Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

Topicstarter
Lees nou dat the witness dus mogelijk 900p draait. Apart want lijkt me geen zware game.
Zeker raar als de dev altijd heeft blijven roepen is 1080p. Had soms momentjes als je over een gebied uitkeek dat het wat wazig oogde maar dacht misschien bepaald effect.
Verder niet echt gemerkt of het 900p is. Zit dan wel een hele strakke AA solution op want je ziet haast geen kartels.

Vermaak me verder echt prima met de game heb al
spoiler:
5 lasers en gebieden af zit op de 250 puzzles af en +15 wat dat is geen idee.

Echt heerlijk sfeertje en alles is super slim gedaan en ja 8 jaar aan vewerkt en snap.wel waarom.
Moet wel eerlijk zeggen heb soms hulp gezocht want heb helaas erg moeite met inzicht in veel puzzels.
Maar is al tijdje geleden dat ik mn hersens zo heb gebruikt!!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:41
v8power67 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:20:
Vermaak me verder echt prima met de game heb al
spoiler:
5 lasers en gebieden af zit op de 250 puzzles af en +15 wat dat is geen idee.

Echt heerlijk sfeertje en alles is super slim gedaan en ja 8 jaar aan vewerkt en snap.wel waarom.
Moet wel eerlijk zeggen heb soms hulp gezocht want heb helaas erg moeite met inzicht in veel puzzels.
Maar is al tijdje geleden dat ik mn hersens zo heb gebruikt!!
nice, heb zelf nog geen hulp gezocht, tot nu toe alles zelf gedaan. Zit op:
spoiler:
1 laser, 164 panels

Merk wel dat ik langzaam maar zeker vast kom te zitten, snap de logica niet van een aantal puzzels

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:08

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Als ik de posts over The Witness hier lees begin ik wel geinteresseerd te raken eigenlijk. Men noemt het op eurogamer de Dark Souls onder de puzzelgames...
Nu ben ik natuurlijk een groot Dark Souls fan, hoe moet ik dat statement zien? Heeft het afgezien van uitdagende puzzels ook een interconnected wereld met Dark Souls-achtig leveldesign met slimme shortcuts en backtracking en dat soort dingen?

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:33

SD5k

>4&X

Voxalizer schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:09:
Als ik de posts over The Witness hier lees begin ik wel geinteresseerd te raken eigenlijk. Men noemt het op eurogamer de Dark Souls onder de puzzelgames...
Nu ben ik natuurlijk een groot Dark Souls fan, hoe moet ik dat statement zien? Heeft het afgezien van uitdagende puzzels ook een interconnected wereld met Dark Souls-achtig leveldesign met slimme shortcuts en backtracking en dat soort dingen?
Die vergelijking zit hem volgens mij vooral in het feit dat het een pittige game is en je niet aan het handje gehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07 22:06
Direct ook weer verder doen met The Witness. Eergisteren dus direct 69 panels (incl. trophy) gedaan op een dik uur tijd. Gisteren op 2 uur tijd nog geen 15. Een moeilijkheid, if not annoyance, is dat je vrij gemakkelijk de puzzels in een 'slechte' volgorde te zien krijgt doordat je eigenlijk vrijelijk kunt rondlopen. Dan zit je je dus vaak af te vragen of je iets al opgelost moet kunnen krijgen, of dat er elders gemakkelijker, if not tutorial-like, puzzels zijn die de logica verklaart.

In combinatie daarmee vind ik ook in sommige regio's de volgorde van de opdrachten ongelukkig gekozen. Het is ietwat frustrerend om vrij ver te geraken en dan ineens vast te zitten omdat je dan een panel voorgeschoteld krijgt met elementen waarvan je de logica nog niet weet.

Desondanks is het momenteel zeker een blijvertje en probeer ik in elk geval zo ver mogelijk te geraken zonder hints/hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Twixie schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:55:
Direct ook weer verder doen met The Witness. Eergisteren dus direct 69 panels (incl. trophy) gedaan op een dik uur tijd. Gisteren op 2 uur tijd nog geen 15. Een moeilijkheid, if not annoyance, is dat je vrij gemakkelijk de puzzels in een 'slechte' volgorde te zien krijgt doordat je eigenlijk vrijelijk kunt rondlopen. Dan zit je je dus vaak af te vragen of je iets al opgelost moet kunnen krijgen, of dat er elders gemakkelijker, if not tutorial-like, puzzels zijn die de logica verklaart.

In combinatie daarmee vind ik ook in sommige regio's de volgorde van de opdrachten ongelukkig gekozen. Het is ietwat frustrerend om vrij ver te geraken en dan ineens vast te zitten omdat je dan een panel voorgeschoteld krijgt met elementen waarvan je de logica nog niet weet.

Desondanks is het momenteel zeker een blijvertje en probeer ik in elk geval zo ver mogelijk te geraken zonder hints/hulp.
ik heb wat reviews gezien nu, maar het zijn doolhofpuzzeltjes ... ik snap dat dat een challenge is voor de meesten hier, maar anders ... 37 euro voor 3.6 Gb psn game ... leg het me uit, zelfs Myst leek leuker

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
CynicRelief schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:19:
[...]

ik heb wat reviews gezien nu, maar het zijn doolhofpuzzeltjes ... ik snap dat dat een challenge is voor de meesten hier, maar anders ... 37 euro voor 3.6 Gb psn game ... leg het me uit, zelfs Myst leek leuker
Doolhofpuzzels is nogal kort door de bocht. Ja, het zijn allemaal paneeltjes waar je lijntjes in tekent maar hoe je vindt hoe je je lijn moet tekenen varieert nogal en daarin zijn doolhofjes maar 1 aspect. Desalniettemin beperkt het inderdaad wel de interacties en in die zin waren de Myst games wel rijker. Als je zegt 'zelfs Myst leek leuker' klinkt het wel alsof je die ook maar niets vond en dan ga je The Witness ook maar niets vinden. De opmerking over prijs of site (overigens 7GB) is ook weinig relevant. Myst, Riven,.. waren ook de volle pot toen ze uit kwamen..

Anyway, vanavond een sprong van 115 panels en zit bijna aan de 200 na een uur of 7 in totaal. Wel nog altijd maar 1 trophy. Was dus overigens zoals ik hierboven al meldde: gisteren blijkbaar gewoon veel tijd verloren omdat ik puzzels probeerde te ontcijferen en er dus nog een tutorial like area was die ik vanavond pas ontdekte. Ook de boot (cfr trailer) gevonden en dan gaat het ineens wel weer snel. Eens je je weg wat weet valt het wel op hoe klein het eiland wel niet is. In minder dan 30" loop je van de ene kant naar de andere.

Nu, met wat ik tot nu gezien heb, vind ik het spel wel overrated. Voor de liefhebber is het absoluut wel genieten, maar het is zeker niet de beste in zijn genre. Ik herinner me toch meer sfeer en epische momenten in Riven of Myst 3 (die kogelbaan!). Als ik zou moeten reviewen krijgt het een 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Waar kan ik in The Witness de tutorial puzzels vinden van:

spoiler:
die Tetris figuurtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-07 23:01

mymind*

A Beautiful Mind

Svennie schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:49:
Waar kan ik in The Witness de tutorial puzzels vinden van:

spoiler:
die Tetris figuurtjes?
spoiler:
Heb je in The Witness de boot (die kleine waarmee je zelf kan varen) al gevonden? Als je op die kaart kijkt zul je zien dat daarop is aangegeven waar je uitleg over de verschillende soorten puzzels kan vinden. Is aangegeven met symbolen op de kaart.

[ Voor 4% gewijzigd door mymind* op 30-01-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
mymind* schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:06:
[...]
spoiler:
Heb je in The Witness de boot (die kleine waarmee je zelf kan varen) al gevonden? Als je op die kaart kijkt zul je zien dat daarop is aangegeven waar je uitleg over de verschillende soorten puzzels kan vinden. Is aangegeven met symbolen op de kaart.
thx, die link had ik nog niet gelegd.

Daar was ik al eens geweest maar zag de oplossing niet en ben weer verder gegaan, dat probleem heb ik nog steeds, moet nu alleen wel verder hier want ik loop tegen steeds meer van deze soort puzzels aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Svennie op 30-01-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Zo net the witness uitgespeeld.
Zit op 400+ puzzels en heb net de
spoiler:
end game trophy gehaald, moet dus nog wat puzzels en de totempalen. Plus heb secret al gedaan gelijk in begin stuk ( de portaal) en moet nog paar videos unlocken. Wel apart na de end game begin je weer eennieuwe game en reset alles... geen new game + dus.

Echt een van de betere ps4 games op moment om lekker te couch coopen. Ook al is maar 1 player game. Samen puzzels oplossen met broertje en soms mn moeder erbij was super leuk.
Als iemand nog twijfelt het is echt een aanrader!! Heerlijk eiland prachtige graphics. Super smooth 60fps met heel zelden drops als je in het
spoiler:
bootje zit
.
De puzzels zijn extreem uitdagend soms en vergt veel out of the box thinking.
Heb me kostelijk vermaakt :) en de prijs is het meer dan waard. Het is stabieler dan menig AAA spel en leuker ook.

[ Voor 43% gewijzigd door v8power67 op 30-01-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Nice, congrats! Dat mis ik, iemand die mee kijkt, je hebt je eigen manier van denken en dan zie je bepaalde oplossingen niet. Dat is met iemand die mee kijkt wel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Svennie schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:28:
Nice, congrats! Dat mis ik, iemand die mee kijkt, je hebt je eigen manier van denken en dan zie je bepaalde oplossingen niet. Dat is met iemand die mee kijkt wel makkelijker.
Hahah 100% mn broertje is nogal een pientere en ik juist weer niet :p
Maar het was ook super gezellig samen doen. Geheimpjes ontdekken (zijn er genoeg).
Denk wel dat het een goty contender is voor mij.
Komen hoop games dit jaar maar zo uniek als deze denk ik niet.
Tenzij gt sport/gt7 dit jaar komt en goed is hahah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

The witness zal vast wel de beste Indie game van het jaar worden..

Maar ik hoor hier afgelopen dagen veel mensen roepen dat dit de algehele GOTY zou moeten zijn..
Ik vermaak me er ook wel prima mee, maar om het nou in de categorie Witcher, uncharted en last of us te noemen .... Absoluut niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Na ongeveer 10u spelen zit ik nu op 250 panels en 3 lasers bij The Witness. Nog steeds geen hulp nodig gehad. Moeilijkheid valt nog steeds mee. Vooral last gehad met sommige logica elementen, maar uiteindelijk vooral doordat ik niet direct de tutorials vond.
Nu ja, nog altijd niet eens op de helft en wel al tal van vermoedelijke clues gezien die ik nog niet direct aan problemen kan linken dus ik vermoed dat het nog wel pittiger wordt. Eigenlijk ook moeilijk te geloven dat ik nog 400+ panels te gaan heb terwijl ik het eiland al grotendeels gezien heb, maar ja, misschien komen er Myst-gewijs nog nieuwe secties.
Ik blijf het spel wel zeer steriel vinden en daardoor toch niet echt de toptitel die veel reviews ervan maken.
EDIT: 266 / 4.

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 31-01-2016 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Svennie schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:19:
[...]

thx, die link had ik nog niet gelegd.

Daar was ik al eens geweest maar zag de oplossing niet en ben weer verder gegaan, dat probleem heb ik nog steeds, moet nu alleen wel verder hier want ik loop tegen steeds meer van deze soort puzzels aan.
Volgens mij is dat vinden nog moeilijker dan jouw originele vraag.

spoiler:
De ingang naar de area waar je uiteindelijk de boot krijgt zit nog beter verstopt dan waar je de Tetris tutorials krijgt. Bovendien moet je er ook nog een hoop puzzels voor oplossen. PS vraag me zelfs af hoe je weet dat je dichtbij was, want volgens mij is het maar op het allerlaatste moment duidelijk dat je de boot gevonden hebt.
PPS Tenzij je bedoelt dat je de boot al hebt, maar vanaf de boot geraak je er al helemaal niet.

Duurde bij mij ook even voordat ik toevallig een nieuwe area ontdekte waar die Tetris tutorial was. Ik was er zelfs niet eens naar op zoek maar zat wel al vast op verschillende van die puzzels. Zo bvb in het centrale dorp waar je een multi-panel krijgt met deze logica. Eerste had ik vrij snel, dus dacht dat dit de tutorial was. Bij de tweede zat ik al helemaal vast.

Dus ik zou zeggen, effen rondlopen en verkennen en je vindt het wel vrij snel. Maar als je nog meer detail wil :

spoiler:
Vanuit het centrale dorp ga je richting grote burcht. Hiervoor moet je een riviertje over. In plaats van door te gaan richting burcht verken je de rechterkant (dus stroomopwaarts).

[ Voor 8% gewijzigd door Twixie op 31-01-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Zit nu op 453 +52 en ontdek steeds meer en meer.
Wat een game !!
Broertje en ik hebben alvast 1 goty deelnemer dit jaar :)
2016 op ps4 begint alvast rock solid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
The Witness lijkt me best een toffe game, maar is het makkelijk op te pakken als je het een paar dagen niet speelt, of heb je dan geen idee wat je moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
@v8power: Vraag me af of je nog altijd spoilers zit op te zoeken (cfr je post van vrijdag toen je 5 lasers had). Lijkt me toch doodzonde voor zo een game.

Zelf ben ik wel benieuwd hoe het vervolg van het game zal zijn. Ik verwacht/hoop in elk geval dat het spel na de lasers ineens naar een totaal ander niveau gaat. Veel reviews hinten toch immers op het fantastische game design en ik zie toch her en der clues in het spel die ik ongetwijfeld nog zal nodig hebben. Een van de Metacritic user reviews had het over: "na 4h: ok, allemaal puzzels, na 8h: ah, toch al heel wat intelligente puzzels, na 12h: wtf !!??"

Zit zelf ook momenteel wel met een paar puzzels vast, waarvan sommige essentieel om verder te geraken. Ik dacht nog effen van ze te posten met de expliciete vermelding dat het geen vraag is naar oplossingen. Maar zal het toch maar niet doen voordat iemand mijn post niet goed leest en toch hints/oplossingen geeft :). Mijn doel is toch in elk geval van zo ver mogelijk te geraken (if not uitspelen) zonder tips.

Ik vond wel iets vreemd bij de oplossing van de centrale burcht :

spoiler:
Je krijgt bovenaan 2 panelen die slaan op de doolhoven beneden. Het leek me duidelijk dat je ze allebei zou moeten oplossen om de laser te activeren. Tot mijn grote verbazing werd de laser echter al actief bij de eerste die ik oploste. Dat was overigens gelijk de gemakkelijkste, nl die die slaat op de struik-doolhoven beneden. Toen ik de andere oploste gebeurde er toch ogenschijnlijk niets meer.

Het leek me een manier om het niet té moeilijk te maken, al komt dit heel vreemd over. Of misschien is er toch een logische verklaring voor maar ook dan lijkt me die ook wel vreemd. Anyway, het voelde in elk geval niet heel juist aan en een beetje een anticlimax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
niekvandermeer schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:16:
The Witness lijkt me best een toffe game, maar is het makkelijk op te pakken als je het een paar dagen niet speelt, of heb je dan geen idee wat je moet doen?
Een van de reviews die ik las gaf inderdaad aan dat je het game geen week kunt laten liggen. Misschien wordt dat later nog het geval, maar momenteel heb ik toch zeker niet het gevoel dat je het spel in 1 trek moet doorspelen.

Op dit moment is de info die ik ontdekt heb, en gebruik om verder te gaan, zeker nog niet van die aard dat ik na een week het helemaal zou vergeten zijn. Als je toch denk dat er grote periodes tussen je speelsessies gaan zitten, kun je natuurlijk ook gewoon veel notities nemen. Papier+pen en screenshots nemen is sowieso wel een must hier en daar, tenzij je een buitenaards geheugen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Twixie schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:28:
@v8power: Vraag me af of je nog altijd spoilers zit op te zoeken (cfr je post van vrijdag toen je 5 lasers had). Lijkt me toch doodzonde voor zo een game.
Nee komt meer omdat ik toen ben gaan samenwerken met broertje. Werd het sowieso veel leuker en gezelliger maar 2 minds work better.
En bleek dat ik in een hoop gebieden bijna klaar had maar dingen missen.
spoiler:
hebben al een hoop envirmental puzzles ( stuk of 55 nu) en die vullen de totempalen)
En ontdekken net dat de videos onder de molen ook puzzles bevatten... wtf het gaat steeds dieper en dieper. En hebben ook nog geen toegang tot de dieper cave... echt spel is zo bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Op pu.nl staat dat the witnnes kneiter veel gepiraat word( mede door geen drm). Zonde van een game waar zoveel liefde in zit en oh ja pc masterrace, de redder van de industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Ja had ergens al gelezen ja heel zonde.
Die dude jonathan blow als goe heb heeft ook gezegd als door piraterij echt inkomen gemist wordt kans klein wordt dat hij nog zon spel maakt....

Maar moet wel zeggen dat al die mensen die hem downloaden betekend niet automagisch dat ze hem anders gekocht hadden.
Zwager wil spel graag testen maar vind meteen kopen geen optie ivm beperkt budget. Dus wegens afwezigheid van demo tja dan heb je weinig andere opties.
Heb zelf ook vaak genoeg een spel gedownload maar als spel me bevalt koopnik hem altijd.
Z

[ Voor 15% gewijzigd door v8power67 op 31-01-2016 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-07 23:01

mymind*

A Beautiful Mind

v8power67 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:40:
Zit nu op 453 +52 en ontdek steeds meer en meer.
...
spoiler:
Wat wil die +52 zeggen? Zijn dat de verborgen puzzels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
mymind* schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:37:
[...]

spoiler:
Wat wil die +52 zeggen? Zijn dat de verborgen puzzels?
Zover ik begrepen heb wel ja,
spoiler:
heeft te maken met envirmental puzzels dus in de omgevingen etc.

Geloof me op gegeven moment loop je overal van alles achter te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Bam. Mission accomplished. The Witness uitgespeeld, en dat zonder hints. Ben afgeklokt op klop 400 panels. Ging gewoon ontzettend vlot vanavond. Ineens begonnen veel dots te connecten en dan kan het wel snel gaan.

Qua design werden de puzzels naar het einde toe toch echt wel van zeer hoog niveau. Desondanks houd ik er een dubbel gevoel aan over, vooral door dat einde.. WTF was dat... Ik hoop nu een beetje dat er meerdere eindes zijn.

En ook WTF om verder naar de resterende panels te zoeken:
spoiler:
Game uit en je enige optie is Start New Game ?! Dat maar doen zeker en onmiddellijk mijn vorige save laden, maar moet ik dan echt blijkbaar terug uit die cabine stappen en de hele weg terugkeren tot de top van de berg om dan verder te kunnen doen ?!!

Het is me nu ook helemaal duidelijk dat er meer dan 7 lasers zijn. Ik dacht dat ik de locatie van alle 7 wist, toen ik ineens in een sectie heel ver geraakte (zal niet zeggen waar - want dus zelfs als je het game uitgespeeld hebt zou dit een spoiler kunnen zijn) en daar totaal onverwacht afsloot met mijn 7de laser. Ik vind het toch vreemd design om toe te laten dat de speler sommige zaken niet vindt, om hem het spel te laten uitspelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 01-02-2016 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Anoniem: 406530 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:50:
[...]
Btw, gezien het enthousiasme over The Witness vroeg ik me af of een van die spelers (ik heb de game zelf niet) er wellicht een topic van kan maken.
+1. Zou dan ook wel goed zijn als de posts hier naar daar versast worden, maar daar hebben we wellicht een mod voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:38

JSchut

.....

Nieuwevolger schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:34:
Op pu.nl staat dat the witnnes kneiter veel gepiraat word( mede door geen drm). Zonde van een game waar zoveel liefde in zit en oh ja pc masterrace, de redder van de industrie.
Inmiddels heeft hij ook laten weten dat het er op lijkt dat de game in de eerste week beter verkoopt dan Braid deed in het hele eerste jaar. En Braid was een succes. (https://twitter.com/Jonathan_Blow/status/693668210499977216)

Zelf zit ik er ook over na te denken hem te gaan halen. Maar heb nog zoveel te spelen :D

[ Voor 5% gewijzigd door JSchut op 01-02-2016 14:29 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 13:23
Zeker een tof spel. Het daagt je uit, is verslavend en het is voor mij enige game waar ik een notitieblok naast gebruik ;)

Wel is de prijs iets om te overwegen. Je kan het spel niet even uitproberen met een demo. Dus ligt het spel je niet dan is het 35 euro weg (volgens mij). Ik kan mij namelijk heel goed voorstellen dat het een hate it or love it spel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
WTF... ik vraag me af aan welke drugs Jonathan Blow gezeten heeft toen hij dit spel maakte. Ik ben hier net door een ervaring gegaan, waarvan ik niet juist weet of het een gigantisch Easter Egg is, of het échte einde. Eigenlijk lijkt het vooral dat laatste, al is het vreemde wel dat ik hierop gestoten ben met een oude (verre van complete) Save Game. Wou gewoon iets uittesten en toen kreeg ik ineens een ingeving en kwam er zo op terecht.
Wie het al tegengekomen is, zal wellicht wel weten waarover ik het heb (non-spoiler tip: kerstboom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Twixie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 00:06:
WTF... ik vraag me af aan welke drugs Jonathan Blow gezeten heeft toen hij dit spel maakte. Ik ben hier net door een ervaring gegaan, waarvan ik niet juist weet of het een gigantisch Easter Egg is, of het échte einde. Eigenlijk lijkt het vooral dat laatste, al is het vreemde wel dat ik hierop gestoten ben met een oude (verre van complete) Save Game. Wou gewoon iets uittesten en toen kreeg ik ineens een ingeving en kwam er zo op terecht.
Wie het al tegengekomen is, zal wellicht wel weten waarover ik het heb (non-spoiler tip: kerstboom).
spoiler:
bedoel je de geheime portaal? In beginstuk ? Met aan einde vage film van die dude?

Spel is sowieso een grote trip. Overal geheimen. Maakt het juist leuker zon vaagheid eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elysi
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05-2019
Heb 'm gisteren uitgespeeld, heerlijk spel hoor. Heel cool hoe de game je alles leert zonder enige verbale cues. Het zit echt knap in elkaar, en ziet er nog schitterend uit ook. Alleen die audiofiles en videoclips deden me niks. Goed begin van het gamejaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
V8power: inderdaad dat is em.

spoiler:
Ik wou eigenlijk domweg eens kijken of je van in het begin al die extra's kon activeren. Ik had die figuren immers al her en der gezien en was ervan overtuigd dat ik al eens geprobeerd had ze te activeren en dat het niets deed.
Dus ik begon een nieuwe game en viel me nu direct op dat die witte lijn ook zo een puzzel was. Dus ik was benieuwd om te zien of hij inderdaad al actief zou zijn. Je kan je mijn verbazing al indenken toen ik hem activeerde :). Verbazing werd nog groter toen ik dat donkere pad ontdekte en waar het toe leidde.

Eigenlijk wel stom dat ik de hele game 'uit' (niet dus) speelde zonder 1 omgevingspuzzel.

Is in elk geval een échter einde, gezien je daar ook de credits vindt. Bovendien:
spoiler:
verklaart het ook de titel van het spel
.

Er zijn overigens nog wel 'secrets' waarvan me niet duidelijk is of je er iets mee moet... De meest obvious (en die iedereen die het spel geruime tijd gespeeld heeft, ook wel zal gezien hebben) is:
spoiler:
de moeder die haar hand uitreikt naar haar kind
. Of iets minder obvious:
spoiler:
de verdrinkende man
. Maar buiten het ontdekken ervan lijkt het alsof je hier niets mee moet doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Twixie op 02-02-2016 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Nog 1 gold trophy te gaan en ik heb Platinum! Blijkbaar is hij echter wel Zeer Zeldzaam met minder dan 2% van de spelers die hem al gehaald heeft. Ik weet alleszins nog stukken die ik nog niet gedaan heb, maar waar ik zo niet direct vind hoe er te geraken. Ben er ook achter gekomen waarom een van die molenwieken stuk is :P. Dacht al van in het begin dat er wel iets achter zou zitten :P.

Moet wel zeggen dat het spel nog wel in mijn achting gestegen is nadat ik het einde gehaald heb. Komt natuurlijk ook ten dele doordat ik letterlijk nog geen enkel secret gehaald had (al had ik ze dus wel al gezien) wanneer ik het einde haalde. Op dat vlak vind ik het wel spijtig dat het spel je niet meer 'beloont' voor wat je allemaal vindt. Uiteindelijk is de trophy-design toch vrij pover, vind ik.

[ Voor 34% gewijzigd door Twixie op 03-02-2016 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
zo ver als jullie ben ik nog niet, schiet wel lekker op:

spoiler:
zit nu op 314 panels en 5 lasers

bij 2 lasers ben ik er bijna (ten minste ga er van uit dat daar ook een laser zit maar zit vast op een puzzel in die stukken)

zit nu bij een laser waar geluidstonen de oplossing geven maar dat gaat een lastige worden, de eerste is niet zo moeilijk maar de 2e hoor ik al niet, laat staan die erna komen ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:44
Gisteren ook gestart met dit spel op de PC. Na een kleine 2 uur spelen heb ik de eerste laser in de lucht, en het stukje met de roze bomen gedaan (en alles ervoor in die hoek). Leuke puzzels tot nu toe, maar soms ook echt super moeilijk. Het gekke is dat je soms een puzzel niet kan oplossen en verder gaat met een andere, als je dan vervolgens weer terugkeert zie je de oplossing in 1x.

De vrijheid in dit spel is heerlijk, maar tevens minpunt. Ik wist niet goed welke kant ik op moest, want je kan letterlijk in het begin gebied starten aan 3 of 4 verschillende stukken.
spoiler:
De groene en blauwe vierkantjes met wit/zwarte stippen, huisje met de wasmachine, en het stuk met de appels aan de bomen.

Dit zorgde ervoor dat ik 'te bang' was om een kant op te lopen, bang dat ik een stuk over zou slaan en zo een deel mis van het verhaal. Is er een 'lijn' hoe de puzzels oplopen? Op internet is wel het e.e.a. te vinden namelijk, zonder de spoilers van de puzzels te lezen. Hoe pakken jullie dit aan?

Dit gezegd hebbende, vermakelijke game. Vanavond verder spelen en op naar de temple op het stuk strand.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
er is een lijn maar die word je pas later duidelijk in het spel. Wat ik doe is puzzels oplossen tot ik logica tegen kom die ik nog niet ken. Dan ga ik naar het gebied waar de tutorials zitten voor die logica, die kan je als volgt vinden:

spoiler:
de kaart in de boot laat je zien waar welke logica uitgelegd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Svennie: oei, als je bij die 2de al vast zit dan belooft dat inderdaad weinig goeds daar :). Alvast een -welliswaar evidente- non-spoiler tip:

spoiler:
Een koptelefoon helpt. Ik kan me echter inbeelden dat als je geen geoefend oor hebt, deze puzzels snel enorm lastig worden. Ik zat een hele tijd vast op de 7de, en ben nochtans muzikant. Eens ik een koptelefoon gebruikte had ik hem vrij snel ontcijferd.

@enira: die blauwe en groene puzzels die normaal iedereen wel direct zal tegenkomen, zijn duidelijk tutorials om sommige logica uit te leggen. Als je een puzzel tegenkomt met nieuwe elementen in, en die is niet overdreven gemakkelijk, dan loop je beter nog wat rond om de tutorials hiervoor eerst te vinden en op te lossen zodat je de logica begrijpt.

Door de open wereld riskeer je inderdaad op puzzels te komen waar je niet direct een antwoord op weet. De kans is groot dat dat dus is omdat je eigenlijk informatie ontbreekt die je elders (tutorial of anders) zal verkrijgen.
Dus wat je eigenlijk best doet is:
1. In het begin niet te lang op een puzzel zoeken als het je niet direct duidelijk is. Mogelijk kun je het al oplossen maar zie je het niet, maar dat is niet erg, dan kom je later maar eens terug. Zo heb ik een sectie bijna als laatste gedaan omdat ik dacht dat ik iets speciaal nodig had, maar bleek ik gewoon iets over het hoofd te zien.
2. In het begin niet te ver weglopen van je startplek. Als je eerst het hele eiland oversteekt om daar aan een sectie te beginnen, is de kans natuurlijk zeer groot dat je daar direct zult vastzitten.

Eens je het spel enkele uren speelt, zal al snel blijken dat het eiland echt niet zo gigantisch is en je zeer snel van 1 plek naar de andere kan, en het dus ook vrij gemakkelijk is om terug te keren naar iets dat je eerder liet liggen.
Nu ik het spel uitgespeeld heb (en verder), kan ik het design eigenlijk wel smaken. De manier waarop de puzzels opgesteld zijn, en waar ze te vinden zijn, zorgt er eigenlijk wel voor dat die open wereld goed werkt en het feit dat het niet lineair is, progress nauwelijks in de weg staat. Als je van 10 mensen met Platinum hun progress gaat bekijken, ga je wellicht 10 compleet verschillende scenarios zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Ben er aan begonnen, nu een uur of 2 gespeeld.

De puzzels op de computerschermpjes zijn leuk om te doen, maar nu is daar de spanning voor mij wel vanaf. De wereld is zo mooi gemaakt dat ik hoop op 'meer' dingen die er te doen zijn... Komen er nog ander soort puzzels? Of blijven we eigenlijk gewoon de puzzels op de schermpjes oplossen om zo deuren te openen en dingen te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hoeveel trophies heb je na 2u spelen ?

Ik kan je verzekeren dat er veel meer komt en dat je wel een 'ooh' of 'aah' of 'aha' zult slaken.
Het grootste 'nadeel' van het spel is dat er heel veel dingen optioneel zijn en je ook vaak niet alles moet oplossen om verder te geraken. Daardoor is het perfect mogelijk een playthrough te hebben die weinig indrukwekkend overkomt (behalve dan misschien van het laatste stuk weg dat je moet afleggen/oplossen) ook al omdat het einde zelf toch wat teleurstelt.

Ik vond het spel niet slecht op het moment dat ik het uitgespeeld had, maar het is pas in de vele uren erna, waar ik nog veel van de onopgeloste puzzels en extra's begon te ontdekken en oplossen dat ik het spel nog veel meer ging appreciëren.
Zoals ik eerder in deze thread ook al schreef doet de trophy design ook wel afbreuk aan de game, omdat een hele hoop bijzondere momenten en vondsten helemaal niet gelinkt zijn aan een trophy. Je kan dus perfect Platinum halen (ben er bijna) zonder ook maar 1 van die vondsten te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:17
Ik snap de kritiek van mensen op dit spel niet zo. Ik speel het spel op de PC (goede port, werkt vlekkeloos (op een Nvidia GPU althans ;))) en ik was in het begin sceptisch. Maar liefst 40 euro voor een puzzelgame?
Als je het spel echter speelt stijgt de waarde gestaag. Steeds kom je nieuwe puzzel mechanics, ideeën en easter eggs tegen. Waar ik ontzettend vaak de "ooh", "aah" en "duh" momenten heb :P.
Ik loop erg vaak vast op een puzzel. Maar even vaak kom ik terug en los de puzzel dan die 2de keer wel op. Dat is goede puzzeldesign.

Nee het spel is niet zo revolutionair als Portal. Het is meer hardcore. Waar Portal nog wat uitleg heeft ontbreekt dat in The Witness. Maar desondanks weet het spel nog subtieler dan Portal je steeds de goede kant op te sturen. Wat wel revolutionair is, is het level design. Niet normaal hoe op zo'n relatief klein eilandje ontzettend vele puzzels zijn gestopt, zonder dat het eiland overdreven vol staat met panelen.
Chapeau.
GOTY voor mij tot nu toe. En ik zal niet verbaasd zijn als die aan het einde van het jaar nog zo is.

Mensen accepteren het overigens wel als een AC, COD of BF 40 euro is. Dan zouden mensen die games zelfs bijna als goedkoop bestempelen. Maar een game die daadwerkelijk af is en waar je de 7 jaar ontwikkeling in terug ziet en waar je net zoveel, misschien wel meer, tijd in doorbrengt is met 40 euro belachelijk duur?
Wat een onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Fleximex schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 23:16:
Ik snap de kritiek van mensen op dit spel niet zo.
Als je gaat kijken op bvb MC dan ga je zien dat wie het spel met de grond gelijkmaakt vaak ook maar een paar uur ver is geraakt. Tja, dan heb je inderdaad misschien louter panels met doolhofpuzzels gezien, en is je beeld van het spel wel bijzonder eng.

Ook de moeilijkheidsgraad vond ik perfect. Je leest vaak dat het spel zeer moeilijk is en bij momenten frustrerend, maar dat gevoel had ik nooit. Ja, soms zat ik vast, maar dan stop je idd effen en kom je later terug en is het ineens snel duidelijk (ook omdat je soms ondertussen meer kennis elders vergaard hebt). Ook zat alles gewoon logisch in elkaar. Ik had toch nooit iets van 'amai dit was vergezocht'. Enkele keren 'vond' ik zelfs de oplossing toen ik niet aan het spelen was, en kreeg ik gewoon een ingeving terwijl ik aan het werk was of in bed lag.

Uiteindelijk heb ik toch 1 keer gespiekt voor een tip, namelijk om te weten waar ik ongeveer moest zijn om voor de Platinum trophy te gaan. En toen ik daarna vrij snel vond wat ik moest doen, baalde ik ook effen omdat ook dat best logisch was en ik het ook zonder tip had moeten vinden ipv overal op het eiland rond te lopen. Wil overigens niet zeggen dat ik al Platinum heb, want die is wel verdomd moeilijk en vereist iets dat ik vreesde dat vroeg of laat zou komen :

spoiler:
Randomized puzzles tegen de tijd oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
verder-gevorderden in deze game, geef es antwoord ajb op de vraag van Stab hierboven: " ... Komen er nog ander soort puzzels? Of blijven we eigenlijk gewoon de puzzels op de schermpjes oplossen om zo deuren te openen en dingen te activeren? ..."

ben ik nl. ook benieuwd naar! naar wat ik zo in de diverse reviews, gameplay-vids heb gezien blijft het bij doolhofjes etc; ben best geboeid door de game, maar als het bij doolhofjes en panelpuzzeltjes blijft wacht ik nog ff op mid-price ...

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hierboven kwam toch al duidelijk antwoord van mezelf en Fleximex. Het hangt er ook een beetje van af wat je bedoelt met puzzels op schermpjes. Ja, je kan het spel van begin tot einde spelen, en alle trophies halen met enkel maar lijntjes te tekenen op panels. Maar dan zeggen dat dat dus gewoon puzzels op schermpjes oplossen is, is nogal kort door de bocht.
Het is moeilijk om dit uit te leggen zonder spoilers te geven, maar toch een poging. Je hebt verschillende soorten panels:

1. Panels met puzzels waarvan alle info nodig om ze op te lossen in het panel zelf zit. Die krijg je ook in het begin het vaakst.
2. Panels met...
spoiler:
puzzels waarvoor je de omgeving nodig hebt om ze op te lossen
.
3. Panels waarbij...
spoiler:
de puzzel in de omgeving zelf zit en je de oplossing gewoon in het panel ingeeft

4. Panels die...
spoiler:
impact hebben op de omgeving, en dan heb ik het niet over simpelweg 'los puzzel op en een deurtje gaat open'.

5. Combinaties van al het vorige.

Vaak is het ook niet meteen obvious over welk soort panel het gaat, en ook dat maakt deel uit van het puzzelen. Om een voorbeeld van die onterechte MC scores te geven: een reviewer zei dat hij even goed een boekje van $3 had kunnen kopen met dit soort puzzels in. Die is dus duidelijk niet verder gekomen dan het type 1 puzzel van hierboven.

Daarnaast zit het spel wel nog vol extra's en easter eggs. Zoals ik hierboven al schreef zijn die totaal niet nodig om het spel uit te spelen of trophies te halen. Dat is eigenlijk wel zonde want sommige zijn toch heel spitsvondig en soms ook puzzels op zich.

Of je het €37 waard vindt, is natuurlijk een heel persoonlijke keuze. Voor mij is prijs meestal geen issue (ik snap bvb ook niet al het gezaag rond SW Battlefront en de zogezegde limited content voor de volle prijs). Ik kan me wel inbeelden dat sommigen dit veel geld vinden, vooral omdat ze blijkbaar vergelijken met Braid dat €15 was toen het uitkwam (zelf nooit gespeeld overigens - had er zelfs nog nooit van gehoord :F ).

[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 05-02-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
ok, helder over de verschillende puzzels, thx! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Inmiddels over de 500 panelen. Verschillende "secrets" al gevonden, als je dat zo kan noemen, want de game zit er zo vol mee dat meer een onderdeel is dan een aanhangsel.
spoiler:
Eveneens de Developer secret, een soort van credits/2de einde, gevonden. Erg leuk gedaan en dat filmpje klopt precies met hoe ik me nu voel :D
Wel nog maar op +41, dus moet er nog zo'n 100 van die environment puzzels oplossen.
Ik zit nu bij de Cave Challenge. Waar er muziek gespeeld word en je dan heel snel voordat beide nummers zijn afgelopen de randomized puzzels moet oplossen. super lachen en vrij moeilijk.

P.S. de titel van het topic is nu '[PS4] The Witness'. Aangezien de game ook voor PC is zou dat niet veranderd kunnen worden naar '[PC/PS4] The Witness' of '[Multi] The Witness'?

[ Voor 26% gewijzigd door Fleximex op 05-02-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ha, ziet er naar uit dat we ongeveer even ver zitten (denk dat ik 532+36 heb of zoiets). Ik zit dus ook daar te zwoegen, al kreeg ik vorige avond in bed wel een ingeving die de kans op succes wel weer zal vergroten... Straks eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Je moet op dat punt gewoon wat geluk hebben en alle puzzels in een keer afronden. Paar keer geprobeerd maar het is echt pittig.
spoiler:
En dan komt dat laatste muziekje op en ga je echt zitten zweten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Did it ! Mijn ingeving bleek te kloppen al bracht dat weinig zoden aan de dijk. Uiteindelijk was het toch inderdaad wel een grote kwestie van geluk... En stressen :p.

Score is nu blijkbaar 511+43. Is in elk geval nog 1 stukje dat ik zie dat ik nog moet doen maar voorlopig nog niet bij geraak. Dus misschien probeer ik dat nog wel vooraleer het spel vaarwel te zeggen. Was in elk geval een boeiende trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
v8power67 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:53:
[...]
spoiler:
En ontdekken net dat de videos onder de molen ook puzzles bevatten...
Kun je deze eens uitleggen? Heb spel nu uit en snap niet wat je bedoelt.
spoiler:
Heb alle video's maar die zijn allen om het slaapverwekkendst en bevatten niets over het game, laat staan puzzels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
@Twixie
spoiler:
Het filmpje van de man die science vs religion uitlegt (of iets) heeft 2 ronde vormen. In het religieboek en de microscoopfoto. Deze ronde vormen kun je alignen met de randen van het theater. Dat zijn er voor dat filmpje 3. Twee beneden en één boven op die railing.
Die had ik toch wel vrij snel gevonden, omdat die groene en rood gelige halve rondjes en lijnen nog al opvallen.

Ik heb het opgezocht en er is blijkbaar ook nog een sunrise filmpje waar je aan de achterkant van het theater een puzzel hebt waar je op de zon moet beginnen. En dan 58 minuten (!), ja je leest het goed, 58 minuten moet wachten tot het filmpje voorbij is en je de puzzel af kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Fleximex schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 02:28:
@Twixie
spoiler:
Het filmpje van de man die science vs religion uitlegt (of iets) heeft 2 ronde vormen. In het religieboek en de microscoopfoto. Deze ronde vormen kun je alignen met de randen van het theater. Dat zijn er voor dat filmpje 3. Twee beneden en één boven op die railing.
Die had ik toch wel vrij snel gevonden, omdat die groene en rood gelige halve rondjes en lijnen nog al opvallen.
Wow, nice catch ! Verdorie, had die eigenlijk ook wel moeten vinden. Ik stond er gisteren nog naar te kijken...

spoiler:
Want was al niet de eerste keer dat ik dat schijfsegment op het kader zag staan. Maar hoe ik ook rondkeek, ik kreeg het met niets gealigneerd. Ik snap nu ook direct waarom dat segment en lijnen niet in solide groen waren maar groen en zwart :).
Nu, toen ik dat science filmpje zag, wist ik nog helemaal niets af van die extra's. Wellicht ging ik veel rapper de link gelegd hebben als ik het toen wel al wist
Fleximex schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 02:28:
spoiler:
Ik heb het opgezocht en er is blijkbaar ook nog een sunrise filmpje waar je aan de achterkant van het theater een puzzel hebt waar je op de zon moet beginnen. En dan 58 minuten (!), ja je leest het goed, 58 minuten moet wachten tot het filmpje voorbij is en je de puzzel af kan maken.
Haha, weet direct al welke dat is.
spoiler:
Respect als je na die 58' nog niet in slaap ligt ! Dat is wel het meest pretentieuze en gelijk slaapverwekkendste filmpje van allemaal :P. Hopelijk is dat ook gelijk het einde van het filmpje, en dat je dus niet exact moet timen :D.

Als ik dit lees blijf ik het wel jammer vinden dat er daar toch niet een of andere trophy aan vast hing. Nu ik Platinum heb, vermindert wel de zin om nog naar al deze op zoek te gaan. Heb er overigens ook nog een paar die nog niet direct lukten:

spoiler:
omdat ze wel vrij obvious zijn, maar doordat ze vanop de boot te zien zijn ik niet heel exact gealigneerd geraak.
EDIT: en gelijk besef ik hoe ik het het best doe. Zoals je met die sunrise (is eigenlijk geen sunrise, maar zul je nog wel ontdekken) weet, kun je dus ook een lijn beginnen en dan op het juiste moment afmaken. Ik legde altijd mijn bootje stil, maar wellicht is het veel gemakkelijker om al varend de lijn af te maken.

Gisteren overigens nog een van de visuele easter eggs ontdekt die ik overigens online nog nergens gelezen heb (had gisteren wat gegoogled naar welke er zoal zijn). Tip:

spoiler:
Goed naar een van de dode bomen tussen woestijn en groeve kijken, en van niet te dichtbij.

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 06-02-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Nog wat YT filmpjes opgezocht. Djees, ik dacht dat ik al een paar moeilijke extra's ontdekt had, maar er zitten er wel nog bij die extreem moeilijk zijn.
Bvb, zonder te zeggen hoe ze moeten :
spoiler:
Elke van de 4 glasplaat puzzels in de burcht bevat extra's. Had er zelf maar ene. Een andere is nog heel simpel ook, maar de 2 andere zijn wel sick moeilijk, en enkel als je weet dat ze er zijn, ga je er wellicht aan denken om te zoeken hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Twixie schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 01:14:
[...]

Kun je deze eens uitleggen? Heb spel nu uit en snap niet wat je bedoelt.
spoiler:
Heb alle video's maar die zijn allen om het slaapverwekkendst en bevatten niets over het game, laat staan puzzels...
spoiler:
Wat ik bedoel is er zitten letterlijk puzzels verstopt in de videos.
Als je een video aanzet kan je erna omlopen en zie je een soort tetris figuur met de video erin.
Aantal videos hebben van die puzzels erin die beginnen met een bolletje. Je weet wel die envirmental puzzles zeg maar.
Sommige moeten aan achterkant van theater gemaakt worden. Sommige aan de voorkant van theater. Succes !! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
v8power, daar waren we ondertussen al, zie posts hierboven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
LOL de VIP 1 Day Fly van vandaag :

Afbeeldingslocatie: http://www.1dayfly.com/cms_img/philips_solarlamp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.1dayfly.com/cms_img/philips_solarlamp_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Yes yes challenge gehaald.
spoiler:
Eindelijk na 20-30 pogingen denk ik. Het hekele punt zit hem niet zo zeer in de RNG van de panels, maar in de RNG van waar de arrow/driehoek panels in het doolhof spawnen. Ik ben vaak genoeg in een soepele beweging in het doolhof kunnen komen, maar vaak genoeg gehad dat ik dan de eerste of tweede panel niet kan vinden. Je merkt wel dat je steeds beter wordt en inmiddels ging ik razendsnel door alle panels heen. De pilaren was ik echter nog maar één keer geweest. Tweede keer dat ik door het doolhof kwam was het meteen raak :)
Nu even alle environment puzzels opzoeken en oplossen zodat ik de save op 523+135+6 kan brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Blijkbaar had je wel iets zeer behulpzaam gemist... Zal het nog niet spoileren, zelfs al heb je de challenge al, maar toch een hint :

spoiler:
Je kan perfect weten hoe dat doolhof eruit ziet en waar die puzzels opduiken. Da's die ingeving die ik ineens had toen ik in bed lag :).
Uiteindelijk is het toch een grote kwestie van geluk. Ik heb toch paar keer gehad dat ik gewoon vast zat met sommige puzzels, of ze te rap oploste en er een fout bleek in te zitten. Ook die pilaarpuzzels waren soms verdomd moeilijk. Toen het me uiteindelijk lukte had ik gewoon geluk dat de meeste van de puzzels, incl. de pilaren, behoorlijk gemakkelijk waren.

Ik heb overigens blijkbaar wel nog 7 panels te kort. Ik weet er alleszins nog zijn waar ik nog altijd niet bij geraak...

spoiler:
De lange gang vanuit de filmzaal loopt zo te zien helemaal door tot aan de laser in de woestijn. Aan beide kanten heb ik een gesloten deur met een panel aan de achterkant. Dus wellicht moet ik nog van ergens anders daar kunnen geraken, maar kan het voorlopig niet vinden. Bovengronds kan ik het ook deels volgen omdat er regelmatig luchtgaten in de grond zijn als je vanaf de laser vertrekt.

[ Voor 29% gewijzigd door Twixie op 08-02-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik merk hier per ongeluk ineens nog iets dat ik nergens gelezen heb. Ik zocht een kaart van het eiland die wat beter is dan die op de boot en vond deze : http://the-witness.net/ne...3/01/World_Map_Edited.jpg . Ineens viel mijn oog op iets, en heb nu gezien dat de in-game map hetzelfde heeft...

Hint:

spoiler:
Kijk eens naar het meer...

Spoiler:

spoiler:
Het meer heeft gewoon de vorm van het eiland. En aangezien op het meer vanalles drijft, waarvan je je afvraagt wat het daar doet, gaat dat ongetwijfeld geen toeval zijn !

EDIT: Heb dus effen gegoogled en uiteraard wel al discussies erover gevonden, en het is nog beter dan ik dacht :

spoiler:
De dingen die erop drijven verwijzen inderdaad naar je lasers, audio recordings, etc... Maar blijken zelfs ook aan te geven of je ze al gevonden hebt of niet !

PS: wat ik echter ook nog nergens gelezen heb: waarom veranderen sommige lasers constant van kleur ? Dat kan toch ook geen toeval zijn... Heel dat spel is gewoon 1 grote easter egg :P.

[ Voor 80% gewijzigd door Twixie op 08-02-2016 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Of die huilende boom in de jungle, of de rare geluid die de molen maakt bij het 'aanzetten'. Of dat een bepaalde bloem op het eiland per gebied één keer (alleen, als tweetal of kruis) voorkomt.

Ik moet nog één paneel
spoiler:
en de audio logs. Als ik die heb kan ik het echte allerlaatste paneel en environmental puzzle doen (die van het developer einde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
LOL, moet toch soms frustrerend zijn als maker van zo een spel...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/g3q8PIl532K7ZbW2g5sbFlSt/full.jpg

I can feel his pain :)

[ Voor 64% gewijzigd door Twixie op 09-02-2016 15:23 ]

• Twixie
Eindelijk nog de weg gevonden naar de laatste paar gangen waar ik niet aan kon.
Ik sta nu op 519+75. Betekent toch nog 4 panels te kort al zijn dat wellicht 4 van die driehoekspuzzeltjes die her en der te vinden zijn. Die 75 is echter blijkbaar nog maar goed halfweg en daarvan weet ik toch niet of ik nog het geduld ga hebben om er verder op zoek naar te gaan... Ook heb ik toch nog een hoop audiologs te kort maar die vind ik nu ook weer niet zo opwindend om naar te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Om 19:00 heeft Jonathan Blow trouwens een AMA op reddit. Deze zal hier te vinden zijn: https://www.reddit.com/r/iama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Laatst online: 18:08
Twixie schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:20:
LOL, moet toch soms frustrerend zijn als maker van zo een spel...

[afbeelding]

I can feel his pain :)
Achter die laser zit dan ook weer meer:
spoiler:
Die laser gaat dus naar het dorpje waar je met een verdraaibare spiegel die naar de berg kan redirecten. Op een gegeven moment viel het me op dat die grijze wolk door de laser (met de spiegel in de juiste stand) wit werd. Dan weet je gewoon dat daar ook weer ergens een puzzel mee gemoeid is waar de kleur van de wolken in meespeelt (en ja, die had ik al gevonden :) )
Twixie schreef op maandag 08 februari 2016 @ 18:55:
spoiler:
De lange gang vanuit de filmzaal loopt zo te zien helemaal door tot aan de laser in de woestijn. Aan beide kanten heb ik een gesloten deur met een panel aan de achterkant. Dus wellicht moet ik nog van ergens anders daar kunnen geraken, maar kan het voorlopig niet vinden. Bovengronds kan ik het ook deels volgen omdat er regelmatig luchtgaten in de grond zijn als je vanaf de laser vertrekt.
Zo te lezen ben al je al vlakbij geweest:
spoiler:
In de challange room met de platenspeler is er nog een uitgang de andere kant op die uiteindelijk daar uitkomt. Onderzoek de grot met de platenspeler maar eens goed aan alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Tnx invisible_man, maar beide had ik dus al gevonden. Die 2de inderdaad gisteren pas, zie mijn post hierboven ;).
Wat ik nog altijd nergens gelezen heb: waarom veranderen de lasers van kleur ? Daar moet toch ook echt iets achter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik ben een totale Reddit noob... Hoe krijg je die spoilers te zien ? Als ik er op klik krijg ik gewoon een page not found. EDIT: nevermind, worden blijkbaar getoond in een tooltip. Was eerst op een tablet aan het lezen en daar kreeg ik die dus nooit te zien.

EDIT: ik vind hem wel interessant, maar toch wel pretentieus.
If you think that listening to the greatest speech ever given about game design is just 'waiting', then I don't know what to say.
Ik dacht overigens dat die speech over hemzelf ging (if not zelf ingesproken), maar blijkbaar is het van ene Brian Moriarty, en heb de originele speech integraal op een oude homepage van hem gevonden : http://number-none.com/blow/ .

[ Voor 81% gewijzigd door Twixie op 12-02-2016 23:14 ]

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
leuk spel , ben nog niet zo ver heb de molen ontdekt en de gang er onder en stukje van een soort boothuis en een soort uitstekende rots, waar ik 1 kant van gedaan heb nu links moet beginnen maar totaal niks zie van een andere streep of punten die ik moet doorkruisen, hopelijk geen foutje in spel ...

Voldoening als je puzzel oplost is leuk, ik laat me lekker verassen , als ik er niet uit kom ga ik wel wat zoeken :) eerst maar eens aanklooien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Laatst online: 18:08
Gandalf68 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:53:
leuk spel , ben nog niet zo ver heb de molen ontdekt en de gang er onder en stukje van een soort boothuis en een soort uitstekende rots, waar ik 1 kant van gedaan heb nu links moet beginnen maar totaal niks zie van een andere streep of punten die ik moet doorkruisen, hopelijk geen foutje in spel ...

Voldoening als je puzzel oplost is leuk, ik laat me lekker verassen , als ik er niet uit kom ga ik wel wat zoeken :) eerst maar eens aanklooien !
Ik weet welke puzzel bedoel, maar zal hem je niet verklappen. Is zeker geen bug, je moet alleen even wat verder kijken dan je neus lang is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Tof spel maar ik moet zeggen dat ik niet erg gemotiveerd meer ben om alles nog te ontdekken na wat hier het 'saaie' einde wordt genoemd. Er zijn nog wat gangetjes waar ik nog niet in kom en t.z.t. zal ik er nog wel eens naar kijken maar ik moet zeggen dat na al die uren spelen de motivatie wel wat is verdwenen. Sommige puzzels waren vrij moeilijk maar zeker niet te lastig. Bij het oplossen van 1 puzzel werd ik letterlijk misselijk van al het draaien waardoor ik daar uiteindelijk toch maar de oplossing voor heb opgezocht online. Zonder was ik er ook wel uitgekomen maar m'n maag was het er niet mee eens. :P

Ik ga het spel een poosje niet aanraken en dan zie ik wel of de drang naar verder ontdekken weer terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Laatst online: 06-07 22:19
2 uur gespeeld, zat in humble monthly van deze maand, maar ik heb nu al een liefde/haat relatie met de game. De puzzels zijn leuk en uitdagend, maar ik moet eerlijk zeggen dat soms de voldoening niet aanwezig is wanneer je een hele reeks puzzels hebt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:01

Superkiwi

Hoi doei

Klein schopje ;)
Zijn er nog nieuwe puzzelaars nu de game in de PS+ zit?

Van de week begonnen, eerste laser (symmetrie) gloeit en zo'n 70 panels voltooid.
Nog geen idee waar ik nu het beste verder kan gaan. Ik hoor mensen over een kaart dus denk dat ik die eerst maar eens ga zoeken.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
dvdkiwi schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 02:37:
Ik hoor mensen over een kaart dus denk dat ik die eerst maar eens ga zoeken.
Ik zou maar niet te lang gaan zoeken, want een echte kaart die ook écht helpt, is er niet.
Er zijn eigenlijk maar 2 kaarten aanwezig. De ene is gewoon voor een manier om snel (nou ja) ergens anders te geraken, en die ga je wel vanzelf snel tegenkomen. En de andere is een groot secret die je toelaat van een en ander te tracken, maar is vooral als secret bedoeld, en zeker niet als hulpmiddel.

Ik zou gewoon wat verder rondlopen, op zoek naar andere secties/lasers. Voor de 'logica' elementen in panelen (zoals die witte en zwarte bol helemaal in het begin) is het wel altijd zo dat er ergens een reeks panels is die je die logica aanleert (zoals die reeks blauwe en groene panels in het begin). Nadeel is dat je afhankelijk van hoe je rondliep, soms al eens zo een element tegenkomt nog vóór je die tutorial panels tegenkomt, en dan zit je vrij snel vast. Als je dat dus weet, weet je ook dat je beter meteen stopt, en verder rondloopt tot je de tutorial panels tegenkomt.

Deze thread eens herlezen was wel een leuke trip down memory lane. Veel leuke herinneringen aan dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik zit nu in de plantenkas en zit al even vast...
Er zijn daar puzzels waar je dmv een lijn kleurtjes moet scheiden van elkaar, op zich geen probleem.
Nu heb je daar op een gegeven moment puzzels die je van achter gekleurd glas moet bekijken waardoor er van de 6 kleuren slechts 3 kleuren overblijven.

Als je deze puzzel met zijn vele kleurtjes:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://guides.gamepressure.com/thewitness/gfx/word/33068343.jpg

bekijkt door het oranje glas hou je slechts 3 kleuren over zoals in onderstaand plaatje:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://cdn4.gamepur.com/images/the_witness/the-witness-walkthrough-part12-5.jpg

Nu heb ik de linker puzzel opgelost (door simpelweg grijs, groen en rood te scheiden) maar de rechter van de twee snap ik geen hout van. Wat ik ook doe, de 4 kleuren zijn niet met één lijn te scheiden.
Nu ik de oplossing zie snap ik er helemaal geen snars meer van; dit is niet wat ik geleerd heb om te doen :?
Kan iemand mij vertellen waarom de oplossing is zoals ie is?

*edit*
O chips, ik moet deze helemaal niet door het oranje glas bekijken 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 20-03-2019 01:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
dvdkiwi schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 01:09:
O chips, ik moet deze helemaal niet door het oranje glas bekijken 8)7
:D. Die puzzels waar kleur gemanipuleerd worden zijn inderdaad wel pittig. Het helpt ook enorm als je weet hoe kleur en licht werkt en hoe gekleurd licht of glas invloed heeft. Ik herinner me alleszins dat ik sommige puzzels gewoon op papier gezet heb met letters voor elke kleur (RGB,CMYK).

Als je niet weet hoe kleur werkt, zijn deze soort puzzels wellicht aartsmoeilijk en ga je toch echt een spiekbriefje moeten maken waarmee je weet hoe een dot in kleur x met belichting in kleur y leidt tot kleur z.

Het feit dat je het hebt over 'oranje glas' doet me vermoeden dat je dit gaat nodig hebben :).
spoiler:
Het is namelijk geel glas. Geel is eigenlijk een combinatie van rood en groen licht, dus geel glas houdt eigenlijk blauw licht tegen. Daardoor krijg je dat blauwe dots zwart worden, magenta (rood+blauw) wordt rood, etc...
EDIT2: klopt eigenlijk zelfs niet wat ik hier schrijf, want dat zou betekenen dat je niet door een combinatie van rood en blauw glas zou kunnen kijken... Weet niet meer juist dan hoe het in het game werkt.
EDIT3: of misschien klopt het wel, en is het essentieel dat het gekleurde glas echt een zuivere filter is: https://www.education.com...le/colored-lights-effect/

EDIT: deze die je hier post zijn nog de gemakkelijkste, omdat je gewoon door het glas kunt kijken om de oplossing te vinden. Maar verder in het spel ga je ook zelf met de kleuren moeten spelen, en dan heb je bovenstaande kennis echt wel nodig.

[ Voor 42% gewijzigd door Twixie op 21-03-2019 10:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beun de Haas BV
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-06 17:25
Ik ben stikjaloers op jullie. Ik heb deze puzzelgame paar jaar geleden in een ruk uitgespeeld. Mijn bureau lag vol met A4'tjes vol aantekeningen in de vorm van punten en lijntjes. Tot diep in de nacht je hoofd breken op een puzzel, tegen het obsesssieve aan. Maar wat een opluchting als dan ineens het kwartje valt. Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Beun de Haas BV schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:17:
Ik ben stikjaloers op jullie. Ik heb deze puzzelgame paar jaar geleden in een ruk uitgespeeld. Mijn bureau lag vol met A4'tjes vol aantekeningen in de vorm van punten en lijntjes. Tot diep in de nacht je hoofd breken op een puzzel, tegen het obsesssieve aan. Maar wat een opluchting als dan ineens het kwartje valt. Geniet ervan!
Je kan altijd nog eens opnieuw spelen, heel leuk voor de aha. Heb zelf het spel 2 jaar later terug eens deels herspeeld omdat mijn zoon (7 jaar!) dit spel ook eens wou spelen maar her en der de puzzels natuurlijk wel wat te moeilijk waren voor hem. Moest her en der toch ook weer eens goed denken hoe het allemaal in mekaar zat. Maar was ook zeer leuk hoe hij dan zelf ook veel puzzels op papier zette om het ook 'offline' verder uit te zoeken :).

Ik heb nav deze thread trouwens eens op mijn PSN profile gekeken en had het ook veel rapper uitgespeeld dan ik zelf dacht. Zat nog geen week tussen eerste trophy en Platinum.

[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 21-03-2019 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Beun de Haas BV schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:17:
Mooi verwoord. Dit spel blijft toch één van de beste games die ik gespeeld heb. Sfeer, het gevoel van halen en de belevenis is echt geweldig.

Pro tip zonder te spoileren: Start de game nog een keer op nadat je het hebt uitgespeeld.

Uitleg met spoiler:
spoiler:
Je zult namelijk merken dat je de eerste "echte" puzzel opeens heel anders oplost, waardoor je een deel van de game unlocked die je de eerste run niet zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ben nu eigenlijk wel benieuwd waar je het over hebt, want heb de game helemaal uitgespeeld, en ben bij mijn weten wel bekend met alle secrets, maar het is me dus niet helemaal duidelijk waar je uitleg op slaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Twixie schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:29:
[...]

Ben nu eigenlijk wel benieuwd waar je het over hebt, want heb de game helemaal uitgespeeld, en ben bij mijn weten wel bekend met alle secrets, maar het is me dus niet helemaal duidelijk waar je uitleg op slaat :).
Spoiler!!! Let op!! volgende spoiler verpest best veel van je belevening:

spoiler:
De eerste puzzel van de game zijn eigen twee puzzels. Maar de eerste keer dat je het speelt zie je de puzzel als 1 puzzel. Pas later komt je er achter dat puzzels op verschillende manier opgelost worden. Ipv dat de deur open gaat maak je een portaal.

meer info:

YouTube: The Witness Secret Beginning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Ja, die had ik dus zelf ontdekt, en dat was voor mij 1 grote What-The-Fuck ervaring ! :D
Maar dat gaat dus helemaal niet over een puzzel anders oplossen. Het is gewoon een totaal onafhankelijke puzzel.

spoiler:
Ok, je kan het wel zien als 2 manieren om een deur te openen. De gewone poort adhv het paneeltje, en dan de portal adhv de environmental puzzle. Maar zo heb ik het eigenlijk nooit bekeken :).

Kan je overigens geloven dat ik de environmental puzzles pas ontdekte nadat ik de game al uitgespeeld had ? :) Zelfs bovenop de berg staat een bordje met de tekening van die rivier beneden. En ik op dat paneeltje proberen de lijn volgen, maar er gebeurde niets... 8)7

Moet eigenlijk ook eens verder doen met The Talos Principle, dat was eigenlijk ook al zo een geweldig puzzle game in die tijd. Had daar ook het normale einde al gedaan, maar nooit verder gedaan tot de top van de toren. Ik herinner me wel dat het wat performance problemen had, en nu ik een Pro heb zou dat toch vlotter moeten draaien... Vrees wel dat ik beter vanaf scratch herbegin, want ik herinner me er nog maar bitter weinig van.

[ Voor 24% gewijzigd door Twixie op 21-03-2019 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun de Haas BV
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-06 17:25
Ik geloof dat ik maar snel eens het stof van The Witness ga blazen dan. Thanks voor de tip!

Verder is The Talos Principle helemaal van mijn radar verdwenen. Wederom: thanks voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:55
Ik ben waarschijnlijk 1 van de weinige die dit spel speelt in 2021.
Maar goed, omdat het eens gratis was en omdat ik me verveel heb ik de game eens gedownload.
Op 2 dagen tijd heb ik zo goed als alle trofeeën gehaald, behalve 'Challenge'.
Ik vervloek die trofee, ondertussen al 15 keer opnieuw geprobeerd maar het lukt echt niet.
Ik ben wel verslaafd aan trofeeën te behalen dus het bijt wel in mijn been, maar het is verschrikkelijk moeilijk.
Heeft er iemand tips om die trofee te halen?

Ik betwijfel of iemand zal reageren maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hoe krijg jij het voor elkaar om in 2 dagen zo goed als alle trophies te halen?
Ik heb bij sommige puzzels zo lang na moeten denken dat ik voor hele game wel enkele weken nodig zou hebben :P
Chapeau! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
AppleFan2007 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:24:
Ik ben waarschijnlijk 1 van de weinige die dit spel speelt in 2021.
Maar goed, omdat het eens gratis was en omdat ik me verveel heb ik de game eens gedownload.
Op 2 dagen tijd heb ik zo goed als alle trofeeën gehaald, behalve 'Challenge'.
Ik vervloek die trofee, ondertussen al 15 keer opnieuw geprobeerd maar het lukt echt niet.
Ik ben wel verslaafd aan trofeeën te behalen dus het bijt wel in mijn been, maar het is verschrikkelijk moeilijk.
Heeft er iemand tips om die trofee te halen?

Ik betwijfel of iemand zal reageren maar het is het proberen waard.
Aangezien je alle puzzels hebt gedaan in 2 dagen tijd heb ik het vermoeden dat je waarschijnlijk wat antwoorden van puzzels hebt opgezocht wat helemaal prima is uiteraard. Maar om antwoord te geven op je vraag.
Qua tips is er volgens mij maar 1: De oplossing van de 4e puzzel die je maakt (Op de losse tafel met gele achtergrond) laat de route zien voor dat doolhof met die opkomende schotten (met die 2 puzzels met driehoekjes erin) Die locatie van die 2 gele puntjes is tevens de locatie van de locatie waar je de puzzels kan maken in dat doolhof.

En wil je hulp met die doolhoof driehoekjes puzzel heb je deze website: http://witness.webcrow.jp/
En wil je gewoon glitchen en oneindig tijd hebben bij die laatste 2 puzzels met die pilaren heb je dit: YouTube: The Witness - Glitch/Infinite time! Platinum Trophy! 2021

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
LightTwi schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:14:
[...]

Aangezien je alle puzzels hebt gedaan in 2 dagen tijd heb ik het vermoeden dat je waarschijnlijk wat antwoorden van puzzels hebt opgezocht wat helemaal prima is uiteraard. Maar om antwoord te geven op je vraag.
Qua tips is er volgens mij maar 1: De oplossing van de 4e puzzel die je maakt (Op de losse tafel met gele achtergrond) laat de route zien voor dat doolhof met die opkomende schotten (met die 2 puzzels met driehoekjes erin) Die locatie van die 2 gele puntjes is tevens de locatie van de locatie waar je de puzzels kan maken in dat doolhof.

En wil je hulp met die doolhoof driehoekjes puzzel heb je deze website: http://witness.webcrow.jp/
En wil je gewoon glitchen en oneindig tijd hebben bij die laatste 2 puzzels met die pilaren heb je dit: YouTube: The Witness - Glitch/Infinite time! Platinum Trophy! 2021

Succes ermee!
Sommige puzzels heb ik inderdaad opgezocht, maar alleen als ik er lang op moest kijken.
Die 4e puzzel kan dus wel veel tijd besparen in het doolhof.
bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Wow, The Witness op 2 dagen. Toch een beetje zonde als je bij dit spel heel snel opgeeft en oplossingen gaat zoeken. En om op 2 dagen uit te spelen, moet dat toch echt het geval zijn.

Die challenge is inderdaad ongelooflijk stressen en heeft mij ook zeer veel pogingen vereist, en ik kan nooit nog op dezelfde manier naar "In The Hall of the Mountain King" luisteren :p. Buiten de tip (spoiler) hierboven ivm de maze, zijn er eigenlijk weinig tips, omdat alle puzzels random zijn. Ik vond vooral de laatste puzzels (de pilaren) enorm vervelend omdat je ook niet zo vlot rond de puzzel navigeert en nooit een volledig overzicht van de puzzels krijgt. Bij die gelijkaardige op het normale einde kon je die nog gewoon op papier tekenen om op te lossen, maar met de challenge is dat dus geen optie.

Bij die 3 puzzels waarbij er 2 onmogelijk zijn, is het ook een kwestie van ervaring van soms snel te herkennen wat er onmogelijk is, waardoor je niet blijft proberen.
LightTwi schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:14:
[...]
Amai, zo een slechte puzzelaar. Heb de game al jaren niet meer gespeeld en zag nog sommige zaken sneller dan hem :D.

EDIT: ik zou eigenlijk ook nog eens verder moeten doen, want heb nog hopen environment puzzles tekort. Spijtig dat dat niet wat meer rewarding is, zelfs niet eens een trophy 8)7 .

[ Voor 25% gewijzigd door Twixie op 05-07-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Superkiwi schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:30:
Hoe krijg jij het voor elkaar om in 2 dagen zo goed als alle trophies te halen?
Ik heb bij sommige puzzels zo lang na moeten denken dat ik voor hele game wel enkele weken nodig zou hebben :P
Chapeau! _/-\o_
het is zomervakantie dus ik heb zeer veel tijd, en bij sommige puzzels kon ik zeer snel een verband leggen.
Zeker bij puzzels waar je in spiegelbeeld moet werken of waar je hints uit de omgeving moet halen.
Jammer genoeg heb je dan niet zoveel van die puzzels nodig voor die trofee.
Ik moet wel toegeven dat als ik iets te lang over een puzzel deed dat ik ging spieken, geduld is ook niet mijn sterkste kant. Het moet vooruitgaan bij mij.
Twixie schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:51:
Wow, The Witness op 2 dagen. Toch een beetje zonde als je bij dit spel heel snel opgeeft en oplossingen gaat zoeken. En om op 2 dagen uit te spelen, moet dat toch echt het geval zijn.

Die challenge is inderdaad ongelooflijk stressen en heeft mij ook zeer veel pogingen vereist, en ik kan nooit nog op dezelfde manier naar "In The Hall of the Mountain King" luisteren :p. Buiten de tip (spoiler) hierboven ivm de maze, zijn er eigenlijk weinig tips, omdat alle puzzels random zijn. Ik vond vooral de laatste puzzels (de pilaren) enorm vervelend omdat je ook niet zo vlot rond de puzzel navigeert en nooit een volledig overzicht van de puzzels krijgt. Bij die gelijkaardige op het normale einde kon je die nog gewoon op papier tekenen om op te lossen, maar met de challenge is dat dus geen optie.

Bij die 3 puzzels waarbij er 2 onmogelijk zijn, is het ook een kwestie van ervaring van soms snel te herkennen wat er onmogelijk is, waardoor je niet blijft proberen.

[...]

Amai, zo een slechte puzzelaar. Heb de game al jaren niet meer gespeeld en zag nog sommige zaken sneller dan hem :D.

EDIT: ik zou eigenlijk ook nog eens verder moeten doen, want heb nog hopen environment puzzles tekort. Spijtig dat dat niet wat meer rewarding is, zelfs niet eens een trophy 8)7 .
Zoals ik al zei heb ik vakantie en het kan makkelijk zijn dat ik 5 uur per dag heb gespeeld.
Ergens vind ik het zelf ook wel jammer dat ik gekeken heb naar oplossingen, maar ik vond het wel een leuke game en als het me niet zou lukken zou ik het gewoon aan kant leggen en dat vond ik wel zonde.
Momenteel ben ik nog net niet aan de pilaren geraakt, de tips hebben me al verder gebracht maar niet ver genoeg.
Nu verlies ik vooral tijd bij de Tetris blokken en dat ik soms niet precies genoeg ben om te tekenen.
Gelukkig is de vakantie net begonnen dus ik heb nog tijd om te oefenen.

Bedankt voor de tips
Pagina: 1