4 pro qua gaming.

Geluid is gelukkig wel een stuk minder. Heeft iemand de ps5 al buiten zicht in een kastje ofzo weten te plaatsen? Hoe gaat dat qua koeling/geluid?
Gynnad in "[PS5] PlayStation 5"

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Pagina: 1 ... 151 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord