My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dit vind ik van die loze uitspraken. Dit kan ik over elke ps game wel zeggen dat het mij niet verbaast dat ie vroeg of laat naar ps plus zou kunnen komen...Jumpman schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:39:
[...]
Het zou mij niet verbazen als we deze game een keer in de PlayStation Plus gaan zien.
Als Mario kart naar de ps plus komt, dan ben ik wel verbaasd!
Ik geniet dagelijks van mijn ps5 (woonkamer). In mijn nieuwe huis zal hij daar ook staan, maar op zolder op mijn werkkamer heb ik ook nog een mooie tv. Zit eraan te denken om een second hand ps4 halen. Zowel ps5 als ps4 via een lan cable aansluiten.
Maar ik was bijv benieuwd hoe zit het met lag, vooral online gaming?
Netwerk is perfect cat7 icm ubiquity spul, 1gbit internetconnectie.
Wil je de ps5 dan streamen naar je ps4? Persoonlijk vind ik de gecomprimeerde stream te lelijk om serieus te gebruiken. Verder werkt het wel goed. Je kan het eens testen op een pc om te kijken of het je bevalt. Kwaliteit/ervaring zal niet anders zijn dan op de ps4.jzoin2 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:09:
Ben heel benieuwd wat zijn jullie ervaringen met dit: https://www.eurogamer.nl/...n-rest-mode-playstation-5
Ik geniet dagelijks van mijn ps5 (woonkamer). In mijn nieuwe huis zal hij daar ook staan, maar op zolder op mijn werkkamer heb ik ook nog een mooie tv. Zit eraan te denken om een second hand ps4 halen. Zowel ps5 als ps4 via een lan cable aansluiten.
Denk dat het een beetje aan je scherm ligt en dan met name de grootte of het goed is. Ik gebruik remote play regelmatig (paar keer per week) naar mijn ipad. Dan kan ik lekker gamen in de huiskamer terwijl mijn vriendin tv kijkt op onze 55inch OLED, toch iets niet goed gedaan 🤣. Maar ik vind het prima werken, zeker nu remote play op full hd is en daardoor ook minder compressie artefacten zijn. Op de ps4 verloor je duidelijk dynamisch bereik in je beeld. De lag is ook prima, speel nu bloodborne en kan menig boss zonder problemen op zijn knieën krijgen. Met de PS4 zat ik op 2 verschillende netwerken waardoor er wel lag was en had het idee dat het ook wat minder fps was ofzo. RDR2 shootouts waren meestal met remote play een echte uitdaging. Maar ik ben er in ieder geval dik tevreden mee.jzoin2 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:09:
Ben heel benieuwd wat zijn jullie ervaringen met dit: https://www.eurogamer.nl/...n-rest-mode-playstation-5
Je boet iets in in kwaliteit maar ik vind op de ipad best meevallen, maar vermoed dat het op een groot scherm meer opvalt.
[ Voor 4% gewijzigd door cold_as_ijs op 10-07-2021 20:40 ]
[list=1]cold_as_ijs schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:38:
[...]
Denk dat het een beetje aan je scherm ligt en dan met name de grootte of het goed is. Ik gebruik remote play regelmatig (paar keer per week) naar mijn ipad. Dan kan ik lekker gamen in de huiskamer terwijl mijn vriendin tv kijkt op onze 55inch OLED, toch iets niet goed gedaan 🤣. Maar ik vind het prima werken, zeker nu remote play op full hd is en daardoor ook minder compressie artefacten zijn. Op de ps4 verloor je duidelijk dynamisch bereik in je beeld. De lag is ook prima, speel nu bloodborne en kan menig boss zonder problemen op zijn knieën krijgen. Met de PS4 zat ik op 2 verschillende netwerken waardoor er wel lag was en had het idee dat het ook wat minder fps was ofzo. RDR2 shootouts waren meestal met remote play een echte uitdaging. Maar ik ben er in ieder geval dik tevreden mee.
Je boet iets in in kwaliteit maar ik vind op de ipad best meevallen, maar vermoed dat het op een groot scherm meer opvalt.
Thx voor de reacties, heb het zelf getest icm met een macbook. En daar heb ik idd ook wel wat fps “vertraging/ghosting”. Vooral online met fifa 21 merkte ik dat. Ik dacht wellicht met de ps4 is de hardware wat meer compatible/geoptimaliseerd tov een ander platform. Tv boven een 4k 55 inch.
Zover ik weet doet het apparaat waar je op streamt niks, behalve de stream ontvangen. Het zou dus niks uit moeten maken of je het nou via een ipad, laptop of ps4 doet. Op eventuele netwerkverbindingen na dan.jzoin2 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:12:
[...]
[list=1]
Thx voor de reacties, heb het zelf getest icm met een macbook. En daar heb ik idd ook wel wat fps “vertraging/ghosting”. Vooral online met fifa 21 merkte ik dat. Ik dacht wellicht met de ps4 is de hardware wat meer compatible/geoptimaliseerd tov een ander platform. Tv boven een 4k 55 inch.
Is het mogelijk om die remote terug in te schuiven?
Ik heb even gezocht, de ps5 herstart maar kan niet direct iets vinden.
Volgens mij kan dat niet. Dus zal je het tot die tijd met de digitale games moeten doen.gibsonneke schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:59:
Ik zit de komende weken remote en heb daarom remote play even geprobeerd. Op zich werkt dit vrij goed zij het dat ik per ongeluk de disc in men ps5 ejected heb.![]()
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Volgens mij als je de PS5 opnieuw opstart terwijl hij een disc half erin/eruit heeft steken, dan slikt hij de disc weer in, maar er is geen mogelijkheid om dat handmatig te bedienen, dus of niet je disc ejecten, of PS5 opnieuw opstarten, of naar PS5 toe lopen en disc erin duwen.gibsonneke schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:59:
Ik zit de komende weken remote en heb daarom remote play even geprobeerd. Op zich werkt dit vrij goed zij het dat ik per ongeluk de disc in men ps5 ejected heb.![]()
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Op android kan je een third party app kopen die volledig naar eigen smaak kan instellen. Met die app draait het perfect. De originele app is op android wel heel slecht vind ik. Je kan namelijk geen third party controllers gebruiken.cold_as_ijs schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:38:
[...]
Denk dat het een beetje aan je scherm ligt en dan met name de grootte of het goed is. Ik gebruik remote play regelmatig (paar keer per week) naar mijn ipad. Dan kan ik lekker gamen in de huiskamer terwijl mijn vriendin tv kijkt op onze 55inch OLED, toch iets niet goed gedaan 🤣. Maar ik vind het prima werken, zeker nu remote play op full hd is en daardoor ook minder compressie artefacten zijn. Op de ps4 verloor je duidelijk dynamisch bereik in je beeld. De lag is ook prima, speel nu bloodborne en kan menig boss zonder problemen op zijn knieën krijgen. Met de PS4 zat ik op 2 verschillende netwerken waardoor er wel lag was en had het idee dat het ook wat minder fps was ofzo. RDR2 shootouts waren meestal met remote play een echte uitdaging. Maar ik ben er in ieder geval dik tevreden mee.
Welke app heb jij gekocht?MissMe NL schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:11:
Ben toch erg verrast hoe goed remote play werkt op de ps5. Moest wel een aparte app kopen maar het geld waard. Heb ook een xsx en hoop dat Microsoft eens goed kijkt naar de remote play van de PlayStation want nu is het ondermaats.
Remote Play is toch een gratis app van Sony.
zelf vind ik remote play alleen maar goed als je het gebruikt binnenshuis, bij mij werkt het niet soepel als ik ergens anders ben.
Vooral veel vertraging en slechte beeldkwaliteit.
Nochtans zijn de snelheden voor upload en download meer dan de minimaal vereiste.
En aan de bandbreedte zal het ook niet liggen want Thuis was er niemand en op de andere plaats was ik ook alleen.
Psplay in de playstore(5 euro). Idd de officiële app is gratis maar heel beperkt. Ik heb zelf een kishi en die werkt niet met de officiële app. De third party app werkt perfect met alle soorten controllers. Je kan volledig remappen. Stream voorkeuren aanpassen.AppleFan2007 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:44:
[...]
Welke app heb jij gekocht?
Remote Play is toch een gratis app van Sony.
zelf vind ik remote play alleen maar goed als je het gebruikt binnenshuis, bij mij werkt het niet soepel als ik ergens anders ben.
Vooral veel vertraging en slechte beeldkwaliteit.
Nochtans zijn de snelheden voor upload en download meer dan de minimaal vereiste.
En aan de bandbreedte zal het ook niet liggen want Thuis was er niemand en op de andere plaats was ik ook alleen.
Ik kan zelfs mijn xbox controller gebruiken op de ps5 via die app in gamepad modus. Wel een beetje input lag maar niet heel storend vind ik.
Ik gebruik ook alleen lokaal maar je kan dus ook buitenshuis gebruiken maar dan moet je je netwerk wel openzetten.
[ Voor 6% gewijzigd door MissMe NL op 11-07-2021 21:57 ]
Thanks for the tip! Hier staat PSPlay inmiddels op mijn Samsung S20 geïnstalleerd en dat werkt fantastisch goed i.c.m. mijn Razer Kishi.MissMe NL schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:15:
[...]
Op android kan je een third party app kopen die volledig naar eigen smaak kan instellen. Met die app draait het perfect. De originele app is op android wel heel slecht vind ik. Je kan namelijk geen third party controllers gebruiken.
Hier ook een kishi en ben ook zeer blij met deze app. 5 euro zeker waard.Yonix schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:32:
[...]
Thanks for the tip! Hier staat PSPlay inmiddels op mijn Samsung S20 geïnstalleerd en dat werkt fantastisch goed i.c.m. mijn Razer Kishi.![]()
- Spiderman Miles Morales
- Ratchet & Clank Rift Apart
- Uncharted (die met 2 vrouwen in de hoofdrol, ik vond deel 4 erg goed)
Ik hou zelf wel van grote open wereld games maar volgens mij heb ik de meeste grote titels al wel gespeeld (Assassin's Creeds, God of War, Horizon, Ghost of Tsushima).
Elder Scrolls Online is de ultieme open world game imho. Maar daarnaast is Fenyx ook erg leuk.Piet_Piraat7 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:03:
Ik zit even zonder game en vroeg me af of jullie misschien tips hebbeneen tof nieuw spel of een ouder spel die ik toevallig nooit gespeeld heb maar eigenlijk niet had mogen missen. Ik twijfel aan:
Ik hou zelf wel van grote open wereld games maar volgens mij heb ik de meeste grote titels al wel gespeeld (Assassin's Creeds, God of War, Horizon, Ghost of Tsushima).
Fenyx was zeker leuk! ESO kon ik niet inkomen, geprobeerd op de pc maar niet echt mijn ding.Kenny_026 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:05:
[...]
Elder Scrolls Online is de ultieme open world game imho. Maar daarnaast is Fenyx ook erg leuk.
Days Gone en Monster Hunter World zelfde verhaal. Misschien omdat ze gratis bij PS+ zitten haakte ik wat sneller af dan wanneer ik ze gekocht zou hebben.
Van de games die je noemt is Miles Morales de enige open wereld game.Piet_Piraat7 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:03:
Ik zit even zonder game en vroeg me af of jullie misschien tips hebbeneen tof nieuw spel of een ouder spel die ik toevallig nooit gespeeld heb maar eigenlijk niet had mogen missen. Ik twijfel aan:
Ratchet en Clank is echt een fantastische game en zou ik op dit moment het meest aanraden, het is wel ook de duurste gok ik.
psn: jagermeistertim
Ik mis Red Dead Redemption 2 in dat rijtje. Als je die nog niet gespeeld hebt is dat ook wel een aanrader.Piet_Piraat7 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:03:
Rift Apart heb ik dit weekend uitgespeeld en dat is echt een fantastische game maar niet echt open wereld. Absoluut de moeite waard.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Nog niet beschikbaar, maar meer om in de gaten te houden. Als het goed is komt dit jaar The Witcher 3 uit met een upgrade voor next-gen. Dat is inclusief de twee DLC's die werkelijk briljant zijn. Wel een superlange game maar vond het de uren wel waard.
Zie: https://twitter.com/witchergame/status/1413687388338069506
Speel momenteel A Plague Tale via PS Plus, wat een parel van een game zeg. Heel sfeervol gemaakt.
[ Voor 7% gewijzigd door D. Ninjai op 12-07-2021 09:06 ]
Ik had niet begrepen dat de 2 grote/bestaande DLCs erbij zitten.. misschien als je het hele PS5 spel koopt? Maar toch niet als je alleen de upgrade doet..D. Ninjai schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:06:
@Piet_Piraat7
Nog niet beschikbaar, maar meer om in de gaten te houden. Als het goed is komt dit jaar The Witcher 3 uit met een upgrade voor next-gen. Dat is inclusief de twee DLC's die werkelijk briljant zijn. Wel een superlange game maar vond het de uren wel waard.
Zie: https://twitter.com/witchergame/status/1413687388338069506
Speel momenteel A Plague Tale via PS Plus, wat een parel van een game zeg. Heel sfeervol gemaakt.
Er staat wel dat er gratis nieuwe “Netflix DLCs” bijzitten.
Days Gone vond ik een onverwachte verrassing. Erg mee vermaakt.Piet_Piraat7 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:03:
De next-gen update wordt gedaan voor de complete edition en daar zitten ze bij in. Netflix DLC is geheel nieuw inderdaad.poor Leno schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:17:
[...]
Ik had niet begrepen dat de 2 grote/bestaande DLCs erbij zitten.. misschien als je het hele PS5 spel koopt? Maar toch niet als je alleen de upgrade doet..
Er staat wel dat er gratis nieuwe “Netflix DLCs” bijzitten.
Nee, ook niet.. er staat dat de update voor eender welke versie je hebtD. Ninjai schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:25:
[...]
De next-gen update wordt gedaan voor de complete edition en daar zitten ze bij in. Netflix DLC is geheel nieuw inderdaad.
Je hoeft dus niet perse de Complete te hebben..
Nee, ik zeg het ook verkeerdpoor Leno schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:34:
[...]
Nee, ook niet.. er staat dat de update voor eender welke versie je hebt![]()
Je hoeft dus niet perse de Complete te hebben..
Dat is denk ik mijn favoriete game aller tijdenD. Ninjai schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:06:
@Piet_Piraat7
[ Voor 22% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 12-07-2021 10:03 ]
Nog tips voor het online deel? 20 races winnen is best een uitdaging in een spel waar het toch vooral gaat om mensen die voor je rijden divebombenJumpman schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:07:
Wreckfest Platinum, goed te doen nadat je de Story Mode hebt uitgespeeld.
Ik heb een paar dagen terug Uncharted The Lost Legacy uitgespeeld (op aanraden van @Erapaz waarvoor dank!). De setting van deze game vond ik heel fraai, ik heb Nathan Drake niet gemist. Als je deel 4 erg goed vond, moet je deze eigenlijk ook wel spelen. De Uncharted sfeer zit er gewoon goed in. Tijdens het spelen merkte ik dat ik erg nieuwsgierig werd wat Naughty Dog voor de PS5 zal afleveren.Piet_Piraat7 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:03:
Overigens viel op dat ik in het spel alleen 2 kanaals audio kon selecteren, terwijl de AV settings 7.1 toelieten. Ik las dat iemand op Reddit dit ook had, maar een oplossing heb ik niet gevonden.
Ondertussen begonnen aan Days Gone. Een paar zaken vallen mij hierbij op: 60fps is lekker smooth, 95% van de bevolking reed in een VW Jetta (Bora). Saven lukt mij vaak niet, omdat er staat dat ik niet kan saven in de buurt van een bed of motor. Maar de motor is 700m verder en een bed is in geen velden of wegen te bekennen. Ik moet nog een beetje wennen aan doorkrijgen wat the main story is en wat side quests zijn. Heb er nog niet veel uren in zitten, maar ik merk dat ik vrij veel te voet moet afleggen. Hoop dat dit snel veranderd, want dat lopen wil ik vooral bewaren voor Death Stranding (Director's Cut).
Mijn aanrader voor jou is Detroit Become Human. Staat ook in de PS Plus Collection. Heeft mij erg goed vermaakt. Ik vond Spider-Man Remastered eigenlijk leuker dan Miles Morales. Mocht je Spider-Man nog niet hebben gespeeld, dan zou ik daar mee beginnen.
De PS5 komt natuurlijk met een reden, dus ik heb Demon's Souls Remake en Nioh Collection gekocht
En Nioh.. Ik heb deel één nog niet uitgespeeld op de PS4, maar dankzij cross-saves lijkt het mij een perfecte keuze om verder te spelen op de PS5.
Ik ben benieuwd, moet mij nog een beetje laten overtuigen, maar ben al veel positiever over het eerste jaar PS5/XBX dan ik was toen de PS4/XB1 uitkwamen.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Ik heb vier races zelf gewonnen (geluk met weinig opponenten), daarna geboost met iemand uit mijn PlayStation Friends lijst.Jheroun schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:37:
[...]
Nog tips voor het online deel? 20 races winnen is best een uitdaging in een spel waar het toch vooral gaat om mensen die voor je rijden divebombenIk zit krap aan 10 wins denk ik, vooral vanuit de derby's, daar kom ik toch vaker bovenin terecht dan bij de races.
Neem aan dat je de psplus collectie hebt?Piet_Piraat7 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:40:
@TTHEEBO1 @Phydomir misschien toch maar voor Ratchet & Clank gaan dan
RDR2 heb ik uitgespeeld trouwens maar ik vond het wel een beetje traag. Bijna meer een sim dan een game.
Misschien iets om buiten je genre te kijken, zoals detroit become human of doe eens gek Bloodborne. Die laatste is in mijn ogen een mustplay van de vorige generatie. Niet voor iedereen geschikt, maar ik denk stiekem voor heel veel meer mensen dan menig gamer zou denken. De game schrikt af vanwege de zo gevreesede moeilijkheidsgraad, en alhoewel het zeker geen makkelijke game is zijn er genoeg manieren om de game echt wel een stuk makkelijker te krijgen, het is alleen geen easy mode setting
Verder heb ik heel veel plezier beleefd aan kingdom come deliverance. Spel heeft op performance gebied was issues, maar als je daardoor heen kan kijken is het wel een pareltje. Ik vond enkele van de SIM dingen. Dying light was ook mijn verassing van het afgelopen jaar. Deze nog op de PS4 gespeeld, maar man o man wat was dit een vette game. Niet eentje om voor het slapen gaan te spelen, aangezien je 2 uur nodig hebt om de adrenaline te laten zakken haha. Verder heb ik nog Metro trilogy en Mafia trilogy op de plank liggen. Beide zijn voor een paar tientjes op de kop te tikken. Ik heb nog veel meer op de plank, zoveel dat ik me er bijna voor schaam
Je gaat zeker heel veel sterven aan het begin, maar dit is eigenlijk ook gewoon onderdeel van het leerprocesPiet_Piraat7 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:01:
@cold_as_ijs misschien moet ik het gewoon eens proberen, dat Bloodbornehij is gratis voor mij vanwege de PS+ inderdaad maar de moeilijkheidsgraad heeft mij altijd ervan weerhouden
De puristen vinden dat je zelf je route moet zoeken en dat via youtube afbraak doet aan de ervaring, maar voor mij werkt dit, sterker nog DS trilogy en Sekiro ondertussen ook al in de backlog staan.
Top dat je Lost Legacy goed vond. Was voor mij ook een topper, wat Tomb Raider had kunnen zijn bijvoorbeeld.wilmundo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:39:
[...]
Ik heb een paar dagen terug Uncharted The Lost Legacy uitgespeeld (op aanraden van @Erapaz waarvoor dank!). De setting van deze game vond ik heel fraai, ik heb Nathan Drake niet gemist. Als je deel 4 erg goed vond, moet je deze eigenlijk ook wel spelen. De Uncharted sfeer zit er gewoon goed in. Tijdens het spelen merkte ik dat ik erg nieuwsgierig werd wat Naughty Dog voor de PS5 zal afleveren.
Overigens viel op dat ik in het spel alleen 2 kanaals audio kon selecteren, terwijl de AV settings 7.1 toelieten. Ik las dat iemand op Reddit dit ook had, maar een oplossing heb ik niet gevonden.
Ondertussen begonnen aan Days Gone. Een paar zaken vallen mij hierbij op: 60fps is lekker smooth, 95% van de bevolking reed in een VW Jetta (Bora). Saven lukt mij vaak niet, omdat er staat dat ik niet kan saven in de buurt van een bed of motor. Maar de motor is 700m verder en een bed is in geen velden of wegen te bekennen. Ik moet nog een beetje wennen aan doorkrijgen wat the main story is en wat side quests zijn. Heb er nog niet veel uren in zitten, maar ik merk dat ik vrij veel te voet moet afleggen. Hoop dat dit snel veranderd, want dat lopen wil ik vooral bewaren voor Death Stranding (Director's Cut).
Mijn aanrader voor jou is Detroit Become Human. Staat ook in de PS Plus Collection. Heeft mij erg goed vermaakt. Ik vond Spider-Man Remastered eigenlijk leuker dan Miles Morales. Mocht je Spider-Man nog niet hebben gespeeld, dan zou ik daar mee beginnen.
Je andere games die je noemt staan ook allemaal op mijn lijst. Moet nog steeds Fallen Order afronden (bijna klaar), maar ik heb nog een aardig must-play backlog zo te zien.
Grappig dat je Tomb Raider noemt. Ik vond deel 1 van de laatste trilogie echt goed, maar deel 2 en 3 konden mij totaal niet boeien.Erapaz schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:53:
[...]
Top dat je Lost Legacy goed vond. Was voor mij ook een topper, wat Tomb Raider had kunnen zijn bijvoorbeeld.
Nou dat wordt dus juist geen “lichte” remaster, maar juist een flinke update met extra uitbreidingenSeroczynski schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:58:
Ik zie weinig mensen (niemand) hier Ghost of Tsushima noemen. Dát is echt een klapper van een game, en die komt ook nog eens in een lichte remaster uit voor de PS5 soon.
Kan je die update als update installeren? Of wordt het gebracht als nieuwe installatie? Ik wou Ghost kopen zodra ik klaar ben met Ratchet & Clank, maar misschien wacht ik nog wel even tot die 'remaster' uit is.poor Leno schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:49:
[...]
Nou dat wordt dus juist geen “lichte” remaster, maar juist een flinke update met extra uitbreidingen
Valt wel mee toch? Buiten de wat eentonige gameplay en setting, vond ik de graphics ook nou niet zo bijzonder. Maar ik speelde dit spel na TLoU II, volgens mij is alles crap daarnaSeroczynski schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:58:
Ik zie weinig mensen (niemand) hier Ghost of Tsushima noemen. Dát is echt een klapper van een game, en die komt ook nog eens in een lichte remaster uit voor de PS5 soon.
Bij mij is het andersom, ik heb niets met TLoU en vind de Japanse stijl in GoT echt awesome. Gameplay, story en graphics waren echt top op de PS4 Pro.Orangelights23 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:07:
[...]
Valt wel mee toch? Buiten de wat eentonige gameplay en setting, vond ik de graphics ook nou niet zo bijzonder. Maar ik speelde dit spel na TLoU II, volgens mij is alles crap daarna
Vind een remaster van een dergelijke jonge game niet echt een grote remaster. Zit wat DLC bij maar dat + 60 FPS is het grootste pluspunt van de PS5 versie.
Idem, ik ben fan van de oude tomb raider's waar er nog echt Tomb's geraid werden zeg maar. Dus grote puzzels in oude tombs. Tomb Raider Anniversary (remake van deel 1) had dit als laatste. Tomb Raider 2013 was nog wel een aardige reboot, het leek erop dat ze daarmee de weg naar boven weer hadden gevonden, maar Rise was redelijk teleurstellend. Generieke half open wereld action game, geen echte Tomb Raider.Piet_Piraat7 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:56:
[...]
Grappig dat je Tomb Raider noemt. Ik vond deel 1 van de laatste trilogie echt goed, maar deel 2 en 3 konden mij totaal niet boeien.
Bij Lost Legacy kreeg ik juist wel dat gevoel, echt oude Tombs en een legende ontdekken, en 2 partijen die racen naar de ontdekking. Verder de dynamiek en humor tussen de 2 dames die het allemaal wat luchtiger maken. Het had echt een goede Tomb Raider game geweest.
Wordt gewoon een 40 euro game toch? Geen lichte remaster, maar een echte PS5 release.Seroczynski schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:58:
Dit soort posts motiveren mij altijd om TLOU gewoon nooit te gaan spelenOrangelights23 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:07:
[...]
Maar ik speelde dit spel na TLoU II, volgens mij is alles crap daarna
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Zonde.. al helemaal voor iemand met een grote mond en een piepklein hartjeSuperkiwi schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:13:
[...]
Dit soort posts motiveren mij altijd om TLOU gewoon nooit te gaan spelen
www.forbes.com/sites/paul...is-pricing-confusion/amp/technoaddict schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:56:
[...]
Kan je die update als update installeren? Of wordt het gebracht als nieuwe installatie? Ik wou Ghost kopen zodra ik klaar ben met Ratchet & Clank, maar misschien wacht ik nog wel even tot die 'remaster' uit is.
Valt wel mee, zolang je er maar gewoon veel rijdt win je er vast wel wat. Sowieso is het wel makkelijker om een B of C class race te winnen dan A omdat je veel makkelijker een auto op de max class kunt upgraden. Al heb je bij A nu die nieuwe Hammerhead RS die alles lijkt te domineren. Heb je die maxed out op 366 dan kun je wel meekomen.Jheroun schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:37:
[...]
Nog tips voor het online deel? 20 races winnen is best een uitdaging in een spel waar het toch vooral gaat om mensen die voor je rijden divebombenIk zit krap aan 10 wins denk ik, vooral vanuit de derby's, daar kom ik toch vaker bovenin terecht dan bij de races.
Ik vind het zelf wat flauw om zo te rijden, 0 armor maakt de game gewoon een stuk minder leuk. Maar goed, als je voor de achievement gaat, moet je wat risico nemen. Een Stellar op B of C-class is leuker imo en dan kun je er nog wat armor op gooien ook.
Een volle server is verder lastiger dan 1 met weinig tegenstanders. Ik weet niet of ie ook registreert als je online in je eentje tegen bots rijdt, maar misschien is dat nog een optie.
Grappig dat je Tomb Raider noemt. Ik heb volgens mij alleen Tomb Raider 1 en 2 gespeeld op de PSX. Niet eens uitgespeeld, gewoon beetje rondrennen, in het water springen, langs muren klauteren. Beetje varen in Venetië. Meekijken met iemand die er veel beter in was.Erapaz schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:53:
[...]
Top dat je Lost Legacy goed vond. Was voor mij ook een topper, wat Tomb Raider had kunnen zijn bijvoorbeeld.
Je andere games die je noemt staan ook allemaal op mijn lijst. Moet nog steeds Fallen Order afronden (bijna klaar), maar ik heb nog een aardig must-play backlog zo te zien.
Tijdens Lost Legacy kreeg ik ook dat Tomb Raider gevoel en ik dacht dat ze echt ver zijn gekomen met Lost Legacy sinds Tomb Raider. De interactie tussen de dames vond ik ook goed te doen en kwam niet geforceerd over. Leuk dat er ook de nodige sneren werden uitgedeeld. Dat is toch wel een beetje kenmerkend voor de humor van Uncharted.
Sindsdien heb ik geen Tomb Raiders meer gespeeld. Vroeger heette een spel gewoon Tomb Raider, Tomb Raider 2 etc. Nu (de versies met betere graphics, bij gebrek aan betere omschrijving) is het iets ingewikkelder en is het een trilogie? Er is nog zo veel te spelen, al las ik her en der wel dat sommige delen dan wel echt de moeite waard zijn.
Ja, m'n backlog is een beetje hetzelfde gebleven. Was begonnen met Death Stranding, maar ja als er dan toch een completere versie uitkomt, speel ik liever die. De eerste uren hadden m'n interesse wel gewekt. Tot die tijd beetje GT Sport, beetje Days Gone. Later in het jaar Next Gen update van The Witcher 3. Horizon. Wellicht RDR2 die een update krijgt. Genoeg te spelen en ook genoeg series die weer uitkomen die de tv time beïnvloeden.
Die Hammerhead RS heb ik inderdaad aangeschaft, dat scheelde inderdaad wel. Ik zal als volgende voor de stellar gaan sparen.Martinspire schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:42:
[...]
Valt wel mee, zolang je er maar gewoon veel rijdt win je er vast wel wat. Sowieso is het wel makkelijker om een B of C class race te winnen dan A omdat je veel makkelijker een auto op de max class kunt upgraden. Al heb je bij A nu die nieuwe Hammerhead RS die alles lijkt te domineren. Heb je die maxed out op 366 dan kun je wel meekomen.
Ik vind het zelf wat flauw om zo te rijden, 0 armor maakt de game gewoon een stuk minder leuk. Maar goed, als je voor de achievement gaat, moet je wat risico nemen. Een Stellar op B of C-class is leuker imo en dan kun je er nog wat armor op gooien ook.
Heb ik ook gemerkt. Nadeel van een server met minder mensen is echter dat veel van die mensen ook nog eens quitten als ze te ver achter liggen. Er moet minimaal 1 andere human player in een race finishen voordat een win telt. Alleen met bots rijden kan dus niet.Een volle server is verder lastiger dan 1 met weinig tegenstanders. Ik weet niet of ie ook registreert als je online in je eentje tegen bots rijdt, maar misschien is dat nog een optie.
Het blijft een leuke game voor tussendoor dus die trophy komt wel een keer.
Voor mij ligt het een beetje in het midden van jullie twee ervaringen.Orangelights23 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:07:
[...]
Valt wel mee toch? Buiten de wat eentonige gameplay en setting, vond ik de graphics ook nou niet zo bijzonder. Maar ik speelde dit spel na TLoU II, volgens mij is alles crap daarna
Ik vond persoonlijk het zwaardvechten erg lekker en de map met regelmaat prachtig maar tegenover elke keer dat de map prachtig was stond ook weer een gebied met Ps3 graphics. Daarom ben ik stiekem wel benieuwd of dat met de PS5 weg is, het voelt een beetje alsof ze zich hebben moeten inhouden vanwege de beperkingen van de PS4.
Wel vond ik de wereld wat doods, ook op plekken waar mensen zouden moeten wonen voelde het niet zo aan.
Deel 2 zou ik wel weer kopen denk ik, want als ze die puntjes aanpakken zitten ze zeker goed..
Ik ben opgegroeid met Tomb Raider. Deel 1 zelfs op de 486 gespeeld en later op de pentium met 3dfx card. Deel 1 en 2 uitgespeeld. Afgehaakt bij deel 3 die ik nog wel nieuw had gekocht. Daarna nog wel een paar delen geprobeerd, maar het was het allemaal niet (meer). Toen kwam de eerste reboot, Legend, Anniversary en Underworld. Anniversary is een remake van deel 1 en echt heel goed. Maar nu wel gedateerd. Anniversary en Underworld heb ik ook uitgespeeld. Daarna dus reboot nummer 3, met Tomb Raider 2013, Rise of the Tomb Raider en Shadow of the TR. TR 2013 en Rise uitgespeeld, TR 2013 is nog wel een aardige actie game. Maar Rise vond ik het al niet meer waard. Shadow schijnt qua tombs wel wat beter te zijn.wilmundo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:43:
[...]
Grappig dat je Tomb Raider noemt. Ik heb volgens mij alleen Tomb Raider 1 en 2 gespeeld op de PSX. Niet eens uitgespeeld, gewoon beetje rondrennen, in het water springen, langs muren klauteren. Beetje varen in Venetië. Meekijken met iemand die er veel beter in was.
Tijdens Lost Legacy kreeg ik ook dat Tomb Raider gevoel en ik dacht dat ze echt ver zijn gekomen met Lost Legacy sinds Tomb Raider. De interactie tussen de dames vond ik ook goed te doen en kwam niet geforceerd over. Leuk dat er ook de nodige sneren werden uitgedeeld. Dat is toch wel een beetje kenmerkend voor de humor van Uncharted.
Sindsdien heb ik geen Tomb Raiders meer gespeeld. Vroeger heette een spel gewoon Tomb Raider, Tomb Raider 2 etc. Nu (de versies met betere graphics, bij gebrek aan betere omschrijving) is het iets ingewikkelder en is het een trilogie? Er is nog zo veel te spelen, al las ik her en der wel dat sommige delen dan wel echt de moeite waard zijn.
Ja, m'n backlog is een beetje hetzelfde gebleven. Was begonnen met Death Stranding, maar ja als er dan toch een completere versie uitkomt, speel ik liever die. De eerste uren hadden m'n interesse wel gewekt. Tot die tijd beetje GT Sport, beetje Days Gone. Later in het jaar Next Gen update van The Witcher 3. Horizon. Wellicht RDR2 die een update krijgt. Genoeg te spelen en ook genoeg series die weer uitkomen die de tv time beïnvloeden.
Maar er is zoveel te spelen en Tomb Raider steekt daar niet echt boven uit. TR 2013 is inmiddels ook wel wat ouder maar zou je kunnen proberen nog.
Vorige week begonnen aan Returnal en bevalt echt boven verwachting goed. Als je juist pittige games als Demon's Souls en Nioh leuk vind zou ik Returnal toch ook zeker een kans geven. De gameplay is zo ontzettend goed en vloeiend en met een koptelefoon op plus sterke DualSense implementatie is het echt 1 van de betere (en tot dusver weinige) PS5 exclusives.Seroczynski schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:13:
Verwacht deze week mijn PS5 te mogen ontvangen. Komt in een bundel met Returnal, alhoewel die game mij vrij weinig aan lijkt. Zijn er hier mensen die een uitgesproken mening hebben over deze game? Heb even de review van IGN en zelfs GameKings gekeken (die laatste kijk ik normaliter nooit), maar het lijkt mij een overijverige "roguelike" game.
De PS5 komt natuurlijk met een reden, dus ik heb Demon's Souls Remake en Nioh Collection gekochtDestijds heb ik een PS3 voor Demon's Souls gekocht, dus dat herhaal ik nu voor de PS5. Lijkt mij heerlijk om die game geoptimaliseerd te spelen met een hoger FPS.
En Nioh.. Ik heb deel één nog niet uitgespeeld op de PS4, maar dankzij cross-saves lijkt het mij een perfecte keuze om verder te spelen op de PS5.
Ik ben benieuwd, moet mij nog een beetje laten overtuigen, maar ben al veel positiever over het eerste jaar PS5/XBX dan ik was toen de PS4/XB1 uitkwamen.
De sci-fi setting moet je wel liggen. Het is een beetje een mix van Alien/Prometheus en Edge of Tomorrow.
Echt een must play. Video's doen deze game geen eer aan. Dualsense in de hand en koptelefoon op is hoe je het moet ervaren. En laat je niet afschrikken door de steile leercurve, it's worth it. Echt.Seroczynski schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:13:
Verwacht deze week mijn PS5 te mogen ontvangen. Komt in een bundel met Returnal, alhoewel die game mij vrij weinig aan lijkt. Zijn er hier mensen die een uitgesproken mening hebben over deze game? Heb even de review van IGN en zelfs GameKings gekeken (die laatste kijk ik normaliter nooit), maar het lijkt mij een overijverige "roguelike" game.
De PS5 komt natuurlijk met een reden, dus ik heb Demon's Souls Remake en Nioh Collection gekochtDestijds heb ik een PS3 voor Demon's Souls gekocht, dus dat herhaal ik nu voor de PS5. Lijkt mij heerlijk om die game geoptimaliseerd te spelen met een hoger FPS.
PSN: MrMistral
kazuka schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:13:
[...]
Vorige week begonnen aan Returnal en bevalt echt boven verwachting goed. Als je juist pittige games als Demon's Souls en Nioh leuk vind zou ik Returnal toch ook zeker een kans geven. De gameplay is zo ontzettend goed en vloeiend en met een koptelefoon op plus sterke DualSense implementatie is het echt 1 van de betere (en tot dusver weinige) PS5 exclusives.
De sci-fi setting moet je wel liggen. Het is een beetje een mix van Alien/Prometheus en Edge of Tomorrow.
Nou, ik ben benieuwd. Ik zal de game eens een poging geven. Thanks voor de input. Ik speel nooit met een headset op, heb een vrij goede surround set staan dus dat zou ik zonde vindenMrMistral schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:46:
[...]
Echt een must play. Video's doen deze game geen eer aan. Dualsense in de hand en koptelefoon op is hoe je het moet ervaren. En laat je niet afschrikken door de steile leercurve, it's worth it. Echt.
Ik vind het nog steeds raar dat er geen mogelijkheid is om je run te onderbreken. Een run is al snel 1.5 uur. Ik snap dat dit soort games geen save mogelijkheid moeten hebben, maar er moet een mogelijkheid zijn om een run te onderbreken en je console uit te kunnen zetten.kazuka schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:13:
[...]
Vorige week begonnen aan Returnal en bevalt echt boven verwachting goed. Als je juist pittige games als Demon's Souls en Nioh leuk vind zou ik Returnal toch ook zeker een kans geven. De gameplay is zo ontzettend goed en vloeiend en met een koptelefoon op plus sterke DualSense implementatie is het echt 1 van de betere (en tot dusver weinige) PS5 exclusives.
Heeft de PS5 niet een soortgelijke functie als Quick Resume van de Series X?FrankoNL schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:34:
[...]
Ik vind het nog steeds raar dat er geen mogelijkheid is om je run te onderbreken. Een run is al snel 1.5 uur. Ik snap dat dit soort games geen save mogelijkheid moeten hebben, maar er moet een mogelijkheid zijn om een run te onderbreken en je console uit te kunnen zetten.
Je moet er vanuit gaan dat je motor je basis is. Die moet je dus altijd in de buurt hebben. Voornamelijk om te saven, maar in het begin zeker ook om te kunnen vluchten van de zombies.wilmundo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:39:
[...]
Je geld moet dus ook vooral gaan naar het upgraden van je motor. Motor om hem sneller te maken en grote benzinetank om niet zo vaak te hoeven tanken. Benzine is in het begin van het spel wel een probleem, dus je rijdt van tankmogelijkheid naar tankmogelijkheid. Dat wordt steeds beter, zeker na wat upgrades.
Het is best lastig om in te komen, maar het verhaal ontvouwt zich op een mooie wijze. Je hebt niet echt een main story, maar eerder verschillende verhaallijnen die in elkaar grijpen. Soms ben je klaar met een missie en zie je dat in 3 of 4 verhaallijnen tegelijk progressie hebt geboekt. Er zijn wel een paar zaken die meer als side quest te beschouwen zijn, zoals het weghalen van nesten, maar ook dat heb je weer nodig om te fast travel te kunnen doen.
Ik vond het qua design echt een geweldig spel. Het verhaal blijft ook boeien, wat ik maar zelden heb. Prima voice-acting en dialogen. Een graadmeter hiervoor is altijd als mijn vriendin vraagt wat er is gebeurd als ik heb gespeeld en ze delen van het verhaal heeft gemist. Dat was tot nu toe enkel bij Days Gone en TLOU I en II (al wilde ze van die laatste echt niks missen).
Rust mode, al is dat volgens mij niet helemaal hetzelfde. Je kunt dan ook geen ander spel opstarten, dan is de voortgang alsnog weg.Seroczynski schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:48:
[...]
Heeft de PS5 niet een soortgelijke functie als Quick Resume van de Series X?
Zo lang ik Returnal via die weg alsnog kan onderbreken ben ik helemaal tevredendutchgio schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:51:
[...]
Rust mode, al is dat volgens mij niet helemaal hetzelfde. Je kunt dan ook geen ander spel opstarten, dan is de voortgang alsnog weg.
Ik heb net een PS5 (nuja, de RC bundel van de laatste grote drop) en RC: Rift Apart is een sublieme game en heb ik Platinum. Ik ga die zeker nog eens herspelen. De 2de hands markt is overspoeld met nog sealed exemplaren, meer als 35 euro hoeft die dus niet te kosten.Piet_Piraat7 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:03:
Daarna heb ik de PS4 spiderman gespeeld (voornamelijk verhaallijn) en ben nu bezig aan miles moralis (sealed opgepikt voor 25 euro...), vind deze tot nu toe een beter spel als de PS4 spiderman. De side missies zijn ook leuk, veel minder te verzamelen en de gevechten zijn een beetje leuker door de lichte wijzigingen.
Er zijn er zoveel dat een beetje minder bieden perfect kan.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:04:
@Engineer Stewie echt waar? € 35? daar heb ik ze nog niet voor gezien. Ik ga toch maar voor R&C danhoor alleen maar positieve verhalen.
Maar RC is idd een dijk van een game, graphics top (heb op 60fps met raytracing gespeeld), goede balans platforming en fight, haptic feedback is gewelding goed geimplementeerd...
Ook voor Spiderman: miles morales is de haptic feedback zeer goeg geimplementeerd, tot aan de cutscenes toe. Mijn XSX is eventjes stof aan het happen nu ik de PS catalogus aan het spelen ben.
Ik heb je comment even aangepast. Ik vond Ghost of Tsushima echt geen hol aan namelijk, terwijl ik echt wel een sucker ben voor open wereld games.Seroczynski schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:58:
Ik zie weinig mensen (niemand) hier Ghost of Tsushima noemen. Dát is vind ik echt een klapper van een game
[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 13-07-2021 13:35 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Hier hetzelfde. Eerst spiderman ultimate edition uitspelen, Daarna HZD of tlou2, rachet and clank. Tussendoor wel ff flight simulator proberen op de xsx. Dan waarschijnlijk control op de xsx spelen. Oohja en waarschijnlijk dan in november pokemon pearl remake sowieso spelen. Voorlopig dus geen nieuwe games meer kopen voor mij. Koop ik forbidden west wel een keer in de aanbieding als ik de hype kan weerstaan. Maar moet mezelf echt een schop onder de kont geven voordat ik weer iets nieuws ga kopen. Dit zijn de spellen die ik echt eerst wil uitspelen.Engineer Stewie schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:12:
[...]
Er zijn er zoveel dat een beetje minder bieden perfect kan.
Maar RC is idd een dijk van een game, graphics top (heb op 60fps met raytracing gespeeld), goede balans platforming en fight, haptic feedback is gewelding goed geimplementeerd...
Ook voor Spiderman: miles morales is de haptic feedback zeer goeg geimplementeerd, tot aan de cutscenes toe. Mijn XSX is eventjes stof aan het happen nu ik de PS catalogus aan het spelen ben.
Advocaat van de duivel, dat saven zorgt dat je de game anders benaderd. Je kan in de helft van de tijd ook iets bereiken wat weer voordelig is voor de volgende. Dat kan zijn een wapen upgrade of simpelweg meer kennis etc... En het grijpt terug op de oude console games (Sega, SNES) waar saven niet bestond. Games van 2-4 uur waren de norm en als je niet verder kon zette je de console ook gewoon uit en begon je de volgende dag helemaal weer op nul. Natuurlijk wel vaak genoeg met mijn ouders strijd gehad dat ik nog 5 min langer wilde spelenFrankoNL schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:34:
[...]
Ik vind het nog steeds raar dat er geen mogelijkheid is om je run te onderbreken. Een run is al snel 1.5 uur. Ik snap dat dit soort games geen save mogelijkheid moeten hebben, maar er moet een mogelijkheid zijn om een run te onderbreken en je console uit te kunnen zetten.
Goed punt. Ik kwam er laatst achter dan je in GTA 1 ook niet kan saven. Ik kon me dit helemaal niet herinneren. Het is een totaal anders spel omdat je niet kunt saven.cold_as_ijs schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:52:
[...]
Advocaat van de duivel, dat saven zorgt dat je de game anders benaderd. Je kan in de helft van de tijd ook iets bereiken wat weer voordelig is voor de volgende. Dat kan zijn een wapen upgrade of simpelweg meer kennis etc... En het grijpt terug op de oude console games (Sega, SNES) waar saven niet bestond. Games van 2-4 uur waren de norm en als je niet verder kon zette je de console ook gewoon uit en begon je de volgende dag helemaal weer op nul. Natuurlijk wel vaak genoeg met mijn ouders strijd gehad dat ik nog 5 min langer wilde spelen. Maar hoe dan ook je begon over nieuw en dit vergalde niet per definitie hoeveel van de game je genoot en hoe je progress ervaart. Progress kan namelijk simpelweg beter worden in de game. Dit wijkt natuurlijk af van de huidige norm waar we naar hartenlust kunnen saven, maar ik vermoed dat ze weer wat van dat "oude" game ervaring terug willen brengen, dus de reis is belangrijker dan de bestemming.
Deze nieuw in de doos (van Bol.com) voor €670 kunnen kopen. Met als voordeel dat het ook nog eens in de het dorp was op enkele honderd meter afstand.
Dit betekend dat ik dus €100 extra heb betaald. Een bedrag dat tevens mijn psychologische max was. Ik had geen zin om weken, zo niet, maanden mijn geluk te beproeven, in telegram-groepen te zitten, etc. Aan de andere kant voelde ik er ook weinig voor om echt overdreven veel meer te betalen. €100 was dus duidelijk de max.
De console zelf bevalt goed en voelt aan als een ps4 pro on steroids. Het menu is lekker snel en vooral het laden van games is echt absurd vergeleken met de ps4. Qua geluid van de console zelf (lees: fans) ben ik wat minder positief. Het is absoluut niet het volume van de ps4 pro, echter had ik gehoopt (en verwacht) dat ie toch wat stiller zou zijn onder load. Ik heb gelukkig geen resonanties of andere ratels, maar had toch een soortgelijk volume als die van de series x verwacht. Ik moet er wel bij zeggen dat ik echt een extreem stille pc heb en zelf een geluidsdruk van 30 dB al als "gehorig" ervaar.
Verder niets dan lof over de console in de korte tijd die ik er tot nu toe mee heb gespeeld. De controller is een ideale mix tussen de ps4 en xbox one controller en de vibraties zijn stukken krachtiger en vooral "voller". De adaptive triggers moet ik nog aan wennen (enkel nog R&C gespeeld), maar hebben me al wel overtuigd dat het een mooi stukje techniek is en developers hier nog leuke dingen mee kunnen gaan doen.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ja, snap dat. Zou het alsnog even proberenSeroczynski schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:15:
[...]
[...]
Nou, ik ben benieuwd. Ik zal de game eens een poging geven. Thanks voor de input. Ik speel nooit met een headset op, heb een vrij goede surround set staan dus dat zou ik zonde vindenMoet goedkomen lijkt mij.
PSN: MrMistral
Maar een game was ook echt moeilijk, ofwel was dat de jonge leeftijd.cold_as_ijs schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:52:
[...]
Advocaat van de duivel, dat saven zorgt dat je de game anders benaderd. Je kan in de helft van de tijd ook iets bereiken wat weer voordelig is voor de volgende. Dat kan zijn een wapen upgrade of simpelweg meer kennis etc... En het grijpt terug op de oude console games (Sega, SNES) waar saven niet bestond. Games van 2-4 uur waren de norm en als je niet verder kon zette je de console ook gewoon uit en begon je de volgende dag helemaal weer op nul. Natuurlijk wel vaak genoeg met mijn ouders strijd gehad dat ik nog 5 min langer wilde spelen. Maar hoe dan ook je begon over nieuw en dit vergalde niet per definitie hoeveel van de game je genoot en hoe je progress ervaart. Progress kan namelijk simpelweg beter worden in de game. Dit wijkt natuurlijk af van de huidige norm waar we naar hartenlust kunnen saven, maar ik vermoed dat ze weer wat van dat "oude" game ervaring terug willen brengen, dus de reis is belangrijker dan de bestemming.
Op mijn 8 jaar heb ik Alex Kidd uitgespeeld die meegeleverd was met de master system 2. Dat speel ik soms nog eens op de emulator, maar echt makkelijk was dat niet. En dan al die blad-steen-schaar combo's vinden en onthouten. De speelduur in 1 run is beperkt, maar de hoeveelheid pogingen die je moest doen om tot het eindscherm te komen maakte idd dat je er lang mee bezig was.
En dan was er nog een Alex kidd waar je begon in een kasteel met allemaal kamers,... en maar plattegronden maken wat waar zat om er uiteindelijk uit te geraken
Memories.
Iemand hier die beide consoles heeft en een tip heeft toevallig?
Ik betwijfel of je zoiets kunt krijgen, waarom niet de officiele docking stations? Ik vind die van de PS5 in ieder geval erg fijn omdat ze met magneetjes werken en je de controller er echt alleen maar op hoeft te leggen (laadt ook op via de achter kant, dus je hoeft niet steeds te priegelen met de USB-C connectie)Donstil schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:44:
Ik zoek iets van een Dock waar ik tegelijk zowel een DualSense controller als een Series X controller in kan opladen.
Ik speelde veel golden axe 2 en Sonic 2. Die waren nog goed te doen. Ik kan de audio file van een stervende tegenstander nog dromen haha.Engineer Stewie schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:42:
[...]
Maar een game was ook echt moeilijk, ofwel was dat de jonge leeftijd.
Op mijn 8 jaar heb ik Alex Kidd uitgespeeld die meegeleverd was met de master system 2. Dat speel ik soms nog eens op de emulator, maar echt makkelijk was dat niet. En dan al die blad-steen-schaar combo's vinden en onthouten. De speelduur in 1 run is beperkt, maar de hoeveelheid pogingen die je moest doen om tot het eindscherm te komen maakte idd dat je er lang mee bezig was.
En dan was er nog een Alex kidd waar je begon in een kasteel met allemaal kamers,... en maar plattegronden maken wat waar zat om er uiteindelijk uit te geraken.
Memories.
Street of rage 2 bij een vriend van mij gespeeld, was onmogelijk om die uit te spelen en zo zijn er nog meer spellen. Back to the future 3 lukte me nauwelijks om het eerste veld te halen. Spel duurde volgens youtube maar 10 min
Ik speelde weleens games waar je gewoon per level een code kreeg die je kon invoeren om vanaf dat punt verder te gaan... Nooit mee gecheat of coursecold_as_ijs schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:08:
[...]
Ik speelde veel golden axe 2 en Sonic 2. Die waren nog goed te doen. Ik kan de audio file van een stervende tegenstander nog dromen haha.
Street of rage 2 bij een vriend van mij gespeeld, was onmogelijk om die uit te spelen en zo zijn er nog meer spellen. Back to the future 3 lukte me nauwelijks om het eerste veld te halen. Spel duurde volgens youtube maar 10 min. Als ik die filmpjes zie dan jeukt het toch wel een beetje om weer een sega mega drive aan te schaffen. Anyway dit is natuurlijk redelijk off topic.
Ign host een live stream voor een "Exclusive Game Announcement Showcase Livestream", heb zelf geen idee om welke game het gaat, mensen in de chat zeggen vooral veel Company of Heroes, ben benieuwd.
Vind de achtergrond er nogal als een gebombardeerd Italië eruit zien.
Nah ik wil er geen twee. Eigenlijk ook al niet 1 maar vind de kabeltjes ook niet ideaal.Kalder schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:51:
[...]
Ik betwijfel of je zoiets kunt krijgen, waarom niet de officiele docking stations? Ik vind die van de PS5 in ieder geval erg fijn omdat ze met magneetjes werken en je de controller er echt alleen maar op hoeft te leggen (laadt ook op via de achter kant, dus je hoeft niet steeds te priegelen met de USB-C connectie)
https://www.bol.com/nl/nl...oplader/9300000020943464/Donstil schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:20:
[...]
Nah ik wil er geen twee. Eigenlijk ook al niet 1 maar vind de kabeltjes ook niet ideaal.
Schijnbaar kun je daar en PS5 en Xbox Series controller mee opladen, er zijn alleen geen reviews van.
Die had ik gezien toevallig. Alleen de uitsparing doet dat niet echt vermoeden.Kalder schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:33:
[...]
https://www.bol.com/nl/nl...oplader/9300000020943464/
Schijnbaar kun je daar en PS5 en Xbox Series controller mee opladen, er zijn alleen geen reviews van.
Verwijderd
Liever een met een eigen 230V voedingDonstil schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:20:
[...]
Nah ik wil er geen twee. Eigenlijk ook al niet 1 maar vind de kabeltjes ook niet ideaal.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ja, gewoon de PS4 versie verwijderen, en zorgen dat je PS4 disk inzit wanneer je de PS5 versie wil spelen.Farabi schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:14:
Ik speel metro exodus met een ps4 disc op mijn ps5. Kan ik de ps4 versie verwijderen zonder problemen? Of werkt het anders niet?
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:52
Er blijft altijd een smaak component natuurlijk maar met een metacritic van 83 / 92 kun je toch wel stellen dat het voor de meeste mensen een goeie game isHulleman schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:34:
[...]
Ik heb je comment even aangepast. Ik vond Ghost of Tsushima echt geen hol aan namelijk, terwijl ik echt wel een sucker ben voor open wereld games.
Ik vind Demon Souls ook geen hol aan maar kan moeilijk zeggen dat het een slechte game is.
[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 13-07-2021 22:55 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Heel toevallig kwam ik dit een keer tegen.Donstil schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:44:
Ik zoek iets van een Dock waar ik tegelijk zowel een DualSense controller als een Series X controller in kan opladen.
https://www.amazon.com/Co...5-Dualsense/dp/B08LDMWK1R
Ik zit er niet op te wachten mijn controllers ondersteboven op te laden, dus hopelijk heeft iemand een mooie dock die met paddles compatible is
P.S. Ik heb de dock helemaal uit elkaar gehaald om te kijken hoe het is gebouwd. Ik kan helaas niet een stuk mooi eraf halen. Het plastic is één blok en dan zal ik het er of erg lelijk uit zien als ik met een dremmel aan de slag ga, of ik moet een eigen 3D printje maken.
[ Voor 24% gewijzigd door ASNNetworks op 14-07-2021 00:32 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
- Chaoss
Ooh die kan ik wel even proberen.Kenny_026 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:01:
[...]
Heel toevallig kwam ik dit een keer tegen.
https://www.amazon.com/Co...5-Dualsense/dp/B08LDMWK1R
Thanks
- Chaoss
Idem ik ga voor de upgrade naar de PS5 directors cut, ben erg benieuwd.
Want wat DLC spelen vind ik prima, maar ik heb weinig zin om weer de hele SP door te moeten gaan om dat te doen.
Lijkt me wel. Maar Sony kennende is het denk ik handig om voor die tijd GoT weer even te installeren (ps4 versie op de ps5) en dan alvast je save te syncen. Daarna pas upgraden naar de PS5 versie.Martinspire schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:12:
Kun je je PS4 savegame ook delen met de PS5 DC versie? En kun je meteen verder waar je gebleven was om dan de extra dingen te doen of vereist het echt een nieuwe playthrough?
Want wat DLC spelen vind ik prima, maar ik heb weinig zin om weer de hele SP door te moeten gaan om dat te doen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
https://tweakers.net/nieu...stus-voor-ps4-en-ps5.htmlMartinspire schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:12:
Kun je je PS4 savegame ook delen met de PS5 DC versie? En kun je meteen verder waar je gebleven was om dan de extra dingen te doen of vereist het echt een nieuwe playthrough?
Het is mogelijk om de vooruitgang van de PS4-versie over te zetten naar de PS5-versie van de game.
Edit: Google resultaten spreken allemaal over 4K 60FPS HDR RT.. Misschien heb ik iets niet goed ingesteld op mijn LG C9?
[ Voor 17% gewijzigd door Seroczynski op 14-07-2021 14:06 ]
Check de instellingen van PS5 > Video > Video Output Information of hier ook alles klopt. Kortom 60hz, 4K etc. Just to be sure.Seroczynski schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:00:
Zojuist Returnal geïnstalleerd, gepatched en opgestart. Maar runt de game nu op 30FPS ofzo? Want als ik de camera beweeg om om mij heen te kijken ziet het er allemaal een beetje houterig uit, en ik zie in de settings geen mogelijkheid om te switchen tussen Performance en Graphics modi.
Edit: Google resultaten spreken allemaal over 4K 60FPS HDR RT.. Misschien heb ik iets niet goed ingesteld op mijn LG C9?
Rupsen, Rapsen.
- Chaoss
Lijkt me wel (edit: zoals hierboven staat, ja dus) maar de DLCsin een apart (nieuw eiland) gebied en nieuw verhaal. Dus ik neem aan dat je de game gewoon daar kunt starten. Maar er is verder nog niet veel bekend over de dlc.Martinspire schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:12:
[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 14-07-2021 14:54 ]
- Chaoss
Geen idee hoelang je de tv al hebt en gebruikt icm console(s), maar je moet sowieso alle 'beeld verbeter opties' uitzetten.Seroczynski schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:00:
ik vermoed alleen wel dat de moeilijkheidsgraad vergelijkbaar is met endgame van de maingame. Tenminste dit is redelijk de standaard. Dan wil je niet met een new game character op base level aan beginnen, tenzij je van uitdagingen houdt.Chaoss schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:48:
[...]
Lijkt me wel, maar de dlc is in een apart (nieuw eiland gebeid, apart verhaal. Dus ik neem aan dat je de game gewoon daar kunt starten. Maar er is verder nog niet veel bekend over de dlc.
In het tweakers news item werd het wel specifiek vermeld dat je de PS4 save naar PS5 kon overzetten. Niet duidelijk of dit is zoals bij spiderman of dat je gewoon je save kan delen tussen de 2 versies
Dit topic is gesloten.
![]()
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/Ks62tAA1OeHJWiViia6R4npF.jpg?f=fotoalbum_large)