• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:36
Nou... die specials van Nike zijn soms snel duizenden euro's waard bij verzamelaars!
Haha, niet om te dragen maar om te verzamen misschien wel leuk ja :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Dennisdn schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:14:
[...]

Nou... die specials van Nike zijn soms snel duizenden euro's waard bij verzamelaars!
Zeker! Alles wat Playstation doet geweldig vinden is 1 ding maar nu nog de Nike Dunk Low Travis Scott's kopen is wel echt voor Fanboys hoor

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01 07:44
Vermakelijke game Wreckfest. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-01 20:47

The_Worst

Unox

Voor Wreckfest komt er nog een betaalde (€10) PS5-upgrade:

• 4K60
• Dynamic dirt on vehicles
• Improved shadows, particles, and environment lighting
• Higher resolution textures
• Increased amount of foliage
• Godrays
• New visual effects for skidmarks
• DualSense haptic effects
• Much faster loading times

1 juni wordt deze vrijgegeven.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Ze proberen het nog, maar volgens mij is deze game al redelijk dood.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Jumpman
The_Worst schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:39:

[YouTube: Wreckfest - PlayStation 5 Feature Trailer]

• 4K60
• Godrays

Volgens mij zit hier nu al veel van in de PlayStation Plus PlayStation 5 versie.

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01-2025
The_Worst schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:39:

[YouTube: Wreckfest - PlayStation 5 Feature Trailer]

• 4K60
• Godrays

Dat zou echt een naaistreek zijn. Eerst een "PS5 versie" in de PS+ en dan een maand later een betaalde "upgrade naar de PS5" versie aanbieden. Ik mag hopen dat de PS+ versie deze upgrade gratis krijgt.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:11
msnguy schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:17:
[...]

Dat zou echt een naaistreek zijn. Eerst een "PS5 versie" in de PS+ en dan een maand later een betaalde "upgrade naar de PS5" versie aanbieden. Ik mag hopen dat de PS+ versie deze upgrade gratis krijgt.
"Naaistreek" Je hebt een gratis game die echt dikke prima is

• Jumpman
msnguy schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:17:
[...]

Ik denk dat je die versie nu gratis hebt gehad, wellicht nog een patch einde van de maand met de laatste dingen.

• 418O2
Jumpman schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:35:
[...]

Ik denk dat je die versie nu gratis hebt gehad, wellicht nog een patch einde van de maand met de laatste dingen.
ik zou nergens op rekenen; anders hadden ze hem volgende maand wel bij de plus gedaan
418O2 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:36:
[...]

ik zou nergens op rekenen; anders hadden ze hem volgende maand wel bij de plus gedaan
Denk je nou echt dat ze een mindere PS5 versie en een betere PS5 versie los van elkaar gaan doen? En dat zonder de betere versie een remaster of wat dan ook te noemen, als er 2 verschillende PS5 versies zouden komen zouden ze wel verschillende namen voor de edities hebben.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• 418O2
Kalder schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:40:
[...]

Denk je nou echt dat ze een mindere PS5 versie en een betere PS5 versie los van elkaar gaan doen? En dat zonder de betere versie een remaster of wat dan ook te noemen, als er 2 verschillende PS5 versies zouden komen zouden ze wel verschillende namen voor de edities hebben.
Ik denk helemaal niets; ik zeg dat je nergens rekening mee moet hoduen

• -SaveMe-
  • Laatst online: 04-01 10:09
@The_Worst Zie je wel, dit is gewoon the PS4 versie. En dan hopen ze dat iedereen nu die upgrade gaat kopen ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

418O2 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:41:
[...]

Ik denk helemaal niets; ik zeg dat je nergens rekening mee moet hoduen
Ik hou er gewoon rekening mee dat de PS+ versie hetzelfde is als de PS 5 versie die 1 juni zou uitkomen, THQ Nordic wilde gewoon de PS5 versie even beta testen via PS+

(En eensch dat het grafisch absoluut niet indrukwekkend is, maar het wel in 60fps draait waar het op de PS4 Pro in 30fps was, en dat 0,0 anti-aliasing is toch wel zorgwekkend maar geen reden om te zeggen dat het de PS4 versie is, dan kan je van AC Valhalla PS5 ook zeggen dat het de PS4 versie is)

[ Voor 29% gewijzigd door Kalder op 05-05-2021 16:53 ]

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 11:17
-SaveMe- schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:41:
@The_Worst Zie je wel, dit is gewoon the PS4 versie. En dan hopen ze dat iedereen nu die upgrade gaat kopen ...
Je hebt er echt niets van begrepen wel?

• -SaveMe-
schumi2004 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:47:
[...]

Je hebt er echt niets van begrepen wel?
Nee, ik zie alleen dat dit in niks een PS5 game is ...

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:55
Hier staat dat PSplus members early access krijgen tot de PS5 versie:

https://www.pushsquare.co...y_access_to_wreckfest_ps5
-SaveMe- schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:55:
[...]

Nee, ik zie alleen dat dit in niks een PS5 game is ...
Want de PS4 versie had ook ondersteuning voor de adaptive triggers, ik zeg niet dat het een groot verschil is (of dat het goed geïmplementeerd is), maar toch iets waarvan je kunt zeggen dat het geen PS4 game is.
-SaveMe- schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:41:
Ik kan je garanderen dat mensen die deze game nu uit PS+ hebben, niet eens de mogelijkheid krijgen om €10 te betalen voor de upgrade, omdat ze de game simpelweg al hebben. Je hoeft me niet te geloven, maar 1 juni komt snel genoeg.

[ Voor 42% gewijzigd door Kalder op 05-05-2021 17:01 ]

• -SaveMe-
Kalder schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:56:
[...]

Want de PS4 versie had ook ondersteuning voor de adaptive triggers, ik zeg niet dat het een groot verschil is (of dat het goed geïmplementeerd is), maar toch iets waarvan je kunt zeggen dat het geen PS4 game is.
Als dat het enige is. Ik zie zelfs kartels/jaggies/aliasing. Dat heb ik sinds de PS4 Pro niet vaak meer gezien. Resolutie is dus never nooit 4K of enigzins in de buurt. Hopelijk krijgt het nog een upgrade ...

-SaveMe- schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:01:
[...]

Als dat het enige is. Ik zie zelfs kartels/jaggies/aliasing. Dat heb ik sinds de PS4 Pro niet vaak meer gezien. Resolutie is dus never nooit 4K of enigzins in de buurt. Hopelijk krijgt het nog een upgrade ...
Ik ben het ermee eens dat het niet oogt als een PS5 game, maar het is echt wel een verbetering ten opzichte van de PS4 pro versie, al is het alleen al omdat de game op 60fps draait.

• -SaveMe-
Het zou toch raar zijn als er straks twee PS5 versies zijn, de plus variant zonder 4K en toeters en bellen en de betaalde variant (upgrade) in 4K met alles erop en eraan ?

-SaveMe- schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:04:
Het zou toch raar zijn als er straks twee PS5 versies zijn, de plus variant zonder 4K en toeters en bellen en de betaalde variant (upgrade) in 4K met alles erop en eraan ?
Ja dat zou zeker raar zijn daarom ga ik er ook vanuit dat dat hoogstwaarschijnlijk niet het geval zal zijn, die versie die 1 Juni uitkomt is of net zo slecht als deze versie, of ze hebben nog een maand om van deze versie iets te maken zodat de versie van 1 juni beter is.

• -SaveMe-
In dat pushsquare artikel hebben ze het oa over 4K. Nu ben ik geen expert, maar de huidige versie draait verre van op 4K ...

-SaveMe- schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:06:
In dat pushsquare artikel hebben ze het oa over 4K. Nu ben ik geen expert, maar de huidige versie draait verre van op 4K ...
Maar waarom denk je dan dat er 2 versies van uit zullen komen? Denk je echt dat ze eerst een PS5 versie uitbrengen, en daarna nog een verbeterde PS5 versie genaamd Wreckfest the 4K edition ofzo?

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:55
-SaveMe- schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:06:
Ik zie nergens in het stuk op Pushsquare 4K naar voren komen. Alleen dat er early access is voor PSplus gebruikers betreffende de PS5 versie. Of mis ik een stukje?

[ Voor 3% gewijzigd door BurnsMM op 05-05-2021 17:11 ]

• -SaveMe-
Nee, dat denk ik zeker niet. Daarom vind ik het ook zo raar dat ik aan niks kan merken dat we een PS5 versie/upgrade in handen hebben. Deze game is geen goede reclame voor de capabilities van de PS5/nextgen ...

• -SaveMe-
BurnsMM schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:10:
[...]

Ik zie nergens in het stuk op Pushsquare 4K naar voren komen. Alleen dat er early access is voor PSplus gebruikers betreffende de PS5 versie. Of mis ik een stukje?
Staat er niet meer bij zie ik. Is nog wel op verschillende sites terug te vinden. Dit zijn de zogenaamde improvements:
For those wondering what improvements Bugbear have made for the PS5 version of Wreckfest, here are all the juicy details:

4K60
Dynamic dirt on vehicles
Improved shadows, particles, and environment lighting
Higher resolution textures
Increased amount of foliage
Godrays
New visual effects for skidmarks
DualSense haptic effects
Much faster loading times
Ik zie deze dingen absoluut niet in de versie die ik gisteravond heb gespeeld ...

-SaveMe- schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:11:
Nee, dat denk ik zeker niet. Daarom vind ik het ook zo raar dat ik aan niks kan merken dat we een PS5 versie/upgrade in handen hebben. Deze game is geen goede reclame voor de capabilities van de PS5/nextgen ...
Hoezo moet het goede reclame zijn voor de PS5 dan? Genoeg games die de kracht van de PS5 goed laten zien, niet iedere game hoeft een pareltje te zijn, en bovendien heb je het nog gratis ook, iets met een gegeven paard.

• -SaveMe-
Nevermind, ik had er veel meer van verwacht. Nu zie ik een middelmatige game in een middelmatig jasje. Ik had gehoopt dat het in elk geval een fancy jasje zou zijn.... next!

Overigens komen er binnenkort een hoop spellen uit die ik wil spelen: Bio Mutant, FF XII Remake + PS5 upgrade, R&C en nog veel meer. En ooit nog eens de PS5 upgrade voor Cyberpunk, if ever ....

[ Voor 36% gewijzigd door -SaveMe- op 05-05-2021 17:20 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:36
Ik denk het next-gen gevoel vooral te hebben bij de snelle laadtijden enzo. In ieder geval in de singleplayer vlieg je zo door de races heen. Dat het geen 4K is was mij eigenlijk niet eens opgevallen, ik was vooral met de gameplay bezig eerste uurtje 😁
Save game transfer voor Wreckfest word aan gewerkt zo te horen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhi4IdTQCvrEWaoHYj9OZa8VUvw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CBdExfkEjsazHLwclFoU2WQM.jpg?f=user_large

• Jumpman
Wreckfest is de PlayStation 5 versie. Volgende maand komt er een patch voor de PlayStation 4 versie bezitters. Beide versies hebben een andere CUDA/CUSA code. Er zijn dus maar twee versies. Deze PlayStation Plus early versie kan je zien als versie zonder day one patch zeg maar.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nette review scores voor Resident Evil Village, rond de 85. Maar wel weer net als deeltje VII vooral een sterke eerste helft en een wat mindere 2e helft blijkbaar.

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-01 11:41
Jezus wat een paniekerig en overdreven gedoe hier, is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat Wreckfest bij PS plus de volledige PS5-versie is? Ja, deze komt officieel op 1 juni maar voor PS plus members nu al. Die PS5-upgrade voor 9,99 is enkel voor spelers die de PS4-versie hebben en vanwege 1 of andere reden geen PS plus hebben.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:29

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

kazuka schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:35:
Nette review scores voor Resident Evil Village, rond de 85. Maar wel weer net als deeltje VII vooral een sterke eerste helft en een wat mindere 2e helft blijkbaar.
Aah dat is precies waar ik bang voor was. Deel 7 was echt geweldig totdat je op 75% aankwam en toen was het echt een mediocre horror spel. En dat deed echt afbreuk aan een van de tofste en meest sfeervolle horror games die ik afgelopen jaren heb gespeeld. Ik had gehoopt dat ze met deel 8 deze “fout” niet meer zouden maken.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Wreckfest is idd niet een showcase van ps5 graphics. Veel aliasing. Lage Anisotropic filtering waardoor de textures al snel erg blurry worden. Geen hdr, maja verder wel vermakelijk. Misschien komt er nog een patch om het te verbeteren. Zeker de laadtijden mogen nog wel beter, vind soms wel erg lang duren, zeker voor een native ps5 game.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Nou blij dat ik niet betaald heb voor Wreckfest zeg.
Game ziet eruit als een Ps4 game en speelt als een Ps3 game.

Ik kan mijn schaarse ruimte wel beter benutten.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Veel gezeur over wreckfest blijkbaar. Vooropgesteld, ik heb geen ps5, dus weet niet hoe goed of slecht het er uit ziet.

Maar toch dit: onlangs realiseerde me dat ik wel een paar honderd games op steam heb, met waarschijnlijk 2/3 in backlog. En wat speel ik bijna altijd wanneer ik nog eens de pc aanslinger? Bijna enkel en voornamelijk wreckfest.

DIt is een game voor wie van goede gameplay houdt, en erg 'fysieke' gameplay, arcade fun. Gameplay die je niet uren en uren hoeft gekluisterd te houden met langdradige story lines, maar die een opeenvolging is van 'potjes' (genre elke racer, tony hawk, rocket league, ...)

Een game die je net zo kort of lang kan spelen als je wil (enkel tijd voor 4 races? prima). En waar je ook echt goed in kan worden (zoals trackmania vroeger), en die toch verrassend wat skills vergt om goed en snel de track rond te komen.

Ik speel het op een GTX 1060, 75 fps, 1080p. Draait prima, voelt prima, heb me nooit zorgen gemaakt om 'karteltjes' of AA, of wat dan ook (ziet er trouwens strak uit in bovenstaande settings, dus ik kan moeilijk geloven dat de ps5 versie potato graphics zijn)

Heb al een aantal keren getwijfeld om 'm ook voor de ps4 te halen, maar de 30fps houdt me tegen. Het speelt te smooth op 75hz op de pc, en dat heb ik wel liefst voor deze game denk ik. Ik zou echter onmiddellijk een grafische downgrade van deze game aanschaffen op een base ps4 aan 60fps. Graphics maken geen moer uit.

Voor wie niet van elke game een grafische ps5 showcase verwacht en de beschreven gameplay leuk vindt, is dit 100% een aanrader (en gelukkig is er plaats voor de iets minder ambitieuze grafische game, of geen enkele minder krachtige/vermogende studio zou nog games voor next gen willen uitbrengen)

Ik claim 'm alvast op ps+ voor een toekomstige ps5.

• 418O2
Ik heb een uurtje wreckfest gespeeld en vond het wel oké. Speelt an sich lekker weg, wel erg doods qua sfeer.

• Jumpman
Amos_x schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:35:
Veel gezeur over wreckfest blijkbaar. Vooropgesteld, ik heb geen ps5, dus weet niet hoe goed of slecht het er uit ziet.

Maar toch dit: onlangs realiseerde me dat ik wel een paar honderd games op steam heb, met waarschijnlijk 2/3 in backlog. En wat speel ik bijna altijd wanneer ik nog eens de pc aanslinger? Bijna enkel en voornamelijk wreckfest.

DIt is een game voor wie van goede gameplay houdt, en erg 'fysieke' gameplay, arcade fun. Gameplay die je niet uren en uren hoeft gekluisterd te houden met langdradige story lines, maar die een opeenvolging is van 'potjes' (genre elke racer, tony hawk, rocket league, ...)

Een game die je net zo kort of lang kan spelen als je wil (enkel tijd voor 4 races? prima). En waar je ook echt goed in kan worden (zoals trackmania vroeger), en die toch verrassend wat skills vergt om goed en snel de track rond te komen.

Ik speel het op een GTX 1060, 75 fps, 1080p. Draait prima, voelt prima, heb me nooit zorgen gemaakt om 'karteltjes' of AA, of wat dan ook (ziet er trouwens strak uit in bovenstaande settings, dus ik kan moeilijk geloven dat de ps5 versie potato graphics zijn)

Heb al een aantal keren getwijfeld om 'm ook voor de ps4 te halen, maar de 30fps houdt me tegen. Het speelt te smooth op 75hz op de pc, en dat heb ik wel liefst voor deze game denk ik. Ik zou echter onmiddellijk een grafische downgrade van deze game aanschaffen op een base ps4 aan 60fps. Graphics maken geen moer uit.

Voor wie niet van elke game een grafische ps5 showcase verwacht en de beschreven gameplay leuk vindt, is dit 100% een aanrader (en gelukkig is er plaats voor de iets minder ambitieuze grafische game, of geen enkele minder krachtige/vermogende studio zou nog games voor next gen willen uitbrengen)

Ik claim 'm alvast op ps+ voor een toekomstige ps5.
Helemaal eens, dit zijn prima vermakelijke games! FlatOut 2 ook heel veel gespeeld vroeger.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-01 05:57
kazuka schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:35:
Ik vind dat er minimaal 15 punten vanaf moeten vanwege het gebrek aan VR. Waarom hebben we anders een verloopstuk gekregen voor de PSVR. Ik ben blij dat ik nog geen PS5 heb aangezien deze game in VR mijn eerste reden was en ik er nu net achter kom dat dit er niet in zit.

• 418O2
PHiXioN schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:47:
[...]

Ik vind dat er minimaal 15 punten vanaf moeten vanwege het gebrek aan VR. Waarom hebben we anders een verloopstuk gekregen voor de PSVR. Ik ben blij dat ik nog geen PS5 heb aangezien deze game in VR mijn eerste reden was en ik er nu net achter kom dat dit er niet in zit.
Omdat jij verwachtte dat er VR in zou zitten moet de game een lagere score krijgen. Right.

Dat verloopje is zodat je je psvr op de 5 kan gebruiken. Niet voor resident evil

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
En de game komt ook uit op de PS4 heeft dus uberhaupt niets met de PS5 te maken, vreemde redenering. En PSVR is bij lange na geen standaard dus geen enkele reden om daar een lagere score voor te geven.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:27
Ik moet wel even wennen aan Days Gone. Na de vloeiende besturing van Ghost of Tsushima voelt combat hier heel lomp en houterig aan. Maar goed, ik wil het wel een eerlijke kans geven.

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Kyhfin schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:07:
Ik was heel blij met de PS5 update voor God of War. Deze week aan begonnen, ook omdat het zo'n populaire game is, maar tot nu toe ben ik nog niet heel erg onder de indruk. De beelden zijn fantastisch mooi, maar ik twijfelde al of ik de monsters en 'middeleeuwen'-achtige stijl wel leuk vind. Dat staat me meestal al tegen. Veel rare monsters, attacken gaat soms vrij snel en van achteren en met meer enemies wordt het voor mij nu al onoverzichtelijk en ben bang dat het alleen nog maar erger wordt. Vooral als je vaak enemies hebt die van achteren aan vallen vind ik het irritant (in alle games). De camera beweegt ook een beetje op een rare manier, blij de eerste tik een groot deel en dan daarna beweegt hij langzamer. Daar zat in Last of Us 2 een aparte instelling voor die ik uit kon zetten, maar ik word er een beetje misselijk van en al geprobeerd te spelen met de settings. Ook hebben de enemies steeds een andere tactiek nodig. Ik ben nu bij bepaalde Revenants en merk dat ik nu al eraan begin te ergeren tegen hun te vechten en ben bang als er zelfs meerdere tegelijk komen. Ik haal ook geen 'voldoening' uit het proberen erachter te komen hoe je zo'n enemy het beste verslaat. Kan zijn dat sommige gamers dat juist leuk vinden, maar dan is het wellicht geen game voor mij.

Ik ga zeker nog niet stoppen en opgeven en ik post het hier vooral met de hoop dat de hele game nog wel beter wordt en niet telkens zo is, maar ik raak er een beetje bang voor. De puzzels e.d. vind ik wel weer leuk en het verhaal is tot nu toe ook nog wel interessant al is er nog nauwelijks wat gebeurd natuurlijk.
Gisteravond God of War uitgespeeld. Het was niet helemaal mijn game en daardoor denk ik ook lang over gedaan, want ging niet vaak in mijn vrije tijd even gamen. Echter, verhaal is heel goed en de game is prachtig. Ik heb ook niet alle side quests gedaan. Iets wat ik normaal wel doe, maar twijfel of ik dat nog ga doen. Ik denk dat ik dat een keer over sla.

Nu kijken naar wat ik hierna ga spelen. Uncharted 4, Horizon Zero Dawn, Last Guardian wacht ik nog op 60 fps updates. Shadow of the Colossus staat nu net in de nieuwe game boost video, dus hopelijk komt daar nog een 4K 60 fps update van.
Hitman 1 en Hitman 2 ga ik waarschijnlijk in deel 3 spelen (die ik nog moet halen).

Ik denk dus zelf aan wellicht Control.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01 13:16
Heerlijk _/-\o_ <3 met mijn Opel Manta

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/138952907_3663402307070462_2881031259784925426_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-3&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=pNxT6RgTPnsAX8EsJLu&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=1462c73f86f6196593c7a4c91a57e392&oe=60B75BA4

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/139006354_3663402783737081_5955223403186744481_n.jpg?_nc_cat=111&ccb=1-3&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=J30MxLiskIwAX-4ZgQu&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=af7ac96d0547ef60ef248a5d9e81c5e3&oe=60B72C5D

• Syndz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-01 18:59
Kyhfin schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:27:
[...]

Gisteravond God of War uitgespeeld. Het was niet helemaal mijn game en daardoor denk ik ook lang over gedaan, want ging niet vaak in mijn vrije tijd even gamen. Echter, verhaal is heel goed en de game is prachtig. Ik heb ook niet alle side quests gedaan. Iets wat ik normaal wel doe, maar twijfel of ik dat nog ga doen. Ik denk dat ik dat een keer over sla.

Nu kijken naar wat ik hierna ga spelen. Uncharted 4, Horizon Zero Dawn, Last Guardian wacht ik nog op 60 fps updates. Shadow of the Colossus staat nu net in de nieuwe game boost video, dus hopelijk komt daar nog een 4K 60 fps update van.
Hitman 1 en Hitman 2 ga ik waarschijnlijk in deel 3 spelen (die ik nog moet halen).

Ik weet niet hoe het zit met PlayStation (heb helaas nog geen PS5), maar op de Xbox bestaat van Hitman 3 een gratis starter pack waar je Hitman 1 en 2 al in kunt laden. Misschien bestaat dat voor PlayStation ook wel?
[...]

Als je gewoon even iets lekker niet te moeilijk, zonder diepgang (alhoewel je kan echt diep gaan :D) kan ik je maneater adviseren. De combat is bij momenten onoverzichtelijk, maar het is verrassend vermakelijk. Ik kan hem een beetje vergelijken met Carmageddon qua niveau.
Ik ben er bijna doorheen, moet nog een paar missies (eet x aantal mensen op), en nog een boss battle.

Palthe

[...]

Heb zelf vorige week HZD voor de 2e keer volledig uitgespeeld. Voor de vorm ook meteen maar platinum gehaald. Speelde heerlijk weg op de PS5, met name laadtijden die sterk verminderd zijn.

Palthe

Kalder schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:14:
[...]

Hoezo moet het goede reclame zijn voor de PS5 dan? Genoeg games die de kracht van de PS5 goed laten zien, niet iedere game hoeft een pareltje te zijn, en bovendien heb je het nog gratis ook, iets met een gegeven paard.
Gratis? Welk abo heb jij en waar kan ik die krijgen?

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:20
Palthe schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:40:
[...]

Lekker bijdehand. Ik heb plus voor af en toe online en cloud save. Dus al die games zijn voor mij een extra gratis bijkomstigheid.

Palthe

giantgiantus schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:41:
[...]

Lekker bijdehand. Ik heb plus voor af en toe online en cloud save. Dus al die games zijn voor mij een extra gratis bijkomstigheid.
Niet bijdehand, gewoon niet correct van jouw kant. Het is voor mij vooral te doen om online gaming en de extra games elke maand. Dus ik heb gratis cloud save? Lekker makkelijk redeneren zo. Het is niet gratis, punt. En je mag wel degelijk kwaliteit verwachten van de maandelijkse games, daar adverteren ze toch ook mee?

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 07:33

spaceboy

Op grote hoogte

[...]

Vergeet Days Gone niet! Was ook "gratis" in de Plus vorige keer volgens mij. Speelt heerlijk relaxed, niets hoeft, lekker rondcrossen in een apocalyptische wereld!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Syndz schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:03:
[...]

Ik weet niet hoe het zit met PlayStation (heb helaas nog geen PS5), maar op de Xbox bestaat van Hitman 3 een gratis starter pack waar je Hitman 1 en 2 al in kunt laden. Misschien bestaat dat voor PlayStation ook wel?
In de PS Store is dat starter pack er ook:
https://store.playstation...01769_00-0000000000FSPBND

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-01 08:29
Palthe schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:43:
[...]

Niet bijdehand, gewoon niet correct van jouw kant. Het is voor mij vooral te doen om online gaming en de extra games elke maand. Dus ik heb gratis cloud save? Lekker makkelijk redeneren zo. Het is niet gratis, punt. En je mag wel degelijk kwaliteit verwachten van de maandelijkse games, daar adverteren ze toch ook mee?
Giantgiantus heeft gelijk. PS PLUS is toch voornamelijk bedoelt om online te gamen? Die gratis games zijn imo niets meer dan een leuk extraatje. En met die PS Plus Collectie en online gamen heb je je geld er al lang en breed uit. ;)

Nee, wees dan vooral blij dat je niet Games for Gold hebt. Die maandelijkse games zijn pas écht waardeloos. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Timothy3000 op 06-05-2021 10:02 ]

Ik heb PS+ voor de maandelijkse games, dus online is voor mij gratis. :+

Palthe

Timothy3000 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:58:
[...]

PS PLUS is toch voornamelijk bedoelt om online te gamen? Die gratis games zijn imo niets meer dan een leuk extraatje.

Wees blij dat je niet Games for Gold hebt. Die maandelijkse games zijn pas écht waardeloos. :P
PS Plus is online gaming, maandelijkse games, kortingen en meer. Staat letterlijk in de eerste google hit op "PS Plus". Ik begrijp heus wel dat de meesten het hebben voor het online gaming gedeelte, maar lang niet iedereen. Ik dus ook niet. En Sony adverteert het ook niet alleen als online gaming platform. Om dus het maandelijkse game gedeelte af te doen met "niet zo zeuren, het is toch gratis" vind ik echt een dooddoener.

• Roodenburgertje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-11-2025
Raem schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:01:
Zo was het ook oorspronkelijk op de ps3 nog, voor maandelijks een paar extra games.
Alleen later is er op de ps4 betaald online gamen voor bij gekomen.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Timothy3000 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:58:
[...]
Nee, wees dan vooral blij dat je niet Games for Gold hebt. Die maandelijkse games zijn pas écht waardeloos. :P
Haha echt hoor. Vroeger gingen ze gelijk op, maar sinds game pass doen ze niet eens ook maar een beetje hun best. Ben best blij met Plus op de PS5, hoop toffe games, die ik inderdaad zie als leuke extraatjes

[ Voor 5% gewijzigd door Steven030 op 06-05-2021 10:06 ]

Palthe

Raem schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:01:
Dat is letterlijk wel waar ik het voor aangeschaft heb destijds, nu gebruik ik ook wel eens het online gedeelte in GT Sport

• Timothy3000
Steven030 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:05:
[...]

Haha echt hoor. Vroeger gingen ze gelijk op, maar sinds game pass doen ze niet eens ook maar een beetje hun best. Ben best blij met Plus op de PS5, hoop toffe games
Same here. Sinds de release van PS5 heeft er voor mij echt geen zwakke maand tussen gezeten in de Plus. Veel nieuwe PS5 titels, fantastische PS4 titels.... niets om over te klagen. :)

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Syndz schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:03:
[...]

Dat is een goede tip. Dat wist ik niet eens _/-\o_

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Roodenburgertje schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:04:
[...]

Zo was het ook oorspronkelijk op de ps3 nog, voor maandelijks een paar extra games.
Alleen later is er op de ps4 betaald online gamen voor bij gekomen.
Van mij mogen ze daarna toe terug. Het enige wat mij interesseert is online multiplayer en cloud-saves (voor back-up en automatische synchronisatie tussen consoles). De inbegrepen games, korting, etc kunnen mij gestolen worden.

offtopic:
Het is vooral pijnlijk als multi-console bezitter waar je nu verplicht wordt om drie abonnementen af te sluiten om online te kunnen spelen. Gevolg is dat ik op sommige consoles, helaas, gewoon niet meer online speel.

[ Voor 18% gewijzigd door Caayn op 06-05-2021 10:16 ]

Caayn schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:08:
[...]
Van mij mogen ze daarna toe terug. Het enige wat mij interesseert is online multiplayer en cloud-saves (voor back-up en automatische synchronisatie tussen consoles). De inbegrepen games, korting, etc kunnen mij gestolen worden.
Op de PS3 werd het ook al minder toegankelijk toen ze met die online passes gingen werken. Had je een 2e hands game gekocht waarvan de online pass al gebruikt was, moest je die alsnog weer aanschaffen in de store voor €10 ofzo.

Palthe

Caayn schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:08:
[...]
En zo heeft iedereen zijn voorkeuren. En dat mag gelukkig ook. Feit blijft echter dat het een totaalpakket is waar de een het online gedeelte de toegevoegde waarde vindt en de ander juist het games gedeelte. Feit is dus ook dat geen van de onderdelen "gratis" is en dat je daar dus niet over mag klagen, en dat was mijn hele punt.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Palthe schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:13:
[...]

En zo heeft iedereen zijn voorkeuren. En dat mag gelukkig ook. Feit blijft echter dat het een totaalpakket is waar de een het online gedeelte de toegevoegde waarde vindt en de ander juist het games gedeelte. Feit is dus ook dat geen van de onderdelen "gratis" is en dat je daar dus niet over mag klagen, en dat was mijn hele punt.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens :)

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:35
Ik heb PS+ voornamelijk voor de gratis games en cloudopslag.
Online spelen doe ik zelfde, behalve als er een game is die ik gratis krijg zoals wreckfest en soms eens met vrienden.

Wat ik wel nog een toffe functie zou vinden om toe te voegen is dat je cloudopslag voor meer kan gebruiken. Datje bijvoorbeeld daar filmpjes upload zodat je vanavond je gsm of PC aan die filmpjes aankan. Nu is het veel te omslachtig om filmpjes met jezelf te delen.
Palthe schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:40:
[...]

Nou ok, niet geheel gratis, maar duur is het zeer zeker niet met €5 per maand.

Palthe

Kalder schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:26:
[...]

Nou ok, niet geheel gratis, maar duur is het zeer zeker niet met €5 per maand.
Dat is gewoon het nieuwe, door velen gebruikte, abonnement model waarbij Sony heel veel retentie in inkomsten genereert. Zelfde argument geldt ook voor Spotify, Disney+, Netflix etc. Is ook niet duur (zeker niet per film of nummer), maar als het allemaal bagger zou zijn wordt je er ook niet vrolijk van en neem je het de volgende keer niet weer af.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:22

Superkiwi

Hoi doei

Jullie hebben allebei een beetje gelijk.
Vóór de introductie kon je via Playstation Network (simpelweg door verbinding te hebben met het internet) online spelen, daarna (*edit: vanaf de PS4) had je voor steeds meer spellen Plus nodig om online te kunnen spelen.
Het is gebracht als online dienst waar ook maandelijks 'gratis' games bij komen.

Lees de OP van het Plus topic maar eens door en als je toch bezig bent lees dan gelijk de eerste paar reacties. Mooi hoe dat hele Plus pakket nu de normaalste zaak van de wereld is geworden.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Palthe schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:49:
[...]

Dat is gewoon het nieuwe, door velen gebruikte, abonnement model waarbij Sony heel veel retentie in inkomsten genereert. Zelfde argument geldt ook voor Spotify, Disney+, Netflix etc. Is ook niet duur (zeker niet per film of nummer), maar als het allemaal bagger zou zijn wordt je er ook niet vrolijk van en neem je het de volgende keer niet weer af.
Zo kun alles wel met elkaar vergelijken, het is en blijft een goedkoop abonnement (voor wat je krijgt) of jij die €5 per maand het nou waard vind of niet, als dat niet zo is dan stop je toch gewoon met PS+?

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
AppleFan2007 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:21:
Ik heb PS+ voornamelijk voor de gratis games en cloudopslag.
Online spelen doe ik zelfde, behalve als er een game is die ik gratis krijg zoals wreckfest en soms eens met vrienden.

Wat ik wel nog een toffe functie zou vinden om toe te voegen is dat je cloudopslag voor meer kan gebruiken. Datje bijvoorbeeld daar filmpjes upload zodat je vanavond je gsm of PC aan die filmpjes aankan. Nu is het veel te omslachtig om filmpjes met jezelf te delen.
Even aangeven via de feedback in de PS App. Ik heb dit al eens aangegeven, dat we van de 100GB best max 50GB kunnen gebruiken voor andere media zoals screenshots/video upload, die je weer kan benaderen in de PS App. Volledige storage management was ook een feature die ik toen had verzonden via de PS App namelijk. Al zal ik wel niet de enige zijn geweest toen, ze luisteren blijkbaar wel.

Palthe

Kalder schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:01:
[...]

Zo kun alles wel met elkaar vergelijken, het is en blijft een goedkoop abonnement (voor wat je krijgt) of jij die €5 per maand het nou waard vind of niet, als dat niet zo is dan stop je toch gewoon met PS+?
Misschien moet je niet zo primair reageren en even de bovenstaande reacties door lezen. Er wordt nergens genoemd dat ik het niet €5,- waard vind. Het gaat erom dat je, of het nou goedkoop is of niet, blijkbaar geen commentaar mag hebben op het maandelijkse aanbod van games omdat het een gegeven paard in bek kijken zou zijn. Dat is het niet, het is niet gratis.
En natuurlijk is het te vergelijken met andere diensten, waarom niet volgens jou?
Edit: laatste was op de man, niet nodig en verwijderd

[ Voor 5% gewijzigd door Palthe op 06-05-2021 11:14 ]

Palthe schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:11:
[...]

Misschien moet je niet zo primair reageren en even de bovenstaande reacties door lezen. Er wordt nergens genoemd dat ik het niet €5,- waard vind. Het gaat erom dat je, of het nou goedkoop is of niet, blijkbaar geen commentaar mag hebben op het maandelijkse aanbod van games omdat het een gegeven paard in bek kijken zou zijn. Dat is het niet, het is niet gratis.
En natuurlijk is het te vergelijken met andere diensten, waarom niet volgens jou? Dat heet argumenten aanvoeren, heb ik jou nog niet op kunnen betrappen helaas.
Tuurlijk mag je klagen over een game, maar om te zeggen dat Wreckfest niet PS5 waardig is vind ik wel iets te, met name omdat hij beduidend beter draait op de PS5 dan op de PS4 versie op de PS4 Pro.

Mensen hadden er blijkbaar torenhoge verwachtingen van die niet uitgekomen zijn, dan is het je verwachting die te hoog is, en niet de game die slecht is. Want Wreckfest is zeker geen slechte game (hoewel het grafisch niet top-notch is)

[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 06-05-2021 11:16 ]

• Roodenburgertje
Superkiwi schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:00:
Jullie hebben allebei een beetje gelijk.
Vóór de introductie kon je via Playstation Network (simpelweg door verbinding te hebben met het internet) online spelen, daarna had je voor steeds meer spellen Plus nodig om online te kunnen spelen.
Het is gebracht als online dienst waar ook maandelijks 'gratis' games bij komen.

Lees de OP van het Plus topic maar eens door en als je toch bezig bent lees dan gelijk de eerste paar reacties. Mooi hoe dat hele Plus pakket nu de normaalste zaak van de wereld is geworden.
Zoals ik me het kan herinneren en hoe het ook op wikipedia staat, is dat het een dienst was voor een x aantal games die beschikbaar voor je werden gesteld en je kreeg korting op een aantal games.
Online spelen bleef op de ps3 gratis
Pas met de introductie van de ps4 had je ps+ nodig om ook online te kunnen gamen.
Online gamen met de PlayStation 3, PlayStation Vita en PlayStation Portable is gratis. Wel kan de gebruiker kiezen voor een betaald lidmaatschap genaamd PlayStation Plus. Hij krijgt hierdoor korting op bepaalde spellen, kan bepaalde spellen voor de aankoop een uur gratis uitproberen en heeft toegang tot de Instant Game Collection, waarbij de gebruiker elke maand 2 gratis games per platform (m.u.v de PSP) kan downloaden. PlayStation Plus kan momenteel per maand, per 3 maanden of per jaar worden aangeschaft.

Alleen op de PlayStation 4 die op 29 november 2013 in Europa is verschenen, moet de gebruiker het betaalde PlayStation Plus abonnement hebben om gebruik te kunnen maken van online multiplayer.

Palthe

Kalder schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:15:
[...]

Tuurlijk mag je klagen over een game, maar om te zeggen dat Wreckfest niet PS5 waardig is vind ik wel iets te, met name omdat hij beduidend beter draait op de PS5 dan op de PS4 versie op de PS4 Pro.
Dat ben ik met je eens, Wreckfest vind ik ook een leuke toevoeging. Dat was niet het punt. Punt is dat de games niet gratis zijn en dat je er dus over mag klagen in de algemene zin.
Ik zal nu ook ophouden met mijn betoog, gaat flink offtopic en ik denk dat we het in grote lijnen ook wel eens zijn.

• Jumpman
Recon24 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:10:
[...]

Even aangeven via de feedback in de PS App. Ik heb dit al eens aangegeven, dat we van de 100GB best max 50GB kunnen gebruiken voor andere media zoals screenshots/video upload, die je weer kan benaderen in de PS App. Volledige storage management was ook een feature die ik toen had verzonden via de PS App namelijk. Al zal ik wel niet de enige zijn geweest toen, ze luisteren blijkbaar wel.
Dit gaat Sony natuurlijk niet maar zo doen. 100GB klinkt fantastisch, maar de gemiddelde gebruiker gebruikt misschien een paar GB. Als veel mensen het echt volle bak gaat gebruiken dan moeten ze echt 100GB gaan leveren met veel meer traffic, daar zitten ze niet op te wachten.

• AppleFan2007
Recon24 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:10:
[...]

Goede tip, ik ga het meteen eens insturen. Wie weet wat er van komt.

• Timothy3000
Palthe schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:11:
[...]

En natuurlijk is het te vergelijken met andere diensten, waarom niet volgens jou?
Edit: laatste was op de man, niet nodig en verwijderd
Los van het feit dat ik het puur voor online gamen koop heb ik met de games die we van november tot nu hebben gehad mijn geld er iig al lang en breed uit. Bugsnax, Oddworld, Final Fantasy, Control Ultimate, Wreckfest, Battlefield, PS Plus Collectie....

Als er dan een keer een mindere maand of game tussenzit is het imo wel wat zeuren om het zeuren nu. We hebben echt al maanden niks te klagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 06-05-2021 11:58 ]

• Recon24
Jumpman schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:20:
[...]

Dit gaat Sony natuurlijk niet maar zo doen. 100GB klinkt fantastisch, maar de gemiddelde gebruiker gebruikt misschien een paar GB. Als veel mensen het echt volle bak gaat gebruiken dan moeten ze echt 100GB gaan leveren met veel meer traffic, daar zitten ze niet op te wachten.
Er is genoeg interesse in een feature als dit. Traffic moet in deze tijd met cloud services al geen probleem meer zijn namelijk.

Het hoeft ook geen automatische feature te zijn namelijk.

Palthe

Timothy3000 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:57:
[...]

Los van het feit dat ik het puur voor online gamen koop heb ik met de games die we van november tot nu hebben gehad mijn geld er iig al lang en breed uit. Bugsnax, Oddworld, Final Fantasy, Control Ultimate, Wreckfest, Battlefield, PS Plus Collectie....

Als er dan een keer een mindere maand of game tussenzit is het imo wel wat zeuren om het zeuren nu. We hebben echt al maanden niks te klagen.
Het is wederom omgekeerd redeneren. Dus omdat je nu al een tijd waar krijgt voor je geld, mag je geen mening hebben over wat mindere games? Los van het feit dat ik beaam dat ik zelf helemaal niets te klagen heb, vind ik jouw redenering en woordgebruik (zeuren?) een hellend vlak. Dus jij moet ook niet "zeuren" als online gaming er een week uitligt, want het gaat toch al jaren wél goed.
Nogmaals, ik was wel klaar met de discussie maar dit soort opmerkingen vind ik altijd een beetje te makkelijk. En je mist weer het punt; er zijn meerdere meningen over wat PS Plus voor hun als toegevoegde waarde biedt, laat ze ook gewoon in hun waarde en hou op met termen als "niet zeuren".

• Jumpman
Recon24 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:06:
[...]

Er is genoeg interesse in een feature als dit. Traffic moet in deze tijd met cloud services al geen probleem meer zijn namelijk.

Meer gebruikte opslag en traffic kost extra geld. Daarbij is dit niet de core business van Sony PlayStation. Als Sony dit zou overwegen, gaat echt de prijs omhoog van Playstation Plus.

• Recon24
Jumpman schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:13:
[...]

Meer gebruikte opslag en traffic kost extra geld. Daarbij is dit niet de core business van Sony PlayStation. Als Sony dit zou overwegen, gaat echt de prijs omhoog van Playstation Plus.
Is een non argument en dat snap je zelf ook wel. Downloaden van de PS Store, Streamen over PSNow, en alle andere services kost ook geld en traffic.

Nogmaals geen enkel reden waarom Sony niet zou willen. Dan beperk je jezelf wel heel erg voor andere toekomstige services, en dit heeft ook helemaal niks met "niet hun core business" te maken.

De concurrent heeft deze feature ook en dat kost ook en dat is echt niet gratis omdat ze onder MS vallen. Intern ben je namelijk ook gewoon klant van een ander departement.

[ Voor 4% gewijzigd door Recon24 op 06-05-2021 12:17 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-01 14:31
Recon24 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:16:
[...]

Is een non argument en dat snap je zelf ook wel. Downloaden van de PS Store, Streamen over PSNow, en alle andere services kost ook geld en traffic.

Nogmaals geen enkel reden waarom Sony niet zou willen. Dan beperk je jezelf wel heel erg voor andere toekomstige services.

De concurrent heeft deze feature ook en dat kost ook en dat is echt niet gratis omdat ze onder MS vallen. Intern ben je namelijk ook gewoon klant van een ander departement.
Klopt, maar bij MS is het een gevalletje: Broekzak->Vestzak waarbij alle centen toch nog binnen het bedrijf blijven.
Bij Sony is dat niet het geval.

Computer says no

• Jumpman
Recon24 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:16:
[...]

Nogmaals geen enkel reden waarom Sony niet zou willen. Dan beperk je jezelf wel heel erg voor andere toekomstige services.

Je game als je die koopt uit de Playstation Store (daar zitten opslag kosten en traffic dus ook bij) en PS Now kosten inderdaad extra geld los van PlayStation Plus.

De enige reden om het te doen zou dan zijn, omdat je op dit vlak wilt concurreren met je concurrent console en ecosysteem. Maar Microsoft is altijd al meer met media, streamen en TV bezig geweest, waar Sony bij de core gamen bleef. Zeker in de PlayStation 4 tijd, lag de focus op gamen en games en niets anders. En maar goed, we hebben veel mooie exclusives gehad.

• Recon24
Meekoh schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:18:
[...]

Klopt, maar bij MS is het een gevalletje: Broekzak->Vestzak waarbij alle centen toch nog binnen het bedrijf blijven.
Bij Sony is dat niet het geval.
Als het geen core-business zou zijn, dan zouden ze überhaupt al niks leveren wat met het woord "cloud" te maken zou hebben. Dan zouden ze ook geen cloud saves leveren en het ook niet verhogen van 5GB>10GB>100GB.

Er is dan ook nul reden waarom Sony dit niet zou kunnen aanbieden. Dit is gewoon door investeren in je eigen infrastructuur. Een ziggo verhoogd zijn prijzen ook ieder jaar, we zeuren met ze'n allen een dag en daarna hoor je ook niemand meer namelijk. Ook zij leveren cloud opslag voor opnames.

Je moet je ook afvragen wanneer iets wel en niet "core-business" is. Ondertussen is Cloud services wel degelijk onderdeel van PlayStation hun core-business.

[ Voor 9% gewijzigd door Recon24 op 06-05-2021 12:42 ]

• Timothy3000
Palthe schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:12:
[...]

Het is wederom omgekeerd redeneren. Dus omdat je nu al een tijd waar krijgt voor je geld, mag je geen mening hebben over wat mindere games? Los van het feit dat ik beaam dat ik zelf helemaal niets te klagen heb, vind ik jouw redenering en woordgebruik (zeuren?) een hellend vlak. Dus jij moet ook niet "zeuren" als online gaming er een week uitligt, want het gaat toch al jaren wél goed.
Nogmaals, ik was wel klaar met de discussie maar dit soort opmerkingen vind ik altijd een beetje te makkelijk. En je mist weer het punt; er zijn meerdere meningen over wat PS Plus voor hun als toegevoegde waarde biedt, laat ze ook gewoon in hun waarde en hou op met termen als "niet zeuren".
Als online gaming er een week uitligt hoor je mij niet zeuren. Kan gebeuren en als het gebeurt dan zal er wel een goede reden voor zijn.

Natuurlijk mag je een mening hebben over mindere games. Mijn punt was dat je voor 60 euro (en als je het een beetje slim aanpakt 45) vanaf de PS5 release nu al meer dan genoeg waar voor je geld uit je PS Plus abonnement hebt kunnen halen. Als een game dan wat tegenvalt is dat natuurlijk balen, maar soms liggen imo de verwachtingen ook wel enigszins te hoog. Niet elke PS5 game in de Plus hoeft reclame voor de PS5 te zijn. Soms kunnen ze ook gewoon niet meer dan wel vermakelijk zijn.

Voor die 60 (of als je het slim aanpakt 45) euro elke maand drie of vier topgames verwachten vind ik gewoon wat onrealistisch. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 06-05-2021 12:31 ]

• Roodenburgertje
Timothy3000 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:29:
[...]

Als online gaming er een week uitligt hoor je mij niet zeuren. Kan gebeuren en als het gebeurt dan zal er wel een goede reden voor zijn.

Natuurlijk mag je een mening hebben over mindere games. Mijn punt was dat je voor 60 euro (en als je het een beetje slim aanpakt 45) vanaf de PS5 release nu al meer dan genoeg waar voor je geld uit je PS Plus abonnement hebt kunnen halen. Als een game dan wat tegenvalt is dat natuurlijk balen, maar soms liggen imo de verwachtingen ook wel enigszins te hoog. Niet elke PS5 game in de Plus hoeft reclame voor de PS5 te zijn. Soms kunnen ze ook gewoon niet meer dan wel vermakelijk zijn.

Voor die 60 (of als je het slim aanpakt 45) euro elke maand drie of vier topgames verwachten vind ik gewoon wat onrealistisch. :)
En daarbij de library is nog niet heel erg groot voor de ps5, en ze gaan uiteraard nog geen demon's souls of een returnal nu al bijvoorbeeld weggeven met ps+ daar hebben ze er nog te weinig aan verdiend.

Palthe

Timothy3000 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:29:
[...]

En hier ben ik het dan wel roerend mee eens. Mooi toegelicht en zo zie ik het ook. Content vind ik de laatste tijd gewoon prima en je krijgt waarvoor je betaalt (en soms zelfs meer). Natuurlijk hoef je naar mijn mening ook geen AAA titels te verwachten. Balen mag en klagen naar mijn mening ook. En daar hoeft ook niet iedereen het mee eens te zijn.
Recon24 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:06:
[...]

Het zou denk ik nog beter zijn als je via WiFi met de app directe toegang hebt tot de videos en screenshots op de PS5 (zal je PS5 waarschijnlijk wel aan of in restmode moeten staan), maar dit hoeft volgens mij niet per se over een cloud service te gaan, dan is het gewoon bestanden delen over je eigen thuis netwerk (net als met een NAS zeg maar).

• Recon24
Kalder schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:39:
[...]

Het zou denk ik nog beter zijn als je via WiFi met de app directe toegang hebt tot de videos en screenshots op de PS5 (zal je PS5 waarschijnlijk wel aan of in restmode moeten staan), maar dit hoeft volgens mij niet per se over een cloud service te gaan, dan is het gewoon bestanden delen over je eigen thuis netwerk (net als met een NAS zeg maar).
Dat zou eerder een uitbreiding moeten zijn op de huidige storage management in de PS App. Maar je wilt ook zonder dat je console daarvoor in restmode te zijn bij screenshots of gameplay kunnen, zonder dat alles altijd in restmode moet staan.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:42
PS5 Redesign to Manufacture in 2022, Will Likely Only Alter Internals

https://www.pushsquare.co...kely_only_alter_internals

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Recon24 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:44:
[...]

Dat zou eerder een uitbreiding moeten zijn op de huidige storage management in de PS App. Maar je wilt ook zonder dat je console daarvoor in restmode te zijn bij screenshots of gameplay kunnen, zonder dat alles altijd in restmode moet staan.
Ja ok, in dat geval zal een cloud service de oplossing zijn. Of ze moeten het zo maken dat je PS5 automatisch die dingen doorstuurt naar je telefoon zodra ze gemaakt zijn (moet je alleen wel genoeg ruimte vrij hebben op je telefoon), of gewoon een optie geven vanuit de PS5 "Uploaden naar PS App" ofzo.

Voor mij is het niet zo belangrijk, ik maak bijna nooit videos of screenshots, maar kan begrijpen dat het voor sommige wel vervelend is hoe het nu werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Kalder op 06-05-2021 13:58 ]

Amaze86 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:45:
PS5 Redesign to Manufacture in 2022, Will Likely Only Alter Internals

https://www.pushsquare.co...kely_only_alter_internals
Redesign? Heet dat niet gewoon een nieuwe revisie?

• Timothy3000
Kon hier zelf smakelijk om lachen.

https://www.nu.nl/tech/61...en-playstation-games.html

• AppleFan2007
Kalder schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:54:
[...]

Ja ok, in dat geval zal een cloud service de oplossing zijn. Of ze moeten het zo maken dat je PS5 automatisch die dingen doorstuurt naar je telefoon zodra ze gemaakt zijn (moet je alleen wel genoeg ruimte vrij hebben op je telefoon), of gewoon een optie geven vanuit de PS5 "Uploaden naar PS App" ofzo.

Voor mij is het niet zo belangrijk, ik maak bijna nooit videos of screenshots, maar kan begrijpen dat het voor sommige wel vervelend is hoe het nu werkt.
Als je ze direct naar je gsm zou sturen staat binnen de kortste keren je gsm vol. En niet iedere video heb je nodig op je gsm, sommige kan je direct doorsturen naar je vrienden maar andere doe je liever via whatsapp.
Dus daarmee dat cloud het beste zou zijn want als je PS5 in rest mode zou moeten staan kan je problemen hebben als de elektriciteit eens uitvalt.
Typisch nu.nl om er weer zo'n kop boven te schrijven. Hoewel misschien kansloos, kan ik dit soort dingen alleen maar toejuichen. Want het is helaas wel de kant die we opgaan met digital-only. Ieder tegengeluid is dus in ieder geval iets. :)

Raem schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:44:
[...]

Typisch nu.nl om er weer zo'n kop boven te schrijven. Hoewel misschien kansloos, kan ik dit soort dingen alleen maar toejuichen. Want het is helaas wel de kant die we opgaan met digital-only. Ieder tegengeluid is dus in ieder geval iets. :)
Het idiote is natuurlijk dat deze klanten veel beter een Xbox kunnen kopen ipv aan te klagen. Die prijsverhoging was al voordat de PS5 beschikbaar kwam aangekondigd. Ik denk dat Sony niet schrikt van de rechtzaak, hoewel rechtzaken in de VS niet perse iets met recht te maken hebben. Als Sony marktaandeel verliest dan gaan ze vanzelf wel bewegen. Zelfde als blijkt dat de verkopen van digitale games tegen lijken te vallen voor de hoge prijzen.

De rechtzaak is gewoon idioot, de advocaten zijn de uiteindelijke winnaars en niet de klanten of Sony

• AppleFan2007
Raem schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:44:
[...]

De titel is inderdaad echt veel te misleidend.
Zelf zou ik het ook veel toffer vinden dat we codes kunnen kopen om games in te wisselen.
Mij gaat het dan minder om de prijs maar om dat cadeau te geven.
Vroeger gaf ik soms zo eens een game cadeau aan vrienden, neef of mijn broer voor hun verjaardag maar nu sommige een digital hebben is dat niet meer mogelijk.
En een PS kaart van een bepaald aantal euro's vind ik minder persoonlijk.
We kunnen dit dus eigenlijk alleen maa toejuichen.

Al weet ik niet of er juridisch iets mis is met wat Sony doet.
Pagina: 1 ... 113 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord