• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Metian schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:16:
[...]

Check de instellingen van PS5 > Video > Video Output Information of hier ook alles klopt. Kortom 60hz, 4K etc. Just to be sure.
Chaoss schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:53:
[...]

Geen idee hoelang je de tv al hebt en gebruikt icm console(s), maar je moet sowieso alle 'beeld verbeter opties' uitzetten.
Series X werkt ook prima, helemaal gefinetuned. Nioh Collection ziet er ook prima uit, maar Returnal is vrij blurry als je de camera beweegt, totaal niet vloeiend. Ik twijfel of het aan de game ligt of mijn instellingen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Seroczynski schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:58:
[...]

[...]

Series X werkt ook prima, helemaal gefinetuned. Nioh Collection ziet er ook prima uit, maar Returnal is vrij blurry als je de camera beweegt, totaal niet vloeiend. Ik twijfel of het aan de game ligt of mijn instellingen.
Returnal hoort soepeltjes 60fps te draaien, geen last van blurry beelden op mijn C9. Zorg inderdaad dat je C9 op de game-modus staat. Juist die beeld verbeteraars kunnen het beeld vernaggelen bij het draaien van de camera.

• Seroczynski
  • Niet online
kazuka schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:17:
[...]

Returnal hoort soepeltjes 60fps te draaien, geen last van blurry beelden op mijn C9. Zorg inderdaad dat je C9 op de game-modus staat. Juist die beeld verbeteraars kunnen het beeld vernaggelen bij het draaien van de camera.
Ok, my bad. Ik dacht dat ik de aanpassingen op de HDMI input van mijn C9 -die ik voor de Series X had gemaakt- ook actief waren voor de HDMI waarop mijn PS5 aangesloten was. Dit was dus niet het geval. Nu ik de instellingen heb geconfigureerd is het al een stuk beter. Thanks voor alle input!

Seroczynski schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:09:
[...]

Ok, my bad. Ik dacht dat ik de aanpassingen op de HDMI input van mijn C9 -die ik voor de Series X had gemaakt- ook actief waren voor de HDMI waarop mijn PS5 aangesloten was. Dit was dus niet het geval. Nu ik de instellingen heb geconfigureerd is het al een stuk beter. Thanks voor alle input!
Bij de meeste vooral de wat modernere TV's zijn de beeld instellingen los per HDMI port in te stellen, handig als je niet voor elk HDMI apparaat dezelfde settings wilt hebben.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:54
Vandaag komt Ratchet & Clank binnen :) eens zien of al die positieve ervaringen eer aan doen
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:53:
Vandaag komt Ratchet & Clank binnen :) eens zien of al die positieve ervaringen eer aan doen
De positiviteit over de graphics, daar kun je niets anders mee dan mee akkoord gaan :P

• Mr. Jackson
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-07-2023
Heeft iemand anders ook het probleem dat een update van een game (in dit geval Warzone) wel gedownload wordt maar niet geïnstalleerd kan worden? Er komt dan een error melding.

Verwijderen van de download lukt vervolgens niet en de enige oplossing die ik vind is het hele spel verwijderen en opnieuw installeren.

Game staat op de externe SSD.

Verwijderd

kazuka schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:17:
[...]

Input Lag C9 en de daarbij behorende beeldinstelling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2m-xFu_gR2DhfHiYaLCJeBhquQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/c46mPJPJP3SmH9YtI0Pz3L9M.png?f=fotoalbum_large

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53
Mahmudov schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:13:
Returnal en RE Village komen vandaag binnen, lekker weer even zoet mee 😍
Tip: start met Returnal. Af en toe ga je een break nodig hebben... dan kun je mooi afwisselen met RE Village :P

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:53:
Thanks voor de reminder, heb nog wat screenshots op mn PS5 staan waarmee ik m'n avatar wil updaten :*)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:07
Twijfel alleen of ik eerst ga beginnen met de uitbreiding van GoT of de nieuwe Kena. Console is geeneens lang uit en nu alweer luxe problemen :P

• Piet_Piraat7
D. Ninjai schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:41:
[...]

Twijfel alleen of ik eerst ga beginnen met de uitbreiding van GoT of de nieuwe Kena. Console is geeneens lang uit en nu alweer luxe problemen :P
Ik ben wel benieuwd naar Kena! Gek dat er nog geen topic over is op Tweakers.
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:38:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar Kena! Gek dat er nog geen topic over is op Tweakers.
Wat let je? O-)

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb een HDMI 2.0 tv en de kleuren in games zoals Warzone klopten ineens van geen kant. Bleek uiteindelijk de oplossing te zijn dat ik in het hoofdmenu van de PS5 120hz uit moest schakelen
Mr. Jackson schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:19:
Heeft iemand anders ook het probleem dat een update van een game (in dit geval Warzone) wel gedownload wordt maar niet geïnstalleerd kan worden? Er komt dan een error melding.

Verwijderen van de download lukt vervolgens niet en de enige oplossing die ik vind is het hele spel verwijderen en opnieuw installeren.

Ik kan me alleen voorstellen dat er niet genoeg ruimte is op de ssd, zo'n update vereist meestal de grootte van het geinstalleerde spel aan vrije ruimte, dus als een spel 100gb is heb je minstens 100gb vrije ruimte nodig.

• Mr. Jackson
Kalder schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:57:
[...]

Ik kan me alleen voorstellen dat er niet genoeg ruimte is op de ssd, zo'n update vereist meestal de grootte van het geinstalleerde spel aan vrije ruimte, dus als een spel 100gb is heb je minstens 100gb vrije ruimte nodig.
Thnx voor je reactie. Dat is het helaas niet, heb meer dan genoeg free space..

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-01 21:12
cold_as_ijs schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:52:
[...]

[..] Natuurlijk wel vaak genoeg met mijn ouders strijd gehad dat ik nog 5 min langer wilde spelen :D. [..]
Dat heb ik vandaag de dag met mijn vrouw nog, zelfs in HZD mét de savepoints, ik zeg dan 'even een savepunt opzoeken' en vervolgens ben ik nog een half uur 'aan het zoeken' })

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-01 13:33
Zijn er mensen die Final Fantasy XIV op PS5 spelen?
Is dit een aanrader?
Steven030 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:54:
Ik heb een HDMI 2.0 tv en de kleuren in games zoals Warzone klopten ineens van geen kant. Bleek uiteindelijk de oplossing te zijn dat ik in het hoofdmenu van de PS5 120hz uit moest schakelen
Zou dat te maken hebben dat de PS5 met 120hz moet schakelen naar chroma 4:2:0 om binnen de HDMI 2.0 bandbreedte te blijven? Met chroma 4:2:0 mis je kleurinformatie tov 4:2:2 of full RGB (4:4:4). Met 4K HDR 60fps pas chroma 4:2:2 nog binnen de HDMI 2.0 bandbreedte.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 15-07-2021 15:48 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-12-2025
HeRSteiN schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:46:
Is dit een aanrader?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Door alle updates en gratis spelen tm level 60 was ik ook enthousiast geraakt - maar van nature ben ik geen MMORPG speler. Wel altijd Final Fantasy gespeeld, maar vrees dat dit wel wat meer 'dedication' vraagt.

• HeRSteiN
  • Laatst online: 14-01 13:33
Heb al even aan het lezen geweest en dat zou zeer goed meevallen bij FFXIV. Toch maar eens installeren deze avond. Aangezien er free formule is om dit spel wat te leren kennen :)
Casual_T schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:03:
[...]

Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Door alle updates en gratis spelen tm level 60 was ik ook enthousiast geraakt - maar van nature ben ik geen MMORPG speler. Wel altijd Final Fantasy gespeeld, maar vrees dat dit wel wat meer 'dedication' vraagt.

• Massief
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04-2022
Wat voor game zou ik nog kunnen spelen?

Returnal uitgespeeld (ziek vette game)
Ratchet clank liggen maar vind ik minder

Spiderman mssn?

Wat is er nog meer voor leuks

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-01 22:14
HeRSteiN schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:46:
Is dit een aanrader?
Ik speel het soms.
Probeer het eens uit en probeer het door te zetten, kijk wat je er van vind.

• Seroczynski
  • Niet online
Massief schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:26:

Spiderman mssn?

De twee PS5 games die ik persoonlijk momenteel het vetste vind zijn Dark Souls Remake en Nioh Collection. Bij Nioh Collection heb je er meteen twee voor de prijs van één :P

• MissMe NL
  • Laatst online: 12-10-2025

Spiderman mssn?

Spiderman zeker een aanrader vooral als je daar van houd. Net beide delen in een paar weken uitgespeeld. Alleen dlc nog. Mijn volgende games zijn hzd en tlou2. Tof om nog zoveel oudere exclusives te kunnen spelen.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:31

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Spiderman mssn?

Ik speel voorlopig nog even toppers van de PS4 die ik gemist heb.

Ik heb net The Last of Us 2 uitgespeeld gisteren. De upgrade van 60 FPS voor de PS5 maakt dit echt een hele fijne game om te spelen.

Horizon Zero Dawn zou ik ook graag oppakken. Maar die is nog geen 60 FPS de laatste keer dat ik checkte, en dat viel me dan toch wel weer tegen...

God Of War moet ik ook nog. Die is wel 60 FPS. Dus dat wordt de volgende denk ik.

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:11
Ik heb mijn PS5 sinds de release maar sinds kort lijkt het erop of de linker joystick constant omhoog staat. In alle spellen zoals bijvoorbeeld in Spiderman loopt hij hierdoor vanzelf. Is dat in te stellen of op te lossen? Iemand een idee hier of vergelijkbare ervaring?

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:45
GoEV6 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:57:
Ik heb mijn PS5 sinds de release maar sinds kort lijkt het erop of de linker joystick constant omhoog staat. In alle spellen zoals bijvoorbeeld in Spiderman loopt hij hierdoor vanzelf. Is dat in te stellen of op te lossen? Iemand een idee hier of vergelijkbare ervaring?
Je controller opsturen voor garantie is de beste oplossing. Kan bij de winkel waar je ps5 gekocht hebt of bij Sony direct.

Je kan ook de tips via Google proberen.

https://www.google.nl/sea...sclient=mobile-gws-wiz-hp

[ Voor 30% gewijzigd door TechFox op 16-07-2021 19:17 ]

• MissMe NL
majoh schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:16:
[...]
Ik speel voorlopig nog even toppers van de PS4 die ik gemist heb.

Ik heb net The Last of Us 2 uitgespeeld gisteren. De upgrade van 60 FPS voor de PS5 maakt dit echt een hele fijne game om te spelen.

Horizon Zero Dawn zou ik ook graag oppakken. Maar die is nog geen 60 FPS de laatste keer dat ik checkte, en dat viel me dan toch wel weer tegen...

God Of War moet ik ook nog. Die is wel 60 FPS. Dus dat wordt de volgende denk ik.
Ben wel HZD maar gaan spelen. Er is namelijk nog niets bekend over een 60fps patch of zelfs misschien wel een remaster. Deel 2 komt er ook aan dus dan wil 1 wel al uitgespeeld hebben. Tlou2 ook net voor een prikkie gekocht. Die maar na HZD spelen.

• GoEV6
TechFox schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:01:
[...]

Je controller opsturen voor garantie is de beste oplossing. Kan bij de winkel waar je ps5 gekocht hebt of bij Sony direct.

Je kan ook de tips via Google proberen.

https://www.google.nl/sea...sclient=mobile-gws-wiz-hp
Dank gelijk aangemeld bij Bol.
MissMe NL schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:35:
[...]

Ben wel HZD maar gaan spelen. Er is namelijk nog niets bekend over een 60fps patch of zelfs misschien wel een remaster. Deel 2 komt er ook aan dus dan wil 1 wel al uitgespeeld hebben. Tlou2 ook net voor een prikkie gekocht. Die maar na HZD spelen.
Goede keus, was voor mij echt een leuke open world game. Ook de DLC was echt leuk, wel super uitdagend en end-game materiaal. Dus zeker niet overslaan.
Hoewel 60 fps soepeler en beter eruit ziet, raak ik altijd vrij snel aan 30 fps gewend om eerlijk te zijn. Kan ik gelukkig veel games blijven spelen :D

• MissMe NL
cold_as_ijs schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:23:
[...]

Goede keus, was voor mij echt een leuke open world game. Ook de DLC was echt leuk, wel super uitdagend en end-game materiaal. Dus zeker niet overslaan.
Hoewel 60 fps soepeler en beter eruit ziet, raak ik altijd vrij snel aan 30 fps gewend om eerlijk te zijn. Kan ik gelukkig veel games blijven spelen :D
Enige waar ik van baal is dat die in mei gratis was 🤣 maar goed 10 euro voor de complete edition is het geld wel waard. En ja 30fps raak ik ook snel aan gewend.

[ Voor 3% gewijzigd door MissMe NL op 16-07-2021 20:26 ]

MissMe NL schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:25:
[...]

Enige waar ik van baal is dat die in mei gratis was 🤣 maar goed 10 euro voor de complete edition is het geld wel waard.
ach ja, 10 euro voor ~80 uur game time is maar 12.5 cent per uur. Weinig hobby's die goedkoper zijn

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Eindelijk Jedi Fallen Order uitgespeeld. Men vindt deze game kort, maar ik ben blij dat ie af is. Goede game, maar vanaf Malicos te veel boss fights. En ik heb een hekel aan boss fights. Vanaf dat punt ook moeilijkheidsgraad terug gezet van Jedi Master naar Jedi Knight. Jammer want het is verder een prima game. Maar de boss fights verpesten het.

Nu verder met Sqaudrons, om in se Star Wars sfeer te blijven.

• Erapaz
Ik wacht nog even met Death Stranding tot de PS5 versie uitkomt. Hier staat dat deze Ultra Wide ondersteund in 4K : https://www.pushsquare.co...t_ps5_upgrade_costs_usd10

Wat voor resolutie zou dat zijn dan? 5k2 zou je denken bij Ultra wide 4K, maar dat kan de PS5 niet. Zal wel 3840 x 1200 zijn, maar dat is geen 4k.

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
Erapaz schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:57:
Eindelijk Jedi Fallen Order uitgespeeld. Men vindt deze game kort, maar ik ben blij dat ie af is. Goede game, maar vanaf Malicos te veel boss fights. En ik heb een hekel aan boss fights. Vanaf dat punt ook moeilijkheidsgraad terug gezet van Jedi Master naar Jedi Knight. Jammer want het is verder een prima game. Maar de boss fights verpesten het.

Boss fights zijn toch juist tof? En zo extreem was het toch ook weer niet in die game?

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:58

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Erapaz schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:57:

Ben wel even benieuwd wat je vervelend vindt aan Boss Fights? Vanwege een bepaalde difficulty spike die er dan vaak in zit, waardoor je uit het verhaal wordt gehaald?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Erapaz
uchiha tijntje schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:13:
[...]

Ben wel even benieuwd wat je vervelend vindt aan Boss Fights? Vanwege een bepaalde difficulty spike die er dan vaak in zit, waardoor je uit het verhaal wordt gehaald?
Ja, dat vooral. Hele leuk game op Jedi Master en dan kom je een boss tegen en ga je 30x dood. Heb ik zo’n hekel aan. Ik vind boss fights in geen enkele game leuk. Voelt heel erg artificieel en haalt je uit de immersie.

Ik had fallen order bijna weggelegd hierdoor. Uiteindelijk de moeilijkheidsgraad verlaagd, dat heb ik nog nooit gedaan in 30 jaar gamen. Geeft dus aan dat de balans in de game niet goed is.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:58

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Erapaz schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:14:
[...]

Ja, dat vooral. Hele leuk game op Jedi Master en dan kom je een boss tegen en ga je 30x dood. Heb ik zo’n hekel aan. Ik vind boss fights in geen enkele game leuk. Voelt heel erg artificieel en haalt je uit de immersie.

Ik had fallen order bijna weggelegd hierdoor. Uiteindelijk de moeilijkheidsgraad verlaagd, dat heb ik nog nooit gedaan in 30 jaar gamen. Geeft dus aan dat de balans in de game niet goed is.
In 30 jaar gaming heb je toch wel behoorlijk wat boss fights meegemaakt neem ik aan :P Welke boss had je moeite mee in deze game? Ik kan me herinneren dat ik er ook met eentje behoorlijk wat moeite had. Een of andere chick met een paarse lightsaber als ik het me nog goed herinner.

Ik ben zelf juist een beetje tegenovergesteld. Geef mij maar een game met goede en uitdagende bosses in plaats van de generieke hordes aan vijanden die je in veel games tegenkomt. Ik kan me ook wel echt vastbijten in bosses om ze uiteindelijk te perfectioneren.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:41

Phydomir

Dennis

De laatste twee boss fights in Fallen Order zijn wel ineens een stuk pittiger dan eigenlijk alles wat je daarvoor tegenkomt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Erapaz
@uchiha tijntje Inderdaad de laatste bosses, vanaf Malicos. Het schijnt ook zo te zijn dat de reactie op je knoppen niet perfect is in deze game. Eigenlijk moet je de animaties leren en dan net iets eerder op de knop drukken (bij parry of om met een force power een aanval af te slaan). Het voelt niet helemaal eerlijk. Maar ik ben ook echt slecht in boss fights.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb ook een hekel aan boss fights. Meestal kies ik een moeilijkheidsgraad waarmee de game leuk is om te doen. Meestal is normal voor mij prima, er mag wel wat uitdaging in zitten maar het moet niet zo lastig zijn dat je twintig/dertig keer hetzelfde stuk moet doen. Dat is dan het hele spel prima qua moeilijkheid tot er ineens een boss komt, dat moet ineens veel moeilijker en frustrerender zijn. En meestal op het eind van het spel waarbij je het natuurlijk niet weg wilt leggen en liever ook niet dan nog de moeilijkheidgraad aanpassen.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:49

Superkiwi

Hoi doei

Dat is niet per se inherent aan bossfights toch? Zo kan me in bv Uncharted 4 nog stukken herinneren waar ik behoorlijk wat moeite mee had, geen bossfight maar hordes vijanden die echt overal vandaan kwamen. De meeste games hebben ergens wel een stuk waar de algemene moeilijkheidsgraad even een piek(je) krijgt.
Daar zit in in sommige games helemaal niet op te wachten dus ik begrijp de reactie van @Erapaz wel enigszins.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:07
Erapaz schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:44:
@uchiha tijntje Inderdaad de laatste bosses, vanaf Malicos. Het schijnt ook zo te zijn dat de reactie op je knoppen niet perfect is in deze game. Eigenlijk moet je de animaties leren en dan net iets eerder op de knop drukken (bij parry of om met een force power een aanval af te slaan). Het voelt niet helemaal eerlijk. Maar ik ben ook echt slecht in boss fights.
Dat idee had ik toen ook. Kon er niet de vinger op leggen maar de combat en het counteren voelde gewoon niet lekker aan. Heb geen ervaring met Dark Souls, wel met Ninja Gaiden vroeger op de Xbox en dat speelde als gesmeerde motorolie. Deze game heb ik nooit als prettig speelbaar ervaren terwijl ik toch mensen met gemak zonder schade door de game heen zie walsen. Word ik oud? :P Maar ik deel je mening dat het niet eerlijk voelt dus heb ik ook de moeilijkheidsgraad verlaagd, uitgespeeld, op MP gezet en niet meer naar omgekeken.

• Massief
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04-2022
Het is toch spiderman geworden. Ziet er mooi uit alleen controller enz is eventjes wennen.

Verwijderd

Massief schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:08:
Het is toch spiderman geworden. Ziet er mooi uit alleen controller enz is eventjes wennen.
Een potje SM en je hebt het gevoel of de duim van je rechterhand links zit.
Erapaz schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:44:
Ik snap je wel. Het verschilt bij mij per game of ik ze leuk vind. Ligt beetje aan hoe eerlijk de gevechten gaan, sommige bossfights voelen niet eerlijk als je sterft. Daar komt het neer op rng en niet zozeer op kunde. Vond ze bijvoorbeeld in bloodborne echt heerlijk, nog speciaal een ng+ voor gedaan. 9 van de 10x als ik daar stierf wist ik meteen wat ik fout had gedaan, meestal was ik te gretig. Misschien is het ook dat de hele game je scherp houdt buiten de bossfights om. En niet zoals ik bij infamous had waarbij je continu lekker casual kan spelen maar in die laatste bossfight wel ineens serieus moet zijn. Was er eentje waar ik me recentelijk enorm aan geërgerd had, zoveel dat ik overwoog om er helemaal mee te kappen.

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:47
Seroczynski schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:13:
Verwacht deze week mijn PS5 te mogen ontvangen. Komt in een bundel met Returnal, alhoewel die game mij vrij weinig aan lijkt. Zijn er hier mensen die een uitgesproken mening hebben over deze game? Heb even de review van IGN en zelfs GameKings gekeken (die laatste kijk ik normaliter nooit), maar het lijkt mij een overijverige "roguelike" game.
Heb zelf ook de bundel met returnal per toeval gekocht. Ben geen groot fan van roguelikes, heb Hades een paar uurtjes gedaan op m'n Switch.
Maar ik moet zeggen dat Returnal toch wel echt een heel vet spel was. Heb het spel in ca. 24 uur uitgespeeld maar het heeft nog redelijk veel replay value in het kader van upgrades en trophies verzamelen.

Alhoewel het een roguelike is, heb je wel degelijk een progressie in het spel. Wapens en bepaalde gadgets en upgrades unlock je naarmate je verder komt, daarnaast krijg je na elke Boss een shortcut naar het volgende level zodat je niet alles 100 procent opnieuw moet doen. Dat maakt het telkens doodgaan totaal niet erg en zelfs een beetje spannend; wat voor wapens en gadgets krijg je deze keer, en kan ik dit level hiermee deze keer wel doorkomen? Echt een topgame, om nog niet eens te spreken van de visuele disco tijdens bepaalde gevechten.

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:31
Ten eerste dit is het PS5 topic, ten tweede kijk even in de pricewatch

[ Voor 74% gewijzigd door Chaoss op 18-07-2021 21:54 ]

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-12-2025

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

Mr. Jackson schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:19:

Dat heb ik regelmatig, verplaatsen van het spel van of naar intern/externe opslag verhelpt het. en dan weer terug.

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

• Piet_Piraat7

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:23
GoEV6 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:58:
[...]

Dank gelijk aangemeld bij Bol.
Iemand ervaring met Bol?
Hoe lang ben je de controller kwijt?

• Piet_Piraat7
Ratchet & Clank bevalt erg goed :) maar ik merk wel dat ik ouder begin te worden. Het flitst voorbij zo'n gevecht.

• Casual_T
Afgelopen weekend een poging gedaan om een beetje de wereld van Final Fantasy XIV te verkennen. Jeetje, wat een informatie krijg je allemaal op je af in het begin zeg. De tutorial is wel erg karig en de HUD is best overwhelming.

Ik lees dat het begin van de game echter niet het beste is en dat het een kwestie van doorzetten is. Ik ga dus maar even wat Youtube videos kijken over hoe en wat, en daarna proberen om wat verder te raken. Eerste ervaring hier met MMO´s, dus dat helpt natuurlijk ook niet :p.

Als er hier nog mensen met beginners tips zijn, houd ik me aanbevolen :).

• Chicane
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Casual_T schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:44:
Afgelopen weekend een poging gedaan om een beetje de wereld van Final Fantasy XIV te verkennen. Jeetje, wat een informatie krijg je allemaal op je af in het begin zeg. De tutorial is wel erg karig en de HUD is best overwhelming.

Ik lees dat het begin van de game echter niet het beste is en dat het een kwestie van doorzetten is. Ik ga dus maar even wat Youtube videos kijken over hoe en wat, en daarna proberen om wat verder te raken. Eerste ervaring hier met MMO´s, dus dat helpt natuurlijk ook niet :p.

Als er hier nog mensen met beginners tips zijn, houd ik me aanbevolen :).
Ikzelf ben al jarenlang een FFXIV gamer (sinds 2.0, oftewel Realm Reborn, de levels 1-50) en kan beamen wat je over de game hebt gehoord - de levels 1-50 (en daarna nog een behoorlijk aantal lv50 quests om op 3.0, Heavensward, uit te komen) zijn nog echt de beginfases van het spel.

Vanaf 3.0 wordt de game een stuk leuker en we zitten nu op 5.5 zo ff uit m’n hoofd met in november versie 6.0 (Endwalker) die uitkomt. Als je het een leuk spel vindt zou ik zeggen, probeer door de eerste 50 levels heen te komen, daarna wordt het een nog leuker spel.

Wat betreft de UI, ja die kan je het beste naar eigen smaak wat tweaken door wat onnodige zaken weg te halen en de rest wat naar de zijkanten te verplaatsen waardoor je meer vrij beeld in het midden over houdt. Maar dat is uiteindelijk naar ieder z’n eigen smaak natuurlijk.

Voor als het helpt, hier mijn UI:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZvqVlEBqJLSE3z2hsslrhGzStk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKlitUPJizC8eIbKuPt2G48a.jpg?f=fotoalbum_large

Oh en wat betreft misschien nog wat tips:

Ik weet niet welk level je nu bent en ook al probeert het verhaal je daar zover mogelijk naar te wijzen, voor de zekerheid wat milestones:

- wanneer je een dusdanig punt in de MSQ hebt bereikt, wordt je gevraagd een Grand Company te kiezen. Zodra je dit hebt gedaan kan je voor je mount gaan waarmee je niet meer hoeft rond te rennen. Hiervoor heb je 400 Company Seals nodig die je weer het snelst kan doen door naar je Hunting Log te gaan en dan naar de tab voor de Grand Company: door er twee te doen heb je dan de 400 seals al. Met de 400 seals kan je een Chocobo license kopen van de Grand Company en daarmee krijg je na het inleveren van de bijbehorende quest je eerste mount.

- wanneer je level 30 bereikt kan je de job quest doen waardoor je toegang krijgt tot meer skills en abilities. Die krijg je als tweede level 30 quest van dezelfde persoon die je iedere 5 levels een nieuwe job quest geeft.

- wanneer je de MSQ van 2.0 hebt uitgespeeld unlock je automatisch vliegen, waardoor je dan nog sneller rond kan bewegen.

Dat is waar ik even zo snel aan kan denken als tips, ben aan het werk dus kan niet teveel afgeleid zijn haha.

[ Voor 35% gewijzigd door Chicane op 19-07-2021 11:59 ]

• Casual_T
Chicane schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:12:
[...]

Ikzelf ben al jarenlang een FFXIV gamer (sinds 2.0, oftewel Realm Reborn, de levels 1-50) en kan beamen wat je over de game hebt gehoord - de levels 1-50 (en daarna nog een behoorlijk aantal lv50 quests om op 3.0, Heavensward, uit te komen) zijn nog echt de beginfases van het spel.

Vanaf 3.0 wordt de game een stuk leuker en we zitten nu op 5.5 zo ff uit m’n hoofd met in november versie 6.0 (Endwalker) die uitkomt. Als je het een leuk spel vindt zou ik zeggen, probeer door de eerste 50 levels heen te komen, daarna wordt het een nog leuker spel.

Wat betreft de UI, ja die kan je het beste naar eigen smaak wat tweaken door wat onnodige zaken weg te halen en de rest wat naar de zijkanten te verplaatsen waardoor je meer vrij beeld in het midden over houdt. Maar dat is uiteindelijk naar ieder z’n eigen smaak natuurlijk.

Voor als het helpt, hier mijn UI:
Thanks, ik heb nog wel heel veel vragen over het spel en overal en nergens vind ik informatie, dus moet me er nog redelijk in verdiepen. Ik heb m'n character aangemaakt, wat quests geaccepteerd en verder nog niet gekomen. Ik las ook dat de community wel vrij behulpzaam is, dus misschien biedt dat hoop :).

Het tweaken van de UI moet ik ook nog doen, de controls voelen nog niet echt intuïtief aan zal ik maar zeggen.

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dit weekend heb ik even Days Gone aangeslingerd, op veler advies. An sich een leuke game maar wat zijn die laadtijden irritant! Ongelooflijk hoeveel tijd we aan wachten hebben gespendeerd bij de vorige paar consolegeneraties. Voor mij is die snelheid toch een van de fijnste dingen van de PS5, het is nog niet helemaal terug naar NES snelheid als je even opnieuw wilt beginnen maar wel een verademing tov de PS4. En de PS3 was nog erger :X

• Piet_Piraat7
@Jheroun hoe ver ben je nu? Ik kon er niet in komen. Soms twijfel ik wel om het weer aan te slingeren, maar ik vond het zo log en traag spelen. Misschien omdat ik toen net Ghost of Tsushima had uitgespeeld. Als iets vloeiend loopt is dat het wel.

• GoEV6
ThijsM schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:41:
[...]

Iemand ervaring met Bol?
Dat hoor ik nog. Wacht ook op antwoord of de hele PS5 terug moet of alleen de controller, hoop op het laatste.

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Jheroun schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:04:
Dit weekend heb ik even Days Gone aangeslingerd, op veler advies. An sich een leuke game maar wat zijn die laadtijden irritant! Ongelooflijk hoeveel tijd we aan wachten hebben gespendeerd bij de vorige paar consolegeneraties. Voor mij is die snelheid toch een van de fijnste dingen van de PS5, het is nog niet helemaal terug naar NES snelheid als je even opnieuw wilt beginnen maar wel een verademing tov de PS4. En de PS3 was nog erger :X
Ik ben nu ook bezig met dit spel. Heb er ongeveer vijf uurtjes in zitten nu. Ondertussen ben ik meer gewend aan de controls, het gebruik van de kaart en heb de basis enigszins onder de knie. In zulke spellen vraag ik mij altijd af waar ik mijn vaardigheidspunten, geld etc aan moet uitgeven. Wat betreft vaardigheidspunten heb ik dat nog steeds. De interessante items (wapens e.d.) die je kan kopen, vereisen weer een bepaalde vertrouwensniveau wat irritant is. Maar dat komt wel.

Heb volgens mij 7,5 seizoen gezien van The Walking Dead, dus ja, super vernieuwend is dit spel niet voor mij. Maar de sfeer is best goed neergezet. Vind het stiekem interessanter dan ik dacht, dus ik blijf het voorlopig spelen. Graphics vind ik behoorlijk mooi. Soms heb je een 'interactief' filmpje. De camera ronddraaien en dan zie je dat het landschap en de bomen, weersinvloeden (HDR) wel netjes zijn.

@Lapras heeft nuttige tips genoemd in zijn/haar reactie, waarvoor dank: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68029568 Wanneer heb ik iets aan die kluis? Voorlopig heb ik een klappertjespistool en een lange afstandswapen. Dus ik kan nog niks plaatsen of eruit halen. Mis het concept van de kluis een beetje.

In de Nero omgevingen kan je een injectie plaatsen. Voorlopig kies ik voor stamina. Merk dat het dodgen van vijanden ook stamina kost, dus daar kan je niet genoeg van hebben, heb ik het idee.

Flickr

• Jheroun
  • Niet online
@Piet_Piraat7 Ik ben nog helemaal nergens, misschien een uurtje of twee gespeeld dus ik kan nog niet zeggen of het wat wordt of niet. Die laadtijden was ik wel snel zat, dus ik weet niet of ik door ga zetten :)

• Mr. Jackson
Bitfighter schreef op maandag 19 juli 2021 @ 02:05:
[...]

Dat heb ik regelmatig, verplaatsen van het spel van of naar intern/externe opslag verhelpt het. en dan weer terug.
Thanks voor je reactie. ‘Fijn’ dat ik niet de enige ben, ligt het dus niet aan mij(n ps5). Heb je dit probleem ook wanneer je hem op de intern schijf hebt staan? Of alleen op de externe.

Verplaatsen naar interne opslag lukte namelijk niet na die foutmelding van het installeren van de update. Er stond in het opslagoverzicht ‘installing’ bij waardoor die niet verplaatst kan worden. Heb het spel (voor de zoveelste keer) verwijderd, opnieuw gedownload en nu verplaatst naar interne opslag. Hopelijk dat die daar wel normaal werkt..
Jheroun schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:52:
@Piet_Piraat7 Ik ben nog helemaal nergens, misschien een uurtje of twee gespeeld dus ik kan nog niet zeggen of het wat wordt of niet. Die laadtijden was ik wel snel zat, dus ik weet niet of ik door ga zetten :)
Heb je hem op de interne of externe schijf staan?
Ik heb days gone ook gespeeld en nu was het natuurlijk geen raket wat betreft laadtijden, maar zo slecht waren ze toch niet. Ik had het spel van de interne SSD gespeeld.
Nu scheelt dat dit een van mijn eerste titels op de PS5 was (daarvoor KCD met 1:20 min laadtijd, 6 min op de ps4). Nu is 10 sec laden natuurlijk altijd beter dan 1 min

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
[...]

Iemand ervaring met Bol?
Dat kan al snel een paar weken duren, uiteindelijk krijg je dan het bedrag in Bol bonnen teruggestort om een nieuwe controller van te bestellen.
Direct aanmelden bij Sony om de controller om te ruilen gaat waarschijnlijk sneller.
[...]

Iemand ervaring met Bol?
Haha ja helaas wel, ik zit al aan mijn 4e witte controller (en 1e zwarte).
Ging wel redelijk vlot, met een paar dagen heb je bevestiging dat ze gaan kijken en dan weer 2 a 3 weken later is het geld er om een nieuwe te bestellen.

Wel zelf even in de gaten houden, bij mijn laatste RMA had ik geen bevestiging van het geld maar wel ineens tegoed in mijn account.

Direct naar Sony zelf geen ervaring mee maar begreep dat dit ook al snel een paar weken duurt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
[...]

Iemand ervaring met Bol?
Bij mij duurde het 5 weken. Toen kreeg ik te horen dat ik mijn geld terug kreeg en heb ik een nieuwe (die rode!) besteld ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-01 11:42
[...]

Iemand ervaring met Bol?
Ik heb een PS5 uit Italië (Amazon). Gewoon direct met Sony contact opgenomen en die hebben toen binnen een week een nieuwe Dualsense retour gestuurd.

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-01 16:37

Lapras

Ice beam

wilmundo schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:43:
[...]

Ik ben nu ook bezig met dit spel. Heb er ongeveer vijf uurtjes in zitten nu. Ondertussen ben ik meer gewend aan de controls, het gebruik van de kaart en heb de basis enigszins onder de knie. In zulke spellen vraag ik mij altijd af waar ik mijn vaardigheidspunten, geld etc aan moet uitgeven. Wat betreft vaardigheidspunten heb ik dat nog steeds. De interessante items (wapens e.d.) die je kan kopen, vereisen weer een bepaalde vertrouwensniveau wat irritant is. Maar dat komt wel.

Heb volgens mij 7,5 seizoen gezien van The Walking Dead, dus ja, super vernieuwend is dit spel niet voor mij. Maar de sfeer is best goed neergezet. Vind het stiekem interessanter dan ik dacht, dus ik blijf het voorlopig spelen. Graphics vind ik behoorlijk mooi. Soms heb je een 'interactief' filmpje. De camera ronddraaien en dan zie je dat het landschap en de bomen, weersinvloeden (HDR) wel netjes zijn.

@Lapras heeft nuttige tips genoemd in zijn/haar reactie, waarvoor dank: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68029568 Wanneer heb ik iets aan die kluis? Voorlopig heb ik een klappertjespistool en een lange afstandswapen. Dus ik kan nog niks plaatsen of eruit halen. Mis het concept van de kluis een beetje.

In de Nero omgevingen kan je een injectie plaatsen. Voorlopig kies ik voor stamina. Merk dat het dodgen van vijanden ook stamina kost, dus daar kan je niet genoeg van hebben, heb ik het idee.
Het ligt eraan hoeveel je een completionist bent. In principe kan je op het einde alle skill points halen. Maar er is wel een volgorde in wat nuttig is.

Paar zaken die erg nuttig zijn in het begin:
- Meer melee damage op crafted weapons
- De mogelijkheid om crafted weapons te repareren
- Het meeste wat stamina bespaart
- Alles wat je meer focus/accuracy geeft. Headshots zijn erg belangrijk, zeker in het begin.
- Alles wat je meer stealth geeft (survival vision, dat je stiller bent etc)
- De rest is meer 'nice to have'.

Qua geld: je motor upgraden is nooit weggegooid geld. Qua wapens: kies een paar wapens die je fijn vindt - het maakt niet erg veel uit. Door sommige quest lines te spelen, krijg je ook wat gratis wapens.

Qua upgrades ging ik voor focus > stamina > health, maar stamina en focus kan je ook omkeren inderdaad.
Donstil schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:00:
[...]
Haha ja helaas wel, ik zit al aan mijn 4e witte controller (en 1e zwarte).
Hoeveel uren had jij ongeveer op die controllers zitten? Laatste maanden game ik niet veel, maar heb er al wel zo'n 300 uur inzitten. Wel 2 controllers die ik ongemerkt vast wel wat afwissel.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

@wilmundo @Lapras Ik heb juist focus amper gebruikt en juist meer aandacht aan health en stamina gestoken in het begin. In de skill tree was dat ook het punt wat ik voornamelijk had overgeslagen.
Hij is best wel casual op de standaard moeilijkheidsgraad, dus je moet vooral kijken wat het beste bij je playstyle past.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Starscreamer schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:55:

[Afbeelding]

Daar is ie dan _/-\o_
Past in kastje vrouw ook weer blij :X
Is dit een IKEA Besta kastje en is de PS5 nu met of zonder de ronde standaard geplaatst? Kan he net niet zien :).
Hulleman schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:39:
[...]

Hoeveel uren had jij ongeveer op die controllers zitten? Laatste maanden game ik niet veel, maar heb er al wel zo'n 300 uur inzitten. Wel 2 controllers die ik ongemerkt vast wel wat afwissel.
Oei dat zou ik moeten gokken.
Ik heb met de eerste twee controllers voornamelijk AcValhalla gedaan en die teller staat op 145 uur nu.
Dus zeg 70 uur per stuk. Derde was direct uit de doos al niet goed.

Zwarte speel ik nu mee, die lijkt perfect. Geen vreemde geluiden, geen drift, werkende triggers. Vier keer is scheepsrecht denk ik.

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

sindskort in het bezit van een PS5, nu ben ik aan het zoeken naar een beeldscherm die hierbij past.
Wat mij betreft hoeft 4k niet perse, 2k is prima (speel voornamelijk shooters), is dit b.v. een scherm die hierbij past?

ASUS TUF Gaming VG27AQ

https://www.bol.com/nl/nl...984287/?s2a=#productTitle

Mensen toevallig die dit scherm ook hebben en ervaringen kunnen delen?

[ Voor 3% gewijzigd door donvalentino op 19-07-2021 17:21 ]

donvalentino schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:20:
sindskort in het bezit van een PS5, nu ben ik aan het zoeken naar een beeldscherm die hierbij past.
Wat mij betreft hoeft 4k niet perse, 2k is prima (speel voornamelijk shooters), is dit b.v. een scherm die hierbij past?

ASUS TUF Gaming VG27AQ

https://www.bol.com/nl/nl...984287/?s2a=#productTitle

Mensen toevallig die dit scherm ook hebben en ervaringen kunnen delen?
Het beste resultaat dat je op 1440p gaat krijgen met een PS5 is als het scherm 4K naar 1440p kan downscalen, anders word het namelijk 1080p upscaled naar 1440p, hou daar wel rekening mee.

• donvalentino

donvalentino

Kalder schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:43:
[...]

Het beste resultaat dat je op 1440p gaat krijgen met een PS5 is als het scherm 4K naar 1440p kan downscalen, anders word het namelijk 1080p upscaled naar 1440p, hou daar wel rekening mee.
Dus dan moet je eigeniljk toch een 4K scherm halen als ik je goed begrijp? Heb je evt. voorbeelden van schermen die dit "downscalen naar 1440p" ? Of is er een bepaalde spec(s) die dit aangeeft.
Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door donvalentino op 19-07-2021 18:06 ]

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:15
Kalder schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:43:
[...]

Het omgekeerde kan natuurlijk ook. Als een console (PS5) geen 4K-scherm detecteert (wat m.i. waarschijnlijk is met een 1440p-monitor) dan wordt er een 1080p signaal over HDMI uitgestuurd.

Dit zou eigenlijk eens getest moeten worden a) hoe wordt een 1440p monitor (door een PS5) geclassificeerd? Als 4K of als 1080p monitor, b) Of (alle?) 1440p monitoren een 4K signaal kunnen downsampelen naar 1440p? Maar dan moet de monitor zich nog steeds als een 4K monitor voordoen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
[...]

Iemand ervaring met Bol?
Ik kreeg na een paar dagen een mailtje dat ik gecrediteerd zou worden. Ik heb toen direct een minuut later een nieuwe besteld en de volgende dag was die binnen.
donvalentino schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:55:
[...]

Dus dan moet je eigeniljk toch een 4K scherm halen als ik je goed begrijp? Heb je evt. voorbeelden van schermen die dit "downscalen naar 1440p" ? Of is er een bepaalde spec(s) die dit aangeeft.
Alvast bedankt.
mijn LG 32GK650 downscaled 4K naar 1440p. Dit is wel met maximaal 60FPS aangezien de monitor HDMI 2.0 heeft. Op mijn PS4 zag het er allemaal wat beroerder uit omdat hij daar de boel werd geupscaled. Niet dat ik dat vervelend vond ofzo.

Het klote is dat op dit moment weinig monitoren beschikbaar zijn die eigenlijk de feature hebben die je zou willen voor je PS5, namelijk 4K, 120Hz, HDR 600 (liever hoger) en HDMI 2.1. Ik zoek ze ook nog eens op 32 inch, kan echt niet meer terug naar kleiner :D. In dat formaat kosten ze een godsvermogen.
Ik ben echt aan het wachten op de LG 42 inch oled TV. Dat gaat waarschijnlijk voor mij de meest betaalbare optie worden. Moet daarbij wel weer aantekenen dat na de aanschaf van een 55 inch oled en dat mijn vriendin het nu wel goed vind dat we gamen (samen met mijn zoontje) op deze TV dat ik eigenlijk niet meer terug wil naar een monitor ;)
ariekanari schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:10:
[...]

Het omgekeerde kan natuurlijk ook. Als een console (PS5) geen 4K-scherm detecteert (wat m.i. waarschijnlijk is met een 1440p-monitor) dan wordt er een 1080p signaal over HDMI uitgestuurd.

Dit zou eigenlijk eens getest moeten worden a) hoe wordt een 1440p monitor (door een PS5) geclassificeerd? Als 4K of als 1080p monitor, b) Of (alle?) 1440p monitoren een 4K signaal kunnen downsampelen naar 1440p? Maar dan moet de monitor zich nog steeds als een 4K monitor voordoen.
Dat heeft met de input mogelijkheden van de monitor te maken, de PS5 zend alleen 1080p en 4k resoluties uit, hoe je uit moet vogelen of een 1440p scherm 4k downscaled naar 1440p zou ik echter niet weten.

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 01:07
Speelt hier iemand ook in pc mode met de ps5 met een lg cx?

• Palindrome
  • Laatst online: 14-01 17:38
https://nl.hardware.info/...laystation-5-game-met-fsr

Lijkt erop dat PS5 de eerste titel met AMD FSR gaat krijgen. Ben benieuwd naar de prestaties.

• Seroczynski
  • Niet online
jaaoie17 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:23:
Speelt hier iemand ook in pc mode met de ps5 met een lg cx?
Ik gebruik de C9 en dan de PC mode i.c.m. de aanbevolen instellingen van HDTVTest op YouTube. Diezelfde bron gaf aan dat het op de CX (en in zekere zin de C9) eigenlijk niet uitmaakt, mede omdat de PS5 YUV 422 gebruikt en niet 444.

• jaaoie17
Seroczynski schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:25:
[...]

Ik gebruik de C9 en dan de PC mode i.c.m. de aanbevolen instellingen van HDTVTest op YouTube. Diezelfde bron gaf aan dat het op de CX (en in zekere zin de C9) eigenlijk niet uitmaakt, mede omdat de PS5 YUV 422 gebruikt en niet 444.
Als ik hem gewoon op console laat staan en dan op 120 hz en beeldmodus op standaard gaat tie stotteren. als ik de beeld modus op spel zet doet tie wel normaal. En met pc mode kan ik wel beeldmodus op standaard zetten zonder stotteren en op 120hz

Kun je nu gekke dingen verwachten als je hem pc modus zet?

• Seroczynski
  • Niet online
jaaoie17 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:31:
[...]

Als ik hem gewoon op console laat staan en dan op 120 hz en beeldmodus op standaard gaat tie stotteren. als ik de beeld modus op spel zet doet tie wel normaal. En met pc mode kan ik wel beeldmodus op standaard zetten zonder stotteren en op 120hz

Sowieso zou ik vrijwel iedere TV op spelmodus zetten als je gaat gamen. PC modus op de LG OLED's doet net zoals spelmodus een aantal features uitschakelen waardoor het beeld vloeiender wordt. Wat je dus krijgt als je PC modus activeert is dat sommige instellingen niet langer te beheren zijn, maar dat is in het geval van een console geen probleem.

De reden om PC modus te gebruiken voor een PS5 of Series X heeft te maken met YUV 444. Aangezien de PS5 dat sowieso niet ondersteunt maakt het daarvoor uit. Volgens HDTVTest kan je hem beter gewoon op whatever + spelmodus laten staan als je 4k Blu-rays kijkt. Kijk je die niet, dan kan PC modus ook geen kwaad.

[ Voor 19% gewijzigd door Seroczynski op 19-07-2021 22:47 ]

• jaaoie17
Seroczynski schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:44:
[...]

Sowieso zou ik vrijwel iedere TV op spelmodus zetten als je gaat gamen. PC modus op de LG OLED's doet net zoals spelmodus een aantal features uitschakelen waardoor het beeld vloeiender wordt. Wat je dus krijgt als je PC modus activeert is dat sommige instellingen niet langer te beheren zijn, maar dat is in het geval van een console geen probleem.

De reden om PC modus te gebruiken voor een PS5 of Series X heeft te maken met YUV 444. Aangezien de PS5 dat sowieso niet ondersteunt maakt het daarvoor uit. Volgens HDTVTest kan je hem beter gewoon op whatever + spelmodus laten staan als je 4k Blu-rays kijkt. Kijk je die niet, dan kan PC modus ook geen kwaad.
Als ik hem op spelmodus zet vind ik het beeld minder. Met pc modus kan ik hem op 120hz en op standaard modus zetten zonder stotteren. Dus dan laat ik hem maar op pc modus.
Seroczynski schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:44:
[...]

Kleine correctie, de PS5 doet geen YUV 444 op 4k120, maar wel gewoon op 4k60.
Wat betreft tv instellingen heb ik verder niks toe te voegen, want dat begint op PC gaming te lijken qua instellingen. Nu moet ik zeggen dat ik voor mij gevoel weinig heb moeten doen op mijn G1, volgens ging hij automatisch naar spelmodus. Moest wel de kleuren wat bij stellen. Maar dat lag denk ik ook deels aan de vorige TV die misschien wat te warm en de kleuren te levendig stonden ingesteld.

• donvalentino

donvalentino

cold_as_ijs schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:38:
[...]

mijn LG 32GK650 downscaled 4K naar 1440p. Dit is wel met maximaal 60FPS aangezien de monitor HDMI 2.0 heeft. Op mijn PS4 zag het er allemaal wat beroerder uit omdat hij daar de boel werd geupscaled. Niet dat ik dat vervelend vond ofzo.

Het klote is dat op dit moment weinig monitoren beschikbaar zijn die eigenlijk de feature hebben die je zou willen voor je PS5, namelijk 4K, 120Hz, HDR 600 (liever hoger) en HDMI 2.1. Ik zoek ze ook nog eens op 32 inch, kan echt niet meer terug naar kleiner :D. In dat formaat kosten ze een godsvermogen.
Ik ben echt aan het wachten op de LG 42 inch oled TV. Dat gaat waarschijnlijk voor mij de meest betaalbare optie worden. Moet daarbij wel weer aantekenen dat na de aanschaf van een 55 inch oled en dat mijn vriendin het nu wel goed vind dat we gamen (samen met mijn zoontje) op deze TV dat ik eigenlijk niet meer terug wil naar een monitor ;)
Maar hoe zie of merk je dat js PS5 hem downscaled ipv upscaled? Heb je b.v. minimale specs nodig van een monitor?

• SteffanS
  • Laatst online: 28-11-2025
Heeft er ook iemand problemen met lag in warzone ? heb enkel last van lag bij warzone en niet bij andere multiplayer games.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-01 18:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Modbreak:zie topic warning,. Geen discussie over TV's en settings etc. Gebruik de search dit is al vaker besproken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Donstil schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:20:
[...]

Oei dat zou ik moeten gokken.
Ik heb met de eerste twee controllers voornamelijk AcValhalla gedaan en die teller staat op 145 uur nu.
Dus zeg 70 uur per stuk. Derde was direct uit de doos al niet goed.

Zwarte speel ik nu mee, die lijkt perfect. Geen vreemde geluiden, geen drift, werkende triggers. Vier keer is scheepsrecht denk ik.
Dat is wel echt heel snel... Maar geeft wel aan dat het een vrij groot probleem is als jij al 3 kapotte controllers hebt gehad.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-01 18:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Hulleman schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:15:
[...]

Dat is wel echt heel snel... Maar geeft wel aan dat het een vrij groot probleem is als jij al 3 kapotte controllers hebt gehad.
Meh vermoed dat er veel meer mensen zijn die green problemen hebben maar die hoor je niet ;) Ik gebruik nog steeds mijn releaseday controller.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Jheroun
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:35:
[...]

Heb je hem op de interne of externe schijf staan?
Ik heb days gone ook gespeeld en nu was het natuurlijk geen raket wat betreft laadtijden, maar zo slecht waren ze toch niet. Ik had het spel van de interne SSD gespeeld.
Nu scheelt dat dit een van mijn eerste titels op de PS5 was (daarvoor KCD met 1:20 min laadtijd, 6 min op de ps4). Nu is 10 sec laden natuurlijk altijd beter dan 1 min
Hij staat gewoon op de interne storage, dus daar valt weinig te winnen helaas. Mijn eerste game op de PS5 was Demon's Souls, en dat laadt inderdaad binnen de 10 seconden. Dit was weer oldskool wachten op niks, dan zien dat er een icoontje begint te draaien, wachten totdat er een voortgangsbalk komt en dan kan je een minuut of wat daarnaar gaan kijken. Binnen het spel zelf zitten ook continue laadmomenten, actie, laden, filmpje, laden, actie. Zooo 2019 :P
Hulleman schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:15:
[...]

Nah wat hierboven ook al staat, werkt het goed dan hoor je mensen niet.

Maar dat de controller niet vlekkeloos is lijkt mij duidelijk. Ik ben hierin absoluut niet de enige helaas.

Wanneer de controller het doet is hij dusdanig fijn dat het ze wel vergeven is :)

Donstil schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:12:
Wanneer de controller het doet is hij dusdanig fijn dat het ze wel vergeven is :)
Zeker, fijne controllers en ze werken hier nog prima! Inmiddels ook de dual sense charging station, dus nooit meer semi half lege controllers oOo

donvalentino schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 07:56:
[...]

Maar hoe zie of merk je dat js PS5 hem downscaled ipv upscaled? Heb je b.v. minimale specs nodig van een monitor?
De PS5 doet in dit geval niks. Je kan op de output settings zien dat deze op de PS5 op 4K staat. Het is de monitor die de boel downscaled (of upscaled als de output 1080p is). Of de functie in een monitor zit is nogal lastig om te vinden blijkbaar omdat monitor fabrikanten hier niet mee te koop lopen.
Hier staat het eea uitgelegd. Opvallend genoeg wordt er aangegeven dat 120fps dan niet werkt. Vermoedelijk omdat 1440P monitoren HDMI 2 hebben waardoor ze max 4K60 kunnen doen.

https://old.reddit.com/r/...erview_of_1440p_monitors/

• donvalentino

donvalentino

cold_as_ijs schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:39:
[...]

De PS5 doet in dit geval niks. Je kan op de output settings zien dat deze op de PS5 op 4K staat. Het is de monitor die de boel downscaled (of upscaled als de output 1080p is). Of de functie in een monitor zit is nogal lastig om te vinden blijkbaar omdat monitor fabrikanten hier niet mee te koop lopen.
Hier staat het eea uitgelegd. Opvallend genoeg wordt er aangegeven dat 120fps dan niet werkt. Vermoedelijk omdat 1440P monitoren HDMI 2 hebben waardoor ze max 4K60 kunnen doen.

https://old.reddit.com/r/...erview_of_1440p_monitors/
Thanks, eigenlijk speel ik op dit moment vooral warzone. Als ik het goed begrijp om het maximale eruit te halen heb ik eigenlijk 2.1 hdmi scherm incl. 4k scherm nodig.
Voor nu zou ik dus ook verder kunnen met een 120hz op 1080p?

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-01 13:24
donvalentino schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:05:
[...]

Thanks, eigenlijk speel ik op dit moment vooral warzone. Als ik het goed begrijp om het maximale eruit te halen heb ik eigenlijk 2.1 hdmi scherm incl. 4k scherm nodig.
Voor nu zou ik dus ook verder kunnen met een 120hz op 1080p?
Heel eerlijk, ik denk dat het dan nu beter is om 1080p 120 hz te nemen dan 1440p 120 hz bijvoorbeeld.

1080p op een 1440p monitor ziet er niet uit.

EDIT: Sony, fix die native 1440p output eens. Thanks.

[ Voor 5% gewijzigd door FrankoNL op 20-07-2021 11:56 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-01 15:28
jaaoie17 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:31:
[...]

Apart! In welke game? Ik speel Warzone in 120hz en heb nergens last van in game mode (zonder pc setting).

PSN: Mondaatje

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-01 16:35
Ik weet niet of het hier al gemeld is, maar het eerste Ps5 spel met Fsr is uit.

https://mobile.twitter.co...tatus/1416146545788006409
Pagina: 1 ... 139 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord