Casual_T schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:44:
Afgelopen weekend een poging gedaan om een beetje de wereld van Final Fantasy XIV te verkennen. Jeetje, wat een informatie krijg je allemaal op je af in het begin zeg. De tutorial is wel erg karig en de HUD is best overwhelming.
Ik lees dat het begin van de game echter niet het beste is en dat het een kwestie van doorzetten is. Ik ga dus maar even wat Youtube videos kijken over hoe en wat, en daarna proberen om wat verder te raken. Eerste ervaring hier met MMO´s, dus dat helpt natuurlijk ook niet

.
Als er hier nog mensen met beginners tips zijn, houd ik me aanbevolen

.
Ikzelf ben al jarenlang een FFXIV gamer (sinds 2.0, oftewel Realm Reborn, de levels 1-50) en kan beamen wat je over de game hebt gehoord - de levels 1-50 (en daarna nog een behoorlijk aantal lv50 quests om op 3.0, Heavensward, uit te komen) zijn nog echt de beginfases van het spel.
Vanaf 3.0 wordt de game een stuk leuker en we zitten nu op 5.5 zo ff uit m’n hoofd met in november versie 6.0 (Endwalker) die uitkomt. Als je het een leuk spel vindt zou ik zeggen, probeer door de eerste 50 levels heen te komen, daarna wordt het een nog leuker spel.
Wat betreft de UI, ja die kan je het beste naar eigen smaak wat tweaken door wat onnodige zaken weg te halen en de rest wat naar de zijkanten te verplaatsen waardoor je meer vrij beeld in het midden over houdt. Maar dat is uiteindelijk naar ieder z’n eigen smaak natuurlijk.
Voor als het helpt, hier mijn UI:
Oh en wat betreft misschien nog wat tips:
Ik weet niet welk level je nu bent en ook al probeert het verhaal je daar zover mogelijk naar te wijzen, voor de zekerheid wat milestones:
- wanneer je een dusdanig punt in de MSQ hebt bereikt, wordt je gevraagd een Grand Company te kiezen. Zodra je dit hebt gedaan kan je voor je mount gaan waarmee je niet meer hoeft rond te rennen. Hiervoor heb je 400 Company Seals nodig die je weer het snelst kan doen door naar je Hunting Log te gaan en dan naar de tab voor de Grand Company: door er twee te doen heb je dan de 400 seals al. Met de 400 seals kan je een Chocobo license kopen van de Grand Company en daarmee krijg je na het inleveren van de bijbehorende quest je eerste mount.
- wanneer je level 30 bereikt kan je de job quest doen waardoor je toegang krijgt tot meer skills en abilities. Die krijg je als tweede level 30 quest van dezelfde persoon die je iedere 5 levels een nieuwe job quest geeft.
- wanneer je de MSQ van 2.0 hebt uitgespeeld unlock je automatisch vliegen, waardoor je dan nog sneller rond kan bewegen.
Dat is waar ik even zo snel aan kan denken als tips, ben aan het werk dus kan niet teveel afgeleid zijn haha.
[
Voor 35% gewijzigd door
Chicane op 19-07-2021 11:59
]