Twixie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:19:
[...]
Nu ja, elk zijn genre. The Witness was ook zo'n spel waar je een hoop mensen had die na een half uur het al opgaven omdat er totaal geen hulp gegeven wordt in het spel en je het allemaal zelf moet ontdekken en uitvogelen. Als een spel je dan niet 100% ligt, is het eigenlijk wel logisch dat je het dan rap opgeeft.
Heb je de Music Box challenge gehaald in The Witness? Ook weer zo'n iconisch momentje in mijn gamehistorie toen ik die challenge eindelijk had gehaald. Iedere keer als ik deze muziek hoor denk ik weer terug aan dat moment (volgens mij geen echte spoilers, maar het gaat mij om de muziek

)
Het was op een doordeweekse dag, maar ben toen tot diep in de nacht (denk 3 uur) doorgegaan om die challenge te halen.

Zenuwslopend gewoon. Echt een heel mooi puzzelspel!
-------------
Voor wat betreft Soulsborne games is met name Sekiro een vreemde eend in de bijt. In de overige games van From Software kun je jezelf erg overlevelen waardoor (de meeste) bosses uiteindelijk erg makkelijk worden. Daar hoef je uiteindelijk niet eens goed voor te zijn. Alleen gewoon veel tijd spenderen in het grinden van levels

. In Sekiro moet je de gameplay gewoon onder de knie krijgen anders kom je gewoonweg niet verder. Je kunt niet oneindig blijven levelen, want je levelt naargelang je verder komt in de game. Echter als dat kwartje eenmaal valt is de gameplay van Sekiro in mijn optiek ongeevenaard van FromSoftware. Het is dan op een of andere manier echt een dans die je uitvoert met je controller en je tegenstander. Klinkt raar, maar zo voelde het wel
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.