[PS/PC] Kena: Bridge of Spirits

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:13
Kena: Bridge of Spirits is an upcoming action-adventure game developed and published by Ember Lab. The story follows Kena, a young spirit guide who uses her magical abilities to help deceased people move from the physical to the spirit world. The game is presented through a third-person perspective. The player uses Kena's staff for attacking enemies, and her pulse ability for defending against attacks. They are tasked with collecting small spirit companions known as the Rot, who help to complete tasks and battle against enemies.

The game's development is led by brothers Mike and Josh Grier, founders of Ember Lab. Having spent several years creating commercials and branded applications, the development team shifted to creating an original video game. They partnered with Sony Interactive Entertainment for a console-exclusive deal, and grew the team to 15 core employees. The game's art is created in collaboration with Vietnamese animation studio Sparx, and its fictional world is inspired by Eastern locations such as Japan and Bali. The original score is composed by Jason Gallaty, who collaborated with Balinese ensemble group Gamelan Çudamani to create respectful gamelan music.

Kena: Bridge of Spirits is scheduled for release for Microsoft Windows, PlayStation 4, and PlayStation 5 on August 24, 2021.

Trailer:

Gameplay:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:35

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik kijk er naar uit, lijkt een pareltje te worden. :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-05 19:56
Hier zit ik echt op te wachten. Ben benieuwd of er een fysieke release komt

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hier nog een overzicht met alle vrijgegeven screenshots: https://www.gamepressure....enshots_list.asp?ID=20323

<3
Desutoroiya schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:09:
Hier zit ik echt op te wachten. Ben benieuwd of er een fysieke release komt
Lijkt me sterk het wordt een kleinere game met een digitale prijs van 39,95. Een fysieke uitgave is dan niet interresant, marges op een fysieke uitgave zijn voor de ontwikkelaar nog kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 11:57

-SaveMe-

-klik-

Hoop wel dat het niet een te korte game wordt ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

-SaveMe- schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:28:
Hoop wel dat het niet een te korte game wordt ...
Vorig jaar hadden de devs het over 7-8 uurtjes.

Dit is geen AAA open world werk-alle-icoontjes-op-de-map weg spel maar de eerste poging van Ember Lab, een vrij kleine studio van 15-20 man geloof ik, om een videogame te maken. Ze waren voorheen een animatie studio, en dat valt te zien aan de super hoge kwaliteit van de cutscenes tot dusver. Hopelijk is de gameplay ook van een goed niveau maar ik verwacht er niet meteen teveel van eerlijk gezegd. Hopelijk verrassen ze me positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Daarom wacht ik reviews af. Voor 7-8 uurtjes ga ik niet de volle pond betalen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:29
-SaveMe- schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:56:
Daarom wacht ik reviews af. Voor 7-8 uurtjes ga ik niet de volle pond betalen ...
Gaat ook geen 80 euro kosten. Ik dacht 40 maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Klopt staat nu al voor 39,99 in de PS shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
€40 is een prima bedrag voor een game van 7-8 uurtjes, mits het vol zit met leuke en unieke ervaringen.

Ik heb de game al gepre-orderd want ik was al verkocht bij de eerste beelden. Tegelijk houd ik de verwachtingen laag. Als ik beelden van de gameplay bekijk dan word ik niet gelijk weggeblazen en is het de vraag hoe lang ze de gameplay interessant weten te houden. Maar het ziet er zo mooi uit en ik mis games zoals Beyond Good & Evil waar dit mij aan doet denken. Daarom heb ik geen moment heb getwijfeld om hem niet meteen te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ruudox schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:06:
[...]

Gaat ook geen 80 euro kosten. Ik dacht 40 maar.
Vind ik nog too much. Wacht wel op een sale als hij echt zo kort is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
nieuws: Kena: Bridge of Spirits is uitgesteld tot 21 september

Jammer, maar een maandje extra is nog uit te houden. Hoeft er niet meer getwijfeld te worden tussen Kena of de nieuwe uitbreiding van Ghost of Tsushima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik kan ook wel leven met een maandje uitstel. Even kijken wat ik ga spelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Liever uitstel dan een buggy game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPvl2H98vmmqOYwbM9FA7vy3ZuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MqPfP1F2241CMCaosE1igWQz.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste score is goed. Misschien eens kopen 😚
Ziet er super uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-05 19:56

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-05 09:11
Ja deze game maakt de hoge verwachtingen waar[speel de PS5 versie].Na Ratchet heeft ook deze game die Pixar kwaliteit.

Ben je fan van games als Tomb Raider en Zelda dan moet je dit zeker checken zou ik zeggen!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:14
Gister ook aan deze game begonnen omdat deze hoog op mijn wishlist stond. Heb nog niet zoveel gespeeld, ben net het dorpje voorbij en moet nu naar een hutje bovenop een berg. Heb net een klein uurtje gespeeld denk ik.

Speel hem op de PC, maar hoe dan ook kan ik nog niet echt aan de controls wennen. Ook al zijn het weinig knoppen/acties, het voelt niet super intuïtief genoeg. Zowel met keyboard/muis als ps5 controller geprobeerd, maar echt wennen deed het niet. Bijvoorbeeld die tears (?) waarmee je de zwarte bolletjes kan samenvoegen en je daarmee dan iets kapot moet maken.

spoiler:
Is dat ook de bedoeling bij de 1e echte grote fight? Je krijgt dan 2x de mogelijkheid om dit te doen om de de grootste vijand mee te verslaan, maar dit lukte me telkens net niet. mijn tear was kapot voordat ik een attack kon uitvoeren. Heb daar serieus 10 pogingen voor nodig gehad.

Verder echt wel een cool spel, leuke setting, goede visuals!

[ Voor 5% gewijzigd door enira op 22-09-2021 09:39 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wackmack schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 07:51:
[Afbeelding]

Eerste score is goed. Misschien eens kopen 😚
Ziet er super uit.
Na een dag nog steeds een Metacritic van 84, netjes. cijfers variëren van een 7 tot een 10 8)7

Denk dat ik de fysieke versie maar ga oppikken.

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:12
Ik heb hem gisteren ook ongeveer 2 uur gespeeld op de PC, bevalt tot nu toe prima, ook de prijs is zeker netjes te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Chaoss schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:42:
[...]
Denk dat ik de fysieke versie maar ga oppikken.
Ik wacht ook op de fysieke versie. Vind de game te kort om hem digitaal te kopen ...

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:27
gisteravond drie uur gespeeld op de ps5

ik vind het een geweldige game, het is een beetje een kruising tussen tomb raider en god of war kwa gameplay.

De graphics zijn adembenemend, lijkt wel of je live meespeelt in een pixar film. De karakters zijn grappig en de miniwezentjes (Rot heten die) zijn een behoorlijk leuke variatie die de gameplay ook goed kunnen beinvloeden door daar in de skill tree dingen aan toe te kennen. Ook leuk dat ze onderdeel zijn van de exploration (je moet ze vinden om ze toe te voegen aan je team) en dat je ze met hoedjes kunt aankleden. Het is allemaal goed doordacht.

In het begin kan je karakter nog niet zoveel, maar het duurt niet lang voordat je steeds meer skills vrij speelt en meer dingen kunt doen zodat de uitdaging steeds groter wordt.

De puzzels zijn tot nu toe redelijk eenvoudig, denk hierbij aan het plaatsen van 'energie transport' stenen om deuren open te krijgen.

De combat is redelijk eenvoudig, als je hack en slash games gewend bent zul je er weinig moeite mee hebben. De tombraider invloeden zijn er ook voldoende (zoals het klimmen en de wapen handling), dus al met al een heerlijke mix in deze zeer goed uitziende game voor een hele mooie lage prijs.

Aanrader wat mij betreft.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-05 09:11
@robinez
Zitten idd dingen in die ook aan God of War doen denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
jori040 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:04:
@robinez
Zitten idd dingen in die ook aan God of War doen denken.
ja, het is altijd lastig om inhoudelijk over een game te zeggen, zeker die tombraider en gow invloeden, zodra je daar iets te veel over zegt hoe dit in de game naar voren komt dan is het direct toch wel een soort van spoilen.

dus een gameplay mix van tombraider en gow is dan de beste omschrijving die toch nog enigzins niks inhoudelijks spoiled.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:28
robinez schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:20:
[...]

ja, het is altijd lastig om inhoudelijk over een game te zeggen, zeker die tombraider en gow invloeden, zodra je daar iets te veel over zegt hoe dit in de game naar voren komt dan is het direct toch wel een soort van spoilen.

dus een gameplay mix van tombraider en gow is dan de beste omschrijving die toch nog enigzins niks inhoudelijks spoiled.
Beloofd veel goeds dan! De tombraider trilogie met veel plezier gespeeld en GoW is wat mij betreft een top3 game van het beste wat ik de afgelopen 10 jaar op de playstation heb gespeeld.

Ik wacht nog ff op de fysieke versie! Mooi te zien dat de game goed ontvangen wordt. Weegt de prijs van de game daarin mee? Als ie €65 was geweest, was het dan een 6je ipv een 8?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Hulleman schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:41:
[...]

...

Mooi te zien dat de game goed ontvangen wordt. Weegt de prijs van de game daarin mee? Als ie €65 was geweest, was het dan een 6je ipv een 8?
goeie vraag,

voor mij weegt dat inderdaad mee, ik vind tombraider (wat 1 van mijn meest favoriete series is samen met uncharted) en gow wel van een hogere continu kwaliteit als game (zoals de complexiteit van puzzels, de hoeveelheid details in omgevingen, etc). Dat kan ook bijna niet anders want daar wordt veel meer geld in gestopt tijdens de ontwikkeling.

Maar de eind kwaliteit van Kena versus de prijs vind ik absoluut zeer goed te noemen. Ik geef hem zelf nu een 9 voor deze prijs.

Als die 69 euro zou zijn dan zou ik hem een 7,5 geven denk ik omdat ik hem in zo'n geval ook echt met die high development cost tripple A games vergelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door robinez op 22-09-2021 17:18 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:12
Benieuwd wat de prijs gaat zijn voor de fysieke release, kijk er in elk geval wel naar uit, deze staat op het lijstje.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:54

s0kkie

Cowabunga

Gynnad schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:46:
Benieuwd wat de prijs gaat zijn voor de fysieke release, kijk er in elk geval wel naar uit, deze staat op het lijstje.
In USD 49,99, maar EUR is nog niet bekend volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

s0kkie schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:32:
[...]

In USD 49,99, maar EUR is nog niet bekend volgens mij.
Ik pik hem wel op via V&A of MP als hij voor 20,- te koop staat.

Ziet er wel mooi uit, maar meer heb ik er niet voor over als het echt zo'n korte game is.

PS5 staat hier al 4 maanden stof te happen, Elden Ring duurt nog wel even... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 23-09-2021 16:47 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-05 12:12
Net 2 uurtjes vermaakt met Kena. De 40 euro vind ik het wel waard en keek al naar deze game uit sinds de aankondiging. Het doet mij qua gameplay ook wel een beetje denken aan Tomb Raider maar die zwarte wezentjes maken het wel weer origineler. Er zitten wat rpg upgrade elementen in, maar niet te uitgebreid (sommige spellen slaan daarin door vind ik). Als ik naar de kaart kijk in het spel heb ik ook niet het idee dat ik al op 25% speeltijd zit.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
weer een paar uurtjes gespeeld, de puzzels worden steeds uitdagender en de combat vind ik toch ook wel behoorlijk pittig worden inmiddels. Sommige bosses moet ik meer dan 10 keer opnieuw doen omdat ik compleet afgemaakt wordt.

Ook leuk dat er best veel dingen verstopt zijn (zoals bijvoorbeeld die spirit mail dingen), dat nodigt behoorlijk uit tot het exploren van de levels en sommige plekken zijn echt goed doordacht om die te bereiken.

Echt een heerlijke game tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
Heel naïef dacht ik dat deze game wel een luchtig tussendoortje zou zijn. Maar het begint inderdaad al wat pittiger te worden. Ging laatst 4x achter elkaar dood tijdens het vechten omdat ik dacht dit doe ik wel even. Er wordt toch wel wat tactiek van je gevraagd, die indruk had ik eerst niet zo omdat het allemaal zo schattig is aangekleed.

Tot nu toe vermaak ik mij ook heel erg goed. Het is met veel aandacht ontworpen. Zowel qua vormgeving alsook gameplay. Snap alleen niet zo goed waarom de cutscenes niet zo vloeiend overkomen op de PS5, alsof het net onder de 30fps zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Cutscenes zijn schijnbaar 24fps, ze zijn full on cinematic modus gegaan :P Lijkt me vooral even wennen als je in 60fps speelt. Hoe voelt de 30fps mode aan in deze game? Wellicht zijn de overgangen tussen cutscenes en gameplay dan prettiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
D. Ninjai schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:26:
Heel naïef dacht ik dat deze game wel een luchtig tussendoortje zou zijn. Maar het begint inderdaad al wat pittiger te worden. Ging laatst 4x achter elkaar dood tijdens het vechten omdat ik dacht dit doe ik wel even. Er wordt toch wel wat tactiek van je gevraagd, die indruk had ik eerst niet zo omdat het allemaal zo schattig is aangekleed.
Ja, het wordt zelfs nog heftiger als je in het tweede gedeelte van de game komt. Ik vond het zelfs zo lastig en tijdrovend worden dat ik de moeilijkheid teruggezet heb, elke keer een half uur per boss fight werd me toch iets te gortig.

Het schattige pixar achtige uiterlijk zet je inderdaad behoorlijk op het verkeerde been, ook de eenvoudige puzzels in het begin bereiden je niet echt voor op de vele malen moeilijkere puzzels in de tweede acte. Ook de timed challenges zoals met de cursed schatkisten zijn behoorlijk uitdagend, het is allemaal wel te halen maat je moet echt wel heel handig zijn met ald die powerups en skills uitbreidingen om het te halen, zoals bijvoorbeeld die versla 38 vijanden van verschillende types in 1 minuut 20 om zo’n cursed kist vrij te spelen. Dat lukt alleen maar met een uitvoering van het combineren van de combos.

Ik vind het spel echt met de minuut beter worden, en zeker voor een casual gamer als mij ben ik er dankbaar voor dat er ook een story mode (die nog steeds wel lastig is) inzit. Voor de wat meer hardcore gamer denk ik dat er toch wel de nodige pittige gameplay voor handen is.

Top game!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik heb het spel uitgespeeld op normal mode. De laatste twee bosses kostte mij toch wat meer moeite (stuk of 10 keer opnieuw). En ik heb ervaring met games zoals Bloodborne (+DLC) en Demon's Souls.

Ik denk dat de "normal mode" niet zo normal is als ze zeggen. Ik denk dat voor de "casual" normal te moeilijk is en de easy mode weer te makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
Ben nu bij deze eindbaas:
spoiler:
Corrupte Taro

En het slaat helemaal nergens meer op. Er valt nauwelijks te blokken en je parry-window is een miliseconde. Dan heeft ie ook nog aanvallen met een aimbot uit het niets. Totaal niet leuk meer. Normal is geen normal inderdaad. Ninja Gaiden was vroeger op de Xbox nog makkelijker.

Zo dat is eruit, nu weer proberen. Dit typ ik terwijl ik net voor de zoveelste keer ben afgemaakt :+

Edit: toch maar de difficulty omlaag gezet.
kazuka schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:31:
Cutscenes zijn schijnbaar 24fps, ze zijn full on cinematic modus gegaan :P Lijkt me vooral even wennen als je in 60fps speelt. Hoe voelt de 30fps mode aan in deze game? Wellicht zijn de overgangen tussen cutscenes en gameplay dan prettiger.
Aah duidelijk, ben er inmiddels wel aan gewend.

[ Voor 37% gewijzigd door D. Ninjai op 25-09-2021 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:02
Indrukwekkende indie van een nieuwe studio. Grafisch echt prachtig, de wereld is cuteness overload, en het verhaal steekt prima in elkaar.

Heb de moeilijkheidsgraad wel echt op 'Story mode' moeten zetten. Ik ben nog niet bij de eindbaas, maar de gevechten zijn niet bepaald vergevingsgezind zoals gezegd.
kazuka schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:31:
30 fps speelt niet lekker, ik merk een flinke inputlag op de PS5. Scheelt dat de 4k upscaling goed gedaan is en je geen eyecandy mist zover ik heb kunnen merken :)

[ Voor 46% gewijzigd door Geronimous op 25-09-2021 10:33 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Toch wel verrassend en opvallend dat de combat zo moeilijk is, dat verwacht je inderdaad niet. Ik denk dat ze eea nog wel gaan tweaken of nog een makkelijker moeilijkheidsgraad gaan toevoegen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 10:19

SideShow

Administrator

Dit weekend uitgespeeld en wat resterende collectibles zitten zoeken.

Eigenlijk ben ik niet echt super enthousiast over de game... in feite wou ik een leuk, "simpel" en chill action adventure spelletje spelen. Helaas moest ik op een bepaald punt de "Story mode" moeilijkheidsgraad kiezen omdat ik geen zin had om 15 bosses te leren en 30 keer dood te gaan. En dan die eindbaas ... hmmmpfff.

Als het "big boss spel" is, mogen ze dat ook wel eens laten blijken uit de trailers en zo.
Sekiro bvb heb ik niet gespeeld omdat het duidelijk was welk type spel het was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:13

M0nkeymen

Monkeystyle!

SideShow schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:35:
Eigenlijk ben ik niet echt super enthousiast over de game...
Ben het eigenlijk wel met je eens, vindt de besturing een beetje clunky, shield duurt een paar tiende(net te lang) om op te zetten. Besturing van de Rot vindt ik irritant en de moeilijkheids graad schiet alle kanten op. Bij bosses zet ik hem ook een tandje lager. Visuals zijn wel in orde.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:05
Het verschil in moeilijkheidsgraad is ook enorm. Bij die Wooden Knight had ik na een paar pogingen er even geen zin in en heb ik hem op story mode gezet. Op heel veel vlakken wordt het dan opeens makkelijker. Dodgen ging opeens veel beter. Je rot ability laadt zich vanzelf op. Je kan die healing plants hergebruiken. Je doet veel meer damage. Je krijgt minder damage. Opeens is het dan weer veel te makkelijk, omdat je bijna niet meer dood kan gaan.

Die normal mode hebben ze gewoon te moeilijk gemaakt. De game oogt avontuurlijk en relaxt, maar voor veel bosses moet je echt voor gaan zitten. Dat is niet de reden waarom ik een game als deze aanzet. Dan zet ik liever iets als Dark Souls aan waar de combat beter in elkaar zit.

Ik speel hem nu dus maar op story mode en ben ongeveer halverwege. In het begin vond ik de game wat repetitief, maar nu met die bomb erbij worden de puzzels wel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 14:35
Net begonnen aan Kena: Bridge Of Spirits. Tijden niet een game op de PC gespeeld. Speel op Ultra op 1920 x 1080 pixels op een nVidia GeForce RTX 3060. Ik kon niet meer wachten tot de fysieke PlayStation 5 release (ik heb de game daarvoor besteld). Ik vind het tot nu toe erg leuk gedaan, een soort Tomb Raider meets The Legend Of Zelda. Wel vallen mij dingen op, bij voorbeeld hoe de modellen bewegen, het is gewoon wat houteriger als een Lara in de laatste Tomb Raider games, daar aan merk je dat het geen AAA game is. Maar ik denk dat ik mij er goed mee ga vermaken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:46

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik lees her en der dat je dit spel al na 15 uurtjes hebt uitgespeeld (met alle collectibles).
Is het spel echt zo kort? Dat zou voor mij wel een dealbreaker zijn, of ik wacht tot ie ergens in de uitverkoop ligt.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:29
Nyarlathotep schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:51:
Ik lees her en der dat je dit spel al na 15 uurtjes hebt uitgespeeld (met alle collectibles).
Is het spel echt zo kort? Dat zou voor mij wel een dealbreaker zijn, of ik wacht tot ie ergens in de uitverkoop ligt.
ja main story is een uurtje of 10 en met extra's 13 a 14 uur.

maar eerlijk ik heb een beetje moeite om motivatie te vinden om de game uit te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
Ruudox schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:31:
maar eerlijk ik heb een beetje moeite om motivatie te vinden om de game uit te spelen.
Dat had ik ook een beetje. Ik deel het sentiment ook dat ik uitkeek naar een ontspannende en een prachtig ontworpen spelwereld. Dat laatste is wel het geval, maar ontspannend is het niet door die pittige bossfights/vijanden en het gevoel dat het niet altijd eerlijk aanvoelde.

Maar voor een ontwikkelaar die uit 14 man bestaat en dit hun eerste game is, neem ik het wel voor lief en had ik het niet willen missen. Vond niet dat mijn 40eu slecht is besteed, heb wel slechtere games gespeeld waarvoor de volle pond werd gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17

DarkSide

theres no place like ::1

Heb hem ook gehaald. Al e.e.a. gelezen over de bossfights maar toch gekocht.
Want hij stond op mijn lijstje vanaf het moment dat ik de eerste beelden zag.

De game ziet er wel top uit vind ik. Prachtig sfeertje. En loopt lekker op de PS5.
Maar de bossfights zijn wel erg 'uitdagend".

De kleine monsters zijn prima te doen. En ook bij de drukke ruimtes is het een leuke uitdaging.
Maar sommige bosses zijn toch vervelend. Voor mijn gevoel zelf beetje "oneerlijk" (weet niet precies hoe ik het moet uitleggen)

De timing om de blocken/pareren lijkt ook erg strak. En dat is ook niet mijn sterkste punt.
Reden dat ik games als sekiro e.d. links laat liggen.

Nu beetje dubbel gevoel. Aan de ene kant mooi spel.
Maar sta ook niet direct te springen om weer de wereld in te stappen (itt bv GoT).
Voor 1 boss op een moment naar story mode gegaan (voor het eerst in mijn leven). En dan is de boss weer te makkelijk. Wat het ook niet echt leuk maakt.

Wil hem wel uitspelen. Maar blijf wel erg verdeeld over wat voor cijfer ik hem moet geven.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Gisteren eindelijk Kena uitgespeeld met ongeveer 18 uur op de klok. Prachtige game, zeker voor zo'n klein en onervaren team als Ember Lab. Heel knap wat ze met 20 man in elkaar hebben gezet. Mooie soundtrack, grafisch top, met name de belichting en effecten zijn mooi. In de cutscenes kun je goed zien dat ze hun roots in animatie hebben, komt in de buurt van Pixar kwaliteit. Vond de bliksem in dit bosgebied mooi gemaakt:

De boss battles zijn pittig! Af en toe had ik het idee een Soulsborne game te spelen :P Ik hoop dat Ember Lab doorgaat met maken van games en ben benieuwd wat ze met een groter team en budget kunnen klaarspelen. Aan de andere kant vind ik dit soort kortere games van tussen de 10 en 20 uur voor een prijs rond de 40 euro eigenlijk ook wel heel fijn tussen alle 100+ uur games door, dus ook helemaal goed om dat door te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Vandaag de disc versie binnen gekregen en kort even het begin gespeeld, ziet er top uit en loopt ook heel smooth, ben benieuwd naar het verhaal verder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Bij launch had de game twee moeilijkheidsgraden, waarbij normal de boss fights blijkbaar nogal pittig konden zijn, terwijl story mode dan weer te makkelijk zou zijn. Hebben ze daar ondertussen iets aan veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Niet dat ik weet. Persoonlijk had ik alleen moeite met de eerste boss op normal, omdat ik nog niet veel upgrades had vrijgespeeld. De bosses erna vond ik minder lastig op eentje na maar het is meer een kwestie van hun routines uitvogelen en dan heb je genoeg middelen ter beschikking om ze te verslaan. Vond het eigenlijk wel leuk dat de bosses wat pittiger waren maar het is niet Sekiro of Dark Souls pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Gisteren begonnen.Prachtige game. Bij de derde boss (wood knight?) werd het wel stukje moeilijker, vooral omdat je niet echt veel damage kunt hebben... ga zien hoe het verder gaat ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Uitgespeeld. Bijzonder mooie game en de wereld en puzzels waren fun. Minder ben ik te spreken over de combat, die voelde gewoon niet lekker aan. had ook regelmatig dat bijvoorbeeld de rot hammer niet afging, of een pijl niet werd geschoten.

En de (meeste) bosses zijn op normal echt way too overpowered. Ze slaan zo hard, je kunt maar een paar tikken hebben. Dat gekoppeld met de besturing en de belachelijk weinig healing maakte het erg frustrerend.
Tijdens de game krijg je een steeds grotere health bar, maar tijdens de boss fights meestal maar twee healing flowers en die healen dan ook nog niet eens full, maar zon 30%... ridiculous!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-05 23:16
-SaveMe- schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:54:
Uitgespeeld. Bijzonder mooie game en de wereld en puzzels waren fun. Minder ben ik te spreken over de combat, die voelde gewoon niet lekker aan. had ook regelmatig dat bijvoorbeeld de rot hammer niet afging, of een pijl niet werd geschoten.

En de (meeste) bosses zijn op normal echt way too overpowered. Ze slaan zo hard, je kunt maar een paar tikken hebben. Dat gekoppeld met de besturing en de belachelijk weinig healing maakte het erg frustrerend.
Tijdens de game krijg je een steeds grotere health bar, maar tijdens de boss fights meestal maar twee healing flowers en die healen dan ook nog niet eens full, maar zon 30%... ridiculous!
In een week uitgespeeld dus? In dat geval wacht ik wel even met de aanschaf van deze game. Verwacht dat ie met een paar maanden voor een paar tientjes te vinden is op MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

De prijs op release zei al genoeg dat het een kortere game dan gemiddeld is :)
Ik was er binnen 7 uurtjes doorheen, maar ik vond het die 45 Euro zeker wel waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

7 uurtjes, dan heb je wel haast gemaakt. Ik deed er zo'n 18 uur over met de nodige exploring en side quests.
Maar inderdaad zeker een aanrader, benieuwd wat Ember Lab's vervolg plannen gaan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:14
Ik heb gisteren de laatste bossfight gedaan. Ik vond dit een geweldige game. Sterker nog, top 5 games die ik gespeeld heb. Genoten van het verhaal, animaties. Het zag er ook fantastisch uit. De kids vonden het vinden van nieuwe beestjes ontzettend leuk. Wel eens met dat de bossfights zo nu en dan waanzin waren. Het krachtverschil met de normale vijanden was gigantisch. Ik heb dan ook vurig op Kena 2. Dan hoop ik dat ze het iets meer open world maken. Het waren nu toch vooral paden volgen, waar niet van af te wijken viel.

Thanks Ember Lab's! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:22
Ik ben nu echt begonnen. Wat een fijne game. Ben af en toe nog wel ff aan het zoeken wat ik nu moet doen, maar het is heerlijk rustig en mooi en lief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:54
Ik ben echt heerlijk op weg met dit spel (PS4Pro), ik geniet enorm van het verhaal, de wezentjes, de omgeving. Ik heb nu net de mogelijkheid gekregen om
spoiler:
de spiritrealm te betreden
. Ik heb hem wel op story mode moeten zetten toen ik bij
spoiler:
Corrupted Taro
kwam, en sindsdien zo gelaten. Dat voelt toch wel lullig :)

Het spelplezier is nu wel een beetje weg want ik loop tegen wat controller bugs aan; Kena stopt hier tijdens het bewegen steeds met hollen/sprinten en gaat dan ofwel stilstaan ofwel heel rustig wandelen. Dat gebeurde soms in het begin, toen ik net het Forgotten forest voorbij was viel het me een keer op, maar het lijkt nu wel steeds vaker voor te komen. Nu moet ik stukjes platformen met die blauw-schijnende rotsen, maar omdat ze elke 3 stappen stopt met vooruit bewegen, ook als ik mid-air ben, dan haal ik de overkant dus niet en val ik in de poison. Ik heb 4 controllers, allemaal geprobeerd maar het is niet de hardware; het is ook een bekend probleem (ik zie eea op Reddit), maar als ik hier het topic lees heeft lang niet iedereen er last van ... :?

Sowieso zijn er wat dingetjes niet helemaal gepolished, zo kwam ik hier:
[img=https://res.cloudinary.com/lmn/image/upload/c_limit,h_360,w_640/e_sharpen:100/f_auto,fl_lossy,q_auto/v1/gameskinnyc/v/i/l/village-rot-three-cec46.jpg] na een postbezorging en zag ik aan de paarse gloed dat er een Rot moest zitten, maar de mogelijkheid om op driehoek te drukken werd niet getriggerd. Die moet ik dus nog vangen, maar misschien dat het wel weer werkt als ik een savegame inlaad.

Wel jammer dat ik het nu moet laten liggen, ik ben toch erg benieuwd hoe het verhaal verder gaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

7 uur vind ik wel heel erg kort to be honest. Ik overweeg het spel aan te schaffen maar als ik er in zo'n korte periode doorheen kan zijn wacht ik nog wel een tijd tot een behoorlijke prijsdrop.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:22
Bor schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:29:
7 uur vind ik wel heel erg kort to be honest. Ik overweeg het spel aan te schaffen maar als ik er in zo'n korte periode doorheen kan zijn wacht ik nog wel een tijd tot een behoorlijke prijsdrop.
Dat heb ik er nu volgens mij al wel in zitten en ik ben nog niet op de helft volgens mij. Dat is echt als je er door heen rushed.

https://howlongtobeat.com/game?id=79793

Als je gewoon lekker ontdekt en rondkijkt ben je zo 18-20 uur bezig. Denk ook dat het dan wel leuk is geweest.
Dit is niet per se een game die meer nodig heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 04-02-2022 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-05 16:44
Inmiddels een PS5 op de kop weten te tikken en bezig met Kena. Waar ik wel benieuwd naar ben is of mensen hetzelfde hebben als ik.

spoiler:
Ik ben nu in the forgotten forest en daar was zo'n gebied afgeschermd door een rood "schild". Je moest eerst alle shrines vrijspelen. Vervolgens ga je daar naartoe, is dat schild er nog steeds en vuurt Rusu even doodleuk een pijl op dat ding af en je kan erdoor 8)7
Daarnaast leer je die pijl en boog kunst van hem, wat ie zelf kennelijk ook prima beheerst en "teleport" ie op al die plekken waar je komt.
Dan denk ik: vriend, waar heb je mij voor nodig? Het is voor mij een beetje immersion breaking ofzo.

Anderen die dit ook hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:25
Net uitgespeeld op PS4. Heel 't spel op Spirit Guide moeilijkheid (normal dacht ik) gespeeld. Paar uitdagende boss fights, maar dat is prima. Alleen die laatste boss, allemachtig zeg. Ik heb 't een paar keer geprobeerd, maar het was gewoon lachwekkend. Dus ik heb 'm uit ellende maar op Story Mode (laagste moeilijkheid) gezet en in één ruk verder uitgespeeld. Op zich heeft Ember Lab een prima spel geleverd, zeker voor een eerste poging, maar een balans vinden in moeilijkheid is ze echt niet gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:46

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Poeh, wat een frustrerende (maar mooie) game.
Ik word geen vrienjes met de controls... Rot Hammer die niet triggered is 1 van de grootste ergernissen.
Vast komen te zitten achter voorwerpen tijdens bossfights is een goede tweede.
Ik weet dat timing essentieel is, maar zonder visual cues is het wel pittig. En dan is het soms vermoeiend om weer opnieuw de boss fight in te moeten.
Ik ben nu even gestopt bij die laatste, want het duurt allemaal te lang...

Ik ga hem nog wel uitspelen, maar het wordt geen collectible hunt voor mij. Trophies voegen niets toe... Ik ga dan liever een nieuwe game spelen :)

Kortom: Pittige. maar vermakelijke game die soms frustreert. De spelwereld is best wel groot trouwens.
Als je hem in 7 uur uitspeelt dan heb je écht lopen rushen, en niet kunnen genieten van de game. Dat geloof ik gewoon niet.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1