• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:31
Dat heb ik ook niet gezegd. Als je alles terug leest zeg ik dat ik het raar vond dat ik extra moet betalen voor GoT directors cut voor de ps5 versie. Vervolgens geef ik voorbeelden van weinig varianten waar dit ook gebeurt. En dan komen de andere games aan bod. Misschien mijn fout had ik voor dit voorbeeld misschien niet moeten doen, dat is inderdaad niet de fout van Sony. Tenzij het weer gaat over de gratis update van meneater die niet geldt voor de plus versie. Hierboven wordt dan vermeld dat dit een betaalde platform update betreft maar dat is niet zo.

[ Voor 4% gewijzigd door mobygo76 op 02-07-2021 19:19 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:36
Nou ja, er wordt gedaan hier alsof je voor GoT op de PS5, voor PS5 performance extra moet betalen. Dat is natuurlijk onzin. Sinds de gratis PS5 patch kun je GoT gewoon op 4k60 spelen.
Leuk dat er nu een director's cut is, prima voor de fans, maar dat wil niet zeggen dat je die ook moet gaan kopen natuurlijk. Keuzevrijheid.

• mobygo76
Trishul schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:30:
Nou ja, er wordt gedaan hier alsof je voor GoT op de PS5, voor PS5 performance extra moet betalen. Dat is natuurlijk onzin. Sinds de gratis PS5 patch kun je GoT gewoon op 4k60 spelen.
Leuk dat er nu een director's cut is, prima voor de fans, maar dat wil niet zeggen dat je die ook moet gaan kopen natuurlijk. Keuzevrijheid.
De cirkel is rond. Hier begonnen we deze discussie 😂
Trishul schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:30:
Nah ik verwacht van de PS5 upgrade wel wat meer eigenlijk, ik heb GoT het eerste deel op de Ps4 pro gedaan (toen kon het mij niet voldoende pakken) en de rest na de update. De framerate is natuurlijk erg fijn maar de textures enz lieten wel vaak te wensen over.

Ik vind dat sowieso een lastige game om echt te waarderen op dat niveau. De game ziet er net zo vaak prachtig uit als dat het dat niet doet 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SideShow schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:58:
Ik heb een 120 hz tv maar dat is nog een "oude 120hz tv", dus geen hdmi 2.1 ... Kan die 40 fps mode van de nieuwe R&C dan werken op mijn tv?
Yup.

alles wat vermenigvuldigbaar het maximaal aantal Hz oplevert kan:

dus bij 120: 120, 60, 40, 30, 24, 20 etc bij 60: 60, 30, 20 etc

Dus ook zonder VRR krijg je meer verversingsopties. (Al is het natuurlijk wel onvergelijkbaar :) )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Trishul
mobygo76 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:36:
[...]

De cirkel is rond. Hier begonnen we deze discussie 😂
Ik kan er ook wel om lachen, die onzinnige discussie (/'concern').
Donstil schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:45:
[...]

Nah ik verwacht van de PS5 upgrade wel wat meer eigenlijk, ik heb GoT het eerste deel op de Ps4 pro gedaan (toen kon het mij niet voldoende pakken) en de rest na de update. De framerate is natuurlijk erg fijn maar de textures enz lieten wel vaak te wensen over.

Ik vind dat sowieso een lastige game om echt te waarderen op dat niveau. De game ziet er net zo vaak prachtig uit als dat het dat niet doet 8)7
Snap goed wat je bedoelt. Vooral in de intro, dat strand, ziet er bijna PS3 achtig uit. Ze zullen vast met texture upgrades komen.
Maar aan de andere kant, ze hebben al gratis een update gegeven naar 4k60. Dat is al netjes. Extra's daarbovenop kunnen geld kosten. Want dan gaat het al gauw richting een remaster. Niet veel games krijgen zo'n behandeling gratis.

Meer in het algemeen: laten we afwachten wat voor extra's de PS5 editie nog meer krijgt, voordat we conclusies trekken. We kennen de grafische upgrades nog niet allemaal.

• mobygo76
Ik zag de intro en heb toen eerst het spel weer weggelegd. Vond het er niet uitzien. Nu tweede keer vind ik het geweldig. Soms inderdaad mooi af en toe totaal niet. Dat gaat niet beter worden met de update lijkt me.

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 21:57
Hallo mede Tweaker gamers :)

Het is niet te geloven, maar morgen komt zowaar mijn PS5 binnen :9~ O+ ! Ik heb mijzelf getrakteerd omdat ik afgestudeerd ben voor een 4 jarige deeltijdopleiding. In die periode stond gamen helaas niet hoog op de prioriteitenlijst. Nu dus eindelijk weer tijd om heerlijk (af en toe) te gamen. Voor morgen alvast de TV geclaimd zodat ik er goed voor kan gaan zitten :P.

Hebben jullie nog tips voor must play games? Zelf had ik in gedachten om te beginnen met Spiderman en daarna misschien met Assassin's Creed Valhalla.

Had van de PS4 ook nog wel wat spellen om te spelen waar ik nog niet aan toegekomen was. Red Dead Redemption 2, star wars jedi: falen order en ratched en clank (de oude). Zitten zelfs nog in de sealing, haha.

Ik vind alle genre's wel leuk! Mochten jullie nog tips hebben om te spelen, hoor ik dat graag (pm mag ook)!

Zoveel keuze, maar geen idee waarmee te beginnen. Wat een luxeprobleem 8)7.

Is er trouwens ergens een lijst te vinden van spellen die een upgrade/patch krijgen voor de PS5? Deze nog niet kunnen vinden.

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 11:03
Diversity schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:43:

Het is niet te geloven, maar morgen komt zowaar mijn PS5 binnen :9~ O+ ! Ik heb mijzelf getrakteerd omdat ik afgestudeerd ben voor een 4 jarige deeltijdopleiding. In die periode stond gamen helaas niet hoog op de prioriteitenlijst. Nu dus eindelijk weer tijd om heerlijk (af en toe) te gamen. Voor morgen alvast de TV geclaimd zodat ik er goed voor kan gaan zitten :P.

Hebben jullie nog tips voor must play games? Zelf had ik in gedachten om te beginnen met Spiderman en daarna misschien met Assassin's Creed Valhalla.

Had van de PS4 ook nog wel wat spellen om te spelen waar ik nog niet aan toegekomen was. Red Dead Redemption 2, star wars jedi: falen order en ratched en clank (de oude). Zitten zelfs nog in de sealing, haha.

Ik vind alle genre's wel leuk! Mochten jullie nog tips hebben om te spelen, hoor ik dat graag (pm mag ook)!

Is er trouwens ergens een lijst te vinden van spellen die een upgrade/patch krijgen voor de PS5? Deze nog niet kunnen vinden.
https://happymag.tv/ps4-games-with-ps5-upgrades/

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-01 21:05

Superkiwi

Hoi doei

Hebben jullie nog tips voor must play games?
Hallo Diversity!

De PS5 Collection, allemaal.
En Demon Souls. En Ratchet & Clank. En Ghost of Tsushima.
Veel plezier :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

:w

Sowieso beginnen met Red Dead Redemption 2 :7 <3

Daarna Uncharted (4) en The Last Of Us 1 Remastered en dan 2!

Vanaf daar verder kijken, maar kijk zeker dan naar God Of War en Horizon Zero Dawn.

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
-

[ Voor 111% gewijzigd door MissMe NL op 02-07-2021 23:43 ]

• MissMe NL

Spiderman echt een aanrader. Wel zou ik dan de ultimate edition kopen. Zelf heb ik ook pas sinds vorige week de ps5 en eerste spel wat ik heb gekocht. Zelf ga ik bijna alle exclusives van de PlayStation spelen. Omdat ik die nooit kon spelen.

Horizon zero dawn is trouwens nu 10 euro voor de complete edition in de ps store. Dat is sowieso een aanrader.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:31
Als ik een 10 had om uit te delen dan zou ik het aan It Takes Two geven. Wauw, wat is dat ontzettend leuke game. Verbaas me elke keer hoe creatief de makers wel niet zijn en je blijft maar glimlachen tijdens het spelen. Ziet er ook waanzinnig uit op de PS5.

• Diversity
  • Laatst online: 07-01 21:57
Bedankt voor alle tips, geloof dat ik mij de komende tijd prima ga vermaken!
Diversity schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 07:49:
En als je een snelle eerste PS5 platinum trophy wilt zou ik Astro's Playroom adviseren :) +/- 5 uur en een geweldige gratis introductie game voor de de DualSense features.
(Be warned though: sommige achtergrond muziekjes heb ik, na maanden al die game niet meer gespeeld te hebben, nog steeds in m'n hoofd rond hangen af en toe 8)7 )

[ Voor 18% gewijzigd door Kalder op 03-07-2021 12:20 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

mobygo76 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:55:
[...]

Mijn bubbel ? Het lijkt erop dat PlayStation fans de enige zijn die hier achter staan. Was met control, wreckfest, maneater en remnant ook zo. Ik vind het raar met een series X en een ps5 in huis dat de 1 gratis upgrade en de andere niet.
Sterker nog Microsoft geeft updates voor Sea of Thieves en Gears 5 gewoon gratis uit.

Het verbaasd mij vooral dat buiten de bovengenoemde games niemand dit doet. Death stranding zal zelfde route bewandelen. Als 90% van de uitgevers het goede voorbeeld geven valt het op dat Sony daar niet bij hoort. Het voorbeeld hierboven voor Indie games versterkt het gevoel dat Sony meer aan het cashen is dan echt for the players is. En ze geloven zo in elk geval wel echt in console generaties zoals eerder gezegd. Maar als je daar trots op moet zijn …
Maar MS moet marktaandeel winnen en Sony behouden. Sony zal alleen investeren in “gratis” updates als dit ten goede komt aan hun doel.
Dat grote plaatje moet je in je achterhoofd houden want uiteindelijk gaat voor niets de zon op. Realiseer je ook dat MS zelfs agressief zijn aandeel moet vergroten om zijn gaming as a service model te kunnen blijven pushen. Want zij kunnen die miljarden die ze uitgeven voor studio’s als Bethesda alleen verantwoorden als hun gaming as a service model winstgevend wordt op de lange termijn

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
cold_as_ijs schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:51:
[...]

Maar MS moet marktaandeel winnen en Sony behouden. Sony zal alleen investeren in “gratis” updates als dit ten goede komt aan hun doel.
Dat grote plaatje moet je in je achterhoofd houden want uiteindelijk gaat voor niets de zon op. Realiseer je ook dat MS zelfs agressief zijn aandeel moet vergroten om zijn gaming as a service model te kunnen blijven pushen. Want zij kunnen die miljarden die ze uitgeven voor studio’s als Bethesda alleen verantwoorden als hun gaming as a service model winstgevend wordt op de lange termijn
Eens, maar dan mogen wij als eindgebruikers nog wel kritisch zijn :)

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-01 18:50
Ik weet niet hoeveel tijd je wilt steken in gamen, en of je meer het type 'ik speel 10 spellen door elkaar' of 'ik speel voornamelijk 1 spel tot ik die klaar heb' bent, maar er is hoe dan ook een enorm geniale backlog aan games.

Ik zou me vooral focussen op de huidige gen games, en er tussendoor de backlog spelen. Bijvoorbeeld voordat de nieuwe Horizon uitkomt, de oude spelen. Of voordat je Miles Morales speelt, Spiderman (remastered) spelen, dat soort dingen. :) andere pareltjes kunnen dan mooi tussendoor :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Steven030 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:58:
[...]

Inderdaad, ik vind het ook vreemd dat sommige games wel een gratis PS5 upgrade krijgen en andere niet, dat is volgens mij enkel te linken aan de goodwill van die developers.

Steven030 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:58:
[...]

Ja, we moeten juist kritisch zijn :)

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:52
Days Gone vooral niet vergeten heerlijke game op de ps5 in 60fps

• l-burna
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01 22:30

l-burna

2nd place, is the 1st loser

MissMe NL schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:43:
[...]

Spiderman echt een aanrader. Wel zou ik dan de ultimate edition kopen. Zelf heb ik ook pas sinds vorige week de ps5 en eerste spel wat ik heb gekocht. Zelf ga ik bijna alle exclusives van de PlayStation spelen. Omdat ik die nooit kon spelen.

Horizon zero dawn is trouwens nu 10 euro voor de complete edition in de ps store. Dat is sowieso een aanrader.
Horizon zero dawn kon je toch een tijdje geleden gratis downloaden?

The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 16:20
l-burna schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:18:
[...]

Klopt.

• MissMe NL
l-burna schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:18:
[...]

Klopt alleen toen had ik nog geen PlayStation en kwam er te laat achter. Dus dan is 10 euro het wel waard. Vooral als je van plan bent forbidden west te gaan spelen.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-01 22:57
* knip * verkapte V&A, zoek / helpdeskvragen en een aankoopadvies... netjes. Beetje eigen moeite in het uitzoeken wordt op prijs gesteld. Voor aankoopadvies van audioapparatuur zijn subfora ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Geronimous op 03-07-2021 21:38 ]

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:37

Phydomir

Dennis

Ik mag me ook eindelijk melden in dit topic. Gisteren bij Nedgame de bundel met Ratchet, Demons Souls en Miles Morales aan kunnen schaffen. Staat nu mooi gebroederlijk naast de Series X. Tot nu toe alleen kort Ratchet gespeeld. Ziet er wel echt heel erg goed uit en speelt in 60fps RT ook heerlijk. Happy camper hier.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Cowboy_Henk
  • Laatst online: 11-01 22:57
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:44:
[mbr]* knip * verkapte V&A, zoek / helpdeskvragen en een aankoopadvies... netjes. Beetje eigen moeite in het uitzoeken wordt op prijs gesteld. Voor aankoopadvies van audioapparatuur zijn subfora ;) [/mbr]
Was niet zo bedoeld. Ik ben echt op zoek naar een soundbar en vraag achter de ervaring van mede ps5 owners achter een goeie en hoe werkt icm 3d sound.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:39:
[...]

Was niet zo bedoeld. Ik ben echt op zoek naar een soundbar en vraag achter de ervaring van mede ps5 owners achter een goeie en hoe werkt icm 3d sound.
Voor nu werkt 3D audio van de PS5 enkel via een headset. Sony heeft wel aangegeven dat ze bezig om dit uit te breiden naar andere opstellingen. Wanneer en hoe dit gaat werken is tot op heden nog onduidelijk.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:54
Phydomir schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:03:
Ik mag me ook eindelijk melden in dit topic. Gisteren bij Nedgame de bundel met Ratchet, Demons Souls en Miles Morales aan kunnen schaffen. Staat nu mooi gebroederlijk naast de Series X. Tot nu toe alleen kort Ratchet gespeeld. Ziet er wel echt heel erg goed uit en speelt in 60fps RT ook heerlijk. Happy camper hier.
Ratchet and Clank: Rift Apart is echt ge-wel-dig! Ik heb het spel een lange tijd in 'Performance RT-mode' gespeeld, maar ik moet zeggen dat de 'Fidelity-mode' @4K/40fps mij ook zeker bevalt! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZlH7_KUgivWffKkon7fpKXmPlwU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yzD73cScgckPqG1DmnLJqNrQ.jpg?f=fotoalbum_medium

_/-\o_
Kalder schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:26:
[...]

Inderdaad, ik vind het ook vreemd dat sommige games wel een gratis PS5 upgrade krijgen en andere niet, dat is volgens mij enkel te linken aan de goodwill van die developers.
Er zijn geen Sony games met een gratis upgrade toch?
Alleen games waar ze met een update 60fps aan toevoegen/unlocken.

Of bedoel je ook Multiplatform games?

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-12-2025
Heb een scherm gekocht voor mijn pc en 2 consoles, de FV43U.

Maar op het moment dat ik de HDR settings door ga een het scherm op HDR1000 zet, wordt de ps5 heel donker. Dit heeft mijn pc en Xbox series x niet. Best vervelend in een wat verlichte kamer overdag.
Gupje360 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:18:
Heb een scherm gekocht voor mijn pc en 2 consoles, de FV43U.

Maar op het moment dat ik de HDR settings door ga een het scherm op HDR1000 zet, wordt de ps5 heel donker. Dit heeft mijn pc en Xbox series x niet. Best vervelend in een wat verlichte kamer overdag.
Dan moet je bij de PS settings je HDR waarden aanpassen ;)

• Gupje360
poor Leno schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:21:
[...]

Dan moet je bij de PS settings je HDR waarden aanpassen ;)
Je kan alleen die auto setup doen. Heb hem al zo ingesteld dat hij op de stand staat na dat de zon zichtbaar is, dan zit hij tegen de 1000nit (Volgens YouTube) aan en toch wordt hij weer donker als de setup klaar is.
Gupje360 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:56:
[...]

Je kan alleen die auto setup doen. Heb hem al zo ingesteld dat hij op de stand staat na dat de zon zichtbaar is, dan zit hij tegen de 1000nit (Volgens YouTube) aan en toch wordt hij weer donker als de setup klaar is.
HDR1000 is eigenlijk wel Samsungs marketing blabla.. Kan je scherm uberhaupt 1000 nits aan?

Maar afgezien daarvan, zou ik t gewoon op t oog doen, wat jij mooi vindt en niet zo letten op de zonnetjes..

Zowel bij HDR als gewone licht intellingen, heb ik geloof ik nog nooit een game gehad, waarbij ik de suggestie "until barely visble" heb gebruikt :D

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:54
Gupje360 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:56:
[...]

In het geval van HDR instellen, kan ik de video's van HDTVTest zeker aanraden:

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-01 08:30
Hoi allen,

Ik heb een vraag over hoe jullie je PS5 hebben geplaatst.
Ik heb hem staan in een open kabine (voorkant open, achterkant en zijkanten dicht) en hij is zeer stil. Niets op aan te merken.

Nu is me opgevallen dat na een uurtje spelen die kabine wel héél warm geworden was. Er kwam vrij hete lucht uit de voorkant en de ps5 voelde heel warm aan. (bijna te warm om aan te raken)
Kan dit schadelijk zijn voor de levensduur van het apparaat?
Hebben jullie oplossingen? Ik zou een fan achteraan in de kast kunnen inbouwen, maar ik heb geen zin tijd en geld in iets te steken als het toch niet opbrengt. Andere zaken?

Ow ja, boven op de kast zetten is geen optie. De vrouw zegt neen, PS5 is te groot en te opvallend :-)
Antigo schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:15:
Hoi allen,

Ik heb hem staan in een open kabine (voorkant open, achterkant en zijkanten dicht) en hij is zeer stil. Niets op aan te merken.

Nu is me opgevallen dat na een uurtje spelen die kabine wel héél warm geworden was. Er kwam vrij hete lucht uit de voorkant en de ps5 voelde heel warm aan. (bijna te warm om aan te raken)
Hebben jullie oplossingen? Ik zou een fan achteraan in de kast kunnen inbouwen, maar ik heb geen zin tijd en geld in iets te steken als het toch niet opbrengt. Andere zaken?

Ow ja, boven op de kast zetten is geen optie. De vrouw zegt neen, PS5 is te groot en te opvallend :-)
Het vak waar ie staat is bij mij open aan de achterkant (stukje van de plaat weggehaald voor eerdere consoles), daar zie je hier niets van.

Ligt plat, beide zijkanten 15 cm ruimte, bovenkant 5 cm, naar open achterkant 20 cm.

Wat je hebt is dat de warmte nu terugkaatst van de achterkant tegen de PS aan.. Niet dat het echt kwaad kan, maar als je het kunt oplossen door de achterkant vrij te maken, zou ik dat gewoon doen.

• NIB0R
  • Laatst online: 11-01 19:38
Hoi allen,

Wat zijn de afmetingen van je kastje? Bij mijn ikea besta gaat het prima. Wel met de midden plank iets naar onder voor extra ruimte. Je kan misschien een usb fan plaatsen als je nog een usb port over hebt op je ps5? Voor wat extra airflow in het kastje zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pj5uBbBQhbwz5_5GCCo08WPjPCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCuwWzzqHJ7PAVWlYOYXXiIA.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: heb geen betere foto. Ben niet thuis

• Gupje360
Yonix schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:03:
[...]

In het geval van HDR instellen, kan ik de video's van HDTVTest zeker aanraden:

[YouTube: You've Been Doing PS5 [Adjust HDR] Wrong... Here's How to Get the Best Settings]
Deze heb ik uiteindelijk ook gevolgd, lijkt toch een PS5 ding te zijn. Heel Reddit staat er vol mee. Opzich ziet alles er strak en mooi uit, maar overdag moet ik heel goed mijn best doen om het te zien.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Yonix schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 23:47:
[...]

Ratchet and Clank: Rift Apart is echt ge-wel-dig! Ik heb het spel een lange tijd in 'Performance RT-mode' gespeeld, maar ik moet zeggen dat de 'Fidelity-mode' @4K/40fps mij ook zeker bevalt! 8)

[Afbeelding]

_/-\o_
Net klaar met Ratchet en pas m'n 2e platinum tot dusver, dus zegt genoeg over wat ik van deze game vindt. 25 uurtjes over gedaan :P

4K40 is inderdaad een hele mooie oplossing, ik hoop dat we dit vaker terug gaan zien. Target audience is nog wat klein momenteel denk ik, zal maar een klein percentage spelers zijn die ook een 120Hz TV hebben maar het zorgt wel voor een fijnere speelervaring zonder in te boeten op de grafische kwaliteit.

Nu beginnen aan Returnal, ongetwijfeld stukken moeilijker dan R&C :+

[ Voor 3% gewijzigd door kazuka op 04-07-2021 10:48 ]

• vaagjunior
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik ben er ook bij sinds gisteren! Na de PS2 weer mijn 1e playstation. Dus ik heb een lekkere likst om in te halen! Om te beginnen met The Last of Us. De controller voelt in ieder geval fijn aan, en astro's playroom is al een leuke tech demo.
vaagjunior schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:25:
Ik ben er ook bij sinds gisteren! Na de PS2 weer mijn 1e playstation. Dus ik heb een lekkere likst om in te halen! Om te beginnen met The Last of Us. De controller voelt in ieder geval fijn aan, en astro's playroom is al een leuke tech demo.

Briljant spel! En ik vond TLoU 2 minstens net zo goed :)

Je doet het spel trouwens extra eer aan, om eerst deel 1 te laten inzinken en dan pas een hele tijd later (half jaar/jaartje) deel 2 te spelen, ipv gelijk achter elkaar.

Op die manier verhoog je het gevoel en de impact enorm :')

(Ik probeer bij goede 'zware' series ook altijd wat tijd tussen seizoenen te laten, ipv alles te bingen)
Hoi allen,

Ik heb hem in een open vakje van mijn tv meubel, voorkant en achterkant zijn open maar de zijkant heeft niet super veel ruimte en de achterkant staat strak op de muur, soortgelijke situatie dus een beetje.

Heb hem sinds release maar verder nooit iets van gemerkt eigenlijk. Volgens mij gaat dat wel prima zo, hij valt in ieder geval niet uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_p7vHOJpeZY9d5giT5mtR-OrIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/akclpXNLStrG2CZ4UlqkHGMv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 04-07-2021 12:02 ]

kazuka schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:46:
[...]

Net klaar met Ratchet en pas m'n 2e platinum tot dusver, dus zegt genoeg over wat ik van deze game vindt.
Of hoe makkelijk de trophy is >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 04-07-2021 12:10 ]

• Trishul
Hoi allen,

Ik heb m'n PS5 ook in zo'n 'open cabine' staan sinds release. Inderdaad veel warme lucht na verloop van tijd, en het meubel is dan ook aardig opgewarmd. Maar de PS5 heeft gewoon een normale temperatuur, beetje lauw. Komt omdat de PS5 alle lucht naar achteren blaast denk ik.

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01 22:36
Ik heb ff een vraagje over de instellingen van de ps5.

Ik kan bij 4k overdracht snelheid -1 of -2 kiezen. Wat doet deze functie precies?
Er staat bij dat je deze functie kan kiezen bij een knipperend beeld.

[ Voor 20% gewijzigd door BlaBla1973 op 04-07-2021 13:33 ]

Computer nr 486 denk ik..

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Donstil schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:59:
[...]

Ik heb hem in een open vakje van mijn tv meubel, voorkant en achterkant zijn open maar de zijkant heeft niet super veel ruimte en de achterkant staat strak op de muur, soortgelijke situatie dus een beetje.

Heb hem sinds release maar verder nooit iets van gemerkt eigenlijk. Volgens mij gaat dat wel prima zo, hij valt in ieder geval niet uit.

[Afbeelding]
Let wel op je muur, deze kan na verloop van tijd wel zwart worden op de plek waar de PS5 staat.

De mijne heb ik staand schuin achter de tv gezet, geen last van de kleur, licht of warmte.
Segafreak83 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:45:
[...]

Let wel op je muur, deze kan na verloop van tijd wel zwart worden op de plek waar de PS5 staat.

De mijne heb ik staand schuin achter de tv gezet, geen last van de kleur, licht of warmte.
Nah zo warm wordt het allemaal nou ook weer niet toch?

Donstil schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:57:
[...]

Nah zo warm wordt het allemaal nou ook weer niet toch?
Nah.. Misschien @Segafreak83 zn PS achterkant :>

Afbeeldingslocatie: https://media1.giphy.com/media/vf5TjQrio0TBK/200.gif

[ Voor 5% gewijzigd door poor Leno op 04-07-2021 14:09 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het is meer de stof die tegen de muur slaat door de ventilator. Heb bij mijn omvormer voor de zonnepanelen een simpele computerventilator geplaatst voor de koeling. Die heeft ook een zwarte plek op de muur veroorzaakt.

• MissMe NL
De xsx word warmer dan de ps5. De xsx blaast dan ook van de bovenkant. Heerlijke verwarming in de winter 🤣

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Dat deed mijn PS4 Pro wel ja, helaas zonder bovenstaande lichtshow -O-
Donstil schreef op zondag 4 juli 2021 @ 00:18:
[...]

Er zijn geen Sony games met een gratis upgrade toch?
Alleen games waar ze met een update 60fps aan toevoegen/unlocken.

Of bedoel je ook Multiplatform games?
Ja ik bedoelde games over het algemeen, of er Sony games zijn met een gratis upgrade weet ik eigenlijk niet zeker, maar er zijn wel meerdere games waarbij het wel gratis was om de PS4 versie naar PS5 versie te upgraden.
Sommige Sony games hebben wel een 60fps update gehad voor de PS4 versie, zo ook GoT, maar nu is er een PS5 versie van en die is dan weer niet gratis. Wat dat betreft doet Xbox het beter, hoewel ook niet perfect trouwens, heb ook bij xbox begrepen dat er games zijn waarbij de upgrade niet gratis is (kan me vergissen, maar zoiets stond me bij).

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-01 06:44
ben aan het kijken om een externe harde schijf aan te schaffen. Wat ik mij nu net afvraag:

- maakt het uit of het om een usb-c aansluiting gaat of over een usb 3.0 aansluiting?
- over de externe harde schijf zelf: een SATA of toch eerder een SSD? Ik weet niet zo goed of het loont om een SSD te nemen want ligt de bottleneck sowieso niet in de usb (-c) aansluiting?

• Wesley-groet
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:11
pina schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:45:
ben aan het kijken om een externe harde schijf aan te schaffen. Wat ik mij nu net afvraag:

- maakt het uit of het om een usb-c aansluiting gaat of over een usb 3.0 aansluiting?
- over de interne harde schijf: een SATA of toch eerder een SSD? Ik weet niet zo goed of het loont om een SSD te nemen want ligt de bottleneck sowieso niet in de usb (-c) aansluiting?
Voor een externe hdd maakt het niet uit.

De interne ssd kan je niet vervangen aangezien deze op het moederboard gesoldeerd is. De uitbreidingspoort voor een ssd is nog niet werkend

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-01 19:59

- over de interne harde schijf: een SATA of toch eerder een SSD? Ik weet niet zo goed of het loont om een SSD te nemen want ligt de bottleneck sowieso niet in de usb (-c) aansluiting?
Een HDD zou voldoende moeten zijn aangezien je er alleen PS4 games op kunnen staan.
ben je echter al zo gewend aan de snelheden zou ik een SSD aanschaffen.
USB-C of USB 3.0 maken niet zoveel uit aangezien de 2 achterste poorten dezelfde snelheid halen als de USB-C poort.
Ik veronderstel dat je je vergist met de interne schijf, je kan die niet aanpassen. Je zou later wel (als het beschikbaar is) een M.2 SSD kunnen aanschaffen om erbij te prikken.

• pina
Idd ik bedoel niet de interne harde schijf maar de externe harde schijf in de behuizing :Y

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-01 18:50
SSD pakken, dat ga je zeker wel merken in de laadtijden :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• 418O2
  • Laatst online: 11:30

- over de externe harde schijf zelf: een SATA of toch eerder een SSD? Ik weet niet zo goed of het loont om een SSD te nemen want ligt de bottleneck sowieso niet in de usb (-c) aansluiting?
USB C is de stekker, USB 3 de standaard voor de communicatie over die stekker.

SSD trekt usb2 gewoon vol, maar USB 3 niet
@pina ga voor een SSD. Test van digital foundry liet zien dat voor ps4 games op de PS5 de laadtijden van een SSD hetzelfde zijn als de interne SSD. In hun test hadden ze een samsung QVO 870 gebruikt samen met een Sabrent SSD to USB. USB 3.0 is snel genoeg aangezien SATA aansluiting de limiterende factor zal zijn.
HDD is goedkoper per TB, maar daar houd het voordeel wel mee op.

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-01 19:05
kazuka schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:46:
[...]

Net klaar met Ratchet en pas m'n 2e platinum tot dusver, dus zegt genoeg over wat ik van deze game vindt. 25 uurtjes over gedaan :P

4K40 is inderdaad een hele mooie oplossing, ik hoop dat we dit vaker terug gaan zien. Target audience is nog wat klein momenteel denk ik, zal maar een klein percentage spelers zijn die ook een 120Hz TV hebben maar het zorgt wel voor een fijnere speelervaring zonder in te boeten op de grafische kwaliteit.

Nu beginnen aan Returnal, ongetwijfeld stukken moeilijker dan R&C :+
Grappig, ook vandaag R&C uitgespeeld (story) en nu ook verder met Returnal. Heb ook Demon Souls en Disco Elysium nog op de plank liggen, maar die komen later wel.

psn: jagermeistertim

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-01 07:25
zo, God of War is klaar!!! Damn wat een goede game, de ene verwondering na de andere!!!

Petje af!!!

• pina
Dank jullie wel voor de reacties. Dan ga ik mijn bestaande behuizing usb 3 gebruiken icm ssd schijf

• Gandalf68
  • Laatst online: 08-01 21:13
Eh sinds kort kunnen ps5 games wel opgeslagen worden op een externe hdd dacht ik

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:50
Gandalf68 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 07:47:
Eh sinds kort kunnen ps5 games wel opgeslagen worden op een externe hdd dacht ik
Dacht ik ook. Je kan ze dan alleen niet spelen.

• AppleFan2007
Gandalf68 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 07:47:
Klopt, alleen kan je die games niet spelen omdat een externe schijf niet snel genoeg is.
Maar dat maakt niets uit voor de keuze tussen een HDD en SSD. Een SSD is altijd sneller.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-01 23:49
Wesley-groet schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:50:
[...]

Voor een externe hdd maakt het niet uit.

De interne ssd kan je niet vervangen aangezien deze op het moederboard gesoldeerd is. De uitbreidingspoort voor een ssd is nog niet werkend
Ik had een externe HDD op mijn PS4 en die heb ik vervangen door een SSD en zelfs op de PS4 merkte ik het verschil in snelheid al dus op de PS5 zal dat zeker niet minder zijn lijkt mij. Ik heb alleen een SSD op mijn PS5 gehad dus ik weet het natuurlijk niet zeker maar ik zou die paar tientjes extra in een SSD investeren tenzij je echt meer dan 1TB wil hebben, dan wordt het wel erg prijzig.

• Trishul
SSD's van 1TB zijn tegenwoordig toch zo goedkoop, dat het een no-brainer is geworden. Vorige week bv nog de Samsung EVO 860 voor €79 op Amazon. Behuizing van een tientje eromheen en klaar.
Voordeel is ook dat het overzetten van PS5 games van intern naar extern en vice versa heel snel gaat.

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:49
LordLynx schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:06:
[...]

Ik had een externe HDD op mijn PS4 en die heb ik vervangen door een SSD en zelfs op de PS4 merkte ik het verschil in snelheid al dus op de PS5 zal dat zeker niet minder zijn lijkt mij. Ik heb alleen een SSD op mijn PS5 gehad dus ik weet het natuurlijk niet zeker maar ik zou die paar tientjes extra in een SSD investeren tenzij je echt meer dan 1TB wil hebben, dan wordt het wel erg prijzig.
veel verschillen in SSD'S. in snelheden. Mijn externe SSD is bijna net zo snel als interne SSD van PS5 als het gaat op PS4 games. Ik was daar erg door verrast. Heerlijk als je nog red dead 2 speelt. op de pro kon ik koffie zetten en drinken voor ie klaar was haha.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:40
Ik heb vandaag mijn ps5 op zijn kant geplaatst. Kom ik er dus achter dat, op een of andere manier, het zwarte afdek rubbertje voor het schroefgat foetsie is. Kan hem nergens meer vinden. Geen idee wat er mee gebeurd is.

Ik heb al even op de bekende Chinese site gekeken maar zie geen vervangers. Dit zal lastig worden om te krijgen neem ik aan?
FrankoNL schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:34:
Ik heb vandaag mijn ps5 op zijn kant geplaatst. Kom ik er dus achter dat, op een of andere manier, het zwarte afdek rubbertje voor het schroefgat foetsie is. Kan hem nergens meer vinden. Geen idee wat er mee gebeurd is.

Ik heb al even op de bekende Chinese site gekeken maar zie geen vervangers. Dit zal lastig worden om te krijgen neem ik aan?
Ze zullen een garantie aanspraak heus niet afwijzen omdat dat stomme losse rubbertje er niet meer bij zit, geen zorgen over maken. Voor de rest heeft het volgens mij verder geen functie.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:40
Kalder schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:36:
[...]

Ze zullen een garantie aanspraak heus niet afwijzen omdat dat stomme losse rubbertje er niet meer bij zit, geen zorgen over maken. Voor de rest heeft het volgens mij verder geen functie.
Nee dat zal inderdaad niet. Het is meer dat ik mezelf er gewoon aan erger dat ik hem niet meer heb. :+

• vaagjunior
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-01-2023
poor Leno schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:33:
[...]

Briljant spel! En ik vond TLoU 2 minstens net zo goed :)

Je doet het spel trouwens extra eer aan, om eerst deel 1 te laten inzinken en dan pas een hele tijd later (half jaar/jaartje) deel 2 te spelen, ipv gelijk achter elkaar.

Op die manier verhoog je het gevoel en de impact enorm :')

(Ik probeer bij goede 'zware' series ook altijd wat tijd tussen seizoenen te laten, ipv alles te bingen)
Bedankt voor de tip! Ik ben sowieso niet zo'n snelle single player gamer.. dus dat komt wel goed :) Ben benieuwd hoever ik ga komen.

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:38
Ik ben nu Demon Souls aan het spelen en het ziet er allemaal erg mooi uit maar ehhhh..... wat is dit moeilijk zeg :)

Wanneer komt de eerste save of moet je het hele spel in 1 keer uitspelen. Het is wel een goede investering want als ik een beetje vooruit kijk kan ik er nog jaren van genieten :)

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-01 19:05
RoaDHouse schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 00:54:
Ik ben nu Demon Souls aan het spelen en het ziet er allemaal erg mooi uit maar ehhhh..... wat is dit moeilijk zeg :)

Wanneer komt de eerste save of moet je het hele spel in 1 keer uitspelen. Het is wel een goede investering want als ik een beetje vooruit kijk kan ik er nog jaren van genieten :)
Die komt na de eerste boss (ik neem aan dat je een checkpoint bedoelt) Na het openen van de shortcuts kan je daar heel snel komen, maar het duurt wel even voordat je die opent en je zal echt actief moeten exploreren (zeker als je nog nooit een souls game hebt gespeeld).

Blijf proberen! Het is het waard ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door TTHEEBO1 op 06-07-2021 06:09 ]

psn: jagermeistertim

RoaDHouse schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 00:54:

Moeilijk is relatief bij Soulsborne games >:)
Zit nu in bloodborne, mijn eerste soulsborne, en daar heb ik wel geleerd dat ondanks de uitdagende bossfights ze wel fair zijn met genoeg mogelijkheden om ze te pakken. Als je onverhoopt sterft je wel altijd het gevoel hebt van volgende keer moet ik dit of dat. Gisteren een keer of 10 gestorven omdat ik 2 shark giants moest verslaan in een put. Accepteer dat je sterft en leer er iedere keer van en je gaat een fantastische tijd tegemoet. Heb ondertussen Sekiro en DS trilogie gekocht en ben ook op Demon Souls aan het azen ;)

Oh ja eerste save punt bij demon souls ligt als het goed is achter de eerste baas. Mocht je vastzitten kan ik je aanraden filmpjes op YouTube te gaan kijken, ik volg fighting cowboy voor mijn 100% walktrough van bloodborne.

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:20
Ik zou geen filmpjes kijken voor soulsborne games. Het is juist zo fijn om de game zelf te ontdekken. Dat is onderdeel van de ervaring. Stap voor stap de werelden verkennen, shortcuts te vinden. Mooie loot te vinden. Lore ontdekken. enz enz.

Tenminste voor mij is het altijd een solitaire religieuze ervaring en kijken hoe het moet online doet imo afbreuk aan die ervaring.

Maar hoe jij het ook wilt doen. Geniet ervan. Het zijn geweldige games.

• 418O2
4acesNL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:58:
Ik zou geen filmpjes kijken voor soulsborne games. Het is juist zo fijn om de game zelf te ontdekken. Dat is onderdeel van de ervaring. Stap voor stap de werelden verkennen, shortcuts te vinden. Mooie loot te vinden. Lore ontdekken. enz enz.

Tenminste voor mij is het altijd een solitaire religieuze ervaring en kijken hoe het moet online doet imo afbreuk aan die ervaring.

Het deel

"Mocht je vastzitten" heb je gemist?

• 4acesNL
Dat is toch ook onderdeel van gamen? Of moet alles maar vloeiend gaan zonder uitdagingen? Dan moet je geen soulsborne games spelen. Die zijn over het algemeen niet linear wat oplossingen betreft. Het is onderdeel van de ervaring. Maar goed, ik ben old school. Proberen/ zoeken/ ontdekken tot het lukt. De beloning is ook fijner als het kwartje ineens valt.

Maar zei ook; hoe jij het ook doet, geniet ervan. Dus zei niet hoe jij hét moet doen. Gaf gewoon my two cents over de soulsborne games. ☺️

Edit - Overigens was dit alles naar RoaDHouse gericht. Niet naar u.

[ Voor 6% gewijzigd door 4acesNL op 06-07-2021 09:51 ]

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-10-2025
Geen verkoop via het forum

[ Voor 88% gewijzigd door BM op 06-07-2021 11:32 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:35

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

4acesNL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:58:

Dark Souls was voor mij inderdaad een solitaire religieuze ervaring. Die game had mij een maand echt helemaal in zijn greep. Ik stond er figuurlijk mee op en ging er mee te bed. Het had ook echt zijn beslag op mijn gemoedstoestand merkte ik. :P Dat had ik nog niet eerder gehad met een game en daarna eigenlijk ook nooit meer meegemaakt. Ik struinde elke wiki pagina af om meer te weten over de lore en veel fora om fan theorien te lezen. Echt een game ervaring die ik nooit zal vergeten. Ik kan de hele interconnected wereld nog bijna dromen ook al is het 10 jaar geleden dat ik het gespeeld heb.

Daarom raad ik ook altijd mensen aan om hun 1e playthrough van een From Software game blind in te gaan en zo min mogelijk op te zoeken. Het gevoel van verlorenheid en desperation in combinatie met het gevoel van euforie als je eindelijk die boss hebt verslagen of een shortcut hebt gevonden na een uur door de catacombes te hebben gezworven met zwetende handjes is echt een beetje magisch. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 13:54
uchiha tijntje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:20:
[...]

Dark Souls was voor mij inderdaad een solitaire religieuze ervaring. Die game had mij een maand echt helemaal in zijn greep. Ik stond er figuurlijk mee op en ging er mee te bed. Het had ook echt zijn beslag op mijn gemoedstoestand merkte ik. :P Dat had ik nog niet eerder gehad met een game en daarna eigenlijk ook nooit meer meegemaakt. Ik struinde welke wiki pagina af om meer te weten over de lore en veel fora om fan theorien te lezen. Echt een game ervaring die ik nooit zal vergeten. Ik kan de hele interconnected wereld nog bijna dromen ook al is het 10 jaar geleden dat ik het gespeeld heb.

Daarom raad ik ook altijd mensen aan om hun 1e playthrough van een From Software game blind in te gaan en zo min mogelijk op te zoeken. Het gevoel van verlorenheid en desperation in combinatie met het gevoel van euforie als je eindelijk die boss hebt verslagen of een shortcut hebt gevonden na een uur door de catacombes te hebben gezworven met zwetende handjes is echt een beetje magisch. :)
Dit 101% _/-\o_

• 4acesNL
Ik heb overigens een dingetje. Als ik iets download. In dit geval een PS4 game, dan kan ik geen disk game opstarten. In dit geval Demon Souls. Meer mensen hier last van?
Ik heb gezocht naar instelling, maar niets gevonden die dit verhelpen.
uchiha tijntje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:20:
[...]

Dark Souls was voor mij inderdaad een solitaire religieuze ervaring. Die game had mij een maand echt helemaal in zijn greep. Ik stond er figuurlijk mee op en ging er mee te bed. Het had ook echt zijn beslag op mijn gemoedstoestand merkte ik. :P Dat had ik nog niet eerder gehad met een game en daarna eigenlijk ook nooit meer meegemaakt. Ik struinde elke wiki pagina af om meer te weten over de lore en veel fora om fan theorien te lezen. Echt een game ervaring die ik nooit zal vergeten. Ik kan de hele interconnected wereld nog bijna dromen ook al is het 10 jaar geleden dat ik het gespeeld heb.

Oh wow. Precies dit. Precies mijn ervaring.

[ Voor 70% gewijzigd door 4acesNL op 06-07-2021 12:04 ]

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-10-2025
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:29:
[mbr]Geen verkoop via het forum[/]
Sorry moderator!

• Dimitri_Klokov
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:04
4acesNL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:51:
Ik heb overigens een dingetje. Als ik iets download. In dit geval een PS4 game, dan kan ik geen disk game opstarten. In dit geval Demon Souls. Meer mensen hier last van?
Ik heb gezocht naar instelling, maar niets gevonden die dit verhelpen.
Ik had dit gisteren nadat ik de game voor de tweede keer ging spelen. Heel vreemd, maar de PS5 eerst uitzetten en dan weer handmatig opstarten hielp voor mij.
4acesNL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:49:
Dat is toch ook onderdeel van gamen? Of moet alles maar vloeiend gaan zonder uitdagingen? Dan moet je geen soulsborne games spelen. Die zijn over het algemeen niet linear wat oplossingen betreft. Het is onderdeel van de ervaring. Maar goed, ik ben old school. Proberen/ zoeken/ ontdekken tot het lukt. De beloning is ook fijner als het kwartje ineens valt.

Maar zei ook; hoe jij het ook doet, geniet ervan. Dus zei niet hoe jij hét moet doen. Gaf gewoon my two cents over de soulsborne games. ☺️

Edit - Overigens was dit alles naar RoaDHouse gericht. Niet naar u.
denk dat het ook een beetje aan jezelf ligt hoe je de game wil ervaren. Ik vermoed dat als ik helemaal in mijn eentje was doorgegaan zonder info zoeken dat ik bloodborne snel genoeg aan de kant had gelegd terwijl ik nu lekker doorknal tot ik platinum heb. Het moeten uitzoeken wat het verhaal nu is geeft mij niet zo veel motivatie om het te blijven spelen. Ik kreeg laatst weer echt zin in het spel nadat ik juist de lore filmpjes had bekeken. Ik geniet enorm van de boss fights en haal ontzettend veel voldoening als ik er weer eentje neerhaal. Ik vind de bossfights al uitdagend genoeg laat staan dat ik eerst 10x moet sterven om uit te zoeken hoe ik hem moet aanpakken en dan nog eens 10x om het werkelijk volgens plan uit te voeren :D.

Het zijn wat dat betreft wel unieke games in het huidige landschap, ik hoef niet al mijn games zo te spelen maar op zijn tijd is dit weer echt lekker ouderwets heerlijk

• 4acesNL
Ik snap dan werkelijk niet waarom je de games speelt als je alles gewoon laat uitzoeken door iedereen.

Beetje het einde van een film opzoeken voordat je hem überhaupt hebt gezien. 😅
Ik snap niet dat kijken hoe het moet en dan nadoen leuk is. Waar komt die voldoening dan vandaan?

Wat ik uit je bericht opmaak is dat je meer voor de thropies gaat en dergelijke dan de daadwerkelijke game ervaring.?

[ Voor 53% gewijzigd door 4acesNL op 06-07-2021 14:22 ]

4acesNL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:17:
Ik snap dan werkelijk niet waarom je de games speelt als je alles gewoon laat uitzoeken door iedereen.

Ik snap niet dat kijken hoe het moet en dan nadoen leuk is

Wat ik uit je bericht opmaak is dat je meer voor de thropies gaat en dergelijke dan de daadwerkelijke game ervaring.?
Trophies boeien me niet zoveel, leuk voor de bragging rights maar daar blijft het dan ook wel bij. Dat ik op platinum uitkom is meer toeval omdat ik wat tips zocht voor een route door de wereld en ik per toeval op een 100% route uitkwam. En toen ik er eenmaal mee was begonnen moest ik het ook afmaken ook.
Maar wat is dan zogenaamd volgens jou DE game ervaring?
Je kan in mijn ogen deze games op meerdere manieren ervaren. Fijn dat jij er een religieuze ervaring in ziet door alles zelf maar uit te moeten zoeken waaronder het verhaal, maar na een lange dag werken en voor de kinderen zorgen wil ik lekker wat gamen en gewoon wat monsters afslachten. De game is al lekker uitdagend voor mij ook al ken ik de lore en bossfight taktiek. Meestal volg ik die taktiek niet eens. Ik haal zelf de voldoening uit de bossfights en de voortgang die ik maak. Heb al meerdere filmpjes gezien van mensen die de game op BL4 spelen of speedrun of helemaal een karakter maken en eigen achtergrond verhaal verzinnen en dus bepaalde kleedstijl erbij kiezen en daar ook echt aan vast blijven houden.
Dus in mijn ogen kan je de games spelen zoals je wil.

• AppleFan2007
4acesNL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:17:

Ik snap niet dat kijken hoe het moet en dan nadoen leuk is. Waar komt die voldoening dan vandaan?

Valt ook een beetje te zien wat je opzoekt, als bijvoorbeeld al een uur zit te zoeken naar de ingang of hoe je een boss moet verslaan snap ik wel dat je het zoekt.
Als je het na een minuut al zoekt begrijp ik het ook minder maar ja, sommige hebben niet veel tijd en willen dan dat het vooruit gaat.
Voor trophies kan je het ook doen, zeker als je zo veel collectibles in een open wereld moet zoeken.

Ik heb dit weekend The Witness gespeeld, een puzzel game. Sommige puzzels zag ik echt niet en die ben ik dan ook gaan zoeken. De rest heb ik zelf geprobeerd.
Het hang een beetje af van persoon tot persoon.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

cold_as_ijs schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:47:
[...]
Maar wat is dan zogenaamd volgens jou DE game ervaring?
Volgens mij heeft ie dat eerder al aangegeven:
4acesNL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:49:
Proberen/ zoeken/ ontdekken tot het lukt. De beloning is ook fijner als het kwartje ineens valt.
Dit soort games met een op voorhand bekeken guide doorlopen is als bowlen met de rekjes omhoog:
uiteindelijk geraak je er wel maar het haalt de meeste ervaring/beleving uit het spel.
Ik weet ook wel dat niet iedereen evenveel tijd en geduld heeft maar is het zo erg om een keer wat langer over een game te doen of wat vaker dood te gaan? De voldoening in dit soort games maken het allemaal meer dan waard imo.

Dat gezegd hebbende vind ik het wel tof dat er steeds meer lui zijn die dit soort games gewoon eens proberen d:)b

@Phydomir hieronder: dat eerste deel heeft mij ruim 8 uur gekost. Hoe lang ik in de tweede kamer niet naar die wolf heb zitten staren met de vraag :"ja maar hoe dan?" Heerlijk toch :9

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 06-07-2021 15:06 ]

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:37

Phydomir

Dennis

Gewoon lekker spelen zoals je wilt. Zonder guides was ik nooit door het 1e gedeelte van Bloodborne heen gekomen omdat ik gewoon niet snapte wat de game van mij wilde en ik al een uur rond liep zonder ook maar enige vorm van progressie.
Superkiwi schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:59:
@Phydomir hieronder: dat eerste deel heeft mij ruim 8 uur gekost. Heerlijk toch :9
Prima dat dat voor jouw de charme van de game is. Maar daar heb ik echt het geduld niet meer voor. Des te beter dat je er zelf voor kunt kiezen hoe je iets wil aanpakken. De moeilijkheidsgraad is voor mij al uitdaging genoeg. Dan zit ik er niet op te wachten om me ook nog eens me de pleuris te zoeken. Dan kijk ik liever even in een guide die mij de juiste kant op loost.

[ Voor 55% gewijzigd door Phydomir op 06-07-2021 15:06 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• 4acesNL
Uiteindelijk ligt hoe je een game speelt natuurlijk bij jezelf. Ikzelf kies dan gewoon voor wat makkelijkere games als ik gewoon ff wil gamen. Maar iedereen is verschillend hierin. En dat mag ook gewoon. Ik oordeel niet, ben gewoon benieuwd naar de beweegredenen. En ben oprecht geïnteresseerd naar jullie verhalen. Mijn ervaring is niet die van jullie en andersom. Dus het is gewoon interesse van mijn kant :)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik zie games soms gewoon als veredelde film. De puzzels horen erbij, wil er best wat tijd in stoppen om het uit te zoeken. Maar ik haal meer voldoening uit het verhaal verder volgen dan de puzzel uitvogelen. Het is tijdverdrijf, en als iets me gaat frustreren haal ik er geen plezier meer uit en kan ik beter lekker een guide gebruiken en verder spelen.
Ik speel ook heel veel dingen op eenvoudig, niet omdat ik een hogere moeilijkheidsgraad niet zou aankunnen, maar omdat ik daar gewoon helemaal geen behoefte aan heb.

Ik snap niet waarom iemand anders daar een oordeel over zou moeten hebben. Speel lekker op de manier die jou het meeste plezier geeft, maar denk niet dat jouw manier beter is of anderen meer plezier zou (behoren te) geven. Mensen zijn verschillend en benaderen games ook verschillend.

In AC Valhalla heb ik veel guides gebruikt en mapgenie voor alle items etc ik vond het best aardig maar wilde er wel lekker snel doorheen (alsnog meer dan 200 uur ;) ). In Hitman gebruik ik geen guides. In rdr gebruikte ik papier en pen om te weten hoeveel vachten ik precies moest hebben... (was wel de tweede run, toen heb ik ook meer guides gebruikt om bepaalde dingen te maximaliseren.)

[ Voor 19% gewijzigd door ArthurMorgan op 06-07-2021 15:08 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Als je (snel) gefrustreerd raakt tijdens het gamen is het aan te raden om From Software games sowieso al lekker te laten voor wat ze zijn :P
Aan de andere kant kan het ook therapeutisch werken omdat je juist leert van het vele doodgaan, elke death is namelijk een fout van jezelf. Dat leerproces kun je ook in andere games meenemen.
ArthurMorgan schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:06:
Speel lekker op de manier die jou het meeste plezier geeft, maar denk niet dat jouw manier beter is of anderen meer plezier zou (behoren te) geven.
Dat laatste wordt toch ook door niemand beweerd? Er wordt alleen gevraagd waarom iemand games op een bepaalde manier speelt. Verder ben ik het met je verhaal eens hoor :)

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 06-07-2021 15:14 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik speel niet om te leren :P

Prima dat ik beter wordt in iets, maar ik heb weinig behoefte dat ik (voorbeeldje) 40 pogingen moet doen om in een racespel een beetje normaal een ronde kan doen. Geef me lekker opties om bij wijze van spreken mooi rond te komen met alleen gas geven. Dit is wat extreem, maar why not? Ik heb er nooit gebruik van gemaakt, maar ik vind zelf de mogelijkheid die rockstar in GTA 5 aanbiedt om als iets 3 keer mislukt om gewoon verder te gaan erg fijn. Ik speel om op een leuke manier mijn tijd in te delen, niet om goed te worden in een spel. (Ook niet als dat me helpt in andere spelen.)
Daarom speel ik ook met name SP en geen online games overigens. Zo ga ik als ik eindelijk de PS5 bemachtig als eerste days gone spelen. Heb al best veel dingen op twitch gezien. Dat beinvloed mijn plezier op geen enkele manier. Misschien ga ik op bepaalde punten die ik me herinner dingen net anders proberen, misschien gebruik ik juist wat ik eerder gezien heb.

(Dat gezegd hebbende, ik heb ook geen problemen met spoilers lezen of horen voor ik iets kijk. Ik kan me herinneren dat ik daardoor wel eens doorgegaan ben met series die ik anders had laten vallen. Arrow bijvoorbeeld.)

[...]

Volgens mij heeft ie dat eerder al aangegeven:

[...]

Dit soort games met een op voorhand bekeken guide doorlopen is als bowlen met de rekjes omhoog:
uiteindelijk geraak je er wel maar het haalt de meeste ervaring/beleving uit het spel.
Ik weet ook wel dat niet iedereen evenveel tijd en geduld heeft maar is het zo erg om een keer wat langer over een game te doen of wat vaker dood te gaan? De voldoening in dit soort games maken het allemaal meer dan waard imo.

Dat gezegd hebbende vind ik het wel tof dat er steeds meer lui zijn die dit soort games gewoon eens proberen d:)b
Maar dat is het dan ook wel zo'n beetje. Ja mooi als iedereen diezelfde benadering zou hebben, maar het aantal mensen dat het dan uiteindelijk speelt is dan ook lager waardoor Elden Ring ineens niet meer gemaakt zou kunnen worden. Als ik 1 uur naar die wolf had zitten kijken had ik hem al aan de kant gelegd en nooit meer aangeken, nu heb ik hem bijna platinum en heb ik hem ook nog op disc aangeschaft en daarnaast meteen Sekiro en DS trilogie gekocht en ben van plan Demon Souls aan te schaffen.
En dat was dus niet gebeurd als ik nog steeds vast had gezeten in Central Yarnham.

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 15:07
ArthurMorgan schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:34:
Ik speel niet om te leren :P

Prima dat ik beter wordt in iets, maar ik heb weinig behoefte dat ik (voorbeeldje) 40 pogingen moet doen om in een racespel een beetje normaal een ronde kan doen. Geef me lekker opties om bij wijze van spreken mooi rond te komen met alleen gas geven. Dit is wat extreem, maar why not? Ik heb er nooit gebruik van gemaakt, maar ik vind zelf de mogelijkheid die rockstar in GTA 5 aanbiedt om als iets 3 keer mislukt om gewoon verder te gaan erg fijn. Ik speel om op een leuke manier mijn tijd in te delen, niet om goed te worden in een spel. (Ook niet als dat me helpt in andere spelen.)
Dan zijn er gewoon heel veel spellen geschikt voor je, maar niet die van FromSoft. Niet elke game hoeft elk type gamer aan te spreken; de games van FromSoft zijn er specifiek voor wie wil strijden voor de winst. Ik zit zelf op het snijvlak hiervan: soms zijn ze mij ook te gortig, vooral als het opslagpunt ver van de baas af zit en je niet alleen de baas opnieuw moet doen, maar ook een heel stuk daarvoor. Dan wordt het mij ook iets te masochistisch, maar af en toe zet ik toch één van deze games aan en Dark Souls 2 en 3 heb ik uitgespeeld. Bloodborne halverwege; daarbij hoop ik op een PS5-versie met 60fps, zonder de frame pacing issues en met hogere resoluties, voor een soepeler ervaring.

En wat betreft zaken online opzoeken: dat moet iedereen lekker zelf weten. De één wil alles zelf ervaren en uitzoeken, en de ander zoekt meer op online. Bij mij wisselt het per game, en sommige games zijn zowat gemaakt om obscure zaken te delen met elkaar (online en ook al pre-internet). Wat je maar plezier geeft.
[...]
@Phydomir hieronder: dat eerste deel heeft mij ruim 8 uur gekost. Hoe lang ik in de tweede kamer niet naar die wolf heb zitten staren met de vraag :"ja maar hoe dan?" Heerlijk toch :9
Ik heb ooit Bloodbourne een kans gegeven, en zat ook gelijk al vast op die wolf. Het probleem is dat je zo vroeg in een spel, je je onmiddellijk afvraagt of je eigenlijk gewoon een basis-element of -mechanic van het spel over het hoofd ziet. Zo herinner ik me dat ik dan zat te zoeken hoe ik toch een wapen kon equippen. Na een dik uur heb ik het opgegeven, en nooit meer opnieuw geprobeerd (was ook gewoon een gratis PS+ game voor mij).

Nu ja, elk zijn genre. The Witness was ook zo'n spel waar je een hoop mensen had die na een half uur het al opgaven omdat er totaal geen hulp gegeven wordt in het spel en je het allemaal zelf moet ontdekken en uitvogelen. Als een spel je dan niet 100% ligt, is het eigenlijk wel logisch dat je het dan rap opgeeft.

• 418O2
Ik kijk ook wel eens filmpjes, helemaal bij nieuwe games. Ik snap soms niet hoe de mechanics werken en dan is het wel fijn om op gang te komen
Pagina: 1 ... 136 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord